Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Emanuelson solliciteert: ‘Ik voel me niet te groot voor Utrecht, Vitesse of AZ'

Laatste update:

De transfermarkt is gesloten, maar Urby Emanuelson kan nog bij een nieuwe club tekenen. De vleugelspeler is werkloos sinds zijn vertrek bij Hellas Verona, dat degradeerde uit de Serie A, en op zoek naar een nieuwe uitdaging. Een terugkeer naar de Eredivisie sluit Emanuelson niet uit.

/

De dertigjarige Emanuelson komt uit de jeugdopleiding van Ajax en speelde 172 competitiewedstrijden voor de Amsterdammers, voordat hij in januari 2011 naar AC Milan verkaste. “Iedereen weet natuurlijk dat er voor mij in Nederland eigenlijk maar een club telt”, zegt Emanuelson in gesprek met FOX Sports. “Maar ik voel me niet te groot om voor FC Utrecht, Vitesse of AZ te spelen. Als het plan er ligt en het voelt goed, waarom niet?”

Onlangs werd nog gesuggereerd dat Ajax Emanuelson terug zou moeten halen, als stand-in voor linksback Mitchell Dijks, maar de recordkampioen lijkt op dit moment niet in de markt te zijn voor de geboren Amsterdammer. Emanuelson speelde in het afgelopen seizoen elf competitieduels voor Hellas, waarvan zes als basisspeler.

Urby Emanuelson is goed genoeg voor de Nederlandse subtop

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zit nu al weken te denken; waarom laat Ajax hem niet even proefdraaien? Ik heb hem de afgelopen jaren niet meer gevolgd maar ik vond het altijd een prima voetballer.

Ajax heeft op dit moment geen echte tweede linksback en ook geen tweede linksbuiten. Laten dat nou precies de posities zijn die Urby vroeger heel aardig beheerste. Kan me niet voorstellen dat hij nu ineens een stuk minder is dan Dijks in ieder geval.

4 september 2016 om 21:16

Hij heeft al een periode meegedaan, dit kan je zien als proefdraaien.

4 september 2016 om 21:22

Oh, dat heb ik even gemist dan. Wanneer was dat?

4 september 2016 om 21:28

Pfff, vorige zomerperiode denk? Haha

4 september 2016 om 21:33

Dat was puur om zijn conditie op pijl te houden, hij had toen ook niet de ambitie om terug te keren.

4 september 2016 om 22:06

leon123, kijk op de foto bij het artikel.

4 september 2016 om 22:29

Een Ziggo-shirt inderdaad. Scherp R.madridista!

4 september 2016 om 21:18

Je bent niet de enige. Lijkt me een goede gast om er bij te hebben ook, heeft een goede drive en inzet en is heel multi-inzetbaar.

4 september 2016 om 21:25

Tel daarbij zijn ervaring op en bedenk dat onze linksback en -buiten niet dubbel bezet zijn. Emanuelson zou gewoon erg bruikbaar zijn.

4 september 2016 om 21:25

Het lijkt mij ook een no brainer, maar ik verwacht niks. We hebben Viergever en het zou zielig zijn als hij geen kansen kreeg, dus kwalitatief betere aanwinsten laten we maar links liggen. Zo gaat het tegenwoordig.

4 september 2016 om 21:29

En voor linksbuiten dan? Younes.. Daarachter een Sinkgraven? Dan heb ik liever een Emanuelson.

4 september 2016 om 21:30

Daarbij past hij denk beter dan Dijks in het systeem dat Bosz wil spelen.

4 september 2016 om 21:42

Ik ben het met je eens, maar Overmars denkt niet zo als ik het correct inschat.

4 september 2016 om 21:55

Lijkt me dat hij mogelijk niet meer het gewenste niveau heeft voor de basis bij Ajax en teveel salaris krijgt voor een backup. Al kan ik me niet voorstellen dat een basisspeler bij pak m beet Heerenveen meer zou verdienen dan een backup bij Ajax.

4 september 2016 om 22:11

Op zich mee eens, maar ik heb hem te lang niet gezien om zeker te weten dat het misschien een gevalletje Heitinga kan worden.

4 september 2016 om 22:15

Geen flauw idee of hij nog het niveau heeft Nijogeth (al kan ik me niet voorstellen dat hij ineens zo veel slechter is geworden dat hij Dijks niet meer uit de basis kan spelen). Het feit dat hij zegt dat hij genoegen neemt met een AZ, Utrecht of Vitesse vertelt me dat hij vooral graag ergens aan de bak komt. Heel veel geld zal hij dus niet eisen toch?

Zoals de Toekomst en Jordinhoo al zeggen, het lijkt me een no-brainer.

4 september 2016 om 23:22

Dramatische suggesties allemaal. Jullie zouden zo nog 50 breedte aankopen erbij willen "want die kunnen best nuttig zijn." En dan janken dat er geen beleid is.

5 september 2016 om 04:40

Dus dit, als hij vorig jaar meegedraaid heeft zijn er genoeg experts bij Ajax die hebben kunnen zien wat zijn niveau is, ik schat ze bij Ajax hoger in dan al die papegaaien die hier achter hun laptop zitten. Fail

5 september 2016 om 06:37

Zielig voor Viergever? We zijn een topclub, wen er maar aan dat als je niet voldoet er concurrentie komt. Sowieso is Viergever echt niks bijzonders.

Ajax, haal hem gewoon. Past beter in het systeem van Bosz dan Dijks, die toch al amper concurrentie heeft op zijn positie. Gewoon doen!

4 september 2016 om 21:34

Is sneller, doelgerichter en kan beter passen dan Dijks, ik snap ook niet waarom hij er niet bij is.
Zijn ervaring(ook weer niet overdrijven) kan ook van pas komen.

4 september 2016 om 21:50

Nederlanders die een linksback beoordelen; hij is doelgerichter ..

Emmanuelson speelt 6 keer basis bij een degradant, benieuwd wat zijn niveau nog is ..

4 september 2016 om 23:24

We hebben ons jaren kapot geërgerd aan urby maar nee hoor laat maar terug komen waarom niet!!

4 september 2016 om 23:27

Ik snap het wel of althans ik denk dat ik het snap haha.
Er gaat eerst een statement komen dat hij nooit in beeld was en dan verliezen we de eerste wedstrijd in de Europa legeau, BAM breaking nieuws; Ajax presenteert Emanuelson.
Want iedereen heeft geroepen dat dijks echt niet meer kan hahaha.

Als het zo zou gaan zoals ik denk dan wordt dit een heel leuk seizoen haha.

4 september 2016 om 23:33

Ot;

Ik denk dat die wel wil komen voor het salaris als Back-up speler.
In viergever heb ik minder vertrouwen in als in dijks en die is al niet heel groot en riedewald zie ik liever als cv of cvm.
Dus mocht die niet te duur zijn en een proef periode wilt afwerken zodat je hem langer ken bekijken, en het een toegevoegde waarde blijkt.
Dan zal ik het doen dus als overmars ff z'n telefoon pakt en eerst z'n rekenmachine functie opent en daarna gelijk ff belt ken die morgen al aansluiten.
Dat is ook ideaal het is nog rustig op de club met de interland break!

Ik heb em in jaren niet meer zien spelen. Zou hij nog geschikt zijn als stand in bij Ajax?

4 september 2016 om 21:18

Heb hem ook al even niet meer zin voetballen maar ik denk dat hij nog mee kan bij Ajax en zeker als reserve.

4 september 2016 om 21:40

Ik heb enkele wedstrijden van hem gezien toen hij nog bij AC Milan speelde en ik vond hem echt niet slecht spelen. Maar wie ben ik, misschien snap ik er niet genoeg van. Er zijn hier leden die hem vonden tegenvallen maar dat is dan puur ook omdat ze een hoger niveau gewend zijn van het voormalige grote AC Milan.

Net zoals ik niet snap wat Viergever bij Ajax doet terwijl hij eerlijk af en toe wel meevalt, maar dat is niet het niveau waar een club zoals Ajax naar streeft of AC Milan.

Spelers zoals Anita en Emanuelson moet je er gewoon bij pakken als je de kans krijgt.

Anita schat ik trouwens wel veel hoger in dan Urby, dat terzijde. Anita is niet haalbaar jammer genoeg, Urby wel.

4 september 2016 om 22:27

Anita is best wel te halen denk ik hoor. Aankomende transferperiode of die erna. Afgelopen transferperiode was er inderdaad geen mogelijkheid aangezien er bij Newcastle enorm veel spelers zijn vertrokken. Maar voor een ploeg als Ajax zou Anita zeker haalbaar moeten zijn.

4 september 2016 om 22:57

Anita was bij Ajax veel beter dan Emanuelson. Anita haalt zeker nog elwel het niveau dat Ajax nastreeft. Emanuelson vond ik destijds al afentoe door de mand vallen. Als bankzitter vind ik hem wel goed genoeg.

4 september 2016 om 23:27

Beiden verrrrr van wat Ajax nastreeft. Ik vind deze suggesties ongelovelijk en ben zo blij met ons beleid om die troep juist niet terug te halen voor de breedte!

Zou voor Groningen wel wat zijn. Kan best speler op links bij. Salaris zal wel probleem worden vrees ik.

4 september 2016 om 21:28

Op die positie hebben we toch Davidson al? Maar als Davidson ook prima uit de voeten kan als CV, zie ik Urby erg graag komen!

4 september 2016 om 21:43

Alleen Davidsonn. Van Nieff kan echt niet en verder geen enkele oplossing.

5 september 2016 om 07:42

Een Maduro 2.0? Kost teveel en brengt te weinig..

Wees welkom! Wij kunnen nog een linksbenige speler gebruiken. Met Hardeveld en Braafheid hebben we achterin 2 langdurige blessures en hij is 30x beter dan Conboy.

Indien nodig kan hij zelfs op het middenveld speler als een soort vervanger van Ramselaar.

Perfecte (links)back-up voor ons (vitesse)?

5 september 2016 om 07:08

Slechter dan ota kan je niet zijn toch zou je haast zeggen?

Ajax, haal Urby terug. Zoveel linksbenige spelers hebben wij niet in de selectie, linksback en linksbuiten zijn niet echt dubbel bezet en zijn ervaring is erg bruikbaar. Geef hem een kans.

4 september 2016 om 21:40

Je denkt dat Ajax bestuur dit gaat lezen haha ga is een leven zoeken joh! Al die onzin van jou op letterlijk elk bericht over Ajax.

4 september 2016 om 21:50

Waarom ziet een die-hard Feyenoord supporter alle berichten omtrent Ajax dan......
Urby zou er idd wel bij kunnen, al is het als back up. Prima speler voor aan de linkerkant.. qua spelopvatting van Bosz past hij daar ook goed in

4 september 2016 om 22:00

Haha ik verwacht ook niet dat Ajax hier kijkt naar reacties en daarnaar handelt. Dat ik hier geregeld reageer klopt, vind ik leuk. Lekker discussieren met mede voetballiefhebbers. Dat is ook waar Voetbalzone een geschikt platform voor is en wat vele met mij zo waarderen aan deze site.

Groningen heeft toch zo'n beetje alle linksbacks laten gaan? Dus waarom niet Nijland.

Hè, ik dacht dat ie al ergens een club had gevonden..
Zou niet misstaan bij clubs uit het linkerrijtje. Uit sympathie had ik hem graag bij Ajax gezien, maar kan begrijpen dat er niet echt een plekje voor hem is. Al denk ik dat hij Dijks wel uit de basis zou spelen, als hij bij Ajax zat.

Overal hopeloos gefaald.... Hoeft vanmij niet naar ajax

4 september 2016 om 21:44

Inderdaad, raar is dan ook dat bijna iedereen hier in dit topic Emanuelson graag bij hun club zou zien. Volgens mij heeft niemand hem de afgelopen maanden zien spelen. Ik dan ook niet roepen dat ik hem graag bij AZ wil zien. Als hij zo goed was dan had hij waarschijnlijk al een club gehad. Overigens is hij wat mij betreft wel welkom voor een proefperiode.

4 september 2016 om 23:02

Het is meer dat Groningen nu maar één optie heeft en ik dat heel mager vind. Veel slechter kan het ook niet gaan. En keuzes buiten transferperiode zijn beperkt. Vandaar dat ik het bij ons wel zie zitten. Maar goed, dacht ook dat Maduro topaanwinst was.

5 september 2016 om 11:19

Exact, maar dat deze jongen kan voetballen is wel bekend.
Alleen op hoger niveau redt hij het niet.

Ik denk dat de subtop Nederland prima is.
Maar wat is zijn salaris.
Voor Groningen zou ik hem graag zien

AZ niet, daar moet je Haps lekker laten gaan.
Vitesse zou ook wel kunnen

4 september 2016 om 21:58

Bij Milan deed hij het anders heel goed.

Jammer dat Ajax hem niet als optie zit. Denk dat hij nog makkelijk mee kan. Hopelijk vind hij nog een leuke club in Nederland.

Nou utrecht wakker worden we hebben een verdediger nodig na het uitvallen van braafheid.

En hij past perfect in het plaatje gezien ten hag wil spelen met opkomende back,s

Vitesse pak je kans en vul die LB positie op, zwakker dan Ota kan het niet, nog transfervrij ook, gewoon doen.

Vitesse direct toeslaan zou ik zeggen als hij dit daadwerkelijk heeft gezegd, mits zijn salariseisen niet te gortig zijn.
Een redelijke tot goede linksback hebben we niet en daarbij brengt hij met zijn 30 jaar en voetbal in het buitenland een brok aan ervaring mee.

Perfecte back-up voor Ridgeciano Haps. AZ halen zeg ik!! Zeker nu Rajko Brezancic weg is hebben we geen invaller meer. En neem aan dat Haps niet alle wedstrijden kan spelen (beker, Europa League en Eredivisie)

4 september 2016 om 21:33

Inderdaad, AZ heeft ook maar één linksback. Echter zal Emanuelson niet voor de bank komen.

4 september 2016 om 21:58

Je weet maar nooit. Als AZ hem een contract aanbiedt. Hij speelt bij AZ als enige club dan in Europa. Tijd zal het laten zien wat er met hem gaat gebeuren, ben erg benieuwd

5 september 2016 om 07:30

AZ heeft Thomas ouwejan die vorig jaar ook linksback speelde in het eerste.

Op linkshalf is teveel concurrentie voor ouwejan.

Wel leuk dat mensen hem als optie zien ipv Dijks. In de periode dat hij bij Ajax voetbalde en nog een redelijk niveau haalde, was hij al dramatisch op de linksback. Linksmid of linksvoor was altijd wel prima. Maar nu hij naar zo'n dergelijk niveau is afgedaald dat de kelder van de serie a niet meer op hem zit te wachten moet je je afvragen of hij uberhaupt nog van toegevoegde waarde is voor Ajax 1.

Het is inmiddels een Ajaxcliché maar deze kerel staat alleen maar de jeugd in de weg.

4 september 2016 om 23:24

Op LB zijn we nog niet zo goed bezet, Savastano komt terug van een zware blessure, dus wie staat hij dan in de weg? Volgens mij kunnen we hem goed gebruiken, met name in een 3-5-2 systeem is hij uitermate geschikt als Lb/lm.

Een van de slechtste linksbacks die ik in de ArenA heb gezien. Daarna ook amper nog als back gespeeld. Leuk aanvallend, maar verdedigend waardeloos. Niet terug naar Ajax. Middelmaat voldoende op dit moment.

Beetje een gevalletje 'Maduro'

maakt veel fouten onnodig balverlies waardoor Ajax veel doelpunten tegen kreeg .jupiler league kan hij wel meedoen

De enige positie waar we nog een goede speler voor nodig hebben. Zou na Van Wolfswinkel en Tighadouini alweer een verrassing zijn. Ik hoop het echt, want dan kunnen we zeker meedoen voor plek 4.

Verdedigend slecht? Hij had zo'n mooie tackel altijd! Net zoals tete dat nu kan. Emanuelson is aanvallend ook nog eens sterk.. Heb hem inmiddels alweer een tijdje niet meer zien spelen maar wellicht iets voor Ajax voor de linksback positie

4 september 2016 om 21:41

Nee absoluut niet. Amper gespeeld afgelopen jaren en niet goed genoeg

Ajax binnen hengelen denk ik of niet... Overmars zit weer te slapen!!

4 september 2016 om 23:35

Zullen we bij deze beslissing gewoon op Ajax vertrouwen? Laatste tijd lees ik zoveel negativiteit over Overmars en Ajax. Iedereen die maar roept maar besef wel dat diegene waar jullie kritiek op hebben dag in en dag uit bij de club zijn en dus deze speler ook aan het werk hebben gezien. Overmars etc hebben veel ervaring in de absolute top gehad en nu zullen ze opeens geen talent of de kwaliteit van een Emanuelson zien? Schei toch uit als hij werkelijk een waarde zou zijn hadden ze hem allang gehaald.

kom op haal deze jongen naar Ajax....

Zou hem graag bij vitesse zien als links back , maar zal wel een hoog salaris willen ontvangen

Vitesse ? Sla je slag , hebben we tenminste een beteren LB dan die ota

Nu Drost bij Groningen geblesseerd is zie ik hem als een goeie vervanger op het middenveld en eventueel concurrent voor Tibbling of eventueel als vervanger voor Rusnak. Ik vind Rusnak momenteel erg tegenvallen en vind Emanuelson een leuke speler die wel bij Groningen uit de voeten kan. Ik hoop dat hij bij Groningen zou komen en eventueel zou ik als Groningen ook Wuytens halen die transfervrij is van AZ. Dan heb je een betere verdediger dan Reijnen die niet echt bij Groningen past en teveel fouten maakt achterin. Maar het is niet aan de supporter om dit te zeggen, het is aan de directie van FC Groningen om hier werk van te maken als ze een ervaren speler willen hebben.

Ik zeg buitenkansje Vitesse

Jaap Stam: Urby kan gewoon niet liegen.

Urby in VI: Bij Hellas werden er rare spelletjes gespeeld. Ik wil niet zeggen dat ik de beste speler was, maar het ging op trainingen uitstekend en ik voelde me erg goed, omdat ik er tijdelijk was leken ze echter de hele tijd iemand boven mij te verkiezen, terwijl ik naar mijn inziens het prima deed.

Emanuelson presteerde prima bij Ajax en bij Milan heeft hij het in periodes ook goed gedaan, haal hem aub terug!

Ajax waar wacht je nog op? Lijkt mij een goede aanvulling met zijn ervaring, bovendien is hij een uitermate geschikte speler om op LB te zetten in een 3-5-2 systeem, wat een van de varianten is die Bosz wil spelen. Naast Emanuelson zit Pranjic ook nog zonder club, beide zou een toevoeging zijn qua ervaring en specifieke kwaliteiten. Pranjic is nog geblesseerd en Emanuelson kent de club en is pas 30, dus zou perfect zijn in mijn ogen, nu hoeft hij ook niet veel te kosten.

Maduro was ook een speler die volgens vele terug moest komen met zijn ervaring. Dat heeft Ajax en Overmars toch goed gezien. Ik denk dat Emanuelson kwalitatief gezien niks toevoegd

4 september 2016 om 23:44

Nee, dacht ik ook al aan.. en zal ook wel niet voor niets willen komen voetballen.. Al vind ik wel dat maduro voor ons nog steeds goed bruikbaar is.. maar hij kost wel veel aan salaris

Als Vitesse zijnde zou ik hem gelijk halen de linksback positie kan wel wat versterking gebruiken en de ervaring zal het team ook wel ten goede komen !

Binnen halen die jongen. Prima speler en kan de hele linker kant bestrijken. Perfect als er een blessure is om hem er dan neer te zetten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren