Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona bevestigt interesse: ‘We hebben hem altijd als een ‘culé’ gezien’

Laatste update:

Barcelona heeft bij monde van vicevoorzitter Jordi Mestre bevestigd interesse te hebben in Héctor Bellerín. Dat betekent volgens de bestuurder van de Catalanen echter niet dat men ook een bod gaat uitbrengen op de 21-jarige rechtsback.

/

“We hebben hem altijd als een culé gezien. Hij is een geweldige speler, daar is geen twijfel over mogelijk. Arsène Wenger heeft hem in 2011 overtuigd om een transfer te maken en beloofde iets wat wij hem toen niet konden beloven. We konden niet beloven dat hij over twee jaar de plek van Dani Alves zou overnemen”, aldus Mestre in gesprek met SPORT.

“Het is in veel gevallen goed om spelers zich elders te laten ontwikkelen en dat ze vervolgens terugkeren. Kijk maar naar Cesc Fàbregas, Gerard Piqué, Jordi Alba en Denis Suárez. Ik hoop dat hetzelfde gebeurt met Sergi Samper”, aldus Mestre. Bellerín, drievoudig international van Spanje, heeft bij Arsenal nog een contract tot de zomer van 2019.

Denk jij dat Héctor Bellerín ooit terugkeert bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoewel ik denk dat hij nog wel even blijft, zal hij ook nog naar Barca vertrekken gok ik. Misschien over 2 jaar, misschien over 5.

20 september 2016 om 12:20

Denk ik ook inderdaad, al moet je niet raar opkijken als het volgende zomer al gebeurd!

20 september 2016 om 16:38

Jonge Spanjaarden aantrekken is ook heel dom gewoon. Als ze mislukken draag je alle nadelen, en als ze succesvol worden gaan ze bijna gratis naar Barcelona. Dan moet je niet raar opkijken dat dat met Bellerin ook gebeurt.

20 september 2016 om 17:12

Denk dat Bellerin niet bijna gratis weg gaan doen die vragen zeker 40 miljoen in de huidige markt misschien zelfs wel meer.

Oprotten, het voorzichtig wrikken is alweer begonnen. Nare club dat Barca met hun maniertjes.

Hopelijk denkt Bellerin er anders over, maar hoe betrouwbaar is een jonge getalenteerde Spanjaard nou werkelijk, wanneer Barcelona aanbelt?

20 september 2016 om 12:23

Nounou, beetje grof toch. We weten allemaal wel dat bellerin ooit naar Barca gaat toch, snap wel wat je bedoeld hoor. Is ook niet netjes om erover te praten zo. Zou zomaar volgende zomer kunnen gebeuren, maargoed hij speelt bij jullie en bovendien kan hij gewoon zijn contract verlengen.

20 september 2016 om 12:30

ja klopt. Kijk ik gunde fabregas ook wel zijn stap naar barca, maar hoe alle spelers een voor een in de media kwamen (zelfs de wisselspelers als afellay!) om te zeggen hoe graag ze fabregas wouden, dat was toch gewoon te belachelijk voor woorden

20 september 2016 om 13:03

Hoezo weten we dat allemaal? Heb hem dat anders nog nooit horen zeggen.

20 september 2016 om 12:32

Ongelooflijk. Zo doet Barca dit vaker. Smerige praktijken.

20 september 2016 om 12:37

Als die ambitie heeft hopelijk niet te trouw aan arsenal

20 september 2016 om 12:45

Klaag niet. Wenger staat elke zomer weer bij Barcelona voor de deur om talenten weg te halen door een contract te bieden wat Barcelona niet mag bieden. Dat Barcelona probeert om een speler na een aantal jaar weer terug te halen is dus niet zo gek.

20 september 2016 om 13:27

Elke zomer? 5 spelers in 15 Barcelona heeft in die periode evenveel spelers bij ons gekocht. En volgen mij komt een Messi ook uit Argentinie, net zoals in het verleden bijvoorbeeld een Icardi, maar daar hoor ik niemand over...

20 september 2016 om 13:44

@stravven, nou dan.. niet klagen. Het is van beide kanten.

20 september 2016 om 14:00

Hoezo niet klagen? Arsenal haalt ze als talenten op en vormt ze tot wereldspelers, Barca haalt ze weg als ze in hun prime zitten.

20 september 2016 om 14:10

Elke zomer? Nonsens.

Hoe dan ook, met spelers weghalen is niets mis, dat doet Arsenal, Barcelona, Napoli, Nice, Bursaspor... iedereen.

Alleen is de manier waarop Barcelona het doet vaak niet netjes. Eerst benader je de club en dan de speler. Vorig jaar spraken ze naar het schijnt Bellerin al tijdens Barcelona-Arsenal en nu beginnen ze weer met hun spelletjes.

20 september 2016 om 14:41

@Bon Jovi, Neymar werd afgelopen zomer benaderd door PSG, Man Utd, Man City en Real. Messi op zijn beurt werd benaderd door Man City... Geen van deze clubs heeft contact opgenomen met Barça. Bayern München deed hetzelfde met Javi Martinez, waardoor ze uiteindelijk de volle mep plus btw moesten betalen aan Bilbao. Op dit niveau doen ze het allemaal en in dit concrete geval betreft het een verloren Catalaanse zoon van de club... Dat zullen weer Cesc taferelen worden. Maar ja, Arsenal heeft het laatste woord en kunnen relatief voor een back veel vragen.

20 september 2016 om 15:19

Hij probeert het, het lukt hem niet altijd. Hij heeft het 3 jaar op rij geprobeerd bij Sergi Samper.

20 september 2016 om 12:53

Nare club? Zo werkt het gewoon in de topsport. Hij zal dit seizoen sowieso afmaken bij Arsenal. Maar als je weer alleen maar beker binnenhaalt snap ik dat het gaat kriebelen om bij een top club te gaan spelen die meedoet voor de hoofdprijzen.

20 september 2016 om 13:36

Jullie zijn nogal arrogant door te denken dat het Fifa is waar Barcelona iedereen kan halen. Arsenal kan gewoon Nee! zeggen, en Bellerin gaat dan de komende jaren nergens heen. Arsenal is de club die hem een kans gaf, dat vergeet je niet lichtelijk.

20 september 2016 om 13:54

Jij mag het arrogantie vinden, ik noem het werkelijkheid. Barcelona is gewoon veel beter dan Arsenal. Arsenal doe mee om de troostprijzen. Een speler met ambitie gaat voor het hoogst haalbare.

20 september 2016 om 12:54

@arsenaladdict

Als er één ploeg bekend staat om het wegroven van spelers, is dat toch wel Arsenal bj Barcelona. Arsenal vist elke periode in de jeugdvijver van Barcelona.

20 september 2016 om 13:13

@Zangetsu

Wel spelers die Barcelona zelf niet goed genoeg vonden zoals deze Bellerin. Echt wegroven kan je het niet noemen. Alleen Fabregas was tot zekere hoogte 'weggeroofd' ware het niet vooral hijzelf die niks in het voor hem uitgestippelde plan zag.

20 september 2016 om 13:31

Volgens mij ligt het eerder aan het feit dat je in Engeland een profcontract kan tekenen op je 16de en in Spanje op je 18de. Dat was zo bij Fabregas en vijf jaar geleden ook bij Bellerin. Misschien dat het bij Bellerin meer over toekomstperspectief ging, maar Cesc was destijds wel een groot talent.

20 september 2016 om 13:45

Elke periode, serieus? Jeugdspelers die van Barcelona naar Arsenal zijn gegaan: Fabregas in 2003 voor 4 miljoen, Fran Merida in 2005 voor 3.2 miljoen, Toral en Bellerin in 2011, voor in totaal 1 miljoen, en Pleguezuelo in 2013. Diezelfde Pleguezuelo die Barcelona het jaar ervoor van Atletico had overgenomen. En als je begint over Miquel: Die komt niet van Barcelona maar van Cornella, 4 jaar nadat hij weg was bij Barcelona. En dan heb ik bij die 5 spelers nog Toral zitten, zijn moeder is afkomstig uit de buurt van London komt, en Toral ging dus gewoon in de buurt van zijn familie van moederskant wonen.

In diezelfde tijd is er een heel leger aan Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse jeugdspelers voor weinig geld naar Barcelona gegaan, maar daar hoor ik je niet over.

Hypocriete bende daar ook altijd. Het meer dan een club is een slogan die ze zeker wel kunnen afschaffen.

20 september 2016 om 14:57

@Stravven, zoals ik gisteren al zei; het is hun goed recht om te proberen om Bellerin terug te halen. Je kunt niet ontkennen dat Barça hem meer Re bieden heeft? En begin nou niet over slogans... Voor een club met de bijnaam The Gunners is het vuurwerk bijster pover, vind je niet? Is het kruit nat geworden door de Londense regen?

20 september 2016 om 15:31

Wellicht een verdiepen waarom wij "the Gunners" genoemd worden.

20 september 2016 om 17:31

@troy,
Ik ken mijn geschiedenis. De club Arsenal is opgericht door arbeiders van een wapenfabriek die in een andere wijk was gelegen (ben nu even de naam kwijt...). Van daaruit kreeg men de naam; The Gunners, zoals ook het embleem beaamt. Later vestigde de club zich in de wijk Highbury en speelde men in het gelijknamige stadion. Twee jaar geleden was ik overigens nog wezen stappen in de wijk Highbury tijdens een vrijgezellenfeest en na de FA cup wedstrijd tussen Spurs en Leicester (1-2) in White Hart Lane. De wijk Highbury is in vergelijking met de wijk waar de Spurs hun thuiswedstrijden spelen; een hippe wijk, met veel leuke restaurants, cafe's en uitgaansgelegenheden. Maar dat terzijde.

Nu om terug te komen op mijn reactie op Stravven. Hij beweert dat we de slogan "mes que un Club" weg moeten laten.

"mes que un Club"
Barça is inderdaad meer dan een club. Het is een identiteitskenmerk voor ons Catalanen. Voor ons is Barça onze club, ons nationale elftal, onze politieke identiteit en ons streven naar onafhankelijkheid. Altijd middels dialoog en zonder geweld.
Geweld dat tijdens de Spaanse burgeroorlog wel gebruikt werd tegen zowel de club als de burgers van Barcelona. Dit versterkte de eigen identiteit van zowel de club als het volk vanuit de onderdrukking die daarna volgde.
.
Tot begin jaren zeventig stond Barça altijd in de schaduw van de grootste club van het land en de wereld; Real Madrid (als Catalaan doet het pijn om te erkennen). Totdat een dunne, eigenwijze, maar vooral begaafde Nederlander besloot om niet voor Real te tekenen maar voor Barça; Johan Cruijff. Na zijn komst veranderde de mentaliteit en verdween het opgelegde minderwaardigheidsgevoel. Hij noemde zijn zoon Jordi; iets wat in die tijd verboden was door Franco. Beetje bij beetje kwamen het geloof en de identiteit terug in de club die sinds de Spaanse burgeroorlog slechts sporadisch zichbaar was geweest. Grote namen wilden weer voor Barça spelen en de identiteit, passie erkenning verschenen om nooit meer weg te gaan.
De allergrootsten van de 20ste eeuw droegen het blaugrana; Cruijff, Neeskens, Maradona, Stoichkov, Laudrup, Koeman, Bakero, Hagi, Guardiola, Romario, Ronaldo, Litmanen, Luis Enrique, Rivaldo, Puyol, Xavi, Ronaldinho, Figo, Deco, Ibrahimovic, Henry, Alves, Iniesta, Pique, Busquets, Neymar, Suarez, Messi... De lijst is oneindig en zal blijven groeien.

Daarnaast staat Barça niet alleen bekend om het voetbal. De club behoort op het gebied van vele andere topsporten bij de wereldtop.

Handbal:
Champions League 9x
Europacup 2 5x

Basketbal:
Euroleague 2x
Europacup 2 2x
Europacup 3 (korac Cup) 2x

Zaalvoetbal:
Europacup 1 2x

Rolschaatshockey (enorm populair in Zuid Europa):
Europacup 1: 20x

En dit zijn slechts enkele en uitsluitend internationale prijzen/titels.

Daarnaast zijn of waren deze andere sporten onderdeel van het aanbod van FC Barcelona:
Rugby
Hockey
Volleybal
rolstoel basketbal
American football (een tante van mij was de naaister van de tenues :-))
Honkbal

Dus daarom reageerde ik op @stravven. Hij beweerde onterecht dat we onze slogan beter kunnen afschaffen.

Nee, Barça is een denkwijze die tot in de perfectie wordt uitgevoerd; een koppige, out of the box, succesvolle, maar vooral een originele, waardevolle en authentieke uitvoering.

20 september 2016 om 17:35

Hoezo out of the box en authentiek? Het spelen zonder shirtsponsor was authentiek, maar dat is verloren gegaan. En zo zijn er veel tradities verloren gegaan. Barcelona brokkelt af. De enige echte Spaanse traditieclub is Athletic Club de Bilbao.

20 september 2016 om 18:11

@stravven, op basis van je argumenten denk ik dat je weinig wedstrijden van Barça kijkt. Barça is op voetbalgebied de meest invloedrijke club van de laatste 25 jaar. En ze blijven innoveren, verbeteren en betoveren.

Een shirtsponsor is helaas niet meer weg te denken uit het topvoetbal. Dit geldt ook voor Barcelona. Het kan niet anders; en zeker niet als je aan de top wilt blijven. Volgend jaar komt er een nieuw contract betreffende de shirtsponsor. Hopelijk halen ze daar zoveel mogelijk uit.
Overigens, Unicef staat gratis op de achterzijde. Daarbij schenkt Barça elk jaar een x bedrag aan Unicef.

Bilbao is inderdaad een geweldige en traditionele club. Authentiek omdat er uitsluitend Basken mogen spelen. En daarbij nog nooit gedegradeerd!

Arsenal speelt al sinds vele jaren het mooiste (en in mijn ogen het beste) voetbal van de eilanden. Nu met Guardiola bij City zal deze titel waarschijnlijk naar City gaan, maar dat neemt niet weg dat ik ook Arsenal authentiek vind. Arsenal is de enige Engelse club die onengels speelt. Dat ze al lang geen kampioen zijn geworden (2003?) heeft voor een groot deel te maken met het feit dat hun sterren wegtrokken (veel van hen naar Barça). Ik zie dit. En ik vraag aan jou; Is dit de reden waarom je zo fel reageert over de mogelijke interesse van Barça in Bellerin? Ik ben slechts benieuwd.

20 september 2016 om 12:58

Ondertussen loopt wenger jonge spelers bij de 'nare' club weg te plukken...

20 september 2016 om 14:51

Geef je volledig gelijk hierin. Barcelona doet altijd dit soort praktijken, De transferperiode is voorbij hou het lekker bij je. Waar waren ze toen die weg mocht?

20 september 2016 om 20:27

In mijn ogen doet barca weinig verkeerd hier. Het komt op mij over alsof je het niet kan hebben dat er clubs op deze wereld groten en beter zijn dan Arsenal.

Het is toch logisch dat Barcelone zijn ex speler in de gaten houdt. En nu doet hij het ook nog goed. Het heeft dus ook niks met onbetrouwbaar te maken van Bellerin, werkelijk elke speler zou Barca boven Arsenal verkiezen.

Hopen dat dit doorgaat, anders voor cancelo gaan. Als vidal zich niet aanpast, moet je een goeie kopen. Roberto doet het vooralsnog wel goed, maar bellerin erbij zou toch wel geweldig zijn. Ook cancelo is een groot talent, al moeten we even wachten hoe Vidal zich herstelt.

Uitstekende back! Past ook precies bij Barcelona, komt natuurlijk uit de jeugd en weet wat er verwacht wordt bij de club. Is toen vertrokken door het gebrek aan speeltijd. Inmiddels is Hector toch gerijpt in de Premier League. Zie hem over een jaar of 2/3 wel terug keuren naar Spanje.

Bah precies als bij Fabregas. Echt schandalig hoe barcelona te werk gaat om in de media zo te gaan flirten met spelers van andere clubs. En krijgen we weer dat Barcelona dna bs. Ik ben ervan overtuigd dat we nu sterk genoeg zijn om Bellerin te behouden aangezien we financieel nu veel sterker zijn. Maar toch is het niet netjes om zo te werk gaan.

20 september 2016 om 13:02

Bah hoe arsenal telkens jonge spelers weghaalt bij Barcelona omdat ze in Spanje geen contract mogen geven op zo'n jonge leeftijd en in Engeland wel.

20 september 2016 om 13:15

@godsson

Onzin. Arsenal haalt spelers weg die Barcelona niet als toptalenten ziet. Ook Bellerin, had te horen gekregen dat hij nog een aantal jaar Barca B en verhuurperiodes ging krijgen. Als het zo was dat Arsenal ze daadwerkelijk weg kon halen, dan hadden Engelse clubs wel allang spelers als Samper weggehaald maar kijk is de grootste talentwn spelen allemaal nog bij Barca. Wat een toeval

20 september 2016 om 13:24

Lol want barcelona haalt niet jeugd spelers van over heel de wereld weg toch?
Verder irriteer ik me het meest om het feit dat Barcelona denkt dat ze automatisch recht hebben op alle Catalaanse topspelers. Maar bellerin staat gewoon bij arsenal onder contract en als je hem wilt hebben moet je je eerst bij hun melden en niet bij de media.

20 september 2016 om 14:33

Euh, dat zijn vaak de spelers die bij Barcelona niet de kans krijgen. Het gaat om de manier waarop Barcelona dit doet, zo moeilijk lijkt het me niet om dat te begrijpen?

Ik hoop het niet. Sergi Roberto is fantastisch en zorgt voor balans in verdediging. Doet me een beetje denken aan Abidal, dus niet altijd zomaar naar voor gaan.

We hebben iemand al met Alba die snel is en vaak naar voor gaat. Sergi Roberto moet dan aan de andere kant rustiger aan doen. Bellerin doet me te veel denken aan Alba en die 2 als LB en RB zou verdedigend veel problemen opleveren.

Bellerin goede speler, maar ik hoop dat hij niet naar Barca komt!

20 september 2016 om 13:04

Hoeft niet in principe. Dani alves stond ook altijd aan te vallen. Maat idd Roberto doet het meet fan prima en kan de Spaanse lahm worden

20 september 2016 om 13:12

Klopt, maar ik vond het vaak onnodig. Alves en Alba gingen soms beide naar voor en dan kwam verdediging in problemen. Het is maar dat Rakitic vaak zijn best deed om op tijd terug te zijn om verdediging te helpen.

Leuk al die verontwaardigde Arsenal fans. Staan zelf als eerste in de rij bij La Masia om de talenten onder de 18 een contract aan te bieden, omdat in Spanje niet mag. Maar vinden het smerig als Barcelona aangeeft in de media dat ze datzelfde talent weer terug willen halen.

20 september 2016 om 13:31

Wauw, er zijn in de laatste 15 jaar welgeteld 5 spelers vanuit de jeugd van Barcelona naar ons gekomen. Toral, Fabregas, Merida, Bellerin en Pleguezuelo. Dat is de moeite zeg. Dat is eens per 3 jaar een speler. Het is niet zo dat we iedere jeugdspeler overnemen.

Barcelona begint weer zoals de vorige keer, constant erop hameren dat ze een speler van ons willen halen. Guess what: We hoeven deze keer niet te verkopen. Fabregas had een kort lopend contract en Arsenal had toen weinig geld. Bellerin is anders. We hebben geen geld nodig, en hij heeft een lang lopend contract.

En natuurlijk is het smerig om het via de media te spelen. Als je een speler wil kopen klop je bij de club aan met een goed bod, en speel je het niet via de media.

Mocht Bellerin naar Barcelona gaat, wat ik betwijfel, gaat het voor een Stones-achtig bedrag worden. Dus sowieso meer dan 50 miljoen. En ik weet niet of Barcelona dat voor Bellerin over heeft.

20 september 2016 om 15:02

Nou, 5 spelers in 15 jaar. Erg veel he?

20 september 2016 om 15:10

Het gaat om de manier waarop Barcelona het doet, totaal respectloos via de media. Houd gewoon je mond en ga onderhandelen met de club en speler in kwestie zonder dat in de media te gooien.

Om het artikel te quoten: “We hebben hem altijd als een culé gezien. Hij is een geweldige speler, daar is geen twijfel over mogelijk. Arsène Wenger heeft hem in 2011 overtuigd om een transfer te maken en beloofde iets wat wij hem toen niet konden beloven. We konden niet beloven dat hij over twee jaar de plek van Dani Alves zou overnemen”, aldus Mestre in gesprek met Sport.

Toen Wenger hem naar Arsenal haalde was Bellerin een linksbuiten. Dus de kans dat hij toen de plek van Alves over zou nemen was ongeveer onbestaand.

20 september 2016 om 15:03

Ondanks dat jij alles perfect onderbouwt in je comments, zijn er nog steeds mensen die zeggen dat we zoveel spelers kapen. Het valt reuze mee en dan ook nog eens dat Bellerin gewoon een buitenspeler was toen die naar Arsenal kwam beseffen mensen ook niet.

De mennekes van Arsenal flink op de teentjes getrapt. Zelf niet zo goed in opleiden toch? Dan maar de jeugd van Barca plunderen. Niet huilen als Barca terug komt.

20 september 2016 om 13:46

Wat noem jij plunderen? Noem jij 5 spelers in de laatste 130 jaar plunderen? Ik niet namelijk. En van die 5 spelers was er 1 die bij zijn familie van moederskant, die uit London komt, wilde gaan wonen (toral heeft een Engelse moeder).

20 september 2016 om 15:47

Blijf het bijzonder vinden dat er niemand inhoudelijk op je argumenten ingaat en ik steeds weer hetzelfde riedeltje over plunderen lees..

20 september 2016 om 17:37

Tsja, dat is omdat er geen goed tegenargument is. Dat is ook het nut van argumenten, zorgen dat je niet dingen roept zonder reden. Onderbouwing is heel fijn, omdat je daarmee een hoop onzin voorkomt.

Ik zie hem wel naar barcelona vertrekken. Barcelona zit niet breed in de rechtsbacks. Volgens mij zijn ze alleen tevreden over Sergi Roberto. Aleix Vidal valt tegen en dit weekend moest Rafinha als rechtsback spelen. Ik vind het dus niet geheel onlogisch dat Barcelona aan zijn terugkeer denkt.

Ik vind het mooi om lezen die verongelijkheid van de Arsenalfans hier. Blijkbaar heeft Arsenal dus al minstens 5 keer de jeugdafdeling van Barcelona bekeken, goed wetende dat Barcelona die jonge gasten nog geen contract mag geven.

Maar dat is dan natuurlijk appels met peren vergelijken, 5 spelertjes, het vermelden niet waard.

Het zal weer smullen worden wanneer Bellerin zou beslissen om Fabregas, Henry,... te vervoegen en ik schat de kans dat het gebeurt 50/50 en misschien zelfs iets hoger.

20 september 2016 om 16:45

Total mocht vertrekken, net zoals ook Bellerin die niet goed genoeg geacht werd. En waarom is een Messi dan bijvoorbeeld niet vertrokken?

Waarom haalt Barca altijd de media erbij als ze in een speler geïnteresseerd zijn?

Het grappige is dat iedereen denkt dat Bellerin als RB is gevormd bij barca... maar heeft altijd rechtsbuiten gespeeld en is pas bij Arsenal omgevormd dus zoveel dus barca moet nu niet komen zeggen dat ze hem de plaats van dani alves niet konden beloven...

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren