Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord-fans horen daar niet te zitten, maar je hoort niet zo te reageren’

Laatste update:

Feyenoord ging zondagmiddag op bezoek bij Willem II en wist weer met een 0-2 overwinning uit Tilburg te vertrekken. Tijdens de wedstrijd ging echter niet alle aandacht uit naar de gebeurtenissen op het veld. Supporters van beide kanten raakten met elkaar slaags op de tribune en de wedstrijd werd zelfs even stilgelegd.

/

Willem II-aanvoerder Jordens Peters was na afloop van de wedstrijd niet te spreken over de gebeurtenissen: “Natuurlijk krijg je het mee als speler. Het hele stadion heeft op dat moment alleen maar oog voor dat gedoe. Het was goed dat de scheidsrechter het spel even staakte. Dit hoort niet thuis in een stadion”, vertelt hij bij FOX Sports.

Peters denkt dat de vlam in de pan sloeg doordat er enkele Feyenoord-fans tussen de thuissupporters zaten: “Dat hoort misschien niet, maar je hoort al helemaal niet zo te reageren. We hebben als spelers nog geprobeerd om de boel te sussen, maar dat is natuurlijk kansloos. Als team en namens heel Willem II wilden we aangeven dat we dit niet in ons stadion willen zien”, sluit hij zijn relaas af.

Het ging vanmiddag helemaal mis bij Willem II Tilburg - Feyenoord Rotterdam, toen bleek dat een paar Feyenoord-fans in een Willem II-vak zaten en iets te blij met een doelpunt waren... Trieste beelden!!!

Geplaatst door voetbalzone op zondag 2 oktober 2016

Denk jij dat de schuldigen snel gestraft gaan worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schandalige reactie van de Willem II fans, maar wat doen die idioten van Feyenoord dan ook.. Sorry maar dan lok je het ergens ook wel uit.

2 oktober 2016 om 17:33

Wat ze daar komen doen? wat dacht je van een potje voetbal kijken? Normalisatie in NL is nog ver te zoeken, belachelijk dat dit nog gebeurt, daar zijn de duitsers al ver voor op ons.

2 oktober 2016 om 17:35

Het was een willem II supporter die een feyenoorder had meegenomen naar de wedstrijd.
Gaat helemaal nergens over...

2 oktober 2016 om 17:38

Dat hebben er genoeg gedaan, en daar zijn de problemen ook niet van gekomen. Het ging om een paar droeftoeters die het na de 0-2 nodig vonden om de Willem II supporters te proveceren en liederen in te zetten als 'brabandse joden branden het best'. Dan zeg ik toch niks raars als ik zeg dat je er dan ook om vraagt?

2 oktober 2016 om 17:48

Hou a.u.b. je mond als je er niks van weet, die liederen kwamen uit het uitvak, dat had dus helemaal niks te maken met dit incident.
Een Willem II supporter had een vriend meegenomen die voor Feyenoord was, die was aan het klappen/juichen toen Tapia scoorde, helemaal niet overdreven juichen o.i.d. ,vervolgens komen er 20/30 doorgesnoven Willem II supporters, die duiken met z'n allen op hem duiken en hem van de reling afgooien....

2 oktober 2016 om 17:49

Jawel, je zegt iets heel raars. Die spreekkoren waren namelijk in een ander vak, het uitvak. Zullen we jou ook eens verantwoordelijk houden voor wat iemand anders roept? Kijken of je er dan hetzelfde over denkt als ze jou de reling over smijten.

2 oktober 2016 om 17:52

Ik ga vaak naar voetbalwedstrijden en ik vind het niet kunnen dat uit fans tussen de thuis fans gaat zitten en dan nog juichen. Begrijpelijk dat sommige heethoofden dan zijn handen niet thuis kan houden.

2 oktober 2016 om 17:57

Marksman,

Hou lekker zelf je mond, ik was er zelf bij en zag zeker drie á vier man rennen voor de tribune en zo opzichtig naar het Willem II publiek toe juichen, dan is dat zeker provecerend. En natuurlijk komt dat uit het uitvak, daar zit bijna iedereen, wil niet zeggen dat er geen mensen (voorzichtig) meezingen.

2 oktober 2016 om 17:57

Het hoort niet, maar dat jij het begrijpelijk vind dat iemand gaat slaan omdat hij toevallig voor een andere club is, zegt meer over jou dan over die supporters. In Engeland lopen supporters door elkaar naar stadions en terug naar huis, hier in Nederland kun je op een wedstrijddag niet eens in het shirt van je favoriete club lopen zonder dat er vreemd op wordt gereageerd. Triest dat we in Nederland zo zijn, het respect waar het in het voetbal over gaat is nauwelijks terug te zien bij vele supporters.

2 oktober 2016 om 17:58

Over doorgesnoven gesproken he.. als je dat soort liederen zingt ben je volgens mij ook niet helemaal lekker.

2 oktober 2016 om 18:04

Quirento,

Ik denk dat jij degene bent die z'n mond moet houden. Je beweert namelijk eerst dat het om dat groepje gaat, terwijl dit ontkent wordt door anderen. Vervolgens zeg je dat het logischerwijs uit het uitvak kwam, maar dat mensen voorzichtig mee probeerden te zingen. Wat is het nou? Je bent totaal niet geloofwaardig door deze tegenstrijdigheid en ik geloof er daarom ook niets van dat die teksten van die supporters vandaan kwamen. Verdedig deze trieste actie van je medefans niet, want het is gewoon schandalig. Wanneer er in De Kuip een Willem Ii'er in de gracht zou belanden, zou je hier moord en brand schreeuwen over wat voor schandalige supporters Feyenoord heeft.

2 oktober 2016 om 18:04

Beyas, fans moeten gewoon kunnen juichen, zolang ze dat maar voor zichzelf doen en zich nog een beetje kunnen inhouden. Zat bij de supercup tegen Feyenoord ook tussen andere supporters, die deden ook niks toen ik stond te juichen.

2 oktober 2016 om 18:06

SMK, 1. Lees dan duidelijk. 2. Ik heb niks, maar dan ook niks met Willem II, als Feyenoord niet boven PSV had gestaan dan was ik vandaag gewoon voor Feyenoord geweest.

2 oktober 2016 om 18:14

Quirento,

Ik citeer: "Het ging om een paar droeftoeters die het na de 0-2 nodig vonden om de Willem II supporters te provoceren en liederen in te zetten als 'Brabandste Joden branden het best'".

Ik citeer nogmaals: "Ik zag zeker drie a vier man rennen voor de tribune en zo opzichtig juichen naar het Willem II publiek, dat het zeker provocerend is. Natuurlijk komen die liederen uit het uivak, maar dat wil niet zeggen dat mensen niet (voorzichtig) meezingen".

Wat is het nou? Eerst was je enorm overtuigd van het inzetten van liederen, toen renden en juichten ze te opzichtig en toen zongen ze ineens voorzichtig mee. Dat heeft niets met lezen te maken vanuit mijn kant, aangezien je je eigen geloofwaardigheid wegneemt met deze tegenstrijdigheid.

2 oktober 2016 om 18:20

Kan best zijn, maar ik weiger mezelf voor Brabantse Jood die het beste brand uit te laten maken door 4 provocerende idioten die helemaal niks te zoeken hebben op een familie vak. Als je een ruzie zoekt, doe dat dan lekker in de stad en ga geen belachelijke spreekkoren en idiote gebaren inzetten op een familie vak. De schildklier hier bij Willem II en politie, die hadden deze kansloze idioten halverwege de eerste helft al gewoon een strafblad (hebben ze waarschijnlijk al) moeten bezorgen. Dan waren er gewoon 4 arrestaties verricht en waren er een paar kratten sjouwers maandag niet op der werk verschenen, maar was het daarmee ook gewoon klaar.

2 oktober 2016 om 18:24

Quirento je hebt gelijk. En de feyenoord supporters maar zielig doen. Zulke liedjes ook waar is het verstand van ze. En dan zeggen doorgesnoven willem2 supporters.

2 oktober 2016 om 18:38

Dat rondrennen is het proveceren, begrijp je dat nou echt niet? En ja ik hoorde het op een best volume voorbij komen, en achter mij hoorde ik het op een wat rustigere manier. Misschien dat ik dat niet geweldig formuleer, maar als je even je best doet dan snap je me toch wel.

2 oktober 2016 om 18:50

Raar dat je er zelf bij was, maar nou zelf niet weet wat je nou daadwerkelijk gezien en gehoord hebt, ik citeer:
''het ging om een paar droeftoeters die het na de 0-2 nodig vonden om de Willem II supporters te proveceren en liederen in te zetten als 'brabandse joden branden het best''
Vervolgens zeg je: ''en natuurlijk komt dat uit het uitvak, daar zit bijna iedereen, wil niet zeggen dat er geen mensen (voorzichtig) meezingen.''
Raar, eerst zetten ze liederen in, en vervolgens zingen mensen voorzichtig mee. Knap dat jij overigens ook kan horen of er mensen voorzichtig meezingen, zat je toevallig bij ze op schoot?

Maar natuurlijk Quirento, het is natuurlijk allemaal uitlokken en het is ook doodnormaal dat dit gebeurt......

2 oktober 2016 om 18:53

Het lied komt uit het uitvak. Ik zit in het W2 Vak. Hoor het lied om me heen ook. Achter me wordt het voorzichtig (zacht) meegezongen.

2 oktober 2016 om 20:08

Wat is er dan begrijpeljk aan? Is het normaal dat je niet kunt juichen voor een andere partij? Mensen die dat normaal vinden zijn de oorzaak van deze problemen...

2 oktober 2016 om 20:57

Quirento
Ik ben het met je eens.
Heb ook in de Arena wel eens meegemaakt dat er Feyenoorders zaten. Die werden heel erg snel verwijderd toen de stewards doorhadden dat het Feyenoorders waren. En ik heb ook meegemaakt dat er 4 PSV-ers naast me kwamen zitten in de Arena en er 2 daarvan opzichtig gingen juichen en uit hun dak gingen tijdens de wedstrijd waar van Bommel toen 3 doelpunten (als ik me niet vergis) maakte.
Die heb ik toen heel dringend verzocht om normaal te doen of lekker op te rotten. Natuurlijk mogen ze blij zijn als hun ploeg scoort en aan het winnen is. Maar opstaan en hard gaan lopen juichen in de Arena doe je maar in het uitvak. Niet tussen het Ajax-publiek. Dat is gewoon provoceren, simpel zat.

Het is heel politiek correct om te zeggen dat het moet kunnen en dat dat de "normale" manier is om naar het voetbal te gaan. Allemaal gelul wat mij betreft.
Als je al supporter van de tegenstander lekker uit je dak wil gaan, ga je maar in het uitvak zitten.

2 oktober 2016 om 20:59

@redouanDardour mee eens dat het niet normaal is dat dit gebeurd, maar als die feyenoord supporters op de thuistribune hebben lopen provoceren kan ik me enigzins voorstellen dat ze wild worden. Verder gaat het in duitsland zeker niet altijd goed, vorige week ging een vriend van ons mee naar fc groningen die bij de harde kern van Schalke zit en zei ook dat het vaak genoeg mis gaat in duitsland en keek er van op dat er supporters van andere clubs zo tussen onze supporters kunnen lopen. Dus nee in duitsland gebeurd dit ook lang niet altijd!

2 oktober 2016 om 21:36

Magicmike , dankjewel dat is het punt wat ik probeer duidelijk te maken. Heb wel eens in het Philips Stadion gezeten naast een Ajax supporter, die vertelde me vooraf dat hij dus voor Ajax was en vroeg me of ik het erg vond om hem een paar keer te gaan zien juichen die wedstrijd. Het werd toen 6-2 voor PSV en achteraf kreeg ik een hand van hem. Zo kan het dus ook! Helaas snappen veel supporters dat niet..

3 oktober 2016 om 06:35

@MagicMike

Dan hebben stewards het wel druk tijdens Klassiekers. Zitten enorm veel Feyenoorders in de thuisvakken op de Arena altijd.

Niks mis mee. Gewoon normaal doen, biertje drinken en de wedstrijd kijken. Jammer dat er dan een select groepje is waarbij dat niet in hun woordenboek staat en het zo moet verzieken.

2 oktober 2016 om 17:33

Heb je geen ek gekeken? Fans van landen gebroederlijk door elkaar en zo hoort het

2 oktober 2016 om 17:35

Denk dat die Willem II supporters juist naar het EK heb gekeken. En met name naar de Russische fans.

2 oktober 2016 om 17:37

In de amerikaanse sporten zie je ook veel fans van beide teams door elkaar heen zitten. Nooit gezeur.

2 oktober 2016 om 17:58

In Duitsland ook bij het voetbal, het schijnt vooral in Nederland een probleem te zijn. Als ik het goed heb staan die eikels er duidelijk op. Aanklacht poging tot doodslag en deze heren kunnen hun baan ( indien ze die hebben) en dus hun hypotheek e.d. gedag zeggen, stel kneuzen.

2 oktober 2016 om 22:57

Dan hebben ze in deze landen in elk geval een goede manier gevonden om zulke mafketels buiten het stadion te houden.

3 oktober 2016 om 11:13

In Duitsland gaat het vaker mis als hier. Clubs als dynamo Dresden, maar ook Dortmund, Bayern hebben allemaal een ultrasgroep die zeker elk seizoen een paar keer in het nieuws komt met rellen in en buiten het stadion. Vind het altijd raar dat mensen Duitsland aanhalen als voorbeeld hoe het wel kan.

3 oktober 2016 om 11:19

En in Engeland kan je niet eens meer naar het voetbal met een gemiddeld salaris. Ga maar is naar het voetbal met je zoontje als je 1000 pond per seizoenskaart moet betalen. En ook daar gaat het nog vaak genoeg fout buiten de stadions. Eigenlijk heeft elk land dit probleem wel. Zelfs in de Major league in Amerika beginnen steeds meer incidenten bij voetbal te komen naar mate er meer toeschouwers komen.

3 oktober 2016 om 12:11

Tornado idd, weg baan weg kids, weg vrouw waarschijnlijk! En om wat...?

2 oktober 2016 om 17:33

Als je keihard loopt te juichen dan vraag je om problemen.

Voor de rest 15 man tegen 2 is ook wel triest haha. Die stewards stonden ook te slapen!

2 oktober 2016 om 17:46

Gewoon blij zijn dat je club scoort, mag niet in Nederland?

2 oktober 2016 om 17:52

Blijkbaar niet. En zolang we elkaar niet aanspreken op fout gedrag blijft dit bestaan.

2 oktober 2016 om 17:34

Wat? Je mag niet vrij in een stadion gaan zitten?

2 oktober 2016 om 17:37

Nee, leef u nog in de jaren '80. Het is idioot dat het niet meer kan, maar het kan niet meer. Vandaag weer bewezen.

2 oktober 2016 om 17:48

Dan moet je geen zeer beledigende liedjes gaan zingen dat "Brabantse joden" het beste branden. Schandalig! Er is niets mismee met een wedstrijdje normaal kijken maar al ga je zulke liedjes zingen nadat je aan het winnen ben dan heb ik in ieder geval weinig sympathie voor deze personen. Natuurlijk moeten degene die hun aanvallen een proces verbaal krijgen en gestrafd worden maar je kan deze mensen ook voor haatzaaiende teksten straffen.

2 oktober 2016 om 17:55

Ah ok surreal, dus het is ok om iemand in elkaar te rossen die niets met de kwetsende spreekkoren te maken heeft maar wel een link heeft met de zangers. Klinkt logisch!

2 oktober 2016 om 18:07

Het kan wel, maar niet in Nederland. Kijk maar naar Engeland, Duitsland, Amerika, etc.. Enige juiste straf is deze dwazen aanklagen en er een serieuze zaak van maken. Helemaal kaalplukken tot ze niets meer hebben. Dan zullen ze wel voelen wat ze verricht hebben. Als die man verkeerd naar beneden dondert, sowieso al van de zotte dat er iemand naar beneden wordt gegooid, kan hij nooit meer lopen of in het ergste geval: hij overleeft het niet. Nee, zulke mensen moet je niet willen verdedigen en lekker alles ontnemen wat ze hebben.

2 oktober 2016 om 18:10

Waar zeg ik dat het ok is? Wijs dat even aan voor mij. Ik heb begrepen dat deze mensen meezongen met deze liederen en daarvoor zeg ik dat ik geen sympathie voor ze heb. Dat is iets anders dan dat ik zeg dat ik het goed vind. Ik zeg zelfs dat ze vervolgd moeten worden, dus wil je niet op dusdanige wijze liegen en woorden in mijn mond leggen?!

2 oktober 2016 om 18:24

Surreal, je insinueert dat de mensen op een Willem 2 tribune meegezongen hebben waardoor je deze actie rechtvaardigt, zie je eerste zin. En kap aub met meteen in de slachtofferrol te kruipen. Komt een beetje kinderachtig over.

2 oktober 2016 om 18:29

Nee lees even op wat ik reageer. Die heeft het alleen over zitten in het stadion en dat dat niet ok zou zijn. Ik zeg nee dan moet je niet zulke dingen zingen. Ik kruip geen slachtoffer rol in, jij legt woorden in mijn mond die ik niet zeg en daarvoor lief jij. Dat is niet netjes want ik zeg heel duidelijk dat ik vind dat de agressievelingen aangeklaagd moeten worden. Je moet mijn woorden niet verdraaien.

2 oktober 2016 om 20:23

Luanda, nee je mag niet vrij in een stadion zitten, sterker nog het is strafbaar als je als uitsupporter in een thuisveld zit, het kan je een stadionverbod opleveren. Combi's bestaan helaas niet voor niets.

2 oktober 2016 om 17:42

Echt belachelijk dat dat niet kan in Nederland. In Spanje, natuurlijk altijd uitzonderingen, kom je bij wedstrijden en is het niet meer dan normaal dan dat er ook fans van uit spelende clubs door het thuispubliek heenzitten. Sterker nog, vaak genoeg gezien dat deze uit fans ook normaal konden juichen als hun club scoorde.

2 oktober 2016 om 17:43

Je lokt deze belachelijke reactie uit als je voor je club gaat juichen? Wat is dat dan voor vreemde redenatie?

We zetten de idioten die mensen op hun bek willen slaan omdat ze voor een andere club zijn apart zodat de rest van het stadion gevuld kan worden met mensen die wel normaal met sportieve rivaliteit kunnen omgaan. Als we ook maar het geringste begrip gaan opbrengen voor een stelletje leeghoofden, gaan we in deze discussie volkomen de verkeerde kant op.

Ga eens lekker in België een interland kijken tussen dit land en Oranje, nodig mensen uit waarvan je weet dat ze voor de tegenstander zijn en ga samen naar een wedstrijd van je club kijken. Voer fijne, verhitte en nooit eindigende discussies met collega's die voor een andere club zijn en je zult zien dat je voetbalbeleving een stuk interessanter wordt.

2 oktober 2016 om 17:59

Je kan het leuk of niet leuk vinden, in de huidige realiteit is zo'n actie een soort open sollicitatie tot ruzie. Dat kun je schandalig en onterecht vinden tot je een ons weegt, het veranderd niks aan het feit dat het onverstandig is. Ik vind het ook schandalig dat mensen in Noord-Korea niet vrij hun mening kunnen geven over hun land of leider. Maar als iemand in Noord-Korea dat toch doet, zal niemand verbaasd zijn om te lezen dat het de betreffende persoon daarna bijzonder slecht vergaan is.

Ik ben het met je eens dat er zakken moeten veranderen, maar tot die zaken veranderd zijn is het verstandig om wel je hersenen te blijven gebruiken. Als je dan uitbundig loopt te juichen voor een Feyenoord goal tussen de Willem II supporters in ... tja dan bestaat een kans dat een paar idioten je om dat gedrag het stadion willen uitslaan. Dat is niet goed te praten, maar het zou van ongekende naïviteit getuigen als je niet ziet aankomen dat dit soort gedrag problemen kan opleveren.

2 oktober 2016 om 17:47

Bijzonder....ik zit nu als AZ supporter op een Sparta tribune rw juichen toen AZ scoorde. Geen Sparta supporter die er problemen van maakte.

En zo hoort het.

En uiteraard lachten ze mij een beetje uit toen Sparta scoorde. En ook zo hoort het 😀

2 oktober 2016 om 18:24

Je beseft dat dit drie jaar stadion verbod oplevert? Prima hoor, maar niet handig om hier toe te geven.

2 oktober 2016 om 19:24

Waarom levert dat 3 jaar stadionverbod op? Als ie gewoon een kaartje koopt en verder geen problemen veroorzaakt, dan is er toch geen probleem? Of ga je nu zeggen dat iedereen die normaal doet een stadionverbod moet krijgen?

2 oktober 2016 om 19:39

Bijzonder. Dan had de afgelopen jaren al een keer of 30 een stadionverbod moeten krijgen. Nog steeds niet gekregen.

2 oktober 2016 om 20:30

Het gaat er niet om of je het hebt gehad maar dat je het kunt krijgen. De pakkans is niet zo groot, vooral niet als je je niet opzichtig gedraagt. In dit geval, Willem II had eerder in moeten grijpen en die provocateurs van de tribune moeten halen, dan had dit niet hoeven te gebeuren.

2 oktober 2016 om 22:01

Simpel, als je een seizoenkaart hebt of een clubcard hebt, is het simpelweg verboden om op een ander thuisvak dan dat van je eigen club te zitten. Heb ik ook niet verzonnen hoor, das de Knvb geweest. Tuurlijk, als je je netjes gedraagt zal het niemand op vallen en zal je er heus geen problemen mee krijgen. Als je echter dansend en springend "brabantse Joden Branden het Best" roept, heb je best kans dat je de aandacht trekt van de club waar je op bezoek bent, de supporters daarvan, je eigen club, of van de Knvb.

2 oktober 2016 om 22:17

Maar wie zegt dat ze dat hebben? Dat is meteen een aanname.

2 oktober 2016 om 18:45

In Duitsland kan het gewoon hoor. Naast elkaar en potje voetbal kijken.

2 oktober 2016 om 18:47

Het is heel vaak rottigheid als fans van de uitspelende club in het thuisvak gaan zitten en provoceren.

Als ik in een thuisvak zit bij PSV, Ajax of Feyenoord als AZ daar speelt ga ik ook niet uitgebreid feest vieren om te provoceren

Logisch dat er dan altijd ruzie ontstaat, men pikt dat niet in hun vak. Schuld/verantwoordelijkheid ligt dan ook 100 procent bij de Feyenoord fans

Bij AZ-Ajax en AZ-Feyenoord gebeurt het ook veel, uit clubs in thuis vakken.. Heibel gegarandeerd..

2 oktober 2016 om 19:41

Bij al die clubs gaat dat ook prima hoor. Je moet alleen niet tussen de harde kern gaan zitten. Koop een iets duurder kaartje en het kan prima.

Provoceren is wat anders, maar juichen daar is ook geen probleem.

Rare actie van beide partijen.

Ten eerste, waarom zitten er Feyenoorders in het Willem II vak? Dan vraag je erom.
Ten tweede, je hoort niet zo gewelddadig te reageren.

2 oktober 2016 om 17:37

2016, gemixed een potje voetbal kijken moet moeilijk zijn in deze tijd, dat heet normalisatie, ga is een keer naar Duitsland man zie hoe ze gebroederlijk door elkaar zitten

2 oktober 2016 om 17:46

@redouan

Gevalletje wensdenken, het kon vorig seizoen, de jaren ervoor niet en nu plotseling wel? Op basis van wat ? dat ze het in Duitsland zo doen of het feit dat de Knvb openlijk voorstander is van normalisatie?

Normalisatie is een proces dat stapsgewijs gaat, je kan niet zomaar zeggen dat supporters uit en thuis door elkaar kunnen zitten. Of ja, je kan het wel zeggen maar dan hoef je niet te verwachten dat het goed gaat.

2 oktober 2016 om 19:19

@frtorres

Voor jullie club de laatste jaren :

2013 - Waalwijk
2014 - Groningen & Utrecht
2016 - Tilburg

En ook met Ajax kan ik me enkele incidenten herinneren, zoals in 2014 op bezoek bij Vitesse. En dan praat ik over de incidenten die echt uit de hand liepen, niet over de vele voorkomen incidenten omdat er stewards / verstandige omstanders waren die de boel hebben weten te sussen of mensen hebben verwijderd.

Het gaat zeker niet altijd goed en dat komt omdat er mensen op thuisvakken plaats nemen die zich onvoldoende aanpassen. Dat geld niet voor de meeste, de meeste zijn ouders met kinderen die in de regio wonen en daarom eenvoudig Feyenoord of Ajax kunnen zien zonder ver te reizen. Dit vormt zelden een probleem, maar er zijn ook fanatiekere supporters die hun beleving niet kun afstemmen op het feit dat ze te gast zijn. Daardoor voelen thuissupporters zich onveilig en ongemakkelijk in hun eigen stadion.

Het is altijd al geweest dat je bijzonder voorzichtig moet zijn om op thuisvakken plaats te nemen als uitsupporter en dat het aanpassingen vereiste.

2 oktober 2016 om 19:29

Ach ik en mijn vader (beiden een voorkeur voor Ajax) zijn regelmatig met een vriend naar PSV-Ajax geweest. Dan zit je daar en dan baal je als PSV scoort en als Ajax scoort dan juich ik ook gewoon. Meestal krijg je dan wel wat woorden naar je kop geslingerd, voornamelijk in de trant van 'wacht maar, wij winnen nog wel' of 'ach, aan het einde staan wij toch bovenaan'. Na de wedstrijd schud je ze de hand en feliciteer je ze of je accepteert zelf de felicitaties. Het schijnt echter niet bij alle supporters te kunnen.

2 oktober 2016 om 19:48

Vorig jaar moest een Ajax supporter in rolstoel beschermend worden na PSV - Ajax. Terwijl ik ook vrienden had die samen met PSV supporters de wedstrijd bezochten zonder problemen. Er zijn zat clubs waar je op veel vakken de verhalen van jou en je vader zal horen. Ik heb het zelf ook bij diverse wedstrijden meegemaakt dat het prima kan. Of omgekeerd, dat ik in de Arena zat en er achter me een paar voor Heracles, Vitesse of Roda JC waren waar na afloop sportieve reacties over en weer waren. Maar ik ook dat heb ik wel eens anders meegemaakt.

Uiteindelijk vergt het tolerantie aan de kant van thuissupporters en aanpassingsvermogen aan de kant van de uitsupporters. Waarschijnlijk zullen er vanavond ook zat Feyenoorders terug keren uit Tilburg die zonder problemen op de thuisvakken hebben gezeten. Het is belangrijk dat voor beide kanten van het verhaal aandacht is. En we weten natuurlijk allemaal ook welke van de twee richtingen we op zouden willen. Maar we moeten niet blind zijn voor de huidige situatie of naïef zijn dat het zomaar te veranderen valt.

2 oktober 2016 om 17:39

Waarom er Feyenoorders in een Willem II vak zitten? Misschien omdat er duizenden Feyenoordsupporters naar deze wedstrijd willen en Willem II zelf haar eigen stadion niet eens uitverkocht krijgt tegen een aansprekende tegenstander?

Het is vrij normaal dat je gewoon een potje voetbal wil kijken in een ander stadion, dat je vervolgens de hersens in wordt geslagen en over een reling wordt gegooid omdat je juicht na een doelpunt is schandalig.

2 oktober 2016 om 17:41

Inderdaad raar dat ze hem proberen te vermoorden, alleen maar omdat ie juicht bij een doelpunt. Echter kun je je als Feyenoorder vooraf toch wel bedenken wat voor reacties sommige mensen kunnen geven als jij gaat juichen bij een doelpunt voor de tegenstander.

2 oktober 2016 om 17:42

Mee eens, maar die reactie kwam nadat een paar gasten het nodig vonden om het publiek van Willem II te proveceren. Jammer dat zulke mensen het verpesten voor de rest, want iedereen moet gewoon rustig naar een voetbalwedstrijd kunnen kijken.

2 oktober 2016 om 17:42

In de Kuip gebeurd het ook, maar dan horen we vedetterut niet dat het schandalig is. Schijnbaar kan zo iemand zich niet als goede gast gedragen

2 oktober 2016 om 17:47

Nou nee, of heb jij op een zaterdagmiddag wel de behoefte om een supporter van de amateurploeg waar jouw club tegen speelt neer te slaan als hij juicht voor een doelpunt?

Het is niet alsof dit voor het eerst voorkomt hoor, al jarenlang zitten er bij elke Eredivisieclub tientallen tot honderden Feyenoorders op de tribune in de thuisvakken en er zijn vrijwel nooit incidenten. Ik kan mij ook nog wel herinneren dat Utrechters de Feyenoordsupporters een paar jaar geleden met riemen te lijf gingen omdat ze 'juichten'.

2 oktober 2016 om 17:51

Was er vandaag een incident in het Koning Willem II stadion of in De Kuip?

Waarom zou ik iets over ongeregeldheden in de Kuip moeten zeggen, ja het zal daar vast ook gebeuren, maar volgens mij heb ik het over een trend in het algemeen. Dat jij je dan gelijk op je pikkie getrapt voelt, omdat ik het vanuit een Feyenoordoogpunt zou bekijken heb ik niets mee te maken.

2 oktober 2016 om 22:21

Feyenoorders snappen dat niet. Een groot deel van de fans wilde ook juichen in 2011 als PSV tegen hen scoorde. Men had liever dat Ajax geen kampioen werd en Feyenoord (wat volop in strijd voor Europa League was) verloor, dan dat men aan de eigen ploeg dacht. Met andere woorden: een groot deel van de Feyenoord-fans weet wat het is om voor de tegenstander te juichen.

Een potje voetbal kijken gemixed MOET kunnen in NL, we leven notabene in Nederland, dat dit nog gebeurt is schandalig, in Spanje, Duitsland zitten ze allemaal door elkaar.

Idioot weer. Zijn wel de mensen die het hardst staan te roeptoeteren bij de volgende combiregeling. Levenslang stadionverbod en die Feyenoorders op de thuisvakken ook aanpakken - die horen daar gewoon niet te zitten. Helaas kan het niet normaal meer.

Je zou daar als supporter van de tegenpartij gewoon moeten kunnen zitten, maar het is wel verstandig om je wat in te houden. Dat zal mogelijk niet het geval zijn geweest, afgaande op reacties elders op internet. Is echter absoluut geen excuus voor dit primitieve wangedrag van de Willem II supporters.. Driewerf bah !

Er zaten wel meer dan een paar Feyenoord fans bij ons in het vak. Geen probleem mee, ook niet dat ze gaan juichen bij een goal van Feyenoord. Daarna gewoon weer gaan zitten en voetbal kijken. Maar er zaten er een paar bij die flink aan het provoceren waren. Niet goed wat er daarna gebeurd, maar je vraagt er dan wel om.

2 oktober 2016 om 17:38

Provoceren? wees eens specifieker.

3 oktober 2016 om 17:38

Als ze gewoon na het juichen waren gaan zitten, zoals de tientallen andere Feyenoord supporters om me heen, was er niets aan de hand geweest. Maar deze gasten bleven staan, stonden het thuis publiek uit te dagen, uit volle borst het hand in hand mee te zingen toen dit vanuit het uitvak gedaan werd. Dat je je als fanatieke supporter zo wilt uitdragen is prima, maar niet in het thuisvak van de tegenpartij.

Wellicht ten overvloede, maar nogmaals, ik keur absoluut af wat er daarna gebeurd. Maar Willem II had deze gasten al veel eerder tot de orde moeten roepen of moeten verwijderen van het thuisvak, dit zag je ver van te voren al aankomen.

Lekker spannend waar je zit. Respect voor elkaars mening en uitdraging voor welke club je supporter van bent.
Waar hebben we het nou eigenlijk over. Poeh jij bent voor Willem II en ik voor Feyenoord.
Zo als dat het verschil is, waard om je zelf zo te laten zien. Bah bah wat ben jij dan een droeftoeter zeg.

Vooropgesteld: van mij mogen alle Willem II-supporters die geslagen hebben een stadionverbod krijgen voor een jaar of vijf. Maar als je als supporter van de uitploeg in een thuisvak gaat zitten, dan snap je toch ook wel dat juichen voor je ploeg overkomt als een pure provocatie? Je moet zo verstandig zijn om dat niet te doen.

Dat is eigenlijk net zoiets als in een Ajax-shirt door het centrum van Rotterdam gaan lopen: je hebt het recht om dat te doen en iedereen die er agressief op reageert is een beetje zielig, maar toch: handig is het niet.

2 oktober 2016 om 17:42

Anders moeten clubs zich maar wat beter opstellen. Als Willem II haar eigen stadion niet eens uitverkocht krijgt tegen Feyenoord en er is een immense vraag onder de Rotterdammers, dan vergroot je je uitvak maar. Lost al een deel van de problemen op.

2 oktober 2016 om 17:45

Hoezo moet Willem II het uitvak vergroten? Alleen maar omdat Feyenoord zijn supporters niet onder controle heeft, die provocerend in een thuisvak gaan zitten? Los van het feit dat een burgemeester er ook iets over te zeggen heeft en deze wellicht niet op nog duizend extra Feyenoordfans te wachten zit ivm veiligheid. Wel typisch om alleen maar aan je eigen club te denken en niet aan andere zaken.

2 oktober 2016 om 17:49

Feyenoord heeft haar supporters niet onder controle? Wat is dit nou weer voor onzin, de club Feyenoord is hier helemaal niet bij betrokken.

Nee het is inderdaad veiliger om elkaar te hersens in te slaan dan ze gecontroleerd bij elkaar te zetten.

Buiten dat, wat heeft juichten met een doelpunt voor jouw club te maken met provoceren?

2 oktober 2016 om 17:50

De liedjes die ze zongen waren provocerend, niet het juichen.

2 oktober 2016 om 17:52

Selectieve verontwaardiging dit. Alsof supporters van de tegenpartij op handen worden gedragen als zij juichen voor een doelpunt in de Kuip. Als Ajacied ben ik ook eens in een bomvol stadion bij Sparta - Ajax in het thuisplubliek gaan zitten. Wanneer Ajax scoorde, ga ik niet als een idioot staan juichen, maar houd ik me gewoon koest. Had deze meneer ook moeten doen. Neemt niet weg dat je niet een persoon over de reling moet donderen uiteraard.

2 oktober 2016 om 18:13

In plaats van naar het probleem te kijken ga je wijzen op anderen. Het gaat er niet om of dit in De Kuip, op een amateurveld bij GVV Geldermalsen of in Bangladesh gebeurt, maar dát het gebeurt.

2 oktober 2016 om 18:22

Ik keur het zeker af, maar in Nederland kunnen wij eenmaal niet normaal met elkaar omgaan in het voetbal. Dat is niet iets dat vandaag wordt ontdekt ofzo en zeker niet iets wat 1 2 3 opgelost gaat worden.. Houd je dan lekker rustig, maak een gebalde vuist en geniet thuis lekker van je overwinning. Ben je van alle gezeik af.

2 oktober 2016 om 17:43

Jaar of 5? Maak er aub levenslang van en dikke boete van 2000 euro.
Lees meer op www.voetbalzone.nl

Walgelijke reactie van de Willem II supporters en tevens ongelofelijk dom van de feyenoorders. Zie ze er ook voor aan dat dachten dat ze dat wel ff konden doen. Heb je achteraf wel stoere verhalen (als feyenoorders in thuisvak juichen). Hebben bepaalde feyenoord wel een handje van (groene rook arena etc).
Viel toch ff vies tegen dit keer...
Als je roept dat gemixt zitten, gewoon moet kunnen, ben je of heel naïef, of niet zo slim. Misschien dat 't 60 jaar geleden nog kon maar iedereen die vaker in een stadion in NL komt , weet dat dit oerdom is. Dit is vragen om klappen, hoe triest ook, maar zo ver zijn we nou eenmaal gezonken.

Ach in de Kuip moet je ook niet als uitsupporter in het thuisvak gaan zitten en te juichen als de uitclub scoort. Dan lig je ook daar binnen de kortste keren beneden. Kan mij Feyenoord - Poznan herrinneren met zo'n incident.

Overigens gaat het vaak wel goed met uitfans in de thuisvakken, alleen hebben Ajax en Feyenoord helaas er een groepje tussen zitten dat zich niet kan gedragen in een ander stadion in het thuisvak. Alleen bij die clubs gaat het mis met dit soort dingen.

3 oktober 2016 om 08:04

Nee, dat niet. Echter vind ik de ophef erg overtrokken, vooral omdat we allemaal weten dat dit bij een Ajax of een Feyenoord in het thuisvak ook zou gebeuren. Nu gebeurd het een keer in Tilburg en dan heeft iedereen het er over dat het een schande is. Helaas is dit het voetbal anno 2016 in Nederland en is het niet mogelijk dat fans door elkaar zitten.

Eigen schuld zou andersom ook gebeurd zijn. (niet dat ik geweld goed keur)

2 oktober 2016 om 18:05

Nu is het ineens de schuld van iemand die zn club aanmoedigd en blij is met een doelpunt. Het is natuurlijk gewoon de schuld van een paar tot aan de kruin doorgesnoven randdebielen die geen raad weten met hun frustratie. Je moet het natuurlijk niet omdraaien.

2 oktober 2016 om 18:16

Het is ook spelen met vuur. In Nederland kunnen wij in het voetbal niet normaal met elkaar omgaan, dus houd je dan lekker koest en juich lekker van binnen hard.

Feyenoord, PSV en Ajax zijn grote clubs in Nederland. Dan is het volgens mij ook logisch dat er in dit geval Feyenoord supporters in Tilburg wonen. Die jonge gaat gewoon met een maat van hem naar een voetbal wedstrijd van hun twee favoriete teams en dan gebeurt er zoiets. Dat is toch te belachelijk voor woorden? En dat er dan nog mensen hier zijn die zeggen; Ja, hij lokt het zelf uit. Is al he-le-maal niet te begrijpen. Voetbal en sport in het algemeen hoort te verbinden. Als je dit soort dingen wil doen, spreek dan lekker af ergens langs een snelweg en sla daar elkaar de harses in! Maar doe dit niet in het bij zijn van kinderen.

Je moet het wel in de juiste context plaatsen. Die knokkerij ontstaat echt niet omdat die supporters alleen maar zaten te juichen. Ik hoor allerlei verhalen dat die Feyenoorders aardig liepen te provoceren. Zou ook niet de eerste keer zijn dat Feyenoorders tussen het thuispubliek zich niet kunnen gedragen.

Begrijp me niet verkeerd, iedereen hoort rustig tussen elkaar te kunnen zitten en te kunnen juichen voor hun club, maar je moet niet gaan lopen provoceren en spreekkoren inzetten.

Wat voor stoerdoennerij is dit nou weer?
Lachwekkend gehandeld. Laat iemand gewoon lekker genieten vd wedstrijd.
Kan me nog herinneren dat ik in de arena een joch zag zitten naast z'n pa met een NEC shirt aan. Nou ook maar in mekaar rossen?
Gaat echt nergens meer over.

2 oktober 2016 om 18:04

Ook niet in alle vakken op de Arena kan dat, als je een beetje informatie opzoekt of opvraagt dan weet je snel genoeg waar je wel en beter niet kan zitten.

2 oktober 2016 om 18:26

Ja want een stel depressieve hooligans zullen daar vast moeite mee hebben. Man dat soort mensen lach ik uit waar ze bij staan. Zielige gedoe.

waarom zitten er feyenoorders in het thuisvak zit word er dan gezegt. hoe wil je anders zo'n stadion vol krijgen?

2 oktober 2016 om 18:05

Wie zegt dat Willem II een vol stadion wil krijgen als daar Feyenoord supporters voor nodig zijn ?

2 oktober 2016 om 18:08

Iedere club wil een vol stadion en in een wedstrijd tegen Feyenoord heb je daar Feyenoord supporters voor nodig omdat er niet genoeg Willem II supporters zijn om het stadion vol te krijgen.

2 oktober 2016 om 19:23

Financieel gezien ja, maar sportief gezien absoluut niet. Ik kan me toch maar weinig Willem II supporters voorstellen die het een goed idee vinden om het thuisvoordeel te verruilen voor wat minder lege stoeltjes.

2 oktober 2016 om 19:54

Het bestuur daarentegen vindt een vol stadion uitermate prettig zeker bij een club als Willem II waar de bomen toch al niet tot de hemel groeien.

2 oktober 2016 om 20:58

Het is niet toestaan om de combi te omzeilen. Daar kun je zelfs een stadionverbod voor krijgen. Het lijkt me sterk dat het bestuur van Willem II bewust kaartjes voor Feyenoorders in de thuisvakken verkoopt. De dank daarvoor gaaf uit voor alle seizoen en clubkaarthouders die hun kaart uitlenen aan Feyenoorders om een extra kaartje te kopen.

2 oktober 2016 om 21:42

@ihen

Een aspect wat we nog helemaal niet genoemd hebben. De burgemeester van Tilburg geeft een vergunning voor Willem II - Feyenoord af in de wetenschap dat er 600 fans uit Rotterdam met een combi regeling komen. Mede op basis daarvan kan ook de politie inzet bepaald worden.

Maar goed, je blijft altijd houden dat lokale Feyenoord supporters met hun kinderen of via vrienden op de thuisvakken belanden. Dat gebeurt overal in Nederland. Bij veel clubs zijn er zat vakken waar dit ook kan en gedoogd wordt als de betreffende supporters zich voldoende aanpassen.

Waar ik me over verbaas dat er mensen zijn die het over de reling gooien van een Feyenoord supporter bagatelliseren en hem zelf de schuld geven? We hebben hier gewoon te maken met poging tot doodslag of zware mishandeling en dat alleen omdat iemand juicht voor de ' verkeerde' club.
Deze mannen zullen ongetwijfeld opgepakt worden en veroordeeld met alle gevolgen van dien, baan kwijt huis kwijt en dat alles omdat je je woede niet onder controle heb.....

2 oktober 2016 om 18:49

Doodslag? Weet je hoe diep het is voordat je de grond raakt vanaf die bewuste reling?

2 oktober 2016 om 19:15

Mag ik jou ook 3 meter diep met je hoofd naar beneden gooien? Kijken hoe jij er vanaf komt.

2 oktober 2016 om 19:26

Dat weet ik de hoogte is groot genoeg om ernstig letsel op te lopen. Je hoeft echt niet van 20 meter te vallen om je ernstig te verwonden of erger.

2 oktober 2016 om 20:38

Blijkbaar ken je de situatie niet.

2 oktober 2016 om 21:38

Ik heb de beelden gezien je kan knap ongelukkig terecht komen als ze je zo naar beneden laten lazeren.
Jij vind het schijnbaar wel meevallen, ik niet. Absolute randdebielen zijn het die zwaar gestraft dienen te worden.

en daarom... is NL al naar de klote. Dit kan al niet meer. Vervelende combidingen met busvervoer of trein. Bijvoorbeeld Ajax wat vaak om 12:30 uit speelt. Als Ajax bijvoorbeeld in Groningen moet spelen om 12:30 dan moet je al in de vroege ochtend in Amsterdam verzamelen om dan met de bus naar Groningen te rijden en dan na afloop van de wedstrijd nog terugrijden naar Amsterdam dan ben je rond 18:00 in Amsterdam en dan is het helemaal lachen als je dan nog bijvoorbeeld weer terug naar Groningen moet omdat je daar woont.
En dan nog de kleine uitvakken. Man man man... kijk ff iets naar de Oosterburen daar hebben ze hele grote uitvakken (natuurlijk ook grotere stadions maar goed) Schijnt dat Feyenoord met 600 man in het uitvak zat in een stadion van meer dan 10.000. Dat is gewoon veelste weinig. En die klote combi's zorgen ervoor dat je als vee wordt behandeld. Logisch dat mensen dan ook via omwegen gaan zoeken naar oplossingen en dan kom je vanzelf in een thuisvak terecht. Maar goed, ik weet niet of er is geprovoceerd maar dan vraag je er zelf wel om.

Het zijn ook altijd dezelfde kansloze types die het verpesten.

Ik ben vandaag als Feyenoorder in het stadion geweest, gejuicht voor beide doelpunten.. Niks aan de hand. Ik begrijp dat een vriend de Feyenoorder had meegenomen, maar die "vriend" had toch moeten weten dat hij tussen relatief fanatieke supporters zou zitten. Ik de Kuip zit ik op de luxe tribune en daar zitten ook vaak (zakelijke) relaties van diverse supporters die de tegenpartij steunen. Meestal doen zij dit redelijk ingetogen. Ik raad echter niemand aan om dat tussen de fanatieke supporters te doen.
Lang verhaal kort : juichen voor de tegenpartij kan, maar weet waar je dat doet. Anders gewoon intern juichen...

@deBaarsjes..ik ben het niet altijd met je eens, maat hier sla je de spijker op zijn kop...
In Nederland zijn de uitvakken op zich groot genoeg voor alle clubs, behalve voor Ajax en Feyenoord..Dit zijn de enige twee die steevast het uitvak uitverkopen..Daarnaast wonen de supporters werkelijk overal in NL..Daarnaasr hebben we bij Feyenoord al jaren de losse kaarten groep..Mensen die gewoon voetbal willen kijken waar dan ook zonder de ellende van de combi regeling.

Zelf bezoek ik vele uitwedstrijden van Feyenoord op "neutrale " vakken met lokale voetbal vrienden...
Op zich geen probleem, zolang je maar je als gast gedraagt....
Drink een biertje met elkaar..lul iver voetbal en de stad waarje te gast bent en je kan op deze manier een hele leuke dag hebben...

Zie hier alleen maar reacties van die zat fout en die zat fout. Maar zou het niet zo moeten zijn dat je gebroederlijk naast mekaar moet kunnen zitten. Zonder dat je mekaar de kop in slaat.

3 oktober 2016 om 16:29

Dat zou inderdaad zo moeten zijn, maar helaas zo werkt deze (voetbal)wereld niet (meer). Dus gewoon niet opzoeken en als supporter van de tegenpartij tussen de harde kern gaan zitten.

Er wordt alleen nog maar gesproken over dit idiote (mis)gedrag van die paar Willem II supporters, maar over die mensonterende liederen vanuit het uitvak hoor je niemand.

3 oktober 2016 om 16:32

Dat klopt, was in het stadion en heb het gewoon niet gehoord..

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren