Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zaakwaarnemer Touré gaat helemaal los: ‘Dat was mijn opa ook gelukt’

Laatste update:

Dimitri Seluk en Josep Guardiola zullen wel nooit vrienden van elkaar worden. Eerstgenoemde is de zaakwaarnemer van Yaya Touré en gaf aan dat Guardiola zijn cliënt voor schut had gezet, door hem niet te selecteren voor de Champions League. Guardiola zei dinsdag dat hij Touré pas weer op zou stellen als Seluk zijn excuses zou aanbieden, maar dat is de belangenbehartiger niet van plan.

/

Dinsdag haalde Seluk al keihard uit naar Guardiola en in de Daily Mirror doet hij er nog een schepje bovenop. De zaakwaarnemer stelt dat Guardiola helemaal niet zo goed is als dat wordt gezegd en geschreven. “Hij was succesvol bij Barcelona en Bayern München, maar kijk eens goed naar die successen”, zegt Seluk. “Het team dat hij overnam bij Barcelona was gebouwd door zijn voorganger Frank Rijkaard en hij had geluk dat hij Lionel Messi had. Het was Messi die Barcelona maakte, niet Pep.”

“Luis Enrique bewijst nu wel dat het succes van Barcelona niets te maken had met Guardiola”, vervolgt Seluk. “En in München was er hetzelfde verhaal. Bayern won de treble voordat Guardiola het overnam, ze hadden al een geweldig team en een geweldige organisatie. Het was gewoon onmogelijk voor hem om te falen. Mijn opa zou ook wel kampioen zijn geworden met dat team. Carlo Ancelotti zal Bayern aan de top houden, maar het verschil is dat ik denk dat hij met Bayern ook de Champions League zal winnen.”

/

Seluk heeft gehoord dat veel mensen blij waren toen Guardiola na drie jaar vertrok bij Bayern: “Hij kan niet omgaan met spelers met een persoonlijkheid”, aldus de zaakwaarnemer. “Hij wil alleen werken met spelers die bang voor hem zijn en precies doen wat hij zegt. Het eerste wat hij deed toen hij bij City kwam was ruzie maken met Yaya en met Joe Hart, twee van de grootste spelers bij de club. Hart is de keeper van Engeland, Yaya is vier keer Afrikaans Voetballer van het Jaar geweest. Dit zijn allebei grote persoonlijkheden en daar houdt Guardiola niet van.”

“Wanneer je voor het eerst in iemands huis komt, dan moet je de mensen die daar wonen met respect behandelen”, vindt Seluk, die helemaal los gaat. “Je gaat niet naar iemands huis toe om te zeggen dat de mensen die daar wonen moeten vertrekken. Bij Barcelona was dat ook al zo: Samuel Eto’o moest weg, Zlatan Ibrahimovic kostte zestig miljoen euro en werd een jaar later verkocht voor twintig miljoen euro… Het gaat altijd alleen om Pep en om niemand anders. Maar Yaya is een professional en hij zal blijven doen wat de club van hem vraagt. Aan het einde van het seizoen (als zijn contract afloopt, red.) zal hij vervolgens met een opgeheven hoofd vertrekken. Als City hem wil blijven betalen en hem niet wil laten spelen, dan moeten ze dat zelf weten. Maar als hij vertrokken is zullen we de waarheid vertellen over Guardiola, en de fans van City zullen dat niet leuk vinden.”

Josep Guardiola gaat respectloos met Yaya Touré om

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In de media hoor je alleen maar wat Seluk er van vindt. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe Toure er over denkt.
Triant hij uberhaupt wel met het eerste?

21 september 2016 om 09:40

Toure staat hier voor 100% achter lijkt mij, want ook hij kon per direct afstand nemen van uitlatingen van zijn zaakwaarnemer.

21 september 2016 om 09:45

Yaya Toure spreekt in de media via diens zaakwaarnemer. Niet woord voor woord uiteraard, maar in grote lijnen. Dit kun je dus zien als Yaya Toure.

21 september 2016 om 13:33

Toure houd zich liever stil. Anders loopt ie straks weer een cake mis voor zijn verjaardag.

21 september 2016 om 15:05

Het klopt wel wat hij zegt. Alle speler die voor zich opkomen moet altijd weg bij pep. (Zlatan/etoo), (manszukic/schweinsteiger) (hart/toure). En er blijven altijd de lievertjes over.

Haha, net een soap dit! Even popcorn pakken, ben benieuwd hoe Pep hierop gaat reageren.

21 september 2016 om 12:59

Als Pep verstandig is dan reageert hij hier niet op. Alles wat Seluk is gebaseerd op zijn mening.

21 september 2016 om 15:10

Maar de mening van Seluk is wel grotendeels onderbouwd met keiharde feiten. Pep heeft de naam de grootstse trainer van het moment te zijn maar heeft eigenlijk alleen bij absolute topclubs met onbeperkte middelen gewerkt. Ik ben heel benieuwd hoe hij het zou doen bij een gevallen grootmacht zoals AC Milan, Bayer Leverkussen of Arsenal. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij de prijzen zou winnen die hij nu wint. Waar Pep met name in uitblinkt zijn zijn clubkeuzes.

21 september 2016 om 15:39

Keiharde feiten? Noem ze dan maar op. Dat hij onbeperkte middelen heeft is nonsens. Hij doet net als elke trainer aankopen, maar houdt het grootste deel in stand.

Jij kent een verkeerde definitie van een toptrainer. Pep is goed met teams die topspelers heeft. Anders kan je zijn spel niet spelen. Wilt niet zeggen dat hij met elke willekeurige club zomaar even kampioen kan worden. Dat is een totaal verkeerde opvatting. Zelfde geldt ook dat er trainers zijn die het moeilijk vinden om een topclub te trainen, maar het wel goed doen bij mindere teams.

Ik kan het wel vinden in zijn woorden vooral goed onderbouwd van Seluk

21 september 2016 om 09:39

Het zijn op zich logische teksten, ja. Hij gaat voor directe contractbreuk, dat is wel duidelijk.

21 september 2016 om 09:45

Dan krijgt pep nog zijn zin ook. Kan deze man niet veel beter zijn energie steken in het positief beïnvloeden van Yaya ipv alleen maar te blèren hoe goed hij is, wat hij simpelweg niet meer is ? Nu denkt Toure juist dat hij in de basis thuis hoort.

21 september 2016 om 10:06

Klopt, buiten dat dit een kinderachtige ruzie is heeft Selcuk hier wel grotendeels gelijk.

21 september 2016 om 10:17

Behalve dat iedereen hier vergeet dat toure vorig jaar al heel weinig mocht spelen bij city omdat hij enkel wandelt op het veld.

21 september 2016 om 11:03

Deze vent doet net alsof Toure aan het lijntje is gehouden tot de transfermarkt dicht was en toen ineens eruit is gezet. Guardiola heeft vanaf begin geen gebruik gemaakt en liet hem zelfs buiten de wedstrijdselectie met mededeling dat hij geen gebruik van hem gaat maken.

Dat toure geen salaris wil inleveren en daarom geen club kon vinden, dat is aan hem en zijn zaakwaarnemer. De manager is degene die bepaald, of je het nou leuk vind of niet. Dit had Toure vanaf eerste moment van aankondiging Guardiola al kunnen weten, zoals eigenlijk iedereen op aarde het toen al direct wist.

Toure is over zijn top, dat is het laatste seizoen wel gebleken. En Hart als voorbeeld aanhalen is wellicht het beste argument om guardiola zijn punt te onderstrepen. De enige reden dan Hart zolang in de goal stond was omdat hij Engels paspoort heeft. Niet voor niets dat hij nu speelt bij een club als Torino.

21 september 2016 om 09:40

Dat hij speelt voor Torino heeft niks met zijn kwaliteiten te maken, maar puur met een gebrek aan tijd om van club te wisselen. Hart heeft soms zijn blunders, maar die heeft Bravo ook. Hart is nog steeds een goede keeper hoor.

21 september 2016 om 10:46

Ik ben het deels met je eens. Als Hart in Juni al wist dat hij weg mocht bij City dan had hij bij een grotere club gekeept dan Torino, maar Hart keept toch ook deels al die jaren al bij Man City doordat hij een home grown player is? Hij is geen wereldtop en staat volgens mij ook niet in de top 10 van heel veel mensen. Als hij geen Engelsman was geweest dan had City allang een andere keeper gekocht, daar ben ik van overtuigd.

21 september 2016 om 11:03

Ik ben dan wel benieuwd welke 10 keepers jij echt een verbetering vind ten opzichte van Hart.
Ik vind Hart wel gelijkwaardig aan keepers als Navas, Bravo, Alves en Trapp.

Het is niet zo dat een Courtois of Bravo nou echt een wereld van verschil zou maken bij City.
Zoals Seluk al zegt, wilt Guardiola vooral ja-knikkers.

Die Seluk lijkt wel erger dan Raiola hahah. Toch zonde van ooit een goede voetballer, die legacy wordt elke dag afgebrokkeld op deze manier.

21 september 2016 om 10:18

Klein verschil is dat Seluk op Yaya en Kolo Touré na niet echt spelers van formaat in zijn stal heeft, terwijl Raiola de ene topspeler na het andere supertalent aan zich weet te binden en bij grote clubs weet te stallen.

wat een walgelijk gedrag. Dag carrière Yaya. Ik ben het 100 eens met Guardiola en hoe hij te werk gaat. vanaf binnenkomst al duidelijk hoe die wil spelen en met welke spelers. Als je dan op je reet blijft zitten voor je geld, hoef je daarna ook niet te zeiken. Vorig jaar liep die over het veld te sloffen alsof het hem niet uitmaakte en je verwacht bij een Guardiola dat die het dan nog in je blijft zien zitten?

21 september 2016 om 09:40

Carrière? Toure heeft alles al eruit gehaald uit zijn carrière en alles gewonnen wat hij moest winnen. Dit is eerder dag dit seizoen bij city

21 september 2016 om 09:43

En waar gaat meneer Toure met zijn mega eisen aan salaris nog normaal aan de bak komen dan? China, Amerika of Turkije? Of denk je dat er nog Europese (sub)top clubs zit te wachten op Yaya? Ja, idd dag carrière. Ik zeg niet dat die niet mooi was, maar zo afsluiten heeft die zelf voor gekozen.

21 september 2016 om 10:17

Je kan alleen dag-carriere zeggen als je het hebt over jonge spelers. Toure zijn carriere is al bijna over vanwege zijn leeftijd, dus hierom zal hij niet heel lang malen.

21 september 2016 om 10:43

Heeft die toch niet zelf voor gekozen dit is iets tussen Guardiola en die Seluk. Tenminste zo ziet het uit in de media. Dat Guardiola daar Toure op af rekent vindt ik nogal kinderachtig. En totaal onterecht om een speler uit te sluiten vanwege zijn zaakwaarnemer. Ik ben het niet eens met Seluk dat hij zegt dat Guardiola Toure verschut heeft gezet want daar heeft hij natuurlijk als trainer van City alle recht toe. Maar Guardiola heeft toch niet het recht Toure zijn seizoen naar de klote te helpen vanwege een reactie van zijn zaakwaarnemer dan ben je inderdaad een dictator want schijnbaar mag niemand zijn mening geven over zijn werkwijze.

21 september 2016 om 11:06

Dat Guardiola daardoor niet voor Toure kiest, valt wel wat voor te zeggen vind ik.
Guardiola verwacht dan gewoon dat Toure kiest, als Toure niet eens is met wat zijn zaakwaarnemer zegt, moet hij hier voor uitkomen.
Nu houdt hij zijn mond dicht, en stemt hij daardoor ook in met wat Seluk zegt.

Met andere woorden, Seluk eruit of jijzelf eruit.

21 september 2016 om 11:12

Guardiola maakte al geen gebruik van hem en dit is een mooie reden om hem ook nog eens van het trainingsveld te verwijderen. Laat maar zien wie de baas is, ongeacht hoe kinderachtig dit mag zijn.

zo'n zaakwaarnemer moet handelen op de manier wat het beste is voor zijn client. Maar een speler van de leeftijd toure, aan het einde van zijn carriere, na een zeer matig tot slecht seizoen, met een enorm salaris. Daar is dit gewoon een domme handelswijze voor. Guardiola is Toure liever kwijt dan rijk en geef hem eens ongelijk. City speelt het leukste en beste voetbal van Engeland. En gezien de manier van spelen nu zal toure daar gewoon niet meer aan te pas komen.

21 september 2016 om 14:34

Hoezo is dit een mooie reden? Dit zou toch nooit een reden mogen zijn? Toure staat hier toch buiten? Als je dit als reden gebruikt ben je gewoon te slap om het face to face te brengen. Maargoed in de voetballerij gelden andere normen en waarden dat is al langer bekend.

21 september 2016 om 15:24

Geloof mij, Seluk roept niets zonder dat eerst met zijn client, Touré, te overleggen. Seluk is in deze niets anders dan de spreekbuis van Touré. Ook Guardiola weet dat. Maar als Touré dit zelf zou roepen dan zijn er waarschijnlijk bepalingen in het contract die ontbinding mogelijk maken. Met zo'n ongelooflijk salaris zit Touré daar natuurlijk niet op te wachten. Vandaar dat Seluk het woord mag doen.

21 september 2016 om 10:26

Je hebt natuurlijk enigszins gelijk. Alleen: Aguero slofte vorig jaar ook over het veld. Die is nu zo energiek als een Adhd'er. Het probleem is: 1) Guardiola en Toure hadden al niet de beste relatie 2) Die zakenwaarnemer is wsch. iedereen bij Man City flink zat 3) We weten ook niet precies wat er tussen Toure en Guardiola voorgevallen is sinds deze zomer.

Hoe fan ik ook ben van Pep zijn stijl. Moet liegt die zaakwaarnemer ook niet lijkt me. Gezien Pep zijn geschiedenis zit er ook zeker een kern van waarheid in. Vandaar ik ook ancelotti de grootste vind. Kan people management en is tactisch sterk. Vaak hebben trainers de een maar de ander niet.

De winnende coach heeft gelijk. Pep wint, nu al bijna 10 jaar lang, overal prijzen waar hij trainer is. En momenteel heeft hij het gelijk weer aan z'n zijde. Hij heeft alle wedstrijden in de Premier League en Champions League dit seizoen gewonnen.

'pep kan niet omgaan met spelers met een persoonlijkheid', zegt Seluk. Kan Touré wel omgaan met een trainer als Pep dan?

Pep en Touré werkten al samen bij Barcelona. Bij Barcelona won Pep prijzen. Daar had hij Touré niet per se voor nodig.

Rijkaard had Ronaldihno en Deco en Eto'o in z'n team en won daar prijzen mee. Pep heeft hen helemaal niet gebruikt bij Barcelona en won toch prijzen. Plus, de hele wereld lag likkebaardend voor de tv als Barcelona speelde. Persoonlijk heb ik een team nooit eerder beter zien voetballen dan het Barcelona van Pep.

Wat een frustratie heeft die man toch. Pep heeft zelf keihard gewerkt voor zijn prijzen.
Ik denk eerlijk gezegd dat Seluk er voor zorgt dat Touré niet meer aan de bak komt bij City.
Als Seluk eens naar zijn cliënt zou kijken, zou hij ook constateren dat Touré de laatste jaren niet meer zo top is zoals voorheen. En waarom moet Pep nu wisselen, city doet het prima zonder hem.
Ik denk niet dat Pep schuldig eraan is om Touré niet meer op te stellen, maar dat het management er zelf voor zorgt dat het nachtkaarsje bij City langzaam word gedoofd.

Het ultieme antwoord van Pep is gewoon kampioen worden met city. Hoe hij op deze manier bezig is vind ik gewoon waanzinnig goed. Je ziet gelijk zijn hand in het hele spel van City en dit resulteert vooralsnog in alleen maar overwinningen. Die zaakwaarnemer moet niet zo zeuren, als Yaya nog steeds de beste was geweest, dan had hij echt wel gespeeld en als de trainer denkt dat je niet goed genoeg bent, dan is het zijn goed recht om je niet te selecteren

Heeft die Seluk niet door dat hoe meer en hoe harder hij roept en scheldt op Guardiola, hoe meer hij Guardiola's gelijk bewijst?

Yaya Toure is met afstand de domste voetballer op Europese velden, en diens zaakwaarnemer is met afstand de domste zaakwaarnemer.

In een willekeurig 'normaal' bedrijf zouden deze twee op de eerste dag ontslagen worden. Toure zou waarschijnlijk reppen over racisme bij het bespreken van het contract, en Seluk zou waarschijnlijk zeggen dat zijn opa het beter had gedaan dan de baas van het bedrijf.

Overigens is het schrijnend hoe men alom 'een persoonlijkheid hebben' gelijk stelt aan een uiterst onsympathieke hansworst zijn.

21 september 2016 om 18:04

Wat lul jij nou weer? Dat jij dit geval uberhaupt vergelijkt met het normale bedrijfsleven, laat merken dat je zelf niet zo snugger bent haha. Zelfs in een bedrijf ben je niet monddood en al helemaal niet als je een behoorlijk contract hebt. Ik zeg niet dat Guardiola geen topcoach is, maar het is gewoon een feit dat hij botst met spelers die een bepaalde karakter hebben. En dat jij al aangeeft dat hij het op de racisme kaart zou spelen, voordat het uberhaupt heeft plaatsgevonden is mij helemaal een raadsel.

21 september 2016 om 18:51

De 'vergelijking' dient ervoor te illustreren hoe onprofessioneel zij zijn. Dat jij dat niet kunt inzien zegt iets over jezelf.

Monddood? Dat is de crux totaal niet. Yaya Toure en diens zaakwaarnemer zijn volledig over de schreef gegaan. Ieder weldenkend mens ziet dit in.

Inderdaad. Guardiola botst met bepaalde karakters, namelijk idioten.

21 september 2016 om 22:57

Je hebt het over zij, maar dit zijn toch echt de woorden van de zaakwaarnemer hoor.. Dus je kunt wel zeggen dat Toure onprofessioneel is en over de scheef is gegaan en derhalve op staande voet ontslagen dient te worden, maar dan zou hij dus worden gestraft door iemand anders uitspraken. Zullen we meteen de contracten van alle clienten van Raiola ontbinden omdat laatstgenoemde onprofessionele uitspraken heeft gedaan jegens werkgevers van de spelers? Schei toch uit man

22 september 2016 om 00:55

Yaya Toure spreekt in de media via diens zaakwaarnemer. Dit heeft hij zelf gezegd op twitter, en ook Guardiola heeft het bevestigd.

Al is dit gegeven niet nodig om dat te weten. Iedereen die dit ook maar een beetje heeft gevolgd weet dat Yaya Toure via hem spreekt. Sowieso bespreek je gezamenlijk met je zaakwaarnemer wat er al dan niet in de media terecht komt.

Toure is verantwoordelijk voor hetgeen zijn zaakwaarnemer in de media slingert. Denk eens na.

Alhoewel deze man niet helemaal goed bezig is vindt ik hem persoonlijk wel een punt hebben over Barca en Bayern

Dat roep ik ook al jaren, Guardiola kan én alleen teren op het succes van zijn voorgangers én het moet een topteam zijn. In mijn ogen is hij pas een topcoach als hij bewijst succesvol te zijn met een minder team. Maar zijn faalangst is zijn grootste vijand
Hij mag de veters nog niet eens strikken van Klopp bijvoorbeeld. Wat hij bij Dortmund heeft gedaan en in een jaar bij Liverpool zou Guardiola nooit kunnen omdat ie dat niet durft

21 september 2016 om 10:43

Echt he. Zou guardiola wel eens willen zien bij een olympique lyon ofzo. Gewoon een club die niet veel geld heeft waardoor ze niet alle spelers kunnen kopen die hij persee wilt. Dan pas gaan we of hij echt zo'n goede coach is. Tot nu toe kiest die altijd voor de makkelijke weg

21 september 2016 om 12:59

wat jij niet verstaat is dat pep zijn olympique lyon periode al heeft gehad

pep heeft barca B in 1 jaar laten promoveren
nadien megacussces me barca

denk je dat hij hierna naar een klein clubje gaat enkel om zij die niet in hem geloven te bewijzen dat hij een deftig coach is

21 september 2016 om 14:43

Ja want een barca B is ook te vergelijken met een Olympique Lyon? Olympique Lyon is een 1ste team in de hoogste Liga van Frankrijk met meer prestatiedruk dan Barca B. Dat kan je toch niet met elkaar vergelijken ofwel.

21 september 2016 om 16:43

@ Mkvali
Een Barca B, die volledig wordt getraind en opgeleid zoals Barca en Pep dat willen. Dat is een gespreid bedje, ondanks de minder kwaliteit. Tactiek zit er al in.
Zelfde geldt voor Barca 1. Waar hij, door o.a. Messi zo groot is geworden.
Bij Bayern imo gewoon normaal gedaan. Niet spectaculair maar ook zeker niet slecht. Nu begint hij weer goed bij City, maar hij doet wel wat hij bij al zn clubs heeft gedaan: Dominante persoonlijkheden eruit werken.
Stel dat Pep 3 jaar bij City blijft en ze 2 x kampioen maakt, 2 a 3 bekers winnen( 2 bekers en dan nog supercup, vandaar 2 a 3) en hij de club constant naar de halve finale brengt, dan is hij voor mij zeer zeer geslaagd bij City.

21 september 2016 om 16:50

Ik heb het niet over een kleine club. Ik dacht meer aan Tottenham, Schalke, Wolfsburg, Milanese clubs, Romeinse clubs, Marseille, Lyon noem maar op. Grote maar minder succesvolle clubs.
Waarom zou hij dat niet kunnen? Voelt hij zich daar te groot voor ofzo,,,

En wat maakt het uit of hij deftig is of niet, mij boeit het echt niet of hij in driedelig pak op de bank zit of in zijn pyjama. Serieus...

de twee jaar voor guardiola begon bij barca won barca helrmaal nada niks meer seizoen 2006/07 en 2007/08

deze zaakwaarnemer heeft gewoon gelijk! Als Pep geen gebruik wilde maken van toure en hart, had hij dat in het begin of iig halverwege d transferperiode moeten melden. dan hadden ze genoeg tijd om uit te kijken naar een nieuwe club. hij heeft ze nu gewoon keihard genaaid. ik vind het verder een goede coach hoor, alleen wat hij nu met toure doet, is alsof hij hem nog een keer wil terugpakken voor de barcelona tijd

21 september 2016 om 10:55

Op het moment dat duidelijk werd dat Guardiola kwam, wist iedereen dat Toure weg kon. Guardiola heeft vanaf het begin geen gebruik gemaakt van hem en heeft zelfs aangegeven dat hij weg mocht. Hij heeft niet in het begin gezegd dat hij wel zou gaan spelen en na sluiten van de markt ineens een andere weg in geslagen.
Toen de markt nog 2 weken open was, zat Toure voor de tweede keer niet bij de wedstrijdselectie en werd thuis gelaten.
Pep heeft toen gezegd "ik ga geen gebruik maken van Toure, dus dan heb ik liever dat hij in Manchester blijft"

Hoe duidelijk wil je het hebben.

Hij heeft Barcelona destijds, wat overigens nog steeds een fenomenale selectie had, nieuw leven ingeblazen en kende 2 hele sterke seizoenen met Barca. Daarna was het spel en resultaat minder en takelde het steeds meer af had ik het idee. Bij Bayern heeft hij redelijk gepresteerd, zijn voorganger Heynckes heeft het 2x beter gedaan, dat was een ijzersterke Bayern met prachtig dynamisch voetbal. Onder Guardiola werd het saaier, maar wel effectiever en constanter tegen mindere tegenstanders, maar tegen sterke ploegen was Bayern zwakker geworden ten opzichte van Bayern onder Heynckes. Vandaar ook geen enkel keer Champions League gepakt, zelfs geen finalist in zijn periode in München.

Guardiola is ijzersterk begonnen met City, je merkt dat spelers gretig zijn en geloof hebben dat ze ieder kunnen verslaan. Ze gaan er voor! Dat helpt Guardiola. Moet blijken hoe het gaat als ze een minder periode aangaan. En hoe presteert dit City tegen echte toppers of teams die heel goed zijn georganiseerd. Dat Guardiola tegen zwakkere teams of tactische zwakkere tegenstanders 4-0/5-0 klop geeft is oud nieuws, maar gaat hij ze ook laten presteren tegen topclubs is de vraag.

Ik vind hem innovatief, geeft het voetbal heel veel, maar niet mijn stijl als persoon en het spel, en ik ben nog niet helemaal overtuigd hoe hij presteert tegen de absolute top!

21 september 2016 om 11:10

Heynckes deed het totaal niet beter. Men focust zich enkel op de door hem gewonnen CL, waarin recency bias een grote rol speelt.

Het seizoen ervoor werd hij overklast door Dortmund en won hij niets, en in het eerste seizoenshelft van 2012/13 deed de gerucht constant de ronde dat hij ontslagen zou worden, omdat het weer teleurstellend was. Pas in februari kwamen ze echt in vorm en dat 'prachtig dynamisch voetbal' zag je dus ook slechts 3 maanden toen zij in een flow zaten.

In de finale tegen Dortmund zag je hoe overschat zij werden, en dus dat die wedstrijden in de halve finale tegen Barcelona iedereen verblind heeft.

Er zijn zelfs genoeg Bayern supporters die stellen dat zij ondanks Heynckes de treble wonnen, niet dankzij. Nu stellen zowat alle spelers en bestuursleden dat Guardiola Bayern duidelijk naar een hoger niveau heeft gebracht, en dat hij een verrijking voor Duitsland is geweest.

21 september 2016 om 11:40

Bayern was heel 12/13 superieur hoor.

Ze wonnen de eerste 8 wedstrijden en leden maar een nederlaag in de competitie.

29 wedstrijden gewonnen, 4 gelijk en dus 1 verloren.

Wanneer moet je positie als trainer dan in godsnaam in gevaar komen?

21 september 2016 om 12:06

Wanneer de aanhang ontevreden is.

Het komt in de top vaker voor dat er veel gewonnen wordt, maar men desondanks niet content is. Kijk bijvoorbeeld naar Luis Enrique's eerste seizoen, waarin vele aanhangers wilden dat hij ontslagen zou worden, terwijl nagenoeg alles gewonnen werd. Vervolgens kwamen ze in januari echt in vorm en wonnen ze de treble.

21 september 2016 om 12:48

Barca stond niet dik bovenaan. Ze stonden in december zelfs 4 punten achter Real. Totaal anders.

Bayern was Herbstmeister met 9 punten voorsprong.

De eerste 8 wedstrijden werden dus gewonnen. 26 doelpunten voor en 2 tegen.

Are you not entertained????

De wedstrijd daarna werd verloren tegen Leverkussen. Daarna gingen ze weer vrolijk verder.

Constant geruchten over ontslag. Tuurlijk.

Misschien wat klagende supporters.

21 september 2016 om 12:55

En hoe blijkt uit een gewonnen Champions League finale dat het Bayern van Heynckes enorm werd overschat?

En hoe blijkt dat Guardiola zo superieur is? Terwijl Bayern onder hem tegen elke absolute topclub heeft gefaald.

21 september 2016 om 13:08

Oké, ik kan de details niet helemaal correct hebben, maar het punt blijft staan.

Feit is dat er ontevredenheid heerste in 2012. Dortmund werd twee maal achtereen kampioen en overklaste Bayern in alle competities, Bayern verloor de CL finale, en de aanhang was niet content over de transferperiode.

Dat zij vervolgens uitstekend begonnen aan het nieuwe seizoen stelde slechts een deel gerust, en men bleef sceptisch gezien de voorbije teleurstellingen. Er werd getwijfeld aan Heynckes, zowel vanuit de aanhang als vanuit het bestuur.

Heynckes zelf kondigde zijn pensioen aan, en men vroeg zich af of het niet beter was dat hij ontslagen zou worden i.p.v. door te gaan met zo'n 'oude rot'. Niet voor niets dat Uli Hoenoess Guardiola koste wat het koste wilde hebben.

Edit:

In de finale zag je dat Dortmund zich prima met hen kon meten, terwijl Bayern na de halve finale werd gezien als verreweg het beste team ter wereld en velen hen zelfs het beste team ooit noemde, beter dan Guardiola's Barcelona.

Guardiola moest het opnemen tegen het beste Real Madrid ooit, het (tweede) beste Barcelona ooit , het beste Juventus ooit, en het beste Atletico ooit. Daar kun je nu eenmaal van verliezen in een tweestrijd, zeker er als genoeg factoren meespelen. Tegen Atletico hadden ze echter pech, die had gewonnen moeten worden.

Heynckes speelde tegen een Juventus dat nog in de opbouw was na hun revolutie, een verzwakt Barcelona, en won ternauwernood van Dortmund in de finale.

Bayern was onder Guardiola het tactisch meest ingenieuze team dat er is geweest. Ze konden binnen een seconde van formatie en tactiek wisselen als de trainer dat nodig achtte. Tegenstanders hadden hier grootse moeite mee, en werden allen weggezet.

Het was een periode van dominantie zoals de voetballerij het zelden heeft gezien. Enkel in de uitwedstrijden in de knock-out fase van de CL werd er met moeite gespeeld.

Nagenoeg alle spelers hebben zich ontwikkeld, en nu heeft Ancelotti een fundament waarmee hij succes kan boeken. Hij heeft niet alleen Bayern, maar heel Duitsland gerevolutioneerd. Dit zeggen velen mensen binnen de competitie ook. Thomas Tuchel is bijvoorbeeld een grote bewonderaar van hem en heeft dus ook zijn ideeën gekopieerd.

Ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan die schijnheilige Guardiola, maar man, als een discussie mij zijn kant laat kiezen moet het wel heel erg gesteld zijn. Wat een kwal van een vent die zaakwaarnemer, en Toure erbij. Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst Toure een goede wedstrijd heb zien spelen.

Het was vanaf het begin toch duidelijk dat Toure niet meer aan spelen zou toekomen? Hij mocht toch vertrekken? Als je dan blijft voor de knaken, houd dan gewoon je mond en kijk je wedstrijdjes lekker op de tribune. Zo verschrikkelijk doorzichtig de aandacht verplaatsen dit.

Hahaha altijd leuk om te lezen dat het vrij normal is wat Guardiola heeft bereikt en dat iedereen dat wel kan doen.

Ik zou zeggen kijk hoe City voetbalt en kijk hoe ze het vorig jaar deden, er zit gewoon zo'n grote verschil in. Er is tactisch zoveel verbeterd dat City gewoon elke premier league club van de mat rolt.

En mensen die blijven zeggen dat de voorgangers van Guardiola bij Barca alles hebben neergezet zijn de domste mensen.

21 september 2016 om 16:10

Ja,

Pellegrini heeft City zo opgebouwd dat het voor Guardiola een makkie was om dit voort te zetten. Dat had iedereen kunnen doen natuurlijk met de spelers die City heeft.

21 september 2016 om 18:31

Ja ongeveer 170 miljoen euro aan verschil inderdaad.

Ik heb een beetje het idee dan veel mensen hier één belangrijk punt missen: De dag dat het bekend werd dat Pep naar City zou gaan kun je weten wat je kan verwachten. Pep gaat overal het zelfde om met spelers, dus ook bij City. Het maakt nieteens uit of je het daarmee eens bent of niet, wel ben je simpelweg gewaarschuwd. Als deze zaakwaarnemer dit zo duidelijk ziet, waarom haalt hij Toure dan niet direct daar weg? Hij weet zelf ook dat Toure niet het type persoonlijk is wat goed matched met deze manier van beleid van Pep.

Heel makkelijk om achteraf moord en brand te schreeuwen over iets dat je al maanden en maanden van te voren had kunnen zien aankomen.

Als het hart en een ander waren geweest had hij niets gezegd, dus deze hele tirade is enkel omdat het zijn klant is en zo wil hij zijn betrokkenheid laten blijken. Het was de vorige seizoenen al duidelijk dat de leeftijd van Toure met gebreken komt en dan met name zijn snelheid. Op het middenveld nu zo'n trage logge speler te hebben is zelfmoord. Dus een beetje realisme kan geen kwaad.

Ben hety er wel mee eens dat het allemaal wat tactischer kon vanuit Man City oogpunt, de man heeft een contract getekend met City en wil blijven dus dan mag hij blijven en zou mee moeten mogen trainen. Kan me dan wel voorstellen als hij rondloopt en de sfeer verziekt, Guardiola hem eruit zet.

En die leuke praat van dat was mijn opa ook gelukt, tsja, dat zeggen alle mensen die alles als supporter bekijken, ingewijden zeker niet en dus maakt hij zich nogal belachelijk en ongeloofwaardig.

Opzich heeft hij wel gelijk over 'iemands huis binnenkomen'.
Hij kan de iconen van City ook met wat meer respect behandelen dan dit.. Hij is zeker een goede coach, maar komt mede doordat hij alles zo ver doordrijft als persoon niet altijd even positief over.

21 september 2016 om 13:35

Iconen? Iedereen is gelijk.

Joe Hart is een matige keeper, wie al lang en breed vervangen had moeten worden. Guardiola is de enige geweest die dat heeft gedurfd.

Yaya Toure is de meest onprofessionele speler in Europa en diens zaakwaarnemer is eveneens uiterst onprofessioneel. Ze treiteren en bespelen City al jaren, en de club durfde er niets tegen te doen. Guardiola is weer de enige die ballen toont en toont hoe je een professional bent door die twee figuren op hun plaats te zetten.

Als je een dissident bent, moet je nu eenmaal harde professionele keuzes maken. Anders bereik je niets.

21 september 2016 om 15:18

Agh.. ieder zo zijn ding.. Ik vind dat je best respectvol mag zijn naar spelers die al zes jaar bij de club zitten en eigenlijk het gezicht van de club zijn. Dan kun je komen met treiteren ne bespelen, maar wat dan? Mediaroddels? of heb je ook feiten?

Sommige clubs willen ten koste van alles winnen. City is zo'n club. Gewoon kopen en kopen. Er bestaan ook clubs met een identiteit en met eigenwaarde. Dat zijn clubs welke meer respect krijgen van mij.

Ik weet niet hoe Guardiola het heeft gebracht bij Toure maar dat hij hem niet opstelt is volkomen terecht gezien z'n spel het afgelopen jaar.

Dat hij destijds Eto'o zo gemakkelijk inruilde voor Ibrahimovic is wel een frappant detaille natuurlijk aangezien Eto'o op dat moment dé spits was voor Barcelona en Zlatan ook lastig bleek te aarden.

Misschien zit er dus wel meer achter bij Guardiola als hij sommige spelers passeert dan alleen hun prestaties, maar wie weet dit zul je als buitenstaander lastig kunnen inschatten. Wij zien alleen spelers hun prestaties en of het logisch is om aan de hand daar van geselecteerd te worden of niet.

In het geval van Yaya geheel terecht, maar destijds met Eto'o wel heel raar.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren