Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo heeft haters nodig: ‘Dan haal ik het beste uit mezelf’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo wordt gezien als een van de beste spelers aller tijden, maar lang niet iedereen is bewonderaar van de superster van Real Madrid. Ronaldo maakt zich niet druk om de ‘haters’: hij gebruikt ze zelfs om het beste uit zichzelf te halen.

/

“De belangrijkste les die ik geleerd heb in de voetballerij is om negatieve mensen en ervaringen te gebruiken als motivatie. Ik heb mijn haters nodig, ze hebben mij geholpen om te bereiken wat ik allemaal bereikt heb”, legt de superster uit Portugal uit aan Coach. Op de vraag wie de meeste invloed heeft gehad op zijn carrière is Ronaldo kort. “Ik.”

De aanvaller wordt ook gevraagd naar zijn relatie met Lionel Messi, zijn eeuwige rivaal. “Messi en ik hebben veel respect voor elkaar. Volgens de media bestaat er een enorme rivaliteit tussen ons, maar daar is geen sprake van. We zijn geen goede vrienden, maar er is wel veel onderling respect.”

Cristiano Ronaldo is té arrogant

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaan we nu zelfs het woord 'haters' al gebruiken in journalistiek? Kom op zeg, dat woord is al treurig genoeg in zichzelf.

27 oktober 2016 om 13:41

Inderdaad, als iemand het niet met je eens is hij al gelijk een hater. Of in ergere gevallen nog een racist. Wat laat Ronaldo zich toch altijd makkelijk kennen.

27 oktober 2016 om 14:13

Als je in elk stadion komt en half het stadion noemt je een hoerenkind, ben je dan geen hater? ...

27 oktober 2016 om 14:40

@ Ikerrob; lees bovenstaande uitleg nog is. Is niet lastig om te lezen.

27 oktober 2016 om 23:10

Je weet dat Ronaldo geen Nederlands spreekt?

28 oktober 2016 om 00:15

Daar ligt mijn probleem niet eens, het is gewoon de term. Jordinhoo heeft gelijk, "hater" wordt gebruikt door 14-jarigen die hun idool verdedigen. Volwassenen horen dit niet te gebruiken. Kom op zeg. "hater". Waardeloos dat een zichzelf respecterende site als Voetbalzone zo'n populistisch woord gebruikt. Noem het dan "critici" of iets dergelijks.

28 oktober 2016 om 01:13

Hij heeft dat niet zo gebruikt. In een artikel van het AD zegt hij: ik heb de mensen die mij haten nodig. Dat is toch wat anders dan wat hier gesuggereerd wordt.

28 oktober 2016 om 10:52

Ik heb het over het feit dat voetbalzone in de titel de term "haters" gebruikt, zonder aanhalingstekens of dat het uit een quote komt.

28 oktober 2016 om 07:17

Wat is er verkeerd aan het gebruik van het woord haters? Haters zijn mensen die haten. En in het geval van Ronaldo zij er veel mensen die hem haten. Zo zitten de zogenaamde voetbal supporters nu eenmaal in elkaar. Veel van die eencelligen , haten nu eenmaal spelers van hun grootste rivalen.

Dat jij er aanstoot aan neemt, dat dit woord gebruikt wordt in de jounalistiek, begrijp ik niet. Als iemand jou interviewt en jij gebruikt bepaalde bewoordingen, dan moet de journalist in kwestie, andere bewoordingen gebruiken, omdat de gebruikte woorden niet door iedereen gewaardeerd worden? Beetje vreemd.

Tot slot, het woordje haters, is internationaal geaccepteerd en wordt vooral in de sport en showbiz heel veel gebruikt. Maar dan in de engelse uitspraak en in dit geval betekent het precies hetzelfde als in het Nederlands.

28 oktober 2016 om 10:53

Heb jij ooit in het journaal mensen horen praten over haters dan? Het is een kinderachtig woord, gebruikt door pubers om mensen die het niet met hen eens zijn weg te zetten.

29 oktober 2016 om 13:17

Ik hoor heel veel woorden niet in het journaal, dat betekent niet dat je het niet gebruikt. Kinderachtig is jouw reactie. Verdiep je eens in de wereld om je heen en dan zul je merken dat het normaal taalgebruik is en niet alleen bij pubers. In Engeland wordt het zelfs heel veel gebruikt.

Duidelijk verhaal. Blijkt maar weer dat Ronaldo enorm gemotiveerd en gedreven is. Sommige mensen zullen zijn opmerking over 'degene wie het meeste invloed op zijn carriã£â¨re heeft gehad' als arrogant bestempelen, maar ik vind dat Ronaldo gelijk heeft. Je bent zelf verantwoordelijk voor je inzet, gedrevenheid en motivatie. Chapeau, met zo'n instelling hadden wij als Nederland-zijnde een hoop topvoetballers meer gehad vermoed ik!

Edit: ik zie dat het woord 'carriere' met trema op de 'e' heel raar wordt weergegeven, ligt dat aan mijn instellingen oid of is dat een probleempje van de site?

27 oktober 2016 om 14:56

Misschien is het, omdat je carriã£â¨re niet met een trema schrijft.

27 oktober 2016 om 15:04

Je hebt gelijk, hoe noemen ze dat ook alweer, zo'n naar achter hellend streepje boven de 'e'? Neemt natuurlijk niet weg dat het raar wordt weergegeven op de site.

27 oktober 2016 om 22:10

Accent equ?

27 oktober 2016 om 22:28

Nee, accent egrave. Accent equ is volgens mij het streepje naar rechts.

27 oktober 2016 om 23:03

equ? serieus? accent aigu heet dat en het woord schrijf je met een accent grave

27 oktober 2016 om 23:20

Kennelijk heeft Ronaldo een nog betere oplossing dan 'je niets van aantrekken'. Namelijk motivatie daaruit halen.

Ik denk dat ronaldo buiten het veld één van de vriendelijkste is die je zult tegenkomen, maar in het veld is het echt de tegenovergestelde, hopelijk voor hem scoort die weer, anders loopt de ballondor in gevaar

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind het woord haters een vreselijk woord en een typisch woord dat gebruikt wordt door 12 jarige pubertjes op facebook. Ik snap sowieso niet waarom je meteen een 'jaloerse hater' genoemd wordt als je een keer iets negatiefs zegt over Ronaldo.

27 oktober 2016 om 14:10

Mee eens. En deze hippe journalist gaat lekker mee met de tijd. Als je gewoon gezonde opbouwende kritiek levert ben je blijkbaar een hater. Altijd fijn die hokjescultuur

27 oktober 2016 om 16:21

Het zijn ook niet de mensen die 'een keer' kritiek uiten die haters worden genoemd, maar de mensen die haast een obsessie hebben voor het neerhalen/bashen van Ronaldo die haters worden genoemd. Daar zit een groot verschil in.

28 oktober 2016 om 07:30

Haters is een term die overal in de wereld wordt gebruikt en door alle leeftijden. Dat jij dat probeert toe te wijzen aan 12 jarigen bewijst niets meer, dan dat jij niet verder kijkt dan je neus lang is. In vele interviews met 'sterren' uit alle takken van sport en showbiz komt het voor. Acteurs , zangers en sporters hebben er allemaal mee te maken. En kom nou niet zeggen dat iedereen die een beetje kritiek levert een hater wordt genoemd, want het niet om een beetje kritiek. Het is vaak gewoon pure haat. Zeker in het geval van Ronaldo. Hij heeft te maken met heel veel haters. En ik ben geen twaalf meer. Je mag dan denken of zelfs zeggen, dat dat dan misschien mijn geestelijke leeftijd is, maar dat liever dan uitgemaakt te worden voor bekrompen.

Het zieligste aan de voetballerij zijn voetballers die totaal niet tegen kritiek kunnen, "ik heb haters nodig" is een voorbeeld daarvan. Altijd dat gejank omdat iemand kritiek heeft, zal altijd wel iemand zijn die een probleem met je heeft.

Als jij boos wordt op medespelers omdat ze jou een panna geven op de training, of jou overslaan bij een doelpuntrijke kans, moet je ook niet raar opkijken als andere mensen boos worden als jij hetzelfde doet. Haters gebruiken om het beste uit jezelf te halen, slechtere motivatie bestaat niet.

27 oktober 2016 om 15:48

Mja, zelfkritiek is sowieso een zeldzaam gegeven in de maatschappij.

Ik las ergens de afgelopen week ook een artikel op NOS over het feit dat allochtonen minder dan autochtonen aan een baan komen. En zegt een zo'n jongen het volgende: "ik kwam ook moeilijk aan een baan. Dat kwam door meerdere dingen, ik had geen diploma en werd gediscrimineerd. Ik kwam niet echt aan de bak en ging maar op straat hangen.". Nou, joh, dan is het klaar toch. Een diploma is bijna een vereiste voor een baan, zeker wanneer banen schaars zijn, maar natuurlijk is het ook discriminatie. Typisch een voorbeeld van iemand die totaal niet in de spiegel kan kijken en de schuld buiten zichzelf gaat leggen.

Er was ook die ene vrouw die haar kind met het syndroom van down had opgegeven bij een modellenbureau. Natuurlijk vind je als moeder je kind het allermooiste, maar je weet ook dat een modellenbureau strikte eisen stelt aan de modellen: een kleine afwijken in neus of kaaklijn kan een afwijzing betekenen. Niet dat ze de afwijzing accepteerde: nee, het was een grof schandaal van het modellenbureau want haar kind was prachtig: het was de fout van het modellenbureau en natuurlijk lag het niet aan de moeder die willens en wetens een kind had aangemeld dat qua fysieke kenmerken geen enkele kans had aangenomen te worden.

En dan had je nog de Feyenoord fans bij de Klassieker die de hele wedstrijd lang Ajax spelers aan het uitfluiten waren, maar vervolgens op hun pikkie getrapt waren toen Veltman een vuist opstak naar het Feyenoord publiek. Dat was een schandalige provocatie van Veltman: klaarblijkelijk totaal niet in staat om in de spiegel te kijken en te beseffen dat het misschien logisch is dat je zo'n reactie krijgt als je iemand 60 minuten uitfluit: actie-reactie.

We leven in een watjes maatschappij waarin iedereen van alles zegt, maar zodra je zelf ook maar een beetje kritiek krijgt is de wereld te klein. Dan zijn we haters of racisten of wat dan ook en je kan het zo gek niet bedenken.

27 oktober 2016 om 16:35

Er is natuurlijk wel bewezen discriminatie op de werkvloer tegen allochtonen echter is het in dit geval gewoon eigen schuld. Hij gaat zelf rondhangen en maakt dus geen kans, lijkt me vrij logisch. Verder mee eens, zelfkritiek e.d. lijkt volledig weg en velen denken als ze een beetje hebben gepresteerd, zoals in de voetbalwereld, al meteen goed te zijn

27 oktober 2016 om 17:09

Er is sprake van discriminatie natuurlijk, maar niet elke negatieve uitspraak tegen een allochtoon is discriminatie. Er zijn zat van factoren (gebrekkige taalbeheersing, andere set van normen en waarden, gemiddeld lagere sociaal-economische status en algemeen lager opleidingsniveau) die de kansen van allochtonen automatisch verlagen: dat betekent dat je als allochtoon misschien minder kansen zult krijgen, maar niet omdat je allochtoon bent, maar omdat je skill-set niet altijd even goed aansluit bij wat wij verwachten van de arbeidsmarkt.

Dat gezegd hebbende, er zijn wel onderzoeken geweest naar discriminatie, en de mate waarin er sprake is van discriminatie is natuurlijk slecht en moet worden uitgebannen. Maar voor mij voelt het alsof de discriminatiekaart weer zo ongelooflijk makkelijk getrokken wordt.

27 oktober 2016 om 22:10

2016 is het jaar waar iedereen zo soft en snel op de teentjes getrapt is. Kijk maar vooral na de Amerikaanse politiek, dat er ondanks uitspraken die wellicht bestemd zijn voor een hechte vriendengroep, totaal uit verband gerukt worden.

Ronaldo en Zlatan moeten gewoon eens in de spiegel kijken en snappen dat je krediet hebt opgebouwd om af en toe arrogant te zijn, maar nu wel op een leeftijd zit waar je je het beste kan profileren als de charismatische leider.

Vandaar dat ik ook motivatie erbij haal, je motivatie moet zijn om te presteren voor je familie, je club of je nalatenschap als prof. Niet dat ene jochie van 12 dat op Facebook reageert met "messi is beter".

27 oktober 2016 om 22:36

Jordinho, ik ken een vriend genaamd Tim, die ooit een brief stuurde om te solliciteren. Eerst op de naam Ahmed Bahlouli en daarna op Tim van de Steen. Het was precies dezelfde brief. Geen letter die anders was. En toch werd hij als Ahmed afgewezen en als Peter uitgenodigd voor een gesprek. Dan zeg ik niet dat dit bij alle gevallen zo is. Soms wordt de Nederlandse grammatica en vocabulaire verkeerd gebruikt door allochtonen. En dan begrijp ik dat je het afwijst. Maar ik ken genoeg mensen die glashard bewijs hebben van discriminatie (nogmaals in 70% van de gevallen zijn het de allochtonen zelf die het verpesten in hun brief, maar dat aantal is niet genoeg). Ik ben zelf trouwens allochtoon, mijn Nederlands is niet zo slecht neem ik aan?

Ronaldo is gewoon te arrogant, buiten het veld niet. Of naja sommige uitspraken van hem buiten het veld, zoals dat hij de beste voetballer is van de laatste 20 jaar. In het veld is het zo een kwal, bespaar me aub de praatjes over barca spelers die ken ik wel. Dit artikel gaat over Ronaldo, hij is gewoon super arrogant in het veld en af en toe buiten het veld ook.

Ik weet dat het buiten het veld een totaal ander persoon is als op het veld. Maar ik wou dat hij vooral met het vieren van doelpunten (net als de rest van de Real spelers) zich wat sympathieker zouden gedragen. En dat zeg ik als Fenerbahce en Real Madrid fan.

Ronaldo is een geweldenaar. Mensen haten op hem omdat hij alles is waar je jaloers op kan worden. Maar feit blijft dat hij de beste is in zijn vak, de beste op de wereld. Gek genoeg vinden sommigen hem niet de beste, omdat hij arrogant is. Terwijl dat op zich zelf niks te maken heeft hoe goed iemand is in het veld.

27 oktober 2016 om 14:19

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die niet jaloers op Cr zijn maar wel een hekel aan zijn maniertjes hebben. Haten is een vreselijk woord in deze context. Je kunt niet iemand haten die je verdere helemaal niet kent en die geen vreselijke dingen heeft gedaan wmb. Persoonlijk vind ik Messi beter en leuker om naar te kijken.

28 oktober 2016 om 09:45

Mpeet, leg mensen geen woorden in de mond, ik vind Messi de allerbeste ondanks dat Ronaldo een goede voetballer is met maniertjes vind ik Messi nog steeds veel en veel beter.

We kunnen er in de wereld (en zeker in NL) niet goed tegen mensen die zelfverzekerd zijn. Als dan iemand het ook nog waarmaakt, komt er een enorme jaloezie los in mensen. Dat wil niet zeggen dat als ik in zijn positie hetzelfde zou doen, maar waarom moeten we er met z'n allen een mening over hebben? Wat worden we daar beter van? Laat de ander in zijn waarde, ook als de ander anders reageert of doet dan jij zou doen.

27 oktober 2016 om 15:24

Ronaldo is niet zelfzeker, dat is slechts schijn. Hij is bij uitstek het voorbeeld van de narcistische paradox.

27 oktober 2016 om 16:23

Jij kent hem uiteraard persoonlijk, niet waar Gutihaz?

28 oktober 2016 om 08:45

En als je gelijk zou hebben Gutihaz, wat dan nog? Waarom moeten wij er dan iets van vinden? Het zou je een hoop negatieve energie schelen denk ik zo...

Ronaldo is een geweldenaar die spreekt met zijn voeten daar gaat het om. Hij heeft een enorme drive en motivatie en op dat vlak alleen al is hij een voorbeeld voor elke jonge voetballer. Ik vind een talent dat bakken geld verdient en denkt dat hij de koning is arroganter dan Cristiano Ronaldo. Die heeft het gewoon waargemaakt en dat kan niemand ontkennen

Ik heb zo'n hekel aan de term "haters"â. Alleen mensen die te lui zijn om iets te doen met kritiek gebruiken dat woord. Er zit namelijk een heel erg groot verschillen tussen iemand haten en kritiek hebben op iemand. Als je "hij is alleen maar negatief omdat hij me haat, dus laat hem lekker de klere krijgen"❠denkt zodra je kritiek krijgt, dan heb je de mentaliteit van een kleuter. Je zou ook eens kunnen denken over waarom mensen kritiek op je hebben en wat je daar eventueel mee zou kunnen doen...

28 oktober 2016 om 07:40

Dus jij bent van mening dat voetbalsupporters niet haten, maar slechts kritiek leveren? Ik weet niet in welke wereld jij leeft, ik zou daar ook graag in willen leven. In mijn wereld is het helaas zo, dat er vele zogenaamde supporters zijn die gewoonweg haten. Die elk woord of gebaard negatief uitleggen. Die het normaal vinden om met voorwerpen te gooien naar spelers en vol haat dingen roepen over hun moeders.

Het komt overal voor. Die blinde haat. Niet alleen tegen Ronaldo, maar bij meerdere spelers. In jouw wereld gelukkig niet. Ik hoop dat je nooit uit die droom ontwaakt.

28 oktober 2016 om 17:35

Ik ben 38, dus je hoeft niet tegen me te praten alsof ik een naief kind ben. En ik kom regelmatig in voetbalstadions, ik weet ook heus wel dat daar veel haat is.

Het is echter wel zo dat mensen die het woord "haters" gebruiken dat woord doorgaans gebruiken voor werkelijk iedereen die hen dwars zit, ook als dat met opbouwende kritiek is. Daar doelde ik op.

29 oktober 2016 om 13:21

Wel het gaat hier over Ronaldo en als die het woord haters gebruikt, is het niet zoals jij uitlegt, over mensen met opbouwende kritiek. In het geval van Ronaldo is er sprake van pure haat en dus haters. En als je het over doorgaans hebt, dan vraag ik me af in welke wereld jij leeft. Eerst dacht ik in een hele mooie wereld zonder haat, maar nu blijk je mensen te kennen die het woord haters te pas en te onpas gebruiken. Die mensen hebben inderdaad geen recht van spreken, maar daar ging dit niet over.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren