Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

SC Heerenveen werkt niet mee aan wens van PSV

Laatste update:

De wedstrijd sc Heerenveen-PSV zal gewoon op zaterdag 1 oktober worden gespeeld en niet een dag later. De Friese club wil niet meewerken aan het verzoek dat PSV indiende bij de KNVB en dat door de bond vervolgens weer in Heerenveen werd neergelegd. PSV hoopte een dag langer uit te kunnen rusten van de ontmoeting met FK Rostov een paar dagen eerder.

/

PSV speelt later deze maand, op woensdag 28 september, de uitwedstrijd tegen de Russen in de Champions League. De reis ernaartoe en de reis terug kosten nogal wat tijd en energie en als PSV meteen na het laatste fluitsignaal weer naar de luchthaven gaat en naar Nederland vliegt, zal het diep in de nacht van woensdag op donderdag weer thuis aankomen. Áls dat al mogelijk is.

De kampioen heeft dan maar een korte tijd om zich voor te bereiden op de wedstrijd van zaterdagavond in Heerenveen en vroeg de KNVB daarom of het duel met de Friezen ook op zondag gespeeld mocht worden. FOX Sports was akkoord en de KNVB vroeg na of Heerenveen ervoor in was, maar het antwoord is ‘nee’. De club laat via Twitter weten dat men het verzoek heeft afgewezen: men wil gewoon zaterdagavond in actie komen tegen PSV.

Wat vind jij van de beslissing van sc Heerenveen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logisch. Heerenveen denk aanzichzelf. Het is lullig voor PSV maar daar hoeft Heerenveen geen rekening mee te houden!

13 september 2016 om 14:44

Goede vergelijking ja. Heerenveen heeft inderdaad daar niets mee te maken. Het zou ze sieren, maar het is hun goed recht om nee te zeggen. De KNVB had er zelf ook rekening mee kunnen houden.

13 september 2016 om 14:44

Nou heereveen speelt liever tegen een psv met 1 dag minder rust, in de hoop dat het ze voordeel oplevert.

13 september 2016 om 16:18

Heereveen heeft lak aan het NL voetbal, ik hoop op een flinke pak slaag die wedstrijd.

13 september 2016 om 16:22

Dus PSV - Feyenoord wordt ook op maandag gespeelt?

13 september 2016 om 16:27

Nee, Rostov-PSV wordt ervoor gespeeld, voor die wedstrijd verandert er dus helemaal niks

13 september 2016 om 16:35

Dat is natuurlijk onzin panerai, als de wedstrijd voor de europese wedstrijd zou zijn was ik het met je eens. Nu zou het op de cl geen invloed moeten hebben, helemaal niet slecht voor het nederlandse voetbal, alleen slecht voor PSV in de eredivisie.

13 september 2016 om 16:42

Belachelijk van Heereveen ik ben Ajax supporter maar dit is zeer onsportief ,PSV moet gewoon niet stilstaan bij dat belachelijke Friese volkslied !!!!!!

13 september 2016 om 16:42

Net zoals PSV lak had aan het Nederlandse voetbal door met een b-team de Europa League in te gaan een paar jaar geleden?

13 september 2016 om 16:52

Misschien spelen ze wel liever op zaterdag dan zondag en hebben de supporters dat ook aangegeven. En terecht dat ze liever tegen een moe PSV willen.

13 september 2016 om 16:57

PSV speelt deze week op dinsdag thuis en die wedstrijd is woensdag uit. Daarnaast gaat het over zat. en zon.
Verschil kan denk ik niet groter.
Dus je praat grote onzin

13 september 2016 om 14:57

Ik zou dit verzoek ook nooit inwilligen als je als 'kleine' club tegen een topclub moet. De KNVB had dit inderdaad zelf al moeten doen. Als Heerenveen zijnde zijn er natuurlijk meer kansen tegen PSV wanneer die een dag minder rust hebben. Ook vind ik dat PSV maar 'gewoon' moet zorgen dat ze er staan die wedstrijd.

13 september 2016 om 15:28

Wederom een zwaktebod van de KNVB ! Houd rekening met je Europese deelnemers. Zondag ook Feyenoord tegen PSV . Wie bedenkt zoiets !

13 september 2016 om 15:36

Dit hoort er gewoon bij als je een top-club bent. Moest PSV nou zondag tegen Heerenveen en de dinsdag erop CL voetbal spelen zou ik het logisch vinden als het verplaatst wordt naar zaterdag, dan houd je rekening met het europese voetbal.

blij dat het gewoon op zaterdagavond is, heeft voor de meeste Heerenveen fans ook de voorkeur

13 september 2016 om 16:12

De topwedstrijden kan je binna niet plannen zonder dubbel programma, of ze moeten de eerste en de laatste wedstrijd tegen elkaar,maar ja het zijn niet voor niets TOP clubs

13 september 2016 om 17:40

Kom op zeg, mijn club heeft ook een reeks gehad waarbij het in de CL moest spelen en daarvoor en daar achter tegen een topclub of goede subtopper.
alsof 2 dagen rust niet genoeg is, wat een slap gedoe zeg!
We hebben het niet over onderbetaalde amateurs!

Tuurlijk logische beslissing van Heerenveen. Andere clubs moet je op zulke momenten zo min mogelijk helpen. Aan de andere kant kan dit ook motiverender werken voor de spelers van PSV.

13 september 2016 om 16:53

Het gaat niet om voordeel of niet. Heerenveen is een club die de zaterdagavond als voorkeur heeft. Toch zijn minder dan de helft (8/17) van de thuiswedstrijd op zaterdag. De supporters willen daarom niet nog een zaterdag kwijt tov van een zondagmiddag en dit is direct na het verzoek ook duidelijk gemaakt bij de club. Niet meer, niet minder, en in mijn ogen ook volledig terecht vanuit Fries oogpunt.

Niet erg slim van Heerenveen. Of stond er nog een rekening open?

13 september 2016 om 14:40

Waarom? Zaterdagavond is een veel mooiere tijd/dag dan zondag. Zeker qua sfeer. Ik snap Heerenveen 100%.

13 september 2016 om 15:41

nou geef mij maar gewoon ouderwets iedereen op zondag half 3

13 september 2016 om 16:06

@ramonfcu

In Eindhoven is "ouderwets" op de zaterdagavond en niet zondag 14.30

13 september 2016 om 14:40

Hoezo? Elke supporter die naar het stadion gaat, gaat liever op zaterdagavond dan op zondagmiddag. Een enkeling daargelaten.

13 september 2016 om 14:51

Naar mijn mening moet gewoon ieder team dat op woensdag of donderdag speelt automatisch naar zondag gaan. Dinsdag moet wel lukken

13 september 2016 om 15:24

Even wat anders: kan PSV niet gewoon daar in een hotel slapen? En dan in de ochtend op je lekker uitgerust in het vliegtuig stappen? In plaats van s'nachts te gaan reizen? Overigens kan je ook gewoon in het vliegtuig zitten(ontspannen) en/of slapen.

En de vlucht duurt trouwens zo'n 4 uurtjes langer dan een gemiddelde vlucht. Vervelend maar ook geen ongelooflijke wereldreis toch?

13 september 2016 om 15:28

Reizen kost meer energie dan dat je tijdens het reizen erbij krijgt door uit te rusten. Sterker nog, niet iedereen kan slapen tijdens een vlucht. Bovendien komen ze uit Rusland, dus dan heb je weer te maken met extra controles. Neemt allemaal extra uurtjes in beslag hoor.

Triest. KNVB moet dit niet eens vragen. Gewoon veranderen.

13 september 2016 om 14:43

Onzin ze moeten gewoon niet janken bij PSV.
Zij zijn de enige club in Nederland die zo proberen te handelen.
Alle andere deelnemersnaan europees voetbal nemen het gewoon zoals het is.
Moet ook makkelijk kunnen.

13 september 2016 om 14:47

Zeker niet waar, de KNVB probeert met alle clubs die in Europa uitkomen rekening te houden en bovendien spelen die andere clubs vrijwel allemaal vaak op zondag.

13 september 2016 om 14:49

Ik meen thans ook dat Ajax dit eens gevraagd heeft, weet het alleen niet zeker, maar het is Heerenveens goed recht om niet te in te willigen.

13 september 2016 om 14:49

Kan me herinneren dat Ajax dit een paar jaar terug ook probeerde, niet zeggen dat het idee alleen van PSV is! Geheel logisch dat PSV het voorlegt, maar ook zeer zeker logisch dat Heerenveen nee zegt.

13 september 2016 om 14:50

@psver4ever: klopt maar die spelen ook op donderdag europees

13 september 2016 om 15:02

@ Psvever4ever

Die andere clubs spelen dan ook allemaal op donderdag in de Europa League. En hebben dus effectief net zo veel tijd voor herstel als Psv. Dat PSV dan nog een lange reis terug naar Nederland moet maken is jammer voor Psv, maar dat is het dan ook.

Feyenoord moet op 3 november bijvoorbeeld naar Luhansk, wat bijna net zo ver is als Rostov, en die spelen ook gewoon op 6 november tegen Gae. Zelfde geldt voor AZ, die na een tripje naar Tel Aviv op 3 november de 6e aan mogen treden tegen Ajax.

13 september 2016 om 16:12

Grote onzin dat weet je zelf ook. Het is Heerenveen's goed recht om nee te zeggen. Maar PSV is absoluut niet de enige club in de Eredivisie die zo probeert te 'handelen'. Dat PSV dit voorstel voorlegt bij de KNVB is ook PSV's goed recht. Heeft Ajax in het verleden ook zeker wel eens gedaan. Net als andere clubs in NL die deelnamen aan een Europese competitie.

13 september 2016 om 16:39

Meteen weer zo negatief .... tjonge. Waar zie jij gejank? PSV probeert iets meer voorbereidingstijd te krijgen. Wat is daar mis mee? Net als de weigering van Heerenveen, ook niks mis mee.
Dan kom jij nog dichterbij ";gejank";. Jammer weer.

13 september 2016 om 17:01

Die andere clubs spelen dan ook allemaal op donderdagavond, niet op dinsdag of woensdag.

13 september 2016 om 17:02

Psv speelt dan ook altijd 1 of 2 dagen eerder dan de andere clubs die Europees spelen. Die clubs spelen toch ook niet op maandag?

13 september 2016 om 18:53

Ja, als het Ajax was zat je nu ook te piepen. Maar de selectie van psv is breed genoeg dat ze dit best moeten aankunnen, maar ik vereacht dat ze hier punten laten liggen. De competitie moet ook wel een beetje spannend blijven.

13 september 2016 om 14:49

zullen we de wedstrijd van zondag (PSV-Feyenoord) ook maar gaan verzetten dan? want feyenoord heeft 2 dagen minder rust dan Psv.tis gewoon niet anders. feyenoord speelt donderdag en mag zondag spelen, psv speelt die wedstrij op woensdag en mag zaterdag spelen. ik zie geen verschil!

13 september 2016 om 14:55

Het verschil is een lange reis naar rusland. En psv-feyenoord verzetten is onzin want die wedstrijd wordt al op de laatste dag van de betreffende speelronde gespeeld.

Snap overigens best dat heereveen dit niet wilt, het is wat egoïstisch maar dit vergroot wel de winkans van ze

13 september 2016 om 14:59

Juist Pereiro. Gelijk hebben ze. Mensen die het hier niet mee eens zijn moeten over de Knvb gaan klagen.

13 september 2016 om 15:02

@pereiro!

Verplaats je het naar een doordeweekse dag. Gebeurde een paar jaar terug ook toen PSV terug kwam uit Portugal.

Verder vind ik niet dat ze moeten zeuren. Een club als PSV (En Feyenoord dit weekend) moeten gewoon een brede selectie hebben om dit soort dingen op te vangen. Als club wil je toch graag op meerdere competities kunnen richten? Nou, dan hoort dit erbij.

13 september 2016 om 15:03

volgens mij valt het best wel mee die reis, en omdat PSV-Feyenoord op de zondag wordt gespeelt is het onzin?verschil in tijd is toch gewoon hetzelfde!
wat zal het verschil in reizen zijn naar rusland is 5 uur vliegen naar manchester is 2 uur. nou dat verschil mag er wezen hoor

13 september 2016 om 15:37

Gaat het? PSV staat in hun recht om het gewoon te vragen, wie niet waagt wie niet wint. Net zo goed als SC Heerenveen volledig in hun recht staat om het af te wijzen. Jammer voor Psv, kans zit erin dat ze nu extra gemotiveerd zijn om Heerenveen te verslaan. Feyenoord had het ook kunnen aanvragen, toch?

13 september 2016 om 15:47

PSV staat ook in hun recht, alleen wilde ik even de vergelijking maken voor de mensen die vinden dat de Knvb dit gewoon had moeten doen.zoals Koots hier boven zegt.

13 september 2016 om 17:39

Ja, en dan heb je vanuit Rusland nog voordeel met het tijdsverschil ook. Uiteindelijk maakt het allemaal echt niet uit hoor

13 september 2016 om 18:55

Buddy, als het Ajax was geweest had je denk ik een andere mening gehad. Wel objectief blijven.

13 september 2016 om 15:25

Dat is triest. Als ze dat zouden doen zonder overleg is het geen ajaxbond (sorry moest het toch ef gebruiken)meer maar wordt het de PSVbond. Ef zonder gekheid PSV wil kampioen worden cl spelen dan hoort dit erbij.je opmerking is er ook echt een die mij zegt dat als PSV daar punten verliest dat je dan zegt dat het door de KNVB komt. Gelukkig zijn bijna alle PSV fans realistisch en kijken hun naar hun eigen kracht van de ploeg ipv de knvb

13 september 2016 om 16:31

Europaleague clubsoeten op zondag middag na een reis. Niet zeuren met zo'n selectie

Tja dit soort dingen kun je toch nooit voorleggen aan een tegenstander? Compleet logisch dat die voor zichzelf kiezen!

13 september 2016 om 17:08

Ach, je kan het proberen. Maar je kan niet klagen als de tegenstander niet akkoord gaat.

13 september 2016 om 17:16

Als PSV zijnde moet je het inderdaad altijd proberen maar ik vind dat de Knvb de macht moet hebben om de wedstrijd te verplaatsen en als ze die macht hebben moet je die macht gebruiken. Europees spelende clubs gaan voor.

Staan volledig in hun recht. PSV heeft het over topsportklimaat, dit soort dingen komen daar toch echt bij.

De Knvb had hier aan het begin rekening mee moeten houden.

13 september 2016 om 14:50

Ben het met je eens!

Wel is het lastig voor de Knvb om maanden van te voren al te weten dat Rostov uit de CL-koker komt rollen. Persoonlijk vind ik het belangrijker dat Knvb zorgt dat Europees spelende clubs voor een Internationale wedstrijd zoveel mogelijk rust hebben (om Europees te presteren) en hoeft de nadruk minder sterk te liggen op het traject naar afloop van zo'n wedstrijd (om dan weer in Nederland, in dit geval H'veen te presteren). Als topclub moet je die laatste optie toch zeker wel kunnen afvangen met een bredere selectie.

13 september 2016 om 15:01

Maar het is toch al maanden bekend dat PSV in de CL speelt? En het speelschema van de CL is, denk ik, ook al maanden bekend.
Dan had de Knvb na een CL wedstrijd PSV gewoon op zondag moeten laten spelen. Ik heb t gevoel dat ze bij de Knvb weer eens een foutje hebben gemaakt.

13 september 2016 om 15:05

Het gaat erom dat de Knvb weet dat PSV in deze week een CL wedstrijd heeft, uit of thuis. Een thuiswedstrijd is voor Europees-spelende clubs na een Europese wedstrijd gewoon prettiger.

Maar PSV wil Europees spelen en bij de beste 16 van Europa horen, dan is dit het laatste waar je je zorgen om moet maken. PSV heeft een ruime selectie met voldoende kwaliteit.

13 september 2016 om 15:22

Het is inderdaad bekend dat PSV CL speelt ja, maar het speelschema is niet bekend. Wanneer PSV uit of thuis speelt en op dinsdag of woensdag wordt altijd na de loting pas bekend gemaakt. Dan is de competitie allang begonnen. Knvb valt wat dat betreft niet veel te verwijten hoor.

13 september 2016 om 15:29

Ik denk het niet vergeet niet dat competitie schema is al gemaakt als men dat voor psv zou wijzigen dan moet dat ook bij Ajax , az en feyenoord. En je brengt daarmee de competitie in gevaar want wie zegt dat er dan genoeg politie en of beveiliging op de been gebracht kan worden

13 september 2016 om 16:54

Jordinhoo 13 september 2016 om 14:55: heeft hierover wel een rake opmerking. Je kunt natuurlijk wel voorafgaand aan een CL-ronde zorgen dat potentiele CL-clubs altijd op zaterdag spelen en na afloop van deze ronde op een zondag.

Ergens houdt dit natuurlijk ook weer op want het lijkt mij onwenselijk om er vanuit te gaan dat PSV dit jaar de finale haalt maar allicht is het tot aan de winterstop wel een manier om hier rekening mee te houden

13 september 2016 om 17:49

Tuurlijk niet, voor hetzelfde geld speelt PSV tegen een Belgische club... dan zijn ze met 30 minuutjes weer thuis.
Oftewel niet klagen maar werken.

13 september 2016 om 15:19

Nee heb je, ja kun je krijgen. Des te meer hoop ik dat Heerenveen er met 0-5 vanaf vliegt. PSV heeft de kwaliteit in de breedte en individueel om dit soort momenten aan te kunnen. Woensdag gaat er gewonnen worden in Rusland, zaterdag in het noorden
Ik snap het voor de club en supporters wel. Over het algemeen is de zaterdagavond meer geliefd om te spelen dan de zondagmiddag.

13 september 2016 om 20:32

Daarom geef ik ook aan dat ze goed recht hebben. Nee heb je, ja kun je krijgen. Bovendien geniet de zaterdag inderdaad de voorkeur. 7x op zaterdag thuis is inderdaad al niet aan de hoge kant.

13 september 2016 om 16:10

Het is Heerenveen hun goed recht om nee te zeggen en ook volkomen logisch. Maar bij een topsportklimaat hoort ook bij om zo goed mogelijke omstandigheden te creëren voor de sporters, dus het is ook logisch dat PSV het in elk geval probeert. Al blijf ik er wel bij dat de Knvb rekening moet houden met Europese wedstrijden, dat doen ze in wel meer landen.

Heerenveen denkt niet alleen aan zich zelf maar ook aan de supporters. Zaterdag avond is gewoon beter dan zondag middag.

Waarom houdt de Knvb hier geen rekening mee bij het maken van het schema?

13 september 2016 om 14:52

Wordt vast wel rekening mee gehouden, echter hoor je de clubs altijd pas achteraf klagen. Als PSV de week erop op dinsdag had gemoeten kwam die zaterdag wel weer goed uit. Bovendien hebben alle clubs aan het begin van het seizoen de kans om wijzigingen in het schema aan te vragen en of in beroep te gaan.

Lullig voor Psv, we willen namelijk liever 2 teams zien die 100% zijn dan de een slechts op 90%, maar voor Heerenveen is de keuze makkelijk. Tegen een PSV spelen dat misschien nog wat vermoeid is.. ja, willen we allemaal wel.

13 september 2016 om 15:04

Jouw uitleg raakt kant nog wal. Al zou PSV de week erna op dinsdag spelen kwam dit goed uit zeg je? Bij mij weten en bij elke voetbalvolger speelt de cl zich om de 2 weken af dat betekent dat de week erna niet gespeeld wordt. De KNVB heeft overgens wel alle speeldata van de cl bij hun liggen waar er duidelijk bij hun wat fout gegaan is want meen me te herrineren dat toen Ajax speelde en PSV vorig jaar altijd na een woensdag duel op zondag gespeeld werd en voorafgaand aan een dinsdag duel tenlaatste zaterdag . De KNVB maakt zichzelf nogmaals belachelijk door te zeggen dat ze er alles aan doen om te ploegen optimaal te krijgen voor Europees voetbal want dat doen ze niet. Kijk naar spanje waar Atlético die dinsdag moet spelen zaterdagmiddag mogen spelen voor optimaal voorbereid te zijn

13 september 2016 om 15:17

@jaspers1

Volgens mij weet ook iedere voetbalfan dat er ook nog iets is van een bekertoernooi waar de Knvb een klein beetje rekening mee moet houden. En de eerste wedstrijden zijn op (jawel) dinsdag 20 september. Precies tussen PSV - Atletico en Benfica - PSV In. Als je dan toch als voetbalvolger overal rekening mee houdt dan had je dit toch zeker ook wel geweten?

Overigens draai jij het probleem om. Het gaat hier om rust voor de Eredivisie en niet om rust voor een Europese wedstrijd in welke vorm dan ook. Jij komt met een voorbeeld dat Atletico meer tijd krijg t van de spaanse bond om zich voor te bereiden op een Europese wedstrijd. Dit is precies het omgekeerde probleem. Namelijk dat de wedstrijd in Nederland wat kort op de wedstrijd van PSV in Europa komt. Das heel wat anders. Er is namelijk wel genoeg rust voor Europese wedstrijden (wat volgens jou niet zo is en hierdoor zou de knvb zich zogenaamd belachelijk maken) maar niet voor de eigen competitie (volgens Psv). Jij verzint er, naar mijn mening gewoon een extra probleem bij waar geen enkele club in nederland zich om lijkt te bekommeren.

13 september 2016 om 15:20

Maar psv speelde ook zaterdag. Die vergelijking is weer erg scheef juist. In NL speelt men nou eenmaal niet zaterdagmiddag. Bovendien maken die paar uurtjes echt geen enorm verschil.

Wel kan er iets meer rekening worden gehouden vanuit de KNVB.

13 september 2016 om 15:33

Allemaal leuk en aardig dat de KNVB dat heeft de KNVB weet niet van te voren in welke poule ze komen oftewel welke dag (Di of wo) er gespeeld wordt door een Nederlandse ploeg. Plus het feit dat elke club zijn voorkeur mag indienen en daar ook rekening mee gehouden moet worden er wordt te veel geklaagd door support naar de KNVB toe. En het is alleen maar ikke ikke en de rest kan stikker mentaliteit.

13 september 2016 om 14:53

Hoe? De wedstrijden voor de Eredivisie zijn al bekend ver voor de groepsindeling van de CL bekend is. Dit is toch gewoon waar je mee te maken krijgt. Andere competities hebben er ook nog 2 beker wedstrijden bij, ook nog eens uit en thuis ^^.

13 september 2016 om 14:56

Wist jij al van tevoren dat Rostov uit die week uit de koker kwam rollen?

13 september 2016 om 16:39

Er wordt rekening gehouden met EL of CL. Kijk maar naar Ajax. Een paar wedstrijden (waaronder die van afgelopen zondag) stonden op zaterdag maar werden door missen van CL en spelen van EL verplaatst naar zondag. Het is voor de Knvb alleen onmogelijk om te weten welke speeldag ze hebben en hoever ze moeten reizen.

Daarnaast hoort het gewoon bij het voetbal. in de EL zijn alle wedstrijden op donderdag dus dan heb je net zo weinig rust tijd als PSV nu met Rostov zou hebben. En daar zitten nog meer clubs uit verre oorden tussen dan de CL.

Logische keuze lijkt me. Als het andersom was geweest, dus om Psv meer hersteltijd te geven om tegen Rostov te spelen, had ik het me goed kunnen voorstellen dat Heerenveen meewerkt.

De Knvb wilt dat de clubs optimaal presteren in alle competities waaraan ze meedoen. Dan hadden ze dit zelf beter moeten plannen. Dat Heerenveen hiervan hoopt te kunnen profiteren dat kun je ze niet kwalijk nemen.

13 september 2016 om 18:01

Klopt, maar heel slecht zal het Heerenveen ook niet uitkomen en ik geef ze groot gelijk.

Helaas kan de knvb dit niet zomaar veranderen, denk bijv. aan politie inzet dat al geregeld is. PSV moet dit zelf op tijd aanvragen bij degene die de competitie maakt. Hier kan iedere club voor aanvang van het seizoen een wensenlijstje indienen waar zij bij het maken van het rooster dan rekening mee proberen te houden.

13 september 2016 om 14:52

Corrigeer mij als ik verkeerd zit. Maar voor de Knvb is het toch sowieso niet vooraf duidelijk of Psv/ajax in de CL op dinsdag of woensdag speelt? Vooraf kunnen ze dus ook niet weten of het handiger is om op zaterdag of op zondag te spelen in de wedstrijd voor- en na een Europese wedstrijd.

13 september 2016 om 14:55

Je kan toch als regel een CL club altijd op de zaterdag/vrijdag voor een CL ronde laten spelen en op de zondag na een CL ronde. Daarvoor hoef je niet te weten wanneer een club of dinsdag of woensdag moet aantreden, maar dan geef je de club maximaal de tijd om zich voor te bereiden en herstellen. Dat zou me sowieso geen kwalijke zaak lijken.

13 september 2016 om 16:51

Potverdikkie, dat klopt natuurlijk als een bus. Snap niet waarom ik dat zelf niet heb gezien.

Toch vind ik wel dat het voordeel voor de CL-clubs wel ergens mag ophouden. Door dit "nadeel" hebben de overige clubs meer kans op punten en heb je dus ook aan het eind van ieder jaar meer kans op een "verassende" stand. Een beetje nivellering.

Dit is natuurlijk niet handig van de Knvb. Die hadden bij het maken van het schema hier rekening mee moeten houden, niet achteraf. Als Knvb wil je toch de Nederlandse ploegen faciliteren om Europees optimaal te presteren. Dan kun je dat ook doen door een gebalanceerd schema op te stellen. Ook al is deze wedstrijd tegen Heerenveen NA een Europese wedstrijd.

Niks kinderachtigs aan. Het is in het voordeel van Heerenveen.

Overigens had de KNVB eraan moeten denken dat PSV Europees zou gaan spelen. Dat ze het dan nog gaan vragen vind ik gewoon lachwekkend. Ze zetten zich volledig voor lul bij de KNVB..

Tja, dit snap ik wel (vanuit Heerenveen). Een dag langer voorbereidingstijd voor de Champions League gunt iedereen PSV denk ik (gezien de Europese verhoudingen en het belang van een goede prestatie voor heel Nederland), maar een dag langer rusten erna lijkt mij niet in enig ander belang dan dat van Psv. Logisch dat andere clubs dat niet gaan laten gebeuren.

Snap sowieso al niet dat PSV hierom vraagt. Ja, het is belastend en ja, het is belangrijk dat de spelers tijdig rust krijgen. Maar dit soort dingen horen er nu eenmaal bij als je Europees actief bent. Dan speel je nou eenmaal vaker in korte tijd.

13 september 2016 om 14:54

Precies helemaal mee eens. Richting een Europese wedstrijd had Heerenveen echt wel akkoord geweest met de Knvb en PSV om de wedstrijd te verplaatsen, Omdat je een club Europees succes gunt.

Achja, dan spelen we met de 3 reservemiddenvelders, hebben we nog een beter middenveld dan Heerenveen... Ik snap ze wel, maar ga gewoon lekker akkoord

13 september 2016 om 14:49

Precies, we rollen Heerenveen gewoon op. Extra motivatie dit voor de spelers.

13 september 2016 om 15:17

De laatste keer dat PSV won in Heerenveen (in de competitie) was in 2011-2012. Sindsdien hebben ze ook maar 2 goals gemaakt in Heerenveen. Uit recente onderlinge resultaten blijkt dus niet dat PSV 'gewoon' Heerenveen oprolt.

13 september 2016 om 15:23

Je hebt uiteraard gelijk, Heerenveen is altijd goed voor puntverlies uit, echter hoop ik dat nu gewoon omdat het dan extra lekker zou zijn.

Ik begrijp niet waarom Ajax-Vitesse was eerst op Zaterdag wel werd verzet terwijl die op Donderdag pas spelen?

Wat een bullshit! PSV moet gewoon niet zeuren. In Engeland is dit gewoon normaal.

13 september 2016 om 15:40

Waarom bullshit? In Engeland is het ook normaal om op Eerste en Tweede kerstdag te spelen, geen winterstop te hebben en in Engeland is het normaal om links te rijden - Ga dit dus niet met elkaar vergelijken. PSV staat toch gewoon in hun recht om het te vragen, net zoals SC Heerenveen het gewoon mag afwijzen. Ik snap wel dat PSV het probeert, wie niet waagt..

13 september 2016 om 15:46

Waarom niet vergelijken! Is gewoon bullshit. Dit is topsport! Je moet er mee kunnen omgaan.

13 september 2016 om 15:51

Jeetje, gaat het wel? Volgens mij zit het erg diep..

Laten we het even de andere kant op vergelijken. In Nederland is kunstgras ondertussen normaal te noemen, mee eens? Als je daarmee komt aanzetten in Engeland dan lachen ze je uit. Iets wat in het ene land normaal is - op het gebied van voetbal of wat dan ook - is in een ander land niet automatisch het geval.

Tourlijk is het topsport, maar waarom zou PSV het niet vragen? Kan je me een argument geven waarom PSV het niet zou proberen? Als Heerenveen zou willen zouden ze een extra dag rust hebben, heel fijn. In dit geval wil Heerenveen het niet en hoor je PSV ook niet zeiken.

Wat is dat toch met al dat gezeik over te weinig rust? Er zitten nog dik 2 dagen/nachten tussen. Genoeg tijd om te rusten.

Overigens vind ik het niet kinderachtig van Heerenveen maar juist dom van de Knvb.

13 september 2016 om 18:15

Fijn dat we hier een expert in ons midden hebben die zeker weet dat een extra dag rust niets uit zou maken.

13 september 2016 om 22:26

Fijn dat je mij een expert noemt.
Toch een beetje erkenning.

47% die dan ook echt op "flauw" hebben geklikt. Huilie huilie van PSV fans. Heerenveen heeft hier niks mee te maken, sterker nog, dit is gunstiger voor Heerenveen.

13 september 2016 om 15:02

Zitten vast ook Cambuur fans bij.

Zou wel aan mij liggen maar als ik psv was en wou dag later spelen zou ik als eerste vragen als Heerenveen het goed vind. En als hun het goed vinden pas naar knvb/fox.

Overig staat er ook geen reden bij waarom Heerenveen het niet wilt misch kan het wel niet qua politie inzet ?

Ik snap Heerenveen best hoor, die gaan net als PSV uit van hun eigen situatie.
Maar .... PSV kan er mede voor zorgen dat plekken die we nu dreigen te verliezen weer terugkomen door goede resultaten te boeken in de Cl.
Stel dat Heerenveen de komende jaren een keertje net naast een EL ticket grijpt dan balen ze misschien wel een beetje.
Maar goed, dat is een beetje een stretch van mijn kant. Zoals gezegd staan ze in hun recht om hun eigen belang voor te laten gaan. No prob.

13 september 2016 om 15:02

Maar hoe wordt PSV in de CL hierdoor benadeeld dan? Want de wedstrijd komt na Rostov, dus de enige competitie waar PSV in benadeeld kan worden is de Eredivisie. Daarom snap ik ook niet dat PSV dit überhaupt vraagt. Ze vragen eigenlijk aan de Knvb of de wedstrijd verzet kan worden zodat ze sterker in de eredivisie kunnen zijn. Maar welk belang hebben andere clubs daarbij? Helemaal niets, dus ik snap hun aanvraag niet zo.

13 september 2016 om 15:05

Op dit moment lijkt het er op dat alleen PSV CL waardig is. (kan volgend seizoen weer anders zijn)
Zo redenerend is het het beste dat zij CL spelen en daarvoor moeten ze kampioen worden, al is dat feest binnenkort ook voorbij ... Maar zoals ik al zei: een stretch van mijn kant.
Laten we ons vooral niet al te druk maken hierover. PSV vraagt, Heerenveen zegt nee. That's it.

13 september 2016 om 15:12

Jullie hebben het echt goed gedaan vorig jaar in de CL hoor. Maar waar komt de gedachtengang vandaan dat enkel PSV CL waardig is en het dus belangrijk is dat ze kampioen worden? We worden als Ajacieden vaak arrogant genoemd, maar dit? 1 seizoen dik de beste, vorig seizoen liet Ajax het zelf liggen in de laatste wedstrijd hoor.. Dat oppermachtig gevoel bij psv is naar mijn mening nergens op gebasseerd. Feyenoord staat er momenteel trouwens het beste voor, zoals in de ranglijst kan afgelezen worden.

13 september 2016 om 15:13

Nee oké tuurlijk als je zo redeneert zit er wel iets in. Ach je weet toch al hoe het gaat. Ik als Ajacied hoop nu dat dit een wedstrijd wordt waar PSV zwakker is en Heerenveen een resultaat kan afsnoepen en dan staat en het straks na 10 minuten 3-0 voor PSV haha. En speelt Ajax gelijk tegen Excelsior of iets dergelijks :'

Tjah, je kon het als PSV zijnde altijd proberen.. Logisch dat Heerenveen hier niet mee instemt.. Anders zou PSV meer rust hebben en een langere voorbereiding, dat is dus in het nadeel van Heerenveen.

Hoop natuurlijk stiekem wel dat Heerenveen kapot wordt gespeeld met 0-3/4 :$

PSV moet maar gewoon het reserve team naar Rusland sturen. De nationale competitie is voor de club toch het belangrijkste. De champions league winnen ze toch niet en deelname aan de champions league levert al miljoenen op. Deze deelname bereik je via de nationale competitie.

13 september 2016 om 15:07

Paar puntjes proberen te pakken voor de Uefa lijst is toch ook belangrijk? Is toch afschuwelijk dat je als NL kampioen zo meteen play offs moet gaan spelen ipv rechtstreekse toelating?

13 september 2016 om 15:41

Dat ene punt, of mogelijk die drie puntjes, zullen helaas het verschil niet meer gaan maken. Het is al te laat, zeker nu er nog maar 16 plaatsen voor de champions league te verdelen zijn.

13 september 2016 om 15:58

Als je op deze manier gaat beredeneren dan kunnen we beter geen enkel team in Europa meer afvaardigen. Dat ene puntje hier, die ene drie puntjes daar. Een of drie punten kunnen gewoon op financieel gebied voor PSV of in de klassering voor de coëfficiëntenlijst een flink verschil maken. Als Ajax dat ene wedstrijden wint, Feyenoord, AZ en Psv..

13 september 2016 om 16:50

Een nieuw kampioenschap is voor een club als PSV zowel sportief als financieel gezien nu eenmaal belangrijker. Als de omstandigheden niet ideaal zijn moet je dan maar voor de belangrijkste competitie gaan kiezen, de eredivisie dus. Of een club als Heerenveen nog ooit Europees voetbal kan halen is niet het probleem van PSV.

Terecht naar mijn mening. De regel is dat er 48 uur tussen moet zitten en dat zit er ruimschoots.
Soms zit het met Europese wedstrijden ook wel mee voor Psv. Bijvoorbeeld komende zondag hebben ze 2 dagen meer rust dan Feyenoord. En 2 weken erna minder rust dan Heerenveen.

Ja maar feyenoord speelt thuis die komen niet terug uit rusland.
Maar het is heerenveens goed recht om daar niet aan mee te werken.
Hoop dat psv heerenveen oprolt.

Er zitten toch gewoon 2 dagen tussen? Als je een beetje topsporter bent is dat toch ruim voldoende? De ploegen die in de Europaleague spelen zullen hier elke speelronde last van hebben. In dat aspect wordt PSV ten opzichte van de concurrentie gewoon bevoordeeld over de hele competitie gezien. Groot gelijk van Heerenveen dat ze geen zin hebben om deze wedstrijd te verplaatsen.

Is het niet voor de hele eredivisie van belang dat PSV zo optimaal mogelijk presteerd in de Cl?
Niet dat ze het doen, maar was als PSV nu een B-elftal naar Rusland stuurt om met een uitgerust elftal
in de competitie te spelen? Misschien niet logisch in de CL, maar in de EL zal dit dan echt wel overwogen kunnen worden. Ik vind dat de Knvb in deze gewoon de verplichting heeft de Europees spelende clubs zo goed mogelijk te faciliteren, of willen ze nog verder zakken in de pikorde?

13 september 2016 om 15:18

Ja, voor de Eredivisie is het van belang dat PSV optimaal presteert in de CL. Dus sturen ze maar een B-elftal naar Heerenveen.

Zo kan het toch ook?

Het was chique geweest van Heerenveen als ze mee hadden gewerkt. Ik neem aan dat ze hopen dat ze zelf ook ooit weer eens Europees mogen gaan spelen, dan mag je wel een beetje meer meewerken met de clubs die voor Nederland de coëfficientiepunten moeten sprokkelen. En bovendien: ondervindt Heerenveen nou echt hinder van een verplaatsing?

Maar goed, Heerenveen heeft uiteindelijk natuurlijk het recht om niet mee te werken. Maar mochten ze ooit nog eens een speler van PSV willen huren of goedkoop over willen nemen, dan hoop ik dat PSV hier nog eens aan denkt.

13 september 2016 om 15:36

Tsja waarom zouden wij PSV meer rust geven, zodat ze ons nog meer kunnen inmaken? Heerenveen gaat toch ook geen bal in eigen doel schieten omdat PSV dit vraagt. Heerenveen heeft nu gewoon meer kans op een goed resultaat, omdat PSV misschien iets vermoeider is. Komt nog bij dat de politie inzet al geregeld is op zaterdagavond en dat dat ineens verplaatst moet worden. Verder hebben de supporters van Heerenveen misschien al plannen voor die zondag omdat ze de wedstrijd op zaterdag verwachten. Dus ja, Heerenveen kan er best veel last van hebben.

13 september 2016 om 16:08

"tsja waarom zouden wij PSV meer rust geven"

Zoals ik al zei, als Heerenveen ooit nog Europees wil gaan spelen, dan moet het heel hard gaan hopen op goede Europese resultaten van o.a. Psv. Maar nu kiezen ze er dus voor om te gaan profiteren van de nadelen die PSV ondervindt van de Champions League. Nogmaals, dat recht hebben ze. Maar netjes is het niet.

13 september 2016 om 17:09

Ik hoop dat PSV Rostov finaal van de mat speelt. Maar de wedstrijd Heerenveen - PSV is na Rostov PSV. Een extra rustdag na een wedstrijd vergroot niet het winnen tegen Rostov. Het vergroot wel het winnen tegen Heerenveen, en daar gaat Heerenveen niet mee akkoord.

vind het maar een raare gang van zaken bij de knvb.
psv vraagt of er een wedstrijd verzet kan worden en vervolgens word toestemming gegeven door de knvb waare het niet dat heerenveen dat niet ziet zitten.
mijn club vraagt om een wedstrijd te verzetten en krijgt gelijk vd knvb te horen dat het niet mag,dat slaat nergens op en komt op mij over dat er onderscheid tussen clubs gemaakt word maar ach dat is al jaren zo.

13 september 2016 om 15:49

Twente vroeg ook eens of Jong twente verzet mocht worden ivm slecht veld en het eerste van Twente een dag later daar een bekerwedstrijd (tegen PEC halve finale) moest spelen!
Je raad het al! Hoe kon Twente dit in het hoofd halen! Was competitievervalsing! Volgens de Knvb dan he.

Ik snap dit wel van Heerenveen maar ik vind dat de KNVB dit moet beslissen. Gewoon de wedstrijd naar zondag zetten.

Daarom heeft PSV toch een brede, sterke selectie? Om in dit soort wedstrijden geen punten te verspelen.

Ik vind het logisch dat Heerenveen hier niet aan meewerkt. Het is alleen niet logisch dat die beslissing bij Heerenveen ligt.

PSV gaat hier niet over. Je kunt het flauw noemen, maar ik vind het gewoon terecht dat Heerenveen dit niet wilt.

Nee is ook een antwoord. Heerenveen staat in haar recht. En daarbij, Heerenveen is de club voor vrijdag-, of zaterdag avond, niet voor zondagmiddag.

En terecht.

Ajax, Feyenoord en AZ hebben na iedere Europese wedstrijd maar 2,5 dag tot de volgende wedstrijd

Dit is al het zoveelste verzoek van psv aan de knvb. En volge s is pav ook de enige club die constant hierover emmert. Heb een az feyenoord of ajax nog nooit gehoord over dit soort dingen. Ook dat ze zwaardere tegenstanders willen rondom europese wedstrijden. Het is toch van de gekke dat heel nederland maar rekening moet houden met psv omdat zij europees spelen? Je wilt een grote club zijn, gedraag je daar dan naar.

Het probleem van nu ligt in beginsel al bij de intrede van de allesbepalende FOX-vrienden. Zij bepalen wanneer de wedstrijden uitgezonden worden en iedereen heeft zich daar maar naar te voegen. Dat heeft er in Heerenveen en omstreken voor gezorgd dat lang niet alle supporters bij wedstrijden aanwezig kunnen zijn. Kijk maar eens op de vrijdagen of de zondagen (veel seizoenkaarthouders zijn dan niet aanwezig).
De zaterdagavond is van oudsher door SC Heerenveen als voetbalavond (thuis) bestempeld. En op die avond kan 99% van de supporters/ seizoenkaarthouders aanwezig zijn. Het is een bewuste keuze. Dat ze nu vasthouden aan die avond snap ik wel, de teleurstelling bij PSV overigens ook.

Wielrenners zitten dagen achter aan één op de fiets en ook nog eens meer als 90 minuten waar praat psv over dikke lonen en dan ook nog dag exstra rust pppppffff

Nou oké nu maar hopen op een lekkere 3-0 voor PSV! De KNVB moet gewoon de ploegen die in Europa spelen in bescherming nemen. Daar hebben wij uiteindelijk allemaal baat bij. Gewoon flauw van Heerenveen dit.

Heerenveen is natuurlijk niet verplicht om hier aan mee te werken, maar ik vraag mij dan af wat dan de reden is dat Heerenveen nee heeft gezegd. Ik neem aan als je nee zegt dat je dan ook een zeer goede reden moet hebben. Zelf denk ik dat spelen tegen een vermoeide PSV de reden zal zijn.

Als het Ajax was geweest had de KNVB de wedstrijd al lang verplaatst,wel flauw van Heerenveen maar begrijpelijk,dat ze maar mogen degraderen,zou iemand in Amsterdam zeggen😜

Je kunt Heerenveen moeilijk iets kwalijk nemen. Vreemd dat Knvb dit van de clubs laat afhangen. Voorafgaand aan het seizoen moet de bond gewoon perk en paal stellen om vertegenwoordigers in Europa niet te benadelen. Gewoon vooraf stellen dat wanneer bekend is dat de Champions League-deelnemer(s) van Nederland minimaal vier volledige dagen rust krijgen tussendoor en het programma daar op gewijzigd zal worden. Heb je geen gezeur achteraf.

Overigens moet PSV ook niet teveel zeiken. Dat Feyenoord donderdagavond nog een zware pot tegen Manchester United speelt terwijl PSV dan alweer bijna twee dagen rust heeft na het treffen met Atletico Madrid, doet in Eindhoven toch ook geen moreel belletje rinkelen? Bovendien mag je van een topclub verwachten dat ze genoeg kwaliteit in de breedte regelen om op meerdere borden tegelijk te kunnen schaken. PSV heeft zijn posities uitstekend dubbel bezet: met pakweg Schwaab, Brenet, Ramselaar, De Jong, Locadia en Bergwijn als alternatieven voor de CL-ploeg heeft PSV genoeg spelers om er kwalitatief niet op achteruit te hoeven gaan!

13 september 2016 om 22:18

Klasse reactie games, super dat je als PSV supporter toch objectief naar de situatie kijkt.

Hoop dat PSV een goede cl serie draait, en in de competitie moeten ze de professionaliteit hebben ook een zware CL pot op te kunnen vangen en er het weekend gewoon weer te,staan.

De knvb moet aan het nederlandse voetbal denken en moet hier de beslissing nemen en niet heerenveen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren