Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cassierra scoort vier keer bij zevenklapper van Jong Ajax

Laatste update:

De beloften van Ajax zijn naar de tweede plaats gestegen in de Jupiler League. Het team van Marcel Keizer was maandagavond met liefst 7-1 te sterk voor Achilles’29 en Mateo Cassierra scoorde vier keer. Jong FC Utrecht rekende tegelijkertijd af met Fortuna Sittard (3-0) en boekte zijn eerste zege van het seizoen.

/

Jong Ajax - Achilles’29 7-1
Ajax was in de eerste helft de bovenliggende partij, maar de kansen werden lange tijd niet benut. Zo schoot Abdelhak Nouri naast en werd een schot van Donny van de Beek geblokt. De bezoekers uit Groesbeek namen na een half uur plots de leiding op De Toekomst: Barry Beijer kopte uit een hoekschop raak. Ajax stelde onder toeziend oog van onder anderen Peter Bosz en Ryan Babel voor rust nog orde op zaken: Van de Beek verraste doelman Robbert te Loeke met een schot in de korte hoek en Cassierra schoot na 41 minuten van dichtbij de 2-1 tegen de touwen. In de laatste minuut van de eerste helft maakte de Colombiaan er na een voorzet van Nouri ook nog 3-1 van voor de Amsterdammers.

Cassierra had in de tweede helft niet lang nodig om ook zijn derde binnen te prikken. Nadat hij en Van de Beek al goede kansen hadden gemist, tikte de van Deportivo Cali overgekomen spits op aangeven van Nouri binnen: 4-1. Ajax was hierna niet van plan om gas terug te nemen en scoorde nog drie keer: Václav Cerny vond uit een vrije trap de korte hoek en Cassierra scoorde na 69 minuten voor zijn vierde keer. Hij benutte een rebound na een schot van uitblinker en aanvoerder Nouri. Het slotakkoord was aan Nouri zelf, die een strafschop benutte. Achilles kreeg in de tweede helft slechts één kans: Omid Popalzay knalde naast.

/

Jong FC Utrecht - Fortuna Sittard 3-0
De beloften van Utrecht zetten Fortuna vast op de eigen helft en na drie goede mogelijkheden te hebben gemist, maakte Gyrano Kerk er na 23 minuten alsnog 1-0 van. De assist kwam van de voet van Nacer Barazite. De bezoekers probeerden hierna meer grip op het duel te krijgen, maar zagen de marge voor rust nog verdubbeld worden. Kerk scoorde na balverlies van Luc Mares: 2-0. In de tweede helft beet Fortuna meer van zich af en was men via Okan Kurt ook dicht bij de aansluitingstreffer, maar de middenvelder schoot net naast. Aan de andere kant stuitte Kerk op Leon ter Wielen, maar na 82 minuten werd het alsnog 3-0 in De Galgenwaard. Maarten Peijnenburg scoorde na een vrije trap van Barazite.

Wie is de beste spits van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 september 2016 om 22:00

Haha, ik denk dat Frenkie de Jong en Cerny bij elkaar al meer gekost hebben dan het budget van Achilles dit seizoen.. Hoe dan ook, dit was puur genot. Beter dan een erotiek filmpje?

12 september 2016 om 22:04

Daar denkt mijn vrouw anders over :-P

12 september 2016 om 22:05

Waarom die arrogantie over hoe duur jullie spelers wel niet zijn vergeleken met het budget van je tegenstander? Respecteer je tegenstander, want geld zegt niets.
Misschien dat je het niet zo bedoelde, dan heb ik niks gezegd.

12 september 2016 om 22:09

Volgens mij bedoelt hij het helemaal niet zo. Hij bedoelt juist dat het helemaal oneerlijk is omdat Ajax een veel groter budget heeft. Doet echter niets af aan de goede prestatie van de talenten want die stonden heerlijk te voetballen.

12 september 2016 om 22:10

Geld zei vanavond anders wel veel..

12 september 2016 om 22:43

Je benoemt meteen een goed punt. Het is niet eerlijk dat Ajax 1 spelers mee mogen doen in de Jupiler league. Ze zouden in Jong Ajax een vast team moeten hebben met max 1 of 2 dispensatiespelers per week. Die competitie wordt nu compleet vervalst.

Helaas maar waar..

12 september 2016 om 22:54

Ben het met je eens, maar zijn Cassiera en Boer niet de enige spelers die wekelijks bij Ajax 1 zitten die hier nu speelde? Dan heb je de twee dispensatie spelers. De rest is vooral nog jeugd die soms mag ruiken aan het echte werk.

12 september 2016 om 22:57

Ik snap je post niet helemaal @fairplay87, of je doelt niet op deze wedstrijd ? Welke spelers van Ajax 1 deden mee met jing Ajax ?

12 september 2016 om 23:22

Die competitie krijgt nu eindelijk wat kijkers en meer weerstand is alleen maar goed voor het niveau van de competitie (die nu niks voorstelt).

Jong Ajax en ook de andere "jong" teams moeten in mijn ogen gewoon echt jong zijn. Voor mij betekend dat 2 jaar na de a-leeftijd, dus tot 21 jaar. Iemand als Boer in de goal vind ik niet kunnen. Alles wat daar buiten valt zou geen plek moeten krijgen in dit team.

Het doel is uiteindelijk dat het Nederlandse voetbal naar een hoger niveau gaat, en met deze opzet gebeurt dat. Het is zeer waardevol voor deze jonge gasten om het werkvoetbal te ervaren, daar gaan ze veel profijt van hebben. Af en toe heb je dan een goede lichting en dan kun je kampioen worden in de JL.

13 september 2016 om 08:16

Ja, want andere Jupiler League teams mogen ook alleen 21-jarige opstellen..?? Vorig jaar deden er soms 5 spelers uit het eerste mee. Namen als Duarte, Van der Hoorn, Viergever, Serero, Zivkovic, Van Rhijn, Boer hebben geregeld meegedaan... Nu valt het reuze mee en winnen we 7-1, ineens is het hek van de dam.

12 september 2016 om 22:16

Ze spelen 10x beter dan Ajax 1. Zucht. Tegen de nr laatst van de JL lijkt me dat ook niet zo moeilijk. Beloften van Ajax en PSV doen het voortreffelijk, ben benieuwd hoelang ze het vol houden bovenin.

12 september 2016 om 22:29

Ook al was het tegen de nr laatst van de JL zag het er bijzonder swingend uit hoe dit team speelde. Qua voetbal spelen ze gewoon beter dan Ajax 1. Dit spelletje wat ze laten zien, is zoals je Ajax graag voor je ziet: aanvallend, combinerend, met lef en gogme en spelplezier.

12 september 2016 om 22:20

Geweldig hoe dit jonge team speelde inderdaad, Achilles werd compleet scheel getik. Wat ze ook probeerden, ze kwamen er nauwelijks tot niet tussen. 80 procent balbezit had Jong Ajax. Het deed een beetje terugdenken aan het team van Van Gaal van medio negentiger jaren allemaal. Al is het JL-niveau niet te vergelijken, maar wat een voetbal zit er in dit elftal. Jammer dat er zo weinig publiek op de wedstrijd afkwam, dit elftal verdient een volle tribune. Hopelijk gaat dat snel veranderen dit seizoen.

12 september 2016 om 22:32

713 passes, 92 procent ( ! ) nauwkeurigheid en 79 procent balbezit met een 7-1 als gevolg. Dit zijn stats die je bij Barcelona zou verwachten, niet bij een veredeld jeugdteam met 8 (?) tieners in.

12 september 2016 om 22:43

Ja, mooi hè, mijn zoontje van 12 mocht vanavond vanavond de wedstrijd bij uitzondering van mij uitkijken, normaal moet hij om rond 21.15 u naar z'n nest, maar onder het mom van een stukje opvoeding mocht hij tot en met het eindsignaal opblijven. Om hem te laten zien hoe het Ajax-spelletje eigenlijk gespeeld hoort worden

12 september 2016 om 22:58

Dat is opvoeding.

12 september 2016 om 23:49

Hopelijk heb je de wedstrijd opgenomen zodat hij het later aan zijn kinderen kan laten zien Maar serieus, geweldige comment, haha.

12 september 2016 om 22:34

Wat denk je van Klaassen... raakt al tijden geen pepernoot.

Sterker nog, ik vind Klaassen technisch zeer beperkt.

12 september 2016 om 23:22

Klaassen is topscoorder van de eredivisie....

13 september 2016 om 02:45

Dat betekend niet dat Klaassen niet technisch beperkt kan zijn.
Met Klaassen kan het 2 kanten op gaan als hij samen zou spelen met Ziyech en Nouri op het middenveld.
Of hik laat zijn klasse en overzicht zien. Of het gaat te snel voor hem. En wat ik zie van jong ajax is dat veel spelers snel van denken zijn. Of Klaassen dat ook is moet ik nog maar zien

13 september 2016 om 08:15

@northpennusa

Klaassen is topscorer van de Eredivisie, dus raakt zeker nog meer dan een pepernoot. Lijkt me. Daarnaast is hij technisch zeker niet beperkt. Hij oogt als de zoon van de melkboer en wat houterig, maar zijn voetballende basistechniek is meer dan goed. Dat het spelletje te snel voor hem gaat is onzin. Dat hij momenteel even wat minder is dan vorig seizoen is duidelijk.

Ziyech en Nouri samen op het middenveld is wel er broos in de omschakeling. Lijkt me een beetje te veel van het goede.

13 september 2016 om 03:17

Joh...Bosz mag niet aan kapitaal vernietiging doen. Ik denk dat Bosz echt wel ziet dat Nouri achter Gudelje op links, Ziyech achter Dolberg of Cassierra en Klaassen achter Traore op rechts veel beter werkt en creatiever is dan de hele eredivisie samen.

Maar ja...dan moeten Bazoer Riedewald Sinkgraven en Gudelje dus op de bank plaatsnemen en die kan je dan inbrengen als je beton nodig hebt op het middenveld.
En Ajax rekent zich natuurlijk wel een beetje rijk met die spelers. Die zouden ze graag verkopen voor zo veel mogelijk geld. Dus....daarom.
Ik denk dat Ajax dit jaar als een verlies jaar neemt en in de zomerperiode flink geld wil beuren voor die spelers. Dan kan Bosz volgend jaar echt doorselecteren. De spelers die daar de dupe van zijn zijn o.a. Nouri..Cerny..Cassierra...Dolberg...van Beek. Die moeten dus een jaartje jong ajax spelen

13 september 2016 om 18:54

Exact.

Daarom hopen en duimen dat as winter Klaassen en Gudelj verkocht worden.

Geweldig! Dit was echt genieten! Nouri was geweldig en Van de Beek, Nouri, Cerny en Cassierra heb ik ook goed zien spelen. Gewoon super om zoveel talenten in het tweede elftal te zien. Dit belooft wat voor de toekomst.

12 september 2016 om 22:10

Achilles '29 vriend. Het zijn leuke talenten maar zolang ze in de Eredivisie niets laten zien (cassiera, vd beek, cerny) ben ik nog niet overtuigd. Feit is natuurlijk wel dat het er goed uit ziet voor de nabije toekomst.

12 september 2016 om 22:12

Van de Beek vond ik anders ook een goede indruk maken bij het eerste. Hetzelfde geldt voor Cassierra en Cerny. Nouri kunnen we daarover helaas nog niet beoordelen.

13 september 2016 om 00:00

Heb bij Fox Sports een interview gezien met die Nouri, en wat een leuke gozer is dat zeg. Gewoon een normale jongen, reageert goed op vragen, geen gekke dingen of maniertjes. Echt een verademing.

13 september 2016 om 00:28

Leuke reactie, Harrie!

Lekker om eindelijk een overwinning te pakken, hopelijk vrijdag ook die van het eerste.

12 september 2016 om 22:45

De jeugdelftallem doen het allemaal goed in de jl. Niet alleen kwa resultaat maar ook kwa voetbal.

Heerlijk voetbal om naar te kijken, ongedwongen aanvallend voetbal, nog niet teveel in het strakke keurslijf met 30 opdrachten het veld in....

Hoewel veel jl supporters er niet blij mee waren of zijn. Het geeft de jl een kwaliteitsimpuls en was dit niet gebeurd was de jl uiteindelijk ten dode opgeschreven.

12 september 2016 om 22:50

Het was pas de eerste overwinning van jong Utrecht

12 september 2016 om 23:00

Dat komt omdat het team moest wennen aan het voetbal in de Jupiler League.
Voetballend konden ze prima meekomen.

13 september 2016 om 09:01

Dat is misschien wel zo maar ze doen het dus niet allemaal goed, uiteindelijk gaat het om overwinningen.

Waarom staat er een 35-jarige doelman in Ajax 2? Dat vind ik gewoon apart. Zet er een talent in, daar is dat elftal toch voor? Cassierra tankt weer wat vertrouwen.

12 september 2016 om 22:01

Is toch ook gewoon om spelers ritme op te laten doen of juist ritme te behouden.

12 september 2016 om 22:07

Boer moet je de keepers laten inschieten of de ballenzak laten dragen. Niet talent in de weg staan.

12 september 2016 om 22:10

Tsja, even wachten en Onana speelt er weer.

12 september 2016 om 22:20

Imponeria,

Dat is wel heel neerbuigend naar Boer. Hij is professioneel voetballer, geen waterdrager/materiaalman.

12 september 2016 om 22:59

Boer is een café eftal keeper. Die hoort niet eens bij Ajax. Zit ook in zijn laatste maanden. Dan hoort er een jong talent op doel te staan in Ajax 2 (mijn mening).

12 september 2016 om 23:27

Ik vind dus niet dat jong Ajax een plek moet zijn om spelers ritme op te laten doen, ander hadden ze het Ajax 2 en PSV 2 moeten noemen.

Er is een keuze gemaakt om jonge talenten mee te laten doen in de JL, daarom is het jong Ajax, dan moet je dat respecteren. Ik vind oudere spelers opstellen competitievervalsing, omdat dat in mijn ogen niet de afspraak was.

13 september 2016 om 00:29

Dan noemen ze het toch Ajax 2? Wat een gezeur elke keer, spelers die niet spelen met het eerste horen daar net onder te spelen al zijn ze 50 of 60.

13 september 2016 om 14:04

Op basis waarvan vind je dat?

Boer is met reden naar Ajax gehaald, en heeft bewezen een OK keeper te kunnen zijn. Niet zo goed als de eerste keuze, maar daar is hij dan ook tweede doelman voor.

12 september 2016 om 22:03

Onana staat vooralsnog in Ajax 1. Als Krul eerste keeper wordt zal Onana weer bij Jong Ajax gaan keepen denk ik.

12 september 2016 om 22:06

Maar Ajax zal toch nog wel een talentvolle doelman hebben in de leeftijd van 18 tot 23?

12 september 2016 om 22:11

Niet waarvan bedoeld wordt dat die het eerste haalt.

12 september 2016 om 23:01

Hebben ze wel, maar deze zijn mee met de a1. Volgens mij spelen die Europees deze week. En vergeet niet dat de a2 is opgedoekt, dus men heeft minder opties om door te schuiven.

12 september 2016 om 23:28

Onana is 20.

12 september 2016 om 23:47

Sinds wanneer is er een leeftijd gebonden aan jong Ajax?
In de Jupiler league spelen wel meer oudjes hoor.

12 september 2016 om 23:56

Het gaat niet over de Jupiler League, het gaat om Ajax 2! Dat is normaal een elftal waar talent klaargestoomd wordt voor het eerste elftal! Dus dan is het inderdaad vreemd dat een doelman, die totaal niet Ajax waardig is en ook nog hoog bejaard, de plek inneemt van een talent.

13 september 2016 om 00:21

Het tweede elftal is bedoeld voor spelers die (nog) niet goed genoeg zijn voor het eerste. Voor Boer zoud je dus het woordje 'nog' moeten weghalen.
Boer zal bovendien niet veel wedstrijden bij jong Ajax keepen. Dat zal waarschijnlijk Onana worden zodra Krul fit is en anders een (reserve)keeper van de A1, maar die was momenteel niet beschikbaar.

13 september 2016 om 09:31

Wat ondankbaar imponeria, Boer is een prima tweede doelman met flink wat ervaring, die bovendien erg goed in de groep ligt, ideale tweede man juist.

Ik ga niet liegen, ik heb nietmeer zo genoten van een wedstrijd van Ajax in tijden. Wat een vreselijk goede wedstrijd was dit. Alles klopte, 2 voetballende CV's, een middenveld dat alles heeft in balzit. Nouri die een klasse apart is, eerlijk waar. Cerny en Clement vond ik tegen vallen, ook Dankerlui pas niet in dit team. Boer spreekt voor zich. Cassierra maakt er 4, voetbalde goed mee en straalde plezier uit. Ik zou het iedereen aanraden een goede samenvatting van deze wedstrijd te kijken, ik heb genoten en ik weet zeker dat elke voetbalfan hiervan zou genieten.

12 september 2016 om 23:35

Het hielp natuurlijk wel dat de tegenstander het niveau van een kroegelftal nauwelijks ontsteeg.

12 september 2016 om 23:52

Als en team op een gegeven moment met 10 man in de 16 staat en je er nog 2x doorheen voetbalt zegt dat ook iets over jouw eigen spel. 92% passing, 79% balbezit en 7 doelpunten. Het was een hele goede wedstrijd, enige mindere was de tegengoal en dat de score hoger had kunnen uitvallen. Ik denk dat Ajax 1 hier niet overtuigender van had kunnen winnen.

13 september 2016 om 19:07

Ik zou er niet te veel waarde aan hechten, maar dat is waarschijnlijk tegen dovemansoren gezegd.

Wat een waanzinnige wedstrijd van Jong Ajax.
Ongeloofelijk wat een talent daar rondloopt.
Met name Nouri speelde echt geweldig, ongeloofelijk dat hij nog geen kans bij 1 heeft gehad.

Wat mij betreft de volgende wisselingen in de selectie in Januari (liever eerder):
Uit:
- Gudelj
- Sinkgraven
- Schone

In:
- Nouri
- De Jong
- Cerny (meer speeltijd)
- De Ligt (debuut laten maken)

12 september 2016 om 22:10

Kan je alleen maar gelijk geven na deze wedstrijd. Wisten dat dit er in zit maar wat was dit geweldig vanavond. Wie is de volgende tegenstander??

12 september 2016 om 22:22

Voor Jong Ajax:
- MVV (goed in vorm)'

Voor 1:
Panathinaikos uit
Heracles uit
Willem 2 thuis (beker

Voor Panathinaikos zal hij nog wel vast houden aan de vaste namen in de selectie.
Ik hoop tegen en reken tegen Heracles al op wat wijzigingen in de selectie en tegen Willem 2 al helemaal.

12 september 2016 om 23:07

Gudelj durven ze niet te verkopen.

Ik zeg het al lang dat ik veel meer van hem had verwacht en dat zal bij het bestuur van Ajax ook zo zijn. Wanneer komt het er eindelijk echt uit? En die fout durven ze niet te maken door hem vroegtijdig te dumpen.

Deels ook omdat ze waarschijnlijk hadden gehoopt om hem over x jaar te verkopen voor een gek bedrag van 10-20 miljoen euro. Maar dat gaat niet snel gebeuren.

13 september 2016 om 08:07

Ik denk dat Gudelj zelfs in deze vorm te verkopen is voor een bedrag van 10 miljoen. De transfermarkt is op hol. Voor El Ghazi wordt al 12 miljoen geboden..

Ongelofelijk wat ik vanavond heb gezien. Dit Jong Ajax is zo ongelofelijk goed! Continu beweging, loopacties, fantastische passing, ontzettende drive naar voren, werken voor elkaar. Echt schitterend! Ajax 1 kan hier echt wat van leren. Bijna elke speler zou niet misstaan in Ajax 1. Wat een team!

Ajax 1 moet gewoon met dolberg of cassierra in de spits spelen.
Traore rechtsbuiten en ziyech op 10.

Vind het jammer dat zo een dure spits nu weinig kansen krijgt in het eerste.
Cassierra verdiend meer kansen op de spits plek in ajax 1 net als dolberg.

12 september 2016 om 22:04

Cassierra is niet gehaald als directe versterking natuurlijk. Dure aankoop, maar wel voor de toekomst. Traore is gehaald als 1ste spits, Dolberg 2de keuze. Cassiera 3de keuze. Zo zit het in elkaar.

12 september 2016 om 22:10

Maakt niet uit hoe ze binnen zijn gekomen, de beste spelen en die daarna het beste is is tweede keus. Als Traore nu niet overtuigd als spits, moeten anderen maar kansen krijgen.

12 september 2016 om 22:17

Met je eens. Maar Dolberg staat bij mij nog voor Cassierra momenteel hoor.

12 september 2016 om 22:28

Vind traore ook geen spits.
Ajax zou een ervaren spits halen maar dan halen ze een traore van 21 die eigenlijk zijn hele leven als buitenspeler speelt op een half jaar vitesse na.

Dat is wat ik vooral jammer vind. Dan kan je net zo goed dolberg en/of cassierra laten spelen in de spits. rouleren desnoods.
Traore vind ik overigens wel een uitstekende rechtsbuiten voor ajax.

13 september 2016 om 02:53

Ik denk dat Ajax 1 met younnes op links en Nouri daar achter...Ziyech op 10 en Cassierra of Dolberg spits en Klaasen rechts en Traore of Cerny ervoor echt aan het voetballen zou komen. Zeer creative spelers.
Zet daarachter maar 4 echte verdedigers die de bal bij het middenveld moeten inleveren en die voetballen zich er wel onderuit. Onze verdediging die kan dat gewoon niet.

Het doorbewegen en het aanspeelbaar maken zit er wel in bij Jong Ajax. En dat maakt ze juist zo sterk. Ajax 1 is veel te statisch

12 september 2016 om 22:05

Ajax 1 speelt zonder 10, doordat Riedewald is doorgeschoven.

13 september 2016 om 02:58

En dat is fout nummer 1.
Ziyech is een 10. Daar moet gewoon nog een creative speler naast op het middenveld. Nouri op links. Dan kan Klaassen met van Beek uitzoeken wie de andere middenvelder word.

Dat gedoe met Gudelje en Bazoer en Riedewald. Allemaal veel te sloom in voetbaltechnisch denken en handelen waarvan Riedewald misschien het niveau nog wel oppakt

Zo een Younnes moet het toch als een bevrijding gaan voelen wanneer Nouri achter hem speelt en Ziyech daar weer naast. Nu staan daar gudelje en Klaassen. Dat kan toch helemaal niet.

12 september 2016 om 22:06

Krul(Onana); Tete(Zeefuik), Sanchez(De Ligt), Veltman(Viergever), Dijks; Riedewald(Gudelj), Klaassen(Bazoer), Ziyech(Nouri); Traore(Cerny), Dolberg(Cassierra), Younes(El Ghazi)
Wat een selectie. In de winter Haps halen van AZ. Stukken beter dan Dijks.

Eindelijk weer een Ajax gezien zoals ik het wil zien! Wat een goed technisch voetbal voor zo'n jong team, heb genoten. Beloofd wat moois voor de toekomst.

Nouri was vandaag echt geweldig! Okee het was wel Achilles, maar de klasse druipt er bij hem echt vanaf en hij speelt al het hele seizoen goed vij Jong Ajax. Ik zie hem graag als back up achter Ziyech voor de 10 positie, met Klaassen/Bazoer die concurreren voor op 8 en Riedewald/Gudelj voor op 6.

12 september 2016 om 22:06

Ben het volledig met je eens. Echter zou ik ook graag kansen voor De Jong zien op 6. De ideale 'voetballende 6' voor Ajax. Iemand die continu vooruit durft te voetballen en uitstekend is in het positiespel. Samen met Nouri/ziyech krijg je dan zoveel meer voetbal dan dat er op dit moment is. (buitenspelers renderen dan ook beter)

12 september 2016 om 22:20

Ik zou Frenkie liever nog een jaar bij Jong zien en dan volgend seizoen laten spelen als Gudelj, Bazoer of Klaassen vertrekt.

13 september 2016 om 03:04

Ik zie Nouri graag linkshalf. Dan heb je als Ziyech op tien speelt een driehoek Younnes Nouri en Ziyech op links.
Zet Traore maar rechtbuiten en je hebt een driehoek Traore Klaassen en Ziyech.

Zo Dynamisch en beweegelijk en voetbal intelligent. Die voetballen zich er wel onderuit.

Daar achter 4 verdedigers die zich met verdedigen en druk zetten moeten bezighouden maar boven alles de buitenspelval moeten leren en klaar is kees.

Jong Ajax speelde echt goed, zoals Ajax 1 zou willen spelen. Cassierra die even 4x scoort, die is nu dus onze 3e spits omdat Traore (die in mijn ogen meer een rechtsbuiten) gehaald is. Daarnaast speelde Nouri echt geweldig, beste speler op het veld vandaag. Die jongen moet toch echt een keer zijn debuut maken, het begint gewoon zielig voor hem te worden.

Dolberg, Cassiera en daarna pas Traore.
Leuke wedstrijd, mooi voetbal op momenten. Natuurlijk was het maar tegen Achilles..

Straks wordt ajax 2 nog eerste ook

12 september 2016 om 22:09

Krijgen ze dan ook een schaal of gaat die naar de nummer 2 vraag ik me nu af.

12 september 2016 om 22:18

Als het goed is krijgen ze wel de schaal.. Als kampioen zijnde maar promoveert het hoogst geplaatste 1ste elftal

Ik zei het gister nog toevallig, Dolberg en Cassiera moeten voor de Spits positie gaan en Traore op rechts. Laat hier zien gewoon in een 433 systeem te functioneren. Over Nouri zeg ik het al tijden dat die allang zijn debuut moet maken. Wat een klasse!

Blijft gek dat spelers zo makkelijk met 2e mee kunnen doen, best lullig voor de rest
wel mooi om te horen dat de jonkies t leuk doen

12 september 2016 om 22:08

Alleen Boer en Cassierra zijn toch raar te noemen? De rest is gewoon jeugd. En Boer is ook niet eens een geweldenaar. Ik heb vorig seizoen veel meer spelers met relatief veel Eredivisie ervaring zien spelen in Jong Ajax, vandaag viel echt heel, heel erg mee.

12 september 2016 om 22:41

Cassierra is ook niet raar aangezien hij ook pas 19 is en ook rustig gebracht gaat worden bij Ajax 1 en dan zijn minuten in Jong Ajax geen overbodige luxe.

12 september 2016 om 22:09

Buiten Boer om staat er geen enkele speler in die ouder is dan 20 hoor. Ik snap die ophef dan niet. Spelers zijn kwalitatief gewoon veel en veel beter. Maar dat is niet perse oneerlijk toch? Bovendien speelt Ajax tot nu toe met een bijna vast basiselftal.

12 september 2016 om 22:44

Het is wel oneerlijk omdat ajax 1 een goede status heeft en daarvoor talent halen maar ze dan alleen voor ajax 2 laten spelen


Geen enkele andere club zou zon talent kunnen betalen

12 september 2016 om 23:24

Dr staat wel een spits die 5 miljoen heeft gekost, das best veel voor de jl

12 september 2016 om 23:51

Je kan ook een speler kopen van 100 miljoen die er niks van blijkt te kunnen bakken...mag je hem dan niet opstellen vanwege zijn waarde?
Dit is btw geen aanval op jou, wil er alleen mee zeggen dat waarde, of in ieder geval wat er voor iemand betaald is geen argument mag zijn in dit geval.

Goed dat Ajax bij Jong enkele spelers ritme op laat doen voor de Europese wedstrijden. Vandaar het spelen van Cassierra en Boer.

We hebben het over Achilles...

12 september 2016 om 22:05

Wat wil je daar mee zeggen. JA speelden harstikke goed en ging gewoon door om meer goals te maken. Zelfs van de Beek zei dat het tempo omhoog moest dat zegt genoeg.

12 september 2016 om 22:11

Het zijn ook de reserves. Maar ik denk dat Ajax 1het nu niet beter gedaan had.

12 september 2016 om 22:14

Dat maakt nu niet uit. Bij 2/3 of misschien zelfs 4-1 had je dit kunnen zeggen. maar dat je dit zegt, zegt eigenlijk al genoeg. Je hebt niet gekeken of wel? Ze speelden echt uitzonderlijk goed hoor. Met dit spel zouden ze menig team in de eredivisie het heel moeilijk hebben gemaakt.

Wat is het toch heerlijk om naar JA te kijken. Veel meer beweging. Hopelijk mag Nouri volgende week een paar minuten mee doen tegen Willem II.

Vind van de beek een verbeterde versie van klaasen . Kan tenminste blijven combineren in de kleine ruimte. En Nouri waar gaat hij wel niet eindigen als hij zo door gaat . Verder speelde iedereen prima . Zal ook wel aan de zwakte van Achilles liggen deels , maar toch nog genoten van Ajax deze dagen.

Heerlijk elftal dit heb echt weer eens volop genoten van Ajax. Oooooh wacht het was jong Ajax echt grote klasse deze ploeg. Hoop dat Peter Bosz ook heeft zitten kijken, deze talenten verdienen af en toe een kans in Ajax1.

12 september 2016 om 22:17

Bosz was aanwezig dus die heeft wel op zitten letten vermoedelijk

Wat een gegeil hier op deze wedstrijd, komop jongens, Jong Ajax speelde tegen veredelde amateurs..

12 september 2016 om 22:14

JA speelden niet alleen vanavond goed maar doet dit al heel het seizoen. Het is gewoon een heel leuke elftal.

12 september 2016 om 22:14

Niet gekeken of wel?

12 september 2016 om 22:15

Heerlijk toch man zo op de maandagavond ;-)

13 september 2016 om 08:41

@xenethar

Es war sicher ganz geil dieses Spiel von Jong Ajax.

Als Barcelona met dit soort voetbal de nummer laatst van de Primera Division oprolt, dan worden we doodgegooid met herhalingen om aan te tonen hoe mooi, functioneel en technisch hoogstaand voetbal kan zijn. Ongeacht de opponent van die avond.

Als Feyenoord supporter kijk ik iedere week met erg veel plezier naar Jong Ajax. Dit team heeft echt alles wat een wedstrijd leuk kan maken. Schrijnend als je dan het eerste team ziet voetballen. Alsof ze alle de doos nog om de schoenen hebben zitten.

12 september 2016 om 22:16

Mooie reactie! Dat is iets wat veel Ajax supporters steekt. JA barst van het voetballend vermogen. Hier lik je je vingers bij af. En dan krijgen we donderdag weer een Ajax 1 waar je je continu zit op te vreten. Ik heb nog alle hoop op verbetering, zeker nu met Ziyech, maar Nouri, de Jong, De Ligt, Van de Beek, Cerny hadden allang in Ajax 1 een kans moeten krijgen als je dit ziet.

Schrik van de namen zoals Boer, Van de Beek maar met name Cassiera, een man van 5 miljoen? Dat is 10 jaar de begroting van Achilles samen. Vindt je het gek? Harstikke oneerlijke overwinning. Kerk ook, zou bij de top van de JL horen en mag gewoon zo even een wedstrijdje spelen. Vindt het leuk voor de ontwikkeling van de spelers, maar absoluut niet in het voordeel van de Jupiler League. Kijk naar NAC - JPSV, de Jong die met zijn individuele klasse die in enkele seconden zó zijn stempel op de wedstrijden drukt. De JL wordt hier echt niet beter van. Kies twee losse teams, Ajax 1 en Ajax 2, en laat 2 helemaal zonder wisselingen een jaar (of halfjaar) in de JL. Niet elke wedstrijd weer een paar goede spelers opstellen en de competitie vervalsen, bah.

12 september 2016 om 22:36

Van betere spelers in de JL wordt de JL niet beter? Juist goed dat de jongens van achilles de kans krijgen om zich met eredivisie niveau spelers te meten. Van hogere weerstand wordt je beter.

12 september 2016 om 22:47

Echt bullshit wat je zegt, dan zou de champions league ook competitie vervalsing zijn omdat clubs als barca, Real etc ook een veelvoud van de begroting van PSV hebben. Zowel Van de Beek als Cassierra zijn beide 19 en worden rustig gebracht bij Ajax 1 waardoor ze minder speeltijd krijgen, en dus ritme houden bij Jong Ajax.

12 september 2016 om 23:32

Dit is nou bullshit.

Als Barcelona B in de Champions League uit mocht komen en in dat team mochten dezelfde spelers uitkomen als in Barcelona 1. En de uitslagen van Barcelona B hebben wel invloed op de ranglijst maar ze mogen uiteindelijk geen kampioen worden. Hoe zou je dan tegen Barcelona B in de CL aankijken?

Pas dan zou die vergelijking van jouw tussen de CL en JL ergens op slaan.

12 september 2016 om 23:42

De begroting van een team/club heeft helemaal niks met competitie vervalsing te maken. Een speler als de Ligt is 1ste jaars A junior en daar hoor je niemand over.

13 september 2016 om 00:11

Ik heb het helemaal niet over geld,

Aanstaande donderdag en Zondag speelt Ajax 1. Dus MVV speelt deze vrijdag waarschijnlijk tegen een heel ander Jong Ajax.

Voor Jong Ajax maakt dit niet uit want deze ploeg kan niet promoveren en niet degraderen. Achilles en MVV spelen wel ergens voor.

Iedereen die er objectief naar kan kijken ziet dat dit de competitie beinvloed.

13 september 2016 om 00:34

@yardb1rd maar je praat alsof het nog het vorige seizoen is. Dit seizoen zitten de meeste spelers zelden bij de selectie van Ajax 1. Het middenveld met Van de Beek, Nouri en De Jong staat zo'n beetje elke week te ballen in de JL. Eigenlijk alleen van Cassiera kan je zeggen dat hij wellicht dan niet zal spelen tegen MVV omdat hij bij de eerste selectie komt. Maar voor de rest valt het bij Jong Ajax dit seizoen juist op dat de 9 a 10 spelers elke week gewoon dezelfde zijn. Dat dit Jong Ajax gewoon veel beter is dan de meeste teams in de JL is een heel ander verhaal, maar dat er elke week andere spelers staan net zoals vorig jaar is onzin. Voor Van de Beek of Cerny is nu niet eens plaats in Ajax 1.

Dan vind ik PSV waarbij De Jong eventjes mag meedoen tegen NAC een heel ander verhaal. Tuurlijk, dat is incidenteel en ikzelf heb er geen problemen mee hoor, maar dat is wel een stuk beter voorbeeld dan dat Jong Ajax competitievervalsing zou zijn. Die jonge gasten zijn nu eenmaal zo goed en zo lang ze jong zijn en er geen plek voor hen is in Ajax 1, is er toch helemaal niets verkeerds aan?

13 september 2016 om 00:49

Dat is inderdaad mede vanwege ervaring uit vorig seizoen. We zijn dit seizoen nog niet zo lang bezig he. Cassierra en Westermann hebben we al in "jong" gezien, ga jije garanderen dat we Sinkgraven, Sererro, Schone, El Ghazi en andere a-selectie spelers die niet iedere week spelen niet meer zullen zien? Ik zou mijn geld er niet op inzetten.

13 september 2016 om 01:05

Maar je had het ook over MVV van vrijdag dus vandaar dat ik het zo zeg Ik denk inderdaad dat die jongens geen wedstrijden in jong gaan spelen en als dat wel is, zal dat heel sporadisch zijn. Maar dan niet spelers van het kaliber El Ghazi. Die zijn te goed voor jong. Het is denk ik eerder het geval als spelers als Schone enz vertrekken, dat gasten als Van de Beek doorschuiven en jong ajax zwakker wordt. Ergens natuurlijk ook een soort vervalsing omdat je dan met andere spelers gaat spelen. Maar ik zie geen reden om El Ghazi of Sinkgraven met jong mee te laten doen. Daar hebben de gasten die er nu staan veel meer aan en ik denk dat ze dat bij ajax inmiddels ook wel snappen.

13 september 2016 om 09:29

En welke speler die er gisteren in stond denk je dat niet mee doet tegen Mvv? Er stond namelijk geen enkele speler in die afgelopen zondag of aankomende zondag in het 1e staat.

13 september 2016 om 10:56

@yardb1rd
Dan heb je dus de reactie niet gelezen waar ik op reageerde want daar ging het namelijk wel over de begroting en dat vond ik bullshit. Daarom haalde ik het voorbeeld van de champions league erbij.

12 september 2016 om 23:55

Dus als Cassierra 1 ton had gekost was het wel eerlijk geweest?
Je schikt van V/d beek? We hebben het hier over een broekie hoor!

Als je als JL speler niet tegen betere tegenstanders of spelers wilt spelen moet je lekker stoppen met voetbal en ergens achter de kassa gaan zitten.

Wat een mentaliteit heb je dan zeg.

Jaap, als jij wilt dat JA met alleen maar A-junioren gaat spelen, dan spreek je juist over competitievervalsing, en dan heeft het helemaal geen nut meer(spek en bonen), nu worden die jonkies beter, en de jupiler spelers krijgen de kans om tegen toptalenten te spelen alsmede spelers die al wat eredivisie ervaring hebben.
Wil je ED spelen dan zal je toch ook die paar wedstrijden per jaar tegen goede talenten moeten kunnen spelen.

13 september 2016 om 00:29

Zie mijn reactie om 00:11h hierboven.

Jong Ajax speelt de ene wedstrijd met spelers uit Ajax 1 en de andere week met A-Junioren. Het lijkt me overduidelijk dat dit de ranglijst beïnvloed?

Voor Jong Ajax maakt dit niet uit, want ze kunnen niet promoveren en degraderen en komen niet in aanmerking voor de play-offs. Andere JL clubs hebben deze luxe niet maar zijn echter wel aan sponsoren en supporters verplicht zo hoog mogelijk te eindigen. Probeer eens niet alleen aan je eigen club te denken.

Waar hoort Jong Ajax dan wel thuis? In een beloftencompetitie, Ajax heeft de JL helemaal niet nodig om spelers beter te maken. Zie al die grote spelers die voorheen doorgebroken zijn.

13 september 2016 om 03:35

Kom op zeg. Juist dit seizoen speelt Ajax met een redelijk vast jeugdelftal. Casdierra is 19. Die ene pot die hij bij Ajax 1 gespeeld heeft verandert daar niks aan. Van Beek is geloof ik 20. Alleen Boer kan je over twisten maar daar komt Onana weer te staan

13 september 2016 om 08:01

Alleen Yard1brd lijkt mij te snappen. Het gaat om de samenstelling van het team. Ik heb Roda 2 jaar terug een heel jaar in de JL gevolgd, en vond het heel oneerlijk als Ajax 2 voor de wedstrijd tegen ons even snel Schöne, Zivkovic en Duarte haalde, en de week daarop met onbekende sulletjes speelde. Is dd bedoeling van deze spelers in de JL dat ze groeien? Of wedstrijdritme doen? Of wedstrijden gaan bepalen? Je zou voor de grap eens objectief, dus zonder je Ajax PSV of Utrecht bril een jaar JL moeten volgen, dan weet je waar Yard1db en ik ook praten.

Maar goed, wij (Roda) hebben dus een samenwerkingsverband met Tottenham. We vliegen Eriksen, Kane en Lloris in voor de wedstrijd tegen Ajax of PSV of whatever, nu zal je waarschijnlijk meteen claimen dat dit onzin is, maar denk er eens overna, elke week een ander team (niet zozeer dit seizoen voor die 4/5 wedstrijdjes) maar over een heel seizoen. Is dat eerlijk?

13 september 2016 om 08:44

Je hebt het over vorig seizoen. Iedereen vergelijkt Jong Ajax telkens met vorig seizoen terwijl er gisteren wel geteld 1 speler stond van Jong.Ajax die ouder was dan 21 jaar (Boer) de rest (8 a 9 spelers) spelen al 5wedstrijden lang bij Jong Ajax. Alleen Cassiera heeft 1 wedstrijdje mee gedaan met Ajax1 maar is ook.pas 19. Kijk nou eerst eens naar de statistieken en oordeel dan eens en doe niet telkens alsof Jong Ajax net zoals vorig jaar 5 Ajax1 spelers opstelt want dat is niet het geval. Ajax1 is in de breedte gewoon sterker geworden waardoor er voor spelers als Cerny en vd Beek nu geen plek is bij Ajax1. Dat betekent niet dat het Ajax1 spelers zijn? Nee ze zijn vanaf het begin van dit jaar al Jong Ajax spelers. Snappen jullie het nu?

Pfoe, dit was weer extreem genieten hoor. Ik kijk tegenwoordig liever naar Jong Ajax dan het eerste. En mijn god wat ben ik blij dat Stam en Ulderink weg zijn gegaan. Onder hun leiding is JA nog nooit in de buurt gekomen van het niveau dat dit seizoen wordt gehaald. Ik hoop ook echt dat Bosz in de loop van dit seizoen meer spelers uit dit elftal in gaat passen in 1.

Tsja Bosz met Traore, 2 miljoen voor een jaartje huur, het was te billijken maar weinig vertrouwen in gemaakte keuzes met Dolberg en cassiera die blijkbaar beide beter zijn. Dan nog waag ik te betwijfelen of elke andere aankoop (buiten Sanchez, want verdedigers zijn er te weinig bij Ajax) waardig was. Ziyech, fantastische speler maar met 7 andere middenvelders overbodig en kapitaalvernietigend. Als buitenspeler, Cerny is net zo goed. Wordt hij nou echt verkracht om de Graafschap wedstrijd, waar de Boer foute keuzes maakte? Wat is er veranderd na Celtic uit. Cerny heeft zoveel votebalgogme, zoveel meer talent als El Ghazi. Overmars had moeten cashen op Bazoer, Tete en El Ghazi, nu verliest hij 50 miljoen. Dit zijn onbesproken verliezen die straks niemand telt maar er wel zijn. Dom beleid van Ajax die met een surplus aan middenveld en voorhoede spelers in zijn maag zit.

13 september 2016 om 00:35

Ziyech, is drie jaar telaat gekomen. Helemaal niet overbodig, Nouri heeft nog geen kans gehad in het eerste. Omdat hij er niet klaar voor is, waarschijnlijk over een of twee jaar. Prima overbrugging!

13 september 2016 om 09:44

Wat een gezeik weer, Ajax heeft gewoon kwaliteit binnen gehaald, Sanchez was geweldig tegen Vitesse, Casseirra vandaag, Traire ongelukkig maar de kwaliteit druipt er vanaf en Ziyech en Krul zijn ook kwaliteitsspelers.

Je zeurt nu wel over mislopen van miljoenen, wat al voorbarig is, maar gaat even voorbij aan het feit dat deze drie hooguit 200.000 hebben gekost, alles wat ze ervoor vangen levert al een winst op kortom verliezen?

Ajax heeft geen surplus aan voorhoede spelers, reken je Ziyech of Sinkgraven als buitenspeler dan hebben we er een teveel op het middenveld voor een dubbele bezetting. Serero en Schone gaan deze winter of zomer weg, verkoop je een van je middenvelders kunnen de Jong en Nouri mooi doorschuiven. Goed in orde heeft ajax de zaakjes.

13 september 2016 om 15:33

En omdat ze goedkoop waren is kapitaalvernietiging toegestaan of goed. Het is gewoon dom beleid. Bazoer zit zeker op de bank het komende half jaar terwijl napoli al 25 had geboden.

Ik zeg ook niet dat de aankopen slecht zijn, slechts dat het belied dom is want nu verlies je geld.

Het surplus aan voorhoede spelers is: Ziyech, Cerny, El Ghazi, Traore, Dolberg, Cassiera, Younes en dan eventueel Nouri.

Het middenveld daar kun je drie eredivisie topclubs mee voeden. Het gaat weer langzaam in de richting van teveel spelers, te hoge salariskosten en weinig financieel rendement. Ajax heeft de zaakjes niet goed meer op orde.

14 september 2016 om 12:05

@piranha

Nou en, Bazoer kan zich gewoon terug knokken en heeft een dipje, dat gebeurd elke speler. Die jongen is ook pas 19 jaar. Kapitaalvernietiging is dan ook voorbarig en bovendien bekritiseer je degene die het kapitaal uberhaupt opgebouwd heeft.

Beleid is uitstekend want dat heeft deze in de eerste plaats naar Ajax gebracht en gezorgd dat ze staan waar ze nu staan. Ajax moet alle posities dubbel bezetten, dat betekend 6 spelers, reken je Ziyech/sinkgraven tot de aanvallers is dat het geval, dus keurig bezet.

Het middenveld is wel druk, maar nogmaals Serero is geen kandidaat en moet weg/ gaat weg net als Schone het komende jaar. Daarbij verwacht ik wel dat een middenvelder verkocht gaat worden.

Met Gudelj, Klaassen, Bazoer, Ziyech, van de Beek, Nouri heb je de eerste 6 middenvelders (riedewald zie ik liever als inschuivende LCV of voor een 3 mands verdediging) en dan heb je de Jong, Schone, Serero nog. Van de laatste twee is het verhaal dus bekend en nu kun je er een verkopen en dan direct opvangen met een speler uit jong ajax.

Uitstekend beleid juist! Er zijn volgend jaar nauwelijks aankopen nodig, eerder verkopen, spelers liggen lang vast en het salaris huis past binnen de begroting, dus wat zeur je nou?

Ik zie de huidige ajax 1 niet met die cijfers winnen van achilles.

Wat een plezier stralen ze uit. Plezier, branie, flair...

Wat mij betreft mag jong ajax in zn geheel ajax 1 vervangen. Op een paar spelers na dan.

12 september 2016 om 23:08

Zat ook ff te kijken. Echt genieten idd
Van mij mag de jong erin voor gudelj,
Cerny mag op rb voor ziyech
Ziyech op 10 en viergever naar de bank en riedewald op 4

13 september 2016 om 10:30

zat idd met mn mond ooen te kijken van verbazing op een gegeven moment. En die nouri, klasse spat er vanaf. Stylist puur sang.

Riedewald op 4 echter ben ik trouwens nog nie van overtuigd. Hij speelt goed op 6. Vaak voetballende oplossing maar voren.

Op dit moment ben ik jaloers op feyenoord 1. Doet t tot nu toe echt rete goed. Als ajax 1 dit jaar nkx wordt. Hoop ik op feyenoord. Klinkt raar voor een ajacied. Psv mag branden.

Kom aan feyenoord.

Wat heb ik genoten van Nouri. Die jongen straalt gewoon voetbal uit. Niet zeiken, gewoon het spelletje spelen, geen vieze overtredingen maken, na de wedstrijd heeft hij altijd een leuk interview en acties maken die nut hebben. Ik vind Nouri zeker niet minder dan Sinkgraven.

Ik zou Nouri wel in de basis willen zien ipv Younes. Younes is ook een geweldige speler maar Nouri is van fenomenale klasse! Ziyech en Nouri kunnen het zeer goed met elkaar vinden, dat kan een gouden tandem worden:

Krul
Tete Veltman Sanchez Dijks
Klaassen Riedewald Ziyech
Traore Dolberg Nouri

12 september 2016 om 23:49

Zeeeeer mooie opstelling ;-)

13 september 2016 om 00:39

Tegen kleine ploegen kan dit zeker, maar anders word je echt helemaal waus gecounterd. Nouri zal niet meeverdedigen, Ziyech ook niet, Traore houdt dat ook geen 90 minuten vol...je zag dat Ajax nu al af en toe 3 tegen 1 kwam te staan in de counter en toen hadden we alleen Ziyech die verdedigend lastig is. Deze opstelling kan best, maar dan eerder aan het einde van dit seizoen als het drukzetten erin is geslepen. Anders wordt dat dodelijk.

13 september 2016 om 03:26

Dat ligt aan het spelen met een 6.
Ziyech moet op 10. Spelen met een 6 is ruk. Klaassen staat te diep en nu speel je dus met een 6 (Riedewald) en een verkapte 10 (Klaassen). Dat kan helemaal niet.
Speel met Ziyech op 10...Nouri op links en Klaassen Of van Beek op rechts.

Younness bijv. kan een actie maken maar krijgt de bal echt niet terug van Gudelje. Van Nouri of Ziyech wel. Dat maakt een wereld van verschil. Traore op rechts zou de bal ook van Ziyech of Klaassen terugkrijgen.

De gedachte is dat de ajax verdediging zich ergens onderuit moet voetballen. Klopt niks van. Dat moet het middenveld doen in combinatie met de aanval. Dat gaat met Gudelje en Klaassen en Riedewald op 6 niet lukken. Gebrek aan handelings snelheid en voetbal intelligentie. Nou dat hebben Dijks Tete en Veltman ook niet. Gebruik hun in hun kracht en laat ze verdedigen. Die moeten echt niet opbouwen.

13 september 2016 om 08:46

@Stylo: ohw ja, de man waar de laatste maanden als enige de echte dreiging vandaan komt en goede acties maakt (younes) wissel zetten. Erg logisch?

Als je dan Nouri-Cerny-Van de Beek-De Ligt-De Jong ziet voetballen. Heerlijk !

De eerste 3 verdienen heel snel kansen bij Ajax-1.

Nouri, je speelt als Iniesta man! Geweldig om jou in een ajax shirt te zien.. Hopen dat je kans gauw komt om bij het eerste te komen, zo langzamerhand heb je dat wel verdient!

Is deze wedstrijd nog ergens terug te zien?

Beter moeten ze Jong Ajax, Jong PSV, Jong Utrecht, etc. wijzigen naar Ajax B, PSV B, FC Utrecht B.

Bij 'jong' denk ik voornamelijk aan alleen jeugdige spelers.

mooi om te lezen dat in de Jupiler League topics nog voor 95 over Ajax gesproken word. Ja Ajax heeft wel gespeeld maar dit gaat elke week zo, de Jong teams krijgen meer aandacht dan de rest van de JL bij elkaar.

Daarbij, mooi dat Utrecht zo graag van die hatelijke laatste plek af wil, nog mooier om te zien dat ze nu een hoop eerste elftal spelers erbij gegooid hadden. Maakt het toch leuk, wij draaien mee voor de gedeelde 2e plek met Volendam en je hoopt op dezelfde puinzooi wat de andere 5 teams die tegen Jong Utrecht hebben mogen spelen aantroffen. Maar nee, wij moesten weer tegen een elftal opnemen wat zonder moeite zou winnen van een Roda.

Maar we zeuren niet om competitievervalsing hoor, de volgende teams hebben wat meer geluk, de andere wat meer pech.

Die hele Jong teams moesten ze per direct eruit gooien, geen toegevoegde waarde voor de Jupiler League, de enige waarde wat ik in die 3 jaar heb kunnen merken zijn vooral de Ajax supporters die blij zijn dat hun "jeugd" ervaring op kan doen.

13 september 2016 om 09:37

Ik ben het wel met je eens. de Jong teams voegen niets toe aan de JL, de JL voegt wel iets toe aan de opleiding van de Jong teams.
Ik (ajax supporter) ben blij dat onze jeugd hiervan gebruik mag maken. Ik begrijp alleen heel goed dat de supporters van de andere clubs in de JL het een doorn in het oog is.
-Er zit bijna niemand op de tribune. Sfeer e.d. lijkt meer op een oefenwedstrijd
-Teams (kunnen) geregeld erg variëren, moeilijk een tegenstander te analyseren en hierop te focussen.
-Ze spelen niet mee voor promotie (wel goed dat ze inmiddels kunnen degraderen) dus de druk ligt wel wat anders.
-Je hebt het idee dat de JL niet als volwaardig wordt aangezien met een aantal 2de elftallen erin.

13 september 2016 om 09:37

Ik heb genoten vanavond en velen met mij, dit is dan ook geschreeuw in de ruimte, jong teams zijn een echte aanvulling, zoals je ziet is er nu veel meer aandacht voor.

13 september 2016 om 12:06

geschreeuw in de ruimte? Een aanvulling?

- Alle JL clubs zijn tegen de toevoeging van de Jong teams.
- Alle JL clubs zijn akkoord moeten gaan met de voorwaarden van FOX anders geen JL voetbal.
- JL uitzendingen omvat 90 Jong Ajax
- In de Jong stadions zit geen hond, en ze nemen 0,0 supporters mee naar uitwestrijden
- Speel je op een maandag tegen een Jong team heb je en zwaar nadeel tegenover iemand die op vrijdag of zaterdag tegen dat Jong team speelt.
- Jong teams hoeven niet met vaste selecties te werken en kunnen opstellen wie ze willen, zondag de winnende maken in de eredivisie wedstrijd, geen probleem, maandag tik je ze binnen in de Juup.
- Aandacht, er is meer aandacht voor Jong Ajax ja, maar welke aandacht krijgt een Fortuna een MVV of een andere Juup club? De nieuwsberichten worden minder, de koppen sieren alleen nog de Jong teams en de artikelen die erna volgen gaan allemaal over spelers van vooral Jong Ajax en soms Jong Psv.

Jij hebt genoten van Jong Ajax, maar daarvan zou jij ook genieten als ze Jong Ajax deden uitzenden in hun eigen Jong competitie, het enige wat veranderd is voor jullie is dat Jong Ajax nu word uitgezonden en jullie kijken, de tegenstander interesseren jullie niets gezien de vele denigrerende reacties vaker over de Juup clubs en vooral het blijven vasthouden aan de eigen voordelen van de toevoeging van de Jong teams.

Het enige voordeel is dat de Jong teams meer weerstand hebben, maar als alle jong teams bovenin meedraaien en Jong Ajax in de competitie voor Jonge teams in de middenmoot eindigt lijkt het er toch op dat de weerstand in die competitie een stuk hoger is dan de JL, dus er is werkelijk 0 voordeel dat deze teams de JL komen verzieken.

Het was erg leuk om te zien, maar je moet hier niet meteen conclusies aan hangen. Achilles is niet veel en gaan bijna 100% zeker dit jaar degraderen. Tegen die wat beperkte voetballers weten de jonge behendige gastjes van Ajax wel raad.

Prachtig spel, we kunnen vertrek van eerste elftal spelers volgend jaar overal opvangen, behalve op LB zou ik zeggen. Misschien Ter Avest van Twente al laten komen voor Jong Ajax/ajax 1?

Ik zie de huidige ajax 1 niet met die cijfers winnen van achilles.

Wat een plezier stralen ze uit. Plezier, branie, flair...

Wat mij betreft mag jong ajax in zn geheel ajax 1 vervangen. Op een paar spelers na dan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren