Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Brenet is op die plek tien keer beter dan Veltman’

Laatste update:

Joshua Brenet leidde zondagavond met een overtreding de gelijkmaker van Luxemburg in, maar stapte uiteindelijk toch nog met een 1-3 zege van het veld. De rechtsachter mocht starten omdat hij de voorkeur kreeg boven Joël Veltman.

/

“Terecht. Brenet is tien keer beter dan Veltman op die plek. Die penalty? Hij ging vol in het duel, de ene scheidsrechter geeft ‘m en de ander niet. Brenet speelde wel geweldig goed. Als hij zo blijft voetballen, gaan we nog veel plezier aan hem beleven”, aldus oud-rechtshalf Willy van de Kerkhof in gesprek met Omroep Brabant.

De 65-jarige Van de Kerkhof was eveneens blij voor Memphis Depay, die als invaller binnen de lijnen kwam en twee keer scoorde. Hij vindt de aanvaller ‘veel talent’ hebben en denkt dat een transfer naar Everton goed kan uitpakken: “Depay moet aan spelen toe komen en dat is nu niet het geval bij Manchester United.”

‘Brenet is op die plek tien keer beter dan Veltman’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 november 2016 om 10:19

Snap niet dan die vd kerkhof broers nog steeds gevraagd worden naar hun mening. Niemand neemt ze serieus en nu ook weer duidelijk psv prijzen en ajax afkraken. Ja brenet is beter als rb dan veltman maar je kan ook overdrijven.

14 november 2016 om 10:25

En dit beweren na zo een wedstrijd als gister ook, haha! Brenet speelde echt verschrikkelijk!

14 november 2016 om 10:41

Ik ben geen fan van psv, ajax of feyenoord, maar ik heb er zo'n hekel aan als veltman op rechtsback staat. Veel te langzaam. Het liefst zie ik Karsdorp daar staan en anders inderdaad brennet.

14 november 2016 om 10:44

Ik heb 2 spelers die voor mij nr 1 zouden zijn op de rechtsback. Tegen landen als Frankrijk zou ik met Tete spelen, tegen teams als Zweden met Karsdorp. Karsdorp is verdedigend niet zo sterk als Tete, en Tete is aanvallend niet zo sterk als Karsdorp.

14 november 2016 om 11:25

@stsgrunn ik ben wel fan van Ajax, maar ik vind het ook een drama als Veltman op rechtsback speelt. Heeft ie niks te zoeken. Karsdorp heeft aangetoond dat hij gewoon op die plek hoort. Hij deed het uitstekend en heeft als dikke bonus dat hij Promes beter laat spelen.

Als Karsdorp geblesseerd is en de wedstrijd vraagt om een aanvallende back (en dus geen Tete) dan vind ik het prima als Brenet speelt. Maar gisteren was het natuurlijk gewoon dramatisch. Dat Van de Kerkhof zegt dat hij goed speelde diskwalificeert hem volledig. Dat verhaal over die penalty alleen al... Ik zat al seconden lang voor de TV te schreeuwen "doe HET Niet Joshua!!", maar Van de Kerkhof vond het allemaal geen probleem. Het was een rookie mistake en dat kan echt niet tegen een tegenstander van dit niveau.

Volgende keer moet het gewoon beter, maar hij mag zeker nog een kans krijgen. Veltman is het gewoon niet, nu niet en in de toekomst niet.

14 november 2016 om 15:18

Hoe weet jij dat niemand hun mening serieus neemt? Ik kan je zeggen dat ik veel heb geleerd door naar hun argumenten te luisteren.

14 november 2016 om 15:21

Waarom speelde hij verschrikkelijk? Wat deed hij dan precies fout?

14 november 2016 om 18:24

Zou Matthaus voor PSV zijn? Valt niet op hoor! Als je objectief hebt gekeken, zou je zien dat Brenet constant zijn man niet in de tang had. Ik zou even Studio Voetbal terugkijken. Co Adriaanse liet daar perfect zien welke steken Brenet liet vallen. Die jongen is Oranje-onwaardig en dat weet jij ook dondersgoed.

14 november 2016 om 19:46

EN Brenet WAS Snel??? BIJ DIE Strafschop Liep HIJ 2 Meter Achter Zijn Tegenstander!!!!!

Brenet heeft inderdaad veel potentie. Ik hoop dat hij zich zo door blijft ontwikkelen.

14 november 2016 om 10:46

*Uiteraard kan Karsdorp ook prima verdedigen, maar Tete is een back die je 2 keer voorbij moet als vleugelspeler.

14 november 2016 om 11:17

Karsdorp niet dan? Als je hem omspeelt rent hij je zo voorbij en staat hij weer voor je neus. Die vent is aan de bal sneller dan de meeste zonder bal.

14 november 2016 om 12:07

Dus dan moet je daar maar op vertrouwen? Dat je Karsdorp wel de hele tijd voorbij komt maar dat hij hem wel weer inhaalt? Nee Karsdorp is aanvallend heel sterk maar verdedigend laat hij wel is wat vallen. Tete is aanvallend niet sterk maar verdedigend zo goed dat hij een linksbuiten compleet uit de wedstrijd kan spelen, en die kwaliteit kan je tegen sommige landen/teams heel erg goed gebruiken. Het ligt gewoon aan de tegenstander wie je opstelt op de rechtsback positie als je het mij vraagt.

14 november 2016 om 12:15

Karsdorp moet je juist 2 keer voorbij omdat hij met zijn snelheid er weer bij is. Tete speel je bijna niet voorbij.

14 november 2016 om 15:36

Krasdorp is inderdaad aanvallend zeer sterk. Verdedigend vind ik hem ook niet zo zwak als jij doet overkomen.

14 november 2016 om 15:01

Sorry hoor ...10x beter??? Overdrijven is makkelijk voor 50% van de stemmers. Is Brenet beter = ja, is hij 10x beter? Natuurlijk niet

14 november 2016 om 15:19

Met name zijn fysiek is superieur. Daar gaat hij veel voordeel uit halen.

14 november 2016 om 15:24

Ik hoop ook dat hij zich blijft ontwikkelen. Achterin hebben wij niks meer. Tijden van Stam zijn voorbij.

14 november 2016 om 18:41

De tijden van Stam zijn allang voorbij. Desondanks zijn we met een Van der Wiel, een Heitinga, een Mathijsen en een oude Gio tot de finale gekomen. Met Tete/Karsdorp, De Vrij, Van Dijk en Blind zie ik de toekomst in de verdediging wel zonnig in. Over de rest van het elftal hoeven we alleen niet te praten.

Die Brenet is het ook niet. Wat een onhandige actie met die penalty. Hoop dat Tete of Karsdorp weer snel in de basis staat. Die hebben wel dat beetje extra.

14 november 2016 om 10:23

Stoorde me om die penalty, omdat hij het zo nonchalant probeerde af te handelen en in zijn 1tje. Hij kreeg al heel snel rugdekking, maar wilde te graag zelf herstellen. Voor de rest, tja, zo een penalty kan gebeuren.

14 november 2016 om 10:54

Zo een penalty is gewoon een Blunder eerste klas en zou zeker in het Nederlands
elftal niet moeten gebeuren.

Exit Brenet

14 november 2016 om 10:58

Moet je ook exit Veltman zeggen.
Tegen Belgiã« had hij nog geluk dat een 100% penalty niet tegen hem werd gegeven.
Feit is wel dat ik ook liever Karsdorp, Tete, Janmaat of zelfs v/d Wiel als rechtsback zie.
Maar liever Brenet dan die slome, niet vooruit te branden, alleen maar tikkie terug of breed (en dan nog 40% foute passes) Pipo Veltman.

14 november 2016 om 11:12

@luckykes

Bij Ajax heeft Veltman een passzuiverheid van 86% en speelt hij ruim 65% van zijn passes vooruit. Lijkt mij sterk dat dit heel anders is bij Oranje.

14 november 2016 om 12:52

zet ook ff je bron erbij aub?

14 november 2016 om 12:59

Zozo. 1 foutje en exit. Erg kortzichtig.

14 november 2016 om 13:43

Seizoen statistieken Joel Veltman

Aantal passes 677
Passnauwkeurigheid 86 procent
Aantal dribbels 12
Aantal dribbels Succesvol 9
Succesvolle passes 585
Passnauwkeurigheid (helft tegenstander ) 75 procent
Succesvolle dribbels 75 procent

bron: http://www.eredivisie.nl/speler/club/ajax/player/ 111478

14 november 2016 om 15:25

Ik vond meer dat het met het knullige veld te maken had dan met Brenet. Hij deed nog zijn best.

14 november 2016 om 15:37

Ajax speelt in een heel ander systeem en met name tegen hele andere tegenstanders dan waar Oranje tegen moet ballen. Jouw vergelijking is matig.

14 november 2016 om 16:10

@Matthaus:
Speelt Ajax in een heel ander systeem? Ajax speelt 4-3-3 met vleugelspelers die veelvuldig naar binnen komen (Younes en Traore) waar de backs veelvuldig overheen komen. Hoe speelt Oranje normaal gesproken? Juist, 4-3-3 met vleugelspelers die veelvuldig naar binnen komen (Robben en Depay) waar de backs veelvuldig overheen komen (Willems en Karsdorp). Die vergelijking is dus zo gek nog niet. En Ajax is het grootste gedeelte van de wedstrijden dominant.

14 november 2016 om 10:35

Karsdorp is er de volgende keer weer bij. Was nu denk ik vermoeid. Twee dagen nadat hij geselecteerd had kunnen worden sloot hij zich weer bij Feyenoord aan.

14 november 2016 om 11:29

@gabstra: Brenet was het gisteren inderdaad niet. Maar je moet hem nu natuurlijk niet definitief afschrijven. Alle spelers hebben er recht op om in hun rol te groeien en in Oranje wat aanpassingsproblemen te hebben. Ook Brenet.

Karsdorp had die aanpassingsproblemen niet en speelde direct fantastisch. Dus hij is de nummer 1. Maar dat wil niet zeggen dat je Brenet nooit meer nodig gaat hebben. We hebben nu zelfs Schaars weer nodig gehad.

14 november 2016 om 15:19

penalty veroorzaken overkomt elke verdediger. Zelfs Nesta veroorzaakte vroeger penalty's.

Dat zegt niets over Brenet maar meer over het niveau van Veltman

14 november 2016 om 10:33

Dit zegt iets over de mening van Willy van der Kerkhof. Benieuwd wat hij gezegd had als Veltman zo onbehouwen als Brenet die Luxemburger in de rug had geduwd. Dan was het waarschijnlijk 100 procent dom en een strafschop geweest in zijn ogen.

14 november 2016 om 11:00

Heeft Veltman toch vaker laten zien?
Brenet is niet veel maar nog altijd beter dan jouw Veltman.

14 november 2016 om 11:03

Dat was het nu ook... Zowel Karsdorp, Tete als Janmaat zijn een stuk verder dan Brenet en van der wiel is ook weer een optie nu die regelmatig speelt (nu geblesseerd) in Turkije.

14 november 2016 om 11:13

@luckykes

Mijn Veltman ? Ik heb geen Veltman. Daarnaast heb ik ook niks tegen Brenet hoor. Ik beweer ook nergens dat de een beter is dan de ander, had het alleen over de visie van onze vriend Willy.

14 november 2016 om 11:23

@m1ch43ll

Het was zeker een 100 procent strafschop, alleen Willy van der Kerkhof vond het vreemd genoeg blijkbaar een twijfelgeval met zijn opmerking dat Brenet vol in het duel ging, in de rug van de tegenstander op de rand van de zestien en de ene scheids 'm wel geeft en de andere niet.

Karsdorp, Tete en Janmaat zijn zeker verder dan Brenet. Ik vind wel dat hij als laatbloeier steeds nog progressie boekt en denk ik nog lang niet aan zijn plafond zit. Hij kwam ook relatief laat in het betaalde voetbal terecht. Ik dacht rond zijn achttiende pas.

14 november 2016 om 15:26

Inderdaad. heeft Waarschijnlijk te maken met PSV cult held die huidige psv spelers ophemelt.

14 november 2016 om 15:38

Onze vriend Willy maakt zich schuldig aan ons kent ons drogredenering. iets waar Zwart en Van Hanegem zich ook aan schuldig maken.

14 november 2016 om 15:39

Geloof mij, in Engeland worden dergelijke overtredingen vaak gedoogd. Het is wel een penal, daar ben ik het mee eens.

14 november 2016 om 15:20

Jammer dat hij de prestaties van Brenet moet bagatelliseren.

Eindelijk. Deze jongen verdient het allang om een kans te krijgen speelt al een aantal jaar CL. Speelt veel beter dan Veltman echt wel 10 x beter ben ik helemaal mee eens. Veltman voegt niks toe aanvallend en verdedigend maakt hij altijd de zelfde fouten elk jaar weer. Ik zou Brenet altijd boven Veltman verkiezen en ik ben hart en niet Amsterdammer. Gaat mij niet om waar je speelt maar hoe je speelt en Veltman is een tweede a derderangs verdediger die nog nooit een echte topper heeft kunnen afstoppen behalve een keer een Elia die ook geen topper is!
Brenet je verdient het jongen ga zo door want je speelt echt heel goed alleen die ene fout is jammer maar voor de rest heb ik genoten van deze jongen en doe ik al langer bij Psv.

14 november 2016 om 11:34

"echt wel 10x beter ben ik het helemaal mee eens"

Sorry hoor, maar zelfs Kerkhof bedoelt dit niet letterlijk zo. Brenet speelt slecht, veroorzaakt een domme penalty tegen de slechtste tegenstander die je maar kan treffen, en hij is nog steeds 10 keer beter dan Veltman? Wanneer heeft Veltman dan 10 penalties veroorzaakt tegen pak em beet San Marino?

Brenet was gisteren dramatisch. We moeten in oranje ophouden met slechte prestaties camoufleren. Veltman was de wedstrijd ervoor ook dramatisch. Klaassen was gisteren dramatisch.

Maar kap nou eens een keer met dit soort ophemel-verhalen over spelers die slecht spelen. Alleen maar omdat het je goed uit komt.

14 november 2016 om 15:27

10 x beter is veel te overdreven. Hij is een talent. Niet meer en niet minde.r

14 november 2016 om 15:40

Op Basis waarvan verdiend deze jongen een kans? Het is een degelijke middelmatige voetballer, niet meer en niet minder.

Ik vind Brenet op die plek ook 10x beter dan Veltman, maar dat komt met name door Veltman. Als straks Karsdorp/janmaat fit zijn zou ik een van hen weer opstellen. Brenet is nog wat overenthousiast. Door een goede mentaliteit wordt hij ieder jaar een beetje beter.

De penalty die hij veroorzaakte was overigens echt een blunder van de bovenste plank.

Of Brenet beter is dat ga ik niet zeggen. Maar ik vind wel dat Veltman niet thuis hoort op de rechtsback positie. Oogt naar mijn idee ook totaal niet als een back, maar nog meer als een CV.

Als dalijk Janmaat dalijk wel fit is, dan hoort hij daar te staan. Ook van der wiel is vgm nog niet mis op die posite.

14 november 2016 om 10:41

Janmaat is fit maar gepasseerd wat vreemd is.

14 november 2016 om 10:45

Dan is het inderdaad vreemd ja. Een back opstellen die én faalt op die positie én eigenlijk geen back is. Jaanmaat hoort natuurlijk altijd te spelen.

14 november 2016 om 11:25

@ khalid3073wx & y0yy0y

Janmaat heeft zelf aangegeven dat hij een terugslag heeft gehad wat betreft de blessure die hij opliep tegen Man. United. Dat is de reden dat hij niet is geselecteerd.

14 november 2016 om 11:38

Was Janmaat fit? Dan slaat het helemaal nergens op, deze selectie. Veltman op rb is een lapmiddel, niks meer dan dat. Janmaat is niet de man voor de toekomst (want dat is Karsdorp) maar natuurlijk wel gewoon beter dan Veltman. Zelfde geldt voor Van der Wiel, al heb ik die al even niet meer zien spelen. Janmaat en Wiel waren beiden logischer geweest dan Veltman en Brenet. Brenet kan je nu wel gaan prepareren voor later, dus een invalbeurt van een half uur was best prima geweest. Maar niet dit.

14 november 2016 om 10:47

Janmaat is zelfs gewoon fit. Er zijn meerdere rechtsbacks van vergelijkbaar niveau en toch blijft Blind (en Bosz) vasthouden aan Veltman. Ik snap werkelijk niet wat men in hem ziet, echt een enorm zwakke speler, zeker aangezien hij niet heel erg veel beter is dan Tete aanvallend. En verdedigend legt ie het al helemaal af tegen Tete.

14 november 2016 om 10:52

vd Wiel heeft sinds 25 september 1 keer in de basis mogen beginnen. Het lijkt er dus op dat hij zijn plek bij Fener gewoon kwijt is.
Op dit moment is Karsdorp de sterkste in mijn ogen, en achter hem dan Janmaat. Of Brenet wel of niet mee mag strijden, ligt er een beetje aan of hij de strijd van Arias of Willems wint bij Psv.

14 november 2016 om 11:04

Vdw was geblesseerd.

14 november 2016 om 11:21

Aah, mijn fout dan. Stond er bij Soccerway niet bij, en ging er gezien zijn ene volledige wedstrijd midden in die periode ervan uit dat hij dus fit was maar gepasseerd.

14 november 2016 om 15:28

Als CV vind ik hem ook heel matig. Denk juist dat RB het beste is waar hij uit de voeten kan.

14 november 2016 om 15:43

Het is inderdaad nog veel te vroeg om conclusies te trekken uit 1 wedstrijd. We moeten zijn ontwikkeling rustig afwachten.

Laten deze man een spraak verbod geven a.u.b
Ze waren allebei om te janken.
Met tete karsdorp en janmaat 3 uitstekende rechtsback's

14 november 2016 om 10:19

Al heeft hij wel gelijk dat hij beter is dan Veltman op die positie. Ik erger mij kapot aan Veltman op rechtsback

14 november 2016 om 15:29

Hoezo? Ajax oud-spelers doen dit toch ook altijd? Wat stoort je nou aan zijn mening?

Meneer van de Kerkhof . Uw mening staat er gekleurd op.
Dramatische amateuristisch verdedigd en daarna herstellen met een overtreding in de 16, terwijl er nog
2 verdedigers staan.

14 november 2016 om 11:40

En ook nog een goede keeper, die een van de zijkant komende aanvaller nog prima tegen kan houden. Stuk makkelijker dan een pingel stoppen.

14 november 2016 om 15:33

Soms is een pingel stoppen juist makkelijker dan een gevaarlijk voorzet.

14 november 2016 om 15:43

Dit is inderdaad zo, maar altijd het geval. Van hanegem zijn mening is bv ook altijd gekleurd.

En Willems, de broertjes De Jong, Zoet Narsingh en Jozefzoon horen er natuurlijk ook in....

Brenet was gewoon slecht. Als je kijk hoe nonchalant hij verdedigde en hoe dom hij de penalty veroorzaakte, geeft de malaise van het Nederlandse voetbal aan als zulke spelers al opgeroepen worden voor Oranje....

Karsdorp was helaas geblesseerd. Maar dat is de nummer 1 natuurlijk. En daarachter zijn Janmaat-van der Wiel- (normaal gesproken) Tete- Van Rhijn ook nog beter. Als Brenet bij pak m beet Twente had gespeeld, was hij zeker niet in beeld gekomen...

14 november 2016 om 11:05

Niemand van Twente komt in beeld.
Ziyech toen ook niet.
Pas nadat hij voor Marokko gekozen had.
Maar even on topic:
Brenet was slecht ja, maar is Veltman dan beter?
Nee de keus voor Brenet is gerechtvaardigd.
Pas als Tete weer basisspeler wordt, Karsdorp weer fit is, dan zal Brenet weer derde keus worden..
En ik hoop echt een keertje op exit Veltman als rechts back!

14 november 2016 om 11:42

Nee, Veltman is niet beter. Maar ik lees net dat Janmaat fit was. Dan had die er gewoon moeten staan. Brenet kan je langzaam gaan brengen, maar niet ineens basisspeler maken.

14 november 2016 om 11:48

Ziyech was al een keer opgeroepen en haakte toen geblesseerd af.

14 november 2016 om 15:34

Theo Jansen kwam wel in beeld toch? Die mocht ook zijn minuten maken.

14 november 2016 om 15:56

@matthaus

Dat was toen.
Toen waren er wel meerdere in beeld oa ook Brama en Wisgerhof.
Zo zijn er in het verleden wel meer Twente spelers geselecteerd voor Oranje.
Maar ik heb het over nu.
Nu worden de spelers van pakweg AZ, Groningen, Utrecht etc voorbij gelopen maar als bv een Haps bij Ajax of PSV had gespeeld allang al een keertje was opgeroepen.
Net zoals nu Ramselaar.. Als hij nu nog bij Utrecht had gezeten was hij waarschijnlijk niet voor het eerste van Oranje opgeroepen.
Hooguit voor jong Oranje.

Even @ Nijogeth.
Ja Ziyech was ik even vergeten toen Hiddink nog bondscoach was maar Danny Blind heeft nog nooit de moeite genomen om Ziyech aan het werk te zien.
Bewijs? Ja, hij speelde alweer drie wedstrijden voor Twente na zijn blessure en op de vraag waarom Blind hem niet gebeld of dergelijke had want nu koos hij voor Marokko zei die koekebakker zonder blozen "hij is toch geblesseerd?".

De gebroeders hebben gelijk. Brenet is beter op die plek, mn verdedigend. Maar zo zijn er zoveel die beter zijn dan Veltman op die plek, eentje zit op de bank bij Ajax ...

Ik vind het meer lood om oud ijzer. Beide zeer zwakke verdedigers. Die Brenet laat zich als een amateur voorbij spelen aan de zijlijn, om vervolgens te wachten met de overtreding totdat is de 16 is.

Echt Oranje onwaardig.

Waarom heb je altijd van die club iconen die verblind zijn door spelers van hun eigen club?
Ten eerste Brenet hoort niet eens in Oranje en Veltman ook niet. Maar goed hij gebrek aan beter zullen we maar zeggen. Op plek 1 staat toch Karsdorp en daarna zou ik Tete selecteren maar die speelt helaas niet dus dan zou je beter die ex Feyenoord speler die nu in Engeland speelt maar selecteren (ben even zijn naam kwijt). En Depay hetzelfde die jongen is het echt helemaal kwijt en is dramatisch alleen bij gebrek aan beter moet je wel met hem spelen. Totaal niet mijn speler en veel te veel een ego in mijn ogen.
Maar nogmaals door teveel blessures en een klein land kom je uiteindelijk wel in de c categorie terecht van spelers die geselecteerd worden.

14 november 2016 om 11:45

Depay heeft juist de weg omhoog weer gevonden. Natuurlijk was het drie keer niks met die jongen. Maar als hij zijn mojo weer terug heeft kan hij heel belangrijk zijn voor oranje. Gisteren was een voorbeeld daarvan. Dan moeten we maar accepteren dat hij irritante maniertjes heeft.

Maar ik ben ook klaar met dit soort lui die weer een podiumpje krijgen. Zo'n Vd Kerkhof die vindt dat Brenet goed speelde... zucht. Oranje heeft juist nodig dat slecht spelende spelers daar gewoon duidelijk op gewezen worden. Exit Veltman, Brenet rustiger brengen, etc

14 november 2016 om 15:35

Dit is menselijk. het ons kent ons gedachtegang is niet weg te krijgen uit de mens.

vd Kerkhof moet zijn PSV bril eens afzetten.

Brenet zal hem voorlopig in ieder geval niet worden, hopelijk in de toekomst wel.

Ik hoop inderdaad ook op een Karsdorp of Tete, zoals hierboven wordt gezegd.

14 november 2016 om 15:35

Dan moet Van hanegam dit ook doen voor Feijenoord. En Swart voor Ajax.

Deze oude mannen kunnen ook nooit een objectief oordeel vellen. Ik ben ook voorstander van geen Veltman op de backpositie zowel bij Ajax als het nederlands elftal maar kom op zeg dit was toch gewoon een ongelooflijke fout die je op dit niveau niet maakt??

Het was niet meer dan terecht dat Brenet er in stond hoor. Veltman heeft gewoon te veel fouten gemaakt om aanspraak te mogen maken op een basisplaats. Echter was Brenet gisteren gewoon van hetzelfde niveau als Veltman de laatste weken. Zeer nonchalant en onhandig bij die penalty. Het duel ervoor had hij al moeten winnen of tenminste de bal over de zijlijn werken, dus dat was fout 1 en dat penaltymoment zelf moet je gewoon je man laten lopen.

Brenet is zeker niet 10x beter dan Veltman. Voor mij hebben ze aangetoond hetzelfde niveau te zijn en qua grote fouten hebben we ook kunnen zien dat het lood om oud ijzer is.

Brenet ging absoluut de fout in de pingel en Brenet komt niet in de buurt van Daniel Alves of Philip Lahm. Goed gezien pessimisten en anti-PSV'ers! Ik weet nog dat Karsdorp vorig jaar bijzonder eenvoudig uit werd gespeeld door een of ander lullig eredevisie-linksbuitentje en diezelfde jongen zou nu een paar niveau's beter zijn dan Brenet? Brenet die constant goede Champions League-wedstrijden aflevert? Ik wil graag backs zien die aanvallend een meerwaarde zijn en ook verdedigend hun steentje bij kunnen dragen. Wat dat betreft zijn Brenet, Karsdorp en Janmaat alle 3 drie wel oke aan de rechterkant, waarbij de eerste 2 nog groeipotentie hebben. Veltman heeft een kans gekregen (terecht met al die blessures), maar heeft ook laten zien deze positie niet goed in te kunnen vullen. Tete moet eerst zijn basisplek terug veroveren, maar ook dan wil ik wel eens zien of hij werkelijk zo goed is als iedereen nu doet voorkomen. Verhaegh moet alleen maar een backup zijn als alle andere opties zijn weggevallen. Van der Wiel moeten we niet eens meer over praten. Die egotripper brengt helemaal nul komma nada en voelt zich nog een mannetje ook.

Brenet is inderdaad een betere rechtsback dan Veltman, dat komt ook omdat Veltman een centrale verdediger is. Daarentegen vind ik Van der Wiel, Tete en Van Rhijn alle drie beter dan Brenet. Het is toch te gek voor worden dat deze jongens niet in beeld zijn.

Veldman hoort niet eens in Ajax 1 te spelen laat staan in Oranje maar die Brenet is hetzelfde ook niet goed genoeg voor PSV eigenlijk en al helemaal niet in Oranje , daar hoort Karsdorp te spelen of desnoods v/d Wiel of Tete

Ja laten we vooral Brenet afbranden op een onhandige situatie die een pingel veroorzaakt en zijn goed spel bij psv in het verleden vergeten.

14 november 2016 om 11:08

Brenet stond meerdere malen voor zijn man opgesteld bij tegenaanvallen, waardoor de aanvaller een zee van ruimte had om met de bal aan de haal te gaan de vrije diepte in. Zo ook bij de situatie waaruit de penalty ontstond. Zijn positionering was al kinderlijk slecht verdedigd, waardoor Brenet er achteraan moest en de aanvaller in de rug 'verdedigde' met alle gevolgen van dien.

Die twee muppets moeten echt een keer leren om objectief te zijn. Afgezien van de rest van de wedstrijd was het gewoon verdedigen van een niveau waar je bij de F'jes nog op je flikker zou krijgen. Het gaat totaal niet om die overtreding waar de penalty uit komt. Die bal wordt diep op langs gespeeld, Brenet rent letterlijk op halve kracht naar die bal, kijkt achter, ziet die vent komen en laat zich nog verrassen. En niet door een schijnbeweging, die speler van Luxemburg rent dood envoudig rechtdoor. En dat Veltman geen rechtsback is en geen wereldtopper is weet ondertussen iedereen. Maar om nou te zeggen dat Brenet 10 keer beter is lijkt me ook overdreven.

Geweldig goed?! Hij liet zich in de maling nemen door een speler die bij Spakenburg op de bank zou zitten. Doe even normaal man.

Brenet is gewoon enorm beperkt en doet altijd wel een keer iets wat een tegengoal veroorzaakt. Ik herinner me CSKA uit van vorig seizoen.

Die fout van gister waren eigenlijk twee cruciale fouten op rij. Eerst gewoon de onoplettendheid en vervolgens de hersenloosheid van een overtreding maken op een aanvaller die geen opties meer heeft, behalve te gaan liggen.

10 x beter?

Alleen Karsdorp steekt er een béétje boven uit, de rest is nagenoeg even goed, Tete, Brenet, Veltman, Janmaat, vd Wiel. (Iedereen heeft zijn kwaliteiten)

Als je gewoon puur naar de rechtsback positie kijkt en geen clubvoorkeur hebt, dan kan je eigenlijk niet anders dan zeggen dat Brenet daar beter is. Een rechtsback moet drive naar voren hebben, redelijk snel zijn, een redelijke voorzet hebben en moet daarnaast natuurlijk ook een beetje kunnen verdedigen in de 1vs1 duels. Als je dan Brenet vergelijkt met Veltman dan vind ik dat Brenet in de eerste drie onderdelen beter is. Veltman is misschien iets sterker in het echt verdedigende aspect, maar goed tegen teams zoals Luxemburg heb je juist iemand nodig die ervoor zorgt dat er iets meer overwicht kan worden gecreã«erd. Verder moet hier nog wel bij vermeld worden dat dit de vergelijking tussen Brenet en Veltman is en ook niet meer dan dat, want bij mij staan sowieso o.a. Karsdorp en Janmaat hoger in de pikorde.

Denk dat Brenet nog de nodige stappen moet maken. Ben zelf nooit gecharmeerd geweest van Veltman zowel centaal als op back. Zelf hou ik meer van types als Tete.

Er is zeker meer voetbal in het spel met Brenet erin.

Haha deze man kan je toch niet serieus nemen? Brenet staat er om de aanvallers tegen te houden. Bij 1 van de schaarse momenten van Luxenburg wordt die aan de kant gezet door de lokale bakker die op zondag ook wel eens voetbalt. Nee na zo'n kapitale fout krijg je van mij altijd een onvoldoende.

Kan ik via voetbalzone niet de broers vd kerkhof filteren? Zou er overigens nog wel een grotere lijst van kunnen maken.

Brenet e veltman zijn allebei geen oranje backs
je hebt nog Tete,karsdorp die er eigenlijk voor die positie zijn en dan heb je nog vd wiel,janmaat en zelfs van Rijn zijn nog beter,

Gewoon 343 spelen zonder echte backs tegen zulke tegenstanders.
Stekelenburg, Veltman, Bruma,Van Dijk in de achterhoede. Sneijder,Klaassen,Clasie en Wijnaldum middenveld en Narsing,Dost,Bergwijn spits.

Veltman had niet zo'n domme penalty weggegeven. Maar, Brenet heeft wel meer snelheid, drang naar voren, alleen staat hij schokkend vaak positioneel verkeerd. Net als Wijnaldum trouwens, maar dat is off topic.

14 november 2016 om 11:33

Ben je vergeten die onnodige overtreding van achter tegen Belgie?
Een 100% penalty waar de vrije trap buiten de 16 gegeven werd waarvan "onze eigen" commentator zelfs verbaasd over was.
Of had je die wedstrijd dan weer toevallig niet gezien?
Nee, Veltman heeft ook wel vaker onnodige strafschoppen veroorzaakt!

Beter dan Veltman.. ja dat klopt. Speelde hij goed.. nee hij was net wat minder verschrikkelijk dan Brenet maar alsnog een ramp

En Brenet kan er in vergelijking tot Karsdorp weer helemaal niets van. Het is te hopen dat Tete gewoon weer gaat spelen bij Ajax, Veltman komt chronisch tekort.

ieder hun eigen speler, maar ergens had hij nu wel gelijk. Ondanks dat Veltman wel veel lef toont en de tackle's ingaat, Brennet mag dan wel sneller zijn dan Veltman, maar ze zijn alle twee op hun manier goed, maar men moet Tete niet opzij zetten en ook een Karsdorf, die kan er ook wat van.

Was inderdaad wel een overdreven penalty, maar je kan hem geven. Denk persoonlijk dat Tete betet is dan Brenet, maar Bosz heeft op de een of andere manier nog steeds vertrouwen in Veltman.

14 november 2016 om 12:36

Ik denk dat het geen penalty was, de aanvaller viel door niks, maar als je zo in de fout gaat tegen een speler van Luxemburg dan was dit misschien wel de beste straf voor Brenet. De PSV had nooit in zo een positie mogen komen.

Ja, ja, die Willy, hij ziet nog steeds alles met een erg gekleurde PSV-bril. Dus een onpartijdige reactie mag en kan je niet van hem verwachten. Ook t.a.v. Depay had hij een enorm partijdige reactie. “veel talent”? Ja, toen hij nog bij PSV speelde, was het een aardige speler in de (in Europa) helaas bijna niets betekenende Nederlandse competitie.

Brenet deed het niet onaardig in het NL-elftal, maar die penalty was volkomen terecht, maar ook volkomen onnodig! Door zo opzichtig aan de tegenstander te gaan sjorren en trekken, mocht je de strafschop verwachten. Hij maakt exact dezelfde overtredingen als Veltman in bijna iedere wedstrijd maakt. Ook bij Ajax.
Ik zal blij zijn als de ogen van onze bondscoach eindelijk eens open gaan en hij voor de beste rechtsachter van Nederland gaat kiezen, namelijk Kenny Tete.

Ik vind Veltman ook niks op RB. En op CV heb je ook genoeg betere spelers.

Als die vol het duel ingegaan was had die penalty helemaal niet gekomen. Ging als een zandzak het duel aan op de zijlijn

Als die vol het duel ingegaan was had die penalty helemaal niet gekomen. Ging als een zandzak het duel aan op de zijlijn

Tete of Karsdorp.

Brenet ziet ze vliegen, heb je ook niks aan. Speelt in NL elftal tegen Luxumburg denkt meteen dat ie een vedette is of een wereldspeler, zo zwak ze duels in, weinig voetbal inzicht.
Hopelijk weer snel weg.

Depay moet ook ze schoenen weer eens aandoen dan er naast lopen, atm ben je een betaalde fan van MAN-U, leuk dat je 2x scoort maar Luxemburg kan in de mick mouse competitie nog niet kampioen worden.

Alsjeblieft zeg. Ik ben geen fan van Veltman, zeker niet als rechtsachter, maar hoe Brenet die penalty veroorzaakte is amateuristisch. Aanvallend is Karsdorp de beste en verdedigend Tete, maar zeg dat maar tegen deze PSV'ers. Complete onzin dit.

Het hangt er helemaal vanaf wat voor systeem je speelt en hoe sterk je tegenstanders is. Jongens als Brenet, Karsdorp en Janmaat zijn prima spelers wanneer ze geen directe tegenstander hebben en zich vooral op het aanvallende gedeelte kunnen richten maar verdedigend zijn ze enorm kwetsbaar en heb je meer aan iemand als Veltman en bij een echte snelle buitenspeler aan Tete. Talent hebben we zeker maar op alle spelers is nog wel het nodige aan te merken, hetgeen ook niet erg is aangezien ze nog vrij jong zijn en deels pas net in de eredivisie komen kijken.

Ongelooflijk, deze constatering van de tweeling. Veltman is by far de
slechtste rechtsback die ooit in Oranje heeft gespeeld, dat is niet het
punt, maar wat Brenet gisteravond deed voorafgaand aan de 1-1 is
toch van zodanig niveau dat je verkettert als iemand dat bij een vijfde
klas amateurvereniging doet. Een uur vantevoren kon je dit zien aankomen.
Eerst de veel te late en slechte reactie om in te grijpen, dan moet je de
tegenstander laten gaan, wat wel dreigend maar niet levensgevaarlijk was,
dan doe je waar iedereen al bang voor was - het domste van het domste -
en dan ga je achteraf ook jezelf nog eens verdedigen tegen zoveel
onkunde. Geen enkele zelfreflectie, en iemand die dit soort acties doet
gewoon niet meer oproepen voor Oranje. Karsdorp en de Tete van vorig
seizoen zijn gewoon de beste rechtsbacks voor Oranje. En anders Kuijt
maar weer op die plaats. En de tweeling maar niet meer serieus nemen.
Ze zullen Depay nu ook wel weer een wereldvoetballer noemen; iemand
die na honderdduizend wedstrijden eindelijk eens een goede helft speelt
en vervolgens zichzelf weer als Koning Voetbal laat kronen. Alleen de
hoed ontbrak bij deze in zelfgenoegzaamheid zwemmende narcist....

Vind dit toch wel een beetje erg veel met een psv-bril op geanalyseerd door de broeders van de kerkhof. Veltman is op dit moment totaal geen nl - waardig. Maar om nu te stellen dat Brenet 100x beter is gaat me wat ver. Vond hem gister niet heel overtuigend spelen en over die penalty nog maar te zwijgen. Karsdorp is op dit moment gewoon de beste rechts back die we hebben.

Tien keer beter? Kan deze clown zijn mond niet gewoon dicht houden? Ik wordt sowieso moe van al die superlatieven. In het profvoetbal zijn spelers luttele procenten beter dan een ander. Tien keer beter is gewoon onzin. Daarnaast heb ik me behoorlijk zitten ergeren aan Bernet. Dit is toch geen Nederlands Elftal niveau? Bij Veltman zit er nog een idee achter, Veltman heeft nog voetbal intelligentie. Natuurlijk moeten we met z'n alle hopen dat Tete of in sommige wedstrijden Karsdorp er gewoon weer komen te staan.

Als je een clubman bent moet je soms dingen niet zeggen want Brenet heeft niet eens vast basisplaats bij PSV. Ik zou altijd gaan voor Janmaat en als alternatief Karsdorp tegen de niet toplanden. Tegen de echte top Kenny want die is verdedigend het sterks, hierbij moet wel worden gezegd dat ze fit moeten zijn en regelmatig moeten spelen.

Veltman is momenteel niet Oranje waardig, maar laten we niet doen of Brenet zoveel beter was. Hij laat zich gewoon door een amateur in de luren leggen en stond 4,5 x gewoon verkeerd. Veltman is ook geen back. Bosz moet ook gewoon met Tete spelen. Heb je Karsdorp en Tete ook gelijk bij Oranje, probleem opgelost.

En Van der Wiel, Tete, Karsdorp, Janmaat, Fosu Mensah zijn weer beter dan Brenet. Brenet en Veltman horen dus normaal gesproken niet in Oranje te staan.

Waarom toch weer deze man citeren? Brenet is een echte back maar opbouwend absoluut minder dan Veltman. Aanvallen ongeveer gelijk, maar Veltman heeft veel meer ervaring. En die penalty was gewoon een oerdomme actie die door zelfs een blibde scheids wordt bestraft met een pingel.

Geweldig goed? Nee joh.. wel tegen Belgie trouwens, toen wel. Maar dat is meteen Brenet's probleem, uitschieters en door de ondergrens zakken. Tegen Man Utd vorig seizoen goed, en tegen een klein clubje het weekend erna makkelijk te passeren. Hij is te nonchalant

Terecht. Brenet is tien keer beter dan Veltman op die plek.
Gezien een zondag wel op die plek. Maar wat @ Materrazzi weergeeft in zijn reactie.
En Van der Wiel, Tete, Karsdorp, Janmaat, Fosu Mensah zijn weer beter dan Brenet.
Zo zou ik het ook zien,veltman en Brenet zijn tweede keus na die namen.

14 november 2016 om 17:31

10 keer beter, hou toch op. Ik zie ook liever Tete, in mijn optiek een echte rechtsback, samen met Karsdorp de besten op die plek, waarbij Tete verdedigend veel verder is.

14 november 2016 om 19:38

De eerste regel is uit het artikel.
En dan geef ik een reactie die @ Materrazzi weergeeft.
En dan de laatste regel zou ik maar eens over lezen.

brenet IS EEN Hazenwind Hond Zonder Hersens!!!( Penaltie)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren