Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Friday grote man aan kant AZ bij ruime overwinning op Turkse topclub

Laatste update:

AZ heeft zaterdagmiddag een prima resultaat weten te behalen tegen Besiktas. De ploeg van John van den Brom was op bezoek in de Vodafone Arena in Istanbul en vertrok er weer met een 1-4 overwinning. Fred Friday was de grote man aan de kant van de Alkmaarders: de Nigeriaan nam met een hattrick bijna de gehele productie voor zijn rekening.

/

AZ werd in de beginfase aardig teruggedrongen en Ron Vlaar en Gino Coutinho moesten na een dikke vijf minuten al ingrijpen om Olcay Sahan van het scoren af te houden. De Alkmaarders kropen daarna iets uit hun schulp en na een kwartier spelen viel uit het niets de 0-1. Een schot van Vlaar werd in eerste instantie nog geblokt, maar de bal viel daarna voor de voeten van Friday, die meteen afdrukte.

De wedstrijd golfde daarna op en neer en beide ploegen slaagden erin om een aantal aardige kansen te creëren. Het was AZ dat vijf minuten voor de rust het gelukkigst was. Friday kreeg de bal na een geblokt schot van Robert Mühren in de voeten en maakte de 0-2 via wat bijna een kopie van zijn eerste treffer was. Besiktas kwam daarna sterk uit de kleedkamer voor het tweede bedrijf, maar de Turken konden niet voorkomen dat AZ nog verder afstand nam.

Iliass Bel Hassani stuurde Fernando Lewis weg, waarna de back een afgetekende voorzet op Friday in huis had. De Nigeriaan kwam voor zijn man bij de eerste paal en tekende zo voor zijn derde treffer van de middag. Robert Mühren zorgde er ruim tien minuten voor tijd voor dat het Alkmaarse feestje compleet werd: de aanvaller werd weggestuurd door Muamer Tankovic en rondde oog-in-oog met Utka Yuvakuran beheerst af. Oud-PSV’er Marcelo redde vlak voor tijd de Turkse eer nog enigszins door van dichtbij de 1-4 binnen te schieten.

Vind jij dat Fred Friday de eerste keus moet worden in de spits?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

AZ speelde haar beste wedstrijd van het seizoen, smetje op de wedstrijd waarschijnlijk zware knieblessure Dos Santos

12 november 2016 om 16:49

Ik vond het obv de beelden al in het begin van het seizoen jammer dat Ajax Fred Friday niet had gehaald. Voorkeur van Bosz ging uit naar zn oude liefde Traore.
Vandaag laat ie eindelijk zien waarom hij in de eredivisie een sensatie kan worden.

12 november 2016 om 16:50

Balen dat het er nu wel uitkomt, maar dat ze in de Europa League veel te slecht presteren voor hun doen.

12 november 2016 om 17:05

Ondanks dat Besiktas met een C elftal speelde met paar B spelers, vond ik Az wel prima spelen. Ik volg Az en de eredivisie totaal niet, maar Friday vond ik wel een goede spits.

Daarnaast heb ik weer gezien, dat we totaal geen jeugd hebben bij Besiktas, wat zijn ze slecht zeg..

Was zeker een tegen een B elftal

12 november 2016 om 15:03

Want AZ kan natuurlijk niet presteren tegen een topclub?

12 november 2016 om 15:06

Was zover ik weet niet het geval AZ speelde wel anders dan normaal. Dus niet zo neerbuigend naar deze goede prestatie.

12 november 2016 om 15:10

Overwinning is een feit hoor daaar niet van, maar het was zeker tegen een B elftal / jeugdteam

12 november 2016 om 15:13

AZ speelde ook niet met Weghorst en Alireza en Johansson/Rochet toch normaal ook basisspelers..+ garcia was er ook niet.

12 november 2016 om 15:28

Beck, Adriano, Marcelo en Tolgay zijn 4 basisspelers die begonnen aan de wedstrijd. Twee talenten Utku en Hamza, en de rest waren bankzitters. Dus niet echt een B-elftal.

12 november 2016 om 16:17

Als meer dan de helft van het team geen basisspeler is, noem ik het een b-efltal...

12 november 2016 om 17:27

Besiktas rouleerd heel veel, drm kan je zelfs Beck, Adriano en Tolgay ook geen basisspeler noemen.

We speelden vandaag met elftal gemixt met jeugd, B en paar A spelers.. Maar de A spelers zijn niet de dragende spelers als Quaresma, Oguzhan, Atiba, Aboubakar en noem maar op.

12 november 2016 om 15:47

Wat zuur om direct het resultaat weer te willen verwaarlozen. Is gewoon prima gedaan door AZ. Ze zijn nog wat zoekende, maar het lijkt erop dat ze de juiste weg zijn ingeslagen. Tegen Ajax al een erg sterke eerste helft, nu de (bijna) hele wedstrijd.

12 november 2016 om 19:16

Hele nette reactie. Altijd als een Nederlandse club een goed resultaat haalt moeten ze weer afgezeken worden. AZ heeft eem goede wedstrijd gespeeld en het doet er niet toe dat het niet een compleet A-team was

12 november 2016 om 20:05

Tuurlijk doet het er wel aan toe of een team compleet is. Want deze prestatie hadden ze niet geleverd tegen een compleet Besiktas.

14 november 2016 om 01:46

Precies.. Iedereen weet dat we in NL niet helemaal lekker gaan. Dit zijn toch de hoopgevende momenten. Dan kan iemand als Ogunkilicoglu zeggen wat ie wil. Maar hiermee laten we zien dat we nog steeds niet geheel kansloos zijn op Europa League niveau. In dit soort wedstrijden (liever met een betekenis) zal ik altijd de Nederlandse club supporten. Daarnaast juich ik het alleen maar toe wanneer AZ (en bijv. Vitesse) een vaste concurrent wordt van de top 3.

Ontzettend goed van AZ, hopelijk gebeurt er ook wat met de mentaliteit van Friday, want dat staat hem behoorlijk in de weg.

12 november 2016 om 15:49

Wat is dat dan volgens jou? Denkt hij er te makkelijk over ofzo? In de voorbereiding was ie toch erg sterk. Nu weer in een oefenwedstrijd. Dat is toch wel opvallend. Is het de druk van officiele wedstrijden misschien?

12 november 2016 om 16:24

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is misschien wel de druk van de 'belangrijke' wedstrijden dat hij daarom niet zo goed draait. En dat is jammer want kennelijk kan hij het wel.

14 november 2016 om 01:40

Toch vreemd en jammer. Want op die onbelangrijke momenten laat hij toch leuke dingen zien... Wie weet krijgt vd brom het voor elkaar.

Besiktas een aantal blessures en internationals heeft oa Gonul,erkin,tosic,quaresma,ozyakup,talisca,aboubak... en tosun Bij Besiktas speelden Atiba en Adriano beiden een helft mee en Inler speelde een volledige wedstrijd aangevuld met aantal jonge spelers of bankzitters.

Bij AZ speelden Haps,vlaar,muhren en Friday een sterke wedstrijd. Persoonlijk denk ik dat Habs niet lang meer in Alkmaar te bewonderen zal zijn.

12 november 2016 om 15:09

Zal er geen probleem mee hebben als habs vertrekt, zolang Haps maar blijft

12 november 2016 om 15:16

In zijn paspoort staat toch echt Habs

Zoals in de tekst ook staat uit het niet de 0-1.
Onze hele selectie is bijna international dus speelden hier met bijna alleen maar wissels en vooral jeugdspelers. Daarom vond ik het ook leuk om naar te kijken. Die jonkies even aan het werk zien. Zitten toch 2 bij waar ik veel van verwacht.
Verder totaal niet serieus nemen. AZ heeft alleen gecounterd, maar goed dat hoort er ook bij
Al met al een leuke oefenpotje waarbij de score totaal niet over een kwam met het spel van AZ

12 november 2016 om 15:30

Ik denk niet dat het relevant is om een oefenpotje te gaan downgraden als een wedstrijd tussen Jong Besiktas en AZ. Het is een oefenwedstrijd waar beide teams ongetwijfeld niet in hun sterkst mogelijke opstelling spelen en waarin een aantal spelers ook internationale verplichtingen hebben. Ik vind dat je AZ hiermee tekort doet, want ook in de sterkst mogelijke opstelling maakt AZ gewoon een kans om te winnen van Besiktas.

12 november 2016 om 15:59

Ik weet niet waar je op hoopt met zn reactie, maar ik zeg niks negatiefs richting Az.
Kijk jij volgt BJK niet en weet zeker niet wat onze 11 is. Ik daarin tegen weet van AZ dat ze zo goed als met hun beste opstelling hebben gespeeld.
De bal is rond en tuurlijk kan AZ van Besiktas winnen.
Maar tegen onze sterkste opstelling is Besiktas altijd torenhoog favoriet.
Zoals ik al zeg onze hele selectie is zo wat international.
Vond het juist mooi om onze jeugd te zien. Weet niet of je de wedstrijd hebt gezien, maar onze supporters waren gewoon 90min aan het steunen en applaudisseren.

12 november 2016 om 16:17

Ik zeg ook niet dat je negatief over AZ bent. Ik schreef alleen dat je AZ naar mijn mening tekort doet. Het is overigens een makkelijk argument om te stellen dat de hele selectie ongeveer international is. Bij een groot gedeelte van de clubs in Europa bestaat een selectie grotendeels uit internationals. Dat wil niet zeggen dat ze ook allemaal op het grootste podium uitblinken.

Nee, ik heb de wedstrijd niet gezien. Echter ben ik wel degelijk op de hoogte van clubs als Galatasaray, Fenerbahce en Besiktas. Ik zie ze niet vaak spelen, maar ik weet wel degelijk wat de selecties zijn. Besiktas heeft een betere selectie dan AZ, maar daarom is Besiktas een topclub in Turkije en AZ een subtopper in Nederland. Bovendien is een begroting van 106 miljoen tegenover de 22 miljoen van AZ best een verschil. Dan mag je toch verwachten dat de verschillen groter zouden zijn.

Ik vind Besiktas een mooie club met een aantal goede spelers, maar in Europa stelt ook Besiktas natuurlijk niet bijzonder veel voor. Dat is ook niet zo vreemd met de financiele chaos van tegenwoordig in de voetballerij, maar je moet het allemaal wel in perspectief zien. Een international van Turkije is niet zo bijzonder als bijvoorbeeld international van Spanje of Duitsland waar de selecties vele malen breder en beter zijn.

12 november 2016 om 17:07

Die spelers die ik heb opgenoemd, zijn allemaal afwezig, dat wou ik er alleen mee zeggen. En ja als die er allemaal niet zijn dan wordt het verschil niet meer zo groot, We hebben dan wel een groter begroting etc. Maar zijn natuurlijk ook geen Real Madrid ofzo he

12 november 2016 om 20:06

Kleine correctie:
AZ speelde zonde Rochet, Van Eijden, Johansson, Jahanbakshs, Weghorst en Garcã­a. Tja zes basisspelers.
daar kwam het uitvallen van Dos Santos na 26 minuten nog eens bovenop.

Kortom Besiktas heeft als CL deelnemer notabene zo op het oog een kwalitatief smallere selectie als bv AZ.

12 november 2016 om 20:16

Hoe kom je erbij dat Besiktas een smallere selectie heeft? De meeste spelers zitten bij hun nationale ploeg. Gã¶khan Inler is een roulatiespeler bij ons, ik denk dat dat al genoeg zegt over de selectiebreedte.

12 november 2016 om 15:11

Een van de betere aan de kant van AZ maar iedereen heeft een ruime voldoende gehaald

Duidelijk geworden dat sommige 'talenten' van ons nog lang niet klaar zijn voor het echte werk. De keeper Utku en de spits Hamza worden bij ons talenten genoemd, maar in de Eredivisie zijn gasten op hun leeftijd al een basisspeler. Beste is dat we hen gewoon verhuren, want hier hebben ze niks aan. Laat ze maar lekker spelen in de tweede divisie, misschien dat ze over 2-3 jaar wel een rol kunnen spelen bij ons. Maar nu zeker niet.

Deze nederlaag is niet zo erg. AZ was gewoon heel effectief in de afronding. Wat wel grappig is, op social media zie ik veel Besiktas-supporters roepen dat we de helft van de AZ-selectie moeten overnemen. Haps, Friday, Bel Hassani. Op basis van 1 wedstrijd.

12 november 2016 om 15:13

Clutch Utku is 16/17 he, hij is een keeper. Welke keeper krijgt in Turkije op die leeftijd een basisplek. Hem moeten we heel langzaam gaan brengen. Kan gewoon de nummer 1 keeper van Turkije worden.
Verder verwacht ik juist wel veel van Eslem & Enes, maar dat is gewoon heel moeilijk bij ons. Beste is inderdaad verhuren, maar dan wel naar clubs die willen voetballen. Antalyaspor of Kasimpasa dat soort clubs. genclerbirligi zou ook kunnen. Anders hebben ze er niks aan.

12 november 2016 om 15:25

Broer die gozer is al 19 man. Als hij 16/17 was zou ik zoiets niet zeggen.

Ik verwachtte en verwacht nog steeds veel van Eslem. Misschien dat Muhammed Enes en Utku ook leuke spelers kunnen worden op termijn, maar de rest zal weer belanden bij Adana Demirspor en dat soort clubs. Ze zullen in ieder geval geen succesvolle BJK-carriere achter de rug hebben.

12 november 2016 om 15:27

Donnarumma...
Nee, maar je hebt helemaal gelijk. Je kan niet verwachten dat iemand van die leeftijd er nu al staat.

12 november 2016 om 17:13

Jongens in Turkije werkt het allemaal met vriendjespolitiek. Utku is gehaald, omdat zijn oom heel goed is met onze bestuur.

Noch Hamza noch Utku heeft niet de potentie om ooit basisspeler te worden bij Besiktas.

Ze mogen de jeugd gewoon wegdoen van mij, kost geld, maar komt niks vandaan.

12 november 2016 om 17:13

Jongens in Turkije werkt het allemaal met vriendjespolitiek. Utku is gehaald, omdat zijn oom heel goed is met onze bestuur.

Noch Hamza noch Utku heeft niet de potentie om ooit basisspeler te worden bij Besiktas.

Ze mogen de jeugd gewoon wegdoen van mij, kost geld, maar komt niks vandaan.

De jeugd van bjk is heel erg slecht, zo zie je vandaag maar weer. 2 spitsen uit uit de jeugd mochten het proberen maar allebei waren ze heel slecht. Laatste 10 min ging marcelo (cv) in de spits en scoorde er 1 dat zegt in mijn ogen genoeg over onze jeugd en het betekend dat we ze gewoon niet meer moeten laten spelen

AZ miste aardig wat spelers:. Zonder jahanbaksh en garcia bijvoorbeeld en Seuntjens en Lewis in de basis is gewoon een b team

Knap tegen de kampioen van Turkije zo ruim verslaan terwijl zij toch een best sterk team opstelde

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren