Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zware opgave Feyenoord na afstraffing op Old Trafford

Laatste update:

Feyenoord wacht een hels karwei om de volgende ronde van de Europa League nog te bereiken. De Rotterdammers slikten donderdagavond een 4-0 nederlaag op bezoek bij Manchester United en moeten daardoor met twee doelpunten verschil winnen van Fenerbahçe, indien United minstens een punt pakt bij Zorya Luhansk. In de eerste helft kregen de bezoekers goede kansen om de score te openen, maar uiteindelijk was United een aantal maten te groot voor de koploper van Nederland.

/

Wayne Rooney was de afgelopen anderhalve week verreweg de meest besproken speler van Engeland, na zijn nachtelijke escapades tijdens de interlandperiode. De aanvoerder kon een opsteker wel gebruiken en juichte ook uitbundig, toen hij na 35 minuten de score opende en Ruud van Nistelrooij en passant afloste als Europees topscorer van United (39 goals). Rooney zette de aanval zelf op, vanaf de linkerflank, en bediende Zlatan Ibrahimovic in het midden van het veld. Die wachtte vervolgens geduldig op de loopactie van Rooney en speelde zijn ploeggenoot op exact het juiste moment aan. De Engelsman rondde oog in oog met Brad Jones af met een stiftje. De spelers van Feyenoord claimden buitenspel, maar Rooney leek op één lijn te staan met Miquel Nelom. Ook een vermeende duwfout in een duel met Renato Tapia, voorafgaand het doelpunt, werd niet als zodanig beoordeeld door arbiter Manuel Gräfe.

Niet alleen om die redenen baalde Feyenoord stevig van het doelpunt. De bezoekers beseften maar al te goed dat het ook zomaar 0-1 had kunnen staan, want tien minuten voor de treffer kreeg Feyenoord een gigantische dubbelkans om de score te openen. Het team van Giovanni van Bronckhorst had de storm in de openingsfase overleefd en kwam er na 25 minuten gevaarlijk uit via Eljero Elia. Die had een mooie schijnbeweging in huis en bediende Rick Karsdorp. De rechtsback schoot uit kansrijke positie op Sergio Romero, die in de rebound met verdienstelijk kunst- en vliegwerk ook de inzet van Dirk Kuyt de baas was. Kort voor rust voorkwam de uitkomende Brad Jones dat de schade nog groter werd.

/

Waar Feyenoord in de eerste helft niet blij was met de arbitrage, mocht de Eredivisie-koploper na de onderbreking de handen dichtknijpen. Jens Toornstra trok aan de noodrem, toen Henrikh Mkhitaryan alleen op weg was naar het doel van Jones. Gräfe wuifde het voorval weg, tot groot ongenoegen van de spelers en supporters van United: zij wilden rood zien voor de Feyenoorder. Kort daarop was Juan Mata bijzonder dicht bij de margeverdubbeling. De Spanjaard zag Jones voor zijn doel staan en waagde een fraaie stift, maar de keeper tikte de bal met een uiterste krachtsinspanning over de lat.

Mkhitaryan schoot bovendien nog eens hard in het zijnet. De mogelijkheden waren voor United; Feyenoord loerde op een uitbraak zoals bij de dubbele kans in het eerste bedrijf. Die kwam er echter niet meer. De Engelse zoektocht naar de margeverdubbeling wierp uiteindelijk zijn vruchten af. Laconiek verdedigen van Feyenoord resulteerde in balverlies, waarna United het vakkundig uitspeelde. Rooney wist precies waar teamgenoot Mata stond en stelde de middenvelder in staat om af te ronden. Even later werkte Jones een voorzet van Ibrahimovic onbedoeld in eigen doel met zijn voet, terwijl Jesse Lingard in blessuretijd de eindstand bepaalde. Het werd de grootste zege van United onder José Mourinho.

De grootste nederlaag van Feyenoord sinds 30 oktober 2010, toen FC Groningen met 6-0 won! #manfey #uel

Een foto die is geplaatst door Voetbalzone (@instavoetbalzone) op

Gaat Feyenoord de volgende ronde halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eerste helft sterk gespeeld en gewoon goed meegedaan. Na rust weggespeeld maar dat is geen schande. Europese overwintering wordt nu wel heel lastig.

24 november 2016 om 23:00

Ik vind een 4-0 wel een schande.

24 november 2016 om 23:02

Waarom? Toch wel erg benieuwd naar je uitleg.

24 november 2016 om 23:03

United speelde in de 2e helft op een enorm hoog niveau. Als je dan El Ahmadi mist (ook met hem was het kansloos overigens) dan is het geen schande dat je wordt overlopen. We moeten niet gaan denken dat Feyenoord gelijkwaardig is aan United. De eerste helft was geweldig waarin je bij kon blijven en dan is het de 2e helft op.

24 november 2016 om 23:04

Vergelijk ff de teams met elkaar, hoeveel het totaal gekost heeft. Fener is op Old Trafford ook hard onderuit gegaan. Helaas, je kan alles zeggen wat je wilt maar Fener en ManU hebben gwn meer te besteden en zijn aantrekkelijker voor spelers zoals een Van Persie. Hopelijk kunnen we weer de knop omzetten en zondag gaan strijden voor die punten.

24 november 2016 om 23:04

Geflatteerd? Totaal niet. Score had nog hoger uit kunnen pakken

24 november 2016 om 23:05

Valt enorm mee. United op volle oorlogssterkte tegen een gehavend Feyenoord. Dan kun je zomaar met 4-0 verliezen. Hopelijk kan Feyenoord in de vertrouwde opstelling tegen Fenerbahçe beginnen.

24 november 2016 om 23:06

SLeopart hoezo geflatteerd? Eerste helft deed Feyenoord goed mee ja en hadden ze kunnen scoren. Maar tweede helft heeft United volledig gecontroleerd. Ze hadden niks meer in te brengen. Dan vind ik 4-0 echt niet geflatteerd hoor. Welke uitslag was wel passend geweest volgens jou? Ik zou hooguit op 4-1 of heel misschien 3-1 uitkomen als je Feyenoord de eerste helft gunt.

24 november 2016 om 23:09

Kijk even hoeveel geluk de 2-0 en 3-0 waren. Of wil je zeggen dat het uitgespeelde kansen waren?

24 november 2016 om 23:11

Over de gehele wedstrijd gezien is het niet geflatteerd. United heeft nog veel meer kansen gehad. Tweede helft toen het tempo een paar tandjes omhoog ging kon Feyenoord het niet meer bijbenen. Helemaal omdat Feyenoord de bal binnen enkele seconde alweer kwijt was. Of balletjes kwam brengen. Feyenoord en AZ hebben beide een wonder nodig willen zij de volgende ronde halen.

24 november 2016 om 23:19

@martijnr12, ik vond dat de 2-0 en 3-0 geen uitgespeelde kansen. 2-0 kwam in de fase waarin Feyenoord beter in de wedstrijd kwam en Tapia een domme bal geeft waar een goal uit komt en de 3-0 was gewoon geluk van Zlatan die Jones gewoon mocht pakken. De 4-0 liet Feyenoord het al lopen, maar dat was nog een enige uitgespeelde kans. 2-0 of misschien 2-1 was terecht geweest.

24 november 2016 om 23:19

In de kuip kan het af en toe spoken, wellicht ook tegen Fener !

24 november 2016 om 23:32

Vergeet niet dat Feyenoord noodgedwongen met een halve B ploeg moest spelen. Deze wedstrijd zou met de vaste basis al een enorme opgave zijn geweest. We hebben het gewoon verspeeld tegen Zorya uit, met 11 man had je daar gewoon gewonnen. Thuis van Fener ga je nooit met twee goals verschil winnen. Dan maar focussen op de competie. Zo'n vol programma is dit Feyenoord blijkbaar nog niet klaar voor. Veel blessures en een minder brede bank dan gedacht.

24 november 2016 om 23:32

@Leopart maar het is niet dat United verder geen kansen kreeg. Of dat Feyenoord die juist wel kreeg. De 2-0 was een domme fout van Tapia inderdaad en de 3-0 en dom eigen doelpunt, maar dat deed niets af aan het feit dat United volledig domineerde. Ik vind dat dan meer gelukkig uitingen van de dominantie van United. 3-0 of 3-1 had wellicht beter gepast hier, maar zo geflatteerd vind ik 4-0 echt niet als je kijkt naar de hoeveelheid kansen en de controle die United had. Ze gunden Feyenoord de bal en als het genoeg was dan hadden ze hem zo weer terug om zelf aan te vallen. Het is allemaal zeker te verklaren door de afwezigheid van misschien wel de belangrijkste spelers. Maar dan nog had ik veel meer strijd en passie verwacht.

24 november 2016 om 23:43

Helemaal niets geflatteerd aan leopold. Het was gewoon slecht van feyenoord en ze kwamen er niet aan te pas. Hoeveel uitgespeelde kansen hebben ze gehad? Je mag van geluk spreken dat Jones er nog wat pakt, anders ga je er met 6/7-0 af.

24 november 2016 om 23:44

Kracht van Feyenoord ligt op het middenveld. Als die wordt aangetast is het verschil meteen zichtbaar. Feyenoord heeft een klein wonder nodig, maar onmogelijk is het niet.

24 november 2016 om 23:01

4-0 is wel een schande man.
Je speelt tegen man utd al jaren uit vorm.
Niet tegen real, barca of iets dergelijks.

24 november 2016 om 23:05

@Thetruth

United is niet zo goed als de ploegen die je noemt nee, maar is nog steeds Europese top. Nog belangrijker is het feit dat Nederlandse clubs Europees gezien niet erg veel voorstellen. Wat jij verwacht van Feyenoord is onrealistisch.

24 november 2016 om 23:07

Moet jou clubbie verliezen tegen een 400+ mil elftal en 3 basis speles die eruit waren, kijken of je dan hetzelfde praat. Fener was ook gewoon kansloos. Zorya uit was zelfmoord voor Feyenoord maar NL clubs hebben het wel slechter gedaan dan Feyenoord dit jaar in de EL.

24 november 2016 om 23:29

Ik geloof dat Feyenoord Europees gezien de slechts presterende van de 3/4 Nederlandse clubs is, dus die laatste zin is wel een beetje ongepast.

24 november 2016 om 23:32

Sorry, ik doel natuurlijk met de prestaties naar het verleden en dan de prestaties van Feyenoord nu.

24 november 2016 om 23:33

Kijk eens in wat voor poule Feyenoord zit ten opzichtte van AZ en Ajax... Alsnog 7 punten gehaald.

24 november 2016 om 23:45

Feyenoord is toch de meest recente succesvolle Nederlandse club in Europa( Uefa cup winst 2002)

24 november 2016 om 23:45

Het huidige Ajax heeft een kans tegen dit Manchester, had het graag willen zien. En voor de mensen die hier roepen dat Manchester de top is. No Way, dat is gewoon subtop van Europa op dit moment.

25 november 2016 om 00:05

Ja en dat is bijna een generatie geleden. Wat koop je er nu voor dan? Geen CL tickets iig...

25 november 2016 om 00:15

Naar haar stand is Feyenoord toch sowieso verplicht geweest om minimaal 6 punten te halen, dus 7 punten is op dit moment ook niet heel speciaal. Alleen even genoeg met mijn mierenneukerij, natuurlijk hoop ik dat Feye met 10 punten verder en als dat gebeurt zal ik hartstikke blij voor jullie zijn.

25 november 2016 om 00:32

@jaakke,

Och gut. Ajax doet het na jaren van blamage's eindelijk eens goed in een zwakke poule in Europa en dan moet er direct zo gedaan worden?

United ging er vandaag voor en dan zie je een duidelijk verschil. Ze hadden ook van Ajax gehakt gemaakt.

25 november 2016 om 06:51

@regulator; behalve ajax; wie presteren er dit jaar beter in Europa? Volgens mij niet az en psv iig

25 november 2016 om 06:53

@Jaakke

Ook een Ajax wat sleutelspelers mist? Dus zonder bijv Sanchez en Ziyech?

25 november 2016 om 07:13

Het is niet de schuld van de poule in een keer he! Gelijk spelen tegen Zorya mag gewoon niet

25 november 2016 om 07:54

@FlawlessCR7

Waarom niet?

Verder wist je voor de 1e wedstrijd al lastig zou worden met United en Fener in de poule.

25 november 2016 om 08:13

@sammerens

Och gut welke blamage's ?

3 jaar op een haar na naar de volgende ronde CL ook in poule met City BVB en Real 4 pnt halen.
Maar uiteraard je moet de uitschakeling tegen RB onthouden hoor......

25 november 2016 om 08:29

Jaakke, als United het tempo hanteert van de tweede helft wordt ook Ajax gewoon weggespeeld. Jij denkt dat Ajax een kans heeft, omdat ze een paar potjes hebben gewonnen tegen onthutsend slechte tegenstanders. Iets meer nederigheid zou je sieren. On topic: Feyenoord heeft prima naar zijn kunnen gespeeld. United is gewoon een paar maten te groot en het is dan ook geen schande om er met 4-0 af te gaan.

25 november 2016 om 10:02

@albertino,

Jouw geheugen laat jou denk ik in de steek, of wellicht heb je de herinneringen verdrongen. Ik heb alleen niet de dubbele vernedering (3-0, 3-1) tegen RB Salzburg in gedachten.

Steau Boekarest vergeten? Uitschakeling tegen Dnipro? Geen CL omdat Rapid Wien te sterk bleek? Vergeten dat Ajax vorig seizoen niet door kwam in een groep met Fenerbahce, Molde en Celtic? Dat Ajax zelfs in een CL poule met Celtic en een onthutsend zwak Milan (destijds 11de in Italiã«) niet door wist te komen?

Nog erger: Ben je vergeten dat Ajax dit seizoen nog een gigantische oorwassing van 4-1 kreeg van de 'europese grootmacht' Rostov?

De manier waarop Jaakke hier reageert alsof het een schande is dat Feyenoord deze wedstrijd heeft verloren en doet alsof Ajax het allemaal wel even gedaan zou hebben is gewoon verschrikkelijk ongepast.

Het zou je sieren om dat onmiskenbaar feit te erkennen en niet te gaan schermen met '3 jaar op een haar na door in de CL poule'. Op een haar na betekent dat je het niet gehaald hebt. Het feit dat je dat als grote prestatie moet proberen te brengen zegt genoeg.

United is gewoon simpelweg nog steeds een Europese grootmacht. Dat de prestaties daar nog niet grandioos zijn doet niets af van het feit dat ze een verschrikkelijk sterke selectie hebben die ook steeds beter begint te spelen. 4-0 is pijnlijk, maar gezien de selecties en het feit dat het een verzwakt Feyenoord betrof geen schande.

25 november 2016 om 10:11

Ja fr12jules, ook als Ajax speelde zonder deze twee had ik het wel eens willen zien. Je hebt een punt dat El Hamadi belangrijk is voor ze. Maar Bottegin missen ze niet. Daar is helemaal niets bijzonders aan. Die jongen die gisteren speelde was niet de oorzaak van het verlies. Dat ligt voornamelijk voorin. Dat stel wat daar speelt is dramatisch slecht.

25 november 2016 om 10:19

@sammerens: Van het huidige Ajax maakt dit Manchester geen gehakt, zo goed is het allemaal niet!
Geef nou gewoon eens toe dat dit feyenoord op dit moment het maximale uit deze voetballers haalt, dat is prima. Maar niet goed genoeg in Europa en het wordt echt niet beter.

Het zijn op een uitzondering na allemaal jongens die op een leeftijd zijn dat ze top zijn. geen jonge gasten, daar zit geen rek meer in. Sterker nog, als er een wegvalt van de basis is wat er voor terug komt een verzwakking.
Het ziet er ook gewoon niet uit gisteren, volstrekt kansloze wedstrijd, dat zie je na 10 minuten al. En dat Karsdorp vanuit de adrenaline zegt dat als die ene kans er in gaat, dan als, als etc. Dat is allemaal niet reã«el, dan nog had Manchester dit makkelijk van ze gewonnen.

25 november 2016 om 11:11

Ik reageer op jou omdat jij op, in mijn ogen, ongepaste wijze hier gaat doen alsof Feyenoord van een flutploegje heeft verloren en doet alsof Ajax het wel even gedaan zou hebben. Waarom je dan ineens gaat roepen dat ik moet toe geven dat Feyenoord op dit moment het maximale uit de spelers haalt is mij een raadsel. Dat heeft helemaal niets met mijn reactie op jou te maken.

3 maanden geleden kreeg Ajax 4-1 op de kloten van Rostov. Ik begrijp dat je fan bent van Ajax en de zaken aangaande jouw club allemaal wat rooskleuriger ziet, maar United heeft toch wel even een wat betere selectie dan Rostov.

25 november 2016 om 12:32

Sammerens je kunt ook leren lezen. Dat helpt echt.
Rostov speelt overigens champions league wint daarin van Bayern en Manchester speelt Ufea league. Dat Rostov is een behoorlijk elftal en waarschijnlijk verder en beter dan Manchester United op dit moment.

En ja, dat Ajax was in opbouw en niet goed genoeg, daarom schrijf ik ook: het huidige Ajax.
En je moet niets, maar als jij wil blijven geloven dat dit feyenoord echt zo goed is, dan spreek ik je graag in mei 2017. Op basis van wat ik zie van feyenoord denk ik inderdaad dat ze lang niet zo goed zijn als jiij denkt.

25 november 2016 om 18:28

Celta,Standard Luik en Panatinaikos zijn toch geen misselijke clubs? Ajax zal het nooit goed doen bij sommige......

24 november 2016 om 23:06

Wat een enorm spannende wedstrijd gaat Feyenoord - Fenerbahce worden! Feyenoord gaat volop aanvallen terwijl Fenerbahce gaat counteren met zijn snelle aanvallers.

24 november 2016 om 23:09

Feyenoord haalt Fener never nooit meer in en ManU moet dan verliezen.

Fener is gwn sterker dan Feyenoord we moeten ons gewoon concentreren op de ED en daarvoor gaan strijden.

Gefeliciteerd nog met de winst.

24 november 2016 om 23:12

Haha braga heeft vorig seizoen in dezelfde situatie fener uitgeschakelt dus zeg nooit nooit. Btw. Zo groot is het verschil tussen de 2 clubs ook weer niet. Dus ik verwacht wel een spannende wedstrijd.

24 november 2016 om 23:15

Als Feyenoord met 2 doelpunten verschil wint zijn ze door. Zou weleens gek kunnen lopen in de kuip.

24 november 2016 om 23:17

Als je 2-0 wint ben je er toch ongeacht het resultaat van manu.

24 november 2016 om 23:19

Het verschil is niet groot, dus daarom is het lastig om met een grote uitslag te winnen. Het is niet onmogelijk, maar de kansen zijn in het voordeel van Fener.

24 november 2016 om 23:21

Ja natuurlijk, stom gaat natuurlijk op ondeling resultaat. Desondanks hoop ik een stuntje maar vrees ik het ergste :/

24 november 2016 om 23:53

Een 1-0 is een mooi voordeel idd. Vooral als je een centraal duo kjaer & skrtel hebt om het te beschermen. Maar feyenoord speelt thuis. Dus ik zie het als een 40/60.

25 november 2016 om 00:15

Feyenoord kan echt niet met twee goals verschil winnen! Dat zou een wonder zijn.

25 november 2016 om 00:36

Jullie doen alsof 2-0 een monsterscore is.

25 november 2016 om 09:07

Idd zo gek is 2-0 ook weer niet...het gaat spannend worden!

24 november 2016 om 23:10

Welke spelers van Feyenoord zou in de basis van Manchester United kunnen staan? En omgekeerd. Manchester United is dus een maatje te groot.

24 november 2016 om 23:45

Karsdorp voor Valencia? Verder kan ik niemand bedenken

24 november 2016 om 23:46

Ik denk dat Nelom ook bij ManU aanvoerder zou zijn ;p

25 november 2016 om 01:31

Valencia speelt ijzersterk dit seizoen dus zelfs Karsdorp zou geen basisplaats kunnen bemachtigen denk ik zo.

25 november 2016 om 07:25

Idd daarom is het 4-0 verliezen niet erg, maar Feyenoord moet wel werken aan betere spelers. Want de transferwaarfe van de huidige Feyenoord is te laag.

25 november 2016 om 09:09

Man man man Peter...."de transferwaarde van Feyenoord is te laag" hahaha

Heel best was het niet. Maar dat is ook niet gek als je naar de opstelling kijkt.

Jammer voor het Nederlandse voetbal. Best een afstraffing.

24 november 2016 om 23:06

Alleen Ajax supporters zeggen dat. Uitslagen kunnen geflatteerd zijn. Die tweede goal was een fout van Tapia, de goal van Ibra was gewoon lucky en de laatste goal liet Feyenoord het gewoon gaan. Als het nou echte uitgespeelde goals waren had je misschien een punt...

24 november 2016 om 23:09

Het was niet geflatteerd. Het was terecht. Omdat het vanaf minuut 65 zwaar beroerd was. Wat een slechte mentaliteit was dat.

24 november 2016 om 23:11

De uitslag was gewoon geflatteerd. Ik zeg niet dat Feyenoord recht had op meer, maar een uitslag als 2-0 was terecht geweest. De 2-0 en 3-0 waren domme foutjes...

24 november 2016 om 23:17

Had net zo goed 7-0 kunnen worden, zo veel kansen mistte united en zo slecht speelden ze hun aanvallen uit.

24 november 2016 om 23:18

Dus nee, echt totaal niet geflatteerd.

24 november 2016 om 23:21

Schei toch uit.
Toen Ajax met 4-0 verloor van Real was het een schande.
Nu betreft het Feyenoord tegen een ploeg compleet uit vorm en is het geflatteerd?
Realisme is bij sommigen ver te zoeken, wat een onzin zeg.
Dit is gewoon een schande.

24 november 2016 om 23:22

Feyenoord had dus echt niets meer in te brengen na de 2-0. Ze deden ook hun best niet meer. Je moet eerlijk zijn en toegeven dat het niveau na de 2-0 echt heel erg pover was.

24 november 2016 om 23:23

Als we elke kans tot doelpunt gaan rekenen dan wordt elke wedstrijd 10-26 zometeen.

24 november 2016 om 23:25

@Franxs

We dachten dat het een schande was maar zijn afgelopen jaren wel wat wijzer geworden: NLse clus kunnen er gewoonweg niet tegenop.

24 november 2016 om 23:31

Verliezen van GAE, dat vond ik een schande. Dit niet, echter de manier waarop na de 2-0 vonden ze het wel best. Dat vind ik wel een schandelijke instelling

24 november 2016 om 23:33

Mag ik je even wijzen op PSV vorig jaar?

24 november 2016 om 23:48

Klasse reactie feye88. Dit was namelijk helemaal niet geflatteerd. Kansloze wedstrijd voor feyenoord, met slecht voetbal.

25 november 2016 om 07:57

Het was geen kansloze wedstrijd. De eerste helft bood genoeg kansen. In de tweede helft moet je dan gaan afjagen. Als je dat niet doet verlies je. Dat is wat er gebeurde

25 november 2016 om 08:23

Alex utd. Had geen 7-0 kunnen worden scoren is ook een kwaliteit en slecht uitgespeeld is dus je eigen fout. Met jouw redenering had Feyenoord ook 3 goals gemaakt.

25 november 2016 om 10:12

Hoezo is united compleet uit vorm? Ze speelden goed tegen Arsenal. Ze zijn juist steeds meer in vorm

25 november 2016 om 10:31

@feye88 Nou, dan trek ik mijn compliment in. Misschien was je even in de war?
Kijk de wedstrijd nou nog eens terug, zonder de spanning tijdens de live sessie. dan zul je zien dat het echt kansloos was.

25 november 2016 om 20:46

Gio zat ook al met zijn hoofd bij zondag. Anders haal je Kuyt, Jorgensen en Toornstra er niet uit.

24 november 2016 om 23:15

Shot na de wedstrijd was veelzeggend. Een breeduit lachende Karsdorp omdat hij het shirtje van Pogba mocht hebben. Feyenoord als toerist in Manchester. En Toornstra maar denken dat ze de EL kunnen winnen.

24 november 2016 om 23:20

Baseer jij altijd alles op 1 wedstrijd? Waar was jouw grote mond toen Feyenoord won van united?....

24 november 2016 om 23:25

Gewoon een terechte uitslag Leopart. Die foutjes staan weer tegenover anndere kansen die er ook zomaar in hadden gekund. Jammer maar het is gewoon een pak slaag geworden.

24 november 2016 om 23:29

Precies, ik vind veel mensen hier reageren alsof Feyenoord GAE is. Feyemoord gwn een top prestatie neergezet door thuis te winnen. Natuurlijk iedereen heeft zijn eigen mening erover maar om Feyenoord nu helemaal af te kralen met "ze staan nu weer met beide benen op de grond" kunnen sommige het niet hebben ofzo? Of ook eej leuke "Man U is al 2 jaar uit vorm, schande!" Loool 400+ miljoen en dan dat concluderen. Zou wel hun reactie willen zien als hun cluppie verliest!

24 november 2016 om 23:29

*van GAE heeft verloren je kan het niet aanpassen op mobiel

25 november 2016 om 12:00

He Leopart, als je niet begrijpt wat ik bedoel reageer dan niet. Nu kom je een beetje treurig over.

Ik was voor de wedstrijd al bang voor een Man Utd 4-1 Fenerbahce scenario. En zo werd het ook. United speelt gewoon goed en komt eigenlijk buiten een kansje van Feyenoord niet in gevaar.

Feyenoord zal nu met 2 goals verschil moeten winnen van Fener en met alle respect, als Fener dit nog gaat weggeven dan snap ik er ook niks meer van!

Hadden we maar 2-0 gewonnen van Feyenoord haha

24 november 2016 om 23:09

Eerlijk is eerlijk. Souza en neustader als cdm en kjaer en skrtel erachter. Dan is de boel zo goed op slot dat ik feyenoord dat niet zie breken. Als we counteren met emenike, sow en volkan sen pakken we een goal mee en dan is het gedaan

24 november 2016 om 23:59

Ik zou juist gewoon mijn eigen spel spelen tegen Feyenoord.

Met Souza en Mehmet Topal heb je al 2 prima cvm's. Ik zou juist Alper op 10 zetten.
Ik verwacht dat Lens niet op tijd hersteld is en dus lekker beginnen met Volkan en Emenike op de flanken en RvP in de spits. Zo zijn we op het middenveld erg sterk en in de aanval dodelijk!

Goede eerste helft voor Feyenoord, waar het eigenlijk op voorsprong had moeten komen en niet onderdeed voor Manchester United. Helaas zette Manchester de tweede helft aan en was het al vroeg beslist. Uiteindelijk een vrij geflatteerde uitslag.

Hulde voor de Feyenoord fans die zich uitstekend hebben gedragen ( correct me if i'm wrong) en Old Trafford domineerde.

Edit: trouwens zit Feyenoord tegen Fenerbache in een bijzonder moeilijke uitgangspositie. Ik zou AZ bijna een grotere kans geven op overwintering. Maar goed 3 do-or-die wedstrijden over 2 weken. Hoop dat het muntje drie keer de Oranje kant opvalt, maar vrees dat er minstens 1 gaat afhaken.

25 november 2016 om 09:01

Old Trafford loopt echt niet warm voor een potje in de Europa league tegen Feyenoord. Er waren ook meer dan 10.000 lege stoeltjes. Een zeldzaamheid. Feyenoord fans zagen deze wedstrijd als een hele speciale en United fans natuurlijk totaal niet. Dan is domineren niet zo moeilijk.

25 november 2016 om 16:25

Verder was de sfeer in het stadion erg treurig, maar dat doet niks af aan de sfeer vanuit het uitvak. Vorig jaar hoorde ik ook vooral PSV supporters en toen was het (zo goed als) uitverkocht. Mooie dingen toch. Met z'n duizenden je club over de grens supporter. Het belangrijkste vind ik vooral dat de Feyenoordaanhang zich voorbeeldig heeft gedragen. De media had wat dat betreft op meer 'spektakel' gerekend.

Zonde dat het uiteindelijk toch zo'n grote uitslag wordt, al moet gezegd worden dat Man Utd in de tweede helft wel een stuk beter begon te spelen.

Maargoed, al met al niet onverwacht, laten we hopen op een goed resultaat thuis tegen Fenerbahce.

Slappe hap. Koppies gingen hangen na de 2-0 die een beetje uit het niets kwam. United heeft zeer terecht gewonnen hoor. Maar Feyenoord speelde in de tweede helft te amateuristisch. Verdedigen is communiceren en zekerheid. Dat gebeurde allebei niet.
Voorin stond iedereen stil. Dan ga je nooit wat creã«ren. De ruimtes waren ook veel te groot. Jammer v Bronckhorst. Tactisch een waanzinnig zwakke tweede helft.

25 november 2016 om 07:05

Tja vind allemaal wel mee hangen. vrgelijk eerst de ploegen .
Dan moet je in je sterkste opstelling kunnen spelen om er wat tegenover te zetten.

Als je dan zie dat United in de tweede helft een paar tandjes hoger schakelt dan zie je pas het klasse verschil.
Het had nog wel erger kunnen worden.
Dat we in rotterdam winnen van united is een unicum en moeten we koesteren. Als ik eerlijk ben hoef ik ook niet te overwinteren.

Heb liever dat we vol voor kampioenschap gaan.

De 2e helft was wel erg triest. Nelom en Tapia voornamelijk erg zwak. Maar als collectief gefaald. Figurant niets meer niets minder. Het wordt nu zo moeilijk om te overwinteren. Jammer dit weer zowel voor Feyenoord als het Nederlandse voetbal. IIg mooi publiek 90 +3 min gehoord (op het uitfluiten van Blind na en de standaard *joden* liedjes). Gefeliciteerd Man United

24 november 2016 om 23:10

Ik snap zelf nog steeds niet waarom Nelom de voorkeur krijgt en dan ook nog is aanvoerder..

24 november 2016 om 23:12

Snap nogsteeds niet waarom Woudenberg er niet instaat. Die jongen brengt zoveel meer dan Nelom, lijkt wel of hij een 1ste klas voorkeursbehandeling krijgt.

Mkhitaryan was ook goed vandaag lat die jongen eens vaker spelen !!!

24 november 2016 om 23:08

Zal vast niet komen omdat hij Armeens is.. Was goede wedstrijd maar Mata Rooney en Martial gaan voor

25 november 2016 om 10:08

Martial speelt het hele seizoen al als een natte krant. Heeft er ook een behoorlijke tijd naast gestaan. Mkhitaryan heeft zichzelf een goede dienst bewezen door zeer aanwezig te zijn.

Zijn kansen komen wel en met zijn kwaliteiten kan hij gewoon op korte termijn een basisplaats veroveren. Hij brengt in mijn ogen specifieke kwaliteiten die United hard nodig heeft om het aanvalsspel een boost te geven.

Manchester United is een maatje te groot, geen schande. Groot compliment naar de supporters!

even en serieuse vraag,maar weet iemand of kramer de bal heeft aangeraakt?

24 november 2016 om 23:08

Lol. Hij heeft nauwelijks bal gekregen, want de verdediging en de middenveld was te domineerd.

24 november 2016 om 23:49

Sowieso 1 keer, maar volgens mij heeft compleet Feyenoord (op Jones na) nauwelijk nog een bal geraakt na de 2-0.

Conclusie is na vandaag wel duidelijk, United 2 maatjes te groot maar dat wisten we eigenlijk al. Dammers aardig gespeeld, niet makkelijk om er zo tegen United in te komen. De bank van Feyenoord blijkt uiteindelijk toch een stuk minder sterk dan we aan het begin van het seizoen allemaal dachten.

24 november 2016 om 23:12

Ach als er zoveel tegelijk tegen United moeten spelen dan is het altijd minder. Als er eentje een wegvallen plaats in het team in de eredivisie moet opvullen kan dat uitstekend. De bank is sterker dan voorgaande jaren en voor iedereen titel kandidaat is het belangrijk dat zoveel mogelijk sleutelspelers fit blijven.

24 november 2016 om 23:17

Je sterspelers zijn altijd lastig op te vangen. Toen Ajax in het begin zonder Dolberg en Ziyech speelde was het ook allemaal 10 keer minder. Feyenoord mist zijn twee beste spelers (botteghin en El Ahmadi) en het draait voor geen meter.
Voorin moet het echt wel wat beweeglijker. Iedereen staat maar stil op een eilandje. Het aanvalsspel van Feyenoord is sinds Pelle wegging eigenlijk al niet meer goed genoeg.

24 november 2016 om 23:23

Je hebt gelijk dat sterspelers altijd lastig op te vangen zijn maar daar zat volgens mij niet eens het grootste probleem vandaag. Dat beetje extra van El Ahmadi miste je wel tov Tapia maar Dammers speelde een degelijke pot.

Heb me wel weer zitten ergeren aan Nelom, daar moeten we echt afscheid van nemen. Ongeloofelijk eigenlijk dat Woudenberg die nog niet voorbij is...

24 november 2016 om 23:42

Tegen een club als United moet je op volle sterkte zijn wil je kans maken. Welke andere Nederlandse club kan het zich veroorloven 3(!) sleutelspelers te missen in zo'n wedstrijd? Juist. Geen enkele

Op zijn Sjaak Zwart gezegd te hebben, dit gaat Feyenoord de titel kosten.

Nee zonder gekheid, Man U was gewoon maatje vandaag te groot, geen schande. Jammer van die kansen en dat late doelpunt, scheelt toch een slok op een borrel, 1 of 2 doelpunten. Maar zie in de Kuip best wel kansen.

Helaas. Eerste hellft was nog redelijk acceptabel, maar tweede helft was het krachtsverschil echt veel te groot.. 4-0 is niet geflatteerd.. Maar ja... wat mag je verwachten als een speler al meer dan 2x waard is dan de gehele Feyenoord selectie.
Tegen Fenerbahce zal het er op of er onder zijn, maar dan moet hhet echt beter.

24 november 2016 om 23:41

Tapia 3 miljoen, Bilal 3 miljoen, Jorgensen 4 miljoen, Kramer 2.5 miljoen. Rest gratis/jeugd/huur zo snel uit mijn hoofd. Pogba 100+ miljoen.

24 november 2016 om 23:57

Klopt, maar ik had het over waarde niet over de aankoopprijs. Een Karsdorp alleen al is ondanks een wisselvallige wedstrijd vandaag ergens tussen de 10-20 mln waard.

24 november 2016 om 23:58

Ter aanvulling: Veijnovic 3,5 mil, Botteghin 2,5 mil, Gustafsson 1,5 mil, Toornstra 3,5 & EL Ahmadi 1 mil.

25 november 2016 om 00:01

De volledige selectie van Feyenoord is overigens 78 mil waard volgens transfermarkt.nl. Die van United 548 mil.

25 november 2016 om 08:33

@njfromvol

Klopt, maar ook als je de waardes gaat bekijken is United gewoon veel beter. Niet zo gek om dan eens op je bek te gaan. Je weet van te voren dat United gewoon een maatje te groot is.

@m1ch43ll

Ja, ik had het even snel getypt en alleen rekening gehouden met de spelers die ook in actie kwamen. Maar wel duidelijk dat Unitd vã©ã©l 7x zoveel marktwaarde bevat.

24 november 2016 om 23:07

Een hele grote stunt is niet nodig. Zo veel beter is Fener niet. In de Kuip kunnen gekke dingen gebeuren. Wel alleen kaarten verkopen aan supporters die een seizoenskaart hebben.

Heerlijk hoe Mkhitaryan Mourinho de mond snoert. Mocht het maar 2 keer laten zien in een oefenduel en een bekerwedstrijd en werd genadeloos op de bank gezet terwijl die klungel van een Fellaini wel altijd 10 wedstrijden op rij mag falen voordat ie wordt gebankt. Vandaag laat ie weer eens zien wat een klasse speler het is, en voor zover die dat nog niet heeft gedaan maakt Mourinho zichzelf echt belachelijk als hij hem nu nog steeds op de bank houdt.

24 november 2016 om 23:19

Net zoals met Carrick inderdaad. Kijk wij zijn natuurlijk gewoon stamdaard mensen (of daaronder :/ ) mqar het lijkt soms net alsof ze het gewoon niet zien. Iedereen ziet toch dat Fellaini 10x tekort komt en Mhiki een heerlijke speler is. Maar desondanks hebben jullie verdiend gewonnen en gefeliciteerd met de overwintering.

25 november 2016 om 10:59

Thanks, maar overwintering is nog niet zeker. Als Feyenoord van Fenerbahce wint en wij van Zorya verliezen, liggen we eruit. Puntje pakken tegen Zorya is genoeg, dan eindigen we op onderling resultaat bovenaan de poule.

We komen als Nederlandse clubs gewoon te kort tegen zulke tegenstanders, geen schande als je naar de financiële verhoudingen kijkt

24 november 2016 om 23:08

nog wel, effect van het brexit verhaal kennen we nog niet, dat zou wel eens heel voordelig kunnen uitpakken voor nederlandse belgische clubs.

24 november 2016 om 23:15

Vergeet het maar hoor... Engelse competitie blijft enorm groot en dat gaat niet zo snel veranderen. Als de Brexit er eenmaal is zijn na 2 jaar ook weer 90% van de verdragen hersteld zoals ze nu ook zijn nu ze in de EEG zitten.

Het wordt in de tussenperiode iets lastiger voor Europeanen om aan een werkvergunning te komen, maar meer niet.

Als zelfs United gemakkelijk wint weet je voldoende. Al jaren hopeloos uit vorm. En ja, ook de zogenaamde sterren.

Ik ben tevreden met de resultaat van united. Ik geniet echt van rooney. Man de assist op mata was beauty.
Mata is echt in vorm. Dit is de reden waarom hij in 10 moet spelen.

Helaas was de verdediging van Feyenoord te matig. Misschien als Botteghin en Kongolo meespeelden was de uitslag dragelijker geweest. Tapia is natuurlijk ook twee keer betrokken bij een tegendoelpunt. El Ahmadi werd gemist. En toen Kuyt gewisseld werd daalde het niveau drastisch. Natuurlijk was Manutd individueel veel beter en dat heeft het verschil gemaakt. Terechte overwinning voor utd.

Feyenoord had ook wel pech. Botteghin en el Ahmadi zijn de spelers die in de vorm van hun leven zijn, en na genoeg moet je ze beide missen. Het is wel jammer dat ze de schade niet konden beperken. Ik zie ze niet met 2 goals verschil winnen van Fener.

Opzich geen schande, maar wel de manier waarop. Na de 2-0 zat er geen idee meer achter.. ze deden maar wat. Ja dan is het niet zo gek dat ze uitlopen.. Op naar zondag, ik ben benieuwd hoe ze hier mee omgaan.

Terwijl we 4-0 wonnen vond ik het nog steeds zeer matig, er worden geen kansen gecreeerd, Ibra ook weer drama.. Toen Rashford erin kwam er zat ineens een snelheid in het team, niet normaal. Buiten dat om ben ik wel tevreden over Mhiki, deed het erg goed vandaag en je zag dat die zo graag wou scoren om Mou te overtuigen..

24 november 2016 om 23:38

United heeft 19 kansen gecreeerd. Wat nou 'er wordt niks gecreeerd'?

25 november 2016 om 10:17

Ik zie tegenwoordig steeds meer United 'fans' die echt lijken te klagen om het klagen. Alsof het een schande is dat na de komst van Mourinho, Pogba en Zlatan niet direct als een wereldploeg die al jaren bij elkaar is werd gespeeld.

Er zit al enkele wedstrijden op rij een duidelijke progressie in het spel van United. Dat zag je gisteren ook gewoon terug. De spelers raken meer in vorm en wennen meer en meer aan elkaar en aan de wensen van Mourinho.

Ibrahimovic speelde niet grandioos maar was op de nodige momenten zeer belangrijk. Diverse uitstekende ballen gegeven, waaronder natuurlijk die assists op Rooney. Als hij iedere week drama is en daarbij een assist geeft en een eigen goal af dwingt dan vind ik dat helemaal prima.

25 november 2016 om 12:46

Nouja, ik noem het niet echt een goal afdwingen. Dat was gewoon puur geluk.

Met een verdediging van Karsdorp, Dammers,Van der Heijden en Nelom word je in Europa uitgelachen!

Uiteindelijk niet eens zo heel raar, je hebt Karsdorp, geen echte verdediger; Dammers, iemand die net komt kijken; van der Heijden kan opbouwen maar niet zo goed verdedigen en over Nelom is al genoeg gezegd is door de jaren heen: een erg matige verdediging. Dan heb je normaal gesproken nog Karim die de verdediging ondersteunt, maar Tapia is veel te nonchalant. Tel daarbij op dat Jones de laatste weken niet meer de onmogelijke reddingen maakt die hij in het begin maakte. Alles bij elkaar opgeteld is zo'n afstraffing dus niet zo vreemd, al is het nog licht geflatteerd naar mijn mening. Het enige wat Feyenoord had kunnen doen is in de eerste helft de 1-0 maken en dan de rest van de wedstrijd tegenhouden, maar dat is helaas niet gelukt

24 november 2016 om 23:38

Welke 'onmogelijke' reddingen heeft hij gemaakt dan? Alleen die kopbal van Moreno was goed. Verder valt het mee. Maakt veel kleine foutjes.

24 november 2016 om 23:46

Vandaag die van mata? De hele wedstrijd tegen psv. Nog wel vaker ook

25 november 2016 om 07:59

Prestaties van Jones zijn echt niet spectaculair ofzo hoor. Vermeer is echt niet slechter.

De huidige team van Advocaat gaat echt niet verliezen van Feyenoord. Sterker nog, ik zie ze zelfs winnen. Met een Souza in vorm, een geweldige Topal, een heerlijke CV met Skrtel - Kjaer en een Van Persie zie ik FB wel 0-1 winnen.

24 november 2016 om 23:36

In de kuip is alles altijd anders. Feyenoord verliest thuis niet zomaar. Botteghin en el ahmadi zijn er zo weer bij. Als gio dan eindelijk nelom er een keer uit houdt wordt het.misschien nog wat

Elia speelde met veel lef zeg!

Ik was ondanks de nederlaag niet onder de indruk van Manchester United. Feyenoord miste drie hele belangrijke basisspelers, terwijl Manchester op volle oorlogssterkte was.
De 1-0 had afgekeurd moeten worden, randje buitenspel en de overtreding op Tapia.
In de 1ste helft had Feyenoord de arbitrage niet mee. In de 2de helft hadden ze een keer de arbitrage mee. 2de en 3de doelpunt waren mazzeltjes, 4de was doordat Dammers geen been uitstak.
Maar goed, 500+ miljoen tegen 20- miljoen, 4 - 0......eigenlijk geen schande, maar wel jammer.
Nu maar hopen dat we de laatste wedstrijd weten te winnen in de eigen kuip.
En dat we eens een fatsoenlijke scheidsrechter krijgen in de Kuip, niet zo een die zoals tegen Zorja Luhansk een onterechte tweede kaart en een penalty geeft ......

25 november 2016 om 02:08

Volgens mij bedoel je AZ dat een begroting heeft van ruim 20 miljoen, Feyenoord moet het doen met 50 miljoen ongeveer.

25 november 2016 om 10:24

United was ten opzichte van de wedstrijden tegen Arsenal ook op 5 posities gewijzigd (eigenlijk 6, maar Zlatan was tegen Arsenal geschorst dus die tel ik maar niet mee), dus volle oorlogssterkte was het niet. Daarbij komen ook nog de blessures van Smalling en Bailly.

Het was in dat opzicht ook een 'verzwakt' United, maar de spelers die speeltijd gegund werd en dus enkele vaste basisspelers vervingen zijn natuurlijk nog steeds van een hoog niveau.

Denk dat Feyenoord wel door gaat. Zie United geen goed resultaat halen.

24 november 2016 om 23:36

Probleem is meer dat Feyenoord zelf MOET winnen van Fener

24 november 2016 om 23:42

Ja dat is ook waar. Maar als het echt moet dan kan Feyenoord goed spelen zeker in eigen huis.

25 november 2016 om 10:24

Jij denkt dat United niet gaat winnen van Zorya?

Zonde, had niet gehoeven als je kijkt naar de eerste helft..

Niet zo gek dat je op je bek gaat tegen United. Je mist 3 enorm belangrijke krachten en je speelt tegen een club die veel meer te investeren heeft. Die Pogba was al 2x te begroting van Feyenoord.

24 november 2016 om 23:45

Ik vond het wel raar om dammers un de leeuwen te gooien tegen united. Hij heeft geen een seconde ritme gehad bij feyenoord. Ik had eerder venijovic op de middenveld gegooid en tapia op de cv inzetten.
Maar eerlijk, zonder el ahmadi en kongolo is feyenoord te zwak om tegen united in bedwang te houden.

25 november 2016 om 08:01

Dammers speelde anders niet slecht. Vejinovic heb ik nog geen bal goed zien raken bij ons. Die jongen moeten we snel terug naar Arnhem sturen.

1e helft was best aardig ik vind het verlies geen schande zoals hierboven allemaal geroepen wordt. Nu op naar Fener thuis wordt moeilijk maar dat hoort ook bij deze poule. Bij bijna alle andere poules was je al zo goed als geplaatst met 7 punten

Dit was zeg maar de avond waarvan je wist dat hij ging komen. Om een lang verhaal kort te maken: deze nederlaag zag je van kilometers aankomen!

25 november 2016 om 00:36

Nouja, dat werd ook gezegd over de thuiswedstrijd. Een gelijkspel was her denk ik het hoogst haalbare en zeker niet ondenkbaar tot na de rust!

25 november 2016 om 00:42

Nee, met de afwezigen en deze FC Bal Op Het Dak defensie was een nederlaag onafwendbaar!

25 november 2016 om 11:20

Doe mij ook zo'n glazen bol aub?

Realistische uitslag maar toch onnodig. Eerst zelf op 0-1 voorsprong moeten komen, Tapia die dom de fout in gaat, een eigen doelpunt. Geen schande verder en 'afstraffing' lijkt me niet het juiste woord.

Hieruit blijkt dat de realistische speelwijze van PSV dus wel degelijk zin heeft want wij pakte vorig seizoen wel een heel belangrijk punt uit Manchester.

25 november 2016 om 00:39

Verschil is wel dat Man U vanavond echt moest winnen terwijl het vorig tegen PSV 'pas' de eerste poelwedstrijd was. Dan is de instelling wel iets anders.

25 november 2016 om 00:45

Uhm leer je feiten de wedstrijd in Manchester was de éã©n na laatste poule wedstrijd.

25 november 2016 om 09:18

Netjes hoor dat punt in Manchester vorig jaar. Moeten we even opnoemen wat er dit jaar bij PSV allemaal mis gaat?

25 november 2016 om 08:01

Goed van jullie!

Tegen een United op volle sterkte is Feyenoord dus volslagen kansloos. Dit geeft toch wel bedenkingen over de thuisoverwinning van Feyenoord op United.

Een goed spelend United veegt Feyenoord in de tweede helft van de mat. Niets raars aan als je naar de spelers van beide clubs kijkt. Zeker als je ziet dat Feyenoord een aantal speler mist waaronder de extreem belangrijke El Ahmadi. Dat het zo'n uitslag wordt is jammer, maar echt geen schande. Pogba verdient net zoveel als de gehele ploeg en staf van Feyenoord bij elkaar. Geld regeert.

Toch vind ik dat Feyenoord het gewoon goed doet in Europa met zo'n poule. Ze hebben in ieder geval nog een mooie wedstrijd voor de boeg. Wel jammer dat je nu een half volle kuip krijgt tegen Fenerbache. Voor hoelang geld dat verbod eigenlijk?

25 november 2016 om 08:02

Zolang als Gudde wilt

Voor de NL competitie gemiddeld aardig, internationaal een zware onvoldoende. Maakt niet uit welke tegenstander. Niet erg,maar vooraf lijkt het wel of ze zichzelf een kans geven en er spelers zijn die zich zwaar overschatten. Tapia, Vilhena.... tja, die blijven over het algemeen ver onder het genoemde cijfer. Wat zijn die slecht! V.w.b. de spelopvatting van Feyenoord mag Van Bronckhorst zich wel eens achter hetoor krabbelen. Simpelweg omdat de gedachtengang 90 minuten ,,terug'' is geweest met als resultaat dat je gewoon 4 doelpunten om je oren krijgt en nog 2x zoveel kansen tegen. Je gaat je zo langzamerhand schamen voor het NL voetbal, niet om het resultaat, wel om de speelstijl. Wat eens een groot voordeel was voor NL teams, t.w. techniek en positiespel, is nu omgezet tot zwakte. En nu maar denken dat je het nog wel recht kan breien en met 2-0 doorgaat. Denk dat Feyenoord al moeite genoeg heeft om aan te blijven haken in de NL competitie, ondanks de zogenaamd brede selectie en sterke bank.

Dit was te verwachten. Als United een beetje zijn draai vind en een beetje gas geeft is geen enkele Nederlandse ploeg die drie sterkhouders mist, in staat mee te komen met dit elftal.

Desalniettemin een uitstekende eerste helft gespeeld, waarbij 0-0 terecht geweest was. Tweede helft op waarde geklopt en uiteindelijk dus een terechte nederlaag.

Helaas zit er naast United ook nog Fenerbahce in de poule. Advocaat kent de wetten van de Kuip dus die zullen zich niet laten verrassen. Wellicht dat Feyenoord met 2-1 wint, maar dat is niet genoeg helaas. In dat geval zou Feyenoord in deze loodzware poule sneuvelen met maar liefst 10 punten! Dat is redelijk uniek. Kan me herinneren dat Psv ook ooit in de CL sneuvelde met een puntenaantal van 10. Normaliter ben je dan gewoon door.

Het realisme in Nederland is qua voetbal al een hele tijd ver te zoeken. De tijd dat Nederlandse clubs een kans maakten in dit soort wedstrijden liggen al ver achter ons. Laten we reeel zijn en dat is dat we zijn afgezakt tot het niveau Griekenland, Belgiã«, Zwitserland, Tsjechie en Zweden. En daar hebben we het gewoon ook al heel moeilijk tegen.

Feyenoord deed het gisteravond het eerste uur best aardig. Als je op voorsprong komt vanuit die kans van Kuyt krijg je meer vertrouwen maar de goals vallen op een verkeerd moment. Manchester was de terechte winnaar en je ziet dat Feyenoord dit hoge tempo tot een uur aardig kan bijbenen maar dan zie je dat de vermoeidheid erbij komt kijken en er simpele fouten worden gemaakt. En als je dan ziet wat United nog in kan brengen en wij het moeten doen met Kramer en Bilal dan wordt Feyenoord er zeker zwakker op en United niet eens. Terechte nederlaag maar zeker ook geflatteerd. 2-0 of 3-1 was meer op zijn plaats geweest.

25 november 2016 om 10:35

Niet met de laatste zin eens. Man.united heeft misschien wel 10 aardige tot goede kansen gehad. Feyenoord 1.

6-1 had daarom ook best gekund.

25 november 2016 om 11:28

In de laatste 20 minuten had het inderdaad op kunnen lopen maar ik bedoel meer als je naar het totaalbeeld van de wedstrijd kijkt. Dan zag het er zeker in de eerste helft niet naar uit dat het 4-0 zou worden. Tweede helft wel.

25 november 2016 om 10:39

Olebarca. Hier ben ik het dus niet mee eens. Dit feyenoord is bij wegvallen van een speler al snel niet veel meer. Er lopen jongens in (zoals Kramer, Elia, Berghuis, Toornstra, van der Heijde) die uit pure armoede bij zo'n club terecht komen en geen enkele meerwaarde in Europa hebben. In Nederland is het vanuit het collectief nog wel aardig en is men sterker dan de meeste ploegen in de ED, maar voetballend is het natuurlijk heel erg mager. In Europa is het alleen maar tegenhouden en hopen op een mazzeltje. Kuyt doet zijn best, maar is zwaar over de houdbaarheids datum voor Europa. Dat kun je hem niet kwalijk nemen maar is wel de realtiteit.

25 november 2016 om 11:13

Dus jij bent van mening dat alleen Feyenoord een ploeg heeft die in Europa middelmaat is? En de rest van de Nederlandse ploegen is wel goed genoeg om te concurreren met Engeland, Spanje of Duitsland? In mijn ogen is dat de reden waarom we altijd weer op een teleurstelling uitkomen. Veel mensen denken dat PSV na een aardig jaar in de CL hetzelfde doet bij Atletico afgelopen dinsdag. We hebben het gezien. Ajax doet het nu aardig maar na de winterstop tref je een sterkere tegenstander dan de middelmaat in deze poule en dan vlieg je er net zo snel weer uit. Zelfde geldt voor Feyenoord en AZ als ze al door gaan. Face it, tegen het kapitaal kunnen we niet meer op. Overwinteren is het maximale en wedstrijden tegen Bayern Munchen, Manchester United, Barcelona en Real Madrid ga je nooit (op een incident na) meer winnen. En sterker nog, de wedstrijden tegen Tottenham, Dortmund, AS Roma en Monaco ook nooit meer. Ik zie het misschien wat zwart in maar zolang deze alles weggekocht wordt en deze clubs vier elftallen op kunnen stellen die hier kampioen kunnen worden moeten we het vooral doen met de ervaring en 60 minuten leuk mee doen. Middelmaat is hier in Nederland helaas de top geworden, bij alle elftallen.

26 november 2016 om 00:13

Je maakt steeds een rare vergelijking. Dit Manchester is absoluut niet van het niveau Bayern, Barcelona, Madrid, in de verste verte niet. Die ploegen is de absolute top. Roma, Monaco bijvoorbeeld niet. Daar verliest een psv of Ajax in goede doen niet oer definitie van. Dat het niveau terug loopt is overigens evident.

Jammer dat de score zo groot is uitgevallen, de 1e helft overleefde ze in het begin goed en kwamen zelfs wat beter in de wedstrijd met wat goede kansen.
De 2e helft gaf Manu gas en was het wachten op de 2-0. Uitslag terecht, maar 4-0 had niet gehoeven.
Maar ja met Dammers, Nelom en Tapia lever je toch wel kwaliteit in.
Al zou het met Bothegin en El Ahmadi nog steeds heel moeilijk zijn, maar misschien kon je dan iets meer tegenstand bieden.
Snap alleen niet dat Nelom toch weer terug op de plek van Woudenberg is, door wat, ervaring?
Vind hem nog steeds een van de zwakste schakels.

Maar goed, op naar de laatste wedstrijd en hopen op een overwinning met 2 doelpunten verschil, al zal dat een hele lastige opgave worden, maar we blijven hopen!

26 november 2016 om 00:15

Wat lopen jullie elkaar nou na te papagaaien? Ze hebben éã©n kans en een gelukige rebound in die kans gehad. Éã©n, niets meer. Dus hoezo doe je dan leuk mee als je er 4 om je oren krijgt?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren