Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Friezen brengen Feyenoord nieuwe schade toe

Laatste update:
/

Feyenoord heeft voor de tweede keer op rij dit seizoen puntverlies geleden. Na het gelijkspel tegen Ajax van vorige week zondag, wist de ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst niet te winnen van sc Heerenveen (2-2). Met een assist en een doelpunt was Arber Zeneli de grote man aan de kant van Heerenveen.

Feyenoord leed vorige week tegen Ajax het eerste puntverlies van het seizoen. Na het duel met de Amsterdammers stond de titelkandidaat voor opnieuw een zware middag. Heerenveen is het seizoen uitstekend uit de startblokken gekomen en draait bovenin de Eredivisie mee. Ook in De Kuip kwam de ploeg van trainer Jurgen Streppel goed uit de startblokken. Al na vijf minuten werd het 0-1 door Reza Ghoochannejad. Op aangeven van Arber Zeneli schoot hij de bal bij de eerste paal achter doelman Brad Jones. De Kuip was stil en bij iedereen drong het besef door dat het wel eens een heel lastige middag kon gaan worden.

Maar nog voor rust zou Feyenoord orde op zaken stellen, mede dankzij de twee buitenspelers Jens Toornstra en Bilal Basacikoglu, het tweetal dat van Van Bronckhorst de voorkeur krijgt boven Eljero Elia en Steven Berghuis. Na 25 minuten spelen was het Toornstra die Nicolai Jørgensen oog in oog zette met Erwin Mulder. De Deense spits schoot de bal in de verre hoek tegen de touwen: 1-1. De Rotterdammers namen geen genoegen met de gelijkmaker en wilde meer. De jacht naar de voorsprong werd geopend en gevonden op slag van rust. Basacikoglu versierde een strafschop voor de thuisploeg door toedoen van Jerry St. Juste. Deze werd genomen door Dirk Kuyt en gekeerd door Mulder, maar in de rebound was Karsdorp er als de kippen bij om zijn ploeg op voorsprong te schieten.

/

Even na rust kreeg Basacikoglu dé kans op de 3-1, maar hij scoorde niet. Aan de andere kant deed Zeneli dat wel. Met een verwoestende uithaal poeierde hij de 2-2 binnen. Een nieuwe tik voor Feyenoord, dat opnieuw op zoek moest naar de voorsprong. Want na het gelijkspel van vorige week, wilde Feyenoord niet opnieuw punten inleveren. Elia verving Basacikoglu en moest zorgen voor nieuw elan.

De bezoekers brachten in de slotfase met Henk Veerman en Luciano Slagveer verse aanvallende krachten, terwijl Feyenoord bleef hopen op de 3-2. Jan-Arie van der Heijden probeerde het van afstand, maar schoot naast. De Rotterdammers bleven aanzetten en Heerenveen vond een gelijkspel wel prima, getuige het ellenlange tijdrekken van Mulder. De tijd tikte weg in het nadeel van de thuisploeg en ook in de blessuretijd wist Feyenoord niet meer tot scoren te komen.

Feyenoord verdiende een zege

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Boekel laat hier twee punten liggen. Ik ben niet zo vaak geã¯rriteerd op de scheidsrechters maar vandaag was hij erg in het voordeel van Feyenoord. Penalty was niks aan de hand, Bilal liet zijn benen hangen en liet zichzelf vallen, absoluut geen strafschop. Tweede helft loopt Veerman alleen op het doel af en krijgt een arm in zijn rug van Karsdorp en word ten aarde gebracht. En nu laat Van Boekel gewoon doorspelen. Heerenveen heeft goed mee gevoetbald tegen twaalf man vandaag.

30 oktober 2016 om 16:26

Heerenveen was een leuke oefentegenstander voor donderdag inderdaad

30 oktober 2016 om 16:47

Haha een leuke oefentegenstander ja? Vooral deze uitslagen blijven neerzetten tegen de 'oefentegenstanders' dan is Feyenoord lekker snel bij gehaald

30 oktober 2016 om 19:11

Scheidsrechter van Boekel maakt er een mannelijke wedstrijd van door veel toe te laten. Toch gaf hij kinderlijk eenvoudig de strafschop voor een licht duwtje/halve schouderduw. Dit paste totaal niet in de manier van fluiten van de sceidsrechter vandaag.
Als je wel een strafschop geeft had hij hierna veel meer moeten fluiten voor kleine overtredingen.

30 oktober 2016 om 19:45

Kan ook niet anders. Zoveel mazzel houden ze nooit

30 oktober 2016 om 16:40

Inderdaad, bilal benen laten hangen? Krijgt een por in zijn rug, lichte overtreding maar dus een overtreding. Altijd dat gezeik te zwaar voor een penalty, binnen of buiten de 16 gelden dezelfde regels voor overtredingen.
En veerman? Niet eens een duw te bekennen en karsdorp had hem al ingehaald.
Heerenveen mag de handjes dicht knijpen dat ze een punt halen, want feyenoord verzuimde het gewoon af te maken. Met daarbij van boekel die aan beide kanten slecht floot, maar dat was vandaag vooral in het nadeel van feyenoord.

30 oktober 2016 om 16:58

En daarbij komt dat de vermeende overtreding van karsdorp 5meter buiten de 16 was. @jhil Maar op facebook ook al veel likes proberen binnen te halen met je anti feyenoord reactie, beetje triest maar zegt ook genoeg dat iedereen bang is voor feyenoord dit seizoen.

30 oktober 2016 om 19:13

Nou goalski je mag je bril wel even afzetten. Het was helemaal geen overtreding van St Juste. Dat heet een duel.. Welke duw in de rug? Was gewoon een schouderduw. En bilal valt als een stervende zwaan. Als we hier al penals voor gaan geven worden we het lachertje van Europa. Die Mark Clattenburg, Rizzoli, Brych, etc. lachen zich kapot als ze dit zien.

30 oktober 2016 om 19:30

Nouja, het was volgens mij wel degelijk een duw in de rug. Een klein duwtje en Bilal gaat makkelijk liggen, maar het was wel een duw. Wat betreft Karsdorp en Veerman vond ik lastig te beoordelen, aangezien Karsdorp ook zijn armen gebruikt. Alleen het verschil met dat met Bilal is dat dit vanaf de zijkant was en niet in de rug.

30 oktober 2016 om 16:27

Wedstrijd wordt inderdaad beslist door het feit dat Veerman een meter langer is dan Bilal. Laten we eerlijk zijn, beide situaties is natuurlijk niet veel aan de hand. Maar als je er dan voor gaat fluiten doe het dan twee keer. Feyenoord kwam sowieso goed weg, na 18 minuten hadden ze al met tien moeten staan. Wat een overtreding van Botteghin zeg.

30 oktober 2016 om 16:48

Joost ik denk dat je nog eens naar beide situaties moet kijken.
Ik vond ten eerste de panel ook ligt gegeven maar er zat toch wel een redelijk verschil in.
Bilal krijgt in de 16 een duw in de rug. Hij wil hem een schouderduw geven echter is Bilal sneller en al weg dus duw in de rug uit Balance panel.

Ik weet eigenlijk niet eens of veerman al binnen de 16 was.
Maar karsdorp haalt hem in en veerman schrikt en struikelt over zijn eigen benen. Wel lekker dat veerman lang is maar dat maakt hem ook traag.
Wat ik zeg ik zelf zou denk voor beide niet fluiten maar zit degelijk verschil in de situatie .

30 oktober 2016 om 17:01

Die pingel van Bilal was geen pingel, maar dat geval van Veerman was ook niet een overtreding. Hij struikelde zelf, er was wel licht contact maar het is een contactsport.

30 oktober 2016 om 17:02

Ik zie ik beide situaties geen overtreding. Enige verschil is de lengte van 'het slachtoffer' waar de kleine de schouderduw op hoofdhoogte krijgt en een duik inzet komt de schouder bij de lange op de middel en verzet hij zich tegen vallen.

30 oktober 2016 om 18:17

En dan nog de elleboog van Jorgensen waarmee hij Schaars blesseerde.

30 oktober 2016 om 18:59

Elleboog? Hou toch op man, je lijkt leo driessen wel! Er is ABSOLUUT geen sprake van een elleboog! Zn arm hangt wat hoog, maar beweegt totaal niet. Nee, dit is gewoon een sterk staaltje matennaaien en toneel van Schaars...

30 oktober 2016 om 19:17

Nou @bliek ik adviseer jou om de beelden even terug te kijken met een goede bril met jampot glazen. Kom op zeg een penalty? Echt waar? Helemaal niks aan de hand. Op deze manier mag een verdediger niks meer in de 16 meter. Gewoon een fysiek duel die St Juste fair wint. En ook bij Veerman was er niks.bij. Maar als je Feyenoord een belachelijke penal geeft dan moet je ook een vent zijn en Veerman een vrije trap/penal geven.

30 oktober 2016 om 16:27

Ben het helemaal met je eens. Op deze wijze staan clubs als Heerenveen, AZ, Utrecht al met een doelpunt achter in de Kuip of Arena. Er wordt weinig gedaan en hierdoor beslis je een wedstrijd bijna al. Ik vind het zelf teveel van het goede.

30 oktober 2016 om 16:39

Zuivere pingel gisteren in de Arena. Niet over te twijfelen. Onzin om de Arena er bij te halen. Ajax krijgt zo ongeveer de minste pingels van alle clubs

30 oktober 2016 om 16:59

Zuiver pingel ja... Net als bij Utrecht-Ajax vorig jaar. Zet je bril eens af joh

30 oktober 2016 om 17:45

@claro: Met alle respect, maar Ajax heeft heel erg vaak de scheids mee. Kijk even naar Klaassen een week geleden bijvoorbeeld. Rode kaart van Schone gisteren. Andere clubs krijgen daar doodsimpel vaker rood. Topclubs worden vaker bevoordeeld. Geeft verder ook niet, zie je overal. Het is jammer als subtopper zoals wij in Fryslan zijn. Idem voor een Utrecht en AZ inderdaad. Maar het is niks nieuws

30 oktober 2016 om 17:51

@janlouwer

Ik moet hier toch even op inhaken, ondanks dat het geen Ajax topic is.
Ajax wordt namelijk helemaal niet vaak bevoordeeld door de scheidsrechters, misschien moet je van de afgelopen vier seizoenen de statistieken er eens bij pakken. Wat een onzin verzin je weer.

Dat Feyenoord makkelijk penalty's krijgt in de Kuip is ook gewoon een feit.

30 oktober 2016 om 19:00

De eerste dit hele seizoen ,waar heb je het over!

30 oktober 2016 om 19:01

Kan mij geen pingel in Utrecht Ajax herinneren. Ajax krijgt statistisch heel weinig pingels. Geloof zelfs de minste of iig een van de minste clubs. Dat zijn feiten. Niet die ongein die jij hier verkoopt

30 oktober 2016 om 16:27

Gelukkig hebben we Bilal om dan weer de balans op te maken om voor de 2e week op rij een cruciale kans te missen! Als je de scheids dan meetelt, heeft Heerenveen het goed gedaan tegen 11 man

30 oktober 2016 om 18:50

Vond het alleen triest dat Feyenoord er in de eigen Kuip niet in slaagde om meer balbezit te hebben dan de tegenstander. Ze moeten wel onder de indruk zijn geweest van Heerenveen, want het is niet des Feyenoords om in eigen huis minder balbezit te hebben. Zelfs tegen Ajax verleden week was het duidelijk in het voordeel van Feyenoord. Wat dat betreft is het gelijke spel meer dan terecht. Heb zo nu en dan wel zitten billenknijpen, maar op het eind was ik aan het wachten op de 2-3, alleen viel die niet. Uitslag die de wedstrijd verdiende met twee teams die wilden voetballen en alles in de strijd gooiden om te winnen. Een echte topper. Dit niveau zie je niet vaak in de eredivisie tussen twee teams.

30 oktober 2016 om 16:28

Haha deze scheids floot nogal in het nadeel van feyenoord, en eerder hadden ze een penalty moeten hebben voor botteghin. Maar wanneer leert die bilal een keer een bal af te maken. Feyenoord was de enige die de winst verdienden.

30 oktober 2016 om 16:28

Hmmm... duidelijk partijdig.

Bilal was al langs zijn man, en wordt van achteren neergehaald. 100 % penalty.

Veerman werd met een schouderduw van de bal gelopen door Karsdorp. Heel zwak gedaan door Veerman. En absoluut gen penalty.

Lekker weer klagen op de scheids hoor, maar er was maar éã©n ploeg die vandaag de 3 punten had verdiend en dat is Feyenoord. Geniet jij gewoon van dat prachtige schot van Zeneli, wat zulke doelpunten zie je niet vaak.

30 oktober 2016 om 16:28

Van Boekel heeft al meer dan eens bewezen grote wedstrijden niet te kunnen fluiten. Ik vind het echt het absolute lachertje van het Nederlandse scheidsrechterskorps. Zijn fouten, vaak cruciale, stapelen zich op en ik snap dan ook werkelijkwaar niet waarom deze man wedstrijden als deze nog mag fluiten.

30 oktober 2016 om 16:28

De penalty vind je niks, maar het moment met Karsdorp en Veerman wel? Bijna identieke momenten, waabij St Juste zijn duw nog later inzet dan Karsdorp deed

30 oktober 2016 om 16:37

dan moet je voor beide een penal geven of geen een, als ze hetzelfde zijn.

30 oktober 2016 om 16:49

En veerman was buiten de 16 dus hoe wil je dan een pingel geven

30 oktober 2016 om 16:28

Was ook niks aan de hand. Die veerman struikelde over zijn eigen benen en was sowieso niet in balans toen hij begon te sprinten.

30 oktober 2016 om 16:28

Hahahaha daar was echt niks aan de hand veerman liet zich gewoon vallen. Van Boekel had mulder gewoon geel moeten geven. En die penalty was ook terecht. Het was gewoon een duw in de rug

30 oktober 2016 om 16:42

Er gebeurd echt precies hetzelfde. Prima dat je Feyenoorder bent, maar durf alsjeblieft gewoon toe te geven dat er evenveel bij Bilal gebeurde als bij Veerman, namelijk helemaal niks. Zo zet je jezelf een beetje voor schut.

30 oktober 2016 om 16:51

Bilal kreeg een duw in zijn rug en bij veerman was het schouder tegen schouder. Veerman is ook een stuk groter dan bilal.

30 oktober 2016 om 16:51

Inke gebeurde helaas niet zelfde.
Bilal in de rug veerman schouder schouder.

Ik zelf zou voor beide denk niet fluiten maar ja ik ben de scheids niet.

30 oktober 2016 om 17:04

Inkemontana, kijk nog eens goed. Op het eerste gezicht lijken beide gevallen op elkaar, maar er zit een wezenlijk verschil in. Veerman wordt door de bal gelopen door iemand die sneller dan hij is (overigens buiten de 16!), Bilal wordt in de rug gelopen door iemand die langzamer is en moet corrigeren. Veerman voelt Karsdorp aankomen en gaat liggen, Bilal gaat ook makkelijk liggen maar wel nadat hij zich net langs St Juste wurmde. Toegegeven dat er soms voor dit soort gevallen niet wordt gefloten, maar dat maakt deze penalty nog niet onterecht.

30 oktober 2016 om 17:13

Mooie uitleg vanuit een Feyenoord standpunt Nu even het volgens mij was. Bilal voelt st. Juste komen met zijn shouder en gaat liggen. Veerman voelt Karsdorp komen met zijn arm en gaat liggen. Beide 0,0 aan de hand. Feyenoord is de grotere club, speelt in de kuip en krijg een penal, Heerenveen is de kleinere club speelt uit en krijgt geen vrije trap (ik heb nergens gezegd dat Heerenveen een penal moest krijgen )

30 oktober 2016 om 17:13

Kasdorp geeft Veerman gewoon een schouderduw helemaal niets aan de hand. De strafschop was makkelijk gegeven maar vooral zwak verdedigd door st Juste.
Leuk dat je anti Feyenoord ben maar wel realistisch blijven.
Hoe kan je je als Veerman om laten duwen door Kasdorp? Hij is minimaal 30 centimeter langer en 20 kilo zwaarder, gewoon slap van Veerman.

30 oktober 2016 om 17:19

Kom op Inke, niet dat provinciaal gezeur toch? Die drie sterren staan toch voor Amsterdam? Want de hoeveelste penalty was het voor Feyenoord dit seizoen eigenlijk? Volgens mij pas de allereerste hoor. En dat terwijl Feyenoord de meeste wedstrijd wint en de meeste doelpunten maakt van de hele eredivisie.

30 oktober 2016 om 17:28

Dat heeft er niks mee te maken toch? Meeste doelpunten voor, minste tegen, so? De eerste penalty mee, is dus een onterechte ArenA gebeurd het net zo goed inderdaad, neemt niet weg dat het onterecht is en het in deze wedstrijd duidelijk even het verschil in beoordeling wordt weergegeven.

30 oktober 2016 om 17:30

Tornado. Ohohoh, daar gaat het nou net om kerel. Bij St Juste en Bilal gebeurd net zo goed helemaal niks. Bilal staat ook zwak op zijn beentjes maar die heeft het geluk dat hij dan maar de scheids mee krijgt.

30 oktober 2016 om 20:08

Penalty was gewoon 100% terecht. Bilal lag op snelheid, St Juste duwt hem in de rug. Hoe oerdom als verdediger kan je zijn. Waarom niet gewoon meelopen en de voorzet blokken?

30 oktober 2016 om 16:29

Hij gaf Heerenveen een paar ook geen gele kaart wat er wel éã©n was. Penalty was niets inderdaad, maar dat met Veerman was ook niets. Wees blij met dit punt zou ik denken.

30 oktober 2016 om 16:32

St juste is in de rug duwen, karsdorp is niet eens een duw van de bal lopen. Bilal kan die geven, veerman is eerder een schwalbe dan een overtreding

30 oktober 2016 om 16:44

Nee er gebeurde echt exact hetzelfde. Sterker nog, st. Juste gebruikte zijn schouder, Karsdorp gebruikt zijn arm. Het was 2 keer helemaal niks.

30 oktober 2016 om 16:53

Schouder of een arm in de rug kan je inderdaad een schouder duw noemen echter moet hij tegen de schouder.
Bekijk ze allebei nog een keer op je gemakkie

30 oktober 2016 om 16:56

Karsdorp is niet eens een duw van de bal? Karsdorp gebruikt overduidelijk zijn arm. Het zijn gewoon zeer vergelijkbare momenten, je moet of bij allebei niet of bij allebei wel fluiten.

30 oktober 2016 om 17:01

Bliek. Bekijk jij ze nog eens even op het gemakkie? Karsdorp duwt met zijn arm en st. Juste met zijn schouder. Bij beide gebeurd niks, maar als je een duw met de schouder bestraft, moet je een even zo'n zware duw met de schouder al helemaal bestraffen.

30 oktober 2016 om 17:02

Met de arm*

30 oktober 2016 om 17:05

Tja inke dan moet hij fluiten en is het een vrije trap.
Wat ik aangeef vond van Bilal al licht.
Je kan veerman moeilijk een panel geven voor een aktie buiten de 16.

En ja als je die fluit moet je die ook fluiten en als je die geel geeft moet je die ook geel geven.
Helaas werk dit in de praktijk niet denk dat er geen voetbal meer gespeeld word.
Weet ook niet wat de stand van de scheids was bij de aktie met veerman.
Te veel factoren om te zeggen als je die fluit moet je die ook fluiten zo heb je uiteraard 100 momenten in een wedstrijd.

30 oktober 2016 om 16:37

Maak jezelf niet belachelijk joh. Ik zeg niet dat het incident met Bilal een honderd procent penalty is, maar er zit wel degelijk een verschil tussen iemand in de rug duwen of iemand van de bal af zetten met de schouder tegen de schouder. St. Juste maakt een hele domme overtreding door Bilal in zijn rug te duwen terwijl hij al niet meer bij de bal kan terwijl Veerman zijn lichaam niet tussen de bal en de man zet en zich veel te gemakkelijk van de bal laat zetten. Dat heeft niets met inconsequentie te maken, maar eerder met jouw voetbalintelligentie.

30 oktober 2016 om 16:38

Het was geen penalty, maar bij Veerman was er ook niks aan de hand. Gewoon een goed duel zonder overtreding.

30 oktober 2016 om 16:43

De actie van Bilal mee eens msar, veerman wordt gewoon van de bal gelopen terecht niks aan de hand

30 oktober 2016 om 16:51

Van Boekel floot juist totaal niet voor Feyenoord. Hij was echt belabberd bezig, net als Feyenoord in de afronding. Verder wel een erg vermakelijke wedstrijd om te zien. Jammer dat we hier punten verspelen.

30 oktober 2016 om 16:53

Wat een onzin. Blauw - wit brilletje waarschijnlijk. Heerenveen blok uit in tijdrekken vanaf minuut 5.
Nog een oordeel over het gevalletje Botteghin 5 minuten voor de penalty?

30 oktober 2016 om 20:09

Of de elleboog die Van der Heijden kreeg van die spits van ze. Vuurrood.

30 oktober 2016 om 16:55

Vertel eens wat nieuws. Altijd hetzelfde liedje als Feyenoord thuis speelt. Alleen Kuipers staat dan sterk in z'n schoenen.

30 oktober 2016 om 17:37

Wanneer vliegen we eens internationale scheidsrechters in die geen kuipvrees hebben? Scheids zat er goed naast vandaag

Indrukwekkend Heerenveen hoor. Sterke pot.

30 oktober 2016 om 16:28

Vond ik ook, bijzonder om te zien dat ze de laatste 20 minuten geen moment meer in de problemen zijn geweest en eigenlijk de beste kansen hadden op een overwinning.

30 oktober 2016 om 18:04

Heerenveen heeft op de eerste goal na niet 1 echte kans gehad, waar Feyenoord het al had af kunnen maken dmv Bilal en jorgensen

30 oktober 2016 om 16:30

Heerenveen speelde erg sterk. Vond vooral dat ze erg fit waren.

Wat is die Van Bronckhorst toch een verschrikking met zn wisselbeleid. Altijd dat vertrouwen maar in Bilal(die weer voor de zoveelste keer als een dweil speelde), zo min mogelijk wisselen. Kuyt zat er in de 50ste minuut al doorheen, die laat je gewoon heel de wedstrijd staan. Je had vers bloed nodig. Berghuis die weer op de bank blijft zitten, man man man.

30 oktober 2016 om 16:32

Ik vind het vooral bijzonder dat afgelopen week in de beker vrijwel de gehele basiself speelde. Deze jongens kunnen het nog niet aan om twee keer per week te winnen.

30 oktober 2016 om 16:34

Dirk won alsnog wel veel duels hoor. Dirk laat je terecht staan, want met hem weet je het nooit.

30 oktober 2016 om 16:35

Daarom was Heerenveen in het laatste kwartier ook sterker. El Ahmadi en Kuijt maar ook anderen zaten er volledig doorheen. Onbegrijpelijk dat Gio niet vaker wisselt.

30 oktober 2016 om 16:35

En dan donderdag weer een wedstrijd in Oekraã¯ne. Dan maak je gebruik van alle 3 je wissels.

30 oktober 2016 om 16:38

@lee112

Dirk deed in de 70ste minuut 1 minuut en 28 seconden over een 10 meter sprint. Dirkie is ook een keer op, die hoorde in de 60ste minuut gewisseld te worden.

30 oktober 2016 om 17:18

Nou hoop ik niet dat Feyenoord kampioen wordt, want dan moeten ze Champions League en competitie in een week spelen/

30 oktober 2016 om 17:23

@jdw17
Wat is het verschil met de huidige situatie dan, ze spelen toch Europees? Dan wordt het dinsdag/woensdag ipv donderdag..

30 oktober 2016 om 17:29

Het verschil is dat je in de CL zwaardere tegenstanders krijgt, zo'n wedstrijd kost over het algemeen ook meer energie.

30 oktober 2016 om 17:39

Of tegen Barca of Real waarbij het voetballend moet gebeuren en je veel achter de bal aanloopt of tegen een Oostblokland waarbij je moet kleunen. Denk niet dat dat heel veel verschil maakt qua belasting

Fantastische wedstrijd was dit. Echt genoten. En niet alleen qua uitslag. Echter moest Henkie die laatste kans wel maken. En Kuyt... die mocht hem er ook inschieten.

Zeer terechte uitslag, jammer van die penalty toch weer een rare smaak voor Heerenveen. Mooi dat Heerenveen zich heeft teruggepakt. Toch opmerkelijk dat er zo snel een penalty wordt gegeven. Betwijfel of Feyenoord kampioen wordt. Hele wedstrijd gekeken maar schat PSV en Ajax toch veel hoger in.

30 oktober 2016 om 16:33

Veel hoger? Dat is knap als ze al tegen beide teams hebben gespeeld en tegen beide punten hebben gepakt en 3 punten los van Ajax staan.

Altijd dat gezeik met Feyenoord en penaltys. Helemaal geen rare smaak voor Heerenveen, mogen gewoon blij zijn met een punt.

30 oktober 2016 om 16:41

Volgens mij nog nauwelijks penalty's gehad dit seizoen. Ik heb ze niet geturfd, maar volgens mij hebben Ajax en PSV er meer gehad.

30 oktober 2016 om 16:45

Dat zegt niet zoveel hoor als je ziet dat Heerenveen een goede solide ploeg is. Vol op de aanval en zeer aantrekkelijk voetbal. Ze maken de tegenstanders het elke wedstrijd moeilijk veel creativiteit kost ook veel concentratie maar toch kunnen ze het ploegen als Feyenoord zeer moeilijk maken.

Ik betwijfel steeds meer of Feyenoord wel echt de ploeg is om het kampioenschap te veroveren. Ik zag vandaag niet de wilskracht om te winnen. De echte wil van een titel kandidaat die dit kan uitspelen tot 3-1 in plaats van een 2-2. Het winnen van duels en ook op de juiste momenten druk zetten.

30 oktober 2016 om 17:08

Wat heeft je eerste alinea precies te maken met mijn reactie, of met die van Baardgrasmus?

Je 2e alinea kan ik mij wel iets in vinden. Al betwijfel ik gewoon of dit botte pech is of kwaliteitsgebrek. Als Dirkie die intikker in de 1e helft had gemaakt, Bilal gewoon had afgerond 1 op 1 met de keeper of Jorgensen hem opzij had gelegd voor Kuyt bij die monsterkans dan had er hier helemaal niks aan de hand geweest. Pas de tweede partij waarbij je punten laat liggen.

30 oktober 2016 om 16:46

@kritisch433

Ajax was gisteren ook niet goed, tegen Feyenoord was Ajax ook alles behalve overtuigend.

PSV eigenlijk hetzelfde verhaal, Feyenoord heeft een goede reeks neergezet en die zal ooit eens doorbroken worden door te verliezen. Echter verwacht ik dat PSV en Ajax met het huidige spel ook nog wel punten gaan laten liggen.

Kortom alles kan nog hoewel Feyenoord momenteel er qua punten en doelsaldo wel beter voor staat.

30 oktober 2016 om 16:52

Ik snap niet zo goed wat iedereen hier probeert recht te praten. Ajax was gister niet goed maar wel goed genoeg om te winnen. Dan ben je toch beter dan de tegenstander? PSV won gister en was beter dan Vitesse.

Feyenoord speelt vandaag gelijk en is vele malen beter dan Heerenveen. Dat klopt helemaal niet de uitslag was 2-2. Hoe kan dat dan? Feyenoord heeft gelijk gespeeld er zat niet meer in. Zo goed was Feyenoord niet om Heerenveen over klassen en te laten zien dat ze beter waren. Er was amper tempo en geen creativiteit. Dat zie je bij Heerenveen wel terug die maken goals waar je de kwaliteiten nadrukkelijk na voren ziet.

Feyenoord had ook een beetje geluk met die penalty. Ik zeg een beetje maar het was gewoon geluk. Normaal gesproken krijg je zo penalty niet snel mee. Het is ook een beetje op de korfbal manier gefloten.

1 november 2016 om 16:29

@kritisch433

Feyenoord staat nog steeds bovenaan zonder een verliespartij en jij stelt dat ze geen kampioen worden omdat je PSV en Ajax ik quote: "schat PSV en Ajax toch veel hoger in."

Je schat PSV en Ajax Veel hoger in terwijl die qua spel niet overtuigen sowieso Ajax niet. PSV lijkt op gang te komen, met de nadruk op lijkt want laten ze eerst maar eens een goede reeks neerzetten.

Verder stel ik nergens in mijn reactie op de jouwe dat Feyenoord meer de overwinning tegen Heerenveen zou verdienen. Fijn dat je daar dus zo'n stuk tekst over kan schrijven de meerwaarde echter?

Wat een uitputtingsslag.
Terechte uitslag en complimenten aan Heerenveen.
Was meer een spannende wedstrijd als een goede.
Ik had alleen aanvallend berghuis nog gebracht.

30 oktober 2016 om 17:00

Dat had denk ik 99,9% van de voetbalwereld gedaan. Uitgerekend de 3 personen die erover gaan behoren tot het segment dat daar anders over denkt. Soms vraag ik mij echt wat die mensen uit de technische staf bezielen op de bank.

30 oktober 2016 om 16:30

Jullie staan volledig terecht derde, sterker nog, ik denk dat jullie na Feyenoord het sterkste team zijn dit seizoen. Wat dat betreft vooral naar boven blijven kijken, jullie hebben een prima team!

30 oktober 2016 om 16:38

4e staat Heerenveen nu

30 oktober 2016 om 16:40

Ja, en Ajax of PSV wordt kampioen!

30 oktober 2016 om 16:45

Ajax of psv zeiden we voor het seizoen omdat die op papier veel en veel beter zijn. Dit seizoen bewijst dat psv overschat is en feyenoord onderschat. De titelstrijd gaat tussen alle 3, maar als de vorm zo blijft verwacht ik tussen ajax en feyenoord.

30 oktober 2016 om 16:54

Het sterkste team op basis waarvan? Ik vind Heerenveen een leuk voetballend team hoor, maar PSV en Ajax zijn echt wel beter. Heerenveen werd een helft lang helemaal tureluurs gespeeld door Psv.

30 oktober 2016 om 17:05

Of Heerenveen ....

30 oktober 2016 om 17:06

Ook Ajax en PSV waren niet overtuigd gisteren. Eerlijk gezegd lijkt het nergens op wat de top 3 voetballend laat zien.

30 oktober 2016 om 17:08

Op basis van vandaag (ik zie Heerenveen niet elke week). Ik vond Heerenveen meer indruk maken dan PSV en Ajax die ik ook tegen Feyenoord heb zien spelen. Tegen PSV was Feyenoord minder dan vandaag al wonnen we toch (ietwat gelukkig). Tegen Ajax was Feyenoord ook minder dan vandaag, maar Heerenveen bood gewoon veel meer tegenstand. Ik snap ook wel dat uiteindelijk het geld de doorslag gaat geven en Ajax en PSV wel boven Heerenveen eindigen, maar van wat ik nu heb gezien vind ik Heerenveen het meeste indruk maken tegen Feyenoord.

30 oktober 2016 om 17:14

Op basis van een van de wedstrijden tegen Feyenoord dus. Dan laat toch alleen zien welke ploeg het beste strijdplan heeft tegen Feyenoord, niet wie de beste ploeg in het algemeen is.

Als je Heerenveen - PSV had gezien had je ongetwijfeld een andere mening gehad. Het is een godswonder dan die wedstrijd niet door PSV werd gewonnen.

30 oktober 2016 om 17:22

Ja die wedstrijd heb ik inderdaad gemist, ik zie PSV ook niet zo heel vaak voetballen, die spelen voor mij vaak op de meest onmogelijke tijden (dikwijls zaterdagavond). Ik was vandaag in ieder geval onder de indruk van Heerenveen, ze voetbalden gewoon goed mee en dat viel mij op. Vorige week speelde Ajax veel afwachtender dan Heerenveen vandaag bijvoorbeeld. Ik heb genoten van de pot, en dat heb ik zelden na puntverlies van Feyenoord, maar dit was gewoon een heerlijke wedstrijd.

Zelden zag ik een club vanaf minuut éã©n zo tijdrekken. En zelden zag ik een scheids dat zo toelaten. Echt complimenten voor het niveau van Heerenveen hoor, maar ik zou me er als Heerenveensupporter voor doodschamen.

30 oktober 2016 om 16:28

Waarom zou je er voor doodschamen. Dan snap jij de voetbal wetten nog niet. Heerenveen heeft hier bonus punten gehaald de kans dat je wint of gelijk speelt in de Kuip is klein voor een ploeg als Heerenveen. In elk opzicht heeft Feyenoord betere spelers enzovoort. Maar dat Heerenveen Feyenoord totaal overklaste op tactisch gebied zegt mij veel over deze ploeg. Daarom ben ik het ook eens met Danny die Schaars mag inderdaad een kans krijgen.

30 oktober 2016 om 16:30

Zelden zag ik een ploeg zo vaak opstootjes maken, bal wegtrappen en zeiken op de scheids zonder enige consequenties. Het is maar met welke bril je kijkt

30 oktober 2016 om 16:31

Waarom? Logisch toch dat H'veen rustig aandeed? In de Kuip tegen de nr 1.... H'veen hoeft daar het spel niet te maken. Top prestatie naar de mogelijkheden imo. Dat je daar als Feyenoorder niet blij mee bent snap ik, maar imo gewoon top gedaan van H'veen!

30 oktober 2016 om 16:32

Dus geïrriteerd dat je 2 punten hebt laten liggen? Heerenveen doe t dit slim. In de Kuip is het moeilijk om te winnen en als je een punt pakt is het prima voor heerenveen. Heerenveen heeft best goed gevoetbald.

30 oktober 2016 om 16:32

Ik schaam me absoluut niet! Sterker nog, ik ben zo trots als een Pauw!!!!!!! Super Friezen!!!!!! Hoppaaaaaa!!!!

30 oktober 2016 om 16:35

Je hebt excelsior gisteren niet gezien, die waren nog erger. En 1 min blessure tijd eerste helft (na een blessure) en 3 min in 2e helft, dus daar werd ook niks aan gedaan.

30 oktober 2016 om 16:58

Ik heb ook zelden een ploeg zo vaak zien zeuren bij de scheids, en dan heb ik het niet over Heerenveen nee. Daar zou ik me dan weer voor schamen als supporter, letterlijk bij elk fluitje vloog er weer een Feyenoorder richting de scheids onder leiding van Dirkie.

Die Jones is zijn vorm van begin van het seizoen aardig kwijt. Bij de eerste goal duikt hij naar de voorzet, maar heeft hem niet. Tweede goal staat hij niet goed en komt nauwelijks van de grond af.

30 oktober 2016 om 17:02

Inderdaad, vond Jones ook geen sterke indruk maken.
Ik wil niet zeggen dat Vermeer die ballen wel zou hebben, maar het zag er zeker niet goed uit.

30 oktober 2016 om 17:33

Het is toch ook gewoon geen topkeeper? Gewoon prima keeper, maar niet uitzonderlijk.
Heb die hele hype sowieso niet begrepen.
Is ontstaan na PSV uit volgens mij, maar elke keeper blinkt uit tegen PSV (castro, die van Sparta) dus volgens mij heeft het meer met de schoten van PSV te maken dan met de keepers.

Heerenveen geknokt voor wat ze waard waren, redelijk tevreden met het puntje. St Juste niet zo handig bij die penalty al was het ook wel simpel gegeven.
Heerenveen 2 goeie goals gescoord, vooral de eerste goed samengespeeld door de 3 aanvallers.

Leuk potje gezien met een niet consequente scheids. Desalniettemin lijkt me dit voor de neutrale toeschouwer een attractief wedstrijdje, waarin een gelijkspel wel een terechte uitslag is. Heerlijke knal van Zeneli trouwens!

Heerenveen heeft echt goeie vleugelspelers. Heerlijk die onbevangenheid. Schaars laat gewoon zien waarom hij geslecteerd is voor oranje en man man man wat een heerlijke back is die karsdorp. Heeft hij 4 longen of zo? Ongekend hoevaak hij mee opkomt. Leuke wedstrijd met een terechte uitslag.

Laatste minuut 2-1 tegen NEC, gelijk tegen Ajax, gelijk tegen Heerenveen. Vraag me af of het de komende weken nog steeds over Feyenoord als zekere aanstaande kampioen gaat...

30 oktober 2016 om 16:32

Feyenoord heeft 4 punten laten liggen in 2 wedstrijde waardoor Psv 4 punten is ingelopen. Beide tegen goede tegenstanders. Wordt steeds leuker en spannender bovenin.

30 oktober 2016 om 16:55

Niet alleen PSV, Ajax is toch ook op Feyenoord ingelopen?

30 oktober 2016 om 17:03

4 en 2 punten ingelopen. Die crisis mag van mij nog wel even aanhouden bij PSV hoor .

30 oktober 2016 om 17:04

PSV heeft tegen Vitesse en Sparta gespeeld, Feyenoord tegen Heerenveen en Ajax, dat is toch niet te vergelijken qua niveau. Vitesse en Heerenveen kunnen nog enigszins bij elkaar in de buurt komen, maar buiten het feit dat zowel Sparta als Ajax de club uit Amsterdam een warm hart toedragen is er verder geen overeenkomst tussen die clubs.

30 oktober 2016 om 17:00

Buiten de wedstrijd tegen NEC die wellicht wat gelukkig, maar desondanks verdiend, werd gewonnen, zijn dat gewoon ploegen waar je best gelijk tegen kan spelen. Bovendien was deze periode erg druk met naast wat lastige competitiewedstrijden ook Europa League en beker. Ik vind dat Feyenoord hier prima is doorgekomen eigenlijk. Dat over de zekere kampioen was natuurlijk voorbarig, maar het gaat nog steeds gewoon erg goed
Bovendien is het programma tot de winterstop in mijn ogen makkelijker dan dat van Ajax en PSV. Ajax moet bijvoorbeeld nog naar AZ, Twente en Heerenveen en ontvangt nog PSV.

Chapeau Heerenveen, het eerste team dat het Feyenoord echt lastig kan maken dit jaar. Leuke pot gezien, Feyenoord was beter, maar ik kan wel leven met gelijkspel. Vorige week hadden we meer recht op de winst dan vandaag wat mij betreft.

30 oktober 2016 om 16:32

Feyenoord was niet beter anders hadden ze niet gelijkgespeeld. Je bent pas beter als je ook de wedstrijd hebt gewonnen. Dat is in dit geval niet zo. Daarnaast doe je net of Feyenoord op elk gebied de betere team was. Feyenoord was niet slecht maar beter ook weer niet. Het is niet voor niks een gelijk spel zie 2-2.

30 oktober 2016 om 16:40

Wat een onzin. Je kan veel beter dan je tegenstander spelen en alsnog verliezen. Dat is de charme van het voetbal.

30 oktober 2016 om 16:47

@vendaron

In principe kan dat helemaal niet. Je kan nog zoveel beter zijn of wat dan ook hoe jij het omschrijft als een sprookjes verhaal. Maar het is nu een gelijkspel? Is Feyenoord dan echt zoveel beter? Ik vind van niet beide evenveel goals gemaakt. Daarnaast ben je toch beter als je de wedstrijd wint. Het gaat om kansen en kansen worden doelpunten en doelpunten zijn een middel om een wedstrijd te winnen. Niet enkel op onderbuik gevoel of rare sentimenten met clubgevoel.

30 oktober 2016 om 16:53

Kritisch433, grappig dat je nu zo reageert, terwijl je in live meepraten de raarste dingen riep. Want met jouw logica was die van Bilal een penalty, immers de scheidsrechter geeft 'm. Als hij 'm niet geeft is het geen penalty. Maar wat zei je ook al weer? Je volgt al 25 jaar voetbal en had zo'n moment nog nooit gezien?

30 oktober 2016 om 16:55

@baardgrasmus

Live praten is anders dan bedacht praten zoals nu. Dat moet jij ook weten want je reageert nu totaal anders als daarnet. Je reageert nu veel correcter en scherper en je hebt ook een betere onderbouwing.

Accepteer dat het vandaag niet lukte, volgende keer beter. Feyenoord staat nog steeds koploper dus er in principe niks aan de hand. Daarnaast hebben ze al betere tegenstanders gehad. Ajax en PSV moeten die nog krijgen en Feyenoord heeft ze al gehad. Ik proef een onzekerheid in je reactie. Je wint en verliest of je speelt een keer gelijk.

30 oktober 2016 om 16:56

Heerenveen heeft tussen goal 1 en 2 echt niks gebracht. Pas na de 2-2 uit het niets en toen Feyenoord de 3-2 moest forceren kwamen er door de counter mogelijkheden.

Bilal en Jorgensen hadden de wedstrijd op slot moeten gooien.

30 oktober 2016 om 17:01

Er zit geen onzekerheid in, ik vond het een prachtige wedstrijd waar ik volop van heb genoten. Dat je niet wint is jammer, maar dat hoort erbij.

Ik wil in zoverre wel met je meegaan dat je in live meepraten misschien iets emotioneler reageert, maar zeggen dat je zoiets nog nooit hebt gezien is onzin. Dit is gewoon een moment waar zeker 50% van de gevallen gewoon een penalty wordt gegeven, wellicht weet je dat zelf ook wel. Zeker als je nu heel erg flauw gaat redeneren dat je nooit beter kan zijn als je niet wint, als je al 25 jaar voetbal volgt weet je dat beide dingen los van elkaar kunnen staan.

30 oktober 2016 om 17:04

@baard

Uit eindelijk vind ik het niet. De wedstrijd duurt 90 minuten je kan de hele wedstrijd nog zo goed spelen. Maar als de ander scoort heb je niks aan het mooie of gevaarlijke spel. Even serieus waarom gaat Ajax de laatste tijd vaak ten onder in Europa. Ze denken dat ze overal met dat spel het wel kunnen klaren. Zo zie je maar Feyenoord en Ajax en PSV beide mooie ploegen. Maar er sluipt toch iets kinderlijks in hun spel. Daarnaast ben ik het met je eens Feyenoord is nog steeds titel kandidaat nummer 1 mits dit kunnen afleren vandaag. Anders zie ik PSV of Ajax het doen.

30 oktober 2016 om 16:56

Het eerste team dat het Feyenoord echt lastig heeft kunnen maken? Alleen qua uitslag ja, qua spel was Feyenoord nergens in Eindhoven en kreeg het 3 punten teveel. Dit is geen hatende of jaloerse reactie, maar dat duel had Feyenoord nooit mogen winnen. (PSV's eigen schuld natuurlijk, maar mijn punt is dat Feyenoord het daar toch echt heel erg lastig had)

30 oktober 2016 om 17:11

Tegen PSV vond ik Feyenoord gewoon heel zwak spelen, ze deden zichzelf te kort. Dit zal uiteraard ook de verdienste van PSV zijn geweest, maar vandaag zag ik een treffen tussen twee teams die er beide vol voor gingen. Ik vond ons vandaag aanzienlijk beter spelen dan tegen Ajax en Psv. Of vond jij dat niet?

30 oktober 2016 om 17:20

Ja toch wel opvallend dat ploegen altijd opeens heel zwak spelen tegen Psv. PSV geeft gewoon heel weinig weg.

30 oktober 2016 om 17:24

Vond jij Feyenoord dan sterk spelen tegen Psv? Want we hadden wat mij betreft gewoon mazzel dat we daar geen puntverlies opliepen, dat zat er namelijk wel in die wedstrijd.

30 oktober 2016 om 20:12

Feyenoord 3 punten te veel tegen Psv? Haha, ga toch weg. PSV had een paar kleine kansjes, benutte die niet. Feyenoord had een grote kans, benut die wel. Terechte overwinning in Eindhoven.

30 oktober 2016 om 20:32

@baardgrasmus, ja dat vond ik ook maar het ging er nu om dat jij zegt dat Feyenoord voor het eerst echt weerstand kreeg. Daar ben ik het dus niet mee eens.

30 oktober 2016 om 20:34

@FR12rules
Ik wil hier niet te diep op ingaan aangezien ik het nogal offtopic vind hier. Echter zet je jezelf echt voor schut met jouw woorden, ik kan je echt niet serieus nemen. Kijk die wedstrijd even terug zou ik zeggen en dan schaaf je je mening hopelijk pittig hard bij.

Deze wedstrijd was meer een topper dan Feyenoord - Ajax vorige week. Goed spel van beide kanten. Feyenoord hard vaker kunnen scoren, maar Heerenveen ook. Gelijkspel is dan ook terecht. Gelukkig kunnen we weer uitlopen als Ajax bij Heerenveen op bezoek gaat .

En weg is de voorsprong... Gio waar was berghuis ?

30 oktober 2016 om 16:47

Berghuis is nog steeds niet helemaal fit, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen

Knap hoor v Boekel. Thuisfluiten in de Kuip is ook niet zo moeilijk, sta er niet meer van te kijken. Sterk Heerenveen, verdiende meer.

30 oktober 2016 om 16:41

Van Boekel floot zeker niet sterk maar echt sterker dan Feyenoord vond ik ze zeker niet, eerder gelijkwaardig.

30 oktober 2016 om 16:44

Lol verdiende meer? Kun je dat eens onderbouwen? Wij maakten namelijk onze kansen niet af en dat is volgens de experts hier geen pech maar gebrek aan kwaliteit. Kan kloppen. Maar heerenveen creeerde amper kansen. Is dat dan wel pech of zo?

Gelukkig waren heel veel mensen 'absoluut niet overtuigd' van dit Heerenveen. Top seizoen wordt dit. Moaiste klup fan't ierde!!!

30 oktober 2016 om 16:33

Lekker!! Vrije val komt er langzaam aan...!! Sch congrats!

30 oktober 2016 om 17:10

En PSV heeft het lek boven? En Ajax is weer de grote favoriet na het labbekakkigere wedstrijdje tegen Excelsior?

30 oktober 2016 om 17:16

4 punten inlopen en dat in tijden van crisis lijkt me niet slecht .

30 oktober 2016 om 17:18

Over crisis reppen als je alles wint staat een beetje vreemd. Maar inderdaad niet slecht als je tijdens een crisis 100% van de punten weet te vergaren

30 oktober 2016 om 17:25

Nou volgens mij vinden ze bij PSV ook niet dat er een crisis is hoor, dat maakt de media er van.ik vind die bekerwedstrijd ook wel een beetje los staan van de rest hoor, PSV en bekerwedstrijden is al jaren geen succes en het lijkt ook wel iets mentaals te zijn.

PSV doet het eigenlijk helemaal niet zo gek de laatste weken in de competitie, alleen die 1-1 tegen Heracles was enorm slecht natuurlijk. En dan had je die nederlaag tegen Bayern tussendoor, maar goed dat is natuurlijk geen schande.

31 oktober 2016 om 10:36

Ja precies, de (social) media praten alsof het een enorm drama is. Terwijl met simpel relativeren iedereen kan zien dat het gewoon een ongelukkige reeks was. Tegen Bayern speel je 10 potten, verlies je er 9. Okã©, 4-1 was teveel van het goede maar ze waren gewoon een maat of 3 te groot voor Psv, geen ramp. Pot tegen Heracles was oprecht slecht, kan iedereen overkomen. Thuiswedstrijd tegen Sparta was niet super overtuigend, maar gewoon gewonnen. En de beker, tja in de beker ging het even fout. Grote flater maar laten we daar geen wereldramp van maken.

Spijtig om te zien hoe velen alleen maar vanuit het onderbuikgevoel dingen schreeuwen over de scheidsrechter. Zowel hier als bij live mee praten. Ik heb een fantastische pot voetbal gezien. De mooiste van het haar, met twee evenwijdige teams. Had Feyenoord graag zien winnen, maar dit is terecht. Maar jammer dat niemand kan praten over hoe mooi deze wedstrijd was. Vilhena echt super gespeeld. El Ahmadi vond ik wel tegenvallen. Dynamiek van Heerenveen was hem vaak te veel.

30 oktober 2016 om 16:40

Ik heb ook een prachtige wedstrijd gezien maar dan met 2 Parallel lopende teams die geen strobreed voor elkaar onder deden.

30 oktober 2016 om 17:59

haha, nice one

30 oktober 2016 om 17:51

Deze wedstijd was absoluut geweldig!

Terechte uitslag denk ik. Penalty zeer discutabel maar dat is voetbal. Zenelli gaat ons miljoenen opleveren. Die gaat niet meer onder de 7 a 8 M weg

30 oktober 2016 om 16:37

Ik vind het mooi dat Feanfans het beter kunnen behappen dan de Ajaxcieden hier. Gewoon een hele mooie pot voetbal gezien. Die buitens van jullie, al was Larsson niet heel zichtbaar, zijn echt zo ontzettend goed. Ook het middenveld staat uitstekend. Moet heerlijk zijn om Slagveer in te kunnen brengen in plaats van met hem te starten.

Je komt ook gewoon creativiteit tekort. Bilal is echt zo bedroevend slecht, kost je gewoon vier punten door zijn gemiste kansen in de afgelopen twee weken. Hij heeft nul rendement en Elia doet het ook puur op snelheid en fysiek. We missen gewoon een creatieve buitenspeler en uiteraard een trainer die de juiste poppetjes wisselt. Kampioen worden we niet, dat kun je wel zien.

Ook weer drama arbitrage, gisteren in de Arena was het bagger, maar dit was ook niks. Het is of 2x een pingel, of 2x niks.........maar ja kuipvrees...blijkbaar

30 oktober 2016 om 16:38

Ik weet niet of Botteghin een penalty verdiende, hij werd vastgehouden, maar die regel wordt nog steeds niet consequent toegepast. Ik kon er wel mee leven dat van Boekel niet floot. Na zo'n wedstrijd is het eigenlijk zonde om naar de scheidsrechter te wijzen, een prachtige pot gezien, zo zie je ze niet vaak in de eredivisie. En ach, een foutje van de scheidsrechter of niet, het doet niets af aan het spektakel.

30 oktober 2016 om 16:42

Als Heerenveen hem wel krijgt en Fey niet was je reacties ook anders. Maar ja, als je gewend bent alles mee te krijgen is objectief zijn niet zo makkelijk

30 oktober 2016 om 16:45

Waar doel je precies op? Want als je serieus denkt dat Feyenoord alles mee krijgt heb ik een beetje medelijden met je, dat je het denkt is éã©n ding, dat je het nog hier neer typt is gewoon treurig. Lees het morgen anders eens rustig terug, dan schaam je je toch de ogen uit de kop?

30 oktober 2016 om 16:48

Was de 1e penalty dit seizoen volgens mij. Klinkt dat logisch als er 11 wedstrijden opzitten en je "alles meekrijgt"?

30 oktober 2016 om 16:55

@ Jaap

Ik heb de hele wedstrijd gezien. De strafschop tegen Heerenveen was niet zo zeer makkelijk gegeven maar vooral lomp verdedigd van st Juste. Ik weet niet waar Heerenveen een strafschop had moeten krijgen maar in ieder geval niet bij de situatie waar Kasdorp Veerman reglementair van de bal afloopt. Een andere situatie kan ik me niet herinneren.

30 oktober 2016 om 17:01

Als Bottheghin er een een had moet krijgen vandaag had De Jong er gisteren ook twee moeten hebben, regel wordt inderdaad totaal niet consequent toegepast.

30 oktober 2016 om 17:14

Oh, ik ben wel de laatste die gaat zeuren over de scheidsrechter hoor, ik vroeg me gewoon af op welk moment Jaap doelde. Het lijkt nu dat hij vond dat Veerman een penalty had moeten hebben, maar die werd ruim buiten de 16 van de bal gelopen, dus dat kan het niet zijn geweest toch?

30 oktober 2016 om 17:59

Van de bal lopen doe je niet met je arm. Als je in de 1e helft in zoiets een pingel ziet dan moet je hier ook fluiten. Inconsequent van de scheids.
Dat gezegd hebbende vond ik in beide situaties niets aan de hand. Het mag best wat mannelijker en zulke duels moet je imo dan ook toestaan

30 oktober 2016 om 16:40

Die overtreding van Karsdorp was sowieso buiten de 16. Verrman valt er binnen, maar wordt begaan er buiten.

30 oktober 2016 om 16:46

Was niet twee keer een pingel. Dat van Veerman was buiten de zestien. Rood had het dan wel moeten zijn... Tevreden met de 2-2, al had Heerenveen na de 2-2 wel aanspraak kunnen maken op meer. Of het verdiend zou zijn geweest, is een tweede... Heerlijke spannende wedstrijd.

30 oktober 2016 om 17:56

Dat van Heerenveen was toch ruim buiten de 16? Mijn idee was het geen penal voor Feyenoord en geen vrije trap voor Heerenveen. Maar zo loopt de wedstrijd. Achteraf heeft de 2-1 wel nog voor een mooi slot gezorgd. Vooral na de 2-2 vond in Heerenveen nog erg sterk spelen.

Heerlijke wedstrijd gezien tussen twee ploegen die wilden winnen. Veel strijd en een hoog tempo. Ik heb genoten..

Terechte uitslag. Dit Heerenveen is op feyenoord na het beste team van Nederland. Overigens vind ik het kansenverschil dermate groot (iets van 17 om 6?!) dat feyenoord er meer uit had moeten halen. Maar dat heet dan weer scorebordjournalistiek.

30 oktober 2016 om 16:41

Lijkt me wat makkelijk gezegd. op basis van deze wedstrijd kan ik maar 1 ding concluderen en dat is dat Feyenoord een betere selectie heeft en flink ook. Vorige week had die selectie van Feyenoord heel veel moeite met Ajax. Desalniettemin hebben ze zeker een goede prestatie neergezet tot nu toe!

30 oktober 2016 om 16:47

Ja dat is zo. Feyenoord was ook wel beter maar er zijn niet veel teams die in de kuip deze voetbalintentie kunnen hanteren.

Van de 10 wedstrijden met de hoeveelheid kansen die feyenoord kreeg vandaag winnen ze er 9.

Vorig jaar hebben ze hier volgens mij verloren. Nu spelen ze steeds beter en verliezen ze weer niet. Dat zijn toch de winstpunten.

30 oktober 2016 om 17:05

Op basis waarvan is Heerenveen de beste ploeg? Het oogt misschien spectaculair met spelers als Larsson en Zeneli maar Ajax en PSV zijn toch wel beter.

30 oktober 2016 om 18:54

Dat was mijn eerste 'neutrale' emotie direct na de wedstrijd

Nu denk ik wel van met dat enorme kansen verschil wint feyenoord van de komende tien wedstrijden gewoon 9 keer.

Zo denk ik er ook over met psv en ajax. Het verschil tussen die drie en alles wat daaronder valt is nog gewoon aanzienlijk.

Ik snap nu waarom schaars is opgeroepen voor oranje. Had nog niet veel gezien van hem dit seizoen, maar deze wedstrijd, oh zo goed. Elke bal naar voren, weinig balverlies (nul keer gezien, maar wellicht toch) en maar lopen. Belangrijk voor Heerenveen, echt de schakel om zo te voetballen.

ON: belachelijke penalty, maar gelijkspel is wellicht het resultaat dat het meest verdiend is.

Heerlijke wedstrijd en Heerenveen verrast in positieve zin. Streppel heeft er een swingend elftal van gemaakt en iedereen die zn twijfels over hem had mogen een diepe buiguing maken. Heerenveen oogde ook een stuk fitter dan Feyenoord.

2 thuiswedstrijden en 4 punten verloren. Feyenoord nog als grootste kampioenskandidaat zien is alleen voor de allergrootste optimisten. Gaat alleen zeker niet gebeuren (maar wat is zeker)

30 oktober 2016 om 17:09

Hoezo voor de grootste optimisten? Omdat je 4 punten verspeeld in 2 thuiswedstrijden die gewoon erg lastig zijn? Tegen tegenstanders waarin thuis over de laatste 7 jaar de meeste punten werden verspeeld. Daarbij was het niet dat Feyenoord in deze wedstrijden de mindere ploeg was. Vandaag was een gelijkspel wellicht terecht, maar vorige week was Feyenoord de betere ploeg. Ze staan nog steeds bovenaan met 3 punten voorsprong en een stuk beter doelsaldo, en Ajax heeft de komende weken een moeilijker programma met een paar lastige wedstrijden, nota bene tegen concurrent PSV. Noem me in dat geval maar een optimist.

Je kan niet alles winnen. Feyenoord was iets beter zonder nou de pannen van het dak te spelen. Heerenveen speelde een prima partij. Tot op heden de lastigste wedstrijd voor Feyenoord. Niets om je als Feyenoord supporter zorgen over te maken. Ook Ajax en Psv gaan nog punten genoeg laten liggen.

Mooie wedstrijd, beide teams waren top, met Feyenoord als net iets betere. We verdienden de overwinning, maar hadden wel een sterke tegenstander. Denk dat we met dit spel wel van andere clubs hadden gewonnen. Dit gelijkspel ligt meer aan Heerenveen dan aan Feyenoord. Heerenveen doet het wel uitstekend dit jaar, ook al gelijk tegen Psv, ben benieuwd wat ze tegen Ajax doen.

Wederom Bilal die op een belangrijk moment een op een met de keeper de bal er niet in schiet. Tijd om door te selecteren, want die gaat het nooit meer maken.

Als neutrale toeschouwer heb ik inderdaad heel erg genoten. Zeker omdat ajax nu 2 punten inloopt,,,

30 oktober 2016 om 17:01

En daarmee laten we het woord 'neutraal' maar even vervallen

Wat heb ik vandaag een slecht Feyenoord gezien. Ongelooflijk voor woorden. Dit zijn belangrijke punten voor het kampioenschap. Wanvertoning.

Veel verrassingen deze wedstrijd zeg.
- Heerenveen snel op 0-1
- Kuyt kan vanaf 5 meter niet scoren
- Mulder heeft een paar (goede) reddingen
- De penalty die gegeven wordt
- Kuyt die van 11 meter ook niet kan scoren
- Prachtgoal van Zeleni vanuit het niets
- Jan Arie van de Heijden heeft technische vaardigheden
- Vrije trap met eventuele rode kaart blijft uit (lichtelijk vergelijkbaar met de wel gegeven pengel)

Al met al voor de neutralen onder ons de eerste helft zeer vermakelijk, tweede helft beduidend minder maar het leek in ieder geval een beetje over en weer te gaan (aan spanning geen gebrek). Ik vond Feyenoord best aanspraak maken op de overwinning, maar Heerenveen kreeg het zelden echt benauwd in de tweede helft. Wordt mooi spannend bovenin zo, 3 punten tussen Feyenoord en Ajax, PSV daar slecht 2 punten achter. Laten we de discussie over dat hele Feyenoord wel of geen kampioen weer even in de ijskast proppen, en koesteren dat de strijd weer lijkt te gaan tussen de traditionele top-3 en een zeer pover Heerenveen als outsider. Heerlijk!

30 oktober 2016 om 17:27

Ook als Feyenoorder heb ik me kostelijk vermaakt hoor, was een heerlijke wedstrijd voor elke voetbalsupporter lijkt me. Feyenoord had na de rust moeten doordrukken, achteraf bleken we juist in de eerste helft de grootste kansen te hebben gemist.

Trots op mijn club!! Goed mee gevoetbald en we deden weinig onder voor Feyenoord. Alles bij elkaar staat er een erg goed elftal met een paar absolute toppers.

Het seizoen is nog jong maar deze topstart zit in de pocket.

Maakt mij echt niks uit wie van de drie kampioen gaat worden maar denk niet dat Feyenoord dat gaat redden. Gaat week op week moeizamer!

30 oktober 2016 om 17:20

Tegen Ajax en Heerenveen kan je punten laten liggen. Feyenoord was in beide wedstrijden de betere maar vergeet zichzelf te belonen. Ajax en Psv hebben gisteren toch ook niet echt overtuigd. Feyenoord is niet de grote favoriet voor het kampioenschap maar is zeker een outsider, misschien wel net iets meer dan dat....

Feyenoord heeft een goede spits onder 19,nigel Roberta waarom krijgt hij geen kans?
Kramer word wellicht verkocht omdat hij veelal op de bank moet plaatsnemen.
Heerenveen heeft een goede ploeg hoor met Zeneli en Larsson,als zij een goede spits hadden zouden ze zomaar mee kunnen doen voor de top 3.

30 oktober 2016 om 17:21

Omdat Jã¶rgenssen de topscorer van de Eredivisie is, daarom krijgt een jonkie die wat leuke potjes bij de beloften heeft gespeeld geen kans. Kramer in de verkoop is daarbij speculatie, plausibel is het wel maar dat maakt het verre van een feit.

30 oktober 2016 om 17:27

Haha echt he, de spits lijkt me toch echt niet het probleem van Feyenoord. Eerder een gebrek aan een goede buitenspeler.

Oh wat geweldig!
Nadat van boekel feyenoord een penal gaf en hij er in de rebound alsnog inging, hoofd omhoog en de 2-2 van 27 meter binnenschieten!
Alle mensen die voorspelen dat hveen wel even opgerold zou worden hebben een slechte dag.

Volgende week sparta uit.

Het word zo snel tijd dat Kuyt eruit gaat. Simpelweg te traag in deze wedstrijden en ik vraag me af waar meneer zijn linkerbeen (buiten het staan op) voor gebruikt. Doodziek van die buitenkant rechts ballen (die vaak slecht zijn) welke niet aankomen. Gewoon teken van zwakte wat niet met werken valt op te lossen. Dus Dirk koop a.u.b. snel een spiegel en laat snel Toornstra op 10 spelen zodat er een echte buitenspeler op de flanken kan spelen. Je zult, met je werklust en natuurlijk ook je kwaliteiten, zeer bruikbaar zijn als invaller.

Wel erg duidelijk waar de zwakte ligt van Feyenoord waardoor ze net niet bij de top van de Eredivisie horen. Ze beginnen nu al mankementjes te vertonen.

wat is dat toch met scheidsrechters en de kuip.. 2 soortgelijke situaties, bij de een geeft die een pingel, en bij de ander durft die niet te fluiten aangezien hij dan ook rood had moeten trekken voor Karsdorp wegens ontnemen scoringskans veerman . Jammer dat dit soort foutjes een wedstrijd doen beslissen. De schreeuw naar videoref wordt steeds groter. de 2-2 echt een mega-doelpunt zeg. Die zat er heel lekker in. Al met al een terecht gelijkspel, al verdiende Heerenveen misschien iets meer

30 oktober 2016 om 19:29

Het niet geven van de vrije trap + rode kaart voor die actie van Karsdorp lijkt me terecht, echt heel weinig aan de hand. Tegelijkertijd had ik die strafschop ook niet gegeven...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren