Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax laat vraagprijs voor overbodige middenvelder zakken tot half miljoen’

Laatste update:

Thulani Serero pakte de afgelopen jaren geregeld zijn wedstrijden mee bij Ajax, maar de middenvelder lijkt inmiddels een beetje in de vergetelheid te zijn geraakt. Vorig seizoen kwam hij onder Frank de Boer niet verder dan veertien wedstrijden in de Eredivisie en ook Peter Bosz lijkt niet van plan te zijn om regelmatig een beroep te doen op de Zuid-Afrikaan.

/

Serero kan dus op zoek naar een nieuwe club en Ajax lijkt bereid te zijn mee te werken aan een vertrek. Telegraaf-journalist Mike Verweij weet namelijk te melden dat de Amsterdammers de vraagprijs voor de middenvelder hebben laten zakken tot vijf ton. Er zou inmiddels de nodige interesse zijn in Serero maar er heeft zich nog geen club gemeld waar hij graag heen wil, of kan.

Ajax nam de Zuid-Afrikaans international in de zomer van 2011 over van zusterclub Ajax Cape Town. Serero kwam sindsdien tot 120 officiële wedstrijden voor de club, waarin hij 10 keer scoorde.

Vijf ton is te weinig voor Thulani Serero

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima speler voor de middenmoot van de Eredivisie

31 augustus 2016 om 13:05

Hij is naar mijn mening zeer welkom bij fc groningen.

31 augustus 2016 om 13:29

Alleen als buiten eu speler niet betaalbaar qua salaris

31 augustus 2016 om 13:55

400.000€???niet betaalbaar

31 augustus 2016 om 19:30

Is dat wel zo? Hij is al vijf jaar in Nederland dus volgens mij geldt hij niet meer als van buiten de eu.

31 augustus 2016 om 13:08

Misschien iets voor feyenoord ;-)

Laat die jongen toch gewoon vrij de deur uit lopen. Nooit gehoord, altijd hard gewerkt, nooit verzaakt.
Het is leuk als iemand nu een half miljoen neertelt, maar dat is meer afkopen van salaris dan een transfersom. Mocht het niet lukken om dat geld eruit te halen, spreek dan samen af om contract te ontbinden.

31 augustus 2016 om 12:51

Precies, nooit een verkeerd woord van zijn kant gehoord, zich altijd vol ingezet en was nog best van waarde ook. Zal nooit zijn doelpunt tegen Barcelona vergeten .

31 augustus 2016 om 12:52

Juist, ontbindt gewoon z'n contract en geef hem een kans om een nieuwe club te zoeken. Aan een jaar in de JL heeft die jongen ook niks.

31 augustus 2016 om 14:04

Wie zegt dat Ajax dat niet van plan is als ze er deze transferwindow niet uitkomen met een andere club? Nu is er nog tijd om iets aan hem over te houden.

31 augustus 2016 om 12:53

Er zou al spraken zijn van contractontbinding mocht er geen club naar zijn smaak komen, een half miljoen is naar mijn smaak heel netjes van Ajax. Want hij is meer waard.

31 augustus 2016 om 13:03

Ik vind de vraagprijs van een vijf ton ook schappelijk voor een speler met zijn kwaliteiten. Ajax hoeft toch niet elke speler die loyaal is geweest gratis de deur uit te laten lopen? Mocht niemand dat willen betalen, dan heb je dan als partij ook nog altijd de mogelijkheid om te onderhandelen over een doorverkooppercentage en hem dan transfervrij te laten gaan.

31 augustus 2016 om 13:44

De markt bepaald wat hij waard is. Als er niemand 500k biedt, is hij niet meer waard.

31 augustus 2016 om 13:54

Nou dat is niet geheel correct natuurlijk. Hij ligt vast voor een half jaar, met salaris van 5ton. Dan is hij dat waard. Of je het ervoor krijgt is een tweede.

31 augustus 2016 om 12:57

Gelukkig geen technisch directeur zeg, dan zou er niet veel geld in het laadje komen Leuk & aardig dat iemand zijn best doet, maar je bent als voetbalclub natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling. Een half miljoen is al zeer goedkoop voor een speler met de kwaliteiten van Serero.

31 augustus 2016 om 13:08

Hoezo moet hij geld opleveren. Hij verdient een half miljoen per jaar en heeft nog een jaar contract. Zijn contract wordt gewoon afgekocht als ze een half miljoen krijgen.
Als ze zijn contract in overleg ontbinden, dan kan het prima zo zijn dat hij geen geld mee hoeft en dan loopt die voor net zoveel de deur uit.

Dus of hij wordt afgekocht, of hij blijft en kost je een half miljoen, of je gaat in goed overleg zonder financiële zorgen uit elkaar.

31 augustus 2016 om 13:24

Leuke speler voor PEC Zwolle

31 augustus 2016 om 13:19

Klopt hoor eens. Je kan als Ajax zijnde nog even vandaag afwachten en anders morgen alsnog ontbinden zodat hij toch nog een club kan vinden. Volgens mij heeft hij ook bijna niets gekost, behalve salaris dan (wat gelijk weer fors is vanwege z'n nationaliteit). Maar heeft zich altijd keurig opgesteld en zeker z'n aandeel gehad in 2 titels..

Net als Schone mogen deze 2 van mij wel transfervrij weg voor bewezen diensten, nette houding en het feit dat hun rol nu toch wel uitgespeeld lijkt...

31 augustus 2016 om 15:11

Laat dan in ieder geval in de ontbindingsvoorwaarde staan dat hij niet binnen de eredivisie mag verhuizen...

we weten hoe dit soort afspraken bij Vermeer zijn gegaan....

Vijf ton zou toch betaalbaar moeten zijn voor Eredivisieclubs of is het zo slecht gesteld met de financiën hier? Serero is voor iedere subtopper in Nederland een versterking lijkt me.

31 augustus 2016 om 13:17

Het salaris is denk ik het struikelblok, waar utrecht, heerenveen, groningen, vitesse, nec salarissen hebben van 2 - 4 ton krijgt hij bij ajax zeker 8,9 ton

31 augustus 2016 om 13:37

5 ton verdient hij, zou dus een klein stapje misschien achteruit moeten doen.. Maar 8,9 ton verdienen zulke spelers niet bij Ajax PSV of Feyenoord hoor..

31 augustus 2016 om 13:38

Stk87, serero zou dan in de top van het salarishuis zitten. Dat lijkt me sterk. Het lijkt me aannemelijker dat jij gewoon maar wat bedragen de lucht in slingert.

31 augustus 2016 om 13:38

Voor zover ik kan vinden had hij een contract twv 2.1 miljoen over 3 seizoenen getekend 2 jaar geleden. Dat komt neer op ongeveer 700k per seizoen gemiddeld. Lijkt me inderdaad sterk dat een andere Nederlandse club dat kan betalen buiten Ajax en PSV (en misschien Feyenoord, maar ik weet niks over hun financiën). Het lijkt me sterk dat hij zijn salaris zal laten zakken naar minder dan 500k per seizoen. Dan zie ik hem eerder naar het buitenland gaan dan dat hij in Nederland blijft. Jammer, want het is een leuke speler om naar te kijken.

Edit: bron: http://goo.gl/hxbn7l

31 augustus 2016 om 13:47

Sjakie, ik kan idd niet in de boekhouding van de clubs kijken en weet het dus niet exact, maar ik volg de eredivisie lang genoeg om een goede inschatting te kunnen maken van de salarissen bij de clubs

31 augustus 2016 om 13:56

Raar dat je nec erbij noemt, die hebben een plafond van 200k en de meeste spelers zitten daar ver onder.

31 augustus 2016 om 13:39

Speler buiten de eu krijgt rond de 5 ton aan salaris. Dit samen met de afkoopsom kost een beperkte balafpakker het eerste jaar 1 miljoen. Ik zou het geld liever anders uitgeven.

31 augustus 2016 om 13:59

Rond de 4 ton..385.000

31 augustus 2016 om 14:10

Voor Nederlandse clubs is dat idd best wel veel. Denk ook dat hij naar het buitenland gaat nu ik een beter beeld heb over zijn salaris. Er scheen interesse uit Zuid-Afrika te zijn, maar over hun financiën kan ik al helemaal niks zeggen

Kan Fc Groningen prima gebruiken!

31 augustus 2016 om 12:45

Absoluut, zeker nu Antonio van de loonlijst af is. Er mist veel gif bij Groningen terwijl ze genoeg technische middenvelders hebben. Serero, Tibbling en een Linssen/Rusnak zouden een mooi middenveld vormen

31 augustus 2016 om 12:46

Alsjeblieft niet. Serero is een aanvallende middenvelder. Die hebben we al genoeg. We hebben eerder een defensieve middenvelder nodig

31 augustus 2016 om 12:50

Serero is geen aanvallende middenvelder (meer). Juist een verdedigende/box2box.

31 augustus 2016 om 12:54

Feitelijk was hij wel een AM maar door een gebrek aan rendement en een exces aan felheid is hij bij Ajax op 6 geplaatst. Daar kan hij dan ook uit de voeten. Een box to box is hij absoluut niet.

31 augustus 2016 om 13:12

Het vreemde is ook dat we weinig van de befaamde dribbelaar, die hij bij Ajax CT was, hebben gezien. Degelijke speler die hard werkt en goed met de bal kan wegdraaien en ondanks zijn postuur de duels niet schuwt, maar totaal niet de speler die men verwachtte toen ze hem haalden. Misschien kan ie dat weer laten zien bij een andere club.

31 augustus 2016 om 13:20

In de tijd dat Sana nog bij Ajax speelde en het toen zo goed deed, toen was Serero toch ook heel erg lekker bezig? Toen was hij wel een dribbelaar met flair. Leuke speler om naar te kijken destijds.

31 augustus 2016 om 12:55

Zie hem graag komen maar eerst moeten we van dure krachten als Maduro en Hoesen af. Sowieso stikken we al in de middenvelders dus ik denk niet dat Nijland ook maar iets doet voor er wat vertrekt.

31 augustus 2016 om 13:11

Groningen heeft een salaris plafond van rond de 250k dacht ik?
Serero is niet EU, dus verdient sowieso al dat bedrag, en waarschijnlijk wil die nog iets meer dan dat ook. Het is dus niet dat Serero weinig verdiend.

31 augustus 2016 om 13:15

Anderzijds voetbalt Serero sinds 2011/12 al bij Ajax, dat betekent dat hij al vijf jaar in Nederland woont. Dan komt hij toch in aanmerking voor een Nederlands paspoort? En dan zou die niet-EU salariswetgeving omzeild kunnen worden, of vergis ik me daarin?

En dan staat er natuurlijk altijd nog de kwestie of Serero zelf wel achteruit wil gaan in salaris.

31 augustus 2016 om 13:21

Daarnaast, als hij Nederlander wordt moet hij volgens mij ook afstand doen van zijn eigen nationaliteit (verbeter me als het niet zo is). Ik denk niet dat een Zuid-Afrikaan die ook voor het nationale elftal uitkomt daarop zit te wachten.

31 augustus 2016 om 13:56

Maar dan kom je op het dubbele paspoort verhaal, wat in Nederland (dacht ik) niet meer past. Zou het voor hem makkelijker maken om binnen EU werk te vinden wel, maar aan de andere kant, "verzekerd" zijn niet EU zijn, hem wel van een verdomd verdienstelijk salaris.

Dat is wel heel weinig voor serero, misschien iets voor Heerenveen of Twente?

31 augustus 2016 om 12:44

Twente of Heerenveen tikken echt niet zomaar meer een half miljoen af voor een speler

31 augustus 2016 om 12:57

Twente begrijp ik inderdaad wel, maar Heerenveen? Vraag me echt af wat voor beleid er wordt gevoerd daar dan, maargoed. Jammer voor hun.

31 augustus 2016 om 12:59

Schaars loopt daar bovendien al rond. Naast Schaars genoeg talent met Namli, Yuki, Thern, Van Amersfoort en Thorsby.

31 augustus 2016 om 12:58

Serero verdient aanzienlijk(niet EU) en is daardoor weinig interessant/haalbaar voor de meeste ED clubs.

Goed, dit is eigenlijk de enige speler die we vandaag nog moeten slijten, echt een koopje, de club wie hem aantrek is echt spekkoper helemaal geen slechte voetballer, maar nooit echt zijn stempel kunnen drukken.

31 augustus 2016 om 13:21

Misschien niet zijn stempel kunnen drukken maar lijkt me voor 2/3e van de eredivisie een aanwinst... Vond hem altijd een degelijke speler die goed in dienst van het team kan spelen.

Ik zie hem wel graag naar Utrecht komen eigenlijk. Dan kan Ayoub wat dieper spelen op de positie die Ramselaar voorheen bezet had.

Dan Janssen en Serero als CM en Strieder als stofzuiger.

31 augustus 2016 om 12:54

Utrecht heeft een salaris plafond van ik meen 250 duizen euro, gaat hem niet worden.

31 augustus 2016 om 12:56

Ik zie Serero eerder als stofzuiger fungeren dan Strieder. Door de ervaringen die hij heeft opgedaan in de 'grotere' wedstrijden, waar hij zeker niet onderdeed voor de rest, kan hij ook nog de middenvelders voor hem aansturen. Hierin komt Strieder nog tekort naar mijn mening.

31 augustus 2016 om 14:55

Strieder is onopvallend maar loopt zoveel gaten dicht.

Nou groningen, sla je slag!

Misschien iets voor AZ als opvolger van Henriksen? Niet 1 op 1 vergelijkbaar, maar toch wel een speler met kwaliteiten.

31 augustus 2016 om 12:58

Klopt, ik wil ook al tijden dat AZ Serero haalt, maar AZ gaat voor Bel Hassani. Zodra het bericht komt dat Henriksen naar Hull City vertrekt komt AZ met het nieuws dat Bel Hassani naar Alkmaar komt. Met Serero erbij hebben we dan wel erg veel middenvelders, dus hij lijkt mij overbodig. Liever zie ik een tweede linksback komen.

Gaat hem niet worden voor de middenmoot!als speler van buiten de EU, is de club verplicht om hem een minimaal salaris van 550 duizend euro te betalen.

31 augustus 2016 om 13:03

Maar hoe lang geldt dat nog? Hij voetbalt al vijf jaar in Nederland, volgens mij kan je dan voor een 'Nederlands' salaris spelen, mits hij zelf wil inleveren uiteraard.

31 augustus 2016 om 13:17

Nee ik dacht dat dat niet uitmaakte hoor, overigens is het salaris inmiddels wel bijgesteld tot 485 duizend, nog te hoog voor de middenmoot.

31 augustus 2016 om 13:14

Minimum salaris voor niet EU is al een stuk minder dan 550k.
In januari volgens mij gelezen dat dit in 2016 400k was (ergens in die buurt).

31 augustus 2016 om 13:18

Volgens mij niet hoor, hij woont/werkt al langer dan vijf jaar in Nederland.

Zou voor FC GRONINGEN een goeie aanwinst zijn.

Serero is beter dan Klaassen, Sinkgraven, gudelj, Nouri en van beek.

31 augustus 2016 om 13:57

Was beter bedoel je. Nu al lang niet meer.

31 augustus 2016 om 15:07

Want jij denkt dat hij op 25 jarige leeftijd opeens niet meer kan voetballen???
Ik garandeer je dat de meeste spelers van Ajax het met me eens zijn maar dat ga je ze natuurlijk niet horen zeggen

31 augustus 2016 om 16:12

Hij zal vast nog wel kunnen voetballen maar niet beter dan de spelers die je opnoemt.

1 september 2016 om 09:18

Dat is wel een heel makkelijke opmerking, natuurlijk horen wij die spelers dat niet zeggen, maar dat maakt het niet ineens waar. Ik garandeer je dat ze liever met mij op links spelen dan met Youness, maar dat ga je ze niet horen zeggen.

Natuurlijk is deze jongen niet beter dan degene die jij noemt.
Aan de andere kant, ik vind het een hele fijne speler en ik vind hem ook niet direct minder of in ieder geval veel minder. Serero is wel minder specifiek, hij is net geen verdedigende middenvelder en net geen aanvallende. Hij kan absoluut niet scoren en schoten van buiten de 16 halen het goal niet. Als hij 15 cm langer was geweest, had hij op een heel ander niveau gespeeld.

Desnoods verhuren dan kan hij zich in kijker spelen en volgendjaar transfer vrij laten gaan!

Prima voetballer hoor. Ik denk dat hij best een paar ton waard is. Bij Ajax vind ik hem wel tekort komen.

Serero kan echt wel versleten worden voor 1,5 miljoen lijkt me. Desondanks goed dat hij weggaat,is niet nodig.

Leuk om te zien!!! Ik scroll hem heel rustig naar beneden en lees alleen maar positieve reacties.

Goeie speler geweest voor ons. Wat er ook gebeurt hij zal ons altijd bij blijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren