Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Eigenlijk wil ik liever verder naar voren spelen’

Laatste update:

Manchester United legde afgelopen zomer een recordbrekende 105 miljoen euro neer voor Paul Pogba, maar de middenvelder kent in zijn eerste maanden bij the Red Devils duidelijk wat aanpassingsproblemen. Een van de redenen hiervoor is dat hij meer verdedigende taken moet opknappen dan hij gewend was bij Juventus, zo geeft hij zelf toe.

/

“Ik probeer me aan te passen. Ik ben een speler die liever naar voren gaat”, vertelt hij aan de Manchester Evening News. “José Mourinho heeft mij instructies gegeven en ik probeer ze te volgen. Ik moet ballen terughalen en defensieve inspanningen leveren. Het kost me moeite om anders te spelen, zoals Andrea Pirlo deed. Ik moet gaan voetballen, er zijn om te herstellen en ook voor het team te spelen.”

Pogba was tot nu toe één keer trefzeker in de zes competitiewedstrijden die hij voor Manchester United afwerkte. Maandag nam hij in het shirt van Frankrijk nog het enige doelpunt tegen Nederland voor zijn rekening.

Denk jij dat Paul Pogba beter tot zijn recht komt in een meer aanvallende rol?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Advies aan Man U: Als je dan zoveel geld uit wil geven voor 1 individuele speler, plaats hem dan in ieder geval op zijn favoriete plek.

12 oktober 2016 om 16:47

Of aanvallend, want voor 105 miljoen verwacht ik 40 goals per jaar. Persoonlijke mening.

12 oktober 2016 om 16:48

Hoezo verwacht je dan goals ?

12 oktober 2016 om 16:54

Aanvallende spelers zijn eenmaal meer waard dan verdedigende spelers. Voor een Thiago Silva betaal je minder dan voor bijvoorbeeld Marco Reus.

Maar Anfieldred heeft gelijk, lijkt wel beetje Real. Kopen om het kopen, maar dan op andere positie gebruiken.

12 oktober 2016 om 17:00

Hahaha inderdaad! Mocht zijn telller op 39 blijven steken, doorverkopen aan PSG voor de helft van het geld. (zie Di Maria)

12 oktober 2016 om 17:01

Verwacht je dat hij 40 goals maakt of dat het team met zijn hulp 40 goals meer maakt? Het is een beetje onzinnig om van één speler een aantal goals te verwachten namelijk, want hij kan ook van waarde zijn door 40 assists te geven bijvoorbeeld, om maar een voorbeeld te geven.

12 oktober 2016 om 17:04

Dat ook weer niet

12 oktober 2016 om 17:24

Ja helft van ze geld, natuurlijk laat weer zien dat je een hater bent.

Gekocht voor 75 en verkocht voor 63?
Zo ja hey, de helft!!

12 oktober 2016 om 17:41

@AnfieldRed Ze hebben op Di Maria zo'n 15-20 procent verlies gemaakt. En hij scoorde geen 39 goals, maar speelde meestal gewoon slecht.

12 oktober 2016 om 20:19

Kijk hoeveel Ronaldo kostte en wat hij heeft gedaan. Pogba kost meer en gaat misschien maar 10% van zijn goals maken, ik vind dat pure geld verspilling. Neymar kostte minder en heeft al meer gedaan dan Pogba gaat doen en daar heb je zeker geen glazenbol voor nodig. Zelfs Bale, het is te makkelijk sorry. 105M voor iemand die evenveel gaat doen als de gemiddelde ED middenvelder zoals Propper.

12 oktober 2016 om 20:42

@JeoNowIt die tijden zijn niet vergelijken. Als je Ronaldo nu wil kopen betaal je zelfs nog meer dan 105 miljoen.... laatste 2 a 3 jaar zijn de prijzen enorm gestegen door alle extra inkomsten bij clubs

12 oktober 2016 om 21:10

Haha pogba vergelijken met Propper, dat lijkt me niet echt juist. Neymar wil niet naar manchester united en Barca wil hem niet verkopen. En welke middenvelder maakt 40 goals per seizoen? En je hebt ook nog een dick chasers logo als afbeelding? Je bent niet serieus te nemen 😂

12 oktober 2016 om 21:25

Vaak zijn het mensen met heel weinig voetbalverstand die verwachten dat een speler 40 doelpunten maakt omdat hij X aantal euro's gekost heeft. Ik heb nu wat weinig tijd, maar als er iemand vrijwilliger wil zijn proberen uit te leggen aan Jeonowlt dat door een balverovering op het middenveld, een dribbel op het middenveld, een splijtende pass door een verdediging,... ook doelpunten kunnen ontstaan.

Jeonowlt: weet je wie ook maar 15 miljoen waard was op zijn prime? Iniesta.

12 oktober 2016 om 16:49

Mourinho is een grote trainer. Hij zal zich in Pogba hebben verdiept en denkt op basis daarvan waarschijnlijk meer uit Pogba te kunnen halen door hem op een andere manier te laten spelen. Dat kost natuurlijk tijd, Pogba moet zich aanpassen. Uiteindelijk kan dat echter veel opleveren voor United en Pogba, anders had een grote trainer als Mourinho hem niet gehaald of niet anders laten spelen dan Pogba gewend was.

12 oktober 2016 om 17:02

Dit geloof je toch niet werkelijk ofwel? Mourinho houdt van defensiever solide voetbal, dus gebruikt hij luxepaarden als Pogba als werkers, dit gaat altijd ten koste van de speler zelf.

Vertrouwen op Mourinho als het op je ontwikkeling als voetballer aankomt is echt zo dom, vooral voor de aanvallende jongens. Hij zorgt dat het team zo veel mogelijk punten kan verzamelen, maar maakt spelers als Pogba echt niet beter.

Naast Pogba hoort een Kanté, iemand die voor hem alles opknapt. Je kan Pogba best wat laten helpen, maar te veel gaat ten koste van de speler. Precies zoals Diaby was.

Maar goed, ik vind het allemaal maar een achterlijke gewaarwording van Pogba, want je weet onder wie je gaat werken en je weet ook hoe United voetbalt over het algemeen.

Jammer.

12 oktober 2016 om 17:12

Mourinho is een strateeg ja, daarom zal hij niet voor niets Pogba gewild hebben. Als hij een controleur wilde, had hij wel voorbijvoorbeeld Kante of Matuidi gegaan.. Hij wil Pogba alleen optimaal benutten en een completere speler maken.

12 oktober 2016 om 17:23

Nee, hij wou Pogba omdat het hier gaat om een wereldspeler. Matuidi's en Kanté horen náást Pogba.

Pogba optimaal benutten om hem verder van de goal te houden? Wat een onzin. Een speler met zijn kwaliteiten wil je juist de vrijheid geven om een duel te beslissen, en dat kan alleen door hem te dekken wanneer hij wat probeert. Een typische b2b.

Je zegt dat hij geen controleur wilde, maar stelt hem wel op als controleur?

12 oktober 2016 om 17:26

Nee, mou wil ten koste van alles winnen. Dat de ontwikkeling van spelers stokt maakt hem niet uit.

12 oktober 2016 om 17:34

Waarom zou dit ten koste van de ontwikkeling van Pogba gaan? Herrera (of Fellaini) knapt het vuile werk op het middenveld bij United op, Pogba moet wel meer verdedigen dan bij Juve maar krijgt nog meer dan voldoende ruimte om mee te gaan in de aanval. Pogba werd een aantal jaren terug nog vergeleken met Vieira, omdat Juve hem nu aanvallender gebruikte de afgelopen 2 seizoenen zien we hem nu minder zo. Ik ben zelf niet altijd fan van de tactieken van Mourinho, maar ik geef hem 100% gelijk om Pogba op zijn minst eerst op deze positie uit te proberen (box to box), want hij heeft het in zich om één de meest complete spelers ooit te zijn in het voetbal en op die positie kan dat perfect tot uiting komen.

12 oktober 2016 om 19:52

Meeste Serie a tegenstanders konden niet uitbreken of de Juve verdediging en defensieve middenveld was gewoon goed? Beetje positief mag ook

12 oktober 2016 om 21:18

Hangover96

Hij speelt toch niet in dezelfde positie hoor. Ja hij stond centraal op het middenveld, maar het grote verschil is dat er bij Juventus een echte 6 achter hem stond. Bij United speelt er een 10 voor hem. Bij Juventus was hij de meest aanvallende van de drie middenvelders. Bij Man Utd is hij de middelste. De oplossing is heel simpel. Met de punt naar achter spelen, dan kan je Pogba veel meer vrijheid geven.

12 oktober 2016 om 16:52

Een box-to-box speler die niet terugloopt bij balverlies, die heb ik nog nooit gezien. Is het dan geen cirkel-to-box middenvelder? Hoe dan ook, het is inderdaad een andere competities in Engeland, dus ander voetbal, dus wordt er wat anders van Pogba gevraagd. Dit had hij heel goed kunnen weten door zijn eerste periode bij United.

12 oktober 2016 om 17:13

Wat ook vorig seizoen hielp was de aanwezigheid van een Marchisio. Altijd lekker als je iemand hebt die achterin het grootste gedeelte van de gaten dichtloopt .

Ik vond hem tegen Nederland (helaas) fantastisch spelen. En hij speelde niet eens zo aanvallend. Hij kan dus zeker wat verdedigender spelen. Hij heeft zijn fysiek mee en kan van achteruit met zij passes het spel openen.

Zo zie je maar weer dat ze tegenwoordig geen idee hebben wat ze doen.
Het zelfde als ik een dikke Bmw koop en hem gebruik op het land als een traktor.
Zo gaat het tegenwoordig bij clubs.

Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe ik hem zou gebruiken. Het is niet echt een 10 zoals Ozil of Silva en ik weet ook niet of hij dit in zich heeft. Een speler als Pirlo kan wel denk ik, maar dat lijkt me enorm zonde van zijn aanvallende drive. Als box-to-box is hij erg geschikt, maar ik denk niet dat je dan het beste uit hem haalt.

Maar goed, als zo'n speler voor zo'n bedrag overkomt en graag op die plek wilt spelen, dan laat je hem daar spelen. Laat hem zich maar bewijzen en als het niet werkt zet je hem ergens anders neer. Zo zou ik het doen i.i.g.

12 oktober 2016 om 17:22

Ik zou hem gebruiken als een Yaya Toure, Fabregas (in zijn Arsenal tijd), Scholes, Kroos, Modric; iemand die rond de middencirkel/20 meter daarvoor de bal rondspeelt en verdeeld.

12 oktober 2016 om 18:06

Maar dan mag hij nog wat meer opduiken in het strafschopgebied.

12 oktober 2016 om 18:05

Kan ook, maar Touré was echt een krachtmens die ook veel op zijn fysiek deed. Pogba kan dat misschien ook, maar is toch meer iemand die meer flair en techniek heeft en daardoor in mijn ogen aanvallender lijkt. Maar oke, ben ook wel van mening dat Pogba een geweldige box-to-box kan zijn.

12 oktober 2016 om 21:21

Yaya was toch ook wel heel technisch vond ik. Zeker voor zijn lengte. Ik vind het nagenoeg identieke spelers. Yaya heeft ook steeds gepresteerd met Silva voor zich, dus Pogba zou ook met een tien voor zich moeten kunnen spelen. Het belangrijkste is de positie langs Pogba. Daar moet je een soort Busquets hebben die positioneel zo sterk is dat je bij balverlies niet in de problemen komt.

12 oktober 2016 om 19:53

Zoals De Bruyne nu speelt bij City. Dat zou perfect voor hem zijn.

12 oktober 2016 om 21:15

Ik ben van mening dat het maximale niet uit Pogba is gehaald bij Juventus, en dat dat eveneens niet gebeurt en zal gebeuren bij United.

Ik zie in hem een aanvallende halfspeler, die ook het best zou gedijen in een aanvallende ploeg. Een team als Dortmund of City zou mijns inziens ideaal zijn om hem te doen floreren.

Waar hij dus veel aan de bal komt en ook dicht op het doel van de tegenstander, want zijn kwaliteiten liggen in de 1-op-1. Iemand met dergelijke kwaliteiten zou ik altijd dicht op het doel van de tegenstander laten spelen, want daar is creativiteit het meest nodig om de verdediging van de tegenstander te doordringen.

Daarnaast is hij erg lang, waardoor je de lange bal kunt gebruiken door hem ver op het veld te plaatsen, zowel in de opbouw als in de laatste pass (voorzetten).

Ik zie gelijkenissen tussen Pogba en De Bruyne. Natuurlijk aardig verschillend op bepaalde vlakken, maar ik denk dat beiden een soortgelijke rol moeten hebben om er het beste uit te halen, namelijk die van De Bruyne nu. (uiteraard zou Pogba het op zijn manier invullen omdat hij andere kwaliteiten heeft.) Dus een aanvallende halfspeler, een nummer 8, in een aanvallend team. Denk aan een Iniesta-achtige rol.

Ik zie dat je Pogba een nummer 8 toedicht, maar dat vind ik onjuist. Hij speelt nu in een dubbele pivot voor de verdediging, waar hij beslist niet optimaal benut wordt. Dit zegt hij min of meer zelf ook met zijn woorden in dit artikel. Hij is daar geen speler voor, op welke wijze een team ook speelt.

12 oktober 2016 om 23:36

Dacht ik ook een beetje aan, maar Pogba is toch wel een ander type. De Bruyne maakt gewoon zowat altijd de beste beslissingen en is veel meer een dribbelaar. Pogba moet het ook hebben van z'n fysiek etc.

Ik zou Pogba denk ik gewoon op 10 proberen. Hoewel hij niet de klasse heeft van een Ozil, Iniesta of Silva op die plek, voegt hij fysiek wel veel toe en als je hem dicht bij de spitsen laat spelen is het ook enorm gevaarlijk. Daarnaast heeft hij natuurlijk ook een geweldige trap.

United zou er goed aan doen om te proberen Carvalho of Matuidi te strikken voor de CVM positie. Dan kan Pogba op 8 spelen waar hij het best rendeert met Mata erbij op 10.

12 oktober 2016 om 17:49

Ik begrijp niet waarom zoveel mensen matuidi noemen. Ik zie hem niet heel vaak spelen, maar vind hem altijd vrij aanvallend eruit zien. Carvalho lijkt me wel geschikt.

12 oktober 2016 om 18:15

Ok duidelijk. Lijkt me dan alsnog geen goed idee om hem te kopen .. Als hij alleen cvm speelt omdat hij te moe is om ergens anders naartoe te lopen

12 oktober 2016 om 19:09

Waarom moet united perse een cvm halen? Herrera doet het gewoon goed.
Vergeet niet dat fosu mensah eraan komt, Alleen heeft united veel middenvelders inclusief sweini waardoor hij niet daar kan spelen. Ik zou hem laten 1 jaar bij een pl clubs verhuren en direct een basisplaats geven.

12 oktober 2016 om 20:28

Ik weet niet of ze fosu mensah als een middenvelder zien. Maar ik zou hem er graag eens zien spelen, want hoor vaak dat dat zn beste positie is? Al zei hij pas geloof ik zelf dat hij t beste op cv is.

12 oktober 2016 om 21:18

Dit is de reden waarom Mourinho een specialist wil hebben, ik vond dat Fosu Mensah op cv wel erg goed speelt, maar ik denk dat hij niet van Bailly en Smaling gaat winnen als ze een sterke duo worden. dan heb ik het liefst dat hij op rb focust of in de cvm waar hij kan doorbreken bij united.

Tegenwoordig wordt er veel meer van de spelers verwacht.
Vroeger had je echt van die kuitenbijters op het middenveld. Bal afpakken en inleveren naar de aanvallende middenvelder. Die er dan iets mee deed. Zoals Davide en Zidane bij Juventus.
Tegenwoordig moeten de middenvelders meerdere taken verrichten. Verdedigend als aanvallend. En een groter loopvermogen hebben dan voorheen.

Bij Juve waren ze ver uit het beste team. Dus dan kan je lekker naar voor spelen.
Aanvallend zit het zeker wel goed bij Pogba. Al had hij al wel wat meer goaltjes kunnen maken tot nu toe.
Maa er zijn fysieke kracht kan hij ook zeker van meerwaarde zijn verdedigend. En om deze talen oom uit te moetje voeren wordt hij na mijn idee een completere speler.
Hij heeft een controleur naast zich nodig. Type drinkwater. Die verdedigend z'n taken voor elkaar heeft. Maar ook zeker wat met een bal kan in bal bezit.
Nu speler hij samen met Mata en Herrera. Zijn niet echt fysieke spelers doe zo verdedigend hun steentje bij kunnen dragen. Nu Pogba in het team moet je daar nu wel gebruik van maken.

Snap alleen niet waarom hij nooit geprobeerd heeft met Schneiderlin. Die verdedigend wel z'n mannetje staat midden op.

Pogba op nummer 10 en Rashford in de spits mocht Ibrahimovic paar weken uit vorm zijn of geblesseerd. Daarnaast verdient Depay ook wel een kans hoor. Hij heeft echt ritme nodig. Man United heeft een geweldig elftal moeten wel goed gebruik van maken.

12 oktober 2016 om 20:17

Denk dat martial mkhitaryan en zelfs young eerder kansen verdienen dan depay. Depay heeft echt nog heel weinig goeds gedaan bij united.

Ik vind Pogba juist meer een verdedigend middenvelder dan een aanvalsspeler.
Met zijn kracht en lange benen kan hij uitstekend verdedigend werk verrichten.
Hij moet gewoon even wennen aan zijn nieuwe rol.

Zag het al in de afgelopen wedstrijsen. Toen speelde die iets verder naar voren en leek het al beter te gaan

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren