Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziyech: ‘Ik speel liever vanuit het middenveld, dat weet de trainer ook’

Laatste update:

Hakim Ziyech kan nog niet uitblinken in het shirt van Ajax. De international van Marokko begon zondag tegen Heracles Almelo (0-2) in de basis, maar werd na een uur naar de kant gehaald. Ziyech vertelt dat hij baalt van de wissel, maar dat hij ook wel snapt dat trainer Peter Bosz hem naar de kant haalde.

/

“Ik speelde geen geweldige wedstrijd”, zegt Ziyech tegen een verslaggever van de NOS. “Als de trainer denkt dat hij mij in de zestigste minuut moet wisselen, dan is dat aan hem en moet ik dat accepteren. Hoe moeilijk dat ook is. Punt.”

Ziyech wordt door trainer Peter Bosz opgesteld als rechtsbuiten, terwijl hij bij FC Twente de sterren van de hemel speelde vanuit het middenveld. Zelf geeft hij ook te kennen liever op het middenveld te spelen. “Dat weet de trainer ook. Maar als hij mij op rechts wil opstellen, speel ik daar.”

Hakim Ziyech moet op het middenveld spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is werkelijk waar geen gezicht, Ziyech daar vastgeplakt op de rechtsbuiten positie. Als Ajax hem niet als nummer 10 gaat gebruiken dan hadden ze hem beter niet kunnen kopen.
Wat een wanbeleid als Ajax hem als rechtsbuiten blijft gebruiken!
De aanval bij Ajax leek helemaal nergens op vandaag. Traore mist het killersinstinct voor de nummer 9 positie, heeft een dramatisch zwak schot in de benen, Ziyech hoort niet als rechtsbuiten te spelen en Younes lijkt ook zijn beste vorm niet meer te hebben.

18 september 2016 om 20:30

Alsof Ziyech op rechts geen toegevoegde waarde kan zijn. Iemand met zijn kwaliteiten zou ook als rechtsbuiten een duidelijke meerwaarde voor Ajax moeten zijn. Hij moet alleen die knop omzetten en dat loslaten. Gewoon lekker gaan spelen. Als hij zich bewijst, krijgt hij vanzelf kansen op zijn gewenste positie.

18 september 2016 om 20:37

Dat is onzin natuurlijk. Een Iniesta, Modric, Pogba en noem ze maar op hebben ook geweldige kwaliteiten, maar die ga je ook niet op rechtsbuiten zetten met het motto "zet het uit je hoofd en wen er maar aan". Nee, Ziyech stel je gewoon op op de positie waar hij het beste presteert en waar hij het liefste speelt, het middenveld in de punt van de aanval dus.

Als Bosz zo nodig een rechtsbuiten wil, dan had hij een rechtsbuiten moeten halen en geen middenvelder. Het begint er steeds meer op te lijken dat het een paniek aankoop was om de supporters tevreden te houden.

18 september 2016 om 20:50

@De Toekomst Dan denk ik dat je de kwaliteiten van Ziyech niet goed genoeg kent.

18 september 2016 om 20:50

Iniesta heeft regelmatig linksbuiten gestaan bij barcelona anders

18 september 2016 om 21:05

@buddy

Ik denk niet dat je mijn punt helemaal begrijpt. In theorie zou De Gea ook in de spits kunnen spelen, maar die zet je daar toch ook niet neer? Toegegeven, het verschil tussen een middenvelder en rechtsbuiten/linksbuiten is wat kleiner. Wanneer je Iniesta op linksbuiten zet presteert hij echter niet zo goed vergeleken met wanneer hij op het middenveld speelt. Het punt is dat een speler altijd beter presteert op zijn favoriete positie, en de positie waar hij normaliter zou spelen.

Daarom is het heel erg kort door de bocht door te zeggen dat Ziyech er maar aan moet wennen, terwijl hij al zo vaak heeft aangegeven het liefst op het middenveld te willen spelen, en ook aan heeft getoond dat hij daar (veel) beter presteert.

18 september 2016 om 21:13

Er zijn heel wat verwachtingen van Ziyech. Als je zo een speler net haalt, kan je hem het best op zijn favoriete positie plaatsen. Je kan niet verwachten dat een speler die helemaal niet ingespeeld is met zijn teamgenoten geweldig gaat presteren op een vreemde positie.

18 september 2016 om 21:53

En zeer verdienstelijk ook!

18 september 2016 om 22:12

Dat klopt, Maar Barcelona had 2 backs die 90 minuten naar voren lopen waardoor iniesta ruimte had om naar binnen te spelen. Alba en Alves verrichten zeer veel belangrijk werk. Bij Ajax gaan Dijks en Veltman er niet overheen om extra ruimte te creeren voor de buitenspelers. Younes staat zeer vaak tegenover 2 verdedigers. Dijks gaat enkel vooruit met bal aan de voet. dit geldt idem voor Veltman. Klaassen, Gudelj, hebben niet de gave om een traore / Dolberg alleen voor de keeper te zetten. Ziyech heeft dat wel.

18 september 2016 om 22:51

Hoezo? Je zet een Cilessen toch ook niet op het middenveld? Of een younes als centrale verdediger.

Wat Ajax doet is pure kapitaalvernietiging. Wanbeleid!

18 september 2016 om 22:54

Ja man haal zlatan en stel hem rechtsvoor. Ah gewoon geduld hebben, je best doen dan kan zal je later wel op die positie spelen. Sorry maar waarom haal je hem dan? Iedereen weet Ziyech is een pure middenvelder (nr10), dus het is gewoon vreemd. Dit is het probleem bij Ajax, aanpassen, aan wat? Ook Traore gaat het lastig krijgen, want hij wordt niet juist gebruikt, zogenaamd Ajax voetbal, blablabla. Milik hax hetzelfde en zie nu! Schone werd ook kapot gemaakt door opeens op de zijkant te moeten spelen. Onbegrijpelijk, haal die Ziyech dan niet, als je hem niet op zijn positie zal laten spelen (ergens op het middenveld)!!

18 september 2016 om 23:04

In theorie zou de Gea helemaal niet in de spits kunnen spelen, want hij beschikt totaal niet over die kwaliteiten. Jou theorie klopt dus van geen kanten.

18 september 2016 om 20:35

Het lag niet zozeer aan de positie, meer aan gebrek aan ruimte.
Ziyech ging vaak zat vanuit het midden spelen vandaag, maar bakte er alsnog niks van.
Hij krijgt nou eenmaal niet de ruimte die hij bij Twente kreeg, of hij nou vanaf de flank of vanuit het midden gaat spelen.

18 september 2016 om 22:56

Onzin, Ziyech is een speler die gaten ziet, ook in kleine ruimtes. Vanuit het middenveld kan hij dat op z'n best. Openingen naar links, midden en rechts. Nu zit hij vastgenageld op rechts, heeft niet de snelheid om er buiten langs te gaan en dan is hij nog linksbenig. Nee zo wordt hij gewoon kapot gemaakt zoals dat gebeurde met Schone onder de Boer! Vreemd, waarom haal je Ziyech dan!? Rare Ajax man.

18 september 2016 om 23:10

''ziyech is een speler die gaten ziet, ook in kleine ruimtes''

Gebaseerd op? Op zijn potjes bij Twente ja. Nog nooit eerder getest op wedstrijden van enig niveau of in kleine ruimtes.
Bij Ajax krijg je daar pas echt mee te maken en dat valt nu voorlopig zwaar tegen, of ie nou vanaf rechts komt of niet.

En hij zit niet vastgenageld op rechts, komt ook vaak genoeg naar binnen, ook vandaag, maar dan lukte het alsnog niet. Is gewoon een stuk lastiger met minder ruimte.
En bij Twente kwam ie toch ook vanaf rechts?
Alleen daar had hij veel meer ruimte, ook omdat Twente vaak vanuit de omschakeling kwam.

Bovendien is de gaten 'zien' iets anders dan het daadwerkelijk succesvol uitvoeren. Doe het maar eens als je tegen een muur staat. Bij Twente had ie zat ruimte om de bal diep achter de verdediging te leggen. Dat kan nu gewoon niet omdat iedereen in de 16 staat te verdedigen.

Zo wordt hij kapot gemaakt net als Schone? En ook Sinkgraven misschien? En Andersen ook? Toevallig dat alle technische spelers bij Ajax door de trainers kapot worden gemaakt dan. Alsof ze het erom doen..
Maar wacht! Zal het er misschien aan liggen dat er minder ruimte ligt en dat die verandering voor technische spelers vaak lastig is. Dat zal toch niet..

18 september 2016 om 21:10

@StyloGMang: Volkomen mee eens. Ziyech hoort op het middenveld. Nu staat er nog steeds hetzelfde creativiteitsloze middenveld als voor zijn aankoop. Traore is een buitenspeler. Dolberg een spits.

18 september 2016 om 21:16

Vanaf het middenveld bakte hij er anders vandaag ook helemaal niks van. Klaassen speelt velen malen beter dan hem en is niet zo lui. Ziyech speelt overduidelijker op een hoger niveau en moet duidelijk wennen.

18 september 2016 om 23:13

Het niveau is eredivisie. En dat deed hij al een tijdje super goed

Ik zie allemaal dubbele berichtgeving. In de laatste alinea zeggen ze dat Ziyech bij Twente vanuit het middenveld speelde. Terwijl ik afgelopen weken overal lees dat Ziyech bij Twente aan de rechterkant speelde. Wie weet hier meer van?

18 september 2016 om 20:44

Hakim heeft bij Twente twee seizoenen lang op het middenveld gespeeld. Na het vertrek van Cabral deze zomer, en bij gebrek aan een vervanger hiervoor, is Ziyech op rechtsbuiten neergezet.

Dit gaat nog een paar weken goed en dan komt zn karakter en ego om de hoek, en dan is dag dag 11 miljoen.

18 september 2016 om 20:33

Hij maakt het voor zichzelf ook niet bepaald makkelijker als hij hier een groot issue van maakt. Hij moet gewoon lekker gaan voetballen en zich bewijzen. Op rechtsbuiten kan dat voor iemand met zijn kwaliteiten ook geen probleem zijn, maar dan moet hij wel ontspannen voetballen. Nu lijkt het erop alsof hij het zichzelf moeilijker maakt dan nodig is..

18 september 2016 om 20:57

Ik weet niet waar jij je subjectieve reactie op basseert, maar volgens mij geeft hij gewoon eerlijk een antwoord op de vraag waar hij het liefst speelt, maar daarnaast gewoon te hebben geaccepteerd waar Bosz hem wilt hebben. Het is eerder de media, die hier terecht een issue van maken, omdat elk weldenkend mens inziet dat Ziyech vanuit het middenveld het meest tot zijn recht komt.

18 september 2016 om 20:34

Lekker onderbouwde opmerking over iemand die je niet eens kent, maar je geeft 11 miljoen uit en laat hem lekker op rechts spelen , heeft niet met ego te maken maar met degene die hem op rechts zet , kun je zien dat het een paniek aankoop is want als Ajax van Roda en Willem 2 had gewonnen hadden ze hem nooit gekocht .

18 september 2016 om 20:41

Hij kwam bij twente vaak genoeg vanaf rechts. dus dat maakt niets uit. Probleem is gewoon dat Twente geen Ajax is. Hij krijgt bij ajax te maken met veel meer druk, veel minder ruimte en veel minder kansen.
Dit terwijl hij in alles uitstraalt te denken dat Ajax slechts een tussenstap is.

Hij had ook nooit gekocht moeten worden want hij was niet nodig, wat wel nodig was was een Linksback en een linksvoor beide backups.

18 september 2016 om 20:52

Nou nooit gekocht is overdreven , maar je kunt je ook eens afvragen waarom zoveel spelers mislukken bij Ajax , ik denk zelfs dat topspelers mislukken bij Ajax en zo moeilijk is het spelletje tikkie terug tikkie breed toch niet lijkt mij , waarom staan spelers als , Dijks, Viergever ,veltman ,riedewald er in godsnaam nog in die zouden bij een willekeurige eredivisie club nooit opvallen , terwijl Teteen Bazoer, en potentiele internationals er naast staat wat hebben die gedaan dat ze er niet instaat en Veltman wel en dan Gudelj hij maakt een goal maar verder hou op zeg dat is toch geen Ajax materiaal .

18 september 2016 om 22:33

Ik weet wel waarom er zoveel spelers bij Ajax mislukken.
Heel simpel omdat er heel vaak de verkeerde worden gekocht.

Neem nou de spits positie, die is de afgelopen 25 jaar door heel wat spelers bekleed. Er werden ook heel behoorlijke transfersommen betaald, zoals aan destijds Europees topscorer Sonck of daarvoor Machlas.

Overigens is Riedewald een geweldige "6" jammer dat je dat niet ziet.
Gudelj kan idd voetabllend niet mee, weer zo'n slechte aankoop daar had bazoer of van de beek het zeker niet minder gedaan. Ook in het geval veltman heb je gelijk daarom is het extra zuur dat er een kapitaal word besteed aan Ziyech terwijl er wel andere punten moesten worden versterkt.

Iedereen ziet dat hij op het middenveld moet spelen, behalve Bosz. Wat mij betreft mogen de supporters komende woensdag in het stadion al laten horen dat ze het niet eens zijn met de beslissingen van de trainer.

18 september 2016 om 20:36

Inderdaad, ook het eindeloze krediet voor Veltman, Viergever en Gudelj terwijl Tete, Bazoer en El Ghazi meteen worden geslachtofferd. Ook Dijks doet het slecht in de eerste weken, maar voor hem is geen vervanger. Graag zie ik Haps van AZ voor hem. Ook een nieuwe Lcv, want Riedewald is het beste op het middenveld. Mocht die nieuwe LCV niet aangetrokken worden, zie ik het graag zo.

Krul
Tete
Sanchez
Riedewald
Dijks
Ziyech
Bazoer
Klaassen
Traore
Dolberg
Younes
18 september 2016 om 20:43

Riedewald op het middenveld is ook helemaal niks. Wanneer geeft hij een beslissende pass? Of wanneer pakt hij een bal af? Amper.

Ziyech moet gewoon op cam, klaassen en gudelj of bazoer erachter.

18 september 2016 om 20:53

Gudelj speelde prima vandaag. Viergever ook dus waar baseer je dit allemaal op

19 september 2016 om 16:48

Op de wedstrijden voor Heracles. Gudelj speelde tot dusver zeer matig en Viergever is opbouwend ook enorm slap.

19 september 2016 om 16:50

Riedewald speelde tegen Panathinaikos en Heracles inderdaad matig op 6, maar in de beginfase van de competitie speelde Ajax elke wedstrijd met Riedewald op 6 stukken beter. Ben overtuigd dat beide opties goed kunnen zijn.

''terwijl hij bij FC Twente de sterren van de hemel speelde vanuit het middenveld. Zelf geeft hij ook te kennen liever op het middenveld te spelen''

Maar hij had toch ook juist succes door bij Twente vanaf rechts te komen?

En hij komt ook vaak zat naar het centrum toe. Zijn dramatische spel van vandaag kwam ook voort vanuit momenten waar ie gewoon vanuit het midden kwam. Ligt echt niet alleen aan de positie.

Het ligt eerder aan een gebrek aan ruimte dan aan de positie. En op 10 is het zelfs nog drukker dan op de flank... Hij krijgt nou eenmaal niet meer de ruimte die hij bij Twente wel kreeg, of dat nou vanaf rechts is of vanuit het midden.
Vooralsnog lijkt hij daar niet mee om te kunnen gaan, waar ik vooraf al een beetje bang voor was. En zijn talloze keren balverlies helpt ook niet echt mee
Maar misschien verbetert het nog..
En een 'vrije rol' op het middenveld is bij Ajax nou eenmaal onmogelijk. Je moet bij Ajax ook meeverdedigen/druk zetten etc.
Als je Ziyech op 10 zet en hij dan net zo veel balverlies lijdt als vandaag en niet meeverdedigt, dan krijg je gevaarlijke counters om je oren. Bij Twente had dat minder impact want die stonden toch al te verdedigen, maar bij Ajax is dit anders.

Tja, je kan nog beter met Kennedy Bakırcıoğlu op de flanken spelen dan Ziyech.

Ziyech heeft de explosiviteit niet om op die positie te spelen. En 11 miljoen voor alleen betere corners of vrije trappen ?

Dat is wel een hele dure grap...

18 september 2016 om 20:40

En Gudelj zijn ego speelt ook nog eens op, hij wilt ook corners en vrije trappen nemen. Hij neemt er geen genoegen mee dat Ziyech dat beter kan.

Wat een beleid van ajax. Ik wist het dat ajax spelers als ziyech slechter worden. Ik vraag me af of nouri ooit gaat doorbreken, want hij speelt normaal waar ziyech oorspronkelijk hoort.

18 september 2016 om 23:25

Dat is de waarhijd.zijn fout is voor Ajax kiezen


En dan achteraf het gek vinden dat dan veel aankopen mislukken. Als je een speler weken lang op een verkeerde positie zet waar die niks van bakt en dus zelfvertrouwen verliest, moet je straks na al die weken ook niet gaan verwachten dat hij opeens de pannen van de hemel speelt als die wel weer op zijn positie gezet wordt.

18 september 2016 om 20:42

Inderdaad, Bosz verpest nu al een succesvolle start van Ziyech bij Ajax. Die komt met een domper binnen.

Ik snap dit dus nooit, je haalt spelers die schitterend spelen op hun positie voor veel geld, en dan ga je hem op een andere positie zetten. Haal hem dan niet en haal een echte rechtsbuiten. Gewoon nadenken, zelfde geldt als met Pogba.

18 september 2016 om 20:44

Als Idrissi zich blijft doorontwikkelen bij Groningen zou ik hem wel bij Ajax willen zien.
Dat is wel een uitstekende rechtsbuiten. Kan goed dribbelen, kan links en rechtsom passeren en goals maken. Bij een topclub zie ik hem wel een sensatie worden. Zou mooi zijn als ze hem in de winterstop al halen:

Krul
Tete Sanchez Riedewald Dijks
Klaassen Ziyech Gudelj
Idrissi Dolberg Younes

18 september 2016 om 20:52

ziyech stond bij twente ook rechtsbuiten hoor, al had hij bij twente een vrijere rol.

18 september 2016 om 21:28

Dan moet je hem dat gewoon geven, simpel zat.

18 september 2016 om 21:35

klopt

Ziyech is gewoon een fantastische speler en dat komt er vanzelf wel uit! Beetje geduld en lekker laten voetballen die gast!

dat ziyech alleen op het middenveld excelleerde bij twente is natuurlijk onzin, aangezien hij het ook als buitenspeler liet zien. Twente kreeg meer ruimte als ajax krijgt, anderszijds had hij ook al dubbele dekking bij twente. ajax heeft op het middenveld geen creatieviteit, zet ziyech dan op 10. als dit zo blijft gaat ziyech nog meer schoppen en brand je 11 mln weg.

18 september 2016 om 21:24

Als buitenspeler vond ik hem bij Twente ook vrij zwak hoor. Eigenlijk alleen goed wanneer hij weer naar binnen trok, naar de 10 positie dus. Kan wel enigszins als hangende vleugelspits fungeren, maar dan haal je niet het beste uit Ziyech.

18 september 2016 om 21:39

eigenlijk stond hij op papier rechtsbuiten, door zijn vrije rol dook hij alsnog vaak op de 10 op. Daar is hij zeker gevaarlijker, met grote ruimtes kon hij ook prima vanuit rechtsbuiten. Die krijgt hij bij ajax niet

Het probleem ligt bij rechtsback positie Veldman die ook geen rechtsback is. Veldman is geen opkomende back die Ziyech ondersteund. Vaak moet Ziyech vanuit zichzelf geforceerd aktie maken (wat je ook verwacht van een buitenspeler) terwijl dat niet zijn sterke punt is. Tja als Veldman ook nog eens verstoppertje speelt dan heb je Ziyech aan de rechterkant niets aan.

18 september 2016 om 21:10

Dat is Overmars zijn schuld dat hij geen opkomende rechtsback heeft gehaald zoals bijvoorbeeld Roberto Rosales. De selectie mist opkomende backs met goede voorzetten en ervaren spelers voor de basis die de jonkies goed konden begeleiden.

Tja.. Ziyech is een topper op nummer 10, maar je hebt niet veel aan hem wanneer je hem op een andere plek positioneert. Dit was bij Twente ook al duidelijk. Eigenlijk onbegrijpelijk ook. Haal je de beste nummer 10 van de Eredivisie en dan stel je hem daar niet op.

Je moet de spelers de kans geven en laten spelen op een plek waar zij het best renderen.

Ik zie nu een Ziyech verkeerd staan, Traore, Dolberg onterecht niet in de basis, het geschuif achterin, etc.

Ga werken met Krul op goal, dan Tete, Sanchez, Viergever en Dijks achterin, Bazoer op zes, Klaassen met Ziyech achter de spitsen, en voorin Traore rechts, Younes links en Dolberg in de punt.

De publieke opinie moest Ajax overtuigen om Ziyech te kopen. Nu moet de publieke opinie Ajax alleen nog overtuigen dat Ziyech op 10 moet spelen.

18 september 2016 om 22:05

En in beide gevallen is de publieke opinie zo kortzichtig en naief als wat.

Is er dan niemand die zich afvraagt: "he, misschien ligt het niet aan de positie, maar meer dat hij nu gewoon veel minder ruimte krijgt dan bij Twente, ongeacht de positie"?

Sterker nog, op 10 zal het alleen nog maar drukker worden dan op de flank. En ruimte om de bal achter de verdediging te leggen is er ook niet. Balverlies (waar Ziyech in grossiert) op het middenveld is bovendien ook minder acceptabel dan op de vleugel.

Dit zijn misschien dingen waar ervaren coaches zoals Bosz wel aan denken maar de 'domme' publieke opinie, die geen professioneel coach zijn (althans, de meesten niet neem ik aan), niet

18 september 2016 om 22:55

Je hebt 100% gelijk hoor, maar door de media is Ziyech ineens de nieuwe messi verklaard dus lig alles aan iedereen behalve Ziyech.

Wat ik me nu vooral afvraag is wat je aan een bestuur hebt gevuld met oud voetballers wanneer deze niet ingrijpen op het moment dat de trainer enerzijds tactisch blundert en anderzijds je investering van 11 miljoen en meer loopt te verzieken.

Maar ja, het is tevens hetzelfde bestuur dat jaar in jaar uit loopt te prutsen dus verbazen doet het niet.

Typisch Ajax. Zet er spelers neer die het van hun persoonlijkheid moeten hebben en het gaat altijd fout.
Ajaxspelers hebben tegenwoordig geen branie meer. Ze moeten in het gareel staan. Zodra iemand daar moeite mee heeft, gaat het fout.
Waarom trek je iemand voor 11 miljoen, waarvan je weet dat het een 'mannetje' is? Iedereen kan toch zien dat Ziyech zich alleen goed voelt in een vrije rol? Bij Ajax wordt je volgepropt met instructies. Daar past hij helemaal niet in. Ziyech is iemand die moet zwerven en overal op het veld aan de bal moet komen. Dan is hij nauwelijks te verdedigen.
Dit is werkelijk wat iedereen zag aankomen, maar wat toch is gebeurd.

18 september 2016 om 22:15

Dat Ziyech werkelijk dramatisch speelde de afgelopen 2 potten en tig keren balverlies heeft geleden heeft niks te maken met dat zijn persoonlijkheid verkeerd gehandled wordt volgens mij. Dat slechte spel en balverlies doet ie toch echt zelf.

Komt er meer door dat ie nu veel meer scherpere dekking krijgt en er veel minder ruimte is.
En bij Twente was zijn veldspel ook al vaak slecht/matig, alleen door een enkel momentje vond iedereen hem desondanks geweldig (neem bijv die assist op Viergever van paar weken geleden).
Maar die beslissende momentjes zal hij minder gaan krijgen door de beperkte ruimte denk ik.

Hij heeft vanaf rechts ook een relatief vrije rol, hij ging vaak genoeg naar het midden vandaag maar verprutste het alsnog.
Op het middenveld kan je als je het 'dominerende' team wilt zijn nou eenmaal geen vrije rol krijgen. Je zal toch moeten meeverdedigen/druk zetten. En voorzichtig zijn met balverlies, anders heb je een gevaarlijke counter om je oren omdat Ajax hoog staat te verdedigen.
Kortom, totaal andere situatie dan bij Twente.

Als je dat niet wil maar hem wilt benutten zoals bij Twente (en een 'vrije rol' geven) zal je dus als Ajax zijnde veel behoudender moeten gaan spelen en het initiatief aan anderen laten, maar dat gaat niet gebeuren.

''ziyech is iemand die moet zwerven en overal op het veld aan de bal moet komen. Dan is hij nauwelijks te verdedigen''

Als hij ruimte heeft ja...

Echt weer beleid van ajax. Laat die jongen lekker op 10 spelen. Riedewald centraal met sanches en viergever eruit. Gudelj op controleur en hakim en davy achter de slechte aankoop/huur van peter. Denk dat hij de kerst niet eens haalt. Gr een supporter die graag door een gekleurde bril kijkt.

Ik snap het niet helemaal, want bij Twente speelde hij meestal toch ook vanaf rechts? Daar speelde hij zn beste wedstrijden. Wellicht dat hij de rol van Messi moet krijgen bij Barcelona en zich dus wat vrijer kan bewegen en achter de spits kan opduiken. Enige is dat je dan een back nodig hebt die erover heen kan gaan en die heeft Ajax niet.

Overigens, kan het zijn dat Ziyech ietwat overschat is? Hij heeft namelijk zelden goed gespeeld tegen topploegen. Geweldige doelpunten maakte hij vooral tegen de mindere goden. Ik vind het nogal een gok om hem voor 11 miljoen te halen. Volgens mij wordt het echt helemaal niks. Overmars had zijn oren niet moeten laten hangen naar de publieke opinie

Zonde dat zo'n ras voetballer nu al misbruikt word. Vind dit toch een tekortkoming van een trainer. Nu heb ik die Bosz sowieso al niet hoog zitten en al helemaal niet als trainer van Ajax. Die gast heeft totaal geen uitstraling. Een Coach van Ajax behoort uitstraling te hebben, een trainer waar jonge spelers tegenop kijken. Ik krijg de indruk en verbeter mij als ik het verkeerd zien, dat Ziyech een zoethoudertje is geweest voor de fans.

19 september 2016 om 00:48

Voor de volle 100% met je eens, ik hoop dat Bosz snel de laan uitgestuurd wordt. Daar winnen we de oorlog niet mee.

Bosz is te koppig en in zijn koppigheid verpest hij niet alleen Ziyech, maar ook het manier van voetballen. Hoe goed Ziyech het invult op rechtsbuiten, mensen weten dat hij het best rendeert op het middenveld (10) en dat het voetbal dan beter tot zijn recht komt.

Bosz als trainer zou toch moeten weten dat Ziyech de beste speler is van de eredivisie en dat heeft bereikt door middel van zijn spel bij Twente waar hij als nr 10 speelde in een vrije rol. Natuurlijk kwam Ziyech ook weleens van rechts en rechtsbuiten, maar hij had wel de ruimte om het met alle vrijheid in te vullen. Bij Ajax krijgt hij niet die vrijheid en moet hij het ''ajax'' spel onder de knie krijgen, terwijl dat allemaal bullshit is. Geef die jongen zijn positie en of een vrije rol. Anders heb je minder aan hem. Je ziet nu al hoe geforceerd hij het invult met het breed houden enz.

Mensen die zeggen dat hij maar moet aanpassen en met zijn kwaliteiten daar ook uit te voeten kan snappen het spelletje niet. Waarom zou je Ziyech met zijn kwaliteiten genoegen laten nemen op een plek waarvan je weet dat hij daar liever niet speelt. Wetend dat hij nog beter tot zijn recht komt op het middenveld en daar nog beter zal spelen.

Een trainer hoort altijd te kijken waar de speler het best tot zijn rechtkomt en een opstelling maken met de beste spelers op hun beste positie. Niet spelers neerzetten op andere posities omdat de spelers zich moeten aanpassen aan de trainer. De trainer moet zich aanpassen aan zijn spelers en aan het materiaal. In geval van blessures opvangen en af en toe daar moeten spelen uit nood is anders. Dit is gewoon de koppigheid van Bosz en tegelijktijd ook zijn lafheid om niet iemand van het middenveld te willen opofferen.

"Dat weet de trainer ook. Maar als hij mij op rechts wil opstellen, speel ik daar." De onvrede druipt ervan af.

Hoelang gaat Bosz dit nog vasthouden? Middenveld speelt totaal geen goed voetbal. Hoelang wilt hij Klaassen nog opnieuw positie hebben ? En Guldelje? Ongelooflijk!! Ajax had vandaag weer eens mazzel alleen al hoe de 0-1 valt spreekt boekdelen. Ziyech de hoort gewoon achter de spits te spelen. En laat Traore lekker op rechts spelen en speel met Dolberg/ Cassiere in de spits. Achterin Tete lijkt me ook erg verstandig

Ventje met een verkeerde mentaliteit. Wilde bij Feyenoord niet op rechts, nu staat ie er bij Ajax wel. Hij laat zien dat ie door ondermaats te presteren een andere plek wil, juist op het middenveld. Ziyech gaat nog voor veel problemen zorgen en zal uiteindelijk bij een grote club niet slagen!

19 september 2016 om 00:44

Ventje met de verkeerde mentaliteit omdat hij niet naar jou club kwam?

Ik heb hem anders nog niet rare dingen zien doen. Het is dat wij zo'n achterlijke Rotterdammer als coach hebben die er geen snars van snapt dat het totaal verkeerd gaat bij ons.

Hakim is een hele goede voetballer. En naar jullie komen? Dat geld heeft Feyenoord nog niet te besteden aan 1 speler...

Die Peter Bosz is echt een zelf voldane idioot. Staat die daar voor de camera een beetje tof te doen tegen de journalist wie er nu trainer is, na de vraag over de wissel en de positie van Ziyech op het veld.

Het spel van Ajax lijkt net een horrorfilm...hartstikke slecht. Met Bosz is er maar één weg mogelijk...en dat is richting de afgrond. Wanneer gaat men inzien dat hij totaal niet bij Ajax past?

Ik ben die kop van hem nu al meer dan beu, en al helemaal na vandaag met dat antwoord. Heeft totaal nog niets bewezen in het voetbal, en doet al alsof ie Mourinho is...pff opzouten met die vent.

Bij uitzondering kun je Ziyech best als rechtsbuiten opstellen. Maar het is een middenvelder. Met backs die amper opkomen en zonder inschuivende verdedigers kun je prima met 2 aanvallende middenvelders als Klaassen en Ziyech spelen. En dan kun je ook meteen een rechtsbuiten opstellen die wel het veld groot houdt bij balbezit. Bosz heeft het altijd over overwicht. Volgens mij moet dat op deze manier heel simpel kunnen. Had gedacht dat juist Bosz dat wel zou zien. Dat eigenwijze van hem heeft op zich veel goeds, maar dit is dom eigenwijs. Net zoals zijn maatje Traore die altijd opstellen. Hij maakt constant de verkeerde keuzes. En een goalgetter is hij ook niet. Maakt er hoogstens 12 in een jaar op deze manier. Ik weet niet of het van Chelsea 'mag', maar Dolberg en Cassiera zijn niks minder en hebben dezelfde potentie. Maar goed.. ik zal proberen positief te blijven denken over Bosz en zijn intenties..

Laat Ziyech nou eerst maar eens beter voetballen en beslissend zijn. Als hij elke week beslissend is, komt hij vanzelf op zijn favoriete positie te staan. Nu is Klassen vrijwel iedere wedstrijd beslissend.

Raar dat dit nu al zo'n punt is. Het zal toch wel met hem besproken zijn waar hij komt te spelen?

Iedereen wist dat het middenveld van Ajax eigenlijk wel vol zat, dus had ook niet anders verwacht dan een plaats op de rechtsbuiten positie. Of misschien hebben ze toch met hem besproken dat hij op het middenveld zou kunnen spelen? Vreemd verhaal vind ik het..

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren