Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schürrle bezorgt Real wéér misstap, Dost blijft scoren

Laatste update:

Real Madrid lijkt even de kluts kwijt. De zege op Sporting Portugal in de eerste groepswedstrijd van de Champions League kwam nog gelukkig tot stand, maar ook Borussia Dortmund slaagde er net als Villarreal en Las Palmas in om de ploeg van Zinédine Zidane op een gelijkspel te houden. Sporting Portugal won tegelijkertijd van Legia Warschau, dankzij onder meer een doelpunt van Bas Dost.

/

Borussia Dortmund - Real Madrid 2-2
In een zeer enerverende eerste helft waren de ploegen van Thomas Tuchel en Zidane aan elkaar gewaagd, al verscheen het doelpunt van de Duitsers vrij laat op het scorebord. Keylor Navas moest in het eerste kwartier in actie komen op pogingen van Gonzalo Castro en Pierre-Emerick Aubameyang, terwijl Ousmane Dembélé de bal over het doel van los Merengues schoot. Een handsbal van Cristiano Ronaldo na een vrije trap van Aubameyang werd niet met een strafschop bestraft, tot onvrede van die Borussen.

Een heerlijke aanval van Real Madrid leidde vervolgens, tegen de verhouding in, de 0-1 in. Na voorbereidend werk van James Rodrigues en Gareth Bale, met de hak, schoot Ronaldo het leer achter Roman Bürki. Real Madrid won vervolgens meer duels op het middenveld dan Dortmund, maar Navas moest daarentegen wel in actie komen op pogingen van Aubameyang en Sokratis Papastathopoulos. In de 44e minuut kwam Dortmund alsnog op gelijke hoogte: Navas werkte een vrije trap van Raphaël Guerreiro tegen Raphaël Varane aan, waarna Aubameyang het laatste zetje gaf.

/

Dortmund startte sterk aan de tweede helft en leunde vooral op de ingevingen van Dembélé, die de defensie van Real Madrid hoofdbrekens bezorgde. Vanaf de zestigste minuut liet het team van Zidane zich meer gelden en was een kopbal van Bale over de lat een voorbode van de 1-2. Na voorbereidend werk van Ronaldo werkte Karim Benzema het leer tegen de paal, waarna de rebound voor Varane was. Real Madrid had mogelijkheden om de score uit te breiden, maar tegelijkertijd moest ook Navas attent blijven. In de 88e minuut viel alsnog de 2-2: Varane was te laat om te voorkomen dat André Schürrle het leer hoog in het doel schoot en daarmee de eindstand bepaalde.

/

Sporting Portugal - Legia Warschau 2-0
Het team van Jorge Jesus legde in de eerste helft al de basis voor een zege op het bezoek uit Polen, dat in de eerste groepswedstrijd al met 0-6 klop had gekregen van Borussia Dortmund. Sporting had in de eerste 45 minuten volop balbezit, domineerde het spel en nam na 28 minuten de leiding via een heerlijke volley van Bryan Ruiz. Nog geen tien minuten later was Dost aan de beurt. Adrien Silva kreeg alle ruimte om de Nederlander van een precieze voorzet te bedienen, waarna de spits met een lage volley de 2-0 én zijn vijfde goal in vijf wedstrijden voor Sporting tegen de touwen werkte.

Na de onderbreking was Legia niet in staat om een aansluitingstreffer te forceren. Sporting zocht zelf naar een derde doelpunt, maar Arkadiusz Malarz verleende geen medewerking. Zo keerde de doelman onder meer een schot van Adrien Silva. Sporting, dat de eerste groepswedstrijd ongelukkig van Real Madrid verloor, speelde het duel professioneel uit en maakt zich nu op voor een confrontatie met Borussia.

Bas Dost is niet te stoppen! Doelpunt nummer vijf, in vijf duels (Y)

Geplaatst door voetbalzone op dinsdag 27 september 2016

Wie gaat hoger in de groepsfase eindigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb vandaag een prima Real Madrid gezien. Het grootste deel van de wedstrijd op de counter, maar jeetje.. Ik heb in tijden niet meer de messcherpe counters van vandaag gezien. Vooral de 1-0 was een schoolvoorbeeld van de perfecte counter, met uitgerekend Ronaldo die hem dan binnenschiet. Een klasse goal.
Verder waren vanaf de kant van Real Madrid Varane, Ramos maar vooral Kroos erg goed vandaag. Het was ook leuk om te zien dat Real weer speelde in de formatie van onder Ancelotti, maar James was jammer genoeg iets minder, net als Benzema. Het gevolg hiervan, is dat het middenveld van Real meerdere malen werd overlopen, en hier zie je, ondanks de ontevredenheid van bepaalde fans, dat Casemiro toch een belangerijke speler is voor dit Madrid.

Helaas hebben we de 3 punten niet mee kunnen nemen uit Dortmund, door die late treffer van Schurrle, maargoed. Door de recent enorm goede vorm van Dortmund, en het mindere spel van Real de afgelopen weken, verwachtte ik ook dat het een zware partij zou worden. 2-2 is gezien het spelbeeld dan ook een verdiende uitslag. Een misstap zou ik het dan ook niet perse noemen, want Dortmund uit is niet een wedstrijd waarvan je eigenlikk verplicht bent hem te winnen.

27 september 2016 om 22:48

Inderdaad, Real speelde niet slecht en 2-2 bij Dortmund is gewoon een prima resultaat.
Ik zat bij de goal van Schurrle nog te denken aan gevaarlijk spel door die omhaal daarvoor maar heb het niet goed gezien om daar een oordeel over te geven

27 september 2016 om 22:52

Overdrijven is een ook een vak. Ik heb juist een veel beter bvb gezien dat op alle momenten van de wedstrijd domineerde en met heel veel lef speelde. En een real wat goedkoop wou winnen dmv van een dode spel moment of een counter. Zelfs de kansen waren denk ik 15 tegen 6 voor bvb. Bvb was duidelijk de betere.

27 september 2016 om 22:59

Wat een afgunst weer hoor, op het live-meepraten lieten mensen ook weer zien hoe geobsedeerd ze kunnen zijn.. Real Madrid hanteerde de counter als tactiek, de tactiek die Real Madrid met afstand als beste kan uitvoeren. Dortmund heeft niet heel de wedstrijd gedomineerd, ze waren gewoon de aanvallende partij. Ze speelden inderdaad met veel lef, maar dit kwam ze 2x bijna heel duur te staan, en ze moesten 2 overtredingen met een gele kaart maken om 2 zekere goals te voorkomen.. Dit is geen makkelijke spelopvatting, maar een tactisk Alexis.

27 september 2016 om 22:59

Alexis09
Ik zeg nergens dat Real de overwinning verdiende. Uit bij Dortmund is gewoon een moeilijke wedstrijd en dan pas je je aan op de tegenstander. Real wachtte af en ging opzoek naar de fouten van Dortmund om daaruit te kunnen profiteren.
Tuurlijk was Dortmund dominanter en hadden ze meer kansen. Dortmund speelde prima en Navas heeft er een aantal ballen goed uitgehouden.
Niettemin is 2-2 gewoon een prima resultaat voor Real en speelde Real zelf ook niet verkeerd

27 september 2016 om 22:59

Sinds wanneer is een counter goedkoop? Jij probeert hier goedkoop te scoren. Nee Dortmund dat met een eigen goal op 1-1 kwam dat is zeker lekker goed?

Dortmund was beter dan Real maar Real was niet helemaal onder de indruk van Dortmund en naar mijn idee is dit het Real wat we graag zien. Lekker counteren en scoren van de situaties waar ze gewoon gevaarlijk zijn door de lange mensen. Dat is gewoon klasse en het ware nette goals, zeker niet goedkoop.

27 september 2016 om 23:14

Met zo'n spelers vind ik counteren zeer zeker goedkoop, laf zelfs, maar dat is puur omdat ik er niet van houd.

Buiten dat had Dortmund verdiend om te winnen vind ik, als je naar de mogelijkheden kijkt.

27 september 2016 om 23:21

madrid fans zijn door de jaren heen echt verandert in een resultaatploeg , als men maar wint , de manier waarop is geen issue,

een miljardenploeg dat countert als een degradatieploeg tegen een borussia dortmund en als men wint komt men spreken van dominantie en klasse

natuurlijk kun je kiezen voor de counter , wilt dit dan zeggen dat je amper initiatief moet nemen om counters op gang te zetten

27 september 2016 om 23:25

Real Madrid heeft nu eenmaal de spelers voor het counter-voetbal. Als je spelers als Ronaldo en Bale voorin hebt, spelers die minder zijn in de kleine ruimte, en (letterlijk en figuurlijk) excelleren in de grote ruimtes, zou je als coach in een moeilijke wedstrijd dan kiezen voor balbezit, met het grote risico dat je er door Aubameyang wordt uitgecountert, of ga je zelf op de counter spelen? Ik denk niet dat ik deze vraag moet beantwoorden.

27 september 2016 om 23:25

Voetbal is voetbal, daarin zitten verschillende speelstijlen en er is niet een stijl die minder is dan een ander, dat is een persoonlijke mening.
Daarnaast draait voetbal tegenwoordig alleen nog maar om winnen en geld en is vermaak pas op plaats 2

27 september 2016 om 23:28

Madrid is op papier veel sterker dan Dortmund, maar de vorm is tot nu toe zeer matig. En dat tegenover een Dortmund dat ijzersterk bezig is. Dan is het een logische keuze dat Zidane voor de counter kiest. Daarom speelde James ook.

Is het mooi? Niet echt. Maar resultaat staat voorop, helemaal in CL. Dan heb je geen tijd om puntverlies nog goed te maken.

27 september 2016 om 23:36

Gewoon een laffe counter ploeg. Jammer dat zn mooie club hier genoegen meeneemt.

28 september 2016 om 00:49

alexis09

Ik ben over het algemeen vrij negatief over het veldspel van Real Madrid onder Zidane. Vanavond ben ik dat minder.

Ik vond bvb tegenvallen, en zelfs een beetje dom spelen. Ze voeren de pressie niet goed uit, en ze laten te veel ruimte tussen de tweede en derde linie. Dat Real daar gebruik van zou maken kon je zien aankomen. Dat dat slechts één keer tot resultaat heeft geleid mag bvb tevreden stellen, want na de 0-1 waren ze het kwijt, en werden ze ook niet gevaarlijk, op een bevlieging van Dembele na.

De 1-1 was een fout van Navas. Dan verwacht je een Dortmund met vertrouwen in de tweede helft, maar niets was minder waar. Het initiatief lag bij Real. De 1-2 was dan ook geen verrassing.

Wat je Real kwalijk kunt nemen, is dat ze te ver achterover leunen. De wissel van James deed ze ook geen goed, want met drie man op een lijn kreeg Weigl meer protagonisme in de wedstrijd, en plots begon Dortmund te voetballen.

Pas in het laatste kwartier speelde Dortmund met vertrouwen, ook gemotiveerd door de achterstand. Dat leverde nog een leuk kwartier op, maar heeft wel je beeld van de wedstrijd in zijn geheel beïnvloed. Lijkt me.

Al met al is 2-2 een terechte uitslag, waar vooraf Real heel blij mee zou zijn, maar achteraf Dortmund zijn handen mee dicht mag knijpen.

Ik had vooraf verwacht dat Dortmund vrij eenvoudig zou winnen. Dat heb ik verkeerd gezien. Ze kunnen heel goed voetballen, maar dat hebben ze vanavond nagelaten. Het is nog een jonge, onervaren ploeg. Ik vrees dat ze het heel moeilijk gaan krijgen tegen Sporting, en in Bernabeu moeten ze echt minder respect tonen, anders krijgen ze daar klop.

28 september 2016 om 02:02

Zidan kijk uit je word onslagen hahahaha

28 september 2016 om 02:19

Ach stop maar het dromen en kijken naar 20 jaar geleden, die tijden zijn er niet meer en het voetbal is veranderd. Zie het afgelopen EK. Teams die goed kunnen aanvallen doen dat en krijgen de deksel op de neus, teams die counteren doen dat en winnen de potjes en prijzen.

Je kunt niet blijven hangen in het verleden en ik persoonlijk kan meer genieten van de uitbraken, publiek dat helemaal tekeer gaat bij een counter en de snelle goals dan dat eindeloze getik dat uiteindelijk gewoon saai wordt. Je kan 80% de bal hebben en er niks mee doen of 20% de bal hebben en een paar keer uitbreken en het publiek vermaken. Doe mij maar counters.

Teams als Dortmund, Bayern en het Barca van Enrique doen het ook steeds meer en het is gewoon prachtig om te zien. Real kan dit al jaren en ze hebben al een aantal keer laten zien dat countervoetbal heel mooi kan zijn. Zie de wedstrijd tegen Ajax een paar jaar geleden.

Ieder zijn mening natuurlijk maar het enige wat telt is resultaat, niks anders. Natuurlijk wil ik dat Real overtuigend voetbal speelt en wint maar als ze lelijk spelen en ze winnen daarmee wedstrijden en pakken prijzen dan heb ik daar geen problemen mee.

28 september 2016 om 08:10

@Andonis: tot mijn ongenoegen moet ik erkennen dat je met jouw uitleg het dichtst bij mijn beleving van de wedstrijd zit. Ik heb geen moment het serieuze idee gehad dat bvb dit even zou klaren en de dominantie werd niet uitgedrukt in de hoeveelheid balbezit of kansen per se, maar in de nervositeit tijdens balbezit. Moet ik wel zeggen dat real puur op individuele, voetballende kwaliteit niet domineerde, maar wel op mentaliteit. Tot slot vond ik de rol van clattenburg wel frustrerend en was ik zwaar op zoek naar de videoref. Hoe auba in de slotfase voor duwen geel kan krijgen en ramos niet, is me een raadsel. Hoewel..ramos had al geel natuurlijk, die tweede geel geef je niet zomaar natuurlijk.. -.-

28 september 2016 om 09:14

As Dortmund

Dit is iets wat ik vergeten ben te melden. Clattenburg valt mij al vaak negatief op, en ook nu weer. Ik kreeg het gevoel dat hij in het voordeel van Madrid vloot, op de inworpen na.

Het spelbeeld werd niet zozeer door hem beïnvloed.

27 september 2016 om 22:54

Zo he. Jij solliciteert zeker naar een baan bij een van de in Spanje gevestigde pro-madrid nieuws media.

Real zag er niet uit. Geen idee erachter, veel slordigheden, bijna alle spelers onzichtbaar. Alleen Navas(wist zich te herstellen) en Varane speelden een goede wedstrijd.

Het is dat Dortmund het liet afweten in de verdediging, want voetballend en opbouwend waren ze beter.

27 september 2016 om 23:02

Heb je de wedstrijd gezien is mijn vraag.

Is het uberhaupt wel mogenlijk dat bijna alle spelers van een team onzichtbaar zijn? Ik vraag het me af.

Dat je juist Navas als een van de betere spelers noemt, die bij tijden een onzekere indruk achterliet, zegt dan ook genoeg

27 september 2016 om 23:04

Jij hebt zeker na 20 minuten weggezapt. Want afgezien van de twee keren dat Navas de bal niet vasthield heeft hij geweldige reddingen verricht de rest van de wedstrijd.
Helemaal als je bedenkt dat hij terugkomt van een blessure.

27 september 2016 om 23:15

TheJurgenKlopp,
Dit was gewoon echt een slechte wedstrijd van Real. Met alle respect, maar je mag wel wat meer van Real verwachten wat een slappe hap vandaag. Dortmund is nog rustig geweest.

27 september 2016 om 23:21

Precies mijn punt dus Spekky. Als je hier 'een prima Real' hebt gezien' dan kan het niet anders dan dat je verwachtingen van de Koninklijke merkbaar gedaald zijn.

27 september 2016 om 23:22

Het zou wel knap van mijzelf zijn als ik na 20 minuten kijken alleen al al de informatie uit mijn posthierboven zou kunnen afleiden. Navas heeft enkele prima reddingen gehad, maar de fout bij de 1-0 was ronduit amateuristisch. Als keeper is het eerste wat je leert om als je de bal wegwerkt, dit met prioriteit naar de zijkanten doet, en als het niet anders kan dan door het midden, dat je er dan ook voor zorgt dat je de bal buiten de gevarenzone brengt. Ik heb Navas door de hele wedstrijd heen ballen te vaak met zijn vuisten weg zien stompen, waar hij de bal gewoon kon vangen. Het zal er wellicht idd aan liggen dat hij net van zijn blessure terugkomt, maar een uitzonderlijk goede partij keepte Navas niet

27 september 2016 om 23:23

Ok kerel. Als jij van dit Real hebt kunnen genieten, wie ben ik dan om dat je te ontnemen.

27 september 2016 om 23:27

Ik heb genoten van enkele counters die Real Madrid uitvoerde. Ik zeg nergens dat het spel goed of uitstekend was, of dat ik van het spel zelf genoot, want dat was ook niet of in mindere mate het geval. Dat leid jij uit mijn reactie af.

Wat sommigen hier doen, is zeggen dat Real Madrid verschrikkelijk speelde, van het kastje naar de muur werd gestuurd, en niets te vertellen had in het spelbeeld. Dit klopt echter voor geen metrr

27 september 2016 om 23:32

Ik denk dat meerderen dat uit je reactie zullen afleiden aangezien je in je post nogal positief te spreken bent over het spel. Allemachtig...

Een nee...wat jij in je tweede alinea beschrijft is niet waar. Mensen hebben alleen vraagtekens bij je verwachting.

Laat ik het zo stellen, misschien dat je het dan begrijpt:
Met het huidige spel van Madrid zal Barcelona zeer weinig te vrezen hebben tijdens een aankomend Clasico.

Kort samengevat zag Real er gewoon inspiratieloos uit en de meeste spelers presteerden onder hun kunnen.

27 september 2016 om 23:55

@Origami

Nou gefeliciteerd dat Barcelona niks te vrezen zou hebben. Ik dacht dat Real in hun vorm met Danilo op links gewoon zou verliezen vandaag. Misschien vergezocht, maar date jij soms met Michael Owen?

28 september 2016 om 00:00

Ik noem een enkel keer Barcelona als voorbeeld en een Madridista raakt gelijk op z'n teentjes getrapt. =`

Ik zal de volgende keer wel een ander team noemen.

28 september 2016 om 08:12

Dat zeiden de Barcelona supporters ook voor de tweede clasico van vorig jaar, toen Barcelona 12 punten voorstond, en Real Madrid niet in vorm was. De wedstrijd eindigte echter in een 1-2 overwinning voor Real Madrid in het Camp Nou. Je reactie heeft hier dus geen toegevoegde waarde.

28 september 2016 om 08:14

Misschien kun je een leescursus gaan volgen? Ik heb in mijn post enkele goede dingen opgenoemd die ik tijdens de wedstrijd zag, maar citeer dan eens uit mijn post enkele zinnen waaruit blijkt dat ik het spel van Real Madrid in het algemeen als heel positief beschouwde?

28 september 2016 om 10:37

De opstelling klopt niet in mijn ogen. Je kan met Casemiro spelen tegen de betere ploegen, maar tegen de kleinere ploegen moet je sowieso met Isco en James durven te spelen, want die jongens zijn gewoon hun talent aan het verkwisten.

Navas
Carvajal
Varane
Ramos
Marcelo
James
Modric
Kroos
Isco
Bale
Ronaldo
28 september 2016 om 12:23

Wat is in jouw ogen promadrid media dan? Want dat zij As en Marca al een tijd niet meer. Zul jij vast niet weten als 'niet' Spanjaard.

Spel van Real was dramatisch en de voorhoede was nog slechter. Benzema is wederom 15kg te zwaar en CR speelt tegen zichzelf.

28 september 2016 om 00:47

Het was toch voornamelijk Dortmund dat domineerde. Het was wat slordig in de afwerking, waardoor Real Madrid in de wedstrijd bleef. Dortmund had naar mijn mening recht op de zege. Verder waren de counters van Real wel ijzerscherp en ze waren vandaag zeer effectief.

Dortmund daarentegen nam vooral in de eerste helft wel erg veel risico en de verdediging speelde ook erg ver van de goal. Ook de reden waardoor de 0-1 viel. Al met al een mooie wedstrijd gezien met een hoog tempo en ik ben wederom onder de indruk van het veldspel van Dortmund. Zeer onvoorspelbare combinaties in een hoog tempo.

Wat heb ik genoten van deze wedstrijd en met name van die Varane heerlijke verdediger is dat zeg, en nog maar 23 jaar. Real gaat er veel van genieten in de toekomst!

27 september 2016 om 22:49

Klopt eindelijk weer een echte sterke wedstrijd van hem. Dat was de Varane wat ik in 2013 heb gezien en van heb genoten. Hoop dat Varane dit kan volhouden.

27 september 2016 om 22:51

Speelde echt goed ja! Best verrassend dat hij de voorkeur krijgt boven Pepe toch? Pepe was de laatste tijd echt heel goed (inclusief ek) vond ik.

27 september 2016 om 22:54

Varane speelt al een tijdje, aangezien Pepe geblesseerd raakte. Nu Pepe weer terug is, doet Varane het uitstekend, dus er is voorlopig geen reden om Pepe te laten spelen boven Varane

27 september 2016 om 22:55

Oh dat had ik ff gemist, Thanx.

27 september 2016 om 23:08

Tegen aubameyang heb je een snelle verdediger nodig dat is varane

27 september 2016 om 23:27

Dat zal de keuze inderdaad alleen maar makkelijker hebben gemaakt. De grote kracht van Aubameyang is zijn snelheid, en door Varane op te stellen counter je dat meteen.

27 september 2016 om 22:58

Varane schiet alleen maar de bal uit de stadion meer niet... zo gecharmeerd ben ik niet zo van hem...

27 september 2016 om 22:47

Neenee zeker geen geluk. 2-2 is een terechte uitslag. Heb wel genoten van beide ploegen. Varane wat een wedstrijd en Benzema mag wel vaker op de bank zitten.

27 september 2016 om 22:52

Die eerste goal gewoon geluk dat die bal precies goed valt nadat navas hem zo raar wegbokst, en 2e goal was gewoon gevaarlijk spel van aubemeyang

27 september 2016 om 23:03

Navas maakte een fout, net zoals Dortmund een fout maakte bij Varane's doelpunt. Aubameyang was overigens al bezig met een omhaal toen Carvajal als een gek binnen vloog. Dortmund verdiende deze gelijkspel, en misschien zelfs meer.

27 september 2016 om 23:11

Volgens mij komt de 1-2 door een afgeslagen bal van benzema dus wel even bij de les blijven.. ik noteer een assist haha

27 september 2016 om 22:49

Meer dan terechte uitslag, weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien? Dortmund had zelfs nog wel een overwinning verdiend als je kijkt naar de mogelijkheden.

27 september 2016 om 22:51

Geluks ploeg? Gewoon een terecht gelijkspel. Als er een ploeg perse meer had mogen hebben dan was het Dortmund, Qua kansen verhouding en wedstrijdbeeld dan.
Ik vond RM heel erg matig en het zegt eigenlijk genoeg dat Varane de beste man was..

27 september 2016 om 23:09

Ze hadden verdorie een penalty moeten krijgen! lol

Over het algemeen vond ik het wel oke maar dat is dan ook alles gezegd. Sommige momenten waren wel goed maar we werden weer overlopen zeker de 1ste helft. Varane deed het deze wedstrijd subliem. Was voor mij aan de kant van Real motm. Ramos was echt matig vond ik. Spel moet echt beter de komende weken. Maar beter dat het in het begin is dan op het einde. Op naar de volgende wedstrijd.

Ik zeg het niet vaak maar wat was dit een leuke wedstrijd om na te kijken!

Dortmund wat een team.

Nou lekker toto van 750 misgelopen door dit gelijk spel. Dortmund had moeten winnen en hadden het verdiend ook.

27 september 2016 om 22:48

750 mislopen is nog altijd beter dan 750 verliezen, zie het maar zo!

27 september 2016 om 23:14

Ja ben maar 10 euro verloren dus valt reuze mee.

27 september 2016 om 22:51

Gewoon dom om op deze wedstrijd 750 euro te zetten man

27 september 2016 om 22:59

Hij heeft er niet zoveel opgezet, he.

27 september 2016 om 22:59

Dat heeft hij toch ook niet gedaan slimmerik.

27 september 2016 om 23:02

Dan nog is het dom.

27 september 2016 om 23:06

Oh sorry, excuses

27 september 2016 om 23:13

Nee ben 750 misgelopen had Dortmund op winst en de rest had ik allemaal goed met een sidebet dat Dost ging scoren, en dan gaat alles goed behalve deze wedstrijd.

27 september 2016 om 23:20

En hoezo is het dom om op Dortmund te zetten, naar mijn idee waren ze ook beter. Alleen het is dat Real zo effectief is en elke kans ook gelijk een dulpunt is waar Dortmund de betere kansen had maar minder effectief waren waardoor het een gelijk spel word. En het blijft een gok die toto, voor hetzelfde had Dortmund wel gewonnen dan had ik dus 757 euro te pakken.

27 september 2016 om 23:06

M'n vriend won 195 euro en liep de 600 mis, omdat Real niet won, maar gelijkspeelde. En volgens mij ook verkeerd ingezet op Club Brugge.

27 september 2016 om 23:17

Ja in ieder geval 195 euro beyer iets dan niets.

27 september 2016 om 23:23

Haha, dat is waar inderdaad. Hij was in ieder geval blij met de uitslagen xD. Bekijk het positief, morgen weer een kans :D.

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar Ronaldo trapt opnieuw na! Waarom doen scheidsrechters niks? Ook vorig seizoen al.

27 september 2016 om 22:52

En duidelijk hands.. maar ik bemoei niet

27 september 2016 om 22:54

Was inderdaad natrappen... Zo zonde, heeft hij echt niet nodig.

Uiteraard wordt er niks tegen gedaan. De commentator zag het ook in de herhaling maar zei er niks van, viel mij op.

27 september 2016 om 22:58

Een miljarden business.. maar er blijven wedstrijdbeslissende fouten worden gemaakt door de arbitrage. Hands en natrappen inderdaad, overduidelijk op beeld. Het vasthouden van de spits van Dortmund in de 16.. ik snap het conservatieve denken niet meer. Ga werken met camerabeelden, liever gisteren dan vandaag!

27 september 2016 om 23:09

Frustratie natrappen en duidelijke handsbal over de hoofd gezien. Sommige scheids zien de natrappen wel of niet, dus die kan ik scheids niet kwalijk nemen, maar hoe in de wereld was die handbal buiten de 16 geen vrije trap? Dat viel me erg snel op, maar voor de rest niet veel geks gebeurd om vingers te wijzen ofzo. Daarom denk ik dat we moeilijk iets erachter kunnen zoeken helaas ook al zouden we dat heel graag willen weten.

Als neutrale supporter een heerlijke wedstrijd gezien met vooral aanvallend spel. Over de hele wedstrijd gezien maakte Dortmund toch wat meer aanspraak op de winst, maar met een 2-2 kunnen ze uiteindelijk tevreden zijn.
Bij Madrid speelde Varane en Modric een sterke wedstrijd, James en vooral Benzema speelde slecht. Dat Benz er zolaat werd uitgehaald is voor mij nog steeds een raadsel.

Navas vond ik ook allesbehalve uitstekend keepen. Sommige ballen pakt hij prachtig, bij andere momenten staat hij zeer twijfelachtig te keepen of slecht gepositioneerd.

Bij Dortmund waren ze sterk in balbezit, maar in balverlies was het wat minder. Madrid was gevaarlijk bij zowat iedere counter. Als Casemiro en Marcelo terug zijn en Modric terug speelt op zijn vertrouwde plek met zijn normale taken, zie ik dit Dortmund verliezen als ze opnieuw zo zouden spelen. Daarnaast zeer mooie acties gezien van Dembélé, wat een speler!

27 september 2016 om 22:50

Navas is pas ook net terug van een blessure en dit is pas zijn eerste wedstrijd dit seizoen. Het zag er wat onwennig uit maar soms zag je wel zijn klasse. Als hij wat meer wedstrijden gaat spelen da n wordt hij vanzelf beter.

Wel knap dat Ronaldo gewoon iemand mag natrappen in de 16 zonder bestraft te worden wn hands maken ook trouwens.

Knap van bvb dat eigenlijk de winst verdiende.

Dortmund vond ik beter en verdiende in mijn ogen de 3 punten, real vond ik saai om eerlijk te zijn, maar ze hebben gewoon kwaliteitsvolle spelers die het verschil maken. Dembele kon met zijn kansen de wedstrijd afmaken. Ik vond gotze en james zo pover, hadden in mijn ogen geen enkele impact op de wedstrijd. Weigl en varane in mijn ogen man of the match.

Verdomme werdt dat Real soms op een hoopje gespeeld door dit Dortmund. In de tweede helft leek het een tijdje of ze niet meer konden gaan , maar toen gingen ze er weer voor en waren ze alweer de bovenliggende partij. Dortmund doet hier vandaag zichzelf enorm tekort.

Zwak optreden van Dean trouwens. Overduidelijke strafschop voor Dortmund en Ronaldo had er afgemoeten met rood.

Real Madrid echt zwak voetbal weer. Maar het resultaat is niet al te slecht voor hun.

27 september 2016 om 23:02

zoals scheidsrechters niet alles zien, zie jij overduidelijk ook niet alles. Aangezien Dean niet de scheids was... Maar je hebt over het algemeen gelijk, al vond ik Dortmund niet echt beter. Madrid liet Dortmund ook komen en gaf hun de ruimte toen zij een voorsprong hadden. Daarbij mag Dortmund ook blij zijn dat Bale hem niet op het eind raakt.

27 september 2016 om 23:05

Mike Oliver Clattenburg of Dean Oliver, ken zijn juist niet juist meer. Maar dit is gewoon een hele wakke scheidsrechter, al langer dan vandaag.

28 september 2016 om 00:00

@thiago

Je bedoelt dat Real Dortmund elke keer liet voetballen om ruimte voor de counter te creëeren en als ze zelf even aanzetten Dortmund direct onder druk kwamen of Real direct scoorde. Dortmund top en een 2-2 verdiend maar beter waren ze niet.

Een mooie wedstrijd met een mooi resultaat. Bij vlagen een goed Real gezien maar toch een aantal punten hier: Ten eerste, beste Danilo, kun je alstublieft je man dekken. Ten tweede Ramos oh waar liep hij op rare plekken af en toe. Zijn partner, Varane speelde echt geweldig en dankzij hem hebben we niet verloren. Ook modric speelde subliem. Navas speelde ook prima, ik wil toch nog zeggen dat er een lichte zwabber aan die bal zat. Kroos was het symbool van het laconieke spel van real wat ook al te zien was tegen o.a. Las Palmas. Dom, zeker omdat je tegen duitsers speelt. Pak de leerpunten en op naar het weekend!

Terecht gelijkspel wat mij betreft. Alleen heb ik wel steeds meer twijfels met de voetbalvisie van Zidane. Zeer late wissels. James had al eerder gewisseld moeten worden, speelde een drama pot. En waarom Morata zo laat inbrengen? Je kunt hem beter gebruiken in de omschakeling dan Benzema.

Dostão blijft maar doelpunten maken. Tot nu toe is hij een heerlijke vervanger van Slimani. Hier kan Sporting goed van profiteren als Dortmund/Real Madrid ergens nog meer punten laten liggen.

Man of the Match: Varane. Hoe hij Aubamyang uit sprint. Een van de snelste centrale verdedigers op dit moment

27 september 2016 om 23:15

Hij speelde samen met Modric een geweldige wedstrijd. Varane had ook zijn man echt prima gedekt ieder keer en krijgt zo een ongelukkige rebound bal op z'n gezicht bij de gelijkmaker, maar voor de rest echt prima gespeeld. Vervolgens ook nog zo gretig blijven en de 2-1 te scoren. Samen met Modric Motm inderdaad.

27 september 2016 om 23:54

Nou iedereen weet dat Auba's eerste meters traag zijn. Maar over het algemeen laat Auba Varane achter. Varane is wel ontzettend snel.

Wedstrijd verdiende geen winnaar. Normaal wordt dit op een negatieve manier gezegd, maar ik bedoel het juist op een positieve manier. Wat een heerlijke pot was dit zeg, genieten!

Eerste kwartier heb ik een Dortmund gezien die Real Madrid met de rug tegen de muur zette. Real leek zelfs onzeker over hun eigen kunnen. Dit werd uiteindelijk door een goed uitgespeelde counter en een ietwat gelukkige doelpunt weer geneutraliseerd.

De gelijkmaker van Dortmund was verdiend maar niet minder op het gebied van 'geluk'. De keeper had hem overal heen moeten wegboksen, behalve daarheen.

Tweede helft was in het algemeen wat minder, op de laatste 10-15min na. Ik heb met name genoten van Dembele. Moet beetje leren schieten, maar dat wordt echt een grote. De twee wisselspelers inclusief onze Emre zijn ook heerlijke talenten om van te smullen als voetballiefhebber.

2-2. Verdiende uitslag en zullen beide teams wel vrede mee hebben.

Dortmund, een parel van een team, maakt er nog een redelijk vermakelijke wedstrijd van. Real Madrid weer schrijnend, maar dat zijn we betreurenswaardig genoeg gewend.

Tuchel, verlos de liefhebber van Zidane!

28 september 2016 om 00:31

Ik vond Dortmund, op de laatste tien minuten na, niet sterk.

Ik ben een liefhebber van hun speelwijze, maar ze waren angstig. Helemaal na de 0-1. Ik vond ze ook niet goed staan na de tweede linie, en daarom was het wachten op een counter.

Real geeft het weer weg, want loopt te ver achteruit na de goals.

Pas de laatste tien minuten gooide ze de schroom van zich af, en zag ik meer druk.

Deze ploeg is jong, en onervaren op dit niveau. Hopelijk ontwikkelen ze zich daarin, en gaan ze meer vrijuit spelen wanneer ze weer een topploeg tegenkomen.

28 september 2016 om 00:49

Zeker. Ze bewogen niet voldoende naar voren als team wanneer Real wilde opbouwen, dat deden de aanvallers vaak als individuen. Hoogstwaarschijnlijk toe te schrijven aan de angst voor de snelle counters. Maar of compact staan, of niet naar voren gaan.

In balbezit voldoende, met hun twee halfspelers heel ver naar geschoven, de snelle flanken, Aubameyang die inzakte om superioriteit te creëren op het middenveld, en Weigl uitstekend in de punt naar achter.

Zonder bal, echter, valt er nog veel te sleutelen voor Tuchel. De organisatie werd bij tijd en wijlen uit elkaar getrokken, omdat ze Kroos en Modric niet van de bal kregen, dus onvoldoende druk zetten als team. Ze ogen nog jong met het spelen van zo'n enorm hoge lijn.

Wel echt genieten. Een van de mooiste teams van het afgelopen decennium.

28 september 2016 om 00:53

Ja, precies. In balbezit is het mooi, maar zonder bal gevaarlijk. Real kon daar echt meer schade aanbrengen, en het leek alsof ze bij voorsprong met die wetenschap speelden.

De wissel James, Kovacic gaf Weigl meer vrijheid omdat Real met drie middenvelders naast elkaar ging spelen. De druk die James op Weigl zette verdween, en Dortmund liet vanaf dat moment zijn beste spel zien.

Het is jammer dat ze nu een tweeluik tegen Sporting moeten spelen, want dat kan zo maar de verkeerde kant opvallen. In Bernabeu zie ik ze niet winnen.

Dortmund heeft het vandaag jammer genoeg zelf laten liggen, ze hebben genoeg kansen gehad om de wedstrijd te winnen en waren het grootste deel van de wedstrijd de beter spelende ploeg. Real Madrid was erg effectief in de counter vanavond. Verder een hele vermakelijke wedstrijd gezien en blij dat Schürrle uiteindelijk nog de 2-2 maakt, maar er had meer in gezeten voor Dortmund.

Als neutraal kijker heb ik toch stiekem genoten van deze wedstrijd. Ik hoopte eerlijk gezegd op nederlaag voor Real natuurlijk aangezien ze de rivaal zijn, maar dat terzijde speelde Dortmund toch echt zoals ik gehoopt had. Namelijk heerlijk aanvallend voetbal in eigen huis wat dus te verwachten was. Real speelde erg afwachtend en ondanks dat Dortmund net de betere ploeg leek te zijn kregen ze een goede kans en die werd gelijk prachtig benut door een lekkere assist van Bale die met wat geluk bij Ronaldo terechtkomt en vervolgens geweldig benut wordt.

Ik had verwacht dat Real op de counter zou spelen, maar niet zo afwachtend. Ze speelden naar mijn mening nog wel onder hun niveau en dit is al bijna maand zo. Het was niet dramatisch, maar ze hebben kwaliteit zat om echt veel beter te spelen. Counteren was prima, maar verder te afwachtend spel. Nu 3 keer achter elkaar gelijkgespeeld tegen ploegen in gele shirt haha. Toeval? Tweede helft hield Navas voornamelijk Real in 't spel door wat geweldige reddingen, maar aan de andere kant had Benzema 2 gouden kansen om te scoren, maar hij speelde als een pepernoot voor zover het mij opviel. Verder heb ik weer echt mogen genieten van Modric jeetje wat was hij toch geweldig vandaag.

2-2 was perfecte samenvatting als uitslag voor de wedstrijd als je alle kansen bij elkaar optelt. Scheids had twee keer kunnen fluiten buiten de 16 voor Dortmund bij een overtreding en in eerste helft Ronaldo duidelijk handbal bij vrije trap en aan de andere kant zouden sommige scheids fluiten op de mislukte omhaal van Auba tegen Carvajal waaruit vervolgens Schurrle de gelijkmaker wist te maken.

Ronaldo speelde op zich ook redelijk goed wedstrijd. Af en toe dreigend en had makkelijk Benzema op scorebord kunnen zetten als Benzema wat beter omging met zijn kans (vooral die van eerste helft).

Ook leuk moment voor de Real/ronaldo fans tijdens de handshake tussen hem en Zidane.

Vraag me af wat Real fans vinden van dit Real en hoe ver jullie denken dat het team zal komen als er geen vooruitgang komt in resterende matches.

27 september 2016 om 23:08

Auba raakte Carvajal niet eens, dat zie je in de herhaling heel goed. Carvajal valt als een zwaan en stond snel op om bij de scheids zijn beklaag te doen en om zo de goal af te laten keuren.

27 september 2016 om 23:12

Je hebt gelijk, maar als je bijv. Spaanse liga kijkt zou je toch denken dat 50% van de scheids daar voor fluiten haha. Ik vond daarom ook terecht dat er niet werd gefloten, want Auba raakte hem inderdaad niet en Carvajal stond gelijk op.

27 september 2016 om 23:17

Ik begrijp de verwarring, ik dacht ook meteen dat de goal zou worden afgekeurd, als je zag hoe Carvajal naar de grond ging, maar in de herhaling was het pas echt goed zichtbaar dat het een swalbe was. Goed gezien van Clattenburg ook.

27 september 2016 om 23:54

Als neutrale kijker kun je niet stiekem genieten.

Je geniet juist stiekem omdat je een Barcelona supporter bent en dus geen neutrale kijker.

27 september 2016 om 23:57

Ah ja, als je het zo bekijkt klopt het wel inderdaad. Ik bedoelde neutraal als in het heeft geen impact op me wat Real hier als resultaat boekt, maar aangezien het rivalen zijn mogen ze best verliezen. Ik kijk dit soort poule fases altijd zo tot de knockout fases =p, maar ik begrijp je en je hebt gelijk haha.

28 september 2016 om 00:05

Sorry kon het weer niet laten haha. Veel kijkplezier toegewenst voor morgen in iedergeval.

28 september 2016 om 00:19

Dank je wel! Hopen op een leuke match, jij ook =).

Modric heeft echt laten dat hij de beste cm is. Wat is die man goed zeg. En Hopelijk volgende wedstrijd morata in de basis

27 september 2016 om 23:16

Modric en kroos op een middenveld, daar heb ik van genoten vanavond! Wat een kwaliteit...

Dit Real zal niks winnen dit seizoen, totaal geen instelling en wil, en achterin is zo zwak dat ze voor de zoveelste keer dit seizoen een voorsprong uit handen geven, denk dat Zidane de winterstop niet haalt als ze zo inspiratieloos blijven spelen.

Sorry maar de titel ......schürrle bezorgt Real wéér misstap , vind ik echt niet kunnen . Dortmund behoort bij de top 10 van Europa . 1 gelijkspel uit bij Dortmund is gewoon een goed resultaat .

Geweldige wedstrijd van beide partijen! Real dodelijk in de counter en Dortmund prachtig pressiespel. Vond dat Dortmund wel het meest een overwinning verdiende, maar met dit spel kunnen ze het Real thuis ook lastig maken. Dembélé is een geweldenaar, wat een controle en zelfvertrouwen op zijn leeftijd. Dortmund heeft een paar pareltjes aan talenten zeg..

pit pit pit, poooh mooie goal van Schulle

VZ hebben jullie de wedstrijd echt wel gezien? De zogenaamde handbals van Ronaldo welke een strafschop had moeten zijn? Wat een onzin. Het was hands ja, maar de muur stond 3 meter voor de rand van de 16.

Wat vond ik die danilo weer slecht hoor. Werd volledig het oerwoud ingestuurd door dembele, en bijna alle makkelijke ballen gaf die weg.

Een enorm vermakelijke wedstrijd met een erg hoog tempo, die inderdaad geen winnaar verdiende.
James en Benzema vielen me erg tegen en ik vraag me af of coentrao echt zoveel slechter is dan Danilo.
En die handsbal Van Ronaldo was buiten de 16 (zei de verslaggever zelfs nog), dus nooit geen penalty.

Was lijkt me een terechte uitslag.
Zidane heeft imo wel een fout gemaakt door Benz te laten starten ik had liever Morata gezien.
Dortmund was fel en ze jaagden goed. Real zat te loeren op de counter en een goal die daaruit voortkwam was wel erg mooi.
VZ komt weer zoals bijna altijd met een te negatieve titel..misstap..poeh, dit was dortmund uit.
Als Real wat geconcentreerder was hadden ze zelfs IN duitsland gewonnen.
Maar goed..typisch weer.

Real was verder erg slordig, en James ik weet niet wat hem bezielt maar hij speelde barslecht.
Varane speelde erg goed ondanks zijn fout. Mooi voor hem dat hij het enigzins goedmaakte door te scoren.
Jammer van de terecht afgekeurde goal van CR, het scheelde niet veel.

Real is verder niet in al te goede doen destemeer ik dit reslutaat kan waarderen.
Er moet nog een hoop beter gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren