Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bosz onder indruk van PSV’er: ‘Wilde dat Van Gaal hem meenam naar het WK’

Laatste update:

Peter Bosz werkte in zijn tijd bij Vitesse met Davy Pröpper en was daar bijzonder gecharmeerd van wat de middenvelder liet zien. De inmiddels bij PSV spelende Pröpper brak onder de trainer definitief door in Arnhem en was een soort verlengstuk van Bosz op het veld.

/

“Ik zag hem dingen doen met de bal dat ik dacht: ‘Wat een geweldige speler, hij gaat bij mij gewoon spelen’”, vertelt de trainer van Ajax aan Voetbal International. “Ik heb in 2014 richting het WK veel contact gehad met Louis van Gaal. Dat ging dan over Patrick van Aanholt en Davy. Ik was ervan overtuigd dat Davy het niveau aankon en dat heb ik Van Gaal ook gezegd.”

Toch had het weinig gescheeld of Pröpper was bij Vitesse vertrokken. De middenvelder baalde van zijn reserverol en sprak zelfs met FC Groningen over een overgang. Bosz denkt echter dat hij er goed aan heeft gedaan toch te blijven: “Was hij toen vertrokken, dan was zijn carrièreverloop mogelijk heel anders geweest.”

Denk jij dat Davy Pröpper in 2014 al klaar was voor het Nederlands elftal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overmars had destijds Pröpper moeten halen ipv Gudelj. Dan had Pröpper nu mooi een middenveld kunnen vormen met Schone en Ziyech. Of met Bazoer/Riedewald/Klaassen en Ziyech. Pröpper past veel beter bij de speelstijl van Ajax dan Gudelj.

10 november 2016 om 16:48

Als je het gevolgd had toen, had je geweten dat Vitesse er alles aan deed om hem niet aan Ajax te verkopen.

10 november 2016 om 16:54

Dat was met Van Ginkel toch?

10 november 2016 om 17:13

Ajax heeft naar ik me herinner twee keer gepoogd om Propper naar Ajax te halen, een keer als jeugdspeler en later toen hij reserve was dacht ik nog een keer.

10 november 2016 om 17:25

Ook ja. We verkopen niet graag aan Ajax

10 november 2016 om 17:40

Omdat Ajax zich altijd vervelend opstelt en nare spelletjes speelt. PSV onderhandelt als een heer en bied serieuze en faire prijzen voor voetballers die ze willen hebben.

10 november 2016 om 18:07

Leg eens uit kakadu, wanneer en met welke Vitesse-spelers speelde Ajax spelletjes? De reden dat Vitesse Propper en Van Ginkel niet aan Ajax wilde verkopen, was volgens mij, omdat ze Ajax als concurrent zagen. Nogal cliches dat Ajax zich altijd vervelend opstelt en PSV zich als een heer gedraagt. En in tegenstelling tot Ajax wel met faire prijzen komt. Daarnaast is er geen club in Nederland, die weigert om opgeleide talenten uit Amsterdam op tehalen.

10 november 2016 om 18:33

Zoals toen wij meer boden voor van ginkel dan chelsea en jullie hem toch aan chelsea verkochten? Ontzettend smerig van ajax inderdaad..

10 november 2016 om 18:34

Propper wilde zelf alleen naar PSV. Dus had niks met Vitesse te maken.

10 november 2016 om 18:50

Toen Propper jonge bankzitter was, wilde Vitesse hem niet naar Ajax laten gaan.

10 november 2016 om 18:59

@buitenspelval Onzin, bijna elke speler in de eredivisie is te koop voor het juiste bedrag.

10 november 2016 om 20:14

@materrazzi

Ajax deed in 2011 een bod op Propper dat door Vitesse werd afgewezen. Wat de hoogte van het bod was weet ik niet precies, maar Vitesse wilde hem perse niet laten gaan. Het was in de tijd dat Jordania de club had gekocht en met Vitesse een aanval op de traditionele top drie wilde doen.

10 november 2016 om 22:39

Als ze het tweede bod meer hadden geboden hadden ze hem misschien wel binnengehaald.

10 november 2016 om 23:03

Als hadden en misschien in die ene zin zegt toch alles al? Overmars zal zijn best hebben gedaan hem te halen binnen de kaders die Ajax zich heeft gesteld mbt aankopen. Niet gelukt op dat moment, jammer dan er komen altijd weer andere spelers en andere mogelijkheden om de hoek kijken.

10 november 2016 om 16:53

Gudelj was ook gewoon een goede aankoop. Dat het anders loopt omdat een nieuwe trainer andere spelers gebruikt doet daar niet aan af.

Ontopic: Bij Vitesse vond ik het een goede speler maar zijn niveau dat hij vorig jaar bij PSV liet zien vond ik pas echt fantastisch. Zonder aanpassingsproblemen nam hij vaak de ploeg op sleeptouw. En juist tegen de grote tegenstanders liet hij het zien, ik denk dat hij nu al een stap hogerop kan maken omdat hij zo soepel is in het aanpassen aan een hoger niveau.

10 november 2016 om 17:05

Overmars had verder moeten kijken dan het tijdperk De Boer. Hij wist vast al eerder dat Ajax een andere type trainer zou aanstellen na De Boer. En dan had hij moeten weten dat Gudelj geen speler is voor aanvallend voetbal en positiespel in hoog tempo. Overmars krijgt fors betaald dan moet hij daar ook naar presteren met een gedegen visie.

10 november 2016 om 17:20

Wat een onzin. Dus Overmars moet tegen de Boer gaan zeggen dat hij een speler niet wilt halen, omdat er daarna een coach kan gaan komen, die wellicht aanvallend voetbal wilt spelen en daardoor past Gudelj minder in het systeem. Echt, denk eens logisch na.

10 november 2016 om 17:25

In principe zijn Bozs en De Boer hetzelfde type trainer. Beide willen graag balbezit en zetten het liefst de tegenstander onder druk dus Overmars luistert gewoon naar wat zijn trainer wil. Bovendien is Gudelj goed in positie en pressing voetbal. Alleen is hij zeer uit vorm en zijn er op dit moment betere spelers voor hem.

"overmars krijgt fors betaald dan moet hij daar ook naar presteren met een gedegen visie."

Dit doet hij dan ook al twee jaar waarin hij uitstekend presteert! Kijk even naar zijn aankopen volgens mij 8 van de basis 11. Onana, Sinkgraven, Ziyech, Sanchez, Viergever, Traore, Younes en Dolberg.

Dat terwijl hij ondertussen dikke winst maakt op het verkopen. Dus je kan stellen dat hij een heel goed team heeft samengesteld.

10 november 2016 om 17:41

Overmars had De Boer Pröpper moeten aanbevelen als nieuwe aankoop.

10 november 2016 om 17:51

Huh? Dus eigenlijk moet er nu ook al een klein vaardig spitsje worden gekocht omdat de volgende trainer... (wie weet wie??) straks meer op de counter wil spelen. En eigenlijk moet er ook een niet voetballende centrale verdeiger bij die sterk is in de lucht en het liefst traag is. Want de nieuwe trainer (wie weet wie) kiest straks voor snelle backs en een een snelle kleine terrier centraal op het middenveld met de punt naar achteren...

10 november 2016 om 17:51

Twee jaar uitstekend gepresteerd? Twee jaar geen kampioen worden. Dit jaar financieel verlies geleden. Met de aankopen Onana, Sanchez, Ziyech en Dolberg heeft Overmars uitstekende aankopen gedaan maar we moeten ook niet blind zijn voor zaken die niet goed zijn gegaan.

10 november 2016 om 17:56

Bosz moeten ze twee seizoenen Ajax laten trainen, op zich kan het geen kwaad om volgend seizoen alvast rekening te houden met aankopen voor de trainer die na Bosz gaat komen. Als Ajax al weet wie ze willen binnenhalen als nieuwe trainer. Dan zijn die alvast gewend aan het spelen bij Ajax. Maakt het werk alvast wat makkelijker voor de nieuwe trainer. Dat is visie hebben.

10 november 2016 om 23:00

Materrazi pssstt je vergeet een goed argument, nu de meeste aankopen ineens basisklanten zijn kan je bashen op de jeugdopleiding waar niets meer uitkomt.

On: Propper een prima speler waar nog veel potentie in zit, hopelijk blijft de man deze lijn volhouden blijft hem blessureleed bespaard en wordt het een basisklant bij Oranje.

11 november 2016 om 03:01

Surreal, man man ben je nou serieus? Gudelj heeft nooit wat toegevoegd aan Ajax, kan het tempo niet bijbenen. En over zijn dode spelmomenten en smerige houding nog te maar te zwijgen.

10 november 2016 om 17:22

Tja achteraf. Destijds zei iedereen dat Ajax wel wat fysiek en gif kon gebruiken. Werd door iedereen als een prima aankoop gezien.

10 november 2016 om 18:19

Ik vond Gudelj bijvoorbaat al niets. Maar ik had ook niet verwacht dat Propper het zo goed zou doen. Maar inderdaad, achteraf praten is altijd makkelijk.

Goede poll.
In 2014 was het verval van Oranje al gaande en had ook de Pröpper van toen mee kunnen komen.
Dit zegt helaas genoeg over de kwaliteiten van het NL elftal.

10 november 2016 om 16:51

In 2014 presteerd Oranje prima. Je moet verval niet verwarren met een ander spelsysteem. Van Gaal zag gewoon op tijd in dat we matige buitenspelers hebben en goede verdedigers. Om dan nog traditioneel aanvallend 4-3-3 te spelen is naief. Dat hebben Blind en Hiddink nooit goed begrepen. Blind gaat het overigens wel steeds iets beter aanpakken.
Je hoeft niet te domineren en veel kansen te creã«ren. Als je er drie per wedstrijd creã«ert en niks weggeeft zit je gebeiteld.

Leuke speler, maar ook hij is niet echt in topvorm. Het is een beetje slappe hap in Nederland de laatste tijd. Alsof twee wedstrijden per week te veel is voor sommige spelers.

10 november 2016 om 16:57

Het is dan ook nog vroeg in het seizoen en als je een wedstrijd op zondag speel, dan op woensdag en dan weer op zaterdag wil het nog weleens te veel worden. Dit is gewoon logisch en ook in in het buitenland zo, alleen wordt daar meer gerouleerd.

10 november 2016 om 17:03

Precies dit. Je ziet het ook vaak aan spelers die vertrekken naar het buitenland: binnen een jaar zijn ze twee keer zo breed en drie keer zo sterk. Dan denk ik, dat moet in NL toch ook wel mogelijk zijn? Maar verder wel meer dan een leuke speler: intelligente voetballer met een goeie traptechniek. Bovendien sympathieke 'normale' gozer, die het nog ver gaat schoppen als hij serieus aan zn fysiek gaat werken.

10 november 2016 om 17:12

Kroketjesmentaliteit van Van der Vaart

10 november 2016 om 17:24

Dat ligt er maar aan wat je wil, breder en sterker betekend veel meer spiermassa dus ook veel meer gewicht. Wordt draaien en wenden al een stuk lastiger. Messi, Aguerro, Iniesta en vele anderen zijn ook niet zo fysiek ingesteld maar behoren wel tot de allerbeste voetballers.

10 november 2016 om 18:11

Hoeft niet. Je kunt je spieren op verschillende manieren trainen. Je.hoeft niet opgepompt te raken. Pogba is sterk maar atletisch. Bruce lee had ook geen enorme spiermassa, maar was fysiek toch ijzersterk

10 november 2016 om 19:48

Inderdaad, feye88.

Breed en sterk betekend niet dat je geen snelheid meer hebt en niet meer atletisch bent. Kijk anders een keer naar de Nba.

Een absolute topspeler als Lebron James is 2 meter 3, weegt 113 kilo maar heeft ook een topsnelheid van 32 kilometer per uur. Dat is net zo snel als de gemeten topsnelheden van een Messi, C. Ronaldo of Robben.

Nu is James een freak, maar de snelste speler uit de Nba, Westbrook (topsnelheid van 34 kilometer per uur), is 1,91 en weegt 85 kilo. Ook bepaald geen kleintje als je dat vergelijkt met voetballers.

alsof je via Fc Groningen geen goede carriã¨re verloop zou kunnen hebben, peter Bosz, ik zeg Suarez, van Dijk, Tadic, Kostic zijn voorbeelden van spelers die via Groningen hun carriã¨re toch aardig hebben voortgezet.

10 november 2016 om 17:21

Botteghin is ook aardig op weg, en voor Zivko ligt ook nog alles open.

10 november 2016 om 18:15

Hij zegt alleen "wellicht anders gelopen" Kan ook positief zijn, al komt niet zo over.

Prã¶pper is altijd al technisch zeer begaafd geweest. Daarnaast heeft hij heel veel voetbalinzicht. Bij Vitesse is hij zelfs met Kashia, Vejinovic en van der Heijden tegen het kamikaze systeem van Bosz ingegaan en heeft de ploeg in het veld tactisch anders neergezet. Daar heeft Bosz zijn succesvolle halfjaar aan te danken, die hem als trainer op de kaart heeft gezet..
Bij Vitesse was hij net zo sterk als bij Psv. Bij PSV speelt hij met betere spelers en ook vaker grotere wedstrijden waar hij in opvalt.
Hij had inderdaad ook goed bij ajax gepast, maar ik ben er zelf blij om dat Jordania hem in Arnhem heeft gehouden. Net als van Ginkel overigens in een periode dat Vitesse serieus mee kon doen om de eerste 4 plaatsen. Van Ginkel is voor schappelijk geld naar Chelsea vertrokken. Daar heeft Vitesse ook een keuze uit betere huurlingen voor terug gekregen, dus ook dat moet feitelijk als transferopbrengst worden gezien. Bij verkoop krijgen ze wellicht ook een klein doorverkoop percentage van Chelsea. Van ajax zouden ze dat niet krijgen.
Toen Prã¶pper te koop was met een clausule in zijn contract is hij verscheten aan Psv. Ajax had toen ook kunnen toeslaan, maar Davy had meer vertrouwen in speeltijd bij PSV dan bij ajax. Dat had ook met de Boer te maken en de onderlinge sfeer bij ajax. PSV is gemoedelijker en daar rendeert Davy beter bij.
Gudelj heeft in zijn eerste seizoen redelijk gepresteerd bij ajax zo ver ik mij herinner. Nu valt hij buiten de boot. Voor hem is het beter ergens anders te gaan spelen. Ajax doet er goed aan hem eerst even een half jaar te verhuren. Als hij elders goed in vorm komt brengt hij bij verkoop veel meer op dan nu als bankzitter. Het is dat wij Baker al hebben met een speeltijdgarantie. Anders zou ik hem graag naar Arnhem zien komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren