Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als hij zo doorgaat, wordt hij in maart weer geselecteerd’

Laatste update:

Robin van Persie werd de afgelopen interlandperiodes over het hoofd gezien door bondscoach Danny Blind. Maar inmiddels is de 33-jarige spits in goede vorm en was hij afgelopen weekend nog goed voor twee doelpunten namens Fenerbahçe in de derby tegen Galatasaray. Kees Jansma verwacht dat Van Persie voor de aankomende interlands in maart weer wordt geselecteerd voor Oranje.

/

De laatste interland van de topscorer aller tijden dateert alweer van een jaar geleden. Blind gaf spitsen als Vincent Janssen, Bas Dost en Luuk de Jong de voorkeur. "Volgens mij is Van Persie helemaal niet afgeschreven”, zegt Jansma tegen Voetbal International. “Danny Blind heeft in Oranje alleen een tijdlang gekozen voor andere spitsen. Die waren op dat moment wellicht beter, maar in elk geval wat fitter dan Robin.”

"Ik heb zelf nooit ernstig getwijfeld aan de comeback van Van Persie”, gaat Jansma verder. “Het is een jongen die altijd wil en altijd zal, dat zit nu eenmaal in zijn karakter. Ik was ervan overtuigd dat hij de problemen die hij ondervond zou overwinnen en dat hij weer fit zou worden. Daarom verwacht ik dat als hij zo doorgaat, hij in maart ook weer gewoon wordt geselecteerd door Danny Blind." Op zaterdag 25 maart speelt Oranje de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Bulgarije. Drie dagen later staat het oefenduel met Italië op het programma.

Robin van Persie kan voorlopig niet meer stuk bij de supporters van Fenerbahçe. Prachtige emotie! 💛🔵

Geplaatst door voetbalzone op zondag 20 november 2016

Verdient Robin van Persie een uitnodiging voor het Nederlands elftal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk moet Van Persie weer worden geselecteerd voor het Nederlands Elftal. Luuk de Jong is al maanden uit vorm en Vincent Janssen speelt beroerd bij Tottenham Hotspur. Robin van Persie moet in ieder geval weer eens de kans krijgen, maar ik weet niet of het ego van Blind dit toelaat. Want hij is natuurlijk degene die hem uit het Nederlands Elftal heeft gezet. Hopelijk zet hij zijn ego opzij en geeft hij Van Persie weer een eerlijke kans.

22 november 2016 om 15:34

Janssen laat het keer op keer zien en is een echte mannschaft spieler zoals ze dat in Duitsland zeggen. Altijd goed bij het nationale elftal. Terwijl dat nu altijd het kritiekpunt is geweest op RvP. Als je hem selecteert is het voor de basis. Maar ik kan me niet voorstellen waarom je Janssen zou banken bij oranje.

22 november 2016 om 15:48

@mentalist, wellicht vanwege het feit dat Kane weer terug is en Janssen dus weer gewoon het bankje warm mag houden bij de Spurs?! Nu zit hij nog op de bank maar als de geruchten kloppen dan wordt dat in 2017 ook regelmatig de tribune. Janssen is een aardige speler maar hij scoort niet (bij zijn club) en niet scoren is niet spelen. Zolang Janssen nog regelmatig speelt zal je het selecteren van hem nog kunnen verdedigen maar zodra hij weken/maanden niet speelt, kun je het niet meer verdedigen dat je Janssen wel selecteert en Van Persie in vorm niet

22 november 2016 om 15:49

In die paar interlands speelde Janssen echt niet altijd goed hoor. Verder is Robin nog steeds de veel betere spits waar Janssen het subtop niveau in Engeland niet aan kan. De kritiek op Van Persie kwam ook alleen maar van Huntelaar fans hier op vz. Van Persie is all time topscoorder van Oranje en brengt in het positiespel ook meer dan Janssen. In grote wedstrijden zoals tegen Frankrijk sneeuwde Janssen ook volledig onder waar Van Persie met zijn ervaring en kwaliteiten meer had gebracht.

22 november 2016 om 15:51

Van Persie hoef je helemaal niet alleen te selecteren voor de basis. Als voetballende 2e spits i.p.v. de Jong kan hij met z'n ervaring prima worden toegevoegd aan deze selectie. Dost is voetballend zeer matig en moet alleen in het laatste kwartier ingebracht worden om met zijn lengte wat te forceren (wordt ook overschat) als de stand niet positief is. In al die minuten daarvoor zal je eerder een type van Persie in kunnen brengen als Janssen slecht speelt of geblesseerd raakt.
Ik vind hem in de kleine ruimtes ook beter dan Janssen dus mogelijk lonkt er ook wel een basisplaats tegen een land als Bulgarije.

22 november 2016 om 16:41

Janssen komt gewoon veeld kwaliteit tekort
en @mentalist natuurlijk moet Janssen banken als RvP veel beter speelt en is

22 november 2016 om 17:13

Ach tegen die tijd is RVP wel weer geblesseerd en zo niet zou je hem kunnen oproepen voor de op de bank.
Basis zou ik niet doen en gewoon bouwen aan een elftal waar je nog jaren mee vooruit kan.
Dat is met RVP zeker niet het geval.

22 november 2016 om 17:22

Subtop Engeland is nog altijd meer dan Turkije. Met alle respect maar je vergelijkt appels met peren. En we hebben niks aan oud succes, dus of iemand nou topscorer ooit is, daar kan ik niks mee. Is niet relevant. RvP was tijdens de EK kwalificatie al tenenkrommend slecht. Die kun je met goed fatsoen niet meer oproepen.

22 november 2016 om 17:22

Van Persie brengt helemaal niks in het positiespel van het Nederlands elftal. Erger me al bijna 10 jaar scheel aan het feit dat hij altijd de bal achter de verdediging vraagt en nooit in de bal komt of als speerpunt dient om de doorkomende middenvelder te lanceren. En de bal achter de verdediging vragen door vrij te komen met een loopactie gaat in Engeland goed, maar Nederland speelt in veel gevallen tegen tegenstanders die op de achterlijn spelen. De ballen die Van Persie dan vraagt gaan veelal achter.

22 november 2016 om 17:49

@mentalist,
Omdat iedereen ziet dat Janssen te kort komt en alleen tegen de mindere teams goed speelt! Jij hebt altijd al iets gehad tegen van Persie dus deze reactie verbaasd mij niks...

22 november 2016 om 17:51

10 jaar, best lang ook aan zijn goals?

22 november 2016 om 19:50

Ow ik zie dat niet. Ik zie de beste beschikbare oranje spits die zich nog steeds positief ontwikkelt. Ik vind het prima dat van Persie erbij komt. Maar vergeet alsjeblieft niet al die matige interlands van hem in de laatste jaren.

22 november 2016 om 22:07

Nee, tuurlijk erger je je niet aan de goals. Het feit dat Huntelaar trefzekerder is geweest in Oranje is voor jou toch ook geen reden om hem op te roepen?

22 november 2016 om 22:29

@El Fenomeno: Ik ben geen Huntelaar fan en vind ook dat Van Persie altijd gefaald heeft op grote toernooien. Alleen tijdens het laatste WK speelde hij redelijk tegen Spanje, verder weer niet gezien. In 2010 zijn we ondanks Van Persie tot de finale gekomen, niet dankzij. Janssen speelt in Oranje tot op heden altijd goed, ook tegen sterkere tegenstanders als Spanje en Frankrijk. Gewoon lekker laten staan dus. Daarnaast is Van Persie een heel naar ventje. Vergeet nooit hoe hij de sfeer liep te verzieken in 2012. Al is Van Persie wel drie klasses beter dan De Jong en Dost.

22 november 2016 om 22:30

@leopard: Uhm.. Ik kan me herinneren dat Janssen juist tegen de sterke tegenstanders goed speelde. Denk even aan de wedstrijden tegen Frankrijk en Spanje. Tegen Belgiã« ging hij er vrij vroeg af dus die wedstrijd kan je niet meerekenen. Het is juist Van Persie die je nooit ziet tegen sterke tegenstanders of op toernooien.

22 november 2016 om 17:14

Oneens. Ten eerste is Van Persie geen jongen voor de toekomst, en ten tweede doet Janssen het in Oranje meer dan prima. Je vorm bij je club doet er niet toe als je het in Oranje wel laat zien. Dus nee, gepasseerd station Van Persie moet helemaal geen kans meer krijgen. We zijn er pas op zn vroegst in 22 of hooguit 20 weer bij he!!! Dat moet je niet vergeten. Janssen is gewoon onbetwist en zet je er niet naast.

22 november 2016 om 17:46

@oranje

Als jij denkt als Jansen onbetwist is dan begrijp ik je mening helemaal

22 november 2016 om 17:53

22? Dan moeten we robben ook maar thuis laten.

22 november 2016 om 20:47

Klopt. En die is vaker geblesseerd dan inzetbaar. ik snap niet waarom hij nog voetbalt. Ga lekker met pensioen zou ik zeggen. Voor het geld hoeft hij het niet te doen, dus koop een Bounty eiland en ga onder de zon liggen. Ik zou het wel weten hoor als ik zo schatrijk was als hij.

23 november 2016 om 00:14

@oranjeman

En jij noemt jezelf Oranjeman? Grappig dat jij diegene de meeste doelpunten heeft gemaakt zo aan het afmaken ben.

Misschien tijd voor een andere naam? Wat mij betreft een beetje ongeloofwaardig.

22 november 2016 om 18:07

Wat is er met Luuk de Jong dan? Die speelt niet eens bij Oranje! Snap echt niet dat je De Jong benoemt, De Jong is gewoon opvulling.het gaat om Dost en Janssen, en Van Persie is geen derde man die je op de bank laat. Dus totaal irrelevant.

Het is van de ene kant goed dat Blind wil doorselecteren en nieuwe spitsen de kans wil geven aangezien deze waarschijnlijk ook op het eventuele WK van 2018 zullen gaan spelen. Maar het aller belangrijkst is dat de beste voetballers van het land worden geselecteerd. Als van Persie deze lijn doortrekt verdiend hij zeker nog een kans

22 november 2016 om 15:35

Eerst nog maar eens zien te kwalificeren hé

22 november 2016 om 15:40

Jup, vandaar dat ik ook zeg het eventuele WK van 2018 ☺

22 november 2016 om 17:16

Gaan we helemaal niet halen, en al helemaal niet met RvP erbij. Was in de EK kwalificatie al dramatisch...

Heb het gisteren al gezegd. Maar als van Persie niet meer weet te brengen dan af en toe een balletje stijvol in het doel pissen heb ik liever Janssen. Die werkt zijn ballen uit de broek. Primadonnas hebben we al genoeg.

22 november 2016 om 15:36

Het gaat niet om wie het hardst werken anders weet ik er nog genoeg die geselecteerd kunnen worden. Maar om wie het beste kunnen ballen. En dat is duidelijk van Persie als het om de spitspositie gaat.

22 november 2016 om 15:53

Als van Persie goede aanvoer krijgt, lijkt me dat geen probleem. Echter, krijgt hij dat bij het NL ellftal niet. Dan lijkt me Jansen beter, hij houd meer mensen bezig, werkt harder, waardoor een Klaassen of Wijnaldum ruimte krijgt.

Misschien moeten we ook maar kappen met 433 spelen, ik kan me geen goede voorzet van de vleugels herinneren van het Nlse elftal.

22 november 2016 om 16:00

@dannie

Het is de taak van een coach om met de beste spelers een team te formeren die wedstrijden kunnen winnen. Jansen laat nog duidelijk zien dat hij op dit moment nog flink tekort komt. En Blind ook als hij met deze jongen door blijft gaan.

22 november 2016 om 19:52

Heb je de interlands het afgelopen jaar wel gezien. Janssen was bijna elke x 1 van de betere spelers.

22 november 2016 om 20:14

@timba

Nee toen lag ik te slapen. Wat denk je zelf?

Ik zie in Jansen een speler die het van hard werken moet hebben. Een speler die zijn technische tekortkomingen hiermee compenseert. Qua positioneringen vind ik hem nog vrij ongelukkig. Dit moet hij nog sterk verbeteren. Maar ik ben bang dat dit een natuurinstinct is die het hem ontbreekt.

Bijvoorbeeld Romario stond niet bekend om zijn harde werk. Maar maakte zijn acties wel op de juiste moment en stond op de goede plek als het nodig was. Puur instinct en op de juiste plek staan wanneer nodig.

Natuurlijk heeft hij het tot nu toe bij Oranje het aardig gedaan. Maar hij is geen topper en zal het ook nooit gaan worden. En nu hij straks nauwelijks gaat spelen bij zijn club is het ongeloofwaardig en Oranje onwaardig om zo een speler in de basis te zetten.

En ja van Persie is wel een topper en heeft veel meer voetbalcapaciteit. Toen hij niet speelde vond ik het begrijpelijk dat jij niet werd opgeroepen. Maar wanneer hij wedstrijdfit is blijft hij zonder enige twijfel onze beste spits met absoluut de meeste kwaliteiten.

22 november 2016 om 23:35

Misschien omdat van Persie al 2 jaar geen pepernoot raakte, niet fit was en ook in oranje al tijden niets liet zien? Maar je geheugen laat je blijkbaar in de steek. Verder heb ik janssen 1 jaar live zien spelen en kon je prima zien wat voor kwaliteiten deze speler heeft. Qua kracht, doorzettingsvermogen en ook techniek. Natuurlijk was Van Persie 5 jaar geleden beter. Maar het is nu 2016.

23 november 2016 om 00:11

@timba

Ja als het je gaat om het nu het is vandaag 22 november. En Janssen was vandaag weer erg goed vond je ook niet?

En mijn geheugen laat mij niet in de steek. In de tijd met van Persie in Oranje was het team een stuk sterker dan nu. En ook in 2016 is hij nog steeds de betere speler.

En zo technisch is Janssen niet hoor! Ik vind dat hij teveel balverlies lijdt door teveel verkeerde balaannames. En over zijn positionering hoor ik je ook niet. En van Persie heeft op zeker veel meer techniek dan Janssen.

Maar ik ga ervan uit dat jij dat niet vind aangezien jij hem met hand en tand hem aan het verdedigen ben. Terwijl het voor bijna elke leek en voor de mensen die er verstand van hebben dat van Persie overduidelijk de betere is van de twee.

Hoewel jij met Pi-Air een goede medestander hebt. Het is niets persoonlijks maar zijn gehele objectieve mening

22 november 2016 om 15:49

Janssen laat wekelijks zien dat de premier league wel even wat anders is dan de eredivisie het is harder en het tempo ligt 2 tot 3 maal hoger en kan daar amper meekomen , en Luuk de jong laat al het hele seizoen geen moer zien maar worden wel geselecteerd dus die Blind is nauwelijks nog serieus te nemen met zijn selectie beleid , en jij ook niet met je reactie .

22 november 2016 om 22:32

Janssen speelt anders in interlands tegen sterkere ploegen wel weer goed. Hij heeft bij Tottenham wel een paar slechte wedstrijden gespeeld maar ook zeker heel wat goede.

22 november 2016 om 15:53

Van Persie is in het meevoetballen een stuk sterker dan Janssen, kan een bal beter vasthouden en heeft veel betere loopacties. Van Persie heeft in de laatste 27 interlands 20 keer gescoord. Heb je Van Persie afgelopen zondag ook gezien? Vast niet, anders kom je niet met zulke onzin. Oh, ik heb Janssen wel gezien tegen West Ham, een woord: beschamend.

22 november 2016 om 19:54

Beter vasthouden dan Janssen?? Dat is juist 1 van de grootste kwaliteiten van hem. Super sterke gozer.

22 november 2016 om 16:43

wat boeit het dat Janssen enorm veel rent en hard werkt? Hij komt enorm veel kwaliteit tekort en RvP speelt veel en dan ook veel beter, kan beter voetballen en scoort meer goals

22 november 2016 om 17:16

Hoor alleen maar blabla van Persie geweldig nou die heeft in meer dan de helft van de interlands niets maar dan ook niets laten zien.
Geheugen is echt dramatisch hier.
Zeg niet dat Janssen beter is maar

22 november 2016 om 17:17

Wel de toekomst en van Persie niet.
Dus gewoon Janssen laten staan en van Persie in Istanbul laten.

22 november 2016 om 17:23

Dat hebben we gezien in de EK kwalificatie ja... Schei uit, RvP is oud nieuws.

22 november 2016 om 17:58

Wat zegt het over Janssen die minder presteert...

22 november 2016 om 17:59

dat jullie die overschatte Janssen eerder willen zien dan van Persie zegt meer over jullie ambitie :D ik ga srs stuk OM deze comments. Blijven jullie maar vragen om een van de slechtste spurs aankopen ooit die in bijna 20 wedstrijden alleen drie pingels scoort... Ondertussen scoort Rvp erop los

22 november 2016 om 18:57

@Oranjeman jij hebt iets tegen de alltime topscorer van Oranje he? Zielige reacties van jou. RvP heeft meer klasse in zijn kleine teen dan alle andere spitsen van Nederland in hun hele lijf. Hij moet ten aller tijde worden opgeroepen, ik hoop dat onze niet capabele bondscoach dat ook gaat inzien

22 november 2016 om 19:56

Leuk dat je alleen naar spurs kijkt. Waarschijnlijk alleen nog de statistieken ook... Heb je de interlands wel gezien? Janssen was bijna iedere x de beste aan oranje kant.

22 november 2016 om 17:55

Wat slecht zeg een spits die ballen erin pist! Jij was altijd de gene die om Huntelaar zat te janken, maar als er iemand niet mee kan voetballen dan is dat Huntelaar wel! En nu vindt je iemand die hard werkt en mee doet opeens wel belangrijk. Je haat zit zeker heel diep.. hoe erg baal je dat van Persie topscorer allertijden is en daar ook wel de komende 10 of zelfs 20 jaar zal blijven?

Als Blind hem niet selecteert dan mag hij wat mij betreft plaats maken voor een ander. Het is gewoon duidelijk dat van Persie nog steeds de beste spits is van NL. En de beste behoren gewoon te spelen.

Voor een gehypte spits (janssen) wordt de topscorer aller tijden afgeserveerd. Luuk de Jong maskeerde zijn gebrek aan techniek met doelpunten in de Eredivisie. En Dost is een wilde spits die de laatste interland keihard door het ijs ging.

Van Persie heeft natuurlijk mindere periode gehad, maar is net als Sneijder wel altijd bezig gebleven om te investeren in zichzelf. Met 6 goals in de laatste wedstrijden laat hij zien dat hij het scoren niet verleerd is.

22 november 2016 om 19:57

Hoe vaak heb jij janssen live zien spelen?

Hoeft van mij niet zo. Ik zou de nieuwe generatie vertrouwen geven en me focussen op een goede sfeer in het team. Alleen jongens van de oudere garde toelaten als ze de jongere spelers echt kunnen motiveren. Robin van Persie is wat mij betreft te vaak negatief in het nieuws gekomen en de kans is daardoor veel groter dat er gezeur binnen de selectie komt. Hoe vaak hebben we wel niet groepjes in Oranje gezien, omdat bijvoorbeeld van Persie en Huntelaar niet door 1 deur konden. Tijd voor een nieuwe generatie.

22 november 2016 om 15:55

@arie

Wat maakt het nou uit of spelers elkaar mogen? Zolang zij maar als een team weten te opereren. En dat doe je het liefst met de beste spelers. Leeftijd is totaal van ondergeschikt belang.

Ook ben ik benieuwd wat je met negatief in het nieuws doelt? Jij bent dan zeker een tegenstander van Depay in het elftal buiten dat hij nauwelijks speelt?

22 november 2016 om 16:05

De afgelopen jaren heb ik toch meerdere negatieve berichten over Robin gelezen. Vormde in 2012 een groepje met Boulahrouz en Affelay, terwijl een Sneijder en Robben juist de boel bij elkaar probeerde te houden. Maakte zich enorm kwaad in het veld omdat Pi-Air iets over hem had geroepen. Heeft herhaaldelijk ruzie gemaakt met Klaas-Jan Huntelaar.
Ik had ook echt het idee dat Robin van Persie niet lekker in de groep lag.

Maar goed, dat is wat ik gezien en gelezen heb. Ik zou in ieder geval de rotte appels van de oudere garde buiten de selectie laten en meer de focus op de nieuwe generatie leggen.

Ik ben inderdaad een tegenstander van Depay, want hij speelt te weinig .

22 november 2016 om 16:14

@arie

Dan zijn wij beiden het in ieder geval eens over Depay. Zijn selectie is simpelweg ongeloofwaardig!

En met alle respect! Maar Pi-Air heeft duidelijk persoonlijk een hekel aan van Persie. Dat riekt naar jaloezie of zoiets. In ieder geval zijn rancune tegen van Persie is ongeloofwaardig en begint zelfs irritant te worden.

En Klaas-Jan maakte het zichzelf erg lastig om niet te accepteren dat van Persie de duidelijke betere is van de twee. Ontzettend jammer dat hij zich daarom ging misdragen. Maar dat heeft dan meer met Klaas te maken dan met Robin.

Ook heb ik Sneijder en Robben zich nog nooit negatief hebben horen uitlaten over van Persie.

22 november 2016 om 16:26

Wiens schuld het is weten we niet, maar hij zat er wel weer bij. Ook de groepjesvorming in 2012 vond ik zeer storend.

Ik denk dat we gewoon eens met een schone lei moeten beginnen. Jonge spelers krijgen nu de kans. Ja, het is niet denderend met Janssen, Dost en Luuk de Jong, maar ik wil ze wel vertrouwen geven. Helemaal nu Oranje kwaliteit heeft ingeleverd, is een goede sfeer erg belangrijk. Laat Blind maar aan een nieuw team bouwen, dan zien we na de WK kwalificatie wedstrijden wel of hij zijn werk goed heeft gedaan of niet.

22 november 2016 om 16:41

@arie

Het betreft geen clubvoetbal hier waar je ook oog moet hebben voor de langere termijn. Het gaat hier om de landencompetitie en de landentoernooien en daarbij telt alleen het korte termijn. Dus alleen de beste van het moment moet worden geselecteerd. Dus ik blijf erbij dat de leeftijd van zwaar ondergeschikt belang is.

En waarom zou Oranje kwaliteit inleveren ten koste van de jonge garde die het nog maar moeten laten zien? Alleen selecteren als zij duidelijk de betere zijn.

En groepsvormingen met zoveel man kan je niet voorkomen. Of ben jij nu overtuigd dat de huidige groep een hecht team is? Waar veel mensen zijn heb je altijd persoonlijkheden die met elkaar botsen.

Het is dan juist een taak van de coach om ervoor te zorgen dat het niet ten koste gaat van de teamprestatie. En als Blind dit niet kan managen dan is hij simpelweg ongeschikt. En dan kan hij beter nu per direct worden vervangen voor een capabel persoon voordat het te laat is. Oranje is er niet voor om mensen te laten groeien in hun rol of zoiets. Het gaat om de korte termijn!!

22 november 2016 om 17:08

Ik denk aan het team en niet aan de individu.

Als bondscoach krijg je in een periode van een paar jaar regelmatig met dezelfde spelers te maken. Aan hem om daar een team van te vormen. Om een team te vormen, moet je keuzes maken. Dan kan het voorkomen dat een speler voor onrust zorgt. Die moet je dan niet selecteren, want niemand is groter dan het team. In dit geval zie ik een groep grote namen van de oudere generatie (dat bedoel ik met oude garde) die kwalitatief misschien nog wel wat toevoegen, maar regelmatig negatief in het nieuws zijn gekomen. Een Huntelaar of van Persie bijvoorbeeld. Voor deze jongens is het imo wel klaar, ze hebben hun kans gehad. In hun plaats staan nu talentvolle spitsen die daarom vertrouwen verdienen te krijgen.

Of er dan geen groepjes ontstaan weet niemand, maar je moet met een keer de knoop doorhakken. Een van Persie heeft bij mij afgedaan. Ik zie in zijn plaats liever Dost of Janssen. Het is dan aan Blind om er een team van te maken.

22 november 2016 om 17:25

Uh, het begrip teamspirit zegt je niks?

22 november 2016 om 17:31

@arie

Met alle respect het gaat jou wel om het individu en niet om het team. Het is raar om spelers te selecteren aan de hand of zij wel eens negatief in het nieuws zijn geweest. En om spelers te selecteren die minder van kwaliteit zijn met het oog van de toekomst.

Ook ben ik benieuwd hoe je erbij komt dat van Persie voor onrust heeft gezorgd. Zover ik weet zijn van Marwijk en LVG niet negatief geweest over hem. Sterker nog van Marwijk vind nog steeds dat hij moet worden geselecteerd en noemt hem de beste spits van Nl!!

En juist als het om de teambelang gaat is het moeilijker om nieuwe mensen in te passen. Bijvoorbeeld Robben, Sneijder en van Persie voetballen al jaren met elkaar. En hebben dus automatisme in het spel.

En het is een schande als Blind met minder materiaal gaat spelen. Daar ga je gewoon niet mee winnen van toplanden. Tegen Frankrijk en Belgie (gelijkspel met veel geluk) was het voor mij duidelijk dat NL geen enkele aanspraak had op de overwinning.

Dat wij wel eens kunnen verliezen vind ik niet zo erg. Maar als je niet eens kans hebt op een overwinning vanwege kwaliteitsverschil is dat Blind aan te rekenen als je het wel voorhanden hebt.

22 november 2016 om 17:40

@oranjeman

Ja een vaag begrip waar niemand iets mee kan. Winnende teams hebben zogenaamd een teamspirit en bij de verliezers ontbreekt het dat. Net zoiets als: DE WIL OM TE Winnen. Alsof er teams zijn die expres willen verliezen!!

22 november 2016 om 19:07

Wel eens? Robin is met enige regelmaat negatief in het nieuws gekomen. Niet willen communiceren met de pers net voor een belangrijk toernooi (waar de perschef weer de handen vol aan had), groepjes creã«ren, ruzie met een andere spits, na een goal woedend richting de camera rennen, want Pi-Air doet flauw. Deze jongen is met randzaken bezig.

Nieuwe mensen inpassen zal nu langzamerhand wel moeten, aangezien we met een groep topspelers te maken hebben die kwaliteit aan het inleveren zijn. Die groep heeft Oranje ook niet naar het EK geschoten. Ik ben dan meer van de grote schoonmaak en opnieuw beginnen. Wellicht te rigoureus, maar zo zie ik het liever.

We verschillen hierin van mening, geen probleem. Ik post op wat ik lees, zie en hoor en daaruit constateer ik dat van Persie nogal voor wat onrust heeft gezorgd. Ik zou dat niet in een Oranje willen hebben die nogal aan het vernieuwen is. Dus ja, dan zou ik voor de rest van het team kiezen en ja, dan zou ik inderdaad die ene individu opzij schuiven. Ook als dat de topscorer van het Nederlands elftal is.

22 november 2016 om 19:22

@Arie Vink. Maar heb jij dan ooit ook interviews van Robin van Persie zelf gekeken? Want wat je nu verteld is namelijk allemaal zeer eenzijdig: vanuit anderen over RvP, en niks daarvan vanuit RvP zelf. Als je interviews met hem bekijkt in Engeland, of Heilig Gras bijvoorbeeld, dan zie je een hele andere kant van hem. Iemand die realistisch is en de schuld in veel gevallen eerst bij zichzelf legt. Iemand die altijd professioneel is qua trainingsethos. Iemand die respect heeft voor anderen (hoor hoe hij over Bergkamp spreekt bijvoorbeeld). Iemand die jongere spelers probeert te begeleiden en helpen (zie verhalen van jonge jongens bij Arsenal en ook bij Oranje). Iemand die gewoon heel goed overweg kan met Sneijder, Robben, Nigel de Jong etc. Hoezo ligt hij dan slecht in de groep? En Huntelaar treft toch net zo goed blaam? Als een gefrustreerde zeurpot op de bank zitten en ook in de media hierover naar buiten treden... Mijn punt is: kijk ook eens naar informatie vanuit het gezichtspunt van Robin van Persie voordat je oordeelt.

23 november 2016 om 13:50

Dan zou ik je aanraden om je eens wat meer in teamsporten te verdiepen...

22 november 2016 om 15:57

En die vervelende Huntelaar die een oorlog begon in 2012 is nu verdwenen, waarom zou je de best mogelijke spits dan links laten liggen? Verder zijn veel spelers lovend over Van Persie omdat die hen goed begeleidde en veel met ze praatten. Zoiets heb ik nog nooit over Robben of Sneijder gelezen.

Een 4-4-2 systeem met V.Persie en Vincent Janssen in de spits zou interessant kunnen zijn voor Oranje. Met dit elftal kunnen we tenminste redelijk voor de dag komen op het WK mochten we die behalen:

Stekelenburg
Karsdorp De Vrij Van Dijk Haps
Robben Pröpper Strootman Sneijder
V.Persie V.Janssen

Prutsers als Zoet, Cillessen, Veltman, Bruma, Blind, Willems, Klaassen, Wijnaldum, Promes, Berghuis, Dost, Narsingh, Elia en Lens niet meer in de basis zetten.

22 november 2016 om 16:24

Heel veel mensen gebruiken hier het argument dat je RVP nu moet selecteren als hij goed is, ondanks of hij er bij het WK nog bij is. En daar zit hem toch het punt. Je hebt het hier over een WK selectie, maar zijn RVP en met name Sneijder dan uberhaupt nog wel goed genoeg? Sneijder oogde bij de laatste interlands van Oranje vermoeid.

Wat betreft de ''prutsers'', Wijnaldum, Blind en Lens vind ik niet onder die noemer vallen. Niet exceptioneel, maar zeker geen prutsers.

22 november 2016 om 16:27

Ik denk dat Sneijder en V.Persie nog wel voldoende gemotiveerd zijn en voldoende kwaliteit hebben om nog 1 keer te vlammen op een WK.

In Oranje vind ik Wijnaldum, Blind en Lens te vaak tegenvallen. Geef anderen maar eens een keer de kans.

22 november 2016 om 16:43

Buitenspelgoal?

Waarom zo kortzichtig?

Sneijder is vrijwel altijd 1 van de betere in Oranje. hoezo 'met name Sneijder'?
Sneijder moet je gewoon op 10 zetten en dan komt het wel goed. Hij werd tegen Zweden nog uitgeroepen tot Man of the Match, door notabene het Zweedse publiek. Niet alleen naar de laatste wedstrijd kijken waarin hij als linksvoor mocht starten en inderdaad zwak speelde.

23 november 2016 om 19:11

Wijnaldum is bij zijn club ook allesbehalve een prutser -is een goede voetballer!- maar valt in Oranje altijd tegen. Is gewoon geen Oranjemateriaal, hij laat het nooit zien, is meer een clubvoetvaller. Soms zie je ook weleens mensen roepen om bv een Van Wolfswinkel, dan denk ik jongens, dat kan toch niet?... Dat soort spelers zijn leuk in competities maar hebben geen potentieel om hun kunnen ook in Oranje waar te maken. Ik vind Blind best goed hoor. En zeer zeker wel beter dan Strootman iig! Blind heeft een enorm goed overzicht, is zelden op een kapitale fout te betrappen en staat doorgaans op het juiste moment op de juiste plaats. Bovendien hij heeft meer techniek in zijn teen dan Strootman in beide benen. Daley Blind wordt in mijn optiek ondergewaardeerd. Ik vind het een prima voetballer die zeer zeker Oranjewaardig is.

23 november 2016 om 19:13

Niet met je eens wat betreft Blind. Zie mijn reactie #98 @buitenspelgoal

22 november 2016 om 17:28

Die opstelling is totaal onwerkelijk (als je systeem 4-4-2 vlak is). 2 rechtsbenige Cv's die beide een evidente voorkeur voor rechts in het centrum hebben; 4 man op het middenveld die stijf links zijn en 2 dito spitsen. Gaat nooit werken...

22 november 2016 om 21:41

Sinds wanneer zijn Propper en Sneijder stijf links ?

23 november 2016 om 13:46

Mea culpa. Ik bedoelde Propper idd niet. Het hele middenveld oogde in eerste instantie volledig linksbenig. Sneijder is weliswaar tweebenig maar heeft een zeer uitgesproken voorkeur voor links, dan ben je in mijn optiek linksbenig.

23 november 2016 om 13:58

Sneijder is meer rechtsbenig dan linksbenig. Janssen is eigenlijk ook rechtsbenig maar heeft zijn linker geweldig ontwikkeld dat zijn linker zelfs beter is dan zijn rechter.

23 november 2016 om 19:04

In de aanname doet 'ie idd veel met rechts, maar uithalen doet ie toch het liefst met links hoor. Kijk ook maar naar zijn beste steekpasses, dat doet ie allemaal met links. Janssen is idd zuiver tweebenig en lijkt zich net wat je zegt een zekere voorkeur voor links te hebben aangemeten.

23 november 2016 om 13:52

Promes doet het toch prima? Klaassen pakt ook altijd wel z'n goals mee. Blind is ook niet verkeerd. Voor de andere namen die je noemt is idd wel wat te zeggen.

Je moet er toch welk de kanttekening bij plaatsen dat Rvp, met alle respect, in Turkije speelt. Dat is wat anders dan de Bpl. Hoe goed zou Janssen zijn bij Fener? Janssen stelt teleur bij de Spurs, maar vind hem in Oranje tot dusver een prima spits. Scoort, werkt hard en zorgt zo voor dreiging en voetbalt mee. Het gaat er bij Oranje om hoe goed de spits daar nog is. Leuk dat Rvp het nu goed doet bij Fener, en ik zou hem ook zeker oproepen, maar of hij als eerste spits nog meer waarde bij Oranje zou hebben dan Janssen vraag ik mij af.

22 november 2016 om 16:39

Maar een Luuk de Jong wordt ook opgeroepen, die speelt in de Eredivisie. Dan is het weer raar dat de de Jong wel oproept en van Persie niet, toch?

22 november 2016 om 16:51

Het is volgens velen, waaronder volgens jou, een kwaliteit dat iemand hard werkt op het veld. Hartstikke leuk en aardig, maar ik zie liever klasbakken als van Persie, dan een harde werker als Janssen. v Persie is topscorer allertijden, dan bereik je echt niet als je niet hard werkt trouwens. Hiernaast is van Persie tactisch erg slim, maakt ruimte en trekt gaten voor anderen. En het laatste en voor mij het meest belangrijke. Die gast kan verschrikkelijk goed voetballen. Hij heeft meer klasse en talent dan Janssen, Dost en de Jong bij elkaar.

Als de twintigers niet zo goed zijn zoals we altijd zegge, moeten we misschien onze dertigers maar wat langer aanhouden.

23 november 2016 om 01:08

Ik zeg dan ook niet dat ''hard werken'' de enige kwaliteit van Janssen is, of per se een doorslag geeft. Alleen dat Janssen bij Oranje tot dusver prima statistieken kan overleggen en dat zijn prestaties met die van RVP vergelijken geen zwart-wit verhaal is, omdat Janssen in een veel sterkere competitie uitkomt. Desalniettemin ben ik er zeker voor om hem te selectere. Dat verdient hij ook.

Ik heb overigens nooit gezegd dat ik Luuk wel goedkeur in Oranje. Ik vind hem absoluut geen Oranje materiaal en denk dat Blind puur naar zijn goals keek vorig jaar en hem op basis daarvan selecteerde. Hij is ongeveer net zo statisch als Dost, alleen is laatstgenoemde een betere afmaker. Dost is ook te licht voor de basis, maar prima als pinchhitter voor het laatste halfuur, als de meeste tegenstanders al wat vermoeider zijn en zijn gebrek aan snelheid/wendbaarheid wat minder opvalt. Janssen en RVP mogen uitvechten wie start.

Blind heeft gewoon besloten om hem niet meer op te roepen. Er zal in het verleden wel iets gebeurd zijn tussen die twee. Eerst zei die dat Van Persie niet fit genoeg was en niet uitblonk, maar nu die dat wel doet roept die hem alsnog niet op en roept die een De Jong wel op. Blind is geen kerel, maar een mietje. Zeg gewoon eerlijk dat je hem niet meer wilt oproepen. Hij is nog steeds veruit onze beste spits.

22 november 2016 om 16:24

Als V.Persie constant top blijft presteren dan wordt de druk echt wel opgevoerd vanuit de media en de publieke opinie dat Blind wel zal moeten zwichten om V.Persie weer op te roepen.

22 november 2016 om 17:33

Mwa, dal zal wel los lopen. De druk op Blind om em te lichten is al enorm maar hij is nog steeds niet weg. Ik denk niet dat de media Van Persie weer Oranje in kunnen schrijven. Blind heeft afscheid van hem genomen en om een hele legitieme reden (dat heeft hij zelf al tijdens de EK kwalificatie laten zien, RvP is gewoon op).

22 november 2016 om 17:44

@oranje

Dan onderschat je flink de media en het publieke opinie. Oranje is niet van Blind maar van het volk. En ja als de druk te groot wordt dan is Blind gewoon weg!!

Als hij zo doorgaat kan je inderdaad niet om hem heen, maar misschien is Janssen tegen die tijd wel in bloedvorm en is Dost topschutter van Portugal.
Who knows....

Leeftijd moet nu geen rol spelen. Ook al haalt v Persie misschien wel helemaal geen wk meer, als hij de volgende interland de beste spits is moet hij er maar in.
We hebben geen tijd om te "bouwen" Nederland moet naar het wk en dat is het enige wat telt. Presteert Nederland nu niet dan komen we komende jaren in pot 3 terecht en kunnen we fluiten naar een volgend WK ook al zou er een iets betere lichting aan komen. Kwalificeren en punten halen voor de Fifa ranking is wat er nu moet gebeuren.

En zo hoort t natuurlijk. Nog steeds de beste spits van het Nederlands elftal

Ik ben van mening dat je een speler moet selecteren op basis van wat hij presteert. Janssen bankt bij Tottenham terwijl Van Persie basis is (dus minuten maakt) en scoort.

Aangezien Van Persie op dreef is, moet hij worden geselecteerd. Aangezien Janssen niets laat zien bij Tottenham, moet hij banken bij het Nederlands elftal. Dat hij jong is en rek heeft geloof ik wel, maar Nederland moet nu een scorende spits hebben en ik denk dat de meerderheid dan naar Van Persie wijst.

Van Persie verdient dus gewoon een eerlijke kans bij het Nederlands elftal. Oproepen, basis zetten en zien hoe het afloopt.

22 november 2016 om 20:00

Waarom ? Hij presteert toch wel in oranje? Heb geduld.

Je kunt pas doorselecteren als de jonge jongens minstens even goed zijn als de ouwe rotten. Als je ziet dat Janssen en de Jong niets laten zien terwijl van Persie wel scoort moet die er altijd bij. Maakt niets uit dat het WK pas in 2018 is, als je in november 2016 een interland speelt gebeurt het wel eens dat er op het WK twee jaar later drie jongens niet meer bij zijn. Of je hem meeneemt naar Rusland moet je dan maar beslissen.

22 november 2016 om 20:01

Janssen niets laat zien??? Laatste interlands allemaal gemist???

Nog steeds veel beter dan Janssen, Dost en de Jong. Ik snap niet waarom hij in een keer uit de selectie werd gezet. Oke, hij speelt de laatste tijden niet beter als toen bij United maar dan nog speelt hij veel beter als de bovengenoemde spelers en een speler als van Persie verdient dit niet!

Ik verwacht niet dat Blind hem gaat selecteren. Blind gaat zelden naar het buitenland om spelers aan het werk te zien.

Veel mensen hebbem het over de spitspositie maar Van Persie zou ook als buitenspeler kunnen spelen. En op die posities is er een gebrek aan spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren