Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zidane krijgt de volle laag: ‘Hij heeft geen flauw idee wat hij moet doen’

Laatste update:

Hoewel Real Madrid vorig seizoen de Champions League won, is er veel kritiek op Zinédine Zidane. Nu Real Madrid vier wedstrijden op rij gelijk heeft gespeeld doemt de vraag weer op: is de Fransman wel de juiste man om de Koninklijke te leiden in de richting van nieuwe successen? Volgens Diego Torres, die meer dan tien jaar lang clubwatcher van Real Madrid was voor de krant El País, komt Zidane tekort.

/

“Zidane weet niet hoe hij moet coachen, hij is er niet voor geboren”, laat de journalist weten aan ESPN. “Het was een min of meer toevallige aanstelling, omdat voorzitter Florentino Pérez geen andere opties had. Zidane won de Champions League en hij kreeg een nieuw contract, maar hij wilde het eigenlijk helemaal niet. Zijn methodes zijn nog niet compleet. Hij lijkt daarnaast niet te willen leren.”

“Tegen sterke ploegen lijkt er wel een vacuüm te zijn”, gaat Diego Torres verder. “Zidane heeft geen flauw idee wat hij moet doen. Dan zegt hij dat er te weinig intensiteit of agressiviteit was, maar hij legt niet uit waar hij precies op doelt. Er is geen orde, er is geen eigen manier van spelen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben het hier persoonlijk niet mee eens. Zidane krijgt hier gewoon kritiek omdat zijn Real Madrid nu al 4 wedstrijden op een rij niet heeft kunnen winnen. Elke ploeg maakt af en toe wel een mindere periode door tijdens het seizoen. Bekijk het ook eens van de positieve kant: Hij verloor geen enkele van de 4 partijen.

Zidane heeft ook wel degelijk een strijdplan om te spelen tegen sommige ploegen. Ik kan nog steeds genieten van zijn eerste Clasico. De manier hoe Real Madrid georganiseerd stond; daar kon Barcelona totaal niet tegen op.

6 oktober 2016 om 12:03

Sluit me volledig bij jou aan. Check ook de wedstrijd tegen Dortmund. Hoewel het een gelijkspel werd speelde Real een erg goede partij. Dit kon ook zomaar een halve finale CL zijn. Er wordt aanvallend gespeeld, met volle overgave en creativiteit. Het is op dit moment tegen de kleinere tegenstanders niet geweldig, maar Barca zit met hetzelfde probleem. Real vind zijn weg wel weer, kwestie van ritme. Daarnaast zijn alle 3 de spelers van BBC uit vorm. Give it some time.

6 oktober 2016 om 12:29

Vind je echt dat Real een goede partij speelde tegen Dortmund? Dortmund heeft eerder zichzelf te kort gedaan door zo weinig kansen te benutten.

6 oktober 2016 om 12:50

De wedstrijd tegen Dortmund was de beste wedstrijd van Real Madrid sinds de CL finale. Zegt genoeg over de zwakte van de trainer.

6 oktober 2016 om 12:54

Tegen dortmund speelden ze als vanouds vanuit een gesloten defensie op de counter. Dat is t makkelijkste systeem dat er is, daar hoef je als coach echt niet briljant voor te zijn.

lachwekkend dit, die man rijgt eerst een nieuw record aan overwinningen aan 1.
ronaldo is nu wat minder op dreef, en aantal blessures.... kan gewoon gebeuren die gelijke spelen.

laat ook gelijk zien dat de spaanse competitie niet alleen uit 3 teams bestaat, maar dat die 3 teams gewoon ontzettend sterk zijn.

6 oktober 2016 om 12:11

Eigenlijk doe jij wel hetzelfde met jouw laatste 2 zinnen.. Deze man heeft kritiek na een paar gelijke spelen en jij concludeert dat de Spaanse competitie uit meer dan 3 teams bestaat na deze gelijke spelen.

Neemt niet weg dat La Liga uit meer dan die 3 bestaat natuurlijk.

6 oktober 2016 om 12:17

Ach, dat laatste zie je al jaren aan de sterke prestaties van andere Spaanse clubs in de EL.

6 oktober 2016 om 12:33

Lekkere scorebord journalistiek van jouw kant . Real teert puur op individuele kwaliteiten. Het veldspel slaat nergens op, tijd voor verandering.

6 oktober 2016 om 12:06

Haha ik denk niet dat iemand zal zeggen dat benitez iets positief gepresteerd heeft bij real

6 oktober 2016 om 14:17

Benitez? Denk eerder ancelotti.
En dat is toch ook zo. Wat voor invloed heeft Zidane tot nu toe gehad aan het spel van real? Niks geen aankopen niks.
Het blijft een coach die nooit een andere eerste elftal heeft gecoached.
Net als Enrique zitten beide gewoon daar omdat er niks beters is en omdat het er goed uitziet. Beide ex spelers die heilig in de filosofie van de club geloven. Maar beide toch beperkte coaches die het niet verdienen om de beste teams te coachen.

Verschrikkelijk dit soort mensen.. Keihard meegaan in de waan van de dag en op die manier ook nog je gelijk willen halen. Hou gewoon je mond.

6 oktober 2016 om 12:39

Waar slaat dit dan weer op (evenals de reacties hierboven)?

De in het artikel belichte kritieken zijn geheel terecht, en bovendien vooral constataties. Het is eenvoudigweg waar dat Zidane blijk geeft er weinig kaas van te hebben gegeten. In persconferenties zegt hij nooit wat zinnigs over zijn (gebrek aan) strijdplan en de wedstrijden, wat alleen maar toevoegt aan het idee dat hij geen goede trainer is.

Het was ook een min of meer toevallige aanstelling. Hij was niet de voornaamste kandidaat om Benitez te vervangen. Perez, het bestuur, iedereen, was niet overtuigd van zijn kwaliteiten, en je ziet waarom. Hij is een simpele motivator, een voorbeeld waarvoor de spelersgroep respect heeft, een ex-topvoetballer, niet een toptrainer.

De crux is helemaal niet dat er nu vier maal achtereen niet is gewonnen, maar dat hij blijk geeft geen verstand van voetbal te hebben, ook toen er gewonnen werd. Dat is niet erg en tevens niet verassend - hij is immers jong - maar dat houdt in dat hij op de eerste plaats een leugenaar is, en ten tweede, en bovenal, dat hij niet competent genoeg is dit team te trainen.

De CL winst doet daar niets aan af; na het debacle van Benitez waren er niet per se goede tactieken benodigd, maar vooral goede sferen, opdat de spelers weer geprikkeld werden te willen winnen, hetgeen Zidane bracht om de simpele reden dat hij Zidane is.

Dat moet je als bestuur inzien en hem slechts een interim-functie aanbieden, zodat je niet roet in het toekomstige eten gooit. Men werd veel te opportunistisch door de CL winst, waardoor alle rationaliteit te boord werd gegooid.

6 oktober 2016 om 13:41

Zeer goed stuk! Ik heb vrijwel geen enkele wedstrijd gemist van Real sinds Zidane trainer is. De resultaten verbloemden dat er al lange tijd geen progressie meer is in het spel van Real. De spelers respecteren Zidane enorm en gecombineerd met de enorme individuele kwaliteit resulteert dat in vele overwinningen, maar er zit werkelijk waar geen lijn in de manier van spelen. Het is niet geheel eerlijk, maar wel logisch, dat deze kritiek in een mindere periode naar buiten komt.

6 oktober 2016 om 15:46



"zidane blijk geeft er weinig kaas van te hebben gegeten"

Hoor deze man. Die man begon met 7 punten achter Barcelona. Wint van Barcelona en is op 1 punt na niet geslaagd om kampioen te worden!! 1 punt!! Wint de CL! Wat moet de beste man nog meer doen? En dat nog niet eens in een half jaar. Maar Gutihaz wilt weer aandacht en wilt weer aan iedereen zijn voetbalgogme laten zien, wat je overigens helemaal niet hebt, immers is achteraf praten eenmaal makkelijk en zou wil jij je manifesteren op VZ, namelijk; aandacht trekken en laten zien dat je verstand van voetbal hebt.

Wordt beetje moe van die neppe fake fans die doen alsof ze 'die hard' fan zijn en na mindere tijden alleen maar negatief zijn. Gare mensen. Weten het zogenaamd allemaal beter. Alleen maar negatieve praatjes, maar bij de andere club alleen maar ophemelen. Rare gasten.

Oh ja, Zidane won in La Liga 16x achter elkaar? 17? En nog negatief zijn. Man man man.

6 oktober 2016 om 17:04

jij hebt het alleen over resultaten, bij een topploeg als real mag je ook mooi voetbal verwachten en daar hebben sommige mensen het over en dat komt vooral terug als de resultaten die veel goed maken ook tegenvallen.

7 oktober 2016 om 12:04

Excuses. Ik reageerde te snel zonder dat ik ook maar 1/10e wist van wat jij nu zegt. Ik ging puur uit van de resultaten.

Dan vind ik het wel knap van Zidane dat ondanks dat hij dus niet geschikt is hoeveel potten in totaal verloren heeft? Haha.. volgensmij bizar weinig sinds zijn aanstelling.
Het enige dat ik wat minder van Zidane vind is dat er imo TE veel wordt gerouleerd.
Ik ben echt voorstander van rouleren maar hij doet het te vaak. Ook start hij te vaak met Benz.
Allemaal kritiek omdat Real even 4x gelijkspeelt en het seizoen is nog jong. Welke club kan zowat zeggen dat ze nog nagenoeg niks hebben verloren dit seizoen? Volgensmij bijna geen enkel team.
maar ja hoge bomen he, een gelijkspel en het is meteen drama.

Het zal wel een uitdaging voor Zidane en Real nu worden nu Modrix er de komende weken niet bij is.

wat een onzin .... het lijkt wel het nu de tijd is aangebroken om alleen maar negatief over Real te praten...

ik ben geen Real fan, maar vind het wel een coole club en top team met Zidane maar ik vind dat dit echt onzin is... er zijn altijd momenten dat het even minder gaat, als het goed gaat zijn trainers de beste en als het fout gaat hebben ze er gene verstand van.

een goed voorbeeld is Mourinho bij ons... als hij prijzen pakt is hij de beste in de wereld, het een dan even tegen zit en het loopt niet zijn ze de slechtste en hebben ze geen verstand van het training.

ik vind Zidane echt wel een goede trainer, zeker niet de top, maar hij is gewoon goed... hij heeft vorige jaar de CL gepakt en toen horde je niets.

Hij heeft gewoon gelijk man.
Ik ben een enorme fan van zidane. Maar als trainer zie je gewoon niks van terug in zijn spel. Madrid is gewoon een topploeg. Natuurlijk is de kans groot dat ze wedstrijden gaan winnen. Zeker na een trainingswissel.

Maar je ziet gewoon geen lijn en hij zit daar maar wat. Heeft zoveel bereikt, hij mag echt welbwat meer baas zijn dan daar zo nederig zitten.

Was Zidane niet de trainer die met een duidelijk speelplan kwam waar Ronaldo zich aan moest houden en daarmee goed presteerde? Ik vind Zidane juist een verademing bij Real na al die jaren 'alle ballen op Ronaldo'.

Ik blijf het zeggen, maar 433 is niet de juiste formatie voor dit Real. Dat komt omdat Ronaldo niet op zijn linksbuiten positie blijft. Hij staat telkens in de 16 en dan trekt hij 2 man met zich mee. Gevolg hiervan is een drukke 16 meter gebied. Dan proberen ze via de flanken voorzetten te geven, maar dat is dan makkelijk te verdedigen. Ik vind het niet erg als Zidane deze speelstijl wilt hanteren, maar dan moet hij kiezen voor een 442. Ronaldo en Benzema in de spits, met Isco/James, Kroos/Casemiro, Modric/Kovacic, Bale/Asensio erachter. In deze formatie heeft Real onder Ancelotti prachtig voetbal laten zien.

6 oktober 2016 om 15:54

Eens. Nu speelt Real met 2 spitsen en 1 rechtsbuiten. Duidelijke verkeerde formatie en dat komt door Ronaldo. Die is gewoon niet meer instaat om op linksbuiten te voetballen. De aanval is statisch. Real bouwt op en dan hebben ze niemand aan de linkerkant om iets te forceren. Ze hebben echt geluk dat Real Marcelo heeft die forceert teminste wat. Maar je hebt gelijk dan staat er niemand en dan moeten ze een voorzet geven. Dat is idd makkelijk te verdedigen. Ronaldo had dan ook naar mijns inziens verkocht moeten worden. Maar ja het is niet anders. Heb het liefst dat Real dan 442 voetbalt met Benzema en Bale in de spits. Isco en James op de flanken en Kovacic en Kroos centraal.

Ik ben eerlijk gezegd nooit onder de indruk geraakt van Zidane. Hij speelt steeds verdedigend (ook tegen kleinere ploegen). Telkens zie je Kroos, Casemiro en Modric in de starting 11. De laatste wedstrijden speelt hij wel met James erbij maar dan hebben ze weer wat tijd nodig om gewend te raken aan dat systeem. Tijdens Ancelotti liep het beter want dan was James op dreef, omdat hij al wedstrijdritme had. Nu moet James weer in wedstrijdritme komen. Conclusie: Zidane overtuigd me niet met zijn spelsysteem. Dat wil niet zeggen dat hij het niet goed doet. Daar ben ik niet mee eens. Hij heeft gewwon wat tijd nodig. Misschien ziet hij wel waar hij tekortschiet.

In tegenstelling tot een hele stel anderen ben ik het grotendeels wel eens met de stelling over Zidane. Real Madrid speelt al een hele tijd erg nederig voor de vele miljoenen die er op het veld staat. Madrid heeft de duurste selectie ter wereld maar laat zich erg vaak terugzakken op eigen helft om met een counter toe te slaan. In kranten maar ook tijdens wedstrijden zie je dat dit de supporters van Madrid niet kan bekoren en dat zij willen dat hun ploeg de andere ploeg de wil op legt. Zie FC Barcelona of Bayern München etc. Een concreet voorbeeld is de wedstrijd tegen Borussia Dortmund. Een minder vermogend team met jongere goedkopere spelers die echt proberen te voetballen middels combinaties etc terwijl Madrid zich laat inzakken en heel snel eruit komt met een counter. Kijk ik dan naar de spelers van Madrid zoals Modric, Kroos, Isco, Bale, Benzema etc dan is de eerste gedachte die ik krijg van deze spelers kunnen toch veel beter combinatievoetbal spelen dan ze laten zien en zelfs de tegenstander. Zidane is nu al jaren actief als coach bij Real Madrid, echter zie ik geen vooruitgang in de speelwijze van Madrid en daar is hij voor verantwoordelijk.

Wat ik wel grappig vind is dat de kritiek van deze meneer Torres is dat Zidane "niet precies uitlegt wat hij bedoelt".

En dan herlees ik dit bericht. Er staan alleen maar zinnen als

- Hij weet niet hoe hij moet coachen, is er niet voor geboren.
- Zijn methodes zijn niet compleet.
- Hij lijkt niet te willen leren.
- Tegen sterke ploegen lijkt er een vacuüm te zijn.
- Zidane weet niet wat hij moet doen.

Allemaal volstrekt subjectieve, extreem vage beweringen. Geen enkele precisering waar hij deze wijsheid uit af leidt. Dus als hij nog een keer zegt dat Zidane niet precies uitlegt wat hij bedoelt, dan moet hij misschien eerst de spiegel even pakken. En dan met kritiek komen die specifiek is, toetsbaar, tastbaar. In plaats van vage onderbuikgevoelens.

En verder moeten we gewoon een keer ophouden met die extreme conclusies over trainers of ploegen waar het even een paar wedstrijden tegen valt. Dat hoort gewoon bij sport, dat je even niet alles wint. En voor de fanboys: nee, ik ben geen supporter van Real Madrid, maar (in Spanje dan) van Barcelona. Dus ik zit niet met een roze bril te kijken.

6 oktober 2016 om 16:45

Bedenk wel dat dit hoogstwaarschijnlijk enkele onderdelen zijn van een opiniestuk van redelijk formaat, zoals deze wel vaker verschijnen. Voetbalzone houdt er echter rekening mee dat sommige van haar lezers daar niet voor komen en pakt de highlights er uit.

7 oktober 2016 om 16:42

Ja, dat zou kunnen. Misschien moet ik maar ophouden met reageren, want het gebeurt wel erg vaak dat het vz-artikeltje geen goede weergave is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren