Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Harde kritiek op Oranje: ‘Bijna ongelooflijk dat dit het Nederlands elftal is’

Laatste update:

Het Nederlands elftal leek woensdagavond door een benutte penalty van Davy Klaassen geruime tijd op een overwinning op België af te stevenen, maar de Rode Duivels kwamen tien minuten voor tijd nog langszij via Yannick Ferreira Carrasco. Dit aardige resultaat leidt een dag later echter niet tot een opgewekte stemming in de Nederlandse ochtendkranten.

/

“Het Nederlands elftal was tegen de Belgen een schokkende, piepende kar die elke keer blij was bij de volgende bocht, voor een korte rustpauze”, schrijft de Volkskrant. “Meer nog dan hardwerkende kanjers mist Nederland voetballers. Kerels ook. Gewoon, mooie, technisch begaafde voetballers met inzicht, mannen die iets kunnen met allebei hun benen, kerels die ontzag wekken. Het is zo gewoontjes allemaal, zo stroef, zo houterig soms. Het is bijna ongelooflijk dat dit het Nederlands elftal is.”

Trouw is met de woorden: ‘Dit was gewoon het niveau waarmee Nederland het voorlopig zal moeten doen, of misschien soms nog met iets minder’ niet veel positiever, al zag het Algemeen Dagblad wel wat lichtpuntjes: “Iedereen toont karakter. Geen speler uitgezonderd, ook na tegengoals of tegenslag met blessures zoals nu. Balverlies voorin? Meteen vormt Oranje een blok van zeven, acht man. Waar de fysieke slag met de Fransen vorige maand nog werd verloren, was dat nu niet het geval.”

Denk jij dat Oranje zich gaat plaatsen voor het WK in Rusland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 november 2016 om 09:56

Mertens speelt dan ook op de vleugel en Pogba op het middenveld. Noem dan Fellaini, maar die heeft wel fysiek.

10 november 2016 om 10:03

Dan klopt z'n punt niet, he. Messi is minder sterk dan Van Dijk dus Argentinië is fysiek zwakker dan Nederland. Althans, volgens diezelfde redenatie.

10 november 2016 om 10:32

Waar ik me aan ergerde is de voetbalinteligentie bij sommige spelers. Veltman bijvoorbeeld lijdt simpel balverlies, speelt de bal over 2 meter naar de verkeerde kleur, zorgt voor de moeilijkste oplossing terwijl hij de tijd heeft om aan de andere kant te openen. Ergerde me groen en geel aan hem.
Op fysiek gebied kwam het vaak voor dat spelers zich bij de achterlijn hun mannetje voorbij lieten gaan. De wil om terug te vechten ontbrak. Er werd wel gedisciplineerd vanuit de positie gespeeld, maar daar win je geen wedstrijden mee. Dan hebben we het niet over de selectiebeleid van Blind.
Het is niet dat ik Oranje wil afzeiken want Nederland heeft echt wel kwaliteit spelers en kunnen veel meer dan dat zij laten zien.

10 november 2016 om 12:47

Het is mij sowieso een volstrekt raadsel waarom Veltman in zijn huidige vorm uberhaupt al bij de selectie zit. Laat staan een basisplek heeft.

10 november 2016 om 19:31

Zelfde als Klaassen.. Speelt al maanden dramatisch maar staat wel gewoon in oranje..

10 november 2016 om 10:04

Scheelt wel wat als er met een echte diepe spits gespeeld wordt (lukaku, Benteke, Batshuayi) en dan Dembele of Fellaini of Nainggolan ipv Defour en Alderweireld ipv Ciman.

10 november 2016 om 10:16

Dat was ook een belachelijke keuze. Hadden met Origi, Benteke, Lukaku en Batshuayi volgens mij vier spitsen in de selectie en dan begin je met Mertens.

10 november 2016 om 10:29

Het was het proberen waard, altijd fijn om een plan B achter de hand te hebben als je plan A met een diepe spits tegen 2 sterke (maar statische) beren zoals pakweg Boateng en Hummels niet werkt.

Maar het pakte niet zo goed uit, kan gebeuren. Daar dienen oefenwedstrijden om, om te experimenteren.

10 november 2016 om 12:11

Heb de wedstrijd bekeken en geanalyseerd. De kranten hier uiten hier hun frustratie zonder dieper in te gaan op wat er werkelijk aan de hand was.

Nederland speelde met een B en C garnituur. Het ontbrak zodoende aan kwaliteit en vastigheid. Belgie speelde niet met hun sterkste elftal, maar had wel hun beste spelers op het veld. Het is dan invloedrijke spelers vs de B en C selectie van Nederland. We hebben daarom met een 1-1 gewoon een goede prestatie neergezet en de Belgen hebben onder gepresteerd wanneer je ervan uit gaat dat het spelers van wereldklasse zijn waarbij de invallers ook van goede kwaliteit zijn (in tegenstelling tot die van de Nederlandse).

De Zuiderburen hadden meer balbezit maar konden in de eerste helft weinig kansen creã«ren. De tweede helft ging beter, maar dat was ook logisch met de vreselijke wisselspelers a la Vilhena en Clasie die Oranje onwaardig zijn. Om maar te zwijgen over Veltman. Heb niks tegen Ajax spelers, maar jongens wat had ik graag Karsdorp weer in actie gezien, puur om te zien hoe hij zich etaleren na een veelbelovende Oranje start.

De 1-1 was een terecht uitslag, maar een overwinning kon makkelijk ten prooi vallen voor Nederland of Belgiã«. Ik wil verder een lans breken voor Lens. Zijn snelheid en power kan je altijd gebruiken als de technische vleugelspelers er niks van bakken. Maar zelfs een basisplaats zou misschien zelfs een goede keuze zijn. Hij was in ieder geval dreigend.

Klaassen doet wat hij kan, maar op zijn positie moet je een kanjer hebben. Ik weet nog steeds niet wat zijn specialiteit is, waar hij in uitblinkt. Het is eigenlijk een geluk dat we nog Sneijder hebben die met zijn ervaring en kwaliteit zeker van toegevoegde waarde is.

Van Bart Ramselaar had ik graag wat meer gezien. Had al een vermoeden dat hij een soortgelijke speler als Propper is, maar ben vooral nieuwsgierig naar de verschillen. Hetzelfde geldt voor Brenet. Natuurlijk was zijn solo actie en eigen gecreã«erde kans een hoogtepunt, maar laten we ons daarop niet blindstaren. Hoe goed kan hij Oranje van dienst zijn en in wat voor rol.

Bij vlagen heb ik een collectief gezien, iets dat als wapen dient als compensatie voor het gebrek aan individuele kwaliteit. Met dat kan men nog ver komen en wellicht verrassen. Verder wordt het eens tijd dat we een elftal zien zonder blessures en zullen we dan zien hoe redelijk dit Oranje kan zijn om niet alleen het WK te halen, maar ook om wat zelf-identiteit terug te krijgen.

10 november 2016 om 14:09

Ja, creativiteit is een groot gemis. Sneijder is een goede spelverdeler, maar get gekke is dat we een type van der vaart missen. Strootman, Propper, Ramselaar en in mindere mate Wijnaldum zijn allemaal soortgelijke types die een beetje kunnen mee verdedigen, maar vooral de weg naar voren willen zoeken, de lopende spelers en daar hebben we teveel van. Het is zo jammer dat Hakim Ziyech niet voor ons wil spelen, hij zou perfect in het plannetje passen om creatief wat te bewerkstelligen. Maar ik respecteer zijn keuze.

Je hebt gelijk, Clasie is slechter dan hij was. Heb hem voor de Saints aan het werk gezien en hij moet echt hard zijn best doen om het niveau bij te benen en zelfs dat gebeurt weinig. Zijn passing is ook erg achteruitgegaan, vaak levert hij simpele ballen in en maakt hij domme overtredingen.

Als het vanaf het middenveld niet kan komen dan van de flanken en daar hebben we gewoon de pech dat we geen tweede Robben hebben en dat hijzelf geblesseerd is. Heb nog wel hoop dat Promes zijn clubvorm voor Oranje kan etaleren. Maar dan is er nog het spitsenprobleem. Janssen die geen pepernoot raakt, maar nog altijd wel erg balvast is. Misschien is een 4-4-2 een oplossing zodat hij de bal voorin ook kwijt kan. Of anders een 3-5-2/5-3-2 met Janssen en Robben/promes in de aanval en vleugelaanvallers die oprukken vanuit de verdediging.

Ik vond het eigenlijk wel meevallen. Als je kijkt naar het verschil in kwaliteit, heeft Oranje het best aardig gedaan.

10 november 2016 om 10:01

Mee eens. We kunnen niet anders dan accepteren dat het de komende tijd niet veel beter wordt dan dit. Tegen een ploeg die in de top van de wereldranglijst staat je staande houden - althans niet verliezen - is al een prestatie.

Overigens vond ik het laatste kwartier van de wedstrijd wel beschamend, het leek op de rand van de zestien wel een rondo waarin Belgiã« in alle rust een opening mocht zoeken. Daarentegen is het knap dat dit alleen het laatste kwartier het geval was.

Met de huidige selectie moeten we weinig spectakel verwachten tegen grote ploegen, vanuit de omschakeling spelen en zorgen dat het achterin goed dichtgetimmerd is.

10 november 2016 om 10:04

Ik denk dat België zich meer zorgen moeten maken of die prijs waar ze zo op hopen ooit gaat komen met deze lichting. Tactisch niet best, en men wordt natuurlijk niet jonger. Nog nooit daadwerkelijk iets bereikt met dit materiaal, dus..

10 november 2016 om 10:17

Eens. Ik vond het alleen wel apart dat er van systeem werd gewisseld tegen Belgie. Na rust kwamen we er voetballend gewoon niet meer uit.

10 november 2016 om 10:42

Zou dit niet met de bondscoach te maken hebben? Een goede, tactische bondscoach moet toch wel iets kunnen met zo'n goed elftal? De spelers heb je al, nu nog een goed tactisch het plan, en de jongens op de juiste manier proberen te raken.

De harde kritiek is helemaal te begrijpen! Ik heb in mijn leven nog nooit zo'n slecht Nederlands elftal gezien als dit elftal. Op dit moment zijn er geen uitblinkers die het verschil kunnen maken.
Ik hoop dat er snel een goede jonge lichting aankomt die meer gaat brengen dan deze.

10 november 2016 om 10:57

@robertotac klopt. Maar nu eerst Luxemburg afwachten met Robben. Wie weet speelt hij super goed en dan hoor je niemand meer klagen. Ik snap het wel. Je hebt gewoon iemand nodig die het team vertrouwen geeft op punten. We hebben nou eenmaal pech gehad met zoveel blessureleed, want over een goed elftal kun je niet twisten, maar dat betekent nog niet gelijk dat ze ook samen goed spelen als een team. Zoals vele al hebben gezegd is Oranje in opbouw en voor nu verloopt dat aardig. Ook gister zag je toch echt wel dat Oranje veel beter wordt in verdedigend opzicht waar Van Dijk onze nieuwe top verdediger is. Ook zie ik wel een kansie liggen voor het Wk, want 1-1 spelen tegen Belgie hoe je het ook went of keert, ik vind het toch wel een prestatie.

10 november 2016 om 11:00

nou begin jaren '80 was het ook niet heul best....werd pas beter nadat van Basten, Gullit en Rijkaard in beeld kwamen.

10 november 2016 om 11:48

@staanplaats

Dit soort perioden heb je er altijd tussen. En dat is logisch omdat je afhankelijk van Moeder Natuur. Een Sneijder, Robben of Van Persie wordt maar eens in de zoveel tijd geboren. Belgie is niet ineens zo goed en staat niet ineens zo hoog op de wereldranglijst omdat ze plotseling het wiel hebben uitgevonden, maar omdat Moeder Natuur het land op dit moment uitermate gunstig gezind is en het ene na het andere supertalent aflevert. Dat houdt vanzelf weer een keer op en dan duikelt de ploeg vanzelf weer uit de top tien van de ranglijst. Dat is niet alleen Nederland overkomen, maar zelfs grote landen als Duitsland, Spanje en Frankrijk. In Duitsaland wacht men ook al decennia lang op een nieuwe Frans Beckenbauer, terwijl het land 9 keer zo groot is als NL en meer dan vijf keer zoveel inwoners telt.

Belgie moet zich veel weer zorgen maken dan NL omdat het land overloopt van absolute topspelers en de prestaties daarmee niet in de pas lopen. De kritiek op Oranje is volstrekt maar dan ook echt volstrekt belachelijk omdat de selectie al niet overloopt van de kwaliteit, terwijl de ene na de andere international omvalt. Als je zo weinig kwaliteit hebt als Oranje, moet je niet teveel naar het veldspel kijken, maar naar dee resultaten. En een gelijkspel tegen een land als Belgie, dat op iedere positie een speler kan opstellen die wat kwaliteit betreft superieur is aan zijn collega in het Oranje, is een meer dan voortreffelijk resultaat.

10 november 2016 om 12:28

@ staanplaats,

Ik noemde ook specifiek 'in mijn leven' haha. Ik ben van 1981 en keek voetbal vanaf +- 1986. Er zullen misschien wel slechtere teams geweest zijn, maar daar kan ik niet over oordelen .

10 november 2016 om 15:47

Heb je geluk. De eerste helft vd jaren 80 was het ook niet best.

10 november 2016 om 11:15

Je kan toch niet oordelen over het elftal dat gister bij elkaar werd gebracht. Oranje miste zijn beste spelers. Als Robben, Strootman, Promes, Janssen, de Vrij en Vlaar fit zijn staan er op meerdere posities betere spelers. We kunnen blessures nu gewoon niet opvangen aangezien we dun in kwaliteit zitten. Dat zorgt ervoor dat we ons op dit moment niet kunnen meten met Belgiã« en de rest van de toplanden.

10 november 2016 om 12:32

Het gaat al jaren zo. Eindigen als 4de in een relatief eenvoudige groep en het nu ook matig doen met af en toe een aardige wedstrijd, noem jij dat goed?
Op Robben kun je niet bouwen, alleen als hii fit is. Dat is helaas niet vaak. Strootman is jaren geblesseerd geweest en heeft een aantal wedstrijden wat 'uitglijders' gehad. Promes heeft alleen nog een goede pot gespeeld tegen Wit-Rusland en Janssen doet het aardig, maar is nog lang niet de topper die we al decennia lang hadden in het Nederlands elftal.

10 november 2016 om 13:33

Of ik dat goed noem. Niet volgens de normen van een paar jaar geleden. Maar wij zijn nu op een goede dag (met iedereen fit) gelijk waardig aan Engeland en op een slechte dag (matige selectie zoals gister) zijn we niet meer dan een Zweden, zoals gister. Dus ja dan noem ik 1-1 met een park de bus tactiek prima. Die jongens van gister mogen blij zijn dat ze tegen die wereldspelers van Belgiã« geen 0-4 op de broek kregen. Snel vergeten deze wedstrijd, het beste dat erin zat was een blamage voorkomen. Zelfde tegen Frankrijk. Over 2 tot 4 jaar kunnen we ons met wat mazzel weer meten met de wereldtop. Tot dan gewoon realistisch zijn.

10 november 2016 om 13:35

Daarbij, wat Louis van Gaal deed, dat was natuurlijk niet normaal. De kans dat we met het huidige Oranje weer een halve finale halen is natuurlijk erg klein. Als we weer een eindtoernooi halen, gewoon hopen op volgende ronde, alles daarna is mooi meegenomen.

10 november 2016 om 11:55

Het is toch vreemd op kritiek te hebben op het feit dat er geen uitblinkers zijn? Je weet toch al lang dat die spelers er simpelweg niet zijn op dit moment? Dan moet je kijken naar de kwaliteit van de huidige selectie en beoordelen hoe zij het hebben gedaan. En dat viel mij dus behoorlijk mee.
Uiteraard heb je gelijk dat dit een zeer matige lichting is, maar dat weten we nu wel.

Ik vond het triest om het te zien. Met dit niveau en spelers hebben we niks te zoeken op een WK. Vooral Veldman, Clasie en Depay waren zeer slecht!

10 november 2016 om 10:08

Ik vond die drie ook slecht (en Blind ook trouwens) maar Clasie en Depay hebben zich al laten zien op een WK, dat ze slecht waren staat buiten kijf, maar zoiets kan blijkbaar snel kantelen.

10 november 2016 om 10:16

Tja en zo zijn er nog minstens 10 landen die 'niets te zoeken hebben op een Wk', maar er toch spelen. Ook al spelen we niet mee om de titel, het is toch belangrijk dat Nederland het WK haalt. Financieel heeft het Nederlandse voetbal er baat bij. Daarnaast kunnen spelers zich in de kijker spelen en worden zij wellicht voor een mooie smak geld verkocht. Ook zal de vrij jonge selectie van Oranje er niet slechter van worden om een WK te spelen.

Dus we kunnen er wel niets te zoeken hebben, maar toch hoop ik dat we het halen.

Wat was Memphis onthutsend slecht zeg!

Verder pure middelmaat en het ziet er voor de nabije toekomst niet uit dat dit gaat veranderen.

De punten die hierboven gegeven worden zijn gewoon lachwekkend. Akkoord, Belgie op 40 procent as niet goed gisteren maar Lens heeft bijvoorbeeld evenveel punten dan Carrasco. In Van Dijk zie ik wel een topper maar het is geen Hazard natuurlijk. Brenet zelfde verhaal, kan mss voetballen maar beter dan Hazard? Hoezo chauvinisme?

10 november 2016 om 10:01

Het gaat met die punten toch niet om hoe goed iemand is of kan zijn, maar hoe goed hij in de wedstrijd speelde. Hazard was gisteren prima, maar was verder toch niet bijzonder. Van Dijk heeft het gewoon goed gedaan tegen een bijzondere voorhoede.

Spelers die kwalitatief minder zijn, kunnen het nog steeds beter doen in een wedstrijd.
Je verdient sneller een hoger cijfer tegen een betere tegenstander, dan tegen een mindere tegenstander. Zeg trouwens niet dat ik het eens ben met de gegeven cijfers, maar het ''kan' wel.

10 november 2016 om 10:04

Dus jij vond Brenet gisteren beter dan Hazard en een stuk beter dan Carrasco? Komop zeg...

Over Van Dijk ben ik het eens, Mss wel de beste man op het veld gisteren.

10 november 2016 om 10:06

Haha Van Dijk is geen Hazard. Understatement van het jaar.

10 november 2016 om 10:07

Qua niveau zullen ze beiden aan de top blijven/komen. Maar een beest van een laatste man is inderdaad geen technische knulletje als Hazard.

10 november 2016 om 10:49

"zeg trouwens niet dat ik het eens ben met de gegeven cijfers, maar het ''kan' wel."

oftewel ik ben ik het niet eens met de cijfers die hierboven gegeven zijn, maar het kan wel zijn dat kwalitatief mindere spelers, hogere cijfers halen.

Dit is gewoon waar we het mee moeten doen. Al dat gezeik op Blind vind ik de laatste tijd overdreven, kijk met welke spelers hij speelt man. Gister stond er echt een dramatisch elftal. Doet wel pijn om te zien allemaal.

Gelukkig is de bondscoach tevreden.

Met alle respect kranten, en ik ben absoluut geen Blind-fan, maar dit was het C-elftal
Normaal heb je beschikking over De Vrij, Karsdorp, Kongolo, Strootman, Robben, Promes, Propper en Zoet.
Daarnaast zijn spelers als Willems, Clasie Depay al tijden uit vorm. In principe kunnen we een beter team neerzetten als op het WK 2014. We hebben voor de toekomst alleen wel echt een vervanger van Robben nodig.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus wellicht vandaar, maar een 1-1 tegen België is toch helemaal geen slecht resultaat?

10 november 2016 om 10:10

Nee, en we hadden hem nog kunnen winnen ook, die goal van de Belgen was een gelukje. Maar we speelden echt bijzonder slecht, vraag me af of we ooit zo'n laag niveau hebben gehaald als gisteren. En zelfs dan hadden we nog kunnen winnen.

10 november 2016 om 10:14

Belgiã« had ook gewoon kunnen winnen natuurlijk. Lukaku mist daar weer maar eens voor open goal. En Hazard werkt die kans op het einde met een Chelsea truitje ook voor 100% af.

10 november 2016 om 10:17

Ja, ik zal het je sterker vertellen, de Belgen hadden moeten winnen zelfs. Maar uiteindelijk mogen ze niet eens ontevreden zijn met een gelijkspel als je ziet hoe het doelpunt van de Belgen tot stand komt. Beetje zoals Feyenoord-Ajax van laatst.

10 november 2016 om 10:33

Met de bedenking dan dat Belgie eigenlijk ook gewoon een penalty had moeten krijgen voor die fout op Carrasco.

Ik vind wel dat er nuance moet zijn. We hebben heel veel afmeldingen en geblesseerden gehad.

Dit is nou gewoon het niveau waarmee we het de komende jaren mee moeten doen. Als Robben topfit is zal dat gelukkig schelen op 'n slok borrel. Maar meer dan dit kunnen we niet. Al stellen we de beste spelers van dit moment op. Al zet je een andere bondscoach. Het is niet anders.
Maar alle landen hebben weleens te maken met dit geval. Sommige vaker of langer dan andere. Dit is iets waar we moeten leren van.

Ik hou er al rekening mee we niet naar het WK gaan. Met oa de familie de jong een berghuis, clasie of een veltman heb je totaal niets te zoeken op zo een toernooi.

10 november 2016 om 09:58

Nou zijn Clasie en Veltman beiden hopeloos uit vorm. Kunnen allebei veel beter. Ik vond Veltman een tijdje geleden nog heel goed spelen. Onderschepte heel veel ballen en was lekker fel. Dat heeft hij nu niet. Bij Clasie hoop je altijd dat hij als een veldheer rondrent, ballen afpakt en direct de voorhoede in stelling brengt. Maar je merkt dat hij een soort zelfvertrouwen mist. Talent heeft hij genoeg.

10 november 2016 om 10:47

Ik vond hem veel vaker niks

Dit Oranje is ook weinig bijzonders ! Eerlijk is eerlijk, maar wel de realiteit, dus we zullen het ermee moeten doen.

We hebben een betrouwbare keeper.
En met Van Dijk een sterke CV, die zeker nog verder kan groeien tot topniveau
Uiteraard hebben we met Robben nog 1 topspeler in de selectie.

Sneijder is op zijn retour
Klaassen - Wijnaldum - Prã£â¶pper - Blind - Strootman - Janssen zijn modelprofs. Prima om erbij te hebben maar zij zullen oranje niet naar een hoger plan tillen.
Veltman - Bruma - Lens - Clasie - De Jong is simpelweg te licht voor Oranje.
Wel hebben we enkele goede talenten, die interessant zijn om te volgen: Karsdorp - Ramselaar - Vilhena - Zeegelaar en op termijn Bazoer en Tete en Haps.

Het selecteren van Depay - Schaars - Brenet - Narsingh is simpelweg een farce.

10 november 2016 om 10:34

Dan doe je bruma echt tekort. Ik vond hem juist dat hij gisteren goed speelde. Maar helaas zijn mensen die vinden dat bruma een harde speler is met onnodige overtreding maakt.

Nederland heeft geen echte top speler(s) meer en dat valt erg op in zulke wedstrijden.

Nederland heeft met Robben maar 1 speler van topniveau, de rest is nou eenmaal (nog) niet goed genoeg. Als er daarnaast ook nog eens 6 of 7 basisspelers geblesseerd zijn, gaat het niveau snel omlaag. Als je kijkt naar het spelersmateriaal, dan doet het Nederlands elftal zo slecht nog niet.

10 november 2016 om 10:39

Van Dijk en De Vrij zijn ook van topniveau. Daarnaast heb je met backs als Karsdorp, Kongolo, Haps, Tete en Brenet uitstekende opties. Nederland kan best meedoen, maar dan niet als aanvallend elftal. Het spelersmateriaal schreeuwt een beetje om een Ferguson United systeem.
Verdedigend alles solide, spelers met een goede pass gebruiken om snelle voorwaartsen aan te spelen. Paar box-to-box spelers en gebruik maken van je sterke backs. Kun je best een eind komen.

Steek
Karsdorp
De Vrij
Van Dijk
Haps/Kongolo
Proppert
Strootman
Blind
Wijnaldum
Robben/Prome
Janssen/Dost
10 november 2016 om 10:50

Ben wel met je eens maar in een 4-4-2 systeem zal ik niet met Dost of Janssen beginnen.
Ik zou dan met Robben op rechts en Promes/depay op links beginnen.

12 november 2016 om 12:35

@feye88

Ik vind de Vrij en van Dijk zeker goede verdedigers, maar niet exceptioneel. Met de spelers die Nederland kan opstellen als iedereen fit is heb je een redelijk elftal dat tegen de 8 beste landen geen kans maakt, en tegen landen uit de top 30 evenveel kans maakt om te winnen als te verliezen.

De kranten moeten niet overdrijven.
a) we weten al dat het niet best is.
b) blessuregolf waardoor je helemaal niks meer overhoudt.

Het wordt tijd dat de kranten Oranje niet meer beoordelen op wat het was, maar op wat het is.

Ze hebben gelijk, maar er waren erg veel spelers afwezig. Wel konden we wederom zien dat Clasie, Janssen en Depay voorlopig niet meer opgeroepen hoeven te worden.

Achterin is het nog veelal jong, maar dat komt voor mijn gevoel wel goed. Op het creatieve middenveld en de aanval zijn we gewoon te licht. Ik vind Ramselaar dit jaar echt een ontdekking (had ik zelf nooit verwacht), maar daar kan en mag je in Oranje nog niet teveel van verwachten. Janssen vond ik weer een drama (komt ook z'n man niet voorbij en ligt snel op de grond), en Dost vind ik veel te statisch (wel goed bruikbaar als sub/stormram). De vraag is alleen wie je er wel wil neerzetten. Luuk de Jong is ook geen optie. Ik denk daarom dat we veel beter bijvoorbeeld een Sneijder als spits kan neerzetten in de rol die "messi" ook kan hebben (die dan de vrijheid heeft en geeft aan de buitenspelers om hun actie te maken).

10 november 2016 om 10:16

Depay heeft geen ritme, Janssen heeft 20 minuten rondgelopen zonder ook maar iets te registreren (hersenschudding?) en Clasie komt net terug van een blessure en krijgt net weer speeltijd bij Southampton. Ik vind het wonderlijk dat je Veltman niet noemt, een speler die wel ritme heeft en bij zijn club altijd speelt, maar gisteren wederom erbarmelijk slecht was. Als je Veltman in Oranje ziet spelen dan krijgen rechtsbacks uit het verleden (lucius, Dirk Marcellis, Boulahrouz) ineens veel meer aanzien.

Sneijder als spits zou nu nergens op slaan, de buitenspelers zijn niet van het niveau om telkens in het centrum op te duiken en de middenvelders missen ook dat scorend vermogen. Alleen Klaassen wellicht, maar die was gisteren ook zeer slecht voetballend (al lijdt zijn scorend vermogen daar doorgaans niet onder gek genoeg).

10 november 2016 om 10:26

Veltman vond ik inderdaad geen sterke wedstrijd spelen. Voor echt gevaar heeft hij weinig gezorgd (van de Belgen dan te verstaan). Janssen heeft voor z'n beuk op zijn hoofd 0 rendement gehad en ook in de wedstrijden ervoor te weinig rendement. Een spits moet scoren als hij een voorzet krijgt (die uiteraard ook weinig komt) of zelf een actie maken. Daarbij komt ook nog eens dat Depay en Janssen erg weinig spelen bij hun club. Hiermee zeg ik niet dat ze nooit meer opgeroepen hoeven te worden, alleen voor nu niet.

We zijn het wel eens dat we gewoon te weinig kwaliteit in Oranje hebben. Blind zal creatief moeten zijn om de beperkte voetballers van nu toch te kunnen laten renderen. En er zijn echt wel talenten die, als ze weer verder ontwikkelen, ons over een paar jaar heel gelukkig kunnen maken.

10 november 2016 om 10:43

Aub geen Klaassen op de spits, Dit is de reden waarom blind weg moet bij oranje.
Als hij echt de kwalificatie wilt halen? moet hij gewoon spelers selecteren die echt bewezen hebben in de club en ook de tactiek aanpassen hoe ze bij hun clubs presteren. De roon, van persie, hoedt verdienen eerder dan veltman, clasie en luuk de Jong om geselecteerd te worden voor oranje.

10 november 2016 om 10:54

@4ever4ajax

Hij veroorzaakte ook een strafschop die gelukkig niet werd gegeven (overtreding van achter binnen het strafschopgebied en vrije trap net daarbuiten, zelfs een verontwaardige commentator).
Dus je hebt het verkeerd dat hij niet voor gevaar voor de Belgen zorgde.

10 november 2016 om 11:03

Met Luckykes eens, en na dat moment werd het steeds erger..verkeerde kant dekken en bal niet wegkrijgen, maar van dat laatste hadden er meer last

ach die kranten praten maar wat. ze moeten toch de krant vullen.
Dat het Nederlands elftal minder is dan de jaren hiervoor, dat is geen nieuw nieuws.
Ik vond het verschil tussen Nederland en Belgiã« over de gehele wedstrijd nog wel mee vallen, alleen de laatste 20 minuten waren echt voor de Belgen. Dan zie je dat ze meer kwaliteiten hebben dan Nederland.

Nederland kan een sterke verdediging en middenveld neerzetten, maar in de voorste linie ontbreekt de kwaliteit.
Ik zou toch terugpakken op een v. Persie en zeker een Huntelaar. dit zijn spelers die ervaring en extra kwaliteit bezitten, met name internationaal.
Die Dost kan echt niet, die kan je eventueel als derde spits selecteren. Ook al is de Jong niet in goede doen, denk toch dat hij beter is dan Dost.
We moeten ook niet vergeten dat er wel heel veel blessures en afzeggingen waren. dus hebben we het "denk ik" tegen dit Belgiã« wel het maximale eruit gehaald.

Natuurlijk is het vervelend om te constateren dat wij misschien wel geen enkele top speler meer hebben. Echter heeft het verleden ook aangetoond dat het Nederlands Elftal ook met top spelers zich niet wist te kwalificeren voor toernooien, en het laatste EK heeft aangetoond dat je het toernooi nog eerder haalt als je een team hebt dat echt als team ervoor gaat. En op dit gebied vind ik dat Nederland een goede ontwikkeling door maakt.
Dit juist weer in tegenstelling tot jong Oranje. In Jong Oranje zit verhoudingsgewijs veel talent en zitten veel speler die op een aardig niveau voetballen. Dit elftal heeft in vergelijking (tot de tegenstanders) meer kwaliteit maar laat het mentaal af weten.

De potentie is broos, maar wel aanwezig. Het moeten vervangen van basisspelers is al snel een heel groot verval. Dat is jammer, maar de huidige situatie is niet anders. Wel is het te hopen dat Robben voor een langere periode beschikbaar is en blijft voor het NL elftal. Verder heb ik wel het idee dat tijdperk Snijder teneinde is, zeker op de positie waar hij nu speelt. Geen enkele toegevoegde waarde meer, dus ook maar gewoon door selecteren. Complimenten voor Van Dijk en Bruma en ,,basis'' backs Karsdorp en Kongolo is de verdediging prima. De huidige spitsen blijven een probleem, met name toch die druistige Janssen en die hark van Dost maar goed, terugvallen op die ouwe meuk is het ook niet. Kunnen we die Dolberg geen NL maken?

Dit elftal is niet al te best in vergelijking met een aantal jaren terug. Maar iedereen is ook aan het overdrijven, als je kijkt naar ploegen die op een ek of wk staan, dan zijn er genoeg ploegen bij die helemaal geen internationals hebben in grote competities. Nederland is qua spelers nog steeds beter dan 90%van de landen. Alleen met een kluns als Blind op de bank kom je nergens. Daarbij moet nog wel gezegd worden dat er op dit moment wel erg veel blessures zijn. Maar dan alsnog is het onbegrijpelijk dat spelers als veltman keer op keer worden opgeroepen en opgesteld.

Maar het is niet alsof we ons 6 jaar geleden moeiteloos hadden geplaatst als we met frankrijk in een poule hadden gezeten. We hebben op dit moment gewoon een beetje pech. Als we een groep zoals belgie hadden gehad, dan hadden we gewoon een hele goede kans op eerste te worden en direct te kwalificeren. Soms moet het gewoon een beetje meezitten.

Nederland is momenteel minder dan Belgiã«, had veel blessures en heeft alsnog gelijk gespeeld tegen een (niet al te gemotiveerd) maar wel beter Belgiã«. Ik vind het een prima resultaat en we kunnen zeker door met dit Nederlands Elftal. We hebben gewoon een hoop goede talenten die zeker de (sub)top kunnen halen. We missen alleen een groep echt goede spelers van 25 tot 30 jaar.

ik mis het echte 4-3-3 systeem, vleugelspelers moeten de spitsen meer gaan bedienen, als ik zie waar de spitsen van oranje de bal moeten komen halen om uberhaupst aan de bal te komen, beschamend gewoon, aanvoer van uit de verdediging beperken en het midden veld de bal laten verdelen, Ik zie dat de back Veldman als ie al naar voren gaat niet snel op zijn plaats terug is, Ik zie een van Dijk veel energie verbruiken omdat hij de gaten dicht loopt , die man moet veel fouten achterin recht breien, kost veel te veel energie, het middenveld moet wellicht niet met Klaassen gaan spelen maar me op re Ramselaar en Sneijder erachter als spelverdeler, en op li Vilhena en voorin Depay of Lens op li of rechts en in de spits Janssen of Dost . Laat de bal het werk doen, het kost n.l. veel energie als je altijd achter de feiten aan rent.

Blind moet gewoon weer kwaliteit spitsen opstellen en niet alleen een loopwonder.
ongelooflijk dat hij Janssen bombadeert als enige nr1 spits. Echt ongelooflijk.
Zoals Rafael het al zei en ik zeg het al maanden, Van Persie en Huntelaar alleen hun linker been is al beter dan Janssen. Voor de rest vind ik Klaassen ook niks toevoegen. Moeten inderdaad constateren dat deze lichting veel minder is dan pakweg 4 jaar geleden!
Maar ik vind sommige keuzes van Blind ongelooflijkwaardig. Daarnaast werd het tijd dat Brenet werd opgeroepen. Is gewoon 2 klasses beter dan Karsdorp die opgehyped word.
Maar wat is die Janssen slecht he! Dat is onze nr 1 spits....hou toch op Blind...
Blij dat Robben weer aansluit en dat we onze grote smurf Sneijder nog hebben

Prima gespeeld, met een veredeld B-elftal gelijk tegen de mondiale nummer 4. Zeer hoopgevend.

Nederland heeft een mindere generatie maar laten we niet te dramatisch doen. Belgiã£â« is de nr. 4 van de Fifa lijst maar het wordt gewoon 1-1. Dan ben je niet weggespeeld. Neem in ogenschouw de krankzinnige hoeveelheid geblesseerde spelers en spelers die om andere redenen hun normale niveau niet halen en dan valt het echt wel mee. Geen absolute wereldtop maar echt wel net daaronder in normale omstandigheden. Met onderstaande opstelling of bij een sterkere tegenstander Sneijder ipv Promes in een vrije rol op links en een extra middenvelder (prã¶pper of Klaassen) heb je gewoon een aardig team.

Stekelenburg
Karsdorp
Bruma
Van Dijk
Blind
Wijnaldum
Strootman
Sneijder
Robben
Jansen
Promes

Wat een gejammer weer, alsof vroeger nooit spelers in het elftal stonden die er eigenlijk niks te zoeken hadden.

Het grote verschil is dat we nog maar 1 wereldtopper hebben maar het is allemaal niet zo somber als dat mensen het voordoen.

Zit de wedstrijd nu te kijken maar ik zag net voor de wedstrijd 2 mannen iets krijgen, nou ik weet niet hoor maar we hebben meer potentie achterin centraal staan op dit moment als die 2.

Als iedereen fit is kan je gewoon een hele aardige selectie neer zetten, en ja niet niet meer als aardig maar het is niet zo dramatisch als iedereen zegt.

Grootste gemis zit hem in beweging. Een speler als Hazard, of een De Bruyne is Altijd in beweging of hij nou met bal of zonder bal is. Bij Oranje reageert men pas op het moment dat een bal gespeeld is. Er is 1 iemand bij Oranje die dat beheerst en dat is Sneijder, die zie je dat nog altijd doen. De rest staat erbij en kijkt er vaak naar.

Wij horen waarschijnlijk tussen plek 10 - 15 op de wereldranglijst. Dan is het toch niet gek dat je een top 5 land beter is. Wat hadden dan verwacht? Dat wij even spelers als de Bruijne & Hazzard ff zoek spelen?
Ik vond het tot de 65e minuut ook prima gaan hoor. We hebben al een mindere selectie en dan was er ook nog eens een deel van onze basis niet bij of uitgevallen. Dan is een 1-1 echt een prima resultaat tegen dit Belgie.

Dit Oranje speelde grotendeels met invallers voor invallers voor vaste basiskrachten. Niet raar dat het voetballende niveau lager was, dan er in principe normaliter gehaald kan worden, al is Nederland momenteel natuurlijk niet wereldtop.

Ik vond Oranje organisatorisch prima stabiele pot spelen, zeker in vergelijking tot een jaar terug. Vanuit de counter werd er vaak slordig gespeeld, maar desondanks was er zo nu en dan toch serieuze dreiging voor het doel van de Belgen.

Die slordigheid is natuurlijk niet vreemd met een selectie vol voetballers, die normaal gezien slechts overwegend in de voorselectie zitten.
Het lijkt me niet meer dan normaal, dat de beschikbare spelers elkaar op het veld niet altijd goed verstonden en het meermaals leidde tot een slechte pass met balverlies tot gevolg.

De ruimte voor een snelle counter lag er af en toe. Een ingespeeld elftal had daar meer gebruik van gemaakt. Al met al was het niet onverdienstelijk, dat Oranje met deze toch sterk afgeroomde selectie 1-1 heeft gespeeld tegen een Belgisch elftal, waarin de belangrijkste troeven stonden opgesteld.

Jammer dat er veelal door een negatieve bril gekeken en beoordeeld wordt door het gros van de media en voetbalvolgers. Er valt toch genoeg positiefs te halen uit de wedstrijd.

Laten we om te beginnen eens stoppen om deze lichting af te branden en te vergelijken met die van de afgelopen drie decennia. We verkeren in een duidelijke overgangsfase en hebben te dealen met een minder getalenteerde generatie twintigers, dan we gewend waren.

Je mag van dit huidige, uitgedunde Oranje niet verwachten, dat ze oogstrelend aanvallend combinatievoetbal spelen. Dat is niet fair. Er worden welhaast wonderen verwacht, uitslagen die vroeger normaal waren en bij de status hoorde. Waarom zouden we ons voor deze generatie moeten schamen? We zijn God niet.

De verwachtingen horen te worden aangepast aan het huidige, beschikbare materiaal, dat overwegend modaal is. Laten we vooral hopen dat Oranje zich weet te plaatsen voor de WK, zodat er ervaring kan worden opgedaan door de betere midtwintigers en de daarachter aanwezige talentvolle lichting tieners en begin twintigers naadloos kan aansluiten en binnen een jaar of vijf het niveau van Oranje weer kan optillen naar een niveau dat we gewend zijn.

Zo somber als velen Nederlanders de toekomst van het nationale voetbal inzien, zo somber zie ik het allemaal niet. Ook aan deze mindere overgangsperiode komt een eind, zeker als je bekijkt welk talent er achter deze generatie staat.

Met jongens als Ramselaar, Vilhena, Tete, Karsdorp, Bazoer, De Ligt, Nouri, Van de Beek, Bergwijn, Lammers, Promes, Forsu-Mensah, Brenet, Hendrix, enz. staat er genoeg talent te popelen achter spelers als De Vrij, Propper, Van Dijk, Strootman, Blind, Wijnaldum, Van Ginkel, Klaassen, Bruma, Willems, e.d., de spelers die nog een aantal jaren mee kunnen.

Aanvallend is het misschien wat mager, al kunnen spelers als Depay, Janssen, Zivkovic, Berghuis nog flinke stappen maken c.q alsnog doorbreken en weet je nooit hoe verschillende jeugdspelers zich nog gaan ontwikkelen.

De realiteit is zoals die is. Nederland hoort in Europa bij een grote groep
middenmoters. Belgie subtop, maar geen top. Gisteravond wel de bovenliggende
partij, maar in de eerste helft was Nederland aanvallend veel scherper en dat
had zomaar verkeerd voor onze Zuideburen af kunnen lopen. Dan wordt vanwege
blessureleed aan Oranje kant gaandeweg de wedstrijd meer een struggle for life,
mede door de verkeerde keuzes van onze bondscoach. Jammer dat Nederland
het met Blind moet doen, want er bestaan echt wel betere opties dan welke hij
opteert. Waarom de tweede helft geen 4-4-2 i.p.v. 5-3-2? In de eerste helft liep
dat, met een amper meeverdedigende Sneijder hangend op links, toch redelijk?
Wissel Klaassen (zeer ondergewaardeerd!) ook onbegrijpelijk. Met Clasie - wat
is daar mee gebeurd? - werd Oranje compleet overlopen. Gelukkig dat de Belgen
meer sierpaardjes zijn dan meedogenloos, en Nederland wel karakter bleef tonen,
waardoor er een uiteindelijk verdiend gelijkspel werd gehaald. Maar waarom de
immer falende Veltman opstellen (oproepen) en spelers die steeds weer - of nu -
door de ondergrens zakken (depay, Clasie) mee laten doen. De Roon speelt
wekelijks de pannen van het dak bij Middlesbrough, om als voorbeeld te noemen,
die verkies je dan toch boven Clasie? Een uitblinkende Ramselaar bij PSV mag
ook best vaker meespelen. Er zijn voldoende lichtpuntjes (robben!) waardoor
Oranje best resultaat kan halen in Europa, maar dan is een eerste vereiste wel
het vertrek van Blind. Want als iemand in de afgelopen tijd heeft bewezen het
coachvak niet te beheersen (zyech laten lopen b.v.) is hij het wel. Maar met de
zonderling van Breukelen aan het roer bij de Knvb ben ik niet zo zeker van een
goede voortzetting, al is die best te realiseren, maar als gezegd, op andere basis.

mssch mu es ophouden met vergelijken met landen als Belgie en Frankrijk..? We weten nu wel dat we n mindere lichting hebben. Shit happens. Frankrijk en Belgie hebben bijna (robben/ vdijk/sneijder uitgezonderd?) op elke postie een betere, wat heet mssch wel 2 betere spelers. Mis je ook nog es een behoorlijk aantal spelers...tsja, wat verwacht je dan.

Veel beter dan wat er gisteren op het veld stond hadden we niet beschikbaar. Kunnen we wel gaan zeuren dat het niks is, maar het is niet dat er een alternatieve groep aan spelers voorhanden was die de bondscoach anders had moeten neerzetten.

de Nederlandse pers houdt het vooral op arrogante Belgen om zo niet te moeten spreken over de onmacht van oranje ...
natuurlijk waren de Belgen beter dan oranje en het was enkel door misschien wel een beetje arrogantie van de Belgen dat ze niet met 100% focus aan het spelen waren want anders had oranje wel minstens drie doelpunten om de oren gekregen .
de pers zou het beter houden op de onmacht en het spel van oranje , ze stonden gewoon te wachtten op hun eigen speelhelft om dan trachtten te counteren , dat was het enige doel want meevoetballen zat er niet in en al zeker niet de wedstrijd vast te nemen en Belgiã« weg te drukken want dat kon niet , de Belgen waren individueel veel sterker en klasrijker ....
nu de Belgen en oefenwedstrijden spelen is nooit een goed idee geweest,meestal geven oefenwedstrijden niet veel bekijks en het lijkt wel of ze dan een versnelling lager spelen .... gelukkig voor oranje !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren