Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ploeterend Barça komt niet af van Anoeta-complex

Laatste update:

Barcelona heeft dure punten ingeleverd in de strijd om de Spaanse landstitel. Op bezoek bij Real Sociedad, waar de grootmacht sinds 2007 niet meer wist te winnen, had de regerend landskampioen het zwaar en werd uiteindelijk slechts een punt gepakt. Lionel Messi stelde een gelijkspel veilig, maar daar zal koploper Real Madrid uiterst tevreden mee zijn: 1-1.

/

Het is Barcelona ongewoon om weggespeeld te worden, maar dat was zondag in Anoeta toch echt aan de orde. De grootmacht wist al negen jaar op rij niet te winnen in San Sebastian en de laatste vier wedstrijden gingen zelfs verloren; Real Sociedad maakte in de eerste helft duidelijk waarom. Barcelona kwam er totaal niet aan te pas en mocht van geluk spreken dat het bij rust 0-0 stond. De thuisclub miste kans op kans en kon het zichzelf verwijten dat Barcelona in de wedstrijd bleef.

Met het oog op de Clásico van volgende week zat trainer Luis Enrique van Barcelona ook nog eens in de piepzak door incidenten rond Gerard Piqué en Jordi Alba. De twee waren net hersteld van een blessure, maar leken opnieuw geblesseerd te raken. Beiden gaven zelfs aan gewisseld te willen worden, maar speelden na een blessurebehandeling toch verder.

/

Even na de onderbreking kreeg Real Sociedad wat het voor rust al verdiende. Keeper Marc-André ter Stegen (die Jasper Cillessen weer op de bank hield) hield Carlos Vela van scoren af, maar de rebound was voor Willian José. Piqué, die op de doellijn stond, kreeg de bal niet meer weg: 1-0.

Luis Enrique zal geweten hebben dat een bevlieging van Messi zijn ploeterende ploeg zou moeten redden. En zo geschiedde. Neymar, die ondanks een auto-ongeluk met zijn Ferrari gewoon werd opgesteld, zorgde met een fraaie actie over links voor het voorbereidende werk. De Braziliaan legde de bal terug op Messi, die perfect aannam en hard afrondde: 1-1. Real Sociedad zat niet bij de pakken neer. Vela geselde de lat en de rake rebound werd onterecht afgekeurd. Barcelona ontsnapte met een punt.

Wordt Barcelona kampioen van Spanje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Frustrerende wedstrijd zeg.. Imo, had Barcelona hier nooit met een punt moeten vertrekken, en al helemaal niet als de grensrechters geen oogmankementen zouden hebben, maargoed. Sociedad was vandaag op het afmaken na uitstekend, en voetbalde bij wijlen fantastisch. Vooral die Carlos Vela was geweldig zeg, het blijft verassend dat hij nog steeds bij een club als Sociedad speelt, want hij laat al jaren zien hogerop te kunnen. Het blijft indrukwekkend hoe vooral dit jaar Sociedad en Barcelona zowaar van gedaantes verwisselen als ze in de thuishaven van Real Sociedad spelen.

27 november 2016 om 22:53

Dit is het probleem van de Fifa, waarom is er geen doellijn technologie aanwezig?! Sociedad loopt hier onterecht 3 punten mis. En ook was het geen eens buitenspel, want dat is waarom het afgekeurd was. Wat heeft de arbitrage enorm lopen falen zeg mijn god.

Als de blessure's van Real Madrid meevallen, gaan ze echt dansen met Barcelona. Zo ongeã¯nspireerd, zo slecht, ballen die niet aankomen absurd gewoon.

27 november 2016 om 23:03

Met ratio is nog heel, heel erg misschien te beredeneren dat het nog een tijdje zal duren voor de videoref, aangezien de fifa-bestuurders nog conservatiever zijn dan Donald Trump en consorten, maar zoiets simpels als doellijntechnologie moet toch onderhand wel een vereiste zijn in elk stadion waar proffesioneel wordt gespeeld?

Real Madrid is minstens of zelfs (stukken) gehavender dan Barcelona, met een Kroos, Casemiro en Bale die niet zullen spelen, en een Benzema die totaal niet invorm is. Het is nog dat Ronaldo ze er allemaal inschiet, maar ik zou echt geen conclusies trekken voor de komende Clasico. Real Madrid is dit seizoen het meest constant qua resultaten, maar de gebrekkige selectie van volgende week kan zomaar een ommekeer betekenen in de titelrace.

27 november 2016 om 23:07

Wat me afgelopen jaren heeft geleerd is dat je op basis van resultaten van afgelopen wedstrijden nooit een El Classico moet beoordelen. Daar hangt het ook echt af van de vorm van de dag.

27 november 2016 om 23:20

De schot van Vela was niet helemaal over de lijn, vervolgens had de goal moeten tellen omdat het geen buitenspel was

28 november 2016 om 00:42

Casemiro doet wel mee

28 november 2016 om 01:16

Probleem is dat Vela niet constant genoeg is, heeft destijds met Griezmann een fantastisch koppel gevormd en toen was die top en klaar voor een stap hogerop in mijn ogen maar daarna ook veel blessures weer gekend en daarna te wisselvallig in zijn prestaties net zoals heel Sociedad toen.

Nu Sociedad opleeft gaat hij daar ook in mee, wordt in Maart 28 en zijn contract loopt in 2018 af, zal dus of verkocht gaan worden of verlengen maar dan zal het waarschijnlijk zo zijn dat hij zijn carriã¨re in San Sebastian gaat slijten denk wel dat hij nog gretig is om nog bij een stapje hoger het te laten zien voor hij teruggaat naar Mexico.

wiens idee was het om andre gomes te kopen voor 55(!) miljoen eurootjes?
elke wedstrijd dat hij speelt lijkt het alsof het 10 tegen 11 is. slapzak eerste klas.

27 november 2016 om 22:48

Andre gomes is een prima keuze maar Barcelona speelde erg met angst, je kon dat terug zien in het passen en hoe de verdediging zat te prutsen..

27 november 2016 om 22:50

Nou, ten eerste kostte hij maar 35 miljoen eurootjes en plus 20 miljoen aan variabelen (waarvoor Gomes bijvoorbeeld twee keer de Gouden Bal moet gaan winnen). Houd het wel even bij de feiten als je hem dan toch bekritiseerd (er zijn overigens een aantal anderen die veel meer kritiek verdienen vandaag).

28 november 2016 om 08:37

Seizoen is pas 3 maanden ofzo bezig en jij gaat nu al Andre Gomes afschrijven? Heb je dan niks geleerd al deze tijd over hoe spelers in of uit vorm raken voor bepaalde periode? Of dat spelers tijd nodig hebben om te wennen aan een nieuwe systeem en omgeving? Arda, Suarez, Neymar, Roberto op rb etc. bijvoorbeeld hebben allemaal ook moeizame fase gekend en kijk hun waarde nu.

Ik zal nooit een speler of coach al na halve jaar afschrijven. Misschien wel bekritiseren als het echt belachelijk verloopt zoals o.a. Benitez en Tata Martino, maar geef ze minstens een seizoen om te wennen aan nieuwe systeem. Enrique is een speciale gevalletje, want zijn tactische benul wordt verbloemd door MSN voor groot deel. Die drie speelden afgelopen twee seizoenen geweldig waardoor Enrique opeens geweldig leek en daarnaast had de concurrent trainers problemen vorige seizoen en zelfs toen wisten ze bijna op laatste 2 wedstrijden La Liga af te pakken.

Barcelona mist gewoon een tactische coach al sinds Pep vertrokken is naar mijn mening. Net zoals dat Argentiniã£â« al jaren geen fatsoenlijke coach heeft dat raad weet met alle individuele kwaliteiten.

28 november 2016 om 08:51

helemaal gelijk wat is die slecht als ze haar maar goed zit slechter dan fabregas en dat is knap en de hele wedstrijd laten staan tjongejonge dan heb je een bril nodig

Compleet weggespeeld door Real Sociedad in Anoeta en het is niet de eerste keer dat Barcelona volledig wordt weggespeeld; tegen Sevilla gebeurde dat ook al en mag Lucho worden aangerekend. In de opbouw krijgt het middenveld eigenlijk niet meer de bal op het moment dat de tegenstander hoog druk zet en is een direct gevolg van het feit dat Busquets zowel in opbouwend als defensief opzicht geisoleerd wordt. Ivan Rakitic hielp in de voorgaande seizoenen Busquets in beide opzichten, maar is nu eigenlijk niet meer te bereiken en maakt zijn forward runs veel te vroeg. Het gebrek aan loopvermogen van Busquets was nooit een probleem omdat er altijd een middenvelder was om hem te ondersteunen, maar nu is dat juist de achilleshiel van Barcelona. Schandalig, dat zou een oefenmeester van Barcelona moeten herkennen en oplossen. Dat is ook de reden van de schaamte bij de fans; onze oefenmeester wordt op tactisch vlak afgetroefd door misschien wel de slechtste (voormalig) coach van Barcelona B in de laatste tien jaar. Dat is gewoon beschamend en is naar mijn mening ook een reden om Luis Enrique komende zomer te vervangen door iemand als Jorge Sampaoli, Thomas Tuchel of zelfs een minder bekende optie als Oscar Garcia. Het tactisch geblunder van Luis Enrique heeft zijn grenzen en de mijne zijn wel bereikt op dit moment. Er zit gewoon nul komma nul vooruitgang in.

Ondanks dat ik natuurlijk Barcelona graag had zien winnen, heb ik genoten van La Real vandaag. Inigo Martinez was als een echte libero overal te vinden, Zurutuza heerste op het middenveld en beide vleugelaanvallers Vela en Oyarzabal waren constant gevaarlijk. De hoge druk werd ontzettend goed uitgevoerd en bracht Barcelona in de problemen. De invloed van voornamelijk Inigo Martinez en Zurutuza moet niet onderschat worden, zij vormden vandaag het hart van het defensieve en opbouwende gedeelte van Sociedad dat Barcelona overklaste.

Verder wordt pijnlijk duidelijk dat onze vleugelverdedigers worden overbelast; Sergi Roberto kan het niet aan om een heel seizoen de complete rechterflank te domineren zonder daarbij even rust te nemen in sommige wedstrijden. Leuk dat Aleix Vidal niet voldoet en Luis Enrique hem niet meer op wil stellen, maar nu is de ploeg daar de dupe van. In de winterse transferperiode moet er een nieuwe rechtsback komen die Sergi Roberto kan komen helpen. Hector Bellerin heeft net verlengd bij Arsenal, maar Joao Cancelo, Kenny Tete of gewoon het promoveren van Sergi Palencia zouden prima opties zijn.

Daarnaast mag er kritisch gekeken worden naar Javier Mascherano, die mogelijk dit seizoen al zijn basisplaats kwijt kan raken aan Samuel Umtiti. Nog steeds een uitstekende verdediger, maar niet goed genoeg meer om het vaste koppel met Pique te vormen. Jeremy Mathieu lijkt ook niet meer mee te kunnen; een mooi moment dus om Marlon Santos te promoveren en/of een nieuwe centrale verdediger binnen te halen. Het is geen schande om eens een balletje op te gooien bij spelers als Andreas Christensen, Aymeric Laporte, Jonathan Tah, Niklas Sule, Jorge Mere en uitblinker vandaag Inigo Martinez. Allemaal jongens die moeilijk los te weken zullen zijn, maar ook jongens die Barcelona direct zullen versterken in de breedte.

Een vleugelaanvaller zou ook geen overbodige luxe zijn, dat had vandaag zeker een oplossing aan de coach kunnen bieden. Dan had hij bijvoorbeeld Messi naar het middenveld kunnen halen en een extra (vleugel)aanvaller in kunnen brengen. Een tweebenige aanvaller als Ousmane Dembele zou een verademing zijn geweest, net als Pedro dat was in zijn periode bij Barcelona. Ondanks dat Paco Alcacer (ondanks zijn doelpuntendroogte) in mijn ogen nog steeds een zeer getalenteerde spits is, denk ik dat Barcelona beter af was geweest met een multifunctionele aanvaller.

Al met al; zes punten achterstand op Real Madrid. Dat is te overkomen, zeker gezien de vorm waarin de Madrilenen verkeren. De Clasico is de volgende horde, tijd om Pique en Sergi Roberto komende week even rust te geven en op te laden voor een belangrijke pot.

27 november 2016 om 22:54

Altijd al gaat het slecht, wijzen mensen gelijk de vingers naar Lucho.. Hij stelt waarschijnlijk het sterkst mogelijke opstelling en weer is het slecht. Dit is volledig te danken aan spelers van barcelona.

Je zag gelijk dat de spelers heel angstig waren voornamelijk het passen en de verdediging was zoooo dramatisch.. Wss zit het in de achterhoofd van de spelers van Barcelona dat ze gewoon weg niet willen winnen.

Overigens moet barcelona zeker een hardwerkende stofzuiger aantrekken en een rechtsback.

27 november 2016 om 22:59

Onzin. Het behalen van een goed resultaat en aanvallend spel gaat veel verder dan enkel het opstellen van de beste spelers. Anders hadden jij en ik ook met gemak trainer van Barcelona kunnen zijn. De eindverantwoordelijke moet het vermogen hebben om de tegenstander op tactisch vlak te kunnen verslaan en daardoor de jongens op het veld een zo groot mogelijke kans te geven om de wedstrijd te winnen. Luis Enrique doet dat niet en krijgt daar nu de terechte kritiek voor.

Overigens ben ik wel benieuwd wat je bedoeld met een hardwerkende stofzuiger. Dan hoop ik toch niet dat je een type Kante bedoeld, dat is namelijk het laatste waar de club behoefte aan heeft.

27 november 2016 om 23:19

Onzin? Jou samenvatting is totaal anders dan de wedstrijd.. Telkens kreeg real een kans door een foute passing waardoor heel wat spelers op een verkeerde positie zaten. Maar mensen zoals jij vinden weer een reden om de coach schuld te geven ipv naar jezelf te kijken qua 'speler'.

Ik bedoel een speler die de ondersteuning geeft aan busquest waardoor hij weer kan focussen op zijn beste spel maar dat dezelfde speler ook aanvallend is ingesteld. Vorige seizoen was dat raketic maar dit seizoen gaat het wel minder..

28 november 2016 om 00:07

Ach het is toch nog steeds dezelfde coach die vorig jaar op handen werd gedragen en die voornamelijk dankzij MSN de treble heeft gewonnen. De laatste weken verbloemd Messi ook heel veel, ze hadden namelijk nog een grotere achterstand kunnen hebben als je het verloop van sommige wedstrijden zag. Dus soms is de beste 11 elf opstellen voldoende. Ik vind Zidane ook geen meestertacticus en die won ook de CL.

Daarbij vonden velen aan het begin van het seizoen dat Barcelona top aankopen had gedaan, beste Barcelona in jaren door de breedte van de selectie, en 3 maand later is alles en iedereen zogezegd een ramp.

In je laatste alinea zeg je dat je je geen zorgen maakt om de achterstand op Real gezien de vorm van hen. Maar misschien is dat wel juist de reden om je zorgen te maken. Zij spelen momenteel ook belabberd en staan al 6 punten voor. Dan kan je best hopen dat zij niet beter in vorm gaan geraken (zeker gezien de ziekenboeg langzaam leeggeraakt).

27 november 2016 om 22:58

Ik snap dat je Lucho hier aanwijst maar ik heb ook een inspiratieloos Barcelona gezien. Barcelona kwam 90 minuten lang niet aan voetballen toe omdat er o.a in een veel te lage tempo werd gevoetbald. Wat betreft het middenveld geef ik je gelijk. Dat was vandaag zwak en stond verkeerd.

Een paar aankopen voor in de breedte zou Barcelona zeker niet misstaan. Ik blijf erbij dat de verdediging en met name de rechtsback positie de achilleshiel is van Barcelona.

Ik heb vertrouwen in een ommekeer; de selectie is immers vrijwel hetzelfde als de Barcelona van september t/m maart van vorig seizoen toen er een lange ongeslagen reeks werd neergezet met schitterend voetbal.

27 november 2016 om 23:04

Ach, er is ook geen enkele reden tot paniek. We hebben in de meest succesvolle seizoenen gezien dat deze fase van het seizoen gewoon nodig is om de boel op scherp te zetten. Atletico Madrid en Real Madrid ogen dit seizoen helemaal niet sterk, die achterstand wordt ongetwijfeld nog wel goedgemaakt. Maak ik me ook totaal geen zorgen over. Het is alleen goed om Luis Enrique ook van kritiek te voorzien, dat verdient hij namelijk dit seizoen.

27 november 2016 om 23:19

Ik begrijp echt niet waarom jij, vooral na vanavond, zoveel optimisme m.b.t. de titelkansen van barca hebt. Er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat barca die achterstand goed gaat maken en meer kans heeft op de titel dan Real. Alles is nog mogelijk ja, zeker als barca volgende week wint. Dat hebben we ook vorig jaar gezien toen barca geloof ik een punt of 11 voor stond en het nog bijna gelijk werd. Maar waarom jij er zo heilig van overtuigd bent dat barca die achterstand gaat inhalen begrijp ik niet helemaal

27 november 2016 om 23:23

Guaporta

"Atletico Madrid en Real Madrid ogen dit seizoen helemaal niet sterk, die achterstand wordt ongetwijfeld nog wel goedgemaakt"
Barca speelt helemaal dramatisch in vergelijking met deze clubs die je opsomde, moet ik je er aan herinneren dat Barca tegen zowel Sevilla als Valencia er een ternauwernood overwinning heeft uitgesleept??
Het is goed dat je zo optimistisch bent, maar wie je zegt dat het wel goed komt met een club die nu slecht speelt? En je noemt 2 andere clubs op die ook slecht spelen, wie weet komt het ook goed tussen deze 2 clubs en lukt het Barca helemaal niet om de achterstand goed te maken...
Begrijp je voorkeur maar je doet een beetje alsof Barca ineens de sterren van de hemel gaan spelen, en dat Atletico en Real Madrid dezelfde vorm zullen behouden beetje te optimistisch gedacht vind je ook niet.

27 november 2016 om 23:28

Omdat hij voor barcelona is en vertrouwen heeft in de ploeg net als ik. Ik geef barcelona een goede kans om volgende week te winnen. En geef toe ook real is niet bijzonder dit seizoen.

27 november 2016 om 23:32

Niet bijzonder nee, maar Real Madrid is vrijwel nog geen enkele keer door de ondergrens gezakt zoals Barca vandaag

27 november 2016 om 23:46

zozo Guaporta jij bent wel zeker van je zaak zeg. Dat met je ongetwijfeld wel. Tuurlijk zijn Real en Atletico niet in hun beste doen maar Barca is misschien wel nog slechter.

27 november 2016 om 23:56

Stiekem ben ik wel jaloers op real madrid want wanneer zij heel slecht spelen, halen ze de overwinning alsnog binnen. Bij barcelona gaat het altijd moeizaam pas wanneer de olie draait, dan pas begint de vuurwerk..

28 november 2016 om 00:29

Ik denk dat Guaporta gewoon afgaat op zijn gevoel c.q. vertrouwen en dan denkt hij dat Barcelona het zal omdraaien, dat kan. Er kunnen ook Madrilenen zijn die ervan overtuigd zijn dat ze kampioen worden, dat kan ook.

Barcelona is op dit moment te wisselvallig, de juiste vorm moet nog gevonden worden.

28 november 2016 om 00:01

3-4-3 proberen dan maar .


*Umtiti-Pique-Marlon(back up mach)*

*(A la moses)- rakitic/gomez/Denis-busquets-Alba*

*msn*

28 november 2016 om 01:34

Dat Enrique tactisch niet zo sterk was kwam al bij Roma naar boven, alleen komen ze daar bij Barcelona nu pas achter, lijkt of dat ze zich qua trainers doodstaren op oud-spelers en niet verder kijken.

Goed seizoen gemaakt bij Celta maar had ook wel zeker voor Celta begrippen een zeer goeie kern met veel talent zoals Rafinha, Mallo en Mina, ervaring met Nolito en Krohn-Dehli, Orellana, Augusto en Cabral.

Won toen van Real thuis maar dat was wel tegen een B-ploeg dit omdat Real net voor La Decima zat.

Dat tactisch zwak was al duidelijk bij Roma, dat is niet veranderd, hij werkt gewoon met een goeie groep waarmee elke trainer prijzen zou winnen, nog geen enkele keer heeft een wissel van Enrique de wedstrijd omgedraaid.

Ai, met 6 punten achterstand el Clasico in gaan is niet best. Dit betekent maar 1 ding: winnen van Real Madrid. Bij een gelijkspel is de koppositie nog ver weg en bij een nederlaag zijn we voorlopig uit de titelrace.

Wat betreft vandaag komt Barcelona nog goed weg met een punt. Een aanvallend Real Sociedad had recht op de overwinning. Barcelona oogde zwak vandaag. Zelden zo weinig combinaties gezien. MSN kon elkaar helemaal niet vinden. Barcelona kwam niet eens fatsoenlijk aan voetballen toe! Het lijkt wel alsof Barcelona niet 'mag' winnen in Anoeta. Het laatst dat daar werd gewonnen was in 2007!

Op naar El Clasico!

27 november 2016 om 22:54

Nou jaaa.. er zijn nog 24 wedstrijden te gaan dus voor derest is er nog niks aan de hand. Gewoon je eigen spel spelen barca en zelfvertrouwen en dan win je. Ik heb er vertrouwen in dat barca gewoon kampioen word

27 november 2016 om 23:03

Ik heb er ook vertrouwen in, bovendien heeft Barcelona al een uitwedstrijd gehad tegen Valencia, Sevilla, Sociedad(garantie voor puntverlies), Celta en Athletic.

28 november 2016 om 00:16

Atletico,real,Villareal dat zijn ook geen makkie uit

28 november 2016 om 00:30

Klopt, Malaga en Betis uit ook geen pretje. En de derby uit bij Espanyol.

Mijn god wat wis dit slecht zeg. Zonder beleving en inzet beginnen aan een wedstrijd is sowieso al absurd, maar in dit stadion kun je dat echt niet maken. Busquets was echt een drama en Andre Gomes is de ongelooflijk overschat voor zijn 35 miljoen.

27 november 2016 om 22:55

Suarez was ongetwijfeld tog de slechtste van het veld. Daarna andre gomez daarna busquets

Mooi resultaat voor Sociedad, mooie club die leuk voetbal speelt. Zou leuk zijn als ze dit seizoen kunnen meedoen om de Champions League plekken.

Real Sociedad de betere van de 2, ongeveer de hele wedstrijd goed gespeeld en jammer dat de bal er soms niet in gaat. Ongelukkig, 2x de paal en een doelpunt onterecht afgekeurd, maar ja, dat heb je soms. Dat Barca scoorde was ook een kwaliteit hoor . Grappig hoe je messi zag verdedigen trouwens.

Wat speelde Barcelona slecht echt helemaal weggespeeld door Sociedad

27 november 2016 om 22:53

Je hebt daar helemaal gelijk in, ik ergerde me vooral aan suarez ook al doe je niks. Ga dan niet buitenspel staan. Maar goed anoeta altijd een dilemma.. al heb ik wel vertrouwen dat barca gewoon kampioen word

Wat ben ik heel erg blij dat we hier met 1 punt naar huis gaan. We komen hier heel goed weg gelukkig. Vorige jaren was dat niet zo. Real 6 punten meer. Komt goed ik heb er vertrouwen in. Nog 24 wedstrijden ofzo te gaan. Anoeta is altijd de moeilijkste voor barca. Ik heb er vertrouwen in dat barca gewoon kampioen word. Real zal ook een slechte periode tegemoet komen

28 november 2016 om 15:41

Real heeft sinds het begin al moeite dus daar kunnen ze alleen uit klimmen en dat zie je nu een beetje gebeuren.

Real wint zaterdag 'gewoon'...

Sociedad verdiende de punten. Had zelfs een goal onterecht zien afgekeurd worden, maar dat kan gebeuren. En als ik barcelona zo zie spelen, dan kan Madrid in camp nou de voorsprong zelfs vergroten, vooral omdat ik real in camp nou altijd wel sterk zie spelen.

27 november 2016 om 22:57

Niet onderschatten. Als je dat gaat doen dan gaat real met 4 0 onderuit. Barca speelt altijd slecht tegen sociedad uit. Dat betekent niet dat real ze weg gaat spelen. Ik hoop het wel voor je trouwens.
het zal een grote strijd worden volgend week we zullen het zien

28 november 2016 om 08:13

Is toch te belachelijk voor woorden dat we tegenwoordig vinden dat het kan gebeuren dat een goal als deze onterecht afgekeurd kan worden!? Voetbal is een miljardensport geworden. Hoe is het in vredesnaam nog steeds mogelijk dat 4 niet-capabele henkies dan zo'n wedstrijd mogen beslissen?! In deze wedstrijd heb ik overigens misschien wel 15 verkeerde beslissingen gezien. Onwaarschijnlijk hoe voetbal de vernieling in wordt geholpen op deze manier.

Tactisch gefaald zoals altijd goed dat MSN het 2de helft beter deed maar de middenveld is éã©n pot nat letterlijk 0 nog goede ballen gezien van Gomes je moest hem juist wisselen in plaats van rakitic. Elk debiel weet dat je hem moet wisselen in plaats van Rakitic. De probleem van vandaag is het middenveld. Het middenveld is helemaal overgelopen en wat moet Rakitic doen heeft al een slechte wedstrijd en moet nog dit doen hij moet 2x zo veel werk doen wanneer Gomes speelt. Vind je het logisch dat de middenveld overlopen wordt Enrique....

27 november 2016 om 23:00

Zei ik al bij het aantrekken van Gomes. Geen Barcelona materiaal. Paniekaankoop. Barca hoorde dat Real interesse had en werd gek. Voor dat bedrag kon je Thiago proberen terug te halen of een gokje wagen met Oliver Torres. Hield je waarschijnlijk nog geld over. Om maar te zwijgen over Alcacer. Nee, Barca en transfers, geen goed huwelijk.

28 november 2016 om 09:05

die andres die is slecht en gewoon laten staan tjongejonhe heb je echt een bril nodig

Misschien is het tijd voor luis Enrique om op te rotten want zijn voetbal trekt dit seizoen letterijk op
Niets!!!

27 november 2016 om 22:58

Hou geduld. Het heeft allemaal tijd nodig om weer in vorm te raken

Wauw. Overklast. Soceidad speelde geweldig. Verdiende de winst. Vanuit Barcelona's kant: zonder Iniesta en met een Neymar en Suarez uit vorm is het moeilijk winnen in de lastigste wedstrijd van het jaar. Weer 70 miljoen weggegooid met de waardeloze Gomes en Alcacer die zelfs als t moet geen kans krijgt. We blijven slecht bezig in t uitgeven van geld. Al met al verdiend. Eerste match met minder balbezit in lange tijd (?)

27 november 2016 om 23:18

Hebben barca geen toptalenten in hun eigen jeugdelftallen? Ik vraag me af waarom barca niet spelers halen zoals umtiti die sterk speelde bij lyon of ze moeten voor dybala gaan. Bij valencia waren gomez en paco nog wisselvallig aangezien de team slecht stonden.

We mogen heel blij zijn dat we een punt hebben gepakt, wat was vooral die eerste helft slecht zeg. Het blijft opmerkelijk dat Barca sinds 2007 niet weet te winnen in Anoeta. Eerste helft compleet weggespeeld, eerste kans(je) van Barca was pas in de 43e minuut en die was ook nog eens van Mascherano. Tweede helft krijgen we een rare goal tegen, had Pique er niet aangezeten was die waarschijnlijk op de paal gegaan. Daarna begon Barca eindelijk wat te voetballen en na een goede actie van Neymar schoot Messi binnen. Helaas was het daarna weer niet best en mogen we van geluk spreken dat de scheids onterecht de goal van Sociedad afkeurde. Sociedad hoorde hier 100% te winnen.

Beschamend dit, al zes punten achter op Real en dit seizoen veel te afhankelijk van Messi. Het is te hopen dat Barca weet te winnen in de Classico, anders zie ik het somber in.

Wat een sterk wedstrijd van Sociedad dat overigens van een zege bestolen werd door een blunder van grensscheidsrechter. De scheids floot een goed eerste helft, maar verloor de controle volledig tweede helft. Misschien ook deels door de fans, want hij begon zijn blunder te compenseren met een zuivere overtreding op Neymar wat op een riskante plek was en vervolgens ziet hij een duidelijke offside van Denis Suarez niet..
Sociedad had de wedstrijd eerste helft makkelijk op slot kunnen gooien door iets efficiã£â«nter te zijn, want zoveel kansen kreeg Barcelona niet. Gekker nog, Barcelona wist geen enkele schot op doel te richten eerste helft!! Wanneer overkwam Barcelona dit voor het laatst?

Als dit onze niveau is volgende week dan kunnen we onze borsten nu al nat maken. Het middenveld heeft vandaag ons de kop gekost, want er is niemand die rust in 't team brengt zoals Iniesta en Xavi.
Sociedad had vandaag een eigen Messi en de naam is Vela. Hij speelt altijd met 200 inzet tegen ons en samen met Willian weten ze dit Barcelona gewoon stuk te spelen. Vervolgens krijgt Sociedad een wissel die binnen 5 minuten 3 grote kansen kreeg voor de 2-1. Dat zegt al genoeg over hoe slecht Barcelona speelde. Ergste aan de wedstrijd is dat Alba en Pique misschien niet tegen Real kunnen spelen door blessure. Ik denk Pique bijna zeker niet, want hij pushte zichzelf echt door de limit en het dan zo zonder en zuur dat hij de goal niet wist te stoppen.

Afgelopen twee seizoenen gaven we telkens Enrique de schuld door zijn domme opstellingen uit tegen Sociedad, maar vandaag lukte het zelfs met bijna beste 11 gewoon niet. Ik kan niet wachten totdat Iniesta terug is.

Zolang we volgende week niet onderuit gaan tegen Real is er nog geen reden voor paniek om titelrace, maar 9 punten achterstand zal erg lastig worden om in te halen tegen huidige Real dat zich erg lijkt te focussen op de landstitel huidige seizoen.

Gefeliciteerd in ieder geval Real/atletico/sevilla fans voor nu en hopelijk begint Barcelona te draaien zodra Iniesta terug is!

27 november 2016 om 23:08

Moyashi helemaal eens met je geschreven tekst.
Zat echt voor de tv te springen in de hoop dat Sociedad de (terechte) 2-1 zou maken, helaas voor mij (en de andere Madrid fans) is dit niet gebeurd.
Ik heb nog een vraagje voor jou, weet je toevallig of Iniesta fit genoeg is om te starten volgende week?

28 november 2016 om 00:56

Hij zal woensdag minuten maken in de copa del rey wedstrijd. Hij zat vorige week of de week ervoor al in zijn laatste fase van zijn herstel..

Ik volg barcasource.nl die komen sneller met zulke info naar buiten

28 november 2016 om 02:52

Waarschijnlijk wel, hij heeft volledig met de groep getraind en zal volgens mij in de copa spelen.

Pfff dit is echt het zwakste barca van de laatste jaren.ze kunnen niets een serie van 3 of 4 wedstrijden achter elkaar winnen.het is allemaal pover,ongeinspireerd en er is geen wil om te winnen.dit is de tata martino barca die voor de goals totaal afhankelijk was van messi.de aanvallers buiten messi raken geen pepernoot.neymar moet echt proberen om meer egoist te zijn als aanvaller en meer zelf schieten en suarez is de laatse tijd totaal uitvorm.het zegt al genoeg dat een speler als granero meer kansen heeft gekregen in de korte tijd dat hij speelt als heel MSN bij elkaar.

Er moet echt iets snel gebeuren of ze staan straks tegen kerst 10 punten of meer achter op real.ik heb het al zo vaak gezegd,maar ik blijf het herhalen dat een tactisch sterke trainer meer uit dit elftal kan halen dan wat een incapabele trainer als lucho nu aan het doen is.

Behalve problemen in de aanval,heeft barca op dit moment ook geen middenveld.te weinig creativiteit.een busquets die niet meer op zijn gebruikelijke niveau speelt.afwezigheid van iniesta is echt te merken.geen xavi betekent gene controle op het middenveld.geen iniesta betekent geen creativiteit en dan zie je hoe zwak het middenveld echt is.barca moet in de zomer op zoek naar een type xavi en zich stilstaan voorbereiden op een afscheid van iniesta.er moet dus echt niet zomaar een speler worden gehaald,maar een speler die perfect in dat systeem past en moeiteloos mee kan met het barca spel.

Ik ben dus bang dat dit een tussenjaar wordt voor barca.mocht dat zo zijn,dan hoop ik dat er wat meer talenten kansen krijgen en hopelijk weten er een paar door te breken.

27 november 2016 om 23:19

Tja ik blijf het herhalen dat Thiago de beste opvolger is voor Iniesta. Jammer dat hij niet meer voor Barca wou spelen.

27 november 2016 om 23:42

Ja Thiago was eigelijk de perfecte opvolger voor xavi en kent al het barca systeem.jammer genoeg kon hij het geduld niet opbrengen om even te wachten.barca heeft zelf ook fout gemaakt door die geblunderd met de clausule in zijn contract waardoor hij voor realtief en goedkoop bedrag kon vertrekken.

Ach gedane zaken nemen geen keer.ik had ook een gundogan of een verratti gezien op die positie,maar barca en transfers is gewoon geen goed huwelijk.hopelijk heeft de technische staf nu het licht gezien,dat het middenveld echt veel sterker moet.

barca pakt met mazzel een punt en verkeerd in slechte vorm. Een paar sterkhouders van vorig seizoen vallen dit seizoen erg tegen en dan vooral rakittc mascherano maar ook luis suarez. Andre gomes speelde niet sterk maar rakitic vond ik nog tien x slechter spelen, hij is traag staat en staat vaak te diep en op het moment dat raktic gaat lopen met de bal word hij altijd afgetroefd. Denis suarez was een verademing omdat die toch beweeglijker is aan de bal.

Wat me ook begint op te vallen is dat suarez meespeelt voor spek en bonen.hij verricht ontzettend veel arbeid maar is compleet uit vorm. Deels komt dit door de manier waarop messi speelt die net als vroeger speelt als een valse spits waardoor het centrum vaak overvol is. Ook is er geen aanvoer meer vanuit de rechtervlank behalve als roberto af en toe een run heeft. Het is wel duidelijk dat suarez bijna alles fout doet als hij wel aan de bal komt maar het valt mij op dat barca weer teveel om de kwaliteiten van messi leunt.

Messi scoort nu geweldig veel maar het beste voor barca is toch dat messi meer vanaf de rechterflank speelt, zodat de middenvelders ook meer ruimte krijgen en suarez en neymar weer een grotere rol op zich nemen want ze neymar speelt volledig in dienst van messi en suarez lijkt te spelen voor spek en bonen de laatste weken.

Ik hoop toch dat barca snel een goede extra rechtsback haalt en nog een creatieve middenvelder. Coutinho is geweldig maar is wel erg offensief een thiago of verrati zouden geweldig zijn. Al denk ik dat lucho vooral zijn tactiek moet veranderen want dit jaar en het is het 3x niks en wint barca vooral door de individuele klasse van neymar en messi nog wetstrijden


Van mijn part mag barcelona van systeem veranderen.. 3-4-3 , pique mascherano en umtiti (in dit geval nog marlon erin gooien, tot umtiti terug is en dan mascherano eruit knikkeren) achterin.

En dan met 4 middenvelders spelen. Alba zou links midden gewoon kunnen spelen en dan een a la moses rechts. Dan krijgen ze veel meer opties om de bal naar voren te spelen en de aanval te bereiken..


On: neymar was de beste aan de kant van barca. Telkens kwam dreiging van hem. En suarez begint het echt te verkloten.. hij heeft al zo lang niet gescoord en zijn lompe passes irriteer ik me zo erg aan..

Sociedad won ook met 2-0 van Atleti. Moeilijk winnen blijkbaar in San Sebastian.

28 november 2016 om 00:14

Voor real niet 0-3 zonder onze grote vriend Ronaldo

28 november 2016 om 00:19

Oke, kijk...dat wist ik dan weer niet

Dat ophemelen van messi waar t kan altijd. "Die de bal perfect aannam" zo goed was die aanname niet en het was gewoon een afmaker meer niet

Persoonlijk ben ik blij met deze uitslag en de huidige stand. Toch kan ik mij niet van de mening ontdoen dat Real het zeer moeilijk gaat krijgen volgende week! (Al kan er in een classico alles). En niet te vergeten, het 2de seizoen van Ancelloti stand Real met de winterstop ook vrij veel voor. (Meer dan 6pnten als ik me niet vergis) En we weten allemaal nog wat er na de winterstop gebeurde! Ik hoop dat ze nu deze voorsprong kunnen vasthouden!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren