Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Halst: ‘We moeten nog zien of Ziyech het aankan bij Ajax’

Laatste update:

Jan van Halst is er niet van overtuigd dat Hakim Ziyech gaat slagen bij Ajax. De technisch en commercieel directeur van FC Twente verkocht de aanvallende middenvelder onlangs voor elf miljoen euro, maar moet nog maar zien of de international van Marokko het gaat maken in de Amsterdam ArenA.

/

“We moeten nog zien of hij het aankan bij Ajax. Dat is geen wet, ook niet als je zo goed bent. We hebben het al over karakters gehad en Ziyech heeft soms wel wat moeite met wat hem niet aanstaat in zijn omgeving. Ik houd wel van zo'n straatschoffie. Maar bij Ajax moet je een tandje bijschakelen”, aldus Van Halst in het praatprogramma Rondo van Ziggo Sport.

De oud-middenvelder vertelt dat hij Ziyech ook aan andere clubs had kunnen verkopen, maar dat het bod van Ajax simpelweg het best was. “Wat ik wel grappig vond: hij heeft zijn eigen mening. Die club wel, die club niet. We hebben zo ook met Celta de Vigo gesproken. Alleen boden zij het salaris dat hij bij Twente al had. Ik zat toen aan tafel en heb na vijf minuten maar gezegd: laten we maar weggaan.”

Van Halst had naar eigen zeggen vooral contact met tussenpersonen van clubs en ook Sevilla meldde zich, maar de vereniging uit Andalusië bracht geen bod uit. “AS Roma heeft wel een bod gedaan. En die elf miljoen van Ajax? Dat valt misschien tegen als je kijkt naar zijn kwaliteiten en het vergelijkt met Arek Milik. Maar we hoefden niet te verkopen, hè. Er zat niet meer in, niks.”

Had Jan van Halst met een transfer van Hakim Ziyech meer kunnen verdienen voor FC Twente?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kijkend naar de kwaliteiten van Ziyech dan mag er geen probleem ontstaan en gaat hij 100% slagen. Er zijn volgens mij echter twee punten van aandacht:
1) Zet hem op zijn beste positie. Als hij linksbuiten wordt gezet kan je die 11 miljoen net zo goed aan mij geven.
2) Het 'lastige' karakter van deze jongen. Hij is geen 13 in een dozijn, en Ajax heeft altijd wat moeite om dat soort jongens in het gareel te houden...

5 september 2016 om 09:55

Ziyech heeft helemaal geen lastig karakter. Ziyech is een gevoelsspeler. Als je hem op de juiste positie een kans geeft. Gaat hij dit belonen met goed voetbal. Je hoeft tegen ziyech niet te zeggen wat hij moet doen. Ziyech weet dat hij bij ajax meer moet verdedigen. En dan doet hij dit. Ziyech is alleen lastig omdat hij een Marokkaanse jongen is. Het is gewoon een jongen die nee durft te zeggen

5 september 2016 om 10:50

Ziyech geen lastig karakter? Hij heeft bij Heerenveen persoonlijke begeleiding nodig gehad om op de juiste koers te blijven en prof te worden. Was als jonge jongen al lastig en heeft zowel bij Heerenveen en Twente met woorden en houding aangetoond dat dit er nooithelemaal uitgegaan is.

5 september 2016 om 11:07

@delanorobert Hij heeft bij Heerenveen aangetoond dat hij niet de makkelijkste was en bij Twente speelde het team in dienst van hem. Ik moet het nog zien of hij slaagt bij Ajax. Ik denk dat hij moeite zal hebben en het zou me niks verbazen als we een Sulejmani 2 hebben. daarover was ook iedereen het eens dat hij zou gaan presteren en dat het een zekerheidje was, alleen vergeten de meeste mensen dat.

5 september 2016 om 11:12

Kap eens met dat papegaaien gedrag. Iedereen praat maar elkaar na. Als je persoonlijke begeleiding krijgt betekent dit niet dat je meteen lastig bent. Wat is de definitie van lastig. Het klopt dat hij niet op zijn mond is gevallen en bij interviews gewoon de waarheid durft te zeggen. Het klopt dat hij duidelijk weet wat hij wilt en zijn toekomst pad zelf uitstippelt. Dat zie je ook aan zijn transfer naar Ajax. Hij had mogelijk al veel eerder naar het buitenland gekund en meer geld kunnen verdienden dan hij nu doet. Het klopt dat hij een grote eergevoel heeft, dat zie je dat hij eigenlijk voor Nederland had willen uitkomen, maar uit eergevoel toch voor Marokko kiest omdat hij vindt dat Blind niet netjes met hem is omgegaan. Maakt hem dit allemaal een lastige jongen? Ik vind van niet. Liever zo een speler, dan de dertien in een dozijn spelers die er nu bij Ajax rondlopen.

5 september 2016 om 11:36

Taoufik007, dus je zou het ook prima vinden wanneer hij medespelers afvalt, of spelers op het veld compleet negeert? En daarbij ook de taken niet vervult die hem opgedragen wordt?

Er is geen definitie van lastig, maar ondanks zijn geweldige kwaliteiten heeft hij ook wel wat smetjes. In samenvattingen zie je niet alles, maar ik heb me als Twentenaar veel wedstrijden ontzettend zitten ergeren. Maar anderszijds kon die ergernis in no-time omslaan in vreugde als hij plotseling weer iets subliems deed.

5 september 2016 om 12:10

Is het medespelers afvallen of juist prikkelen. Sorry maar je mag elkaar ook wel af en toe de waarheid vertellen. Of dat publiekelijk moet is natuurlijk de vraag. Ik zou het persoonlijk intern doen. Vergeet niet dat hij ook spelers van Twente beter heeft laten spelen. Ik ben zeer benieuwd hoe Twente het zonder hem zal doen. persoonlijk zie ik liever een speler met 'smetjes' maar die het wel laat zien op het veld.

5 september 2016 om 12:30

Gevoelsmens ?
Iedergeval niet voor zijn oude clubs en medespelers.
Zijn bijnaam is Remie, zegt genoeg volgende mij.

5 september 2016 om 12:54

Het is een aparte. Hij is niet als sommige andere Marokkaanse voetballers in ieder geval. Niet meteen na 2 goede potjes voor 't grote geld weg willen en dan met veel etteren onder je contract zien uit te komen.
Maar dat hij zich zo liet leiden door 1 man met als wens om voor Nederland te spelen en dan maar voor Marokko te kiezen zal ik nooit begrijpen. Om zoiets kinderachtigs. Dat zijn wel momenten dat ik denk, dan ben je niet goed snik. Een passant als Blind je toekomst keuze op gaan bepalen.

Maar als ik zie hoe hij zich bij Twente heeft laten zien, bij een club waar het heel onrustig was en hij gewoon z'n ding bleef doen, dat vind ik knap en toont dat hij wel karakter heeft.

Ik geloof ook niet dat het een makkelijk karakter is. En nee zeggen op z'n tijd, of direct en eerlijk zijn is weinig mis mee, maar wel als je nooit bereid bent om ergens in 't midden uit te komen, want dat is vaak wat er mis gaat. Je komt in een impasse waar je niet meer uitkomt. Dus nee zeggen is leuk, maar kan een situatie ook onmogelijk maken. Of als je altijd maar eerlijk bent en iemand zit af te zeiken, schiet je ook weinig mee op. Ik ken 'm verder niet goeg genoeg, maar ik vind 't een aparte vogel.

En je nooit op pers conferenties laten zien en z'n opstelling soms naar de media / fans toe vond ik alles behalve professioneel.

We zullen wel zien. Bosz is wel de juiste man denk voor hem. Ook een beetje een rustige eenling altijd. Dus die zal 'm wel begrijpen. En 'm dan goed gebruiken en niet als linksbuiten, dan kan 't mooi worden.
Maar ik zie 't nog net zo goed helemaal mis gaan eerlijk gezegd. De tijd zal 't leren.

5 september 2016 om 13:17

Taoufik007, wanneer je je medespelers wil prikkelen, dan moet je ook opbouwende kritiek kunnen geven. Zeker als aanvoerder (zoals hij was). Het negeren van spelers is allesbehalve dat.
Een speler met smetjes hoeft per definitie niet verkeerd te zijn op het veld, maar een speler moet wel inzien dat er naast een eigenbelang ook een teambelang is.
Of hij spelers zoals je zegt beter heeft laten spelen, dat vraag ik mij ten zeerste af. Ik denk eigenlijk dat wat dat betreft Cabral de enige was. Wel heeft hij er met zijn assist voor gezorgd dat spelers in de mogelijkheid kwamen tot scoren.

5 september 2016 om 13:28

jij snapt het, zijn ego kan hem in de weg gaan zitten bij ajax. Hij moet minder alleen doen en mee gaan verdedigen.

5 september 2016 om 13:31

in de voorbereiding liep hij zonder te kijken holscher zo voorbij om een corner te nemen die holscher wou gaan nemen. Nee dat is niet prikkelen, dat is kinderachtig en je meer voelen. Hij is egoistisch en is niet met mede spelers bezig, cabral kon hij goed mee en unal. Hij keek niet om naar de rest. Assist gaf hij wel

6 september 2016 om 07:48

@taoufik007
Ten eerste vind ik Ziyech een buitengewoon goed talent/voetballer.
Eentje die mij vaak vreugde gaf met zijn spel.
Maar ik moet Janssen Joenite 100% gelijk geven.
Je eigen (jeugd) spelertjes uitkafferen en verrot schelden omdat zij minder kwaliteiten hebben doe je niet als aanvoerder, wat hij toen was!
Zelf geen meter voor een ander lopen maar wel eisen dat ze de kastanjes voor jou uit het vuur halen brengt ook irritatie met zich mee.
Gelukkig had Ziyech zich na enkele goede gesprekken naa de winterstop zich meer als teamspeler opgesteld ipv van zijn one-man shows.
Was leuk voor zijn eigen statestieken maar toen hij dat overboord (deels) gooide begon Twente pas te draaien (van stijf onderaan voor de winterstop tot bijna linker rijtje na de winterstop).

5 september 2016 om 12:27

Kijkend naar de kwaliteiten? Zijn kwaliteiten zijn over het algemeen mooie steekpasses geven en scoren toch? Maar daar heeft hij bij Twente ruimte voor nodig, wat ie minder gaat krijgen bij Ajax. Dus je kan niet echt zeggen: ''kijkend naar de kwaliteiten van Ziyech dan mag er geen probleem ontstaan'' Want het gaat om verschillende situaties. Kwaliteiten bij de ene club kan je misschien moeilijker laten zien bij een andere club, ondanks dat het dezelfde kwaliteiten zijn.

Daarnaast, misschien was het geen toeval dat er toch niet zoveel interesse voor hem was afgelopen transferperiode, als vooraf voorspeld werd. Hij zou moeiteloos met de Europese subtop meekunnen las ik hier? Waarom heeft niemand hem dan opgehaald? Juist, de scouts in Europa hebben er geen verstand van, en de gemiddelde gebruiker van voetbalzone (waarvan het merendeel alleen de samenvattingen kijkt heb ik het idee) natuurlijk wel.

5 september 2016 om 12:44

Wat ik niet begrijp is dat ze nu Ziyech gehaald hebben terwijl ze Sinkgraven al in huis hadden. Bij Heerenveen was Sinkgraven de opvolger van Ziyech (ziyech stond in de pikorde boven Sinkgraven). Hij begon zich echter pas net te ontwikkelen en is veel te vroeg gehaald door Ajax (mogelijk mismanagement). Nu halen ze alsnog Ziyech die zich al bewezen heeft. Met andere woorden, we halen een shitload aan middenvelders in de hoop dat het ergens een keer gaat lopen. Tuurlijk is Ziyech creatief, maar dat is/was Sinkgraven ook. Het zou best eens kunnen dat wanneer ze deze jongen in een "dwangbuis" stoppen, hij helemaal niet uit de verf komt en het een faliekante miskoop blijkt te zijn geweest. De tijd zal het uit moeten wijzen...

Het lijkt me op het eerste oog een zekerheidje maar je weet het nooit.

Er zijn genoeg spelers die het bij de ene club geweldig doen en na een transfer geen pepernooit meer raken, zie Fernando Torres bijvoorbeeld, bij Liverpool de beste spits ter wereld, gaat vervolgens naar Chelsea en raakt helemaal niks meer. I

Ik denk dat het met de kwaliteiten van Ziyech wel meer dan goed zit maar we gaan nu zien of hij ook kan presteren onder druk én in een team dat niet meer alleen om hem draait, ik ben benieuwd!

5 september 2016 om 10:20

Inderdaad, een speler moet passen binnen een team. Maar buiten dat om is het toch ook heel anders spelen bij een Twente, AZ, Utrecht dan bij een Ajax. Zat spelers die wisten uit te blinken bij hun teams buiten de top 3 hadden het vervolgens moeilijk.

Je krijgt ineens druk, je moet je meer aanpassen aan de manier van spelen.

Ik ben er ook nog lang niet zo van overtuigd dat dit een succes verhaal gaat worden.

5 september 2016 om 10:35

Torres was het laatste half jaar bij liverpool ook drama. Die is gewoon nooit teruggekomen van zn blessure, stuk snelheid kwijtgeraakt wat essentieel was voor zn spel.

5 september 2016 om 10:38

Je voorbeeld is niet zo'n goede, Torres had een zware knie blessure gehad en speelde in z'n laatste jaar voor Liverpool al een stuk minder. Noem dan bijvoorbeeld een Sulejmani.

5 september 2016 om 10:41

@panerai;

nu vind ik ergens de vergelijking met Torres scheef gaan. Volgens mij (als ik het mij goed herinner) had Torres net een zware blessure gehad en kwam daar van terug. En eigenlijk is hij na die blessure nooit meer op zijn oude niveau gekomen. Chelsea had een hele beroerde timing. En verschil (en daarin is de situatie wellicht wel te vergelijken) was dat Liverpool in die tijd gigantisch op de omschakeling voetbalde en Chelsea meer op balbezit. Torres was een speler die ruimte nodig heeft en gelanceerd moet worden. Het was ook super slecht gescout van Chelsea.

Ziyech zijn situatie is anders. Gaat van subtop in Nederland naar de top in Nederland. Meer druk om te presteren. Aan de andere kant zit Ajax om een type speler als hem te springen qua creativiteit. Alleen moet je bij het systeem van Ajax wel de discipline hebben om mee te verdedigen. Alles valt en staat in dit geval bij de mentaliteit van Ziyech. Hoe gaat hij met druk om? Hoe gaat hij met tegenslagen om? En hoe gaat hij er mee om dat hij nu in een team komt wat niet volledig om hem draait.

Maar op één of andere manier heb ik het idee dat Bosz het gaat lukken om de neus de juiste kant op te krijgen bij Ziyech.

5 september 2016 om 10:49

Jaja na 3 reacties weet ik nu wel dat de vergelijking met Torres niet de meest handige is.

Echter blijft het zo dat het geen zekerheid is dat Ziyech gaat snagen maar de kans wel groot blijft gezien zijn talent. Daar hoeven we denk ik verder weinig woorden over vuil te maken.

5 september 2016 om 10:55

@panerai;

ik vrees dat de Torres reacties allemaal tegelijk kwamen. Maar goed dat punt snap je.

Gezien zijn talent zou hij zeker kunnen slagen. Alleen dat talent moet hij nu wel gaan koppelen met mentaliteit. Maar op één of andere manier heb ik daar bij deze jongen wel vertrouwen in.

5 september 2016 om 10:55

Ik ben er ook niet 100% van overtuigd dat Ziyech zal slagen. Op dit moment denk ik dat de kans groter is dat die slaagt dan niet, maar bij een topclub presteren blijft altijd een stuk lastiger. Dit heeft vooral met de druk te maken en het feit dat ruimtes veel kleiner zijn.

Volgens Gertjan Verbeek kon Maher destijds de tussenstap naar NL clubs zelfs overslaan en direct naar Arsenal. We hebben gezien wat er met Maher is gebeurd. Ik hoop dat het met Ziyech anders zal verlopen.

5 september 2016 om 11:12

Idd, Torres'...maar denk bijvoorbeeld ook even terug aan onze vriend Alves. Bij Heerenveen een niet te stoppen spits, maar we weten allemaal hoe het daarna afgelopen is. Maher was toch ook wel een topper in wording.

Al met al, deze combinatie kan slagen maar zeker ook falen.

5 september 2016 om 11:30

Ik ben het met je eens maar Torres was nooit meer dezelfde na zijn rugblessures. Dat had weinig met de wisseling van clubs te maken volgens mij.

Duidelijk verhaal. Zo zie je maar dat er ook veel onzin verhalen verschijnen in de media. Ik ben erg benieuwd op welke positie hij gaat spelen. Kwaliteit heeft hij wel en ik vind zelf ook dat hij een persoonlijkheid heeft. Bij een degradatie club waar veel aan de hand was heeft hij het bijna wekelijks laten zien. Ik hoop vooral dat hij andere voetballers beter kan laten spelen. Younes en El Gahzi voorzien van steekballen en Traore en Klaassen 1 op 1 zetten met de keeper. Daarnaast zijn de spelhervattingen nu een stuk gevaarlijker.

We zullen maar afwachten, zelf geeft hij ook aan dat hij aan zich gaat werken en zich volledig focus voor Ajax en iedereen heeft een eigen karakter en zal open moeten staan voor verandering. Tevens vertelde Ziyech, dat de keuze ook door de trainer kwam, dus hij heeft ook vertrouwen in Bosh en ik geloof dat Bosh wel anders is dan F. de Boer.

Ik zie Jan van Halst nog rondrennen in het shirt van Ajax. Tulband op en al. Wel kampioen geworden met of dankzij de tomeloze inzet van Van Halst.

Ziyech moet inderdaad een tandje bijschakelen. Zijn voetbalkwaliteiten staan buiten kijf. Nu moet hij aanhaken bij de wetten van de topsport. Verlies mag niet en je kan niet tevreden zijn als je zelf scoort maar kansloos onderuit gaat.

Ziyech is een klasbak. Ik hou wel van zijn directheid. In het veld en buiten het veld. Daar mag wel meer van zijn bij Ajax. Zeker als ik zie hoe Veltman staat te lullen voor de camera. Of zo een Gudelje.

Per saldo gaat Ajax er imo er op vooruit. Met een driehoek Younes Traore en Ziyech oogt het op papier gevarieerd en creatief.
Als Ziyech RBuiten speelt oogt de aanval met Younes en Dolberg/Traore creatief en intilligent. Voetbal intelligent bedoel ik.

Il ben benieuwd...maar Jan v. halst heeft gelijk. Effe een tandje erbij graag.

5 september 2016 om 11:11

Inderdaad zeg! Ik hou ook van directheid en dat past heel goed in Amsterdam, iedereen is daar vrij direct alleen je moet wel uitdelen EN incasseren, qua uitdelen maak ik mij geen zorgen bij Ziyech, incasseren, mmm, dat weet ik niet. Hij lijkt soms erg onder de indruk te zijn als hij moet incasseren en moet dat dan bij doelpunten laten zien, kunst is juist om dat soms luchtig op te vatten. Veltman is ook super direct, zegt gewoon waar het op staat.

Ik denk dat als we Klaassen in de spits zetten, Traore op RA, Ziyech erachter op AM en Younes op LA dat je dan een heel sterk viertal hebt, dat zijn in principe bijna de 4 beste spelers (ex. Riedewald) bij Ajax.

Maak je maar geen zorgen Jan. Ziyech gaat prima slagen in Amsterdam. Als hij de komende tijd slechts 70% van zijn kwaliteiten laat zien dan is dat nog voldoende om mee te draaien bij Ajax. Ik verwacht echter veel meer.

Zijn kwaliteiten zijn geen probleem! De verwachtingen wel,die zijn nu al (te) hoog (verlosser ). Het ajax publiek is erg kritisch en zal snel resultaat willen zien en bij gebrek daaraan zal men naar Ziyech wijzen! Zelfs Zlatan werd uitgefloten. ..

Ik heb er wel vertrouwen in dat hij gaat slagen. Hangt natuurlijk ook van Bosz af hoe hij hem gebruikt. Bij Frank de Boer had het misschien moeilijker geweest, omdat die heel erg vasthoudt aan het systeem. Hopelijk krijgt Ziyech van Bosz wel wat vrijheid. Dan is hij op z'n best.

5 september 2016 om 10:20

@rikkinho

Zyech speelt bij Twente sinds 2015 ook al hangend op rechts. Dat is dus geen enkel probleem. Spelers hebben voldoende vrijheid, ook onder Fdb. Maar ze zullen wel hun basistaken dienen uit te voeren. Dat kan niet anders in het huidige systeem, waarin je met zoveel ruimte in de rug speelt. Er hoeft maar één speler te zijn die een keer zijn man laat lopen en het kan meteen fataal zijn. Als je Zyech net zoveel vrijheid wil geven als vroeger bijv. Ling had, zal je het systeem moeten aanpassen en wat extra zekerheid dienen in te bouwen. Anders staat het gelijk aan zelfmoord. Ling verdedigde in zijn tijd geen centimeter mee, maar die had een speler als Dick Schoenaker, die niet alleen een heel goede voetballer was, maar ook bereid was om zichzelf helemaal weg te cijferen om Ling te laten excelleren. Ling was een held van zijn generatie, maar daar moet hij Dick Schoenaker heel dankbaar voor zijn. In de huidige selectie zit geen speler voor de Schoenaker-rol en dus zal ook Zyech gewoon zijn taken dienen uit te voeren, is mijn inschatting. En dat is helemaal niet erg want dat doen de twee grootste voetbalgeniën van deze tijd, Messi en Ronaldo, ook gewoon.

Wat ik geweldig vind aan Ziyech is dat hij zijn maniertjes heeft, maar op voetballend gebied niet enkel voor eigen succes gaat. Hij is fel en eigenwijs, maar dient daarnaast ook het team. Dat kunnen geweldige eigenschappen zijn, zeker binnen een club als Ajax, waar toch een bepaald cultuurtje heerst waar niet elke speler zich in kan passen. Ik geloof wel dat hij succesvol wordt.

En al is het een straatschoffie. Is Ajax niet juist de club die altijd extra trots was op zijn straatschoffies a la Van der Vaart, Sneijder en Van der Meyde? Bij Ajax, of nou eigenlijk bij al topclubs, moet je een lichte vorm van arrogantie hebben. Liever iets te veel zelfvertrouwen dan te weinig. Anders ga je direct gebukt onder de druk en durf je niets meer.

Ik vraag me af waarom van Halst hem dat niet had gezegd toen hij de deur uit liep. Dus hij heeft blijkbaar twijfels. Maar toen hij nog bij Twente speelde, weet ik 100% zeker dat hij toen rond vertelde dat deze jongen overal kan slagen.
En dan kom je nu met 'n soort duw in zijn rug van doe 't maar ff.
Valt me zwaar tegen van van Halst.

5 september 2016 om 10:58

Als je een speler wilt verkopen ga je zelf natuurlijk geen twijfels uitspreken, dan verlaag je de marktwaarde van je eigen spelers. Maar hij had dan inderdaad achteraf ook beter niks kunnen zeggen over mogelijke twijfels.

5 september 2016 om 11:18

Dat bedoel ik Ronzie. Deze uitspraak slaat totaal nergens op. Maar ik heb gemerkt dat dat wel de nieuwe rage is. Zodra een speler vertrokken is, word er met een ander woord over hem gesproken. Zo is dat nou eenmaal.ze willen natuurlijk altijd het laatste woord.
Gelukkig zie ik in Ziyech een speler die zich daar niet echt druk om lijkt te maken.
Dus al met al denk ik als hij het zo wil brengen doe dan maar.
Wat koop je ermee. Als we einde van de rit kampioen zijn zal dat het antwoord van Ziyech zijn. Meer niet!

5 september 2016 om 11:49

Ah, dan begreep ik je verkeerd. Ik krijg uit de Twente hoek ook het gevoel alsof ze deze transfer moeten verdedigen. Terwijl het gewoon een zeer nette prijs is voor een binnenlandse transfer. Ziyech zal hier denk ik ook niet vak wakker liggen.

Tuurlijk gaat Ziyech slagen bij Ajax. Ajax is toch lang niet meer wat het was. De fans willen wel geloven dat het een topploeg is, maar het is een heel middelmatig team. Al vanaf het gelijke spel eind vorig seizoen bij De Graafschap uit tot heden is het toch huilen met de pet op wat er gepresteerd wordt. Wie is er dan beter bij Ajax als Ziyech? En wat Van Halst orakelt, die dekt zich een beetje in. Twente heeft volgens mij veel te weing ontvangen voor Ziyech. Goed gedaan door Ajax.

Dat mensen nog twijfels over hem hebben begrijp ik niet , hij heeft bij 2 clubs al in de eredivisie gespeeld en nu gaat ie naar ajax en doet iedereen alsof het real is , hij is naar mijn mening zonder twijfels de beste speler van ajax en gaat top presteren.

Waarom loopt Van Halst weg als het gaat om het salaris van Ziyech bij Celta? Warrig verhaal al met al..

5 september 2016 om 11:15

Hij zei gisteren gewoon bij Ziggo sport dat Ziyech bij Celta hetzelde salaris zal krijgen als bij FC Twente, en dat die het daarom niet doet.

Jan, dat valt me tegen van je,is toch geen schop na he.??
Die jongen is bij jullie de hemel in geprezen, en ga je een
soort moeilijk doen, of hij wel slaagt.

Een beetje achteraf gezeik van Jan van Halst en eerder van der Laan. Eerst schermen met een beter bod uit het buitenland en dan nu zeggen dat Ajax het beste bod heeft uitgebracht. . Of wil men nu aantonen hoe goed men het doet en Ajax te veel heeft laten betalen. Dan nu ook nog de speler in kwestie weinig vertrouwen geven of hij het wel red bij Ajax. Ik vind het wel misselijk makend. Jan een beetje kinnezinne naar Ajax toe???

5 september 2016 om 11:31

Volgens mij moet je je een beetje beter inlezen. Ajax bood initieel 8mln en daarvan werd gezegd vanuit Twente dat men al een beter bod had ontvangen. Vervolgens wordt er nu gezegd dat Ajax met 11 miljoen het hoogste bood. Conclusie: het bod dat Twente heeft ontvangen van de andere club(s) lag tussen 8 en 10,9 miljoen. Weinig onbetrouwbaar aan, ik denk eerder dat Ajax en Twente zeer prettig zaken hebben gedaan.

Ik denk dat meneer Van Halst absoluut geen wrok richting Ajax koestert trouwens, het blijkt al een tijd een persoon te zijn die vrij onpartijdig verstandige analyses kan maken. Ook deze opmerking is niet raar, maar geheel conform de waarheid. Bij Twente gespeeld in de kelder van de ED, bij Ajax gaat hij spelen in de top, Afwachten of hij de belofte kan inlossen.

Ziyech is veruit de beste speler in Nederland. Zet hem op de nummer 10 en bouw het elftal om hem heen en hij maakt Ajax kampioen, ik zou zo spelen.

Krul
Tete
Sanches
Riedewald
Dijks
Bazoer
Ziyech
Guldej
Klaassen
Traore
Youness
5 september 2016 om 11:36

Ligt eraan wat je definitie van beste spelers is. Ik denk dat Ziyech een goede speler is, maar dat zijn functioneren vooral afhangt van anderen om hem heen. Kan en wil Klaassen het vuile werk opknappen zodat Ziyech voorin kan blijven staan en zijn de spitsen in staat zijn passes af te ronden. Bij Twente kon Ziyech passen tot hij een ons woog op Oylatan/Borven/Oosterwijk, maar er werd geen reet mee gedaan.

lekker zakelijk, eerst ophemelen als de beste speler van de ED, en op het moment dat hij verkocht is meteen weer kleiner maken door te zeggen: afwachten of hij het gaat redden.
Van Halst op de zakelijke toer..

5 september 2016 om 12:03

Inderdaad, beetje een sneer na geven nu hij weg is. Mochten kan Ziyech dit ook counteren met een mooie negatieve uitspraak over Van Halst...

11 miljoen is gewoon prima voor Ziyech. Ik snap dat mensen zich rijk rekenen, maar uiteindelijk heeft Ziyech met Twente alleen in de kelder van de eredivisie gespeeld. Dan is het vrij begrijpelijk dat de europese top niet in de rij staat. Dat gaat wel gebeuren als hij staande weet te houden in de top van de eredivisie.

Precies in lijn met de opmerking van Van Halst: als Ziyech aantoont het aan te kunnen bij Ajax, dan zullen de biedingen beduidend hoger worden dan 11 miljoen. En dan vooral op mentaal gebied, bij Twente liet hij best snel zijn hoofd hangen toen het niet allemaal liep zoals gepland.

5 september 2016 om 12:34

Nou jij durft.
Ik ben ook wel blij met Ziyech, maar of hij Ajax kampioen maakt moet ik nog zien. Hij verhoogt in elk geval het scorend vermogen en de creativiteit.
Ook denk ik dat hij Ajax verder brengt in de Europa League. Ik verwacht dan dat ze de groepsfase doorkomen met daarna nog een of twee rondjes. Daarmee zal ik tevreden zijn.

Ik heb Ziyech nog nooit zien uitblinken tegen één van de topclubs. Als hij scoorde was het meestal tegen de mindere ploegen. Ik moet het nog zien allemaal...

Moet je opletten, heeft Ajax eindelijk zijn gewilde nummer 10 binnen gaat Bosz hem straks rechtsbuiten zetten...
Terwijl Traore, El Ghazi, Cerny en Schone ook rechtsbuiten kunnen spelen.
Nu is Dolberg ook nog geblesseerd geraakt wat de kans groter maakt dat Ziyech rechtsbuiten gaat spelen.


5 september 2016 om 18:47

Hij speelt bij Twente ook van de rechtsbuiten positie, gecombineerd met een vrije rol is dat voor hem de beste positie. Is al prima uitgelegd door van der Gijp, dan hoeft hij minder mee te verdedigen dan in de as. In de as heeft Ajax lopers als Klaassen, die gaan van box-to-box.

Ik vind het niet echt netjes om dit (nu al) te gaan zeggen als van Halst zijnde. Wens hem gewoon veel succes en zeg dat je hoopt dat ie zal slagen. Dit klinkt een beetje als backstabben vind ik. Maar goed, ik snap zeker wat ie bedoelt. Hakim heeft wel een beetje een verleden met pittige uitspraken in de media etc. Daar zijn ze bij Ajax niet zo van gediend. Dat kun je ook wel zijn aan mijn reactie op van Halst nu..

5 september 2016 om 13:09

Netjes of niet, Ziyech doet zelf ook met die praatjes mee. En omdat het zo'n hot item in de media is worden er gewoon veel vragen over gesteld. Dan krijg je ook veel antwoorden.

Ze hebben bij Ajax nu een paar goede spelers. Klaassen, Ziyech en Traore. De anderen moeten aan hun vragen: wat moet ik doen Davy, Hoe wil je dat ik loop Hakim, hoe wil je de bal hebben Traore. De anderen hoeven dus maar een ding te doenen dat is in dienst spelen van deze 3 spelers en verder niet teveel praatjes.

Wel een aanwinst voor Ajax, maar men moet niet verwachten dat hij ze kampioen gaat maken. Daarvoor heeft Ajax momenteel te weinig routine en strijdlust t.o.v. PSV en Feyenoord. Ben alleen bang dat de supporters te hoge verwachtingen van hem hebben en hij daardoor ten onder gaat aan het verwachtingspatroon.

5 september 2016 om 18:51

De supporters zijn gewoon erg reeel. Ajax had het moeilijk tegen de geparkeerde bus omdat dan alleen van Younes creativiteit komt. Nu heeft Ajax twee creatieve spelers die tegenstanders binden, die handig zijn in de kleine ruimte. Dus komt Ajax veel makkelijker tot scoren.

Staat Ajax eenmaal voor, dan kan ze een beetje inzakken zodat de tegenstander moet komen. En dan worden spelers als Traore ineens heel gevaarlijk.

Dus ja, we verwachten heel veel van deze aankoop. We stonden zonder hem al vierde terwijl we net een nieuw systeem spelen. Het zal alleen maar beter gaan met Ziyech, zeker als de spelers een beetje aan het nieuwe systeem gewend zijn.

Hij weet waar het over gaat want hij is zelf ook door de mand gevallen in Amsterdam. Hij had zelf echter een kwaliteit probleem in die tijd maar wel een goede houding. Op kwaliteit gebied moet Ziyech het redden of de houding goed genoeg is zal de tijd leren

Tja, over de voetballende kwaliteiten van Ziyech bestaat geen twijfel. Maar als je je niet inzet omdat je 'er geen zin meer in hebt' ben je gewoon geen echte prof. Je wordt meer dan goed betaald, dan moet je ten alle tijden je beste beentje voor zetten. Zit schijnbaar nooit in de sportschool om meer body te krijgen of na de training nog even op het veld om zichzelf te verbeteren, itt een Tadic destijds. Bij Twente kan dat misschien, maar bij Ajax en hoger wordt dat echt niet geaccepteerd.
Als het goed loopt is het een topper, maar als het hem niet zint dan gedraagt hij zich als een verwend kind die geen snoepje krijgt. Ik ben benieuwd hoe het hem bevalt wanneer niet alles meer om hem draait. Als hij weer de FC Ziyech gaat uithangen staat ie er binnen de kortste keren naast. Maar misschien doet hij dat niet omdat hij er bij Ajax weer zin in heeft.

Niet goed gehandeld Jampie, je had hier veel meer uit kunnen EN moeten slepen! 11miljoen euro in de huidige markt is niet veel voor de beste speler vd eredivisie, een middenvelder met het moyenne van een goede spits. Ook geen doorverkooppercentage bedongen, helemaal triest. Die jongen verkoopt Ajax over twee jaar door voor 25 miljoen +, daar zien jullie dus niets van weer. Stoort me enorm dat hij nu maar ten pas en onpas in de media verschijnt dat het zo'n goede deal was. Dat was het dus niet en dat weet hij zelf maar al te goed als hij het iedere keer weer zo benadrukt.

Beste (twente) supporters,

Waar komt hij het best tot zn recht? Als hangende rechtsbuiten of als nummer 10? Ik heb te weinig wedstrijden van fc twente gevolgd om dat te kunnen oordelen

jantje jantje jantje,

Och och, Eerst is hij het. Dan hoop je dat hij alsnog blijft, en dan.... Gaat hij weg.
En ineens twijfel je of hij het wel red??
Nee jan het doet zeer denk ik.

Ik denk zelf dat hij het wel red, Bosz weet wel hoe je met zo'n speler moet omgaan.
Goede keus van Ajax en Ziyech.

Maar goed dat is mijn mening.

Beetje flauw en simpel geouwehoer van Jan van Halst, want tuurlijk kan hij het aan bij Ajax.
Jan is een leuke, vlotte en goede babbelaar, maar inhoudelijk komt er nooit zoveel interessants en goeds uit.


Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand excelleert bij een subtopper maar toch die laatste stap niet kan zetten. Bij PSV was ook iedereen ervan overtuigd dat jongens als Feher, Väyrynen en Maher goed genoeg waren. De tijd zal het leren. Persoonlijk denk ik dat hij goed genoeg is voor Ajax, al verbaas ik me over de vele mensen die denken dat hij Ajax 'wel even kampioen gaat maken'.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren