Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Er zijn vier coaches die er bovenuit steken, daarna komen Klopp en Conte’

Laatste update:

Marco Materazzi werkte in zijn tijd bij Internazionale samen met José Mourinho en de Italiaanse mannetjesputter heeft nog steeds mooie herinneringen aan die periode. Volgens de oud-verdediger is er dan ook geen twijfel mogelijk over de vraag of de huidige manager van Manchester United een coach van wereldklasse is.

/

“Hoe kun je het hebben over de beste coach ter wereld, als er vier zijn die min of meer op hetzelfde niveau zitten? Mourinho, Josep Guardiola, Carlo Ancelotti en Marcello Lippi. En, net een stapje onder hen, Jürgen Klopp en Antonio Conte”, vertelt hij aan La Gazzetta dello Sport. “Ik kan jullie vertellen dat Mourinho en Lippi de besten zijn en niet alleen vanwege hun voor zichzelf sprekende resultaten. Dat is omdat ik ze van dichtbij mee heb gemaakt.”

“Maar ik begreep al hoe José was voordat ik hem ontmoet had. We waren op het EK 2008 met Italië net uitgeschakeld door Spanje. Hij had mijn telefoonnummer niet en ik was geen Diego Milito. De kans was aanwezig dat ik Inter zou verlaten. Toen kreeg ik een smsje: ‘Ik wacht op je zodat we samen prijzen kunnen gaan winnen’”, herinnert Materazzi zich. “Mourinho heeft vijf pijlers onder zijn succes: drive, slimheid, kennis, ervaring en empathie. Die combinatie zorgt ervoor dat zijn spelers voor hem door het vuur gaan.”

Wie vind jij de beste coach van het rijtje dat Marco Materazzi opsomt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
9 september 2016 om 12:47

Ik vind Ancelotti persoonlijk een betere coach, al had hij wel vaak een goed team onder zijn hoede. Ook Guardiola en Simeone vind ik niet perse onderdoen voor Mourinho. Wel een geweldige trainer, maar na zijn periode bij Real en laatse jaar bij Chelsea is hij in mijn ogen niet de beste.

9 september 2016 om 13:01

Misschien is hij dat maar die crash van zijn kampioensteam vorig jaar... dat zie je die andere twee trainers toch niet overkomen?

9 september 2016 om 16:05

Diego Simeone en Mourinho zitten op het zelfde niveau vind ik! Alleen Simeone kan nog groter worden doordat hij ook op hoog niveau heeft gevoetbald!

Van Gaal hoort daar mijn inziens bij. En niet omdat ik half Nederlands ben.

9 september 2016 om 12:45

Als ik dit voor iemand moet onderbouwen doe ik dit graag, maar wel als ik een laptop bij de hand heb.

9 september 2016 om 12:55

Ik lees graag je onderbouwing.

9 september 2016 om 19:12

Bekijk zijn cv. Daar is je onderbouwing. Absolute geweldenaar Van Gaal, veel prijzen gewonnen op verschillende plekken en mooie resultaten behaald. Mindere bij Nederland (eerste periode) en United, maar bijna elke trainer maakt mindere periodes door. Van Gaal hoort in dit rijtje.

Mwah, Vind wat Klopp had bereikt met Borussia knapper dan kampioen worden met een Real en Barcelona, een trainer is zo sterk als zijn selectie vind ik in veel gevallen...

9 september 2016 om 12:53

In veel gevallen heb je wel gelijk. Maar wat een Mourinho destijds met Porto klaarspeelde in Europa, is toch meer uit je selectie halen dan "mogelijk". Dus een trainer kan zeker het verschil maken tussen net wel of net geen resultaat behalen.

“Ik kan jullie vertellen dat Mourinho en Lippi de besten zijn en niet alleen vanwege hun voor zichzelf sprekende resultaten. Dat is omdat ik ze van dichtbij mee heb gemaakt.”

Dus: aangezien wij Mourinho en Lippi niet van dichtbij hebben gemaakt en Materazzi wel, moeten we hem op zijn mooie blauwe ogen geloven. Maar aangezien Materazzi Guardiola en Ancelotti niet van dichtbij mee heeft gemaakt, heeft zijn mening over hen evenveel waarde als onze mening over Mourinho en Lippi, als we de logica van Materazzi mogen geloven. Oftewel, dit hele artikel heeft totaal geen waarde aangezien volgens Materazzi ervaring met een bepaalde coach de beste manier is om in te schatten hoe goed hij is en Materazzi geen ervaring heeft met twee van de vier coaches waarover hij spreekt.

Onzin. Volgende graag.

9 september 2016 om 13:02

Dan nog. Blijft altijd persoonlijk. Al kende hij ze alle vier is het niet opeens waarheid. Geen wetenschap uiteraard. Oftewel je vindt het leuk om te lezen wie Materazzi's favoriete trainer is in zijn ogen of je leest het lekker niet. Zelfde als de discussie Messi/ronaldo. Leuk om te lezen wie nou wie de beste vindt maar dat is het dan ook wel.

9 september 2016 om 13:07

Natuurlijk, maar dan moet Materazzi gewoon lekker zeggen dat hij het fijn vond met die trainers te werken en klaar. In plaats daarvan heeft hij twee argumenten: de eerste is succes (waarbij ik Ancelotti en Guardiola niet bepaald minder succesvol vind dan Mourinho en Lippi, by the way) en de tweede is de pretentie van ervaringsdeskundigheid. Het is prima als hij gewoon aangegeven zou hebben dat die twee zijn favoriete coaches zijn, maar in plaats daarvan probeert hij ons te overtuigen met een argument dat totaal geen stand houdt.

Als A dan B
Als je ervaring hebt met coaches dan kan je ze rangschikken op volgorde van kwaliteit

A is half waar, dus B
Dat argument brokkelt af zodra je het leest. En dat is wat me dwarszit aan dit artikel, de pretentieuze expertise.

9 september 2016 om 13:46

Hij beantwoord hier hoogstwaarschijnlijk op de vraag wie hij de beste trainer is. Hij geeft in zijn ogen met een duidelijk argument een reactie. Dat jij zo aangevallen doet is nergens voor nodig.

Ik vind Conte en Klopp toch wel beter dan Lippi. En wat Guardiola betreft is dit wel een vrij beslissend jaar voor mijn mening over hem. Wat hij bij Barca en Bayern presteerde is namelijk iets heel anders qua teams dan wat hij nu bij City heeft.

9 september 2016 om 12:56

Wat een onzin hij heeft dat Barca team zelf gebouwd. Ga je eerst verdiepen voor dat je dergelijke uitspraken doet of kijk je voetbal sinds gisteren.

9 september 2016 om 13:02

Lippi staat ver boven Klopp en Conte. Dit is echt een grap, die man liet zijn team (bijna) altijd oogstrelend en aanvallend voetbal spelen. Ik heb het beste Juventus ooit onder zijn hoede gezien.

9 september 2016 om 13:05

Ik hoop dat dit een grapje is of dat je gewoon te jong bent om te weten wie lippi is.

Conte heeft bij juve nooit bereikt wat lippi er bereikte. Daarbij heeft lippi een wk gewonnen.

Conte mag nog wel even wat oefenen voor hij de veters van lippi mag strikken.

9 september 2016 om 13:05

Beslissend jaar? Ze voetballen nu alweer lekker aanvallend en de hand van Guardiola is alweer te zien maar geef hem iig een aantal jaar de kans om er weer een voetbalmachine van te maken. Volgens jouw beredenering kunnen we Mourinho nu dus ook wel afschrijven. Waardeloos seizoen met Chelsea afgelopen jaar.

9 september 2016 om 15:56

Haha waarschijnlijk te jong (en te weinig kennis van de voetbal historie). Zoals Bianconeri zegt, Lippi's Juventus was waarschijnlijk het beste en mooiste Juve ooit. Hij heeft 4 CL finales bereikt (waarvan door veel pech slechts 1 gewonnen), waarvan drie op een rij! Daarnaast idd ook Wereldkampioen en ook de Aziatische CL gewonnen. Enige trainer die dat ooit heeft bereikt. Ook nog eens oa 5 scudetti als ik me niet vergis.

9 september 2016 om 15:56

Haha waarschijnlijk te jong (en te weinig kennis van de voetbal historie). Zoals Bianconeri zegt, Lippi's Juventus was waarschijnlijk het beste en mooiste Juve ooit. Hij heeft 4 CL finales bereikt (waarvan door veel pech slechts 1 gewonnen), waarvan drie op een rij! Daarnaast idd ook Wereldkampioen en ook de Aziatische CL gewonnen. Enige trainer die dat ooit heeft bereikt. Ook nog eens oa 5 scudetti als ik me niet vergis.

Tjah appeltjes met peertjes vergelijken. Wanneer is iemand een goede coach? Iedere coach is anders en de wisselwerking met de persoonlijkheden van spelers zal daarom ook anders zijn.
Kijkend naar prijzen is Mourinho natuurlijk wel iemand die vaak het hoogst haalbare uit zijn team haalt.

Vind het ook opvallend dat hij over Klopp praat terwijl hij nooit onder hem heeft gespeeld.

Capello was in zijn prime ook een geweldenaar. Werd kampioen met het slechtste Real ooit ongeveer, tegen het Barca van Ronaldinho en een jonge Messi. Ook versloeg hij het 'dream Team' van Cruijff met 4-0 in de CL finale.

Simeone? Zidane? Die vergeet hij namelijk. Zidane heeft van Real weer een voetballend geheel gemaakt, Simeone heeft in 3 jaar 2 keer de CL finale gehaald.

9 september 2016 om 18:58

Zidane? Opvallend dat jij hem noemt. Hij heeft namelijk nog niets laten zien als coach. Hij is pas net met zijn carrière begonnen als trainer.

9 september 2016 om 19:07

Klopt, maar het lijkt me wel een goede trainer. Maar als hij binnen een paar maanden ontslagen is, heb ik het fout, haha.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren