Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Late gelijkmaker kan pret piepjong Ajax niet drukken

Laatste update:

De tweede keus van Peter Bosz heeft na een overtuigende overwinning op Panathinaikos donderdagavond ook tegen Standard Luik laten zien prima mee te kunnen op Europees niveau. Een piepjong Ajax, met doelman Diederik Boer niet meegerekend lag de gemiddelde leeftijd van de basis rond de twintig, leek door een fraaie treffer van Anwar El Ghazi op weg te zijn naar de overwinning, voordat het een late 1-1 moest incasseren. De Amsterdammers gaan wel ongeslagen door naar de volgende ronde van de Europa League.

/

Het duel in het Stade Maurice Dufrasne kende een explosief begin en dat was niet vanwege de verrichtingen op het veld. Uit het uitvak op het veld geworpen fakkels zorgden voor zoveel hinder dat scheidsrechter Bobby Madden zich even genoodzaakt zag het spel stil te leggen. Na die korte onderbreking was het balbezit voor Ajax en kregen de Amsterdammers ook de eerste kansen. Een kopbal van Davy Klaassen kon met moeite in twee keer door Corentin Fiore van de lijn gewerkt worden.

Vlak daarna was het na een splijtende pass van Donny van de Beek wel raak. De middenvelder stuurde El Ghazi weg, waarna de aanvaller de bal controleerde en keihard tegendraads raak knalde. Amin Younes trok vlak daarna naar binnen om uit te halen, maar slaagde er niet in om Guillaume Hubert te verrassen. Aan de andere kant nam Jean-Luc Dompé van grote afstand het doel van Boer onder vuur, die echter niet in actie hoefde te komen. Vlak voor rust kwam de doelman nog een keer goed weg toen de bal tussen zijn benen door voor de goal langs vloog.

/

Ajax sprong ook na rust weer uit de startblokken, maar kwam even later goed weg toen Orlando Sá net een teenlengte tekort kwam om een voorzet van Isaac Mbenza in te tikken. Abdelhak Nouri had aan de overkant na een goede actie de beslissende op zijn voet, toen hij zich zonder al te veel moeite ontdeed van zijn tegenstander. Zijn schot van een meter of twintig vloog echter net langs het doel. Boer moest daarna handelend optreden, voordat Mateo Cassierra er aan de overkant niet in slaagde een knappe steekbal van Younes te verzilveren.

In de slotfase probeerde het thuispubliek Standard nog een beetje op te zwepen om voor de laatste kans op Europese overwintering te gaan. Nouri liet zich aan de andere kant met een uitstekende actie opnieuw zien, al verkeek hij zich ietwat op de hoogte van het doel. Zijn wippertje kreeg net te veel kracht mee om onder de lat te blijven. Verder dan een paar speldenprikjes van afstand kwam Standard niet in de slotfase, totdat het vijf minuten voor tijd opeens raak was. Benito Raman kwam goed voor Jaïro Riedewald om de gelijkmaker binnen te knikken. El Ghazi liet vlak voor tijd na om uit de counter zijn tweede te maken.

Vind jij dat Ajax meer verdiende?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik wil even één ding kwijt. Die Nouri is zo ontzettend goed! Heb even goed op hem gelet vandaag. Ik heb zoveel wedstrijden van Barca gezien en ik heb Xavi zo vaak zien voetballen en geanalyseerd. Ik zie in Nouri een Xavi.. Dat wegdraaien, altijd de bal in de voeten willen hebben, altijd de ruimte zoeken, altijd kijken (met of zonder bal!) Hij zoekt altijd naar oplossing en speelt schaken. Dat wijzen met het vingertje wanneer hij iets wilt. Hij stuurt z'n medespelers wanneer hij bijvoorbeeld naar voren wilt. De aanname met dat huppeltje.. Zijn stijl is hetzelfde. Los van het niveau. Barca moet deze jongen echt heel goed in de gaten houden. Wij missen zo'n speler.

8 december 2016 om 23:13

Ze hadden het vooral zwaar in verdedigend opzicht over de linkerkant die rechtsbuiten kwam er telkens langs.

8 december 2016 om 23:15

Ja ook dat inderdaad. Zijn movement is zo goed. Zijn timing is bijna vlekkeloos. Natuurlijk, hij moet zich nog veel ontwikkelen, maar hij is al zo ontzettend gegroeid. Alleen maar lof voor hem.

8 december 2016 om 23:16

Yupp heerlijk gespeeld van die kleintje. En wat een pannenkoek is die cassiera. Die kan er echt vrij weinig van hè. Snap wel waarom hij zo weinig speelt. Weet iemand of hij gehaald is op aangeven van Bosz? Hoop niet dat hij zijn gelijk wilt proberen te halen door 'm vaker te laten spelen.

8 december 2016 om 23:16

@ Kenny, haha echt he. Ik dacht dat ik naar een andere wedstrijd dan Koert Westerman aan het kijken was.ajax speelde wel prima, maar niet zo geweldig als hij deed overkomen. En de laatste 20 min. had Ajax het inderdaad nog wel lastig. Beide ploegen kregen in die fase wel kansen die erin mochten.

8 december 2016 om 23:18

Prima wedstrijd van een jong Ajax, drama wedstrijd opnieuw van Dijks. Dat is nu echt wel klaar met deze jongen. Ook Riedewald weer zwak bij vlagen. Deze twee zijn ook samen schuldig aan de gelijkmaker. Dijks geeft veel, maar dan ook veel te veel ruimte weg en continue. En Riedewald was regelmatig te laat en loopt verdedigend achteruit, zo ook bij de goal.
Wel heel goed van Bosz om dit zo te doen. Spelers krijgen speelminuten en duidelijk schifting in de selectie. De zwakke broeders, of voetbaltechnisch of mentaal vallen een voo een door de mand.

8 december 2016 om 23:19

@maradungatje, Bosz had alleen een verleden met Traore, maar voor de rest is allemaal gewoon het technisch hart van Ajax. Cassiera heb ik in het begin van het seizoen nog best leuk zien spelen, maar laatste keren dat ik hem zag viel die tegen.

8 december 2016 om 23:33

@kennytete, de kansen die hij verprutse en hoe hij speelde had in deze wedstrijd vrij weinig te maken met de aanvoer. Als je zo een slap schotje in je benen heb, geen loopacties of inzicht ontbreekt kan je er voor een ajax spits niet veel van.

9 december 2016 om 01:57

@jaakke Riedewald werd vooral in de steek gelaten door Dijks. Moest vaak lastige keuzes maken. Stond hierdoor teveel naar links gepositioneerd waar hij weleens te laat was.

Zowel Riedewald en de Ligt zijn nog niet echt bijster sterk in de lucht. Voor beide heren een verbeterpunt als zij later samen een duo gaan vormen.

9 december 2016 om 08:23

Kenny, Cassierre is te licht, Dolberg heeft dan niet veel ballen gehad, maar laat zich zien in de tackle's. De ploeg heeft het goed gedaan, ze laten zien hoe het moet aan de oudere spelers, was genieten geblazen.

9 december 2016 om 08:24

xavi, de ligt is dan nog miss niet sterk genoeg in de lucht, maar verder speelde hij toch verrekt goed.

9 december 2016 om 09:31

Ik betwijfel dat het op aangeven van Bosz is maar ook al is het wel zo, wie wou je dan in de spits zetten? Dolberg en Traore hadden beiden rust nodig

8 december 2016 om 23:10

Ik vond hem afgezien van zijn acties (toen er ruimte was) juist vrij onopvallend spelen. Denk dat hij nog wel beter kan.

8 december 2016 om 23:14

Inderdaad. Ik vond hem timide en weinig aanwezig in vergelijking met zijn rol in Jong Ajax. Moet nog meer opeisen. Maar dat hij geniaal is staat buiten kijf.

8 december 2016 om 23:16

Hij kan sowieso beter. Maar wat je ziet is dat hij niet altijd ingespeeld wordt. Hij wilt soms de bal terwijl hij tussen drie man staat, sommige spelers durven die bal niet te geven. Ze begrijpen hem niet altijd denk ik. Soms wilt Nouri voor de kaats of de combinatie gaan. Maar goed, alles is een gewenning. Het komt vanzelf allemaal.

8 december 2016 om 23:11

Heb je gelijk in, geweldige speler! Maar s t niet meer een Iniesta? Heb t gevoel dat ie iets meer dribbelt dan Xavi namelijk en iets meer diepte in zijn spel heeft. Een ding is zeker, t wordt een grote!

8 december 2016 om 23:18

Iniesta heeft dat sluwe in zijn spel. Dat vooruit dribbelen en inhouden tijdens een actie. Nouri wilt meer de controle. Xavi was in zijn jongere jaren ook iemand die veel meer naar voren dribbelde. Maar qua spel (zonder bal ook) vind ik hem een Xavi.

8 december 2016 om 23:50

Laten we nou niet gaan roepen dat het "een grote" wordt... Dat hij goed kan ballen is natuurlijk zeker en staat als een paal boven water. Maar die jongen is nog niet groot genoeg om in de achtbaan te mogen en dan heb je wel echt, echt veel talent nodig om het tot de top te schoppen. Dat zijn er echt maar heel weinig. Laten we desalniettemin hopen dat Nouri er éã©n van is.

8 december 2016 om 23:13

Nouri kende 2 leuke momenten. Voordat we wederom vervallen in superlatieven mag die wel even wat dwingend worden. Snap de hosanna niet. Je speelt 1-1 tegen Luik, maakt die wedstrijd totaal niet af en laat je uiteindelijk het kaas van het brood vreten. En El Ghazi, man man die man mag echt wel even gaan afwerken.

8 december 2016 om 23:18

Die El Ghazi moet inderdaad afwerken zeg. Ik bedoel het is niet zo dat hij vandaag een heerlijke goal scoorde of zo. Je weet wel de bal meteen prima aannemen en gewoon vuren op goal.....

8 december 2016 om 23:22

Nee Nouri kende 2 goede momenten waar een kans uit voortkwam, voor zijn doen weinig maar toch. De kleine dingen als de manier van kijken en bijsturen en de korte dribbels daarin zie je iets dat de rest niet heeft. Geef hem tijd en laat hem paar wedstrijden aanhaken, hij komt er wel.

8 december 2016 om 23:22

Ja en die kans in de laatste minuten had hij idd moeten maken

8 december 2016 om 23:24

Ik let op alles hé. Kijk eens hoe hij loopt zonder bal. Altijd tussen de linies. Het is echter wel zo dat ze hem nog heel goed moeten begrijpen. Bovendien speelt Ajax niet helemaal dat korte (combineren in een kleine ruimte). Laatst was er een combinatie tussen hem en Ziyech in de 16 van de opponent, dat was een hele snelle en mooie combinatie. Hij is gemaakt voor date korte spel.

8 december 2016 om 23:24

Lee112 "heerlijke goal". Die een keeper van enig niveau altijd had gehad. Als El Ghazi tijd krijgt om na te denken in de 1 vs 1 gaat de bal er nooit in.

8 december 2016 om 23:30

De combinatie van Nouri met Clement een paar weken terug was pas mooi, opzoeken waard. Ze gaven enkel skillpasses naar elkaar binnen de 16.

8 december 2016 om 23:32

Ja dat dus. Dat hele korte. Daar is hij erg goed in.

8 december 2016 om 23:39

Neem aan dat je de compilatie van Folactics op Nouri al eens hebt gezien, prachtwerk was dat. Een goed kwartier genieten, mocht het niet zo zijn moet je er echt even tijd voor maken.

8 december 2016 om 23:45

Ga ik doen. Bedankt voor de tip!

8 december 2016 om 23:47

Haha, geen dank. Laat maar weten hoe je hem vond

8 december 2016 om 23:52

Compilaties geven altijd zo'n heerlijk vertekend beeld van een speler. Als mensen van mijn oude beelden zo'n filmpje maken heb je precies hetzelfde. En ik speel in de derde klasse. Ik ben het daarnaast ook wel met mentalist eens over de goal van Ghazi. Die had die keeper natuurlijk gewoon moeten hebben. Maar verder ben je wel pessimistisch man. Die jongen speelde gewoon prima en is een duidelijke verbetering t.o.v. Traore.

9 december 2016 om 00:03

Tuurlijk is een compilatie geen goede maatstaf maar als iets vaker terug komt kan het wel een duidelijk beeld van een type speler geven. In Nouri zijn geval zie je veel lichaamsschijnbewegingen, veel splijtende passes en dribbels, als men over jou met 19 zo een uitgebreide compilatie kan maken terwijl je carrière nog echt moet beginnen is indrukwekkend. Ik kan iedereen dat filmpje aanraden, ookal zijn het hoogtepunten je ziet hem dingen doen die de rest van de spelers op de Nederlandse velden niet kunnen en dat bied perspectief.

9 december 2016 om 00:15

Ik ben zelf meer enthousiast van Donny. Die jongen heeft ook visie, dreiging en een goede pass. Maar daarnaast heeft hij meer body. Speelde een geweldige pot vandaag en ik hoop dat hij wat meer minuten mag maken. Al is het maar om onvrede te voorkomen, want volgens mij heeft hij ook aangegeven meer minuten te willen maken.

9 december 2016 om 00:28

Vd Beek is complementair aan Nouri, "Maradonny" barst natuurlijk ook van het talent en heeft de pass om zijn visie te matchen maar is meer een atleet waar Nouri een balkunstenaar is. Ik kan ook enorm van Donny genieten en kan zo een boel prachtdoelpunten van hem herinneren zoals lepe lobjes tot stiftjes tot die prachtige solo tegen AZ. De hebben allebei enorm veel talent al heeft Nouri nooit het lichaam gehad wat hij altijd op een andere manier moest compenseren, vd Beek was altijd fysiek in orde. Vd Beek moet Klaassen op gaan volgen, de Jong zal de controleur gaan worden denk ik. Appie LAM, Donny RAM en Frenkie CM, dit is het best mogelijke middenveld dat Jong Ajax kon opstellen. Vul dit aan met een Riedewald of de Ligt die de ballen tot aan het middenveld kan krijgen en zet minimaal 2 aanvallers met diepgang voorin en je hebt een team dat in de JL van niemand hoeft te verliezen. Ik zou graag dit zien: Alblas ( of de Lange, A-junior) ; Zeefuik ( A-junior) - De Ligt - Eiting - Savastano (bij gebrek aan anders) met dan Vd Beek- De Jong - Nouri en een aanval van Cerny - Clement / Cassierra / Sierhuis - en dan Clement of Kluivert Jr ( Clement logischerwijs als iemand anders in de spits staat, Dekker ligt er voorlopig uit )

9 december 2016 om 03:00

Ga ik doen!: )

9 december 2016 om 08:30

@metalist

Ik vind dat je hier een beetje de verkeerde aanpakt. El Ghazi had die tweede inderdaad moeten maken en is daar te gehaast in het afwerken, maar neem ff mee dat hij daar een afstand van dik 60 meter aflegt tegen het einde van de wedstrijd om alleen al daar te staan. Dat deed verder niemand, niet Cassiera, maar ook niet Dolberg die veel later was ingebracht en dus ook een stuk fitter.

Als je vervolgens ook kijkt naar wat voor een kans Cassiera eerder in de wedstrijd miste (net zo groot, misschien nog wel groter) dan zou je die genadeloos moeten aanpakken. Zeker als je kijkt wat die er voor de rest van gebakken heeft. Dat was toch echt slecht wat die liet zien. El ghazi speelde een nette wedstrijd, zocht zijn man op, ging er over heen en belangrijkste hij geen ook diep zonder bal wat het allemaal een stuk minder voorspelbaar maakt. Zo maakt hij ook de goal (en nee dat is echt niet een goal die een betere keeper zomaar ff gepakt had, een topkeeper misschien wel, maar zo wordt wel vaker gescoord).

Daarnaast moet je zo hard zijn voor Dijks. De tandem Dijks Cassiera was helemaal niets en het meeste gevaar kwam van de linkerkant (van Ajax). Hoe vaak daar een man vrij stond en in alle rust een voorzet mocht geven. Dat was echt niet normaal. Ik vind bepaalde keuzes van Bosz heel raar, zeker met de motivatie die hij erbij geeft, maar Sinkgraven boven Dijks lijkt toch meer en meer volledig terecht te zijn. Verdedigend is het bij beide verre van goed, maar Sinkgraven moet nog heel veel leren als back. Aanvallend brengt Sinkgraven sowieso meer. Dus die discussie kan mooi gesloten worden. Cassiera heeft hopelijk gewoon wat extra tijd voor gewenning nodig want als dit het is dan is het echt bar weinig en gaat het geen goede match worden.

9 december 2016 om 12:20

VD Beek is al 3 wedstrijden, met Heerenveen meegerekend 4, super. Tegen Pana 1 van de mannen van het veld, tegen Gronigen erg goed en gisteren ook weer geweldig.

1 punt waar hij wel aan moet werken is scoren. Als hij dat gaat doen kan hij volgend jaar moeiteloos de plek van Klaassen overnemen die wel een keer weg zal gaan.

8 december 2016 om 23:14

Ik wil een ding kwijt. Van de Beek, wat een enorm talent! Die pass op El Ghazi was werelds en later die op Nouri, waarbij hij hem overschoot, was minstens zo goed. Echt knap hoe hij ook telkens weg kan draaien en zo weinig balverlies lijdt. Van de Beek vind ik eigenlijk een betere speler dan Nouri, ook fysiek al een stuk verder en ik vind van de Beek ook volwassener spelen. Dat vind ik na Dolberg misschien wel het grootste talent van Ajax.

8 december 2016 om 23:32

Van de Beek was inderdaad geweldig vanavond. Wordt over het algemeen onderschat vind ik. Positioneel geweldig, goeie passing, werklust. Hij gaat Schöne nog voorbij op de manier

8 december 2016 om 23:44

Wordt inderdaad overschat. Komt waarschijnlijk omdat hij niet echt die flair aan de bal heeft en manier van bewegen heeft. Hij is wat langer en sterker en kan het niveau van Ajax eigenlijk wel aan als je zag hoe hij vandaag speelde. Ik ben echt onder de indruk van zijn kwaliteiten, vooral van zijn steekpass, erg knap om op die leeftijd richting, hoogte en juiste snelheid van de bal kan geven.

8 december 2016 om 23:44

Onderschat, niet overschat

8 december 2016 om 23:46

Van de Beek speelt wat volwassener een betere versie van Klaassen, ook sterk in de duels, loopvermogen en aan de bal echt geniaal. Hij moet alleen aan zijn afstandschoten bv. werken en een individuele actie.

Nouri heeft dat weer wat meer, is gevaarlijker richting het doel en heeft een actie in huis, ik denk dat ze elkaar uitstekend aanvullen maar dat Nouri volgend jaar nog een jaar achter Ziyech moet ontwikkelen en van de Beek, kan Klaassen volgend jaar meteen vervangen. Dan kan Frenkie de Jong de concurrent van Donny worden, dat is overigens ook een klasbak.

8 december 2016 om 23:49

Beter niet vind ik. Nouri heeft sowieso meer pure talent, is meer de ras voetballer. Als ik kon kiezen tussen Nouri of van der Beek naar Barca (ooit, wanneer ze zich goed ontwikkelen), dan zou ik blindelings voor Nouri kiezen. Zijn handelingssnelheid en beweging zonder bal is van een hoger niveau. Van Beek is echt heel goed en heeft ook de passing en overzicht. Maar Nouri heeft meer klasse.

8 december 2016 om 23:15

Alleen het afmaken... is dat jeugdigheid of is het toch gewoon een gemis aan koelbloedigheid?
Ik ben bang het laatste.

8 december 2016 om 23:31

Combinatie van beide vrees ik, hij is nooit een pure afmaker geweest wat op zijn positie ook niet gek is natuurlijk maar als hij de rust gaat vinden stift hij de keeper daar gewoon, hij was ietwat onwennig en leek teveel op safe te spelen.

8 december 2016 om 23:17

Je zegt in je reactie alles wat Nouri is maar dat was vandaag minder duidelijk zichtbaar als normaal. Nouri is een dirigent die het moet hebben van de bal aan de voet en de spelers om hem heen die hem kunnen laten voetballen zodat hij hun kan laten voetballen. Elke bal van vd Beek op Nouri zorgde voor een momentje van opleving. Nouri kijkt over het veld heen wat een bijzondere gave is, soms even wandelen om gewoon te kijken. Dit zijn de wedstrijd waar hij van leert, ik vond hem voor zijn doen ondermaats maar iedereen die naar hem heeft gekeken kan wel zien dat hij als speler speciaal is. Ik zie in Nouri meer een Iniesta zodra hij de bal aan de voet heeft, als hij hem niet heeft lijkt hij meer op Xavi. Hij komt pas tot leven als het tempo omhoog gaat en de passes met durf gegeven worden.

8 december 2016 om 23:48

Iniesta vind ik echt anders. Zoals ik al eerder zei: die is sluw en zet tegenstanders echt vaak op het verkeerde been door z'n schijnbewegingen. Xavi was de dirigent als het ware. Nouri is ook iemand die ten alle tijden de controle wilt, maar heeft wel een versnelling. Ja hij versnelt en dribbelt, maar op een andere manier dan Iniesta. Verder, ik heb genoeg gezien vandaag eigenlijk. Ook al speelde hij ondermaats, zijn talent is duidelijk zichtbaar. Ik weet zeker wanneer er nog dichter bij elkaar gespeeld wordt, dat Nouri er bovenuit zal springen.

8 december 2016 om 23:59

Ik ben het op je tweede zin na compleet met je eens want Nouri heeft een van de beste bodyfeints die ik op een speler heb gezien bij Ajax in lange tijd. Kan een man op de plek passeren zonder de bal aan de raken, daarin zie ik dan weer een deel Iniesta. Dat vertragen zodat de verdediger hapt en dan een snelle bodyfeint en door. Zie: Abdelhak Nouri The Ultimate Compilation door Folactics, hou in gedachte het beperkte aantal beelden dat er is van Nouri.

9 december 2016 om 01:51

@inmessionante

Nouri speelt niet dwingend genoeg. Iets wat van de Beek juist weer wel heeft. Mensen kunnen sturen, vormgeven, temporiseren. Niet geheel zijn schuld, aangezien ze hem redelijk vaak overslaan.

Hij springt er af en toe uit door een goede/ mooie actie. Maar hij moet 90 minuten lang dominant aanwezig zijn. Daar is hij nog lang niet. Gelukkig voor hem heeft hij die tijd om zich te ontwikkelen.

9 december 2016 om 10:26

Wauw, die jongen komt nog net iets te kort voor Ajax 1 op dit moment en Barca moet hem in de gaten houden? Laat hem eerst maar echt bewijzen in Ajax 1....

Een innerverende wedstrijd met veel kansen voor beide ploegen al had Ajax toch de betere kansen. Buiten dat was Ajax ook heer en meester op het veld totdat de 1-1 viel want toen roken de spelers van Luik bloed. Geweldig om te zien dat dit jonge B team (op 2 spelers na) zich zo staande houd tegen de fysieke en opgefokte spelers van Luik. De afwerking had deze wedstrijd wel zuiverder mogen zijn want dan was het allang beslist geweest voordat de 1-1 viel. De 1-1 maakt opzich niet veel uit, maar toch jammer voor de coã«fficiã«ntie punten die we nu mislopen.
Geeft een goed gevoel dat je een Europese wedstrijd van Ajax opzet en je weet dat het een leuke pot gaat worden waarbij Ajax (waarschijnlijk) gewoon gaat winnen. Is toch ook heel lang anders geweest. Maar dit was de poulefase. Nu komen de echte ploegen eraan!

9 december 2016 om 08:27

het was genieten van deze ploeg, maar welke 2 spelers vond je niet goed dan. De goal van El Ghasi was geweldig, een verrekte goede pass en goede aanname.

Degelijke wedstrijd van Ajax, persoonlijk niet erg onder de indruk over het algemeen, maar voldoende. Van de Beek eerste 70 minuten erg sterk in mijn ogen, terwijl Klaassen erg door de mand viel. Mooie goal voor El Ghazi, zal hem vast goed doen!

8 december 2016 om 23:22

Klaassen is een twijfelgeval inderdaad. Verdedigend op het middenveld wel voldoende, maar maakt veel foutjes.

9 december 2016 om 01:53

Klaassen liep zich constant vast. Kon duidelijk zijn teamgenoten niet vinden. Ook voor hem is het natuurlijk wennen zonder Ziyech en Schone.

Zonde van de punten. Ik kan me enorm ergeren weer aan El Ghazi die zo'n kans verpest.
Riedewald weer te licht bevonden. Die mag lekker weg wat mij betreft.
Wel goed om te zien dat zo'n jong team makkelijk op de been bleef (tegen een ook heel matige tegenstander)

8 december 2016 om 23:10

Hij heeft vorig seizoen(en) laten zien een prima verdediger te zijn. Misschien een gebrek aan wedstrijd ritme? Nee joh, gelijk afschrijven!

8 december 2016 om 23:20

@woezel
Mwha....riedewald laat veel te makkelijk steken vallen. Zie bijvoorbeeld Roda uit vorig jaar of Rapid. Vooral goed in lucht dekken. Vooral in de lucht komt hij veel te kort. Dus niets in het centrum te zoeken

8 december 2016 om 23:23

Volledig eens met Hansje1969. Riedewald en Dijks door de mand gevallen.

8 december 2016 om 23:26

Het zegt ook genoeg dat Sinkgraven die twee kneuzen uit de basis houdt. Dijks is inderdaad ook dramatisch

Met de huidige middelen die we hebben zou ik Tete rechts back zetten en Viergever dan links back. Sanches en de ligt (en evt Veltman) in het centrum

8 december 2016 om 23:37

Hou toch op. Riedewald is een van de grootste talenten van de opleiding die pas net 20! Jaar is en amper wedstrijdritme heeft. Ja de goal was zijn fout maar nu al wegsturen, kom op man. Die jongen kan op 3 plekken uit de voeten en zit nog mijlenver van zijn top vandaan

8 december 2016 om 23:42

Als je Sinkgraven niet uit de verdediging speelt (en Viergever) dan ben je waarschijnlijk altijd een beetje gehypt. Ik zie het totaal niet in hem

9 december 2016 om 00:14

Het probleem is dat hij dit iedere wedstrijd opnieuw doet, kijk de beelden er maar op na. Kijk naar de Ligt. Die is op 17 jarige leeftijd al verder dan Riedewald die al heel wat wedstrijden in het eerste achter de rug heeft. Een wereld van verschil.

9 december 2016 om 01:10

Riedewald en sinkgraven hebben niets met elkaar te maken. Riedewald is een speler voor in de as, een 6 of een CB. Riedewald op lb is altijd alleen maar een nood verband geweest.

8 december 2016 om 23:10

Cassiere dan? 2 keer slecht afmaken en dat als spits. Riedewald was fout bij de goal maar daarnaast heel veel goeie ingrepen.

8 december 2016 om 23:11

Makkelijk op de been ? Zo heb ik het niet ervaren tenminste in de tweede helft. De eerste helft vond ik verdedigend heel erg goed, aanvallend weinig gecreeerd, maar Standard kon niets uitrichten. 2e helft heeft Ajax toch wel moeite gehad. Ik vond het gelijkspel dan ook wel redelijk terecht ondanks dat Ajax toch een paar hele grote kansen heeft gemist.

9 december 2016 om 08:29

Hansje, kom op zeg en die kans van Cassierre dan, die vond ik persoonlijk erger, om te missen dan die van El ghasi, hi speeld weer zoals we hem kennen, al kan het nog wel beter, maar je ziet zijn plezier en gretigheid weer, dat maandje heeft hem goed gedaan, denk ik.

Vind de poll tussenstand een beetje vreemd. Luik had in de 2de helft ontzettend veel kansen, verdedigend stond het niet echt lekker voor Ajax. 3-3 had een realistischere stand geweest omdat Ajax ook veel creã«erde.

8 december 2016 om 23:12

Ik heb bij de Belgen gekeken aangezien ik een beetje genoeg had van Koert. En de Belgen zijn het niet met je eens. Vonden dat Ajax veel meer grote kansen had gecreeerd dan Luik.

8 december 2016 om 23:34

Dat was ook gewoon zo. Logisch ook, Ajax kreeg in de 2e helft zeeã«n van ruimte.

Een zeer sterke wedstrijd van dit jong Ajax, die Nouri en van der beek zijn raspaardjes.

8 december 2016 om 23:43

Onana, Tete, de Ligt, Riedewald, van de Beek, Nouri, de Jong (snapte niet dat hij geen minuten kreeg), Cerny, Dolberg allemaal talenten die in korte tijd laten zien dat ze het niveau aan kunnen. Bazoer ook maar die vecht er niet voor en gaat vertrekken, prima. Al met al gaat het goed met de opleiding en begint de fluwelen revolute van Cruijff te werken.

Daarachter komen Zeefuik, Eiting, Antonucci (belg overigens), Kluivert en Nunnely alweer, ziet er goed uit.

9 december 2016 om 09:41

sierhuis mag ook in dat rijtje hoor, wat een spits

8 december 2016 om 23:13

Kijk alleen al naar de statistieken.. Ajax had meer en grotere kansen dan Standard. Begrijp niet waar alle opmerkingen vandaan komen dat Standard meer verdiende.
Misschien dat Ajax hun het spel meer liet maken in de tweede helft omdat ze al voor stonden?
==

8 december 2016 om 23:29

In de studio van het Belgische Sporza waren ze het er allemaal over eens dat Ajax by far de grootste kansen had, en dat het missen van die kansen ook de enige reden was dat Standard nog wat te zeggen had.

Luik had in de 2e helft zeker wat kansen ja, maar dat waren toch zeker niet allemaal echt grote kansen.

Gelijkspel kan ik mee leven, maar een 5-4 ofzo had er net zo goed ingezeten.

Prima wedstrijd van Ajax gezien. Had een overwinning verdiend. Heerlijk dat een Ajax met een B elftal de wedstrijd grotendeels kan domineren. Jammer van de late tegengoal. Maar de reserves en de talenten hebben weer minuten gemaakt en de ongeslagen reeks blijft. Prima dus!

Weer niet verloren. Knappe prestatie van deze jonge ploeg. Helaas lieten Dijks en met name Riedwwald zich kinderlijk aftroeven. Nota bene de 17 jairge de Ligt die Riedewald zo nu en dan moest coachen. Daarom zit hij gewoon op de bank. In alles minder dan Viergever als CV. Wel zal ik hem een kans geven op de linksback positie, want zijn collega Dijks is echt geen haar beter.
Dekt lucht en aanvallend waardeloos, nee Dijks heeft het echt niet.
Maar goed de pluspunten zijn er gewoon: A niet verloren, B El Ghazi is back (hoewel wat een kans op het einde!!!), C Donny en Nouri, D De Ligt, Kenny en Boer.

Mooi om te zien hoe die jonkies zich zo staande hielden in gewoon een zeer belangrijke wedstrijd voor Standaard.

8 december 2016 om 23:40

Inderdaad, verder vooral goed dat deze jongens dit meemaken, geweldige ervaring.

9 december 2016 om 11:42

Ik ben zo blij dat mensen eindelijk inzien hoe slecht Riedewald wel niet is als CV. Elke keer als ik zei dat Viergever beter is kreeg ik hoon over mij heen. Riedewald moet of op het middenveld of als linksback. Hij snapt totaal hoe je dekt als CV. Loopt zoveel beter nu hij er uit is, kan niet eens een amateur van Kozakken van scoren weerhouden.

Als je de 0-2 niet maakt, krijg je vroeg of laat een tegentreffer op je neus. Uiteindelijk een fair resultaat gezien de kansenverhouding, maar met iets meer scherpte/ervaring win je zo'n wedstrijd. Goede leerervaring voor alle jonge spelers dit. Ze zijn er nog lang niet, maar de eerste seintjes zijn goed.

Weer geen winst voor een NL team! Wat moet je er nog mee? Zonde, ik zeg het te vaak.

8 december 2016 om 23:27

Ga je daar nou echt om huilen? Ajax was al lang en breed geplaatst en speelt hier met een b team gewoon goed over de hele wedstrijd. Die tegengoal is gewoon jammer, maar ik heb verder een goed Ajax gezien waar ik trots op ben

8 december 2016 om 23:27

Huh? Heb jij wel opgelet de afgelopen weken?

8 december 2016 om 23:31

Geen winst? Ik vind het feit dat een stel Nederlandse jonkies zich op Europees niveau met gemak staande houden een winst op zich. Qua talent zit het goed. Nu nog doorzetten. Vanavond gewoon een goede pot op de mat gelegd.

8 december 2016 om 23:39

Dan heb je minstens 4 duels van Ajax gemist

Juist Riedewald laat dan een speler die een kop kleiner is zo makkelijk koppen. Vraag me af of de Ligt dit ook had gebeurt...jammer, wilde een overwinning zeker omdat de kansen er waren. Cassierra, Nouri en El Ghazi hadden de tweede er echt moeten inprikken. Maar goed, nu mag Guidetti ons gaan bedanken. Verwacht wel iets van hem...wat betreft onze jonkies. De Ligt, wat een talent is dat. Ik hoop echt dat hij er met z'n koppie bij blijft. Nouri liet soms zien dat als hij ruimte krijgt dat hij veel talent heeft. Ook v.d Beek met een lekker potje. El Ghazi met een goede wedstrijd. Traore zou normaal gesproken op de bank terecht moeten komen. Minpunten? Riedewald en Dijks. Ik zou Haps in januari proberen te kopen...maar goed, nu naar Enschede...

De Ligt prima! van de Beek ook dikke voldoende. Riedewald en Dijks
maar niet meer achterin. Cassierra valt tegen, Nouri te licht en voor de
goal te druistig. Komt nog wel, maar eerst meer pindakaas eten...
Edoch, voldoende goede dingen en een paar pijnpunten, maar er zit
voldoende muziek in!

8 december 2016 om 23:39

Riedewald op LB of VM dat kan prima, centraal maakt hij teveel fouten. Dijks als back up prima, maar niet meer.

Ik ben in mijn hele leven nog nooit een spits met zo'n slechte traptechniek als Cassierra gezien haha. Manmanman die jongen kan gewoon echt niet schieten. Alleen puntertjes of rustig schuiven. Anyway, dit jonge Ajax prima gespeeld. Op het einde waren ze moe en stoomt Luik nog enigszins op. Maar De Ligt weer ijzersterk. Nouri en VD Beek voor een Europese wedstrijd ook uitstekend. Neurie niet zo drukkend als hij zou willen, maar hij leest het spelletje geweldig. En El Ghazi vond ik toch ook wel prima. Als hij op die weg doorgaat speelt hij Traore er best uit. Nu hopen op een gunstige loting of anders een club als Spurs.

9 december 2016 om 09:44

echt de tijd geven die jongen. erger me kapot aan de reacties hier. kijk bij jong, die jongen heeft het echt wel! geef hem de tijd, is voor nu geen spits voor het eerste, maar daar ook niet voor gehaald. stop met hem nu zo afkraken, die moet je echt de tijd geven!

9 december 2016 om 18:55

Hoeveel jaar moet hij de tijd krijgen?

Johan zegt precies waar het op staat; Als je op deze leeftijd al op de been blijft in een Europees duel, dan komt het wel goed. Aantal spelers speelde matig, een aantal goed, maar over het algemeen ziet de toekomst er rooskleurig uit. Ben benieuwd naar de loting. Feit is wel dat zowel PSV als Feyenoord nu klaar zijn en kunnen focussen op de competitie. Ben benieuwd of Ajax het vol kan houden zo extreem te blijven rouleren.

8 december 2016 om 23:37

Tuurlijk niet, maar Ajax kan wel terugvallen op een hoop spelers zeker nu El Ghazi weer aanhaakt en Tete en Riedewald wel gewoon positief blijven en voor hun kans gaan, het B elftal van Ajax is niet veel minder dan het A elftal.

Interessante en leuke wedstrijd gezien. Het is mooi als twee ploegen naar voren voetballen. Ik zie Ajax zeker als outsider om deze beker te winnen.

8 december 2016 om 23:16

Denk het niet. Ik ga er van uit dat Ajax liever de titel wil. Volgens mij zijn er weinig ploegen, buiten de allerrijkste, strijden teams niet op twee fronten. Ik kies nu toch liever voor de schaal

8 december 2016 om 23:31

Volgens mij hebben we deze discussie eerder gehad, maar ik heb echt veel liever de EL beker dan de ED schaal. Niet alleen geeft het winnen van de EL recht op CL voetbal, maar het betekent ook dingen als: laten zien dat Nederland nog wat voorstelt, heel veel punten voor het Nederlands voetbal, aanzien voor Ajax etc etc.

9 december 2016 om 06:48

Of gewoon allebei. Als ze sterk genoeg zijn om de EL te winnen, dan zouden ze seker sterk genoeg moeten zijn om ook landskampioen te worden. Ondanks dat Feyenoord en vooral PSV zich nu kunnen richten op de competitie.
Het zou mooi zijn natuurlijk, maar de kans dat Ajax de EL wint is nog iets te hoog gegrepen. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat een outsider verrast. We hoeven in ieder geval niet Sevilla meer tegen te komen . De EL beker is hun op het huid geschreven.

8 december 2016 om 23:40

Haha doe normaal man. Ze hebben gelijk gespeeld tegen de nummer 7 van Belgiã«. Kijk even welke ploegen er nog bijkomen in het toernooi. Ajax overleeft nog max. 2 rondes.

9 december 2016 om 01:16

Met een bijna volledig b-elftal (en daarmee automatisch een jeugdelftal) en ze hadden gewoon moeten winnen. Er zal nog zeker wat moeten gebeuren voordat Ajax een echte outsider voor de titel wordt. Maar een halve finale mag nu toch wel het doel worden.

9 december 2016 om 03:59

@El Fenomeno,

Je moet een beetje geluk hebben. Als je nu een topploeg loot dan kan je er gewoon uitliggen maar krijg je nu 2 relatief makkelijke tegenstanders dan bouw je momentum op en sta je in de kwartfinale wetend dat normaliter het spel onder Bosz alleen maar beter wordt naarmate het seizoen vordert.
Als je nu Spurs loot en Ziyech doet mee met de Afrikacup wordt t heel lastig, maar loot je een team als Astra Giurgiu en daarna een Anderlecht dan is die kwartfinale best realistisch en kan alles gebeuren

Elke wedstrijd die De Ligt heeft gespeeld is hij de beste man op het veld, hij is zo ongeloofelijk goed.

8 december 2016 om 23:19

Ach hou op man die jongen doet het goed maar is zeker niet iedere keer de beste man op het veld.

8 december 2016 om 23:31

Ik heb hem 1 foutje zien maken op het middenveld dat hij corrigeert met een kaart. Verder foutloos. Dus toch wel een van de besten op het veld.

8 december 2016 om 23:36

Eens, hij wordt wel teveel opgehemeld, speelt wel heel erg goed maar maakt ook nog kleine foutjes soms loopt een spits nog gewoon bij hem weg.

9 december 2016 om 09:16

goh de jongen is 18. Ik zie Ramos woensdag ook fouten maken....

9 december 2016 om 09:39

Sterker nog, hij is net 1 of 2 maanden 17 geworden!

Klaassen alweer erg tegenvallend.. Echt totaal niet overtuigd van hem.

Leuke pot, vooral 1e helft. V.d Beek met geweldige ballen, El Ghazi met goeie acties en Nouri is gewoon genieten.

Knappe prestatie van deze ploeg. Jammer dat ze de grote kansen niet wisten af te maken, maar dat geldt ook voor Standaard Luik, die waren het laatste half uur wel heel erg goed bezig.

Schandalig wat enkele mongolen/supporters van Ajax - als je het supporters kan noemen - weer laten zien. Ik heb niet zozeer wat tegen vuurwerk, zolang je er anderen maar niet mee lastig valt. Dus geen veld vernielen (zijn we goed in, na De Kuip nu ook al Belgiã«) en zeker geen andere mensen!

Ik sprak er schande van dat bepaalde clubs vuurwerk in andere vakken gooien, tussen kinderen gaan rellen etc. en wat gebeurd er juist nu bij mijn club? Precies, idioten die het noemen eigenlijk niet waard zijn.

De schade is nu niet meer terug te draaien, het is gebeurd. Dus ik hoop dat de boete zo hoog mogelijk is en dat Standard mooie HD camera's heeft om na te gaan wie er echt zo zielig is om zo'n vuurpijl te lanceren, of wat voor vuurwerk dan ook.

Verder niet teveel aandacht aan geven! Ajax speelde een sterke wedstrijd en het is goed om te zien dat reservespelers erook echt klaar voor zijn. El Ghazi verdient naar mijn idee zondag een nieuwe kans, De Ligt stond prima te spelen en kan er over 1 a 2 jaar standaard bij zijn, Beekje krijgt steeds meer kansen en zo kan ik wel meerdere spelers opnoemen. De enige die ik matig vond waren Riedewald (what's new..) en Dijks, terwijl ik stiekem wel een fan van laatsgenoemde ben. Vreemd om te zien dat Dijks vorig seizoen zo stabiel is en nu ernaast staat, al ben ik van mening dat Sinkgraven ondanks zijn redelijk goede spel daar gewoon niet hoort te staan.

Hopen dat Ajax het nog 2 wedstrijdjes vol houdt zodat we erg sterk de winterstop in gaan!

8 december 2016 om 23:17

Ben het met je eens over dijks liet vorig jaar zien het goed te kunnen en nu valt het tegen. In de 80e minuut had hij nog een mooie rush naar voren waarbij een standard speler aan de noodrem moest trekken dan zie je waar zijn kracht ligt.

Anwar - Ziyech wordt een super duo aangevuld met Dolberg. Let maar op.
Voelen mekaar keurig aan.

Je zag ook echt in de 2e helft dat el ghazi helemaal terug was gezakt om mee te verdedigen... jammer dat bosz voor zo een verdedigende positie spel koos in de 2e helft want counteren was jong ajax niet zo effectief als hoe ze sterk opbouwen voetbal speelde ( je had hier en daar zelfs tiki taka momenten)

Die Cassiera stelde wel erg teleur, voor een man van 5 mijljoen mag je toch meer verwachten? Of iig iets bijzonders zien, maar dat was niet te zien.
Verder vond ik klaassen erg veel balverlies lijden, hij kan totaal geen bal vasthouden. Erg irritant om te zien, vooral voor een aanvoeder, die juist rust zal moeten brengen.
Positief vond ik van de beek en de ligt.

8 december 2016 om 23:35

Erg negatief allemaal. Casseirra was zeker niet geweldig maar had wel een prachtige loopactie po die pas van Younes, mocht helaas niet zo zijn.

9 december 2016 om 09:46

geef die jongen aub de tijd, is 19, komt net uit colombia. alsjeblieft zeg

Leuke wedstrijd om te kijken, grote smet op de wedstrijd was natuurlijk weer een aantal criminelen die met vuurwerk gooien.

Ik hoop dat ze vooral degene die de fakkel in het vak met mensen gooide pakken en er voor hem/haar een mooie gevangenisstraf tegemoet gaat! Opsluiten dat tuig! Wat is dat toch met dat soort hersenloze debielen.

Alle schade die Ajax krijgt verhalen op dat soort mensen, en een dikke straf, misschien leren ze het dan af.

On-topic:

Jeugdig Ajax wat heerlijk speelt. Je kan niet ontkennen dat het meespelen in de Juliler league deugd doet voor deze jonge spelers.

Dit is ook de enige manier om een klein beetje aan te haken in de sub-top van Europa.
Jammer dat Ajax het niet heeft afgemaakt, maar 14 punten uit 6 wedstrijden is zeker geen slecht resultaat!

Eerst was ik nog wel positief over Cassierra maar vanavond viel hij toch echt door de mand. Heel snel de bal kwijt.

8 december 2016 om 23:47

Toch kan hij heel goed een bal aannemen. Maar schieten op doel was hij te onrustig.

Geweldig voor Ajax, geweldige ervaring voor die gasten en nog een gratis lesje in de tweede helft en op het laatst. Weer eens niet kort zitten (geen voorzet eruit) en slecht gedekt en dat was niet de eerste keer in de tweede helft.

Verder mooie dingen gezien en toch nog weer een puntje gesprokkeld voor het NL voetbal. Snap alleen niet dat hij Klaassen 90 min laat spelen en niet Frenkie de Jong en Cerny een kans gaf en ook Westermann.

Ziyech, Dolberg zou ik niet inbrengen, Klaassen en Younes wisselen, belangrijkste is dat ze fit blijven en niet geblesseerd raken of geel pakken.

In de tweede helft heb ik nouri op twee momenten na niet gezien. Ik zie het nog niet zo, dat speciale. Als hij het redt zal ik mijn woorden inslikken, maar vooralsnog denk ik dat hij te licht is. Aisatti vond ik bijvoorbeeld sterker in zijn eerste wedstrijden, ook niks geworden (te frêle). Vd Beek vond ik zeer sterk en opvallend spelen, daarnaast was het mooi om de frustratie bij die directe tegenstander van De Ligt te zien haha, die twee staken er voor mij bovenuit.

Leuk om dit jeugdige Ajax te zien voetballen, De Ligt, Van de Beek, Nouri en El Ghazi waren bij regelmatig fenomenaal.

Het resultaat is een beetje jammer, dat je de 0-1 nog weggeeft vlak voor tijd omdat Dijks zijn tegenstander alle tijd en ruimte gunt om voor te geven. Wat ook zonde genoemd mag worden zijn de gemiste kansen. In de tweede helft verzuim je eigenlijk gewoon 4/5 honderd procent kansen te verpesten. Als je wat rustig en scherper in de afwerking bent win je hier gewoon ruim in Luik.

Wat betreft de actie van een deel van de meegereisde supporters, daar valt geen goed woord over te zeggen. Oog om oog, tand om tand ? Om wie een genoegen te doen ? Onze club, de spelers, de mensen die getroffen werden door de supporters van Standard of de normale supporters van Luik die dit destijds ook afkeurde ? Na de bekerfinale tegen PEC Zwolle zou iedereen beter moeten weten, toen had dit een negatief effect op de spelers op het veld, het imago van de club en de club zelf die door sancties werd getroffen.

Laten we hopen dat de sanctie meevalt, een dikke boete zal wel volgen en mogelijk restricties voor uitsupporters voor de volgende ronde.

Het blijft enigszins zorgelijk dat veel (belangrijke) tegengoals in het laatste kwartier vallen dit seizoen: Roda, Celta (2x!), Feyenoord, AZ. Vaak voorzetten vanaf de zijkant. Als de tegenstander opportunistisch gaat spelen komen we er niet uit, terwijl je dan juist rustig de bal voorin moet vasthouden en het uitspelen. En Dijks... Je staat op een kilometer afstand de voorzet te blokken. Al het gevaar kwam over zijn kant. Voor elke goal die El Ghazi scoort, mist hij een wereldkans. Toch een mooie wedstrijd gezien, van de Beek geweldig, De Ligt en Nouri (die aanname!) leren hiervan, nog steeds ongeslagen en je was gewoon veel beter in een moeilijke sfeer, terwijl het niet hoefde. Kansen afmaken en het was een perfecte avond geweest.

Ajax heeft een uitmuntend technisch beleid, Overmars goed bezig. Geweldige talenten uit de opleiding (De Ligt, van de Beek, Riedewald, Tete, Cerny), die echt kwaliteit hebben en het verschil kunnen maken. Er komen er zoveel door dat we al door moeten selecteren met Bazoer en talenten liggen over het algemeen lang vast. Daarnaast wordt er goed gescout (sanchez, Younes, Dolberg, Onana, Pasquali?, Casseirra?) wordt er kwaliteit gehaald (ziyech, Traore, Krul) en goed verkocht (milik, Cillessen). Ook zit er nu wat ervaring in de ploeg met Boer, Viergever, Schone en Westermann, niet allemaal basisspelers, maar zijn denk ik wel belangrijk. Verder doen Menig, Zivkovic, El Azzouzi, Owusu het prima op verhuur basis, Muric weet ik zo niet. En dan heb je nog een talent als Clement die misschien wel een laatbloeier is. En er ligt gewoon nog veel geld in de kas.

Nu is het zaak om de rotte appels eruit te halen (gudelj), de opleiding op niveau te houden en is het zaak om te kijken of het salarisplafond omhoog kan. Dan kun je je talenten net iets langer houden en kun je een ervaren speler van het niveau Huntelaar halen, dat lijkt mij de ideale back up voor Dolberg. Casseirra een jaar verhuren. Dan heb je een uitstekende basis en kun je wel eens een tikje uitdelen in europa.

Nouri speelde zeker een goede wedstrijd maar er was maar een man die met kop en schouders er bovenuit stak: donny van de beek als je het mij vraagt nu al 2 klasses beter dan die houten klaas(sen)

9 december 2016 om 08:46

Je vergist je een beetje in Klaassen. Klaassen was gisteren aan het puin ruimen zodat andere konden uitblinken. Dat deed hij juist uitstekend. De meer ervaren man, meer fysiek, sterker en technisch minder onderlegt dan de jonkies, dus jezelf wegcijferen voor de ploeg en dat deed hij echt heel goed.

Genoten van de talentjes van Ajax! Ik wist lang op voorhand dat ze met een Jong Ajax gingen spelen dus heb hier lang naar uitgekeken om een volledige wedstrijd te zien van de Ligt, Nouri, vd Beek, Cerny enz. Was bij vrienden aan het kijken en de Ligt stak er met kop en schouders bovenuit, doet denken aan de 16-jarige Kompany indertijd bij Anderlecht. Zo jong en al een klasse apart.

Laten we ook maar hopen dat we niet gestrafd worden als club voor dat wangedrag van die idioten met meer dan alleen een geldboete.

Ieder jaar is het wel iets, en het een wraak actie noemen, zegt mij dat je iq lager is dan de buitentemperatuur.

Wat een sukkels.

Cassierra of Zivkovic... Laatstgenoemde doet niet onder voor Cassierra. Was deze aankoop nou echt nodig? Mooie dingen gezien bij Ajax. Verder was Luik wel gevaarlijk via de rechterkant en ging het fysiek de duels aan. De Belgen gingen strijdend ten onder

Toch knap om met zoveel jonge spelers uit bij Luik gelijk te spelen, hadden zelfs kunnen winnen.
Maar goed, ben benieuwd hoe de talenten er over een jaar voor staan, kijk maar eens naar een Tete, Riedewald en Bazoer. Vorig seizoen helemaal de hemel in geprezen en 'waren' er al, een seizoen later zitten ze bijna alleen op de bank of niet eens bij de selectie. Wat ik aan de andere kant wel erg zonde vind, maar zolang Bosz blijft winnen heeft hij ook gewoon gelijk.
Moet zeggen dat de Ligt, vd Beek en Nouri goede spelers zijn, maar wacht een een jaar en dan hopen dat ze nog steeds zo goed zijn en niet net als de eerder genoemde op de bank terecht komen.
Niet om af te zeiken, hoop dat er voor Nederland weer een hele goede lichting aan gaat komen, maar moeten er wel voorzichtig mee zijn!

En wat een idioot gedrag van de supporters trouwens.... Luik is zeker geen fijn publiek, vreselijk zelfs, zelf in de Kuip gezien en dit seizoen ook in de Arena, maar dan moet je niet met zo'n actie wat terug doen, dit wordt een gigantische boete en zal de Uefa nu bij iedere klein incident bij Ajax enorme boetes gaan uitdelen.

Snap die hoge cijfers voor El Ghazi niet. Maakte een goeie goal, maar verder eigenlijk weinig van gezien. Redelijke wedstrijd, maar niet meer dan dat.

Van de Beek duidelijk de beste man bij Ajax. Klaassen ondergewaardeerd.

Wat een talenten heeft Ajax, Ajax zou eventueel met een elftal met een gemiddelde van 20 jaar kunnen spelen zonder veel kwaliteit te verliezen:

Onana, Tete, Sanchez, De Ligt, Sinkgraven, Vd.Beek, Riedewald, Nouri, El Ghazi, Dolberg, Cerny

Het ziet er wel weer naar uit dat Overmars met Krul, Westermann, Traore en Cassierra weer 4 miskopen/mishuren heeft gehaald. Krul gaat Onana normaal gesproken niet meer uit de basis spelen, Westermann hoeft alleen maar op te draven voor wedstrijden die er weinig of niets meer toe doen, Traore verprutst 90 procent van zijn acties en lijkt door El Ghazi uit de basis te worden gespeeld en Cassierra...wat een rampvoetballer. Kan er helemaal niks van!



Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren