Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Bazoer kan nog steeds naar 'Premier League giant''

Laatste update:
/

De toekomst van Riechedly Bazoer ligt mogelijk in Engeland. Britse kranten schrijven donderdag dat de middenvelder van Ajax nog steeds in beeld is bij diverse Premier League-clubs, ook al speelt hij geen rol van betekenis in de plannen van Peter Bosz. Bazoer ontbreekt vandaag in de wedstrijdselectie voor het Europa League-duel van de Amsterdammers met Standard Luik.

Premier League giants als Arsenal, Chelsea en Manchester City zouden nog steeds in de markt zijn voor Bazoer, die een jaar geleden naar vrijwel alle topclubs in Europa leek te kunnen gaan. De trainerswissel in Amsterdam is funest geweest voor de toekomst van de middenvelder bij Ajax. "Ik ga er na eerdere gesprekken met Riechedly van uit dat de kans groot is dat hij na de winterstop geen deel meer uitmaakt van de selectie”, doelde Bosz woensdag op een aanstaande transfer van Bazoer.

Bazoer, twintig jaar, was vorig seizoen onder Frank de Boer een vaste basisspeler bij Ajax, maar deze voetbaljaargang speelde hij nog maar vijf competitieduels. De zesvoudig Oranje-international vertelde vorige maand dat hij in de winterstop zal bekijken of hij wil vertrekken bij Ajax.

Denk jij dat Riechedly Bazoer ooit een internationale topper zal zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij Ajax geen basis, maar hij denkt bij een Europese topclub wel een kans te krijgen? Als hij zo'n stap maakt is dat alleen maar om het geld. Onbegrijpelijk dat een club een speler zou willen kopen die geen topsport mentaliteit heeft.

8 december 2016 om 07:46

Hij heeft de kwaliteiten, dus lijkt me dan gewoon een kwestie van kopen en verhuren.

8 december 2016 om 07:53

Zo een trainerswissel kan je carrière maken of breken. Mocht je het uiteindelijk niet redden, dan met goed gevulde zakken.
Zogenaamd ligt het aan de speler, maar die kon vorig seizoen voor de hoofdprijs weg, maar koos er bewust voor om te blijven. Nu zie je, geen enkele garantie.
Stel gaat naar Engeland en guardiola of Wenger gelooft in hem, kan hij daar zomaar ineens basisspeler worden, terwijl hij hier onder bosz misschien als een nachtkaars dooft of op de achtergrond verdwijnt.
Het zijn cruciale momenten in een speler zijn carrière.

8 december 2016 om 08:50

Volgens zat hij de slotfase onder De Boer ook al op de bank..

8 december 2016 om 16:04

@jwv1984 ja en toen kreeg Serero de voorkeur. Maar Serero mocht vertrekken dus was het voor de hand liggend geweest als Bazoer gewoon weer de kans had gekregen dit seizoen. Het is prima dat Bosz het niet in hem ziet, maar mijn inziens heeft Bazoer niet eens echt een kans gekregen dit seizoen. Dat was onder De Boer sowieso wel gebeurd.

8 december 2016 om 07:58

Bij een team als Arsenal zie ik hem alsnog slagen. Als hij daar dan wel het geduld op kan brengen. van Persie had het laatste jaar bij Feyenoord ook niet altijd een basisplaats.

8 december 2016 om 07:59

Ik vind reacties als de jouwe zo belachelijk. Waar heeft Bazoer aangegeven dat hij naar een topclub wil? Hoe kom je eraan dat Bazoer geen topsportmentaliteit heeft? Bosz geeft notabene gewoon aan dat hij goed traint.

8 december 2016 om 09:05

Of om verhuurd te worden aan een club op een niveautje lager. Bazoer maakt minuten en kan zich verder ontwikkelen, Bazoer heeft al een contract bij een topclub en de topclub bezit de speler al en hoeft dus niet meer op hem te 'jagen': iedereen wint (mits Bazoer zijn beloftes inlost). Dat heeft niets te maken met gebrek aan topsportmentaliteit. Dit is gewoon slim inspelen op de toekomst.

8 december 2016 om 09:14

Joh, zou het kunnen dat Ajax het niet goed ziet? Ik bedoel er sneuvelen er wel meer daar op het moment, waarbij ik bijvoorbeeld geen snars snap dat Tete op de bank zit. Het zou me niks verbazen als Bazoer namelijk wel de topspeler blijkt. Als ik een Arsenal of iets was, en je hebt hem al jaren gevolgd in de jeugd, zou ik zeker een poging wagen. Hij is niet duur meer, het is immers een bankzitter, en als blijkt dat hij dus wel gewoon goed functioneerd, kun je letterlijk miljoenen aan hem verdienen.

8 december 2016 om 10:16

Ik denk ook wel dat Bazoer een potentieel topspeler is. Ajax heeft dat ook wel in hem gezien, anders zou hij niet op jonge leeftijd zijn doorgebroken. Zijn probleem is alleen dat hij niet echt in het systeem van het huidige Ajax past. En vorig seizoen is wel gebleken dat het middenveld anders moest. Niet creatief genoeg voor de plek van Ziyech, op Klaassen zijn plek past hij ook niet, Misschien voor Schone, maar ik weet niet of hij dat inzicht heeft. Denk dat het Engelse spel hem wel moet liggen. Fysiek, veel lopen en hij kan evengoed wel voetballen.

8 december 2016 om 09:27

Heeft 1 degelijk seizoen gespeeld, en willen dan direct naar de top om daar op de tribune te zitten.
Zo gaat het helaas tegenwoordig.
Heel veel talent is hierdoor verloren gegaan.

8 december 2016 om 10:02

Ja, want op de bank bij Ajax haal je het meeste uit je talent

8 december 2016 om 10:22

Als je dan toch niet speelt kun je beter zorgen dat je op de tribune zit met een contract van 3 miljoen euro per jaar in het buitenland dan dat je hier in Nederland voor een vierde daarvan gaat bankzitten. Eerlijk is eerlijk, ik zou hetzelfde doen als ik niet in mijzelf had geloofd.

8 december 2016 om 10:06

Het geld, maar ook de eer. Ajax wil me niet meer? Hier, ik teken een contract bij Arsenal. Eat this, Petertje Bosz.

8 december 2016 om 10:17

Nou ja, als je dan toch op de bank zit, c dan liever bij een topclub en misschien een ver (drie) dubbeling van het salaris. Verder denk ik dat zijn kwaliteiten misschien beter passen in de premier League.

8 december 2016 om 10:20

@futures

Je schrijft: "bij Ajax geen basis, maar hij denkt bij een Europese topclub wel een kans te krijgen?".

Kennelijk beschik jij over een bijzondere gave en kan jij de gedachten van Bazoer lezen.

Vervolgens schrijf je: "als hij zo'n stap maakt is dat alleen maar om het geld".

Hij komt bij Ajax niet meer aan spelen toe en waarom zou hij dan niet naar Arsenal gaan? Daar kan hij niet alleen trainen met veel betere spelers, maar ontvangt hij bovendien een salaris dat veel hoger is dn bij Ajax. Afgaande op reacties als die van jou, wordt hij bovendien zonder dat daar een reden voor is, door veel mensen uitgekotst en is er geen enkele reden om nog langer bij Ajax te blijven. Bij een andere club kan hij helemaal opnieuw beginnen en krijgt hij waarschijnlijk wel de waardering en het begrip die hij als jonge speler verdient.

8 december 2016 om 16:56

het kan te maken hebben met de juiste teamgeest.. misschien past Bazoer er niet meer tussen op dat vlak. Dus zou hij best bij een ander team weer zijn volledige potentieel kunnen bereiken. Ik bben benieuwd, want kan nog steeds een goede speler worden voor het NL-11-tal.

Ik dacht dat het een topper zou gaan worden. Zijn ego blijkt echter zijn voetbal kwaliteiten in de weg te zitten. Ik geloof er niet meer in als je zo snel opgeeft.

8 december 2016 om 07:51

Zn ego zat hem al in de weg voordat hij naar ajax kwam

8 december 2016 om 09:14

Ik denk dat hij alsnog een topper gaat worden. Bosz heeft een grote fout gemaakt door hem geen kans te geven. Het middenveld Klaassen Ziyech Schone is een mooie vondst. Maar Bazoer had altijd eerste keus alternatief moeten zijn. Dan had hij dit seizoen als 5x basis gestaan en 10x ingevallen, had hij het gevoel dat hij erbij hoorde en er tegenaan zat. Zo hou je hem scherp en houdt hij de concurrentie scherp. Nee Bosz maakte hem zesde keus wissel, Na Gudelj Sinkgraven Riedewald Nouri VD Beek. Fout van Bosz, Ajax krijgt spijt want in mijn ogen is Bazoer nu juist eens een talent dat je niet mag laten gaan, hij gaat het maken. Misschien heb je daar wel een beetje ego voor nodig. Hij heeft het talent, hij is coulant geweest met de situatie, geen drama van gemaakt, maar als de situatie met deze trainer niet werkbaar is zou ik ook wegwezen.

8 december 2016 om 09:26

Helemaal mee eens. Bosz heeft hem te snel afgeschreven en laten vallen. Zeker, hij was niet in vorm, maar iedereen kent de potentie van Bazoer. Daar wordt nu veel te makkelijk afscheid van genomen. Jammer.

8 december 2016 om 09:40

Ik heb vorig seizoen een aantal keren op hem gelet, en op die mooie goal na in de Klassieker heb ik hem niet echt veel bijzonders zien doen. Daarnaast geeft ik Bosz gewoon gelijk, hij is trainer en als je Schone beter vind trainen dan krijgt hij gewoon de kans, als Bazoer echt zo talentvol was zoals velen van jullie beweren had hij echt wel een basisplaats afgedwongen, maar blijkbaar zijn er momenteel andere alternatieven en ik snap wel dat je als trainer voor de beste kiest, je merkt ook dat Ajax nu veel beter presteert zonder hem dan met hem.

8 december 2016 om 10:07

Alsof Ajax nu beter presteert omdat Bazoer niet speelt. Volgens mij zijn er wel meer wisselingen in de basis in vergelijking met afgelopen seizoen.

8 december 2016 om 10:19

Niet zozeer omdat Bazoer niet speelt, maar je kan mij niet vertellen dat het huidige middenveld een stuk beter rendeert en werkt dan dat van vorig jaar. Dat was traag en inspiratieloos. Beetje zoals PSV nu speelt. Nu gaat de bal ook sneller rond waardoor je makkelijker kansen creã«ert.

8 december 2016 om 10:39

Precies! Ik begrijp ook niet waarom Tete niet vaker mag invallen of El Ghazi ipv Traore. Zo hij je ze scherp en weten ze dat ze dicht tegen een basisplek zitten. En dat is gewoon erg belangrijk om alles te geven op de trainingen.

8 december 2016 om 13:11

Kan het niet beter verwoorden. Inderdaad prima als je hem dan niet als basisspeler wilt opstellen, maar laat hem dan ieder geval minuutjes maken. Nu kwamen er opeens jeugdspelers voor hem in de pikorde zelfs een verdediger. Een jongen van 20 is er natuurlijk nog lang niet, die kun je als trainer gemakkelijk breken door hem gewoon geen vertrouwen te geven.
Het omhoog schrijven en praten gaat altijd veel te snel, maar hetzelfde geld voor iemand weer afbreken.

8 december 2016 om 21:04

Zlatan65, hij heeft zichzelf afgeschreven. Ik geloof er helemaal niets van dat Bosz al met hem wil stoppen. Bosz doet het momenteel anders en Bazoer denkt dat hij al een hele grote jongen is.

Blijf het ontzettend zonde vinden, is nog steeds een groot talent met veel potentie. Maar deze zaak legt wel echt de zwakke punten van Ajax bloot: gebrek aan discipline en volwassenheid. Je leest tegenwoordig eerder iets over ontevreden spelers dan over spelers die het naar hun zin hebben. Dat stoort het groepsproces ook. Toch knap dat ze blijven winnen, maar dat kan nooit goed blijven gaan.

8 december 2016 om 08:04

Dat je eerder iets leest over spelers die ontevreden zijn dan over spelers die tevreden zijn zegt voornamelijk iets over de media.
El Ghazi, Tete, Riedewald hebben zich nimmer uitgelaten over hun reserverol. Bazoer ook amper. Alles wat je leest zijn gissingen van media om hun blaadjes/sites te verkopen. Dat de sfeer slecht is, is gewoon geschreven door mensen die er helemaal niet bij zijn. Vanuit de selectie zelf is nog geen wanklank gekomen.

8 december 2016 om 08:39

Bijna niemand zegt dat direct tegen de media, maar zodra zulke verhalen naar buiten komen via de media blijkt dat 9/10 te kloppen gewoon. En het is een feit dat sensatie verkoopt dus ontevreden spelers zijn interessanter, maar toch opvallend dat het dit seizoen extreem is. Bij Psv of Feyenoord is er amper sprake van. Daar is duidelijkheid en wederzijdse acceptatie.

8 december 2016 om 08:53

bij psv en feyenoord was dan ook geen trainerswissel deze zomer.

8 december 2016 om 09:06

Logisch juist, bij Ajax zitten bank en basis veel dichter op elkaar dan bij Psv of Feyenoord.
Die accepteren hun rol makkelijker.

8 december 2016 om 10:47

@albetino:

Wat een onzin, dat de bank van PSV en Feyenoord niet dicht bij het eerste zitten.

Mensen zeiken veel op Kramer, maar was vorig jaar basis en hoor je ook nooit klagen! Hendrix bij PSV knokt altijd voor zijn plek bij PSV en klaagt ook nooit.
Zelfs een Berghuis hoor je nooit klagen, en voorheen ook een Toornstra nooit toen hij niet speelde.

Verder heb je ook El Ghazi en Tete horen klagen al dit jaar. Neem daa Gudelje bij en deze Bazoer dan is er zat geklaag bij Ajax dit jaar enniet alleen door de media verzonnen.

8 december 2016 om 13:03

Nou Soul-mate,

misschien moet je dan de media eens wat beter in de gaten houden en vervolgens checken of het ook echt klopt. Minstens de helft van dit soort berichten is overdreven, uit het verband gerukt of helemaal uit de duim gezogen.
Natuurlijk vinden jongens het niet leuk als ze niet spelen, terwijl ze dat wel gewend zijn. Echter El Ghazi werkt er nu keihard voor, Riedewald en Tete ook. Over Bazoer wordt steeds gezegd dat hij het niet doet, maar je hoort vanuit Ajax nooit iemand die dit bevestigd. Gudelj is een pannenkoek en dat is het dan geloof ik.
Je doet net alsof de hele selectie rot is. Volgens mij is het tegenovergestelde het geval. Ajax heeft alle posities dubbel bezet en iedereen wil zich laten zien. Dus waarom zouden ze het niet kunnen volhouden?

@futures @jaakke

Alweer ligt het aan de speler.........
Boilesen, El Hamdoui, Kishna, Fischer, Gudelj nu Bazoer.
Straks zeker ook Tete, Riedewald
Wanneer eens is Ajax de boosdoener?

8 december 2016 om 07:46

Want die spelers zijn allemaal toppers geworden?

8 december 2016 om 09:20

nee, maar daarom hoef je nog niet af te vallen zoals de meesten hier doen.
Gewoon niet goed genoeg, jammer en het ga je goed kan ook ipv geen mentaliteit, werkweigeraar, lastpost etc

8 december 2016 om 09:48

Wanneer je niet goed genoeg bent en je gaat wel mokkend op de bank zitten i.p.v. jezelf hard te proberen te verbeteren, zoals: Gudelj, Bazoer, El Hamdaoui, Kishna. Verklaar dan eens waarom geen mentaliteitskwestie zou zijn? Boilesen is gek gemaakt door de Boer, die hem veel groter maakte dan hij was en daardoor ook zelf dat ging denken. Daarin is er bij Ajax ook iets fout gegaan inderdaad. Fischer snap ik in dit verhaal niet? Heeft geen problemen gehad bij Ajax. Kwam gewoon op de bank terecht, omdat hij niet goed genoeg (meer) was en is toen vertrokken omdat hij een nieuwe uitdaging wilde. Dat is hoe jij het juist graag ziet toch?

8 december 2016 om 16:13

@inkemontana maar wat doet Bazoer dan fout? Is naast de basis komen te staan en is vervolgens keihard door blijven trainen. Dat geeft Bosz zelfs aan. Vervolgens kiest Bosz in de meeste wedstrijden ook nog eens voor andere spelers om in te laten vallen. Tja, dan weet je als Bazoer zijnde toch dat je dit seizoen waarschijnlijk niet veel aan spelen toe zal komen. Vorig jaar kon hij weg voor 50 miljoen en nu zijn er ook al tal van clubs die wel een toekomst in hem zien.

Is het dan heel gek dat hij denkt dat hij beter kan vertrekken, omdat het spel van een andere club hem wellicht beter ligt waardoor hij wel aan spelen toekomt? Lijkt me niet. Is het dan gek dat Bosz hem op basis van die keuze niet meer opneemt in de wedstrijdselectie? Nee, ook niet. Maar dat betekent niet dat Bazoer niet meer wordt opgenomen in de selectie of niet meer speelt omdat hij er met de pet naar gooit. Bosz ziet met deze speelstijl gewoon geen rol weggelegd voor Bazoer. Nou, dat kan en dan kan Bazoer beter besluiten te vertrekken dan dat hij nog twee jaar op de bank blijft zitten bij Ajax.

8 december 2016 om 07:47

Ajax was nooit de boosdoener, het was altijd Frank de Boer volgens mensen hier. Met name mensen die graag lastige jongens in Ajax zien voetballen, van die moeilijke boys met talent maar zonder mentaliteit. Maar nu blijkt dat De Boer nog vrij goed was in het people management. Onder Bosz is de onvrede groter. Dat Bosz Bazoer niet opstelt kan ik inmiddels redelijk begrijpen. Die jongen gaat er niet 100 procent voor als hij wel speelt. Alhoewel dat natuurlijk ook deels bij een coach ligt.

8 december 2016 om 12:41

Cristiano Ronaldo was in zijn jongere leeftijd misschien wel 1 van de irritantste voetballers en 1 van de moeilijkste jongens. Dat geld ook voor Totti en heel veel anderen. Er zijn veel spelers waar wel de geduld voor bewaard word en dat tot resultaat kan leiden. Ik had het gevoel dat Kishna ook een grote voetballer kon worden maar Ajax wil gewoon niet in moeilijke jongens investeren. Het is algemeen bekend dat Nederlanders arrogant gedrag verafschuwen en het liefst diegene met grond gelijk willen maken. Op school komt het voor, in voetbal en op werk. Dat is iets wat we gewoon niet kunnen ontkennen.
Bijvoorbeeld: Je haalt een 10 voor je toets maar omdat je brutaal tegen de leraar bent zak je voor die vak. Dat is het geval van Nederlandse voetbal.

9 december 2016 om 19:59

Als je in nederland een 10 haalt dan toch zakt omdat je bijdehand was tegen de leraar....
Lol
Dat kan echt niet en dan heeft de leraar een groter probleem dan de leerling als hij of zij dat zou flikken...

Maar goed nederland is een calvinistisch land van nature en de mensen zijn hier inderdaad van doe maar normaal dan doe je al gek genoeg maar overdrijven is ook een vak....

8 december 2016 om 07:47

Het lijkt mij dat de beste elf nu spelen..
Hulde voor dit beleid, precies zoals het moet bij een topclub.

8 december 2016 om 09:21

Ik zeg ook niets over de opstelling of zo.
Maar laat de wissels, gepasseerden gewoon in hun waarde ipv altijd maar weer hoe "slecht" ze zijn

8 december 2016 om 08:01

Ja vertel maar eens even hoe ajax hier de boosdoener is dan? Voor elke speler die je noemt is een logisch en solide verhaal te vertellen over waarom ze niet speelden, uit de selectie gezet werden of zelf weg wilden, en dat had niks te maken met dat ajax iets verkeerd deed, maar dat die spelers niet wilde dealen met de regels van topvoetbal.

8 december 2016 om 09:24

Welk solide verhaal?
Boilesen wilde niet bijtekenen. Zijn goed recht toch?
Werd in een keer als lastig mannetje bestempeld die er in een keer niets van kon etc.
Kishna werd na actie als de tweede Cruijff bestempeld.
Na een akkefietje met F de Boer moest Ajax in een keer niets met hem te doen hebben.
Moet ik doorgaan?
Ik zeg nergens dat die spelers moeten spelen alleen het ligt niet altijd alleen en alleeen maar aan de speler!

8 december 2016 om 12:34

Boilesen kon er in zijn laatste seizoen ook niet veel meer van, die was totaal zijn vorm en capaciteiten naar een reeks blessures kwijtgeraakt. Van Ajax mocht hij een contract teken of naar een andere club zoeken. Hij wilde beide opties niet. Dat is zijn goed recht ja. Maar het is het goed recht van een club om dan andere keuzes te maken, zeker met een speler die geen deuk meer in een pakje boter weet te schoppen.

Kishna heeft Raiola als zaakwaarnemer, een meester in het bespelen van zijn klanten en het creeeren van onrust, hij greep de onvrede van Kishna aan om zijn reserveplek aan om een breuk met Ajax te forceren. De zwarte Piet naar De Boer toe te schuiven, zoals jij ook doet. Voor finacieel gewin. Kishna was in zijn begintijd een opvallend talent hoe hij zich manifesteerde en werd opgehemeld voornamelijk in de media. Maar hij was slechts een talent. Raiola wist hem te overtuigen dat hij een wereldspeler was die moest spelen. En zie nu zijn zelfde bescheiden rolletje bij Lazio.

Maar ga graag gerust eens door met je selectieve voorbeelden en in je zoektocht naar de duivel die schuilt in Ajax.

8 december 2016 om 08:31

@luckykes

Wat draag jij toch altijd graag uit, dat je Ajax het liefst als boosdoener ziet. Nu ook weer. Spelers die ontevreden zijn met hun rol als reserve om uiteenlopende redenen en van wie sommigen ook na hun vertrek bij Ajax bij hun nieuwe clubs geen basisplek wisten af te dwingen, gooi je op een hoop als bedenkelijk bewijsvoering, dat Ajax een foute club is.

Waar komt die neiging toch vandaan om Ajax als de grote boze wolf te zien en jongens die ernaast komen te staan als onschuldige kleine biggetjes? Elke club heeft reservespelers en spelers die hun plaats verliezen, omdat coaches ervoor kiezen om anderen, die in hun ogen beter zijn, op te stellen. Dat is toch een normaal mechanisme? Wat maakt dat een club een boosdoener?

8 december 2016 om 10:07

Sorry buitenspelval, maar ik zie Ajax niet als een grote boze wolf.
Het zijn jullie supporters en de media die klaar komen van Ajax.
Want ik zeg niet, zoals ik al zo vaak beschreven heb, dat die spelers recht hebben op speelminuten of zo.
Ik zeg alleen dat als er een speler niet goed genoeg is, ontevreden is of what ever, het ook altijd aan de speler ligt in jullie ogen.
Kan het niet zo zijn dat bv de coach (de Boer met Kishna en El Hamdoui) er OOK mede schuldig aan is?

8 december 2016 om 12:19

Boosdoener v.s. grote boze wolf? What's the difference? Je ziet Ajax toch als de grote boosdoener, de grote boze wolf in jouw ogen?

En zeg ik dan wel dat spelers recht hebben op speelminuten? Of zeg ik dat jij dan niet heb gezegd? Ik geef het als verklaring dat er ontevreden spelers rondlopen, bij welke club dan ook.

Die ontevredenheid of whatever, die jij bemerkt, ligt logischerwijs natuurlijk aan de speler. Hij is toch ontevreden? Moet je een trainer daar schuldig om bevinden? Schuldig bevonden dat de speler ontevreden is, dat hij niet wordt opgesteld? Keuzes en opstellingen maken, dat is toch zijn taak en het goed recht van de coach?

Wat een gelul om het passeren en de daarop volgende ontevredenheid bij een reserve als een soort van misdrijf te bestempelen en de baas 'schuld' in de schoenen te schuiven. Het is notabene zijn baan... Schuldig aan de ontevredenheid van de reservespeler, tja, je kunt er je invalshoek van maken als je zoekt naar zaken om tegen aan te trappen, meer niet.

Er is 1 ding dat ik niet heb bij Ajax en dat is klaarkomen... Zou een lekkere knoeiboel worden in de Arena. Lekker generaliserend ben je ook met je 'in jullie ogen'. Hoezo kiezen 'we' altijd de zijde van de trainer? Als je Ajax in topics de afgelopen seizoenen gevolgd heb, dan zou je weten dat er misschien geen trainer, geen technisch directeur, geen directeur marketing en geen technisch hart, zoveel kritiek over zich heen hebben gekregen vanuit de eigen aanhang als bij Ajax. Frank de Boer in het bijzonder.

Verder blijft je lijstje een heel selectieve en je verontwaardiging idem dito. Zoals gezegd, door vele anderen hierboven al, kun je van elke club een mooie opsomming bedenken van ontevreden reservespelers door de jaren heen.

Klein verschilletje is dat de meeste clubs niet zo in the picture staan als de hoofdstedelijke club, dat soort incidenten niet worden uitvergroot tot bijna excessen en niet voor bijvoorbeeld de sportredactie van de Telegraaf, Voetbal Inside, etc. een belangrijke bron van inkomsten zijn.

8 december 2016 om 12:28

Een ding vergeet je.
Bij andere clubs wordt vaak de schuld bij de club gezocht!
Misschien ook wel terecht bv Ziyech versus Fc Twente.
Maar dat een speler ontevreden wordt heeft toch zijn oorzaak?
Ik wil geen enkele speler verschonen maar het gaat er bij mij niet in dat het altijd aan de speler ligt.
Het is zijn baan dus hij mag niet ontevreden zijn.
Dat vind ik weer gelul
En ja, ik vind dat F de Boer OOK schuldig is aan het gevalletje Kishna en El Hamdoui.
Dat zij er later met de pet er naar gooiden is het gevolg van de beslissing van F de Boer.
En Boilesen? Moest van Ajax bijtekenen anders werd hij dus "uitgekotst".
Je weet zelf wat voor braaksel Boilesen is geworden.
Ik vind dit juist zo jammer dat dit continue alleen bij Ajax gebeurd.
Ook andere clubs hebben soms lastige jongens maar daar wordt de club zelf ook bij betrokken.

8 december 2016 om 13:17

Je wilt de benarde financiele en sportieve malaise waarin FC Twente was gemanoeuvreerd toch niet vergelijken met de financiele en sportieve situatie waarin Ajax zit? Dat Ziyech bij ontevreden was in Enschede valt in zijn geheel terug te baseren op de benarde positie van de club. Dat hij als sterspeler moet vechten tegen het degradatiespook was de reden van zijn onvrede. Niet een reserveplek, die de onvrede bij de Ajax-spelers, die jij opsomde. Appels met peren vergelijken zogezegd.

Het gast jou om het zoeken naar een schuldvraag waarom reservespelers hun onvrede al dan niet in de media uiten. Je kunt als coach onmogelijk iedereen tevreden houden, en sommigen zijn mondiger, zijn zich door alle aandacht God gaan voelen, hebben zaakwaarnemers met dollartekens in de ogen. Een reserve die zijn ontevredenheid en frustraties uit in de buitenwereld is daar uiteindelijk geheel en alleen zelf verantwoordelijk voor.

Schuld is uberhaupt het goede woord niet voor. Het is geen zoektocht naar een schuldvraag. Twee partijen staan niet meer op een lijn en de baas (coach) neemt zijn beslissing. Als een reserve zich niet weet te schikken, dan houdt het op en is het zoeken naar een oplossing. Uit elkaar gaan is dan meestal gewenst voor beide kampen.

Tot slot een lijstje met spelers die hun frustratie en onvrede om de reservestatus wel wisten/weten te kanaliseren bij Ajax. Sinkgraven, Van der Hoorn, Viergever, Schone, Dijks, Boer, Zimling, Van Rhijn, Moisander. Om duidelijke te maken, dat het vooral hele jonge talenten waren, die op jouw lijstje, die vroeg gebracht werden en moeite kregen om op de bank plaats te nemen. Dat is het enige waar Ajax voor miet waken in de toekomst: talenten rustig brengen, zodat ze zich niet belangrijker wanen dan ze feitelijk zijn. En dat is nu net waar Bosz mee bezig is.

8 december 2016 om 08:38

@ Luckeykes, maak een lijstje van spelers bij een topclubs in het buitenland, bijvoorbeeld Manu, en je lijst is 3x zo lang. Dus wat is je punt?

8 december 2016 om 10:01

Is dat zo? Met welke talenten/spelers heeft Man U zoveel gezeik gehad dan?

8 december 2016 om 10:13

kom niet aan Ajax in jouw ogen?
Mijn punt is dat waar twee vechten ook twee schuld hebben en niet alleen de speler!
En als dat bij de europese top 10x erger is vind ik dat ook 10x erger.
Nu wat is jouw punt dan? Omdat de top het doet mag Ajax het helemaal doen? Is dat jouw punt?

8 december 2016 om 09:08

De lijst van spelers die geen problemen met Ajax hebben of hebben gehad is vele malen langer......Zo wat is je punt........

8 december 2016 om 10:08

Mijn punt is dat jullie Ajax altijd verschonen.
Soms kan het ook aan de club of trainer/coach liggen.
Niet altijd aan een speler
Boilesen wilde niet bijtekenen en hij werd gelijk vogelvrij verklaart door jullie!

8 december 2016 om 12:55

Jullie? Maar ok .
Ik denk dat je hier niet over een schuldige kan spreken. Bazoer past denk ik niet in de huidige speelwijze....een goede voetballer met veel potentie, maar dan moet hij wel in het team passen. Momenteel staat het al een aantal weken goed , zonder dat hij in de basis staat. Dan kan je een aantal dingen doen.....
Voor hem zou vertrekken de beste optie zijn, maar ja Ajax wil dan wel wat geld zien....dus dan wordt het zakelijk en kil , van beide kanten . En wij krijgen alleen via de media te horen wat er gaande is .....

8 december 2016 om 10:22

Waarom staat Fischer in dat rijtje? Heeft toch nooit wat verkeerd gedaan. Is altijd netjes en rustig gebleven en heb je amper horen klagen.

8 december 2016 om 10:42

Eigenlijk heb je gelijk maar ik zet hem erbij want ik heb het niet over de spelers die klagen maar over de supporters en media.
Fischer is slim geweest niets te zeggen toch staat hij in dat rijtje omdat hij ooit eens zei, toen hij gepasseerd was, dat hij vond dat hij wel meer krediet verwacht had.
Toen hoorde (las) ik ook al menig Ajacied zeggen dat hij maar beter zijn best moest doen en niet zo moest zeuren.
Dat bedoel ik ook dat het altijd aan de spelers ligt en niet aan ......vul maar in.
Als je bij Ajax niet meer in beeld ben, krijg je vaak een schop na.
Let wel: Niet door Ajax of hun personeel, maar juist door hun supporters en vooral Media!
Dat vind ik zo hypocriet!

8 december 2016 om 12:35

Ik kan me anders niks herinneren van supporters geklaag voor Fischer, maar goed.
Ik vind dat je de laatste 2 moet omdraaien. Vooral door de media, daarna neemt het meeloop volk het daar klakkeloos van over. Het komt bij Ajax misschien meer voor, maar bij andere clubs gebeurd het ook hoor. Neem bijvoorbeeld Labyad of Cabral. Dus die Hypocrisie zit in de mens. Vooral in Nederland trappen we maar wat graag na bij mensen die hun "doel/succes" niet halen.

8 december 2016 om 10:37

Naja het ligt in zekere zin aan Ajax, dat de zogenaamde toptalentjes niet mentale weerbaarheid bij kan brengen. Ik heb het idee dat talentjes veel te veel gepamperd worden, en daar krijg je deze mietjes van.

8 december 2016 om 10:53

Alweer ligt het aan de club...
Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, Blind, Milik.
Waarschijnlijk straks ook Ziyech, Dolberg, Sanchez.
Wanneer ligt het eens aan de speler zelf?

8 december 2016 om 12:17

Volgens mij is mijn insteek totaal verkeerd begrepen bij de meesten van jullie.
Ik heb het erover dat het niet alleen aan de speler ligt.
Soms wel maar soms ook niet.
Maar door jullie, mits je Ajax supporter of van de media bent, ligt het altijd aan de speler!

8 december 2016 om 17:23

Spelers die hun werk goed doen, zullen nooit problemen hebben met de club. Maar dat zal dan aan mij liggen. Even wat duiding bij de spelers die jij noemt.

Boilesen (dit is in mijn ogen de enige speler waar Ajax mede fout in zit. Ajax wilde wel met Boilesen verlengen, maar die gaf al anderhalf jaar van tevoren aan dat hij behoefte had aan een andere omgeving. In de zomer voor zijn laatste seizoen wilde Ajax hem dan ook wel verkopen, maar kwamen er eigenlijk geen clubs die bij Boilesen paste. De enige clubs die zijn transfersom wilden betalen, dat waren Engelse clubs. En laat Boilesen nou totaal niet in het Engelse voetbal passen. Boilesen snapte dat maar al te goed en er waren ook wel clubs uit bijvoorbeeld Spanje, zoals Celta, die hem wilden hebben. Boilesen heeft ook duidelijk aangegeven dat hij Celta wel zag zitten. Echter wilden die geen miljoenenbedrag betalen voor Boilesen en Ajax wilde niet in prijs zakken. Dat je een speler die niet beter is dan je eerste keus en ook niet zoveel beter dan je derde keus dan uit de selectie zet dat lijkt me echter een logisch gevolg. Je hebt een beperkt aantal plaatsen en als speler 2 en 3 niet veel schelen, dan kies je voor de speler waar toekomst in zit.)

El Hamdaoui (El Hamdaoui was een van de beste spelers in het elftal van dat moment. Het probleem was dat hij dit ook liet merken en hij wilde per se de grote man zijn. Dit werd op een bepaald moment zo storend dat de prestaties minder werden. Jol had hem gehaald, maar werd ontslagen. De Boer gaf meer om het teambelang en zette El Hamdaoui er direct langs. In plaats van zich terug te knokken werd El Hamdaoui boos en veinsde een blessure omdat hij, naar later bleek, fysiek en mentaal niet in staat was om nog voor Ajax te spelen. Een paar maanden later in de beker ging het weer mis. El Hamdaoui presteerde als een natte krant en leek gewoon niet mee te willen doen en daarom werd hij gewisseld in de rust. Weer werd meneer boos, wat leidde tot een tijdelijke verbanning uit de selectie. Nadat hij zich zo onmogelijk had gemaakt, hebben ze hem gewoon doorbetaald en een jaar met Jong Ajax mee laten trainen en af en toe een wedstrijd met Jong Ajax laten spelen. De grens werd getrokken en dat kostte Ajax salaris en El Hamdaoui een jaar.)

Kishna (een heel apart verhaal. Kishna leek een grote toekomst te hebben, maar ook een groot ego. Zijn zaakwaarnemer hielp ook niet echt. Meneer Raiola vond namelijk dat zijn client niet genoeg speelminuten kreeg. Al kreeg hij in zijn laatste seizoen 18 basisplaatsen in de Eredivisie en 6 in Europa, wat helemaal niet slecht is voor iemand van 19/20 die eigenlijk te weinig liet zien om zoveel te spelen. Als je ziet dat hij soms wedstrijden niet zichtbaar was en de meeste goals en assists maakte als invaller, dan kun je dus concluderen dat er gewoon te weinig geduld was vanuit de kant van Kishna. Ook het feit dat hij te weinig vrijheid kreeg was onzin, want een van de grootste ergernissen was het feit dat hij zijn taken niet uitvoerde en maar deed wat ie zelf wilde.)

Fischer (deze snap ik niet helemaal. Ok, Fischer heeft niet alles uit zijn talent gehaald, maar dat kan nog komen. Echter heeft Fischer weinig problemen veroorzaakt en nooit een slecht woord over Ajax gezegd. Andersom ook niet en Fischer is gewoon door de voordeur naar buiten gegaan.)

Gudelj (ja, lijkt me duidelijk. Gepasseerd door iemand die beter was en vervolgens aangeven je niet op te kunnen laden voor het moment je er in komt. Dan lijkt het me logisch dat een trainer liever iemand er bij haalt die wel 100% geeft.)

Bazoer (bazoer veroorzaakt ook niet echt problemen. Hij komt er nu langs te staan en heeft in overleg met Ajax besloten ergens anders heen te willen. Dat kan en is zonde. Voor Bazoer en Ajax. Echter kan je maar 11 man opstellen.)

Tete, Riedewald, Dijks en El Ghazi lijken het wat dat betreft beter aan te pakken. Vechten voor hun plekkie en als de kans er is aangrijpen. Alle 4 zullen ze vanavond wel weer de kans krijgen en dan zullen we zien hoe ze het gaan doen. Het probleem is alleen dat Ajax de laatste tijd sowieso goed draait en niet per se de basiself hoeft te veranderen.
Straks zeker ook Tete, Riedewald
Lees meer op www.voetbalzone.nl

8 december 2016 om 11:09

En welke speler van je lijstje heeft het elders wel waar gemaakt?

8 december 2016 om 12:21

Dus als je het ergens anders wel waarmaakt ligt het niet aan de speler?
Als je al mijn reacties een heel klein beetje had gevolgt dan zag je ook gelijk dat ik nergens zeg dat die spelers goed zijn of een basisplaats verdienden.
Maar bv in het geval Boilesen was hij altijd al een gewaardeerd speler Totdat hij zijn contract niet meer wilde verlengen.
Zijn goed recht net zoals Ajax ook het recht heeft om niet verder met een speler te willen.
Toen was Boilesen in jullie ogen in een keer een zakkenvuller en weet ik niet wat allemaal.
Begrijp je?
Nee zal wel niet!

Maak een tussenstap zou ik zeggen. Anders wordt je verhuurd door een topclub en dan is het altijd maar afwachten of je de kans krihgt

Het ligt niet zo zeer aan Bazoer, het is meer de omgeving en zijn zaakwaarnemer die vinden dat hij moet spelen. Geloof me dat zijn omgeving hem helemaal gek maakt. Hij reageert daar nu op deze manier op.

Zonde, want deze jongen kan echt goed voetballen en ik zou hem echt graag bij Ajax zien blijven. Hij is pas 20 en zou nog een seizoen of 2/3 in Nederland moeten voetballen, alvorens hij de stap maakt.

Nou volgens mij geeft hij niet op hoor het is gewoon heel simpel Peter Bosz ziet het niet in hem zitten net zoals met Tete en Riedewald maar hij komt er wel achter als het straks wat minder gaat want dat gaat zeker komen, ik snap gewoon niet dat deze speles nooit ook maar even invallen ik vind het een kapitaal vernietiging want deze drie spelers gaan er zeker komen zij het niet bij Ajax en dat is jammer .

8 december 2016 om 07:48

Helemaal eens. Maar die minuten die Bazoer wel krijgt is hij ook slap. Bazoer zelf is ook schuldig hieraan.

Ik vind het toch wel heel bijzonder.
Bosz ziet het niet in hem maar de wereldtop wel.
Hij moet in de winter een transfer gaan maken voor ajax en voor hem zelf.
Zijn waarde gaat wel dalen als hij tweede seizoenshelft ook niet aan spelen toe komt.

Ik vraag me echt af waar dit fout gaat bij deze spelers. Ik had echt verwacht dat het zijn jaar ging worden. Maar niets is minder waar. Maar waar zit het probleem bij deze jongens. Is het de begeleiding , zit het in het koppie. Elke speler heeft zijn eigen begeleiding nodig en de 1 net wat meer dan de ander.

8 december 2016 om 08:20

Bosz ziet het mogelijk wel in hem zitten voor de toekomst, maar daar kan niemand schijnbaar op wachten. Denk jij nou echt dat die topclubs hem als directe versterking voor de basis zien? Nee, die zien een potentiele topper in hem en een kans om hem nu al op te pikken.

8 december 2016 om 10:12

Het zou dan wel handig zijn als Bazoer aan spelen toekomt wanneer Bosz in de toekomst Bazoer wel denkt te kunnen gebruiken want nu wordt Bazoer zeker niet beter en op zijn leeftijd hoort ie te spelen.

8 december 2016 om 12:25

Want, bij een topclub zal ie ook spelen? Ajax heeft op het middenveld ongeveer 5 talenten lopen achter het huidige middenveld. Deze kunnen niet allemaal tegelijk spelen en Nouri, Van de Beek, Riedewald en De Jong lijken dat geduld beter op te kunnen brengen dan Bazoer.

Het is wel opvallend dat elke keer als Bazoer iets dwars zit bij een club, hij altijd de overstap naar een club met een 'grotere' naam kan maken. Eerst van PSV naar Ajax, nu van Ajax naar ?? En dan van ?? naar Barcelona?

Als je ziet hoe goed Ajax draait kun je Bosz alleen maar gelijk geven..

VZ en andere media lijken vaak te vergeten dat Bazoer het grootste gedeelte van vorig jaar basisspeler was, maar al sinds februari/maart speelde hij erg matig met als resultaat dat hij de laatste twee maanden van het vorige seizoen op de bank zat. Daarnaast was de trainerswissel helemaal niet funest voor bazoer, want hij stond op 't begin juist weer in de basis, maar liet toen zien in dezelfde vormdip te zitten als eind vorig jaar. De keren dat hij daarna mocht spelen, inclusief invalbeurten, heeft hij wederom geen moment laten zien dat hij beter is dan wat nu in de basis staat, dus deze jongen staat gewoon terecht buiten de basis. Zonde dat hij nu al opgeeft, want hij is nog jong en zijn vorm kan zomaar terugkomen, dat hij talent heeft is wel duidelijk. Ik vraag me wel af wat hij eraan heeft om nu naar de premier league te gaan, als hij bij ajax al niet in de basis staat omdat hij niet goed genoeg is, niet omdat hij een conflict heeft met de trainer ofzo, hoe gaat hij dan bij een grotere club spelen?

Ik snap prima dat Bosz hem niet gebruikt, hij past totaal niet in het spel en zou alleen op de plek van Klaassen kunnen spelen. En inmiddels is daar ook Van de Beek, die is zeker niet minder dan Bazoer. Ajax had gewoon teveel middenvelders (daarom wilden ze Ziyech ook eerst niet kopen). En dan krijg je er inderdaad een paar zonder uitzicht op speeltijd. Zoals Gudelj en Bazoer, die gewoon derde keus zijn op hun positie. En dan is het logisch dat die weg willen, daar moet je niks achter zoeken.

Dat een speler die niet bij Ajax past wel bij een verdedigende grotere club zou passen, klopt. Maar dat maakt het geen fout van Ajax, Bazoer past gewoon alleen bij betonvoetbal zoals Deboer dat speelde en dat past helemaal niet bij Ajax.

Bazoer is gewoon laf. Een winnende coach heeft altijd gelijk en dat doet Bosz nu. Als hij zo graag wilt spelen moet hij harder trainen en als hij het veld in mag laten zien dat hij daar thuis hoort.

Als hij de juiste clubkeuze maakt naar een club gaat met een nederlandse trainer bijv Everton dan weet ik zeker dat hij het daar goed gaat doen want voetballen kan hij echt wel

Heel begrijpelijk dat Bazoer(en zijn management) zoekt naar alternatieven om ergens anders wel aan spelen te komen. Een 20jarige moet gewoon zo veel als mogelijk minuten maken en dat geklets over verkeerde mentaliteit is gebakken lucht. In de profvoetballerij ben je gewoon heel snel inwisselbaar (letterlijk een nummer)dus moet je(en je management) alert zijn.
Hij schijnt goed te trainen zegt zijn trainer maar belangrijker is om goed in te vallen want daar gaat het om er zijn zat spelers die voorbeeldig trainen maar het in de wedstrijd volledig laten afweten.
Ik weet niet of de Engelse grootmachten hem echt willen inlijven al is Bazoer nog vrij jong.
Zijn broer is zijn zaakwaarnemer en die heeft echt het beste met hem voor, want gaat het met Bazoer sportief goed, gaat het met zijn broer automatisch ook goed, heel simpel.

8 december 2016 om 13:23

Bazoer wordt dan waarschijnlijk elke keer verhuurd zodat hij een V.Ginkel carrière krijgt.

Ajax zal er blij mee zijn maar dit wordt natuurlijk een gevalletje Drenthe. Zijn mentaliteit is gewoon onvoldoende om het in de top te redden. Zo zonde want voetbaltechnisch heeft hij wel de kwaliteiten. Achteraf had je het kunnen vermoeden. Een speler die in de jeugd al bezig is met transfers (van PSV naar Ajax). Dat is al geen goed teken.

8 december 2016 om 09:44

Drenthe had destijds toch meer bewezen dan Bazoer nu heeft gedaan.

een club als the spurs zou mooi voor hem zijn ik denk dat ie daar wel de tijd en concurentie aab kan

Wat een uitlatingen allemaal. Een speler die nooit voor het geld heeft gekozen maar voor zijn carriere. Ondanks dat hij goed genoeg is om bij een topclub te kunnen komen. Met alle respect voor de meeste voetballers in NL op dit moment, maar voor deze jongen is wel interesse. Nu speelt hij 5 maanden niet, krijgt nul kansen en daarvoor is hij niet naar Ajax gekomen. Dus nu wil hij weg, zit niet te mokkeren etc. En niemand heeft informatie of hij zo graag weg wilde. Enige wat ik kan merken is dat Bosz zijn eigen favorieten heeft, die vaak onbegrijpelijk zijn. En dan allemaal reacties van uhhhh hij gaat het toch niet redden uhh wie denkt hij wel dat hij is. Terwijl hij altijd verstandige keuzes heeft gemaakt. Een zeer groot talent is, die er nooit met zijn pet naar gooit.

Ik snap echt niks van dat Overmars, van de Sar etc. daar niks over zegt. Ik zie die jongen nog wel minimaal 10 jaar in het NL elftal voetballen.
Bovendien vind ik 14 mln behoorlijk weinig als er zoveel clubs blijkbaar geen enkel obstakel zien om dat te betalen. Vraag dan tenminste 19 mln of meer. Of wacht... Is dat de tactiek van Overmars, om vriendschappen met clubs op te bouwen. Zoals hij laatst nog in een interview had aangegeven?

Dit is gewoon kapitaal vernieteging

8 december 2016 om 10:10

Wat hadden ze dan moeten doen? Opstellen zodat hij meer geld waard wordt? Dan had Ajax - terecht - weer het verwijt gekregen alleen maar een handelshuis te zijn.

Nu kiest Ajax voor het sportieve belang. En zo hoort het ook. Dat Bazoer dan voor een wat lager bedrag de deur uit gaat, is dan de consequentie die Ajax zeker zal accepteren. Ajax toont hier primair een voetbalclub te zijn, en geen geldmachine.

8 december 2016 om 13:25

Overmars had Bazoer moeten overtuigen om naar Napoli te gaan. Dan had Ajax 50 miljoen voor Bazoer gekregen.

En de opvolger van Luc Castaignos is bekend!

Zo ziet het er uit als het huwelijk gewoon voorbij is.

Het is van beide partijen gewoon goed te begrijpen: ze passen niet meer bij elkaar. Bazoer wil begrijpelijkerwijs spelen, dus dat hij weg wil snap ik heel goed. Het gaat goed met Ajax, Bosz zit er voorlopig nog wel, en Bazoer zit op de bank. Slecht perspectief dus.

Van Ajax' kant: Bazoer past niet goed in de speelwijze die Ajax wil hanteren. Net als bij Tete. Jammer, maar je gaat geen speler opstellen omdat het anders zo sneu voor hem is. Bazoer heeft duidelijk een mindere fase gehad, en in die fase is de basis van Ajax gevormd zoals hij nu is. En Bazoer past daar niet in.

Kortom: tijd om op zakelijke wijze uit elkaar te gaan. Shit happens.

Dit is misschien slecht van mij, maar ik hoop eigenlijk dat hij een transfer maakt en gewoon 3 jaar op de bank zit te verpieteren ergens.. Wat een over het paard getild jochie...

8 december 2016 om 10:57

Over het paard getild is hij zeker niet ik ken nl die hele familie want PSV had toen een samenwerkingsverband met Elinkwijk uit Utrecht daar komen nog meer spelers vandaan zoals Aisatti en Affalay daarom is hij bij PSV geweest dus je weet niet waarover je praat vriend , Peter Bosz ziet het niet zitten in hem en nog meerdere en dat kan dus het heeft daar niets mee te maken , Gudelj wel, want die kan het niet opbrengen om op de bank te zitten maar gezien je voorkeur begrijp ik je reactie wel maar reageer voortaan een beetje volwassen .

8 december 2016 om 13:09

waarom is hij nou niet over het paard getild? omdat jij de familie kent en hij bij Elinkwijk vandaan komt?

8 december 2016 om 13:15

Bazoer kan beter zelf een beetje volwassen reageren. Je kunt ook gewoon een keer iets terug doen voor de club die geld en tijd in je steekt. Hij heeft PSV laten zitten en nu Ajax. Als je niet aan spelen toe komt, kan je ook gewoon beter je best doen of eerst proberen uitgeleend te worden. Als hij echt zo goed is als hij denkt, dan zal Bosz niet meer om hem heen kunnen. Dit is gewoon een vorm van opgeven en alleen aan jezelf denken.

Misschien een domme vraag, maar kan Ajax hem niet gewoon voor een (half) jaar verhuren, ipv verkopen. Dat hij talent heeft, weten we allemaal en het zou zonde zijn om hem dan zomaar van de hand te doen.

Als ik hem was zou ik naar Arsenal gaan. Die nemen echt de tijd om zulke jongens te trainen en beter te maken. De rest zijn nog meer ordinaire handelshuizen.

8 december 2016 om 13:10

precies, accepteren dat je niet om de prijzen meedoet maar minuten maken. Voor de prijzen spelen kan over 4 a 5 jaar ook nog wel

Bazoer neem ik het niet kwalijk. Ja hij heeft aangeven graag te spelen, maar heeft nooit zijn "werk" geweigerd zoals een Gudelj. Hij stelt zich gewoon beschikbaar en doet zijn best wanneer hij invalt (tenminste daar lijkt het op).
Dat hij nu door omstandigheden niet bij de eerste 11 zit (vorm van Bazoer, speelwijze van de trainer en een winnend team) is jammer voor hem. Maar als hij denkt ergens anders meer te kunnen bereiken en Ajax krijgt voor hem een afkoopsom waar ze tevreden mee zijn. Is dit voor niemand een probleem toch?

Zolang Ajax blijft winnen en goed spelen, wat nu het geval is, zal Bazoer er ook echt niet in komen.
Erg jammer voor zo'n talent, maar Bosz heeft wel gelijk dat hij het team zoveel mogelijk laat staan.
Al denk ik nog steeds dat Bazoer een hele goeie kan worden, maar ja het staat nu goed, dat is zijn probleem.
Snap dan wel dat hij weg wil, maar aan de andere kant weet ik niet of dat beter is.
Ben bang dat hij in het buitenland ook op de bank beland en dat is helemaal slecht voor je carriere.
Maar even geen idee wat dan te doen. Het lijkt erop dat Bosz hem niet nodig heeft in zijn systeem.
Lastige keuze lijkt me, voor zowel Bazoer als Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren