Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Messi en Ronaldo worden alleen in Madrid nog met elkaar vergeleken’

Laatste update:

Eén van de grootste, en felste, discussies van de afgelopen jaren in de voetballerij draait om wie de betere speler is, Lionel Messi of Cristiano Ronaldo. Volgens Xavi is het helemaal niet zo moeilijk: de oud-middenvelder van Barcelona geeft duidelijk de voorkeur aan de Argentijn.

/

“Niemand is mentaal en fysiek zo snel als Lionel, hij is zonder twijfel de beste speler ter wereld”, vertelt hij in gesprek met Cadena SER. “Alleen een dwaas zal zeggen dat Ronaldo geen wereldtopper is, maar hij heeft de pech dat hij in dezelfde tijd speelt als Leo. De enige mensen die nog een vergelijking maken tussen beide spelers, wonen in Madrid.”

Messi verzamelde gedurende zijn carrière al een karrenvracht aan en volgens Xavi is het einde nog niet in zicht: “Hij is nog maar 29, dat is heel jong in het voetbal. Ik begon pas prijzen te winnen met Barcelona en Spanje toen ik 28 was en Messi maakt in vier van de vijf wedstrijden die hij speelt nog steeds het verschil.”

Ben jij het eens met Xavi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft Xavi het Piqué virus?

7 september 2016 om 12:14

Altijd al gehad hoor. Xavi is altijd een van de meest irritante personen geweest uit de 2e kampen. Nooit objectief, steeds uitvluchten zoeken na die keren dat Real Madrid eens won, kleine sneertjes. Heeft nooit echt zijn mond kunnen houden. Een van de beste middenvelders ooit, dat wel

7 september 2016 om 12:24

Helemaal mee eens. Xavi zou een voorbeeld moeten nemen aan zijn jongere ex-teamgenoot Iniesta. Altijd netjes in de media en op het veld, en hij zoekt nooit problemen op. Xavi daarintegen pakt elke persconferentie de kans om weer te betuigen hoe goed Barcelona en Messi wel niet zijn in vergelijking met Real Madrid en Ronaldo.

7 september 2016 om 13:00

Precies. Iniesta is altijd respectvol en blijft het liefst zo ver mogelijk bij de media vandaan. Puyol was ook altijd zo iemand, gewoon voetballen en het beoordelen aan iemand anders overlaten

7 september 2016 om 13:45

Nou dat is het wel. Dat hij vind dat Messi de allerbeste is is natuurlijk geen onzin. Dat is zijn mening en mag ie inderdaad gerust uiten, de meesten zijn het met hem eens.

Maar zeggen dat enkel de mensen in Madrid de vergelijking maken en zij de enige zijn die het niet met zijn mening eens zijn is wel degelijk onzin.

Overigens is een voorbeeld aan iemand nemen absoluut neit hetzelfde als iemand kopiëren. En dat je dat nooit moet doen ben ik het ook niet mee eens. Dat doen we namelijk allemaal vele malen terwijl we opgroeien en ook daarna nog. Dat maakt ons tot wie we zijn. Als we geen voorbeelden om ons heen hadden om naar op te kijken zouden de meeste mensen het niet lang volhouden.

Bij onze geboorte zijn we nog heel beperkt in onze persoonlijkheid. Alles wat we daarna ontwikkelen vloeit voort uit voorbeelden die we nemen. Jij hebt ook in bepaalde aspecten een voorbeeld genomen aan je ouders, broers of zussen, vrienden, idolen. Dat kan gewoon niet anders

7 september 2016 om 14:40

Zo vreemd is het niet. Ik zeg ook al hele tijd, messi wordt vergeleken met pele en maradona. Ronaldo wordt vergeleken met messi.

7 september 2016 om 16:25

Buiten of je van Messi of van Ronaldo houdt, is het zo verschrikkelijk sneu dat een 35 jarige volwassene dit soort kinderachtige vergelijkingen in de media uit. Toen ik 7 was schepte ik op dat mijn vader bij de politie werkte en die van mijn vriendjes dat ze brandweerman of kolonel in het leger waren.

Ik stoor mij hier behoorlijk aan. Is mijn ding. Maar in het barcakamp hebben ze een handje van kinderachtig gedrag, met Pique en vooral Dani Alves voorop... Ik hoop dat ze eindelijk eens stoppen met welke vergelijking dan ook. Hou je van Barca, hou je van Messi. Hou je van Real, hou je van Ronaldo. Als voetballiefhebber zie ik beiden erg graag. Mij om het even.... Uiteraard was Pele de allerbeste.....

7 september 2016 om 17:54

@afcasander

Wat dus betekent dat Ronaldo indirect en direct ook met het niveau van dergelijke spelers wordt vergeleken wat deze uitspraak niet al te snugger maakt.

7 september 2016 om 22:12

Man man man.. Pele komt niet eens in de buurt van Messi noch Ronaldo. Het voetbal van nu is een groot verschil met het voetbal van vroeger, Pele zou in het rijtje kunnen horen van beste spelers maar zeker niet de allerbeste. Het voetbal van nu komt veel meer bijkijken dan alleen fysiek zoals vroeger het spel is meer technischer dan vroeger, Pele zou het voetbal van nu niet eens aankunnen zou een goede speler kunnen worden iemand die je kan vergelijken met Van Persie op z'n top maar zeker geen Messi of Ronaldo zelfs geen Bale. De kans lijkt mij klein dat je Pele op tv hebt gezien tenzij je al op leeftijd bent, anders spreek je nu pure onzin Pele was goed in zijn tijd maar het spel van nu is veel anders. De kans is klein dat iemand ooit zo goed wordt als Messi, Ik kan niet er niet tegen dat Pele zo overschat wordt alleen omdat hij veel goals heeft gescoord in zijn carriere maar heeft nooit bij een wereldploeg gespeeld toen...

9 september 2016 om 20:21

Dan doe jij Pele toch flink tekort. Volgens alle voetbalkenners behoord Pele tot een van de beste voetballers aller tijden. Dan kan je het wel gaan vergelijken, met het heden, maar wat zijn een Maradonna en Cruijff dan, middelmatige voetballers? Ben zelfs benieuwd, wat een Ronaldo of Messi zouden hebben bereikt in de tijd van Pele. Zouden die dan net zo goed zijn als nu?

7 september 2016 om 12:44

Helemaal mee eens, Zidanecr7. Laten we nou eens ophouden om continue te roepen wie er beter is. Xavi is hier misschien wel het meest vervelende voorbeeld van. Er kan geen interview voorbij komen of hij geeft wel aan dat Messi veel beter is dan Ronaldo. Ook al krijgt hij die vraag gesteld, hij kan dan toch makkelijk antwoorden: die vraag heb ik in het verleden al vele malen beantwoord, we vallen in herhaling.

Los van of zijn mening nou wel of niet klopt, Ronaldo en Messi zijn beiden heerlijke spelers die het voetbal aantrekkelijker maken. Zij zorgen ervoor dat de verdediging van de tegenstander continue onder druk staat, waardoor er altijd de dreiging van een doelpunt is.

7 september 2016 om 14:09

Helemaal mee eens Zidanecr7/ ze zijn allebei magistraal, ik heb een voorkeur voor Ronaldo omdat zijn passie echt ongekend is! En feit blijft : eerst zeiden ze dat messi beter was dan Ronaldo, toen deed neymar het heel goed en was neymer beter dan Ronaldo, daarna deed suarez het goed en was suarez beter dan Ronaldo.. Heel misschien dat messi in de buurt komt van Ronaldo maar derest ligt mijlenver achter op Runny.. Mijn mening

7 september 2016 om 12:38

Wat moet hij dan roepen? Hij krijgt waarschijnlijk de vraag voorgesteld... Hij geeft nu gewoon zijn mening en zijn mening klopt ook gewoon hoor. Ronaldo teert alleen maar op zijn doelpunten!

7 september 2016 om 12:59

Dat is ook Ronaldo's taak om doelpunten te maken!

7 september 2016 om 13:12

Doe mij een spits die op zijn doelpunten teert bij mijn club

7 september 2016 om 14:20

Niet alleen op zijn doelpunten maar ook op zijn CL winst, zijn EK winst en wederom zijn titel als beste voetballer van Europa.

7 september 2016 om 14:52

Nee hoor juist heel sterk aangezien VIoranje beweert dat de enige die Ronaldo beter vinden dan Messi: Ronaldo fanboys zijn, real Madrid supporters, man u of Portugezen...

Al die aanvoerders zijn niet allemaal van de bovenstaande categorieën/argumenten! Dus heeft daddyg gelijk

7 september 2016 om 17:59

@soccer4u

Voor mij hetzelfde als dat je zegt:' De enige mensen die van de kleur rood houden, zijn mensen die van de kleur rood houden.' Hoe serieus moet je eigenlijk mensen nog nemen als ze naar VI kijken en dit soort uitspraken serieus nemen.

7 september 2016 om 13:31

Wss wordt zijn mening gevraagd. Xavi geeft zijn mening.

7 september 2016 om 15:27

Xavi kan ook gewoon zeggen dat hij die vraag al 20x heeft beantwoord, en de desbetreffende Journalist in herhaling valt. Het is duidelijk dat Xavi gewoon deze vragen opzoekt om zijn mening weer rond te bazoeren.

7 september 2016 om 16:30

Vragen opzoeken? Een vraag wordt gesteld die zoek je niet op. Hij heeft de vrijheid om zijn mening te geven dat doet hij. Hij zegt toch niks verkeerds of wel? Hij kraakt ronaldo niet af hij geeft hem zelfs een compliment.

7 september 2016 om 18:03

@Dennis

Een compliment? Een compliment vergelijkbaar als he tegen iemand zegt:' Je bent niet mooi, maar zo lelijk ben je ook weer niet.' Dit is geen compliment van Xavi en hij is daadwerkelijk net een klein kind dat hij deze vraag die 100x is gesteld alweer beantwoordt. Normaal gesproken zou je daarvan geitriteerd raken als men constant dezelfde vraag stelt maar Xavi niet hoor. Sorry Barcelons heeft gewoon echt een paar kids ronlopen daar. Jammer voor spelers als Iniesta, die zich gewoon niet inlaten met zulke vragen of denk je dat ze Iniesta die vraag nooit gesteld hebben?

Nou Xavi, in Nederland kunnen we er ook wat van...

Sinds wanneer is xavi een inwoner van Madrid

Xavi is natuurlijk ook niet objectief. Ik vind ze allebei op hun manier geweldig en kan dus van beiden genieten. Ik stoor me alleen nog wel eens aan dat verongelijkte van Ronaldo.

7 september 2016 om 13:00

En achter de schermen is hij een fantastische persoon, maar Messi dan weer niet. Ibra en Villa zijn wat voorbeelden

7 september 2016 om 13:33

Ibra? Waar heb je het over ibra had problemen met guardiola niet met messi. En villa vind messi de beste speler aller tijden

7 september 2016 om 15:08

Lees eerst zijn biografie voordat je domme dingen uitkraamt, Messi speelde de snitch en kon er niet tegen dat Zlatan ook scoorde. Nu hij veranderd en kan er best tegen, maar destijds zeker niet. Je kan ook de video's zien hoe hij schreeuwt tegen Tello en Cuenca als ze voor zichzelf gingen ipv afgeven aan Leo. En dat van Villa is algemeen bekend, zoek maar op

7 september 2016 om 16:02

Die hoeveelheid informatie is alsnog zo summier als maar zijn kan. Een onderzoek die met zo'n onderbouwing zijn conclusie presenteert wordt 5 rangen gedegradeerd. Zlatan heeft nog niet eens zo heel lang geleden aangegeven dat hij messi een prima mens vind, zal hij dat liegen? Ja heb inderdaad zn boek gelezen. Ik schreeuwde vroeger ook wel eens tegen mn moeder, maakt van mij ook nog niet een slecht mens.

7 september 2016 om 16:03

Onderzoeker*

7 september 2016 om 16:33

Ik heb zijn biografie gelezen ja. En deze passage moet volgens mij niet letterlijk genomen worden. Je merkt duidelijk de frustratie bij zlatan met barcelona. Wat zlatan overigens beweert is nooit bewezen. Guardiola heeft zelf het idee gehad om messi in de spits te zetten dit idee is niet van messi gekomen. Aangezien dit al een aantal keren gebeurd is toen zelfs eto o nog bij barcelona speelde.

7 september 2016 om 18:06

@Dennis Kruijt

Messi heeft welgeteld 1 x in de spits gestaan toen Eto'o er speelde en dat was in een rust wedstrijd.

7 september 2016 om 18:20

Messi heeft in de spits gelopen in de el clasico.

die kijkt alleen door een barca bril je kunt de spelers eigenlijk helemaal niet vergelijken ze staan beide op een andere plek dus op hun vaste plek zijn ze beide de beste ter wereld we hebben gewoon de luxe dat we van deze 2 toppers mogen genieten ronaldo is meer van de acties en messi meer van het passen en dribbelen eigenlijk hele verschillende spelers

Ronaldo is een doelpuntenmachine maar Messi is zonder enig twijfel de betere voetballer. Talent pur sang...

7 september 2016 om 12:17

Cr7 vind ik de afgelopen jaren ook de betere voetballer hoor.

7 september 2016 om 12:28

Begin nou niet deze discussie... zucht..

7 september 2016 om 12:29

Op basis van wat? Dat is gewoon een lie

7 september 2016 om 12:30

Op basis waarvan? Minder assists, minder succesvolle dribbels, minder voor assists, minder kansen gecreeerd.

7 september 2016 om 12:39

Dat is vooral op basis van zijn goals, Ronaldo is een pure afmaker en atleet. Maar Messi is de beter spelmaker, je moet gewoon objectief blijven.

7 september 2016 om 12:40

Daarom wonnen ze ook de finale zonder Ronaldo...

En teams zoals Malmo, Donetsk, Roma en Wolfsburg zijn ook moeilijke tegenstanders in een Champions League eindronde.

7 september 2016 om 12:45

Onzin Ronaldo is meer dan dat zet spelers voor doel zet aanvallen op creerd veel kansen. Met namen op het EK creëerde hij de meeste kansen van alle spelers...

7 september 2016 om 12:48

Je weet dat ronaldo maar 1 hele goede wedstrijd speelde op het ek tegen Hongarije? Terwijl messi elke wedstrijd uitstekend speelde op de copa america, misschien de finale wat minder.. ik vind deze discussie ook gewoon te ver gaan steeds, maar in mijn ogen is er maar 1 de beste..

7 september 2016 om 13:10

Dus zijn ze even goed maar verschillen ze in kwaliteiten toch? Dat mensen deze 2 vergelijken zeg. Totaal andere type voetballers zowel de style als hun karakter. Je zou ze samen in 1 team moeten hebben eigenlijk. Ronaldo op links en Messi op rechts. PSG of Man U?

7 september 2016 om 13:14

Hoezo speelt Ronaldo elk jaar in de CL tegen dezelfde tegenstanders dan? Je praat dus onzin en ook tegen grote clubs is hij belangrijk geweest. Hij scoort al 10 jaar aan de lopende band in de CL en ja hier zitten ook kleinere clubs tussen so what? Hij scoort toch? Messi scoort alleen tegen Topclubs dan?

7 september 2016 om 13:19

Eens, qua stijl totaal andere voetballers. Puur op behaalde resultaten zal C.ronaldo voor mij de betere zijn van deze twee. Dat zal altijd zo blijven totdat Messi het in een andere competetie bij een andere club allemaal ook gaat laten zien.

De speller waar ik met het meest plezier naar heb gekeken is overigens Ronaldinho, dat was echt een genot.

7 september 2016 om 13:42

Waarom scoort Bale niet 3x tegen Wolfsburg, of Benzema? Waarom scoort Benzema niet tegen Roma, waarom scoort Bale niet tegen Roma?

7 september 2016 om 15:17

EK hadden ze nooit gewonnen zonder ronaldo? whahaha je maakt jezelf gewoon belachelijk met je opmerkingen. Ronaldo heeft 1 wedstrijd goed gespeeld en die werd niet eens gewonnen door zijn goals.toen ronaldo op de bank moest zitten tijdens de finale zag je totaal geen verschil. Portugal deed het net zo goed zonder hem.
Beste in de cl is ook een grap die maakt eff 10 goals tegen makkelijke tegenstanders en heeft net als bij de ek een makkelijke loting gehad.
Messi is veel beter dan ronaldo. Ronaldo van man u en sporting kwam nog in de buurt maar deze ronaldo is niks meer dan een ordinaire afmaker. Hij kan zijn mannetje niet voorbij en scoort 1 vrije bal in 1 jaar.
Mensen die ronaldo beter vinden dan messi zijn niet wijs. Messi is gemaakt voor voetbal en teamspel. Ronaldo is niet zo'n teamspeler als messi. Passes als messi kan ronaldo alleen maar van dromen. Zelfde geld voor de dribbles van messi. Daar kan ronaldo ook niet tegenop.
Maar blijf maar vooral in je eigen leugens geloven. Over 20-30 jaar is ronaldo de nieuwe di stefano en messi word bekroond als beste voetballer van deze tijdperk.

7 september 2016 om 16:38

Hoho, omdat ik Ronaldo de beste vindt hoef je mij nog niet niet wijs te noemen. Ik hou van harde werkers, compassie en power. Prachtig om te zien. Daarom geniet meer van Ronaldo dan van Messi, al is Messi een geniale voetballer. Ook heerlijk om naar te kijken.

Maar vergeet niet dat er vele voetballers goed presteren de laatste jaren. Chielini, Modric, Griezemann, Neuer, Robben, Ibrahimovic, Iniesta, Pelle, Aguero, Pogba, Pirlo, Demouge etc etc etc.. Enzovoorts enzovoorts...

Just enjoy the game, het is een geweldig spelletje....

7 september 2016 om 18:17

@Barcastyle

Je bent niet al te snugger he? Van de 7 doelpunten die Portugal op het EK maakte, was Ronaldo bij 6 doelpunten met een doelpunt of assist betrokken. Het enige doelpunt waar hij nuet bij was betrokken was het zondagsschot van Eder, omdat Ronaldo niet speelde. Daarbij heeft Ronaldo de meeste kansen gecreërd op het EK(ruim!) Van alle spelers, de meeste dribbels, meeste schoten op doel en meeste keypasses. Daarbij bestaat er geen makkelijkeloting op een EK. Alle toplanden zitten altijd verspreid en Portugal zou ze logischerwijs allemaal tegen zijn gekomen als deze toplanden niet verloren van tegenstabders waar Portugal dus wel van won. Oh en had Barcelona een moeilijke CL ronde dan? Oh nee ze werden door de eerste de beste tegenstander uitgechakelt. Ronaldo daarentegen niet en scherpte zijn record als all-time knockout fase topscorer weer aa. Oh ja in de knockoutfase CL vind je natuurlijk alleen de kleinste clubs. Was ik bijna vergeten. De sterke clubs doen alleen aan de EL mee, zodat Real onterecht de CL kan winnen. Waarom doe je eigenlijk zoveel moeite om Messi in bescherming te nemen? Hij is je vader niet, betaald je rekeningen niet. Het is werkelijk waar een beetje zielig hoe emotioneel je ervan wordt. Val je misschien op hem?

uiteindelijk moeten we genieten van beide. Besef als ze stoppen wat je hebt meegemaakt elke week geniet je van beide. Wil er niet aan denken als ze stoppen . Allebei fenomenen LEGENDES!!

7 september 2016 om 12:19

Ik kijk al 25 jaar voetbal. Ik vond het zonde toen spelers als Zidane stopten of kunstenaars als Ronaldinho zo kort piekten. Eerlijk gezegd vind ik Ronaldo gewoon de beste afwerker maar zie ik niet in hoe je die man zal missen op een veld. Doet zelden iets magisch.

7 september 2016 om 12:27

Dat is het met Ronaldo. Door zijn veldspel lijkt het soms alsof hij te missen is, maar als hij straks plotseling geblesseerd uitvalt, zul je meteen zijn gemis merken, zowel bij Real Madrid als bij Portugal. Busquets heeft precies hetzelfde. Op het veld soms onopvallend, maar als hij geblesseerd raakt.. O wee

7 september 2016 om 12:45

Real Madrid won wel de CL dankzij de loting en zonder dat Ronaldo uitblonk. Portugal won het EK evenzeer zonder een goede Ronaldo.

Valt Ronaldo weg dan zal er natuurlijk minder gescoord worden maar het veldspel wordt er zeker niet slechter op.

Dan hij er 50 binnenknalt, vooral tegen kleintjes is leuk voor zijn persoonlijke statistieken maar Real Madrid zal evenveel prijzen winnen als hij ermee stopt.

7 september 2016 om 12:47

Klopp,

Ik kan mij vergissen maar volgens mij heeft Portugal 112 minuten lang zonder Cristiano in de EK finale gespeeld en hem gewonnen. Daarnaast heeft Real de Europese Supercup zonder hem gewonnen en staan ze op 6 punten uit 2 wedstrijden. Hoe bedoel je merkt zijn gemis?

7 september 2016 om 12:55

Ja maar heeft wel aandeel gehad in het winnen van het EK. Finale toonde hij een ware leider en gaf hij zoala het gehele toernooi hij de leising nam en zijn team doir zijn coaching leiding geven spelers naar topniveau bracht. En Messi Door gemist penalty boorde hij zijn Land een hoofdprijs door de neus dus ja.

7 september 2016 om 13:43

Zonder Ronaldo had Portugal het EK niet gewonnen. Zonder Ronaldo had Real de CL niet gewonnen.

7 september 2016 om 15:05

Voetbal is een teamsport. Wat was de brijdrage van Ronaldo in de halve finale en finale. Zonder Ramos had Real de CL niet gewonnen. Zonder Pepe had Real de CL niet gewonnen en Portugal het EK niet. Waarom doet iedereen alsof Ronaldo zo'n groot aandeel heeft in die winst?

7 september 2016 om 15:22

Je slaat de plank mis. Ik reageer op de bovengenoemde die zeggen dat Ronaldo een slecht toernooi speelde en zeggen dat Portugal zonder Ronaldo kan. Ja dat kan, men moet niet vergeten dat ze zonder Ronaldo er al uit lagen en dat probeer ik duidelijk te maken. Pepe was de beste, maar je weet nooit of ze zonder hem al eerder uitgeschakeld werden. Portugal stond ook goed als team, waardoor ze verdedigend speelde. Ronaldo scoorde 2x en gaf de assist tegen Hongarije. 3 goals, wat moet je meer doen. Heb je gezien hoeveel pech Portugal heeft gehad en hoe ze die drie doelpunten om hun oren kregen? Om ook nog te scoren in de halve finale en een assist geven. Ja dan ben je een van de belangrijkste. Dus ja opnieuw, zonder Ronaldo hadden ze het EK niet gewonnen.

7 september 2016 om 18:24

@ricardo

Niet eens op reageren joh. Ze kunnen hier niet eens optellen. Portugal scoorde 7 keer op het EK en bij 6 doelpunten was Ronaldo betrokkrn en het enige doelpunt waar hij dat niet bij was, was het schot ban Eder toen Ronaldo niet speelde. Desondanksdat het feitelijk op geen enkele manier aan te tonen is dat Portugal zonder Ronaldo ook de finale had gehaald, geloven deze mensen in hun eigen mening. Ze mogen Ronaldo gewoon niet en xullen dus zelfs overduidelijke feiten aan de kamt gooien. Net als dat Ronaldoop het EK de meeste heefr gecreërd op het EK als in meeste schoten op doel en keypasses en daarbij ook de meeste succesvolle dribbels had. Alle feiten spreken voor hem, maar feiten boeien ignorant people niet.

Ergens zal ik toch blij zijn als deze twee gestopt zijn en deze eeuwig irritante discussie eindelijk kan uitdoven, en dat er dan weer 5/6 spelers per jaar zijn die de Ballon d'or kunnen winnen (neymar, Reus, Pogba, Hazard, Bendtner) zodat de spanning misschien wat meer terug komt.

7 september 2016 om 14:06

Natuurlijk pure onzin dit, Bendtner wint hem dan echt wel elk jaar hoor.

Volkomen met Xavi eens, de enige die Ronaldo beter vinden zijn: Ronaldo fanboys, Real Madrid fans, United fans en heel Portugal. maar vraag iedereen met een beetje voetbalkennis wie de betere is en iedereen zal vertellen dat messi 's werelds beste is. jammer dat niet iedereen het wil accepeteren

7 september 2016 om 12:37

Vindt ronaldo beter en dit jaar vinden alle aanvoerders dat ook want ronaldo wint de ballon dor

7 september 2016 om 12:50

'alle aanvoerders' maakt je hele argument al weer zwak.

7 september 2016 om 12:58

Volkomen met Xavi oneens, de enige die Messi beter vinden zijn: Messi fanboys, Barcelona fans, catelanen en heel Argentinië. maar vraag iedereen met een beetje voetbalkennis wie de betere is en iedereen zal vertellen dat ronaldo 's werelds beste is. jammer dat niet iedereen het wil accepeteren

7 september 2016 om 12:59

Beter vinden Ja. Maar als favoriet...ik word weleens Ronaldo fanboy genoemd. Maar ik vind Messi beter alleen vind ik Ronaldo zijn stijl leuker om naar te kijken. Ik hou meer van die power dan het sierlijke.

Madrid fans zullen veelal Ronaldo kiezen en Barca aanhangers Messi. Neutrale fans zal het haast 50/50 zijn. Ligt gewoon aan stijl en smaak. Iemand dan fanboy van kamp 1 of 2 noemen is zo kinderachtig. Accepteer gewoon iemands voorkeur en voorliefde voor speelstijl.

7 september 2016 om 13:07

Kijk we kunnen natuurlijk best alles accepteren, maar dat slaat gewoon nergens op. Lex Immers is niet zo goed als Ronaldo en Ronaldo is niet zo goed als Messi. Je mag best anders denken en dat ook uitspreken, maar daarmee toon je vooral dat je een gebrek aan voetbalkennis hebt.

Lees het artikel 'lionel Messi is Impossible' van de site 538 eens. Of kijk op andere grote datasites zoals Whoscored en Squawka. Messi is de beste en het verschil is aanzienlijk. Dat neemt niet weg dat Ronaldo niet bij de beste 10 voetballers aller tijden kan horen, maar het is wel een niveautje minder.

Op een gegeven moment zijn we het aantal doelpunten gaan verwarren met hoe goed iemand is, maar dat is niet het hele plaatje. Dan zou je ook moeten stellen dat Gerd Muller beter was dan Cruijff en dat is natuurlijk ook gewoon onzin.

7 september 2016 om 13:09

Je hoeft mij niet te overtuigen dat Messi beter is. Dat gaf ik zelfs toe. Maar dan mag ik wel een voorkeur hebben voor Ronaldo toch? Ik heb ook een voorkeur voor Ado. Maar ze zijn niet de beste, toch kijk ik er liever naar dan PSV of Ajax. Niks met fanboy te maken. dat heet voorkeur.

7 september 2016 om 16:20

Het was niet specifiek naar jou gericht, jij was toevallig de persoon waar ik op reageerde. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, en als jij meer van de kracht van Ronaldo geniet dan van de souplesse van Messi, dan kan ik me dat goed voorstellen.

7 september 2016 om 18:51

Sommige mensen kunnen van jou leren Gtootod

7 september 2016 om 13:09

Ook bij EA Sports vinden ze dat Ronaldo de betere speler is...

7 september 2016 om 13:38

Net alsof ea sports er verstand van heeft. Xd die zeggen ook dat payet beter kan passen dan messinxd

7 september 2016 om 13:47

Waarom is Ronaldo dan verkozen tot Europees beste voetballer? Messi is toch beter?

7 september 2016 om 14:52

Omdat die meer heeft gewonnen

7 september 2016 om 16:48

Oké jij zal het wel weten..

Nee Xavi heeft verstand. Ronaldo is een beest en respect voor zijn drive en gekke goals. tevens is Ronaldo goed waard voor Madrid en Portugal. Maar als we echt moeten gaan kijken naar de Voetballer sorry dan kan echt niemand aan messi tippen die man doet speciale dingen sinds zijn debuut onder Rijkaard laat deze man Jaar in jaar uit zien speciaal te zijn met de mooiste doelpunten de gekste assisten. veel mensen hebben messi nooit in het echt gezien want als je een beetje verstand van voetbal hebt ( wat Xavi wel heeft ) kan je niet anders toegeven dat Messi de allerbeste is. Ik heb Maradonna , Romario Ronaldo Van Basten Gullit Ronaldinhio en de meester Zidane meegemaakt en ik zal nog tal van voetballers vergeten nu maar Messi is absoluut de aller beste voetballer die ik ooit in mijn leven heb gezien. over deze jongemannen ( Messi en ook Ronaldo ) zullen we nog jaren en jaren over praten. Messi finesse en techniek ronaldo Powerhouse

Messi staat ver boven Ronaldo en dat zal ook altijd zo blijven.
De vergelijking was alleen door de media gemaakt en door fanboys maar objectiviteit is dan ver te zoeken. Maar als je dit zegt ben je meteen een Ronaldo "hater" ofzoiets.

Lekker objectief is die Xavi ook he...

Messi heeft meer voetbal in zijn kleine teen dan wat ronaldo ooit aan voetbal heeft laten zien

ronaldo is een uitzonderlijke atletische voetballer met een uitzonderlijk scorend vermogen

messi is spits valse spits buitenspeler middenvelder , hij scoort creëert combineert assisteert en draagt zijn team

het voetbalvermogen , het voetbalverstand en voetbalinzicht is bij messi overduidelijk meer aanwezig dan bij Ronaldo die het meer moet hebben van de fysieke en atletische vermogen om zich te onderscheiden

het zijn twee uitersten maar inzake voetbal is Messi meer voetballer dan ronaldo ooit zal zijn en dat zie elke wedstrijd weer

Vanwege deze discussies zou het ook zo mooi zijn dat er een WK finale waarin ze recht tegenover elkaar staan. De finale die zal beslissen wie de beste van deze supersterren. Wie zal opstaan in de grootste finale van het voetbal? Dat is toch de beste manier om te beslissen wie de beste is, aangezien ze al jaren in het clubvoetbal presteren. Maar de vraag wie nou echt op staat in de allergrootste finale, die vraag is nog steeds niet beantwoord. Maar wat zou het mooi zijn als deze finale er komt

7 september 2016 om 13:02

Lol, als dat ooit gebeurd wordt er gegarandeerd een Hollywood-film over gemaakt

Heel simpel: Haal de doelpunten bij Ronaldo weg en haal de doelpunten bij Messi weg.

Kijk nu wat er overblijft!

Iedereen zegt ook dat de Messi de betere voetballer is maar Ronaldo de betere afmaker... hoe dan? Messi en Ronaldo hebben ongeveer evenveel doelpunten gemaakt sinds Ronaldo bij Madrid zit. Maar de Portugees had ongeveer 3x zo veel schoten nodig! Wie is dan de betere afmaker? Ronaldo schiet 20x per wedstrijd op doel en scoort dan ongeveer 2 doelpunten.

7 september 2016 om 13:06

Aan de ene kant kan ik me vinden in wat je zegt maar aan de andere kant is dat wel een heel vreemd gegeven om de doelpunten weg te halen. Doelpunten maken is toch een heel belangrijk aspect van voetbal en een grote kwaliteit van een voetballer? Haal de passing van Modric weg of de reflexen van Buffon en je zit met 2 waardeloze spelers... Ronaldo is een doelpuntenmaker.

Er is ook niemand die betwist dat Messi een betere middenvelder zou zijn. Hij heeft een betere passing en een beter inzicht met de bal aan de voet. Net zoals Ronaldo andere kwaliteiten bezit. Wie van de 2 de beste is ga ik me niet eens over uitlaten

7 september 2016 om 13:28

Dus mensen kunnen dan ook niet zeggen dat hij de beste voetballer is, toch? Want het spelletje voetbal is meer dan doelpunten maken.

7 september 2016 om 13:51

Ja dat klopt, maar daarom sta je ook met 11 op het veld. Omdat je niet in je eentje alle aspecten van voetbal kan beheren. Messi kan ook niet keepen, maakt dat hem een mindere voetballer dan pakweg Cillessen?

Natuurlijk beheerst Messi meer verschillende aspecten van het voetbal. En veel mensen vinden dat de belangrijkste meetgraad om te bepalen wie de allerbeste is en daar zit wat in. Maar uiteindelijk hangt het af van je standpunt

edit: misschien beheerst Messi niet eens meer verschillende aspecten van het voetbal. Ik denk eerder meer uiteenlopende aspecten. Waardoor hij bijvoorbeeld zowel voorin als op het middenveld uit de voeten kan waar Ronaldo enkel voorin kan spelen. Maar aan de andere kant kan Ronaldo dan weer meer rollen vervullen voorin waar Messi eigenlijk vooral echt tot zijn recht komt als valse spits.

Messi heeft zoals ik zei meer uiteenlopende kwaliteiten waardoor hij ook de aangever kan zijn vanop het middenveld. Ronaldo heeft dan weer meer specifieke kwaliteiten die bij elkaar aansluiten en hem tot een doelpuntenmachine maken. Zoals zijn kracht, positionering, tweevoetigheid, kopspel etc.

Nogmaals, het hangt af van je standpunt en wat jij het belangrijkste vind

Alle Madrid en Ronaldo fans gelijk huilen, boehoe zeg. Xavi is misschien Niet Objectief, maar dit is gewoon een feit. Ronaldo is een doelpunten machine en meer is hij gewoon niet, mensen moeten niet zo overdrijven. Messi is gewoon een betere voetballer en word niet voor niets de beste ooit genoemd en vergeleken met Maradona, Pele, Cruyff. Ronaldo word nooit vergeleken met deze personen, deze discussie hoort niet eens te bestaan.

7 september 2016 om 18:28

Maar Ronaldo wordt wel met Messi vergeleken oftewel direct ook met die voetballers.

Xavi heeft gelijk. Tijd om deze bullshit los te laten. Messi is altijd beter geweest en zal altijd de beste blijven. Mensen die beweren dat Ronaldo beter is dan Messi begrijpen het concept voetbal niet.

7 september 2016 om 12:41

Ronaldo is beter zelfs suarez is betrr die suarez scoort gewoon meer goals en geeft ook niks is 20 assist ofzo alle prijzen die barca gewonneb heeft dit seizoeb komen door suarez messi moet zich weer opnieuw brwijzen dit seizoen vorig seizoen was niet best niets eens bij de top 3 beste europese voetballers

7 september 2016 om 12:49

Gast, leer spellen ofso. Lekker moeilijk man intikkers maken, teams die in dienst van jou spelen. Terwijl messi de ballen krijgt en mensen wat verwachten, zie je Ronaldo alleen maar wachten in scoringsposities tot hij kan scoren dan wil hij de bal of hij wil de bal op een verre afstand van het doel om vervolgens 3 scharen te doen en de bal terug te spelen ahahahahaa

7 september 2016 om 13:08

Messi maakt zeker nooit intikkers volgens mij is Barca afgestemd op Messi moet het naar zien buiten zijn comfort zonde of hij dan ook zo presteert ik geb mijn twijfels.. Ronaldo heeft wel voor verschillende clubs top kunnen presteren....

7 september 2016 om 16:13

@clark je weet wel dat Ronaldo in een super team speelde bij united en dat Real ook gewoon 1 van de beste clubs in europa is. Snap niet zo goed wat je bedoeld leg eens uit

7 september 2016 om 16:50

Ik geef aan dat Ronaldo bij een andere club ook heeft bewezen en Messi niet die durft de uitdaging niet aan.

Xavi heb ik altijd een naar iemand gevonden. Vooral zijn haat naar Real en Ronaldo is triest van hem. Ronaldo is Messi allang voorbij gestreefd. ... Ronaldo heeft vaak speciale magisch momenten.

7 september 2016 om 12:47

Naar iemand ja, mooi verhaal. Heel real zit vol met nare mannen, dat jij Ronaldo al beter vind dan messi zegt ook iets over jou. Je argumenten zouden in de kidsweek krant staan, slaat nergens op.

7 september 2016 om 13:04

Barca zit ook vol nare mannen. Pique. Neymar. Suarez. Alba. Iedere ploeg heeft die. En jij kan iemands mening niet accepteren als die een voorkeur heeft voor Ronaldo. Dat zegt ook iets over jou. En begin niet over kidsweek want de kinderachtige hier... Look in the mirror

7 september 2016 om 13:43

Ronaldo heeft vaak speciale magische momenten en messi niet? 1000den analisten bekijken video's van lionel messi om te kijken of wat hij doet eigenlijk wel kan in dit universum en hoe je dat kan kopieren. Alsjeblieft zeg wat een onzin. Iedereem weet dat messi de man van het onmogelijke is en ronaldo een fantastische atleet. Deze vergelijking was er niet eens geweest als ronaldo niet bij real madrid gevoetbald had. Dan had iedereen gezien dat messi de beste is.

Alles wat Messi gewonnen heeft, heeft Ronaldo ook gewonnen. Alles wat Ronaldo gewonnen heeft, heeft Messi niet gewonnen. Ronaldo heeft prijzen gewonnen met Man united, Real Madrid en Portugal.

Het is een kwestie van smaak, stijl en voorkeur voor een bepaald land of club. Voor beide valt wat te zeggen. En tja Xavi is Xavi.

7 september 2016 om 12:46

Wauw, jij bent ook inderdaad een hema worst. Dit is de grootste neppe quote gewoon, eto o heeft Dit nooit gezegd lol. Maargoed blijven proberen.

7 september 2016 om 13:01

Kan de bron niet meer vinden. Dus ik heb het bericht aangepast. Maakt de quote niet minder waar.

7 september 2016 om 12:47

Behalve dat Messi zijn team naar finale's loodste en Ronaldo waardeloos speelde voor Portugal dan. Jij doet alsof Ronaldo beslissend was, was hij totaal niet. Gewoon 1 van de 11 veldspelers. Ook in de CL was hij niets speciaals.

7 september 2016 om 13:05

Mening:
Behalve dat Messi zijn team naar finale's loodste en Ronaldo waardeloos speelde voor Portugal dan. Jij doet alsof Ronaldo beslissend was, was hij totaal niet. Gewoon 1 van de 11 veldspelers. Ook in de CL was hij niets speciaals

Feit:
Alles wat Messi gewonnen (serieuze prijzen) heeft, heeft Ronaldo ook gewonnen. Alles wat Ronaldo gewonnen heeft, heeft Messi niet gewonnen. Ronaldo heeft prijzen gewonnen met Man united, Real Madrid en Portugal.

7 september 2016 om 13:12

Prijzen zijn team gerelateerd en niet zozeer individueel. Zeker niet in het huidige voetbal.

Cruijff is ook 1 van de beste aller tijden maar heeft nooit een EK of WK gewonnen. Je hebt ook geluk nodig met het team waar je in zit.

Zoals jij redeneert kun je ook zeggen feit: Messi heeft meer individuele gouden ballen gewonnen dan Ronaldo.

7 september 2016 om 13:42

Jammer genoeg is de gouden bal dan weer gebaseerd op meningen en geen feiten.

7 september 2016 om 15:07

Het is een teamsport. Er waren spelers met meer aandeel als Ronaldo in de belangrijkst gewonnen wedstrijden voor zowel Portugal als Real.

Individueel kan je enkel beoordelen op voetbalkwaliteiten.

De acties die Messi heeft gemaakt zijn gewoon ongeëvenaard en daar komt niemand bij in de buurt van deze generatie. Kijk maar eens beelden terug en die zijn er in overvloed. Ronaldo is een machine maar Messi ademt voetbal. Bij Messi heb je echt de "wow" factor als je zijn acties ziet. Bij Ronaldo wat minder. Dat zeg al genoeg

Zou erg raar zijn als Xavi voor Ronaldo zou kiezen.
Elke speler die bij een van de twee gespeeld heeft geeft z,n voorkeur uit met wie hij gespeeld heeft.
Ze zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken maar Ronaldo geef ik de voorkeur nu hij ook een prijs heeft gepakt met een veel minder elftal dan Messi heeft met Argentinie.

7 september 2016 om 16:16

Nee hoor Di Maria heeft ook al toegegeven Messi beter te vinden. Higuain ook dussssssssssss

Ik denk dat Ronaldo de completere voetballer is. Daarmee is Ronaldo de beste maar Messi is beter op de punten waar hij goed in is dan Ronaldo. Bedoel Messi loopt zo'n z'n man voorbij terwijl Ronaldo wat meer moeite heeft. Daarnaast vind ik dat Messi beter is met z'n schot dan Ronaldo. Maar Ronaldo is fysiek een stuk sterker en is beter in de lucht. Daarnaast denk ik ook dat Ronaldo langer door zal gaan dan Messi op topniveau ookal is Messi jonger. Dus Ronaldo is de completere voetballer en een betere sportman maar Messi is beter dan Ronaldo op bepaalde punten.

Moet zeggen dat ik Messi persoonlijk beter vind maar iedereen heeft natuurlijk een eigen voorkeur/mening.

7 september 2016 om 14:24

Ook al zijn deze twee gestopt zal de discussie enkele jaren nog voorkomen. Vooral als ze gestopt zijn wordt er spontaan meer op hun carrière gereflecteerd. Ik heb ook zo m'n eigen mening wie van de twee de betere is, maar ik blijf wel ver weg van de topics tegenwoordig.

Ik snap xavi wel ivm zijn ploegmaat en oude club. Voor mij simpel is verschil tussen messi en ronaldo. Laatste 2 jaren is cristiano ronaldo beter dan messi. Messi heeft 2 geweldige voorin met Suarez en Neymar dan zie je Messi lijkt minder. Bij ronaldo zie je vaker bij real madrid dan bijv. benzema of bale. Als neymar en Suarez speelde niet bij Barcelona dan denk ik meer aan messi net als met Cristiano ronaldo bij real madrid. Cristiano ronaldo is bijna alles kan is wel meer complete voetballer dan bij messi ontbreekt is kopbal en verder is hij beter in spelmaker dan cristiano ronaldo. Maar scoringsvermogen is cristiano ronaldo beter dan Messi. Dat is het verschil.

@mars81 snap je zin niet maar ik denk dat jij nooit Messi in het echt heb zien spelen. en heel veel mensen hebben dat niet alleen van TV. Maar geloof mij nou maar ik dacht dat Zidane top was zo sterk techniek overzicht maar messi gaat daar gewoon overeen super goeie voetballer gewoon Compleet

Iedereen weet wie de beste is. Zelfs de Barca haters, Real lovers en Portugesen weten diep in hun hart donders goed wie de echt voetballer pur sang is...

Je kan veel zeggen maar er zijn juist 2 dingen waar Messi zeker niet beter is dan C Ronaldo en dat is fysiek en mentaal. Fysiek lijkt mij geen verdere toelichting nodig, mentaal.....je verliest een finale en wil niet meer voor je land uitkomen of je bent zo verbeten dat je 12 jaar na een verloren finale alsnog een hoofdprijs wint. Xavi, goede voetballer, lachwekkend en triest in zijn commentaar.

Wat een onzin. Ronaldo heeft gewoon drie Gouden Ballen gewonnen en zijn 4e komt eraan.
Dus de vergelijking wordt wel degelijk gemaakt door mensen buiten Madrid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren