Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax geeft toe: ‘Daaruit is inderdaad de aankoop van Hakim gekomen’

Laatste update:

Edwin van der Sar heeft toegegeven dat Hakim Ziyech is aangetrokken op basis van de slechte seizoensstart. Na de uitschakeling tegen FK Rostov in de laatste Champions League-voorronde besefte Ajax dat er iets moest gebeuren, dus werd de sterspeler van FC Twente overgenomen voor elf miljoen euro.

/

Ajax wilde aanvankelijk niet toeslaan voor Ziyech, omdat men oordeelde dat er voldoende middenvelders beschikbaar waren. Een gelijkspel tegen Roda JC Kerkrade, een nederlaag tegen Willem II en de eliminatie in de play-offs van de Champions League deden de stemming kantelen. "In die anderhalve week kwamen we echt negatief te staan. Uiteraard wisten we dat Ziyech een heel goede voetballer is, één van de betere op de Nederlandse velden", zegt Van der Sar.

"Je kijkt natuurlijk ook naar je eigen selectie, wat je al hebt. Een nieuwe trainer die met spelers wil werken. Na Rostov mis je dan toch wat in het elftal. Daaruit is inderdaad de aankoop van Hakim gekomen", erkent de commercieel directeur, die volgende maand wordt benoemd tot algemeen directeur, bij De Tafel van Kees. "We hebben er nu iets meer voetbal ingekregen. We willen altijd aanvallend voetbal spelen, poppetjes kunnen veranderen, maar er zit nu meer voetbal in. Dat zie je met Kasper Dolberg ook."

Had Ajax Hakim Ziyech eerder moeten halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou, jullie moesten hem al halen voor de wedstrijd tegen Rostov want dan zouden we gewoon in de CL zitten maarja Ajax denkt dat je met een team vol statische spelers iets kan bereiken in de competitie en CL.

23 oktober 2016 om 12:00

Ja denk je dat Ziyech er 4 had ingeprikt die avond?
Erg makkelijk deze reactie.

Is toch goed dat hij het zo meld en niet eromheen gaat draaien wat de meeste zouden volhouden.
Iedereen riep dat Ajax hem MOEST halen, gezien het feit dat we zoon type speler zochten.

@FRtorres : Gekukkig heeft Ajax ook met wat eer ontvangen aan uitgaande transfers.
Neem bijvoorbeeld een Arkadiusz Milik

23 oktober 2016 om 12:06

Als hij er was waren er geen 4 ingeprikt dan was het zeker heel anders geweest, maarja het is gebeurd.

23 oktober 2016 om 12:47

Want hij had ze alle 4 verdedigd ?

23 oktober 2016 om 13:06

Je kan niet weten hoe de wedstrijd dan verlopen was, het is alleen wel logisch dat zo'n goede speler zorgt voor meer kans om te winnen dus het was zeker handig geweest hem er toen al bij te hebben.

23 oktober 2016 om 13:41

Nee, maar mss wel 4 voorbereid.

23 oktober 2016 om 12:14

Ja maar Ajax pakt wel prijzen waar ik als supporter meer waardeaan hecht. Ziyech was nodig en voor Ajax een betaalbaar.

23 oktober 2016 om 12:15

Tja Ajax verloor ook zijn topspeler voor meer dan er ooit is verkocht. Dan kan je nou eenmaal zulke aankopen doen. Je moet enigszins dezelfde kwaliteit terugkrijgen in een elftal. Feyenoord heeft het geluk dit jaar dat er geen spelers zijn verloren en dat er samen met enkele gerichte aankopen een goed elftal daardoor staat. In de schaduw van PSV en Ajax hebben ze dit de afgelopen twee jaar goed kunnen opbouwen. Dat geeft aan het begin van het seizoen een hele grote voorsprong. Aan Ajax vandaag om die niet te groot te laten worden.

23 oktober 2016 om 12:18

Ajax verkoopt ook vele malen beter dan Feyenoord. Als je een Milik voor 30+ verkoopt kan je behoorlijk wat investeren in nieuwe spelers.

23 oktober 2016 om 12:55

Ik snap wat je bedoeld, als er grotere bedragen verkocht worden kan er ook voor meer worden ingekocht. Denk dat Frtorres meer bedoeld dat Ajax hier ruiterlijk toegeeft dat Ziyech een paniekaankoop betreft, want een transfer als reactie op slechte resultaten vind ik persoonlijk als paniekaankoop (hoe geweldig de kwaliteiten van de aankoop ook zijn) aangezien eerst de speler als onnodig werd gezien. En najah, dat de ene club zomaar elf miljoen kan uitgeven aan een paniekaankoop is toch echt een constatering dat er financieel gezien een enorm gat is met PSV en zeker Ajax. Natuurlijk helemaal de verdiensten van beide clubs, hoop alleen niet dat we straks in de Eredivisie hetzelfde krijgen als in Spanje omdat door het halen van Champions League om en om twee clubs de dienst uitmaken.

23 oktober 2016 om 12:22

'gelukkig is daar op het veld niks van te merken'. dit is natuurlijk niet helemaal waar. de rede dat ajax dit kan betalen is mede omdat ze de afgelopen jaren vaak kampioen zijn geworden en spelers duur hebben verkocht.

23 oktober 2016 om 12:23

Volgens mij zijn die verhouden precies zo op het veld, afgaande op de resultaten de afgelopen jaren. Ajax is vaak de beste, waar Feyenoord zich in de subtop bevind. Dat jij na 10 wedstrijden al concludeert dat het dit jaar anders is lijkt me nogal opportunistisch. En al wordt Feyenoord kampioen, wat ik niet waarschijnlijk acht, andere subtoppers zijn hen voorgegaan de afgelopen 10 jaar.

23 oktober 2016 om 12:45

@ marijn90:

"ajax is vaak de beste, waar Feyenoord zich in de subtop bevind. Dat jij na 10 wedstrijden al concludeert dat het dit jaar anders is lijkt me nogal opportunistisch. En al wordt Feyenoord kampioen, wat ik niet waarschijnlijk acht, andere subtoppers zijn hen voorgegaan de afgelopen 10 jaar"

Beetje provoceren? Feyenoord subtop.? De afgelopen 10-12 jaar deden we bijna elk jaar mee voor het kampioenschap. Ik zeg Bijna. We hadden alleen niet het juiste en genoeg materiaal om tot de laatste wedstrijd mee te doen. Subtoppers zoals ji het zegt zijn ploegen die in de verste verten niet in de buurt van de top mee doen. Az,groningen, Vitesse etc. Daar is Feyenoord toch zeer duidelijk enkele maten te groot voor om het subtop te noemen.

Ik heb dus ook een melding gemaakt van je reactie!!!

23 oktober 2016 om 13:00

Ik denk dat bijvoorbeeld AZ het gemiddeld gezien beter of vergelijkbaar doet, en die zijn zelfs kampioen geworden. Waar je het vandaan haalt dat Feyenoord bijna elk jaar mee doet om het kampioenschap is me een raadsel. Zelfs de tweede plaats van enkele seizoenen geleden kwam meer door het afglijden van PSV in de laatste wedstrijd dan door dat Feyenoord echt mee deed.

23 oktober 2016 om 14:14

Ronnerdam

Ik weet niet waar jij melding van wilt maken maar ik zie wel meer dingen niet waar ze hier over vallen dus wellicht krijg je nog gelijk ook
Ik zie ook niet dat Feyenoord de afgelopen 10/12 jaar bijna elk jaar meededen voor het kampioenschap maar goed, ik draai dan ook nog niet zolang mee.

Wat ik toevallig wel weet is dat AZ en Feyenoord in de afgelopen 12 jaar (heb ik niet verzonnen maar is de periode die jij opnoemt) precies evenveel punten bij elkaar hebben gesprokkeld.

Dat Feyenoord dan enkele maten te groot zou zijn voor AZ is mij dan ook een groot raadsel. Ik heb het dan uiteraard over sportieve prestaties in onze eigen eredivisie. Nu niet beginnen over supportersschare, historie en nog meer flauwekul want daar kan AZ inderdaad niet aan tippen, netzomin als dat Feyenoord kan tippen aan de Europese prestaties van AZ van die periode.

Je mag mijn reactie nu ook aanmelden wegens provocatie, daar zijn ze hier nogal gevoelig voor.

23 oktober 2016 om 14:17

als je AZ wel als titelkandidaat ziet en feyenoord niet, dan heb ik geen hoge pet op van je voetbalkennis.

Verder, heeft Feyenoord de laatste jaren toch aardig meegedaan, alleen afgelopen jaar onder Bronkhorst, onder Rutte en 2e jaar Been was het zeer slecht. En als je uiteindelijk 3 of 4e wordt heb je toch lang meegedaan. Dat kun je al bijna 10 jaar niet zeggen van AZ, dat na het kampioenschap in 2007 ineenstortte en elk jaar op zeer ruime achterstand eindigt.

Nogmaals, Feyenoord is misschien geen absolute top in Nederland, maar staat toch mijlenver boven onze subtop in Nederland.

23 oktober 2016 om 16:59

ronnerdam

Het kan wel eens handig zijn om aan te geven tegen wie je het hebt.

Het enige wat ik zeg dat AZ in de door jouw genoemd periode precies evenveel punten heeft gehaald en AZ is in die periode ook 2e, 3e en 4e geworden in de eindstand en zelfs een keer de titel laten glippen terwijl ze die alleen nog maar op hoefden te rapen bij Excelsior.

Alles wat ik heb gezegd zijn feiten en heel simpel op te zoeken. Jij hoeft geen hoge pet op te hebben van mijn voetbalkennis, die heb ik zelf ook niet anders had ik wel een functie bij mijn cluppie gehad. Alleen een beetje jammer dat je zo moet reageren, zeker omdat je hierboven iemand aanmeldt voor provoceren. Wat jij doet is op de man spelen en daar heb ik laatst nog een ban voor gehad al betwijfel ik of ze wel weten wat dat inhoudt.

Tot slot zou ik het ook waarderen om mij of iemand anders geen woorden in de mond te leggen, niemand heeft hier beweerd dat AZ titelkandidaat is, dat maak jij er helemaal zelf van.

Ajax en PSV verdelen al decennia lang de prijzen en zijn de 2 topclubs in Nederland, Feyenoord is op sportief gebied gewoon een subtopper.

23 oktober 2016 om 12:23

@frtorres

Als je iets vertelt, moet je ook het hele verhaal vertellen. Namelijk dat Ajax Zyech heeft kunnen kopen omdat het waanzinnig veel voor Milik heeft ontvangen. Anders had deze aankoop nooit plaats gevonden.

Je schrijft vervolgens: "ajax doet in de laatste week even een paniekaankoop die duurder is dan de duurste Feyenoord-aankoop aller tijden".

Ook dat is inhoudelijk waar, maar ook hier "vergeet" je erbij te vertellen dat Ajax bij verkoop meestal meer geld voor haar spelers weet los te peuteren dan Feijenoord. En je hoeft volgens mij geen wiskundige te zijn om te begrijpen dat als er meer binnen komt, je ook meer uit kunt geven.

Tenslotte schrijf je: "krankzinnig hoe die financiële verhoudingen liggen. Gelukkig is daar op het veld niet zoveel van te merken".

Dat vind ik een tikkeltje opportunistisch omdat dat nu voor het eerst sinds jaren inderdaad zo is, maar voorgaande jaren was daar geen sprake van en kon je de financiële verschillen wel degelijk van de stand op de ranglijst aflezen. Overigens zit er in de begrotingen van Ajax en PSV nog weinig rek en zal Feijenoord die na de bouw van een nieuw stadion gemakkelijk kunnen inhalen. Dat Feijenoord zover achter ligt heeft natuurlijk te maken met het gevoerde wanbeleid en de pech dat de club geen of onvoldoende eigen vermogen had om de klappen mee op te vangen. Dat wanbeleid is er bij PSV en Ajax ook gevoerd, maar Ajax had het geluk dat het over beursgelden kon beschikken om de verliezen mee af te dekken, terwijl bij PSV de gemeente Eindhoven bereid is geweest om de helpende hand toe te steken. Daarom is die clubs het leed dat Feijenoord is overkomen, uiteindelijk bespaard gebleven en konden die clubs er zonder problemen en binnen een redelijk tijdsbestek weer bovenop komen. Helaas had Feijenoord dat geluk niet en is de club op jaren achterstand gezet. Dat betreur ik als Ajacied omdat de topclubs elkaar nodig hebben om de vrije val op de Europese ranglijst tot stilstand te brengen. Als Feijenoord en PSV het goed doen in Europa is dat goed voor het totale Nederlandse voetbal en dus ook voor Ajax. Zo simpel is het feitelijk.

23 oktober 2016 om 12:32

Hoop dat jullie er vanmiddag wel wat van merken en dat die 3x scoort!

23 oktober 2016 om 13:46

Hoe praat ik mijzelf de underdog rol aan en relativeer een veliespartij in de klassieker stap 1: haal de financiele situatie erbij.

Nou, nou wat een verrassend statement. Dat zag iedere halve blinde. Maar goed, eerlijk dat ze het in ieder geval toegeven. Ben zeeeer benieuwd naar Ziyech tegen El Ahmadi, twee (van de) beste middenvelders van de Eredivisie naar mijn mening.

23 oktober 2016 om 12:08

Ja El Ahmadi had zelfs Pogba gepakt en jaagt altijd mee dus moet goed komen tegen Ziyech

23 oktober 2016 om 12:15

Ik weet het zo net nog niet, andere wedstrijd, andere speler. Maar ik hoop met je mee : )

Dat was natuurlijk al voor iedereen duidelijk. Alleen Overmars wilde het niet zeggen

Ziyech is de beste speler op de Nederlandse velden, dus een goede aankoop. Geluk bij een ongeluk voor ajax dus, dat ze aan het begin van het seizoen zo slecht presteerden.
Sinkgraven daarentegen is een miskoop gebleken. 8 miljoen voor een linksback.

daarom zeg ik altijd al, overmars is als td heel erg matig.

zijn voornaamste taak is de selectie samenstellen, en iedere jaar weer faalt hij om een selectie tijdig rond te krijgen. overschat de kwaliteit waardoor er weer een paniekaankoop of huur gedaan moet worden.
nu heeft ie met ziyech een hele goede paniekaankoop gedaan.

zo zie je maar dat als je hoog heb gevoetbald het niet automatisch betekent dat je er verstand van hebt.
Pas na de wedstrijd tegen Rostov komen ze erachter. Half Nederland wist het al maanden ervoor.

Had hem nou toch gehaald voor de CL-wedstrijden dan hadden we nu misschien twee Nederlandse ploegen. Ondanks dat ik voor Feyenoord ben, juich ik met plezier voor Ajax en PSV in de Cl.

Dan maar kampioen worden en zelf in de CL volgend jaar :P

23 oktober 2016 om 12:06

Volgens mij moet de kampioen van dit seizoen voorronde spelen, toch?

23 oktober 2016 om 12:16

Nee, pas die van volgend seizoen.

Als je hem voor de wedstrijden tegen Rostov had gehaald dan had je nu wellicht in de CL gespeeld.

Dus het was niet waar dat ze hem haalde omdat er een paar middenvelders weg zouden gaan?
Dit wist iedereen natuurlijk, waarom ze hier niet eerlijk voor uitkwamen is een raadsel, je zet jezelf alleen voor lul.

23 oktober 2016 om 12:19

Omdat je dan een slechte onderhandelingspositie heb. Die uitspraak deed Overmars enkele dagen voordat hij was gekocht. Je kan moeilijk "we zijn in paniek modus, we betalen alles wat je wil".

23 oktober 2016 om 12:40

Onzin, hij kon het na de aankoop doen maar we horen het nu pas, hij wilde gewoon niet toegeven dat heel Nederland gelijk had en hij het veel later pas door had.

23 oktober 2016 om 13:05

Je weet dat Van der Sar en Overmars verschillende mensen zijn en dat Van der Sar überhaupt dat niet gezegd had? Of überhaupt over de transfer ging?

Is een beetje mosterd na de maaltijd aankoop. De vraag is hoe lang hij houdbaar is voor Ajax.

23 oktober 2016 om 12:30

Hakim staat voor 5 jaar getekend. Als een buitenlandse club hem volgend zomer wilt ophalen, dan zullen ze de hoofdprijs moeten betalen.

Ex voetballers die een club runnen..... het zou geweldig moeten zijn.

Leuk, maar kennelijk geen garantie voor een verstandig (transfer) beleid want de puinhoop bij Ajax is een topclub onwaardig.

Er wordt maar wat gedaan zonder beleid, visie en er is totaal geen lijn in te bekennen behalve dan dat er te veel spelers gehaald worden van vaak zeer dubieus niveau.

Dijks is een speler die eigenlijk in vorm al op de reservebank hoort, is nu uit vorm en je hebt geen andere (echte) linksback terwijl je toch de hele zomer hebt kunnen zoeken. Sinkgraven doet het aardig tegen kleinere tegenstanders in de eredivisie maar als het niveau omhoog gaat zie je dat hij niet kan verdedigen.

Hadden ze Krul en Westermann wel moeten halen?

Dolberg is een gelukje en anders had je alleen Traore gehad die er tot nu toe als spits niks van bakte. Cassierra is er ook nog maar die heeft het gewenste niveau nog niet.

En voor de rest heb je meer middenvelders rondlopen dan de meeste clubs selectiespelers hebben.

En dan de opmerking:
"Na Rostov mis je dan toch wat in het elftal"

Wat mij betreft kan het niet veel erger. Zit het hele zooitje dan al drie jaar te pitten tijdens de wedstrijden? Ajax voetbalde al 2, 3 seizoenen dramatisch door een gigantisch gebrek aan creativiteit. Iets waar Ziyech van over loopt. Het is pijnlijk dat mensen als vdSar pas tijdens de wedstrijd tegen Rostov zag waar heel Nederland en zeker de Ajax fans zich al 3 seizoenen aan ergerden.

Deze ex voetballers presteren totaal niet op topniveau in hun nieuwe functies. Terwijl ze wel forse salarissen en bonussen ontvangen.

23 oktober 2016 om 12:38

Je vergeet Casseira. Voor de rest ben ik het eens

23 oktober 2016 om 12:56

Precies. Dat er creativiteit ontbrak, was vóór het seizoen begon al duidelijk, en bekend.

Dus gewoon een bewuste aankoop wat dringend nodig. Diegene die maar blijven zeuren over paniekaankoop hebben dus totaal geen benul.

23 oktober 2016 om 12:59

Het is zeker wel een paniekaankoop als je toegeeft dat je hem gehaald heb op basis van 1 verloren wedstrijd. Dat heeft niets met beleid te maken hoor.

Dat het in het begin niet goed ging, had alles te maken met Bosz. ik vind ook dat er wel gemakkelijk over gedaan word en dat het door Ziyech komt, dat het nu iets beter gaat. maar dat vind ik complete onzin. als de poppetjes beter neergezet werden en een minder aanvallend taktiek werd gehanteerd, zou ik het nog weleens willen zien. Dat Ziyech een aanwinst is voor Ajax, dat is duidelijk.
Ajax moet wel in de winterstop of aan het einde van het seizoen, eens bij zichzelf te raden gaan of dit nou allemaal wel goed gegaan is die aankopen en huurlingen. kan me niet voorstellen dat dit met het beleid strookt, zoals was voorgenomen.
Dat Ziyech aangekocht is, is puur door de druk van de media gekomen. Dus een paniek aankoop! Een paniek aankoop word gedaan nadat erin de scouting en uiteindelijk door beleidsbepalers fouten zijn gemaakt, dus daar moeten consequenties aan verbonden worden.
het heeft uiteindelijk weer teveel geld gekost en belangrijker er worden eigen talenten tegengehouden in hun ontwikkeling.

ik vraag me wel eens af wat ze van zichzelf vinden, al die mensen die het allemaal zo goed weten en zonder dat ze daar over aan iemand verantwoording hoeven af te leggen achter hun toetsenbord zitten te weeklagen dat Overmars er helemaal niets van kan, terwijl hij inmiddels honderd miljoen voor de club heeft verdiend. En er geen seconde bij stilstaan dat als Overmars de komst van Milik er niet hoogstpersoonlijk had doorgedrukt en voor het elfvoudige had verkocht, Ajax Zyech helemaal niet had kunnen bekostigen. En als hij er niet in was geslaagd om 26 spelers van de loonlijst af te laten vloeien, had Sanchez nu ook niet bij Ajax maar waarschijnlijk bij Barcelona gespeeld. De RvC van Ajax wilde de transfer aanvankelijk blokkeren omdat er eerst spelers verkocht dienden te worden, maar Overmars heeft de commissarissen te weten overtuigen om toch akkoord te gaan omdat hij op het punt stond spelers af te stoten. Ook de komst van Dolberg heeft Overmars er tegen de wens van het TH in, persoonlijk doorheen gedrukt. Al die verdiensten worden achteloos onder het tapijt weggemoffeld omdat Overmars Zyech niet een paar weken eerder heeft gehaald en sommige teergevoelige onderbuikjes dat niet kunnen verwerken.

Terwijl Overmars duidelijke en valide argumenten heeft aangevoerd voor het feit dat Ajax Zyech in eerste instantie niet wilde. Voor de Revolutie kocht Ajax alles wat los en vast, zonder te kijken of een aankoop strikt noodzakelijk was. Dat heeft de club bijna de kop gekost en ik vind het daarom te prijzen dat Overmars lering heeft getrokken uit de fouten die er in het verleden zijn gemaakt en zuinig met de zuurverdiende Euro's van de club omgaat, ook al heeft hij die grotendeels zelf voor de club verdiend. Het is bespottelijk en weerzinwekkend dat hij iedere keer de strontkar over zich heen krijgt omdat hij van een eerder standpunt is afgeweken, terwijl er legio argumenten zijn om dat te rechtvaardigen en waaraan opzichtig voorbij wordt gegaan.

Bijvoorbeeld dat de prioriteit bij een buitenspeler lag en hij bezig was om Bailey aan trekken. Zyech was nooit in beeld gekomen als die transfer niet was mislukt. Omdat er eenvoudigweg geen ruimte is op de begroting om twee van zulke kostbare investeringen mee te financieren. Een bestuurder moet soms keuzes maken en natuurlijk kan je daar kritiek op hebben en zelf andere keuzes maken, maar het beslissingsrecht over de besluitvorming ligt natuurlijk niet bij een supporter die veilig vanachter zijn toetsenbord en zonder dat hij daar ook maar op enigerlei wijze verantwoording voor hoeft af te leggen, iedereen de maat kan nemen, maar bij personen die de verantwoordelijkheid dragen als een besluit verkeerd uitpakt.

Daarnaast heeft de transfer van Milik pas in de eerste week van augustus zijn beslag gekregen en kon Ajax pas met het transfergeld de markt op toen de bankgarantie binnen was. Er was dus amper twee weken tijd geweest om de onderhandelingen met Twente over de aankoop van Zyech af te ronden en hem speelgerechtigd te krijgen om hem in de CL te kunnen opstellen. Dat verwijt aan het adres van Overmars is derhalve volstrekt bespottelijk. En dan wil ik het nog niet eens hebben over het de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat Twente veel hoger in de boom was gaan zitten als Overmars had laten merken dat hij haast had en hem het vel over de oren had gehaald om deze transfer te kunnen bewerkstelligen. En ook de verwachting dat Zyech tegen Rostov het verschil had kunnen maken zonder dat hij met de rest van de selectie had getraind, is natuurlijk volstrekt absurd.

De kritiek op Overmars komt vrijwel altijd uit de onderbuik en het komt dan ook zelden voor dat die op enigerlei wijze is onderbouwd. Hij had dit jaar voor het eerst sinds zijn aantreden voldoende geld beschikbaar om kwalitatief hoogstaande aankopen te doen en heeft aangetoond dat hij, als hij maar over voldoende middelen kan beschikken, ook goede aankopen kan doen. Hij heeft er bovendien voor het grootse deel zelf voor zorg gedragen dat hij over die middelen kon beschikken door 26 spelers al dan niet tijdelijk van de loonlijst te laten afvloeien en bij uitgaande transfers uitstekende zaken te doen. En dan zijn er mensen die zonder dat ze zelf ook maar iets voor Ajax hebben betekend en zonder enige vorm van onderbouwing de strontkar over hem uitgieten. Je bent er maar mooi klaar mee als je als club zulke lieden over de vloer krijgt. Zij mogen wat mij betreft, niet eens de veters van mensen als Frank de Boer en Marc Overmars strikken.

23 oktober 2016 om 13:56

Mooi stuk hoor, ben het ook eens met je op veel vlakken. Alleen met je stukje over Ziyech ben ik het niet eens. Ten eerste hoeft een speler niet eerst met de rest van de selectie mee te trainen om zijn stempel te kunnen drukken op een wedstrijd. Ziyech is de beste speler op de Nederlandse velden, een uitzonderlijk talent. Die kan je 5 minuten nadat hij zijn handtekening heeft gezet, het veld op sturen en hij kan het verschil maken.

Daarnaast zijn sommige spelers een buitenkansje. Ajax had de middelen om Ziyech al direct te halen nadat de transfer van Bailey was afgeketst. En als er geen plaats is in je selectie, dan maak je daar plaats voor. Van der Sar zegt zelf dat ze aanvallend willen voetballen en dat er met de komst van Ziyech meer voetbal in zit. Als je dit weet, waarom vond je Ziyech dan in eerste instantie niet nodig?

Verantwoord beleid, leuk en aardig, maar soms moet je risico's nemen.

24 oktober 2016 om 11:09

@clutch

Overmars heeft argumenten aangedragen waarom Ajax Zyech in eerste instantie niet nodig dacht te hebben: omdat er al tien middenvelders waren, omdat nog een middenvelder erbij de kans op speeltijd voor de eigen talenten zou minimaliseren en omdat het aantrekken van een buitenspeler een hogere prioriteit had. Kennelijk vind jij de extra klasse van Zyech zwaarder wegen dan die argumenten en daar is wat voor te zeggen. Maar omdat Ajax het Plan-Cruijff heeft omarmd en de aankoop van Zyech daar door voornoemde argumenten rechtstreeks tegenin druist, is ook de keuze die Overmars aanvankelijk heeft gemaakt te rechtvaardigen. Het is gewoon een kwestie van keuzes maken en soms maken mensen andere keuzes en daar is helemaal niets mis mee als ze daar valide argumenten voor kunnen aandragen. En die had Overmars naar mijn mening. Al heb jij uiteraard het volste recht om daar anders over te denken.

Dat jij van mening bent dat Zyech zonder met zijn medespelers te hebben getraind, in zijn eentje het verschil had kunnen maken in een wedstrijd als tegen Rostov waar Ajax de zwaar onderliggende partij was, vind ik totale onzin en de wedstrijd van gisteren heeft me alleen maar in die wedstrijd versterkt. En die was twee maanden en vele trainingsuren later.

24 oktober 2016 om 18:14

Twee maanden en vele trainingsuren later heeft hij nog steeds het verschil niet kunnen maken. Wanneer heeft hij dan zo veel trainingsuren achter de rug dat hij wel het verschil kan maken in zo'n wedstrijd? In mei?

Je kan niet verwachten dat hij de bal op zijn eigen helft meeneemt en na een slalom langs 6 tegenstanders de bal in de kruising schiet. Maar zulke talenten kunnen op een moment dat ze totaal niet in de wedstrijd zitten een geniale actie hebben waaruit een doelpunt valt.

En ja, in Nederland en vooral bij Ajax komen de eigen talenten op de eerste plaats, dat bewonder ik ook. Maar als je Europees succes wilt, zul je soms toch wat risico's moeten nemen. En ik ga er van uit dat dat de ambities zijn van Ajax. Want anders is een Ziyech ook helemaal niet nodig, zonder hem wordt Ajax ook wel kampioen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren