Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax kondigt driejarige contractverlenging van Overmars aan

Laatste update:

Ajax wil langer door met de bestuurders Marc Overmars en Jeroen Slop. De Raad van Commissarissen is van zins om de directeur spelerszaken en de financieel directeur op de aandeelhoudersvergadering van 11 november officieel te herbenoemen. Dat maakt Ajax zaterdag bekend via het digitale thuis.

/

Enkele maanden geleden werden de intenties van Ajax met Overmars al duidelijk. De veelbesproken directeur ligt vast tot medio 2017, maar kan binnenkort zijn krabbel zetten onder een verbintenis tot de zomer van 2020. Voor Slop geldt dezelfde contractduur. Verder zal Edwin van der Sar, zoals eerder al aangekondigd, officieel in functie treden als directievoorzitter na het vertrek van Dolf Collee.

Ajax maakt tevens de salarissen bekend die Overmars en Slop tegemoet kunnen zien. Eerstgenoemde zal jaarlijks 300.000 euro bruto verdienen en dat bedrag kan via variabelen nog oplopen. Via specifieke prestaties op het eigen werkgebied kan Overmars nog eens 75.000 euro toucheren, terwijl de prestaties van het eerste elftal kunnen leiden tot een bonus van maximaal 250.000 euro.

Slop krijgt een bruto honorarium van 225.000 euro. Zijn persoonlijke werkzaamheden kunnen hem een extraatje van maximaal 50.000 euro opleveren, zo blijkt uit het bericht van Ajax. Overmars is sinds juli 2012 verantwoordelijk voor het technisch beleid; Slop ontfermt zich al sinds 1998 over de financiën.

Is het terecht dat Marc Overmars contractverlenging krijgt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
1 oktober 2016 om 15:43

Dit seizoen staat er een uitstekende selectie, waarvan Ziyech de enige dure aankoop is. Hopelijk inderdaad de ontbrekende schakel. Nieuwe trainer kost geld. Het voetbal is bij vlagen al beter dan vijf he De Boer. Milik voor veel geld verkocht, en word door de drie ton kostende Dolberg amper gemist. Overmars heeft het zo slecht nog niet gedaan. Vorig jaar is het kampioenschap op een haar misgelopen, maar om hem dat nou aan te rekenen. Goed nieuws wat mij betreft.

1 oktober 2016 om 17:04

Misschien verschillen wij hierin van mening maar ik vind 3,5 miljoen voor Duarte, 6,5 miljoen voor Sinkgraven en 3 miljoen voor vd Hoorn wel veel geld.. Niet vergeten dat zelfs een blinde TD Ziyech nog wel gekocht had. En niet vergeten dat het een paniek aankoop was om zn functie te redden.

1 oktober 2016 om 17:57

Je bedoeld basisspeler Sinkgraven en PL speler vs hoorn? Duarte inderdaad waardeloos bij Ajax, maar vooral al het goeds ff negeren.

1 oktober 2016 om 18:03

Voor een talent als Sinkgraven, en een speler als vd Hoorn zou ik eerlijk gezegd niet druk om maken, je gaat zien volgende zomer hoeveel geld Ajax zal hebben met alle spelers die worden verkocht.

1 oktober 2016 om 18:40

Leuk al die pegels op je rekening, en dan? Het kapitaal van een voetbalclub moet op het veld staan en dat is bij Ajax zeer zeker niet het geval. Daarom stelt het ook geen moer meer voor in Europa. Overmars is een aardige zakenman, maar hij heeft geen verstand van voetbal of sportieve ambtities. Het gaat niet om de centjes, het gaat erom dat je grote prijzen wilt winnen.

1 oktober 2016 om 21:14

Het kapitaal niet op het veld staan???
Volgens mij heeft Ajax heel veel kapitaal, zowel op de bankrekening als op het veld. Een zeer goede ontwikkeling dus.
Of wil jij zeggen dat er een NL club is met meer kapitaal op het veld?
De selectie die Ajax nu heeft gaat de komende jaren veruit het meeste kapitaal opleveren van ale clubs uit Nl.

Jij bedoelt dat Ajax een selectie moet samenstellen die CL voetbal haalt en daarin ook mee kan komen. En niet op de centen gaan zitten. Dat is heel wat anders.

Verder verbaast het me keer op keer dat iedereen naar Overmars wijst.
"overmars moet weg als er weer geen CL wordt gehaald!".
Als dat zo is bedoeld men dus eigenlijk dat het hele Ajax-bestuur weg moet en er een ander beleid gevoerd moet worden. Want Overmars werkt gewoon binnen dat beleid. En dat betekent o.a. niet zomaar met miljoenen smijten als je niet zeker bent, en al helemaal niet voor oudere spelers die nooit meer geld opleveren...

Maar a la, ik ben al heel wat jaartjes Ajacied en in al die jaren heb ik maar een TD meegemaakt waar ik echt 100% tevreden mee was: Leo Beenhakker.
Wat een wereld-elftal heeft die man toen naar Ajax gehaald zeg..

1 oktober 2016 om 21:50

@oranjeman,

Lol als er 1 ploeg is met kapitaal in het veld, dan is het Ajax wel.
Zelfs bankzitters (bazoer, Kenny en Anwar) staan in de spotlights.

Anwar kon al weg voor zo'n 13 miljoen euro.

1 oktober 2016 om 23:00

Natuurlijk zit er wel eens een miskoop bij. Van der Hoorn is voor 2,5 miljoen weer verkocht dus slecht 1 miljoen verlies op gemaakt. Sinkgraven is nog jong en is voorlopig basisspeler, om hem nu een miskoop te noemen gaat wat ver. Duarte is inderdaad een vreselijk miskoop. Echter toen Ajax hem haalde had ook PSV belangstelling voor hem en zat hij tegen het Nederlands elftal aan. Dus met dat in gedachte best een gokje waard.

Vergeet dan niet dat bij Milik vorig jaar voor 3 miljoen kocht en deze zomer voor 32 miljoen verkocht. En bijvoorbeeld Sanchez wonder boven wonder wist te strikken voor 5 miljoen en waarschijnlijk over 3 jaar 30 miljoen waard is. Ook wist hij Bazoer gratis op te halen, die nu een behoorlijke transferwaarde vertegenwoordigd. Zeg dat Milik en Bazoer samen ruim 50 miljoen opleveren dan mag hij er met 3,5 miljoen voor Duarte van mij best een keer naast zitten.

Eens, Ziyech had hij al veel eerder moeten halen. Echter heb ik een sterk vermoeden dat die transfer lange tijd werd geblokt door de conservatieve raad van commissarissen.

1 oktober 2016 om 15:48

Sinds Overmars er is heeft Ajax anders veel winst gemaakt. Verkopen doet die zeer goed. Met aankopen heeft hij af en toe een misser gehad, maar daar tegenover heeft hij deals als die van Milik en Dolberg doorgezet terwijl er twijfels waren. Vorige transferwindow heeft hij het zeer goed gedaan. Milik 30 mil, Cillessen 10+ mil, Fischer 5 mil, Van Der Hoorn kwijt geraakt. Daarnaast Sanchez (Die in belangstelling stond van ondermeer Barcalona en Basel) binnengehaald, Ziyech gekocht, Traore gehuurd, Krul kunnen we nog niet over oordelen. Dus het is logisch dat Ajax met hem door wil. Off: Leuk dat je eerst snel een korte reactie plaats en daarna hem gaat bewerken om zo bovenaan te staan.

Terecht, koopt slim in. Miljoenen verdient al en goed en goedkoop ingekocht. Younes, Dolberg en Sanchez gaan zeker met enorme winst ook verkocht worden op den duur!

1 oktober 2016 om 15:54

Ik denk niet dat younes voor veel geld verkocht wordt hoor. Technisch ventje met niet al te veel rendement en vooral heel lui als t om meeverdedigen gaat

1 oktober 2016 om 16:15

Je doet je naam inderdaad wel eer aan, younes is altijd dreigend en is de laatste wedstrijden steeds meer zijn vorm terug aan het vinden. Die jonge gaat voor veel verkocht worden over een paar jaar, let maar op

1 oktober 2016 om 16:17

Jij zegt maar wat. Zijn kwaliteit zit 'm juist in het feit dat hij zijn krachten spaart. Meeverdedigen doet hij wel degelijk trouwens

1 oktober 2016 om 17:08

Zijn vorm terug aan het vinden? Welke vorm? Hij speelt 2 mannetjes voorbij van Luik en loopt zich vast op de 3e. Nee man, 13 in een dozijn voetballer.

1 oktober 2016 om 19:30

Hij is net terug van een vervelende blessure, heeft een paar wedstrijden als een patatje gespeeld en liet tegen Luik zien op de goede weg te zijn. Rendement is de volgende stap. Wel vind ik dat Cerny meer kansen moet krijgen op zijn positie.

1 oktober 2016 om 16:32

Terecht. Tot Ajax straks weer flink op de kloten krijgt van een Europese club in de marge, en het pijnlijke gebrekkige aankoopbeleid weer zichtbaar wordt.

1 oktober 2016 om 16:43

Als je puur naar prestaties kijkt (het blijft tenslotte een professionele Sportclub) dan heeft Overmars een behoorlijk slecht beleid gevoerd. Alleen als je naar het geld kijkt, dan heeft hij het goed gedaan.

Ik hoop dat hij het licht gaat zien. Afgelopen zomer zijn er een paar goede spelers gehaald.
Maar het gevoerde beleid is structureel verschrikkelijk geweest. Als je je scouting nauwelijks gebruikt, doek het dan gewoon op. Scheelt je geld. En dan maar hopen dat je voldoende redelijk spelers haalt, zodat je geld kan blijven genereren.

Zoals de vlag er nu bij hangt is hij geen zegen voor Ajax en ik vind het dan ook betreurenswaardig dat zijn contract verlengd zal worden.

1 oktober 2016 om 19:38

Het vervelende aan Overmars is dat hij geen oog voor talent heeft en daardoor verkeerde spelers aantrekt. Naar de scouting luisteren deed hij eerder te weinig, maar nu Veldmate er is gaat het al wat beter kijkend naar de aankopen Cassierra en Sanchez. Voor zijn komst was de enige scout met genoeg overtuigingskracht (gelukkig maar) John Steen Olsen die Dolberg (en veel andere toppers: oa Eriksen, Zlatan) naar de club gehaald heeft. Qua geld genereren doet hij het prima, Ajax heeft er financieel zelden zo goed voorgestaan, maar hij moet wel blijven luisteren naar de mensen om zich heen. Als hij dat doet heb ik geen problemen met zijn contractverlenging.

1 oktober 2016 om 17:23

die miljoenen zijn eerder binnengekomen door de transfers van ronaldo en bale dan door overmars

Voetbal international meld dat het om een 4 jarig contract gaat.....

Overmars heeft goede dingen laten zien, maar ook erg veel fout.
Laat anticiperen op transfers en teambelang.
Concurrenten die zich beter en beter maken.
Te lang de portemonee dichthouden en dan geld uitgeven aan de verkeerde talenten..

2 jaar lijkt mij max.
Anders Jordi Cruijff polsen.
Lijkt mij een sterke en krachtige directeur

1 oktober 2016 om 15:47

Misschien wel, maar het beleid is ook wat veranderd nu he. Dus denk dat hem een stuk minder valt aan te rekenen dan men vermoedt

1 oktober 2016 om 15:54

En waarom lijkt jordi cruijff jou een sterke directeur? Heeft niet veel bijzonders bewezen hoor..

1 oktober 2016 om 15:55

Zal beide wel waar zijn. Waarschijnlijk telt VI vanaf nu tot 2020 terwijl Voetbalzone het heeft over een verlenging van 3 jaar van zijn contract die nu tot 2017 loopt, wat dus ook op 2020 uitkomt.

Over Overmars zelf.
- Dit jaar prima geanticipeerd op vertrekken. En kreeg uiteindelijk over aankoop Ziyech (want anticiperen was door interesse) kreeg hij zelfs nog wat kritiek omdat we al veel middenvelders hadden (het is dus nooit goed).
- Concurrenten maken zich beter, maar Ajax wordt ook beter. Talenten groeien door en paar goede aankopen gedaan die Ajax absoluut beter maken. Dit jaar veel minder breedte aankopen dan de jaren ervoor.
- De portemonnee gaat hij natuurlijk niet over. Hij kan niet alles kopen wat hij wil omdat hij aankopen ook moet verantwoorden bij de Rvc. Die hielden dit jaar lang de knip dicht, wat het voor hem ook moeilijker maakt.

Ik zou zeggen, laat hem lekker zitten, structureel is Ajax echt goed bezig, de jeugd dringt weer aan, en wat betreft aankopen gaat het ook steeds beter. Financieel wordt de club ook nog altijd gezonder wat ook deels te danken is aan het sterke handelen van Overmars.

1 oktober 2016 om 16:38

Volgens mij had Ajax een plan om weer Europees verder te komen... Dan moet je niet de hand op de knip houden aangezien iedereen kon zien dat de selectie simpelweg niet sterk genoeg is en was. Daarbij was de publieke opinie de reden waarom er zo wordt gezeikt over het feit dat Ziyech werd aangetrokken. Daarbij ook gewoon een fout om eerder spelers te kopen, dat Rostov is helemaal niet zo'n sterke ploeg. Dan moet je ook nog maar afwachten of de selectie dit seizoen sterk genoeg is voor de titel, dat denk ik eerlijk gezegd niet omdat ik denk dat PSV sterker is en Feyenoord misschien wel eens kan verrassen. Ik vind dit geen goede keuze van Ajax en ik denk dat een gemiddelde TD in de eredivisie dit ook gewoon voor elkaar krijgt.

1 oktober 2016 om 17:58

Voor die hand op de knip moet je dus bij de RvC zijn en niet bij Overmars. Zoals ik hierboven al zei heeft Overmars ook gewoon mensen die zijn werk controleren, hij heeft geen blanco cheque waarmee hij maar kan uitgeven wat hij wil.

Jij zegt: het is een fout om eerder spelers te kopen, Jeron zegt hierboven Ajax anticipeert te laat op transfers. Dit geeft precies aan hoe een TD het dus nooit goed kan doen. De 1 wil dat hij anticipeert en rekent hem daar op af als hij het niet doet, de ander zegt koop pas na het verkopen en rekent hem er op af als hij het niet doet.

Rostov is geen sterke ploeg, maar toch verslikken 2 top clubs uit de Eredivisie zich er aan, misschien is die ploeg toch beter dan wij denken. Of het moet wel heel toevallig zijn dat ze beide een offday hadden.

Ik denk dat de gemiddelde TD voor minder dan 30mil al akkoord was gegaan bij de deal van Milik, omdat die minder ervaring hebben met de top en hoe het er daar aan toe gaat. En zoals je zelf al zegt, het is afwachten of de selectie sterk genoeg is voor de titel. Daar kan je nu dus nog niks over zeggen, dus kan je hem er ook moeilijk op afrekenen. Misschien krijgt Feyenoord na het verlies net zo'n verval als vorig jaar en begint Ajax met Ziyech heel goed te draaien. We weten het niet, dus daar kan je iemand nu ook nog niet op afrekenen.

1 oktober 2016 om 16:07

Het is een verlenging van drie jaar, dus totaal een vierjarig contract ja.
Overmars kan er weinig aan doen dat hij niet veel kan uitgeven. De RvC bepaalt hoeveel er tenslotte uit gaat en daar heeft hij weinig tot geen invloed op.

1 oktober 2016 om 16:30

@ Jeron, Erg veel fout? Je bedoeld hij heeft ook foutjes gemaakt. Of noem jij geflopte huurspelers en Duarte erg veel fout?
Want tegenover die geflopte spelers zet ik veel meer goede aankopen.
Ik noem bijvoorbeeld een:
- Milik
- Younes
- Dolberg
- Sanchez
- Cassiera
- Ziyech
- Cerny
- Bazoer

1 oktober 2016 om 17:00

Dolberg, Cassiera, Sánchez en Cerny noemen terwijl ze nog helemaal niks bewezen hebben... Die kun je nog lang niet als geslaagd afvinken. Daarbij moet je ook maar afwachten of Bazoer nou zo veel geld gaat opleveren als Bosz het niet zo in hem ziet zitten. Daarbij heeft hij ook te vaak spelers gekocht die niet geslaagd zijn of amper een verbetering zijn. Daarbij is het aantrekken van Sinkgraven ook verschrikkelijk stom geweest voor 7 miljoen. Dat terwijl het middenveld toen al vrij vol was, en dat er zo veel talenten in de jeugd zitten. Van der Hoorn, Duarte, Viergever ook van die voorbeelden. Daarbij mag je huurspelers ook zeker meerekenen, aangezien die gewoon beoogd basisspeler zouden zijn maar het helaas niet werd wat ze hadden verwacht.

1 oktober 2016 om 18:00

Iemand na een handje vol goeie wedstrijden niet geslaagd noemen, maar owee een aankoop een waardeloos debuut heeft, dan is het wel al meteen een miskoop. Haha oke.

1 oktober 2016 om 18:06

Liever van Gaal als directeur, die weet meer met jeugd te doen dan die Jordi.

Ik ben benieuwd wat de ajacieden hiervan vinden? Hij geeft niet veel geld uit, maar nu staat toch een erg goede team. Dit Ajax is in mijn ogen de sterkste Ajax sinds jaren.

1 oktober 2016 om 15:48

Dat wordt komende jaren Europees niks voorstellen. Overmars heeft in mijn ogen zijn kans gehad om zich te herstellen (na de zeperd van vorig jaar), maar heeft er dus niks van geleerd (zie dit jaar CL voorronde) en is dus in mijn ogen incompetent.

Ziyech halen? Ja dat kon elke Vz'er wel zien dat dat nodig was. Sanchez en Cassiera vind ik dan wel wat knapper, maarja daar tegenover staan dan wel weer 100 mislukte spelers.

1 oktober 2016 om 15:50

Sanchez 5 mil, Cassierra 5 mil en Ziyech 11 mil. Het valt allemaal toch wel mee? Daarnaast is Overmars goed in het verkopen. Kijk maar naar Milik, Cillessen en Fischer vorige transferwindow. Ik ben geen fan van Overmars, maar hij doet het gewoon prima.

1 oktober 2016 om 18:29

Hij heeft dit jaar de selectie behoorlijk versterkt. Ondertussen net zo veel kwaliteit in huis als Psv. Ze gaan elkaar steeds beter vinden.

Qua financiële prestaties de juiste man. Koopt goedkoop in en verkoopt erg goed.
Qua sportieve prestaties niet de juiste man. Afgelopen zomer tijdens de CL voorrondes 2 basisspelers verkocht. Ziyech pas gekocht na uitgeschakeld te zijn voor de CL en puntverlies tegen Roda en Willem II.

1 oktober 2016 om 15:58

Alleen Milik werd tijdens de CL voorrondes verkocht toch? Cillessen ging pas na Rostov weg. Ik vond dat juist wel sterk, Barca wilde (naar de verhalen dan) niet dat hij nog speelde, maar toch rekte Overmars het tot na de wedstrijd.

Iedereen heeft voornamelijk kritiek op Overmars, maar eigenlijk is het veel bijzonderder dat Slop er nog zit. Als je er vanaf 1998 zit heeft hij dus al heel wat stormen overleeft. Daarnaast was hij dus mede schuldige aan de financiële malaise die de huidige directie moest weg werken.

1 oktober 2016 om 20:44

@ronzie

Dat vind ik juist goed, waarom wil iedereen toch steeds andere mensen zien. Wat is de garantie dat ze het beter, laat staan, gelijkwaardig gaan doen? Ik denk dat ervaring in deze belangrijk is, dat heeft Slop inmiddels, hij weet ook hoe het niet moet vanuit het verleden en werd destijd vooral gefronteerd met heel veel overbodige aankopen, geen financieel directeur die daar wat mee kan.

1 oktober 2016 om 22:31

Ik ben het ook met je eens hoor. Zolang er niks rigoureus fout gaat mogen bestuurders van mij blijven zitten en hun werk doen. Zorgt voor stabiliteit en voorkomt dat trainers te veel macht krijgen waardoor er een gebrek aan lange termijnvisie is. Ik probeer alleen maar te zeggen dat alle haat/kritiek op Overmars niet helemaal terecht is. Maar mensen zien bestuurders graag net als spelers en trainers, ze moeten weg zodra het slecht gaat. Terwijl dat een club juist alleen maar slechter maakt.

Kan iemand een rijtje met spelers noemen waar op meer dan 30 miljoen winst is gemaakt?
Was Milik niet gewoon de beste deal van deze eeuw?

1 oktober 2016 om 16:43

Die financieel directeur kan toch gewoon zijn eigen salaris bepalen. Hij is niet voor niets financieel directeur.

Overmars maakt progressie, laatste jaren is hij prima bezig met goede aankopen. Natuurlijk een paar missers maar elke club maakt zulke fouten

1 oktober 2016 om 20:45

Juist! Dat krijg je als je gewoon wat kansen geeft en voor continuteit gaat, dan kun je leren van je fouten, in plaats van ze steeds opnieuw te maken.

Ik heb sterk mijn twijfels, als Overmars dit seizoen weer geen kampioen wordt dan is dat al voor het derde jaar op rij. En dan moet Ajax nog 3 jaar door met hem! Wie zegt dat het dan beter zal gaan?

sjonge jonge jonge, die marc heeft behoorlijk wat opgeleverd voor ajax maar bijna alle aankopen zijn gewoon: mislukt, te slecht of het is weer het zoveelste talent wat weer de tijd nodig heeft...
koop gewoon 2/3 spelers van 25+ en stap eens af van de lange termijn, al dat geblaar. het valt niet zo op omdat over het algemeen de hele competitie achteruit is gegaan maar wat een belabberd niveau is ajax de afgelopen 8 jaar.

natuurlijk heeft marc ook wel wat goede tranfsers verricht maar over het algmeen vind ik het persoonlijk 3x niks. neem dan desnoods een buitenlandse trainer die wel ziet dat dit niet werkt

1 oktober 2016 om 17:42

Zo iemand als Sanchez bedoel je? Voor 5 milj gehaald en nu al elke cent terug verdiend.

Tuurlijk zijn er missers, maar toch ook veel goede aan/verkopen. Milik is wellicht wel de top. Overmars heeft meer geld verdiend dan uitgegeven en toch een aantal keren kampioen en de andere jaren er dicht genoeg bij. Vergeet niet hoe het was voor Overmars en de andere kwamen. Financieel ruk en qua kampioenschap nog erger.

Ja er moet nog eea verbeteren, maar het staat nu veel beter dan enkele jaren geleden. Groei gaat met stappen. Verwacht niet in eens te veel.

Overigens betaald ook Onana zich nu in rap tempo terug.

1 oktober 2016 om 18:03

Onzin!!! Check ff al zijn aankopen na voordat je zomaar wat uitkraamt. De spelers die mislukken hebben ook amper wat gekost op duarte 3.5 miljoen na. Nou big deal? Alsof andere td's het beter doen. Kom aub niet met Brands want ook hij haalt uiteindelijke bankzitters.

1 oktober 2016 om 18:09

Overmars doet het goed financieel, maar je hebt gelijk eerlijk gezegd zie ik 3 steunpilaren eentje op doel, eentje in de verdediging en eentje in het middenveld zodat we een sterke ruggengraat hebben maarja, gewoon lekker afwachten.

Neeeee, pleasee andere directeur spelerszaken en waarom moet zo'n vent nog zo veel verdienen, zijn bijna spelersalarissen!

Overmars gered door Ziyech en de 2 Columbianen.
Daarnaast goed verkoopwerk. Ik ben absoluut niet overtuigd van
zijn kunde op inkoopgebied. Als gezegd, Ziyech paniekaankoop,
2 Columbianen op advies van Veldmate & Co en Traore vooral
vanwege Bosz binnen kunnen hengelen. Hij krijgt credits
voor Milik en Younes, maar kijk eens naar de onevenwichtige
selectie. 1 Linksback en nog een matige ook, veel te veel
middenvelders en al jaren de selectie kwalitatief ondermaats.
Dus een dikke onvoldoende. Maar Ajax is op bestuurlijk niveau
gelijkwaardig aan het werk van Overmars, dus verbazen doet dit
voorstel voor verlenging mij niet; ik ben niet anders gewend....

1 oktober 2016 om 19:34

Overmars heeft Veldmate en Bosz ook aangesteld. De selectie is gewoon goed.

Beste nieuws van de hele transferperiode, eindelijk continuteit binnen de club, niet steeds van mensen en beleid veranderen, maar fouten maken, leren en steeds sterker worden. Je ziet de club en Overmars groeien.

Overmars heeft er voor gezorgd dat het kapitaal zowel op het veld als op de bank staat. Vergelijk dat maar eens met Feyenoord en Psv. Geen honderd miljoen op de rekening en een minder waardevolle selectie. Natuurlijk zal niet iedereen bij Ajax het volle pond opleveren, maar er zit heel veel transferwaarde in Ajax. Uiteindelijk gaat Ajax daardoor weer de bovenliggende club gaan worden, want over een jaar is Champions League geen zekerheid meer voor Nederlandse clubs.

1 oktober 2016 om 20:05

Zo is het Mayarood. Het kapitaal staat nu op het veld EN op de bank! Er staat echt een selectie potentie. Al weet je maar nooit natuurlijk wat dat gaat opleveren. Maher zou ook minimaal voor 20 a 25 miljoen verkocht worden...zo zeiden ze na zn aankoop... in de provincie .......... Noord-Brabant, dus garanties heb je nooit. Maar als ik naar de huidige selectie kijk en de spelers die overmars gehaald heeft, dan staat er ook kapitaal in het veld:
Dolberg
Ziyech
Sánchez
Klaassen
Bazoer
Younes
El Ghazi
Cassiera
Zijn allemaal gasten waarvan sommige al een mooie transfersom hebben gekost (ziyech, Sachez, Cassiera) maar die waarschijnlijk ook gaan opleveren. Kapitaal op het veld EN op de bank. En dat voor de helft minder salaris dan de best betaald TD van Nederland....marcel Brands! Kom er dus maar in met de gebroken grammofoonplaat van "maar Ajax wil toch ver in Europa komen" , want die van " het kapitaal moet in het veld staan" gaat niet meer op dames................................ en heren.

Wat kan het toch snel gaan hè in de voetballerij?!

1 oktober 2016 om 20:14

En die CL (en haar poen) zijn we over een paar jaar, ongeacht dat gewauwel van wie hoeveel punten haalt, als Nederlandse clubs sowieso kwijt. Ik denk dat ze ook daar op aan het anticiperen zijn bij Ajax. Maar als ze op andere plekken in Nederland financiële Harikiri willen plegen met het kapitaal enkel en alleen in het veld, dan gaat Ajax daar, zoals zij er nu voor staat, alleen maar de vruchten van plukken tov PSV etc. Overmars mag van mij daarom nog wel drie jaartjes blijven

Als je kijkt hoe Ajax ervoor stond toen Mark begon en hoe de club er nu voor staat dan is er goed werk geleverd. Zeer zeker ook door Marc Overmars. Het heeft even geduurd maar mannen als Overmars en van der Sar beginnen gewend te raken aan hun nieuwe bestaan en rol. Ajax is op alle fronten aan het groeien en het lijkt vooralsnog alleen nog een stuk beter te kunnen worden.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren