Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord verontwaardigd: ‘Vreemde gang van zaken'

Laatste update:
/

De aanklager betaald voetbal start geen vooronderzoek naar Michiel Kramer. De spits van Feyenoord leek zondag na de gelijkmaker van Dirk Kuyt in de Klassieker (1-1) Ajax-doelman André Onana tegen het hoofd te tikken. Op basis van televisie-beelden concludeerde de aanklager dat er geen reden is voor een vooronderzoek.

Bij Feyenoord is men echter ontstemd over de gang van zaken. De KNVB liet maandag namelijk weten dat de aanklager de beelden intensief zou bekijken en een dag later officieel zou laten weten of er daadwerkelijk een vooronderzoek door de openbare aanklager zou worden ingesteld.

"Je stelt een vooronderzoek in of je doet dat niet", zo laat een woordvoerder van de club uit Rotterdam aan het Algemeen Dagblad weten. "Je vertelt de pers niet eerst, dat er over wordt nagedacht om vervolgens met een officiële verklaring te komen dat er geen vooronderzoek wordt ingesteld. Dat is een vreemde gang van zaken." Kramer, die dit seizoen bij Feyenoord genoegen moet nemen met een reserverol achter Nicolai Jørgensen, ontloopt hoe dan ook een mogelijke schorsing.

Feyenoord heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zou de club sieren met een statement over Kramer naar buiten te komen.

26 oktober 2016 om 07:59

Wat dan? 'Feyenoord overweegt Kramer vermanend toe te spreken, maar wil eerst videobeelden bestuderen' om dan een dag later te stellen dat ze van mening zijn dat dat niet nodig is?

26 oktober 2016 om 08:04

Nee, dat ze serieus overwegen om bij de eerst volgende misstap Kramer ontslag aan te zeggen, wegens ongepast gedrag tijdens wedstrijden voor feyenood, waardoor de club imagoschade oploopt.

Feyenoord krijgt nu praatjes omdat er is afgezien van verdere vervolging. Ze moeten eens begrijpen dat hier niets mee doen schade oplevert en die gek een vrijbrief geeft om dit soort gedrag te blijven etaleren.

26 oktober 2016 om 08:25

Ontslag? Gedraag je! Zeg je dat ook over Veltman dan?

26 oktober 2016 om 08:28

We krijgen inderdaad praatjes, want of hij hem nou raakte of niet, er was een bepaalde intentie. Was het niet om hem te raken, was het wel om hem te laten schrikken. Ik kan aan niets anders denken dan aan Cech die door precies hetzelfde bijna zijn leven is kwijtgeraakt. Het is een idiote beweging dat echt levensgevaarlijk had kunnen aflopen. Persoonlijk denk ik niet dat hij hem heeft geraakt of hem wilde raken, maar ik ben er vol van overtuigd dat hij de keeper een soort van wilde intimideren, maar zoals ik als zei ff raken, al is het per ongeluk, en het wordt een levensgevaarlijke situatie. Een schorsing was op zijn plaats.

26 oktober 2016 om 08:46

Ik heb idd gezien dat hij hem raakte en had idd niet lopen zeiken als hij een schorsding had gehad.
Alleen dat is deze discussie niet. Deze discussie is waarom de knvb naar buiten breng dat er een voor onderzoek komt om te kijken of er een vooronderzoek komt.
Dat is natuurlijk belachelijk.
En dan kan je Feyenoord in deze gelijk geven dat het kolder is dit naar buiten te brengen. En dat heeft niks met de discussie te maken of hij geaschorst had moeten worden.

Buiten het feit dat hij eventueel geschorst had moeten worden kan je hier bijna geen schorsing voor geven als je Antonia Maar 2 wedstrijden geeft.
De knvb is totaal ongeloofwaardig.

26 oktober 2016 om 08:48

Dat de Knvb idioot handelt is toch niets nieuws? Het gaat mij dan ook niet om de Knvb in deze, meer om de supporters die blind achter Kramer blijven staan.

26 oktober 2016 om 08:51

Hahah, Coco.. iets te veel aan de coco gezeten of niet? Dit was totaal niet vergelijkbaar met de situatie van Cech, waar iemand op volle snelheid opzettelijk zijn hoofd raakt. Ten eerste was Kramer al niet op volle snelheid en ten tweede schampte hij zijn hoofd. Nee, het valt niet goed te praten, maar jij bent net zo'n stervende zwaan als Suarez met je toneelspel. Alsjeblieft zeg, verman jezelf.

26 oktober 2016 om 08:55

Want er is ook heel veel nodig om met je knie/scheenbeen iemand te beschadigen aan het hoofd? Gelukkig ben jij mans genoeg om dat soort gevalletjes als niets af te doen .

26 oktober 2016 om 09:00

Jaakke, weet je wat ik zo wonderlijk vind, allerlei ajacieden blijken Feyenoord nodig te hebben als moreel kompas. Jij maakt je bovendien nog zorgen om de imagoschade voor Feyenoord. Wat is dat voor iets geks? Het is een voetbalclub, niet eens de club die jij supportert, als jij moreel de weg kwijt bent zijn er echt andere instanties waar je terecht kan. Een voetbalclub is geen moreel kompas, is het ook nooit geweest. Ik zou anderen niet voor gek uitmaken als ik zelf moreel zo zoekende was. Mocht je het moreel allemaal op orde hebben, waar maak je je dan zo druk om bij Feyenoord?

Het is heel simpel, de Knvb bepaalt de grens en hier was gewoon heel weinig te zien. Het is wel gek dat de Knvb dit zo naar buiten brengt, een soort voor-voor-onderzoek. Ik kan me niet herinneren dat dit eerder is gebeurd en kan dit niet los zien van de beelden die Studio Voetbal zo nadrukkelijk naar buiten bracht. Wat dat betreft heeft Feyenoord groot gelijk, de Knvb is duidelijk op zoek naar Kramer en dit soort persberichten bewijzen dat wel. Je moet deze gang van zaken los zien van de persoon Kramer. Ik snap best dat ajacieden moeite met hem hebben, maar probeer niet te veel uiting te geven aan dat soort emoties, je gaat er hele rare redeneringen op na houden op die manier. En trouwens, wie weet spreekt Gio hem er wel op aan op de training, kan je dan rustig verder of wil je graag dat Feyenoord dit naar buiten brengt voordat je dat kan?

edit:
Overigens, een schorsing voor Kramer (voordat de discussie daar over gaat) had best gekund hoor, ik zou er sportief niet rouwig om zijn als hij een paar wedstrijden op de tribune ging zitten ipv de bank, maar de gang van zaken is hoogst opmerkelijk.

26 oktober 2016 om 09:20

Noemen ze dit niet 'spijkers op laagwater zoeken'?
Wat een gezeur weer. Meneer Kramer heeft een duidelijke beweging gemaakt om (wellicht de indruk te wekken) deze keeper te willen raken. Dit is strafbaar en daarom had de Knvb een strafmaatregel moeten nemen en omdat het om Kramer gaat, had het niet beperkt moeten worden tot het geven van een waarschuwing. Deze dwaas zal namelijk nooit veranderen.bij welke club hij ook speelt of gaat spelen.

De club had er goed aan gedaan om de pijlen niet op de Knvb te richten maar Kramer te straffen. De Knvb is hardleers en ook dit zal toch nooit veranderen!

26 oktober 2016 om 09:25

Maar daar gaat deze topic toch niet over. Die hebben we al 2 dagen lang gevuld. Ik begrijp inderdaad wel dat Feyenoord het vreemd vindt dat het door de KNVB wordt aangekondigd. Als ze eerst alle beelden hadden bekeken, was het daarna gewoon bekend gemaakt moeten worden of hij zou worden aangeklaagd. Zo niet, hoeft er ook niets gemeld te worden

26 oktober 2016 om 09:31

@jaakke
ga eerst eens naar jezelf kijken man. Volgens mij heeft Ajax voor Suarez ook geen ontslag aangevraagd nadat hij Bakkal in zijn nek beet. En dat gaat ff 3 stapjes verder. Heb ook van supporters geen protesten gezien om hem te laten ontslaan...

26 oktober 2016 om 09:44

Ontslaan we dan ook de mensen van de knvb die aankondigen om een vooronderzoek doen omdat vervolgens toch niet te doen! Dat levert namelijk 3 partijen imago schade op te weten de knvb, feyenoord en kramer! De knvb moet eens zo'n held zijn om een statement te maken over de overtreding van klaassen die totaal verkeerd beoordeeld is door kuipers! Hoor je niemand over. Omdat er dan partijen imago schade oplopen! Het had de knvb gesierd als ze op een kraker als feyenoord ajax is een videoref te zetten. Had je al deze situaties gelijk kunnen bestuderen. Gewoon laten zien dat je als knvb vooruitstrevend bent. Niet alleen bij nietszeggende bekerwedstrijden!

26 oktober 2016 om 10:15

Je kunt dat raar vinden van de KNVB, maar ik vind het van weinig reflecterend vermogen en tact getuigen dat Feyenoord er wel als de kippen bij is om de KNVB (publiekelijk) op de vingers te tikken, maar vooralsnog nog nooit een statement heeft gemaakt over het gedrag van Kramer.

26 oktober 2016 om 10:27

Meen je dit?? Zouden jullie Suarez ook weggestuurd hebben?

Neemt niet weg dat Kramer ook niet spoort.

26 oktober 2016 om 10:32

@feye88

Suarez beet Bakkal eind november 2010 in de schouder, Ajax deelde eerst zelf een straf uit, voordat de tuchtcommissie hem voor zeven weken schorste. Intussen werd Liverpool concreet en legde tijdens de winterse transerperiode in januari 2011 26,5 miljoen neer voor de Urugayaan. Op welk moment was het logisch geweest om onslag aan te vragen en de 26,5 miljoen te laten schieten? Suarez vertrok sowieso, had Ajax zichzelf in de voet moeten schieten? Het was voor Suarez ook de eerste maal dat hij zich zo liet gaan, in tegenstelling tot Kramer.

Uberhaupt hebben we het met Kramer over een notoire recidivist, die maar niet lijkt te beseffen dat er rond de voetbalvelden vele camera's op hen gericht staan en die denkt dat hij steeds weer zijn eigen rechtertje kan spelen. Hij brengt hier vervolgens constant zijn werkgever in diskrediet door zich niet aan de regels te willen comformeren. Als clubleiding zou ik daar van balen en de speler eens voor terechtwijzen. Ondanks het uitblijven/afwijzen van een vooronderzoek of gepaste straf door de bond.

Dat heeft wat mij betreft ook niets met moreel kompas te maken, zoals baardgrasmus beweert, maar met het feit dat ook een speler zich net moet houden aan de afgesproken regels en plichten als werknemer. De club, de bond en de speler spreken af om zich aan bepaalde regels te comformeren. Een speler die die codes meermaals bewust verbreekt en de grenzen opzoekt en er overheen gaat, mag dan ook best publiekelijk aangesproken worden door zijn werkgever zonder dat dit een moralistisch ingreep is.

Ook een club zou moeten durven distantieren van ongewenst en kwaadaardige bedoelde intenties en gedragingen van een speler die dat herhaaldelijk in de fout gaat en het tentoonspreidt. We hebben allemaal onze mond vol van fair play en respect voor de tegenstanders en leidsmannen, maar accepteren in de realiteit blijkbaar een recidiverende Kramer.

Op deze manier mag een speler als Kramer bepalen hoever puppiilen en junioren kunnen gaan op het veld door het voorbeeld aan miljoenen kinderen te geven, waar de grens mag liggen. Dat o.a. lijkt mij een onwenselijke gang van zaken en ligt er ook een mooie taak voor de club(s) weggelegd. Dat is geen moreel kompas maar gewoon een normale, vooraf afgesproken grens trekken, opvolgen en afbakenen.ven ook al zou het moralistisch zijn, dan nog is het in mijn optie een legitieme daad.

En niet alleen voor Ajacieden baardgrasmus, maar voor de rein- en schoonheid van ons ooit zo mooie voetbalspelletje.

26 oktober 2016 om 10:49

Nee, waarom zou hij dat over Veltman zeggen? Die gedraagt zich niet (zeker niet zo frequent als Kramer) op idiote wijze. Eerlijk is eerlijk, dit is niet de eerste en ook niet de tweede keer dat Michiel dit doet. Hij flikt gewoon om de paar weken zoiets als je hem standaard opstelt..

26 oktober 2016 om 10:53

Volgens mij is het heel simpel, rare actie van Kramer, maar niet dusdanig dat er een straf op hoeft te volgen. Zal in de kleedkamer erop aangesproken worden en that's it. Ik snap dan ook niet dat mensen hier hele boekwerken wijden aan de morele verantwoordelijkheid en het imago van feyenoord etc. Het is een klein incident dat echt zo weer vergeten is. Ik vind het maar aanstellerij om dit zo op te blazen, puur omdat het een vervelende gast is die bijna niemand mag. Was het El Ahmadi of Vilhena of Dolberg of Schone geweest, dan was het nooit zo uitgemeten.

26 oktober 2016 om 11:05

Jij weet ten eerste niet wat de afspraken zijn tussen de werkgever en werknemer buitenspelval. Dus daar kan je niets over zeggen. Ten tweede weet jij niet óf Feyenoord met Kramer heeft gesproken over dit voorval, wie weet loopt hij bij een psycholoog of krijgt hij hulp op een ander vlak. Het zou zeer onprofessioneel zijn om dat naar buiten te brengen louter om goede sier te maken bij, wat mij opvalt, fans van de concurrentie. Bovendien denk ik niet dat Kramers problemen zijn verholpen met dat soort communicatie, dat wordt eerder erger.

Ik verdenk je er van dat je je afkeer tegen Kramer onder het mom van voorbeeldfunctie, of de grens afbakenen, probeert te uiten. Ik kan er naast zitten, en het zou kunnen dat jij in het dagelijks leven ook zo'n voorvechter bent van normen en waarden en zelf graag een voorbeeld bent van goed gedrag. Maar bij mij zelf overheerst toch het gevoel dat het voorbeeld dat Kramer eventueel voor kleine kinderen zou zijn secundair is op zijn best.

26 oktober 2016 om 11:06

Hoor niemand wat zeggen over de aanvoerder van Ajax die bijna iemands scheen/kuitbeenbreekt met een smerige trap. En Kramer die dus volgens de feiten niks verkeerds doet moet ontslag krijgen?

26 oktober 2016 om 11:11

@deneutralekijk

Bagataliseren is het ander uiterste. Waarom wordt het bij Kramer breder uitgemeten dan bij spelers die zich niet steeds opnieuw laten gaan? De vraag is al het antwoord lijkt me. Je kunt het ver vinden gaan dat er uitgebreid over wordt geschreven en morele verplichtingen overdreven vinden, maar als je regels stelt dan is het consequent naleven ook een logisch gevolg.

Een of twee keer kan je het afdoen met een vermaning, maar er zijn gewoon ook grenzen aan het toelaatbare. Ik las eerder iemand die zei dat Kramer zich eens aan zijn wereld om hem heen moet aanpassen moet aanpassen, i.p.v. de wereld zich aan Kramer. Dat vond ik wel toepasselijk.

26 oktober 2016 om 11:23

Zoals gezegd, het was wel een rare actie en je mag ervan uitgaan dat hij intern daarop wordt aangesproken. Maar aangezien er geen echte overtreding geconstateerd is, is daarmee de zaak klaar, lijkt me. Dan kun je niet van de club verwachten dat zij het toch nog even groter maken dan het was door zich hier publiekelijk over uit te gaan laten.

Dat Kramer een irritante speler is met eerdere incidenten staat daar los van, naar mijn mening. Begrijp me niet verkeerd, ik mag de man ook totaal niet en zal niet rouwig zijn als hij van de velden is.

26 oktober 2016 om 11:42

@baardgrasmus

Vooropgesteld: nee, ik heb zeker geen hekel aan Michel Kramer.

Ja, ik vind het een rare snuiter die met zijn onaangepaste, anarchistische gedragingen en interviews een beetje weird overkomt en ja, ik keur zijn herhaaldelijk misdragingen af of aanschouw ze met verbazing.

En nee, ik heb zeker geen afkeer of een hekel aan die jongen. Daar zou ik hem op z'n minst persoonlijk voor moeten kennen. Ik heb sowieso niet zo snel een hekel aan mensen, maar dat terzijde. Je verdenking dat ik hem op basis van hekel (wellicht als Ajacied zijnde?) als voorbeeldfunctie wil neerzetten, slaat kant noch wal. En een beetje jammer.

Een actieve voorvechter van normen en waarden in het dagelijks leven ben ik evenmin. Natuurlijk vind ik het redelijk normaal om me aan rechten en plichten te houden net als elk weldenkend mens, maar een uitgesproken moralist zal je niet in mij vinden. Ook ik loop of fiets wel eens stout door het rode licht.

Maar ik heb ook opgroeiende kinderen. Als ik die naast me heb, wacht ik netjes tot het licht op groen springt. Wat dat betreft heb ik idd mijn voorbeeldfunctie. Dat is voor mij zeker van primair belang en zeker niet secondair.

De Knvb en de internationale bonden hebben regelgeving opgesteld die de nationale bonden als overkoepelend orgaan geaccepteerd hebben en als gevolg ook de aangesloten clubs die ermee akkoord gaan deze regels na te leven. Als een speler een contract tekent bij een club, dat conformeert hij zich logischerwijs ook aan die afgesproken op papier opgestelde regels.

Dus als een speler notoir de grens bewust meermaals overschrijdt, dan mag hij wat mij betreft best worden aangesproken op dat gedrag, ook inderdaad omdat het niet het beste voorbeeld is voor de kijkmuiskinderen. Als Kramer al tierend met zijn voet over het hoofd van de keeper mag scheren, zijn mond, armen, ellebogen en voeten mag misbruiken om een eigen vonnis te voltrekken, dan mogen zij dat in hun belevingswereld toch ook op zaterdagochtend doen?

Dat een club en een speler zich daar bewust van zouden moeten zijn, is voor mij zeker niet secundair. Alleen achter de schermen een psycholoog op de beste man neerzetten is leuk om Kramer persoonlijk te helpen, maar helaas is er al enig kwaad geschied voor voetbalkijkend Nederland en in het bijzonder onze kinderen, die tegen die grote meneer in het rood, wit, zwart van hun favoriete club opkijken.

26 oktober 2016 om 12:09

Als ik je goed begrijp vind je het dus vervelend dat kinderen dit gedrag te zien krijgen? Ben je daarom ook kwaad op de media die het stukje tot in den treuren hebben herhaald? Immers werden daardoor kinderen ermee geconfronteerd, tijdens de wedstrijd zal het weinigen zijn opgevallen. Zoals je zelf zegt, je fietst ook weleens door rood als je kinderen er niet bij zijn. Je bezwaar is dus dat je niet wilt dat je kinderen het te zien krijgen en niet in het door rood fietsen. Als we deze analogie doorvoeren moet je dus meer bezwaar hebben met het herhalen van de actie dan met de actie zelf.

Dat Kramer rare acties heeft zal best, maar blijkbaar is het voor de Knvb heel lastig om hem hiervoor te vervolgen. Blijkbaar heeft hij dan geen regels overtreden van de voetbalbond. Ik betwijfel het conformeren aan alle opgestelde regels zoals jij het verwoordt (ik weet niet of de voetbalregels in samenspraak met de clubs worden gemaakt, ik denk van niet), maar al was het zo dan nog is de club niet genoodzaakt om dan nog een kop op die regels te doen. Waarom zouden ze? Om een mooi voorbeeld te stellen? En wat als El Ahmadi volgende week te laat is met een tackle? Dan blijf je bezig. Als een club vindt dat de Knvb een fout maakt door hun eigen speler niet te schorsen mogen ze dat uiteraard zelf wel doen, hoe gek ook. Maar we kunnen het clubs niet gaan aanrekenen wanneer ze dat niet doen, dat zou nog vele malen gekker zijn.

26 oktober 2016 om 13:14

Nee hoor, zo omschreven begrijp je zeker verkeerd. Ik vind het op zich niet vervelend dat kinderen het te zien krijgen, wel kwalijk, ik vind het jammer dat kinderen er naar kijken en er geoordeeld wordt door een Knvb (en ogenschijnlijk geaccepteerd wordt door de club) dat het recht inlopen op een liggende net geslagen keeper, het daaropvolgende getrier en de misselijke scherende voet over het hoofd geen reden is om het Ãâ¼berhaupt onder de loep te nemen en het als licht en onbeduidend te kwalificeren. Ik vind het kwalijk dat zulk gedrag geaccepteerd wordt en er daarmee schijnbaar een afgebakende grens wordt getrokken, waarmee kinderen aan de haal mogen gaan.

Dat kinderen tegenwoordig op internet en in de media de meest gruwelijk dingen kunnen aanschouwen en de actie van Kramer veel voorgeschoteld krijgen, daar ontkom je niet meer aan dezer dagen. Het gaat me erom waar je de grens vervolgens trekt naar je kroost toe, wat is acceptabel en vooral: toon respect voor je medemens. Zolang ik de zeggenschap over mijn kinderen heb, zal ik ook zoveel mogelijk proberen af te bakeren wat ze wel of niet mogen (kijken) op internet en op tv en daarbij uitleg geven waarom.

Je kunt mijn hypothetische voorbeeld van sporadisch stout door rood lopen (in langvervlogen kinderloze tijden) ook wel uit zijn verband trekken en concluderen dat ik er enkel bezwaar bij heb als er kinderen bij zijn, maar dat is natuurlijk niet enkel mijn punt. Waar het mij omgaat is dus dat je de grens afbakend die nadrukkelijk je zelf wilt onderstrepen en wat je ze wilt meegeven in hun eigen individuele leventje. Als dat ten koste gaat van dan maar niet meer door het rood heen fietsen: so be it. Het belang van het voorbeeld staat voorop.

De discussie of Kramer al dan niet de regels heeft overtreden blijft sec gezien subjectieve waarneming met daaropvolgend een oordeel, ook van de aanklager. Een andere aanklager had misschien anderen geoordeeld en was wellicht wel een vooronderzoek gestart. Schijnbaar is er een grijs gebied binnen de regelgeving, in ieder geval is vervolging door de waarneming door de aanklagen doorslaggevend in zo'n geval als dat van Kramer. Een beetje vergelijkbaar met de waarneming en het oordeel van door een scheidsrechter van een handsgeval in de zestien: de Ãâ©ã£â©n geeft hem wel, de ander weer niet.

Mijn uitleg over het naleven van (voetbal)regels en plichten zoals die door de Fifa zijn opgesteld en het naleven daarvan, heb ik al gedaan. Volgens mij horen club en spelers zich daar als vanzelfsprekend aan te houden. Je voorbeeld van El Ahmadi die een voetballende overtreding maakt met een te late tackle is sowieso van ern hele ander orde dan die actie van Kramer, die niks met voetbal van doen heeft.

Een club kan er inderdaad net zo voor kiezen waar zij de grens van het toelaatbare leggen. Met zo'n ongelukkige voetbalovertreding zoals jij schetst is het eenvoudiger het oordeel aan de scheidsrechter over te laten en er mee in te stemmen. Anders zou je inderdaad aan de gang blijven; voetbal is ook een spel van fouten.

Maar met zo'n provocatie en het bewust opzoeken zoals in 't geval Kramer/ Onana, waarbij de speler al meerdere keren op die wijze in de fout is gegaan. Ik pleit er zeker ook niet voor om het te straffen zoals je weet, maar zijn gedrag publiekelijk afwijzen is naar mijn idee geen verkeerde move.

Kramers evenknie Kazim mocht ook provoceren en misdragen tot hij zelf dacht onschendbaar te zijn. De club liet hem ook maar zijn gangetje gaan tot dat het uit de hand liep. Gelukkig kan de leiding uiteindelijk ook tot inkeer en besloot hem hem niet langer openlijk te steunen. Je hoeft niet aan de gang te blijven en elke overtreding af te keuren, maar misplaatst gedrag van een speler tot in het oneindige tolereren is nooit goed. Ongeacht de club waar hij voor speelt.

26 oktober 2016 om 19:23

Beste Baardgramus, je trekt echt een veel te grote broek aan met je opmerkingen over mijn "moreel kompas" en dat van Ajax supporters in het algemeen. Het is niet aan jou om te oordelen over mijn moreel kompas, daar ben je simpelweg niet toe in staat. Je kunt het met mij oneens zijn, maar daar houdt jouw expertise wel op.

Ik geef slechts mijn mening over het idiote gedrag van Kramer en de het uitblijven van de reactie van de club, in dit geval feyenoord.
Ik had dit ook gevonden als die Kramer bij bal op het dak 13 had gespeeld.
Het zal mij persoonlijk werkelijk jeuken of en welke gevolgen dat voor die club heeft. Helaas is er wel een structuur in te ontdekken bij deze club en daar erger ik mij wel aan.

Wat mij dan weer verbaast, is dat er mensen zijn die vinden dat je pas naar buiten mag treden als knvb wanneer ze daadwerkelijk overgaan tot vervolging en dat er een verband is met de Nos. Daar is in mijn beleving helemaal niets mis mee.

Een recidivist als Kramer ligt nu eenmaal terecht onder een vergrootglas. Misschien gaat er een preventieve werking naar hem uit door dit soort vooronderzoeken te melden, bij het (zoals te doen gebruikelijk) uitblijven van een reactie bij feyenoord.

26 oktober 2016 om 19:26

feye88, het gaat niet om Suarez of Ajax of psv of welke andere club of speler dan ook. Het gaat om Kramer en de reactie van feyenoord.
Dus hou eens op met die nogal domme reacties.

Aangezien hij een voorwaardelijke straf heeft vind ik dit helemaal niet zo'n hele gekke gang van zaken.

26 oktober 2016 om 08:00

Ikke wel. Ze kunnen het toch ook bestuderen zonder dat in de media te verkondigen?

26 oktober 2016 om 08:21

Het was door de media al bekend gemaakt bij het grote publiek, dan is de Knvb alleen maar prima bezig door daar een reactie op te geven dan te zwijgen en men maar te laten gissen.

26 oktober 2016 om 09:09

Ja, maar die reactie had ook gisteren kunnen komen: geen vooronderzoek. Nu werd er eerst gezegd voor-voor-onderzoek, en daarna geen voor-onderzoek. Dat is opmerkelijk. Nog even en ze kondigen voor de wedstrijd van vanavond alvast een voor-voor-voor-onderzoek in, of voor de wedstrijd tegen Heerenveen alvast een voor-voor-voor-voor-onderzoek in. Ze moeten zich niet zo laten leiden door de media in dit soort zaken. Als het over het bestuur gaat en werkelijk belangrijke zaken voor het Nederlandse voetbal, dan zwijgen ze als het graf. Gaat het over de tuchtcommissie, juist het orgaan dat zich niet zou moeten laten leiden door de media en het orgaan dat zijn werk in zekere discretie moet uitvoeren, dan zijn ze ineens de eerste om de media van informatie te voorzien. Dat is opmerkelijk en onwenselijk in mijn ogen. Zoiets kan een onafhankelijke rechtsspraak schaden.

26 oktober 2016 om 09:48

Ik ben het met vrijwel alles eens wat er over Kramer is gezegd (in negatieve zin) de afgelopen dagen. Stelselmatig problemen opzoeken, wetende dat de camera's op hem zijn gericht nog steeds zo dom zijn om Onana te provoceren waar een paar lelijke woorden ook afdoende waren geweest.

Desalniettemin ben ik het ook volledig met Baardgrasmus eens, dit gaat natuurlijk nergens over. Hele vreemde bedoeling waar ik de intentie niet van begrijp en volgens mij ook niet te begrijpen valt.

JK-Ajax, wat is daar dan precies het nut van? Als de ABV niet had aangekondigd naar de beelden te kijken (of voor-vooronderzoek te gaan doen, hoe u blieft) dan was er lang niet zoveel commotie geweest, in ieder geval hier niet.

Grappig dat de pijlen gericht zijn op de KNVB in plaats van Kramer die, ondanks dat het niet zwaar genoeg is voor een schorsing, zich overduidelijk misdraagt. Dat zou de club sieren.

26 oktober 2016 om 08:01

Klaasens actie al gezien? Verbaast me dat je niet juist daarover begint.

26 oktober 2016 om 08:04

Het verbaast je dat ik daar niet over begin in een Feyenoord en Kramer topic. Oke.

26 oktober 2016 om 08:05

Kleuter reactie, het gaat om Kramer, niet om Klaassen. Dat is namelijk al beoordeeld. Fout of niet, dan stopt het. Het zou je sieren dat jij dat dan ook doet.

26 oktober 2016 om 08:06

Die actie is toch reeds beoordeeld? Kreeg hij geel voor. Had rood kunnen en moeten zijn ja. Maar zover ik weet is de regel nog steeds dat als de scheids de situatie beoordeeld, kan er niet meer op teruggekomen worden. Wat heeft het dan voor zin?

26 oktober 2016 om 08:06

Waarom wil je Klaasen erbij halen? Ja die overtreding had rood moeten zijn, maar hij kreeg geel en is dus gestraft. Kramer werd niet gestraft omdat de scheidsrechter het niet had waargenomen. Wellicht is het goed als je eens kijkt zonder je Feijenoord bril op. Dit onderwerp gaat over Feijenoord en over kramer!

26 oktober 2016 om 08:07

Welke actie van Klaassen bedoel je? Degene waarvoor hij een kaart kreeg en excuses aanbood?

Of is er nog een ander moment dat ik volledog gemist heb?

26 oktober 2016 om 08:11

Er wordt gesteld dat de club zelf actie zou moeten ondernemen, dat kan ajax toch ook doen, ondanks dat er al geel is gegeven? Het is zo lekker met 2 maten meten...

26 oktober 2016 om 08:11

@jaakke

En de zaak van Kramer is net zo goed al beoordeeld. Er komt geen onderzoek. Fout of niet, dan stopt het. Het zou je sieren dat jij dat dan ook doet.

26 oktober 2016 om 08:13

Nu je die actie van Klaassen er bij haalt, zou je het sieren om de natrappende actie van Jorgensen te noemen waar niets mee wordt gedaan.

26 oktober 2016 om 08:29

Doe nou niet als een kleuter en blijf niet blind onze spelers verdedigen. Wat Kramer deed was idioot en levengevaarlijk.

26 oktober 2016 om 08:37

@cocoafc

Ik heb gewoon een andere mening. Wat Kramer deed was niet slim, maar men overdrijft enorm inzake Kramer, as usual.

Wat levensgevaarlijk is is de tackle van Antonia. Zelfs daar is niet zo'n ophef over.

26 oktober 2016 om 08:39

Verbazingwekkend dat zoveel Feyenoorders zich verschuilen achter een actie van een ander. Ajacieden geven rustig toe dat de actie van Klaassen hard was en dat hij goed weg kwam, maar Feyenoorders praten Kramer's actie goed en wijzen vervolgens alleen maar naar Klaassen of Veltman. Steek de hand toch eens in eigen boezem. Het een praat het ander toch niet goed? Wees een vent, en geef gewoon toe dat Kramer een naar ventje is met smerige acties. Ik snap sowieso niet waarom jullie hem allemaal zo massaal verdedigen, gast komt gigantisch te kort voor het niveau dat Feyenoord nastreeft.

26 oktober 2016 om 08:40

@Jaakke: Het gaat er niet om of het beoordeeld is maar of de club een statement moet maken. Gaat Ajax dat ook nog doen over Klaassen en Veltman? Nee, hoeft voor mij ook niet. Dit gebeurt volgens mij door geen enkele club.

26 oktober 2016 om 08:42

Zo kom jij er effe met een lekkere jij-bak overheen. Wat doet het ertoe wat Klaassen heeft gedaan? Het gaat erom dat Kramer, en dit zeg ik als Feyenoorder, een steekje los lijkt te hebben zitten. Hij is geen etterbak met een te groot ego zoals Kazim, maar eerder iemand die impulsief iets gewelddadigs doet zoals Suarez. Hoe dan ook voer voor psychologen. Dit soort dingen gebeuren hem te vaak, en zouden eigenlijk helemaal niet moeten gebeuren. Wat mij betreft was een onderzoek zeker op z'n plaats geweest.

26 oktober 2016 om 08:44

@ronzie

Ik praat het niet goed, want het is gewoon niet slim. Maar men doet alsof hij Onana zijn kop eraf heeft geschoten.

Dat je niemand er over hoort tot dat Studio Voetbal er mee naar buiten komt, en dat dan pas iedereen er over valt, laat ook zien dat het een klein incidentje is.

26 oktober 2016 om 08:45

Jules, ik durf zelfs te zeggen dat Antonia dat echt niet met opzet deed. Had hij dan alsnog rood verdiend op basis van onbezonnen inkomen, ik denk het wel. Maar ik kan echt moeilijk zeggen dat het met een smerige intentie gebeurde, dat beoordeel ik op de manier hoe het tot stand kwam, zijn reactie en hoe hij is als persoon in het algemeen.

Ik kan het fout hebben, maar gevoel kan mij bij Antonia niet vertellen dat hij het met opzet deed. Hij was al in de lucht, zag dat hij verkeerd zou neerkomen en koos waarschijnlijk voor een verkeerde houding om daadwerkelijk neer te komen. Blijkbaar koos hij ervoor om veiliger neer te komen, maar dan ten koste van een andere speler, dat is dan wel weer een schorsing opzicht. Maar had hij echt de intentie om zijn benen in een andere speler zijn benen te planten, ik denk het gewoon eerlijk gezegd niet.

26 oktober 2016 om 09:35

@jaakke
dit topic gaat ook niet over kramer maar over de Knvb. Wat dat betreft zou je zelf ook meer on-topic moeten blijven. De situatie met Kramer is eveneens als bij Klaassen beoordeeld. Waarom zou Feyenoord een beoordeelde situatie die niet bestraft wordt door de Knvb moeten bestraffen en Ajax niet?

26 oktober 2016 om 09:43

@jaakk: Dit van Kramer is ook beoordeeld fout of niet dan stop het! Het zou je sieren als jij dat ook doet!

Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet noemen we dat!

Kramer werkt op vooral Ajacieden als een rode lap op een stier!
Ongelofelijk, komen punten voorbij dat hij hersen letsel had kunnen hebben. En Ontslag moeten geven pfff.. Hij rent naar de bal, maakt 0,0 een schoppende beweging en ook zijn knie raakt hem niet!

en zo is het ook beoordeeld! Dus zoals je zelf aangeeft zou jullie sieren als je het los laat!

Plus het gaat ook hier niet over Kramer, en niet Klaassen maar over het ahndelen van de Knvb!

26 oktober 2016 om 09:45

@woude: Dit onderwerp gaat over het handelen van de Knvb dus niet over de overtreding en Kramer. Dus is net zo inrelevant als Klaassen.

26 oktober 2016 om 09:55

@fr12jules, wil je nu weer aansturen op een discussie over een mediabeleid bij de NOS die gekleurd zou zijn? Kinderachtig hoor.

Bovendien kijk ik studio voetbal al een tijdje niet meer sinds de slechtste gesprekleider van dit Millennium daar zit, Tom Egbers. Toch heb ik genoeg van deze actie meegekregen en elke nieuwsbron gaf een tweet aan als bron, niet studio voetbal.

26 oktober 2016 om 10:46

@fr12-Jules de overtreding van antonia mag dan een stuk grover zijn, daar had ik dus totaal niet het idee dat het zijn bedoeling was, getuige ook de schrikreactie gelijk. Kramer is alleen maar aan het voetballen om zoveel mogelijk oorlog te maken, en hoewel dat best een kwaliteit kan zijn, schiet hij er in door. Ik snap dat jullie Feyenoorders dat mooi en leuk vinden dat iemand er op klapt, maar doe dat dan wel eerlijk, zoals en el ahmadi. Die klapt er op, maar zal niet gauw iemand een elleboog of wat dan ook geven. KNVB moet maar eens ballen groeien en die man schorsen voor 10 wedstrijden. Al die onzin op de jeugdvelden komt voor een deel door dit soort mongolen.

26 oktober 2016 om 12:28

Waar ik me echt over kan opwinden is dat Ajacieden zich nu druk maken om het feit dat Feyenoord niks doet en dat de Kramer wéér gespaard wordt door de knvb.

Maar waar waren jullie in de tijd van Suarez. Die deed nog veel meer! Bijten, ellebogen, schwalbes, maar nee, toen hoorde het bij het spel...

26 oktober 2016 om 12:39

Nee hoor beste Melvin, dat hoorde niet bij het spel. Ik voel me verder niet aangesproken, maar geen reden om je zo op te winden. En voordat je met deze onzin aankomt, lees dit even terug http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=128950.

26 oktober 2016 om 19:36

Beste Capis, wel goed lezen, anders komt je reactie niet zo slim over.
Ik reageer namelijk niet op de overtreding van Kramer, maar op de gespeelde verontwaardiging vanuit Rotterdam zuid op een opmerking van de Knvb over een mogelijk onderzoek daarvan.

26 oktober 2016 om 08:08

Ik vind dat Feyenoord hier volledig gelijk heeft. Want een vooronderzoek is toch om te kijken óf hij iets heeft misdaan? Maar vervolgens plakt de Knvb er een voor-voor-onderzoek aan? Ik vind dat raar.

26 oktober 2016 om 08:12

Niet zo gek toch? De beelden waren beschikbaar, er werd in de media over dit voorval gesproken. Prima actie van de KNVB om dan aan te geven de beelden te gaan bestuderen.

26 oktober 2016 om 08:14

Ik vind het niet heel raar dat de Knvb transparant is in de zaken die zijn gaat uitzoeken. Iedereen heeft de actie al kunnen zien dus ik zie het probleem niet zo, beetje opgeblazen verontwaardigd doen als je het mij vraagt. Er zijn belangrijkere dingen die aandacht verdienen in dit voorval en Feyenoord zou er goed aan doen om dit eens uit te spreken of met Kramer te bespreken. Het kan alleen maar nadelig uitpakken voor Feyenoord als je Kramer niet tot de orde roept voor zoiets, het is compleet onnodig om te doen.

26 oktober 2016 om 08:18

@joostfan

Maar waarom stel je een onderzoek voor een vooronderzoek in? Je kan toch meteen zeggen dat er een onderzoek naar Kramer wordt ingesteld?

@JK-Ajax

Ik vind het wel raar. Waarom stel je niet gewoon meteen een vooronderzoek in? in plaats van te onderzoeken of een vooronderzoek nodig is?

Alsof Feyenoord zoiets niet intern met Kramer bespreekt. Dat gebeurd echt wel hoor. Maar nergens voor nodig om dan in de media te zeggen dat je er met Kramer gesproken is.

26 oktober 2016 om 08:26

Waarom is dat nergens voor nodig? Op deze manier breng je jezelf toch alleen maar imagoschade toe? Iedereen heeft kunnen zien dat hij zich gedraagt en het is nu eenmaal niet de eerste keer, hij krijgt weliswaar geen schorsing maar dat het onnodig is wat hij doet staat vast en het staat ook vast dat Feyenoord er geen afstand van doet richting de maatschappij. Hoe breng ik mijn eigen club in diskrediet is dit.

26 oktober 2016 om 08:33

Gezanik over imagoschade. Zeiken om het zeiken noem ik dat. Tot nu toe merk ik nog helemaal niks van een imagoschade die is opgelopen door spelers.

Heeft Ajax last gehad van imagoschade door het veelvuldig misdragen van Suarez? Nee, hij wordt zelfs gezien als held in Amsterdam., en is men trots dat deze recidivist in het Ajax shirt heeft gelopen, ze hopen zelfs dat hij terugkeert! Is dat net zo belachelijk dan? Wat een voorbeeld voor de maatschappij. Hoe breng ik mijn eigen club in diskrediet!

Zie je wat voor onzin het is? Of is dat nu toegestaan omdat Suarez toevallig ontzetteng goed met een bal kan omgaan? Men heeft een afkeer tegen Kramer waardoor alles breed wordt uitgemeten.

26 oktober 2016 om 08:42

Ajax heeft daar wel last van gehad hoor. De afkeer in Nederland werd nog groter. Overigens heeft Ajax toen op een gegeven moment zelf ook Suarez een schorsing opgelegd. Voor mij persoonlijk ligt de imago schade niet zo zeer bij Feyenoord, maar vooral bij de supporters. Ik verbaas me echt hoe jullie het allemaal goed praten en alleen maar naar acties van andere spelers wijzen.

26 oktober 2016 om 08:46

@ronzie

Ja, een 'schorsing'. Toen de Knvb hun schorsing bekend was hadden ze niet de ballen om de schorsing er boven op te tellen. Tevens speelde Suarez de wedstrijd er na gewoon in de CL. Nou nou, wat een schorsing zeg. Puur om te laten zien 'kijk ons nou', maar wanneer het er op aan komt telt het sportieve aspect bij iedere club (en terecht).

26 oktober 2016 om 08:52

Dat is absoluut waar, het was een schorsing die weinig uitmaakte wat betreft gemiste wedstrijden. Maar ze lieten wel zijn niet blij te zijn met zijn gedrag en het af te keuren. Bij Kramer is Feyenoord alles aan het goed praten. Zo belangrijk en goed is hij niet, dus Feyenoord kan hem makkelijk missen lijkt mij.

26 oktober 2016 om 10:13

Wat Ronzie hier als laatste reactie aangeeft is inderdaad wel een belangrijk verschil, Ajax liet tenminste weten dat ze het afkeurden. Ik had ook liever gehad dat ze wedstrijden er bovenop telden, dan laat je tenminste echt wat horen, maar het getuigt nog altijd van meer professionaliteit dan weer de aandacht van de persoon in kwestie afhouden, in dit geval Kramer, waar Feyenoord weer zijn pijlen wijst op de Knvb en zijn juridische organen.

Bovendien is het verschil met Suarez wel groot. Die heeft inmiddels wel bewezen te zijn veranderd, en hoe. Dat is van Kramer overduidelijk nog niet te zeggen. Daar bovenop kun je een speler van zijn kaliber moeilijk weigeren. Stel je nou voor dat Kramer over een aantal jaar bij Kaiserslautern oid speelt, nog steeds dezelfde streken uithaalt en aangeeft terug te willen naar Feyenoord. Dan sta je toch ook niet op de banken, of wel? Daarbij, als Suarez weer een keer over de schreef gaat en bijt dan ben ik ook minder happig (no pun intended) om 'm terug te zien in de Arena.

26 oktober 2016 om 10:48

Waarom zijn al die ajacieden zo beducht voor de vermeende imagoschade van Feyenoord? Leuk dat die gasten als morele kompas denken te fungeren voor het hele volk en vaderland.

26 oktober 2016 om 11:10

Feyenoord loopt hierdoor imagoschade op bij Ajax-fans lol.

26 oktober 2016 om 08:18

Kramer zal heus wel de huid vol gescholden zijn door van Bronckhorst c.s., daar twijfel ik niet aan, juist vanwege zijn bedenkelijke reputatie.

26 oktober 2016 om 08:49

Dit heeft niks met pijlen op de knvb te maken toch?
De discussie schorsing is al geweest.

Feyenoord mag terecht afvragen of de knvb naar buiten moet komen of er op basis van een vooronderzoek een onderzoek komt toch?

De knvb kan ook pas naar buiten komen of als er daadwerkelijk een vooronderzoek komt.

De reactie van jou is dus offtopic

26 oktober 2016 om 09:17

JK-Ajax, kijk even bovenstaande reactie (op jaakke), die geldt namelijk ook voor jou. Feyenoord is geen moreel kompas, Feyenoord is niet eens jouw club, als je zoekende bent naar wat goed en fout is en behoefte hebt aan morele ondersteuning raad ik je aan om dat niet bij een voetbalclub te zoeken. En al helemaal niet bij de grote rivaal van de club die jij supportert in avatar en naam.

Het zou te club sieren... laat me niet lachen zeg. Het siert een werkgever als hij dat binnenskamers bespreekt met zijn werknemer, de werkrelatie werkgever-werknemer is echt een stuk belangrijk dan wat jij sierend dan wel niet sierend vindt aan Feyenoord. Of ze met grote woorden nu jouw respect hadden gewonnen, nee hoor, dan vind je wel weer iets anders om Feyenoord op aan te pakken. Heb je je al opgewonden over de spreekkoren? Ik kan je reactie nu al oplepelen vermoed ik zo. Iets met 'het zou de club sieren' ?

26 oktober 2016 om 10:58

Aan de andere kant Baardgrasmus, het is wel fijn om te weten dat in Amsterdam een heel leger aan fatsoensrakkers klaar zit om je te helpen met jouw morele kompas. Als je ooit in de knoop zit met je geweten, gewoon een Ajacied bellen en die vertelt je of je deugt.

Prachtig om te zien hoe selectief verontwaardigd ze zijn met het morele kompas in de hand. Want ik heb weinig Ajacieden zo fel zien reageren toen er bombardementsspandoeken werden gemaakt, er aan ziekte overleden Feyenoorders werden beschimpt, Feyenoord-keepers werden opgehangen en Ajax-spelers in mensen hun nek beten.

26 oktober 2016 om 12:32

Orgullo, dat heb je selectief om je heen zitten kijken! Ik en vele andere Ajacieden, hebben die actie compleet veroordeeld. En supporters doen dat soort dingen niet.

26 oktober 2016 om 14:00

@ Sulejmanii

Je hebt gelijk. Veel Ajacieden hebbend at wel degelijk veroordeeld. Mijn excuses voor mijn makkelijke post.

En weer komt Kramer weg met zijn schofterige gedrag. Niet de eerste keer... zijn ze in Zeist nog bang voor de Rotterdamse advocaat?

Of hij hem nu raakt of niet. Hij maakt een onnatuurlijke beweging richting Onana om hem te raken of om hem op zijn minst onsportief angst in te boezemen om geraakt te worden. Goed voorbeeld voor de jeugd zo'n jongen. Het siert Onana dat hij er eigenlijk niet eens op reageert.

26 oktober 2016 om 08:59

Misschien reageert hij niet omdat er niks aan de hand was?

Ik stel Feyenoord hier 100% in het gelijk. Een vooronderzoek is juist toch om te kijken of een speler wat misdaan heeft? Waarom wordt er dan een voor-vooronderzoek uitgevoerd? Eigenlijk kijk je hier ook al snel of een speler wat misdaan heeft. Had je net zo goed een gewoon vooronderzoek kunnen instellen.

26 oktober 2016 om 08:21

Mee eens, persoonlijk denk ik dat Kramer van geluk mag spreken, maar dat Feyenoord kritiek uit op het proces is gewoon terecht.

26 oktober 2016 om 08:27

Mwah, weet niet of het geluk is. Als de Knvb al een onderzoek moet doen om te kijken of eeen vooronderzoek nodig is laat al zien wat voor klein incident dit is. Men ziet gewoon graag dat hij 5 wedstrijden schorsing krijgt puur omdat het Kramer is.

Als Botteghin dit had gedaan was er helemaal geen ophef geweest .

26 oktober 2016 om 12:31

Dit klopt. Het is gek wat de Knvb doet. Een voor-vooronderzoek inderdaad en dan nog uitgemeten in de pers. Het lijkt me dat er altijd een voor-vooronderzoek is (hoe bepaal je anders wat een vooronderzoek gaat worden) maar dat moet je natuurlijk lekker achter gesloten deuren overleggen, niet in de media gooien.

Dat gezegd hebbende, de Knvb had hier gewoon een vooronderzoek moeten laten plaatsvinden, want Kramer was overduidelijk weer eens op oorlogspad. Onnodig, dom, vervelend, recidivist, zijn een aantal woorden die in me opkomen wanneer ik die actie van Kramer zie. De Knvb ziet dat blijkbaar anders en dat snap ik niet, net zoals ik hun voor-vooronderzoek niet snap.

Daar gaan we weer de discussie over Kramer.
Volledig terecht niet aangeklaagd. Het is schijnbaar hip om bij elke scheet die Kramer laat de media erbij te halen. De KNVB had natuurlijk ook eerst kunnen overleggen of een aanklacht enige kans van slagen zo hebben voordat ze de populaire jongen uit gingen hangen en gingen lopen roeptoeteren. Maar ja de knvb hé die hoort zichzelf erg graag in de media.

26 oktober 2016 om 08:13

Volledig eens. Die Kramer gaat soms te ver, maar idd die hysterische reactie van alles dat met ajax te maken heeft (ajax supporters, knvb en veel media) is een beetje zielig.

26 oktober 2016 om 13:20

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar als ik al hysterisch ben geweest was dat vanwege het feit dat vrijwel alle Feyenoordsupporters verbolgen waren over het feit dat er nader naar gekeken zou worden. Die vonden dat een aankondiging van de zoveelste heksenjacht op Kramer, terwijl het gezien de actie zo vreemd is toch niet gek is dat er verder naar gekeken werd. Maar nee, het was de gekleurdheid van de media, zoals in jouw reactie ook weer naar voren komt. Vermoeiend zeg, verzin eens iets nieuws.

26 oktober 2016 om 08:17

Het voorval was al lang en breed uitgemeten in de media voordat de Knvb dergelijke uitspraken deed. Dan is het niet raar dat ze daar een reactie op geven om zo transparant mogelijk als organisatie.

26 oktober 2016 om 08:24

Dan doe je er een uitspraak over dat er een vooronderzoek wordt ingesteld. Niet dat er en onderzoek wordt ingesteld om te kijken of een vooronderzoek nodig is. Dat laat eigenlijk al zien wat voor ontzettend kleins het iets is. Want als het echt erg zou zijn zou er wel meteen een vooronderzoek worden gestart.

26 oktober 2016 om 09:30

Het gaat echt heel erg de verkeerde kant op als we de rechtsspraak transparant gingen maken en alle overwegingen, zelfs de overweging of er al dan niet een voor-onderzoek komt, met het publiek gaan delen.

'de politie van Maassluis heeft zaterdag een kwartier achter drie allochtonen in een Audi aangereden, omdat zij dit een opmerkelijk tafereel vonden. De bestuurder vergat een maal richting aan te geven, maar uiteindelijk besloot de politie zijn onopvallende achtervolging te staken. Er was te weinig om daadwerkelijk een vooronderzoek te starten, en de auto stond niet geregistreerd als gestolen en had bovendien geen boetes openstaan.'
Dat soort dingen moeten we lekker binnenskamers doen. Vooronderzoek, voorstel, accepteren of niet, beroep en uitspraak.

26 oktober 2016 om 09:52

@baardgrasmus.
In je voorbeeld zouden dan ook de namen van de bestuurders benoemd worden.
Maar verder heeft het geen zin om te discussieren, omdat vele lezers op VZ het punt niet begrijpen.
Het gaat niet om de actie van Kramer. iedereen kan zien dat dat een rare actie was. De Knvb heeft die situatie echter beoordeeld en onschuldig bevonden.
Het gaat erom dat de Knvb van zijn eigen mediarichtlijnen is afgeweken, speciaal voor 1 club/speler. Dat is moeilijk te verantwoorden.

26 oktober 2016 om 10:03

Precies feye88! Ik snap best dat de Knvb hier naar kijkt hoor, maar doe dat lekker in discretie. Want met de stijl van spelen van Kramer gaat er vast wel weer een moment komen van twijfel, waar de beelden wellicht iets ontoelaatbaars laten zien. Dan zendt de media het uit, dan gaat de Knvb weer dingen naar buiten brengen en begint de hele cyclus weer opnieuw. Dit soort incidenten zorgen er wel voor dat scheidsrechters en aanklagers meer en meer op Kramer gaan letten, wat ze volgens mij al deden. Terwijl je de actie moet beoordelen, niet de speler die 'm maakt.

In het kader van de rode kaart die Klaassen, eigenlijk had moeten hebben. Heb ik er vrede mee als er niks gebeurd, met de onsportiefste speler van Nederland. Het blijft bizar dat er altijd stoppen doorslaan, bij deze jongen en dan vooral tegen Ajax. Gelukkig is die Jorgensen minimaal 10 x beter, en zie ik die Kramer bijna niet meer op de Nederlandse velden. Feyenoord zou afstand moeten nemen van deze gek, Suarez was ook gek voor ik dat weer ga horen. Maar wel een gek met de gouden bal..

26 oktober 2016 om 09:40

@sulejmanii
Hmmm apart dit van jou te moeten lezen. Dus zijn gouden bal vergoedt zijn gekte? Had je net zo'n hekel aan hem als aan Kramer? Zo nee, dan kun je je vast de houding van Feyenoordsupporters wel voorstellen. Want Suarez is/was nog een klasse gestoorder dan Kramer. En ik heb niet eens een hekel aan Suarez.

26 oktober 2016 om 10:24

Dat Suarez nog veel gekkere dingen heeft gedaan, daar zullen weinigen het ook mee oneens zijn. Het grote verschil is dat de Ajax-aanhang het gedrag van Suarez ten zeerste afkeurde, waar dat van Kramer nog net niet met de mantel der liefde wordt bedenkt (op een paar uitzonderingen na, die waren van mening dat Onana het wel had verdiend.. ).

Bij Kramer wordt telkens naar een ander gewezen. Reijnen die het uitlokt, van der Pavert die het uitlokt, Cillessen die zelf ook irritant zou zijn, nu Onana die tijdrekt of de oh zo gekleurde NOS die Kramer onder de loep legt. Het is altijd wat, maar nooit een vermaning naar de eigen spelers. Van de supporters kan ik het nog enigszins begrijpen (al zijn er gelukkig wel een paar intellectuelen die het wel veroordelen), maar een club als Feyenoord zou het toch sieren als ze er openlijk wat over zouden zeggen. Het is mij een raadsel waarom dat nooit gebeurt.

26 oktober 2016 om 10:24

Feye88, zijn gouden bal vergoed natuurlijk niet zijn ziekelijke gedrag. En ik ben het met je eens, dat Suarez zeker gekker is dan Kramer. Maar ik bedoelde meer, als je al zo een beperkte speler ben. Graag je iig een beetje, maar dat kwam misschien niet goed over.

26 oktober 2016 om 10:45

@spandoek
De meeste Feyenoordsupporters vinden Kramer ook wel raar in zijn gedrag. En wat hij doet is smerig, maar het wordt soms ook wel overdreven. Het zijn nooit hele gevaarlijke tackles of benenbrekers.
Feitelijk heeft hij Cillessen een klap gegeven (schorsing verdiend), Reijnen bij zn keel gegrepen, vd Pavert een duw in zijn gezicht gegeven en nu Onana bijna geraakt.
Ik vind het allemaal smerig, dat voorop, maar is het nou echt zo wereldschokkend als je dit zo op een rijtje ziet? Er is een hele rits van spelers in de Eredivisie geweest die net zulke, en ook smerigere dingen, hebben gedaan. Toch heb ik niet het gevoel dat die zó hard worden aangepakt als Kramer door fans van andere clubs.
@sulejmanii
Het hoort bij Kramer zijn spel om zijn tegenstander constant te zieken. Juist omdat hij beperkt is, gebruikt hij vaak andere middelen. Waanzinnig irritant, maar wel effectief. Volgens mij lukt het ook wel aardig, want veel tegenstanders raken behoorlijk gefrustreerd. Overigens heeft dit ook een keerzijde voor hem, want hij krijgt nooit penalty's mee, terwijl hij best vaak onderuit getrokken wordt in de 16.

26 oktober 2016 om 11:03

Oh nee hoor, dat zeg ik niet, maar het is wel een bijzonder rijtje. Ben benieuwd hoeveel spelers je op kunt noemen in wiens voetsporen Kramer is getreden.

Jij bent ook een van de uitzonderingen die er wel nuchter naar kan kijken. En dat het bij Kramer misschien eerder gebeurt, daar zal best een kern van waarheid in zitten. Wellicht speelt het feit mee dat je bij een topclub sowieso al in de schijnwerpers staat, en dat velen vinden dat hij nooit gekregen heeft wat hij heeft verdiend omdat Feyenoord een buitengewoon handige jurist in huis heeft. Die zaak met Van der Pavert vond ik trouwens, ondanks de matigheid van ernst, nog veel kwalijker dan deze, waar Feyenoord met man en macht probeerde een schorsing te voorkomen zonder aan te geven dat Kramer gewoon z'n handen thuis moet houden. Maar dat terzijde.

Kramer is gewoon ongelofelijk onhandig om telkens door dit soort kleine dingen in opspraak te komen, want hij weet dat alle ogen op hem gericht zullen zijn, al helemaal tegen Ajax. Mijn punt is dat dit dus niet zoveel met een heksenjacht te maken heeft zoals velen het hier bestempelden, maar met Kramer z'n eigen domme onhandigheid.

27 oktober 2016 om 03:03

Feye88

Het is zeker effectief want de tegenstander, maar ook de supporters zoals ikzelf.

Dat was me niet eens opgevallen, dat hij geen penalties meekrijgt terwijl hij die eigenlijk wel verdiend. En dat kan je inderdaad een keerzijde noemen.

Ik vind dat Kramer weer uiterst dom doet, hij heeft de schijn al tegen door eerdere domme dingen... Maar als hij nu niet vervolgd wordt door de KNVB is het wel een keer klaar. Vooral vanuit Ajaxsupporters hoek wordt er nu gehuild dat het zo erg allemaal is. Die hoorde je in het verleden nooit over de slaande, schwalbemakende, bijtende racist Suarez. Tikje hypocriet dus!

26 oktober 2016 om 09:04

Ten eerste heb je dan niet je ogen en oren open gehad. Er waren er genoeg die er wat van zeiden. Swalbe's maken gebeurt overal. Jullie eigen cultheld John vergeten zeker? En bijten hoort en mag niet maar als Sasoni het bij Beerens doet hoor je ook niemand dus kijk eerst eens in de spiegel dan zie je wat hypocriet is. Moet je wel je ogen open doen.

26 oktober 2016 om 10:29

Smerig om dat te zeggen, het gedrag van Suarez werd door de eigen aanhang ten zeerste afgekeurd. http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=128950. Lees het maar even na.

Mensen vergeten dat er een bepaalde werking uitgaat van het aankondigen van het bestuderen van videobeelden om te kijken of vooronderzoek nodig is. Nog even los van het feit dat dat mij ook al vooronderzoek lijkt.

Kramer wordt op deze manier in de media in een bijzonder moeilijke positie gebracht door de Knvb zonder dat de Knvb ook nog maar geconstateerd heeft dat Kramer iets heeft gedaan dat bestraft moet worden. Het is alsof de politie over éã©n van jullie zegt dat ze gaan kijken of vooronderzoek naar het bezit van kinderporno nodig is. Waar of niet, het besmeurt jullie naam.

De juiste weg was geweest om stil vooronderzoek te doen en als er niks aan de hand was geweest, er niks over naar buiten te brengen en als het vooronderzoek daartoe aanleiding had gegeven, vervolging in te stellen. Dat was een correcte manier van handelen geweest.

Ik snap niet waarom mensen hier zo'n grote issue ervan maken. Ja, 't is Kramer, en Kramer kennende doet hij zoiets expres, maar hij raakte Onana nauwelijks tot niet. Daarvoor kun je simpelweg gewoon niet een vooronderzoek voor stellen. Dan had Kramer echt het gezicht moeten raken. Ik snap best dat men bij zichzelf denkt "waarvoor moeten we hem straffen dan?".

Blijft een hele merkwaardige actie van Kramer. Het lijkt erop alsof hij zich op het laatste moment bedenkt en zich inhoud. Vreemde actie van een wat vreemd mannetje.

26 oktober 2016 om 09:02

Als dat zo is heeft hij iig geleerd van het verleden

Ik schaam me een beetje voor een aantal medesupporters hier. Hoe de KNVB handelt is inderdaad heel vreemd in deze, maar laten we niet ontkennen dat Kramer een zeer gevaarlijke actie uitvoerde, of de intentie er nou was om hem te raken of niet. De afstand waarop hij het deed was te riskant om een dergelijke beweging naar die jongen ze hoofd te maken. Zijn we Cech vergeten?

26 oktober 2016 om 08:35

Schijnbaar was het toch niet zo zwaar als iedereen doet denken. Anders had de Knvb wel meteen een vooronderzoek ingesteld in plaats van meteen een onderzoek.

26 oktober 2016 om 08:37

Als de Knvb ons tegenzit weten we ook allemaal te roepen dat het niet eerlijk gaat toch? Nu gaat het misschien ook niet helemaal zuiver, maar is het wel in ons voordeel, laten we niet arrogant gaan doen.

En ik heb de beelden net net bekeken, hij raakte die keeper wel. Niet met zijn eerste been, maar wel met been die als laatst over hem heen stapt. Een scheenbeen/knie tegen iemand zijn hoofd/slaap, weet je hoe ver***mme gevaarlijk dat is? Sorry maar dat gun ik gewoon helemaal niemand.

26 oktober 2016 om 08:48

Ach, zo heeft iedereen zijn eigen mening. Ik stop er maar mee. Ik denk dat dit een eindeloze ja/nee discussie word.

Ik ben in ieder geval blij dat we een andere spits hebben. Want voetballend bakt Kramer er gewoon niks van.

26 oktober 2016 om 08:50

Inderdaad. Laten we blij zijn met wat we wel hebben, in deze met Jorgensen en het vreemde handelen van de Knvb .

Beetje een rampzalige laatste paar dagen voor de Knvb. Eerst krijgt Antonia slechts twee wedstrijden onvoorwaardelijk voor een potentieel carriere beã«indigende actie, vervolgens gaan ze Kramer niet vervolgen ondanks zijn duidelijke misstap. Je staat voor schut als voetbalbond.

Man man man....er reageren op het topic van Kramer wel heel veel Ajacieden...met name Cocoafc, Sulejmani en JK-Ajax, zijn wel erg op hun teentjes getrapt voor deze actie van Kramer. Wellicht speelt zn verleden mee, maar komop, het is allemaal wel heel erg overtrokken. En ik hoor overigens ook heel veel Als als als, en een vergelijking met Cech....maar dat is allemaal niet gebeurd en dus ook niet het geval.

26 oktober 2016 om 09:05

Op hun teentjes getrapt door een actie van kramer

26 oktober 2016 om 09:07

Ben geen ajaxied. Maar goed, ik houd het bij wat ik heb gezegd. Er komt een keer dat de KNVB weer zo dom handelt en dan is het niet in ons voordeel. We zullen zien hoe er dan wordt gesproken.

Door de pers in te lichten heeft de knvb kramer in een kwaad daglicht gesteld zonder reden. Daarmee is hij toch gestraft.

Wat snappen ze nou niet? Aangezien er nogal wat commotie ontstond over dit incident (voornamelijk bij ajax supporters) is het niet meer dan normaal een reactie hier op te geven. Niet zo piepen feyenoord!

Die aanklager zag de advocaat van Feyenoord alweer komen, dus toch maar van afgezien, haha. Hoop dat Feyenoord Kramer wel aanspreekt want het is nogal repeterend gedrag dat het imago van Feyenoord geen goed doet en volgens mij voor de spelersgroep ook niet fijn is.

Hebben ze gelijk in. En nu kunnen ze zich als Feyenoord druk gaan maken om het gedrag van Kramer. Misschien verplicht naar een psycholoog net als die tennisser?

Inderdaad vreemd, maar goed..is dat echt zo een probleem dan? Het grootste probleem lijkt me toch bij Michel Kramer te liggen, die een hele vreemde beweging naar beneden maakt, overduidelijk Onana wilde intimideren en niet nadacht over de evt. gevolgen als hij de keeper echt geraakt had. Lijkt me op zijn minst een gesprekje waard, al zal dat vast wel gebeuren.

Overigens is het helemaal niet vreemd dat hier wat ophef over ontstaat en er supporters boos reageren. Kramer heeft een verleden op dit gebied en je ziet hem nu weer iets vreemds doen. Het lijkt me logisch dat men het op een gegeven moment zat is. Dit gedrag moeten we niet accepteren. Ik hoop dat Michel ook eens in de spiegel durft te kijken.

En nu weer over tot de orde van dag.

26 oktober 2016 om 10:11

Of is het omdat Kramer een verleden heeft dat er nu een storm in een glas water ontstaat?

Hij wilde niet overduidelijk Onana intimideren. Waar is dit overduidelijk aan? Wie gaat om iemand te intimideren net met zijn been over iemand hoofd heen expres?

Hij doet niets vreemds en dat ziet de aanklager/knvb ook zo. Dat andere dat anders zien kanbest, maar het is dus beoordeeld als niet.

En meneer Kramer werkt als een rode lap op veel mensen. Lopen hier altijd te zeuren dat er alleen maar jongetjes en brave doetjes spelen. Willen allemaal wat meer klootzakken, maar als die klootzak bij de tegenstander zit dan hoeven we hem niet.

26 oktober 2016 om 10:30

Ik denk dat je uit de beelden wel kan concluderen dat Kramer Onana wilde intimideren. Dat wil niet zeggen dat hij hem een knietje wilde geven, maar zijn looproute, hoe hij zijn been laat hangen, dat laat toch wel zien dat hij zich even liet gaan. Dat is niet voldoende om iemand te schorsen, dat had ik ook overdreven gevonden, maar dit is wel typerend Kramer gedrag. Dat Kramer "als een rode lap op veel mensen" werkt, komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Hij heeft het niet echt op Ajax spelers, wat overigens geen probleem is. Helaas heeft hij zich wel eens laten gaan als hij tegen Ajax speelde. Dat hij zo een vreemde beweging maakt, valt dan meteen op. Ik denk ook echt dat deze actie een bewuste actie was. Of jij of andere dat niet vinden, prima, daar gaan we toch niet uitkomen. Wel vind ik het niet gek dat er nogal verontwaardigd is gereageerd (niet alleen door Ajacieden natuurlijk).

26 oktober 2016 om 10:55

Dat hij als crimineel wordt weggezet vind ik ook overdreven, maar zoals je in je voorbeelden aangaf: het is gewoon oliedom gedrag. Ãæ’ã¢â‚¬â°n het is vaker voorgekomen. Oftewel: hij heeft wel een verleden met vreemd gedrag. Helemaal tov andere voetballers in de Eredivisie. Het valt dus op en dat vond ik afgelopen zondag weer. Ik denk echt dat het een bewuste actie was en dan kijk ik ook naar zijn andere domme acties. Typerend dus. Dat vind ik vreemd en dat mag best besproken worden. Ik geloof ook echt dat Feyenoord dat met hem zal bespreken en wat mij betreft is daarmee de kous af.

P.s. Los van de elleboog tegen Cillessen heeft ook Veltman een klap mogen ontvangen (in dezelfde wedstrijd).

26 oktober 2016 om 12:34

Ik zag het ook zo.. denk dat het bedoeld was als intimiderende of pestende reactie nadat er al een goal gemaakt was door Kuyt. Geloof niet dat er aan de zijde van Kramer ook maar enige intentie was om die keeper een knietje tegen zijn hoofd te geven.

Neemt niet weg dat het wel vreemd gedrag is van de Knvb om naar buiten te treden met de boodschap dat ze gaan kijken of een vooronderzoek nodig is. Zoals ik eerder al zei, breng je Kramer daarmee op voorhand -zonder dat er iets duidelijk is- in een moeilijke positie. Zijn imago is al niet al te best (al dan niet terecht), maar dat imago wordt op deze manier nog meer schade berokkend.

Ik hoop wel ook dat Feyenoord Kramer echt eens gaat aanspreken op zijn soms onzinnige gedrag. Kramer heeft er namelijk ook wel een handje van om de problemen gewoon op te zoeken.

De beelden liegen niet, Kramer mag in zijn handen knijpen dat hij niet vervolgd wordt.

Feyenoord heeft al een leuke reputatie opgebouwd om schorsingen of ander soortig raar gedrag goed te praten op basis van vormfouten. Mijn persoonlijke mening is dat Feyenoord eerst eens bij zichzelf te raden gaat of ze zich wel op het moreel goede pad bevinden.

Los daarvan: Zwijgen is goud in dit geval.

Ik vind het maar huilebalkerij van veel reageerders hier, als ik eerlijk ben. Het fragment is bekeken en er is geen reden tot onderzoek/straf vastgesteld. Dan is het toch einde discussie? Als clubs telkens een statement moeten gaan maken na een (vermeende) overtreding van een speler, kun je elk weekend wel blijven gaan.

Ik heb duidelijk beelden gezien waar Kramer Onana raakte.

Lekker zo'n poffer op je hoofd, waar het totaal ongepast is en geen reden toe is.

1 wedstrijd schorsing zal gepast zijn of hij Onana nou hard of zacht raakte.

KNVB liever vandaag dan morgen weg ermee.
Meten met 2 maten. Amateurs zijn het in Zeist, geen ballen alleen maar bang om het pluche te moeten verlaten. Nergens je vingers asn branden. En zo gaat het NL voetbal naar de kloten.

het zou de club sieren om zelf is stappen te nemen tegen kramer door hem gewoon voor een paar wedstrijden te schorsen en hulp voor hem te zoeken in plaats van te zeuren over de knvb die wat mij betreft compleet faalt en kramer een vrijbrief geeft.
het lijkt er verdomd veel op of kramer vriendjes heeft bij de tuchtcommissie want hij komt overal mee weg.
nu zullen er mensen zijn die zeggen hij raakt hem niet of niet hard genoeg maar als je de beelden ziet maakt hij een bewuste beweging naar het hoofd dus zou hij gestraft moeten worden.
heel veel mensen hebben de beelden gezien de meesten waren er over eens dat hij het bewust doet en de keeper raakt. maar een van kramers vrienden bij de knvb ziet er dus bewust niets in.

26 oktober 2016 om 11:39

Nee Ajacieden zien het er in verder niet en dus ook de Knvb niet!

Verder hoor je amper tot niemand hier over, en word er ophef gemaakt om iets vreselijks kleins!
Als dit tijdens Excelsior - Willem 2 was gebeurd was het niet eens in hetnieuws gekomen

26 oktober 2016 om 19:49

Daar raak je nu precies de kern van onzin van deze argumenten. Ook als Kramer bij een van deze clus had gespeeld en voor de zoveelste maal in opspraak was gekomen was deze discussie op gang gekomen. De enige reden dat dit minder zou kunnen zijn is omdat die clubs minder in beeld komen dan de grotere.

Sja, zeurende Ajacieden hebben invloed op de KNVB. Niks nieuws onder de zon.

Kramer is overigens wel een oen maargoed, dat is niet strafbaar en hier was gewoon niets aan de hand.

Feyenoird zou eens verontwaardigd moeten zijn over het gedrag van deze speler. Nu zegt men wederom eigenlijk, goed gedaan jochie.

Ben benieuwd wat men bij Feijenoord nu eigenlijk zelf vindt van het geval
op zich en het regelmatige wangedrag van Kramer. Meegenomen dat
telkens tegen Ajax de remmen los gaan bij deze jongen. Ook al in zijn
ADO tijd. Misschien betekent Ajax voor hem de bekende rood(witte) lap
op de stier; gewoon haat in combinatie met frustratie dat het bijna nooit
lukt van de hoofdstedelingen te winnen? Daar lijkt het in ieder geval wel op...

Hij zal zondag de winnende maken.

KNVB laat steekjes vallen, maar niet zoals Feyenoord het doet voorkomen omdat de intentie ook gestraft kan worden. Feyenoord probeert karaktermoord van Kramer door de bond te voorkomen, maar daar heeft de speler de KNVB niet voor nodig: dat doet hij zelf wel.

Beetje vreemd van Feyenoord dat ze nu in de media gaan roepen dat ze zo "verontwaardigd" zijn. Ook zij weten toch dat de media de wedstrijd hebben gezien en ook zij weten dan toch dat de media aan de Knvb gaan vragen hoe het zit met die actie van Kramer? Dus dan kan de Knvb toch niet zomaar gaan zeggen dat ze niets gezien hebben? Dus dan is het ook niet meer dan logisch dat de Knvb gaat zeggen dat ze gaan onderzoeken of er een onderzoek gestart moet worden.

Na een aantal vrijspraken lijkt het wel of Feyenoord nu de Knvb via de media de tuchtcommissie bewust bang probeert te maken om een vinger naar Feyenoord te steken.

Zelf heb ik ook de beelden gezien, maar vind het wel een zeer merkwaardige beweging die Kramer maakte voordat hij Onana met zijn scheenbeen of knie raakte. Maar tja, bij twijfel mag je niemand veroordelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren