Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Sar steunt Overmars: ‘Ik ben tevreden over hoe hij zijn rol vervult’

Laatste update:

Marc Overmars hoort in november of hij door mag als directeur spelersbeleid van Ajax, zo laat Edwin van der Sar weten aan Voetbal International. De toekomstig algemeen directeur van de club zegt in het interview dat er in die maand een aandeelhoudersvergadering op het programma staat.

/

Van der Sar geeft aan te begrijpen dat er onvrede heerst door de resultaten van de laatste weken, maar benadrukt dat ‘stabiliteit’ belangrijk is en dat de top van Ajax zelf ‘rustig’ blijft. De voormalig doelman vindt het ook onterecht dat veel kritiek enkel en alleen Overmars bereikt, omdat de meeste beslissingen ‘met elkaar’ worden genomen.

“Natuurlijk is het niet prettig voor het technisch hart als versterkingen zoals Yaya Sanogo geen versterkingen blijken te zijn. Of iemand als Isaac Cuenca, die echt veel potentie had, maar alleen maar geblesseerd was. Maar je hebt plussen en minnen. De komst van Kasper Dolberg was niet unaniem, maar Marc maakte zich er hard voor, waardoor het doorging”, aldus Van der Sar.

“Het is tweeledig, denk ook bijvoorbeeld aan de komst van spelers als Arek Milik en Amin Younes. Ik weet hoe wij intern met elkaar omgaan, ondersteunend maar ook hard tegen hard. Ik ben tevreden over hoe hij zijn rol vervult. Het rapportcijfer laat ik aan jullie”, besluit de 45-jarige Van der Sar. Ajax versterkte zich deze zomer tot dusverre met Mateo Cassierra, Davinson Sánchez, Tim Krul, Heiko Westermann, Hakim Ziyech en Bertrand Traoré.

Denk jij dat het contract van Marc Overmars verlengd wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien moet SAR eens naar zijn eigen contract en rendement kijken. Hij loopt volgens mij nog steeds stage. Het rendement van Overmars is wel ok en als hij meer vrijheid van de RVC en directive (lees Sar) had, waren de investeringen ook wel voor de CL-uitschakeling gedaan.

31 augustus 2016 om 10:12

We kunnen niet in de keuken bij Ajax kijken, dus weten niet hoe Van der Sar in de praktijk functioneert. Volgens mij loopt hij ook allang geen stage meer en is als directielid gewoon volwaardig directeur marketing. In die functie wordt hij beschouwd als toekomstig algemeen directeur. Je kunt hem lastig verantwoordelijk maken voor de CL deceptie over zaken waar bijn niet over gaat..

Verder is Overmars ook zelf directielid als directeur voetbalzaken en staat daarmee op één lijn in de organigram. Het is onzin te stellen dat Van der Sar inversteringen op voetbalgebied tegenhield, daar gaat hij als (mede-)directielid als verantwoordelijke voor de marketing helemaal niet over. Het was de RvC die Overmars financieel beperkte in zijn aankoopbeleid., niet Van der Sar.

31 augustus 2016 om 10:20

@ Pmmlemeer

Misschien moet iedereen eerst eens gaan kijken naar wat Overmars/boer/sar allemaal behaald hebben tezamen de afgelopen 6 jaar. Laten we eens verschillen tussen 2009/2010 en 2014-2015 noteren

2009/2010
- Netto verlies van 26 miljoen euro
- Eigen vermogen van 39 miljoen euro
- 13 miljoen langlopende schulden
- 43 miljoen kortlopende schulden
- 8 miljoen liquide middelen
- Omzet van 69 miljoen euro

2014-2015
- Netto winst van 22.00 miljoen euro
- Eigen vermogen van 116.4 miljoen euro
- 3 miljoen euro langlopende schulden
- 20 miljoen euro kortlopende schulden
- 40 miljoen aan liquide middelen
- 105.4 miljoen euro omzet

Oftewel kortgezegd
- 26 miljoen verlies word 22 miljoen winst, verschil van 48 miljoen euro op jaarbasis!
- Een stijging van 77,4 miljoen van het eigen vermogen
- Een daling van 10 miljoen aan langlopende schulden
- een daling van 23 miljoen aan kortlopende schulden
- een stijging van 32 miljoen aan liquide middelen
- Een stijging van 36,4 miljoen aan omzet

Mogen we even een applausje geven aan het huidige bestuur?

31 augustus 2016 om 10:40

Leuke statistieken... Voor een bedrijf. Maar jij ziet hopelijk ook wel dat er sinds 2009 er steeds een slechter elftal op het veld staat?!

31 augustus 2016 om 10:44

Logisch, Nederlandse clubs kunnen niet opboksen tegen al het transfergeweld van grote competities. Betere spelers gaan daar naartoe en wij moeten het doen met erg jonge spelers of spelers die zijn gefaald of bij een lage club spelen in het buitenland.

31 augustus 2016 om 10:48

En dat ook nog een applausje er achteraan voor de zes jaar op voetbalgebied, met de vier kampioenschappen op rij en een net op de laatste dag misgelopen titel.

31 augustus 2016 om 11:01

@bellapartida

Kijk bijvoorbeeld eens naar Tottenham, waar drie belangrijke schakels rondlopen die door Ajax gelanceerd zijn. Of naar Barcelona waar Suarez rondloopt. Van der Wiel naar Psg. Nu weer Milik en Cillessen die vertrekken. Etc etc. Denk je nu echt dat Ajax ook maar in staat zou zijn geweest om die jongens te behouden? Dat was enkel gelukt als Ajax in de Engelse, Duitse, Spaanse of Italiaanse competitie had gespeeld.

De bedragen die clubs uit de Eredivisie kunnen omzetten zijn peanuts vergeleken met het geld, dat er in die landen wordt gegenereerd door de grote aantrekkingskracht van die competities. Logisch dat het minder wordt als je elftal elk jaar wordt afgeroomd. Elke speler heeft ambities en vertrekt als de kans daar is. Een elftal bouwen wordt steeds lastiger.

31 augustus 2016 om 11:09

@ Bellapartita

Tja, als ik moet kiezen tussen een selectie die je niet kunt betalen waarmee de club om zeep geholpen word. Of een selectie die je wel kan betalen en de club blijft bestaan is voor mij de keuze makkelijk.

31 augustus 2016 om 11:36

Dat is jouw mening.

Feit is dat Ajax in 2009 derde werd, het jaar daarop tweede, sinds 2009 4 keer kampioen, daarna tweede, en vorig jaar hadden ze tot de laatste dag nog kampioen kunnen worden.
Waar is dan de sportieve achteruitgang?

En nog naar het meningen-gedeelte:
https://nl.wikipedia.org/wiki/afc_ajax_in_het_seiz... Nou, is dat de selectie die dan blijkbaar zo superieur is aan deze?! Een paar goede spelers natuurlijk, maar deze selectie heeft ook een paar goede spelers.
Vergeet daarnaast niet dat spelers als Suarez, Eriksen en Vertonghen toen natuurlijk nog niet zo goed waren als ze nu zijn (ook al waren ze toen alsnog wel al best goed en belangrijk, maar ook dat zegt wat over de algehele kwaliteit van de selectie toen).

En spelers als Gabri en Pantelic (zowel veel ervaring als onbetwist basismateriaal) zouden we in het huidige elftal goed kunnen gebruiken, maar net zoals Guardado nu bij PSV zijn dat mazzeltjes, want in het hedendaagse voetbal komen dat soort spelers niet voor een Nederlands salaris in de Eredivisie voetballen.
En mazzeltjes kan jij nou eenmaal soms hebben, maar nog vaker heb je ze niet.

31 augustus 2016 om 12:00

@bellapartita

Je schrijft: "leuke statistieken... Voor een bedrijf. Maar jij ziet hopelijk ook wel dat er sinds 2009 er steeds een slechter elftal op het veld staat?!"

Dat maakt de prestaties (4 X kampioen en 2 tweede plaatsen, waarvan de laatste op 1 doelpunt verschil) alleen nog maar groter. Ajax leeft op grote voet en moet presteren om de kosten te kunnen ophoesten en aantrekkelijk te blijven voor (jeugd)spelers. Je kunt wel heel romantisch gaan roepen dat je mooi spel belangrijker vind dan prestaties, maar dat is volstrekt onrealistisch omdat de club de inkomsten die je met prestaties genereert, nodig heeft om de uitgaven te kunnen bekostigen.

Het huidige beleid is zeker niet het beste beleid, maar wel het meest realistische bedrijf voor een club met een begroting als die van Ajax. Ik zou geen beter alternatief weten en heb er hier ook nog nooit een gehoord, maar ik laat me graag verassen. De meeste supporters (en dat geldt merkwaardig genoeg ook voor de media) hebben kritiek op het beleid van Ajax die volledig is gebaseerd op onwetendheid. Zij denken Ajax heeft 100 miljoen op de bank en kan die 100 miljoen uitgeven aan spelers. Het kapitaal moet op het veld staan. Zij hebben kennelijk nog nooit gehoord van afschrijvingen. Als Ajax 100 miljoen aan spelers zou uitgeven en al die spelers een vijf jarig contract zouden geven, betekent dat dat er voor 100 miljoen gedeeld door vijf is 20 miljoen aan afschrijvingen in de begroting dient te worden opgenomen. Dat betekent in de praktijk dat de uitgaven in de begroting gedurende vijf jaar met 20 miljoen omhoog gaan. Terwijl de huidige begroting net kostendekkend is. En dan heb ik het nog niet eens over de salarissen. Dat is volstrekt onrealistisch.

Er zijn supporters die denken dat Ajax na de komst van Zyech nog steeds geïnteresseerd is in Bailey en nog steeds bereid is om het geboden bedrag op tafel te leggen. Ook dat lijkt me volstrekt onrealistisch en ik vrees dat degenen die dat denken, opnieuw zullen worden teleurgesteld. Ik denk eerlijk gezegd dat het geld dat Overmars mocht besteden op is en dat er geen aankopen meer bij zullen komen. Ook niet als er nog mensen weg gaan. Er is inmiddels voor meer dan 25 miljoen inkopen gedaan en ik denk dat daarmee de grens bereikt is. Er zijn 23 spelers verkocht en daarmee is de nodige ruimte vrij gemaakt op het salarisbudget. Het waren echter spelers op wie niets of nauwelijks iets behoefde te worden afgeschreven, dus in dat opzicht is er naar mijn inzicht te weinig ruimte vrij gemaakt om nog meer te kunnen investeren. Ik verwacht dan ook niet dat er nog een buitenspeler zal bijkomen of het moet op huurbasis zijn. Voor dit jaar is er genoeg verdiend om de kosten te dekken, maar de kosten van de investeringen lopen ook de komende jaren gewoon door en daardoor is er volgens mijn inschatting niet veel ruimte meer op de begroting.

31 augustus 2016 om 12:23

@bellapartita

Ajax is een BVO en financien zijn zeer belangrijk binnen het voetbal, het is niet voor niets dat de rijkste clubs voor de CL spelen. Feyenoord is een ander voorbeeld in negatieve zin, ging financieel erg slecht zo ook de resultaten. Kortom wil jij stellen dat een goede bedrijfsvoerig geen goede voorwaarde is voor goede prestaties op het veld?

Sinds 2009 zijn we wel na 7 jaar, 4 keer kampioen geworden en mijn inziens staat er nu zeker een beter elftal, behalve dat, een betere opleiding (kwantitatief en kwalitatief) een elftal in de JL (erg goed voor onze talenten). Uiteraard zijn de ambities hoger maar ten opzichte van 2009 doen we het een stuk beter.

31 augustus 2016 om 12:51

Of je kan proberen de tussenweg zienbte vinden. Balans...dat is nu totaal niet aanwezig...zowel op veld als beleid.

31 augustus 2016 om 12:58

Ze hebben die zwarte cijfers o.a. kunmen realiseren doordat hun voorgangers wel bekwaam zijn qua de juiste spelers aantrekken. Hebben ze van kunnen profiteren van de transferopbrengsten en titels(al zijn de titels met geluk dat psv ver onder niveau presteerde)

Afgelopen 2 jaren mogen ze dan hun eigen selectie samenstellen en ze falen hopeloos. Te wenig kwaliteit en te veel vanbt zelfde.

31 augustus 2016 om 13:15

Twente heeft Ajax ook een titel gegeven, die hadden al kampioen moeten zijn, voordat ze tegen Ajax moesten in de laatste ronde.
Verder was het de periode, dat Feyenoord en PSV weinig op konden boksen tegen Ajax.
Verder natuurlijk wel respect voor die kampioenschappen, maar PSV heeft afgelopen seizoen gewoon terecht de titel gepakt, ook al zijn ze een beetje geholpen,
Ik ben benieuwd wie het goed gaat oppakken voor dit seizoen.
Feyenoord doet het mbt resultaat goed nu, maar dat gaan ze niet volhouden.
Ajax en PSV hebben zich beiden goed versterkt.
Kleine misstappen kunnen fataal zijn.

31 augustus 2016 om 13:37

@wilkyfeyenoord

Kom op man... Twente had in dat jaar Ruiz, die er veel wedstrijden nog in de laatste vijf minuten een goaltje wist in te prikken. Op die manier won Twente veel punten, ook al speelde het matig. Zo pakte het al meer punten dan verwacht. Totaal niet realistisch dat ze al eerder kampioen hadden moeten zijn.

Ajax-Twente op de laatste dag was de kampioenswedstrijd en Ajax was op alle fronten beter. Twente ging die wedstrijd in met een fractie verschil in hun voordel, maar werd compleet afgetroefd door een beter spelend Ajax. Twente speelde een kansloze partij.

Onder immense druk veranderde Twente in een angstig klein vogeltje, dat het liefst de Arena uit wilde fladderen. Met de terechte overwinning van Ajax in een directe confrontatie was Ajax dan ook de terechte kampioen. Met de meeste punten behaald in heel seizoen.

.

31 augustus 2016 om 13:52

Ben het volledig met D. Bergkamp eens. Sinds de komst van Overmars en F. de Boer heb ik steeds gezegd...eerst financieel puinruimen. Dan bouwen aan een elftal.
En dat heeft Overmars zeer bekwaam gedaan. Ik ben blij dat Ajax een gezonde club is die gewoon 11 miljoen kan aftikken als er een speler moet komen die binnen het salarishuis past. Dat kunnen niet veel clubs en ik denk dat men daarin mijlencer voorligt op bijv PSV. Feyenoord laat ik even buiten beschouwing omdat die club een paar jaar geleden langs het randje ging en nu herstellende is. (en daarin goed bezig is)
Break even zonder CL..of met een heel klein verliesje..is een prachtige prestatie in vergelijking met 2009.
En nu wordt er naast jeugd toch ook langzaam aan weer aan het 1ste elftal gewerkt.
Sjappoo.

31 augustus 2016 om 14:03

@everybodyblind
Zelf doen ze het qua transfer opbrengsten toch net zo goed als hun voorgangers Ik hoef alleen maar Milik als meest recente voorbeeld te noemen en je argument kan al naar de prullenbak. De titels hebben ze ook zelf gehaald, als het dankzij hun voorgangers is, waarom hebben die de jaren daarvoor dan niks gewonnen? Je reken hun niet af op hun eerdere jaren, maar dit bestuur wel op de huidige 2, beetje inconsequent. Verder vind ik het altijd grappig dat als Ajax kampioen wordt het komt omdat de tegenstanders onder niveau presenteren. Maar als een andere club kampioen wordt het door eigen kwaliteit is en niet door ondermaats presteren van de andere clubs.

31 augustus 2016 om 16:27

Nee hoor. Mn argument kan helemaal niet de prullenbak in. Tis nog steeds op tafel. Zogenaamd milik. Dat was puur geluk dat napoli 94 mio heeft ontvangen en het geluk dat deze huidige markt helemaal nergens meer op slaat. Suarez zou 40 miljoen hebben opgebracht in deze huidige markt.
En ik zeg helemaal niet als ajax kampioen wordt is het altijd aan de concurrentie. Ik zeg dat enkel over die 4 kampioenschappen. Geen een keer behaalde ajax meer dan 80 punten. Kijk aub de geschiedenis...door de jaren heen vaker dan niet had de kampioen 80+ punten. Waardige kampioen vind ik dat.

31 augustus 2016 om 18:27

Cilessen 13 miljoen, Blind 17,5 terwijl iedereen zei dat hij er niks van kon, De Jong 8,7, Erikssen 13,5 en zo zijn er nog meer. Op vorig jaar na elk jaar een 10mil+ verkoop is echt niet slecht hoor.

31 augustus 2016 om 20:14

ik heb nooit beweerd dat ie slechte verkoper is. Heb ook nooit gezegd dat ie een super verkoper is.

Maar nogmaals...overmars faalt hopeloos als t gaat om selectie samenstellen. Qua balans, kwaliteit en timing. Ik zie niemand miss op een paar na, van huidige selectie die t ver gaat schoppen. Zoals eriksen. Suarez. Aldewereild. Verthongen. Van de wiel.

En over dat verkopen..doet t redelijk. Niet meer dan dat.

Overmars doet het over het geheel genomen uitstekend!
Men vergeet vaak dat hij in een positie zit waar het heel moeilijk manoeuvreren is.
Hij kan niet alles vantevoren delen met de buitenwereld. Dat zou tactisch gezien heel dom zijn. En dat is hij gelukkig niet. Chapeau Marc!

31 augustus 2016 om 09:24

Nee, zijn plannen delen aan publiek is inderdaad niet slim, maar als je twee weken geleden roept dat Ziyech niet nodig is en dat het middenveld breed genoeg is, dan is het raar dat je hem na een blamage in Europa een dag voor het sluiten van de transferperiode binnenhaalt.

31 augustus 2016 om 09:35

@ Salvatorconte

Wel eens over gedacht dat er ongelofelijk veel redenen kunnen zijn om het zo te spelen?
- Toestemming van de RVC voor 10 mil+ transfers is benodigd
- De prijs drukken bij Twente
- Eigen spelers niet onrustig maken en richting de uitgang duwen (bazoer bijv)
- De marktwaarde van je eigen spelers behouden (sinkgraven is nu 2 mil minder waard)
En deze verzin ik binnen 1 minuut uit het topje van mijn duim.

31 augustus 2016 om 09:43

Maar als je niet weet of je hem gaat kopen, dan kan je ook moeilijk roepen dat het middenveld niet goed genoeg is en je Ziyech nodig hebt.
Dat is weer raar naar je eigen spelers toe.

Misschien dat de RVC heeft gezegd, we hebben voldoende kwaliteit en dan moet Overmars daar mee omgaan. Misschien heeft Overmars toen wel gezegd, "okay dat is jullie beslissing, maar als we geen CL halen, dan ga ik wel vol voor hem".

Overmars vangt klappen met betrekking tot spelers, maar vangt ook de klappen van andere die hierin beslissen, dat is zijn rol. Dus ook het tevreden houden van eigen selectie hoort bij hem en het publiekelijk niet afvallen van de spelers.

Het is voor ons onmogelijk om te beslissen of iets daadwerkelijk zijn keuze was of die van een andere. Vandaar dat ik al die media rotzooi beetje overdreven vind, het is en blijft gissen. Overmars kan ergens vol voor gaan, maar als de rest tegen is, dan wordt het voor hem ook lastig het waar te maken.

31 augustus 2016 om 10:40

Nooit gehoord van het gezegde: "een gerucht wordt pas geloofwaardig als het officieel ontkend wordt"?

Als het waar is wat Marcel Brands en Gertjan Verbeek zeggen over de manier van handelen van Overmars, kan je daar als directeur toch niet tevreden over zijn? Achterbakse spelletjes en gebrek aan visie als je dat leest..

Bovendien voet iemand als Westermann totaal niets toe, dat kon iedereen vorig seizoen bij Celta ook wel zien. Dan haal je zo iemand op aanraden van Van Der Vaart?
De éne week staat Ziyech nog doorstroom van talent in de weg en de volgende week leg je 11 Mln. voor hem neer.
De verkoop van Milik en Cillessen waren zonder deze omhooggevallen vleugelflitser ook heus wel tot stand gekomen.

Ik kan niet begrijpen hoe je tevreden kan zijn met zo'n directeur spelersbeleid. Tenzij je er zelf ook helemaal niets van begrijpt natuurlijk..

.

31 augustus 2016 om 09:28

@ Visser_az

Over het verhaal dat Overmars gebeld heeft met de Jong/ramselaar. Ik geloof 100 procent dat hij het gedaan heeft. Maar geef hem eens ongelijk? Marcel Brands ging last minute voor Narsingh en Maher. Maar heeft ook gebeld met van Rhijn, Arica, Zeefuik, Denswil die allemaal bij Ajax speelden. Feyenoord nam contact op met Kenneth Vermeer. Elke topclub en elke TD in Nederland pleegt belletjes naar spelers van de concurrent. Overmars doet dat, Brands doet dat, Feyenoord doet dat. Het enige verschil is, dat Overmars hierover nooit naar de media is gestapt en dus de gentleman is gebleven. Daar moet je juist tevreden over zijn!

En hoezo voegt een Westerman niets toe? Zijn debuut wedstrijd was dramatisch. Maar zijn wedstrijd tegen GAE afgelopen weekend kwam hij binnen de lijnen en reorganiseerde hij de verdediging die gelijk niets meer door liet. Voorlopig 1 slechte tegenover 1 goede wedstrijd. Om hem nu al af te schrijven is erg kort door de bocht.

aankopen
Vorig jaar Milik, Younes, Gudelj, Dijks
Dit jaar: Krul, Traore, Ziyech, Cassiera, Sanchez
Maar ook spelers als: El Ghazi, Bazoer, Dolberg, Muric, Cerny, Antonucci, Bay, Leyder, Onana, F de jong, Walian, Bay, Karlsson

En over de verkopen, daar hoef ik niet over te beginnen.

31 augustus 2016 om 10:18

Dus nu is Overmars omdat hij niet naar de media is gestapt opeens een gentleman? Dat lijkt me wel heel erg veel eer voor deze man. Als de verhalen van Brands waar blijken te zijn dan is dat gewoon niet chic. Ook niet als Brands ooit hetzelfde heeft gedaan.

Dan zijn zowel Brands als Overmars onbetrouwbare en oncollegiale bestuurders.

31 augustus 2016 om 10:23

@orgullo

In een zakenwereld, en dat is een technisch directeur, is het logisch dat je af en toe eens bij de concurrent gaat informeren. Als Ajax (bijvoorbeeld) Luuk de Jong had kunnen binnen halen. Dan hadden ze 2 vliegen in 1 klap geslagen. Je verzwakt namelijk je directe concurrent door hun topscoorder weg te halen. En je versterkt jezelf met een nieuwe topscoorder. Dat is juist heel normaal in een zakenwereld. Clubs als Bayern, Barca, Madrid, United etc etc doen allemaal hetzelfde. Welkom in de zakenwereld.

Telefoontjes plegen naar spelers van de concurrent doet iedereen. Jezelf netjes in de media opstellen is vervolgens een gentleman taak.

31 augustus 2016 om 10:32

Zo gewoon is dat niet in de voetballerij en niet in de zakenwereld, zeker niet in Nederland dat spelers worden benaderd die tevreden zijn bij hun huidige werkgever. Als de concurrent van mijn werkgever mij gaat benaderen terwijl hij weet dat ik op het punt sta een nieuw contract te tekenen dan heeft die partij een fors probleem. Dan kan je stoer 'welkom in de zakenwereld' zeggen en doen alsof dat soort piraterij doodgewoon maar dat is het niet.

Als mensen ontevreden zijn bij hun werkgever, dan wordt het een ander verhaal. Maar goed, ik ben van je gewend dat jij je in hele vreemde bochten weet te wringen om het beleid van Ajax goed te praten. En dan heb ik het nog niet eens over het voorbeeld dat Gert-Jan Verbeek aanhaalde.

31 augustus 2016 om 11:12

@ Orgullo

Als de concurrent jou benaderd en je een contract aanbied heeft die partij helemaal geen probleem. Die is 100 procent virj om jou een contract aan te bieden. De enige die er problemen mee kan hebben ben jezelf. Omdat jij misschien een concurrentie of een relatie beding hebt getekend bij je werkgever.

Sterker nog, de regel dat je mensen van de concurrent niet mag benaderen is een unieke regeling die in de voetbalwereld geld maar vrijwel in geen enkel ander zakelijk gebied.

En ik praat het beleid van Ajax niet goed, ik geef zelfs 100 procent toe dat ik zeker weet dat Overmars daadwerkelijk gebeld heeft. Het enige dat ik aangeef is dat Brands het zelf ook doet. En dus een spelletje pot verwijtd e ketel speelt. Hypocriet noemt men dat.

31 augustus 2016 om 11:46

D-Bergkamp. Om een evenwichtig beeld te vormen, graag ook even een lijstje (of beter gezegd lijst) van al zijn miskopen posten.

31 augustus 2016 om 12:19

@D-Bergkamp

Volstrekte onzin. Luuk de Jong had nog een driejarig contract bij PSV en als Ajax hem wil contracteren dient de club volgens de Fifa regels eerst toestemming aan PSV vragen om met hem te mogen praten. Als het waar is wat Brands zegt, dan heeft Overmars de Fifa regels overtreden en is hij laakbaar. Als dat werkelijk is gebeurd, moet Brands echter niet in de media gaan lopen jammeren, maar een klacht indienen bij de Knvb. Dat doet hij waarschijnlijk niet omdat er dan een onderzoek zal komen en daaruit naar voren zou kunnen komen dat hij roomser is dan de paus en zichzelf ook schuldig heeft gemaakt aan de zaken die hij een ander verwijt. Dat is nl. schering en inslag.

Wat PSV zelf vaak doet, is in de media laten doorschemeren dat men interesse heeft in een bepaalde speler. Dan benaderen ze de speler in kwestie niet direct, maar die speler leest natuurlijk ook de kranten, dus in feite is het lood om oud ijzer. Speler en (toekomstige) club kunnen ook via de media met elkaar communiceren zoals bij Ramselaar is gebeurd. PSV liet via de media weten dat de club interesse had in Ramselaar en Ramselaar liet via de media weten dat hij een contract bij PSV wel zag zitten. Zo kun je je interesse bij speler en zaakwaarnemer kenbaar maken zonder dat bij zijn huidige club te melden. Dat is niet strafbaar en heeft dezelfde uitwerking.

31 augustus 2016 om 12:34

@ Scepticus

Overmars mag niet direct met Luuk de Jong bellen. Overmars mag daarentegen wel degelijk met de zaakwaarnemer van Luuk de Jong bellen. Zoals ik beschijf is de regel dat je een werknemer van een andere partij niet direct mag benaderen een vrij unieke regel en die in de voetballerij geld.

Nogmaals, ik praat het nergens recht of verklaar het telefoontje als onzin. Sterker nog, ik beweer meerdere malen dat Overmars daadwerkelijk gebeld heeft en dat ik dat 100 procent geloof.

Het enige dat ik aangeef is dat het in en in triest van Marcel Brands is om hierover naar de media te stappen. Tenslotte heeft Brands ook geprobeerd van Rhijn, Arica, Zeefuik, Denswil naar PSV te halen terwijl deze bij Ajax onder contract stonden.

31 augustus 2016 om 13:51

@D-Bergkamp

Brands beweert dat Overmars de speler heeft benaderd en niet de zaakwaarnemer. Dat geldt voor zowel Luuk de Jong als Ramselaar. Dat is dus een hele andere discussie.

31 augustus 2016 om 14:11

@scepticus En PSV stuurde mensen naar het huis van Ajax spelers, D-Bergkamp bedoelt dat dit spel over en weer gaat. Als Ajax de enige was die dit deed, denk je dan echt dat PSV het hier bij laat? Die waren dan gewoon naar de Knvb gestapt om Ajax te laten straffen. Maar dan doen ze niet, dus zullen ze zelf precies hetzelfde doen.

En brands zegt overigens niet direct dat de spelers gebeld zijn, hij laat het alleen suggestief zo over komen. Hij gaf aan dat de spelers een belletje van Overmars kregen, maar daarmee kan hij net zo goed bedoelen, de partij van de speler, oftewel zijn zaakwaarnemer. Maar dan nog zoals hierboven, ik geloof best dat het wel gebeurd, alleen ook dat ze het allemaal doen.

Het valt ook allemaal wel mee. Ja, er is een hele berg aan matige spelers gehaald. Maar er is ook een hele berg aan prima spelers gehaald, Van der Sar noemt er zojuist een paar.

Als ik naar de transfers van deze zomer kijk, dan ben ik alleen ontevreden over de aankoop van Westerman. De rest verdiend tot nu toe allemaal het voordeel van de twijfel, al is het nu nog lastig oordelen.

Op verkoopgebied doet Marc het uitstekend, gezien de bedragen die ontvangen zijn voor Milik en Cillessen. Al met al een aardige voldoende toch?

Dat is dus ook precies het probleem, niemand daar realiseert dat Overmars er een potje van maakt.

Ja hij doet ook goede dingen maar over het algemeen heb ik het idee dat hij geen duidelijke visie heeft welke spelers hij voor welke positie wil hebben.

Ziyech is het perfecte voorbeeld. Eerst meerdere malen goed onderbouwd roepen waarom hij een speler niet gaat halen en een week later als de druk op hem groot wordt gaat ie ineens toch die speler halen waar de media en fans om vragen met het excuus dat Bazoer zou vertrekken. Wat naar mijn mening gewoon een smoes was want zoals je eerder hebt gelezen vandaag gaat Bazoer nergens heen.

Hij wordt door fouten in het verleden wel steeds een betere TD maar naar mijn mening had deze man nooit aangesteld morgen worden, Ajax laat hem al jaren aankloten en had sportief gezien al veel verder kunnen zijn als ze een TD hadden aangesteld die wel een duidelijke visie had.

Van Breukelen is ook weer zo'n voorbeeld, heeft verder niks met Ajax te maken maar dat is ook weer zo'n belachelijke aanstelling als TD, die man heeft alleen zijn voetbal verleden mee maar wat maakt hem nou een geschikte TD? En dat zeg ik als Psver, laat aub mensen dat soort functies alleen vervullen als ze bewezen capabel zijn en niet alleen omdat ze toevallig een goede voetballer waren.

31 augustus 2016 om 09:30

Het kan heel goed zijn dat overmars de prijs heeft willen drukken door te zeggen ziyech niet nodig te hebben. Zo werkt het regelmatig. Op die Duitser na heeft overmars uitstekend werk gedaan dit seizoen. De selectie is erop vooruit gegaan en Ajax houd er nog geld aan over.

31 augustus 2016 om 09:48

En nog een enorm bedrag ook. Ook de salariskosten zijn enorm gedaald. Misschien dat Krul en Traore dit weet flink omhoog trekken maar dat zijn dan ook huurspelers. Dolberg zou bijvoorbeeld volgend jaar de vervanger van Traore kunnen worden. Onana misschien wel die van Krul. Overmars doet het de laatste maanden eigenlijk gewoon goed. Selectie niet optijd in orde hebben, kan bij een club als Ajax niet alleen hem verweten worden. De RVC is hier ook verantwoordelijk voor. Ik ben alleen benieuwd wat er gaat gebeuren als El Ghazi vertrekt. Muric hadden ze dan beter kunnen houden.

31 augustus 2016 om 09:32

@ Panerai

Naar mijn idee word Marcel Brands teveel opgehemeld en Marc Overmars teveel afgebrand. Ja Overmars heeft echt zijn fouten gemaakt met Sanogo en Zimling. Laat daar geen misverstand over bestaan. Maar hij heeft in 5 jaar tijd Ajax ongelofelijk financieel gezond gemaakt waar men nu de vruchten van plukt. Zeker deze transferperiode zijn vertrokken spelers (milik/cillessen) heel adequaat opgevangen. Ziyech laat halen komt simpelweg voort uit het feit dat de RVC eerst akkoord moet geven, en die gaven ze niet tot deze week. Daar kan Overmars niets aan doen.

Overmars durft het aan om talenten zoals El Ghazi de kans te geven. Terwijl bijvoorbeeld Psv/feyenoord een spelers van 5 tot 8 miljoen aantrekken voor die positie. En voorlopig is El Ghazi niet minder dan bijvoorbeeld Pereiro/narsingh of Toornstra/basacikoglu.

De gehele wereld kijkt teveel naar namen/transfersommen ipv statistieken. Want als een El Ghazi voor 300.000 euro net zoveel brengt qua doelpunten/assists dan een Pereiro (8 mil) of een Basacikoglu (3,5 mil) dan weet ik wel wat ik prefereer. Dan maar de onbekende van 300.000 euro.

31 augustus 2016 om 09:44

@bergkamp

Ik heb het toch nergens over Brands?

Die doet ook niet alles goed maar Brands grijpt nauwelijks mis als hij voor een speler gaat en weet wel precies wat hij wil. Als je kijkt naar alle miskopen van Brands en van Overmars dan weet ik zeker dat Overmars meer rotzooi heeft binnengehaald en heeft misgegrepen dan Brands.

Dat Overmars jeugdspelers de kans ''durft'' te geven is volgens mij ook niet echt een kwaliteit. Sterker nog ik denk eerder dat beleid Ajax Europees een hoop punten heeft gekost.

Betreft El Gazi heb je gelijk maar dat is ook niet altijd het geval.

Ik blijf van mening dat Ajax 2 stappen verder had kunnen zijn dan PSV als ze de afgelopen jaren gerichte aankopen hadden gedaan en een goede mix van ervaring en talent hadden gehad.

Ajax bulkt van het geld maar sportief gezien zijn ze alleen maar ingekakt sinds dat het geval is, dan doe je het als TD toch niet goed denk ik? En begin nou niet over dat jeugd verhaal want dat brengt Ajax sportief gezien niks extra's alleen financieel gezien meer winst, die winst waar Ajax tot op heden dus vrijwel niks mee doet en sportief gezien dus geen stappen maakt.

31 augustus 2016 om 10:00

Het kan misschien zo zijn dat er ook meer 'rotzooi' is binnen gehaald. Maar al met al maakt Overmars voor Ajax met in/uitkopen een dikke winst. Zelfs met een aantal miskopen er tussen. Zelfs meer dan PSV die in jou ogen minder rotzooi kopen. Maher en Sinkgraven zouden we tegen elkaar weg kunnen strepen. Net als Duarte en Hiljemark bijvoorbeeld. Overmars doet het niet eens zo slecht. Brands heeft veel meer ervaring maar zijn prestaties zijn niet veel beter dan die van Overmars.

31 augustus 2016 om 10:06

@ Panerai

Overmars heeft meer miskopen dan Brands, dat durf ik ook wel te stellen. Tegelijkertijd durf ik ook te stellen dat de miskopen van Overmars slechts een fractie van het bedrag hebben gekost dat Brands aan miskopen heeft uitgegeven. Alleen Pereiro (wisselspeler van 8 miljoen) heeft al meer gekost dan alle miskopen van Overmars tezamen. Overmars heeft de afgelopen jaren gebouwd aan een succesvolle toekomst. En dat begint zich afgelopen transferzomer en deze transferzomer uit te betalen. Kom ik zo op terug.

Wat iedereen lijkt te vergeten is dat Overmars in zijn eerste jaren ongelofelijk veel negatieve bedragen weg moest werken. In 2009/2010 draaide Ajax een verlies van 23 miljoen operationaal resultaat! Het eigen vermogen daalde met 60 miljoen euro ten opzichte van bijv 2005.

Sinds 2010 is Ajax aan het reorganiseren geslagen, en dat is mede door Overmars gedaan. Ajax heeft nu een eigen vermogen van 116,4 miljoen euro, het operationaal resultaat is positief zonder CL gelden op basis van een Europa league begroting. Dus in grove cijfers wat is er gebeurt de afgelopen 6 jaar (mede door Overmars)

IPv 23 miljoen euro verlies word er nu break-even gedraaid. Oftewel er zijn 23 miljoen aan vast lasten uit de boeken verdwenen. Het eigen vermogen is van 32 miljoen naar de 116.4 miljoen geduwd.

Sinds afgelopen zomer is Ajax kern gezond op alle vlakken, en dus kunnen ze beginnen met investeren in projecten en spelers. Het is dan ook geen toeval dat vorige transferzomer en deze transferzomer voorlopig de meest succesvolle zijn onder het beleid van Overmars.

De transfer van Ziyech is het ultieme voorbeeld van het goede werk dat Overmars gedaan heeft. Er kan nu zonder problemen 11 miljoen neergelegd worden voor een speler. Simpelweg omdat Overmars de 4 jaar ervoor gezorgd heeft dat Ajax deze mogelijkheden heeft op financieel gebied.

Die man heeft samen met Frank de Boer van een noodlijdende club een kerngezonde club gemaakt. En in de tussentijd behaalden ze titels en recordtransfers. Iets meer respect jegens Overmars en de Boer is wel op zijn plek. Met (gigantische afstand) het meest succesvolle technische duo van de afgelopen 10 jaar in de eredivisie.

31 augustus 2016 om 10:14

Welke speler heeft Feyenoord aangetrokken voor die positie van 5 tot 8 miljoen?

31 augustus 2016 om 10:24

@ Orgullo

Toornstra + Basacikoglu?

31 augustus 2016 om 10:33

Die hebben allebei geen 5 miljoen gekost. Toornsta kostte vier miljoen en Bilal 2,5 miljoen.

31 augustus 2016 om 10:45

@bergkamp

Ik vind het wel een beetje makkelijk om steeds Pereiro (7 mil trouwens) aan te halen en dan geen Sinkgraven (ook 7 mil) te noemen. Die heft voralsnog veel minder gepresteerd dan Pereiro en lijkt een miskoop te worden omdat ook Ziyech nu weer is aangetrokken.

31 augustus 2016 om 11:14

@PSV-er!

Misschien niet geheel terecht dat ik continu Pereiro benoem, Kan ook Maher of Matavz opnoemen die beiden 7 miljoen euro hebben gekost en vaker wissel speler waren dan minuten hebben gemaakt. Maar hoe vaak word Overmars nog steeds aan spelers als Zimling herinnert? Dat word ook wel schromelijk overdreven en idioot veel herhaald.

31 augustus 2016 om 11:15

@ Orgullo

Excuses ik was onduidelijk, de spelers tezamen kostten tussen de 5-8 miljoen. Wat natuurlijk minder per speler is maar alsnog een flinke kostenpost is.

31 augustus 2016 om 11:24

@ Panrai,

Ik heb het al eerder gezegd, maar wie zegt niet dat Ajax inderdaad al twee stappen verder is dan Psv. Misschien niet op het veld, maar wel voor de rest.

Het voorbeeld voor Ajax was en is volgens mij nog steeds Bayern Munchen. Al dat oppotten van geld zal ook wel een reden hebben. Ajax wilt structureel de begroting verhogen zonder dat daarbij rekening wordt gehouden met inkomsten uit transfers dan wel CL. De meest makkelijke manier die overblijft is meer vaste inkomsten. Een van de manieren om deze te generen is het stadion. Ajax heeft al een percentage van de Arena, zou mij helemaal niets verbazen als zij dat percentage aanzienlijk willen vergroten. Daar heb je wel de nodige centen voor nodig.

Kijk naar Twente die wilde te snel te veel m.b.t. het stadion en dat heeft er mede voor gezorgd dat ze aan de rand van de afgrond staan.

Dat zal zeker van invloed zijn op het beleid van Overmars en de keuzes die hij maakt. En als je dan alles in perspectief gaat plaatsen dan zijn de keuzes van Overmars niet redelijk, maar uitstekend. In het stuk hierboven lees je al dat hij zich bijvoorbeeld hard heeft gemaakt voor de komst van Dolberg. Of het echt een goede speler wordt kan je nu niet zeggen, echter zijn begin is aller aardigst. Dus hij durft echt wel zijn nek uit te steken.

Ook als je naar de rest kijkt. Ajax moest eerst verkopen voordat ze mochten kopen en de transfersom van Millik mocht worden herinvesteerd. Dat punt is nu bereikt. Je kan wel roepen Ziyech veel te laat gehaald, maar is dat zo. Ajax zat en zit omhoog op de vleugel posities. Overmars had daar Bailey voor op het oog, tot voor kort had die speler daar ook oren na, vervolgens wordt Ajax uitgeschakeld tegen Rostov en valt Bailey af. Vlak daarna komt de miljoenen aankoop Zyech. Kijkend naar de transfersom Millik, was zo'n miljoenen transfer slechts een keer mogelijk. Niet twee keer en zeker niet drie keer.

De investeringen zijn en worden groter, maar de verkopen ook, het beleid van Ajax lijkt ook niet zozeer gierig, maar veel eerder zuinig. De enige uitzondering hierop is de aankoop van Sinkgraven, dat kan ik in dit verhaal gewoon niet zo goed plaatsen.

En mocht je denken, nou dat klinkt plausibel, maar waarom verteld Overmars dat dan niet gewoon. Ben ik helemaal met je eens, met die aanpassing dat het niet aan Overmars, maar aan Ajax is om naar buiten te brengen wat ze nu daadwerkelijk van plan zijn en waarom ze geld in deze mate oppotten.

31 augustus 2016 om 11:49

Juist! En zo zijn er meerdere posities waar Overmars op die wijze goed heeft gehandeld, nu ook weer met Dolberg en Onana en ik denk dat Frenkie de Jong ook veel potentie heeft.

De fouten die hij heeft gemaakt waren financieel geen grote domper, op Duarte na en ook dat viel mee, het is zijn grootste miskoop en dan heb je het over 2,5 miljoen. Sterker nog de meeste waren gehuurd of transfervrij en daarvan zijn ook enkele geslaagd zoals Poulsen of Babel. Heitinga is niet geslaagd, maar hij is wel mooi behouden gebleven voor de club.

31 augustus 2016 om 11:55

@panerai

nauwelijks mis? maher, poulsen, schaars, matavz om er maar wat te noemen.. en overmars wordt vaak verweten dat sana, hendriks, lobotka, wang etc. miskopen waren, in dat geval zouden diegene consequent moeten zijn en ook boljevic, smiljanic etc van psv moeten noemen.

toch is dat wel een kwaliteit, zeker binnen het beleid van ajax, wat afwijkt van die van psv. bij ajax heeft de jeugd voorrang en er wordt ook veel in geinvesteerd, mede daarom vind ik het vergelijk ook oneerlijk, brands moet ook beter en meer inkopen omdat er vanuit de opleiding minder komt. overmars moet meer jeugdspelers door laten breken, anders doen beide wat verkeerd.

verder is ajax allang twee stappen verder, financieel zijn ze al jaren aan het bouwen aan bv. een hogere begroting en het kan zomaar zijn dat ajax straks en een uitstekende opleiding heeft en goede aankopen kan doen, terwijl psv nog steeds aan het schipperen is door een van de twee te kiezen. ajax volgt gewoon strikt het beleid en is niet afhankelijk van transfers en cl, dat is heel wat waard, zeker als je als nl straks een cl plek inlevert. psv heeft deze doelstelling ook, maar is nog niet getest of ze dat ook waarmaken in de praktijk.

ajax heeft nu geen cl, maar kan wel 25 miljoen uitgeven, ja dat komt vooral doordat er veel verkocht is, maar moest ook wel weer omdat er zoveel verkocht was.

31 augustus 2016 om 09:37

Ben het deels met je eens. Ze hadden hem inderdaad niet zo (redelijk) onervaren aan mogen stellen. Echter het verhaal over Ziyech kun je nu nog niet beoordelen. Misschien zijn ze achter de schermen wel rond met een andere club over een Serero, Schone, Sinkgraven? Daar weten wij niets van af. Stel dat het zo is dat hij al rond was dan heeft hij juist perfect gehandeld gezien de naderende deadline door Ziyech nu meteen te halen. Mocht er geen middenvelder vertrekken is het inderdaad een paniekaankoop geweest en ben ik het met je eens dat het wanbeleid is/was.

31 augustus 2016 om 09:55

Sorry, maar VD Sar zegt hier dat zij met zijn allen de beslissing nemen. Hoe kunnen zij dan niet zien als hij er een zooitje van maakt. Hij heeft alle grote talenten een langdurig contract gegeven, heeft naast een hoop (goedkope) missers, ook een aantal zeer nuttige goedekope en gewoon goede aankopen gedaan.

hij heeft ook wel eens aangegeven dat hij tegengehouden werd door de Rvc, dat hij wel wilde kopen, maar hij pas mocht als er iemand wegging.

Hij lijkt nu wel te mogen versterken in plaats van vervangen. Vorig jaar heeft hij het goed gedaan met Dijks, Milik (kopen), Youness, Gudelj en Dolberg. Dit jaar Ziyech, Sanchez, Cassiera, Krul.

Zijn eerste twee jaar waren niet best, maar afgelopen 2 jaar heeft hij het gewoon goed gedaan naar mijn idee.

Het is een totale beslissing van het bestuur, alleen Overmars is eindverantwoordelijk omdat zijn handtekening erop staat. Brands bijvoorbeeld vind ik een zeer goede TD, die kent zijn kwaliteiten en weet wat nodig is. Maar Brands hoeft niet te overleggen met een rvc, maar alleen te verantwoorden. Niemand weet hoe Overmars zou zijn geweest als hij dezelfde mogelijkheden had.

In de 4 jaar dat hij er zit, komt er een betere lijn in qua spelers kopen. Qua verlengen en jeugd heeft hij het altijd heel goed gedaan. Dus om hem nu aan de kant te schuiven zou 2 jaar te laat zijn, laat hem nu nog maar even zitten en kijken of hij positief doorpakt.

31 augustus 2016 om 12:08

Visie is heel duidelijk bij Ajax, ze willen het liefst overal jeugdspelers hebben, als die er in de jeugd niet zijn probeert hij al vroegtijdig talentvolle spelers te halen zodat ze op die positie ingepast kunnen worden over 1-4 jaar. Deze spelers probeert hij zo lang mogelijk vast te houden met goede en langdurige contracten en hij kijkt goed naar wat deze spelers nodig hebben voor hun ontwikkeling, verhuur, jong ajax of al aansluiten bij het eerste. Als er dan nog gebrek is aan spelers of specifieke kwaliteiten wordt dat aangetrokken. Dit moet binnen de begroting gerealiseerd worden.

Voor de vleugels komen Dekker, Kluivert, Nunnely eraan, spits Sierhuis, middenveld Eiting, Antonucci, F. de Jong, Nouri achterin Zeefuik, de Ligt, Doekhi (dit jaar aangetrokken), Bakboord.

Overmars wou als versterking een extra buitenspeler na de verhuur van Muric en dat heeft hij nu bereikt door Sinkgraven definitief naar LA te schuiven en Ziyech aan te trekken. Dat is ook een weg die ingezet kan worden, hij heeft zich dus gewoon aan zijn woord gehouden. Hij haalt eigenlijk een middenvelder weg en vervangt die, dus voor de jeugdspelers is er daarmee niks veranderd.

Ik ben ervan overtuigd dat ze moeten leren van hun fouten, die hij absoluut maakt, en dat je daar pas echt sterker van wordt. Er is al flink leergeld betaald voor Overmars en nu moeten we oogsten en dat zie je steeds meer terug.

31 augustus 2016 om 14:38

''wat naar mijn mening gewoon een smoes was want zoals je eerder hebt gelezen vandaag gaat Bazoer nergens heen.''

Maar dan was er misschien nog wel interesse in Bazoer. En nu blijken er ook geruchten rond EL Ghazi en Schone te zijn.

Bovendien is eerst zeggen dat je niet van plan bent een speler te halen / geen interesse hebt helemaal niet zo'n verkeerde tactiek. Was het niet Brands, waar iedereen lyrisch over is, die dat ook wel eens deed?

Het is wellicht nog wat te vroeg voor een rapportcijfer, maar voorlopig krijgt Marc van mij een 7. Dat komt voornamelijk door de onderhandelingen v.w.b. Milik. Ten aanzien van de aankopen kunnen we nu al voorzichtig vaststellen dat Westermann een flop gaat worden, Ziyech een logische aankoop is, Krul een prima vervanger van Cillessen wordt en dat de Columbianen zich nog maar moeten bewijzen.

31 augustus 2016 om 11:46

Ik zit op de 7,5 en zet meer twijfels bij de financiele verantwoording, denk dat het moet passen, maar de afschrijvingen lopen wel op, ook vind ik het belangrijk dat Nouri niet teveel in de weg wordt gezeten en dit jaar zijn minuten gaat maken, dat is zeker mogelijk maar afwachten.

De aankopen zijn zeker goed, Westermann twijfelachtig, maargoed, die is ook transfervrij en voegt wel ervaring en kracht toe, dus ik geef hem nog het voordeel van de twijfel, kunnen hem sowieso nog niet afschrijven. Traore is overigens ook een topdeal.

Verder zie je nu Onana en Dolberg doorbreken, wat ook weer op het conto van Overmars komt, dat vind ik eigenlijk prachtige versterkingen, je haalt ze voor max. 1 miljoen en dan naar 2-4 jaar kunnen ze van waarde zijn voor Ajax waarbij ze het systeem al kennen. Durf wel te stellen dat Ajax niet zonder dat soort transfers kan, het is onmogelijk om voor elke positie 10 miljoen, laat staan 5 miljoen uit te geven.

Dat is dan ook een van zijn grootste krachten, goede jeugdspelers halen en dat past helemaal binnen Ajax waar er ook enkele talenten worden weggekocht elk jaar en het budget beperkt is. En degene die wel willen blijven belonen met flinke contracten, zoals Nouri en van de Beek, dat is gewoon goed beleid.

31 augustus 2016 om 14:31

En dat is dan alleen nog gezien over deze transferperiode, terwijl ze bij Ajax natuurlijk naar de langere termijn kijken.
Ben het wel eens met wat je zegt. Westermann blijkt het net niet te worden, maar dan kan gebeuren. Misschien komt zijn waarde nog in de kleedkamer en op het trainingsveld met zijn ervaring. Enige echte misser vind ik het niet kopen van Jurjus, dat was in potentie de ideale opvolger van Cilessen geweest na in de luwte wennen achter 1 jaar Krul. Tenzij Onana toch wel goed blijkt te zijn, maar die heeft mij nog niet weten te overtuigen.

Met krul ziyech sanchez traore en cassiera prima ingekocht! Voor 55mlj verkocht =prima. Westermann is fail. Echter tijdstip van aantrekken ziyech is rijkelijk laat. Milik 32mlj is presentje. Onverwacht vertrek cilissen is op het oog goed opgevangen door Krul. . Enigste wat er nog mist is type Poulsen/guardado maar dat is zeker om bij Ajax te slagen gewoon moeilijk. Veel kwaliteits spelers willen niet naar Nederland vanwege financiën en competitie! Oordelen pas als de prijzen verdeelt zijn. Psv wordt ontzettend geroemd en geprezen maar al had Ajax "gewoon : gewonnen van Graafschap had dat alomgeprezen van psv niets gehad! Dus... waan van de dag en uiteraard hebben winnaars altijd gelijk

Stagiare die wat zegt over de technische man. Moet niet gekker worden. van de Sar toaal ongeschikt angstig eng mannetje. Lijkt de kleuterklas wel. Geen visie en beleid daar moet je kennis van hebben!!

Ik snap niet waarom veel mensen die niks met Ajax hebben het beleid bij Ajax zo kraken. Overmars zou er niks van kunnen maar dat is dan toch alleen maar mooi voor jullie? De meeste supporters bij Ajax zijn blij met Marc. Ik snap het probleem niet echt.

overmars exit.
Die man is totaal niet capabel om een kwalitatief gebalanceerde selectie samen te stellen. Ik lees afentoe ajacieden die de 4 schalen op zijn conto schrijven. Dit is toch belachelijk. Ajax werd toen kampioen met een selectie waar overmars geen drol mee te maken had. Alleen de laatste kampioenschap had hij een geringe aandeel. Toen werd ajax ook met de minste punten kampioen in jaren. Seizoen erop was de selectie bijna volledig door overmars samengesteld en we weten hoe dat ging. En hij had ook nog eens de ballen door te zeggen dat t de beste selectie is in jaren.
Natuurlijk doet hij hier en daar redelijk. Vooral verkopen en hier en daar redelijke spelers. Maar faalt hopeloos in zijn hoofdtaak. Namelijk selectie samenstellen die ajax waardig is en daarbij die ook gepaard moet zijn met de ambitie die ze aan her begin van de revolutie hebben verkondigd. Namelijk aansluiting op europese (sub)top. We zijn nu 5 jaar verder en we zijn juist nog verder verwijderd daarvan.

31 augustus 2016 om 11:16

Dus jij denkt dat Overmars als enige verantwoordelijk is voor de samenstelling van de selectie?

Verder ben ik het redelijk met je eens, dat de samenstelling beter kan, maar aan de andere kant snap ik heel goed waarom het is zoals het is. Er is besloten om te focussen op de jeugd en het doorstromen daarvan. Met het grote aantal goede talenten dat de laatste jaren doorstroomt uit de jeugd kiezen ze er dus voor om niet teveel spelers aan te kopen die die talenten in de weg gaan staan.
Ook omdat dat één van de weinige manieren is om nog mee te kunnen in het internationale voetbal, waar Ajax qua salarissen nooit meer zal kunnen meekomen met de subtop. Dus dan ga je steunen op de goede opleiding die ze hebben, om toch nog maar mee te kunnen (zowel qua spel als inkomsten uit verkopen).

Ik snap best dat sommige mensen het daar niet mee eens zijn, maar dan kunnen ze tenminste proberen te snappen waarom dit beleid ook geen onlogische keuze is.
Sowieso is er nooit maar 1 goede keuze, er zijn meerdere keuzes die allemaal voor- en nadelen hebben.

31 augustus 2016 om 11:58

Tuurlijk denk ik niet dat overmars de enige is, maar hij draagt welbde titel technische directeur.

En wat jouw andere punten betreft. Ok ze hebben gekozen voor jeugd. Maar het slaat wel door, vooral als ze ook nog eens van de daken roepen dat ze aansluiting willen. Dat gaat niet alleen lukken met jeugd. En hij wil de ontwikkelingen van talenten niet in de weg staan, maar koopt wel sinkgraven voor 8 miljoen. Koopt van de hoorn voor 3.5 etc.
Verder ben ik van mening dat hij onze keyplayers te vroeg laat gaan. Vaak wordt een speler eindelijk dragend voor t team wordt ie alweer verkocht. En koopt weer talent in. Als je dan toch die stap richting europese top wil maken, mag hij gewoon ballen tonen en nee zeggen en bied ze een verbeterd contract aan. Daarbij de selectie ook nog eens aanvullen met ervaring die op t veld nog van toegevoegde en meer waarde is. Zo creeer je ook mentaliteit omslag bij de jeugd. Ajax is niet alleen een springplank, maar dat ze met ajax ook geschiedenis kunnen schrijven.

Nogmaals met de jeugd werken is prima. Maar zorg dan dat jebde jeugd langer aan je kan binden. Aangevuld met ervaring en kwaliteit.
Vooral durven te investeren hierin.

Nee sorry het woord tevreden betreft het functioneren van Overmars is compleet misplaatst, kijk naar de samenstelling van de selectie, teveel van dezelfde type spelers, te weinig ervaren spelers rond de leeftijd 29 en 30jaar,.want ook Ziyeck alleen kan geen wonderen verrichten. En de ervaren spelers die gehaald waren vielen(tot nu toe) door de mand, Poulsen was de enige die iets toevoegde.
Overmars is zwak ingevoerd en heeft n te beperkt betrouwbaar netwerk voor Ajax, er zijn n paar goede inkopen gedaan maar ook n aantal overbodige die niet van toegevoegde waarde zijn/waren.
Iedere keer vroegtijdig sneuvelen in de EL gaf aan dat de selectie steeds wat tekort kwam, met 'weining' geld moet je creatief inkopen of huren. Zoals Traore bijvoorbeeld, wat trouwens op aanspraak van Bosz is gebeurd.
Maar Overmars is wel n marionet van een krenterige directie dus ik snap dat ie wat beperkt wordt.

Tsja iemand die overduidelijk zelf niet geschikt is voor zijn functie ,die een ander gaat beoordelen of hij wel geschikt is

Dat is nu niet bepaald een geruststelling Edwin.

Hij hoeft niet weg voor mij!
Alleen moeten jullie eens zorgen dat je de selectie doet versterken waar dat nodig is........en dan in het begin van de voorbereiding.
Dus voor belangrijke wedstrijden en niet 24 uur voor het einde van de transferwindow.
Jullie weten toch zeker ook waar de zwakke plekken zijn binnen de selectie?

En stop eens met talenten te voeren aan de leeuwen, jullie leggen de eigen talenten een behoorlijke druk op.......en dan komt de angst erin bij zo'n jonge jongens als het niet gaat hoe jullie dat willen.
Dus raken spelers uit vorm.....door de druk en angst!!!

Ik zie een hoop mensen onlogische dingen zeggen..
- meningen gelijkstellen aan fouten (ze vinden een gehaalde speler niet goed dus is het miskoop geweest, terwijl er ook tegelijkertijd genoeg meningen of argumenten waarmee je het tegenovergestelde zou kunnen beargumenteren)
- Overmars verwijten dat hij niet perfect is (is er ooit een club geweest die geen miskopen er tussen heeft zitten?!)
- Overmars dingen verwijten waar hij geen of slechts gedeeltelijk een stem in heeft (bijvoorbeeld hoeveel er te besteden is aan transfers, het beslissen om een speler wel of niet te halen, de samenstelling van de selectie en de tactiek)
- Overmars de zondebok maken van het feit dat het in deze voetbalwereld steeds meer om geld draait, en Ajax, net zoals alle andere Nederlandse clubs, nou eenmaal helaas steeds meer achter loopt met de salarissen die het kan bieden)

sluit ik mij helemaal bij aan. er zijn echt wel fouten gemaakt hoor, maar wie zou het foutloos invullen? dat is simpelweg onmogelijk en kan dan ook niet verwacht worden. overmars doet niet alleen goede aankopen maar kijkt veel naar de jeugd, geeft die de ruimte en belangrijker nog, verlengt ze tijdig zodat we er even van kunnen genieten.

verder vind ik het knap dat hij gewoon binnen het gestelde beleid blijft werken met name financieel houdt dat in, sluitende begroting zonder cl en uitgaande transfers, het is knap dat hij hierin slaagt en ook nog een kwalitatief sterke selectie op de been kan brengen. het vergt veel creativiteit, spelers vroeg kopen voordat ze te duur worden, goed opleiden, huurconstructies, spelers uitlenen zodat ze zich ontwikkelen, clausules gebruiken bij verkoop (dijks bv.). overmars is vrij beperkt in salarishoogte en ook qua transferuitgaven, want die komen terug op de balans bij de afschrijvingen.

het geld op de bank kan hij dus niet aanwenden, tenzij er toegestaan wordt om jaren verlies te gaan leiden, wat ik overigens niet verstandig vind. ajax moet het met geld op de bank de begroting structureel omhoog krijgen, dus kosten verlagen en inkomsten verhogen, dat zie ik gebeuren met een hogere sponsorbijdrage, meer merchandise, uitbreidingen en veranderingen aan het stadion. kortom goed bezig en ga zo door!

een volgende mooie stap zou zijn als ajax naast het langer behouden van jeugdspelers (klaassen, veltman bv.) en aantrekken van goede spelers (ziyech, younes, gudelj) ook wat ervaren spelers met kwaliteit aan zich kan binden, niveau huntelaar, maxwell, chivu. daarvoor moet het salarisplafond omhoog, maar dat kan alleen als je de begroting flink omhoog kan krijgen, die volgorde moet wel aangehouden worden dus een tijd kun je er niet op zetten, maar dat zou een mooie vervolg stap zijn.

Nou, als blijkt dat Ajax dit seizoen weer geen kampioen wordt heeft Overmars gewoon gefaald de afgelopen 3 jaar en jij ook Vd. Sar en de Rvc ook!
Ondanks de komst van Ziyech is er weer een veel te jonge selectie samengesteld. Met veel te weinig power en te weinig spelers met de juiste mentaliteit. Ondanks dat er nog steeds versterkingen bij moeten om je kansen op een kampioenschap te vergroten geeft Overmars alweer aan dat hij in princip uitgewinkeld is. Wanbeleid! Dan kun je het financieel gezien wel weer uitstekend hebben gedaan maar je wordt vooral op het sportieve vlak beoordeeld door de supporters.
Als blijkt dat Ajax dit seizoen geen kampioen wordt voor het derde jaar op rij moeten jij, Overmars, Bosz en de Rvc gewoon opstappen!!

Ik vind het schrijnend om te zien dat Vd. Sar en Overmars zo naïef en blind zijn voor wat er niet goed gaat bij Ajax. Door tevreden zijn over de dingen die wel goed gaan lijken ze blind te zijn voor wat er allemaal niet goed gaat.
Zoals het elk jaar samenstellen van een veel te jonge selectie, elk jaar wordt er geen ervaring binnengehaald die wat toevoegen aan de basis, elk jaar lijkt het niveau lager te worden, Ajax lijkt maar 1 systeem te kunnen spelen, de scouting is ontevreden over de samenwerking met het technisch hart, er worden veel jaknikkers aangesteld in de organisatie waarin niemand elkaar corrigeert, spelers die fysiek zwak zijn boeken te langzaam progressie op dat gebied, Ajax moderniseert te weinig, elke keer worden er slappe interviews gegeven na verloren wedstrijden, Overmars doet uitspraken die hij een week later 180 graden omdraaid wat onbetrouwbaar overkomt en zo kun je nog wel even doorgaan met dingen die er niet goed gaan bij Ajax. Hier heeft Vd. Sar geen oog voor, hij denkt naïef dat het allemaal wel prima loopt bij Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren