Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ibrahimovic: ‘Toen ik bij Ajax speelde, won Feyenoord niks’

Laatste update:

Manchester United neemt het donderdagavond op eigen veld op tegen Feyenoord en voor Zlatan Ibrahimovic is het niet de eerste keer dat hij tegen de Rotterdammers speelt. De 35-jarige aanvaller stond als Ajacied meerdere keren tegenover Feyenoord.

/

Ibrahimovic zette de boel tijdens de persconferentie alvast op scherp: “Toen ik bij Ajax speelde, won Feyenoord niks. Ik heb ook geen gevoelens voor die club, alleen maar voor Ajax. Daar had ik een geweldige tijd en speelde ik met veel geweldige spelers”, zo werd hij geciteerd door het Algemeen Dagblad.

Ibrahimovic voegde er nog aan toe dat hij in ieder geval niet zoals John Guidetti op uitbundige of provocerende wijze zal juichen wanneer hij doel treft tegen Feyenoord. Hij benadrukte dat hij zich vooral op voetballende wijze wil laten gelden tegen de Kuipbewoners.

Een Nederlandse journalist waagde het vanmiddag om Zlatan Ibrahimovic te vragen hoe het komt dat hij nog niet aan het shinen is bij Manchester United!????

Geplaatst door voetbalzone op woensdag 23 november 2016

Denk jij dat Zlatan Ibrahimovic donderdag tegen Feyenoord scoort?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zlatan blijft Ajacied voor altijd, heerlijke teksten van hem. Er is overigens weinig veranderd sinds hij weg is 👍

Daarnaast hoop ik gewoon dat Utd deze pot serieus neemt en er vol voor gaat, dan heeft Feyenoord geen schijn van kans.

23 november 2016 om 16:47

Inderdaad, laten we ondanks dat we Ajacieden zijn toch hopen dat Feyenoord dik verliest en uitgeschakeld wordt, zodat het Nederlands voetbal nóg meer punten misloopt! Of toch niet..

23 november 2016 om 16:54

Lijkt me ook voor Ajax voordelig als Feyenoord door gaat in de euro league. Ik denk dat de ploeg die het eerst uit het europees voetbal veel kans maakt op de titel.

23 november 2016 om 17:08

Vind het wel grappig dat het bij Zlatan ''heerlijke teksten'' zijn en als Guidetti het zegt wordt het onder ''irritant gedrag'' geschaard. De neus is vooral vol van zichzelf maar blijft gewoon een big game choker. Neemt niet weg dat Zlatan een goede voetballer is maar behoort zeker niet tot de beste spitsen uit zijn tijdperk.

23 november 2016 om 17:17

Noem jij dan is 5 pure spitsen die beter waren de laatst 10 jaar?

23 november 2016 om 17:45

Verschil is dat Zlatan het ziet als sportieve rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord. Guidetti is echter alleen maar bezig met provoceren richting Ajax en prijst Feyenoord de hemel in. Tevens heeft Zlatan ook z'n persoonlijkheid hier mee, die neemt dit soort dingen niet al te serieus waar Guidetti echt haat heeft aan Ajax.

23 november 2016 om 18:18

Guidetti krijgt terecht kritiek. Zlatan heeft na Ajax wat laten zien! En heeft recht van spreken. Guidetti heeft niks laten zien na zijn Feyenoord tijd en gaat gekke dingen doen.

23 november 2016 om 19:33

Ten eerste is het nogal wat anders of het Zlatan zegt of een of andere Guidetti..... ten tweede zegt Zlatan ook dat hij zich niet zo gaat gedragen als Guidetti.

En daar heeft ie gelijk aan want die maakte zichzelf nogal belachlijk met zijn kinderachtige gedrag

23 november 2016 om 17:10

Grappig ... volgens mij speelde de Zweed van 2001-2004 bij Ajax.

Huiskamer vraag: Welk internationaal succes werd door welke NL club in die periode gevierd?
(tip: Het was het laatste succes van een NL club in Europa).

Verder ook apart dat Ajacieden dit straffe teksten vinden, maar zelf over de rooie gaan als een Ex-Feyenoorder ietss over hun club roept. Bijzonder allemaal.

23 november 2016 om 18:49

Jij reageert hier nu anders ook aardig geirriteerd, al zal je vast beweren dat deze opmerkingen je niets doen. Dat terwijl je bij Guidetti waarschijnlijk schuimbekkend hem stond toe te juichen bij zn belachelijke acties. Laat het duidelijk zijn dat zowel de uitlatingen van Zlatan als Guidetti mij niet warm of koud maken, maar Zlatan praat toch duidelijk met meer respect dan Guidetti. Zlatan wakkert de rivaliteit aan, terwijl Guidetti alleen maar gal spuwt vanwege persoonlijke frustraties.

Zlatan is de beheersing zelve, terwijl Guidetti gewoon een losgeslagen gek ik als het op Ajax aankomt en vooral heel erg gefrustreerd is dat ie ooit een leuk half seizoen heeft gedraaid heeft bij Feyenoord en daar nooit meer bij in de buurt is gekomen. Hij verlangt gewoon terug naar Feyenoord omdat ie daar wel goed was en dus die periode als positieve herinnering heeft. De enige weg terug voor hem, althans zo denkt hij schijnbaar, is om net zoveel Ajaxhaat te tonen als de Rotterdamse fans. Als ik probeer objectief te kijken, dan is het van Amsterdamse kant vaak de spot drijven met Feyenoord, niet de haat die bij de Feyenoorders wel diep lijkt te zitten.

23 november 2016 om 19:07

Een hoop suggestieve aannames over mij die kant noch wal raken.

Vervolgens geef je aan dat de uitlatingen van beide heren je niet warm of koud maken om vervolgens het tegendeel te bewijzen? Je poging om objectief zaken te bekijken is allerminst geslaagd.

23 november 2016 om 19:40

Njfrmvol. Het zit je nogal dwars of niet?

Volgens mij zegt Zlatan gewoon iets op een proffesionele manier.
Terwijl Guidettie als een kleine kleuter tekeer ging in de Arena.

Of verwacht je dat Zlatan vingertjes gaat opsteken en Ajax scheeuwen in de camera??

23 november 2016 om 19:45

Uit je reactie blijkt inderdaad wel dat de uitlatingen van Guidetti je niet warm of koud maken... LOL

23 november 2016 om 19:50

Natuurlijk verwacht ik dat niet, aangezien hij helemaal niets met Ajax heeft. Is daar immers min of meer weggestuurd. Maar zelfs als hij het wel zou doen zou ik me er niet heel erg over op kunnen winden.

23 november 2016 om 22:01

Het is leuk om een beetje te provoceren maar dan moet het wel geloofwaardig blijven. Zlatan praat altijd met veel liefde en respect over Ajax. Zeggen dat hij niets met Ajax heeft is even geloofwaardig als zeggen dat Guidetti niets met Feyenoord heeft.

24 november 2016 om 05:23

shorty begrijpt er niks van

24 november 2016 om 09:04

@Xyzz: Klopt natuurlijk dat ik overdrijf als ik zeg dat Zlatan niets met Ajax heeft. Maar het is niet zijn nr 1 club. Tenzij hem ernaar gevraagd wordt komt het woord Ajax niet of nauwelijks over zijn lippen, dat is anders bij Guidetti. Maar Guidetti heeft nou eenmaal een ander karakter, werd op handen gedragen bij Feyenoord en heeft er niet al een hele carrière op zitten na Feyenoord.

Ik reageer vooral omdat er wordt gedaan alsof Guidetti van die verschrikkelijke dingen heeft gedaan. Enkel wat prikkelende uitspraken en gebaren, er was niets obsceens bij. En als Zlatan dan een uitspraak doet is het mooi. Hoeveel boter kun je op je hoofd hebben?

23 november 2016 om 17:11

Als guidetti iets over Ajax roept dan is het een vervelend mannetje. Als Zlatan iets over Feyenoord roept dan zijn het 'heerlijke teksten'. Yeah right

23 november 2016 om 17:59

Het gehuil komt toch echt van beide kanten, en is van beide kanten net zo triest.

23 november 2016 om 22:00

Als Ajacied vind ik het Guidetti ook een vervelend mannetje en de teksten van Zlatan kan ik van genieten. Dat is toch niet zo vreemd? Denk dat een hoop Feyenoorders het ook wel leuk vonden dat Guidetti "feyenoord" schreeuwde in de Arena.

Ben fan van Zlatan, maar ook de niet Zlatan fans zullen moeten toegeven dat Feyenoord morgen 0,0% kans heeft. Voorspel een 4-0. 2 goals van de zweed zelf.

23 november 2016 om 16:12

Ik weet het niet hoor, dat Manchester United kan de ene week winnen van Arsenal, maar de week erop onderuit gaan tegen clubs als Hull City. Het is zo wisselvallig als het weer

23 november 2016 om 16:13

Hoezo moet ik toegeven dat Feyenoord 0,0% kans heeft? Feyenoord mist wat sterkhouders en het is een lastige uitwedstrijd, maar kansloos ben je nooit. De wedstrijd begint immers op 0-0, het gras is groen en de bal rond ;-)

23 november 2016 om 16:16

Tuurlijk heeft Feyenoord een kans, we hebben de heenwedstrijd notabene nog met 1-0 gewonnen. Zou wel heel raar zijn als je 2 maanden later dan geen kans meer hebt.

United is de absolute favoriet en het is onwaarschijnlijk dat Feyenoord punten gaat pakken maar het kan altijd, zeker tegen een ploeg die zo onstabiel is. Kwalitatief zijn ze veel beter, de vraag is of dat er ook uit komt.

23 november 2016 om 16:31

"tuurlijk heeft Feyenoord een kans, we hebben de heenwedstrijd notabene nog met 1-0 gewonnen. Zou wel heel raar zijn als je 2 maanden later dan geen kans meer hebt."
Ben je nou echt zo dom? Je weet zelf toch ook dat Feyenoord best veel sterkhouders mist?

23 november 2016 om 17:23

En toch. Trouwens raar dat je zegt (indirect) dat hij dom is, aangezien Feyenoord 2 maanden geleden gewonnen heeft en nu 0,0% kans maakt onrealistisch is. Niet alleen omdat Feyenoord mensen zoals Botteghin, Kongolo en El Ahmadi mist is het gedaan toch? Want United kan een off-day hebben of geen motivatie. Ik wil niet zeggen dat Feyenoord gaat winnen, maar ik wil zeggen dat Micheal geen onzin praat.

23 november 2016 om 18:02

Het kan ook zomaar zijn dat Mourinho het dit keer wel gaat redden met een hoop b-spelers omday ze thuis spelen. Dan heeft Feyenoord gewoon weer kans hoor

23 november 2016 om 16:57

Ik ben een Zlatan fan, maar ik denk wel dat Feyenoord morgen kans heeft. Manu is niet zo onverslaanbaar als je denkt.
Daarnaast hoop ik dat Feyenoord wint want elk punt in meegenomen voor Nederland.

23 november 2016 om 17:33

United is het tegenovergestelde van onverslaanbaar, het is dit seizoen een zooitje. Een gelijkspel zou een prima uitslag zijn. Al word het wel zwaar zonder ahmadi

23 november 2016 om 18:20

Feyenoord zou het wel weer op het verdedigen gooien en er proberen weg te gaan met een punt. Verlies betekend na genoeg uitschakeling.

Misschien de Uefa Cup..

23 november 2016 om 17:49

Extra grappig omdat Zlatan zelf nooit een Europese prijs heeft gepakt (supercup niet meegeteld).

Verder vind ik dit soort rivaliteit altijd wel grappig. Ik ga me er in ieder geval zeker niet zo over opwinden als sommigen deden over Guidetti.

23 november 2016 om 18:54

Waarom kom je hier melden dat je je er niet over op gaat winden dan? Ik vins het overigens niet gek dat je je niet net zo op gaat winden als de Ajacieden, aangezien Zlatan al jarenlang veel respectvoller is in zijn uitlatingen dan Guidetti. Of zie jij het verschil niet tussen continu 3 vingers opsteken, in buitenlandse interviews aangeven dat je Ajax kapot gaat maken etc etc.

23 november 2016 om 19:36

Omdat ik het tamelijk treurig vond hoe erg een deel van de Ajax aanhang zich opwond over Guidetti en dat dit zelfs leidde tot bedreigingen. Als je het al niet trekt als een speler drie vingers opsteekt en roept dat hij wil scoren tegen Ajax dan spoor je echt niet.

24 november 2016 om 00:06

Dat gedrag van Guidetti was pas treurig, maar dat is niks nieuws. En als er iemand recht van spreken heeft dan is het Zlatan wel, ongelovelijk wat hij heeft bereikt na Ajax.

En nu sta je voor lul bij United want win jij niks!
We nemen gewoon weer 3 punten mee !

23 november 2016 om 16:33

Hij heeft nu al een prijs meer gewonnen met United dan Feyenoord dit seizoen. Ook scoorde hij toen nog... dus geen idee waar je het over hebt

23 november 2016 om 16:46

Zlatan zelf heeft ook geen idee waar hij het over heeft want toen hij bij Ajax speelde pakte Feyenoord de Uefa Cup.

Zlatan gaf dit op de persconferentie aan, maar kan met een knipoog worden bekeken. Bovendien klopt er niets van, want Feyenoord won de Uefa cup in 2002 toen Zlatan bij Ajax speelde. En nu heeft Feyenoord de afgelopen twee jaar meer prijzen gewonnen dan zijn geliefde Ajax. Op voetballende wijze laten blijken wat je voorkeur is? My big-fat ass.

23 november 2016 om 16:15

Ja , is ook wel logisch als je alleen maar de laatste 2 jaar gebruikt, pak eens de laatse 5 of 10 jaar erbij en onthoud dat 1 knvb beker in zoveem jaren niet echt wat is om trots op te zijn

23 november 2016 om 22:07

Ik vind dat Feyenoord best trots mag zijn op de prijzen die ze de afgelopen 2 jaar hebben gewonnen. Met de beker kunnen ze zich in een illuster rijtje clubs scharen die de afgelopen jaren de beker hebben gewonnen; zoals bijvoorbeeld Fc Groningen, Pec Zwolle en AZ.

Niets mis mee.

23 november 2016 om 16:19

De afgelopen 2 jaar haha. Hoe bedoel je een periode kiezen die in je voordeel spreekt. Pak dan 5 jaar? Of 10 jaar? Of misschien 15 jaar?

23 november 2016 om 16:41

Periode van 23 jaar, vanaf dus 1993
1 kampioenschap 1999
4 bekers 1994, 1995, 2008, 2016
JC schaal 1999
Uefa cup 2002
Totaal van 7 prijzen.

Ajax vanaf 1993
10 kampioenschappen 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011,
2012, 2013, 2014
6 Bekers 1998, 1999, 2002, 2006, 2007, 2010
JC schaal 7
1994, 1995, 2002, 2005, 2006, 2007, 2013
CL 95
Weeldbeker 95
Europese super cup 95
Totaal 26 prijzen. Had ook 25 jaar kunnen doen, had Ajax nog 2 prijzen erbij en Feyenoord er 3 bij gehad. Vind het wel een behoorlijk verschil en volgens mij heeft PSV bijna hetzelfde aantal als Ajax behaald.

23 november 2016 om 16:31

Hahaha, ga daar maar trots op zijn dan. Feyenoorders zijn snel tevreden.
Maar on topic, natuurlijk kan het als een knipoog worden bekeken en ik denk dat Zlatan dit vooral doet na het voorval Guidetti. Dus het zou me ook niets verbazen als hij tegenover the Feyenoord fans gaat showboaten als hij scoort.

Feyenoord won toch de Uefa cup in 2002? Feyenoord heeft in ieder geval zijn mond gesnoerd in de thuiswedstrijd. Jammer dat Botteghin en El Ahmadi niet spelen. Scheelt toch echt qua kwaliteit. Ben bang dat utd ruim gaat winnen. Zlatan zal denk ik via een penalty scoren.

Zlatan heeft dan toch iets gemist in het seizoen 2001-2002 toen hij nog in Nederland vertoefde.

23 november 2016 om 17:49

Dat niet alleen, hij heeft bij ajax ook onnoemelijk veel kansen gemist. Hij heeft zich goed herpakt in Italië, maar bij ajax was het een spits met een slecht gemiddelde die trucjes belangrijker vond dan het teambelang. En Ohja, hij blesseerde vd Vaart opzettelijk om een transfer te forceren. Fijne kerel.

23 november 2016 om 18:56

'Toen ik bij Ajax SPEELDE..' wellicht speelde ie nog niet? ^^

23 november 2016 om 20:50

33 wedstrijden voor Ajax in seizoen 2001/02.

Ben blij dat je je op voetballende wijze in de Kuip liet zien Zlatan. ;-)

Leuk altijd. Vertelt hij eens verstandige teksten. Knippen we er 1 zinnetje uit en zetten dat als titel neer, zodat het toch lijkt alsof hij probeert te provoceren.

Toen hij bij Ajax speelde won Feyenoord blijkbaar niks, maar nu hij bij Man. United speelt wint Feyenoord van Man. United!
Of is dat niet relevant voor mijnheer Zlatan?

23 november 2016 om 16:44

Niet echt nee, zolang Feyenoord niks heeft gewonnen en morgen gaat verliezen al helemaal niet

23 november 2016 om 17:25

Ramesterio jij bent echt nooit objectief in jouw reacties. Ik hoop dat Feyenoord wint en wil je dan zien in de comments.

Morgenavond gewoon in de broekzak van jan scharie en dammers/tapia!!
Feyenoord won trouwens de uefa cup toen hij bij ajax speelde dus wat hij zegt klopt sowieso al niet helemaal.
Verder lekker belangrijk..
Feyenoord supporters hebben niks met hem en hij heeft niks met ons maar voor de voetballer zelf moet je alleen maar respect hebben.

Ging de vorige keer goed he, tegen een club die nooit wat laat zien? Verder maakt het me niet zoveel uit wat Feyenoord wint. Dat is niet de reden dat ik supporter ben. We hoeven ook niet Wzfwzdb te zijn ofzo. Feyenoord is gewoon de mooiste club. Alles wat ze winnen is mooi meegenomen. Ik ben allang blij dat we onze identiteit niet ophangen aan de hoeveelheid prijzen die we hebben gewonnen.

23 november 2016 om 16:27

Haha, de meest gecamoufleerde provocatie die ik in tijden heb gelezen, Je bent geen 'wzfwzdb' maar er is niets sterker dan het woord Feyenoord. Praktisch hetzelfde als je het mij vraagt. Feyenoord ontleent zijn identiteit aan het theatraal opgehemelde Legioen. Deels terecht, deels niet. Maar ook dat is subjectief. Mijn punt is, als dat je motivatie is om supporter te zijn, prima. Maar laat die kinderachtige sneren dan lekker achterwege.

23 november 2016 om 18:59

Haha wat een zure reactie zeg, welke supporter vindt het nou niet onwijs fijn dat zn club prijzen wint? Blijkbaar mag je daar niet trots op zijn. Mensen die zeggen dat prijzen niet belangrijk zijn, zijn de mensen die nooit iets winnen.. maar goed jij zult ook wel enkel fan van Oranje zijn op het WK omdat we het mooiste land hebben? Want dan ben jij 'one of the lucky few' gezien de huidige staat van ons team.

23 november 2016 om 19:59

Je leest gewoon niet wat ik zeg volgens mij..
Ik zeg dat prijzen mooi meegenomen zijn. Maar ik ben Feyenoordsupporter vanwege de identiteit van de club. Sterker door strijd is iets waar ik me goed in kan vinden. Daarnaast spreekt het voetbal wat ze spelen me aan. Ook in het stadion is de sfeer fantastisch. Als Feyenoord nog 20 jaar geen prijs wint, blijf ik supporter.
Ik was fan van Feyenoord in 1999, 2002, in 2008, vorig jaar. Heb ontzettend hard gejuicht en gefeest. Prijzen winnen is het leukste. Maar niet de reden dat ik supporter ben.
En ik ben geen enorme fan van oranje. Het doet me niet heel veel, omdat ik me minder kan identificeren met Oranje. Ik vind toernooien wel leuk, maar ik juich harder voor Feyenoord.
Ik zeg ook nergens dat je niet trots mag zijn op de hoeveelheid prijzen die je club wint. Ik zeg alleen dat daar niet de reden ligt dat ik trots op mn club ben.
Het enige zure wat ik lees is de opmerking 'mensen die zeggen dat prijzen niet belangrijk zijn, zijn de mensen die nooit iets winnen'

Hij zegt het natuurlijk met een knipoog. Die rivaliteit tussen Feyenoord en Ajax boeit hem echt niet zoveel. Het leukste hieraan vind ik dat hij die idioot van een Guidetti op de hak neemt. Die leeft nog in het verleden. Hopen dat Feyenoord morgen een goaltje kan maken en een of drie punten mee naar huis kan nemen. Ik geef ze weinig kans... maar het zou leuk zijn als zowel Ajax, Feyenoord en PSV na de winterstop nog Europees actief zijn.

Zlatan is net zo slim als dat hij eruit ziet. Een goede voetballer, en dat is maar goed ook, anders zou hij weinig bijdragen aan de maatschappij schat ik zo in.

24 november 2016 om 07:06

Daar kan je je nog lelijk in vergissen

Volgens mij won Feyenoord toen de Uefa Cup door topclubs uit te schakelen. De Uefa cup stelde toen ook meer voor dan de huidige Europa League. Zlatan vind zichzelf altijd zo goed, maar hij heeft nog nooit de CL gewonnen en zijn doelpuntengemiddelde van 0,1 in knockout fase van de CL wedstrijden zegt ook wel genoeg, in grote wedstrijden het laten afweten.

08 mei 2002 Feyenoord wint Uefa Cup ( als laatste Nederlandse club succes in Europa)
16 april 2003 Feyenoord - Ajax 1-0 doelpunt Bosvelt

Ibrahimovic bij Ajax 2001 - 2004

Kortom gezwets van een voetballer zwaar op zijn retour.

Zonder El Ahmadi (met nadruk op hem), Kongolo en Botteghin doet Feyenoord wel een jasje uit. Ik geef ze om die reden weinig kans, maar het zou een prestatie op zich zijn om daar een punt te pakken.

23 november 2016 om 19:02

Haha en de Feyenoorders die nu zuur reageren en destijds in hun nopjes waren? Maar ook jij zult niet kunnen ontkennen dat de houding in toon van Guidetti heel anders van aard zijn, dan van de altijd beheerse en glimlachende Zlatan. Zlatan boeit dit niet eens, Zlatan vindt vooral zichzelf heel belangrijk en interessant. Alsof Feyenoord hem bezig houdt.. hij vindt het gewoon leuk in de spotlight te staan en ondertussen Guidetti nog een lesje te leren, in mijn ogen totaal anders dan de immer gefrustreerde Guidetti.

Toen Sarpong, Ogararu, Atouba en Wielaert bij Ajax speelden won Feyenoord ook niets. Dus wat is zijn punt?

En Feyenoord won toen nog wel de europacup...

Slaat dus helemaal nergens op.

Jaja Ibra, straks zeg je nog dat toen je bij Manu speelde Mancity niks won.. Succes jongen

Van mij mag Zlatan 1 of meerdere mooie doelpunten maken tegen Feyenoord en mag dit ook vieren maar hoop wel dat Feyenoord doorgaat en dus als winst van Feyenoord nodig is tegen Manu dan hoop ik dat ze in Rotterdam een goede avond mogen beleven want de punten zijn belangrijker dan die overdreven haat. Al die onnodige en overdreven reacties naar elkaar toe en het fysieke geweld bevestigd enkel de publieke opinie dat er veel supporters rondlopen met een IQ van een grindtegel.

Hahaha ik kan echt genieten van deze ex-Ajacied. "toen ik bij Ajax speelde won Feyenoord niks". Maar voor de verandering mag Feyenoord vandaag winnen van Ibracadabra. Toch goed voor de punten wat betreft Europees voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren