Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Valencia meldde zich met twaalf miljoen euro bij Ajax’

Laatste update:
/

Anwar El Ghazi werd op de slotdag van de transfermarkt nog in verband met een vertrek bij Ajax. Er zou belangstelling zijn geweest vanuit Spanje en Italië, meldde De Telegraaf woensdag. Een dag later meldt hetzelfde medium dat Valencia de vastgelegde transfersom van twaalf miljoen euro wilde betalen voor de buitenspeler.

Valencia verkocht centrumspits Paco Alcácer voor dertig miljoen euro aan Barcelona. In de zoektocht naar een aanvallende versterking had de Spaanse topclub El Ghazi op het oog en had daar dus een flink bedrag voor over. De 21-jarige aanvaller besloot te blijven in Amsterdam. Valencia had zich een dag eerder al versterkt met Munir El Haddadi, die op huurbasis overkwam van Barcelona. Voor de rechtsbuitenpositie had de club uit LaLiga zich al versterkt. Nani werd eerder deze zomer namelijk overgenomen van Fenerbahçe.

Niet lang na de berichten in de media over een eventueel vertrek van El Ghazi, liet de Barendrechter via Twitter weten niet weg te willen bij Ajax. "Ondanks dat het nu slechter met mij gaat bij Ajax, wil ik helemaal niet weg bij de mooiste club van NL”, schreef de Ajacied. El Ghazi werd in 2013 door Ajax voor driehonderdduizend euro uit de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam geplukt.

Anwar El Ghazi verdient een basisplaats bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iedereen die EL Ghazi al heeft afgeschreven moet zich aan het eind evan het seizoen nog maar eens achter de oren krabben denk ik. Deze jongen is statistisch niet minder dan bijvoorbeeld Pereiro/narsingh of Toornstra/basacikoglu. Dat terwijl hij veel minder ervaring had en debuteerde bij een club waar een veel grotere druk heerst.

Hij is snel, fysiek sterk, lang, een goed schot en een passeer beweging.
nee hij is geen Cristiano Ronaldo, maar dat is niemand. Maar El Ghazi gaat dit seizoen gewoon vlammen en bij 15 doelpunten minimaal betrokken zijn.

Geef spelers iets meer krediet dan twee slechte wedstrijden aub.

1 september 2016 om 12:20

Beter zijn dan Basacikoglu is nou ook niet echt het moeilijkst. Toornstra vult de positie anders in, speelt meer als een middenvelder. Ik vind El Ghazi een jongen met veel potentie, maar hij is momenteel uit vorm en dat kan niet als je bij Ajax speelt. Dan moet je gewoon even op de bank plaatsnemen.

1 september 2016 om 12:29

@ M Chamakh

Natuurlijk mag je dan af en toe op de bank plaats nemen. Maar veel supporters hadden hem al graag richting de uitgang willen zien gaan zonder enige nuance aan te brengen. Om het een beetje te onderbouwen

Eredivisie cijfers Anwar El Ghazi
2015/2016, 27 wedstrijden, 11 goals en 3 assists
2014/2015, 31 wedstrijden, 9 goals en 8 assists

Die jongen is 21 jaar oud en is gemiddeld bij elke twee wedstrijden bij 1 doelpunten betrokken. Wat voor een buitenspeler absoluut niet slecht te noemen is. Het gemiddelde van bijv Youness ligt maar een fractie hoger. Terwijl de gemiddeldes van Narsingh/pereiro/toornstra een stukje lager liggen.

1 september 2016 om 12:36

Het gaat er bij de klagende supporters ook niet om dat hij geen assists of doelpunten maakt, maar dat hij zijn mannetje nooit voorbij komt, dat is wat ik lees bij hun argumenten tenminste. Voetbal is zoveel meer dan alleen statistieken.

1 september 2016 om 12:37

Volgens mij begon El Ghazi vorig seizoen ook heel sterk en scoorde hij veel, maar sinds zijn blessure is het wat minder, net als Tete overigens, maar hij heeft gewoon wat tijd nodig om zich weer terug te knokken. Dat er supporters zijn die hem nu liever kwijt willen, zegt meer over die supporters, want vorig seizoen begon hij heel sterk en toen klaagde niemand.

1 september 2016 om 12:45

inderdaad goede statistieken. Maar zoals hieronder ook al wordt gezegd, statistieken zeggen niet alles. Vorig jaar 6 goals in de maand augustus. Dat wil dus zeggen dat die andere 5 over het hele seizoen verdeeld waren. Dan staan ze in een heel ander perspectief. Bovendien komt hij nooit zijn man voorbij en loopt hij heel geforceerd rond in het veld omdat hij per se het verschil wilt maken.

1 september 2016 om 12:46

@ troy010

Voetbal is veel meer dan alleen statistieken, tot op zekere hoogte waar. Als El Ghazi geen lantaarnpaal voorbij komt maar wel 10 assists geeft. Hoe hard is het dan nodig dat hij die lantaarnpaal voorbij komt?

Wat heb je liever in je team, een voetballer ala El Touzzani die 5 spelers compleet zoek speelt maar niet scoort en geen assists geeft. Of iemand die tegen een lantaarnpaal aanloopt maar wel scoort en assists geeft.

Uiteindelijk zijn het assists + doelpunten die wedstrijden winnen. En wedstrijden winnen geeft punten en punten geven kampioenschappen. Spelers passeren geeft geen doelpunten/assists.

Je kan technisch ongelofelijk goed zijn, zolang je het niet ombuigt naar effectiviteit is je techniek waardeloos.

1 september 2016 om 12:49

@ Afcaruud

Ik zie liever iemand die geforceerd over het veld heen loopt omdat hij neit tevreden is over zichzelf en daardoor veel meer inzet toont om het beter te doen. Dan iemand die bij de pakken neer gaat zitten en het maar laat gaan.

En ja hij scoorde vorig jaar veel in het begin van het seizoen, maar dat waren wel doelpuntend ie stuk voor stuk beslissend waren voor Ajax. Doelpunten in het begin van het seizoen tellen net zo zwaar als doelpunten aan het einde van het seizoen. Dat hij ze in een korte periode maakt geeft alleen maar zijn potentie weer, en tegelijkertijd zijn wisselvalligheid. En dat laatste valt te trainen en te verbeteren.

Dirk Kuyt is geen weergaloze voetballer, maar hij zal zichzelf nooit laten verzaken. En die heeft toch een best aardig CV waar veel Nederlandse talenten jaloers op zouden zijn...

1 september 2016 om 13:18

@ Bergkamp , als we de duimpjes gaan tellen wat JIJ krijgt kom je ook niet ver in de statistieken he :D

1 september 2016 om 13:21

@ Voetbal2016

Gelukkig zijn duimpjes wel het minste dat mij interesseert
Proberen mensen iets verder te laten kijken dan hun neus lang is en hun ogen te laten openen voor dingen buiten de grote massa vind ik een uitdaging. Want met de massa mee lopen en dingen roepen zonder in houd is makkelijk. Maar daadwerkelijk even wat uitzoeken en daarmee jezelf beargumenteren. Dat is iets dat ik leuk vind!

1 september 2016 om 13:26

Younes zijn statistieken zijn misschien minder op basis vaan het aantal wedstrijden. Je vergeet echter mee te nemen dat el ghazi meer minuten maakt per wedstrijd dan younes. Datzelfde was het geval met kishna toendertijd. Younes en kishna hadden puur op basis van het aantal speelminuten betere statistieken dan el ghazi... daarom vind ik statistieken per wedstrijd sowieso nergens op slaan. Of iemand 60 minuten speelt of de volle 90 minuten maakt nogal een verschil.

1 september 2016 om 13:36

Is werken bij FC Midtjylland niets voor jou?

Life is not all about statistics mate!

Je kunt bv bij heel veel goals betrokken zijn omdat jouw club veel meer heeft gescoord dan een andere club....of omdat jij de sterspeler bent en bijna alles via jou gaat terwijl dat bij een andere club gelijkwaardiger is verdeeld.

Heb je ook mee geteld in welke wedstrijden El Ghazi heeft gescoord? Was dat in topwedstrijden of vooral tegen Excelsior en Roda JC?

Nog genoeg werk voor je, succes!

1 september 2016 om 13:39

@ Afcasander

iets meer Nuance aanbrengen dan

2015/2016 eredivisie
Younes 1920 minuten, 8 goals, 9 assists (1 betrokken per 112 min)
El Ghazi, 1760 minuten, 11 goals en 3 assists (1 betrokken per 125 min)

2014/2015
El Ghazi, 2170 minuten, 9 goals en 8 assists ( 1betrokken per 127 min)
Kishna, 1471 minuten, 5 goals en 5 assists ( 1 betrokken per 147 min)

Als je het zo stelt kun je de volgende conclusies trekken.
El Ghazi is elke 3 wedstrijden bij 2 doelpunten betrokken de afgelopen 2 seizoenen. El Ghazi is effectiever dan Kishna is geweest. En hij is minder effectief dan Younes.

Maar al met al: Anwar El Ghazi
58 wedstrijden, 3930 minuten, 20 goals en 11 assists
Dat betekent betrokken per doelpunt in 1,8 wedstrijd
Dat betekent betrokken per doelpunt in 126 minuten (2 op 3 wedstrijden)
Over de afgelopen twee seizoenen als 21 jarige buitenspeler.
Ik zou het niet beroerd willen noemen...

1 september 2016 om 13:45

@ Sverige4u

2015/2016 El Ghazi eredivisie
AZ: 2 goals en 1 assist (over 2 wedstrijden)
Willem 2: 2 goals
Ado den haag: 2 goals, 1 assist
Excelsior: 1 goal
Roda: 1 goal
Groningen: 1 goal
Psv: 1 goal
Cambuur: 1 assist
Oftewel verspreid qua kwaliteit van tegenstander.

In de wedstrijden die El Ghazi scoorde of ene assist gaf werden allemaal gewonnen. Behalve de wedstrijd tegen Roda JC die gelijk eindigde. Maakte hij het openingsdoelpunt of het beslissende doelpunt in 6 van de 9 wedstrijden waar in hij scoorde. Verder heeft hij 1 wedstrijd tegen Twente, Vitesse, Feyenoord gemist wegens een blessure.

1 september 2016 om 13:54

Sverige, iedereen die Ajax dit seizoen een beetje neutraal bekijkt, die kan zien dat El Ghazi elke wedstrijd een bepalendere rol heeft in het aanvalspel en in het creeren van kansen. Hij komt geen lantaarnpaal voorbij, maar geeft wel veel goede voorzetten (iets wat ik hem voor dit seizoen vaak verweet niet te doen), waar wel degelijk goede kansen of goals uit komen. Hij is gedreven en jaagt samen met Klaassen de verdediging het meeste op, daar waar ik vond dat hij er vorig jaar bij balverlies vaak te laat weer stond. El Ghazi is bij bijna elke aanval betrokken en wordt steeds vaker gezocht, dat geeft die jongen steeds meer vertrouwen en dat zie je. Het komt wel goed met hem.

1 september 2016 om 14:00

@afcaruud, als je de juiste statistieken gebruikt en ze op de juiste manier interpreteert, zeggen statistieken alles.

Jij interpreteert het duidelijk niet goed, te lezen aan je commentaar.

Daarnaast komt El Ghazi zijn man regelmatig voorbij en levert hij regelmatig een goede voorzet af, ook dit seizoen. Dat er vaak te weinig mee gedaan wordt is een ander verhaal.

Uit jouw commentaar lees ik af dat jij teveel verwacht van een flankaanvaller. Ik kan niet veel buitenspelers opnoemen die meer rendement hebben dan El Ghazi op zijn leeftijd, ook niet uit de topjaren van Ajax.

1 september 2016 om 14:19

Wat je ook niet in statistieken kunt zien:
Elghazi is (net als younes trouwens) ongeschikt om het spel te spelen dat Bosz voor ogen heeft. Leuk hoor een actietje naar voren maar zet zelden echt goede druk op back na balverlies. Dat is de reden voor de problemen van de verdediging. Die verdediging is best aardig op orde, maar de aanval laat het in de defensieve omschakeling afweten.

1 september 2016 om 14:36

D-Bergkamp

Bij tijd en wijle erger ik mij aan jou hyper optimisme en blind staren op statistieken. Manodedios heeft daar ook een "mano" van. Slecht woordgrapje, sorry.

Vooropgesteld, ik wil El Ghazi absoluut niet weg hebben bij Ajax. Die jongen heeft potentie. Maar net als Bazoer speelt hij al tijden bar slecht. Die spreekwoordelijke 2 wedstrijden uit je eerste post is een onjuiste belichting van de realiteit, iets wat jij maar al te graag doet. Beide spelers schoppen er regelmatig 1 in, maar dat verhult hun slecht spel niet. Tenminste niet voor diegenen die verder dan statistieken alleen kijken. Tegen Rostov vond ik hem in de Arena eindelijk weer goed spelen, maar uit liet hij precies weer zien waarom hij niet in de basis hoort: geen overzicht, telkens maar de drukte opzoeken, geen enkele x zijn mannetje passeren, telkens maar weer aanvallen verpesten Typisch, want dit presteert hij al sinds begin vorig seizoen, ondanks die fantastische goals. Want ook toen speelde hij verder slecht. Hij is nog jong en heeft potentie, dus tijd moet hij zeker kregen. Maar met hem in de basis is Ajax vleugellam op rechts. Onbegrijpelijk dat er geen vleugelspeler is gehaald. Maar goed, dan maar Traoré op rechts. Hij moet via invalbeurten laten zien een hoog niveau te kunnen halen en vasthouden (samen met Bazoer), en van daar een basisplek afdwingen. Want nu zijn het dissonanten in het elftal. En dat is een prestatie op zich, aangezien veel spelers slecht spelen.

Krul
Veltman
Tete
Davinson
Dijks
Ziyech
Riedewald/Gu
Gudelj/Klaas
Traoré/Cerny
Dol/Cas/Klaa
Younes
1 september 2016 om 14:39

De speelstijl zorgt juist dat je niet meer objectief kan kijken naar wat een speler doet. Als hij 10x per wedstrijd een man probeert uit te spelen, het lukt nooit, maar hij scoort wel iedere wedstrijd en eindigt met 36 doelpunten aan het eind van het seizoen. Dan kan je wel gaan zeuren, maar dan is dat onterecht.

1 september 2016 om 14:45

11 goals is heel netjes voor een buitenspeler, 3 assists is erg weinig...

1 september 2016 om 15:06

Mijn upvote heb je iig wel ondanks jouw desinteresse erin. Vind je comments logisch, rationeel en duidelijk. Helemaal eens

1 september 2016 om 15:07

@cjdaanti

Juist, dat dus. Spreken over gemiddelden is echt het domste wat je kan doen. Leuk als hij een paar weken scoort, maar hoe gaan we om met het feit dat ie nu gewoon al een jaar echt heel matig is? 1 van de slechtste van het veld bij tijd en wijlen.

Nee, ik vrees wel voor een gevalletje Kishna. Veel hype, bij velen al tot sterspeler in gedachten. De realiteit is dat we zijn sterke kanten absoluut te weinig hebben gezien nog om te mogen spreken over een basisspeler bij Ajax 1 op de flank.

Overigens gun ik hem het allerbeste.

1 september 2016 om 15:11

@troy010

Youness komt zijn man wel voorbij, maar dat levert tot nu toe bar weinig rendement op. John van Schip kwam zijn man ook nooit voorbij, maar leverde iedere wedstrijd een vracht goede voorzetten af. Het gaat om rendement. Als El Ghazi genoeg voorzetten geeft en doelpunten maakt, is hij van meer waarde dan een pingeldoos die iedere keer zijn man voorbij gaat, maar waar vervolgens niets uit komt. Dat is leuk om te zien voor het publiek, maar rendement levert het niet op. En daar gaat het tenslotte om.

1 september 2016 om 16:02

Er is ook een statistiek over hoevaak een actie lukt, het gaat er om de goede statistieken te gebruiken..

1 september 2016 om 16:13

@d-bergkamp, wijze leermeester van de kudde, je vergeet dat pereiro er in 75% van de gevallen pas in de 70e minuut of later in komt en dat hem benoemen dus helemaal geen goede vergelijking is. Ik zeg niet dat je reacties altijd slecht onderbouwt zijn maar als je statistieken gebruikt moet je niet enkel degene gebruiken die je op dat moment goed uitkomen. Waar is het percentage geslaagde passes, geslaagde acties. Je gelijk halen op enkel assists en goals en dan pereiro in de vergelijking meenemen die gemiddeld een kwart wedstrijd speelt om vervolgens te roepen dat je de groep mensen die populistisch mee aan het praten zijn iets bij wil brengen komt niet al te snugger over..

1 september 2016 om 12:20

Dat klopt hoor. Ik vind hem talentvol genoeg voor Ajax of een andere Nederlandse topclub. Ook de potentie om in het buitenland te slagen heeft hij wel.. Z'n statistieken met 1 goals per 3 wedstrijden is gewoon goed als rechtsbuiten. Daarnaast nog assists. Enige nadeel voor hem is eigenlijk het spelsysteem van Ajax. Hij is niet een typische Ajax spits noch een typische rechtsbuiten. Volgens mij rendeert hij beter in bijv. een 442 als 1 v.d. 2 spitsen..

1 september 2016 om 12:49

Laat hem rouleren met Ziyech en laat ze beide iets meer zwerven. Ziyech had de laatste wedstrijden bij Twente die wisselwerking met Ede.

Ik zou de volgende opstelling voorstellen voor Ajax:

Krul
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Klaassen/Gu.
Ziyech
Bazoer
El Ghazi
Traoré/Dolb.
Youness
1 september 2016 om 12:22

Frank de Boer zag in ieder geval niet al te veel meer in hem... en bij de supporters heerst de waan van de dag. Bazoer was nog geen half jaar geleden hét talent van Europa, begeert door alle topclubs... nu mag er een strik omheen de club verlaten vanwege Ziyech.... en Bosz stelt hem ook niet eens op. Gezien de vele reacties hier geldt dat nu ook voor deze jongen. Best vreemd gezien het beleid bij Ajax.

1 september 2016 om 12:40

@ Romarky

Bazoer speelde aan het einde van vorig seizoen wat minder en is het begin van dit seizoen iets minder begonnen. Dan mag een trainer je gerust een keertje wisselen of op de bank houden naar mijn idee. Een realiteitscheckje af en toe kan geen kwaad. Hij oogt teveel laks/ongeconcentreerd.

En tja hij had kunnen vertrekken, Ajax stelde een vraagprijs van 27 miljoen + bonussen die op moesten lopen tot boven de 40 miljoen. En voor zulke bedragen is simpelweg elke eredivisie speler te koop, gene uitzondering.

1 september 2016 om 12:22

Als je statistisch gelijkwaardig bent aan Basacikoglu dan gaat het niet best hoor..

Verder ben ik het wel met je eens dat hij potentie heeft, maar 12 miljoen is een hoop geld voor een speler die wisselvallig presteert.

1 september 2016 om 12:22

hij is inderdaad niet minder dan basacikoglu en heeft de potentie net zo goed te worden als narsingh. En ik denk dat dat dan ook precies de reden is dat ajax graag afscheid van hem wil nemen.

1 september 2016 om 12:37

@ Johndiego

Alleen Younes en Locadia waren afgelopen seizoen effectievere buiten spelers dan Anwar El Ghazi. Als je bedenkt dat Narsingh/pereiro/toornstra/elia dus allemaal minder presteerden dan moeten we misschien iets minder kritisch worden?

Wat verwachten we op een gegeven moment van een 21 jarige buitenspeler? HIj werkt hard, hij traint hard, hij is vrij effectief, zelfkritisch en je hoort hem nooit negatief in de media over de club of trainer.

Moet hij er 25 in schieten, 3 mannetjes passeren en Ajax de Cl bezorgen voordat we tevreden zijn?

1 september 2016 om 13:33

Nee, hij moet gewoon beter gaan voetballen... wat interesseert het nou wat zijn statistieken zijn. 1 actie waarbij hij betrokken is bij een goal in 2 wedstrijden als je voor de rest elke bal die bij je in de buurt komt aan de tegenstander geeft?

1 september 2016 om 13:47

@ afcasander

Ronaldo heeft relatief ook ongelofelijk weinig de bal en passeert ook heel weinig tegenstanders direct. Maar die word onder 1 van de 2 beste spelers ter wereld genoemd? Effectiviteit levert prijzen op, een passeer beweging niet...

1 september 2016 om 15:25

@D-Bergkamp

Zo effectief is Youness tot nu toe nog niet met 8 doelpunten en 5 assist in 37 wedstrijden. El Ghazi heeft alleen vorig jaar al 11 doelpunten gemaakt en 8 assist gegeven en heeft dus een veel hoger rendement (bron: Vi).

1 september 2016 om 18:05

@D-Bergkamp. Wat een vergelijking.. afcasander heeft het juist over effectiviteit, want het gaat niet alleen om wat wel goed gaat. El Ghazi kan 2 doelpunten maken in een wedstrijd, maar als hij er persoonlijk door slordig balverlies voor zorgt dat Ajax met 2-3 verliest dan hebben we geen ene donder aan die statistieken.

Tuurlijk, we moeten niet te negatief zijn, maar dat zijn we in Nederland nou eenmaal snel (helaas). Narsingh kan wat dat betreft ook weinig goed doen en velen zien Locadia ook als een flut vleugelspeler terwijl jij terecht aangeeft dat hij betere statistieken heeft dan El Ghazi en andere vleugelspelers.

Moet zeggen dat ik je verhaal wat betreft de grote druk bij Ajax niet heel sterk vind, spelers bij PSV en Feyenoord hebben dezelfde druk. Mocht het een vergelijking zijn met ADO den Haag of Willem II dan snap ik het..

1 september 2016 om 12:23

Ik vond El Ghazi toen hij net kwam kijken ook niet slecht. Je kan als Ajax zijnde niet het beste van beide werelden hebben met spelers als Bazoer en El Ghazi. Daarmee bedoel ik dat ze én talent hebben én constant zijn. Als je met jongelingen werkt is het vaak het een of het ander en door de jaren heen moet zich dat ontwikkelen.

Desondanks, die 12 miljoen voor een speler die uit vorm is zou ik wel gepakt hebben. In vorm is hij 12 miljoen waard, uit vorm is het maar afwachten hoe lang het duurt.

1 september 2016 om 12:31

@ Ypuh

Punt is dat El Gazi zelf niet wilde en dan kan je als Ajax zijnde wel ja zeggen maar de speler bepaald of hij gaat of niet.
Al bieden ze 100 miljoen en hij zegt nee is het done deal en blijft hij waar hij is.

Iets met doorlopend contract enzo.

1 september 2016 om 12:26

Niet minder dan Bilal en Narsingh maar of dat genoeg is voor een basis speler van Ajax?
Statistieken zeggen ook niet alles, Younes heeft vergelijkbare statistieken maar is veel en veel beter dan El-Ghazi.

1 september 2016 om 12:32

Avey het klopt dat Younes (op dit moment overigens) gevaarlijker oogt. Hij passeert mannetjes, schiet op goal, geeft voorzetten. Als onder de streep echter blijkt dat El Ghazi bij meer doelpunten direct betrokken is vind ik die statistiek wel degelijk wat zeggen

1 september 2016 om 12:34

El Ghazi doet het gewoon goed hoor, heeft al 2 assists en zal zijn goals maken, gewoon geduld hebben.

1 september 2016 om 13:36

Ik niet aangezien younes het team beter laat spelen en el ghazi verpest het regelmatig voor het team... younes kan bijvoorbeeld wel een bal over 3 meter bij een medespeler krijgen waar el ghazi daar nog alle moeite mee heeft... ook niet te vergeten dat younes regelmatig 60e minuut gewisseld wordt waar el ghazi vaak 90 minuten vol mag maken...

1 september 2016 om 12:28

Slaat natuurlijk nergens op wat je nu aan het beweren bent!
Dat Narsingh, Toornstra en Basacikoglu niet het gewenste niveau hebben daar is iedereen het helemaal over eens. Pereiro met hem vergelijken vind ik nog lachwekkender die jongen komt van de andere kant van de wereld naar PSV en heeft het in zijn 1e seizoen prima gedaan.
Iedereen ziet dat hij technisch(en dan bedoel ik geen trucjes) te licht is voor Ajax daarnaast heeft hij niet echt een goed inzicht. Bij 15 doelpunten betrokken raken is in de eredivisie daarnaast ook een eitje voor een voorhoede speler bij PSV of Ajax als je dat niet haalt moet je je eigenlijk schamen.

1 september 2016 om 12:34

@ Memphisdepay

PSV buiten spelers
Pereiro is bij 14 doelpunten betrokken geweest in 29 wedstrijden.
Narsingh is bij 31 doelpunten betrokken geweest in 82 wedstrijden
Locadia is bij 21 doelpunten betrokken geweest in 29 wedstrijden

Ik reken locadia even mee omdat die er ook veelvuldig heeft gespeeld.

Feyenoord buiten spelers
Elia is bij 21 doelpunten betrokken geweest in 31 wedstrijden
Toornstra is bij 8 doelpunten betrokken geweest in 21 wedstrijden

Als je dus even gaat bekijken dan is op Locadia na El Ghazi dus effectiever dan alle buitenspelers van de andere top clubs. En dat al twee seizoenen op rij. Dus is hij daadwerkelijk zo slecht of zijn we gewoon te kritisch op die jongen?

1 september 2016 om 12:49

Natuurlijk is El Ghazi niet te slecht. Ik herinner me in zijn debuutseizoen nog die goal die hij maakte tegen PSV in de thuiswedstrijd toen hij pas zijn 3e of 4e wedstrijd speelde oid en dat gaf wel aan wat voor speler het is. Gewoon een prima klassieke buitenspeler met op zijn minst redelijke snelheid, niet op het niveau van Narsingh maar prima, lengte en fysiek en ondanks dat toch redelijke wendbaarheid. Alleen heeft hij nu een dip en die heeft hij al zo ongeveer een jaar. Dat hebben de laatste jaren wel meer spelers bij Ajax, dan spelen ze goed, krijgen ze een dip en komen ze daar niet meer uit. Bazoer zit ook al tijden in zo'n dip net als Dijks vorig jaar goed begon en iedereen riep dat hij een geweldige voorzet had en nu moet hij weer opflikkeren omdat hij zo'n slechte voorzet heeft.

1 september 2016 om 12:53

Buiten de statistieken om: Ajax noemt zichzelf een opleidingsclub, en dat is het ook. Als club, maar ook als supporters, moet je accepteren dat jonge, zelfopgeleide spelers zich in een golfbeweging ontwikkelen. Dat betekent dat elke speler zijn mindere fases heeft. Zie ook Bazoer. Er zijn vele voorbeelden van 'mislukte' jeugdspelers / talenten die enkele jaren later zich toch hebben ontwikkelt tot topspelers.

Helaas wordt dit niet door iedereen geaccepteerd en worden spelers weggehoond na een aantal slechte wedstrijden.

1 september 2016 om 12:58

@ fl0r1d43

Tja, ik heb iets meer vertrouwen in spelers dan de meeste supporters. Word dan ook vaak beschreven als iemand die alles van Ajax goed probeert te praten. Of ik ben gewoon positiever gestemd dan menigeen. Dat laat ik maar in het midden.

Voor zowel El Ghazi als Bazoer komen dit jaar genoeg kansen om te gaan spelen. Met de beker en EL komt Ajax toch wel op een wedstrijdje of 50 normaliter in een seizoen. Ze zullen allebei minimaal 20-25 duels aan spelen toekomen en dan moeten ze zichzelf maar laten zien.

Tevens hoop ik nog op één klein stuntje op de transfermarkt. Persoonlijk hoop ik dat Ajax de speler Daniel Pranjic kan binnen halen. 34 jaar, linksbening, spreekt nederlands/duits/spaans, 300+ duels op meerdere niveaus/clubs. Multifunctioneel. Maar zeker nog een meerwaarde voor de club qua niveau.

1 september 2016 om 13:00

Oja, want Pereiro heeft een prima seizoen gehad, maar dat heeft El Ghazi ook.. alleen El Ghazi is geblesseerd geraakt. Dus een hele onwaardige redenering. het heeft er niks mee te maken dat deze jongen van de andere kant van de wereld komt..

Pereiro bakt er de afgelopen wedstrijden ook geen houtje touwtje van, en El Ghazi is ook niet in vorm. Valencia wil 12 miljoen betalen voor een flop speler? Denk toch is na leeghoofd

1 september 2016 om 16:38

Nee dat is niet waar, aantal minuten pereiro: 1338, aantal minuten el ghazi: 1759, hetzelfde aantal assists + doelpunten. Daarbij komt nog dat el ghazi gemiddeld 60 minuten per wedstrijd mocht blijven staan en pereiro 45, hoe korter in de wedstrijd hoe moeilijker het is om te scoren. Het gaat dus volledig mank met deze kortzichtige doelpunten/assists statistieken zonder er ook maar 1 andere bij te pakken.

1 september 2016 om 12:29

Het zijn niet twee wedstrijden geweest natuurlijk heh, hij speelde vorig jaar ook gewoon matig en werd niet voor niets wissel gezet. Hij heeft daarnaast ook geen goede passeer beweging, hij tikt de bal erlangs en gaat rennen. Als hij geen ruimte achter de verdediger heeft, dan komt hij er ook niet langs.

En als hij niet presteert naar behoren, dan zijn er nu gewoon spelers die hetzelfde kunnen brengen, dat was vorig jaar niet.

Ik schrijf hem niet af hoor en vind hem ook niet slecht ofzo, maar hij zal wel echt stappen moeten gaan maken. Iedereen wil dat ajax voor prijzen speelt en een sterke selectie heeft, dan zijn dit wel concequenties natuurlijk. Niet goed spelen = niet spelen.

1 september 2016 om 12:33

Ja, ik begrijp ook niet dat mensen nu al willen dat El Ghazi weggaat hij heeft al 2 assists op zijn naam staan en zal nog veel meer assists en goals maken.

1 september 2016 om 13:38

Tof. Nu nog het team beter laten spelen in plaats van het tegenovergestelde...

1 september 2016 om 12:38

Ik moet eerst nog maar zien of El Ghazi wel een basisplek gaat krijgen dit seizoen. Wat mij betreft krijgt hij die niet. Een aanval met Traore, Dolberg en Younes is beter dan met El Ghazi.

1 september 2016 om 12:56

Is het heel gek dat iedereen aangeeft dat ze liever cerny hebben op dit moment omdat hij werkelijk goed opdreef is in in Jupiler league en el ghazi gewoon net niet lekker speelt deze periode?

1 september 2016 om 12:57

El Ghazi is niet goed genoeg voor Europese (sub)top en dat heeft hij zelf ook door , vandaar dat hij het zelf Nog niet aandurft en blijft om bij te leren. In de grote wedstrijden laat hij het altijd fysiek afweten en die trucjes zijn ook niet efficient. Desalniettemin kan het een goede speler worden voor het niveau Stoke city, Sunderland of Swansea ofzo

1 september 2016 om 13:06

Hoezo minder ervaring dan Pereiro?
En hoezo meer druk bij Ajax dan bij PSV of Feyenoord?
In Eindhoven moet men ook elk jaar kampioen worden en in Rotterdam is er grote druk vanuit het legioen.

Leuk betoog maar zorg wel dat het kloppend is

1 september 2016 om 13:15

@ Fouder

Bij Ajax zijn de verwachtingen nu eenmaal altijd hoger, is de supporterschare groter en is men vele malen kritischer op spelers. Het zegt genoeg dat een Pereiro (8 miljoen) verdedigt word en gezien word als groot talent. En dat de even oude El Ghazi (300k) met betere statistieken afgeschreven word en gezien word als prutser. Terwijl je juist van een speler van 8 miljoen vele malen meer zou moeten verwachten niet?

Hetzelfde geld voor Cillessen die na 4 blunders gelijk afgeschreven word, terwijl hij in de 100 wedstrijden ervoor vrijwel foutloos keepte. Jeroen Zoet presteert de eerste seizoenhelft niet goed, keept 3 goede wedstrijden CL en is opeens de betere keeper. Wederom, klinklare onzin.

Propper word gezien als een betere middenvelder, terwijl Davy Klaassen door veel supporters afgeschreven word. Terwijl Davy Klaassen op alle fronten statistisch de vloer aanveegt met Propper, en dat al jaren doet. Desondanks word Propper bewierrookt en Klaassen afgeschreven.

Maar het mooiste voorbeeld. PSV word overal lof toegeschreven dat ze een vele malen betere selectie hebben dan Ajax. Veel gebalanceerder, kwalitatief sterker etc. Maar toch werden ze slechts met 2 punten verschil kampioen. Alleen uit dat feit blijkt al dat er bij ajax veel kritischer word gekeken.

1 september 2016 om 13:41

Ik zie jou hele tijd over statistieken praten alsof dat allesbepalend is. Jij zult dan ook wel geen goed woord over hebben voor iniesta, xavi en busquets neem ik aan.

1 september 2016 om 13:49

@ Afcasander

Natuurlijk wel, op Busquets pas je hele andere statistieken toe. Zoals zijn passing vooruit, zijn onderscheppingspercentage, zijn succesvolle aantal tackles tov zijn mislukte anatal tackles etc.

Een Iniesta staat op de 10 positie, dus daar ga je onder andere kijken naar het aantal assists die hij geeft.

1 september 2016 om 13:53

Statistieken Pereiro en EL Ghazi zijn gelijk over vorig jaar. Daarbij komt Pereiro uit het buitenland dus moest nog ff wennen.

Cillessen liep te prutsen zoals zoet nooit heeft gedaan dus dat lijkt me vrij terecht.

Propper heeft idd mindere statistieken dan Klaassen maar speelt ook verder van de goal en neemt geen pingels. Technisch gezien ontstijgt hij Klaassen ruimschoots. Daarbij is Klaassen gewoon een prima speler.

Feit is dat jullie zelf in de hand hebben of iemand wordt afgeschreven. Met andere woorden jullie zeiken teveel. Wellicht dat dit ook de reden is dat PSV als een warm bad aanvoelt en Ajax wordt gezien als kille club

1 september 2016 om 14:18

Je hebt spelers die een team beter laten functioneren en daardoor tot de betere middenvelders behoren = Propper
Je hebt spelers die door statistieken een goede score krijgen, maar verder weinig bijdragen = Klaassen

Logisch dus dat Propper tot de betere middenvelders wordt benoemd.
Heeft veel meer kwaliteiten in huis dan alleen maar scoren.
Nederlandse toeschouwers houden nou eenmaal van creatief en mooi voetbal.

1 september 2016 om 14:54

@ Fouder

Pereiro en El Ghazi zijn gelijk over vorig jaar, volledig mee eens. Alleen heeft Pereiro 7,7 miljoen euro meer gekost dan El Ghazi. En voor dat bedrag zou je toch een iets grotere impact mogen verwachten toch? Tenslotte leg je geen 8 miljoen euro neer voor een wissel speler of voor opvulling van de selectie.

Cillessen heeft in de eredivisie al twee jaar op rij, met afstand, het hoogste reddingspercentage. Dus om iemand op drie wedstrijden af te schrijven, waar in hij tegelijkertijd ook nog 4x een 1 op 1 situatie houd, is zwaar onterecht. Net zoals het onterecht is om iemand op basis van 3 goede CL wedstrijden omhoog te schrijven.

Klaassen nam vorig jaar geen pingels. Zowel in goals als in assists laat Klaassen al 3 jaar zien op een hoger niveau te acteren dan Propper. Dan kan Propper technischer zijn, dat is alleen maar een teken dat hij zijn techniek dus niet gebruikt. Klaassen is met een mindere techniek veel effectiever en dus belangrijker.

En zelf in de hand, dat is absoluut waar. In tegenstelling tot veel mede supporters ben ik veel positiever. Omdat ik de cijfers en achtergrond informatie durf in te duiken ipv in de massa mee te lopen. Desondanks is het de massa die de druk opbouwt. Waardoor de druk bij Ajax groter is.

1 september 2016 om 14:58

@ Petr.acrobat

Klaassen heeft meer assists gegeven dan Propper en laat dus andere spelers effectiever zijn. Daarnaast werkt hij keihard, is hij multifunctioneel en speelt hij veel in dienst van het team. Juist door zijn werkethiek, leiderschap en loopvermogen speelt Klaassen veel meer in dienst van het team dan Propper.

Nederlandse toeschouwers houden nu eenmaal van creatief en mooi voetbal. Dat is absoluut waar. Aan de top word je niet afgerekend op een mooi driehoekje, maar of je beslissend bent voor je team. Pepe zal nooit een sierlijke verdediger worden, net zoals Cannavaro dat ook niet was. Maar die slopen wel hun tegenstander. Een Ronaldo passeert ook geen 3 personen, maar schiet wel alle topscoorder titels aan gruzelementen.

In de top word er pas genoten van flair en techniek als je het kan koppelen aan effectivieit. Zo konden Modric/zidane/iniesta het bijvoorbeeld aan effectivieit koppelen. Waardoor ze basis speler zijn. Maar ook Isco/james die het niet konde koppelen en het dus niet halen.

1 september 2016 om 15:39

@D-Bergkamp
Met interesse heb ik je bijdragen aan dit item gelezen. Eerlijk gezegd ben ik zelf niet zo van de statistieken omdat ik van mening ben dat die een vertekend beeld kunnen geven. Al eerder heb ik ooit hier gezegd dat de grote staatsman Churchill al aangaf dat statistieken net een bikini zijn. Ze laten een hoop zien, maar verbergen de essentie.
Wat mij opvalt dat je in het geval van El Ghazi hem vergelijkt met onder meer Toornstra en Locadia. Je bent, hoop ik, met mij eens, dat die spelers de rol van buitenspeler anders invullen dan de meer specifieke buitenspeler die El Ghazi is. Ook Schöne vult het bijvoorbeeld heel anders in. Verder geven jouw cijfers geen antwoord op de vraag of daarin ook de wedstrijden die El Ghazi in de spits speelde (of een deel van wedstrijden) zijn betrokken, want dan krijg je natuurlijk een scheef beeld. Hoe dan ook ben en blijf ik van mening dat cijfers altijd voor velerlei uitleg vatbaar zijn.

1 september 2016 om 15:40

PSV ok.maar bij Feijenoord is het meer een wens dan druk.zijn net zo vaak kampioen geworden dan az in laatste 20 jaar

1 september 2016 om 16:18

Pereiro heeft ook maar gemiddeld een kwart wedstrijd gespeeld, mooie statistiek voor jou: gemiddeld aantal minuten per wedstrijd. Ongelofelijk hoe jij hier concequent al je informatie uit 1 simpele statistiek haalt.

1 september 2016 om 16:43

Propper en klaassen hebben een andere rol, klaassen is meer aanvallend. Dus geen vergelijking.

1 september 2016 om 16:45

Gemiddeld een halve wedstrijd*

1 september 2016 om 21:41

D-Bergkamp volg jij alleen Ajax?
De werkethiek van Propper is van Europees topniveau! Kijk de statistiek van afgelopen jaar maar eens na welke spelers het meest hebben gelopen in een wedstrijd.

Klaassen kan dan wel veel assists geven maar staat ook verde naar voren geschoven. Propper is vaak degene die de voorassist maakt en het spel versnelt.
Begrijp me niet verkeerd Klaassen is een goede speler maar ik heb het vermoeden dat Propper zijn top hoger gaat liggen.

1 september 2016 om 13:12

Ik weet niet waar een grotere druk heerst. De Kuip of de arena. Niets voor niets is het begrip kuipvrees bekend en niet arenavrees

1 september 2016 om 13:17

@ Gloryunited

De kuipvrees is voor de tegenstanders van Feyenoord, niet voor de spelers van Feyenoord zelf. Maar ook zoals je zelf al heel goed verklaard, dat geld ook alleen maar in de kuip. En worden er ook 17 wedstrijden buiten de kuip gespeeld. Bij Ajax moet er overal, zowel uit als thuis, gewonnen worden, veel gescoord worden en goed gevoetbald worden. Moet je kampioen worden, de beker winnen en groepsfase CL halen.

Alles wat minder is, dat word afgebrand... Door zowel Ajacieden als supporters van andere clubs...

1 september 2016 om 13:42

Kuipvrees is een loze term waar ik mij enorm aan erger.
Spelers met zogenaamde kuipvrees zijn gewoon spelers die niet goed genoeg zijn. Punt.

1 september 2016 om 13:16

Ben niet vaak met je eens. Maar anwar heeft bij mij krediet.
Oneerlijk om 20 goals 10 assists te verwachten van die jongen.

Laatste 2 seizoenen toch redelijk. Dit seizoen nog ff aankijken of ie die extra stap kan maken.

1 september 2016 om 13:16

D.bergkamp
Statistieken zijn natuurlijk mooi, maar ook niet alleszeggend.
Ik irriteer mij vooral er aan dat hij bijna nooit iemand voorbij komt en daarbij dus steeds balverlies lijdt. Ook zijn zijn voorzetten de helft van de tijd verkeerd (kan natuurlijk erger, bv de vrije trappen en corners van Gudelj).
Verder zie ik in hem niet het grote talent dat sommigen (en hijzelf zeker ook) in hem zien.

Ik heb wel heel veel respect voor de nuchterheid, de vastberadenheid en de standvastigheid van el Ghazi!

1 september 2016 om 13:19

@ Magicmike

Je zegt het zelf heel erg goed, op het moment komt hij weinig mensen voorbij en komen de helft van zijn voorzetten niet aan. Desondanks is hij gewoon bij 15 doelpunten betrokken. Die jongen is 21 jaar en heeft een ongelofelijk goede mentaliteit. Als hij dusdanig hard blijft werken en blijft trainen komt er vanzelf vooruit gang. Dan komen straks 2/3 van zijn voorzetten aan en word hij dus nog effectiever.

De kunst van El Ghazi is, dat hij ondanks beroerd spel, alsnog effectief is.
laat staan als hij straks ook nog goed gaat spelen...

1 september 2016 om 13:27

Elke twee weken zie ik hetzelfde. El Ghazi kan geen lantaarnpaal voorbij komen. Hij heeft misschien bepaalde kwaliteiten maar is een zeer beperkte speler in mijn ogen. Vorig seizoen schoot hij er per abuis een paar in maar mijn hemel wat een gepruts verder. Nee dit is niet wat Ajax moet willen.

1 september 2016 om 14:16

Goed dan, ik ben een van die supporters die hem graag had zien vertrekken, en hier is mijn genuanceerde uitleg:

- Je hebt het over een passeerbeweging. Ik kan je vertellen; die heb ik ook. Maar het doel is een man voorbij komen, en dat is iets wat hem 9 van de 10 keer niet lukt. Hij doet maar wat, zonder idee, en zijn acties stranden, en zelden in schoonheid.

- De man heeft geen overzicht dan wel oog voor ploeggenoten. Hij speelt met oogkleppen op, en heeft meermalen geroepen dat hij zich wil optrekken aan Christiano Ronaldo, zijn grote voorbeeld. In het veld zie je ook dat hij dezelfde acties wilt maken, maar helaas; hij heeft niks van Christiano Ronaldo.

- Ajax speelt bijna altijd tegen een door tegenstanders opgetrokken muur ofwel de ' geparkeerde bus' . El Ghazi heeft meer baat bij ruimte voor hem, en die is er haast nooit. Zijn acties zijn te doorzichtig om tegenstanders te verrassen, hetgeen een Younes bijv wel lukt, en een Traore passeert ook veel makkelijker.

- Dan maar een vroege voorzet zou je denken. Maar ook die komen statistisch zelden aan, als hij al een voorzet geeft, want meestal trekt hij naar binnen richting een overvol centrum alwaar hij de bal dan ook steevast inlevert.

- Je zegt dat hij lang is. Geen idee waarom je dat zegt, maar koppen kan hij niet.

-Fysiek sterk? Je zou het denken, maar na zijn mislukte acties ligt hij bijna altijd op de grond, de scheidsrechter smekend aankijkend voor een vrije trap...

Samenvattend: Het niveau Sparta (met alle respect) heeft hij nooit kunnen overstijgen. Een speler met zijn snelheid, fysiek, en inderdaad een behoorlijk schot moet veel meer uit zijn acties halen, en die beschikbare middelen veel slimmer en efficienter inzetten. Dat is hem nooit gelukt, en gaat hem ook niet lukken, want het zit er niet in.
12 miljoen?? Strik er omheen.

Ik ga de uitdaging heel graag met je aan wie zich aan het einde van het seizoen achter de oren krabt. Ik zeg: Een goede fles wijn?

1 september 2016 om 14:18

'Hij is geen Cristiano Ronaldo'. Nu moet hij dat alleen nog zelf ontdekken. Gewoon normaal voetballen, geen overdreven acties willen maken om acties te maken!

1 september 2016 om 15:11

Ik heb er geen woorden voor.. El Ghazi komt aan alle kanten te kort, zelden zo'n beperkte voetballer gezien in m'n leven.

Valencia is geen topclub

Verder goede keuze, moet zich nog ontwikkelen, wilt hij slagen in het buitenland.

Ik vind El Ghazi helemaal niks. Hij heeft een leuk schot maar totaal geen techniek. De enige manier waarop ik hem nuttig vind is als klassieke rechtsbuiten die voorzetten geeft. In die rol met af en toe een afstandschot mag die blijven staan. Ik hoop dat Ajax daarnaast Martin Caceres transfervrij bindt. Dan kan je dit heerlijke team maken: Krul, Tete, Caceres, Sanchez, Dijks, Riedewald, Klaassen, Ziyech, El Ghazi, Traore, Younes. Eventueel Dijks nog vervangen voor Emanuelson.

1 september 2016 om 12:29

Waarom zou Cacares naar Ajax willen? Hij kan waarschijnlijk wel bij een BPL team oid terecht. Te goed voor Ajax en hij hoeft het ook niet meet voor de prijzen te doen. Die heeft hij al gewonnen bij Juventus.

1 september 2016 om 13:10

De transferwindow is inmiddels gesloten en de competities zijn al lang begonnen enhij heeft nog altijd geen club.. Het lijkt me dat hij niet heel erg kieskeurig meer is.

Was het perfecte moment om in te stappen bij Valencia. Slechter kan het daar niet dan vorig jaar en jonge talenten ontspringen de dans vaak qua kritiek. Zie el ghazi trouwens in de toekomst nog wel spits worden. Heeft genoeg snelheid, kan goed koppen en kan redelijk afmaken. Daarnaast ook nog goed met bal.

1 september 2016 om 12:20

Ben ik het totaal niet met je eens. De club verkeert in roerige tijden en als de trainer dan vertrekt heb je bij de volgende trainer totaal geen krediet. Op die manier zijn de carrières van genoeg spelers in het slop geraakt. Ik vind het juist een slimme keuze om het niet te doen. Je begint bij zo'n club onderaan de ladder.

1 september 2016 om 12:31

Bij een club wat helemaal opnieuw moet beginnen, de concurrentie aan moeten gaan met El Haddadi, Mina en Nani... lijkt me verre van ideaal.

En Ajax zou dit bod afgewezen hebben? Of wilde El Ghazi zelf niet?

Aan de ene kant zit Ajax vrij krap in de echte buitenspelers, maar 12 miljoen vind ik een behoorlijk bedrag voor zo'n wisselvallige speler.

Als El Ghazi dat zelf heeft besloten vind ik dat wel opvallend. Valencia is een mooie club en het lijkt mij dat ze hem best een kans willen geven als ze zoveel geld willen neertellen.

1 september 2016 om 12:19

Het bericht stelt dat de clubs rond waren maar dat de speler niet wilde.

1 september 2016 om 12:25

Zodra de contractueel afgesproken transfersom op tafel wordt gelegd heeft Ajax niks te willen. Dan ligt het balletje bij de speler.

Vind het een verstandig besluit van El Ghazi, toont aan dat ie niet vlucht als het wat moeilijker wordt en wil vechten voor zijn plek. Van mij had ie niet hoeven vertrekken, waarschijnlijk denkt vooral Cerny daar anders over.

Mooi te lezen dat spelers zelf ook nog wel eens verstandig genoeg zijn. Ik zou het echt begrijpelijk hebben gevonden als hij er klaar mee was geweest, maar hij wil zich nog terugknokken in het elftal en zich van zijn waarde laten zien. Ben benieuwd!

1 september 2016 om 12:25

Helemaal mee eens. Ben het ook eens met, strik eromheen en doei. Maar Ajax heeft hem de keuze gegeven, dus de bal ligt bij hem. Hij kan werken aan zijn beweeglijkheid en fijne techniek. Om die reden doet Younnes het wel goed en hij niet. Succes Anwar, ik hoop dat je hard werkt want t komt niet aanwaaien.

Het is een overschatte speler, hij is niet snel genoeg en oogt erg houterig. Hij deed het begin vorig seizoen erg goed met een paar mooie doelpunten maar dat was niet helemaal toe te schrijven aan zijn klasse. Als hij wat meer bewegelijker en sneller was dan had je een toppertje.

Hoe komt t toch dat clubs zoveel geld overhebben voor Ajax spelers terwijl PSV ze aan de straatstenen niet kwijt raakt?

1 september 2016 om 12:33

Ajax staat internationaal gezien nog steeds bekend als de beste opleidingsclub ter wereld.

1 september 2016 om 12:43

@ Timon1

Omdat mensen in Anwar El Ghazi gewoon nog steeds een goed talent zien, behalve wij in Nederland. Wij brfanden graag spelers (compleet onterecht) volledig tot aan de grond toe af. En de buitenlandse media/clubs prikken hier gelukkig door heen.

El Ghazi is na Locadia en Younes de meest effectieve buitenspeler van de eredivisie van de afgelopen twee seizoenen. Is pas 21 jaar oud en heeft ruim voldoende potentie. HIj is fysiek vrij sterk, 1,89 meter lang en kan aardig koppen. Heeft een behoorlijke snelheid. Oftewel in principe bezith ij alle fysieke aspecten voor een goede vleugel.

1 september 2016 om 15:45

Ajax kan een mooie lijst met transfers laten zien van de laatste 20 jaar en met een rij spelers die bij topclubs zitten .psv alleen depay en strootman.en depay is alweer op zijn retour.

Hulde aan de instelling van El Ghazi! Vechten voor je plek, daar word je beter van!

Ben ik blij dat hij uiteindelijk niet is gekomen.
Beperkte speler die andere talenten alleen maar in de weg zou lopen.

1 september 2016 om 14:11

Elke speler heeft toch beperkingen? Ik snap je punt niet...

1 september 2016 om 14:46

In zijn positie heeft Valencia veel beter rondlopen dat is mijn punt, hij zo dan alleen maar in de weg lopen.

Balen! Die pure middelmaat spelers als Viergever, Serrero, El Ghazi en Schone had Overmars gewoon kunnen verkopen deze transferperiode en hij had betere spelers voor Ajax moeten halen zoals Vermaelen, Haps en Soriano. Dan had Ajax een veel beter uitgebalanceerd elftal gehad:

Krul
Veltman Sanchez Vermaelen Haps
Klaassen Riedewald Ziyech
Traore Soriano Younes

1 september 2016 om 12:39

Wat had Overmars in de situaties van Serero, Schone en Ghazi kunnen doen dan?
Harder Ja roepen om het bod te accepteren?

En Viergever mag prima blijven, vult de rol die hij heeft prima in

1 september 2016 om 12:42

Ze moeten overtuigen om te vertrekken bij Ajax.
Hoezo vult Viergever die rol prima in? In de voorbereiding was hij verschrikkelijk en tegen Rostov was hij medeschuldig aan de eerste tegengoal.

1 september 2016 om 13:02

De voorbereiding zal me echt bijzonder weinig uitmaken, Barcelona was ook zeer matig in de voorbereiding, maar het gaat om nu.

Ik kan me vaag de goal herinneren, maar waarin was hij medeschuldig? Omdat zijn tegenstander de bal voorgaf? Leg dan de schuld neer bij youness(dacht ik) die de bal verloor en daarna nog 2 man die een duel niet ingaan.

Viergever is eigenlijk een back up van de back ups en moet spelen waar hij nodig is. Dat doet hij naar mijn idee prima. Ik oordeel niet op basis van een aantal momentjes. Als je zo kijkt, dan is het een wonder dat Bazoer nog bij de selectie zou zitten.

1 september 2016 om 13:17

Juist eindelijk iemand die ook zo over Viergever denkt, 27 jaar, nederlands, linksbenig, goedkoop, zeurt en speelt ook nog prima. Wat wil je nou nog meer van een back up voor de LCV positie?

1 september 2016 om 13:20

Onder De Boer speelde hij prima maar onder Bosz is hij tot nu toe 1 van de zwakste schakels bij Ajax.

1 september 2016 om 12:53

@ Stylomang

Serero en Schone mochten in principe gratis vertrekken maar kwamen er niet uit met de andere clubs ivm hun salaris. Op een gegeven moment kan Ajax niet meer doen dan ze gedaan hebben. Beiden zijn heren die van het seizoen nog wel een keer van pas komen trouwens. Die zie je allebei nog wel weer 10 wedstrijden spelen.

Zelf hoop ik eigenlijk dat ze Daniel Pranjic halen! Altijd ongelofelijk gecharmeerd van geweest en haalbaar! Linksbenig, multifunctioneel, spreekt vele talen, oostblok begeleiding voor Cerny etc etc.

1 september 2016 om 13:03

Je kunt ook hun contracten laten ontbinden toch?

1 september 2016 om 13:16

Dacht ik ook al aan, Pranjic is transfervrij, ik zie hem graag komen, kan met name bij een 3-5-2 systeem erg goed op de Lm/lb positie uit de voeten.

1 september 2016 om 13:15

En nu nog even je financiele verantwoording, Vermealen verdiend zo 4 miljoen, Soriano, 2 miljoen en Haps zou haalbaar zijn en denk ik 0,6 miljoen verdienen. Komt er even 5 miljoen aan salarissen bij, kan Ajax niet betalen en wat te denken van de verhoudingen binnen de selectie, soriano zou een scheefverdiener worden. Ook leg je daar zo een miljoen of 8 voor neer. En waarom zou Vermealen eigenlijk naar Ajax willen?

Daarnaast is het middenveld al overvol, waardoor Riedewald gewoon LCV moet spelen, maar dan wel veel inschuiven richting het middenveld (eigenlijk een extra middenvelder dus). Haps is daarnaast niet beter dan Dijks, leuke back up die de concurrentie aan kan gaan, maar geen echte verbetering.

Krul
Veltman, Sanchez, Riedewald, Dijks
Gudelj, Ziyech, Bazoer
Traore, Klaassen, Younes

Vind ik, op Vermaelen na (onhaalbaar) een sterkere team.

1 september 2016 om 13:25

Vermaelen en Soriano weten ook wel dat ze flink salaris zouden moeten inleveren als ze bij Ajax zouden voetballen. Transfersommen waren helemaal geen probleem geweest aangezien Ajax 32 miljoen winst heeft gemaakt deze transferperiode dus was er nog genoeg geld over voor transfersommen.
Riedewald moet gewoon op 6 spelen met hem loopt het veel beter op het middenveld dan met Bazoer en Gudelj.

1 september 2016 om 13:35

@stylogmang

en waarom zouden ze dat dan wel doen? vermealen speelt nu nog mooi in italie bij as roma en verdient daar meer dan bij ajax. soriano zou wellicht lukken, maar ik vind traore beter.

zo makkelijk is dat dus niet, het is niet zo dat als ajax 50 miljoen (zoveel zelfs) aan transfergeld binnenhaalt dat het alles kan uitgeven, dan komen we volgend jaar namelijk in de problemen. als ajax dat zou doen en ze weten gemiddeld de maximale contractduur van 5 jaar eruit te slepen staat er dit jaar 10 miljoen aan afschrijvingen op de balans, dan draaien we al verlies.

maar als we het jaar erop niks verkopen zit je ook met een kostenpost van 10 miljoen, hoe verantwoord je die? er is nauwelijks ruimte op de begroting en ze vergen nu al het uiterste ervan, kortom dan draaien we volgend jaar zonder verkopen een flink verlies en dat druist in tegen het beleid om onafhankelijk van cl en transfers te zijn.

ik zeg toch dat riedewald moet inschuiven? dan komt hij vaak op de 6 te spelen, ik geloof niet in hele vast systemen, ajax moet juist toe naar een dynamischer spelsysteem waarbij je steeds wisselt van 4-3-3- naar bv. 3-4-3 of zelfs 3-3-4. in mijn opstelling kunnen bazoer en gudelj dan mooi druk zetten en de afvallende ballen op het middenveld oppakken en ziyech ondersteunen bij balverlies.

vaak speelt ajax dan zo:

krul
veltman sanchez dijks
riedewald
bazoer gudelj
ziyech
traore klaassen younes

en daarbij kunnen klaassen, ziyech en traore dan nog mooi van positie wisselen.

1 september 2016 om 14:09

Met Marc netto is dat beperkte verlies volgend jaar zo weer goedgemaakt (Ervaren spelers als Vermaelen en Soriano leg je trouwens niet voor 5 jaar vast, 2-3 jaar is wel het maximale met een maximaal salaris van 1,5 miljoen per jaar). Dan staan Tete, Veltman, Bazoer, El Ghazi en Klaassen (die moeten samen wel zo'n 75 miljoen kunnen opleveren) op de nominatie om verkocht te worden. En misschien wordt Ajax wel kampioen waardoor het CL inkomsten krijgt.
Bereken maar hoe de begroting er dan uitziet voor Ajax als ze 75 miljoen binnen krijgen voor die spelers en CL voetbal halen. Er is dan ook nog genoeg te besteden voor een paar vervangers. Niet voor elke vertrekkende speler hoeft een vervanger gekocht worden aangezien Ajax dan talenten als De Ligt, Vd. Beek, Frenkie De Jong, Nouri, Cerny, Dolberg kan doorschuiven wat niks kost.
Ik ben benieuwd naar je cijfers met mijn voorbeeld.

1 september 2016 om 15:49

nogmaals, dan is ajax afhankelijk van transfers en gok je op cl dat druist tegen het beleid in, bovendien hebben we die ellende net van ons afgeschut, in het jaar dat we 22 miljoen verlies draaide kwam dat met name door een ontzettende post op de afschrijvingen van transfers, laat staan het effect van het door jouw voorgestelde aankoopbeleid op de salarissenpost. wat denk je dat het trouwens doet met de prijs als de tegenpartij weet dat je moet verkopen?

cl is in de nabije toekomst ook niet zeker bij een kampioenschap, dus zeer verstandig om je vooral niet rijk te rekenen. kortom jouw voorgestelde beleid is een kopie van dat van 7 jaar geleden, nul prijzen en de club richting de afgrond.

je moet met een transferbalans van 0 en el een sluitende begroting hebben, daarvoor moet je de afschrijvingen drukken, dus zeker niet teveel aan transfers uitgeven, dat stelt ajax in staat om te blijven investeren in de opleiding volgens de visie van cruijff. volgens beleid droogt de kwaliteit van de opleiding weer op, want je moet gaan bezuinigen als het tegenzit met transfers of cl voetbal halen.

Vind hem op dit moment niet goed spelen.
Hij oogt niet de echte explosiviteit te hebben van een buitenspeler en vind hem op het veld veel rare dingen doen. Acties proberen wanneer hij moet pasen enzovoort. Vind hem niet goed in zijn keuzes op het veld. Ook haalt hij vaak maar een corner uit zijn acties, hij komt er toch niet helemaal langs.
De tweede helft is hij vaak onzichtbaar, misschien wel moe?
Ik vind hem tot nu toe heel matig spelen.

Verstandig om te blijven, Valencia lijkt me niet de ideale club.
Hij heeft nog een hoop stappen te maken om constant te worden en is gewoon een jonge gozer.

Persoonlijk geen groot fan van hem, maar dat een mijn smaak voor het type RB wat ik graag zou zien.

1 september 2016 om 12:41

Overmars had ze moeten overtuigen om te vertrekken bij Ajax. Viergever is pure middelmaat, er moet toch wel wat beters te halen zijn dan hem?

Er zijn maar weinig jonge buitenspeler die zo effectief zijn als El Ghazi. Daarbij heeft hij een goede mentaliteit, is kritisch op zichzelf, en blijft proberen om de actie te maken, ook als hij wat minder goed in de wedstrijd zit. Die jongen is pas 21 jaar, en presteert al 2 jaar redelijk constant. Ik ben blij dat hij bij Ajax blijft, die zal zijn doelpuntjes en assists dit seizoen wel weer meepakken.

Gelukkig is de ,,kermis voor spelersmakelaars'' weer even afgelopen. Dit valt nog net even onder de noemer ,,hoe gooi ik er nog een mooi bericht in'' om in de volgende transferwindow de aandacht te trekken. Natuurlijk blijft El Ghazi liever op de bank zitten bij Ajax, dan naar Valencia voor zo'n bedrag. Laat me niet lachen! Net als z'n maatje Bazour is het een tegenvaller dat ze niet de transfer hebben kunnen maken. Deze jongens zijn drukker met de transfer dan met hun voetbalcarriere. En moeten ze even op de bank plaatsnemen, is heel de wereld geïnteresseerd. Tenminste, volgens die zaakwaarnemers. Ik denk dat Ajax in de volgende transferperiode de vlag uitsteekt als deze gasten samen voor dat bedrag vertrekken. Doorselecteren heet dat!~dit zijn geen Ajax-spelers.

Verstandig, bij Valencia zou hij met die namen voor hem als bankzitter mogen spelen. Beter concentreren en proberen bij Ajax weer te presteren. Hij kan het voetbal niet in 1 keer verleerd zijn toch?

Aardige voetballer. Al ben ik bang dat de concurrentie bij Ajax te groot voor hem wordt. Zelf ben ik ook kritisch op het Ajax beleid, maar er valt niet te ontkennen dat er enorm veel toptalent aan komt en dan vooral op het middenveld. Ik verwacht volgend jaar een doorbraak voor Nouri en Frenkie de Jong. Hierdoor zal Ziyech op de plek van El Ghazi gaan spelen. Dan lijkt zijn rol toch echt uitgespeeld.

Tuurlijk .... Dag later elk jaar heel veel belangstelling

Bij Ajax zijn we altijd zo snel om jonge spelers na een paar goede wedstrijden op te hemelen alsof het de nieuwe verlossers zijn, na een mindere periode moet er weer een truck strikken worden aangeleverd om ze weer net zo hard te laten vallen.

Als ik Ajax was had ik wel wat middenvelder verkocht want dat wordt veel te druk daar en er gaan dus enorme investeringen verloren met bijvoorbeeld Sinkgraven maar ook jeugdinvesteringen als Nouri en vd Beek. Met een verkoop van Bazoer en Klaassen, hadden we 50 miljoen kunnen opschrijven die nu verloren gaan.

Gewoon lekker houden. El Ghazi heeft de juiste mentaliteit en potentie. Hij kan nog wel opleven onder Boss als zijn dip stopt, net als bazoer. Echter leven veel supporters vaak in de waan van de dag en moet er altijd iemand direct vertrekken als iemand pas 1 of 2 wedstrijd niet goed heeft gespeeld. Zie al het commentaar op el ghazi, bazoer en nu ook westermann

1 september 2016 om 13:07

De juiste mentaliteit? Ik vind hem juist een verschrikkelijke egoïstische mentaliteit hebben. Het team heeft zeer weinig aan hem. Al levert hij wel meer voorzetten af dan vorig seizoen.

1 september 2016 om 14:19

Als hij zo egoistisch was, waarom geeft hij dan bijna de hele wedstrijd alleen maar voorzetten? Dit seizoen staat hij op 8.3 voorzetten per wedstrijd gemiddeld (per whoscored). Dat lijkt me geen teken van een ego speler...

€ 12 miljoen. wat een belachelijk hoog bedrag voor een speler die nog niet heeft laten zien dat hij het niveau van Ajaks aan kan.

Mooi dat Anwar er nog is, als hij zijn niveau haalt is het een goede speler, alleen haalt hij dat nog niet op een constant niveau, het zit er dus wel in maar komt er niet altijd uit. Daarnaast zitten we wat krap in de buitenspelers en El Ghazi zowat de enige, echte buitenspeler. Volgend jaar kun je hem ook voor dit bedrag verkopen, zoniet het dubbele als hij ineens gaat schitteren.

Vind t ook een speler met enorm veel kwaliteiten . Maar hoe hij speelde tegen Rostov uit kan en past echt niet bij een aanvaller van Ajax . Hij moet wat meer mannelijkheid tonen dan weet ik zeker dat t een speler kan worden van topniveau .

Sterke gozer, alleen komt bij Ajax niet goed tot zijn recht. Deze jongen zou geweldig zijn voor PSV of net daaronder: Feyenoord. Bij Ajax komt hij technisch tekort. Bij die andere clubs is het meer vechtvoetbal en countervoetbal. Bij Ajax moet je kunnen combineren. En dat bezit hij niet.

Dat is jammer. had ajax mooi het bedrag wat ze betaald hadden voor ziyech terug kunnen krijgen met 1 mil winst

Nou voor 12 miljoen zou ik toch wel twijfelen. Vind El Ghazi tot nu toe een bijzondet zwakke indruk maken. Probleem is wel dat Ajax dan gelijk opzoek moet naar een vervanger zo vlak voor het sluiten dan de deadline.

En wie geloofd dit verhaal uit de verweij of te wel Telegraaf ? Zelfde bron die zei dat er nog middenvelders weg gingen .we gaan nieuw systeem spelen .. 1 -10-0 .hebben nu officieel 10 middenvelders

Ajax heeft zich met Traore en Ziyech behoorlijk verbeterd.
El Ghazi had slim moeten zijn en de kans moeten aangrijpen.
12 miljoen is ook een mooi bedrag.
Ik voorzie een seizoen van veel banken voor de beste man.


En dit is het verschil tussen spelers van Ajax, PSV en de rest vd ED. Al kom je geen lantaarnpaal voorbij en ben je (momenteel) te slecht voor het eerste dan nog kan je club (ajax of Psv) deze speler voor heel veel geld verkopen. Zelfs in de huidige gekke voetbalmarkt is een el ghazi toch geen 12 mln waard. Als hij zou spelen bij FC Utrecht of Ado Den Haag (meer vh nivo el Ghazi) dan kregen ze nog geen 4mln voor die gast.

1 september 2016 om 15:17

Nou als El Ghazi bij Psv had gespeeld was er ook niet zoveel geboden. Wat dat betreft is Ajax de enige ploeg in NL. Destijds ook met een Babel, Blind, Milik(deze periode), of Cillessen en Bazoer waar bedragen van 30 miljoen op zijn afgewezen. Achteraf heeft Ajax blijkbaar toch meer naam dan de rest van Nederland.

heerlijk dat ie blijft en hoop dan ook dat ie alle ajax supperters die hem negatief hebben neergezet de mond kan snoeren.
hij kan gewoon goed voetballen en is voor ajax een goede aanvaller (geloof me maar) en op de langere termijn beter is dan die Traore.waar je uiteindelijk helemaal niks aan heb. die volgend seizoen terug gaat naar chelsea.
hij zit gewoon net als Bazoer even in een dip, maar komen hier " sterker uit" let maar op.
deze twee spelers zijn in mijn ogen de toekomst voor ajax, hebben beide een sterke persoonlijkheid.
deze hele cyclus heeft Klaassen ook bewandeld en die gaat dit seizoen een belangrijke rol spelen voor ajax.

Zeker met Ziyech erbij met zijn steekpass en inzicht kan el Ghazi weer veel meer de diepte zoeken, het probleem is dat hij nu alle actie veelal vanuit stilstand probeert te maken, wanneer hij op snelheid wordt weggestuurd is hij niet te houden.
Dus denk dat het wel goed komt met hem.

1 september 2016 om 15:19

Ja maar dan moeten zijn voorzetten of schoten op doel wel effectief zijn.

Hij heeft altijd al kritiek gehad zelfs wanneer hij goed speelde. Het probleem is dat hij gewoon super wisselvallig is. Hij speelde tegen Rostov thuis erg sterk en dan denk je ha! hij is in vorm, maar dan speelt hij de volgende wedstrijd weer een 3.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren