Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoorder wordt geprezen: ‘Hij is een soort jongere Edgar Davids’

Laatste update:

PEC Zwolle gaat zondagmiddag op bezoek bij Feyenoord en dat wordt geen makkelijke wedstrijd, weet Ron Jans. De trainer van De Blauwvingers zal waarschijnlijk tevreden zijn met een punt omdat hij beseft dat de koploper van de Eredivisie meer kwaliteit in huis heeft dan zijn Zwolle.

/

Jans roemt in een interview met De Telegraaf met name het middenveld van het team van trainer Giovanni van Bronckhorst en pikt er Karim El Ahmadi en Tonny Vilhena uit. “Als je vraagt hoe Feyenoord speelt en wat hun kracht is, dan is dat het aanspelen en het afjagen van El Ahmadi”, aldus Jans.

“Het ging niet geweldig tegen Go Ahead Eagles toen hij niet speelde, al was Vilhena er in dat duel ook niet bij. Vilhena is een soort jongere Edgar Davids. Hoe die twee druk zetten, hun power en dynamiek, dat behoort tot de grootste kwaliteiten van dit Feyenoord”, besluit Jans.

Wat verwacht jij van Feyenoord - PEC Zwolle?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

El Ahmadi vind ik toch wel de betere van de twee, dat is echt het deeltje wat het geheel samen houdt. Vilhena vind ik niet zo fantastisch, hij is al een paar keer afgeschreven en weer sterk teruggekomen. Maar hij mist toch iets naar mijn mening. En je hoeft het niet met me eens te zijn, zo zie ik het gewoon voor de eredivisie.

19 november 2016 om 08:43

Vilhena heeft mij ook niet 100% kunnen overtuigen, hij was in de jeugd toch ook een supertalent die aanvallender speelde en ook voor goals en assist zorgende? Volgens mij blijft op dat front zijn ontwikkeling een beetje achter en compenseerd hij deels door hard werken en felheid.

19 november 2016 om 09:28

In de jeugd was Vilhena een nummer 10, maar sinds hij doorbraak speelde hij als controlerende middenvelder. Goals blijven daarom uit omdat hij nu minder aanvallend speelt..

19 november 2016 om 18:34

Noem mij een betere in nl op zijn positie als Vilhena..
Hij is nu meer een 8, dat vergt andere specifieke kwaliteiten dan op 10.
Nu we met Jorgensen spelen op 9 zie je dit seizoen dat de middenvelders achter Kuyt meer aansluiten als toen we met Pelle, Te Vrede en Kramer in de spits speelden, kijk naar de goal tegen ManUtd bijvoorbeeld.
Vergeet niet dat die jongen zn moeder waarschijnlijk maanden op het randje van de verschrikkelijke dood gebalanceerd heeft, en dan zo onverstoorbaar voetballen getuigt van grote klasse en karakter.
Misschien door mn rood-witte bril, maar ik vind het een klasse voetballer met een leeuwenhart.

19 november 2016 om 09:27

Beargumenteer dan wat hij mist... Zo kun je iedere speler wel afschrijven.

19 november 2016 om 09:37

Hij moet het vooral hebben van zijn harde werklust en felheid zoals hierboven al genoemd. Wat hij mist is het finesse en de techniek, de pass. Maar dit maakt hij weer goed door zijn kracht. En nee, als hij nummer 6 speelt dat hoeft hij niet alleen ballen afpakken. Bij feyenoord moet je ook passen kunnen versturen en de mannetjes zo neer zetten dat je verder kan.

19 november 2016 om 10:30

De pass? Moet je eens opletten hoevaak Tonny het spel van links naar rechts verlegt met een lange pass.

19 november 2016 om 11:34

De passing van Vilhena is helemaal niet zo slecht. Hij heeft veel gevoel in zijn linkerbeen. Maar hij lijkt dat beetje gevoel te missen dat je precies op het juiste moment een bal moet inspelen. Vaak gaat hij dan voor de dribbel van een paar meter, terwijl het moment dan al weg is.

19 november 2016 om 13:43

Je laatste zin is de spijker op zn kop, als hij sneller gaat passen en minder met de bal lopen wordt het een nog gevaarlijkere speler. Als hij dat ook nog onder de knie krijgt kan het echt een hele goede speler worden.

19 november 2016 om 09:59

Ik vind dat jullie wel n goed punt aansnijden. Vilheba was in de jeugd idd meer aanwezig met passes, goals en zelfs techniek. Dat zal ie toch weer moeten toevoegen aan zijn spel, bovenop zn strijd en agressie, als ie wil doorgroeien naar Europees topniveau ( wat ie in de jeugd gewoon was he)
OT: wat zou ik dat mooi vinden. Feyenoord na 17 jaar weer kampioen, mede door n Marokkaan! Dan zul je zien dat voetbal pas echt verbroederd.

19 november 2016 om 08:49

Hij heeft het over de speelstijl. Zelfde als toen Boetius zei dat hij een soort Gerrard was, ging iedereen zeggen dat Gerrard beter was.

19 november 2016 om 09:08

Boetius en Gerrard? Die lijken toch ook gewoon in geen enkel opzicht op elkaar.

19 november 2016 om 09:32

Lees even goed wat er geschreven wordt! "zelfde als toen Boetius zei dat hij een soort Gerrard was" het is misschien een beetje krom Nederlands, maar met logisch na denken kun je bedenken dat hij wilt zeggen dat, Boetius zei dat Vilhena een soort Gerrard was!

19 november 2016 om 09:33

Je hoeft niet net z'n goede speler te zijn om dezelfde type speler te zijn... In wat voor opzichte is hij geen Davids? En dan alleen kijkend naar de type spelers die beide zijn en niet de kwaliteiten!

19 november 2016 om 16:49

Ik snap de vergelijking ergens wel, maar voetbaltechnisch kom ik niet ver met de vergelijking. Davids was technischer, sneller en explosiever. Qua uitstraling zijn er wat overeenkomsten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd en welk opzicht zij qua voetbal wel overeenkomen. Het is bijvoorbeeld niet dat ze dezelfde stijl hebben. Ik vind vilhena geen gifkikker bijvoorbeeld.

Davids had veel meer gif in zijn spel en was een enorme motivator. De passie spatte er vanaf. Snap de vergelijking enigszins maar dan moet Vilhena nog wel een paar reuzenstappen maken.

19 november 2016 om 10:25

De rol van motivator heeft denk ik ook deels te maken met leeftijd, dat komt met de jaren. Hoewel ik zelf ook betwijfel of dat in het karakter van Tonny zit. Het lijkt mij een stille kracht, een hele goede jongen voor de groep die keihard werkt en geen vlieg kwaad doet. Maar of hij anderen kan motiveren, dat betwijfel ik. Ik vind overigens dat Tonny wel veel gif in zijn spel heeft. Vorig seizoen bijvoorbeeld toen hij Bazoer opvrat, puur op felheid, gif en wilskracht.

In tegenstelling tot de berichten hierboven ben ik wel gecharmeerd van Vilhena. Al sinds de jeugd. Ik vind het een geweldig talent. Dit soort talenten worden in mijn optiek extreem onderschat en niet genoeg gewaardeerd in Nederland.

Hij is namelijk in balbezit niet zo goed, daar liggen zijn verbeterpunten maar in de duels vind ik hem heel erg goed. De Roon was ook zo'n type bij Heerenveen en heeft in Nederland nooit indruk gemaakt maar in andere landen wel.

19 november 2016 om 10:28

Ik volg de jeugd ook redelijk op de voet, dus ik ken Tonny ook al vanuit daar. Wat jij zegt klopt niet helemaal. In de jeugd was Vilhena een bepalende speler, een doelpuntenmaker en gaf hij assists. Een spelmaker zou ik hem niet willen noemen omdat ik me dat niet helemaal voor de geest kan halen. Maar sinds hij bij het eerste speelt, is zijn rol veranderd. Ik vind dat zelf best wel jammer want het lijkt wel alsof hij zijn creativiteit daardoor helemaal kwijt is geraakt. Hij speelt nu echt puur in dienst van het elftal en dat doet hij erg goed. Maar het grote talent Vilhena stond bekend als aanvallende nummer 10.

19 november 2016 om 10:30

Klopt, maar je interpreteert mijn bericht anders. Ik bedoelde ermee dat ik gecharmeerd ben van Vilhena, al jaren, toen ie nog in de jeugd speelde.

19 november 2016 om 11:47

Hij is wel heel anders gaan spelen dan in de jeugd, veel minder verfijnd, en flegmatiek, heeft natuurlijk te maken met zijn fysiek. Ik kan me een aantal acties van hem herinneren toen hij nog in de c-tjes speelde, echt om je voetbalvingers bij af te likken.

Hij mist toch net dat beetje gif. Enige wedstrijd waar qua spel op davids deed lijken was vorig jaar de duels met bazoer voor de rest speelt hij wel aardig maar niet top. Als hij de knop kan omzetten en elke wedstrijd kan geven zoals die pot van vorig jaar dan kan hij wel ver komen.

Deze postbode vergeleken met Edgar? Ff serieus hoor die was op zijn leeftijd wereldtop.

Edgar had het veel makkelijker dan Tony.hij speelde namelijk met 5 of 6 wereldspelers.dat is makkelijker voetballen dan in een team van het huidige Feyenoord,ajax of Psv.

19 november 2016 om 14:19

Ik denk eerlijk gezegd dat het andersom is; die spelers speelden werelds en makkelijker omdat Davids in hun team speelde

Vind de vergelijking overigens terecht. Hij heeft wel 'iets' van Davids. Dat heeft niets met overschatting te maken zoals iemand hier suggereerde, maar omdat hij met diezelfde felheid en vastberadenheid speelt. Om naar dat nivo te groeien heeft ie nog wel n lange weg te gaan, maar ik had gewild dat Ajax een type als hij in de ploeg had. Dat zou Gudelj moeten zijn, maar we weten hoe dat is afgelopen...

19 november 2016 om 16:23

Onzin.weet je wel met wie hij voetbalde? Edgar was een waterdrager voor de andere voetballers.

19 november 2016 om 22:32

@harry, dan heb je de tijd van Davids niet meegemaakt. Hij was veel en veel meer dan een waterdrager. Bracht ritme en momentum met zijn felheid, techniek, leiderschap en flair. Davids was echt uitzonderlijk.

20 november 2016 om 12:34

@harry: Ik weet zkr met wie hij voetbalde... En juist die 'waterdrager' zorgde ervoor dat mannen als Zidane (juventus) en Ronaldinho (barcelona) konden exellereren. Ben je vergeten dat Barcelona (en Ronaldinho) voor de komst van Davids ergens in de middenmoot vertoefde en dat het daar totaal niet draaide? Dat seizoen dat hij kwam was er balans, deden ze opeens wel mee om de titel, werden ze net geen 1e en speelde Ronaldinho de sterren vd hemel. Ook bij Juve was hij een dragende kracht en heeft Zidane al meerdere malen gezegd dat hij zonder Davids nooit zo kon spelen.

En dan heb ik t niet eens over de beroemde Real Madrid-wedstrijd waar Ajax met 0-2 won, applaus kreeg van het publiek, Davids op 4 speelde en 'baas' was op t veld. Met alleen maar waterdrager doe je hem ernstig tekort. In mijn ogen dan....

Dit soort spelers maken anderen (de zogenaamde vedettes) beter, dus onzin is het in mijn ogen niet. Maar ieder zn mening uiteraard...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren