Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Xavi: ‘Wil niet respectloos zijn richting Ronaldo, het is gewoon mijn mening’

Laatste update:

Xavi zei onlangs dat ‘alleen mensen in Madrid vinden dat Cristiano Ronaldo de beste speler ter wereld is’. Hij noemde zijn ex-ploeggenoot Messi ook ‘intelligenter’ dan de ster van Real Madrid. Het werd opgevat als respectloos, maar Xavi legt nu uit dat hij het niet zo heeft bedoeld.

/

“Ik heb gewoon mijn mening gegeven, dat Messi de beste speler ter wereld is”, tekent Cadena SER op uit de mond van de voormalig international van Spanje. “Meer is het niet, ik denk dat de mensen die van voetbal houden hetzelfde zeggen. Cristiano vat het misschien niet goed op, maar zo denk ik erover.”

“Ik heb niet respectloos willen zijn, mijn mening is ook niet veranderd. Het is geen gebrek aan respect van mijn kant.” Het verhaal over de ‘intelligentie’ wil volgens Xavi ook niet zeggen dat hij Ronaldo dom vindt. “Ik doelde op voetbalintelligentie.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ik denk dat mensen die van voetbal houden er ook zo over denken, mijn maag draait hier van dubbel zo veel afgunst en minachting in 1 reactie kom je niet zo vaak tegen.
Nou meneer Xavi echte voetballiefhebbers die genieten van Beide spelers. Ronaldo heeft zijn plus en minpunten en Messi net zo goed, laten we vooral genieten van beide. Zou een hoop gezeik en kansloze discussies besparen.

5 oktober 2016 om 13:01

Dat is het mooie van een eigen mening. Ik snap niet waar jij je druk om maakt. Twee geweldige voetballers vind ik. Xavi vindt van niet en dat mag.

5 oktober 2016 om 16:14

Tuurlijk vindt Xavi het ook twee geweldige voetballers, hij beargumenteert alleen waarom hij de ene wat beter vindt.

6 oktober 2016 om 12:46

Ik denk alleen dat als Ronaldo bij Barcelona zou spelen en Messi niet, dat hij hem wel de beste zou vinden. Je kan als speler van Barcelona natuurlijk niet zeggen dat een speler van Real Madrid de beste is.

5 oktober 2016 om 13:01

Ken genoeg "echte" voetballiefhebbers die van beide spelers niet genieten of maar één van de twee.

5 oktober 2016 om 13:15

Als je niet van beide kan genieten, dan is je liefde voor voetbal ver te zoeken, naar mijn mening. Tenzij je affectie hebt met Barcelona of Real dan snap ik de voorkeur.

5 oktober 2016 om 13:18

Niemand zegt dat Xavi niet geniet van Ronaldo. Hij zegt alleen dat hij meer geniet van Messi.

5 oktober 2016 om 13:21

@keizer, Hoezo moet je van beiden genieten om pas echt liefde voor voetbal te hebben? Je mag toch een voorkeur hebben? Het hoeft niet altijd voetbalinhoudelijk te gaan of je kan genieten van een speler... je kan je ook storen aan bijv. iemands houding binnen het veld, ongeacht of hij goed kan voetballen.
Als jij 2 mooie vrouwen ( blond haar en donker haar) tijdens uitgaan ziet, dan kan jij ze wel mooi vinden, maar dan kan ik de blonde toch wel mooier vinden en de donkerharige juist niet?? Enne... ik hou gewoon van vrouwen

5 oktober 2016 om 13:22

Ik vraag mij soms echt af wat er de laatste tijd nog te genieten is aan het spel van Ronaldo. HIj maakt zijn goals, daagt supporters uit en klaagt op zijn coach.

Ik vind niet dat hij excelleert op voetballend niveau. Hij teert vooral op zijn goede naam van vroeger vind ik persoonlijk.

5 oktober 2016 om 13:48

Vroeger? Waar heb jij het nou weer over. Het klinkt alsof je niet veel wedstrijden hebt gekeken de afgelopen jaren.

Ronaldo had vorig seizoen weer 50 goals en nog iets van 20 assists. En is 3 maanden geblesseerd geweest na de gewonnen EK finale.

Dit is net zoiets als zeggen: Messi is echt slecht geworden, hij heeft dit seizoen nog bijna niks goeds laten zien... (logisch als iemand geblesseerd is).

En dat supporters uitdagen? Dat heb ik even gemist? Waar gaat dat over? En klaagt op zijn coach? Je bedoelt het feit dat hij het nogal klote vond dat hij gewisseld werd?
Spelers willen toch gewoon zoveel mogelijk minuten maken, vooral wanneer een wedstrijd spannend is.

5 oktober 2016 om 14:00

Je hoeft niet van beide te genieten. Mourinho behoort tot de beste coaches ter wereld maar ik kan echt niet genieten van zijn manier van coachen.

ON: Xavi geeft hier zijn mening wat zijn goed recht is. Hij geeft expliciet ook aan dat het niet zijn bedoeling is om Ronaldo te beledigen of iets in die richting. Prima eerlijke reactie.

5 oktober 2016 om 15:13

Ik snap je punt. Maar je gaat slechts gedeeltelijk in op wat Keizer! zegt. Je hoeft niet van beide te genieten, maar je persoonlijke voorkeur is niet hetzelfde als de absolute waarheid hè. De beste van de 2 is nog niet bepaald denk ik, vandaar ook die eindeloze discussie. Maar blijkbaar kunnen mensen die hun voorkeur wél hebben bepaald niet begrijpen dat beide spelers boven de rest uitstijgen en je de ander altijd tekort doet als je de één als beste kiest.

Dat Xavi denkt dat alleen mensen in Madrid CR7 de beste vinden is opvallend. Daar zou iemand toch net zo goed op kunnen reageren dat alleen mensen in Barcelona denken dat er geen mensen buiten Madrid zijn die CR7 prefereren?

Dat laat me toch zien dat Xavi naast zijn mening ook nog even wat wil zeggen ter prikkeling. Dat mag, maar dan is het in mijn ogen niet helemaal waar dat het niet disrespectvol is bedoeld. Hij insinueert ook nog eens dat CR7 wellicht niet met zijn woorden om weet te gaan.

Ik deel de mening niet van Xavi dat hij niet respectloos zou zijn. Ik vind het wel respectloos. Ik snap ook niet zo goed dat Xavi zich hier nog mee bezig houd. Dan krijg ik toch het gevoel dat het niet slechts voetbalinhoudelijk is, maar dat hij hem misschien niet mag of op het veld mot heeft gehad met hem of iets dergelijks.

5 oktober 2016 om 18:50

Ben ik zo totaal oneens. Het is eerder het feit dat veel mensen het onderscheid niet kunnen of wille zien in het voetballende gedeelte van beide heren. Er is namelijk niemand die naar ronaldo kijkt die kan zeggen dat hij een van de beste aller tijden is in het maken van doelpunten. Maar ga je kijken naar hoe iemand speelt en een bijdrage levert aan het hele totaal plaatje, dan moet je wel een onderscheid maken tussen beide heren. Als je dat onderscheid niet ziet dan ben je gewoon onozel en dan is er gewoon iets mis met hoe jij over voetbal denkt zeker als je het puur en alleen over het voetbal hebt. Dan behooort ronaldo tot de dagelijkse voetballers onder ons en is messi toch wel een klasse apart denk dat Xavi dat probeert duidelijk te maken. Genieten van beide moet je haast wel.. maar er is wel degelijk een duidelijk onderscheid wie er beter is.

5 oktober 2016 om 19:10

Ik vond Ronaldo geweldig bij sporting en man u. Daarna kan ik gewoon eerlijk zeggen dat hij een verwende model is geworden die liever er uit ziet als een body builder dan als voetballer.
Hij raakte al zijn bewegelijkheid kwijt en scoorde alleen. 2 jaar terug van z'n 48 goals waren 42 one touch. Hij zet niks op , gaat geen mannetje voorbij maar word goals gevoerd.
Prima afmaker natuurlijk maar we hebben wel meer geweldige afmakers gehad zoals di stefano inzaghi etc etc. Die deden het dan met 1 bal die kregen er geen 10 per wedstrijd op een presenteerblaadje zoals Ronaldo.
Het feit dat ik Ronaldo minder vind dan Messi betekend niet dat ik niet van voetbal hou. Dat is complete onzin. Ik heb gewoon mijn redenen waardoor ik onze pulga veel beter vind. Messi is een veel betere teamspeler en Ronaldo kan alleen maar dromen om zijn pass en dribbel te hebben.

5 oktober 2016 om 13:17

Wat hij zegt klopt gewoon. Messi heedt meer voetbal intelligentie in zijn kleine teen dan Ronaldo in zijn hele lichaam. Maat que positionering (als eindstation) en afwerking staat Ronaldo een stapje voor op messi. Maar waar blijft het ook bij.

5 oktober 2016 om 13:31

En die geweldige positionering en looplijnen dan, waar je het over hebt?

Krijg je dat bij een pak cornflakes? Volgens mij is dat toch ook een vorm van 'voetbalintelligentie'.

Het is maar hoe je het bekijkt.

5 oktober 2016 om 14:34

Ik zeg dan ook dat messi het veel meer heeft. Ik zeg niet dat Ronaldo het niet heeft. Iemand die de looplijnen heeft, is gewoon minder voetbal intelligent dat de persoon die de looplijnen, de pas en het inzicht heeft.

5 oktober 2016 om 16:21

Niemand heeft de looplijnen van Ronaldo, ook Messi niet.

Ik vind Messi voetballend ook 'intelligenter' vind, maar het hangt allemaal van je eigen interpretatie van het woord af, net zoals bij de meest 'complete' etc.

5 oktober 2016 om 18:55

Bon jovi

True helemaal waar maar welke kwaliteiten aan de bal maken hem dan de beste. Hij is misschien een van de besye aller tijden zonder de bal maar met de bal vs 11 verdedigers heb je totaal niks aan hem. Bij messi heb je dat wel hij kan een assist geven op elke plek.. heeft een perfect gevoel en intelligentie waar die moet staan mocht de bal voor de goal komen. Maar je wilt ronaldo zo min mogelijk aan de bal zien en dat blijkt ook wel als je naar madris kijkt hij is hem liever zo snel mogelijk kwijt en zo eenvoudig mogelijk om direct weer zonder de bal zijn positie te kiezen voor de goal of een actie te maken zonder de bal in de diepte.

5 oktober 2016 om 19:13

Je moet het zo zien. Wat blijft er van Ronaldo over als je z'n goals niet mee zou tellen? Helpt hij het team in andere manier zoals Messi me z'n passes?
De hoeveelheid goals die Ronaldo maakt verbloemen de feit dat hij gewoon veel een veel minder is dan Messi. Alleen in z'n porto en man u tijden kon je ze nog vergelijken.
Daarna vergelijken ze Messi en Ronaldo alleen maar op goals.

5 oktober 2016 om 19:23

Sporting*

6 oktober 2016 om 02:24

Volgens mij is het maken van goals toch wel aardig belangrijk in het voetbal

6 oktober 2016 om 12:15

Looplijnen,positionering??? Een echte spits "ruikt" waar hij moet zijn. Heb jij Ronaldo ooit al 6 spelers zien voorbij dribbelen???hoogstens 2 ja,en dan nog op zijn snelheid,daar Messi dit doet "met zijn ogen dicht" bij wijze van spreken. E Messi is daarbij nog een werker vergeleken met Ronaldo. Ronaldo is een topspeler,dat is waar.....maar Messi is een andere categorie en veel mooier om naar te kijken.

Dat mensen dit opvatten als respectloos zegt meer over die mensen dan over Xavi. Aan de manier van spelen kan iedereen zien dat Messi een 'slimmere' voetballer is dan Ronaldo, of hem dat meteen een betere voetballer maakt dan Ronaldo is nog altijd een kwestie van smaak. Xavi heeft natuurlijk een voorkeur voor Messi en dat mensen daar zo op reageren blijf ik toch wel raar vinden....

5 oktober 2016 om 14:38

Ik vind Messi de betere voetballer en Ronaldo de betere atleet. Dit baseer ik op de manier van voetballen. Messi is een technisch verfijnde dribbelaar, die goed is als teamspeler, terwijl Ronaldo het daarentegen moet hebben snelheid en kracht, waarmee hij juist voor de goal en in de counter geweldig is. Beiden totaal verschillende voetballers, maar ik kijk zelf liever naar Messi.

ach ieder zijn mening. ik vind Messi ook de beste, maar van Ronaldo kan ik ook genieten. al vond ik hem bij United leuker om naar te kijken. nu is hij meer een machine dat gericht is om doelpunten te maken. bij united draaide om doelpunten assist en mannetje dollen. vond hem bij united meet completer. bij Real meer completer als doelpunten machine.

Ronaldo had toch wel een punt vorige keer .. Deze jongen raakt maar niet uitgepraat over hem!

5 oktober 2016 om 13:19

Hij zal er natuurlijk ook wel naar gevraagd worden steeds, zeker nu het zo leeft.

5 oktober 2016 om 13:25

Ja, ik sprak Xavi gisteren nog en hij had het constant over Ronaldo, de kletskous.

Hij belt elke journalist ter wereld op die maar wil luisteren om gezellig over Ronaldo te roddelen en dan moet je zijn reacties op Spaanse internetfora eens gaan lezen!

Of wacht... Er schiet me een lumineus idee te binnen. Zou het -onwaarschijnlijk genoeg- kunnen dat de journalisten hem hier keer op keer naar vragen?

5 oktober 2016 om 13:31

Ja en dan zou het natuurlijk een absurde gedachte zijn dat zo iemand tegen die journalisten iets zegt als "ga lekker iemand anders lastig vallen. Ik heb geen zin om elke dag over een collega te praten waar ik voor de rest niets mee te maken heb."

5 oktober 2016 om 13:40

Ja, en als hij interviews en vragen weigert, dan is Xavi weer een omhooggevallen voetballertje.

(Ik zeg niet dat jij tot deze groep behoort, maar voor sommigen kan je nooit goed doen.)

Heel af en toe praat hij er eens over en dan wordt dat in de media overal breed uitgesmeerd. En dan hebben we het nog niet over het parafraseren gehad.

5 oktober 2016 om 13:48

Hij hoeft geen interviews te weigeren. Als hij gewoon zegt dat hij geen behoefte heeft om steeds over Ronaldo te praten, zou ik niet weten waarom iemand erover zou vallen. En zelfs al zou dat zo zijn, dan is dat nog het correcte om te doen.

5 oktober 2016 om 14:12

Je kan ook gewoon een interview geven en op voorhand aangeven dat je niets kwijt wil over die eindeloze discussie. Maar Xavi doet echt niets liever dan het hierover hebben. Ronaldo zou eens leuk moeten zeggen: Xavi leuk voetballertje, maar Scholes dat was toch echt wel de beste. Begint onze kleine Xavi waarschijnlijk dat ze dat alleen in Manchester denken.

5 oktober 2016 om 16:27

Tja, en waarom zou hij dat zeggen, dat hij niet over Ronaldo wil praten? Omdat een paar personen op internetfora vinden dat Xavi te veel over Ronaldo spreekt?

Hij geeft gewoon zijn kijk op de speler en we moeten die accepteren en kunnen ze aanvaarden of niet, afhankelijk van onze eigen kijk.

5 oktober 2016 om 19:14

Omdat het onfatsoenlijk gedrag is?

6 oktober 2016 om 12:03

Persoonlijk denk ik dat Ronaldo minder sympathie van de voetballiefhebber heeft door zijn arrogantie en zijn "model" allures. Messi daarentegen is meer bescheiden,(in hoeverre dat mogelijk is met hun status).dus zal er nog lang over deze 2 heren gepraat worden over wie wat en hoe is.
Ronaldo is meer de Shumacher van het voetbal en Messi meer Senna,laat we het zo stellen

Het lijkt erop of Xavi zomaar zijn mening verkondigd, maar de vraag werd hem gesteld en hij geeft daarin zijn meining. Keizer!, Xavi heeft ook nooit gezegd dat hij niet geniet van Ronaldo..... Hij vind messi de beste van de wereld, dat betekend niet dat hij niet kan genieten van spelers als Modric, de Bruijne, silva, Ozil....

5 oktober 2016 om 13:17

Maar mensen die van voetbal houden zouden het zelfde zeggen als Xavi (denkt ie). Indirect zegt die dat mensen die Ronaldo beter vinden niet van voetbal houden. Nou ik kan genieten van beide spelers op het veld.

5 oktober 2016 om 13:27

haha ik snap je helemaal, en ben zeker ook een ronaldo fan...maar als je echt wedstrijden kijkt van zowel barca als real, dan zie je toch echt een enorme kwaliteitsverschil met alle respect. Ik snap dat voetbal bestaat uit verschillende onderdelen....maar puur kijkend naar Voetbal (voetbalinteligentie, controle, traptechniek, passing) Jaa sorry dan komt er niemand in de buurt van messi

Ik had het van alle andere barca spelers verwacht behalve van Xavi ( En iniesta, puyol en messi).

Zeg dan dat je Messi de beste voetballer ter wereld vind, maar om dan nog Ronaldo bij naam te noemen en even nog inwrijven dat hij pech heeft dat hij in Messi's tijdperk voetbalt en dat hij nog minder voetbalintelligentie heeft.. Kom op man, hoe oud ben je. Zulke dingen verwacht ik van Dani Alves, maar niet van de Maestro Xavi. Real Madrid had respect voor hem, maar die heeft hij nu ook verloren.

Verbaasd je het niet dat Santiago Bernabeu wel een staande ovatie gaf aan Iniesta en niet aan Xavi? Omdat Iniesta nooit zichzelf heeft verlaagd om sneren uit de delen aan Real Madrid spelers. Hij zegt gewoon;' Ik vind Messi de beste voetballer ter wereld', klaar. Geen " Ronaldo is een domme voetballer" erbij. Dat getuigt van weinig respect en beledigend bedoeld.

'' ik denk dat de mensen die van voetbal houden hetzelfde zeggen '' . Ik vond Xavi altijd echt een hele goeie speler, echt waar, maar met dit soort zinnetjes moet ie eens kappen of het in ieder geval niet raar vinden dat er mensen zijn die het niet met hem eens zijn. Dus omdat ik het er niet mee eens ben hou ik niet van voetbal? Oke Xavi, tuurlijk

Soms kan ik niet wachten op het tijdperk na Messi en Ronaldo zodat we eindelijk afzijn van die eeuwige discussie....

Vreemd verhaal dit. Ik weet natuurlijk niet welk verhaal waar is, en of het om hetzelfde interview ging, maar ik heb nog gelezen dat Xavi heeft gezegd dat Ronaldo dit seizoen de Ballon D'or gaat winnen. Tuurlijk liggen Barca en Real elkaar niet, maar Xavi en bijvoorbeeld ook Iniesta zijn over het algemeen juist hele sympathieke gasten. Ik denk dat menig interview van hen (real en Barca-zijde bedoel ik dan) vaak net even iets anders wordt verwoord omdat er anders ook geen sensatie te vinden is.

5 oktober 2016 om 13:40

Ronaldo is een verbeterde versie van Inzaghi. Messi is met grote afstand de betere voetballer.

5 oktober 2016 om 14:35

Iedereen die van voetbal geniet weet wel dat Messi meer is dan de atletische afwerker die Ronaldo is. Deze vergelijking gaat wel wat te ver. De Ronaldo van vandaag heeft een betere controle en meer snelheid.

Overigens zag ik ergens een statistiek waaruit blijkt dat Ronaldo een enorm lage conversie van kansen naar doelpunten heeft vergeleken met de echte topspelers?

Iemand die die nummers heeft?

“meer is het niet, ik denk dat de mensen die van voetbal houden hetzelfde zeggen.”

Joh, doen alsof mensen met een andere mening niet van voetbal houden en raar opkijken wanneer men daarop reageert.

het is een onnodige discussie omdat beiden voetballers anders zijn en beiden op hun eigen manier belangrijk zijn voor hun club of land. Echter kan ik gewoon sinds vorig seizoen niet meer genieten van het spel van Ronaldo het is puur afmaken oja hij heeft 20 assisten gegeven volgens mij. Was uitmuntend in de groepsfase en tegen wolfsburg op het EK ook 1 goeie wedstrijd gespeeld verder was het gewoon niet goed ( genoeg omdat hij veel beter kan ) maar ja wat is niet goed als iemand scoort daar wordt hij immers voor betaald.

Messi wordt niet afgerekend op doelpunten hij kan ze toevallig maken. Maar is toch meer een speler die het spel wilt maken en dat is iets wat ik CR7 niet zie doen

Laat het maar gewoon varen xavi, het kwaad is al geschied.

Ik erger me de laatste jaren kapot aan real maar vooral Barcelona supporters. Met uitstek de meest subjectieve en blinde supporters in mijn ervaring. Ik heb werkelijk nog nooit van een barca man iets positiefs over real of ronaldo gehoord. Altijd weer dat beklagen, eigen club beschermen en praten over hoe veel beter die messi wel niet is dan ronaldo en hoe iedereen die er anders over denkt niks van voetbal zou weten.

Het is toch ook helemaal geen discussie?. Op voetbaltechnisch gebied komt Ronaldo toch niet eens in de buurt van Messi. Hij kan misschien harder schieten, beter koppen en is natuurlijk atletischer, maar de echte voetbalkwaliteiten zoals, passing, dribbelen, balaannames, snelheid met bal, spelinzicht is bij Messi toch wel een niveau of twee, drie hoger. Snap echt niet dat mensen zo blind zijn. dat je meer fan bent van de Ronaldo-stijl, dat is iets anders, ik vind Ronaldo namelijk ook echt geweldig hoe hij zich zo omhoog heeft 'getraind' maar het kwaliteitsverschil is o zo groot. Dat heeft niks te maken met voetballiefhebber, maar met realisme.

Ik dacht alleen dat Ronaldo altijd meer scoorde dan Messi, maar ik begreep dat zelfs die statistieken overall niet eens in zijn voordeel zijn.

Maar goed, ontopic:

De helft hier leest weer niet. Hij zegt dat hij vindt dat Messi meer voetbalintelligentie bezit dan Ronaldo, niet dat Ronaldo helemaal geen voetbalintelligentie heeft. Xavi heeft echt wel groot respect voor Ronaldo, maar hij vindt Messi gewoon beter. Maar iedereen ziet die titel en zonder te lezen wordt er gelijk van alles opgegooid..

Volgens mij klopt er iets niet... als alleen maar mensen uit Madrid en Portugal van CR7 zouden houden en hem de best vinden en de rest van de wereld niet zou hij nooit zo veel persoonlijke prijzen kunnen winnen volgens mij.

Beide zijn ze op hun eigen manier de top van de voetbal wereld.... en het zal altijd een persoonlijke voorkeur blijven wat je belangrijk vind in een voetballer wat hem de beste maakt.

En vergeet een ding niet we zijn hier in Nederland waar 70 een hekel heeft aan Portugese voetbal en dus ook aan CR7 en dus heb je vooroordeel.
als ik veel mensen in mijn omgeving hoor over Ronaldo dan heeft dat niets met voetbal te maken maar met haat.

Xavi hoeft zich helemaal niet te verdedigen. Hij heeft zijn mening gegeven en klaar.

bij de eerste berichten betreffende dit onderwerp dacht ik dat dit het reageren niet waard is, een 'wij van wc eend adviseren wc eend discussie'.

Maar het is toch best kenmerkend van Ronaldo dat hij zo van zich af moet bijten, wat verwacht je nou van een Barcelona-icoon die ook nog eens met Messi heeft samengespeeld?

Kijk een paar wedstrijden van real, ronaldo speelt genoeg verdedigers langs of speelt ze dol en geeft een voorzet. Snap niet waar iedereen het vandaan heeft dat hij alleenmaar scoort of niks is als hij niet scoort. Geeft geweldige voorzetten en heeft prachtschoten. Ik kan over messi ook zeggen dat hij alleenmaar naar binnenkomt en een lobje naar alba geeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren