Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kampioen vanaf 2018 vrijwel zeker naar CL-voorronde

Laatste update:

Het uitvoerend comité van de UEFA heeft de nieuwe opzet voor de Champions League vrijdag officieel bekrachtigd in Nyon. Vanaf het seizoen 2018/19 maken de vier beste landen op de UEFA-coëfficiëntenranglijst ieder aanspraak op vier startbewijzen voor de groepsfase, wat ten koste gaat van lager geklasseerde competities. Volgens de KNVB is het vrijwel zeker dat de landskampioen van Nederland de voorrondes in moet.

/

Door de nieuwe opzet zijn directe plaatsbewijzen alleen voorbehouden aan landen in de top 10. Nummers 5 en 6 krijgen twee plekken en 7 tot en met 10 één directe plek. Nederland staat 13de met 28,7 punten en heeft daarmee een grote achterstand op nummer 10 Turkije (36,8 punten). "Alleen als zowel Ajax als AZ de finale van de Europa League haalt, is er nog een kans dat Turkije dit seizoen achterhaald wordt op de UEFA-ranking", schrijft de KNVB in een persbericht.

Het is wel mogelijk dat Nederland dit seizoen verder stijgt op de ranglijst. Nummer twaalf Zwitserland heeft 32,1 punten verzameld, maar wordt sinds deze week niet meer in Europa vertegenwoordigd. De prestaties van Ajax en AZ in de Europa League zullen uitmaken of de Zwitsers worden gepasseerd en of ook de achterstand op nummer elf Tsjechië (33 punten) overbrugbaar is.

Tijdstip
De UEFA laat weten dat het tijdstip van de wedstrijden in de Champions League gaat veranderen. De bond stapt over naar het format van de Europa League: op een speelavond zullen er twee wedstrijden om 19.00 uur en zes wedstrijden om 21.00 uur gespeeld gaan worden. Vanaf de knock-outfase beginnen alle wedstrijden om 21.00 uur.

Verdient Nederland in jouw ogen een directe Champions League-plek?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hartelijk dank voor de onserieuze benadering van PSV in de EL de laatste jaren. Dat ze dit jaar geen potten braken kan ik inkomen. En die fairplay ticket mogen we de volgende keer ook gewoon even teruggeven. De definitieve afhaking van NL voetbal in Europa dit.

9 december 2016 om 19:23

Nederland hoeft niet te vroeg te treuren. Nederland kan, als ze op nummer 11 of 12 staan van UEFA-ranglijst, alsnog in aanmerking komen voor directe CL groepsfase ticket, maar dan moet wel het volgende gebeuren; (volgens het nieuwe CL model vanaf 2018):

- Als Nederland op plek 11 staat, moet de CL winnaar of EL winnaar zich via eigen competitie zich ook plaatsen voor groepsfase CL. Als dat gebeurt krijgt de kampioen van het land dat nummer 11 staat alsnog de directe plaatsing voor groepsfase CL.
- Als Nederland op plek 12 staat van UEFA-ranglijst, dan moeten zowel de EL winnaar en CL winnaar zich via eigen competitie plaatsen voor groepsfase van CL.

De reden hiervan is dat er een dubbele CL ticket ontstaat bij de club dat zich plaatst voor groepsfase CL en de CL of EL wint. Daarom krijgt het land dat op 11 staat, de 2e CL ticket die overblijft. En het land dat 12e staat ook een groepsfase CL ticket indien EL winnaar en CL winnaar zich plaatsen voor groepsfase via eigen competitie

Mijn conclusie: Als Nederland op plek 11 komt, dan is de kans 99% dat de kampioen van Eredivisie alsnog de directe CL ticket voor groepsfase krijgt, omdat CL winnaar zich bijna altijd wel via eigen competitie de groepsfase CL ticket weet de bemachtigen. Bij 12e plek acht ik de kans veel minder groot, omdat de laatste jaren de EL winnaar vooral in subtop is geëindigd en niet op de plekken die recht geven op groepsfase CL.

Ik zelf vind het beter voor het Nederlandse voetbal als Nederland op plek 13 blijft staan, omdat dan de punten door 4 teams hoeven worden gedeeld ipv door 5. Hierdoor kan Nederland sneller stijgen op UEFA ranglijst, en krijgen we geen clubs meer als Heracles/FC Groningen in europa. Weliswaar speelt de kampioen van Eredivisie dan 2e voorronde CL, maar ze komen dan wel in "champions route" terecht waardoor ze kampioen uit: Albanie, Hongarije, Macedonie, Luxemburg etc loten, en dus zie ik de kampioen van Eredivisie wel de groepsfase CL halen en is het beter als Nederland dit seizoen niet hoger dan 13e plek eindigt.

9 december 2016 om 19:31

Verhelderend stuk. Credits daarvoor!!

9 december 2016 om 19:42

Is het niet zo dat Nederland 5 plekken totaal blijft behouden? Namelijk 2 voorronde champions league en 3 voorronde europa league plekken.

9 december 2016 om 19:59

Volgens mij is de 13e plek, 1 voorronde CL en 3 voorronde EL. Of 1 voorronde CL en 1 groepsfase EL en 2 voorronde EL. Maar i.i.g. maar 4 europese tickets in totaal.

9 december 2016 om 20:18

Bedankt voor de uitleg, dit is natuurlijk heel positief want laten we realistisch zijn of het nou Bayern, Real, Barca, Juventus, of Atletico word, die clubs gaan echt niet binnenkort buiten de top 4 in hun respectieve landen eindigen.
Ik ben ook gewoon goed gestemd want bij een degelijke loting halen zeker Ajax en AZ de volgende ronde!

9 december 2016 om 19:28

Slaat natuurlijk nergens op om psv alleen te benoemen. Wij (ajax) hebben ook niet altijd even goed gepresteerd in Europa.

9 december 2016 om 20:57

Maar wel bijna ieder jaar overwinterd de afgelopen 5 jaar. Alleen vorig jaar niet. Met overwinteren haal je ook veel punten binnen.

9 december 2016 om 19:28

Haha alsof Ajax wat kon doen in Europa de laatste jaren. Elke club uit NL faalt de laatste jaren in Europa.

9 december 2016 om 19:33

Ajax heeft het meeste punten binnen gesprokkeld de laatste 5 jaar. En hebben we elk jaar 2 of meer topclubs in de poule gehad, en een keer zelfs de 3 kampioenen van de sterkste competities.

9 december 2016 om 19:38

Owja omdat er ieder jaar maar 1/2 van de 5/6 teams in de El overwinteren ligt het alleen aan Psv en niet de rest. Haat tegen Psv is volgens mij best groot?

9 december 2016 om 19:59

Vind dat AZ het nog behoorlijk doet elk jaar.
Zo langzamerhand begin ik het normaal te vinden dat ze overwinteren.

9 december 2016 om 20:17

Bij PSV was men misschien wat eerlijker door te zeggen dat de titel hoofdzaak was en de EL bijzaak. En dat is ook logisch als je zeven jaar geen titel haalt.
Wat mij betreft totaal begrijpelijk. De EL kost je gewoon punten met de donderdag avond wedstrijden.
Je kan PSV m.i. Niet de schuld geven. Die hebben met Ajax gewoon de meeste punten gehaald. De rest zet daar bitter weinig tegenover. Verder deed Ajax het vorig jaar ook waardeloos tegen de noren, kroeg elftal uit Schotland en wat Turken die al jaren over de Hill zijn.

9 december 2016 om 20:27

Die Turken zijn niet zo over de hill anders. Maar met alle respect moest dat stelletje vikingen wel gepakt worden, net zoals die Schotten.

9 december 2016 om 21:01

az doet het erg goed naar de mogelijkheden, nu ook weer door. ajax heeft het vaak laten liggen, psv had er wat meer uit mogen halen maar het is idd net waar je de focus ligt. Het kost nederland veel punten doordat je als fair play cup winnaar eu in mag en dat daardoor heracles gae europa in mogen, een grote schande en dat kost je punten door de deelfactor

9 december 2016 om 21:03

PSV heeft het gewoon jaren laten liggen. Op een uitschieter met 19.00 punten na, hebben ze in de afgelopen 5 jaar max 7.2 punten gehaald. Het minste dat Ajax haalde in die 5 jaar is 7.1 (vorig jaar) en de rest was allemaal boven de 10. Je kan dus best zeggen dat PSV punten heeft laten liggen omdat ze niet volle bak voor de EL gingen en dat duidelijk lieten blijken.

9 december 2016 om 22:36

ze speelden vaak cl, dan pak je makkelijker punten. Zeker omdat je als psv of ajax zijnde gewoon derde moet worden in de cl, dan overwinter je nog in de eu en ben je eerst geplaatst. Als ajax geen kampioen word en in de groepsfase dan zie je ook snel dat ze het laten lopen, op dit jaar na. Vorig jaar was het ook verschrikkelijk. eruit vliegen tegen steau boekarest rapid wien enz. is ook gewoon slecht.

10 december 2016 om 09:39

Je krijgt 2 extra punten, maar winst in de EL levert net zoveel extra punten op als winst in de CL. Ajax heeft er nu al 11 behaald, terwijl ze geen CL spelen.

10 december 2016 om 12:12

In de CL pak je moeilijker punten vandaar de 4 bonus punten waarmee gestart wordt. En Ajax liet het verleden jaar niet lopen. Er waren veel persoonlijke fouten die ze punten kostte maar ze gingen er wel voor. PSV gaf gewoon vaak belangrijke spelers rust met het oog op de competitie.

9 december 2016 om 19:29

Meteen met het vingertje wijzen, heel constructief

9 december 2016 om 19:46

Ik denk dat we jou vanaf nu ook niet meer serieus hoeven te nemen, Remix. Ja, PSV heeft punten laten liggen. Maar dit is niet de enige club die dat heeft gedaan. Kijk trouwens eens naar de jaren er voor. Halve finale CL, kwartfinale CL. Die punten hebben ook bijgedragen aan de startbewijzen die we nu (nog) hebben. Als PSV toen niet zulke prestaties had neer gezet dan waren we nu al lang veroordeeld tot de Europa League. Btw, Ajax heeft het toendertijd ook goed gedaan in de CL.

9 december 2016 om 19:52

Er wordt gereageerd alsof dot het einde is van een Nederlandse club in de CL. Geloof me, die kampioen gaat 9/10 keer de CL halen. Als het niet 10/10 is. Het is de kampioenen voorronde, niet die met de lager geklasseerden uit de toplanden. Deze route heeft Dinamo Zagreb nu al 10 jaar overleefd.

10 december 2016 om 12:29

Je komt inderdaad niet tegen toplanden te spelen. En volgens mij werken ze daar ook nog met plaatsing bij de loting waardoor je ook nog eens de best geplaatste kampioenen ontloopt. Enig minpuntje is dat het er zo vroeg in het seizoen al om gaat.

9 december 2016 om 20:03

Wel ironisch dan dat juist alleen Ajax deze week met een B-team speelde.

9 december 2016 om 20:26

Niet al te serieus nemen joh. We hebben elkaar allemaal even hard nodig om er wat van te maken. In Nederland is rivaliteit prima, maar in Europa moet je naar mijn mening gewoon achter elke vaderlandse ploeg staan.

9 december 2016 om 20:10

Wat verlang ik toch weer naar de europacup 1. Gewoon de kampioenen tegen elkaar geen poul voetbal. Ze kunnen het beter geen championslegeau meer noemen. De nummers 2 van Duitsland, Engeland en nog meer zijn geen kampioen. Geld maakt het leuke voetbal kapot bah.

9 december 2016 om 21:10

Precies, CL my .... het gedrocht cl is de laatste 10 jaar alleen maar veranderd naar n feestje voor de rijke clubs en t verschil wordt alleen maar groter. Dat niemand meer valt over t feit dat er 3-4 clubs uit 1 land mogen meedoen laat de volledige passiviteit en gelatenheid bij alle kleine voetballanden zien. En waarom? Omdat ze bij de UEFA er positief op willen staan uit persoonlijk belang. Ik walg ervan. Ik ga iig niet meer kijken als er geen Nederlandse clubs meer mee mogen doen. Against modern football!!

9 december 2016 om 20:26

Ik denk dat psv, ajax en in mindere mate feyenoord en az het altijd redelijk gedaan hebben in europa. Clubs als vitesse, heerenveen, utrecht, groningen en (verklaarbaarder) eagles en heracles vlogen er altijd in augustus uit. Ik hoop daarom ook nooit dat dit soort clubs europees voetbal halen omdat ze daar gewoon niks te zoeken hebben (hoe symphatiek ook).

9 december 2016 om 21:36

Ons NEC schakelde die ene keer dat we meededen Dinamo Boekarest, Dinamo Zagreb en Spartak Moskou uit en we overleefden de groepsfase. Pas in de rondedaarna HSV uitgeschakeld. Overigens met een verschrikkelijk team + Lasse Schone. Maar de vechtlust die je normaal tegen de nederlandse clubs ziet, was dat jaar met Nec.

9 december 2016 om 20:29

Als of het alleen de schuld van PSV. Man Man. Alle Nederlandse clubs hebben hier evenveel schuld aan.

9 december 2016 om 21:42

AZ niet. Altijd 100% naar vermogen gepresteerd op Europees niveau.

9 december 2016 om 20:54

ajax heeft er ook geen kut van gebakken zoals vorig seizoen in de europa league groepsfase. verder is het idd zo dat de fairplay veel kapot maakt.

9 december 2016 om 21:10

Bel me even als Ajax een keer overwinterd in de CL.

9 december 2016 om 21:29

@asroma8

Bellen is zooo..... 1995 ! :P

9 december 2016 om 23:20

Wat een onzin zeg. Psv heeft in 1 jaar CL meer laten zien dan Ajax in de jaren ervoor.

10 december 2016 om 12:35

Ja maar dat niveau was ook gewoon EL. Een Wolfsburg wat zijn beste spelers kwijt was , een dolend ManU en CSKA dat buiten Rusland nooit wat klaarspeelt. PSV had het dit jaar moeten laten zien want nu hadden ze een poule die Ajax ook vaak had. We weten allemaal hoe het gelopen is.

10 december 2016 om 16:59

Wolfsburg haalde anders knap de kwartfinale, waarin Real Madrid (uiteindelijke winnaar) met 2-0 is verslagen thuis. Daarnaast haalde Psv bijna de kwartfinale, ten koste van de uiteindelijk verliezend finalist. Ik geef toe dat Psv dit seizoen waardeloos was in Europa, maar wat wil je tegen Bayern en Atletico, de 3e hebben ze makkelijk weggegeven, maar de komende jaren moet je gewoon zulke poules verwachten en ik ben dan benieuwd of er überhaupt een Nederlands team is dat zich dan kan kwalificeren voor de volgende ronde. Want Ajax is het de jaren ervoor ook niet gelukt, als je dan 3e wordt in poule des doods met Real en Dortmund is dat leuk en aardig maar als je dan niet ver komt in de EL heb je er niks aan, vind het dus raar dat je het hebt over een EL poule aangezien Ajax ook amper wat heeft laten zien in de EL (dit seizoen buiten beschouwing gelaten). Er zijn dus geen makkelijke tegenstanders in Europa, destijds had Ludogoretz ook de EL finale gehaald, terwijl Psv het jaar ervoor van ze verloor en niemand van ze had gehoord.

9 december 2016 om 19:34

quote:
de vier beste landen op de UEFA-coëfficiëntenranglijst

Dus niet op basis van het verleden

9 december 2016 om 21:19

Daar ben ik het mee eens. Bovendien is het aantal van 4 landen ook maar een arbitrair aantal.

9 december 2016 om 20:09

Dus jij kijkt liever naar Sassuolo - Genk dan naar Real Madrid - Dortmund?

9 december 2016 om 20:26

Liever naar wedstrijden tussen de kampioenen van landen, dan een wedstrijd tussen de onbekende spelers van de club die niet om het kampioenschap mee deed uit bv italie en de onbekende spelers van een club die niet aan het kampioenschap meedeed uit bijvoorbeeld Duitsland.

Nu is het een spelletje van de uefa om de rijke clubs nog ff rijker te maken en de kloof verder te vergroten

9 december 2016 om 21:14

Hear hear!! Gelukkig zijn er nog medestanders die t wel begrijpen. Langzamerhand heeft de UEFA z'n zin gekregen. T begon met n 2e ploeg die mee mocht doen uit alle landen en nu zijn we veroordeeld tot dit gedrocht waarbij we steeds naar dezelfde ploegen uit dezelfde landen gaan kijken. Ik begrijp niet wat men daaraan vind. Cl is voor kampioenen en de rest gaat EL spelen, dat is nl wel eerlijk en volgens de letter juist.

9 december 2016 om 20:18

@kennytete2

Zoals Geert VS al aangeeft, gaat het om de vier beste landen op de huidige lijst. Maar over Italiã£â« gesproken; Ze doen het niet bepaald slecht de afgelopen jaren. Met name de clubs uitkomend in de Europa League en natuurlijk Juventus in de Champions League. Ze zijn zelfs Engeland genaderd en er was vrees dat Italiã£â« een plekje van Engeland zou stelen, maar goed dat is nu wel verleden tijd..

Tsjechië en Zwitserland boven ons? Wow!

9 december 2016 om 20:28

Basel is op uitzondering van dit jaar gewoon een erg sterk team.

9 december 2016 om 20:30

Sws ook achter bv Belgie, Turkije, Oekraine, etc. Als Nederland al is weggezakt dat we zelfs achter zulke C landen staan...

9 december 2016 om 21:09

Ja, die komen vaak wel met alle clubs de eerst of tweede kwalificatie door. In Nederland halen clubs als Heracles, Groningen, Utrecht en Vitesse dat al niet. En je moet je aantal punten delen door het totaal aantal deelnemers.

Stel Barcelona zou nu in Andorra gaan spelen met deze spelers en kampioen worden en als enige Europees spelen. Dan staat Andorra na 2 jaar op 1 of 2, omdat ze in die 2 jaar zoveel punten halen en dat maar door 1 hoeven te delen. Daarna wordt het moeilijker, omdat ze zoveel meer plaatsen krijgen ineens en je dus de punten door 6 of 7 moet gaan delen.

Ik las dat als ajax en az gezamelijk 8 overwinningen behalen dit jaar. Zwitserland word ingehaald en de CL bewijs voor de kampioen in tact blijft. Bron Vi.

Het word moeilijk maar is zeker mogelijk om dus 1 plek te stijgen.

Ajax 53 punten
PSV 48.5 punten
Az 32.5 punten
feyenoord 16 punten
twente 11.5 punten
Dit zijn de teams die de afgelopen 5 jaar de meeste punten behaalde voor NL. Eigenlijk hebben alleen ajax, az en psv punten behaald de rest heeft een magere bijdrage. Dat is ook net het probleem van NL. Stuur zwolle, heracles, vitesse, groningen etc de EL in dan gaan ze eerste rondes eruit.

9 december 2016 om 19:39

Dat kan je die clubs niet kwalijk nemen. Zij gaan de Europa League in met een begroting van hooguit 10 miljoen euro. Er is nou eenmaal weinig geld in de Eredivisie en dat lijken veel mensen soms wel eens te vergeten. Als wij hier in Nederland 8 clubs met een begroting van meer dan 40 miljoen krijgen, haal je de top 10 met gemak. In die verhouding doen wij het beter dan Frankrijk als je kijkt naar de middelen die wij hier hebben op financieel gebied.

9 december 2016 om 20:01

@sirius je kan het ze misschien niet kwalijk nemen. Maar laten we er dan maar ook gewoon vrede mee hebben als we straks maar 4 teams europa in mogen sturen zonder rechtsreekse CL deelname.

Belgie doet het veel beter dan ons en heeft een vergelijkbaar budget als onze clubs dus budget hoeft zeker niet alles te zeggen.

9 december 2016 om 20:29

Gewoon die playoffs eruit gooien dus. de beste teams europa in zorgt voor meer punten, meer europese plaatsen en dus voor meer geld, wat weer zorgt voor betere prestaties etcetc

9 december 2016 om 21:05

idd, kun je beter minder teams europa ingooien. heeft te maken met de deelfactor

9 december 2016 om 23:17

Nederland heeft ongeveer 7 clubs met een begroting van 40miljoen of meer laten we Heerenveen Twente en Az erbij rekenen en natuurlijk de top 3.
AZ heeft met de europese inkomsten en de transfer van Janssen een helemaal inkomsten,daarnaast zie ik Twente over 2 of 3 jaar ook gewoon weer meedoen met de top 5 clubs.

10 december 2016 om 13:07

@narsingh

Hoe kom je daar bij? Alleen Ajax, PSV en Feyenoord hebben een begroting van meer dan 40 miljoen euro. De rest zit daar meer dan 10 miljoen euro onder, en dan praten we over een subtop op papier. De middenmoot en alles daaronder moet het zelfs doen met begrotingen onder de 20 miljoen euro met als uitschieter naar beneden Excelsior met een begroting van 5,8 miljoen euro.

10 december 2016 om 13:11

@thetruth

Dat komt ook voornamelijk omdat de Eredivisie is gedegradeerd tot talentencompetitie. Onze gedoodverfde favoriet (ajax) heeft 1 van de 10 jongste teams van Europa evenals FC Twente, dat ook in de top 10 staat. Alleen Feyenoord en in mindere mate PSV heeft qua leeftijd een volwassen selectie.

9 december 2016 om 19:46

Go Ahead met hun fair play ticket

9 december 2016 om 20:07

Twente heeft volgens mij alweer wat punten verloren de afgelopen 2 jaar. en Feyenoord komt eindelijk net weer kijken. Voor deze 2 ploegen zeggen de punten een stuk minder omdat er uit wordt gegaan van de afgelopen 5 jaar.

Ik vind dat Twente en Feyenoord het ook gewoon goed gedaan hebben.
Alle andere club vallen de prestatie misschien tegen maar de begroting daar zijn ook velen malen lager. Denk op dit moment op deze 5 na misschien alleen Vitesse of Heerenveen nog iets te zoeken heeft in Europa.

PS: tot Twente uit de problemen zijn zullen zij er ook weinig te zoeken hebben. Gelukkig dat ze al een aantal jaar niet mee mogen doen.

Weet niet of dit zo nadelig is.

Okee je loopt risico uitgeschakeld te worden.
Maar je leert ook onbekende clubs kennen en je leert onderschatting te voorkomen.
Daarbij tegen die onbekende clubs ontdek je misschien talenten wat overgekocht kunnen worden.

Het is wel leuk als je direct geplaats word maarja groupfase nog niet doorkomen bereik ja ook verder niks mee.

Najaa mijn mening maar in mijn opzicht is het niet meteen negatief als je voorondes moet spelen.dan leren de spelers ook 40-50 wedstrijden in seizoen spelen zoals in engeland en spanje

9 december 2016 om 21:07

de voorronde kun je ook punten pakken voor de coefficent, daarbij zijn die wel te pakken. Je moet dan namelijk volgens het kampioenenspoor, kom je de kampioen van kazachstan tegen.

Ik vind dit persoonlijk een kleine schande voor het voetbal. Dit is gewoon de kleinere clubs en landen uitlachen.

9 december 2016 om 19:31

Uitlachen gebeurde toch al net als het leeg kopen van competities.
Nu gaan ze tegen de Uefa janken en krijgen ze nog hun zin ook, te triest voor woorden.
De CL is trouwens toch niks aan, ontzettend voorspelbaar, saai!

9 december 2016 om 20:03

Kleine schande is zacht uitgedrukt, neem ik aan?
Dit is nou typisch vriendjespolitiek.

10 december 2016 om 10:20

Het gaat al jaren zo he man, uiteindelijk zullen de grote clubs een soort super competitie oprichten voor de allerrijksten.

Dus de top-4 landen krijgen allemaal 4 plekken in de poule.
Dus 16 van de 32 clubs komen uit Engeland, Duitsland, Spanje en Italie. Zullen veelal ieder jaar dezelfde 3 clubs zijn die er standaard bij zitten, de clubs met meeste geld die dan ook weer lekker veel opstrijken in de CL. En de europese subtoppers die niet uit een topland komen (ajax, Fener, Shakhtar etc.) Kunnen zich minder makkelijk plaatsen en dus meer inkomsten mislopen waardoor het gat tussen de beste 6-8 teams in Europa met de rest steeds groter word? Topidee.

9 december 2016 om 20:02

Inderdaad, klote organisatie die Fifa en Uefa, gadverdamme. En die klote landen ook, die hadden ook een dikke vinger in de pap.

Dit gaat toch he-le-maal nergens meer over man, komen die nietsnutten met Ffp. Nou, fuck dat maar weer. Fair play my ass.

Vanaf 2018 boycot ik iig de CL. Het is de laatste jaren toch al geen zak meer aan, straks met die EN-DE-IT-SP opzet al helemaal niet meer. Charme is weg. Elk jaar dezelfde wedstrijden.. Champions league? Wijzig de naam maar naar ''wiewijerinwillen''league, of ''moremoneylessproblems''league. Spitdeen league anders beter?

Ik vind het ongelooflijk en onbegrijpbaar dat dit geaccepteerd word, echt waar.

9 december 2016 om 20:35

Ik boycot met je mee. Maar je ziet het in mindere mate nu al een beetje. 12 van de 16 clubs die doot zijn komen uit de grote 4 competities. En de andere 4? Benfica, Porto, PSG en Monaco. Er zijn maar 6 laden over in de CL. Niet zo gek dat het niet meer spannend is, jaar in jaar uit dezelfde cclubs die alle centjes binnen harken.

9 december 2016 om 21:28

Een boycot impliceert dat je iets moet laten omdat je het leuk vindt. Ik vind de CL al een poos lang echt geen bal aan. Ik kijk daar met alle plezier van de wereld niet meer naar.

9 december 2016 om 20:32

Europese subtop denk ik aan clubs als Spurs, M. united, Dortmund en Roma. Nederlandse topclubs zijn amper Europese middenmoot die af en toe een keertje leuk kunnen stunten tegen een grote tegenstander zoals PSV bijna vorig jaar. De CL wil gewoon een competitie met de beste ploegen van Europa en daar horen de Ned topclubs gewoon niet bij. Hoe jammer ik dat ook vind.

9 december 2016 om 20:41

Feyenoord won dit jaar van man Utd, vorig jaar gooide ze bijna Roma eruit. Dat is over 4 a 5 jaar onmogelijk. Die clubs die jij noemt gaan net zo makkelijker CL in als anders, daar ligt probleem niet, die krijgen hun geld wel. Maar NL had er 1 met mogelijkheid tot 2, word kleine mogelijkheid op 1. Zelfde geld voor clubs uit subtoplanden. De nummers 2 uit Turkije, Oekraine, Rusland etc. Die lopen geld mis. De clubs uit Engeland, Spanje, Duitsland en Italie zillen er niks van merken natuurlijk. Maar een Ajax is dus met de titel niet meer zeker van 25 of 30 miljoen.

9 december 2016 om 20:43

Dat is een fucking sneeuwbal effect man. Yorick legt het zelfs nog voor je uit. Door deze stap krijgen/creã«ren ze juist het tegenovergestelde; de gat gaat alleen maar groter worden. Het is definitief over nu. Binnen nu en 5 jaar zijn die ''top'' 4 landen zo ver weg van de rest, dat een inhaalslag never nooit meer gaat lukken. Voor welk land dan ook. De ''financial Fair Play'' was gewoon voorwerk voor dit, om te voorkomen dat andere landen kunnen groeien. Spitdeen zit in veilige haven.

Boycotten die hap. Het volk moet nu echt spreken, anders is het definitief over en uit.

10 december 2016 om 13:08

Dat valt best mee YoRickJuve. De kampioen speelt in de kampioensroute waar ze ook nog eens via plaatsing werken. Tegenstanders in de laatste voorronde dit jaar zouden dan zijn : Dundalk , Apoel FC , Ludogorets , Beer Sheva. En de ronde daarvoor nog zwakkere tegenstanders. Moet te doen zijn. De nr 2 speelt dan tegen andere nrs 2 / 3 net als dit jaar met in het achterhoofd dat je geen kans meer hebt om tegen een ploeg van de top4 landen te loten.

Dit zat er natuurlijk aan te komen en uiteindelijk krijgen de Fifa en Uefa gewoon hun zin. De kleine landen moeten onderling maar uit gaan vechten wie er in de potten 3 en 4 terecht komen, terwijl de grote landen allemaal 4 clubs per land naar de CL kunnen sturen. Hoe serieus is het nog te nemen als geld het uitgangspunt is? De Nederlandse clubs hebben dan niet top gepresteerd, maar wat kan je van dat soort clubs verwachten als een groot deel van de tegenstanders veel meer geld te besteden heeft en ze niet gewild zijn door de grote voetbalbonden?! Ook een reden waarom ik zelden nog wedstrijden uit de CL of EL kijk.

Ik zou als Knvb zijnde stoppen met de play-offs. Ik denk ook dat het uiteindelijk meer opleverd als de bovenste 4 clubs Europa ingaan, dan maar 4 potjes tussen de subtop te spelen.

9 december 2016 om 19:43

Precies dit, knvb heeft hier ook een hand in gehad om met alle respect de mindere clubs via playoff 's de kans te geven. 34 duels moet de beloning zijn, niet 1/2 potjes.

Mag de nummer 2 dan ook nog voorronde spelen?

9 december 2016 om 19:57

Ja

En de dood van de sport komt nu nog sneller dichterbij....voetbal is alle charme aan het verliezen..
Ik wil geen spaanse bekerfinale kijken ik wil een europeese finale kijken...
Was de CL maar weer alleen voor de landskampioenen en niet voor de beste competities....bah Bah en nog eens Bah

En kunnen dan krijgen sommige clubs zeker nog een beschermende status omdat ze uit het zelfde land komen.
Europe League gaat interessanter worden dan de Champions League vindt ik persoonlijk

Dit is schandalig. Nog meer voordeel voor de clubs met geld. Dit is gewoon protectionisme. Die grotr clubs uit spanje, duitsland, italie en Engeland moeten zich kapot schamen!

Ze mogen de naam Champions League dan ook veranderen want dat is het al lang niet meer

Hier kon je op wachten maar het wordt toch ook wel eens tijd dat ze die loting volledig willekeurig maken. Niet meer met beschermde statussen en potten. Om het nog een beetje interessant te houden moet het ook gewoon mogelijk zijn om een poulefase te krijgen met alle toppers erin. En dus ook de mogelijkheid om een zwakke pot te hebben. Waarom is een poulefase met bijvoorbeeld Barcelona, Real Madrid, Bayern en Juventus in een pot zo'n no-go. Puur en alleen het beschermen van de sterke en de rijke clubs.

Wordt echt tijd voor een atlantic league! Niet meer afhankelijk zijn van de uefa competities maar met andere kleine landen een sterke eigen competitie beginnen! Ik kijk er erg naar uit!!

9 december 2016 om 21:20

Heel goed idee, roep ik ook al n paar jaar. Laat die 4 landen lekker met elkaar uitmaken wie t meeste geld krijgt en begin met alle overige landen je eigen kampioenen Europacup 1 competitie. Geheid dat je meer spanning, voetbal en kijkers krijgt.

Pfff....maar er maar weer een echt kampioenenbal van, ok maximaal de top 2 van de beste landen.

Rare poll. Elke kampioen verdient toch gewoon een rechtstreeks startbewijs?

Lekker boeiend. De kampioen van Nederland plaatst zich toch wel via de kampioensronde. Zelfs Celtic en Zagreb komen daar jaarlijks probleemloos doorheen.

9 december 2016 om 20:31

En dan word je er op een grauwe avond in zuid-oost Macedonië per ongeluk met 3-0 afgetikt, en heb je niks.

Of terwijl wie dit seizoen kampioen word zal als laatste Nederlandse club in de CL komen.
Compleet gestoord idee. Champions Legeua Is dus geen Kampioenen bal meer maar een toernooi voor teams met veel geld. Kleinere landen moeten hun koppen eens samen steken en er tegen optreden want zo word het gat te groot.

9 december 2016 om 20:44

Precies. CL veranderen in Money League en alleen maar clubs uit de 4 grote landen. Alle kampioenen van de andere landen spelen lekker zelfgemaakte CL. Moeilijk maar niet eens onmogelijk.

Komt vanzelf weer goed. Dit betekent meer sterke NL-clubs in de Europa League, waar veel meer kans is om punten te halen (zie Ajax). Daarna stijg je weer op die coã«fficiã«ntenlijst en kan de verloren CL-plek worden terugverdiend.

CL winnen is onbereikbaar geworden, op incident na, voor clubs buiten de 4 beste competities. Is wel logisch denk ik. De beste wint toch? Die komen uit deze sterke, kapitaalkrachtigere competities.

De oplossing is volgens mij 3 competities. Dus een tweede league en een derde league daar weer onder. Alles met promoties en degradaties. 4 promoveren. 4 degraderen. Of 6 of 8.

Hierin speelt geld natuurlijk ook een grote rol. De Uefa moet met een oplossing komen dat clubs uit die nieuwe derde divisie kan investeren om promoties te kunnen maken.

Mogelijke regels om "armere" clubs te beschermen:
Een salarisplafond in de hoogste divisie. Niet in de 2e en 3e
En er mag niet gekocht worden uit clubs uit de divisies onder je divisie, maar wel andersom.

Dit wordt aangekondigd, met inwerkperiode van 5 jaar, zodat spelers, als zij een contract gaan tekenen weten waar aan zij beginnen. Je tekent bij bijvoorbeeld Ajax en die speelt dan in de 2e divisie en Barca wilt je, dat je weet dat je er niet heen kan gaan, tenzij Ajax promoveert naar de 1e divisie.

Wil je dit niet? Dan moet je geen contract tekenen bij Ajax.

Lomp idee? Of slim? Ik weet het niet. Maar dingen moeten veranderen om het leuk te houden voor spelers, trainers, sponsors en supporters en natuurlijk de voetballiefhebbers thuis voor de buis.

Dus dan gaan we zo snel mogelijk een andere competitie opzetten met de andere landen en Heineken moet dan niet meer de cl sponseren en Gazprom haakt ook al af.

Lijkt mij een goede zet on het niveau van de CL naar een hoger niveau te tillen. Clubs als Psv, Ajax of Feyenoord krijgen toch altijd maar een pakslaag van de Europese top of subtop. Zij hebben daar niets te zoeken.

Ja doen de Nederlanders allemaal zelf toch, die willen zo snel mogelijk miljoenen verdienen en een klote carriã¨re tegemoet gaan. Als ze allemaal 2 of misschien 3 jaar langer zijn gebleven, dan hadden ze hun club geholpen en speelden ze bij betere clubs, maarja karma voor mensen die ze liever zien vertrekken. Met goed en strak beleid hadden wij makkelijk in de top 10 kunnen staan. Maarja wij worden als land pas wakker als er niets meer te redden valt.

Tijd voor de kleintjes om eens een keer ballen te tonen, want hiervan worden de verschillen alleen maar groter. De Champions League heeft met Champions helemaal niks meer van doen. Het is een economisch gedrocht geworden en bij de Uefa gaat het enkel om zo veel mogelijk geld binnen te harken en sponsoren tevreden te houden. Eerst kwam men al met dat poule systeem, wat enkel saaie wedstrijden heeft opgeleverd, daarna kwamen de nummers twee en drie erbij en nu krijgen we zelfs de nummers vier uit de top competities erbij.

Het zou echt mooi zijn als "de kleine" landen eens een vuist maakten en zichzelf eens niet inschreven voor de CL. Laat de speeltjes van de sjeiks, rijke chinezen en Amerikanen en de overige clubs ( die veelal door de banken omhoog gehouden worden (muv Bayeren Munchen) lekker samen hun voetbalavondje houden. De andere landen zouden ook de televisie rechten van de CL links moeten laten liggen, misschien dat er dan weer een positie ontstaat vanuit waar er wel te onderhandelen valt. Hiermee akkoord gaan zou namelijk helemaal geen optie moeten zijn voor de kleintjes, aangezien ze dan op geen enkele manier ooit meer aan kunnen haken.

Ik ben niet iemand die alles van vroeger beter vind, maar de Europacup was wel echt beter. Men is vergeten dat voetbal een sport is en geen geldmachine. Het draait helaas enkel nog maar om wie de meeste centen heeft.

9 december 2016 om 21:30

De oplossing is simpel. Gewoon allemaal niet meer kijken. Ik doe het al een paar jaar niet meer en ik mis het totaal niet. Ik haal meer plezier uit Feyenoord Sparta dan uit Real Lechia Warschau.

Bedankt PSV en Ajax voor het niet serieus nemen van de Europa league de afgelopen jaren!
Daar gaat het hele Nederlandse voetbal naar de klote!
Lekker boys!
Over 20 jaar de eerstvolgende wedstrijd in een Europees toernooi?!!

9 december 2016 om 21:52

Knvb heeft er ook een handje mee met hun playoff... 20 jaar lekker overdreven je hebt de Europa League nog altijd... met de nieuwe opzet gaat de Europa League veel interessanter worden dan de Champions League

9 december 2016 om 23:22

Ja nu wordt de Champions league niet bereikt door bepaalde topploegen wn wat krijge je dan?
Precies! Ze gaan naar de Europa league....

Champions League interesseert me al jaren niet meer. Een competitie waarin bij voorbaat de winnaars vaststaan is geen competitie. Als ik dan toch over de grenzen moet kijken, kijk ik 100 keer liever nar pak 'm beet Leeds United-Ipswich Town of St. Pauli tegen Bochum

Hoe willen ze het met de loting dan doen?? Clubs uit dezelfde land mogen niet in een poule zitten in de groepsfase. Dat betekend voor de andere landen hoogst waarschijnlijk dat ze minimaal 1 club van de top vier landen zullen krijgen.

En de rijke clubs gaan alleen maar rijker worden.. Wat een drama opzet. Doe dan gewoon zoals vroeger, alle kampioenen bij elkaar. En de overige in een 2e opzet. Enige voordeel is misschien dat de Nederlandse clubs de komende jaren dan misschien meer punten kunnen pakken. In de CL pakken nederlandse clubs nou eenmaal minder punten. Plus dat de voorrondes ook nog voor punten zorgen.

10 december 2016 om 11:44

Heel goed verwoord, maar blijkbaar doet niemand iets vanuit de knvb. Tijd voor de leden vanuit de amateurverenigingen om zich te laten horen. T pluche van de knvb is alleen bezig met z'n eigen carrière/positie en niet met het belang van de clubs.

Een van de meest waardeloze voorstellen van de uefa.
More money more problems.
En verander de naam "champions" league dan ook direkt.
Als het echt een champions league blijft nodig dan ook de kampioenen van deelnemende uefa landen uit en verdeel de rest dan over de "grotere landen/competities zoals deze zo graag willen.

Dit bevestigt dat de kleine landen alleen maar opvulling zijn. Dit is gewoon de doodsteek voor zowel club als landen voetbal.

Heel simpel, Ajax - Az in de finale en AZ wint

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren