Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

SC Heerenveen legt uit: ‘We kunnen de veiligheid niet waarborgen’

Laatste update:

SC Heerenveen maakte dinsdag bekend dat het geen medewerking verleent aan de wens van PSV om het duel tussen beide clubs op zaterdag 1 oktober een dag te verplaatsen. PSV zou dat heel graag willen, omdat het op woensdag in de Champions League de uitwedstrijd tegen FK Rostov speelt. Heerenveen wil echter op 1 oktober spelen en naar nu blijkt doet men dat uit veiligheidsoverwegingen.

/

De Friese club motiveerde het besluit om bij 1 oktober als datum te blijven in de middaguren niet, maar directeur Luuc Eisenga geeft via Twitter wel een korte toelichting. Op de vraag van journalist Tijs van den Brink waarom sc Heerenveen niet mee wil werken aan het verzoek van PSV, laat Eisenga weten: “We hebben de KNVB gemeld dat we bij een verschuiving de veiligheid niet kunnen waarborgen.”

In de uren nadat duidelijk werd dat Heerenveen niet voor 2 oktober wil gaan als nieuwe datum wordt het nieuws op social media breeduit besproken. Veel supporters van PSV vinden de houding van de Friese club kleinzieig en spreken de hoop uit dat PSV op zaterdag 1 oktober hard afrekent met de noorderlingen. Zoals gezegd heeft Heerenveen via de officiële kanalen zijn standpunt niet verder toegelicht.

Denk jij dat sc Heerenveen bij de oude datum blijft vanwege de veiligheid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is het goed recht van Heerenveen om de wedstrijd niet te willen verplaatsen maar wees dan alsjeblieft gewoon eerlijk, zeg gewoon dat je de tegenstander liever moe dan fit hebt.

13 september 2016 om 17:56

Ja precies, het is toch sowieso ook de gemeente die zich bezighoud met de veiligheid niet club. Als dat het probleem echt is was er toch wel naar buiten gewonen dat het niet kan omdat de gemeente dat niet wil.

13 september 2016 om 18:14

Misschien heeft de gemeente ook gewoon doorgegeven dat het niet kan en deelt Heerenveen dat vervolgens weer mede aan de media (zij worden er namelijk naar gevraagd). Psv moet aan (bijna) 3 dagen rust ook wel voldoende hebben om fit aan de aftrap te staan natuurlijk.

13 september 2016 om 18:45

Dan kan Heerenveen dat toch gewoon zeggen in plaats van een vage verklaring?

13 september 2016 om 19:25

Precies. Heerenveen zal dus bij de gemeente langs zijn geweest. Men kan niet zomaar zeggen dat het op zondag kan zonder de gemeente te raadplegen.

13 september 2016 om 19:59

Dit is de beste verklaring die iemand had kunnen geven! Voor een Europese wedstrijd heeft meer belang dan na een Europese wedstrijd.

Overigens vind ik het een raar verzoek, Ajax diende in de jaren van de CL nooit dit soort verzoeken in.

Wedstrijden na een Europese wedstrijd zijn erg pittig maar met de huidige (brede en sterke) selectie van PSV moet en mag dit geen probleem zijn. Vind het vragen om een voorkeursbehandeling.

13 september 2016 om 19:37

Heerenveen is helemaal niemand verantwoording schuldig Prithender. Al moet de halve selectie van Heerenveen verplicht naar een musicaluitvoering, iedere reden is prima en die mogen ze van mijn part ook voor zichzelf houden.

13 september 2016 om 20:08

Ik denk dat het Heerenveen niet zo zeer gaat om het feit dat PSV moe is. Meer vanwege de supporters due gewoon liever een wedstrijd op zaterdag avond hebben. Bij mij wel tenminste. En dan ga je PSV niet helpen om op zondag te spelen.

13 september 2016 om 21:04

Ook prima, maar zeg dat dan gewoon.

Kinderachtig van psv ja... het is toch altijd al zo geweest dat er minimaal 2 dagen tussen zitten.. wat moet ajax en feyenoord dan als ze donderdag in de uefa cup spelen.. maandag voetballen??

13 september 2016 om 18:17

Ik vind de laatste alinea een beetje stemmingmakerij. Heerenveen moet het zelf lekker weten. Hoop inderdaad dat PSV ze hard afrekent maar dat had ik zonder dit gedoe ook gehoopt
PSV mag het toch proberen het te verzetten, aangezien ze uit Rusland komen en pas laat in de nacht thuis komen.

13 september 2016 om 19:10

Ik vind dat de Knvb ook wel rekening mag houden met clubs die europees spelen. Allemaal op zondag

13 september 2016 om 19:41

Dat vind ik ook, maar dan moeten ze dat lekker bij de competitieplanning doen en niet tijdens het seizoen.

Het is natuurlijk logisch dat Heerenveen de wedstrijd niet wilt verplaatsen, maar PSV kon het proberen.
Niet geschoten is altijd mis! We zullen zien hoe het allemaal uitpakt, maar eerst vanavond PSV in de CL zien schitteren!

Heerenveen en haar supporters spelen het liefst op zaterdagavond dus logisch dat ze nee zeggen tegen het voorstel. Heel veel supporters van Heerenveen spelen zelf amateurvoetbal op zondag dus voor hen is de zaterdagavond ideaal. Snap de ophef niet echt

13 september 2016 om 18:26

Wees dan eerlijk, het komt nu over als een slap excuus.

13 september 2016 om 19:40

Niemand is jou of wie dan ook verantwoording schuldig. Accepteer gewoon dat je als PSV zijnde geen monopolie hebt op het competitieschema.

13 september 2016 om 18:47

Is dat een aanname of een feit dat veel supporters van Heerenveen op zondag zelf voetballen? Dan zijn de supporters van Feyenoord duidelijk niet sportief of ze spelen allemaal bij de zaterdag amateurs.

13 september 2016 om 19:11

Is een gegeven inderdaad. Op de verscheidene fora heel veel reacties van supporters dat ze dan niet kunnen gaan omdat ze zelf moeten voetballen.

Snap het verzoek van PSV goed, maar je stelt een vraag en dan is 'nee' ook een antwoord.

Daarnaast is Heerenveen een kleine gemeente/plaats met een beperkte politiemacht. Op zondag is de beschikbare inzet nog kleiner, en bij de topwedstrijden is toch aardig wat politie nodig. Er moeten altijd keuzes gemaakt worden, en in dit geval was dat aan de burgermeester van Heerenveen.

Vind het artikel ook erg tendentieus. Nergens wordt belicht dat PSV ruim boven de minimale rusttijd zit. Moet Heerenveen dan haar eigen supporters teleurstellen omdat PSV graag een grote club wil zijn maar niet 3 wedstrijden in een week kan spelen? Lijkt me niet. Als je een vraag stelt is het niet automatisch ja.

13 september 2016 om 20:10

Komt ook omdst het 's middags is. Zaterdag is 's avonds dus komt veel beter uit. Overdag heb je nog wel eens wat

Het is Heerenveen haar goed recht om dit voorstel te weigeren, zowel uit het sportieve aspect als het waarborgen van de veiligheid. Wij als PSV supporters zijn ook blij dat Feyenoord pas donderdag speelt en bieden bij wijze van spreken ook niet aan op de wedstrijd op maandag te spelen. Soms komt het goed uit en soms ook niet.

13 september 2016 om 18:09

Sportieve reactie!

13 september 2016 om 18:18

Klopt, ieder hun goed recht. Hoop dat PSV met 10-0 over hveen heenwalst

13 september 2016 om 22:22

Ik hoop net andersom!!

Heerenveen valt niets te verwijten. De slappe hap van de Knvb probeert de zwarte piet bij de club te leggen. Te treurig voor woorden.

13 september 2016 om 18:37

Klopt, Knvb had al rekening hiermee moeten houden. Speeldata waren van te voren al bekend, alleen de wedstrijden zelf nog niet. Ga dan uit van slechtste scenario en plan die wedstrijd lekker op zondag.

13 september 2016 om 18:59

Zodat als de wedstrijd dinsdag gespeeld wordt, je een nog groter probleem hebt.

Goed idee dus.

14 september 2016 om 08:12

Hoezo?

PSV speelt op woensdag in Rostov en zaterdag in Heerenveen. Waarom had je dan niet op zondag in Heerenveen kunnen spelen?

Nou ja is het vanuit Heerenveen gezien gewoon logisch. De Knvb zou alle clubs die Europees spelen gewoon zo moeten inplannen dat er genoeg rustdagen zijn, de tegenstander wil dat natuurlijk niet. Dus Knvb doe er wat aan!

13 september 2016 om 19:41

Klopt, ik draag PSV een warm hart toe en hoop dat ze veel punten voor Nederland verzamelen, maar Heerenveen staat gewoon in haar recht. Dan had PSV maar aan het begin van het seizoen bezwaar moeten maken, daar zijn momenten voor. PSV was immers zeker van een 6-tal CL wedstrijden. Vreemd van de Knvb om het zo in eerste instantie in te kleden, maar PSV kon hier van te voren ook aanmerken.

13 september 2016 om 20:59

Het speelschema voor de CL stond weliswaar vast, maar de loting was pas in augustus na de play-offs. Toen stond het competitieprogramma dus al lang vast. Jouw reactie is dus een beetje zinloos. PSV heeft alleen een verzoek ingediend en zal zich moeiteloos schikken in deze afwijzing van Heerenveen. Niets aan de hand. Sommige supporters maken het groter dan het is.

Ik heb het gevoel dat de PSV-supporters hier het beter begrijpen dan dat het artikel doet vermoeden met:
"veel supporters van PSV vinden de houding van de Friese club kleinzieig en spreken de hoop uit dat PSV op zaterdag 1 oktober hard afrekent met de noorderlingen. "

Want wie is er dan precies kleinzielig? Het is toch Heerenveen hun probleem niet dat PSV in de CL mag spelen? Daar krijgt PSV toch ook een gigantisch financieel voordeel van ten op zicht van Heerenveen? Met dat financiele voordeel kunnen ze er toch voor zorgen dat ze de beperkte aantal dagen rust (wat ansich al onzin is) kunnen opvangen met een brede en fitte selectie? Heerenveen is niemand verantwoording schuldig en had van mijn part helemaal niet eens hoeven uitleggen wat hun beweegreden is.

Man man man, PSV is pas kleinzielig, logisch toch dat Heerenveen op zaterdag wil spelen, veel meer sfeer en (bier) omzet dan op een zondagmiddag.

13 september 2016 om 21:02

Precies dat is een van de belangrijkste redenen. De zaterdagavond wordt door de gemiddelde Heerenveensupporter als de beste avond ervaren. Zeker als een pot tegen PSV ben je dan ook blij dat het een zaterdagavond wedstrijd is. Daarnaast is de verkoop al enige tijd open en neem ik bijvoorbeeld mensen mee naar deze wedstrijd die niet meer op zondag kunnen.. Niet alles hoeft te wijken voor Psv, gewoon zaterdag. Klaar.

Heerenveen heeft het volste recht om te zeggen dat de wedstrijd niet verschoven word dan had psv hier eerder mee moeten komen, en als t toch verschoven werd en er brak weer een rel los tussen de supporters dan hadden de psvers weer ander gedacht

Dus in heerenveen kan de gemeente de veiligheid niet garanderen als er op zondagmiddag wordt gevoetbald? Raar... en dat in de eredivisie. Persoonlijk heb ik liever alle wedstrijden op zondagmiddag 14;30 uur. Maar ik snap dat er gezien enige commerciële belangen op verschillende dagen en tijdstippen wordt gespeeld.

Als dit getolereerd wordt door de knvb dan snap ik er werkelijk helemaal niets meer van. Heerenveen wil liever op zaterdagavond spelen ivm de "veiligheid"? Het zou de mensen in friesland sieren als ze nou eens open en eerlijk uit zouden komen waarom ze liever op zaterdagavond willen spelen. "wij in heerenveen denken op zaterdagavond in een vol stadion en een moe PSV meer kans te maken op een goed resultaat." Dat was een eerlijk statement geweest of anders helemaal geen opgaaf van reden geven waarom men niet in gaat op het verzoek van Psv. Maar het huidig statement zou mij als ik supporter van heerenveen zou zijn geweest het schaamrood op de kaken veroorzaken. Gelukkig ben ik neutraal toeschouwer en nu gaat mijn sympathie uit naar Psv, en dus nu niet meer neutraal. Bijzonde slap verhaal uit heerenveen!

13 september 2016 om 21:43

Is geen slap verhaal, politie-agenten zijn ingeroosterd op een bepaalde dag, als er in Heerenveen of omgeving de dag er na een groot evenement is, kan dat gewoon niet samen gaan. Daarnaast wil Heerenveen vanwege de omzet liever op zaterdag spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren