Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax-aankoop imponeert De Mos: ‘Het is de mayonaise die pakt’

Laatste update:

Ajax heeft volgens Aad de Mos goed gehandeld met de komst van Hakim Ziyech. De creatieve middenvelder werd in de slotfase van de zomerse transferwindow voor elf miljoen euro overgenomen van FC Twente. Ziyech was de ontbrekende schakel bij Ajax, constateert De Mos zondagochtend bij De Tafel van Kees.

/

"Hij zorgt voor een bepaalde creativiteit die Ajax lange tijd niet gehad heeft", stelt de analist enkele uren voor de Klassieker tussen Feyenoord en Ajax. "Hij maakt de andere spelers ook beter. Ze hebben allemaal een goede klik met hem. Hoe dat komt weet ik niet, maar in België zeggen ze: 'Dat is de mayonaise die pakt'. Hij bindt alles aan elkaar, hij is echt het schakeltje dat Ajax nodig had."

Ziyech onttrekt zich volgens De Mos aan 'het starre systeem' dat Ajax hanteerde onder leiding van Frank de Boer. Niet alleen dankzij Ziyech, maar ook dankzij jeugdspelers als Donny van de Beek en Matthijs de Ligt ziet de Amsterdamse toekomst er rooskleurig uit. "Van de Beek is een zeer goede vervanger van Davy Klaassen. Hij is in potentie misschien wel een betere speler. De Ligt is zeldzaam. Hij moet volgend jaar naast Davinson Sanchez staan. Dan ben je onklopbaar."

Ben je net zo optimistisch over de toekomst van Ajax als Aad de Mos?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pakt is plakt neem ik aan?

23 oktober 2016 om 12:41

Nee, is daadwerkelijk pakken ipv plakken hier.

23 oktober 2016 om 13:12

Zelfde als met sneeuw. Je hebt van dat poedersneeuw en pakkende sneeuw. Ja, plakt ook beter, maar pakken is niet helemaal hetzelfde.

De Ligt vind ik fantastisch. Als 16 jarige mee gegaan op trainingskamp en als 17 jarige zijn debuut, voor een verdediger bijna ondenkbaar. Van de Beek ben ik persoonlijk minder gecharmeerd van, als je bij Jong Ajax kijk vind ik Nouri veel en veel beter. Als Donny zich iets verdedigender instelt als 8 of 6 zie ik veel meer in hem dan als 10.

23 oktober 2016 om 12:51

Ik zou St. Juste wel naast Sanchez willen zien spelen, hij is de ideale technisch vaardige centrale verdediger voor Ajax. Met De Ligt als back-up zou Ajax dan uitstekende zaken kunnen doen. Kan De Ligt zich mooi in de luwte verder ontwikkelen en genoeg speeltijd meepakken. Verder hoop ik dat Ajax Haps nog haalt als nieuwe linksback want nu is het daar te middelmatig bezet. Deze opstelling zie ik wel zitten voor volgend seizoen:

Onana
Tete St. Juste Sanchez Haps
Bazoer Schone Ziyech
Cerny Dolberg Younes

Reserves:

Boer
Sanniez De Ligt Viergever Sinkgraven
Vd. Beek Riedewald Gudelj
El Ghazi Cassierra Nouri

Verkopen:

Veltman, Dijks, Klaassen, Serrero, Zivkovic

23 oktober 2016 om 13:27

Riedewald bij de reserves?!

23 oktober 2016 om 13:31

Ja, staat hij nu ook.

25 oktober 2016 om 07:05

@ surreal
ik vind van de Beek inderdaad heel erg te vergelijken met een in potentie betere Klaassen. Lijkt zelfs qua mentaliteit en uitstraling best een beetje op Davy. Altijd rustig, maar wel enorm fanatiek. Hij heeft een fantastisch schot, heeft ook al veelvuldig laten zien ze vanuit moeiljke posities direct op de slof kan nemen. Hij is een speler die ook intelligent voetbalt, het ritme bepaalt, spelers neerzet, en graag beslissend wil zijn, hierin is hij denk ik een begaafdere voetballer dan Klaassen, die ik creatief en opbouwend niet de sterkste vind. Die is vooral bij het eindstation een heel erg nuttige speler.

Nouri is veel en veel beter? Absoluut niet, het zijn natuurlijk ook hele andere type spelers, maar ze zijn qua potentie en kwaliteit aan elkaar gewaagd. Het was zeker in de jeugd ook net zo vaak Donny die de bizarre steekpassjes en korte combinaties aandurfde en goed uitvoerde, natuurlijk wel meestal in samenwerking met dhr Abdelhak. En het is zeker ook Donny die nu zowel fysiek als mentaal een stapje verder is als Nouri. Nouri heeft meer van de frivole middenvelders, zoals Silva, Iniesta of Mata, maar een van de Beek is veel meer een moderne middenvelder zoals de topclubs die graag zien: laat geen steekjes vallen op fysiek, mentaal of conditioneel vlak, is op alle vlakken redelijk allround, en bezit ook nog over de kwaliteiten om zelf een actie te creã£â£ã¢â«ren of te beslissen.
Zie hem als een type Wilshere, er zijn geen voetballende vlakken die hij helemaal niet onder de knie heeft. Verdedigend is zijn basistechniek prima, hij loopt erg goed en fysiek maakt hij elk jaar stappen. Ik ben fan van beide type spelers, de werker en de stijlist, en ik zie ze dan ook hopelijk allebij later respectievelijk Ziyech en Klaassen vervangen, rollen waar ze beide voor geknipt zijn.

25 oktober 2016 om 20:30

Donny van de Beek is een geweldenaar en gaat snel meer minuten maken in Ajax 1, zoals je zegt is hij fysiek en mentaal iets verder. Denk met name fysiek. Het zou hem denk ik toch net te kort doen om hem als 'de werker' te bestempelen. Hij snapt het spelletje, zoekt áltijd een aanvallende oplossing en is technisch net zo ver als een Nouri. Van mij mag het ophouden met kansen voor Gudelj en speeltijd voor van de Beek.

Hij zegt toch niks nieuws, dat weten de andere mensen toch ook. Ajax heeft in hun hele bestaan, de beste spelers afgeleverd voor het Nederlandse voetbal. Samen met Feyenoord en Sparta de beste jeugdspelers geleverd.

Wacht maar tot we verliezen dan vertelt de Mos dat Ajax zijn zaakjes niet op orde heeft. Echt waan vd dag deze vent. Jammer.

Ik ben wel van mening dat wanneer je betere spelers kunt halen dan die je hebt in de basis en het financieel verantwoord moet je dit altijd doen! dat gedoe met jeugd door laten stromen het is belangrijk maar kijk onze vriend Ziyech die gaat echt nog wel wat opleveren als je hem verkoopt en het is toch sws lekker om elk jaar je team de versterken met een speler die er gelijk kan staan.

Kortom je moet een mix vinden tussen wat door laten stromen en de juiste spelers aan trekken het is toch heerlijk dat Ajax eindelijk weer met een op en top 10 speelt !

Aad zat er naast toen hij laatst stelde dat Oranje zonder Sneijder en Robben verder zou moeten, maar verder vind ik zijn beschouwingen altijd erg vermakelijk.

26 oktober 2016 om 00:33

Wat mannen als De Mosen Boskamp siert, is ze hebben dan wel een uitgesproken, niet al te geventileerde mening, maar deze is wel goed gefundeerd, en wel degelijk te verdedigen met argumenten.

Bij analisten als Derksen, v.d. Gijp, Hugo Borst, J en J Mulder, Pi-air erger ik me vaker dan me voor lief is.. Dit zijn toch meer de analisten die ervoor kiezen om hun mening geenszins te ventileren of te verduidelijken, vaak het geluid van de gemiddelde random voetbalkijker resoneren,het meest uitgesproken zijn over onderwerpen waar ze geen flauwekul over hebben of gewoon in te nemen om maar voor sensatie of nieuws te zorgen

26 oktober 2016 om 16:49

Volkomen met je eens. De analyses van De Mos en Boskamp zijn oprecht en gebaseerd op hun persoonlijke inzichten, niet op de publieke opinie. Dit geldt in mijn optiek ook voor Van Hanegem en Kieft. Veel andere analisten zijn vooral bezig hoe een mening 'valt' in het kader van hun persoonlijke intenties.

Ajax moet altijd met een technische 10 spelen, als er geen technische 10 is dan koop je er een, we moeten stoppen met al die statische 10's zoals Klaassen die veel beter als een centrale middenvelder kan spelen.

26 oktober 2016 om 00:44

Wij spelen in feite nu met de punt naar achteren, waar Schone dan het meest verdedigend staat, maar ook meer als een CM dan een Cvm, en Klaassen en Ziyech staan een stuk dieper op het veld gepositioneerd, niet echt op 10, maar wel het dichtst op die positie. Ik zou het eerder Cams noemen dan Cm's.

Kaassen is een erg nuttige speler voor Ajax, heeft ons dit seizoen persoonlijk al zo'n 4 wedstrijden voor ons beslist, is dit seizoen nog doelgerichter dan ooit, heeft een echt Ajax hart(iets wat ook niet onderschat moet worden), en bovendien vind ik dat een middenveld in balans moet zijn. Net zoals een middenveld met drie fysieke brekers, of drie frivole middenvelders, normaal gesproken minder compleet is als een middenveld met een loper, een breker en een creatieve middenvelder (nog steeds wel afhankelijk van hoe de spelers die rollen uiteindelijk invullen), heb je wel degelijk een hele hoop aan Klaassen op je middenveld:
Verricht veruit het meeste loopwerk, levert veel strijd, loopt super goed en is doelgegevaarlijk dus hij krijgt ook meer aandacht, iets wat spelers als Ziyech en Younes en Traorã£â© best kunnen gebruiken. Meer ruimte. Dit soort spelers zouden het hem ook niet zo snel na doen, dezelfde arbeid verrichten, omdat ze dan al veel eerder door hun reserves waren geweest

Is in 10 wedstrijden bij 9 goals direct van waarde geweest; Hij scoorde 6 goals en legde drie assists af.
Fantastische cijfers voor een periode van 10 wedstrijden, als middenvelder. Ik zie hem ook zeker niet als een centrale middenvelder, hij ging juist ook bij De Boer pas écht lekker lekker renderen, toen hij die rol op 10 toegewezen kreeg. Toen we nog met twee CMS en een CVM speelde, toen zag het er bij lopers en doelgerichte spelers als S. De J. en Klaaassen vaak heel erg onbeholpen uit, ze komen niet dicht bij de goal genoeg, waar hij een stuk minder dreigend is. Ik ben van mening dat je juist de angel uit de naald van zoâ´n speler haalt, door hem op CM te zetten.

26 oktober 2016 om 00:59

Ik zeg niet dat Klaassen slecht is of iets. Ik zeg alleen we moeten gewoon met een 10 spelen zoals een sneijder, een ziyech, een type Ozil etc. Wat ik zie als de perfect middenveld is een Cdm, een box to box CM, en een nummer 10. dat zou de perfect middenveld voor me zijn een Klaassen is een box to box middenvelder en zou nooit op 10 moeten spelen. Is hij niet gemaakt voor maar met alles wat je zei je hebt zeker gelijk.

26 oktober 2016 om 02:48

@ Ouadie

Ik denk dat Klaassen juist niet veelzijdig genoeg is om een echte box-to-box middenvelder te zijn. Hij is verdedigend (vooral tacklend en in de mandekking ) niet sterk, kan wel veel gaten dichtlopen, heeft er ook de conditie, en het loop- en doorzettingsvermogen voor, maar ik vind dat continue doorjagen bij het opbouwen van de tegenstander op hun helft, dicht op hun strafschopgebied, zodat als je dan balbezit hebt, je met de juiste spelers in de buurt meteen een levensgevaarlijke kans hebt. En opbouwen is iets wat de meeste clubs in Nederland toch graag doen, tot nu toe de verandering in de tactiek die het meeste effect lijkt te hebben op het winnen van onze wedstrijden. Dus dat zou ik niet willen opheffen! Daar is Klaassen het belangrijskste aandeel in aan het leveren.

Als we daar nog meer op blijven hameren, denk ik dat we een heel dominant spelletje zullen gaan spelen. Denk aan een beter voetballend Salzburg, waar je de tegenstander zichzelf kapot laat spelen eigenlijk,
jij zorgt dat ze nooit tijd hebben om lang na te denken over de juiste keuze, speelt met veel spelers op hun helft, onder continue druk, zeker als het team voetballend niet de sterkste is, gaan er geheid fouten ontstaan, fouten waar we met zo veel doelgerichtheid uitstekend op kunnen reageren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren