Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Blind verwittigt vrienden van gevreesd noodlot bij Manchester United’

Laatste update:

Daley Blind vreest voor zijn vertrek bij Manchester United. Volgens de Daily Mirror wil José Mourinho de bezem halen door zijn achterhoede en verwacht Blind dat hij die schifting niet zal overleven. De oefenmeester zou nooit overtuigd zijn geraakt van de Nederlander en heeft al meerdere verdedigers op het oog om de selectie te versterken.

/

Mourinho beraamt een two-transfer window rebuild: hij wil zowel in januari als in de zomer van 2017 werken aan de invulling van zijn laatste linie. Volgens de boulevardkrant heeft Blind aan vrienden verteld dat hij vermoedt dat zijn dagen in Manchester na dit seizoen geteld zijn. De ex-Ajacied is niet de enige mandekker wiens plek onzeker is: ook Chris Smalling, Matteo Darmian en Luke Shaw gaan een onzekere tijd tegemoet.

Naar verluidt zijn Bayern München-ster David Alaba en Alexandar Dragovic van Bayer Leverkusen de voornaamste doelwitten van Mourinho, terwijl ook José Fonte van Southampton wordt genoemd. Enkele maanden geleden meldde dezelfde krant nog dat Atlético Madrid-verdediger José Giménez als ideale opvolger van Blind werd gezien. De 42-voudig international van Oranje kwam in 2014 over van Ajax en staat tot medio 2018 onder contract op Old Trafford. Dit seizoen speelde hij tien competitieduels voor the Red Devils.

Denk je ook dat Daley Blind bezig is aan zijn laatste seizoen bij Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ugh, echt een wandelgangen bericht. Mourinho laat zich vorige week nog over zowel Blind en Shaw ontzettend positief uit. Blind zou iemand zijn waar je altijd op kunt rekenen en die op veel plekken uit de voeten kan om blessures op te vangen, bovendien had hij top mentaliteit. Shaw was 1 van de grootste engelse talenten. En nu moeten ze weg? Goedemorgen Daily Mirror!

1 december 2016 om 09:02

Tja, wat moet hij dan roepen. "blind speelde aardig maar is een waardeloze verdediger voor United. Ik ga hem tot de winterstop nog wel inzetten, want ik heb niet beter....."

1 december 2016 om 15:45

Als Mourinho een speler niet moet dan merkt hij en de hele buitenwereld dat wel hoor, zie Casillas

1 december 2016 om 09:14

Ja precies! Ook stond er afgelopen/vorige week nog een bericht op vz dat mourinho smalling al in zijn real madrid tijd (meen ik) wilde halen, omdat hij zo gecharmeerd van hem was.

1 december 2016 om 12:46

dat ging over valencia ...

2 december 2016 om 09:52

In dat geval, my bad! Maar ik kan me wel iets herinneren van positieve woorden over Smalling. Het is en blijft gewoon een feit dat de media continu met vanalles en nog wat op de proppen komt om voor sensatie te zorgen. Zonde

1 december 2016 om 09:20

Is zeker geen wandelgangen bericht. Het is in mijn ogen zeer waarschijnlijk dat dit gerucht op waarheid berust.

Blind heeft dit seizoen nog aardig wat gespeeld bij de gratie van blessures bij anderen. Echter is zeker de afgelopen weken duidelijk zichtbaar dat hij op geen enkele positie eerste reserve meer is.

Het is verder toch ook geen verrassing? Dat Blind onder Mourinho het veld zou moeten gaan ruimen zag iedereen die een beetje realistisch was al wel aankomen.

1 december 2016 om 09:58

'volgens de boulevardkrant heeft Blind aan zijn vrienden verteld dat hij vermoedt dat zijn dagen in Manchester na dit seizoen geteld zijn.'

Dat klinkt niet bepaald als een betrouwbaar bericht dat op waarheid berust als je het zo leest. Dat zijn maar liefst twee aannames van een krant die betrouwbaarheid niet bepaald hoog in het vaandel heeft staan. Daarnaast lijkt me niet dat echte vrienden de Dailey Mirror zullen hebben ingelicht.

Waar baseer je op dat het gerucht zeer waarschijnlijk op waarheid berust? Ook de afgelopen wedstrijd tegen West Ham viel hij weer gewoon in, zoals zovaak het geval was nadat hij zijn basisplaats verloor. Dat jij persoonlijk geen groot fan van Blind bent, laat je elk topic over hem duidelijk blijken, maar je zekerheid over de waarheid lijkt me slechts en enkel gebasseerd op jouw visie en onderbuikgevoelens.

Als je realistisch de situatie van Blind bekijkt, dan speelde hij begin dit seizoen door omstandigheden veel, raakte hij zijn basisplek kwijt door de grote concurrentie, en valt het op dat hij vaak en op verschillende posities invalt. Mourinho ziet het blijkbaar toch nog wel in hem zitten als multifunctioneel selectielid.

Natuurlijk bestaat de kans dat Blind een der komende transferperiodes vertrekt, omdat de Portugees wil doorselecteren, maar dat dit gerucht zeer waarschijnlijk op waarheid en realisme berust, zie ik niet zo duidelijk.

1 december 2016 om 10:19

Ik heb het voor je aanpast en aangegeven dat het in mijn ogen waarschijnlijk op waarheid berust. Dat is inderdaad mijn visie en niet gebaseerd op onderbuikgevoelens maar gebaseerd op de keuzes die dit seizoen gemaakt worden door Mourinho.

Ik heb verder niets tegen Blind maar, zoals ik al zo vaak heb gezegd, ben van mening dat hij qua kwaliteit niet bij United hoort te spelen. Everton zou een mooie club voor hem zijn, aangezien Barry met pensioen kan en hij daar naar mijn idee mooi op de CVM positie kan spelen. Al ruim voor dit seizoen heb ik aangegeven dat ik verwacht dat Blind na 1 seizoen onder Mourinho het veld zal ruimen en daar blijf ik bij.

Als je realistisch de situatie bekijkt dan heeft Blind begin van het seizoen inderdaad veel gespeeld bij afwezigheid van anderen. Op dit moment is het centrale duo geblesseerd maar spelen Rojo en Jones. Dat betekent dat Blind inmiddels vijfde keus is centraal achterin.

Shaw was de afgelopen wedstrijden weer afwezig door blessure. Het was echter niet Blind die speelde als linksback, maar Darmian. Shaw is er nu weer bij en kreeg gisteren een basisplaats en dus niet Blind. De keuzes in de afgelopen wedstrijden impliceren dat Blind voor de linksbackpositie inmiddels ook tot derde keus afgezakt is.

Kortom: Vijfde keus als CB, derde keus als LB. Gezien zijn positie in de rangorde en het feit dat hij 26 is maakt dit een perfecte tijd om hem te lozen. Heeft nog de nodige goede jaren in zich op een net iets lager niveau en vertegenwoordig nu nog een aardige waarde.

Ik reageer iemand die roept dat dit 'echt een wandelgangen bericht is', maar zoals ik hierboven uitleg zijn er meer dan genoeg signalen om te geloven dat Mourinho het niet in Blind ziet zitten en hij derhalve spoedig mag vertrekken.

1 december 2016 om 10:47

Ik had inderdaad al opgemerkt, dat je een aanpassing had gedaan met de toevoeging 'in mijn ogen'. Dat maakt je stelling gelijk wat logischer.

Ik denk zelf, dat een goede selectie niet bestaat uit de eerste elf, maar moet bestaan uit een complementaire en evenwichtige opbouw. In dat plaatje past een multifunctionele voetballer als Blind prima, overal waar hij opgesteld wordt voert hij zijn taak goed uit, brengt hij opbouwend wat extra's en is hij niet te beroerd om het vuile werk voor anderen op te knappen.

Bovendien klaagt hij nooit, heeft hij bij Ajax getoond mentaal zeer sterk te zijn, heeft Mouriniho hem al eens reserve-aanvoerder gemaak, dat is naar mijn idee ook een teken dat Mourinho zijn kwaliteiten respecteert en waardeert. Zo'n speler is voor een coach ideaal om in de selectie te hebben en Mourinho lijkt zich daar ook van bewust door hem door het hele elftal als Manusje van alles te laten invallen.

Ik denk ook niet dat Blind de eerste optie is voor een centrale positie, dat was een noodverband, maar als een speler die op de hele linker flank kan bemannen is hij in mijn ogen een prima speler. En ook als verdedigende middenvelder kan hij zijn waarde zeker hebben.

Als Blind zelf een basisplaats opteert, dan kan hij idd beter verkassen naar een club als Everton. Zoals het er nu naar uit ziet kent hij zijn rol ook onder Mourinho, al weet je nooit wat de toekomst breng. Zie de geschiedenis van Schone bij Ajax bijvoorbeeld.

Verder weet ik dat je reageerde op de topicstarter. Ik ben er alleen niet zo van overtuigd, zoals jij dat wel bent, dat Blind op zeker moet vertrekken en het gerucht op zeker op waarheid berust. Blind's situatie is in mijn ogen een stuk minder uitzichtloos dan jij in meerdere topics over Blind vaak nadrukkelijk en uitgesproken stelt.

1 december 2016 om 12:17

Uiteindelijk kijk jij er heel anders naar dan ik. Zoals je mij waarschijnlijk als bewust negatief naar Blind zal zien, krijg ik op mijn beurt weer de indruk dat je 1 van die Ajacieden bent die overdreven positief oordeelt over een ex-Ajax speler. Uiteindelijk maak ik mijn oordeel op basis van wat ik in wedstrijden zie en het niveau wat United na moet streven en weer moet behalen. Daar vind ik onder anderen Blind niet bij horen. Enkele andere spelers bij United ook niet, maar dit is nu eenmaal een Nederlandse site en dan praten we logischerwijs over de Nederlandse spelers.

Ik heb zeker respect voor hetgeen Blind bereikt heeft, want een paar seizoenen geleden was hij door de meesten al bij het grof vuil gezet. Dat er niets mis is met zijn mentaliteit en dat hij nooit zeurt is mooi meegenomen, echter maakt dat van hem niet ineens een betere voetballer (of vooral verdediger). Hij is door van Gaal als middenvelder gehaald, gewogen en te licht bevonden, gezien het feit dat van Gaal na 1 seizoen 2 nieuwe verdedigende middenvelders haalde.

Zijn prestaties bij United worden echter door sommigen te rooskleurig ingezien. Als sinds de tweede seizoenshelft vorig seizoen speelt hij gemiddeld een stuk minder en heeft hij in de nodige wedstrijden fouten gemaakt die tot doelpunten leidden. Ook in dit relatief jonge seizoen is hij al diverse keren de fout ingegaan, wat er naar mijn idee ook toe geleidt heeft dat hij door spelers als Rojo, Jones en Darmian voorbij is gestreefd. Wat men hier echter vooral leest is bijvoorbeeld een verslag van de wedstrijd tegen Leicester, waarin United 2x uit een corner van Blind scoorde. Dan lees je ineens dat hij wereldklasse corners geeft en uitstekend presteert bij United. Men gaat dan compleet voorbij aan het feit dat de beste man al 2 seizoenen bijna alle corners nam en daar zelden of wellicht zelfs niet 1x uit gescoord is. Zo zie je maar hoe berichtgeving op een site als deze de perceptie kan beã£â¯nvloeden van mensen die de wedstrijden nauwelijks kijken.

Verder is Blind geen 'reserve-aanvoerder'. Rooney is aanvoerder en Smalling en Carrick zijn vice-aanvoerders. Onlangs tegen Burnley waren ze alle 3 afwezig en was Mata captain. Naast Blind heeft ook Valencia de band dit seizoen al eens gedragen en dat lijkt derhalve dus meer een geval 'bij gebrek aan andere opties' te zijn geweest dan dat het daadwerkelijk een signaal vanaf Mourinho richting de speler is geweest.

Ik neem aan dat Blind op zijn leeftijd toch wel een basisplaats ambieert. Als de trend van de laatste weken, waarin hij dus voorbijgestreefd lijkt te zijn door diverse spelers, doorzet dan is een vertrek toch zeker de beste oplossing voor hem. Iedere week belangrijk zijn voor een club als pakweg Everton is toch fantastisch voor hem. Wie had hem dat enkele jaren terug toegeschreven?

1 december 2016 om 13:24

Om te beginnen denk ik niet, dat je bewust negatief bent over Blind omdat jij, zoals ik dat door tussen de regels door lees, een andere voorkeur hebt dan Ajax. Het valt me alleen op dat je in topics die over Blind gaan wel nadrukkelijk vaak post, niet dat dat erg is trouwens. Een ieder heeft zo zijn voorkeuren voor voetballers en zijn soms iets fanatieker als het een specifieke speler betreft, in positieve of negatieve zin.

Ik heb in de tijd, dat Blind bij Ajax door heel Nederland door het slijk werd gehaald, best respect voor de persoonlijkheid van Blind gekregen. Veel andere voetballers zouden, in dezelfde situatie waarin hij verkeerde, het bijltje er hebben bij neergegooid en nu misschien bij, met alle respect Groningen of Willem ll gebald. Mentaal heeft hij laten zien de wilskracht te hebben om zich al voetballend te bewijzen en de critici de mond te snoeren, met als ultieme beloning Voetballer van het jaar bij zijn vertrek.

Die sterke mentaliteit heeft hem wel degelijk een betere voetballer gemaakt en zal de leidraad zijn in het vervolg van zijn carriere. Verdedigend vind ik hem zelf zeker ook stappen hebben gemaakt de afgelopen jaren. Fysiek is hij gegroeid en dat heeft er zeker aan bijgedragen, ook zijn duelkracht en felheid is flink vooruitgegaan.

Maar goed, ik ben niet een uitgesproken fan van Blind, of een Blinde aanbidder of iets dergelijk, en ook zeker niet omdat hij een ex-Ajacied is. Ik volg hem net zo als ik andere voetballers in topcompetities volg, niet anders dan Van Persie, Wijnaldum, Clasie, De Vrij, Depay, Dost, Hoedt, Promes, et cetra. Ook Sneijder, Huntelaar, Zegelaar, enz. volg ik hetzelfde en niet anders omdat het ex-spelers zijn van mijn cluppie.

Ik baseer mijn mening net als jij hoe deze spelers momenteel hun wedstrijden spelen en maak geen onderscheid in ex-club, althans dat is mijn uitgangspunt. Wat Blind betreft probeer ik dat ook te doen, (ik zie praktisch ook elke wedstrijd) of hij goed genoeg is voor de basis van Man United beweer ik ook niet. In de wedstrijden die hij speelt doet hij tamelijk onopvallend zijn ding, een goede voldoende en valt hij mijns inziens weinig uit de toon t.o.v. andere spelers.

Natuurlijk maakt hij fouten, maar laten we wel wezen: is dat niet symptomatisch voor het hele elftal/selectie de afgelopen jaren? De club presteerde uberhaupt ondermaats en de andere spelers grossieren in fouten. Als dat de norm is, dan kun je wel meer huidige spelers vervangen

Volgens mij zie ik de prestaties van Blind niet rooskleuriger door zijn goede corners. Overdreven positief over Blind vind ik mezelf evenmin. Uiteraard is Blind geen speler uit de wereldtop, dat beweer ik ook nergens. Ik noem hem een nuttige multi-functionele voetballer, een slimme speler met spelinzicht en overzicht, een goede passing en een prima teamspeler zoals elk elftal kan gebruiken. Verder is hij afhankelijk van de inzichten van de coach en heeft hij de keuze om daar mee te dealen of de verkassen naar een club van minder kaliber, zoals gezegd bijvoorbeeld Everton.

B.t.w. heb ik over zijn reserve-aanvoerderschap enkel gezegd dat hij dat op een goed moment eens geweest is. Tijdens een wedstrijd waar inderdaad een aantal aanvoerders voor hem afwezig waren c/q gewisseld werden. Ik vond het wel een mooi momentje toen Rooney hem de band omdeed op gezag van Mourinho, die natuurlijk ook andere opties had dan Blind op dat moment. Voor mij toont dat toch een beetje blijk van waarderening van de manager, hoe je het ook wendt of keert.

1 december 2016 om 10:40

Zit Blind daarom de laatste weken op de bank? Blind is een ideale 12e man omdat hij op elke positie uit de voeten kan en altijd positief blijft. Blind is gewoon van het niveau Everton.

1 december 2016 om 11:41

Je beantwoord zelf de vraag al. De ideale 12de man doe je toch niet weg? Kan hij van het niveau Everton zijn, maar een Lucas Digne, Javi Martinez, Thiago Motta om maar wat andere voorbeelden van wisselspelers bij topclubs, zijn ook geen absolute wereldtop.

Blind doet het gewoon prima daar heb ik het idee. Is opbouwend zeer sterk, kan goed voetballen, inspelen, passen, koppen, zijn tackle is goed. Het is geen beest, zoals een Smalling. Maar ja, types als Blind zijn altijd handig in je selectie. Hij kan overal spelen..

1 december 2016 om 09:09

Eens, alleen het probleem blijft dat hij zo vreselijk traag is. Dit kan hij deels compenseren door zijn tactisch inzicht, maar in sommige spelsituaties is zijn snelheid (traagheid) gewoon funest.

1 december 2016 om 10:05

Helemaal mee eens, maar feit is wel dat Mourinho graag met twee grote/ sterke centrale verdedigers speelt. Blind valt dus niet in deze categorie en waar die eerst eerst keus was, moet die nu plaatsnemen achter Jones en Rojo. Ik zie hem in de zomer wel vertrekken, maar hoop dat die blijft omdat die op meerdere posities uit de voeten kan

Daley, je hebt een lek in je vriendengroep!

1 december 2016 om 10:12

Bron: Daily Mirror. De kans dat dit uit de duim van een 'journalist' komt is een stuk groter dan dat een vriend van Blind dit echt gezegd heeft.

Dit lijkt mij een fout. In Blind heb je een van de beste zo niet de beste opbouwende verdediger van de wereld. En dan ga je bakken met geld betalen voor een jongen die naast bailly moet gaan staan die net zo goed kan verdedigen maar ook niet weet wat ie met de bal moet als hij hem heeft. Als Blind speelt, spelen ze hem rond tot hij bij Blind is en dan kan hij het spel naar voren verleggen. Zonder hem zie je balletje breed/terug en dan de lange bal, wat niet erg is maar dat zou de eerst keer zijn dat Mourinho traditioneel engels voetbal gaat spelen.

1 december 2016 om 10:42

Alsof José ooit met voetballende verdedigers successen heeft gehaald? In Nederland denken we alleen maar aan verdedigers die moeten opbouwen, maar ik houd toch liever altijd de 0 achterin.

Maar Rojo en Jones zijn wel veilig?

1 december 2016 om 09:23

Beiden spelen momenteel sterk. Rojo was gisteren ook weer uitstekend.
Je kan een hoop zeggen, maar ze doen het een stuk beter dan menigeen had verwacht toen zowel Smalling als Bailly geblesseerd raakten.

1 december 2016 om 09:41

Ok maar zou jij hen twee houden en Smalling weg doen? Smalling werd vorig seizoen nog gezien tot een van de beste Cv's van Engeland...

1 december 2016 om 09:59

Nee, Smalling zou ik zeker niet weg doen. Vorig seizoen inderdaad uitermate sterk. Dit seizoen nog niet, maar hij heeft dan ook de hele voorbereiding gemist.

Je ziet nu bij een aantal spelers bij United die ook niet of nauwelijks voorbereiding hebben gehad, dat ze gewoon wat meer tijd nodig hebben om naar hun topvorm te groeien. Echter komen ze er nu zo langzamerhand wel.

ja dag, Daily Mirror.
Die ga ik dus echt geloven.

Mourinho moet die Fellaine weg doen. Gek.

Die "vriend" zal wel een buurman zijn die Daley weleens gedag zegt Persoonlijk denk ik dat Mourinho eerder gaat dan Blind.

Overigens zou ik het toejuigen als hij volgend seizoen naar Ajax terug zou keren. Ik vind hem de ideale 6 voor Ajax. Ik mag dromen, toch?

Fontã© is echt niet beter dan wat er al loopt en profiteert van het goede spel van van Dijk naast hem.
Alaba zie ik wel naar Manchester gaan, maar dan wel naar City.
Dragovic lijkt me de meest reã«le optie voor United.
En Gimenez zie ik gewoon bij Atletico blijven.

Blind doet het bij United gewoon erg goed en Mourinho heeft zich de laatste tijd lovend uitgelaten over Blind, waar hij anderen publiekelijk tot de orde heeft geroepen. Kortom, gezien de krant (daily Mirror) geloof ik weinig van dit verhaal...

1 december 2016 om 12:22

Je weet dat Blind al enkele weken lang op de bank zit? Dat ondanks blessures bij Smalling, Bailly en Shaw?

1 december 2016 om 22:34

Overdrijven is ook een vak, alleen in ronde 11 en 13 heeft hij niet meegedaan. De rest wel.

2 december 2016 om 09:32

Afgelopen maand (dus weken) zijn 3 PL wedstrijden gespeeld. Alle 3 zat hij op de bank en slechts 1x viel hij in.

De enige verdedigers die ik graag zou zien vertrekken bij United zijn Rojo en Blind. Rojo speelde tegen Arsenal en gisteren tegen West Ham zijn eerste degelijke wedstrijden in het mooie rode shirt, terwijl Blind als sinds zijn komst hoofdreden nummer 1 is van tegendoelpunten en fouten in de opbouw. Verschrikkelijk onzeker, slap en traag in duels, inschattingsvermogen van een baksteen en het fysiek van een veertig jarige stopper uit de 5e klasse amateurs. Nee Blind, zoek het alsjeblieft wat lager op, dan ben je beter op je plek.

1 december 2016 om 13:53

Vergeet niet dat rojo ook sterk speelt tegen manchester city. Ik vind rojo veel beter dan blind op cv.

Shaw zou ik wel bij liverpool willen zien, Milner doet het uiteraard goed maar is geen echte linksback en is de jongste niet meer. misschien samen met Tah, dan is de verdediging ook weer aangepakt. maar dat terzijde

Ik denk dat Blind een prachtige transfer naar Barcelona gaat maken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren