Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho sneert naar Van Gaal: ‘We gaan de omgekeerde richting op’

Laatste update:

José Mourinho lijkt de schuld van de slechte resultaten van Manchester United bij Louis van Gaal te leggen. Volgens de trainer van the Red Devils is het moeilijk om de speelstijl te veranderen die de spelers hebben aangeleerd onder de Nederlandse oefenmeester. United won slechts een van de laatste zeven competitiewedstrijden en staat al elf punten achter koploper Chelsea.

/

"Soms zijn de verschillen qua aanpak niet groot, als een nieuwe trainer het overneemt bij een club", citeert the Guardian de Portugees. "Dan is er slechts een kleine touch nodig van de nieuwe man, terwijl je ook kunt leunen op wat er al is. Hier proberen we iets heel anders. Als we niet in omgekeerde richting zouden gaan, hadden we waarschijnlijk betere resultaten geboekt. Ik heb het niet over tactische systemen, maar over de manier waarop de ploeg wil spelen. Dat is een van de moeilijkste dingen om te veranderen."

Toch lijdt het volgens Mourinho geen twijfel dat United aan de betere hand is. Het uiteindelijke doel van een kampioenschap wordt dit seizoen echter lastig, erkent the Special One. "Je weet het nooit zeker, maar het gat is misschien al te groot. Ik weet niet wanneer het gaat lukken, misschien als ik weg ben. Maar daar werken we naartoe en ik denk dat het gaat lukken." Zondag wacht een uitwedstrijd tegen Everton en dan zit Mourinho weer op de bank; woensdag zat de manager op de tribune in het EFL Cup-duel met West Ham United (4-1).

/

Drie dagen daarvoor had Mourinho een bidon weggetrapt in de competitiewedstrijd tegen dezelfde ploeg. Het leverde hem een schorsing van één duel op. "Het enige wat ik wil, is dat dezelfde regels gelden voor iedereen", reageert de veelbesproken coach. "Ik trapte tegen een bidon. Dat mag niet, dan word ik weggestuurd. Als je naar de beelden kijkt, zie je dat ik totaal niet klaagde. Ik zei geen woord. Ik accepteerde de situatie. Ik accepteer ook de schorsing van één wedstrijd, zo simpel is het. Maar het moet voor iedere trainer hetzelfde zijn."

Heeft José Mourinho gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is het toch een zielig mannetje. Als allles goed was gegaan en het gad super gelopen dan wilde hij dat weten en nu de schuld op een ander schuiven.

3 december 2016 om 16:28

Sorry maar ik lees nergens een sneer naar van Gaal. Zegt meer over de media dit.... altijd maar stemming maken en de stomme schapen maar blaten

Mourinho is een walgelijk mens een hypocriet en narcist van ongekende grote. Zichzelf titels en bijnamen toedichten altijd van die onder de gordel op man gespeelde vieze opmerkingen. Altijd huilen bij wedstrijden die niet zijn kant opvallen, een anti voetbal manier van voetballen die mij doet overgeven.
Bij succes is hij een god bij verlies is hij het slachtoffer en is het nooit zijn fout.
Hij maakt spelers niet beter en heeft een korte termijn gedachte, maakt reputaties van clubs kapot en sloopt de cultuur van de clubs. Geeft geld uit als water en heeft geen oog voor talent en jeugd.
Geen respect voor zijn mede coaches en misschien wel medemens.
Dat zogenaamde spel van hem en iritante maniertjes die hij altijd moet uitvoeren voor en na de wedstrijd bleegghh
Nee voor mij is dit een van de meest irritante en meest afstotelijke persoon die ik kan opnoemen in de voetbalwereld

Vind die Mourinho echt een toptrainer, beter dan pep.
Maar nu moet je je slechte resultaten niet neerleggen hij van Gaal.
Jij hebt aankopen gedaan jij probeert een speelstijl en als het ff tegenzit dan geef je andere de schuld?? Wel heel zwak hoor Mourinho....
Maar geef hem wel gelijk over de gelijke rechten van trainers.
Waarom mag je niet tegen een bidon aan Schoppen?
Zie het probleem daar niet van in maar goed.

3 december 2016 om 09:54

Serieuze vraag Hoezo vind je Mourinho beter als Pep?

3 december 2016 om 10:05

Mourinho is echt niet beter dan Pep hoor. Alleen omdat Mourinho vroeger wat heeft gewonnen is hij volgens vele een van de beste trainers in de wereld maar ik vind hem helemaal niks.

3 december 2016 om 10:44

Mourinho kan slecht draaiende ploegen prijzen laten winnen.
Pep heeft dat dan bij Barca gedaan maar je kan niet zeggen dat hij dat ook deed met Bayern. Daar heeft Pep gewoon een wereldteam gekregen en lieg ze alleen echt goed draaien in eigen land, wat heeft hij gedaan in de Champions league???
Nu bij City je kan niet zeggen dat je met de selectie die Pellegrini onder zijn hoede had geen kampioen kon worden. Mourinho heeft matig tot slecht draaiende clubs weer laten presteren Pep doet nu al voor 4jaar lang gewoon een topteam trainen dat door de vorige trainer is achtergelaten.

3 december 2016 om 11:12

Ach Kevin. Pep won bij Barca meer prijzen dan zijn voorganger en de nakomers. Bayern zie je op het moment slechter draaien onder Ancelotti dan het onder Pep ooit heeft gedaan. Je kan bovendien wel zeggen dat City onder Pellegrini geen kampioen kon worden met soortgelijke selectie, want dat werden ze vorig jaar niet. Volgens velen was City de eerste echte grote uitdaging voor Pep omdat het nog geen kampioenenelftal is en in een zwaardere competitie speelt. Dat loop jij nu weer te relativeren, omdat hij daar nu toch heel aardig begonnen. Pep heeft alleen maar bij grote clubs gezeten omdat hij vanaf dag 1 bij een grote club kon beginnen, zou jij dan grote stappen naar beneden zetten om bij kleinere teams te gaan zitten? Lijkt me niet. Bovendien is de speelstijl van Pep een stuk moeilijker (& mooier, maar dat is smaak) erin te slijten dan Mou altijd doet.

3 december 2016 om 11:18

Ben je de 2de keer van Mourinho vergeten bij Chelsea. En nu bij United.

3 december 2016 om 11:53

Ach we zien Luis Enrique ook gewoon prijzen met hopen pakken toch? Dat is nou ook geen echte toptrainer toch?

Dat hij enkel bij topclubs heeft gezeten omdat ie bij een topclub is gestart klopt uiteraard. Mou heeft sinds Porto ook enkel bij topclubs gezeten. Tot nu toe valt het echter wel op dat Pep altijd voor de makkelijkste optie lijkt te kiezen. Hij kon ook naar United of naar Chelsea gaan. 2 topclubs die op dat moment even een puinhoop waren. Maar Pep kiest voor City waar de beste spelers van de bal op dat moment al rondlopen en waar hij tevens zo'n beetje het meeste te spenderen krijgt...

3 december 2016 om 11:58

Ja echt verschrikkelijk om de zo te horen makkelijke weg te kiezen, want wij zouden ook allemaal de clubs kiezen die minder makkelijk aan het gaan zijn toch?? Uhhmmm en het meest spenderen dat is denk toch echt wel Man United de laatste 2 a 3 seizoenen met van Gaal en Mourinho Pogba 105 miljoen om er ff 1 tussen door te gooien..

3 december 2016 om 13:30

@inkemontana

Je kan nog helemaal niks zeggen over het Bayern van Ancelotti. We zijn nog niet eens een half seizoen onderweg.

Pep heeft met verreweg de beste selectie van Europa weinig potten kunnen breken in de CL, en tactisch een paar keer hard gefaald tegen de Spaanse giganten.

Verder heeft LE hetzelfde gepresteerd als Pep (met volgens sommige nog mooier voetbal), is dat nu ook een top coach? En met City heeft hij absoluut de makkelijkste optie gekozen, maar dat is zijn goed recht.

Overigens vind ik Pep wel 1 van de, zo niet, de beste trainer ter wereld.

3 december 2016 om 10:32

@Kevin, qua mooie speelstijl heeft Pep al gewonnen van Mourinho. En qua prijzenkast denk ik dat Pep hem ook gaat overtreffen. Zeker gezien de leeftijd van Pep.

3 december 2016 om 20:27

Dat hoor ik meer mensen zeggen, maar ik ben het er niet mee eens.. In de tijd van Mou bij real en pep bij Barca vond ik real echt schitterend spelen! Hoe ze in een paar sec her veld overstaken tegenover het eeuwige gebrei van Barcelona. Ook de clasico's onder mourinho waren altijd de moeite waard om te kijken (sorry ik ben ook een vechtsport fan). Het is alleen jammer dat Mou de iconen er altijd uitwerkt, misschien zijn dat narcistische trekjes en dat zijn methode het niet langer dan 3 jaar volhoudt!

3 december 2016 om 14:31

Helemaal mee eens,. Mourinho heeft Ibrahimovic gehaald. een oude spits die absoluut niet het verschil kan maken in Epl. Ook heeft Moruinho andere spelers gehaald die het niveau niet aankunnen.

Sorry maar maar bij mij komt dit niet als een sneert over naar van gaal ... maar ja media had niet anders verwacht....

Maar ik zien niet het probleem bij Mourinho maar bij de fouten van spelerstijdens de wedstrijden die er niet zouden moeten zijn... maar heb er nog steeds vertrouwen in...

3 december 2016 om 10:35

Dus als van Gaal slechte resultaten boekt bij Manchester United is het de schuld van van Gaal. Maar als Mourinho nog slechtere resultaten boekt is het de schuld van de spelers? Zelfs jij zou moeten begrijpen dat dat een behoorlijk trieste redenatie is. Verder wens ik je veel succes met deze proleet van een trainer!

3 december 2016 om 11:26

wel als ze onder van gaal 1 kans per 90 min creã«ren en voor de rest balletjes terug of breed spelen dan kan je zeggen dat van gaal niet echt een goede invloed had op het spel. nu spelen ze met hoge snelle pressing en een snelle omschakeling waar mogelijk en creã«ren ze een massa aan kansen ... ik vind dit man utd minstens 50% beter als dat van vorig jaar. ik kijk elke wedstrijd en dit seizoen is het eindelijk weer een team dat leuk passievol aanvallend voetbal speelt. het moet niet tikkie takka zijn want daar zijn we niets mee.

3 december 2016 om 15:33

Volgens mij zeg ik niet dat het de schuld is van van Gaal.... ik geef aan dat ik nietlees dat Mourinho dit als een van Gaal fout ziet...

Maar dank je wel hoor....

3 december 2016 om 16:55

Scheelt ook een hoop dat ze voor 150 mil euro aan nieuwe spelers hebben, talenten die weer een jaartje rijper zijn en geen blessures hebben. En dan nog minder punten hebben dan Van Gaal.

Mourinho is aan het afbreken wat van Gaal aan het opbouwen was, het is vreselijk om te zien dat een club als ManU zich inlaat met een idioot als bovengenoemde. Overal waar José het voor het zeggen had werd afbreuk voetbal gespeeld. Nu zie je dat Chelsea en Real M. ook attractief kunnen voetballen met een beter resultaat.

3 december 2016 om 10:08

Heb je het over dat afbreuk voetbal waar Real Madrid voor het laatst een landstitel mee haalde? Je weet wel dat seizoen met een record aantal behaalde punten en een record aantal gescoorde doelpunten. Een resultaat waarbij alle voorgangers en alle opvolgers van Mourinho nog niet eens in de buurt zijn gekomen.

3 december 2016 om 10:40

Ja met een Mourinho die ondanks honderden miljoen investeringen in nieuwe spelers slechts éã©n fatsoenlijke prijs won met Real en doodordinair countervoetbal/betonvoetbal speelde. Onder Mourinho wint United geen fatsoenlijke prijs maar daar komen julie nog wel achter! Succes met deze man, jullie krijgen wat jullie verdienen.

3 december 2016 om 10:46

Welke landstitel???
Zijn al jaren geen kampioen van Spanje meer geworden hoor....

3 december 2016 om 10:53

Ja dat bedoelt hij. Mourinho heeft 1 landstitel gewonnen met Madrid en dat was het. Hij heeft veel goodwill voor Real verloren en is in eigen huis vernederd door de aartsrivaal. De aartsrivaal won tijdens zijn bewind alle prijzen meermaals en daar stond slechts 1 kampioenschap tegenover. De hele wereld sprak vol lof over Barcelona en Real kwam veela negatief in het nieuws. Mourinho heeft met Porto en Internazionale een top prestatie geleverd en heeft in zijn eerste periode met Chelsea een goede prestatie neergezet, maar heeft hopeloos gefaald met Real Madrid. Ondanks alle goede spelers die hij ter beschikking had en ondanks alle investeringendie hij mocht doen.

Nu lijkt het erop dat hij bij United ook bezig is om een wanprestatie te leveren. Ik hoop daarop, want United is niet mijn ploeg. Maar ik vermoed dat hij toch de kans krijgt om het te herstellen.

3 december 2016 om 14:33

Wat heeft Van Gaal opgebouwd? Bij Man United is Van Gaal 100 procent mislukt. dit op basis van zijn prestaties en spel.

Ik zie het ook niet als een sneer richting van Gaal. Een Bosz zou hetzelfde gezegd kunnen hebben over Ajax. Hij probeert Ajax ook op een andere manier te laten spelen, terwijl er bijvoorbeeld aan het systeem niet zo heel veel veranderd is ten op zichtte van zijn voorganger.

Spel van United is dit seizoen wat mij betreft ook beter dan vorig seizoen, al zijn de resultaten er nog niet naar

3 december 2016 om 13:54

Ik dacht ook gelijk aan Ajax. Het verschil tussen De Boer en Bosz schat ik echter groter in dan het verschil tussen Van Gaal en Mourinho.. De aanpassingsproblemen waren bij Ajax ook direct zichtbaar, terwijl dat bij Manchester United in het begin juist redelijk liep. Ik vind Mourinho daarom niet sterk overkomen met dit verhaal.

3 december 2016 om 14:34

Een trainer heeft het volste recht om aan te geven dat hij een andere koers wil bewandelen. Dat is niet respectloos inderdaad.

Dit is helemaal geen sneer naar Van Gaal, Mourinho heeft gewoon gelijk.
De speelwijze is inderdaad aan het veranderen, en voor échte Man Utd supporters is het dit seizoen gewoon veel leuker om naar hun ploeg te kijken, ook al zitten de resultaten niet altijd mee.
Voetbal is nog altijd een vorm van entertainment, en daar was vorig seizoen helemaal niks van te merken, in tegenstelling tot dit seizoen.

3 december 2016 om 10:45

Jij vindt dat mourinho dus meer entertainment brengt op het veld kwa spel?

3 december 2016 om 11:09

Ja, en niet alleen ik, maar zowat alle Man Utd supporters vinden dat.
Maar het is makkelijk om zoals iedereen te zeggen dat Mourinho negatief voetbal speelt, terwijl dat dit seizoen allesbehalve waar is.

3 december 2016 om 11:31

ja ! man utd speelt echt heel goed voetbal. zeker in de laatste weken. het lijkt terug een beetje op het man utd onder ferguson. dit is terug man utd. vorig jaar moesten we telkens 90 min wachten op 1 kans. dit jaar moeten we ze gewoon eens leren afmaken want dan stonden we gewoon makkelijk top 3

3 december 2016 om 14:35

Dat Mourinho mooier voetballer laat zien is een feit. Onder Van Gaal werden er minder kansen gecreã«erd, minder op doelgeschoten etc.

Wacht even eigenlijk zegt hij hier dat de titels die hij gewonnen heeft eigenlijk door zijn voorgangers komt

3 december 2016 om 14:36

Dat is niet wat hij zegt, Mourinho geeft aan dat zijn voorganger een fout heeft gemaakt. En dit is een feit. Van Gaal heeft met zijn filosofie zwaar gefaald bij United. ZIe hiervoor zijn prestaties.

En volgend jaar neemt Man U weer een nieuwe coach die het weer helemaal anders doet. Die de dure aankopen ban zijn voorganger voor een schijntje van de hand doet of op de bank zet en zelf weer voor een paar honderd miljoen andere spelers koopt. En dam eindigen ze weer ergens in de subtop van de PL

3 december 2016 om 11:08

Volgend jaar gaat mourinho blijven en hij gaat zeker de landstitel winnen voor united. Alleen moet hij een 2 verdedigers (lb en cv) halen en een cvm voor carrick opvolger.

Hahahaha! Volgens mij zijn het geen vrienden meer, haha!

Heerlijk om dit verval te zien. De club die van Gaal ontsloeg, die galbak vervolgens aanstelt en dan nog beroerder dan ooit presteert. Hapsnapbeleid, mooi om dat zo fout te zien gaan.

Eerder een sneer naar de FA die Wenger waarschuwden voor hetzelfde vergrijp en Mourinho wel schorsen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren