Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bosz past Ajax niet aan: ‘Die trends vind ik onzin’

Laatste update:

Peter Bosz stond bij zijn vorige clubs doorgaans garant voor aanvallend voetbal en probeerde zijn teams altijd attractief te laten spelen. Dat wil hij ook doen en blijven doen bij zijn huidige club Ajax, ook al zegt de moderne voetbalwereld misschien iets anders. Bosz legt in een interview met De Telegraaf uit dat hij vasthoudt aan de bekende principes die Ajax groot hebben gemaakt en die hem ook vertrouwd zijn.

/

Reactievoetbal en het inbouwen van zekerheden zijn niet besteed aan Bosz, ook al boeken andere teams en landenploegen daar wellicht successen mee. “Ik zal tegen de stroom in blijven zwemmen, want ik vind het zo’n onzinverhaal dat we elkaar allemaal maar achterna moeten lopen”, laat Bosz helder weten in de ochtendkrant.

Bosz zegt dat er in Nederland op een specifieke manier is gewerkt en dat die wijze tot succes heeft gelijk. Hij roemt Rinus Michels en Johan Cruijff als de pioniers van die ideeën en stijl. “Eigenlijk kwam het erop neer dat ze anders durfden te denken dan anderen. Dat is toen de kracht geweest van dit hele kleine voetballandje”, zo legt Bosz uit. Volgens de trainer van Ajax is het gewoon een kwestie van durven.

Terugblikkend op de pijnlijke uitschakeling tegen FK Rostov in de laatste voorronde van de Champions League zegt Bosz dat hij niet weet, of alles nu anders was gegaan wanneer Ajax het niveau uit de eerste wedstrijd had gehaald. “Het ligt soms heel dicht bij elkaar. Ik geloof er gewoon in dat wij niet moeten doen wat andere landen nu opeens doen. Die trends vind ik onzin.”

Peter Bosz huldigt de oude principes van het Nederlands voetbal en van Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje star en dommig van Bosz. Het kamikaze voetbal van hem is leuk om te zien maar een beetje realisme kan toch echt geen kwaad. Dat hij zelfs zegt dat je niet had kunnen weten hoe het had gelopen bij Rostov als ze het niveau van de eerste wedstrijd hadden gehaald zegt al genoeg. Wees reëel en onderken dat er iets anders nodig is dan een veredeld jeugdelftal met een aanvallende tactiek om succes te boeken!

9 september 2016 om 07:22

Heb jij wel de eerste wedstrijd gezien? Op de blunder van Jasper na geen kans gehad, terwijl Ajax zeker de eerste helft 5/6 100% kansen had

9 september 2016 om 07:59

Ja raar om dat zo te zeggen. Lieve Peter je kan en je mag zo spelen ala Barca of Bayern als je de spelers er voor hebt die kunnen uitvoeren wat jij wilt. Verdedigers die snel en sterk zijn en die met die ruimte in de rug alle rust bewaren. Zo kan je spelen met een kwalitatief sterk team met de juiste balans qua leeftijd. Maar niet met ons aller Ajax lieve Peter. Met dit team vol peuters en dreumesjes kan en MOET je juist zekerheden inbouwen en moet je de selectie gebruiken zoals die is samengesteld. Kijk wat je in huis hebt en handel er naar. Gebruik spelers op hun sterkst mogelijke positie! Echt ongelooflijk eigenlijk hoe makkelijk het trainersvak is...ik word trainer, ik ga bij het o zo rustige knvb de cursus doen en dan ga ik Ajax trainen (;-)
Peter Pannenkoek! Word eens wakker....

9 september 2016 om 09:12

Wat @kajsipkens zegt. De anderen hebben de eerste wedstrijd tegen Rostov gemist klaarblijkelijk. Die tweede wedstrijd had alles dat slecht kon zijn. Alles zat tegen en Bazoer en Riedewald speelden alsof ze in een vriendenteam zaten. Daarom is het imo goed Riedewald en Bazoer met elkaar te laten concurreren.

9 september 2016 om 09:13

Wel leuk. Mensen willen van trainers bepaalde ideeen en gedachten zien. Krijgen ze een keer niet zo'n meeloper, willen die mensen ineens het liefst weer wel zo'n meeloper omdat de resultaten even tegenvallen. Lekker langetermijn denken, boys! Man man.

9 september 2016 om 09:07

Beetje realisme kan geen kwaad

9 september 2016 om 09:23

Ooit van Amsterdamse bluf gehoord? Nee he.

En daarom zal hij niet bij Ajax slagen... Bij de andere clubs kon hij zo koppig blijven omdat er daar minder druk op de resultaten ligt. Bij Ajax is het gewoon afgelopen als hij nog een reeks als hij tot nu toe heeft meegemaakt neerzet.

Europees moet je je gewoon aanpassen anders dan ga je elke keer zo af. Liever dan behoudend spelen dan weer een dergelijke afgang

9 september 2016 om 08:09

Want welk resultaat werd er in Europa ook al weer geboekt onder de defensieve, balletje breed en terug-voetbal van Frank de Boer? Juist, geen. Liever met branie en lef verliezen dan met laf angsthazenvoetbal.

9 september 2016 om 08:21

Branie en lef? Je bedoelt die kansloze afslachting tegen een stel derderangs Russen? Een wedstrijd waarbij je het gehele vaderlandse voetbal voor lul hebt gezet? Bedoel je die branie en lef? Bosz is gewoon een ongeschikte trainer voor Ajax. Gelukkig zei ik dat al bij zijn aanstelling dus het is geen achteraf gepraat.

9 september 2016 om 08:29

De instelling van de spelers tijdens die wedstrijd had niets met branie en lef te maken. Ik betwijfel of je die wedstrijd wel gezien hebt. Spelers waren namelijk erg bang en angstig en vielen terug in het oude Frank de Boer patroon. Geef Bosz de tijd, je kan een defensief denkende spelersgroep niet na 1 maand omtoveren naar een aanvallend denkende spelersgroep.

9 september 2016 om 08:40

AZ jij noemt het derderangsrussen? Je bedielt die club die 2e van Rusland geworden is. Je bedoelt die club met een goede vertegenwoordiging vanuit het Russische elftal? Ga lekker ergens anders denigrerend doen naar Rostov is gewoon een prima club. Dat Bosz aanvallend wil blijven spelen vind ik prima. In de ED kom je daar mee weg en voor Europa is Nederland te klein.

9 september 2016 om 08:43

Nou ik zeg het niet graag maar Psv had vorig jaar Europees succes door behoudend te spelen... zelfs verdedigers voor aanvallers wisselen e.d. en ik verlies liever met 1-0 dan 4-1...

9 september 2016 om 08:46

Kom op man AZ heeft gewoon gelijk. Kijk hoe je ze thuis wegspeelden. Die lui konden er echt helemaal geen klote van. Thuis geef je een goal onnodig weg en mis je veel te veel kansen. Uit ga je met de instelling van een bierelftal het veld in. Rostov was echt niet goed... Ajax was gewoon dramatisch!

9 september 2016 om 08:41

Absoluut niet met je eens Xfactor, met die instelling ga je nooit meer wat bereiken en verzand je in verdedigend countervoetbal. Als je niet voor het gaas durft te gaan, is de kans gering dat je ooit weer eens wat presteerd. Ik vind het juist wel zinnige teksten. Want laten we eerlijk zijn, ook onder De Boer was het dikke pudding wat Ajax liet zien in de CL. Het kampioenschap is nog steeds binnen bereik van Ajax, dus wat dat betreft doet Bosz tot nu toe niet onder....

9 september 2016 om 08:47

Ik heb het voornamelijk over Europees voetbal he. Dan kies ik liever voor het countervoetbal/ realistische voetbal van Psv.

Dat laatste is natuurlijk onzin. Ajax heeft al 5 punten verspeeld tegen teams die zeer waarschijnlijk het linkerrijtje niet gaan halen.

9 september 2016 om 10:32

PSV kon bouwen op een solide verdediging met bijhorend middenveld vorig seizoen (dit seizoen wordt waarschijnlijk weer een ander verhaal), vandaar die manier van spelen. Bruma was beresterk, Guardado, Willems etc, dan kun je wel een beetje achterover leunen. Dat kan Ajax (i.m.o.) niet, dus zul je het over een andere boeg moeten gooien. Ik vind PSV totaal niet te vergelijken met Ajax. De enige sterkhouder in de verdediging van Ajax vind ik Tete, de rest sja, is mooie vulling? Ik snap ook werkelijk waar niet wat zo'n Dijks of Veltman nu te zoeken hebben in oranje, en als Viergever al in de basis staat, moet je gaan nadenken. Ben ook niet kapot van Klaassen trouwens (als ik die vergelijk met Propper), die penalties ramt hij er wel in, maar het is vaak net niet.

Eigen plan trekken met de eigen spelers die je hebt. Maar goed, ik ben natuurlijk een bijzonder goede stuurman welke aan wal staat

9 september 2016 om 10:46

Ben het wel eens met je verhaal harecles. En ik moet PSV dit seizoen ook nog zien. Een Europese zwaluw maakt nog geen zomer.
Willems is nu dramatisch, bruma maakt elke wedstijd minimaal een levensgevaarlijke fout. Dus de verdediging is in mijn ogen minder dan afgelopen seizoen.
Middenveld staat prima maar huurling de jong ipv huurling van ginkel is ook een achteruitgang.

Grootste probleem is dat iedere speler 100% procent focus en 100% inzet moet leveren anders ga je Europees nat. Thuis haalde het elftal bijna die honderd procent, uit haalde bijna niemand de honderd procent en dan ga je keihard op je plaat.

Hier hou ik wel van. Neemt niet weg dat wij onze stijl ook moeten blijven innoveren en ontwikkelen.

9 september 2016 om 08:12

Heeft jullie wel 15mln aan CL gelden gekost.

9 september 2016 om 08:17

Dat werd ook misgelopen met de defensieve zekerheden van Frank

9 september 2016 om 08:22

True, maar die was er niet kansloos 4-1 eraf gegaan.

9 september 2016 om 08:22

Dat betwijfel ik. Bosz is gewoon gigantisch naief. In Europa kan je enkel zo spelen als je altijd beter bent dan de tegenstander. Dat kunnen Barca, Bayern en nu ook Man City. Dat kan je niet met een middelmatig Ajax elftal. Het slaat gewoon nergens op wat die man aan het doen is.

9 september 2016 om 08:27

Kan me anders genoeg slachtpartijen herinneren onder De Boer: Vitesse thuis voor de beker, red bull Salzburg uit en thuis.

De zekerheid dat De Boer niet afgemaakt zou zijn bij Rostov heb je totaal niet!

9 september 2016 om 08:44

Blijf lekker denken dat onder de boer het beter was gegaan.
Bosz heeft het zeker beter aangepakt, het was gewoon weer ouderwets collectief falen van de spelers... niets meer niets minder.

9 september 2016 om 15:35

Ndisdenaam, ik ben blij dat er eindelijk iemand gewoon de spelers de schuld geeft en niet de trainer van die nederlaag bij Rostov. Als je achterin elk kopduel verliest kan de coach hier weinig aan doen.

Die Frank de Boer instelling moet eruit en dat heeft wat tijd nodig, de spelers moeten ineens weer vooruit gaan spelen in plaats van zekerheid en terug uit. Ik heb alle vertrouwen in Bosz.

11 september 2016 om 11:33

Ndisdenaam, uiteraard was het onder heerschap De Boer beter gegaan! Het is ook wel een discrepantie van jewelste wat jij daar neerpent, want er is maar een man verantwoordelijk voor het collectieve falen op de grasmat en dat is de trainer.

Meneer Bosz lijkt niet door te hebben dat we niet meer in de tijd van Rinus & Cruijf leven. Dit is een tijd waarbij bepaalde teams selecties hebben met 23 topspelers, terwijl teams als Ajax & PSV het moeten doen met de huurlingen van die teams. Maar dat huren van het C-Garnituur vind Bosz dan weer niet erg, maar wel claimen dat hij tegen de stroom in gaat.

succes

9 september 2016 om 08:19

En jij lijkt niet door te hebben dat Bosz verder borduurt op dat spel en het niet exact kopieert.

9 september 2016 om 09:03

In de tijd van Rinus & Cruijff was het verschil ook al zo groot. De buitenlandse clubs hebben altijd meer geld te besteden gehad. En kom niet met de vergissing dat het verschil nu veel groter is, want vroeger kon men leven van 300 guldens.

Bosz heeft gelijk. Rustig aan bouwen voor langdurige topprestaties. Ook al ziet de buitenwacht dat liever anders.

Bij de ploegen is het vaak tijd en vertrouwen,.
Bij vitesse duurde het vaak tot rond de winterstop en dan ging het draaien als een tierelier.

Er is op dit moment geen tot weining vertrouwen in de ploeg. En dat is ook logisch na deze seizoensstart. Je mag ervan uit gaan dat ajax eerder gaat draaien dan dat bij heracles en vitesse gebeurde aangezien de spelers over de gehele lijn meer kwaliteit hebben.

Ik denk persoonlijk dat het voor het voetbal goed is dat Ziyech er bij is gekomen en Bosz heeft 2 weken de tijd gehad om de ploeg nuiten de internationals weer verder trainen aan zijn tacktiek.
Ik ben benieuwd naar het weekend

9 september 2016 om 08:13

Denk je? Ik vind Ajax op dit moment een iets beter team hebben, maar niet zo heel veel beter dan het Vitesse onder Bosz. Vitesse had toen met Traore, Labyad, Propper, Vejinovic, Vako, Kashia, van Aanholt, Leerdam heel veel kwaliteit. Echt niet VEEL minder dan Ajax nu. Het klopt dat Vitesse 1 seizoen pas in de winter ging draaien, maar dat andere sezoen stonden we in de winterstop bovenaan, en donderde het na de winter in elkaar omdat ploegen gewoon gingen inzakken en counteren. Op een gegeven moment weten ze gewoon hoe te wapenen tegen ze en dan krijg je het verdomd lastig. Dan krijg je wedstrijden zoals tegej Roda, Willem2 en Paok thuis. Heel weinig kansen creeeren dus. Ajax gaat het nog moeilijk zat krijgen, al hebben ze nu met Zyech een geweldenaar erbij.

9 september 2016 om 08:46

Veel kwaliteit? sorry hoor maar die spelers waren toen nog niet zo goed als dat ze nu zijn.
Ajax heeft een veel beter team dan Bosz destijds had bij Vites.

9 september 2016 om 09:01

Is 2 jaar geleden. Het middenveld werd toen helemaal overhoop gespeeld door Vitesse. Dat team was niks minder dan Ajax nu. Denk dat je de meeste Aajxieden overschat. Helemaal 2 jaar terug.

Ik hoop dat je de tijd krijgt. Dan zullen we nog echt gaan genieten.

Missschien ben ik wel de enige, maar ik heb liever mindere resultaten, maar dan wel sprankelend en aanvallend voetbal met lef dan sneaky 1-0 winst. Ik ga naar het stadion voor mooi voetbal.

Zo hoort het Peter !

Ajax moet weer een team worden dat aanvalt, dat met tempo speelt, creatief en spraakmakend is.

Ik neig naar 3-4-3 in de Eredivisie en 4-3-3 in Europa. Verdedigend zal het daardoor anders moeten komen te staan. Maar met Tete en Dijks heb je snelle backs. Dus laat die vooral backs zijn en niet de spelers, die ook nog eens de voorzetten moeten geven.

Krul
Tete - Sanchez - Dijks
Riedewald
Klaassen - Ziyech - Bazoer
Traoré - Dolberg - Younes

9 september 2016 om 07:37

Je beste verdediger op de bank? Oké.. En met dit middenveld is het suïcide, zelfs in dd Eredivisie tegen een Excelsior.

9 september 2016 om 08:08

Geen Gudelj?

Juist hij is een zekerheid met Klaassen. Bazoer moet gewoon banken. En Bosz moet doen wat goed is. Die kansen zullen wel verzilverd worden. Grappig dat iedereen zo bezig is met Ajax...net of er crisis is.

9 september 2016 om 08:39

FC Bogarde: Oww wat zou ik dat mooi vinden als ze zo gaan spelen in Nederland!

Dit is een zelfmoord opstelling, die misschien in Fifa leuk zal werken maar dat is het. Ze winnen al niet met een normale opstelling, laat staan zo, dan is iedere counter een doelpunt tegen.

Gudelj is op dit moment de sterkhouder op het middenveld en de enige met kracht daar.

9 september 2016 om 08:41

Dus je wil tete en dijks inzetten als backs. Dan heb je nog 1 cv en 1 controleur die allebei ong 20 zijn.
Ga aub zo tegen Feyenoord spelen. Dan kan het alleen aan ons liggen als we niet winnen...

De resultaten geven hem groot gelijk. Waarom zou je je aanpassen en zekerheden inbouwen? Misschien is dat het verschil tussen Frank de Boer en Cocu, die als spelers tot de internationale top behoorden en het nodige hebben meegekregen, en Bosz, die bij Feyenoord speelde.
Het Nederlands elftal en de Nederlandse clubs verkeren niet in de positie dat ze kunnen doen wat ze willen, iedereen hun wil op kunnen leggen en daarmee nog goede resultaten kunnen behalen ook.

Dit past in onze Eredivisie. Hierdoor zullen weer veel fouten worden gemaakt, wat de attractiviteit weer ten goede komt. Veel doelpunten, zowel voor als tegen. Veel leuker om naar te kijken dan dat saaie voetbal wat in sommige andere landen wordt gespeeld, of zoals tegenwoordig op elke wedstrijd tijdens het EK en het WK. Daar zou je toch in slaap bij vallen.

Geef mij maar domweg aanvallen, domme fouten maken, onbegrijpelijke passes geven, rare overtredingen en dwalende scheidsrechters. Leve de Eredivisie!

Helemaal prima. Met de zekerheden en defensieve speelwijze van Frank de Boer was Ajax in Europa ook een schande met nederlagen tegen Rapid Wien en Salzburg. Dat geeft dus ook geen enkele zekerheid tot succes. Geef Bosz de tijd...

9 september 2016 om 08:20

Ach allemaal mooie praatjes voor de bühne. Volgens mij gooide tegen paok toch echt zijn hele systeem om in de eerste de beste wedstrijd die er daadwerkelijk toe deed.

9 september 2016 om 08:31

Klopt. Viel me ook erg tegen van Bosz. A zeggen en B doen.

9 september 2016 om 08:48

Omdat het toen ook voor Bosz nogal tegenviel wat de spelers lieten zien, dan kan je beter rustig aan veranderen, en zeker in zo'n wedstrijd.

Daar heeft hij 1000% gelijk in.
Nederland en verdedigen gaat vrijwel nooit samen, de tweede wedstrijd tegen Paok ( toen er ineens 532 werde gespeeld) liep al bijna mis en tegen rostov werd er ook niet vooruit gevoetbald de tweede keer.

Zelfs de geroemde vgaal moest elke wedstrijd op de Wk teruggrijpen naar 433 omdat het steeds helemaal mis ging met 532 (vreemd genoeg krijgt hij daar steeds lof voor).

Het zit gewoon niet in de dna dat echte pure verdedigen, een hele enkeling als bijvoorbeeld Stam kon dat, maar alle verdedigers die Nederland ooit gehad heeft die van wereldtop niveau waren waren ook allemaal voetballende verdedigers en geen killers.

9 september 2016 om 08:47

Nederland is op dat toernooi zover gekomen omdat de vrij en vlaar beesten waren die puur verdedigden. Die hebben echt bizar goed gespeeld toen. De grootste talenten die nederland nu produceert zijn verdedigers. De vrij is op weg een van de beste verdedigers ter wereld.te worden.maar wij hebben het allemaal over de spits van tottenham die er nog geen een in heeft liggen. Nooit zón hype rond de vrij meegemaakt

9 september 2016 om 12:03

Volgens mij hadden wij ene Robben voorin lopen ook ook Van Persie en Sneijder bv.

9 september 2016 om 14:22

Ja, Robben maakte het verschil voorin. Maar je kunt niet ontkennen dat de verdediging op het WK ontzettend solide was.

9 september 2016 om 21:15

Hallo, je hebt alleen tegen b en c landen gespeeld op spanje na en daar redde cillessen het hele toernooi.

9 september 2016 om 22:37

Chili is een goed land. Costa Rica verraste iedereen. Argentinië heeft geen serieuze kans gekregen. De Vrij uitgeroepen tot verdediger van het toernooi.

10 september 2016 om 07:57

Chili, Australie, Mexico, Costa rica alle 4 bijna verloren maar na omzetting toch gewonnen. Argentinie stelt ook niets voor op messi na, net als NL zonder Robben en/of Sneijder. Maar ook nederland kreeg geen kans en uiteindelijk verloor je.

10 september 2016 om 08:28

Ja, en je dwaalt lekker van het onderwerp af. Wat is je punt nou precies? Het gaat erom dat de defensie van Nederland het hele toernooi goed speelde. En bijna verloren is gewonnen.

9 september 2016 om 08:51

Volgens mij hebben we op het WK de beste wedstrijden gespeeld in een 532 opstelling hoor (tegen Spanje & Brazilie).

We hebben Frank de Boer, Rijkaard en Koeman gehad die goed konden voetballen. Verder hadden we in Nederland in de beste jaren (jaren 70) juist allemaal killers. Dat het niet in ons DNA zou zitten is naar mijn mening dan ook onzin.

Defensieve zekerheden zijn gewoon nodig als je kwalitatief minder bent dan je tegenstander, maar ook met deze zekerheden kan je gewoon prima vooruit voetballen en initiatief nemen.

9 september 2016 om 21:23

Het is waar wat ze zeggen de uitslag onthou je jaren de uitvoering niet....
Nederland was op weg geslacht te worden door Spanje had ook niets te vertellen, tot 2 momenten, 1 Cillessen houd (wereld redding) de 1-0 terwijl er zeker een gigantische kans was op 2-0. En de goal uit het niets van Persie, waardoor spanje ineens de kluts kwijt was.

Maar liep het in de 532 zo gewledig tegen Mexico ? Of Australie ? Waar je dus uitgeschakeld was tot je om schakelde naar 433 en beide wedstrijden won....

De Boer, Koeman en Stam zijn toch ook de enige wereldtoppers die we hebben gehad hier ? Ofterwel mn punt klopt toch ?

Defensieve zekerheden hebben alleen nut als je zo kan spelen, maar dat kunnen nederlanders niet, precies het punt dat ik maak.
In Uruguay (ik zeg maar een land) kunnen ze 120 minuten op de 0 spelen dat kan nederland niet zit niet in de mentaliteit.

9 september 2016 om 08:52

Je zegt het precies goed na Stam hebben wij geen killers meer gehad omdat wij denken dat verdedigers ook moeten kunnen voetballen maar het gaat om verdedigen , de enige die zich aardig staande weet te houden is Stefan de Vrij maar die is er al een jaar uit geweest , ik zou willen dat we bij Ajax echt een goede killer hadden want met types als watje Veldman gaan wij de oorlog niet winnen , zie Rostov. maar als je verder wilt zul je toch een goede sloper moeten hebben in de achterhoede zeker internationaal .

9 september 2016 om 21:28

De Vrij werd bij Feyenoord nog verweten niet killer genoeg te zijn, waardoor hij heel geforceerd ging tackelen en kaart na kaart kreeg.
Heeft een leuke periode gehad bij Lazio maar is daarna geblesseerd geraakt en nog niet terug.

Het is ook helemaal niet nodig om en sloper te hebben maar je moet gewoon je sterke punten benutten, en Nederland is altijd tactisch en aanvallend sterk geweest.

Probleem bij ajax is bijvoorbeeld Gudelj, hij onderschept veel maar vertraagd alles.
Er komt geen tempo in.

Probleem bij ajax ligt daar en niet achterin (mits viergever niet speelt)

Beetje raar en arrogant om te zeggen. Je ziet dat een Nederlandse club als PSV toch iets verder in de CL is gekomen door anders te gaan spelen. Dat is gewoon realisme. Bovendien is Bosz ook niet in de positie om vast te blijven houden aan zijn speelwijze. Aan het eind van het seizoen word hij afgerekend op zijn prestaties en als die ondermaats zijn door naïef te spelen dan heb je het helemaal zelf gedaan.

Bij Ajax moet ie lekker doen wat ie wil. Naar mijn idee is het echt je kop in het zand steken door te denken dat je als Nederlandse ploeg internationaal nog zo kunt voetballen als in de jaren 70 en 80.
Maar bij Ajax moet ie lekker doen wat die niet laten kan. Hoop dat ie nog wat punten pakt voor NL en ver komt in Europa, maar ben er bang voor.

Ik hoop echter dat het Nederlands Elftal wel zeer snel afstapt van dat idee. Die kunnen beter zoals PSV nu speelt gaan spelen. Meerdere systemen kunnnen hanteren en op basis van de tegenstander of zelfs gedurende de wedstrijd het systeem waar waarschijnlijk het beste resultaat mee wordt behaald hanteren.

Ik was en ben nog steeds sceptisch over zijn aanstelling. Maar dat hij dit voor ogen heeft is wel goed, hoop alleen dat hij de tijd en het materiaal hiervoor krijgt. Dus wanneer blijkt dat je op een plek echt een bepaald soort speler mist, dat deze ook wordt aangetrokken. Niet dat ie het maar uit moet zoeken met de spelers die hij heeft.

Het voetbal is verandert en als je daar niet in meegaat, dan krijg je de deksel op je neus. Volgens mij gebeurt dit Europees gezien al een jaar of 10.

Ik word altijd zo moe van het refereren naar Michels en Cruijff. Dat waren hele andere tijden waarin wij ook de mogelijkheden hadden om het voetbal naar onze hand te zetten.

Ik wil niet zeggen dat Nederland zijn identiteit moet vergooien, maar volgens mij kan het geen kwaad om bijvoorbeeld wat meer (defensieve) zekerheden in te bouwen. Als je niet ziet dat dit nodig is, dan wordt het nooit wat.

9 september 2016 om 09:00

Meegaan in de massa of proberen je te onderscheiden ?

Ik denk dat Bosz bij onze club in Arnhem zich wel heeft bewezen. Als subtopper maakten we de dienst uit in de Eredivisie. En vanwege de mindere spelers konden we dat niet volhouden. Bij Ajax is Bosz hetzelfde in staat alleen dan met betere spelers.

Oftewel Bosz heeft vertrouwen en nog wat tijd nodig. Ik denk dat Ajax straks in oktober echt gaat draaien !

9 september 2016 om 15:12

Als subtopper was Vitesse vooral altijd erg wisselvallig ondanks dat ze een zeer behoorlijke selectie hadden. Ze maakten zeker niet de dienst uit in de Eredivisie.

In mijn ogen wordt de prestatie van Bosz wat overschat, maar we zullen zien of hij het bij Ajax waarmaakt.

Tuurlijk Cruijff, geniaal, totaalvoetbal, amders denken OK, maar vooral en daar komt het altijd weer op neer bakken vol talent, Cruijff, van Hanegem, Moulijn, Keizer, Muhren, Neeskens, ga maar door. In de huidige generatie (18+ tot 30) zie ik er geen een die ook maar in de buurt komt van dergelijke klasse.

Ik heb Ajax in de CL 2 maal zeer goede thuis wedstrijden zien spelen. Ik was erg onder de indruk. Het enige probleem is dan ook dat ze de kansen niet af maakten.

Als dat meer mee gaat zitten, nu al denk ik helemaal met Ziyech. Komt het wel goed.

Goed zo Peter! De laatste 3 jaar onder de Boer heb ik meer resultaatvoetbal gezien dan me lief is, en wat heeft dat ons gebracht? 1 titel en heel veel saaie wedstrijden. Voetbal is in de eerste plaats amusement. Ik zie Ajax liever met 3-3 gelijk spelen dan met 1-0 winnen in een wedstrijd waarin de voorsprong 75 minuten lang wordt geconsolideerd. Doelpunten en spektakel willen we zien. De resultaten komen met deze selectie vanzelf, in ieder geval in de eredivisie.

9 september 2016 om 15:18

De Boer heeft Ajax 3 titels op rij gegeven.. Er wordt zo nogal respectloos gesproken over de Boer in dit topic; geloof niet dat hij dat heeft verdiend.

Ik vraag mij af of de Ajax supporters de resultaten nog zo belangrijk vinden als ze een jaar of 5 geen kampioen zijn geworden.

10 september 2016 om 11:40

@010dekuip
Ik ben zeker niet respectloos jegens de Boer. Hij heeft ons na 7 magere jaren niet 3 maar 4 titels op rij bezorgd, en zeker in de eerste 2 jaar werd er ook regelmatig goed gevoetbald. Maar de laatste 3 jaar heb ik me nauwelijks vermaakt bij wedstrijden van Ajax.
Ook niet als ze wonnen. Dus, met alle respect voor de Boer, ben ik blij dat er nu weer een nieuwe wind waait bij Ajax. Ik ben al 40 jaar fan van Ajax en ben 30 jaar lang naar alle thuiswedstrijden van Ajax geweest. Hoewel ik blij ben met alle prijzen die Ajax heeft gewonnen, ben ik vooral fan van het aanvallende voetbal van Ajax. En daar heeft het de laatste 3 jaar aan ontbroken.

Juist! Bosz ontpopt zich echt als een trainer naar mijn hart, je eigen plan trekken en doorzetten. Vindt hem heel duidelijk naar de media toe en zijn plannen zijn helder, heerlijk aanvallend voetbal spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren