Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Grote problemen dreigen voor ADO: ‘Ik hoop op visie’

Laatste update:

Bij ADO Den Haag is nog lang geen rust in de tent als het gaat om de clubeigenaar Hui Wang. De Chinees is volgens Voetbal International zelden bereikbaar, hij reageert niet op berichten vanuit Den Haag en financieel negeert hij de club. Voor komende maand dreigen financiële problemen, omdat ADO de salarissen en de stadionhuur dan niet meer kan betalen.

/

“We hopen komende week met de voltallige Raad van Commissarissen, inclusief Wang, te vergaderen”, aldus algemeen directeur Matthijs Manders tegen het weekblad. “Ik ga niet om geld vragen, maar hoop wel op een visie. Wat wil United Vansen van ADO? Hoe kunnen we dat verder invullen en uitwerken voor de komende jaren?”

Manders hoopt afspraken te maken en accenten te leggen, zodat er samen naar de toekomst gekeken kan worden. Volgens de bestuurder is het op dit moment nog ‘vrij onduidelijk’ en die onduidelijkheid wil de club uitbannen.

Denk je dat Hui Wang over de brug komt met geld?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 oktober 2016 om 11:03

Onbegrijpelijk dat ze niet kunnen draaien zonder de handen op te houden. Maakt niks uit of ze Wang wel of niet te pakken kunnen krijgen, de begroting is dus blijkbaar gebaseerd op lucht.

Natuurlijk weet ik de ins en outs niet, maar het is wel een beetje vreemd.

18 oktober 2016 om 11:30

Daarnaast heeft Wang meermaals aangegeven te willen investeren mits er een fatsoenlijk plan opgesteld wordt door de ADO-bestuurders. Dit laatste lijkt dus nog steeds niet het geval te zijn.

18 oktober 2016 om 11:36

Dat is ook mijn gedachte. Als je als bedrijf zijnde niet draaiende kan blijven, zonder extra financiële steun, dan gaat er toch gewoon iets fout. Wang zei vorig jaar dat hij prima geld wilde storten, maar dan moest ADO wel zorgen dat het gewoon goed in elkaar zat. Niet zozeer op het veld, maar binnenskamers.

Klaarblijkelijk klopt er nog weinig van en is het nog niet duidelijk hoe ADO zichzelf draaiende moet houden zonder zijn geld.

18 oktober 2016 om 11:42

@stua,
Het lijkt me dat het een en ander met elkaar samen hangt. Je kunt natuurlijk zoveel plannen maken als je wilt maar zult voor die plannen toch een akkoord/handtekening van de eigenaar nodig hebben. Zolang die eigenaar zelden bereikbaar is en dus geen akkoord kan/wil geven, kun je dus geen plannen maken en is de cirkel weer rond.

18 oktober 2016 om 17:41

Kevinfoppe
Je zit er naast. De eigenaar is niet nodig voor de lopnde zaken en de vastgestelde begroting. De huidige bestuursleden willen alleen geld zien. Dat is de kwestie.

Hopelijk wordt dit niet de ondergang van Ado.. Ik ben zeer benieuwd hoe Ado dit gaat oplossen want als ze het niet meer kunnen betalen gaan ze grote problemen krijgen met de Knvb. Iemand enig idee na hoeveel maanden spelers transfer vrij zijn als ze hun loon niet ontvangen?

18 oktober 2016 om 11:40

Ik dacht te herinneren dat dit na 2 of 3 maanden was. OT: Ik heb eigenlijk helemaal niks met ADO, maar dit vind ik toch wel erg klote voor de gehele club.

Dit houdt nooit op helaas. Iedereen zag dit aankomen, hopelijk raakt ADO deze Wang snel kwijt en komt er iemand die zich wel wil inzetten voor de club.

18 oktober 2016 om 11:31

Het ligt grotendeels aan ADO zelf hoor. Ze moeten eens fatsoenlijk bestuur voeren daar. Heeft Wang ook meermaals aangegeven. Eerst een duidelijk plan, dan pas investeringen.

18 oktober 2016 om 11:59

Nee, Wang geeft aan zoveel te investeren, doet dat niet en zegt dan dat ie dat pas doet als er beleid komt. Echter, als eigenaar zet hij ook zijn handtekening op het beleidsplan. Misschien moet ie daar niet mee akkoord gaan.

18 oktober 2016 om 12:02

Dan moest hij ADO ook niet kopen voordat er een duidelijk plan was neergelegd. Je koopt toch ook geen auto voordat je zeker weet dat de motor goed draait? Koop je die auto blind, zal je ook moeten opdraaien voor alle reparatiekosten.

18 oktober 2016 om 12:32

Prima verwoord Sallons! Wellicht kan er ook even een Chinese vertaling richting de eigenaar van ADO...
Ik snap nog steeds niet waarom hij ADO gekocht heeft. Hij lijkt totaal niet geinteresseerd of betrokken bij zijn club.

18 oktober 2016 om 12:49

Om in jou verwoording te blijven, of je rijd hem op en brengt hem naar de sloop!
misschien ziet hij er nu wel minder heil in dan toen de club kocht.
Hoe dan ook, het bestuur is nog wel steeds verantwoordelijk voor een goed beleid, dat hij bepaalde dingen makkelijker kan maken is zeker waar.
Maar ik kan ook wel snappen voordat je er veel geld gaat insteken, dat je wel tot een bepaalde hoogte zeker wilt zijn dat je het geld niet in een put gooit en er niets voor terug ziet.

18 oktober 2016 om 12:50

Mes snijdt aan beide kanten. Hij kan ook zelf de touwtjes in handen nemen en een goed bestuur neerzetten. Of gewoon eens een week hierheen komen om alle plannen uit te zetten.

18 oktober 2016 om 13:47

Ado moet eens een goed bestuur voeren? Volgens mij is nu juist de voltallige bestuur incl. de volledige RVC vervangen op voorspraak van de grootaandeelhouder (vansen) Bij ado is dit nu juist niet het probleem met o.a. manders, jol en jansma. Het grote probleem is niet wang maar united vansen dat willen sommige maar niet begrijpen. Wang moet elke beslissing en vooral elke cent ook binnen eigen kamers verkopen. Dit is het enige echte grote probleem. Daarom worden beloftes mbt extra investeringen keer op keer niet nagekomen. Enige echte optie is een terugverkoop alleen heeft den haag daar zelf helaas geen financiele ruimte voor en gaat de gemeente al helemaal niets betekenen hierin..

18 oktober 2016 om 16:30

Ja dat kan. Je kunt die auto ook kopen om de werkende onderdelen eruit te halen en de rest van de auto weg te flikkeren. Het is alleen te hopen dat Wang ADO niet heeft gekocht voor de "onderdelen" maar om de auto te besturen...

18 oktober 2016 om 17:45

Wang geeft aan zoveel te investeren? Kan je mij ook laten zien waar en wanneer hij dat gezegd heeft? Tot nu toe hoor je deze verhalen van de bestuurders die er een potje van maken.
De begroting is goedgekeurd,maar er is nu opeens een tekort? Ik snap dat niet.

18 oktober 2016 om 21:51

Die begroting is goedgekeurd met de afspraken die Wang maakte over investeringen.

18 oktober 2016 om 22:03

Overigens Stua, Nos heeft op 10-12-2015 een interview gehad met Wang. Hierin wordt aangegeven dat er inderdaad bij de aandelenoverdracht (aandelen gingen van Vd Kallen naar Vansen United) is afgesproken dat er in het eerste seizoen 3,7 miljoen euro in Ado zou worden gepompt. In de begroting was 1,9 miljoen (de eerste 2 afgesproken termijnen van 1,2 en 0,7 miljoen) daarvan meegenomen en op bepaalde manieren geinvesteerd. In dit interview geeft Wang aan dat het in China wat langer duurt (ivm de regering die controle doet op grote financiele deals met buitenlandse partijen), maar dat Ado het voor de winterstop zou krijgen.

In Januari van dit jaar begon Wang weer terug te krabbelen en af te geven op Ado. Het beleid zou niet goed zijn en men was de afspraak om Nederlandse trainers te werven voor China niet nagekomen. Echter bleken er wel degelijk 2 trainers aangegeven te hebben om voor dat loon (men zou in China 1500 euro per maand gaan krijgen) naar China te willen verhuizen. Vansen United vond deze jonge trainers te onervaren en geen grote naam hebben en liet ze dus niet overkomen. Kanttekening is, dat een voetbalschool in China tonnen tot miljoenen subsidie kan krijgen als er grote namen (of ervaren buitenlandse jeugdtrainers) als trainer worden aangesteld. Ze wilden dus eigenlijk op die manier geld gaan verdienen.

Tja, je doet je club ook geen plezier als Rutte een fan van je club is .

ON: Dit krijg je met een buitenlandse investeerder die alleen bij goed weer komt. Ze moeten gewoon weg uit de handen van Wang, vanaf dag 1 is het al gezeik met deze man.

misschien wil die John van Zweden wel ADO kopen met een paar anderen? :P

18 oktober 2016 om 11:26

Weinig kans.. Hij houdt er vooral van om vanaf de zijkant te schreeuwen over wat er allemaal fout gedaan wordt.

18 oktober 2016 om 11:32

Exact en wanneer het dan goed gaat hoor je hem niet.

18 oktober 2016 om 11:37

Die van zweden is echt niet zo rijk als iedereen denkt hoor . Die heeft wel een paar miljoentjes maar echt niet genoeg om een eredivisie club te kopen . En wie gaat hij vinden die hier aan wil beginnen ..

18 oktober 2016 om 14:49

Inderdaad. Heeft vooral goed gegokt bij Swansea. Zij speelden destijds nog een stuk lager en het ging verre van goed daar. Men speelde tegen Exeter City en dergelijke (kan me toevallig nog een beslissingswedstrijd tussen deze twee clubs herinneren). Hij kocht een aandeel die inmiddels heel veel waard is geworden.

18 oktober 2016 om 22:04

50000 euro investeren en dat is nu een goede 10 miljoen waard. Helaas kan hij niet alleen verkopen, dat moet de hele groep investeerders samen doen (afspraak die toen is gemaakt).

19 oktober 2016 om 11:03

De verkoop van zijn aandelen in Swansea City maakte John van Zweden in één klap meervoudig miljonair. Samen met zijn medeaandeelhouders zette de hij zijn handtekening onder een verkoopovereenkomst.

Snap even niet wat Manders hier doet.
Eerst zegt hij we komen geld tekort en kunnen huur en spelers niet meer betalen en daarna zegt hij dat hij geen geld gaat lopen vragen?

Hoe wil je dit gaan betalen dan ? Met schoenen? Ik vind dit stukje tekst veels te onduidelijk. En voor de azijnzeikers onder ons: Wang heeft meeeermaals aangegeven Den Haag niet te laten ondergaan. Maak je niet druk er gebeurd zoals altijd helemaal niks. Dit is puur even weer sensatie rond de club.

Zorg er nou maar voor dat ze zaterdag winnen van Roda!!!

18 oktober 2016 om 11:04

Het is vrij logisch eigenlijk. Wanneer hij nu om geld vraagt wordt (en krijgt), wordt er wel een noodverbandje geplaatst, maar dan zit je over een paar maanden in hetzelfde schuitje. Wat hij wel wilt is dat er vanuit Vansen een duidelijke visie komt, waarin duidelijk is hoe zij ADO gaan helpen en dit soort problemen gaan voorkomen. Het is namelijk structureel dat het mis gaat.

18 oktober 2016 om 12:07

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij Ado naar de klote laat gaan, dan is hij tenslotte al zijn geld kwijt. Echter is deze manier van werken (lees: van de laatste jaren) natuurlijk niet prettig, voor niemand niet. Om de paar maanden komt er weer naar buiten dat Ado het moeilijk gaat krijgen omdat er geen geld is.

Wijze les voor andere clubs. Doe geen zaken met buitenlandse investeerders. Komt alleen ellende van.

18 oktober 2016 om 11:17

Er zijn ook genoeg clubs waar het wel "goed" is gegaan. Man City bijvoorbeeld.

18 oktober 2016 om 11:21

Wereld van verschil maar goed.

18 oktober 2016 om 11:29

Man City was ten tijde van de overname ook maar een kleine club. Enige reden dat het nu meedraait in de top is het buitenlandse geld. Vergelijkbaar met wanneer ADO bijvoorbeeld ineens van het niveau Ajax / PSV zou zijn dankzij de investeringen van Wang. Ik vind het gewoon onzin om te stellen dat buitenlandse investeerders per definitie waardeloos zijn. Ik denk dat de Eredivisie ze juist goed kan gebruiken om het niveau weer wat omhoog te krijgen. Clubs moeten dan wel duidelijke afspraken maken met die investeerders. Een goed plan is essentieel. Zwart op wit. Dat lijkt bij ADO niet het geval te zijn.

Straks gaat de club nog failliet door die Wang als er geen goede oplossing komt of alternatief.

Iemand die de overname van ADO en de periode erna gevolgd heeft en iets zinnings kan zeggen over de huidige situatie? Ben erg nieuwsgierig

18 oktober 2016 om 11:29

Er is eigenlijk helemaaal niets veranderd. We zijn niks vooruit gegaan en niks achteruit. Het enige wat deze overname ons heeft gekost is dat onze naam slecht in de media kwam. Meer niet.

Wang wilt gewoon dat Den Haag zelf winst maakt en die winst gaat naar United Vansen. Ok, hij riep iets te veel waardoor supporters dachten dat dit de verlossing was van de slapende reus maar ook Wang wilt deze reus niet wakker maken.

18 oktober 2016 om 11:37

Voorlopig blijven we slapen Haagsekoerd!
Er gaat nooit wat veranderen bij ons Ado.

Qua spelers zijn we er op vooruit gegaan, financieel blijkbaar niet.
Wat is nou het doel van spelers als Trybul en Meissner? Half jaartje goed voetballen bij ons en daarna verkopen? Wat schieten we daarmee op dan...

Nu lees ik iedere keer dat het allemaal Wang zijn schuld is, maar hoort ADO niet gewoon zelf voldoende inkomsten te genereren ? Hoezo kan ADO vaste lasten als stadionhuur en salarissen niet betalen? Dat is dan toch gewoon wanbeleid ? Weer een club die dus boven zijn stand leeft, want het gaat hier niet om onvoorziene uitgaven, maar doodnormale maandelijkse lasten. Volgens mij heeft Wang ook nog uitdrukkelijk gezegd dat het de bedoeling is dat ADO zelfvoorzienend is.

Dit is precies wat er mis is met het Nederlandse voetbal, middelmatige voetballers krijgen structureel veel te veel betaald. Dan moeten clubs weer gered worden, door acties, vermogende supporters of rijks of gemeentegeld. Tijd dat de supporter eens echt in actie komt en niet met geld, maar met een signaal dat het zo niet verder kan.

18 oktober 2016 om 11:26

De actie die jij noemt is vorig seizoen geweest. Het clubgebouw werd rustig ingenomen door de supporters en daarna ging de clubleiding met de supps in gesprek. Hier werd duidelijk dat alles goed zou komen en er geen reden meer was voor paniek.

Dat is nu nog steeds zo, ik maak me er totaal niet druk over. Dit is allemaal weer puur om de soap gaande te houden.

18 oktober 2016 om 11:34

Precies dit dus!!

Spelers als Havenaar, Schaken, Duplan, Becker, Trybul, Kanon, San Roman, Setkus en noem maar op die voor Ado begrippen zeer goede spelers zijn maar te veel verdienen bij een club als Ado.
Als de uitgave meer zijn dan de inkomsten doe je iets niet goed, wel of geen buitenlandse investeerder!
Dan liever wat meer eigen jeugd (of andere Nederlandse spelers) die goedkoper zijn en vechten voor een plek tussen 15 en 12 dan nu meedoen voor spek en bonen maar wel voor een plek tussen 12 - 9 (wat heb je daaraan??).

18 oktober 2016 om 11:46

Dat gebeurt natuurlijk overal. Nederlandse clubs moeter er gewoon niet in meegaan want die hebben daar geen geld voor.

Wat is die Wang eigenlijk een droeftoeter zeg. Loon moet je gewoon betalen, klaar.

18 oktober 2016 om 11:45

Is niet de schuld van Wang.
Wang hoeft helemaal niks te betalen. De club moet gewoon uit eigen inkomsten spelers kunnen betalen.
Als je meer inkomsten hebt dan uitgaven dan kan je het op een gegeven moment niet meer betalen. Wang wordt hier weer slecht in beeld gezet. Als er iets niet moest gebeuren dan is het weer slecht in het daglicht komen..

18 oktober 2016 om 11:50

Oeps: het is juist meer uitgaven dan inkomsten*

Wang zal net als de laatste keer op het laatste moment net genoeg geld overmaken aan ADO om dit seizoen in ieder geval te overleven. Ik snap niet wat Wang wilt bereiken met dit gedrag. Hij koopt een club, maar schenkt het geen vorm van aandacht. Pas wanneer het geld bijna op is geeft hij wat en dan vind hij het nog ongepast ook wanneer ADO zich openlijk afvraagt waar hij nou eigenlijk mee bezig is. En dat terwijl ADO zich netjes aan de afspraken heeft gehouden. Wang is al geruime tijd aan zet, maar die zet lijkt er maar niet te komen. Zonde...doodzonde.

Op zich is het niet meer dan logisch dat je als club wil weten wat de plannen van de eigenaar zijn zodat je daar je beleid op af kan stemmen. En natuurlijk is het vervelend dat het niet duidelijk is of Wang wil gaan investeren in de club en ADO over 5 jaar mee wil laten doen voor het kampioenschap of dat hij het wel best vindt en ADO gewoon lekker zijn eigen broek op wil laten houden. Maar je daarachter verschuilen wanneer je in de financiële problemen komt is wel het andere uiterste. Ook bij een ontbrekende lange termijn visie heb je als bestuurder gewoon een verantwoordelijkheid om het bedrijf te leiden: om de lange termijn te halen zul je op korte termijn gezond moeten blijven want anders gaat een visie je niets helpen

Ik heb het idee dat ADO bij de komst van Wang alleen maar achterover is gaan leunen met het idee ‘nu komt alles goed want Wang gaat al onze financiële zorgen wegnemen’. Misschien dat daar ook wel over gebrainstormd is samen met Wang of dat er allemaal wilde plannen bedacht zijn in Den Haag maar een nieuwe eigenaar betekent natuurlijk niet dat je zelf geen verantwoordelijkheden meer hebt. Je kan nog steeds een beleid voeren en dient nog steeds je (financiële) huishouding op orde te hebben. Een te grote broek aantrekken en vervolgens richting Wang gaan en om een riem vragen lijkt me eerder op wanbeleid.

Vraag blijft natuurlijk of er loze beloftes gedaan zijn vanuit China of dat er in Den Haag hoog spel gespeeld wordt in de hoop dat Wang zijn portemonnee trekt en de club echt stappen kan gaan maken?

18 oktober 2016 om 13:25

Er zijn loze beloftes gedaan Door de grote Heer wang .
Hij zou het stadion wel ff kopen het kunstgras er direct uit de tweede ring moest er op komen want Ado was te groot voor dit stadion
de begroting ging ieder jaar met 5 miljoen om hoog de grootste club''s uit Europa kwamen hier oefenwedstrijden spelen pfffffffffff Wang heeft ons luchtkastelen belooft ik denk dat Wang helemaal niet zo veel te vertellen heeft UNV en een dood gewone loop jongen is die nu terug gevloten wordt

18 oktober 2016 om 15:26

Zijn dat beloftes geweest aan de directie of mooie praatjes voor de supporters? Ik snap je frustratie wel maar vind het heel makkelijk vanuit de directie van ADO om steeds naar Wang te wijzen en handjes op te houden terwijl ze er zelf een bende van lijken te maken en ADO niet meer lijken te (willen) besturen.

18 oktober 2016 om 17:24

Deze beloftes heeft deze meneer voor de camera van tv west en de aan de gemeenteraad. Deze Heer wang heeft aan de gemeenteraad . een bedrag genoemt wat ie zal investeren die noem ik maar niet de directie ofwel de heer Manders heeft 3 begrotingen ingediend waar van deze was goed gekeurd door wang de heer Manders is puin aan het ruimen van de vorige directeur . DE gemeente had nooit in moeten stemmen met deze deal met die Chinezen

19 oktober 2016 om 11:13

Manders zegt ook niet te weten waar de verhalen vandaan komen dat ADO te weinig geld voor de stadionhuur en de salarissen zou hebben. “Ik heb geen quotes gegeven en ik kan hun verhaal in elk geval niet thuisbrengen.”

Mogelijk wordt er eind deze maand wel openheid van zaken gegeven. Dan komt de raad van commissarissen bijeen. “mocht er daarna de neiging zijn om onze financiële situatie toe te lichten, dan doen we dat. Maar dat wordt eerst nog altijd intern besproken.”

Vreselijk elke keer die onzekerheid met de vraag wat Wang gaat doen. Iemand die een club overneemt en dan zo reageert. Of dit is gewoon de Chinese manier van doen. Kan ook natuurlijk. Cultuurverschillen liggen hier duidelijk ten grondslag van.

Ik heb al duizend x gezegd, als je zo dom bent om je club aan zulke figuren te verkopen verdien je niet beter

18 oktober 2016 om 12:32

Van der Kallen heeft zijn geld terug. Wie is er dom dan?

Deze discussie is aan het begin van dit jaar toch al gevoerd?
* United Vansen zou dit jaar reorganiseren waardoor er vooralsnog financiële onduidelijkheid was.
* Ado zou een plan maken waar die Chinezen wat mee konden.

Hoe staat het hiermee dan? Het is vrij onbenullig om voor het 3e jaar op rij tegen hetzelfde probleem aan te lopen. Ik kan al wel conclusies trekken: het komt nooit meer goed tussen Rvc, Wang en gemeente Den Haag.

Ik snap het probleem niet.
Wang had gezegd dat hij graag wil investeren, als ADO met een goed plan komt.
Nu hoor je weer een bericht dat Wang niet te bereiken is en ze in geldnood zitten.
Dan hebben ze blijkbaar ook nog geen plan voor Wang anders zou ik dat ook naar buiten brengen.
Beetje raar om de eigenaar aan z'n jasje te trekken als het personeel zijn werk niet doet.

Een verhelderend stuk na dit artikel.

lijkt uitgesloten dat ADO Den Haag op korte termijn op nóg een nieuwe financiële injectie uit China kan rekenen. Dat heeft overigens niets te maken met de verhouding tussen ADO en de directe eigenaar United Vansen, maar álles met een aandelenemissie op de Chinese Beurs van aandelen van Vantone (het moederbedrijf van United Vansen).
Een aantal nog veel grotere bedrijven zou bereid zijn verder in Vantone te investeren. Één daarvan is het bedrijf Kah Wah Holdings. Hui Wang, de voorzitter van de raad van Commissarissen van ADO Den Haag, speelt – als advocaat van Vantone – bij de emissie een belangrijke rol.

Hoe groot de financiële steun zal zijn die ADO Den Haag in de toekomst vanuit China kan verwachten, is nog niet in te schatten. Zowel ADO Den Haag als Hui Wang is daarbij afhankelijk van de interesse en bereidwilligheid van Chinese investeerders en de nieuwe aandeelhouders. Deze (nieuwe) bedrijven achter United Vansen zijn onder meer actief op de Chinese aandelenbeurs, alsmede in de vastgoedsector en in de automotivebranche.

Opmerkelijk genoeg speelt ADO Den Haag – hoewel maar klein in vergelijking met andere bedrijven die Vantone bezit – toch een grote rol in de aandelentransactie; iets dat er momenteel dus voor zorgt dat er – na de eerder al betaalde € 4,5 miljoen - nog geen nieuw geld voor beloofde investeringen vrij kan komen vanuit China.

In een laatste fase van de emissie bleek geen auditverslag aanwezig, waarin de financiële verantwoording van ADO Den Haag is vastgelegd. Dat was voor de nieuwe beursgang wel noodzakelijk. Vantone, het bedrijf achter United Vansen, blijkt over 2015 nagelaten te hebben dit auditverslag te laten maken. Naast “werkdruk” noemde Vantone – in een officiële beursverklaring – ook het feit dat bij de overname door United Vansen in 2015 een nieuw boekhoudsysteem moest worden gebruikt voor een eerste auditing als reden voor het ontbreken van het belangrijke document.

De door ADO gehanteerde Nederlandse boekhoudnormen bleken ook nog eens ernstig te verschillen van boekhoudkundige normen op het vasteland van China. Ook bleek de oorspronkelijke financiële informatie van ADO Den Haag niet beschikbaar in het Engels of Chinees, waardoor op de Chinese beurs alle transacties rond de aandelenovername tijdelijk werden stopgezet. Een gespecialiseerd Chinees / Engels accountantskantoor is nu op korte termijn bezig de vereiste financiële stukken toch nog aan te leveren.

Pas medio november 2016 – zo wordt verwacht – zal de aandelentransmissie geheel zijn afgerond. Tot die tijd moet zowel ADO Den Haag als Hui Wang wachten op de activiteiten van investeerders op de Chinese beurs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren