Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Misschien wilde De Boer me niet omdat ik Turks ben’

Laatste update:

Internazionale versterkte zich in de zomer met Caner Erkin, die transfervrij kon worden overgenomen van Fenerbahçe. Nog voordat hij zijn officiële debuut kon maken keerde de linksback echter alweer terug naar Turkije: Frank de Boer volgde Roberto Mancini op en zat niet op Caner Erkin te wachten. De vleugelverdediger is tot het einde van dit seizoen verhuurd aan Besiktas.

/

Caner Erkin begrijpt er niets van: “Inter volgde me al twee jaar en nu was het eindelijk het juiste moment om deze stap te maken”, zegt hij in gesprek met Cumhuriyet. “Maar toen werd Frank de Boer aangesteld als nieuwe hoofdtrainer en ik vreesde dat hij een bepaald vooroordeel over mij had. Ik hoefde twee, drie of vier dagen niet mee te trainen en ik heb nooit een uitleg gekregen over waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt.”

“Misschien wilde De Boer me niet hebben omdat ik Turks ben”, vervolgt Caner Erkin. “Of misschien was er een andere reden, ik weet het niet. Het was zeker niet leuk om mee te maken, maar ik ben blij dat ik naar Besiktas kon komen en ik ben blij dat ik hier nu ben.” Volgens Caner Erkin begrepen technisch directeur Piero Ausilio en voorzitter Erick Thohir ook niets van de beslissing van De Boer, maar besloten zij in het belang van de speler om mee te werken aan een vertrek.

Caner Erkin is gewoon niet goed genoeg

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zucht.

Misschien vond ie andere spelers gewoon meer geschikt jongen

8 september 2016 om 14:53

Pfffff
De Boer is niet mijn favoriete trainer, maar heb hem toch nog nooit kunnen betrappen op discriminatie. Wat is dat toch met deze mensen dat ze zich meteen beledigd / gediscrimineerd voelen? Komt het dan niet in hem op dat het ook aan hem kan liggen? Dat iemand anders beter in het plaatje past zoals de Boer dat voor ogen heeft.

Uiteindelijk heeft hij zich zelf ermee te pakken, want de Boer zal nu nog minder snel een beroep op hem doen in de toekomst (die er dus eigenlijk al niet is).
Hij is gewoon het slachtoffer van de trainerswissel geworden. Uitermate vervelend voor hem natuurlijk, maar van dit soort opmerkingen wordt ik altijd zo moe.

8 september 2016 om 15:17

Je kan niet van iemand zeggen dat hij niet in het plaatje past als je hem maar pas een paar dagen kent lijkt mij. Dan zal je wel een bepaalde vooroordeel al klaar hebben liggen. Het hoeft misschien niks met zijn afkomst te maken te hebben, misschien vind hij zijn manier van spelen niks. Ik vind dan wel dat de Boer het fatsoen moet hebben om Caner naar het kantoor te roepen en te zeggen dat je geen fan bent van zijn stijl en dat hij beter ergens anders op huurbasis kan spelen (in dit geval Besiktas).

8 september 2016 om 15:28

De boer heeft hem gewoon 1-op-1 verteld dat hij hem niet gaat gebruiken. Stond een week geleden op de site

8 september 2016 om 15:29

Koni.

De Boer heeft ook juist gelijk aangegeven hem niet nodig te hebben, daarom heeft hij ook zo snel kunnen handelen om een nieuwe club te vinden.

8 september 2016 om 15:48

Prima, maar heeft hij ook een verklaring gegeven waarom hij weg mocht?

8 september 2016 om 16:01

Volgens mij houdt de Boer van backs die kunnen verdedigen. Deze gast is een veredelde linksbuiten en zal dus niet in het plaatje passen.

8 september 2016 om 16:27

Koni078

Is De Boer dat verplicht te verklaren dan?
De Boer geeft tijdig aan dat hij hem niet nodig had. Moet een speler dan nog meer weten?
Bijzonder treurige reactie van Erkin. Indirect suggereert hij dat De Boer een heel volk niet moet hebben. Vind het zelfs beledigend.
Dat je dat op zijn minst niet afkeurt, vind ik ook bijzonder.

8 september 2016 om 16:36

Ik heb het interview gelezen en daarin zegt hij juist dat hij niet vind dat Frank de Boer Racistisch is en dat hij hem normaal heeft verteld dat hij niet aan spelen toe gaat komen.

Tekst klopt niet helemaal.

8 september 2016 om 17:13

Twenteov

Waarom zou ik zoiets moeten afkeuren dan? Dat lijkt me namelijk wel zo netjes. Als hij aangaf dat het puur om zijn kwaliteiten ging en wat hem niet bevalt kan Caner daar misschien aan gaan werken om sterker terug te komen uit Turkije, maar op deze manier loos je iemand zonder dat hij de kans kreeg om zich te bewijzen. Ik kan me goed indenken dat Caner dit op zn minst opmerkelijk vindt.

8 september 2016 om 17:27

Kijk is aan een hoop gefrustreerde autochtone nederlanders hier, omdat VZ niet een fatsoenlijke vertaler in huis kan nemen. Even voor de duidelijkheid ik heb net het artikel in het Turks gelezen in het hierboven genoemde bron 'cumhuriyet' en de beste man heeft nooit gezegd dat de boer racistisch is.

Hij heeft hooguit gezegd dat hij vond dat de boer keuzes heeft gemaakt op basis van vooroordelen. Wat overigens een terechte aanname is als je ziet hoe de boer hem heeft behandeld. Je geeft een speler op zijn minst 1 kans. Niet mee laten trainen? Wat is dat voor een belachelijke beslissing? Voor hetzelfde geldt verrast die speler jou positief.

Daar heb je hem weer: de discriminatie-kaart. Erkin is gehaald onder de oude-trainer en De Boer heeft een andere visie op het oog zonder hem. Het is frustrerend, maar het probleem ligt meer bij de directie van Inter dan bij De Boer. Een beetje laag om te suggereren dat De Boer discrimineert.

8 september 2016 om 16:37

Dat lijkt me ook de meest logische verklaring. Maar het is toch niet veel gevraagd om gewoon duidelijk te communiceren waarom je een bepaalde speler niet gebruikt. Dit is geen Fifa 16, zo een speler komt met zijn vrouw en kind naar een ander land waar hij huisvesting, school enz. moet regelen. En mag na amper een minuut te spelen vertrekken. Een duidelijke verklaring, had speculatie kunnen voorkomen.

Vreemd verhaal. Dat de Boer het niet in hem zag zitten heeft vast wel een andere reden.

Ik snap het ook niet van de Boer. Het is wel grootse onzin te denken dat het met afkomst te maken heeft. Toch raar dat de Boer hem meteen weg heeft gestuurd.

Ja ik zou gelijk de rassenkaart trekken, dat zal het wel zijn geweest. Makkelijk om slachtoffertje te spelen met die kaart.

Dat er bij zo'n gozer niet in zijn bol komt dat het misschien is omdat De Boer het niet in hem ziet zitten, of omdat hij door een andere trainer is gehaald en niet door De Boer zelf. Dat zal wel een te logische oplossing zijn geweest voor dit probleem.

8 september 2016 om 16:10

En Caner Erkin is de enige speler die onder Mancini is gehaald? En De Boer ziet het al meteen niet in hem zitten, zonder hem serieus aan het werk te zien? Nee, dat zijn echt logische constateringen.

8 september 2016 om 17:29

De Boer heeft hem drie weken aan het werk gezien, dat lijkt me meer dan genoeg om tot een oordeel te komen. Bovendien is hij verhuurd, het is dus niet gelijk game-over voor hem bij Inter. Na deze debiele uitspraak misschien wel maar hiervoor niet.

8 september 2016 om 17:52

De Boer is er pas een maandje trainer, Caner is al een weekje bij Besiktas en twee weken voor het einde van de transferperiode was al duidelijk dat hij mocht vertrekken bij Inter. Dus hoe kan De Boer hem drie weken aan het werk zien, beste baloog?

8 september 2016 om 18:50

Op 8 augustus wordt De Boer trainer, op 30 Augustus vertrekt Caner. Dat is 22 dagen.

Ik wil trouwens niet zeggen dat dat de werkelijke reden is dat Caner weg is, ik gaf alleen twee voorbeelden die veel logischer zijn. Of vind jij het wel de meest logische verklaring dat de Boer Turken discrimineert?

8 september 2016 om 19:48

Ja, maar De Boer had Caner gelijk al duidelijk gemaakt dat hij niet in zijn plannen voor kwam. Dus het maakt niet uit dat Caner pas 30 augustus is vertrokken, het was al veel eerder duidelijk dat hij zou vertrekken. Eerst kwam een terugkeer naar Fenerbahce ter sprake, pas daarna kwam de interesse van Besiktas. En we waren zeker anderhalve week bezig met de onderhandelingen.

En zoals Caner zelf al zegt, hij hoefde niet te komen trainer van De Boer, dus hoe kan hij hem aan het werk hebben gezien, als hij niet eens hoeft te trainen? Zag De Boer hem aan het werk op Fifa 16? PES 16 misschien?

Een van jouw voorbeelden heb ik net behandeld, hij heeft hem helemaal niet zo lang aan het werk gezien. Jouw andere voorbeeld kan ook de prullenbak in, Besiktas heeft een optie tot koop van 1 miljoen euro. Als je club bereid is je voor 1 miljoen euro te laten gaan, is het in de meeste gevallen game-over, vind je niet?

En ik heb beneden al duidelijk gemaakt in mijn reactie wat mijn mening is over De Boer. Hij is zeker geen racist.

Lijkt wel besmettelijk, die slachtofferrol van die mensen. Ongelooflijk.

8 september 2016 om 15:28

Die mensen... dat is een slecht gekozen formulering. Ben het verder met je eens dat dit een domme opmerking is van Erkin.

8 september 2016 om 15:30

Het probleem tegenwoordig is dat het woord 'racisme' geen enkele betekenis meer heeft. Bij de kleinste dingen wordt het woord rondgeslingerd waardoor het echt zijn waarde verliest. Het probleem is wel dat het iemand flink kan schaden als zo'n onderwerp het gesprek van de dag wordt.

Verder is het natuurlijk belachelijk. Ik kan me herinneren dat veel mensen al niet blij waren met de komst van Caner Erkin omdat de club met dit soort spelers de weg omhoog niet zouden vinden. Als er dan een nieuwe trainer komt, is het niet vreemd dat die spelers geslachtofferd worden.

8 september 2016 om 16:13

Inter heeft wel meerdere spelers die het niveau niet opkrikken en niet van het niveau zijn waar een topclub naar moet streven. Maar die zitten nog steeds bij de club.

8 september 2016 om 18:23

Uiteindelijk heeft Internazionale een zware tijd achter de rug waar het ook een periode in de financiele moeilijkheden zat. In die periode zijn er slechte spelers gehaald en daar blijft de club nu mee zitten. Ook zij zullen ongetwijfeld gaan vertrekken, maar je raakt niet iedereen makkelijk kwijt.

Niet nadenken, meteen de racismekaart gebruiken. Welkom in 2016.

8 september 2016 om 15:28

Daar ben jij dan een goed voorbeeld van want hij heeft het totaal niet over zijn ras maar zijn afkomst (iets heel anders). Turks is net zo min een ras als Nederlands of Duits. Je kunt hooguit van een discriminatie kaart spreken. Dus laten we in de rest van 2016 het goede voorbeeld geven en niet overal racismekaarten zien waar ze niet zijn.

8 september 2016 om 16:17

@tubes

Daar zijn de meningen over verdeeld. Uit Wikipedia:

'wettelijke definities:

Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."

De laatste definitie maakt dus geen onderscheid tussen discriminatie op grond van ras of etniciteit. Het onderscheid tussen beide begrippen blijkt ook voor antropologen een onderwerp van debat. Ook de Britse wet verstaat bijvoorbeeld onder raciale groep "elke groep mensen gedefinieerd op grond van ras, huidskleur of nationaliteit (inclusief burgerschap), of etnische of nationale afkomst".'

Met je laatste zin ben ik het overigens eens.

8 september 2016 om 16:48

racisme gaat niet enkel over je ras. Het heeft te maken met nationaliteit, etniciteit, afkomst en huidskleur. Zeggen dat een coach je misschien niet wou puur en alleen omdat je een Turk bent (of een Nederlander, Vietnamees, Welshmen of wat dan ook) is dus de racisme kaart spelen

Zal vast aan je kwaliteiten liggen Caner. Aanvallend is hij best sterk maar verdedigend loopt het niet allemaal zo lekker bij hem. Wel jammer dat Frank gewoon niet aangeeft dat hij niet in zijn plannen voorkomt. Zo moeilijk is dat toch niet...

PS: Diegene op de afbeelding is geen Caner.

Och, wat een zielenpoot, voelt zich benadeeld omdat hij turk is, kom op zeg, daar kijkt die echt niet na. Alleen hoe je presteert.

8 september 2016 om 16:55

Erkin zegt ook dat het mogelijk een andere reden kan zijn, maar de reden is naar hem niet gecommuniceerd. Hier in Nederland weten we dat de Boer natuurlijk niet kijkt naar de afkomst van een bepaalde speler. Maar het is vrij ongepast om een speler die net aangetrokken is weg te doen zonder hem een verklaring te geven.

Daarnaast heeft hij amper gekeken hoe hij presteert. De vrije dagen die Erkin kreeg bevestigen dat.

8 september 2016 om 15:10

Frtorres, dan nog ga je niet zo zielig doen, omdat hij een turk is. Altijd zo gauw dat racistisch gevoel hebben, dat ze gewoon presteren en laten zien wat ze waard zijn. Iedere trainer heeft zo zijn mening over spelers en als je net niet goed ligt bij de trainer, ja dan val je buiten de boot.

8 september 2016 om 15:20

Dat snapt iedereen dat het gek is. Maar om dan meteen van racisme te spreken is gewoon ontzettend dom en doet ook af aan wat racisme daadwerkelijk is.

8 september 2016 om 15:30

Maar hij heeft het ook niet over racisme want nergens zegt hij dat het vanwege zijn ras is maar zijn afkomst. Hij voelt zich dus gediscrimineerd, dat is niet hetzelfde.

8 september 2016 om 15:38

Zo erg is het al dat discriminatie en racisme tegenwoordig als 1 en hetzelfde ding gezien wordt...

8 september 2016 om 16:50

Bla bla bla bla semantische discussie over of iemand discrimineren op basis van het feit dat hij Turks is wel of niet racisme is.

Als De Boer iemand niet zou aannemen omdat hij Turks is, kan dat gewoon onder racisme vallen. Zoek maar de definitie op die wordt gehanteerd in het Internationaal verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie. Onder racisme kan prima onderscheid op basis van afkomst vallen.

Stelletje pietlutten. Discriminatie zou kunnen zijn op basis van seksuele geaardheid, religie, sekse, et cetera. Dat is iets wezenlijks anders dan racisme. Discriminatie op basis van afkomst en racisme zijn gewoon een grijs gebied, vandaar dat ze prima door elkaar gebruikt kunnen worden. Behalve voor jullie taalpuristen blijkbaar.

Toevoeging: Bovenstaande geldt al helemaal wanneer De Boer van een ander ras is dan een Turk. Dan gaan afkomst en ras al helemaal in feite hetzelfde betekenen bij discriminatie. Wanneer De Boer nou een Duitser zou discrimineren zou je nog wel een onderscheid kunnen maken tussen afkomst en ras. Maar goed.

Alsof de Boer in het verleden problemen met Turken heeft gehad. Hij heeft volgens mij nooit met ze gewerkt, dus als ie een Turkse speler wegstuurt, heb ik geen aanleiding om te denken dat dit met de nationaliteit van de betreffende speler te maken heeft. Jammer dat zo'n het nodig vindt om een dergelijke opmerking te maken.

8 september 2016 om 15:14

Master D, nee hij zal niet kijken uit welk volk dat men komt, maar hoe men presteert en hoe je gedrag is, of je nu een turk bent of een Nederlander of te wel een Marokkaan.

Wat is er dan verkeerd met het feit dat je Turks bent? Voel je je minderwaardig ofzo? Misschien is het omdat je een baardje hebt en is De Boer een baardcist.

Waarschijnlijk vindt de Boer je gewoon niet goed genoeg.
Het zegt wel wat over het houtje touwtje beleid van Inter, het is toch ongelofelijk een speler contracteren en hem een maand later maar weer verhuren. Niet zo gek dat het met dit beleid al jaren niets is bij Inter.

Dit vind ik met alle respect ronduit een walgelijke uitspraak. Bij een trainerswissel zijn er altijd spelers die het haasje zijn, vooral als er al twijfel is over zo'n speler voordat hij bij de club komt. Dit soort spelers zijn gewoonweg niet van het niveau dat Internazionale moet nastreven en dan is het alleen maar goed om direct duidelijk te zijn richting de speler zodat hij een andere club kan zoeken.

Maargoed, als je het niet kunt verkroppen dat de trainer je niet goed genoeg vindt, gooi je het lekker op racisme. Altijd een ontzettend makkelijk excuus. Alsof dat woord nog niet genoeg word rondgeslingerd zonder enige vorm van logica en onderbouwing. Ik ben dit soort uitspraken ronduit zat als er geen enkele aanleiding toe is het op die boeg te gooien.

8 september 2016 om 16:16

Hoe weet De Boer of hij goed genoeg is of niet zonder hem echt aan het werk te zien? Er zijn genoeg spelers die niet van het niveau zijn dat Inter moet nastreven, maar die zitten nog steeds bij de club.

En trouwens, er is zeker wel een aanleiding om zo'n uitspraak te doen, met al die spanningen tussen Nederland en Turkije de laatste tijd. Volgens mij volgen jullie het nieuws niet echt.

8 september 2016 om 16:59

Nee, iemand op zo een manier beschuldigen van discriminatie of racisme is gewoon niet OK. Je kan echt wel vraagtekens zetten bij de manier waarop De Boer is omgegaan met Erkin, maar om dan hardop uit te spreken dat je denkt dat De Boer racistisch is, is echt not done.

8 september 2016 om 17:10

Ik heb overigens de interview terug gelezen en Caner zegt nergens zoiets. Dus ik snap niet helemaal hoe voetbalzone aan deze uitspraken komt. Waarschijnlijk om aan meer views te komen, maar het is niet echt netjes om te doen alsof Caner het op de 'racisme-kaart' gooit. Dat doet hij namelijk helemaal niet.

Caner zegt dat De Boer tegen hem zei dat hij een goede voetballer is, maar dat hij geen plek voor hem zag in de selectie. Hij voegt er ook aan toe dat noch de voorzitter, noch de technisch directeur hiervan op de hoogte was.

8 september 2016 om 17:17

Dat is dan weer niet OK van voetbalzone...

8 september 2016 om 18:38

Alsof De Boer zomaar in het wilde weg spelers weer wegstuurt zonder de kwaliteiten van de betreffende speler te kennen. Hij heeft ongetwijfeld de selectie doorgelicht en dus ook Caner Erkin. Het hoeft niet te betekenen dat hij slecht is, maar waarschijnlijk vind Frank de Boer de concurrentie beter.

Ik volg het nieuws wel degelijk. Zoals ook weer in dit geval, wordt het woord racisme indirect zeer onnodig gebruikt. Het word gewoon rondgeslingerd als elk ander woord, terwijl de gevolgen van zo'n uitspraak slecht kunnen uitpakken voor (in dit geval) Frank de Boer.

Door dit soort uitspraken krijg ik een akelig gevoel. Racisme en discriminatie zijn afschuwelijke en ernstige zaken en mensen maken er tegenwoordig misbruik van voor eigen gewin. Zolang racisme geen actieve rol speelt in deze zaak, is er voor Erkin dus absoluut geen aanleiding om dat aan te kaarten...

8 september 2016 om 19:51

Sirius, als je nou mijn reactie had gelezen, had je geweten dat Caner helemaal niks aankaart, en zeker geen discriminatie/racisme. Het is gewoon verkeerd vertaald.

Ligt meer aan de directie die een speler haalt die niet goed genoeg is dan aan de Boer die een speler die niet goed genoeg is wil gaan gebruiken. De komst van een trainer is gewoon het beste moment om schoon schip te maken (zie ook Toure en Hart bij City, Schweini bij United etc).

Het gerucht gaat dat Mourinho ook een hekel heeft aan Duitsers, en dat moet wel de reden zijn dat hij Schweinsteiger geen kans heeft gegeven. Het is een schande!

8 september 2016 om 16:19

Het feit dat Schweinsteiger al best oud is en vorig seizoen nauwelijks heeft gespeeld, speelde vast geen rol nee. Je bent niet grappig.

8 september 2016 om 16:27

Je bent net zo op je pikkie getrapt als Caner, zie het allemaal niet zo somber in en probeer eens te glimlachen.

8 september 2016 om 16:31

Op mijn pikkie getrapt? Alleen omdat ik een andere mening heb over deze situatie? Als ik de reacties lees, is het wel duidelijk wie er allemaal op hun pikkie zijn getrapt. En ik ben het niet.

8 september 2016 om 17:07

Zucht. Als je inhoudelijk op Schweinsteiger in gaat dan heb je de grap dus juist gemist. Geen wonder dat je hem niet leuk vindt, als je hem niet begrijpt. En JK-Ajax probeert je zelfs nog te helpen.

8 september 2016 om 17:12

Nee, ik begrijp de 'grap', maar in de situatie van Schweinsteiger is er wel een duidelijke reden waarom Mourinho hem niet zou willen en dat heeft Mourinho ook duidelijk aangegeven. In de situatie van Caner ligt dat anders.

Dus nogmaals, je bent niet grappig.

8 september 2016 om 17:22

Dat weten we niet, of dat anders is. Caner zal bij De Boer geen compleet onbekende zijn, want De Boer volgt het voetbal vrij redelijk, schijnt.

Het gaat er juist om dat de mogelijkheid van een discriminatoire reden zomaar plotseling als serieus wordt aangenomen, allemaal vanuit een slachtofferrol geredeneerd. Het is volkomen absurd, net zo absurd als dat die reden door Schweinsteiger gebruikt zou zijn, terwijl iedereen weet dat het niet de werkelijke reden is.

Dat is de grap. De slachtofferrol. Misschien ben je het eens met de slachtofferrol die Caner direct aanneemt. Jij blijft maar inhoudelijk ingaan op Schweinsteiger, maar over Schweinsteiger zijn wij het inhoudelijk gewoon eens. Dat je de grap niet snapt en/of niet leuk vindt, tja. Jouw probleem.

8 september 2016 om 17:56

Caner neemt geen slachtofferrol in. Voetbalzone heeft expres of per ongeluk de tekst verkeerd vertaald. Caner zegt helemaal niks over het feit dat hij Turks is. Hem wordt gevraagd of De Boer discriminerende opmerkingen heeft gemaakt en hij ontkent dat er sprake is van zoiets. Hij geeft alleen aan dat hij niet echt een uitleg heeft gekregen van De Boer.

Dus conclusie is dat we hier allemaal zitten te discussiëren om iets wat nooit is gezegd. Maar voetbalzone heeft de clicks en de views.

8 september 2016 om 18:48

Ah kijk, dat verandert de zaak geheel. Als hij dit gewoon niet gezegd heeft dan slaat het inderdaad nergens op. Dan wil ik mijn tijd terug van voetbalzone.

Bij CSKA was Caner een waanzinnig talent. Een type Yuri Zhirkov die de hele linkerflank kan bestrijken. Jammer dat hij vroeg terugkeerde naar Turkije, maar het is wel een sterke persoonlijkheid geworden. Jammer dat hij dat nu niet bij Inter kan laten zien omdat er een nieuwe trainer zit die wel erg snel zijn oordeel klaar had staan, om wat voor reden dan ook.

Wat een hypocrieten hier. Altijd wordt er gezeurd over het opportunisme in het voetbal, altijd wordt er gezeurd dat trainers niet de tijd krijgen die ze moeten krijgen (vooral als het over trainers in de Turkse competitie gaat), maar nu het De Boer is die een speler niet bij de selectie wil hebben, zonder hem aan het werk te zien, zonder een geldige reden, zonder hem de tijd te gunnen wat volgens velen hier nodig is, staat bijna iedereen achter hem. Hypocriet, meer kan ik er niet over zeggen.

Caner zegt dat hij dagenlang niet hoefde mee te trainen en geen uitleg kreeg. Aangezien hij helemaal geen problemen heeft veroorzaakt en direct vertrok, omdat hij wil voetballen, geloof ik best dat het zo is gegaan. Hij wil nog steeds in beeld blijven bij het nationale elftal, dus er is geen reden om ergens te blijven waar de trainer het al bij voorbaat niet in je ziet zitten en waar je niet aan spelen zult toekomen.

En over het feit dat hij Turks is, met alles wat er gaande is rondom Nederland en Turkije op dit moment, is het logisch dat zoiets bij Caner opkomt, de spelers krijgen het natuurlijk ook wel mee. Maar ik heb het al eerder gezegd, ik geloof zeker niet dat De Boer een racist is of negatief denkt overmarokkanen en Turken, maar ik vind het gewoon niet netjes hoe hij met Caner is omgegaan. Wij zijn overigens een linksback rijker, dus je zult mij niet horen klagen dat hij daar weg is.

8 september 2016 om 17:14

Ik sta niet achter De Boer. Ik weet ook niet of hij met deze speler gepraat heeft. De kans is wel groot dat hij hem als speler al kende. Dus het zou zomaar kunnen dat hij een oordeel had op basis van prestaties. Maar je hebt een punt als je zegt dat Caner nu wel erg kort de tijd heeft gekregen om zich te bewijzen. Ook dat weten we trouwens niet zeker, want we hebben maar 1 kant van het verhaal.

Wat ik wel zeker weet, is dat de wijze waarop deze speler de discriminatie-kaart uitspeelt, bespottelijk is. En als ik de reacties lees, is dat hetgeen waar de meeste mensen op reageren. En terecht.

En nee, het is niet logisch dat dit bij Caner op komt. Dat zegt alleen iets over hem. Wat er op dit moment rondom "nederland en Turkije" speelt is dat een klein deel van de Turkse gemeenschap in NL een puur Turkse ruzie uitvecht. Niks tegen Turken in het algemeen dus, wel iets tegen het uitvechten van een onderlinge ruzie.

Dat dat ook maar iets te maken zou hebben met hoe een Nederlandse trainer een Turkse speler in Italie zou beoordelen is... hoe zeg je dat netjes? Nogal vergezocht. En dan hou ik me in.

8 september 2016 om 17:16

Nee Clutch, je begrijpt gewoon niet wat de meesten hier bedoelen. Althans, wat ik bedoel in ieder geval niet.

De beslissing van De Boer is vreemd en lijkt niet op een nette manier te zijn genomen. Dus ik sta helemaal niet achter de beslissing van De Boer. Alhoewel ik de beslissing ook niet per se afkeur, aangezien ik Erkin niet heb zien spelen.

Met je tweede alinea ben ik het verder dus eens, er is geen reden om ergens te blijven als de trainer het niet in je ziet inderdaad.

Maar dan, het is Niet normaal dat Erkin meteen aan racisme denkt, maar die gedachte is wel begrijpelijk omdat er inderdaad discriminatie is tegen Turken. Maar dat Erkin dat ook uitspreekt zonder enige vorm van bewijs, is niet OK. Dat had hij lekker voor zich moeten houden, tenzij De Boer duidelijk iets discriminerends had gezegd.

8 september 2016 om 18:00

Leidsehood, daarover heb ik me al uitgelaten. Ik geloof niet dat De Boer een racist is, dus het feit dat Caner Turks is, heeft er niks mee te maken. Ik heb het meer over het feit dat er nog steeds mensen zijn die de beslissing van De Boer proberen goed te praten.

8 september 2016 om 19:11

Dan zijn we het ongeveer eens!

Dit is natuurlijk heel onfatsoenlijk. De Boer had gewoon duidelijk moeten communiceren waarom hij hem niet wil gebruiken. Dat lijkt me meer dan normaal. Ik vind dat zo een speler daar ook recht op heeft.

De Boer houdt gewoon meer van brave schooljongetjes, de Deentjes & Klaassen vallen in dat profiel, heeft volgens mij niets met afkomst te maken.

8 september 2016 om 17:58

Indirect heeft het wel met afkomst te maken. De meeste Marokkaanse en Turkse spelers zijn niet van die ja-knikkers/brave schooljongetjes.

Iedereen die hier Caner Erkin belachelijk maakt, hem een aansteller noemt of wat dan ook: slik jullie woorden maar weer en bied je excuses aan want dit artikel is puur geschreven om meer views te krijgen en dat is vz gelukt. Af en toe denk ik echt dat jullie je kontje geven voor extra views. Dus Caner heeft dit nooit gezegd en alle betweters en moraalridders kunnen stoppen met klagen. Caner Erkin is een gekke knaap met een strijdend hart, hij is wel de laatste speler die zich aanstelt na alles wat hij heeft meegemaakt in Turkije.

8 september 2016 om 19:12

Dat is wel heel lelijk van VZ als hij dit niet heeft gezegd. Ook al omdat het in de titel staat.

8 september 2016 om 19:30

Caner ging ooit slaags met Arda op de training van Galatasaray. Bij Fenerbahce kreeg hij ooit rood omdat hij iets zou hebben geroepen (overigens niet eens een scheldwoord ofzo) wat uit de mond kwam van de tegenspeler. Hij is jarenlang hot topic geweest van de tabloids omdat zijn vrouw het zou hebben gedaan met een Turkse zanger. Caner was onderdeel van de kern van het team dat door de omkoopschandaal heen en weer geslingerd werd. Hij zat in de bus dat werd beschoten op de snelweg van Trabzon, en niet een keer heb ik hem betrapt op een uitspraak dat om medelijden vroeg. Dus dit bericht vond ik onzin nog voor ik het had gelezen. Voor de zekerheid toch even gelezen en het was alsnog klinkklare onzin.

8 september 2016 om 19:56

Forzafener, wat zit je Saner Erkien nou te verdedigen jonguh, die gast trekt gewoon de racisme-kaart in een potje blackjack. Moet niet gekker worden zeg.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren