Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het is duidelijk dat de Ballon d’Or naar Griezmann moet gaan’

Laatste update:

De Ballon d’Or wordt al jaren gewonnen door dezelfde spelers. In 2007 kreeg Kaká de prestigieuze prijs en daarna was het altijd Lionel Messi of Cristiano Ronaldo die op de hoogste trede van het podium mocht staan. Dit jaar is Antoine Griezmann een kanshebber.

/

Als het aan Juanfran ligt gaat zijn ploeggenoot bij Atlético Madrid met de eer strijken. De aanvaller stak in dienst van zijn club in bloedvorm en hoewel Ronaldo met Portugal het EK won, werd Griezmann verkozen tot speler van het toernooi.

“Het is duidelijk dat de Ballon d’Or naar Griezmann moet gaan”, geeft Juanfran te kennen aan El Larguero. “Ik heb me al voorbereid op de vraag of Messi de beste speler ter wereld is, ik wist dat die vraag zou komen. Mijn vrouw zei laatst nog dat ik niet graag zeg wie beter is. Nou, ik vind dat onze speler de beste is.”

Antoine Griezmann moet de Ballon d'Or krijgen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee, schaf die onzin gewoon af, net als vriendschappelijke interlands.

20 september 2016 om 19:25

Waarom afschaffen? Omdat Messi en Ronaldo de afgelopen jaren domineren? Omdat het een zogenoemd politiek spelletje is?

20 september 2016 om 19:33

Niemand kan om Messi en Ronaldo heen, maar het is inderdaad een politiek spelletje en sowieso is het wel wat vreemd dat individuele spelers bekroond worden om prestaties in teamverband.

20 september 2016 om 19:53

Wat een onzin Bon Jovi. Die individuele spelers drukken hun stempel. Er zijn al voldoende prijzen voor teams. Denk aan de CL, EL, WK, EK, Nationale beker en Nationale competitie. Ronaldo verdient hem dit jaar trouwens door de CL en EK winst waar hij een groot aandeel in had.

20 september 2016 om 19:53

Omdat het een politiek spelletje is ja, daarom.

20 september 2016 om 20:35

Onzin in jouw ogen, niet in de mijne.

Ronaldo fan gespot.

20 september 2016 om 20:38

@ Bon Jovi
Het is een beetje tegenstrijdig wat je zegt. Enerzijds zeg je dat niemand om Messi en Ronaldo heen kan, maar dat het anderzijds een politiek spelletje is. Een politiek spelletje zie ik als synoniem voor oneerlijk en voor het feit dat niet de beste zou winnen. Maar mijns inziens hebben Ronaldo en Messi deze prijs terecht gewonnen de afgelopen 8 jaar.
Daarnaast vind ik het terecht dat individuele spelers bekroond worden om prestaties in teamverband. Natuurlijk is voetbal een teamsport, maar je kunt niet ontkennen dat de ene speler meer invloed kan hebben dan de andere speler.

20 september 2016 om 20:39

@gooner4eva
Waarom is het dan een politiek spelletje? Vind je het niet terecht dat Messi en Ronaldo deze prijs hebben gewonnen in de afgelopen 8 jaar? Met een verdeling van 5 (messi) en 3 (ronaldo)?

20 september 2016 om 21:05

Ik respecteer je mening, maar vind het niet tegenstrijdig. Het is niet omdat de uiteindelijke winnaar het wel verdiende, dat het geen politiek spelletje is.

Messi en Ronaldo zijn 2 legendarische spelers die jaar na jaar een hoog niveau halen en waar niemand om heen kan. Maar deze ganse verkiezing is een grote grap.

Van de 23 kanshebbers spelen er heel wat bij verschillende clubs. Je gaat met toch niet vertellen dat alle stemgerechtigden (in de oude formule dus aanvoerders en bondscoaches) al die clubs week na week volgen om dan een zo goed mogelijk oordeel te vellen. Neen, ze stemmen voor degene die het meest wordt opgehemeld in de media of voor een vriend of zo.

Kijk simpelweg eens naar de stembriefjes van Messi en Ronaldo zelf en je ziet al wat voor een vriendsjespolitiek het is. Messi stemt op Iniesta en nog 2 teamgenoten, Ronaldo op Benzema, Bale...

En laat me niet beginnen over de heropening van de stemming 2 jaar geleden nadat Ronaldo met Portugal Zweden uitschakelde.

Dat laatste klopt, uiteraard heeft de ene meer invloed dan de ander. Maar sommige spelers zijn nu eenmaal meer teamplayers en spelen ten dienste van het elftal waardoor ze zelf niet kunnen uitblinken maar de ploeg beter doen draaien, wat het belangrijkste is. De ploeg is belangrijker dan het individu.

Deze individuen die verkozen worden kunnen net uitblinken doordat anderen het 'vuile werk' opknappen. En bijvoorbeeld keepers en verdedigers maken geen kans. Een beetje oneerlijk allemaal.

21 september 2016 om 08:50

Onzin? Het enige redelijke argument wat je hebt gegeven is je argument over de heropening van de stemming, maar opzichzelf zegt dat argument natuurlijk niet zo veel.

Verder individuele prijzen zorgen ervoor dat spelers nog harder werken en op een andere manier, buiten het financiële aspect worden beloond voor hun prestaties. Dit soort prijzen (die in elke sport op zoveel verschillende manieren bestaan), zijn zeker geen onzin i.m.o.
De topsport gaat om geld en alles heeft een commercieel doel. Prijzen zorgen voor aandacht en aandacht zorgt voor betere kijkcijfers, nieuw lees voer voor ons etcetera etcetera. Hiermee worden en spelers gestimuleerd beter te presteren, wordt waardering gegeven aan spelers onderling (en dat gebeurt door meer dan alleen de ballon d'or, team of the year dit, speler van die competitie enzovoorts.) en buiten dat wordt er heel veel geld verdient. Dus nee dit is absoluut geen onzin. Als het onzin was geweest waren er ook niet zoveel verschillende individuele prijzen.

21 september 2016 om 09:35

@ Bon Jovi
Ik begrijp je gedachte over het politieke spelletje, maar is dan niet elke verkiezing/keuze in welk kader dan ook een politiek spelletje? De leider van een buurthuis zal niet alleen stemmen krijgen, omdat men denkt dat hij een goede leider zal zijn, maar ook omdat vrienden op hem stemmen. Men stemt niet alleen op een burgemeester, omdat men hem of haar geacht vindt als burgemeester, maar ook omdat mensen een goed gevoel hebben bij deze persoon en daarom op hem of haar stemden. En in een bedrijf kan iemand niet alleen vanwege zijn kwaliteiten een promotie krijgen, maar ook omdat die persoon goed in een groep ligt en sociaal vaardig is (ofwel ze vinden hem/haar leuk).

Ik denk dat het dus onderdeel van de maatschappij is en ja ik ben het met je eens dat het politieke gehalte bij alles wat met de Fifa of Uefa te maken heeft een stuk groter is dan normaal. Maar als ik de afgelopen jaren de verkiezingen steeds zie, dan heb ik weinig verrassingen gezien. Sneijder had van mij in 2010 in de top 3 mogen staan en Messi was natuurlijk niet de beste van het WK 2014. Maar dat Messi en Ronaldo de afgelopen 8 jaren hebben gewonnen met een verdeling van 5/3 vind ik terecht.

En dat komt denk ik door de hoeveelheid aantal stemmen die worden uitgebracht. Het zijn de bondscoaches, de aanvoerders en journalisten van ieder land. Dat zijn toch zo 600 man die stemmen. Daarom vind ik het jammer dat deze prijs nu weer wordt opgesplitst, omdat er dan minder stemmen zijn (lees: de kans op een politieke spelletje wordt dan groter).

Door de hoeveelheid van stemmen kan ik me in de afgelopen jaren namelijk altijd wel redelijk vinden in de 23 genomineerden. En natuurlijk, ik zie al deze spelers ook niet elke week aan het werk, maar in een jaar zie ik ze vaak genoeg om daar een oordeel over te vellen. En dat kunnen bondscoaches, aanvoerders en journalisten al helemaal.

Wellicht een idee dat wij over twee maanden een lijstje met de 23 genomineerden maken?

20 september 2016 om 20:16

Of maak er 4 gouden ballen van, zodat elke speler op elke positie een kans maakt. Voor de aanvallers, middenvelders, verdedigers en keepers.

20 september 2016 om 20:40

Dit is niet perse nodig denk ik. De grootste reden dat de gouden bal de afgelopen 8 jaar naar een aanvaller is gegaan, is omdat de twee beste spelers van de afgelopen 10-20 jaar nu actief zijn, en ver boven iedereen uitsteken. Wat een Iniesta of een Modric presteert is leuk, en qua karakter en persoonlijkheid verdienen ze ook wel een Gouden bal, maar ze zijn nooit betere voetballers geweest dan Ronaldo en Messi zijn.

Voor het Ronaldo-Messi tijdperk had je nog gewoon spelers als Cannavaro, Ronaldinho, Kaka, Zidane en Nedved, verdedigers en middenvelders dus, die de prijs wonnen. Verder heb je zowieso ook nog de Uefa XI, waarin voor elke linie de beste 3-4 spelers staan opgesteld.

20 september 2016 om 21:07

Dat is de oplossing niet. Wie is immers een aanvaller en wie een middenvelder?

21 september 2016 om 07:59

Als je dat al niet begrijpt... als een speler als Lahm de helft van de wedstrijden als back speelt en de helft als verdediger, wat is ie dan?

21 september 2016 om 08:35

Een back is ook een verdediger. Dus een dan is ie gewoon een verdediger Sherlock!

21 september 2016 om 09:09

Ik bedoelde uiteraard verdedigende middenvelder ipv verdediger. Dat kon je zelf ook wel uitvogelen.

Elke dag een andere speler die een teamgenoot naar voren schuift als beste speler van dit jaar. Snap de meerwaarde hier echt niet van.

20 september 2016 om 19:27

Nou Neymar heeft Ronaldo geprezen en niet zijn teamgenoot messi

20 september 2016 om 19:31

Ja, die daardoor enorme kritiek kreeg.

20 september 2016 om 19:54

Kritiek van wie? Gloryhunters van Barca? Of ook van de echte Barcafans?

20 september 2016 om 23:05

Echt waar? Wanneer? Heb je misschien een link naar een artikel? Dat siert hem wel enorm

In 2010 had het Sneijder mogen zijn, voor de rest zijn alle jaren vrij ondiscutabel alleen Ronaldo en Messi echte kanshebbers, ook dit jaar

Ben het er niet mee eens. Griezmann top geweest tijdens Champions League, maar vind hem nu weer wat verstopt.

20 september 2016 om 19:17

Hij is topscorer van La Liga terwijl hij de 1e wedstrijd miste. Dus hij heeft zich zeker niet verstopt.

20 september 2016 om 19:20

Nu? Meen je dit serieus? Hij staat iedere wedstrijd op het scorebord en hij is gewoon simpelweg briljant voor Atletico. Het geeft niet als je het niet volgt hoor, maar zeg dan niks...

Natuurlijk is Juanfran is helemaal objectief, maar ik denk wel dat Griezmann een kans maakt. Hij kon zich dit seizoen meten met Messi en CR. Ook nam hij ATM op sleeptouw met erg belangrijke goals in de CL en LaLiga

Griezmann leuke speler, maar Suarez, Messi, Pepe en Ronaldo hebben tot nu toe veel gebracht in competities en toernooien. Wat mij betreft mag Suarez als hij zo doorgaat hem in januari ophalen. La Liga en Copa gewonnen en te zieke maar echt te zieke statistieken.

20 september 2016 om 19:21

Griezmann heeft ook genoeg gebracht. Daarnaast speelt hij niet met een messi, Neymar of iniesta. Wat zijn prestatie nog mooier maakt.

20 september 2016 om 19:21

Zal nooit de waardering krijgen vanwege zijn verleden, anders was hij ook top 3 beste speler van Europa denk je ook niet?

20 september 2016 om 19:30

Suarez is gewoon de beste op dit moment als hij niet geblesseerd was op de Copa had misschien meer kans gehad. Zijn verleden zorgt inderdaad niet voor de erkenning die hij verdient en dat is jammer.

Dan zou ik hem eerder aan Bale geven. Wat men vaak lijkt te vergeten is dat het makkelijk scoren is als je een voetballer uit een groot voetballand bent. Frankrijk heeft altijd wel een sterk team, dan is het makkelijker om in de spits je in de schijnwerpers te spelen als je een goede voetballer bent (want dat is Griezmann). Je komt ook vaak verder op toernooien. Kijk naar Bale, die heeft met Wales nou niet bepaald een team waar je makkelijk ver mee komt. Dat team moest er keihard voor werken en Bale stond aan de basis van een nationaal elftal dat boven zichzelf uitsteeg. Messi en Griezmann spelen allebei in een nationaal topteam en ook Portugal met Ronaldo staat doorgaans hoger aangeschreven dan Wales.

Ook zou het leuk zijn als een echte middenvelder of zelfs verdediger of doelman die prijs weer een zou winnen. De voetballende rol van spits of vleugelaanvaller is natuurlijk voor het oog en de statistieken het meest spectaculair, maar ik vind het persoonlijk een schande dat Neuer die prijs nooit gewonnen heeft.

Het zal weer onterecht Ronaldo worden, zoals hij op schandalige wijze de gouden bal cadeau kreeg van Blatter in 2013.

Messi is weer briljant dit jaar, evenals Suarez, wie respectievelijk op plaats 1 en 2 moeten. Zijn duidelijk de twee besten dit jaar.

20 september 2016 om 20:30

Inderdaad, en Neymar moet met stipt op 3. Iniesta en Rakitic zouden ook niet misstaan in de top 5. Bovendien is de beste trainer award uiteraard voor Luis Enrique

Messi, Suarez, Neymar, Busquets. Ronaldo. Modric, Pepe. Alvast 7 namen in Spanje die de prijs meer verdienen. En al kijk ik weinig Atletico, ik vind Saul niet onderdoen. Griezmann is goed maar Higuain was dit kalenderjaar ook zeker niet minder.

De eindeloze discussies over Ronaldo en Messi.... Na 10 jaar dezelfde discussies te horen kan ik bijna niet wachten tot beide heren de schoenen aan de haak hangen. En hopelijk krijgen we dan terug meer spelers die kans maken op zo'n prijzen.

1. Ronaldo (winst ek en cl)
2. Messi (winst la liga en beker, finale copa america)
3. Griezmann (finale ek en cl)

Lijkt mij duidelijk toch?

Aanvullend:

4. Iniesta
5. Suarez
6. Pepe
7. Kroos
8. Gabi
9. Neymar
10. Higuain

21 september 2016 om 00:13

Jij maakt nu een lijst met de top spelers die de meeste prijzen hebben gewonnen ? Het gaat om de spelers die het best heeft gepresteert?

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren