Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV weigert interview na lied Sierd de Vos: ‘Wij verwachten objectiviteit’

Laatste update:

Sierd de Vos is al jaren fan van Atlético Madrid en de analist moest dinsdagavond op Ziggo Sport het commentaar leveren bij de wedstrijd tussen los Colchoneros en PSV. Toen keeper Jan Oblak een penalty pakte van Andrés Guardado kon de commentator zich niet inhouden en zong hij enkele seconden een liedje. Dit leidde er na afloop van de wedstrijd toe dat PSV weigerde om Phillip Cocu en twee spelers aan te laten schuiven bij een interview met de zender.

/

“Wij verwachten objectiviteit van een tv-commentator. We willen helemaal niet kinderachtig zijn en zijn dat ook niet, vinden we. Goed is goed en slecht is slecht, we tornen echt niet aan iemands journalistieke vrijheid, dat kan niet de bedoeling zijn”, legt PSV-perswoordvoerder Thijs Slegers uit aan het Eindhovens Dagblad. “Andersom vinden wij dat het niet kan dat er door een commentator gezongen wordt nadat wij een penalty missen. We vonden dat gewoon te ver gaan en daarom hebben we dit besluit gisteren genomen.”

De Vos laat in een reactie weten dat hij de ophef die is ontstaan rond het incident nogal overdreven vindt. De commentator heeft nooit ontkend dat hij een fan is van Atlético en is naar eigen zeggen juist extra kritisch op de club. Zo vindt hij dat PSV nog een penalty had moeten krijgen en dat het doelpunt van Luuk de Jong niet afgekeurd had moeten worden: “Het liedje heb ik louter en alleen gezongen omdat dat op de tribune werd ingezet. Het was ook maar bijzonder kort, in totaal zes seconden.”

Een terechte maatregel van PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

PSV moet zich niet zo laten kennen. Ik snap dat ze zeer gefrustreerd waren maar het verlies hebben ze ook wel deels over zichzelf afgeroepen. Sierd mag dan niet objectief zijn, overige Nederlandse commentatoren zijn doorgaans natuurlijk meer voor Psv. Zo hoorde ik gisteren op radio 1 de commentatoren juichen toen PSV een penalty kreeg. Ik vind het jammer dat PSV dan zo kinderachtig is om niet aan te schuiven bij een interview.

14 september 2016 om 11:27

Goed besluit juist van Psv. Zou fijn zijn als Siert helemaal van de TV verdween. Wat een ramp deze man. De wedstrijden waarvan Siert verslag doen, draaien maar om een ding en dat is Siert zelf. Ongekend. Dat hele Sport 1 had destijds veel en veel meer abonnees kunnen hebben als Siert er niet was geweest. Hopelijk tot nooit meer zien. Bah.

14 september 2016 om 11:53

Sierd is de enige waar ik nog wat passie zie. Derest zit maar wat serieus te praten. Zonder gevoel.

14 september 2016 om 11:58

@frankentime
Ik geniet altijd als Sierd het commentaar geeft. Weer eens wat anders dan al die cliche's uitbrakende mannetjes. Jij kunt vast wel aantonen dat Sport1 destijds veel en veel meer abonnees had kunnen hebben als Sierd er niet was geweest. Of roep je dat zo maar in je frustratie?

14 september 2016 om 12:03

Sierd is daarnaast ook de enige die zich nier een uur lang vergist in namen van spelers, vorige clubs en rand informatie. Dat hij zich af en toe als een clown gedraagd neem ik dan maar op de koop toe, de info klopt in ieder geval.

14 september 2016 om 12:04

Je hebt ook mensen die juist wedstrijden kijken om van Sierds getetter te genieten. Ik ben het met je eens hoor, wedstrijden die hij verslaat zijn enkel de "Sierd-show" en voetbal is maar bijzaak. Die vent is zichzelf gewoon veel te grappig gaan vinden en kent geen enkele vorm van zelfkritiek meer. Terechte actie van Psv.

14 september 2016 om 12:05

Hahah als ik Ziggo had dan had ik juist speciaal op ziggo afgestemd om Sierd gister te horen. Bij zo'n persoonlijkheid is het toch altijd: of je houdt ervan of je haat het. Sommigen horen liever het saaie commentaar dat er zoveel is op de Nederlandse tv, anderen houden meer van de inderdaad ietwat aparte stijl van Siert met daarbij ook meer info en expertise. Dat het abonnees zou kosten is dus ook onzin grote onzin.

Sierd is zo ongeveer de enige commentator bijv. met een fanpagina op Facebook en ook de enige commentator zo'n beetje waar in Nederland vaak over gesproken wordt.

Het is natuurlijk niet voor niks dan Ziggo hem vaak als commentator gebruikt en hem een aardige prominente rol op de zender geeft door hem o.a. een eigen talkshow te geven. Ik durf het zelfs aan door te zeggen dat Siert abonnees oplevert dan wel behoudt!

14 september 2016 om 12:08

Beperk je mening aub tot jezelf. Ik heb juist, mede, een abonnement op Sport 1 genomen, vanwege Sierd. Sierd is de enige commentator in Nederland die emotie en passie toont tijdens wedstrijden. Daarnaast heeft hij humor, kennis en maakt hij zelfs van een saaie wedstrijd een vermakelijke gebeurtenis. Voetbalcommentaar is niet met een monotone stem de namen van de spelers noemen. Dat doen de meeste commentatoren. Sierd niet. Sierd is emotie, passie en vermaak! Viva el Sierd!

14 september 2016 om 12:10

Inderdaad weg met Siert. Ik erger me echt kapot aan die kerel. Helemaal niet grappig en onprofessioneel.

14 september 2016 om 12:14

Sierd denkt dat de wereld om hem draait is een beetje doorgeschoten daarin. Nu zelfs bodega de sierd?? Watbis de toegevoegde waarde gewoon eennhalf uur beeldmateriaal en onzin wat er verteld wordt. Ik wil gewoon normale commentaar en niet ja op de ramblas kan je lekker eten who gives a fuck?

14 september 2016 om 12:21

Siert je als je zijn naam goed zou schrijven ;-)

Deelt Sport 1 haar ledenadministratie en verloop daarvan met jou, zodat jij jouw inzichten daarover kunt delen op VZ? Je roept maar wat, net als Sierd dat doet trouwens.

Er zijn zat mensen (waaronder ik) die er juist op af zouden stemmen vanwege Sierd en zijn eigen stijl. Smaken verschillen. Jij luistert liever naar grijze-muizen-commentaar van mensen die in de pas lopen. Laten we iig duimen dat jij het nooit voor het zeggen krijgt. Bah.

14 september 2016 om 12:25

Ik snap niet waarom jij hier een groen randje voor krijgt, wat een bullshit kraam jij uit zeg. PSV laat zich hier gewoon maximaal kennen door geen interview af te geven. Daarnaast vind ik (en met mij vele anderen) Siert juist een aanwinst als commentator. Dat jij zo'n enorme zuurpruim bent die het niet kan waarderen tot daar aan toe, maar dat wil niet zeggen dat hij van de tv moet verdwijnen.

14 september 2016 om 13:03

bij ziggo sport gaat standaard engels commentaar op. Sierd is zo stuitend subjectief in zijn commentaar dat het niet aan te horen is.

14 september 2016 om 14:01

Dus je bent een zuurpruim als je niet van het getetter van Sierd houdt? En wie kraamt hier dan onzin uit? Sommige mensen houden van commentatoren die wel professioneel zijn en zich beperken tot het verslaan van wedstrijden. Sierd lult 80 minuten onzin. Wat een kleuter ben je dan; "hij vind Sierd niet leuk dus moet wel een stuk chagrijn zijn.". Goeie levensinstelling heb je Denn7nho. Jij komt er wel.

14 september 2016 om 14:38

Sierd is de beste commentator op de NLse tv. En dat PSV zich weer zo laat kennen en zich wederom opstelt als een klein kind dat net is beroofd van zn of haar lolly zegt veel over PSV. Net als die roze brillen daar in Eindhoven, die echt serieus denken dat PSV gister goed speelde haha. Vooral 1e helft, met 0-8 schoten in voordeel Atletico was echt ontluisterend. Zal niet de eerste en laatste keer zijn dat we PSV zo horen, want die gaan nog heel wat klappen krijgen dit seizoen in de CL.

14 september 2016 om 15:11

Ach ja psv verliest met 0-1 dat viendt ik niet een grote klap er zijn ploegen die
met 4-0 verliezen dat is pas een grote klap

14 september 2016 om 15:13

Scorebord journalistiek van de bovenste plank. PSV was zeker niet de betere maar er had ook zeker 1 punt ingezeten. Als je kijkt naar begrotingen van beide clubs heeft PSV gewoon heel netjes gespeeld en vergeet het om zijn kansen af te maken waar Atleti uit een halve kans een goal maakt.
Daarnaast heeft PSV het volste recht om interviews te geven of het volste recht om ze niet te geven.

Sierd mag van mij ook thuisblijven, zelfingenomen kwal.

14 september 2016 om 15:43

Als die Spaanse commentator waar hij z'n act van heeft gestolen hem aanklaagd voor plagiaat zijn we misschien van hem af! Geef die Sierd gewoon een apart kanaal met zijn commentaar. Doen ze bij fox met de ufc ook: op de ene zender heb je goed commentaar van Joe Rogan en Mike Goldberg en op het andere net Marloes Coenen en nog iemand. Kan je zelf kiezen wat je wilt!

15 september 2016 om 16:15

Tja. Wel duidelijk. You love him or you hate him. Persoonlijk mag het commentaar bij wie dan ook wel uit en de stadiongeluiden een stuk harder. Dat komt het tv kijken echt ten goede. Ik begrijp ook niet dat clubs hier geen eisen aan stellen bij het tv contact. Levert geweldig intense sfeer op in de woonkamer. Uiteraard alleen zonder Siert.

14 september 2016 om 11:28

ja natuurlijk juichen die NL commentatoren voor een NL club in de CL die een Penal krijgt! Zou ik ook bij Ajax en Fey en alle andere NL clubs doen!

14 september 2016 om 12:24

Maar het is wel erg kinderachtig dat objectiviteit dan niet gewenst is. Wanneer een commentator de andere ploeg support, gaan wij hem lekker boycotten. Omdat hij toevallig Nederlands is.

Veel mensen vinden het niet leuk en / of ongepast en dat is ook logisch, maar PSV stelt zich hier op als een klein clubje.

14 september 2016 om 13:06

ik denk eerder omdat die man niet goed snik is. Hij vindt zichzelf de kenner van alles wat spaans is en zogenaamd ultra van atleti (want echte fans zeggen atleti). Als professional mag je rustig zeggen, ik werk alleen met professionals en niet met malloten.

14 september 2016 om 11:29

Mee eens.. De meeste reacties uit het PSV kamp waren gisteren en ook vandaag nog sowieso kinderachtig. Alles is de schuld van de scheidsrechter.. En dan dus van hogere hand ook geen interviews laten doen om een liedje.. Wat een onzin. Ik heb het niet gehoord, maar Sierd heeft vast ook nog een Eindhovens restaurantje aangeprezen o.i.d. Gewoon de lol van inzien en de man verder niet te serieus nemen.

14 september 2016 om 12:02

Kinderachtige reacties? Alles is de schuld van de scheidsrechter? Hier een quote het eerste artikel dat ik open, gezien mijn telefoon kuren had tot zonet.

- Jeroen Zoet weigerde echter om met een beschuldigende vinger naar de wedstrijdleiding te wijzen. "we moeten niet het excuus zoeken dat de scheids een mindere dag had", stelde de keeper in gesprek met het Anp.
" We hebben genoeg mogelijkheden gehad om onszelf te belonen en dat hebben we niet gedaan ", vervolgde Zoet. " Je weet dat je tegen Atletico maar een handjevol kansen zijn en op dit niveau moeten die raak zijn. Deze nederlaag komt extra hard aan omdat je het gevoel hebt dat er meer in zat. Echt zonde dit. "

Dit lijkt me een klassiek gevalletje 'de hand in eigen boezem steken' en niet naar de scheidsrechter wijzen, ben je het er mee eens?

14 september 2016 om 12:07

Ben ik het mee eens, volwassen reactie van Zoet. Maar er waren er ook genoeg die over de scheidsrechter vielen. Die (overigens terecht) zeiden dat het doelpunt onterecht afgekeurd was maar die je dan weer niet hoorde over de penalty die onterecht werd gegeven.

Het lijken daarnaast trouwens vooral de fans die de scheids de schuld geven van het verlies.

14 september 2016 om 12:17

Gelukkig maar! Ja ik denk dat het, zeker net na de wedstrijd, even de emotie is die de boventoon voert bij sommigen. Ik vind zelf ook dat PSV is benadeeld, maar 'als' (verschrikkelijk woord in de voetballerij) PSV de penalty gewoon maakt is het een compleet andere wedstrijd en zulke dingen heb je zelf in de hand.

Daarnaast is het moeilijk voor velen om objectief te blijven voor velen, onafhankelijk van de clubvoorkeur, wat ik ook wel kan begrijpen. Gisterenavond heb ik ook lopen tieren, maar zeker een aantal uur na de wedstrijd moet je alles gewoon kunnen relativeren.

14 september 2016 om 12:27

En toch zou ik nog maar wat meer quotes openen dan. Je pikt deze er 'toevallig' uit, maar er zijn inderdaad veel PSV mensen die andere dingen verkondigden.

15 september 2016 om 16:23

Maar die scheids zat er toch ook goed na naast? Dat klopt wel. Dat ze verliezen door de scheids gaat wat ver, want die makkelijke pingel en de niet buitenspel goal van Griezmann waren ook arbitrale blunders. ..

14 september 2016 om 11:36

He, die naam Calimero is er niets voor niks gekomen. We hebben altijd het gevoel gehad dat we derde viool speelde na Feyenoord en Ajax. Als dan ook nog de commentator op de Nederlandse Televisie gaat juichen als de tegenstander een penalty stopt van Psv dan is het hek van de dam....en dat snap ik volkomen. Bij de kampioenschapswedstrijd van Psv vorig jaar ging het in Hilversum alleen maar over Ajax. Dit lokken de media zelf uit en heeft helemaal niks met de stugge houding van Psv te maken. Goed gedaan Psv, ga zo door.

14 september 2016 om 11:58

Inderdaad, die term is bedacht met psv in het achterhoofd.

14 september 2016 om 12:52

Inderdaad, ga zo door en zet jezelf nog meer voor schut. Calimero-huili huili

14 september 2016 om 12:08

Ik erger me regelmatig aan Sierd de Vos met zijn toch wel arrogante houding en namen door elkaar halen. Maar regelmatig kan ik er ook om lachen en is het leuk en goed onderbouwd. Hij is in ieder geval een uitgesproken persoon wat ik wel kan waarderen.

Ik neem hem niet erg serieus omdat ik dat zonde van mijn tijd vind, PSV zou het zelfde moeten doen. Het krijgt nu veel te veel aandacht en ik denk dat dit ook niet voor PSV handig is. Iedereen heeft er nu een mening over meestal negatief en dat is erg zonde na een wedstrijd waarin PSV zker niet is afgegaan en een gelijkspel er in had kunnen zitten. Pak het positieve eruit en ga door naar de volgende wedstrijd en laat je niet beinvloeden door dit soort randverschijnselen dat is maar bijzaak. (helaas Sierd al vind je je zelf wel belangrijk)

14 september 2016 om 12:19

Sierd en namen door elkaar halen? Dat ben ik meer gewend van elke andere commentator dan van Sierd...

14 september 2016 om 13:07

sierd denkt alles te weten maar het meeste verzint die ter plekke of heeft hij die dag zelf in een spaans roddelkrantje gelezen.

14 september 2016 om 12:27

Misschien juichtten die commentatoren op radio 1 omdat het goed is voor het NL voetbal als PSV het goed doet?

14 september 2016 om 12:51

Ze moeten erboven staan maar sierd de Vos kan dit als Nederlander niet maken. Kan de reactie wel voorstellen van PSV . Neem ook aan dat het consequenties heeft bij Ziggo want het is te belachelijk voor woorden

14 september 2016 om 13:24

Het is echt een non-argument van ze. Objectiviteit is echt zo een schijnzekerheid voor onzekere mensen. Niemand is objectief je hebt altijd een voorkeur en dat is niet erg. Cocu moet zich even niet zo aanstellen en gewoon daar gaan staan en zijn werk doen, ook als het een keer niet zo loopt als je wilt!

14 september 2016 om 13:26

Enig enthousiasme voor een Nederlandse ploeg is echt wel acceptabel, mits de realiteit in beeld blijft. Maar als je denkt uit blijdschap te moeten gaan zingen als PSV een penalty mist heb je werkelijk geen benul van de beleving van je publiek zeg. Vind het bijzonder onprofessioneel, ook wanneer die bij Ajax en Feyenoord het geval zou zijn. Dat Sierd de Vos graag te koop loopt met zijn sympathie voor Atletico mag zijn flauwekul dan verklaren, maar het praat het zeker niet goed. Hij zit er als Nederlands commentator, niet als fan.

14 september 2016 om 17:36

Gewoon onzin gomes. Waarom zou een Nederlandse commentator altijd maar voor Nederlandse ploegen moeten zijn. Die man draagt Atleti een warmer hart toe dan Psv, hoopt dat Atleti wint. Al is het totaal niet tactisch van ziggo om hem dan op deze wedstrijd te zetten want die kennen de clubvoorkeur van Sierd ook. Desondanks mag Sierd prima juichen als PSV een penal mist, net als dat commentatoren bij Radio 1 gaan juichen als ze m mee krijgen. Wil je objectief commentaar dan moet je een Engelse zender op zetten. Zowel Nederlands commentaar als Sierd is nooit objectief bij dit soort wedstrijden!

15 september 2016 om 17:38

Je zit daar niet voor jezelf Arwinos, voor de Nederlandse kijker. Wanneer het Ajax, Feyenoord, Psv, Oranje, of welke vertegenwoordiging dan ook becommentarieert vind de gemiddelde Nederlandse kijker het prima wanneer je een beetje meeleeft met de Nederlandse ploeg, mits de rest van het commentaar feitelijk blijft. Maar het is totaal not done om een beetje te gaan zitten juichen als in dit geval PSV mist. Dat Sierd voor Atletico is is zijn goed recht, maar supporter is ie maar thuis voor de buis als hij niet aan het werk is. Op het moment dat je mensen uit het publiek voor het hoofd gaat stoten moet je je afvragen of je nog wel goed bezig bent.

Ter illustratie: stel dat Sierd een Belg was geweest of een Belgisch moeder had en om die reden als persoon voor Belgie is. In het geval Nederland tegen Belgie speelt op een eindronde en Courbois stopt een penalty van Nederland, vind je het dan ook normaal als Sierd de Brabanconne had gezongen?

Wat kinderachtig. Hier sta je toch gewoon boven als club? We weten allemaal hoe De Vos is. Dat is geen kwade man verder maar wel authentiek. Je staat er bovendien voor je achterban, niet voor Sierd.

14 september 2016 om 11:27

Ja begrijpelijk wat je zegt, alleen ik vind het wel goed om een statement te maken richting ziggo sport, er hoort gewoon objectiviteit te zijn. Ik heb niets tegen sierd, kan altijd wel om hem lachen. Echter vind ik het bij Veronica of Fox ook irritant als is een wedstrijd van PSV kijk en dan naar de analyse van een ajax-kliek moet luisteren met de Boer en Heitinga. Niet dat ik iets tegen hen heb, maar ik hoef niet naar hen te luisteren op zo'n moment. Rare keuzes maken zenders af en toe en dit is nu een keer het gevolg.

14 september 2016 om 11:49

Maar laten we eerlijk zijn.. Is de commentator van de gemiddelde wedstrijd überhaupt objectief?

Normaal gesproken zijn ze vóór jouw team, is het dan niet naïef om een zender buiten te sluiten als ze eens een keertje niet aan jouw zijde staan?

14 september 2016 om 11:57

Radio 1 was ook alles behalve objectief, leek wel alsof ze leden van de PSV fanclub het commentaar lieten doen. Geeft niet verder maar het kan nou eenmaal ook de andere kant opvallen. Ik heb sterk het vermoeden dat als PSV een resultaat had gepakt het liedje van Sierd geen punt was geweest.

14 september 2016 om 12:11

Je vraag om objectiviteit, maar had je geklaagd als ze commentator pro-PSV was, of had PSV Ziggo geweigerd als Sierd een PSV liedje ging zingen na een doelpunt van Psv? Ik denk het niet. Ze moeten hier gewoon boven staan. Kom op laat je niet zo kennen, je hebt verloren het is niet anders. Volgende wedstrijd weer een kans.

14 september 2016 om 12:16

Maar op Radio 1 waren ze voor PSV. Dit lijkt me ook de bedoeling aangezien we met zn allen voor de nederlandse club zijn. Ik vond dat ze het erg goed deden op radio 1.
Snap sowieso niet waarom een nederlander 'fan' is van een buitenlandse club.

14 september 2016 om 12:17

@feelingood

Inderdaad, maar ze willen daar bij PSV ook geen objectief commentaar hebben... Laten we eerlijk zijn, die man boven je wilt gewoon pro PSV commentaar en klaagt al als de Boer en Heitinga die in zo een situatie net als de meeste moraalridderige nederlanders voor PSV zijn.

Daarbij heb ik af en toe gekeken naar de wedstrijd en in zijn commentaar was Sierd gewoon objectief. Hij kan misschien gezongen hebben omdat zoals hij aangeeft het publiek van Atletico een liedje inzette. Dit doet hij overigens ook wel vaker, maar zelfs al was dat niet het geval is het puur calimerogedrag van die Psv'ers die hierover janken...

Ik heb ook Rostov - Ajax gekeken waarbij Sierd Ajax volledig aan het afkraken was. Who de fuck cares? Ik kon er juist wel om lachen hoe hij commentaar gaf, dat was nog het enige "positieve" aan die wedstrijd. En als ik een commentator tegen kom die anti Ajax is (en dat zijn er een hoop in nederland) en ik heb er echt geen zin in om naar te luisteren dan zet ik de tv toch gewoon lekker op mute?

Het lijkt wel alsof die Psv'ers gewoon constant iets moeten hebben om op te janken...

14 september 2016 om 12:20

@psver4ever

sowieso zijn alle analytici bij Veronica om te huilen. De 'ajax-kliek' die er soms zit niet best, maar R. Waterreus is niets beter in mijn ogen, er zijn maar weinig goede analytici (in Nederland).

14 september 2016 om 12:22

ben ik het helemaal mee eens, het begon met Alfons die aan alle kanten PSV de hemel in prees. Alsof het de heer zijn favoriete clubje is. Ik ergerde me verschrikkelijk aan het commentaar daar waar ik meestal van het radiocommentaar geniet. Vooral ook het aanhalen dat PSV de enige volwassen ploeg in Nederland is, dat ze met kop en schouders boven de rest in Nederland uitstaken...de arrogantie is verhuisd van Amsterdam naar Eindhoven. was het niet zo dat PSV door een mazzeltje met een verschil van niks kampioen is geworden? dat PSV vorig jaar een keer doorkwam in de CL, alsof ze hem gewonnen hebben. Als we in Nederland het al een wereldprestatie gaan vinden om een keer door de poulefase heen te komen, dan gaat het inderdaad nooit meer wat worden met het Nederlandse voetbal.

14 september 2016 om 12:26

@stambec

Misschien omdat er mensen zijn die niet geloven in landsgrenzen en vinden dat we niet meer waarde moeten hechten aan dingen puur een alleen omdat ze toevallig daar zijn waar onze voorouders paar honderd jaar geleden naar toe "verhuisden" en niet meer weg gingen wat er toe resulteerde dat wij hier ook geboren zijn.

Ik ken genoeg hele grote klootzakken die nederlander zijn, terwijl ik ook wel een aantal mensen uit het buitenland ken die ik wel mag, maar volgens jouw beredenering moet ik meer liefde voor die klootzakken hebben dan voor die mensen die ik wel mag snap je? Dat slaat gewoon nergens op.

Ik ben zelf dan gewoon Ajacied, maar buiten dat interesseert het nederlandse voetbal mij niks. En weet je wat? Dat is gewoon mijn goed recht.

14 september 2016 om 12:33

Extra zuur voor PSV is natuurlijk dat Sierd geboren is in Veldhoven, wat tegen Eindhoven aan ligt ;-)

14 september 2016 om 12:47

Maar als een Nederlandse club fans heeft uit het buitenland geen probleem?

14 september 2016 om 12:49

@afcasander
Ik ben het totaal niet eens met je vergelijkingen. Natuurlijk mag je iemand uit het buitenland aardig vinden en denk je nou echt dat ik bedoel dat jij een klootzak uit nederland aardig moet vinden omdat hij uit Nederland komt? Dit slaat natuurlijk nergens op.
Als jij opgegroeid bent in Nederland en elke week uitkeek naar de wedstrijden in de eredivisie, om vervolgens op zondag om 7 uur de samenvattingen te kijken met de familie begrijp ik niet dat je niks hebt met het nederlands voetbal. Waarom ben je dan voor ajax? Omdat ze in 95 wat potjes wonnen?
Wat ik bedoel is, je wordt toch fan van een club omdat het de club uit je streek is. De club waar je vandaan komt.

14 september 2016 om 13:45

@stambec

Dat hoeft helemaal niet. Ik kom uit een streek waar in de omgeving niet echt een professionele club is. Voor wie moet ik dan zijn? Ik ben voor Arsenal omdat er favoriete spelers van mij spelen/speelden i.c.m een hele mooie opvatting van het spel. Er zijn genoeg andere redenen om voor een club te worden.

14 september 2016 om 15:09

Nou ik vind psv als rechtspersoon best wel een klootzak, maar volgens jou zou ik daar van moeten houden en atletico waar ik wel een zwak voor heb gehad voor enige tijd zou ik moeten haten... Dus die vergelijking klopt wel aardig.

Ik ben opgegroeid in Nederland en ik keek alleen uit naar Ajax. De rest van de Nederlandse clubs hebben mij nooit geïnteresseerd. Ik ben fan van Ajax omdat ik daar mee opgegroeid ben en als een baby al nooit fatsoenlijk kon slapen als ik mijn Ajax pyjama niet aanhad. Ik ben voor Ajax omdat ik uit die club altijd positiviteit kon halen wanneer ik mij kut voelde. Ik ben voor Ajax omdat die club gewoon in mijn hart zit. Dat heb ik met geen van alle andere nederlandse clubs dus zie ik niet in waarom ik die clubs moet supporten. Ik heb wel positieve gevoelens bij buitenlandse clubs voor verschillende redenen en daar hecht ik veel meer waarde aan dan aan het feit dat ik toevallig hier geboren ben. Als er hier 17 clubs zijn die juichen omdat niet Ajax maar PSV kampioen wordt en dus aantonen liever Ajax iets niet zien winnen dan hun eigen club wel te zien winnen snap ik niet waarom ik dan voor die andere clubs zou moeten zijn in welke situatie dan ook. Verder heb ik er geen problemen mee dat ze dat doen, dat moeten ze zelf weten, maar ik mag dan wel voor mezelf beslissen dat ik niet voor die clubs hoef te zijn.

14 september 2016 om 17:01

Ik heb het helemaal niet over haten of houden van. Natuurlijk mag je sympathie hebben voor clubs over de hele wereld en wie ben ik om daar überhaupt over te oordelen. Ik begrijp alleen niet dat als je een echte voetballiefhebber bent, en je opgegroeid bent in je ajax pyjama, net als ik overigens, dat je dan niks kunt hebben met het nederlands voetbal. Dit is onze prachtige competitie. Hier moeten we het mee doen en ik vind het de mooiste competitie van allemaal. Maar goed je noemt me een moraalridder en weet ik wat allemaal, wij zullen het nooit eens worden. Ik begrijp als geen ander dat je kunt genieten van het mooie spel wat ze spelen, en begrijp ook dat je ze op basis van een wedstrijd een overwinning meer kan gunnen. Ik zal nooit begrijpen dat iemand een mega club met zoveel succes en toekomst zal aanmoedigen ten koste van een Nederlandse club die elk puntje zo keihard nodig heeft.

14 september 2016 om 11:38

Ik begrijp het punt van PSV wel. Je mag verwachten dat wanneer een Nederlandse ploeg een belangrijke Europese pot speelt, de commentator aan de kant van de ploeg uit zijn eigen land staat. Wanneer de commentator een voorkeur heeft tijdens de wedstrijd, is het bovendien de kunst om dit niet te laten merken. Het is gewoon absurd dat deze man juicht wanneer een Nederlandse ploeg een penalty mist tegen de ploeg waar hij fan van is. Ten eerste roept het kwade reacties op en ten tweede is het totaal niet professioneel. Sierd vond zichzelf weer eens belangrijker en dat wordt eindelijk een keer afgestraft, in dit geval door Psv. Noem mij een zeurpot of een zure azijnzeiker, prima, maar dit is hoe ik er over denk.

14 september 2016 om 11:55

Psver4ever. Echt helemaal neutraal is het inderdaad niet nee dat er zoveel ex-Ajacieden zijn die nu analisten of verslaggevers zijn. Best vaak heb ik het idee als PSV een wedstrijd heeft gespeeld dat er vaak te neerbuigend over PSV word gepraat of met een ondertoontje waardoor de prestaties naar beneden worden gepraat.
Zo'n Jan-Joost van Gangelen spant daarin de kroon wat mij betreft. Als je goed op zijn verslaggeving let dan merk je dat er toch een beetje venijn in zit richting Psv. Het is natuurlijk ook niet geheel gek dat ze licht-gekleurd commentaar geven. Zo zal een oud-PSV'er in het voordeel van PSV praten en vice versa. Maar af en toe gaat het licht-gekleurde eraf en zie je alleen de felle kleuren van hun club terug in de verslaggeving. In mijn ogen ben je dan extreem slecht bezig. Het is je baan om objectief te blijven.

14 september 2016 om 12:01

Waarom? Ik ben als Nederlander fan van Liverpool, dus als een nederlandse club tegen Liverpool moet dan juich ik ook niet voor Ajax, PSV oid.. 9/10 commentatoren juichen voor Nederlandse clubs als 1 dat niet doet moet ie in eens objectief zijn? Je moet juist juichen voor de club die je een warm hart toe draagt, en bij Sierd is dat dus Atletico, nou stop aub met azijn zeiken.

14 september 2016 om 12:15

Alavez..... zoveel ex ajacieden zijn analist? kun je dat onderbouwen?

Keneth Perez (volgens mij langer bij AZ gespeeld maar toch)
Ronald De Boer
Veel verder kom ik niet hoor.........

De rest is niet van Ajax hoor, bijvoorbeeld ex Feyenoord heeft er meer....

Ruud Gullit, Arnold Bruggink, Jan Mulder, Youri Mulder, Bert van Marwijk, Co Adriaanse, Pierre van Hooijdonk, Sjoerd Mossou, Willem Vissers

14 september 2016 om 12:26

Sorry hoor waarom zou je als nederlander voor Athletico of Liverpool zijn. Het gaat niet goed met het nederlands voetbal ondanks dat er goed beleid wordt gevoerd en clubs nauwelijks schulden maken. Het verschil met geldmachines als Athletico maar ook Liverpool wordt steeds groter en dan gaat meneer de vos juichen voor 'zijn club'?) Athletico. Dat doet ie maar op de Spaanse televisie want hier staat hij er alleen voor. Ben sowieso een blij man als Siert opdonderd naar de Spaanse televisie. Wat een waardeloze commentator.

14 september 2016 om 12:32

Er wordt goed beleid gevoerd in het nederlandse voetbal? Daarom staat er nog steeds een minimumsalaris op niet eu spelers, daarom spelen er nog zoveel clubs op kunstgras, daarom daalt het niveau van het nederlandse voetbal al sinds 2004 ofzo...

Zou je voortaan trouwens gewoon Atletico kunnen typen? Aangezien dat de juiste benaming is...

Trouwens, hoe kan Sierd er alleen voor staan als die keizer hier boven aangaf Sierd te steunen? Daarbij steun ik Sierd ook en vind ik jou een waardeloze moraalridderige calimero.

14 september 2016 om 12:53

Hey afcasander. We reageerde hierboven ook al op je, haha. Sorry het is inderdaad Atletico, zonder h, ik zal erop letten voortaan.
En je hebt gelijk, er valt nog genoeg te verbeteren wat betreft het beleid in nederland, misschien had ik dat niet moeten zeggen aangezien ik er niet erg veel verstand van heb.

14 september 2016 om 13:01

Keijzer, prima hoor dat je voor Liverpool bent, ik vind dat zelf ook een prachtige club. Mijn punt is echter als volgt. Sierd de Vos een commentator bij een Nederlandse televisiezender. Het publiek dat kijkt is dus logischerwijs ook voor het grootste deel Nederlands. De kans is daarnaast groot dat veel van deze kijkers affiniteit hebben met Psv. Sierd de Vos zou professioneel genoeg moeten zijn om daarom te begrijpen dat het absurd is dat hij voor de tegenstander gaat juichen. Ik zeg niet dat hij niet voor Atletico mag zijn, sterker nog, wat kan mij het schelen! Wat mij stoort is dat hij zichzelf belangrijker vindt dan zijn kijkers, de mensen die er nota bene voor zorgen dat Sierd werk heeft. Een commentator hoort gewoon rekening te houden met zijn publiek, dat is een onderdeel van zijn vak. Hij moet objectief verslag geven en als hij daar niet toe in staat is wanneer Atletico speelt, moet iemand anders die pot verslaan en niet Sierd.

Het is natuurlijk wel een beetje raar om als commentator van een wedstrijd zó voor een partij te zijn, dat mag alleen als je nationaal team speelt vind ik.

14 september 2016 om 12:35

En hoe zit het dan met de rest van de commentatoren die PSV bij een europese wedstrijd compleet de hemel in schrijven? Dat wordt wel door iedereen gepikt...

14 september 2016 om 12:54

als hij zo voor PSV zou zingen zou ik het ook niet erg vinden, is toch belangrijk voor het nederlands voetbal.

Die hele Sierd vind ik ook gewoon zo'n overhyped vervelend commentatortje die denkt dat Nederland Najib nooit gekend had als hijzelf dat carrierepad gekozen had. Waarom sommigen hem zo'n god vinden is mij een raadsel.

14 september 2016 om 11:36

Niet dat het mijn favoriete commentator is hoor.. Maar hij brengt wel iets nieuws naast al het overige en vaak oerdegelijke en net zo saai commentaar.. Die hele Sierd show is gewoon een komedie act waar je of van houdt of een hekel aan hebt.. Ik kan het vaak wel waarderen( zoals hij bijvoorbeeld het Nederlands elftal versloeg in Brazilië, dat was geweldig ) echter gaat hij gister iets te ver wat Atletico betreft.
Aan de andere kant had PSV hier gewoon boven moeten staan als profclub.

14 september 2016 om 14:43

Jij bedoelt die restaurants waar hij het steeds over heeft?? Praat over de wedstrijd man. Sierd is pure aandacht.

Luisterde echt met verbazing naar de commentaar.
Dacht dat een Nederlander wel voor een Nederlandse club zou zijn..
Niet dat het verder uitmaakt maar vond het commentaar wel vreemd.

14 september 2016 om 11:35

Dit is toch al lang verleden tijd? Als Ajax of feyenoord een keer verliest in de EL lachen de psvers ook.

14 september 2016 om 11:42

Dat is iets heel anders en bovendien denk ik dat de meeste psvers ajax en feyenoord ook een goed europees seizoen gunnen. Maar als nlse commentator mag je toch wel verwachten dat ie op zijn minst niet voor de buitenlandse club is

14 september 2016 om 11:47

Ik juich altijd voor Ajax en PSV in de El/cl hoor. Volgens mij de meeste anderen ook wel.

14 september 2016 om 11:53

Feye88, helemaal mee eens! Europees ben ik voor iedere Nederlandse club, dus ook Psv en Feyenoord. Geen flauw idee hoe die jongen, bij die uitspraak komt..

14 september 2016 om 11:55

Precies, same here. Ik weet niet waar a28zesletters dat vandaan haalt. Tuurlijk zijn er altijd wat malloten die hun clubliefde en vooral haat voor rivaliserende clubs niet kunnen verbloemen, maar het merendeel snapt dat het alleen maar goed is voor het Nederlands voetbal als het team wint.

14 september 2016 om 12:07

Ik hoor van iedereen dat ze voor elke club in Nederlandse Europa juichen, zoals het hoort vind ik. Ieder weldenkende voetbalsupporter - de mafkezen daar gelaten - begrijpt dat het heerlijk is als een Nederlandse ploeg punten pakt, zodat we niet helemaal wegzakken op de Uefa coëfficiënten lijst. Als PSV supporter hoop ik met heel mijn hart dat Ajax, Feyenoord en AZ hun duels donderdag winnen. 'we' zullen het toch samen moeten doen!

14 september 2016 om 12:57

Je zegt in twee zinnen precies het tegenovergestelde. Blijkbaar zie ik dan veel malloten voorbij komen. Kijk anders een keer op de facebook van voetbalzone als eenv an de clubs een wedstrijd gespeeld hebben.

14 september 2016 om 12:38

Ik hoop juist dat ik bij een betaalzender als ziggo gewoon objectief commentaar hoor. Ik heb de wedstrijd verder niet gezien, maar ik weet wel dat ik op veronica in ieder geval niet op objectief commentaar hoefde te rekenen...

14 september 2016 om 14:15

Als jij ziggo, of Sport 1 al langer hebt gehad, dan weet je Sierdje zijn verslaggeving allang.
Niet alleen jij hoor, maar Sierd is altijd zo. En moet zeggen dat hij ook behoorlijk kritisch kan zijn op zijn club.
Verder hoor je bij Foxsports ook alleen maar commentatoren die hun voorkeur ook niet onder stoelen verbergen.
Dus die verbazing hier, is erg achterbaks.

14 september 2016 om 15:21

Ik heb het nu een jaartje of 2 ofzo en ik weet dus wel hoe Sierdje is ja. Meestal is dit behoorlijk objectief in zijn verslag op hier en daar wat blijk van blijdschap of verdriet na als het wat minder gaat met een club die hij mooi vindt.

Maar niet zoals velen die gewoon bij een exact dezelfde situatie (mogelijke overtreding) bij de ene ploeg spreken van niks aan de hand en bij de andere op zijn minst een gele kaart willen zien.

Van wat ik heb meegekregen was dit gister ook niet het geval. En inderdaad, overal waar je kijkt heb je commentatoren die duidelijk voor de ene partij zijn, dus de verbazing slaat nergens op.

Jammer dat PSV een uitgelezen mogelijkheid laat liggen om die kerel daar op aan te spreken, door een bijvoorbeeld De Jong ofzo. Je kan namelijk ook groter zijn dan de commentator, gewoon antwoord geven op zijn vragen en je uitspreken over zijn subjectieve wangedrag op de tribune. Noem hem van mijn part recht in zijn gezicht landverrader en je wint deze fitty. Nu krijgt Sierd zijn zin.

14 september 2016 om 11:32

Luuk De Jong die Sierd De Vos daarop moet aanspreken? Dat is juist niet voor De Jong om zich daarmee bezig te houden, daar heb je toch die mediagasten voor zoals Thijs Slegers? De Jong moet zich lekker op zijn voetbal concentreren, had het lastig zat alhoewel hij okay speelde tegen Godin.

14 september 2016 om 11:39

Myvision, dat had zeker ook gekund! Helemaal eens, haha had nooit gedacht dat ik het woord fittie zou lezen op deze website.. :D

14 september 2016 om 11:45

Zodat het hele land je een slechte verliezer kan noemen? Ik snap heel goed dat het zo is opgelost, ipv de manier die jij beschrijft.

haha die sierd, kan natuurlijkniet wat ie doet en maar zeggen dat het kort is maakt het niet minder erg. maar zo heeft ie wel meer clubs als voorliefde wat je altijd goed kan merken.
rare vogel is het

14 september 2016 om 12:40

Waarom kan het niet wat hij doet? Als ik normaal PSV zie spelen in europa heb je zo een commentator waarbij PSV niks fout kan doen etc.

Dan is Sierd nog wel wat objectiever ook al juicht of zingt hij een liedje na een gestopte penalty...

Tsja, ik begrijp PSV wel dat men objectiviteit verwacht van een commentator. Nu moet ik zeggen dat Sierd de afgelopen jaren steeds overdrevener reageert, uiteraard allemaal voor de kijkcijfers.

14 september 2016 om 12:41

Nee, bij PSV verwacht met commentaar waarbij zij de hemel in geprezen worden en de tegenstander afgekraakt wordt...

14 september 2016 om 13:13

beetje professionaliteit mag je wel verwachten. PSV gaat na een cl wedstrijd ook geen interviews geven aan de omroep eindhoven of het veldhovens kerkeblad. Aangezien sierd er voor zorgt dat ziggo op een nog lager niveau zit, jammer dan.

14 september 2016 om 13:21

Beetje professionaliteit mag je inderdaad wel verwachten. Dat betekent dat je als club zijnde gewoon de pers te woord staat. Blijkbaar is PSV niet professioneel genoeg wat dat betreft... Verbaasd me verder ook niet zoveel trouwens. Dit soort gedrag toont men bij PSV wel vaker.

Hou toch op. Objectief zijn de (Nederlandse) analisten allang niet meer. Barcelona die op handen wordt gedragen, de overduidelijk sneren naar Real Madrid, Cristiano Ronaldo, Mourinho etc. Het is bijna irritant hoe ze soms te keer gaan als roddelende meisjes van 11 jaar als het gaat over een club en/of speler die zij niet mogen.

14 september 2016 om 11:29

Idd, objectief zijn ze wel vaker niet. Maar de pers heeft wel vaker een schreiend gebrek aan zelfreflectie.

In de naam van persvrijheid kan en mag volgens vele vrijwel alles. En als andere daar niet aan mee doen sabelen we ze neer.

14 september 2016 om 11:45

Dat is natuurlijk de grootste onzin die deze lui kunnen verzinnen he. Natuurlijk hebben ze vrijheid van meningsuiting en mag alles gezegd worden zonder dat ze daarbij gehinderd worden. Dat is hun recht als journalist. Maar ze hebben het enkel over rechten en niet over plichten. Het is namelijk de grootste plicht voor een journalist om zo goed mogelijk objectief te blijven bij het schrijven van artikels ed. Natuurlijk mag men, ook als journalist, een persoonlijke voorkeur hebben en die zelfs openlijk uiten. Maar dat mag hun uitspraken op geen enkele manier beïnvloeden. Anders moeten ze niet voor de nieuwsmedia werken maar voor roddelblaadjes, of een column schrijven. Dan is subjectiviteit toegestaan

14 september 2016 om 12:44

@real8madrid

Je weet dat er zaken zijn aangespannen tegen nieuwsmedia waarbij als uitkomst is gekomen dat de rechter bepaald heeft dat nieuwsmedia uberhaupt niet eens de waarheid hoeven te zeggen? Dus om dan te verwachten dat ze objectief zijn is gewoon een grap...

Persoonlijk vind ik Sierd de Vos vreselijk. Heb vaak het gevoel dat hij maar wat zegt. Ik vind dat psv hier een goed punt heeft, je gaat niet als Nederlandse commentator zingen als een Nederlandse club een penalty mist.
Je moet ook rekening houden met je kijkers, want waarschijnlijk is 85% of meer voor psv.

14 september 2016 om 12:21

Eens maatje. Je kan zien dat jij in de Vedici school grootgebracht bent

14 september 2016 om 13:20

Ik ben het ook met jullie eens. Vedici's snappen dit.

Volledig terecht! Als commentator moet je gewoon objectief zijn en ga je toch niet op de Nederlandse televisie zingen tegen de Nederlandse club die speelt. Belachelijk! Je zou de reacties in andere landen is moeten zien als zoiets gebeurt, daar wordt zo iemand dan direct op straat gezet, als bijvoorbeeld een Spaanse commentator voor PSV zou zijn en zou gaan juichen omdat PSV de penalty mee kreeg.

Alsof een Spaanse zender onpartijdig is maar naar mijn weet geven ze ook interviews aan de Spaanse media. Dit is hypocriet en zou tot een boete moeten leiden. Wie betaald bepaalt en dat is ziggo op dit moment.

14 september 2016 om 11:53

Maar het gaat erom dat Sierd partijdig leek te zijn voor Atlético, wat nogal tenenkrommend is op de nationale televisie waar een Nederlands team strijdt voor punten.

14 september 2016 om 12:47

Het is gewoon een betaalzender en niet de publieke omroep ofzo... Dus Sierd moet gewoon kunnen doen wat hij wilt/wat er van hem verwacht wordt door de zender. Zolang hij dit gewoon doet mag hij pro Atletico zijn wat hij wil...

14 september 2016 om 14:01

En wat ik lees van de meeste reacties is dat men het behoorlijk irritant vond. Dus of dat nou een handige move was van hem en ziggo...ik betwijfel het.

Wat is dan de volgende stap in Eindhoven.... geen kritische vragen meer tijdens interviews ??
Voortaan alleen maar aanschuiven bij club-TV, dat lijkt me het beste.

Sierd is Sierd. En we weten allemaal zijn voorkeur voor A.m. Dus deal with it en doe niet zo kinderachtig !

Iedere wedstrijd word gewoon de Sierd de Vos show met die vent. Super irritant, ook juichen voor de goal van Atletico gister. Kon gewoon niet, zeker niet als ze tegen een Nederlandse club spelen( en dan heb ik nog niets met Psv), dan moet een commentator op zijn minst objectief overkomen. Iets wat iedere commentator lukt, behalve Sierd de Vos. Fout van de directie van Ziggo om hem op de wedstrijd te zetten.

14 september 2016 om 12:49

Geen commentator lukt het juist om objectief te zijn als PSV europees voetbal speelt. Allemaal douwen ze PSV veren in de reet. Mooi om te zien dat niet iedereen daar in mee gaat.

14 september 2016 om 14:20

Zoek je een andere zender, en als je Sierd nu nog niet kan.
Verder kijken wij AZ, ook altijd tegen een objectieve verslaggever als wij tegen de top 3 spelen. Tja deal with it, zou ik zeggen.

Sierd moet gewoon doorgaan waar die mee bezig is, vermaak me altijd kostelijk met hem.

Roerend eens met Psv, deze clown vind ik al jaren een parodie op een journalist. Hoe blijft deze man podia krijgen, voor zulke grote wedstrijden. Deze 'journalist' heeft het voornamelijk over restaurants, bezienswaardigheden en zichzelf. Wanneer ga je eens proberen om objectief, een wedstrijd te analyseren. Meningen verschillen en hij schijnt populair te zijn, maar als iets wil weten over een plaats in een land. Raadpleeg ik wel het internet of een local, wat heb je me gister weer geergd aan deze 'journalist'. Hopelijk gewoon een andere commentator volgende week..

Sierd de Vos wat een prutser is dat. Continu proberen grappig te doen brabbelen over restaurantjes en over de overgroot oma van de langdurig geblesseerde linksback. De Vos is een absolute aanfluiting als commentator. Niet omdat hij pro Atletico is maar omdat hij werkelijk de ballen verstand heeft van voetbal er werkelijk nooit iets zinnigs te vertellen heeft.

Sierd de Vos is uiteraard niet tactisch met zijn uitspraken. Psv moet niet zo opgefokt doen, ze hebben een uitstekende partij geboden aan vorigs jaar Champions League finalist.

Kop op allemaal en als Psv zo speelt gaan ze vast tegen Rostov punten pakken.

Objectief? Wat een onzin, die bestaan niet. Wat een slechte verliezers zeg.

Niet alleen psv, maar ook kijkers hebben zich kapot geergerd aan sierd. aan zo een man geef je inderdaad geen interview.

Aan de andere kant, een partijdige commentator met een WK of EK vinden we allemaal prachtig.

14 september 2016 om 11:39

De Vos lult maar wat in het luchtledige over restaurantjes, over de overgroot opa van de voorzitter, over welke wijn je het best kan drinken bij welke vis. Van voetbal heeft deze clown echter weinig kaas gegeten. Veruit 1 van de slechtste voetbalverslaggevers die er rond loopt ondanks het feit dat hij af en toe best grappig uit de hoek kan komen.

14 september 2016 om 12:53

Dan moet je misschien beter luisteren naar hem. Hij heeft gewoon de meeste voetbalkennis van elke nederlandse voetbalcommentator. Hij is dan ook vrijwel de enige die je op elke willekeurige buitenlandse wedstrijd kunt zetten waarbij hij de linksbuiten en de rechtsback van een ploeg uit elkaar weet te houden. Dat lukt voor de rest vrijwel geen enkele nederlandse commentator...

14 september 2016 om 14:06

Je heb gelijk dat ik deze man meestal nadat hij eerst vier restaurants heeft besproken vijf wijnen heeft beoordeeld het over 1 oma van een oud voorzitter heeft gehad en over drie schoonmoeders van geblesseerde spelers heeft gekwebbeld meestal ook de nek omdraai en zonder geluid verder kijk.
Voetbalkennis gaat natuurlijk verder dan weten hoe de linksback of de rechtsbuiten er uitziet en naar welke kapper ze gaan.
De Vos is soms grappig maar negen van de 10 keer voegt hij niets toe en brabbelt hij maar wat nutteloze wetenswaardigheden in de rondte zonder het daadwerkelijk over voetbal te hebben.

14 september 2016 om 11:41

Wat heeft dat te maken, met de wedstrijd van gisteravond?

14 september 2016 om 12:50

Dat het hypocriet is als je nu gaat lopen janken hierover.

14 september 2016 om 17:33

Nee hoor, commentatoren van vrijwel iedere landenteam zijn subjectief. Maar Europees en nationaal is een objectieve commentator, toch wel een vereiste vind ik.

Soms is deze man best komisch, echter is de maat nu wel vol naar mijn mening. Het continu voor lul zetten van spelers op de landelijke televisie is zijn doel. Ziggo Sport geeft hem hiervoor het juiste middel. Het wordt tijd dat er weer een liefhebber opstaat als commentator, iemand van wie je kippenvel krijgt.....

Dit kun je als NL commentator bij een NL zender tijdens een wedstrijd van PSV dan ook absoluut niet maken.

Stel Feyenoord speelt tegen een Dortmund, Feyenoord scoort en op de Duitse tv beginnen ze na de goal "hand in hand kameraden" te zingen. Zou krankzinnig zijn.

Thijs Slegers is gewoon een jankerd, hij wilt ook niet dat Voetbalzone interviews houd met psv

Puur op zijn commentaar van gisteren afgaande, vind ik het geen fijne commentator. Op momenten dat hij niets moet zeggen zegt hij iets en juist wanneer hij wel iets moet zeggen zegt hij niets.
Zo redde Zoet een paar keer goed, nam goed positive in of kwam goed zijn goal uit, dan bleef Sjoerd volstrekt stil....ook na prima intercepties van Guardado of Moreno, geen commentaar....
De afgekeurde goal van de Jong, daar was hij erg neutraal in zijn commentaar, terwijl duidelijk te zien was dat er niets aan de hand was en het gewoon een goed doelpunt was.
Momenten dat PSV goed speelde werd dat niet door hem opgemerkt, enz enz.
Nee, van mij mag hij het biljarten gaan verslaan,

Met Sierd weet je altijd dat hij voor een Spaanse club is, hij zou nooit objectief kunnen kijken als Real, Atletico of Barca speelt. Ziggo had daar rekening mee moeten houden. De Spaanse competitie doet hij heel goed, maar geef hem alsjeblieft geen Europese wedstrijden meer.

Ik heb gisteren op Veronica gekeken, juist vanwege Sierd de Vos bij Ziggo. Als mensen ook zo'n hekel aan hem beginnen te krijgen raad ik aan hetzelfde te doen. Gewoon niet meer naar kijken, het is het enige dat helpt.

Een Nederlandse commentator die op de Nederlandse TV bij een belangrijke wedstrijd tussen en Nederlandse en een Spaanse club nadrukkelijk partij kiest voor de Spaanse club, dat kan echt niet. Een commentator moet in principe objectief zijn en mag z'n objectiviteit hooguit een klein beetje opzij zetten voor wat chauvinisme. Hou je je daar niet aan, dan ben je gewoon de kijkers die je eigenlijk hoort te informeren aan het treiteren. Ik vind serieus dat Ziggo er nu eens goed na moet gaan denken of Sierd de Vos eigenlijk nog wel geschikt is als voetbalcommentator. Ik vind eigenlijk van niet.

En ja, dat had ik ook gezegd als de Nederlandse club in kwestie niet PSV geweest was.

14 september 2016 om 11:56

Ten eerste heb ik geen enkele commentator gehoord, ik zat in het stadion.

En zoals ik al zei, objectiviteit mag hooguit een beetje (maar ook niet teveel) wijken voor chauvinisme.

Je bent een Nederlandse commentator op de Nederlandse TV, die Nederlandse kijkers moet dienen tijdens een wedstrijd tussen een Nederlandse en een Spaanse ploeg. Als je dan toch partij kiest, dan in elk geval dus niet voor de Spaanse ploeg. Want dan minacht je gewoon het overgrote merendeel van je eigen publiek.

14 september 2016 om 12:01

Lees jij wel Rugnummer? Of weet je niet wat chauvinisme betekend? Een commentator hoort onpartijdig te zijn, dat is zijn beroep. Dan is het hooguit merkwaardig dat het zo vaak voorkomt en dat er zoveel commentatoren partijdig zijn.

14 september 2016 om 12:02

Er is een verschil vind ik. Wanneer een Nederlandse club tegen een buitenlandse club speelt mag de Nederlandse commentator wel de kant kiezen van zijn vaderland. Het moet uiteraard wel relevant en terecht zijn wat hij dan zegt. Spelen 2 Nederlandse clubs tegen elkaar dan moet hij neutraal zijn.

Sierd zelf is die clown die nooit grappig werd en daarom maar uit pure wanhoop een soort van eigen zielige style bedenkt om zo een theater stuk op zet dat beter past bij Shownieuws.

14 september 2016 om 11:57

Wat een eerste klas onzin. "en ja, dat had ik ook gezegd als de Nederlandse club in kwestie niet PSV geweest was". Ik durf m'n jaarsalaris er op te wedden dat je krom had gelegen als het Ajax - Atletico was en dit was gebeurd.

En volgens mij staat er nergens een keiharde regel voor welke club een commentator wel of niet mag zijn. Vrijheid van meningsuiting heet dat. Daarnaast wist heel voetballend Nederland al lang dat Sierd de Vos een Atletico fan is. Misschien is het dan ook niet heel slim om de wedstrijd op Ziggo Sport te kijken als PSV-supporter zijnde.

En om het dan helemaal leuk af te sluiten: "ik vind serieus dat Ziggo er nu eens goed na moet gaan denken of Sierd de Vos eigenlijk nog wel geschikt is als voetbalcommentator. Ik vind eigenlijk van niet.". Je bent gewoon teleurgesteld en dat is begrijpelijk. En Sierd de Vos heeft z'n eigen stijl van commentaar voeren. Bij Sierd is het meer: you hate it or you love it. Ik persoonlijk vind hem geweldig. Ja, die restaurant tipjes enzo vind ik ook allemaal niet zo boeiend, maar in het daadwerkelijke commentaar over voetbal zit 10 keer meer passie en energie dan de 8 andere commentatoren bij elkaar.

Edit: ik zie nu ook je reactie op rugnummer maar je raakt het pad nu wel erg kwijt. In feite zeg je: je bent een Nederlander in Nederland dus je moet ook die kant kiezen? Dat is ongeveer hetzelfde als je zou zeggen: je bent een Nederlander in Nederland dus je moet verplicht kaas eten en op klompen lopen.

14 september 2016 om 12:02

"wat een eerste klas onzin. "en ja, dat had ik ook gezegd als de Nederlandse club in kwestie niet PSV geweest was". Ik durf m'n jaarsalaris er op te wedden dat je krom had gelegen als het Ajax - Atletico was en dit was gebeurd."

O, je kent mij persoonlijk? Niet dus. Bij Europese wedstrijden ben ik altijd voor de Nederlanse club en juich ik ook gewoon voor Ajax en Feyenoord.

Misschien dat jij alleen je eigen club iets gunt, maar projecteer dat dan niet op anderen...

14 september 2016 om 13:02

Ha calimero. je vergeet voor het gemak wel even dat ziggo nog steeds onderdeel is van een amerikaanse groep en dus niet puur nederlands is. Daarbij moet je stoppen met dat chauvinisme bullshit, want dat is de meest trieste onzin die er ooit bedacht is. "ja omdat ik toevallig zonder dat ik hiervoor koos in dit land geboren ben, moet ik alles in dit land beter vinden dan dingen uit het buitenland"

Heb je zelf door hoe belachelijk dat klinkt?

14 september 2016 om 13:14

@cabinessence,

Dus wat jij doet is per definitie goed? Knap dat je toch complimenten krijgt hoewel je de complete essentie keihard negeert. Je oppert nu letterlijk dat jouw mening het enige goede is.

Ik persoonlijk vind Sierd de Vos een geweldige commentator, maar ik zeg daarmee niet dat alle andere commentatoren er maar mee moeten stoppen.

Moeten we alle comentatoren ook maar gaan instrueren om niet meer het woord "goal" te gebruiken maar "doelpunt", want ja we zijn tenslotten in Nederland...

14 september 2016 om 13:31

@afcasander:

Dat Ziggo een Amerikaanse directie heeft, in welke zin is dat relevant? De TV-zender waarop De Vos te horen is, is toch een Nederlandse zender met Nederlandse kijkers?

Verder ben ik het volledig met je eens dat in het gewone dagelijkse leven chauvinisme een heel fout iets is. Ik moet daar ook niets van hebben. Maar binnen de context van een voetbalwedstrijd hoort het er gewoon een beetje bij. Het is uiteindelijk gewoon een spelletje, daar hoort toch rivaliteit en een milde "wij vs zij" mentaliteit bij. Dat maakt het alleen maar leuker.

Of ben jij volstrekt neutraal als Nederland op een EK of WK tegen Duitsland speelt?

14 september 2016 om 13:36

@rugnummer:

Is dat zo gek? Ik ben naast PSV-supporter ook gewoon voetballiefhebber. Dat ik pro-PSV ben, wil toch niet zeggen dat ik anti-Ajax moet zijn? Ik heb het altijd een bijzonder triest iets gevonden om een hekel te hebben aan een club. Dat vind ik meer iets voor heel erg gefrustreerde mensen of voor jongetjes van 15.

14 september 2016 om 15:00

Ach PSV gaat de hele tijd prat op de topsport cultuur die ze zouden hebben, dan moeten ze zich niet zo kinderlijk laten kennen. Wat maakt een subjectief commentatortje nou uit? Dan laat je je teveel leiden door gevoelens.

Achja objectiviteit maak je zelden nog mee bij commentatoren. Dat ben ik als Chelsea fan wel gewend. Dat mensen een hekel aan Chelsea hebben kan ik best begrijpen maar van commentatoren verwacht je toch wat meer objectiviteit. Wel vreemd dat uitgerekend Sierd de Vos deze wedstrijd deed.

Ik vraag me vooral af waarom Nederlandse zenders sommige commentatoren laten zitten en een steeds groter podium gunnen. In het begin was De Vos misschien grappig maar tegenwoordig slaat hij volledig door in zijn 'commentaar'. Net als ik begrijp dat je als politicus niet meer met Pow praat, snap ik deze beslissing ook wel een beetje. Je hoeft niet overal aan mee te werken en moet ergens een grens trekken en je kan best verdedigen dat De Vos die overschreden heeft. Aan de andere kant wil het zingen van een liedje of het openlijk aanmoedigen van een club tijdens je commentaar niet betekenen dat je geen journalistiek relevante en goede vragen stelt bij een interview...

Maar laten we hopen dat er in de toekomst de mogelijkheid bestaat je eigen commentator te kiezen bij een live wedstrijd

14 september 2016 om 12:01

Sierd is Sierd ! Je houdt van m (als commentator) of totaal niet.

Maar de diehard supporters zaten in het stadion, dus die hebben zijn commentaar al helemaal niet gehoord. De overige thuissupporters hebben nog altijd de keuze om dan voor Veronica te kiezen, als Sierd ze niet bevalt.

Verder slaan de reacties hier een beetje door. Als PSv tegen FC Kopenhagen of Real Madrid had gespeeld, was het zingen van een liedje niet gebeurd. Nu wel, A.m. is nu eenmaal de favoriete club van Sierd. Dus deal with it en toen je een waardig verliezer !

Wat betreft je laatste alinea, dat zou wat zijn ! Anderzijds kunnen ze er ook voor kiezen om wedstrijden live op het clubkanaal uit te zenden

14 september 2016 om 12:15

Misschien moet de zender dan eens goed nadenken wie de doelgroep is. Dat is zeker niet de atletico supporter. Je stelt toch niet een comentator aan in een europe wedstrijd in tijden dat wij in Nederland de punten zo hard nodig hebben die een uitgesproke voorkeu heeft voor een buitenlandse tegenstander? Dat is lost van het feit dat ik het belachelijk vind ook nog eens marketing technisch onproffesioneel en dom.

14 september 2016 om 16:43

Diehard supporters zaten in het stadion? Dus er zijn ongeveer 35.000 diehard supporters? Dus als je geen kaartje kan bemachtigen of door omstandigheden geen seizoenskaart hebt ben je geen diehard fan? Kromme redenering.

Daarnaast vind ik het een rare vergelijking. 'als' ze tegen Real of Kopenhagen speelden, was het niet gebeurd. Klopt! Maar ze speelden tegen Atletico en het is dus wel gebeurd. Stel je voor, dat je een pot van Newcastle kijkt, voor promotie. Newcastle staat met 0-1 achter en mist een penalty, dat de commentator een liedje gaat zingen van de tegenpartij, dat is toch van de zotte?

14 september 2016 om 12:10

"maar laten we hopen dat er in de toekomst de mogelijkheid bestaat je eigen commentator te kiezen bij een live wedstrijd"

Dat lijkt me een geweldig plan. Het lijkt mij erg fijn om naar een Ajax commentator te luisteren tijdens Ajax wedstrijden. Gewoon mee zeuren als het slecht gaat en mee juichen bij een goal. We vinden Jack van Gelder ook zo fijn om naar te luisteren bij Oranje, omdat hij ontzettend meeleeft. Ik stoor me vaak aan commentatoren en wil me daar simpelweg niet meer mee bezighouden. Laat de commentator maar schelden bij balverlies. Wordt het voetbal leuker om naar te kijken. Nou ja, dat vind ik dan..

14 september 2016 om 13:08

heb echt zelden zo veel kortzichtige reacties gelezen op een artikel als hier. Ik heb het idee dat heel weinig mensen de wedstrijd gezien hebben met het commentaar van Sierd erbij. De enige keer dat hij iets heeft laten merken van zijn voorkeur voor Atletico was met dat liedje.

Verder gaf hij meteen aan dat de goal onterecht was afgekeurd, dat PSV een penalty had moeten hebben, dat de penalty voor PSV onterecht was, dat er had moeten worden afgefloten ivm de hoofdwond van Propper en zo waren er veel meer situaties dat hij gewoon objectief commentaar heeft gegeven. Het is gewoon een hele trieste reactie van Psv.

Of je hem nou leuk vind of niet moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar als je iets niet kan zeggen over hem was dat hij gisteren niet objectief was. Sterker nog, zijn commentaar is zelden zo objectief geweest als gisteren. Als je wilt weten hoe hij bij een normale wedstrijd is van Atletico moet je maar een keer naar Real-Atletico kijken of naar Barca-Atletico.

Al die mensjes die zonodig over objectiviteit willen praten moeten eens naar Ronald Waterreus luisteren als hij weer eens bij een of ander praatprogramma aanschuift. Heel vreemd maar daar hoor en lees je niets over, waarschijnlijk omdat hij niet zo interessant is als Sierd?

Ik hoop dat Sierd zoveel mogelijk wedstrijden gaat 'verslaan' bij Ziggo, dan weten ze in ieder geval dat ze bij die wedstrijd minimaal 1 kijker hebben. Voor al die mensen die objectief commentaar willen hebben. Ga lekker naar de NOS kijken, doe ik ook als ik tijdens de wedstrijd in slaap wil vallen

Totaal mee oneens. Totaal geen steekhoudend argument. Stoot PSV tegen het zere been en er wordt gereageerd als een kind van 10.

Voortaan wordt dus door PSV spelers niet meer met de Italiaanse, spaanse, argentijnse media gesproken. Die kennen objectiviteit geen eens. Dan krijg je ook nog het omgekeerde punt. Wat nu als Siert ontzettend Pro PSV was geweest, zouden ze dan ook geen interview afleggen, want dat is ook niet objectief.....

Topclub onwaardig

Hahaha jammer dat ik 'm niet meegemaakt hebt. Ik keek andere wedstrijden die ik leuker vond. Helaas dat psv verloren heeft, maar had me geld sowieso op atl madrid gezet. Gelukkig ook gewonnen.
Mijn mening is dat dit natuurlijk ook niet kan. Sierd het zal de finale maar zijn nederland tegen weet ik veel. Nu komt Sierd zijn vrouw nou net uit dat land tegen wie we spelen. En begint hij te zingen zodra ze scoren.

Ach toen ik radio 1 luisterde dacht ik ook dat ik per ongeluk op PSV fanclub radio was ingeschakeld.

ze zijn wel heel erg kleinzielig geworden bij Psv, eerst dat gedoe met Heerenveen, en nu dit weer. Kom op hey 😂

Ach, ga dan lekker met een doos tissues in bed liggen. Sierd de Vos is Atletico fan en dat weet ongeveer 99% van de voetbal liefhebbers. Of Ziggo Sport had Sierd de Vos niet op deze wedstrijd moeten zetten óf je moet niet zo triest doen.

En daarnaast iedereen z'n smaak, maar geef mij maar Sierd de Vos (ongeacht wel of geen liedjes "tegen" Psv). Tenminste één commentator die het ook nog een beetje leuk maakt en aantoonbaar kan genieten van het spelletje in plaats van al dat politiek correcte gezwets.

14 september 2016 om 13:08

Sowieso, ik heb ook gekeken toen Sierd Ajax finaal aan het afkraken was tijdens de wedstrijd van Rostov. Hoor je mij daarover janken? Nee. Ik vond het zelfs nog het enige wat de wedstrijd een beetje leuk maakte omdat hij het op een grappige manier deed.

Nu verliest PSV een keer en zingt Sierd een liedje (wat hij wel vaker doet als een supportersgroep een volgens hem mooi liedje inzet) en dan komen alle calimero's weer uit hun holletje vandaan...

Heel goed van Psv! Wat een drama dat een Nederlandse commentator zich zo laat gaan. Het is sowieso altijd al een de Vos show, maar dit slaat alles. PSV heeft het volste recht om geen interview te doen met een journalist die duidelijk niet objectief en pro Athletico is. Ze doen neem ik aan al wel een interview met een Spaans medium. Daar hoeft niet nog een interview met een zingende de Vos aan toegevoegd te worden. Ik hoop dat het signaal wordt opgepakt.

Kinderachtig gedrag van PSV . Volgende keer maar eerst aan psv vragen, wat de verslaggevers mogen zeggen tijdens de wedstrijd

Haha man man man. Waar maken we ons druk om?

Ik heb gewoon genoten van Sierd. Hij is gewoon extra enthousiast voor Atletico.

Hij heeft ook vaak genoeg geschreeuwd voor PSV. Het is gewoon een momentopname. Sierd ik heb gewoon genoten!

Had gewoon die strafschop gemaakt dan was er ook geen reden voor Sierd om te zingen.

Elke commentator in NL is voor Barca als ze ouder zijn omdat dit de club was met NL roots in die tijd. Niet gek maar wel irritant als zo een team tegen een Engelse ploeg speelt in de CL. Is dan ook weinig objectief. Maar als je objectiviteit wil moet je ook Ex-psvers weghalen uit wedstrijd analyse.

Een commentator hoeft helemaal niet onafhankelijk te zijn. Het is de omroep/her berdijf dat hem aanstelt dat hem richtlijnen zal geven en eventueel aanspreken op eventueel gedrag dat ze liever niet hebben. Vind het nogal triest dat PSV daar zo een punt van maakt, net of iedereen nu inneens acher PSV moet staan terwijl ze dat zelf ook noooit doen bij andere clubs. Brabants calimero gedrag.

14 september 2016 om 13:11

En dan ook die calimero's die dan hier opeens tevoorschijn komen met hun gejank dat het zo slecht gaat met het nl voetbal en dat iedereen in nl het nl voetbal moet steunen. Tja, 1 van de belangrijke redenen waarom het zo slecht gaat is dan ook dat PSV de EL niet serieus nam en dat maar lieten lopen.. Dus naast calimero's zijn ze ook nog een hypocrieten...

Ik ben het volledig eens met PSV. Persoonlijk erger ik me groen en geel aan Sierd de Vos. Die houdt zich meer bezig met randzaken als restaurants en vrouwen van spelers.

Dat hij op zo'n wedstrijd gezet wordt is ook best vreemd. Iedereen weet dat hij voor Atletico is.

Ik zou er niet rouwig om zijn als Sierd nooit een Spaanse wedstrijd meer voorziet van commentaar. Bloedirritante man.

14 september 2016 om 13:04

Ik erger me helemaal niet aan Sierd omdat hij zichzelf ook niet heel serieus neemt en het dus als puur entertainment ziet. Ik erger me meer aan de andere die zichzelf wel serieus nemen maar vervolgens er telkens naast zitten en dat niet eens toe durven te geven na een herhaling.

Voetbal is entertainment. Daar wordt veel voor betaald overal. De toegangskaarten en tv rechten. En dan krijg je Sierd de Vos. Veel beter dan al die ouwe zeuren die de wedstrijd doodpraten. Ach en dan heb je een liedje gezongen tjonge. Voetballers onderling maken lolletjes en dit mag niet? PSV dit had je ook professioneel kunnen beantwoorden. En op TV in een interview netjes kunnen aangeven dat je het minder vond, en gewoon doorgaan naar de volgende vraag.

Wat een gejank! Je hebt verloren en daar baal je terecht van maar om die frustratie te richten op een TV commentator zie ik als het opleggen van censuur. Lekker wegblijven dan bij Sierd, hij mag van mij gewoon doorgaan met zijn fratsen. Ik heb me uitstekend vermaakt met Sierd gisteravond.

De objectiviteit is al jaren zoek bij de commentatoren op de Nederlandse TV. Als Portugees weiger ik wedstrijden van Portugal of Benfica te kijken op de Nederlandse zenders omdat de subjectiviteit (en vaak ook discriminatie) teveel aanwezig is.

14 september 2016 om 12:45

Kan ik inkomen. Ik luister zelf het liefst met Engels commentaar. Zo deskundig. Maar ik reageer op je omdat ik benieuwd ben wat voor discriminatie je opvalt?

Ik snap de ophef totaal niet. Voetbal is entertainment, en Sierd is nou eenmaal Sierd, ik vind het wel mooi. Ik heb geen commentator nodig die beschrijft wat er gebeurd, want dat zie ik zelf ook wel. Sierd maakt er een feestje van op zijn manier en van mij mag ie elke wedstrijd doen. Misschien niet even professioneel, maar dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. Hij maakt het kijken naar een wedstrijd voor mij leuker.

En trouwens, niemand is volledig objectief, dus is de roep om objectief commentaar zinloos. Maar dat hoeft toch ook helemaal niet?

Het is al jaren zo dat de commentator in het nadeel is van Psv.
Zelfs in de eredivisie merk je vaak dat de commentator hoopt op een goal voor de tegenstander of verlies partij voor PSV (en dan bedoel ik niet alleen Sierd)
Als je kijkt naar het commentaar voor een wedstrijd van PSV of ajax dan merk je het verschil meteen.

Sierd ging gister gewoon te ver. Van een nederlandse commentator op de nederlandse tv mag je verwachten dat hij toch voor de nederlandse club is... Ziggo had hem nooit op deze wedstrijd mogen zetten

Ben blij dat er eindelijk een club is die er een keer wat van zegt ;
Goed gedaan Psv!

14 september 2016 om 13:15

Hey calimero, verder nog een hoop onzinnig gejank te verkondigen of wat?

Wat een zielig triest opgefockt hypocriete calimero ben jij zeg... Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt...

Het lijkt meer alsof hij voor de Spaanse vvv werkt met z'n tips over alles behalve voetbal. Dat deze man een podium krijgt zegt genoeg over het verval van het NL voetbal. Commentatoren, analytici en de spelers zijn van een bedenkelijk niveau.

Ik vind dat hij veel te overdreven doet, vooral bij de goals. Dan roept hij weer GOAAAAAAAAAL ATLETIII!! Erger me daar echt kapot aan...

Geef mij maar ten alle tijden Sierd. Ik geef toe dat hij af en toe wel heel erg afdwaalt als hij het weer eens over een restaurantje heeft waar ze de lekkerste paella serveren. Maar dat neme ik op de koop toe. Sierd is helemaal bezeten van het spelletje en is net zo enthousiast bij Celta de Vigo - Las Palmas als Atletico - Barcelona. Hij kent (met name in la liga) alle spelers heel erg goed en dat vind ik wel altijd wel leuke informatie.

Ik lach vaak om het commentaar van Sierd en dat hij fan is van Atletico is inderdaad wel bekend. Desondanks blijf ik genieten van Sierd.

Had hem dan op een andere zender Barcelona - Celtic laten doen

Wat een Calimero gedrag. Sierd is voor Atletico, dat weten we toch? Alle andere commentatoren zijn zeer op de hand van de Nederlandse ploegen in de CL, waaronder Psv. Ook niet objectief maar dat mag wel? Pfffff

Had de reacties wel willen zien hier als de commentator in het russisch begon te zingen tijdens de wedstrijd rostov - ajax na elke goal

14 september 2016 om 13:19

Heb jij Rostov - Ajax gezien met Sierd als commentator dan?

Die man heeft de hele wedstrijd niet anders gedaan dan Ajax af lopen kraken. En weet je wat? Omdat er bij Ajax niet zoveel calimero's rondlopen als bij PSV hoorde je daar niks over. Ik heb er zelfs wel van kunnen genieten omdat hij het nog een beetje humoristisch maakte.

Je toont je triestheid wel heel erg knul. Volgens mij heb je zelfs het hele commentaar van die vent nooit gehoord en zat je gewoon op veronica te kijken omdat je niet de ballen hebt om geld uit te geven om fatsoenlijke wedstrijden met fatsoenlijk commentaar te zien waar men niet schandalig chauvinistisch is...

14 september 2016 om 13:24

ik ben op ziggo sport begonnen maar geeindigd op veronica

als fan zit ik niet te wachten op een commentator die voor de tegenpartij is

In Brazilie vond ik Sierd grappig.. daarna is het toch bergafwaarts gegaan vind ik

Nou ja, dit had ik helemaal nog niet mee gekregen, maar ik zat dan ook in t stadion.
Sierd vind dat hij een lied mag zingen en velen zijn het met m eens. Vast merendeel ervan geen PSV supporters.ook goed.

Ik vind dat PSV mag weigeren interviews te geven. Daar kun je t onmogelijk mee oneens zijn.
Sierd moet gewoon ook omgaan met de gevolgen van zijn eigen actie. Prima toch. Beetje lastig alleen voor hem om een voetbalprogramma te maken zonder dat er spelers kunnen worden geïnterviewd. Typisch gevalletje van eigen ramen ingooien dan.

14 september 2016 om 13:42

"ik vind dat PSV mag weigeren interviews te geven. Daar kun je t onmogelijk mee oneens zijn."

Mogen ze doen maar ze laten zich vreselijk kennen en ziet er slecht uit naar de buitenwereld. Nee wat dat betreft kunnen we in Europa een hoop leren van de Amerikanen.

En Sierd maakt geen voetbalprogramma, hij is slechts verslaggever die een interview na de wedstijd komt doen. En als club maar janken dat clubs in het buitenland zoveel meer geld krijgen met tv rechten terwijl PSV de kijker op de betaalzender in Nederland nu in de steek laat omdat Sierd een liedje zingt op tijdens de wedstrijd.

Word tijd dat voetbal in Nederland is volwassen gaat worden.

14 september 2016 om 15:02

Ze laten zich misschien kennen, zoals jij dat noemt, maar PSV blijft vrij om te weigeren. Als Sierd dat niet erg vind, moet ook hij het daarbij laten.

Dus volgens jou theorie krijgen de buitenlandse clubs zoveel geld, omdat zij gewoon pikken dat verslaggevers kunnen doen wat ze willen? Rare theorie.

Geld of geen geld, een verslaggever heeft ook klanten en dat zijn de spelers en clubs. En ook daar is gewoon een ethiek die zegt: wij betalen geld zodat we julie kunnen interviewen, maar als we dat doen doen we dat inhoudelijk en netjes.

14 september 2016 om 19:14

Of Sierd het wel of niet erg vind is helemaal niet van toepassing. Het gaat om de kijker op Ziggo sport die PSV gewoon negeerd omdat Sierd op hun lange tenen heeft lopen trappen. Mensen die betalen om voetbal te kijken en als de clubs ergens over zeiken is het daarover wel.

Dat heet kinderachtig gedoe en meer kan je er niet van maken.

Nee de buitenlandse clubs krijgen niet zoveel geld omdat ze pikken wat verslaggevers roepen maar als je me punt ervan niet snapt dan houd het al snel op.

Een verslaggever heeft klanten en dat zijn de clubs en spelers? Hahah sorry wat? Nee dat zijn de kijkers en dat zijn dezelfde klanten als de clubs en spelers hebben en die heeft PSV nu in de kou laten staan omdat, nogmaals, ze lange tenen hebben omdat Sierd een liedje mee zicht op tv.

Lachwekkend en als je denkt dat journalisten clubs betalen voor interviews snap je duidelijk niet hoe het werkt.

Wat een enorm Calimero gedrag van PSV zeg, de hele wereld is weer eens tegen Eindhoven en Psv.
Misschien moeten wij in Nederland eens af van het idiote idee dat je tijdens Europese wedstrijden verplicht voor de Nederlandse clubs moet juichen. Wat is dat voor een totale onzin? We leven toch in een vrij land waar iedereen recht heeft op zijn eigen voorkeur voor een voetbalclub? Iedereen weet dat Sierd een gepassioneerd supporter van Atletico is, hij is zelfs lid van de officiële fanclub en alleen omdat ze dan tegen een Nederlandse club spelen moet hij ineens voor PSV gaan juichen?
Ik begin een hele nare smaak in de mond te krijgen bij PSV de laatste dagen. Eerst het akkefietje met Heerenveen die maar moet meewerken om de wedstrijd te verplaatsen zodat PSV een dag langer rust heeft en nu weigeren ze zelfs een interview te geven omdat de commentator niet zijn PSV pet heeft opgezet. Dit valt me echt verschrikkelijk tegen. PSV wil zo graag de grote club uithangen die de Nederlandse eer moet redden in Europa en dan weigert Cocu, de trainer van PSV een interview omdat iemand fan is van Atletico en niet voor PSV heeft staan juichen. Zo zul je altijd de verongelijkte provincieclub blijven die heel hard huilt omdat de hele wereld tegen je is. En kom op he PSV en Cocu, een interview weigeren omdat iemand groot supporter is van je tegenstander. We leven toch in Nederland en niet in Noord-Korea?

14 september 2016 om 16:48

Volgens mij zit er flink wat dwars bij jou, als ik zo je reacties een beetje lees. Frustraties, PSV meerdere malen een provincieclub en dergelijke noemen. Ik vrees dat je niet heel erg objectief bent.

Over SC Heerenveen - Psv:

Het is het goed recht van PSV om te vragen of de wedstrijd verschoven kan worden. Sterker nog, de Knvb gaat ermee akkoord. SC Heerenveen wil en/of kan het niet, het zij zo. Het is het goed recht van Heerenveen om het af te wijzen. Je hoort daarna geen enkele Psv'er of iets dergelijks klagen of calimero gedrag vertonen. Ik weet niet wat jij als akkefietje ziet, maar er is geen ophef geweest hoor.

Over Sierd en Psv:

Voor de tweede maal, ongekend dat je het durft te vergelijken met Noord Korea, probeer je goedkoop te scoren? Stel je eens voor dat jij Ajax - PSV kijkt, waarbij PSV met 0-1 voor staat. Ajax mist een penalty en dan gaat de commentator 'boeruh, boeruh' zingen of iets in die trant. Ik gok dat jij dan ook not amused bent, toch?

Als dat zo is laat PSV zich vreselijk kennen, een commentator mag heus wel een voorkeur hebben. Dat hebben bijna alle commentators namenlijk.

Daarnaast hoeveel mensen hebben nou naar ziggo gekeken gister bij die wedstrijd? Dat zijn niet veel hoor terwijl gister 1.5 miljoen mensen naar een commentator hebben geluisterd die behoorlijk een voorkeur voor PSV had.

Zit er dan iemand van PSV te controleren wat Sierd allemaal roept op de betaalkanalen van Ziggo ofzo? Hoe werkt dit eigenlijk?

Ik vind Sierd een baas en vermaak me kostelijk met die man maar soms heb ik ook totaal geen zin in die onzin van hem maar weet je allemaal van te voren.

Ik heb Ziggo Sport niet gezien, maar 'gewoon' Veronica. Kan iemand vertellen wat voor lied precies? En wat Sierd De Vos heeft gezegd?

14 september 2016 om 15:14

Sierd heeft vooral gezegd dat PSV 2 penalties had moeten hebben, dat de penalty van narsingh onzin was, dat de goal van de jong gewoon had moeten tellen en dat de scheids in principe het spel stil had moeten leggen bij de hoofdwond van propper.

Daarnaast hebben de Atletico supporters dus meerdere liederen en wil Sierd nog wel eens tijdens een wedstrijdje van Atletico stukjes meezingen als hij het hoort. Dat was dus nu het geval en daar struikelt heel PSV over.

14 september 2016 om 15:37

Dankje voor de toelichting. Dan lijkt het erop dat PSV hun frustraties over het verlies willen afreageren op Sierd. Want denk niet ze hier zo zwaar aan zouden tellen als ze hadden gewonnen.

Hahaha wat een calimero's zijn het toch bij PSV. Ik heb normaal niks met Sierd de Vos, maar ik vond het heerlijk om eens een commentator te horen die niet altijd maar puur op de hand is van de Nederlandse club. Nou sloeg dit door de andere kant op, maar aan de andere kant viel het ook wel mee. Het was zeker niet dat hij puur op de hand van Atletico was.

Dan heb je commentator van Vliet, die het switch programma begeleide. Die ongeveer 265 keer zei dat de PSV zwaar onterecht had verloren. Over objectiviteit gesproken, gezien het spelbeeld en kansen had het ook zo 1-5 voor Atletico kunnen en misschien wel moeten zijn. De scheidsrechter was niet best, maar met 0-1 is PSV gewoonweg goed weggekomen.

Calimero gedrag pur sang dit, als hij het psv clublied had gezongen hadden ze dan ook geweigerd om aan te schuiven?
Ik denk het niet ....

Wat een gezeur om niks. Dit is wat Sierd doet en dit is wat Sierd leuker maakt dan die grijze meute van de Nos. Liever dit dan een Arno Vermeulen of Philip Kooke. Sierd heeft gister ook duidelijk gezegd dat de goal van PSV onterecht werd afgekeurd en dat PSV meer penalty's had kunnen krijgen. Dat hij een liedje zingt bij een gemiste strafschop doet niks aan zijn verdere (objectieve) verslag af. Omdat hij een liedje zingt weiger je als professionele voetbalclub meteen om met een hele omroep te praten? Je moet de pers altijd te woord staan, ongeacht de clubvoorkeur van de commentator. Typisch calimerogedrag van PSV hier.

Plus het feit dat PSV gewoon zelf die penalty binnen had moeten jassen.

Kan me voorstellen dat ze in Eindhoven ze zich aan Sierd de Vos hebben geërgerd. Tenslotte was ik enkele weken terug bij Paok - Ajax ook aan zijn commentaar overgeleverd. Ik heb er een ontzettende hekel aan, een commentator die van iedere wedstrijd de-grote-Sierd-de-Vos-show probeert te maken door de clown uit te hangen.

Maar dan naar de actie van PSV om de gehele zender interviews te ontzeggen met spelers. Ik moet zeggen dat ik het wat droevig vind om vanwege wat commentaar van Sierd de Vos andere interviewers van de zender te straffen door ze geen medewerking te verlenen omdat je het niet kan vinden in zijn commentaar. Dan kun je wel bezig blijven, moet je dan De Telegraaf ook toegang tot spelers ontzeggen omdat je hun laatste stuk niet beviel? Iedere uitleg aan RTL weiigeren omdat ze in Voetbal Inside wat kritisch waren? Waar ga je de grens leggen ?

Het viel me al eerder op aan het gedrag van Gerbrands in de media de laatste tijd dat PSV zelf de berichtgeving rondom de club wil dicteren aan de journalisten. Commerciële zenders, kranten, programma's hoeven helemaal niet clubneutraal te zijn. Waar die illusie in hemelsnaam vandaan ? We weten allemaal dat Waterreus voor PSV is als analist, Ronald de Boer voor Ajax is en Mario Been alles van Feyenoord geweldig vond. En ja, Sierd is Atletico fan en daar maakt hij ook geen geheim van. Als iemand de taak heeft hem terecht te wijzen is dat zijn werkgever, alhoewel die weten wat voor een vlees ze in de kuip hebben gehaald met Sierd.

Het grappige is dat Thijs Slegers niet zo lang geleden (2 augustus) een interview gaf aan het NRC over dat PSV op een modernere manier wilde communiceren. Daarbij gaf hij aan dat een ban op media of journalisten niet bij een club als PSV past wat in Engeland wel gebeurd. En wat zien we enkele weken later ? Wat een lachwekkend stukje theater van Thijs Slegers, ooit een van de meest kritische clubvolgers die scherp kon schrijven.dit verhaal past meer bij een voormalige minister van propaganda uit een dictatuur, met teksten als ''goed is goed'' en ''slecht is slecht'' wat er feitelijk op neer komt dat de club bepaald wat goede journalistiek is in plaats van het publiek.

Voetbalclubs willen zich altijd profileren als de meest transparante, gezellige en geweldige clubs en alles wat daarin niet past proberen clubs te manipuleren en te bespelen via de media. Daarin is PSV geen uniek uitzonderingsgeval. Dit gebeurd bij de andere clubs ook met grote regelmaat. Alleen clubsupporters raken meestal ergens in het verhaal altijd het zicht op de realiteit kwijt waardoor ze werkelijk alles gaan geloven en verdedigen. Behalve dan als het bestuur eruit gegooid moet worden, maar in de meeste andere gevallen wandelen veel supporters als een stel schapen achter hun beleidsbepalers aan, met hun persvoorlichters die zogenaamd waakhond voor de journalistiek spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren