Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord laat weinig heel van buurman en maakt er zes

Laatste update:

Feyenoord heeft het in de strijd om de landstitel zo belangrijke doelsaldo verder opgevijzeld. Buurman Sparta Rotterdam was in een onderhoudend onderonsje geen partij voor de thuisploeg in De Kuip en kreeg vijf goals om de oren. Topscorer Nicolai Jörgensen nam met twee treffers een flink aandeel in de 6-1 overwinning, terwijl Tonny Vilhena, Jens Toornstra, Eljero Elia en Eric Botteghin ook doel troffen. Thomas Verhaar redde de eer voor de bezoekers. Feyenoord kan nu rustig afwachten wat concurrent Ajax later op de middag doet tegen FC Groningen.

/

Feyenoord schoot in een ijzige Kuip uit de startblokken en Mart Dijkstra zag zich al na 36 seconden genoodzaakt om aan de noodrem te trekken bij Elia. De thuisploeg behield daarna het overwicht, al liep het na tien minuten bijna in de val van de buurman. Loris Brogno bezorgde Brad Jones de nodige moeite met een pegel, waarna de Australiër van geluk mocht spreken dat er niemand in de zestien was om de rebound binnen te tikken. Het balbezit was echter voor Feyenoord en dat betaalde zich gaandeweg de eerste helft ook uit in doelpunten.

De bal belandde na een afgeslagen aanval voor de voeten van Vilhena, die niet aarzelde en de bal vanaf een meter of twintig hard langs Roy Kortsmit knalde. Sparta had daarna steeds meer moeite om onder de druk vandaan te komen en moest vlak voor rust nog een treffer incasseren: Rick Karsdorp legde de bal met de hak klaar voor Toornstra, die het leer daarna een keer controleerde en knap in de korte hoek volleerde.Het wedstrijdbeeld veranderde nauwelijks na de rust, al kreeg Stijn Spierings al snel een flinke kans op de aansluitingstreffer.

/

Jones stond echter op de goede plek om zijn schot van binnen de zestien onschadelijk te maken. Niet lang daarna gooide de thuisploeg de wedstrijd definitief in het slot: Feyenoord combineerde goed door de Sparta-verdediging heen, waarna Toornstra met een afgemeten voorzet vanaf rechts Nicolai Jörgensen bediende voor zijn tiende goal van het seizoen. Nummer elf liet daarna ook niet lang op zich wachten nadat de Deen combineerde met Eljero Elia, de bal weer terugkreeg en met een schuiver vanaf de rand van de zestien Kortsmit passeerde.

De doelman kreeg met nog twintig minuten te gaan bijna ook nummer vijf om de oren nadat invaller Bilal Basacikoglu in mocht koppen. Zijn poging ging echter net voorlangs. Die vijfde treffer kwam er echter toch nog nadat Jan-Arie van der Heijden met een goede voorzet Botteghin bediende. De Braziliaan werkte de bal met het hoofd tegen de touwen. Verhaar redde vlak voor tijd met een rake kopbal de eer, maar daarmee was de koek nog niet op in De Kuip. Elia zette in de blessuretijd met een lage schuiver de 6-1 op het scorebord.

Denk jij dat Feyenoord het hele seizoen een beter doelsaldo houdt dan Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Allereerst alle complimenten aan mijn cluppie Feyenoord, wat hebben ze eindelijk weer een heerlijk voetbal op de mat gelegd na die povere wedstrijdjes. Jörgensen in de spits is bij vlagen echt genieten en dan die goal van Toornstra nog... gewoon heerlijk.
Sparta doet het dit seizoen ook echt niet onverdienstelijk maar vandaag kwamen ze er gewoon niet aan te pas tegen een ijzersterk Feyenoord. Dit was precies wat ik vorige week bedoelde toen ik zei dat ze hopelijk weer wakker geschud werden na die drama pot tegen FCU want dit was echt smullen.
Hopelijk houden we dit niveau nu vast en kunnen we elke week als Feyenoord fans genieten van het getoonde spel

4 december 2016 om 17:37

Ook vandaag werd Sparta weggeblazen met pure powerplay, en geen daverend positiespel. De drive van Toornstra, Kuyt, El Ahmadi, Vilhena. Het is smullen als het allemaal lukt. Maar het repareert niet de individuele klasse als het even een potje niet lukt. Dat is zonde want dan zou Feyenoord een echte gooi kunnen doen. Nu houden ze het mi niet vol.

4 december 2016 om 17:48

Gelukkig heb jij dat al gezien in die mooie bol van je . We kunnen erover blijven speculeren maar we zullen het af moeten wachten en ik als Feyenoord fan hoop dat ze constanter gaan presteren.

4 december 2016 om 23:04

het is meer dan powerplay. Feijenoord heeft met Al Ahmadi en Vilhena en Eljia ook technische jongens die het verschil kunnen maken op basis van hun balgevoel. Maar goed, we zullen aan het einde wel zien wie bovenaan staat.

6 december 2016 om 11:40

Eens Kijken WAT ZE Zondag Doen Feyenoord Tegen Az!!! Sparta Heef Feyenoord Gewoon Geholpen!!! DIT Noemen ZE Buren Hulp!!!

we moeten vooral wedstrijden blijven spelen, zoals feyenoord-sparta. Totaal niveauloos. Feyenoord speelt op 80% en wint op het dooie akkertje met 5-0. Hoe kan je dan ooit echt beter worden? Maar we moeten lekker onze competitie houden, zoals het is want dan wordt het niveau vast wel beter dat hebben we de laatste 15 jaar namelijk gezien. Alle competitie onder de top proberen te innoveren maar het voetbal in Nederland wordt vooral beheerst door mensen bang voor verandering want stel voor dat we iets doen om het beter te maken.............

4 december 2016 om 16:39

Ach niet zo lang geleden verloren we nog van Go Ahead

4 december 2016 om 16:57

Barca verloor ook van Alaves........iedereen verliest wel eens maar Barca wordt niet beter van een wedstrijd tegen alaves evenmin dat feyenoord beter wordt van een pot tegen sparta of uit tegen GAE

4 december 2016 om 17:11

Toch knap dat we dan alsnog beter zijn geworden door een klein aantal potjes. Als ik jou moet geloven kunnen we alleen maar leren van ploegen als PSV, Ajax en wellicht AZ, Heerenveen, Vitesse Utrecht en Twente. Maakt de prestatie alleen maar groter, want Feyenoord is aanzienlijk beter dan vorig jaar. Nou, knap dat we van ongeveer 14 wedstrijden zo kunnen verbeteren. De rest doet er namelijk niet toe, toch?

4 december 2016 om 19:06

@cocoafc: Je reactie toont precies mijn punt. je zegt namelijk dat dankzij de potjes tegen de mindere goden feyenoord nu staat waar ze staan. Als je dat daadwerkelijk gelooft dan zijn we uitgepraat.

4 december 2016 om 19:38

Tegen PSV, Ajax, Heerenveen, Twente en Utrecht, 9 punten en geen een van die verloren, klopt dus niet dat ze door de potjes tegen de mindere goden staan waar ze staan. Je klinkt nogal zuur, wil je een competitie met 10 clubs net als in Schotland ofzo? Ook dan moet er iemand degraderen en promoveren dus ik snap je punt niet precies.

4 december 2016 om 16:40

Wat wil je nou eigenlijk zeggen??

4 december 2016 om 16:55

Vrij helder toch? Dat we heel snel naar een kleinere competitie moeten of samen moeten gaan met andere competities. Geen Feyenoord-Sparta's maar Feyenoord-Ajax, Feyenoord-Anderlecht, etc.......

4 december 2016 om 17:08

Wat een onzin. Erg kort door de bocht dat je van zulke wedstrijdjes daadwerkelijk hogerop kan. Financieel is dit zeker geen stap vooruit, aangezien de kosten ook hoger zullen zijn qua reizen. Onze competitie is prima zoals het is. Wie kan het wat schelen dat we misschien nooit meer iets betekenen in Europa. Ik kijk namelijk 10x liever naar onze spannende en onvoorspelbare competitie. Laat die koopclubs lekker tegen elkaar spelen.

4 december 2016 om 17:14

@therazor: wat is er precies kort door de bocht aan mijn reactie? Jij bent gewoon niet bereid om er objectief over na te denken want in jou reactie kan ik geen argumenten ontwaren. Enige argument dat je geeft is dat je liever naar onze onvoorspelbare competitie kijkt. Nou zo onvoorspelbaar is hij niet want de top 4 is bijna altijd hetzelfde over de laatste 15 jaar.

Dat we niet meer in Europa betekenen en gaan betekenen is helder. Dat veranderd ook niet met een andere competitie maar we gaan wel meer leuke wedstrijden zien.ik geniet niet van Feyenoord-Sparta, Ajax-NEC, PSV-Excelsior of nu Ajax-groningen. Ik wil graag spannende wedstrijden zien.

Andere mensen interesseert andere potten ook niet. Ben je het daar niet mee eens dan zou ik morgen eens naar de kijkcijfers van W2-twente kijken.......

4 december 2016 om 17:32

Lekker alleen naar de CL kijken dan. Iedere vorm van competitie kent wedstrijden die jij minder interessant zal vinden, desalniettemin zijn er nog steeds genoeg mensen die wel warm lopen voor Feyenoord-Sparta en Ajax-Groningen en daar worden die ploegen ook beter van.

4 december 2016 om 19:12

Hoezo worden daar Feyenoord en ajax beter van? Leg me dat eens uit?

En nee daarvoor hoef je niet alleen CL te kijken, daar is het namelijk vaak ook vrij saai in de voorrondes. Ik ben ajax-fan maar de meeste potten zijn zelden echt spannend/leuk dat kan gewoon anders

4 december 2016 om 19:41

Dan mag je ook niet meer meesoen met Europese competities, EL en CL. En zoals ik hierboven al reageerde, een kleinere competitie betekend ook dat er iemand moet degraderen of promoveren dus ik persoonlijk vind je reactie vrij nutteloos. Zeg je dat ook als Ajax 4-0/5-0 wint of als PSV gelijk speelt?

4 december 2016 om 19:38

@rolo1984. Was erbij in de Kuip, maar daar werd het 6-1.

4 december 2016 om 21:39

Uuhh 6-1 of was he toevallig ook eerder naar huis gegaan? Net als dat uitverkochte stadion wat verre van vol zat 😉

Heerlijke wedstrijd, echt een teamprestatie vandaag! Belangrijk in deze drukke tijden voor Feyenoord. Van Sparta had ik wel wat meer verwacht, ik heb ze genoeg goede wedstrijden zien spelen dit seizoen..

4 december 2016 om 16:44

Vroeger verspeelde Feijenoord genoeg punten in de maand december waar spelers meestal te maken krijgen met een blessuregolf. Zo een overwinning is uitstekend voor Feijenoord.

Sparta laat ook weer zien dat ze gewoon niets te zoeken hebben in de eredivisie.
Wat een stel slechte voetballers bij elkaar.

4 december 2016 om 16:33

Ligt het nou aan sparta, of ligt het aan Feijenoord? Jammer dat jij de prestaties van Feijenoord wilt bagatelliseren.

4 december 2016 om 16:37

Jammer omdat jij fan van Feyenoord ben? Sparta is een club die niet veel te zoeken heeft met de huidige selectie in de eredivisie.

4 december 2016 om 16:37

Ook als Feyenoord 7-0 van PSV zou winnen zijn er altijd een paar die het niveau van de tegenstander aanstippen.. Sparta staat toch op een verdienstelijke plek, en heeft meer kwaliteit dan bijv. Roda, Nec, en Gae. Gewoon een goede pot van Feyenoord

4 december 2016 om 16:42

Oh nee hoor, een 7-0 van een PSV winnen is uitermate knap, zelfs van een AZ of Vitesse bijvoorbeeld, dat zijn ploegen die kwaliteit hebben.

Ik snap dat je blij bent dat je club gewonnen heeft en met grote cijfers, maar wees even realistisch.
Kom terug op aarde aub.

4 december 2016 om 16:42

elke club die in de eredivisie staat heeft wat te zoeken in de eredivisie. Bovendien Heeft Sparta ook de nodige tegenstanders verslagen in de eredivisie. Dus Sparta hoort zeker thuis in de eredivisie.

4 december 2016 om 16:45

Onzin, dan zouden er geen ploegen meer mogen degraderen omdat jij vind dat er elke club die in de eredivisie staat daar wat te zoeken heeft.

4 december 2016 om 17:04

Maar jij vind dat er ploegen moeten degraderen omdat jij van mening bent dat ze er niks te zoeken hebben?

4 december 2016 om 17:08

Eindstand zal dat uitwijzen, maar vooralsnog vind ik een Sparta bijzonder treurig spelen dat niets te zoeken heeft in de eredivisie.
Slecht spelen en punten behalen bestaat ook. (zie Sparta)

4 december 2016 om 17:11

Ja Sparta thuis op hun kunstgras, daar willen ze nog weleens winnen maar in een uitwedstrijd op echt gras is het een heel ander verhaal. Hetzelfde als we zien bij GAE en Excelsior. Uitwedstrijden op echt gras zijn ze over het algemeen erg zwak.

4 december 2016 om 18:03

Bedoel je hiermee dat GAE ook voordeel heeft thuis van kunstgras? Dat hebben ze namelijk niet 😉

4 december 2016 om 19:41

@sneeuwvlokje. Dat zei Cocu ook na de bekerwedstrijd tegen Sparta.
Als Sparta hier niets te zoeken hebben, wat hebben dan de 8 ploegen onder hen in de competitie te zoeken in de Eredivisie.
Denk je dat ze er bij Heerenveen ook zo overdenken?

4 december 2016 om 21:36

Niet veel te zoeken? Ze staan in het linkerrijtje man! Ik snap dat je als Ajax supporter Feyenoord niet veel gunt, maar nu moet je even realistisch zijn.

4 december 2016 om 21:37

Sparta staat er goed voor en degradeert niet, tot dan kan je niet zeggen dat ze niks te zoeken hebben in de eredivisie.

4 december 2016 om 21:38

Waar ligt de grens? Wat is het verschil tussen een Sparta en een Roda bijvoorbeeld? Winst is winst. Feijenoord heeft uitstekende zaken gedaan vandaag.

4 december 2016 om 22:18

Sorry maar ze staan inmiddels in het rechterrijtje en als je naar de laatste wedstrijden kijkt is het beste er al van af. Pastoor bakt er weinig meer van de afgelopen weken, ik voorspel dat ze verder zullen afzakken, zeker met tegenstanders als Vitesse, Utrecht en AZ in de komende vier wedstrijden.

5 december 2016 om 04:59

Sparta won van PSV en speelde gelijk tegen AZ. AZ en PSV ook maar degraderen? Sjonge jonge logica is weer heel ver te zoeken. Lekker niveau

5 december 2016 om 17:31

Sparta en Roda beschouw ik beide van het zelfde treurige niveau.

4 december 2016 om 16:35

Er zijn nog wel wat ploegen, die zelfs even slecht of zlefs slechter zijn dat dit sparta; Go ahead, nec, roda, w2, Excelsior....................

4 december 2016 om 16:36

Je overdrijft wel heel erg. Ze staan niet voor niets op de 10de plaats en met voetballers als dumfries brogno en noem maar op heb je echt wel leuke spelers in de selectie rondlopen.

4 december 2016 om 16:40

Dumfries, en Brogno en noem ze allemaal maar op? nee Sorry dit Sparta heeft er helemaal niets te zoeken.
Ik snap dat de Feyenoorders blij zijn met het resultaat, en terecht een 6-1 maar kom op, kijk objectief even naar de goals, je ziet dan ook de grote manko van Sparta.

4 december 2016 om 17:55

Nah, Sparta staat overduidelijk wel terecht in de Eredivisie hoor. Heel simpel vanwege het feit dat elke Jupiler League ploeg en ook verscheidenen Eredivisie ploegen echt een nog slechtere selectie hebben.

4 december 2016 om 19:45

Er is al belangstelling voor Dumfries. Zo heeft PSV serieuze interesse.
Je provoceert in al je posts hier.
Wat is de reden dat je Sparta zo haat.

4 december 2016 om 21:39

Wie op de 10 plaats staat hoort thuis in de eredivisie. Kijk als ze nou 17e zouden staan, ok dan zou ik het begrijpen.

5 december 2016 om 17:30

Is de competitie al afgelopen dan? oh..

4 december 2016 om 16:37

Bullshit. Vandaag was het drama maar Sparta heeft meer fatsoenlijke potten op de mat gelegd dan vorig jaar de Graafschap en Cambuur bij elkaar.

OT: Heerlijke pot van Feyenoord. Toornstra, Vilhena en Jorgensen uitblinkers.

4 december 2016 om 16:41

Wat een vreemde reactie. Feyenoord speelde echt fantastisch en Sparta staat maar vier punten achter playoffs voor Europees voetbal, spelen doorgaans erg leuk voetbal. Er zijn grotere ploegen dan Sparta kapot gespeeld door Feyenoord dit seizoen. Kijk bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Ajax eens terug, dat Feyenoord niet met 3-0 voor stond in de rust was echt een gotspe.

4 december 2016 om 16:43

Is geen vreemde reactie, kijk de wedstrijd er maar op terug.
Ik zeg niets raars.

4 december 2016 om 16:46

Ach ik vind het gewoon sneu. Feyenoord speelt eens een goede wedstrijd en dan ligt het gelijk weer aan de tegenstander. Triest gedoe.

4 december 2016 om 16:51

Ik heb nooit gezegd dat Feyenoord geen goede wedstrijd speelt, ik heb gezegd dat Sparta een selectie heeft wat niets in de eredivisie heeft te zoeken.

4 december 2016 om 16:52

Daarmee bevestig je exact mijn punt, bedankt.

4 december 2016 om 17:06

@scotsman: je reacties slaan echt als een tang op een varken. Sneeuwvlokje is vrij objectief terwijl jij als pure feyenoord-fan reageert. Feit dat Sparta zo hoog staat, zegt meer iets over het NL voetbal dan over Sparta

4 december 2016 om 17:48

Scotsman, waar praat sneeuwvlokje de prestaties van Feyenoord naar beneden? Hij zegt alleen dat de selectie van Sparta niet deugd, waar ik het overigens niet mee eens ben.

4 december 2016 om 19:49

@rolo1984. Toen Ajax de eerste wedstrijd van Sparta won, was dat een goede prestatie. Nu ligt het aan Sparta.
Sparta was vandaag gelukkig niet best, maar om te zeggen dat zij niet in de Eredivisie horen is de grootst mogelijke flauwekul.
Acht ploegen presteren tot vandaag minder. Wat moet daar dan mee.
En heb je ze tegen PSV (beker) en Heerenveen gezien?

4 december 2016 om 21:37

Dat betekent dat de andere ploegen gewoon minder zijn!

4 december 2016 om 23:07

Wanneer jij de tegenstander als slecht bestempelt, dan zijn jouw behaalde prestaties tegen deze tegenstander ook minder waard. althans zo zie ik het.

5 december 2016 om 17:32

Nope, je bevestigd daarmee dat je punt eigenlijk helemaal nergens over gaat, en dat weet je zelf ook wel.

4 december 2016 om 16:42

Sparta heeft dit seizoen al vaak genoeg meer dan degelijke wedstrijden laten zien. Ze staan ook in de middenmoot dus deze overwinning kun je mooi op het conto van Feyenoord zetten.

4 december 2016 om 16:55

Dus Groningen en Roda ook niet?

4 december 2016 om 17:08

Nee roda ook niet, en groningen is twijfel

4 december 2016 om 19:48

En PSV en Ajax wel dan die bij Roda geen 3 punten weten te halen? Of dat zijn zeker wedstrijden die altijd er bij zitten? Ik zeg niet dat PSV en Ajax er niet in horen hoor, maar elke ploeg die in de ED staat hoort er, op basis van kampioenschap vanuit de JL of hoe ze er ook in zijn gekomen/gebleven. Dat het slechte teams zijn ben ik met je eens, maar dat is iets anders dan dat ze er niet bij horen.

4 december 2016 om 17:13

Voor vandaag was Sparta nog zo fantastisch bezig of niet. Nu dat Feyenoord ijzersterk is kunnen ze er opeens niets van. Altijd hetzelfde verhaal, toen we van United en PSV wonnen kregen we precies hetzelfde te horen. Het ligt altijd aan de tegenstander als Feyenoord wint.

4 december 2016 om 17:26

Heb jij mij dit toen horen zeggen over Feyenoord tegen Man Utd of Psv?

4 december 2016 om 19:51

Geef jij nu eens aan wat je van de 8 ploegen vindt die onder Sparta staan.
Was Sparta ook zo treurig toen ze van PSV en Heerenveen wonnen?

5 december 2016 om 17:33

Jep, ook Sparta was toen niet zo goed.

Heerlijke wedstrijd ! Jammer van dat doelpunt tegen..

Dit is uitstekend voor het zelfvertrouwen van de spelers. Er moet een winnaarsklimaat worden gecreã«erd en daar helpt een dergelijke monsterscore zeker bij.

5 december 2016 om 17:35

Maar dit is dan ook weer zo voorbij als je een tegenstander van formaat treft ala Fenerbahce of Az, als je dan verliest heeft die geweldige monsterscore helemaal niets en was het misschien toch niet zo indrukwekkend.

Mooie ruime overwinning voor Feyenoord. Maar naar het doelsaldo moet nog niet naar gekeken worden het seizoen is nog niet eens op de helft.

4 december 2016 om 16:38

voor nu is het mooi meegenomen toch?

4 december 2016 om 16:39

Nee maar wel lekker voor ze, zo'n uitslag in de wedstrijd voor de belangrijke EL pot.

4 december 2016 om 16:43

Je moet altijd naar het doelsaldo kijken.

4 december 2016 om 16:44

Dus je gaat pas aan het doelsaldo werken aan het einde van het seizoen? Dan ben je altijd te laat.

4 december 2016 om 17:06

Doelsaldo moet je nu wel zeer zeker naar kijken. Voor je het weet is het te laat. Tegengoal is enorm zonde

4 december 2016 om 19:52

@jollie18. Maar elk gescoord doelpunt nu telt tot aan de laatste dag mee.
En als Ajax een beter doelsaldo zou hebben, zouden de kranten en tv dit van de daken schreeuwen.

5 december 2016 om 05:01

Natuurlijk moet er wel naar het doelsaldo gekeken worden. Die maak je toch tijdens de wedstrijden? Aan het eind van het seizoen is het te laat

5 december 2016 om 05:01

Natuurlijk moet er wel naar het doelsaldo gekeken worden. Die maak je toch tijdens de wedstrijden? Aan het eind van het seizoen is het te laat

Goede wedstrijd van Feyenoord. Vond alleen Elia (ondanks zijn goal en assist) en Nelom wat uit de toon vallen. De rest speelde goed. Bij Elia moet ik de kanttekening maken dat ik Dumfries goed vond spelen aan de kant van Sparta! Hield Elia eigenlijk uit de wedstrijd wat ook zorgde voor een gefrustreerde Elia. Jammer nog van dat onnodige tegendoelpunt.

4 december 2016 om 18:31

Ja, die verslaggever noemde Elia 1 van de betere, dat heb ik echt niet zo gezien. De meeste dreiging kwam van rechts

5 december 2016 om 07:21

Dumfries hield Elia uit de wedstrijd, maar Elia was toch direct betrokken bij 2 doelpunten?

Elia speelde niet heel goed, maar Dumfries speelde hem zeker niet uit de wedstrijd.

Voor het Nederlandse voetbal zou het mooi zijn als ze dit door kunnen trekken tegen Fener.

Eindelijk het overwicht eens echt omgezet in een duidelijke score. In de eerste helft liet Feyenoord af en toe wel heel veel ruimte ontstaan op het veld, maar was de defensie scherp genoeg om Sparta niet echt gevaarlijk te laten worden. Na de 1-0 was het eigenlijk al over voor Sparta en heeft Feyenoord ze overtuigend laten zien wie de échte club van Rotterdam is.

Mooie overwinning voor Feyenoord.
Haha die poll "denk je dat Feyenoord het hele seizoen een beter doelsaldo heeft dan Ajax".
Dat doelsaldo kan me gestolen worden, als Amsterdam aan het eind maar bovenaan staat....

berghuis is m toch nit geworden bij feyenoord, al die mensen die zeiden dat hij de buitenspeler was die feyenoord miste. feyenoord moet wel elke seizoen zo een speler halen waarom ?? je kan hem rustig plaatsen bij verhoek babovic te vrede ostlund de cler huysegems, adil auassar jhon van beukering etc....
als van bronckhorst hem erin brengt heb ik echt geen vertrouwen meer in fey. 1 goal voor de rest bij geen enkel gevaar betrokken als hij speelt.

4 december 2016 om 17:22

Berghuis is gewoon international, die zal ik niet zo snel in dat rijtje voetballers noemen hoor. Hij komt er wel weer bovenop. Gewoon een prima speler.

Uitstekende prestatie van Feyenoord. Beter zijn dan de tegenstander is 1, blijven scoren en drukken is 2. Er zijn genoeg ploegen die na 3-0 de voet van het gas halen en het is de verdienste van Feyenoord dat ze tot de 6 zijn doorgegaan. Daar doe het presteren van Sparta helemaal niks aan af.

4 december 2016 om 21:59

Een score van 3-0 tegen een zwakke ploeg kunnen wel veel concurrenten van Feijenoord doen. Echter, 6 goals scoren is uitstekend. Dit staat verder los van het niveau.

Goede prestaties van feyenoord.

4 december 2016 om 22:01

Op basis waarvan vind jij Jorgensen beter dan Dolberg? Dolberg is namelijk met zijn aanname sterker in de kleine ruimte.

4 december 2016 om 23:08

Juist Dolberg is rustig en kalm, zie daarvoor zijn prachtige chipgoal tegen Feijenoord en in de kuip. maar goed, ik geef ook toe dat wij op dit moment meer hebben aan Jorgensen.

5 december 2016 om 07:24

Jorgensen creeert meer kansen, geeft meer assists en scoort meer. Goed voor 17(!) doelpunten in 15 wedstrijden (11 goals en 6 assists). Daarbuiten heeft Jorgensen in 11 van de 15 wedstrijden een aandeel gehad met minimaal 1 goal en/of assist.

Op het moment vind ik Jorgensen een stukje beter dan Dolberg. Al verwacht ik wel dat als Dolberg zich zo blijft door ontwikkelen het verder gaat schoppen dat Jorgensen.

Toch wil ik even een opmerking kwijt.
Nijhuis ziet als enige een handsbal van Berghuis uit tegen Go ahead. Vandaag krijgt een Sparta speler de bal op z'n arm die beslist niet langs zijn lichaam is, en het is niets.

El Gahzi krijgt een strafschop om vrijwel niets. Zelfs de verslaggever (bang voor een belletje uit de Ajax hoek) zegt schoorvoetend na 5 herhalingen dat de arm waarschijnlijk heel even El Gahzi raakt.
Nelom ( minder populaire speler) wordt getorpedeerd. Resultaat, niet eens een vrije schop.

En nu de poll: Wie wordt er kampioen?

5 december 2016 om 05:02

Vorig jaar waren de popppen aan het dansen om een aantal terechte penalty's van Feyenoord en dit seizoen worden deze penaltys niet eens benoemd. Bizar hoe subjectief fans zijn

Jorgensen is toch een completere spits dan die Dolberg, is makkelijk aanspeelbaar, lijdt weinig balverlies, kopsterk. Is veel in beweging. Veel assists en scoort er 10. Doet ook verdedigend mee. Geweldige aankoop van Feyenoord.

5 december 2016 om 07:26

Helemaal mee eens. Hij heeft er trouwens 11 gescoord in de Eredivisie. Ik vind wel dat Dolberg meer potentie heeft, maar Jorgensen op het moment beter.

Mooie overwinning! Ook een paar prachtige goals gezien vandaag.
Vilhena die eindelijk eens meer liet zien dan de afgelopen weken. Naast balletjes afpakken ook aanvallend goed meedoen en soms een goede actie. Weinig balverlies ook vandaag.
Toch waren er momentjes dat Sparta aardig ging voetballen, zoals het eerste kwartier en de eerste 6/7 minuten na rust Toen kakte Feyenoord even in, verloren ze elk persoonlijk duel, alleen scoorde Sparta niet.
Dat kan niet tegen Fener...... Dan moet er 100% concentratie zijn met dezelfde drive als 75 minuten in de wedstrijd van vandaag.
Als ik dan zie hoe moeizaam ajax van Groningen wint, waar het ook gewoon 1-1 had kunnen worden, en hoe PSV worstelt met zichzelf, dan schrijf ik Feyenoord zeker niet af voor de titel, zoals vele pessimisten wel doen na de reeks waarin het even niet mee zat.

4 december 2016 om 23:10

Wat ik niet eerder heb gezegd is ook dat die dribbels van Elja prachitg om te zien zijn. Hij is op dit moment een veel betere dribbelaar dan de meeste buitenspelers in de eredivisie. Zie hiervoor zijn statistieken over dribbels.

Wauw! Elia is een baas wat een speler

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren