Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Strootman baalt behoorlijk: ‘Dit puntverlies reken ik mezelf aan’

Laatste update:

Kevin Strootman was dinsdagavond ongewild debet aan de 1-1 remise die Nederland neerzette op bezoek bij Zweden. Het WK-kwalificatieduel in Solna kwam op gang door een onoplettendheid van de middenvelder, die Marcus Berg in staat stelde te scoren. Strootman had er na afloop flink de balen van dat hij een negatieve rol speelde.

/

“Het is een ongelooflijke blunder, ik weet niet wat ik daar deed”, sprak Strootman teleurgesteld bij de NOS na het duel in de Friends Arena. “Ik ben in mijn eentje verantwoordelijk voor het feit dat we twee punten hebben verloren en ik reken mezelf dit puntverlies aan. Het maakt niet uit wat ik dacht, ik moet gewoon die bal daar wegschieten. Normaal gebeurt het mij nooit, nu doe ik het ons team aan.”

Gelukkig voor Strootman maakte Wesley Sneijder wel 1-1. Bijna had Oranje ook nog gewonnen, maar een rake kopbal van Bas Dost werd ten onrechte afgekeurd door de scheidsrechter. “Het is niet aan mij om over fouten van anderen te praten. Ik heb genoeg aan mijn eigen fout. Verder heb ik niet zoveel over deze wedstrijd te zeggen”, sipte Strootman.

Kevin Strootman haalt normaliter altijd een ruime voldoende in Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oh wat speelde je slecht. Kop omhoog en naar de volgende wedstrijd Kevin!

6 september 2016 om 23:47

Strootman was erg slecht, op de blunder na had hij weinig goede momenten. Speelde samen met Klaassen verstoppertje, ze waren daar erg goed in want bij vlagen vergat je dat ze meededen. Verdediging op Janmaat na was sterk, dat biedt hoop. NL speelde weer eens goed, en ik geef Blind het voordeel vd twijfel mbt kwalificeren

6 september 2016 om 23:50

Klaassen is de beste verstopper uit Nederland, komt 2 a 3 keer goed voor het doel of schiet een penal binnen, maar ik vind hem echt dramatisch. Ik zou zelf altijd eerder Pröpper opstellen

6 september 2016 om 23:51

Op de blunder na? De blunder was toch wel echt z'n slechtste moment. :P

6 september 2016 om 23:52

Op de blunder na had hij weinig goede momenten? Dus jij vond de blunder een goed moment?

6 september 2016 om 23:54

Hahaha dat staat er idd verkeerd.

7 september 2016 om 00:19

Klaassen ? Die zat vandaag overal goed tussen , kwam heel vaak in de zestien , en hij had ook de meeste kansen , tuurlijk het is geen opvallende speler maar als hij de bal heeft doet hij er meestal altijd wel iets goeds mee , tuurlijk dit kan je niet vergelijken maar kijk nou zo'n promes die de hele tijd aan de bal is en er niks mee doet , heeft een keer een goede voorzet gegeven en meer dan ook niet.

7 september 2016 om 00:22

@joey91

Wie vandaag beweerd dat Klaassen zich verstopte heeft gewoon bijzonder slecht gekeken of het spel niet begrepen. Die jongen heeft ontzettend veel ballen veroverd, veel duels gewonnen en zijn ballen kwamen bij ploeggenoten.

Maar goed, het blijft toch moeilijk te accepteren dat Davy Klaassen het prima deed aangezien hij nog altijd voor Ajax uitkomt. En aangezien Veltman vandaag niet speelde moest er natuurlijk kritiek komen op de enige spelende Ajacied. Want iedere Ajacied die in Oranje speelt is er immers 1 teveel volgens sommige, die zelfs in de aanloop naar Zweden uit bereid waren hele opstellingen te fantaseren zonder Sneijder en Blind om zelfs ook maar geen oud-Ajacied te gebruiken. Ze mogen blijven hopen, maar na vandaag zal ook Blind gezien hebben dat als Klaassen de laatste van de 3 op het middenveld was die in aanmerking komt om gepasseerd te worden.

7 september 2016 om 01:40

Ik heb Strootman anders wel 2 hele goeie ballen zien geven waar normaal gesproken als Robben er was. Of andere fatsoenlijke speler, wellicht een doelpunt had kunnen opleveren.

7 september 2016 om 06:58

Hj speelde wel goed, alleen had die r wel een in mogen schieten

7 september 2016 om 07:30

Eens, Klaassen speelde een goede wedstrijd, had alleen moeten scoren. Maar zeker vergeleken met Wijnaldum was het behoorlijk wat hij liet zien. Krijgt ook niet voor niets een hoog cijfer.

7 september 2016 om 07:56

Amen. Vooral ook het punt dat de ballen altijd bij teamgenoten aankwamen en vooruit.

7 september 2016 om 08:15

Ik heb duidelijk een goede Klaassen gezien. Veel aanvallende acties, aanspeelbaar zijn in de 16, hij heeft zich nimmer verstopt. Willems was op een paar goede voorzetten na erg slecht vorige week, die moet gewoon banken vanaf nu. Als Pröpper er in zou moeten, dan niet ten koste van Klaassen (op basis van zijn spel gisteren), maar ten koste van Wijnaldum. Die speelde wat meer verstoppertje.

7 september 2016 om 08:58

Op zn blunder na vond ik hem helemaal niet zo heel slecht
Twee mooie lobballetjes om een speler een op een te zetten
Dan is het gewoon heel zonde dat je dan zon fout maakt

7 september 2016 om 10:24

Echt belachelijk, Klaassen speelde gewoon goed. Het is voor sommige hier altijd de schuld van de Ajacieden. Maar ik vind het prima, ga maar lekker een Nederlandselftal opstellen zonder spelers met een Ajax verleden.
Je ziet in de laatste twee wedstijden hoe de psv'ers Bruma en Stootman het gedaan hebben. En Zoet op goal heeft ook niets extra's gebracht.

En Blind probeert echt wel de beste 11 spelers op te stellen. Die kijkt echt niet of ze ooit voor Ajax, Psv of Feijenoord hebben gespeeld. Denk je niet dat die ook gewoon liever wint. Zet jullie anti Ajax bril eens af.

6 september 2016 om 23:51

Hij heeft toch zeker twee keer een fantastische bal over de verdediging gelegd, waardoor eerst Klaassen en toen Dost één op één kwamen te staan. Qua passing en duels vond ik Strootman op twee momenten na verder goed spelen.

6 september 2016 om 23:52

Een op een, mijn excuses, 't blijft een mobiele app.

7 september 2016 om 08:09

Kan hij gister wel voldoende gespeeld hebben maar ik vind Propper beter

Zo slecht uitverdedigd, ros die bal gewoon weg man. En wat worden we genaaid door de scheidsrechter...

6 september 2016 om 23:56

Of hij speelt nog beter gewoon Janmaat in, die hartstikke vrij naast hem stond.

Een blunder? Ja. In je eentje debet aan het verlies van de punten? Nee. Je weet nooit hoe het was geweest als de 0-0 daar was gebleven. Dan had Zweden wellicht aangezet in de tweede helft, in plaats van verdedigen en counteren om die 1-0 over de streept te trekken. Alle spelers die hun kansen misten zijn evengoed debet aan deze remise. Om het over die (...) scheids maar niet te hebben.

maak niet uit. strootman is buiten deze blunder zeer belangrijk voor de middenveld. de aanvallers mogen echt afgerekend worden, vooral dost had zijn schot moeten afmaken. maar ik had liever de jong gezien ipv dost, want hij heeft nog veel meer bewezen dat hij de beste spits was in eredivisie, maar waarom mag hij niet spelen?
propper mag ook voortaan speeltijd krijgen, want hij had misschien nog een verschil kan maken.
dus blind mag echt zijn ontslag gaan indienen.

7 september 2016 om 06:44

Vopgens mij heb ik dan liever Dost, de Jong is voor de eredivisie natuurlijk een topspeler, maar zowel bij clubs in het buitenland als bij oranje ben ik niet zo van hem onder de indruk.

Waarom niet gewoon Pröpper in het middenveld?

7 september 2016 om 00:07

Eens, maar dan voor Klaassen, niet voor Strootman. Strootman wordt nog sterker en doet veel controlerend werk. Dit creert meer ruimte voor Wijnaldum en Pröpper/klaassen om naar voren te gaan.

7 september 2016 om 00:08

Omdat Klaassen er op de training 3 in schiet. Een andere reden kan ik niet verzinnen.
Ik had Propper ook in de basis gezet. Naast Strootman en dan lekker inschuiven op het middenveld. Daar heeft hij genoeg loop vermogen voor.

7 september 2016 om 01:00

Omdat Klaassen beter dan Wijnaldum kan opduiken achter de spits. En dat is wel nodig met een spits als Janssen die constant in de bal komt. Anders staat er niemand voor de goal op het moment dat er een voorzet komt. Klaassen speelde ook gewoon goed vandaag. Propper had je voor Wijnaldum kunnen doen, maar normaal speelt Gini ook wel beter dan dit. Het middenveld stond gewoon prima vind ik.

7 september 2016 om 11:52

Ja, dit denk ik ook. Propper is nog geen afmaker, in ieder geval nog niet zoals Klaassen. Ik denk echter dat Propper wel beter mensen in stelling kan brengen en wat meer creativiteit biedt dan Klaassen.

Is zoals martijnr12 denk ik echt de overweging, wil je een speler opstellen die kan scoren, of een speler die juist anderen laat scoren. Met onze huidige voorhoede (zeker zonder Robben) zou ik echter voor het eerste kiezen..

7 september 2016 om 00:26

Zeker geen verkeerd idee, zetten we Wijnaldum lekker op de bank.

7 september 2016 om 01:40

Omdat klaassen ondanks wat alle Ajax haters hier ook zeggen gewoon beter is dan Propper.
Alle statistieken wijzen dat uit.
Maar omdat hij voor Ajax speelt is alle realiteitszin helemaal verdwenen bij de meeste hier.
Hahahaha te triest voor woorden.

Gvd en terecht ook Kevin. Ben een grote fan van hem en juist daarom is dit pijnlijk. Gewoon niet des Strootman om zo dom de fout in te gaan.

Kevin is een bepalende schakel in dit elftal. Alleen moet hij nog zijn draai vinden.

Zijn actie is wel typerend. Ros die bal weg! Waarom per se de voetballende oplossing in zo een hoog druk moment? Het kan de beste overkomen, maar niet meer doen.

Blind moet Klaassen saneren. Zo Oranje-onwaardig. Wat moet je met zo een spookvoetballer. Op het hoogste niveau is het opstellen van zo een speler, op zo een belangrijke positie, niet te permitteren luxe. Tenzij je Inzaghi of Elber heet. Dan kan je blijven staan. Je hebt een bijtertje/treiteraar ofwel een harde man nodig op het middenveld. Niet een schoonzus maar een vieze oom. Wie is Klaassen man? Wie is hij om op het middenveld van Oranje te staan?

7 september 2016 om 00:52

Je spreekt jezelf een beetje tegen. Strootman kan een bepalende schakel worden, maar op dit moment brengt hij dat nog niet. Maar dat gaat wel goed komen. Maar om Klaassen nu helemaal af te kraken snap ik niet. De afwerking was niet gelukkig vandaag, maar hij was zeker niet een van de slechtste spelers. Wijnaldum zou wat mij betreft prima vervangen kunnen worden door Propper.

7 september 2016 om 01:10

Misschien is mijn verwoording ietwat ongelukkig.

Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat een fitte Strootman met wedstrijd ritme zulke ongein niet uithaalt. Hij heeft, zoals we weten, ernstige blessure(s) achter de rug en is niet geheel fit. Daarom kunnen zulke blunders vaker voorkomen (door onzekerheid en gebrek aan routine). Over paar weken is hij zoals de oude. De beste controleur met gigantisch veel gevoel voor kantelingen en dieptepasses. In een 4-3-3 systeem onmisbaar dus. Conclusie; bij Strootman kan je zijn fouten zien als incident.

Over Klaassen ben ik het echt niet mee eens. Ik probeer positieve dingen uit die jongen te halen. Oké, bij Ajax ben je efficient met goals (een aanzienlijk deel uit penalty's). Echter, je hebt veel en veel meer nodig om basisklant te zijn voor Oranje. Sorry. Hij mist de felheid en aanwezigheid op Europees niveau. Hij is te traag en onkundig daarvoor. Liever een meer beweeglijke middenvelder die zich constant aanbiedt. Iemand die de diepte opzoekt. 'balletje breed'-middenvelders heeft Oranje dozijnen van.

Ik vind het een beetje opportunistisch om Strootman nu gelijk te slachtofferen. Die jongen mist ook nog speelritme en was vandaag gewoon erg ongelukkig in zijn acties. Ik zag trouwens Hendrix invallen tegen Griekenland ... dat was ook niet echt een succes te noemen (hoewel Hendrix zijn uitverkiezing zonder twijfel verdiende). En zoveel defensief ingestelde spelers zijn er ook weer niet voorhanden op het middenveld. Bazoer die wel opgeroepen was is ook totaal geen optie in de huidige vorm en is evenals Hendrix sowieso niet beter.

Het was erg zuur, maar ik zou tegen Wit-Rusland en Frankrijk niet teveel aan het concept veranderen. De rechtsback positie in de gaten houden, want Janmaat was defensief begin tweede helft wel erg kwetsbaar. Tegen Wit-Rusland niet zo'n probleem maar tegen Frankrijk wel. Bruma was onzeker, maar een paar dagen na het duel met Griekenland valt daar ergens wel begrip voor op te brengen. Hij ging vandaag toch een aantal duels in waarin hij aantoonde het wel te hebben.

Als we gewoon winnen van Wit-Rusland en een punt tegen Frankrijk halen dan liggen nog op schema. Ik heb er na vandaag wel vertrouwen in dat het mogelijk moet zijn.

7 september 2016 om 01:01

Misschien maar goed dat deze fout door strootman werd gemaakt(had natuurlijk het liefst gezien dat er geen fout werd gemaakt), want hij is denk ik de enige speler die genoeg goodwil heeft om nu niet volledig afgebrand te worden.

Edit: sorry, perongeluk als reactie op jou gedaan, was als los bericht bedoeld.

Ik weet dat Strootman een van de hoofdredenen is dat we hebben gelijkgespeeld maar wat is het toch een fantastisch persoon. In plaats van de schuld bij het team te leggen gewoon lekker de hand in eigen boezem steken, jij verprutst het dus jij neemt de schuld op je, heerlijk om te zien. Kunnen voetballers als bazoer nog een voorbeeld aan nemen waar het altijd aan alles en iedereen ligt behalve henzelf.

7 september 2016 om 02:42

Sorry hoor elpollo.
Ik vindt Strootman ook de ideale cvm voor Oranje op dit moment. Ondanks dat hij minder speelde vandaag. Hij is weer op de weg terug en zal alleen maar weer beter worden.

Maar een fantastisch persoon omdat hij de schuld bij zichzelf legt? Het zou niet zo zijn. Potverdorrie, dat was een oerdomme fout en als een speler die zo'n fout maakt de ballen zou hebben gehad om niet de verantwoordelijkheid van die fout op zichzelf te leggen, dan zou die nooit meer in Oranje moeten spelen.

7 september 2016 om 07:46

9 van de 10 spelers zouden de schuld niet bij zich zelf zoeken omdat hun ego daar te groot voor is...daarom vind ik het ook klasse van Strootman dat hij dit zegt

7 september 2016 om 18:12

Precies wat bommelinoranje zegt, tuurlijk hoort het ook zo maar helaas zie je het tegenwoordig bijna nooit meer.

7 september 2016 om 20:17

Het is juist misselijkmakend van 'em. 2 jaar niet gespeeld en meteen weer bezig met sichselbst wichtig machen. Wat een misplaatste arrogantie, echt een kapsonesleijer. Een Jan Wouters en een Ronald Koeman zouden 'em vroeger echt 3 meter de lucht in getrapt hebben en gezegd hebben: en nou ga jij zitten en gewoon je smoel houden, verwaand mannetje.

Helaas heb ik de wedstrijd niet kunnen zien vanwege het tijdverschil (san Francisco), maar ik heb het gevoel dat het middenveld zeker niet slecht is voor de komende kwalificatieperiode of 2 jaar
Met middenvelders zoals Strootman, Wijnaldum, Klaassen, Propper en Sneijder, heb je spelers met WK ervaring en in hun prime

Het is zonde dat hij een foutje heeft gemaakt, maar gelukkig zijn we allemaal mensen
Als je tegen Zweden 4 punten haalt (en Frankrijk 2 of 4) en de rest win je, dan kwalificeert Nederland zich normaliter

7 september 2016 om 06:53

Ik vraag me toch af of ze van Frankrijk kunnen winnen, ze spelen goed en hadden gisteren zeker moeten winnen dus de rest van de landen zijn geen probleem, als ze zo doorgaan uiteraard, maar directe plaatsing word een hele klus hoor

Strootman de hoop van het land, omhoog geschreven speler. Bevestigde het gister weer. Geforceerd de grote speler uithangen. En door wie komt het dat deze jongen denkt hij de vedette van het elftal is??? Door het volk die op grond van niets deze jongen op handen dragen. Vraag me af hoelang dit zo door gaat.

Ik heb het interview gezien. Hij wist zich geen raad en had het er heel moeilijk mee. Laten we eerlijk zijn, het was een vreselijk domme fout, maar we hebben echt genoeg kansen gehad om te winnen. Op deze manier komt het wel goed. Frankrijk heeft ook niet gewonnen in Wit Rusland. Heus, daar zijn ze echt niet blij mee. Laten we ook eens kijken naar het volle glas want we hebben best aardig gespeeld.

Onvoorstelbaar hoe meneertje liep te schutteren waardoor je weer eens een doelpunt weggeeft. Leek wel een amateur in de 7e klasse van fc schubbekutteveen 39. Zo zonde.

Natuurlijk was het een vreemde actie van Strootman maar daar staat tegenover dat er meer dan voldoende tijd was om er wat aan te doen en alsnog te winnen. Cruyff zei altijd dat je er 1 meer moest maken dan je tegenstander om te winnen. Alleen Snijder haalde een ruime voldoende.

7 september 2016 om 08:21

Absoluut waar. Genoeg kansen gehad ook. Kwaliteit van afmaken was ook belabberd.

Ik had liever Propper gezien in plaats van Strootman. Strootman is nog steeds uit vorm.

7 september 2016 om 09:42

Ik zie liever Propper voor Wijnaldum. Wijnaldum speelde verstoppertje. Ik had echt zo'n oja momentje hij staat ook nog in het veld.

7 september 2016 om 20:14

Ik heb Strootman liever helemaal niet....

Het is opvallend hoe mild Strootman behandeld wordt in de media na die dwaze, dramatische balbehandeling. Ik zal geen namen noemen maar er zijn een paar spelers die totaal afgemaakt zouden worden voor zoiets. En Strootman heeft niet genoeg interlands of geschiedenis in het Nederlands elftal om al veel krediet opgebouwd te hebben.

Ik ben ook PSV supporter en vond Klaassen ook goed spelen en Propper of Wijnaldum er wel of niet in is denk ik afhankelijk hoe je speelt en het middenveld neer zet.
Willems moet er zeker niet in, ik zie liever van Aanhold of Haps / Blind linksback.
Verder denk ik dat een systeem 442 beter is.

Strootman rekent het zichzelf aan? Weer zo'n zelfoverschatte reactie van die arrogante vent: Vreselijk mannetje is dat toch. Heeft niks maar dan ook cht helemaal níks in Oranje te zoeken. Blind is op die positie veel beter. Strootman is drama en heeft een draaicirkel van een tractor. Wat moet je met Strootman als je Blind, Hendrix en Riedewald hebt en Fosu Mensah kunt hebben?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren