Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als het aan mij ligt, kiest Blind voorlopig voor mij’

Laatste update:

Maarten Stekelenburg maakte vrijdagavond na drie jaar en elf maanden weer eens zijn opwachting bij Nederland. De 34-jarige doelman mocht plaatsnemen onder de lat tegen Wit-Rusland en kreeg de voorkeur boven Jasper Cillessen en Jeroen Zoet. Stekelenburg incasseerde één doelpunt van de Wit-Russen en vond het heerlijk om zich weer echt international te voelen.

/

In zijn jaren bij Ajax was Stekelenburg verzekerd van een plek in Oranje, maar door de omstandigheden in clubverband streefden zijn concurrenten hem daarna voorbij. “Ik speelde niet meer bij mijn clubs. Dan moet je knokken en zorgen dat je ergens anders wel gaat spelen”, erkent Stekelenburg in gesprek met Ziggo Sport. Zijn basisplaats bij Everton leverde hem nu een nieuwe selectie op.

“Als het aan mij ligt dan kiest de bondscoach voorlopig voor mij”, zegt Stekelenburg hoopvol na de 4-1 zege op Wit-Rusland. Hij weet dat de keepers elkaar het laatste jaar veelvuldig afgewisseld hebben bij Oranje. “Van mij mag het afgelopen zijn, maar de bondscoach beslist natuurlijk. Ik ga er in ieder geval van uit dat ik maandag tegen Frankrijk speel.”

Moet Maarten Stekelenburg maandag ook tegen Frankrijk keepen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deed het gewoon prima. Niet echt getest. De tegentreffer kon je hem niet aanrekenen. De bal had nooit zo makkelijk zo voorgegeven mogen worden. Ik zou hem er tegen Frankrijk gewoon weer ingooien.

8 oktober 2016 om 09:32

gewoon zoet opstellen! stekelenburg is al 34 jaar en zoet pas 26.. zoet speelt in de cl en is de toekomst.

8 oktober 2016 om 09:46

Ja, Zoet is de toekomst, maar Stekelenburg is in vorm in een betere competitie, dus ik snap wel dat Blind daar uit wil halen wat er (nog) in zit. Zoet gaat nog wel even mee, dus die zal naar verwachting zijn positie als eerste keeper wel terug krijgen, tenzij Cillessen ineens eerste keeper bij Barca wordt (wat ik onwaarschijnlijk acht). Overigens is Stekelenburg gewoon belangrijk met zijn ervaring. Heeft een WK finale gespeeld en heeft internationale ervaring, wat zeker voor de achterhoede erg belangrijk kan zijn. Overigens helpt zijn lengte ook mee. Ik ben fan van Zoet, maar weet ook dat hij zijn kans nog wel gaat krijgen, zeker als hij in de toekomst wellicht een mooie transfer gaat maken.

8 oktober 2016 om 09:47

Stekelenburg speelt goed bij Everton en speelt met meer tegenstand. Dat Zoet 26 is maakt natuurlijk niks uit. Ik begrijp wel waarom Stekelenburg er in staat.

8 oktober 2016 om 09:48

Nouri is ook de toekomst stel je ook niet op. De beste speelt klaar

8 oktober 2016 om 09:50

34 jaar is voor een keeper niet oud, keepers worden beter door ervaring en in tegenstelling tot veldspelers gaan ze vaak langer mee. Buffon is ook de jongste niet, maar een topkeeper. Van der sar pakte op latere leeftijd nog prijzen en was in een ultieme vorm bij ManU. Zoet heeft een mooie ontwikkeling doorgemaakt, maar onderscheid zich nog niet ten opzichte van de andere goede keepers

8 oktober 2016 om 09:51

Een keeper van 34 kan echt nog wel een tijdje mee. Legio voorbeelden van erg goede keepers op leeftijd.

8 oktober 2016 om 10:01

Hoe kom je erbij dat Stekelenburg in vorm is. Die speelt nu omdat er bij Everton gewoon niets beters rondloopt, maar onomstreden is hij zeker niet.

8 oktober 2016 om 10:07

Tja dus omdat er een aantal keepers op oudere leeftijd nog goed zijn geldt dat dan direct voor elke keeper? Er zijn vast ook genoeg voorbeelden van keepers die op zijn na 32/33. op basis van de prestaties van zoet bij psv en nl was er geen reden om hem te wisselen.

8 oktober 2016 om 10:12

Ze hebben nu iemand die de verdediging kan neerzetten.

8 oktober 2016 om 10:17

Hij is geen wereldkeeper, maar doet het gewoon prima. Hij speelt bij gebrek aan beter ja, maar zoveel beters is er op het moment niet te krijgen. Joe Hart zou een betere optie zijn maar die koos voor Torino en de uitdaging. Begovic bleek ook niet haalbaar, en zoveel heb je dan niet meer te willen. De consensus is dat Stekelenburg geen wereldkeeper is maar het prima doet. Een quote van de Everton fans vind ik exemplarisch voor de algehele opinie onder Everton fans: "he is a competent keeper, not a world beater. If we were replacing members of the squad, starting with worst he would be here for a while".

Zeggen dat Stekelenburg niet onomstreden is, daarmee doe je hem wederom tekort. Er zijn betere keepers op deze aarde, maar voor het niveau Everton is het prima wat hij op de mat legt.

8 oktober 2016 om 10:47

Zoet is bij NL niets bijzonders. Heeft leuk seizoen gehad bij psv met spelers van Atleti die tegen hem aanschoten maar werd onterecht door de pers in Oranje geschreven. Steek is beter in Cil heeft in Oranje nooit slecht gekeept. Hoop Zoet niet meer in Oranje te zien. Vermeer is ook bog beter. Mits fit

8 oktober 2016 om 11:54

Ik hoop toch echt dat er wat beters aan komt dan Zoet. Leuke keeper vormde subtop maar verder ook niet. Hoop dat krul weer opleeft voor de komende jaren.

8 oktober 2016 om 14:09

Stekelenburg is 10x de keeper die zoet en cillisen ooit zullen worden. Makkelijke keuze lijkt me. En dan nog is Cilissen de tweede keus. Veel beter dan Zoet in alles behalve penalty's. Ik zou trouwens krul als tweede keeper nemen en zoet lekker thuislaten.

8 oktober 2016 om 14:58

Wat is de reden dat Zoet gepasseerd wordt? Ik kijk nog steeds vol ongeloof naar deze dramatische bondscoach

8 oktober 2016 om 19:29

Kan niet meevoetballen en is minder in de coaching dan Steek en Cil.

Zolang hij bij zijn club en het NL elftal goed blijft spelen lekker laten staan. Hij is naar mijn mening ook de beste keeper die wij in Nederland hebben, het kwam er alleen een paar jaar niet uit. Gelukkig komt hij eindelijk weer op niveau.

van mij mag je ook blijven staan. met cilissen op doel hadden we op zijn minst weer gelijk gespeeld,man mann man wat lijkt die vent toch onzeker op doel te staan.

8 oktober 2016 om 08:00

Ik mag Cillessen totaal niet maar hier doe je hem echt tekort. Nederland was gewoon veel beter dan Wit-Rusland en ook al had Waterreus er in gestaan dan nog hadden we gewonnen. De echte test voor Stekelenburg krijgen we aanstaande maandag pas. Kijken of hij dan nog zo zeker is van zijn zaak. Ik hoop het wel want hij lijkt me toch iemand die door zijn ervaring een meerwaarde is. Zoet en Cillessen komen er wel. Maarten is ook al 34 en in die tijd kunnen Zoet en Cillessen zich nog verder ontwikkelen en ervaring op doen. Al ligt dat bij Jasper wel een stuk moeilijker als hij niet speelt.

8 oktober 2016 om 08:09

Ik zie dat het Cillessen bashen nog steeds een ding is hier? Hij is een paar keer kampioen geworden met Ajax en heeft alle wedstrijden in de basis gestaan op een WK waar Nederland met een verdedigend team 3de werd. Dus een pannenkoek is het echt niet hoor. En onzeker is hij ook niet. Misschien op dit moment omdat hij de vorm (vertrouwen mist). Maar bij Ajax kwam er juist rust en zekerheid in de verdediging toen Cillessen Vermeer verving.

Steek is mijn inziens de beste, Maar ik snap echt niet waar alle negativiteit voor Cillessen vandaan komt. Doet echt niet onder voor Zoet.

8 oktober 2016 om 19:31

Ik ook niet. Cillissen is een prima keeper en allround beter dan Zoet. Het enige waar hij niet goed in is is penalties stoppen, maar daar heb je dan Krul voor. Steek is inbetwist eerste keeper. Ik zou deze 3 nominaal meenemen. Steek eerste man, Cil reserve en Krul voor penalties.

8 oktober 2016 om 08:12

Wel bijzonder dat we met die keeper dan derde op een wk geworden zijn. Slaat echt nergens op als je kijkt naar gisteren, dan had cillissen hem in eigen goal moeten schieten.

8 oktober 2016 om 08:28

We leven niet in 2014. Met van Breukelen werden we Europees kampioen, die stellen we toch ook niet meer op?

8 oktober 2016 om 09:46

Je vergeet een klein en niet onbelangrijk detailtje Prithender. Volgens mij keept Van Breukelen niet meer en Cillessen wel. Dat is nogal een belangrijke vereiste om geselecteerd te worden voor Oranje. Een beetje een simpel voorbeeldje om Van Breukelen er bij te slepen als vergelijking.

8 oktober 2016 om 11:24

@prithender: waarom wil je Zoet dan wel opstellen als je niet in het verleden leeft? Zijn laatste echt goede wedstrijden zijn al weer even geleden namelijk. En wanneer heeft hij nu echt punten gepakt? Daarbij, de laatste wedstrijden bij NL de kans gekregen en simpelweg niet overtuigd. Sterker nog, hij was mede verantwoordelijk voor enkele tegendoelpunten. Dan idd nog liever Van Breukelen.

8 oktober 2016 om 09:42

@domenjwz

Hoe zie je dat voor je, dat er dan gelijk was gespeeld? De meeste kansen verprutsten de Wit-Russen uit eigen beweging, dat was met Cillessen op doel niet anders geweest hoor. De bal die gescoord werd, had Steek niet, maar zouden Cillessen of Zoet waarschijnlijk ook niet gekeerd hebben. Verder moest hij slechts één of twee keer echt vangen, maar dat was Cillessen ook wel gelukt.

Of bedoel je misschien, dat Cillessen eigenhandig aan de overkant Promes, Klaassen of Janssen van scoren zou hebben afgehouden, omdat hij indien aanwezig hinderlijk in de weg zou hebben gestaan ala Schwaab bij hun doelpogingen? Dat het daarom een gelijkspel zou zijn geworden als Cillessen één van de elf zou zijn geweest? Andere opties kan ik me verder niet bedenken.

8 oktober 2016 om 09:47

Net of zoet zo zeker speelde tegen. Vooral met terug speel ballen erg onzeker.

Stekelenburg volgend jaar terug naar Ajax! Dat zou pas mooi zijn. Samen met Huntelaar. Ik denk dat de gesprekken op de achtergrond al gevoerd zijn. Kom thuis jongens. Misschien verkoopt Ajax ook wel Klaassen en keert Sneijder terug.

8 oktober 2016 om 10:52

Ajax gaat voor Onana. Dat maakt Overmars wel duidelijk met het feit dat er geen keeper is gekocht.
Sneijder wordt wel een beetje oud denk ik. Zie Klaassen nog niet vertrekken. Die zal als hij wil slagen nog wel 1 of 2 jaar bij Ajax moeten blijven. Die kan echt nog geen stap naar de subtop Europa maken.
Verder heeft Ajax ingezet op jonge spitsen Dolberg en Cassiera). Overmars wilde geen ervaren spits blijkbaar en Dolberg zal nog echt sterker worden. Dus Huntelaar is zeker geen zekerheidje meer. Dus lijkt me ook niet dat je die nu nog moet halen. Had hij dit jaar maar JA moeten zeggen wat mij betreft

Als Zoet zijde zou ik bedanken voor het elftal. Schandalig hoe Blind hem behandeld. Het vertrouwen gekregen wegens zijn goede optredens vorig seizoen nadat Cillessen in een dip belande en naar Spanje vertrok. Stekelenburg heeft lange tijd geen wedstrijd mogen keepen bij Everton. Nu staat hij weer eens in de basis en mag meteen doorschuiven naar eerste keeper bij Oranje?! Je wisselt niet van keeper als daar geen aanleiding voor is. Zoet aan het lijntje houden. Blijkbaar maakt het niet uit of je over een lange periode goed presteert, het word toch niet beloond.

8 oktober 2016 om 08:23

Juist, blijkbaar is Blind op zoek naar redenen om Zoet maar niet op te hoeven stellen. Beter in de training, haha, die lui trainen 3 dagen samen en dan ga je daarop je keeper veranderen.

8 oktober 2016 om 08:56

Ja of hij keek gewoon naar de vorige wedstrijden toen Zoet zijn kans kreeg en stond te schutteren en dacht die onzekere factor hebben we niet nodig op het moment.

8 oktober 2016 om 08:58

Nee, Blind zegt dat er geen reden was om te wisselen behalve het feit dat Stekelenburg beter in de training was.

8 oktober 2016 om 11:00

@prithender

Ik heb het nog even opgezocht hier op VZ:

'stekelenburg maakt een 'iets betere indruk' dan zijn concurrent Jeroen Zoet, aldus Blind tegenover de Nos. "jeroen heeft niet gefaald tegen Zweden, daarin keepte hij solide. Maar in de laatste duels en ook op de training was Maarten de iets betere. Zoiets is nooit een makkelijke beslissing, want ik ben ook maar een mens. Maar ik ben ook coach en dan is het je taak om beslissingen te nemen. Daarbij ga je op je gevoel af en op hetgeen je ziet. Daarom heb ik deze beslissing'

Blind nam dus niet enkel zijn beslissing op basis van de training. Hij heeft ook de afgelopen clubwedstrijden in zijn overweging mee laten wegen. Dat zijn toch twee legitieme redenen voor een andere keuze dan Zoet?

Daarnaast zitten er op de bank twee ex-keepers met Hoek en Grim, die ook wat inzicht zullen hebben in keepers.

8 oktober 2016 om 11:48

Ik heb het hem gisteren horen zeggen voor de camera..

8 oktober 2016 om 14:00

Misschien een ander interview? Hij heeft er meerdere, deze was 's middags.

8 oktober 2016 om 19:33

Er staat met Steek ook weer een echte man op doel, iemand met uitstraling. Dat is voor een keeper een hele belangrijke kwaliteit.

8 oktober 2016 om 08:34

Wie zegt dat Stekelenburg nu ook echt eerste keeper is? Daarnaast stel je met hem wel een bak ervaring op - iemand die een WK finale heeft gespeeld. Zoet gaat zijn kansen echt nog wel krijgen

8 oktober 2016 om 09:50

Gaat het wel goed daar? Wat een negatief denken. Zoet verving de laatste wedstrijden Cillissen, dat was prima, hij maakte een goede periode door en werd beloond door Blind. Toch vond ik de laatste wedstrijden van Zoet bij Oranje hem bij zijn uittrappen wat slecht en soms op sommige momenten wat onzeker. Gisteren zagen we Stekelenburg weer, een keeper die in het verleden meer dan zeker heeft laten zien dat hij er zal staan als het moet (Wk 2010).
Tegen Wit-Rusland kan je nog best de gok nemen door hem op te stellen. Ik vond hem gisteren goed spelen, maar had natuurlijk ook niet zoveel te doen gehad en de goal kan je hem niet aanrekenen.

Dat het allemaal is om Zoet te naaien is meer een paranoide opmerking in mijn ogen.

8 oktober 2016 om 11:26

@estelana: Zoet mag blij zijn dat hij bij het NL-elftal zit want als Stekelenburg, Cillessen, Vermeer en Krul in topvorm zijn, komt Zoet niet in beeld. Gelukkig voor laatst genoemde is Cillessen hopeloos nu en kampen die andere 2 met een flinke blessure. Daarbij heeft Zoet de kans gekregen en niet overtuigd. Simpel. Zet die PSV bril eens af.

8 oktober 2016 om 12:09

Dat Stekelenburg ineens na jaren op de bank op doel staat is net zo'n grote grap als dat Siem geselecteerd is. Valt geen touw aan vast te knopen. Maar ach. Misschien pakt Krul komende trainingen wel meer ballen en staat hij maandag op doel. Dat is blijkbaar Blind zijn houvast.

8 oktober 2016 om 18:15

stekelenburg staat weer in de basis in een van de grootste competities ter wereld, daarbij heeft hij veel ervaring en meer uitstraling dan zoet. is geen liefdadigheidsinstelling

9 oktober 2016 om 11:38

Als Zoet bedankt zal daar niemand van wakker liggen. Door psvpers in Oranje geschreven.

Logisch dat Stekelenburg voor zichzelf pleit. Er is geen een voetballer die zegt zet mij er maar naast.

Ik heb het al eerder gezegd; de overstap van Cillessen naar Barca is begrijpelijk, maar dodelijk voor zijn Oranje loopbaan. Hij kan zijn basisplek nu echt vergeten.

Sterker nog, Zoet zal tweede man worden, aangezien die elke week speelt. Wat nu als Vermeer ook nog eens terug komt en, op zijn laatst, vanaf volgens seizoen weer alles gaat spelen? Wellicht is de kans redelijk reëel dat Cillessen niet eens mee gaat indien Oranje zich kwalificeert.

Ik mis hem in ieder geval niet, ik vind het nog altijd een slapjanus, een lulletle lampenkatoen. Stekelenburg is veel meer een vent, groot, oogt krachtig en straalt ondanks een moeilijke periode toch altijd vertrouwen uit. Cillessen heeft het goed gedaan in 2014, maar voor alsnog vind ik dit een begrijpelijke keuze.

8 oktober 2016 om 09:50

Vergeet Krul niet! Wordt een interessante strijd. Ik ben het met je eens dat Steek op basis van voorkomen en uitstraling wel een streepje voor heeft op bijv Zoet en Cillessen. Bij gelijke kwaliteiten kan dat de doorslag geven.

8 oktober 2016 om 19:36

Nou at weet ik zo net nog niet hoor. Cillissen is in aanleg wel beter en vooral completer dan Zoet. Vooral in de coaching, het meevoetballen en zich laten gelden. Hij durft een verdediging op z'n sodemieter te geven wanneer het nodig is. Zoet is een timide jongen, meer een binnenvetter die op zichzelf drijft.

Lachwekkend gewoon, dit keeper gedraai. Typisch Nederlands, je keept gewoon goed, geen vuiltje aan de lucht,, word je aan de kant gezet ( Zoet) ten faveure van iemand die al vijf jaar als een natte krant keept. Zoiets gebeurt in andere landen niet.

8 oktober 2016 om 10:02

Snap echt niet war dat ophemelen van Zoet vandaan komt.
Speelde echt niet sterk laatste interlands.
En daarbij is een Stekelenburg in vorm 2x beter dan Zoet.
Dus niet meer dan logisch dat Maarten keept en dat mag hij van mij nog wel een tijdje doen.
Dan Bruma er uit en de Vrij erin en we kunnen maandag wat partij bieden.

Volgens mij zijn het vooral de PSVfans die klagen. Als je twee jongens hebt die het bij hun club goed doen. De een heeft afgelopen seizoen constanter gepresteerd, de ander acteert op hoger niveau. Ze komen dus gelijkwaardig binnen. Als Steek dan beter traint, zou iedereen hem toch opstellen? Bij Klaasen en Bruma moet hij gaan wisselen omdat er anderen beter in vorm zijn, en nu moet hij Zoet laten staan omdat hij het vorige wedstrijden goed gedaan heeft? Beetje onevenredig volgens mij.

8 oktober 2016 om 09:21

Sorry, mijn interesse ligt bij de BULI. Ik vind dit gedraai gewoon beschamend.sraks keept Stekelenburg één minder goeie wedstrijd, en Jan met de korte naam drie goede wedstrijden voor zijn club. Staat Jan met de korte naam gewoon op doel. Gewoon respectloos!

8 oktober 2016 om 12:25

Dat is toch de baan van de bondscoach? De mensen die op dat moment het beste zijn te selecteren?

Het is geen wereldkeeper. Had in de 1e helft wat wijfelende actie's,die een doelpunt hadden kunnen opleveren.maar ja,we zullen het er mee moeten doen.

Stekelenburg is gewoon beter. Dat is een feit. Zoet is helemaal niet zo goed als dat de meeste willen doen geloven. Bovendien heeft hij die keren dat hij bij NL onder de lat stond niet overtuigd. Sterker nog, was hij mede debet aan een aantal tegendoelpunten. Wat mij betreft, mits zijn vorm standhoudt, blijft Steek eerste doelman. Dan mogen Cillessen, Zoet en wellicht Vermeer en of Krul in de toekomst uitmaken wie de nummer 2 wordt. En Zoet fans, heel realistisch, als elke keeper die ik net noem in topvorm is, staat Zoet onderaan in de pikorde.

8 oktober 2016 om 14:34

Wat een onzin. Zoet keept gewoon uitstekend voor PSV en in de cl doet hij het ook goed. Het is lachwekkend dat hij uit de basis is gehaald. Maar 1 ding vind ik nog lachwekkender dat is dat Cilessen van 1e naar 3e doelman gaat in een hele korte periode. Als ik Zoet of Cillessen was dan zou ik niet meer komen.

Wat ook schandalig is, is dat er geen enkele toekomst in Stekelenburg zit. 34 al en de kans is groot dat hij voor het WK al weer 2e keeper is van zijn club.Die gast is bij wijze van spreken 3jaar van de aardbodem verdwenen en keept nu 5 wedstrijdjes goed. Dan kan ik niet anders concluderen dat jongens als Zoet en Cillessen als stront behandeld worden want zij laten het al een aantal jaren zien. Daarnaast vraag ik me af wat Danny Blind dalijk doet als Daley op de bank komt te zitten bij utd of hij dan ook geen basisplaats meer heeft. Mij maakt het niet uit maar wissel bij Barcelona stelt wel degelijk heel erg veel voor en ik vind niet dat dit een reden kan zijn hem te passeren. Sommige landen gaan daar veel beter mee om kijk maar naar Duitsland waar Podolski en Khedira altijd boven zichzelf uitstijgen of Frankrijk waar Sissokko het ook goed deed ondanks dat zijn teamgenoten bij veel betere clubs zaten.

8 oktober 2016 om 19:37

Het is wat mij betreft Steek basis, Cil reserve en Krul voor de penalties. En ook in die volgorde en verdeling van taken.

Als Steek in de basis staat,dan spelen er andere zaken dan voetbaltechnische. De genoemde doelmannen zijn net zo goed of net zo slecht als Steek.nogmaals we zullen het er mee moeten doen.helaas zullen we de komende tijd genoeg doelpunten tege krijgen.we zullen er dan meer moeten maken.maar ja,dat is altijd zo.

Alle NL keepers zijn middelmaat en behoren zeker niet tot de top.
Stekelenburg is altijd betere geweest.
Rest zijn uitschieters die niet stabiel presteren.
Maar geen enkele topclub zit te wachten op een NL keeper op dit moment (hooguit als bankzitter)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren