Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Er is nooit een buitenlandse club geweest die meer heeft geboden dan Ajax’

Laatste update:

Ajax betaalt ongeveer elf miljoen euro aan FC Twente voor Hakim Ziyech. Met dat bedrag hebben de Tukkers het idee dat het onderste uit de kan is gehaald. De club uit Enschede houdt onder de streep acht miljoen euro over aan de transfer.

/

“Voor een binnenlandse transfer hebben we het maximale eruit gehaald", zegt technisch- en financieel directeur Jan van Halst van FC Twente tegen TC Tubantia. Qua hoogte is de transfer van Ziyech de tweede in Nederland. Alleen bij de transfer van Miralem Sulejmani van sc Heerenveen naar Ajax werd er met een totaalbedrag van 16,25 miljoen euro meer betaald. “We hebben het bedrag gekregen wat we in ons hoofd hadden, misschien zelfs wel iets meer", aldus technisch manager Ted van Leeuwen.

Van de transfersom gaat een deel naar het kamp-Ziyech en zijn oude club Heerenveen. Een standaard solidariteitsbijdrage van vijf procent gaat naar de voormalig amateurclub van de kersverse Ajacied. Twente heeft geen doorverkooppercentage bedongen op Ziyech. “Als we dat hadden gedaan, hadden we nooit dit bedrag gekregen", aldus Van Halst. “Bovendien is er nooit een buitenlandse club geweest die meer heeft geboden dan Ajax." Ziyech wordt dinsdagmiddag gepresenteerd bij Ajax.

Is Ajax met Hakim Ziyech titelfavoriet?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed om geen doorverkoop te doen van ajax, je ziet aan milik wat voor bedrag er toch nog ging naar Duitsland. Nu met de stijgende prijzen van voetballers gaat ziyech straks weg voor een nieuw recordbedrag

30 augustus 2016 om 16:29

Rustig, rustig. Laat hem eerst nou maar eens slagen in die ajaxgekte. Ik heb alle vertrouwen in die jongen, zolang hij maar niet kapotgemaakt word door het ajax systeem. Anders zie ik het somber in.

30 augustus 2016 om 16:40

Het Ajax systeem maakt niet aangekochte spelers stuk, maar dat doet de trainer eo de TD die spelers maar in Jong Ajax gooien voor belachelijk lange periodes

30 augustus 2016 om 17:04

ik vind het een kinderachtige opmerking van meneer Van Leeuwen. Alsof hij niet liever meer geld uit het buitenland had gehad. Daarbij is 8 mio nog geen 15 mio.
Zyech wordt niet door het Ajax systeem kapot gemaakt, maar door trainers die alle creativiteit zelf uit het systeem halen. Als linkshalf heb je tegenwoordig 3 opties:
1. terug naar de linksback
2. naar de spits of linksbuiten
3. lange bal over de hele.

Geef je Ziyech deze opties mee, dan haal je al het voetbal uit hem. Terwijl hij juist alle vrijheid zou moeten krijgen. Wijlen JC zei het altijd mooier dan ik kan tikken, maar het kwam er op neer dat voetbal juist draait om de onverwachte handelingen die spelers doen. Creatieve oplossingen durven te nemen. Dit wordt er bij Ajax de laatste jaren vakkundig uitgetimmert helaas.. Daarom pleit ik voor optie 4:
4. zie maar wat je doet. Pingel, pass, schiet, maar doe iets onverwachts. Wees creatief, bedenk iets, of doe iets zelfs zonder te denken. Speel op intuïtie. Dat creeert de verschrikkelijke goede voetballers die Nederland altijd gehad heeft! Krijgt Ziyech deze vrijjheid, dan word ik weer een beetje bang voor Ajax. Perk je hem in, dan wordt dit het meest lachwekkende Ajaxseizoen sinds lange tijd....

30 augustus 2016 om 18:21

Maar zo makkelijk is het niet om iets 'creatiefs' te doen tegen geparkeerde bussen Frankentime.

Men doet altijd alsof teams bewust zo plichtmatig spelen en heen en weer tikken. Alsof ze zelf niet willen scoren. Maar de juiste opening vinden is niet zo makkelijk, ook al ben je nog zo'n creatieve speler. En dan kan je wel (overhaast) iets proberen, maar als dat dan tot stom balverlies leidt kan je je daar soms nog meer aan ergeren dan 'op safe' spelen.

31 augustus 2016 om 00:42

@frankenteam, mooie post! En denk dat je grotendeels gelijk hebt. Enige nuance is dat dit heel erg uit het perspectief van een liefhebber is geschreven (en dat is ook mooi), maar de commerciële belangen zijn zo groot dat men vaak kiest voor de zekerheid waarmee je de creativiteit doodslaat. Voor beide valt wat te zeggen, maar als liefhebber zie ik ook het liefst die creativiteit wel!

30 augustus 2016 om 17:47

Iemandniemand; hoeveel ging er dan naar Duitsland?

30 augustus 2016 om 18:16

Volgens mij ergens tussen de 10-20 procent, 3.2-6.4 miljoen.


Liever dus nu 11 mil. voor ziyech betalen en dan is hij voor 100% van jou, dan 8 betalen en een doorverkoop van 10-20%, (als de gekke transferbedragen zo doorgaan, dus ook oplopen) zal je zien dat hij wordt verkocht voor 40-50 mil (gek gezegd) en moet je alsnog 8-10 miljoen afstaan aan twente, heb je hem dus uiteindelijk duurder gekocht.

Nou, iedereen blij.... twente supporters door dat ene zinnetje ook lekker slapen vanavond en Ajax blij dat de deal zonder doorverkooppercentage is beklonken.

30 augustus 2016 om 17:31

Heerlijk dit. Ook mooi gedaan door Overmars, tussen 8 en 14 inzitten en zonder doorverkooppercentage. Off: Ziyech speelt rugnummer 22, is een foto gelekt dat hij aan tafel zit met het shirtje op tafel.

Waarom bleef Ziyech zo lang in Nederland spelen?

Koeman, Advocaat, de Boer kennen hem toch ook.

30 augustus 2016 om 16:20

@ mistermiyagi,

ik denk omdat ze toch wel wat twijfels hebben over hem. Anders hadden andere clubs hem allang opgepikt. 11 miljoen is niet echt een wereldbedrag voor clubs uit Engeland bv.
Ik ben heel benieuwd hoe hij het bij ajax gaat doen.

30 augustus 2016 om 16:22

Misschien omdat hij niet goed genoeg is ?
Of omdat zijn gedrag vraagtekens op roept ?
Of omdat hij er de kantjes er af heeft gelopen ?
Of omdat hij fysiek de top competenties niet aan kan ?

30 augustus 2016 om 17:15

Hoe durf je gedrag te benoemen?? Deze jongen heeft gewoon hardop gezegd wat hij denkt en wordt daar door velen keihard op afgerekend. Hij is misschien niet de snuggerste, volledig mee eens. Maar ik denk dat je zelf ook hebt kunnen zien dat hij, ondanks dat hij op een transfer in de winter rekende, zich in alle wedstrijden keihard heeft ingezet voor Twente om te laten zien wat hij waard is! Zonder hem was Twente waarschijnlijk gedegradeerd. Wat zouden die paar woordjes die hij in al z'n eerlijkheid zegt dan nog...

30 augustus 2016 om 17:18

Nog even ter aanvulling, ook je 1ste en je 3de punten slaan dus nergens op. Alleen punt 4 zou best eens kunnen kloppen.

30 augustus 2016 om 19:13

gedrag?

30 augustus 2016 om 16:25

Al eens eerder gelezen dat Ziyech niet naar een club gaat vanwege haar naam (en in mindere maten waarschijnlijk geld), maar kiest de club vanwege haar trainer en waar hij denkt het beste te passen en speelt.

30 augustus 2016 om 16:35

@lunny klopt, heeft hij gezegd in een interview. @raymond Goed genoeg is hij zeker, hij wilt gewoon niet. Gedrag... serieus? Dat zeker niet. Fysiek ik allemaal onzin die wordt nagepraat. Kijk Messi, Iniesta, Modric die zijn ook geen beren en in mindere maten Mahrez.

30 augustus 2016 om 18:31

Zo heeft hij in de winter hoffenheim geweigerd omdat die laatste stonden en degradatievoetbal niet is wat hij ambieerde. Hij kiest duidelijk voor t sportieve en dat is alleen maar mooi.

30 augustus 2016 om 16:31

@mistermiyagi: Koeman strooit liever met tientallen miljoenen voor een Bolasie, Advocaat kon hem niet halen vanwege FFP en FdB heeft naast genoeg ervaren middenvelders hele andere prioriteiten: eerst maar eens zelf een maandje overleven.

30 augustus 2016 om 16:35

Zij kunnen shoppen in de prijsklasse 15-25 miljoen en daar zitten waarschijnlijk interessantere spelers.

30 augustus 2016 om 18:20

Tja zij vinden hem, terecht, blijkbaar toch niet zo goed als 95% van Nederland de afgelopen tijd zat te verkondigen.....
Hij zou wel even met de subtop van Europa meekunnen werd er geroepen. Belachelijk.

30 augustus 2016 om 19:53

Timothy

Dus 95procent van de Nederlanders zitten er volledig naast?
Waarom zou Ziyech de Europese subtop niet aankunnen dan?

31 augustus 2016 om 14:19


Waarom wél haha.

Omdat hij het alleen heeft laten zien bij een middenmoter/degradatiekandidaat in Nederland, waar het vooral zijn statistieken zijn die goed zijn, en niet zozeer zijn spel zelf (veel balverlies). Vleminckx scoorde ook veel bij Nec.
Bovendien heeft ie 0.0 internationaal aanzien en ervaring en is hij (dacht ik, maar weet ik niet zeker) bij Marokko niet eens onomstreden.
Laat het hem eerst is op een hoger niveau zien. Europese subtop is belachelijk.
95% van de Nederlanders kunnen ernaast zitten ja. Ik hecht niet zoveel waarde aan de opportunistische mening van de 'massa'. Die worden doorgaans meer geleidt door onderbuikgevoelens en emotie dan ratio.

Zij kijken naar Ziyech puur naar de mooie goals en goed statistieken, en de mooie acties in samenvattingen. Maar dat ie wellicht 10x balverlies lijdt voordat hij zijn assist geef of goals scoort, gaat aan ze voorbij. Nog al logisch want volgens mij kijkt de meerderheid die hem zo geweldig vind geen 90 minuten van Twente, maar slecht de samenvatting. En daar worden zijn negatieve kanten niet laten zien, enkel de goals en assists.

Maar gelukkig gaan scouts in het buitenland niet alleen kortzichtig op goals en statistieken af, die kijken iets verder dan dat.

Klinkt als een prima deal voor allen. Zeker nu blijkt dat er geen doorverkoop % bij zit.
Wat ik me wel af vraag is wie er bij Ajax gaat vertrekken. Lijkt me dat Serero verkocht wordt en anderen verhuurd.

Zijn amateurclub Asv Dronten krijgt dus ook nog even ruim 5 ton. Niet verkeerd voor hun.

30 augustus 2016 om 16:23

Die krijgen denk ik helemaal niks.die 5% wordt volgens mij verdeeld over de clubs waar hij van zijn 14e of 16e tot zijn 21e ofzo heeft gespeeld.

30 augustus 2016 om 16:32

Dat klopt niet. Ziyech speelde tot zijn 11e bij de jeugd van Asv Dronten.

30 augustus 2016 om 16:37

Precies, daarom krijgt Dronten ook niks.

30 augustus 2016 om 16:42

Vreemd, want in de tekst staat dat er een solidariteitsbijdrage naar de amateurclub gaat van Ziyech. Als het niet naar Dronten gaat naar wie gaat het dan wel?

30 augustus 2016 om 16:45

Nee Heerenveen deelt naast de doorverkoop die bedongen was wel mee in dit potje. Goede klapper voor ons.

30 augustus 2016 om 16:52

Dan gaat het dus niet naar een amateurclub zoals VZ suggereert

30 augustus 2016 om 18:40

De Knvb hanteert een nationale tabel waarin elk opleidingsjaar 1345 euro moet kosten. Dit geldt ook bij transfervrije spelers. De opleidingsjaren zijn de seizoenen van waarin een speler 6 wordt tot waarin een speler 20 wordt. Deze vergoeding is echter alleen nodig bij het eerste contract dat getekend wordt.

De Fifa hanteert weer iets anders. Daar moet een compensatie betaald worden bij iedere transfer tot aan het seizoen waarin een speler 23 wordt. De seizoenen van de 12e verjaardag tot en met de 21e verjaardag tellen daarin mee. Er zijn verschillende categorieën waar clubs in vallen en deze bepalen de opleidingsvergoeding. Verder is er een solidariteitsbijdrage. Hierin wordt 5% van de totale som genomen en deze wordt onderverdeeld als volgt:
– Season of 12th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 13th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 14th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 15th birthday: 5% (i.e. 0.25% of total compensation);
– Season of 16th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 17th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 18th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 19th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 20th birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 21st birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 22nd birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation);
– Season of 23rd birthday: 10% (i.e. 0.5% of total compensation).

Hopelijk maakt dit iets duidelijk.

30 augustus 2016 om 19:37

Sulimani 16.5 miljoen
Sinkgraven 12.5 miljoen
Ziyech 11.5 miljoen

Aan de ene kant vind ik het mooi dat we hem nog op de Nederlandse velden kunnen bewonderen, maar aan de andere kant had ik toch gehoopt dat hij op een of andere manier naar een CL deelnemer was gegaan om te kijken of hij ook dat niveau aan had gekund.

Ik hoor verder ook heel vaak dat Hakim waarschijnlijk een vrije rol op recht gaat krijgen. Dit was toch juist de reden dat hij destijds niet naar Feyenoord wilde gaan?

30 augustus 2016 om 18:19

Volgens mij ook omdat hij voor prijzen wilde spelen en op dat moment zat Feyenoord in een dip. Ziyech heeft vaak aangegeven puur te gaan voor het sportieve aspect. Dan snap ik dat hij een club links laat liggen die in de 21e eeuw nog geen kampioen is geworden terwijl Twente toen nog een goede club was.

Kijk eens aan, Twente is tevreden en heeft zelfs iets meer gekregen dan waar ze op gerekend hadden.

Mooi voor beide partijen, hoop en verwacht dat Ziyech het goed gaat doen bij Ajax.

Wie zei er ook weer dat Overmars zuinig is?

Nu nog snel een buitenspeler en eigenlijk liefst ook een back erbij en we zijn er helemaal klaar voor.

30 augustus 2016 om 17:44

Als Ajax nog een back wil halen moeten ze Haps pakken van AZ. Heeft m.i. alles in zich om het ver te gaan schoppen.

30 augustus 2016 om 18:23

Klasse, eens met jou. Alleen hoeveel zou die jongen moeten kosten?

30 augustus 2016 om 18:55

Veel te duur voor Ajax om nog eens ff een groot bedrag op te hoesten. De transfer van Ziyech kwam mede voort uit pure paniek en kreeg daardoor groen licht van de Rvc. AZ wil Haps niet kwijt en heeft nog een lang contract dus zo kort voor de transferdeadline gaat AZ Haps niet voor minder dan 7 a 8 miljoen verkopen. Sowieso zal AZ de komende jaren steeds minder aan de Nederlandse topclubs verkopen. AZ is inmiddels weer gezond en heeft miljoenen op de bank dus verkoopt men liever rechtstreeks aan buitenlandse clubs.

Top gehandeld van Overmars! Een relatief laag bedrag van 11 miljoen eruit gesleept en ook nog eens zonder doorverkooppercentage te hoeven betalen. Chapeau!!
Binnen 2-3 jaar moet Ziyech wel het driedubbele waard zijn als hij het goed gaat doen bij Ajax.

30 augustus 2016 om 16:28

Dat ontbreken van een doorverkooppercentage heeft niks met Overmars' capaciteiten te maken maar alles met het feit dat zo veel mogelijk direct cash meer waard is op dit moment voor Twente dan eventueel wat extra centen in de toekomst. Wat een opportunisme, een deal en Overmars is weer de bom, straks twee wedstrijden slecht resultaat en z'n beleid is weer zwak haha

30 augustus 2016 om 16:35

Dus Twente geeft niks om centen in de toekomst?
Ik ben geen fan van de TD Overmars maar dit heeft hij top gedaan.

30 augustus 2016 om 17:44

Twente wil liever nú de centen ipv over 3 jaar aangezien ze het hard nodig hebben. Als ze per se een doorverkooppercentage hadden willen hebben was het bedrag lager geweest.

30 augustus 2016 om 18:15

Als onderhandelaar moet je goed naar de positie van je tegenpartij kijken en daar op reageren, dat heeft hij dus goed gedaan.

30 augustus 2016 om 18:23

Dat Overmars zo werd (/wordt) afgekraakt was op de eerste plaats al het opportunisme Kakadu.

Ajax was ook zonder Ziyech al een van de favorieten voor de titel, samen met PSV en mindere mate ook wel Feyenoord.

Ben benieuwd hoe hij het gaat doen daar en op welke positie hij wordt ingezet.

Als hij nu een jaar goed speelt, in de EL op zijn minst de groepsfase overleeft en met Ajax 2e wordt in de competitie (PSV mag weer gewoon 1e worden van mij) dan kan hij na dit seizoen al weer een record bedrag weg. Dan zullen die buitenlandse clubs zeker wel veel meer gaan bieden.

Mij benieuwen of Overmars op zijn beurt gaat zeggen dat Ajax ook nog wel tot 12 miljoen had willen gaan.....

Als tegenhanger van dat kleine steekje onder water van van Leeuwen.

30 augustus 2016 om 16:55

Het verhaal is al wel duidelijk gebracht: Twente en Ajax waren uitonderhandeld bij respectievelijk 11,5 miljoen en 10,5 miljoen. Twente wilde echter minimaal 8 miljoen overhouden omdat dan niet de garantstelling gebruikt hoeft te worden, vandaar dat daaraan vastgehouden werd. Kamp Ziyech heeft vervolgens water bij de wijn gedaan en genoegen genomen met minder.

Ik verwacht niet dat ajax met ziyech nu ineens top favoriet is voor de titel. T probleem zit dieper.
Denk dat cv en lv prio zijn.
Maak een deal met az...haps en vlaar en klaar.

30 augustus 2016 om 17:32

Ze zijn 4 x kampioen geworden en 2 x 2e met deze achterhoede ! Vorig jaar minst gepasseerd en alleen sanszes ipv van de hoorn.dus daar kan het niet aan liggen! Sánchez ziyech traore en dolberg ipv milik van de hoorn fisher en duarte!! Nou als dat geen vooruitgang is

30 augustus 2016 om 17:51

Waarom staren heel veel mensen nog blind op die kampioenschappen??? Ben je serieus? 4x kampioen met deze achterhoede?? Ik neem je eigenlijk al niet meer serieus...denk ff na voordat je reageert man. En wat vorig jaar betreft minst gepasseerde achterhoede heeft te maken hoe de boer zn elftal heeft laten spelen. Compacter en verder naar achter...hoe bosz t spelletje wil spelen, zijn deze spelers minder geschikt.

van Leeuwen roept wekenlang dat er minimaal 15 miljoen op tafel moet komen maar heeft nu met 11 miljoen meer gekregen dan hij 'in zijn hoofd had'. Hij weet het in ieder geval altijd mooi te draaien zodat hij zichzelf non-stop schouderklopjes kan geven.

30 augustus 2016 om 16:43

Als ik 11 wil zou ik ook zeggen dat 15 wil......logisch toch?

30 augustus 2016 om 16:52

Eerste transferwindow die je een beetje volgt? haha

30 augustus 2016 om 17:01

Ja, heel goed gezien van je. Dit is inderdaad hoe het met iedere onderhandeling tussen twee partijen werkt. Hoog inzetten van de verkopende partij, laag inzetten van de inkopende partij, en dan langzaam naar elkaar toe komen. Petje af!

30 augustus 2016 om 19:22

Als ie had gezegd dat ie 10 wilde, dan had niemand 11 betaald. Nu wel.

30 augustus 2016 om 19:22

Als ie had gezegd dat ie 10 wilde, dan had niemand 11 betaald. Nu wel.

Ja, als je vorig jaar 2 punten tekort komt met de titel, de ploeg zo goed als helemaal bij elkaar kan houden en ook nog eens 23.5 miljoen euro spendeert, ben je de grote titelfavoriet. Niet om mijn club PSV alvast in te dekken, maar gewoon om realistisch te zijn.

30 augustus 2016 om 17:12

Er is maar een grote titelfavoriet en dat is Psv. Dat Ajax vorig seizoen op een haar na kampioen werd zegt meer over het zware programma van PSV in oa CL. PSV was vorig jaar veruit de best voetballende ploeg, meest volwassen en meeste balans in het team. Dit jaar zijn zij dat weer. Ajax zal 3e of 4e worden denk ik. Psv, Feyenoord, AZ (mits Hendriksen blijft) en Ajax....

Vind ik toch wel enigszins verrassend. Als een Milik en Janssen al voor enorme bedragen weggaan dan had ik toch wel verwacht dat er een Engelse club 15 miljoen voor Ziyech neer zou leggen. Die jongen is al een kleine 2 jaar een van de beste spelers van de Eredivisie.

Als hij bij Ajax net zo goed presteert als bij Twente kan hij over 2 jaar zo voor 30-40 miljoen weg..

30 augustus 2016 om 16:44

Denk dat de Afrika Cup toch wel een struikelblok is voor veel clubs

Op Twitter nu verhaal dat zyech na PSV zou gaan maar niet is doorgegaan is omdat hij perse niet met van ginkel wilde spelen en persoonlijke problemen bij Twente heeft .zich zelf daarna bij Sevilla en Valencia heeft aangeboden voordat Ajax kwam omdat Bosz' dat eiste terwijl van de sar en overmars eingelijk niet wilde

30 augustus 2016 om 18:12

Dan snap ik de kinnesinne van Brands. En zijn blijdschap dat Ajax geen kampioen werd.

Beter dat we ons geld uitgeven in NL dan in een scandinavisch land ofzo. Wordt de NL competitie alleen maar beter van

Een beetje lulverhaal van Ted van Leeuwen. Volgens de media hadden ze een hoger bedrag in hun hoofd. Ziyech krijgt bij Peter Bosz een vrije rol achter de aanvallers en komt daar het beste tot zijn recht. Is zijn 11 miljoen waard en wordt alleen maar meer waard. Twente krijgt nog spijt dat ze geen doorverkoop percentage hebben bedongen. Maarja dat daar niet de beste bestuursleden zitten is reeds bekend.

Veel geld maar Ajax moest iets doen om het grootste deel van de achterban wat koest te houden.

Zonder een transfer na de afgang tegen Rostov had je niet mee weg gekomen. Nu komt deze transfer natuurlijk veel te laat en is Ajax er opnieuw niet in geslaagd één of twee sturende spelers aan te trekken. De transferperiode heeft dan ook te weinig gebracht als het gaat om het elftal (op tijd) te versterken.

Toch heeft Ajax wel een leuker en op papier sterker elftal dan vorig jaar. Met Traoré en uiteindelijk toch Ziyech is er aan creativiteit en diepgang gewonnen als we vergelijken met vorig seizoen. Waarschijnlijk zal Ajax zo gaan spelen als iedereen fit is.

Krul
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Klaassen
Bazoer/Gudel
Traorë
Ziyech
Younes
Dolberg

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren