Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Xavi lijkt strijdbijl te begraven: ‘Ronaldo is de favoriet voor de Ballon d’Or’

Laatste update:
/

Xavi draagt Barcelona nog altijd een warm hart toe, maar de middenvelder van Al-Sadd denkt niet dat een van zijn ex-ploeggenoten de Ballon d’Or gaat winnen. De 36-jarige levende legende denkt dat de ster van Real Madrid met de eer gaat strijken.

“Cristiano heeft het voordeel om dit jaar de Ballon d’Or te winnen”, tekent Cadena SER op uit de mond van Xavi. “Hij heeft de Champions League gewonnen met Real Madrid en het EK met de nationale ploeg van Portugal.”

“Het zal wel spannend worden, want Lionel Messi is natuurlijk ook genomineerd”, klinkt het. Eerder zei Xavi nog dat ‘alleen mensen in Madrid geloven dat Ronaldo de beste ter wereld is’.

Cristiano Ronaldo is de favoriet om de Ballon d'Or te winnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoewel ik vind dat Ronaldo geen sterk jaar heeft gehad zal hij hem vast wel winnen.

4 oktober 2016 om 14:43

Een van de zwakste jaren van Ronaldo van de afgelopen 10 jaar.
Maar zijn teams hebben prijzen gehaald ondanks dat ook zijn teams erg zwak waren.

Maar ja, dit blijft een populariteitsprijs zonder echte argumenten.

4 oktober 2016 om 14:49

In de CL 16 goals gescoord en en 4 assists.
Meer dan Suarez en Messi bij elkaar.
In La Liga 35 goals en 11 assists.
Op het EK 3 goals en 3 assists.
1 van zijn zwakste jaren zij je?

4 oktober 2016 om 14:52

Ja, maar veel van die goals waren in 2015, niet 2016. Als je enkel naar goals kijkt, hebben zowel Messi als Saurez tot nu toe vaker gescoord in 2016.

4 oktober 2016 om 14:53

Dat "zij" hij, ja. En hij heeft geen ongelijk. Ronaldo is natuurlijk een roofdier in de 16 van de tegenstander maar zijn bijdrage in het spel wordt elk jaar echt kleiner en kleiner.

Onlangs las ik nog dat hij dit seizoen 1 tegenstander gedribbeld heeft, even veel als ter Stegen. Gewoon een leuk weetje maar wel zeer illustratief voor zijn evolutie naar pure afwerker.

Trouwens, de gouden bal gaat over het kalenderjaar 2016 en niet het volledige seizoen 15/16. Van die 16 goals komen er een stuk of 10 uit de groepsfase tegen Shakhtar en Malmö in 2015. Ook bij La Liga maak je dus die fout.

4 oktober 2016 om 14:57

Ter Stegen is dan ook een speciale keeper.
Gaf in de wedstrijd tegen Celta een prachtige assist.

4 oktober 2016 om 15:04

Messi niks gedaan?
In 2016:
Messi: 43 goals 27 assisten
Suarez: 43 goals 21 assisten
Ronaldo: 35 goals 12 assisten
Tjah de ploeg wint de bekers en Ronaldo zal met de ballon dor gaan lopen zeker...

4 oktober 2016 om 15:10

Tegen Celtic een hattrick scoren telt natuurlijk minder als in een El Clasico de winnende scoren..

4 oktober 2016 om 15:14

Ooh het gaat nu alleen om de Clasico dus..

4 oktober 2016 om 15:15

Een van zijn zwakste jaren, en nog steeds een van de favoriete om hem te winnen, zo goed is hij blijkbaar

4 oktober 2016 om 15:19

Maakt toch niet ui tegen wie gescoord? De statistieken tellen...

4 oktober 2016 om 15:25

Je zegt eerst zelf Ronaldo meer gescoord in de CL dan Messi en Suarez bij elkaar, waar de helft van Ronaldo zijn goals niet eens van 2016 zijn en ook nog tegen teams als Malmö en Donetsk. Dan zeg je dat een hattrick tegen Celtic niet telt?

De Ballon d'or gaat over het jaar 2016 en de statistieken zijn in Messi zijn voordeel. Ja Ronaldo heeft wel 2 prijzen gewonnen, 2 heel grote prijzen. Messi heeft ook 2 prijzen gepakt in 2016 en op de Copa een heel goed toernooi gespeeld, weliswaar niet gewonnen. Ronaldo heeft een mindere 2016 gehad, maar wel het geluk gehad om de grote prijzen te winnen. Messi heeft individueel een goede 2016 gehad na zijn blessure, maar niet het geluk gehad om prijzen te pakken.

Daar moet nu overwegen worden, zijn de individuele statistieken het belangrijkste of het behaalde succes belangrijker?

Daarom maakt het uiteindelijk niet uit wie de Ballon d'or wint, het is toch niet meer te begrijpen welke criteria het belangrijkste zijn.

4 oktober 2016 om 15:27

king-harambe

Het doet er dan ook niet toe dat ter Stegen er ook 1 heeft, het gaat vooral om die ene geslaagde dribbel, toch wel bijzonder magertjes voor een aanvaller die ooit over het veld flitste.

Je vertelt ook maar wat in je straatje past, de ene keer zijn de totale statistieken belangrijk en de volgende keer tellen er bepaalde goals plots niet meer mee. lol

Wat een onzin. Het maakt me niets uit wie wint en ik kan de prijs niet serieus nemen omdat alles gebaseerd is op goals, goals, goals en prijzen maar jij brabbelt er gewoon op los. Je gunt het Ronaldo dus, oké, fijn.

4 oktober 2016 om 15:28

Ronaldo zal van positie moeten wisselen. hij zou DENK ik beter tot zn recht komen als spits en zou dan morata of benz verkopen. vleugelaanvaller erbij een je bent weer klaar met de aanval.

4 oktober 2016 om 15:31

Nee nee, ik reageerde op woel die vond dat dit een van de zwakste jaren van Ronaldo was.
Ballon d'or gelden natuurlijk andere regels.
Over dat Ter Stegen een betere dribbel als Ronaldo zou hebben is natuurlijk 1 grote onzin.
Hij heeft wel een assist op zen naam van afgelopen weekend Ronaldo ook overigens.
Alleen die van Ronaldo kwam aan bij zijn team genoot.

4 oktober 2016 om 17:15

Elk jaar als Ronaldo meer scoorde als Messi kwamen de Messi fanboys af met het argument 'maar Real heeft niets gewonnen, Messi heeft de Champions League gewonnen'. Nu wint Ronaldo de Champions League én het EK en is het aantal doelpunten plots terug belangrijker.

Ik ben fan van beide, maar als je de twee belangrijkste bekers in de lucht mag steken op één maand tijd, verdien je hem volgens mij dubbel en dik.

4 oktober 2016 om 17:31

Precies Ronaldo scoorde dan meer, maar het gaat niet alleen om scoren, Messi had toen meer assists, betrokken bij meer goals en scoorde in de finales/belangrijke wedstrijden. Individueel gaat het niet alleen om goals, maar ook gecreerde kansen, succesvolle passes dribbels etc. En deze waren altijd in het voordeel van Messi. Zelfs nu Ronaldo het ek heeft gewonnen was hij individueel niet top, Messi verloor wel de copa maar was individueel super.

Messi heeft verder ook nog 2 prijzen gepakt.

4 oktober 2016 om 17:44

Daarvan kun je er al 11 wegstrepen.

4 oktober 2016 om 17:52

King harambe

True maar dat geldt dan ook weer voor veel goals van ronaldo die als nutteloos beshouwd mogen worden. Het is een individuele prijs die ondanks het matige jaar door de journalisten sowieso naar ronsldo toe gaat. Hij won ondanks amper bijdrage in de halve finale cl als in de finale. En zelfde tijdens het zeer matige ek toch 2 grote prijzen. Messi presteerde beter individueel in 2016 maar won geen teamprijs met argentinie (zonde). Toch wint ronaldo de prijs daar ben ik zeker van. Ook het feit dat hij echt nog geen een fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld in de 2e helft van 2016 zal waarschijlijk niks meer uit maken voor het stemmen. Toch wel zonde dat zo'n beperkte voetballer puur en alleen wint dankzij andere en de credits er ook nog voor gaat krijgen.

4 oktober 2016 om 14:55

Alsof Messi wel een sterk jaar heeft gehad, Ronaldo heeft de CL en het EK gewonnen en verdiend gewoon deze prijs!

4 oktober 2016 om 15:29

Hij had ook gewoon een heel sterk 2016 (beste van alle spelers, check het maar na), helaas niet het geluk om 'grote' prijzen te pakken. Dat geluk heeft Ronaldo wel gehad in de finales. Hoewel beiden 2 prijzen hebben gepakt.

4 oktober 2016 om 15:32

Landstitel en de beker, dus tot nu toe net zoveel als Ronaldo.

4 oktober 2016 om 17:23

CL en EK zijn meer waard dan La Liga en Copa

4 oktober 2016 om 17:37

Statistisch heeft Messi toch individueel gewoon een beter jaar gehad en toch ook genoeg prijzen gepakt.

5 oktober 2016 om 06:24

het komt nog

4 oktober 2016 om 14:42

Speelde een zwak EK. Alleen tegen Hongarije zijn stempel kunnen drukken.

4 oktober 2016 om 14:44

Ehm, hij was dan ook geblesseerd...

4 oktober 2016 om 14:45

Haha hij was dan ook 2 maanden gebleseert.

4 oktober 2016 om 15:51

Dat kun je niet als excuse gebruiken natuurlijk

4 oktober 2016 om 16:54

Messi was in 2013 en 2014 ook tijden geblesseerd, dat telde toen ook niet omdat het erom ging dat je fit moest blijven toch?

4 oktober 2016 om 15:16

Vind je het gek, vanaf EK finale geblesseerd geraakt tot aan paar weken terug

4 oktober 2016 om 17:57

Laundecimaa

En naar mate hij steeds minder gaat scoren zal hij steeds onuitstaanbaarder worden voor alles en iedereen. Zijn matige spelinzicht en het vermogen om eens iets te doen waar je van denkt dit is dr beste speler van 2016 is het hele jaar nog geen 1x ter sprake gekomen (puur het voetballend gedeelte zonder zijn goals) want zijn goals daarvan weten we dat hij ieder jaar de kanshebber zal zijn daar liggen ook zijn kwaliteiten maar puur voetballend is het net een speler als vele andere totaal nils speciaals of bijzonder..

Laatste twee wedstrijden zonder te scoren speelde hij echt goed maar daarvoor en ik snap ritme en fitheid zijn van belang maar was hij echt slecht zeg! Villareal thuis en Las Palmas uit bijvoorbeeld. Zoals hij de laatste twee wedstrijden speelde moet hij dat niveau vasthouden en scoren zou ook van belang kunnen zijn maar zijn spel was echt goed anders zie ik zomaar Messi weer winnen.

Dit jaar moet het iemand anders worden dan Ronaldo of Messi. Pepe misschien? Speelde een sterk seizoen, maar dat zie ik niet gebeuren.

4 oktober 2016 om 18:25

Pepe speelde een goed Ek, maar lijkt me toch vreemd als hij hem wint. Zeker gezien t feit dat hij nu op de reservebank zit.

Het zou belachelijk zijn als hij hem gaat winnen, want meneer heeft een bagger CL finale gespeeld en was niet eens aanwezig. De EK finale was meneer geblesseerd uitgevallen, maar ik roep al jaren dat de Ballon 'd Or een statistiekenprijs is en geen prijzenprijs. Volgens mij heeft Messi betere statistieken dan C. Ronaldo dit jaar!

4 oktober 2016 om 14:52

Messi heeft dit jaar matig gepresteerd en was alleen maar goed tegen de kleintjes.
0 goals en 0 assists tegen Atletico,Real en Chili.

4 oktober 2016 om 15:16

Volgens mij heeft hij dit jaar nog 1 goal meegepikt tegen Atletico (2-1 overwinning in La Liga), wat nog altijd meer is dan Ronaldo tegen Atletico heeft laten zien dit jaar. En niet scoren in de finale tegen Chili, waar hij dus ook maar 1 wedstrijd tegen heeft kunnen spelen.

4 oktober 2016 om 15:19

Niet in 2016 jammer joh.

4 oktober 2016 om 15:32

Heb het niet over de 1e wedstrijd in La Liga, maar de 2e die wel in 2016 was hoor, 2-1 overwinning thuis in Camp Nou was op 30 januari 2016.

4 oktober 2016 om 15:53

En in welke finale heeft ronaldo gescoord?

4 oktober 2016 om 17:09

joep_d: in de Champions League-finale

4 oktober 2016 om 17:59

King harambe

Man man man man wat een gelul van jou ronsldo heeft 1x gescoord vs barcelona maar scoorde ook niet vs atletico frankrijk.. kroatie.. city psg.. de rest is allemaal middelmaat waar hij tegen heeft gexcoord. Hongarije en walss en zijn bijzondere goals vs roma..wolfsburg en dat was het.

Xavi redeneert heel gezond dat Ronaldo dit jaar de Gouden Bal verdient maar dat neemt niet weg dat hij Messi nog steeds de betere voetballer vind. Wat hij bedoelt met die uitspraak over Madrid gaat dieper en verder dan dat het artikel weergeeft. Hij bedoelt min of meer dat de mensen in Madrid blind zijn voor spelers van andere teams. Natuurlijk gebeurt dat omgekeerd ook, zelf kan ik niet begrijpen dat iemand überhaupt Madridista is en kan dus ook niet erkennen dat een Madrid speler beter is dan een speler van Barca .Wat me wel steeds meer begint te storen is die zielige wanhopige propaganda campagne in Madrid met die maskers etc.. om Ronaldo de gouden Bal te geven terwijl dat dit jaar niet nodig is.

Eén van de vele dingen die er mis is met deze prijs.

Als hij in Andorra was geboren, had hij geen EK en geen Gouden Bal, misschien zelfs geen podium. Nu speelt hij een relatief belabberd EK en is hij plots dé topfavoriet. Is dit nou een individuele prijs of wat? Die mag toch niet gebaseerd worden op teamprestaties zoals die van Portugal?

4 oktober 2016 om 14:55

Ronaldo heeft zich overal bewezen.
Bij zowel Sporting als United als Real als de nationale ploeg.

4 oktober 2016 om 14:58

Goed punt.

We geven hem de ballon d'or voor 2016 omdat hij zich de voorbije jaren overal bewezen heeft.

Je kan zo de Fifa in en als het daar niet lukt, dan wel bij de Knvb.

4 oktober 2016 om 15:08

Nee we geven hem niet de ballon d'or ondanks dat hij alle prijzen heeft gewonnen en ondanks zijn statestieken die geweldig zijn.
Als zelfs Xavi toegeeft dat Ronaldo het best er voor staat dan valt er weinig te discussieren.

4 oktober 2016 om 15:15

Omschrijf alle prijzen?

4 oktober 2016 om 15:18

De prijzen dat xavi heeft gewonnen met zijn ploeg en land gaat u ronaldo nooit winnen

4 oktober 2016 om 15:23

Ronaldo mist alleen maar een WK.
Xavi mist wel meer prijzen die Ronaldo gewonnen heeft.
WK winnen is ook nog mogelijk voor Portugal en Ronaldo.

4 oktober 2016 om 15:36

Xavi was een sleutelspeler en de spil in het allerbeste elftal ooit. Ik denk niet dat hij wakker ligt van een ontbrekende Gouden Bal of Gouden Schoen.

Trouwens, Pepe heeft ook de 2 grote prijzen gewonnen en had een veel groter aandeel daarin.

4 oktober 2016 om 15:46

Ronaldo heeft naast individuele prijzen ook natuurlijk de Premier League 3 keer gewonnen.
Dat mist Xavi ook nog.

4 oktober 2016 om 15:56

Xavi zijn prijzen kast is wel veel beter gevuld als die van Ronaldo ^^ maar Ronaldo is vast blij met zijn ene la liga prijs na 10 jaar

4 oktober 2016 om 18:27

Misschien a la van basten eerst even wennen bij de knvb om vervolgens over te stappen als het allemaal niet wil lukken haha

4 oktober 2016 om 15:30

Je doet nu net of Portugal een van de kanshebbers was op het EK. Het is misschien geen Andorra maar als je kijkt naar de Fifa ranglijst ook echt geen kanshebben.

Zo belabberd speelde hij nou ook weer niet. Portugal had geen een speler die erbovenuit steekt, gewoon hard werken. Messi heeft met Argentinie nog niets gewonnen. Argentinie is zeker wel een kanshebber!

Ronaldo heeft dit jaar veel meer doelpunten gemaakt en belangrijkere prijzen gewonnen dan Messi. Wat King-hamrambe zegt is leuk, maar het gaat alleen over het afgelopen jaar.

4 oktober 2016 om 15:40

Dit jaar, 2016 dus heeft Messi veel meer doelpunten en assists hoor. Portugal was misschien geen kanshebber, maar ze hebben de finale wel kunnen beslissen zonder Ronaldo omdat ze als team speelden. Eder werd op het WK 2014 uitgelachen omdat ie er niks van bakte maar hij scoort wel een belangrijke goal.

Argentinie heeft misschien wereldspelers, maar ze kunnen totaal niet samen spelen. Higuain is een van de weinigen die dit wel kan, helaas mist hij de grote kansen in finales. Kijk eens hoe Aguero en Di Maria spelen in Argentinie, ze zijn daar zeer egoistisch. Aguero en Higuain zijn 10 klasses beter dan Eder, maar Eder had teamgenoten die voor elkaar gingen strijden, helemaal nadat ze hun sterspeler verloren. Argentinie heeft individueel meer klasse, maar iedereen speelt er voor zichzelf. Des te meer is het knap dat Argentinie zich toch 3 jaar op rij in een finale heeft gewerkt, WK 2014 speelden ze een van hun beste finales, helaas konden ze toen de kansen niet benutten.

4 oktober 2016 om 15:40

De fifa ranglijst zegt dan ook geen r**t. Portugal was een outsider die ver is geraakt omdat ze in de juiste kant van de tabel terecht kwamen en Spanje, Duitsland, Frankrijk en Italië elkaar uitschakelden.

Voor een Gouden Bal-kandidaat was het ronduit belabberd. De rest stak er ook niet bovenuit maar die worden hier dan ook niet naar voren geschoven als topfavoriet.

Nee Messi won nog niets, maar wat doet dit er nou toe? Hij bereikte natuurlijk ook al 3 finales en had daar een groot aandeel in. Dat Frankrijk de finale won, is niet dankzij Ronaldo, hij viel geblesseerd uit.

Een flinke portie geluk kan je dus blijkbaar aan een Gouden Bal helpen. Onnozel. Messi zou allicht nog meer aanzien hebben als Higuain in die 3 finales zijn reuzekansen afwerkte.

En trouwens, in 2016 heeft Ronaldo niet vaker gescoord.

4 oktober 2016 om 15:45

Exact, Messi heeft misschien niks gewonnen, maar 3 finales op rij inclusief een WK finale, waar hij bij alle goals betrokken was voor Argentinie (voor de Copa America was hij ook bij veel acties betrokken) dat is toch ongelooflijk? Ongelukkig dat ie niet wint, maar het blijft naar mijn mening een ongelooflijke prestatie.

Op het WK had hij de meeste dribbels, gecreerde kansen, succesvolle dribbels en meest gecreerde kansen. Heel veel mensen vonden hem matig op dat WK, maar hij kon echt niet meer doen dan hij al deed.

4 oktober 2016 om 15:50

Finales zijn geen prijzen! Niemand herinnerd zich nog wie de finale speelde na een aantal jaar. Alleen de winnaars worden onthouden.

4 oktober 2016 om 16:04

Klopt, maar alle lof gaat nu naar Ronaldo, terwijl hij amper meedeed in de finale, iedereen zegt Ronaldo wint het ek en negeert Eder?

4 oktober 2016 om 17:13

Bon Jovi: Frankrijk won welke finale? Portugal zeker...

Fcbjones17: nee Portugal won het EK, ook Eder, maar buiten die beslissende goal deed hij geen r**t. Maar zonder Ronaldo speelde Portugal nooit de finale. 2 goals tegen Hongarije, goal en assist tegen Wales

Ronaldo speelde in het algemeen een matig EK, maar kon Joao Moutinho (dacht ik) overtuigen om een penalty te trappen en tijdens de finale stond hij ook langs de lijn te coachen...

4 oktober 2016 om 17:28

Niemand negeerd Eder. Ik woon zelf in Lissabon en voor zijn appartment stonden dag en nacht mensen hem toe te juichen. Eder komt geen aandacht tekort! Nu gaat het ook niet alleen om die finale. Hij was er en hij won hem.

5 oktober 2016 om 11:39

Dat domme geschreeuw van hem langs de lijn is voor jou een argument hem de gouden bal te geven??
Ronaldo won het EK, omdat de Uefa voor het eerst meer landen toe liet en Portugal daardoor in een groep met B-landen ternauwernood als 3e doorging,

4 oktober 2016 om 17:18

Als hij in Andorra was geboren en dezelfde cijfers kon voorleggen die hij haalt bij Real, stond hij zeker op het podium. Over dat EK geef ik je zeker gelijk, maar zo kan ja alles tot niets herleiden. Wat als Messi een meisje was? Voila.

4 oktober 2016 om 18:15

Haha nee daar ben ik het totaal mee oneens, ik vind jouw vergelijking niet opgaan.

Het is toch belachelijk dat hij nu plots de Gouden Bal zal winnen (hoogstwaarschijnlijk) omdat Portugal een finale won zonder hem (!), als hij geen Portugees was dan was de Gouden Bal vast naar Pepe of Messi of zo gegaan en nu zal het onterecht Ronaldo worden.

Of zelfs als Portugal de finale had verloren, zou hij allicht niet winnen. Nu plots wel ondanks zijn beperkte aandeel in de campagne - en in de finale had hij al helemaal geen aandeel.

6 oktober 2016 om 14:30

Hij wint hem toch niet alleen om het feit dat Portugal het EK heeft gewonnen. Als Frankrijk hem had gewonnen, dacht je echt dat Griezmann hem dan ging winnen? Goede voetballer, maar Messi en Ronaldo steken er nog altijd bovenuit.

Modric moet de gouden bal winnen. Naar mijn mening de belangrijkste man van Real. Eeuwig zonde dat dit soort spelers geen kans maken door het feit dat iedereen alleen maar geilt op stats.

4 oktober 2016 om 17:21

Spelers als Nedved en Zidane konden hem tien jaar geleden winnen, ja. Maar toen waren er geen spelers die de stats van Messi, Ronaldo en Suarez konden voorleggen. Begrijp me niet verkeerd. Zidane mocht hem van mij elk jaar winnen.

5 oktober 2016 om 11:36

Dat is ook zo, maar Ronaldo is puur een afmaker geworden. Voetballend zie ik hem zelden voor hoogtepunten zorgen. Modric is naar mijn mening dit jaar net zo belangrijk. Tevens was vroeger het verschil tussen de top en de rest kleiner waardoor ik betwijfel of ze toen ook zoveel zouden hebben gescoord. Dat gebeurt namelijk alleen in Spanje.

Vind toch dat het Suarez moet worden, heeft toch het beste presteerd naar mijn zeggen, jammer dat hij niet in de coppa kon spelen. Ronaldo en Messi zijn misschien wel de beste spelers maar hebben dit jaar gewoon minder presteerd. Maar we zullen zien, uiteindelijk draait het om de prijzen die je pakt met het team.

Tja Ronaldo heeft ook eens de goudenbal gewonnen door alleen de spaanse beker te winnen, toen keek men niet naar de prijzen.
Nu ineens wel!!
Ronaldo was helemaal niet zo goed, veel goals gemaakt in de groepsfase van de CL, en tegen toppers als Psg, City, en Atletico was hij heel zwak.
Messi heeft gewoon beter voetbal laten zien, en natuurlijk de spaanse titel en spaanse beker gewonnen.

De dag dat messi en ronaldo gaan stoppen zal een mooie dag zijn. Al die onzinnige discussies. Alle goals opnoemen. Alle prijzen opnoemen. Die heeft dit gedaan die heeft dat gedaan. Die is weer beperkt enz enz enz. Zou er moe van worden als ik fan van barca of real zou wezen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren