Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax wil meewerken aan vertrek ontevreden Bazoer’

Laatste update:

Ajax staat open voor een verkoop van Riechedly Bazoer, zo schrijft het Algemeen Dagblad. De negentienjarige middenvelder heeft zich met zijn houding na zijn wissel tegen FK Rostov weinig geliefd gemaakt bij de technische staf en de directie.

/

De Telegraaf voegt eraan toe dat de zesvoudig international van het Nederlands elftal zelf ook openstaat voor een transfer omdat hij het absolute vertrouwen mist van trainer Peter Bosz. Bazoer werd tegen Rostov na een klein uur naar de kant gehaald, werd tegen Willem II al in de rust vervangen en deed zondag niet eens mee tegen Go Ahead Eagles.

Bazoer, die nog een contract heeft dat tot de zomer van 2020 doorloopt, werd de afgelopen maanden gelinkt aan Internazionale, Napoli, Juventus, AS Roma, AC Milan, Tottenham Hotspur, Manchester United, Barcelona en Borussia Dortmund.

Denk jij dat Riechedly Bazoer deze zomer nog vertrekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zou slecht zijn zeg.. De enige ajacied waarin ik echt een eventuele wereldtopper zie en die ga je dan nu al verkopen... Die jongen is jong en heeft het nu moeilijk, dat mag op zo'n leeftijd..

29 augustus 2016 om 08:56

Potentiele topper, ja. Maar laten we ook eerlijk zijn en zeggen dat hij in de as al maanden weinig toevoegt. Als je hem nu voor 20mln kan wegdoen zou ik gewoon plaats maken voor zyech. Zeker als meneer denkt dat ie zo goed is. Overigens heb je met gudelj en riedewald meer dan uitstekende alternatieven.

29 augustus 2016 om 09:17

20 mio maar? Grapjas, Napoli bood 25 mio vast en 25 variabel, dus het kon oplopen tot 50 mio. Je moet bij Bazoer denken aan Milik plus bedragen, minimaal 35 mio.

29 augustus 2016 om 09:27

Cyprioot, NIEMAND denkt er over na om 50mil voor een speler uit vorm te gaan geven. 35 mil is zelfs al veelsteveel, hadden ze in de zomer allang van de hand moeten doen.

29 augustus 2016 om 09:31

@r31n13r

Je hebt het over een tweedejaars prof van 19 jaar!. Hij is in feite nog gewoon A junior. Uit je reactie blijkt een absurd verwachtingspatroon. Dat kan niemand op die leeftijd waarmaken en als dat wel het geval is, heb je het over niveau-Messi en zal de speler meteen worden weggekocht.

Het verwachtingspatroon van sommige mensen is werkelijk bizar. Dan sta je niet met beide benen op de grond, maar ben je met je hoofd in de stratosfeer. Het feit dat er zoveel clubs belangstelling hebben en er op zijn achttiende door Napoli al 25 miljoen op hem geboden is, toont aan dat Ajax met Bazoer een supertalent in huis heeft. Een speler voor de wereldtop. Dat zo'n speler tijdelijk in een dip zit, is volkomen natuurlijk en behoort gewoon bij zijn ontwikkeling.

Dat Ajax hem kennelijk van de hand wil doen met als enige doel om Zyech binnen te kunnen halen, van wie de verwachtingen ook al zo absurd hoog zijn dat het zeer twijfelachtig is of hij ze ooit waar zal kunnen maken, is wanbeleid en heeft niets te maken met het gedachtengoed van Johan Cruijff, waar de club zo graag mee koketteert. Dat is beleid van vòòr de revolutie.

29 augustus 2016 om 09:42

@ Scepticus,

Het verwachtingspatroon is inderdaad misschien wel te hoog, alleen zie ik wel bepaalde dingen bij hem die ook tegenvallen.
Zo heeft hij een beroerde omschakeling. Menig tegendoelpunt komt door zijn balverlies en het blijven staan of terug sjokken.
Ik denk niet dat deze jongen ooit echt bij de grote 8 clubs terecht komt.

Daarbij geeft het ook wel aan dat hij niet echt de vechtlust heeft om zich terug te knokken als hij even geen vertrouwen krijgt.
Dit is in mijn optiek ook een kwaliteit die hij dan niet beheerst.

29 augustus 2016 om 10:14

Komop he, die jongen is 19 jaar en 2e jaars prof. Dat hij met een dip te maken krijgt is niet meer dan normaal. Om zo'n talent dan weg te doen is absurd. Als dit waar is is Ajax inderdaad verworven tot een handelshuis. En 20 miljoen is inderdaad veel te laag, zeker als je ziet wat van de winter is geboden.

29 augustus 2016 om 10:30

@scepticus, het klopt helemaal wat je zegt, over dat verwachtingspatroon. Dat hij nu niet in topvorm verkeert is niet erg, en hij zou beschermd moeten worden. In die zin is het erg slecht van Ajax dat ze hem nu niet gewoon even wat tijd in de schaduw geven, maar direct aan verkoop denken.

Maar daarnaast is er nog iets waar ik van schrik: dat Bazoer kennelijk zelf ook direct aan vertrek denkt. Hij zou zelf ook begrip moeten hebben dat zijn mindere vorm tot minder speeltijd leidt. Kennelijk heeft hij zelf ook een enorm verwachtingspatroon, van zichzelf en van de mensen om hem heen. Ik zou het ook vanuit zijn perspectief heel onverstandig vinden om in deze fase weg te gaan. Straks komt hij in een mindere vorm bij een topclub terecht voor een mega-bedrag. Die mensen gaan misschien een nog wel groter verwachtingspatroon hebben, en willen waar voor hun geld.

Alleen als hij a la Van Persie bij zijn nieuwe club (arsenal destijds) de tijd krijgt, is het de moeite waard. Anders is het pure zelfdestructie.

29 augustus 2016 om 10:42

Eindelijk iemand die het ziet voor wat het is. Puur een dip. Ieder talent krijgt daarmee te maken. Het is aan de trainer en speler hle ze er mee omgaan hoe ze eruit komen. Straks zijn onze grootste talenten allebei vertrokken voor ke er volledig van hebt kunnen genieten. Verkoop Klaassen maar die jongen is klaar in de eredivisie uitgeleerd en anders Gudelj die+ gaat zijn Az niveau ook niet meer halen, maar loopt er ondertussen wel bij alsof die met afstand de beste speler van de eredivisie is.

29 augustus 2016 om 11:18

maar diezelfde 19 jarige 2e jaars prof vind al wel dat hij het vertrouwen mist van de trainer. Wij PSV supporters hebben jullie al gewaarschuwd, veel sterkte met dat zichzelf overschattend jochie.

29 augustus 2016 om 11:19

@hankey

Je schrijft: "ik denk niet dat deze jongen ooit echt bij de grote 8 clubs terecht komt".

Er is heel veel belangstelling voor hem, zelfs van een club als Barcelona, en bij dat soort clubs is, met alle respect, natuurlijk veel meer expertise dan bij jou. Dat je dat niet ziet, is m.i. dan ook gewoon het gevolg van een absurd hoog verwachtingspatroon dat geen enkele jonge speler van die leeftijd, de Messi's van deze wereld daar gelaten, ooit zal kunnen waarmaken.

Vorig jaar heeft Ajax Napoli na een bod van naar verluid 25 miljoen Euro toestemming gegeven om met Bazoer te gaan praten. Dat heeft Bazoer zelf afgeslagen omdat hij zichzelf nog niet rijp genoeg voelde voor een overstap naar het buitenland. Nu komt naar buiten dat Ajax opnieuw mee wil werken aan een vertrek. Dan lijkt het me niet zo gek dat een speler geen vertrouwen voelt, omdat uit zo'n opstelling blijkt dat dat vertrouwen er dus ook daadwerkelijk niet is. En dat vind ik dus onbegrijpelijk.

29 augustus 2016 om 11:25

@scorp

Klaassen verkopen is het domste wat Ajax zou kunnen doen. Hij is (met Gudelj) een van de weinige spelers met genoeg gogme en persoonlijkheid om zich senang te voelen in het huidige spelconcept. De club heeft juist meer van dat soort spelers nodig.

29 augustus 2016 om 11:37

Er wordt gezegd dat ik een absurd verwachtingspatroon heb van Bazoer. Nee hoor, ik heb gezien dat hij flink wat talent heeft, met name ongeveer 1 jaar geleden draaide hij in lastige situaties vaak de goede kant op.
Nu vind ik hem al een jaar modderen.
Potentie of niet, korte termijnsresultaten zijn ook noodzakelijk.
Sorry, maar ik heb liever gudelj met de punt naar achter, klaassen en zyech daarvoor. Riedewald is echt niet (zoveel) minder dan Bazoer. Als je dit (zichzelf overschattende) mannetje weg kan doen voor 25mln zou ik het direct doen.

Zelfde verhaal trouwens voor Anwar. Al die schapen hier die verkondigen wat een wereldtalent dat is nadat hij vorig seizoen in die 1e paar potjes scoorde. Daarna werkelijk 1 jaar lang niets van hem gezien. Ik heb altijd gezegd: pas aub op voor het volgende gevalletje Kishna.

29 augustus 2016 om 11:40

@ Scepticus,

Ik zie gewoon bepaalde dingen die hij (nog) niet heeft en daardoor denk ik dat hij het niet haalt ten opzichte van de grootste clubs. Daarmee zeg ik niet dat hij er niks van kan. Integendeel. Ik had graag wat meer van zijn talent gehad.

Daarnaast hoop ik dat ze bij Barca meer expertise hebben als ik.
Ik ben maar een eenvoudige liefhebber.

Ik vind persoonlijk gewoon vreemd dat iedereen maar vertrouwen moet hebben, en een basisplek. In mijn optiek laat je elke training zien dat je het waard moet zijn om in de basis te staan. Dan krijg je vanzelf vertrouwen.
Op basis van zijn laatste wedstrijden hoort hij ook gewoon niet thuis in de basis, laat staan dat hij een transfer zou maken naar een nog grotere club.

29 augustus 2016 om 12:04

Uhmm in deze tijd van miljoenen smijten weet ik wel zeker dat die bedragen betaald kunnen worden. Kijk maar naar Milik. Dan is Bazoer het dubbele waard.

29 augustus 2016 om 12:15

@ R31n13r

Je schrijft: "als je dit (zichzelf overschattende) mannetje weg kan doen voor 25mln zou ik het direct doen".

Bazoer kon vorig jaar naar Napoli. Dat heeft hij zelf geweigerd omdat hij zich eerst nog verder wilde ontwikkelen. Dat hij aan zelfoverschatting zou leiden, lijkt me daarmee wel voldoende gelogenstraft. Bazoer is gewoon een jonge talentvolle speler die even in een dip zit en teleurgesteld is dat hij is gepasseerd. Dat is normaal menselijk gedrag. Als je daar niet mee om kunt gaan en iemand daar op afrekent en hem vervolgens op de transferlijst plaatst, kan je de opleiding net zo goed opdoeken omdat dat iets is waar alle jonge talenten op een bepaald ogenblik mee te maken krijgen.

29 augustus 2016 om 12:35

Ondanks al zijn kwaliteiten, waarvan ik het best met een paar eens ben hoor is Klaassen gewoon klaar in de eredivisie en brengt hij naar mijn mening ook niet wat hij zou kunnen brengen.

29 augustus 2016 om 12:58

@Scepticus

Het is prima om in een dip te zitten en teleurgesteld gedrag te tonen. Echter, Ajax als club en als bedrijf heeft ook gewoon te maken met de prestaties van nu. Onze Bazoer draait al een jaar middelmatig, en kan blijkbaar onvoldoende omgaan met banken/vechten voor een basisplaats/etc. Riedewald is niet zoveel slechter, ook in potentie niet 3 klassen minder. Als je ruimte moet maken voor een creatieve middenvelder moeten we niet miepen als Bazoer weggaat. We hebben echt voldoende vergelijkend materiaal! Misschien komt Bazoer weer in een bloei bij een volgende club, is dat nou zo erg voor het NL team?

29 augustus 2016 om 13:56

@r31n13r

Als Ajax iedere speler moet verkopen die in een dip zit, houdt men er geen een over. Ajax heeft het beleid ingericht naar de jeugdopleiding, dan moet je ook rekening houden met de tekortkomingen van jonge spelers en ze niet direct verkopen als ze een terugval hebben. Dat heeft niets te maken met beleid en al helemaal niet met jeugdbeleid. Ajax zal niet snel weer een speler van het kaliber-Bazoer onder contract krijgen en daar moet je dus heel voorzichtig mee omgaan, al helemaal als hij nog een vierjarig contract heeft. Iemand als hem verkopen omdat hij even de vorm kwijt is, is oliedom en feitelijk terug grijpen naar het beleid van voor de revolutie.

29 augustus 2016 om 14:57

voor 50 mill heb je Wereld toppers niet een snotneus. kijk als Bazoer het zelfde talent als Renato sanchez had.. maar dat is zeker niet het geval!!

29 augustus 2016 om 17:34

Eerlijk gezegd vind ik dat riedewalt het veel beter doet op die positie.

29 augustus 2016 om 18:34

Totaal verkeerde mentaliteit. Je verdedigt hem. Hij piept omdat ie ff op de bank moet zitten. Je moet blij zijn dat je van die gast af bent.

29 augustus 2016 om 20:04

Helemaal eens, maar andere kant van het verhaal is dat als hij bij een club terecht komt waar hij de tijd krijgt, inclusief goede tactische school, is hij mijns inziens veel beter af dan bij Ajax. Ik zou het heel jammer vinden, maar je kunt tegenwoordig niet meer Doorgroeien in de Eredivisie en al helemaal niet bij Ajax zo lijkt het.

29 augustus 2016 om 08:56

Wereldtopper? Nou nee daar mist Bazoer nog wel verschillende kwaliteiten voor vind ik.

29 augustus 2016 om 09:06

Ja hoor! Vorig jaar toen de geweldig speelde was het een wereldtopper in wording, en nu gaat het minder en kan meneer vertrekken? Lekker dom Ajax!

29 augustus 2016 om 11:15

Vooral mentaliteit blijkt nu wrl weer. Gelijk jammeren als je een keer op de bank moet zitten.

29 augustus 2016 om 08:57

Dude, gelijk heb je... maar dit is gewoon het excuus om Ziyech te halen, die op dit moment een meerwaarde voor Ajax zal zijn voor Ajax. Helaas is de tijd voorbij dat in Nederland groeibriljantjes kunnen rijpen, niet alleen bij Ajax, maar ook bij andere clubs ( Boetius bijv. ).
Wel beetje kinderachtig van Ajax om het zo te brengen, dat ze nu een Ziyech nodig hebben omdat er middevelders dreigen te vertrekken. Ik zou het doodzonde vinden voor het Nederlands voetbal als Bazoer nu al vertrekt, is nog net niet rijp genoeg voor een basis plaats in een grote competitie. Maar ja, de wed van het grote geld is in werk getreden, en dan worden er wel eens vaker vreemde beslissingen genomen. Nog geen jaar geleden stond heel Nederland op de banken voor Bazoer, en nu zou hij er niets meer van kunnen?

29 augustus 2016 om 09:10

@graziayess

Kan best zijn dat Bazoer het slachtoffer wordt van het slecht presterende Ajax, goede excuss om Ziyech te halen. Vond al een beetje raar dat ze opeens met het bericht kwamen dat er interesse was in Bazoer, Sinkgraven en Schone. Lijkt mij gewoon dat ze deze drie willen slachtofferen om te laten blijken dat Ziyech nu nodig is.

29 augustus 2016 om 09:18

Bazoer is vooral altijd vreselijk gehypt in Nederland. zoals we zo vaak doen met spelers an eigen bodem. Het is zeker een talent, maar wat zo hem een wereld topper maken?

Wat kan hij nu echt goed. Speelde vorig seizoen het laatste half jaar ook al erg slecht. En nu dit jaar nog steeds, dan grijpt de trainer terecht in. en wil meneer alweer vertrekken, want hij is te goed voor de bank? Laat me niet lachen...

Laat hem dan maar lekker vertrekken als Ajax. Zat andere opties daar, en Bazoer gaat bij een grotere club al helemaal niet spelen. Dat hij wel dood leuk bij Oranje is geselecteerd is nog wel de grootste grap van alles!

29 augustus 2016 om 09:26

Nou dan word er precies gedaan wat er moet gedaan worden hoe hard het ook klinkt, plus het feit dat deze talenten allemaal stagneren omdat er geen echte kwaliteit rond loopt in de basis, en dat moet de fundering voor deze talenten zijn, de Cruijf lijn werd ingeslagen maar er moet ook ingecalculeerd worden dat er foute beslissingen worden gemaakt en daar moet je van leren en gelukkig word er nu ingegrepen!!!

29 augustus 2016 om 09:37

@capis

Heb het idee dat dit ook met het begeleiden van jonge spelers bij Ajax zelf ligt dan de desbetreffende spelers zelf. Bij Ajax is het zo dat jongens op vroege leeftijd debuteren, vaak maken ze hierbij ook nog eens een mooie doelpunt of spelen ze uitstekende eerste paar wedstrijden. Daarna komt de volgende fase dat ze het hoog in de bol gaan krijgen. Zelfde verschijnsel zie/zag je bij spelers als Kishna, El Ghazi, Muric, Cerny, Denswil, etc. Doordat Ajax vaak jonge jongens laat debuteren moet ze hun het besef bij brengen dat ze ook weleens teruggezet kunnen worden naar Jong-Ajax of moeten banken als echt minder gaat. Dit moet gewoon een duidelijk beleid zijn. Nu loop zo,n Bazoer oipgefucked rond omdat hij dacht dat hij het mannetje was.

Bij Man Utd. zie je ook dat jongens als Rashford, Mensah etc. moeten banken en die klagen er niet over omdat zij weten dat dit gewoon bij een topclub hoort als je zo jong bent. Bij Ajax denken de jonge spelers al gauw dat ze de nieuwe Ronaldo's zijn en het al bereikt hebben en daarom ook een basisplaats verdienen. Die jongens worden gewoon te veel opgehemeld waardoor je dus zullke toestanden gaat krijgen.

29 augustus 2016 om 09:43

@caribean: Ja maar dat is ook het beleid van Ajax, jonge gasten latens pelen. En dat beloven ze die gasten ook natuurlijk. Daarom ging Bazoer ook vanaf PSV naar Ajax. Omdat die gewoon als het mogelijk is een oudere betere speler halen.

Maar talentjes in Nederland vinden tegenwoordig allemaald at ze altijd basis horen te zijn. Een goed zelf beeld is heel ver te zoeken! Maar dit komt vooral ook dat er bij Ajax veel meer aandacht is voor talenten dan andere clubs.

De hype om ze is veel groter door de media en achterban. Ja en blijf dan als jonge jongen nog maar eens met 2 benen op de grond staan.

Voor een Mensah, is het ook makkelijker te accepteren dat je niets peelt.als daar een Valencia en Darmian nog zitten. Wat ik wel mooi vind bij die teams is dat die jonkies gewoon een andere kleedkamer hebben. Je moet het eerst verdienen om bij de geariveerde spelers te zitten.

29 augustus 2016 om 10:25

Bazoer is in potentie een heel goede voetballer, maar het komt er momenteel niet uit. Dat kan en mag gezien zijn leeftijd, mits.......
Zijn mentaliteit goed genoeg is om zelf in te (kunnen) zien dat hij beter moet en er alles aan doet. Als hij inderdaad denkt dat hij de belangrijkste is binnen Ajax, dan schort er inderdaad wat aan zijn kwaliteiten.
Maar Laten we nu niet direct allemaal conclusies trekken, we weten er te weinig van om het echt te kunnen beoordelen.

29 augustus 2016 om 10:36

@capis er zou van alles heel erg mis zijn als hij nu verkocht wordt. Maar Bazoer is natuurlijk niet "vooral in Nederland gehypt". Er zijn diverse topclubs die interesse hebben, tot aan concrete biedingen aan toe. Wat maakt hem een wereldtopper? Bij spelers op zijn positie zijn dat minder tastbare dingen dan bij spitsen. Je kan geen doelpunten tellen of spectaculaire acties. Het gaat dan meer om overzicht, positionering, diepgang. Ik vind Seedorf daar een mooi voorbeeld van, met name in zijn laatste jaren. Stond altijd goed, deed niks fout, maar had niet 1 opvallend 'wapen'. Maar wel een wereldtopper. Dat is wat mensen nu ook in Bazoer zien volgens mij. Het is pril, maar je ziet de potentie. En dat is, zeker na deze transferperiode, gewoon geld waard.

29 augustus 2016 om 08:58

Laat hem zich in ieder geval even normaal gedragen. Goh wat heeft hij een vervelend leven als voetballer.
Misschien wat meer inzet tonen dan lopen te zeuren. Als dat nu al begint, wat denkt hij dan verder te bereiken? Ieder geval niet de top

29 augustus 2016 om 08:59

Inderdaad man, hij en Tete overigens worden in no time even met de grond gelijk gemaakt. Beide spelers vertrouwen geven, dan betalen ze het dubbel terug.

Het gevoel bekruipt me dat Sánchez een misser is geweest. Natuurlijk te vroeg om te oordelen, maar Veltman die vorig jaar op zijn 'De Boertjes' na echt een sterk seizoen speelde deed het goed, met Tete naast zich. Nu moet hij zijn plek afstaan. Had dan een linkspoot gehaald zodat Jairo naar voren kon. Er is nu veel overhoop gehaald en Bosz lijkt de rooie draad niet te vinden. Dat was de zekerheid die je van De Bier kreeg: de verdediging stond gewoon - zelfs toen twee basispelers geblesseerd raakte.

29 augustus 2016 om 10:15

Sánchez is echt wel een topper in wording. Heeft vooral in de Copa libertadores zeer sterk gespeeld en is met zijn kracht en snelheid perfect voor het spel dat Bosz wil spelen.

Zelf zou ik Sanchez als mandekker willen zien en Veltman ernaast voor de opbouw, waardoor er weer plek is voor Tete. Tete is nu het slachtoffer van het inspiratieloze middenveld. Omdat daar te weinig voetballers lopen, moeten de backs het volgens Bosz doen en voetballend is Tete nou eenmaal minder. Zelf heb ik liever dat de verdediging vooral verdedigend goed is en dat de voetballer op het middenveld en voorin staan ipv andersom. Tuurlijk is een goed voetballende back een extra wapen, maar het moet niet het belangrijkste criterium zijn.

29 augustus 2016 om 10:17

Idd gewoon een beton middenveld vlak voor de verdediging neer zetten en Jasper constant de bal geven en van links naar rechts blijven passen, kom je mooi niet in de problemen!! Tenzij een tegenstander vol gas druk gaat zetten ala Salzburg dan heb je problemen en zakt iedereen door het ijs! Noem als voorbeeld PSV waarneer zijn die voor het laatst door het ijs gezakt?

29 augustus 2016 om 12:00

Gisteren tegen 10 man van Groningen.

29 augustus 2016 om 18:46

Whoehaaaaaaaa dat was ern schiettent en werd er niet gescoord. Ajax verloor van Willem II aangezien ze niets creëerden. Klein verschilletje en levert 1 punt meer op

29 augustus 2016 om 09:44

Met z'on instelling wordt hij nooit een wereldtopper. Dat moet hij echt veranderen. Tevens vind ik Riedewald een veel groter talent. Riedewald speelt een stuk volwassener en hij heeft ook betere techniek.

29 augustus 2016 om 09:59

Deze jongen is pas 19 jaar en speelt bij een Nederlandse topclub. Als je dan slecht speelt, sta je er gewoon naast, simpel zat. Met zo'n houding gaat hij de wereldtop niet halen en ik kan me goed voorstellen dat Ajax absoluut niet blij is met zijn houding mocht het echt waar zijn.

29 augustus 2016 om 10:02

Yep en dan Ziyech halen zo van: kijk ons eens stunten! slecht dit!

29 augustus 2016 om 10:27

Iets meer onderbouwing zou niet verkeerd zijn!
Wij weten niet wat er echt aan de hand is, of wel?

29 augustus 2016 om 13:16

Het is simpel: Ajax reageert pas, als een speler vertrekt! Cillessen, Bazoer en Milik laten gaan is pure afbreuk aan je elftal!

29 augustus 2016 om 10:02

Dat hij het moeilijk heeft, betekent niet dat hij moeilijk moet gaan doen.
Hij is 19 en wordt pissig dus schijnbaar als hij gewisseld wordt of op de bank gelaten.
Wat, gezien zijn spel, volledig terecht is.

Ja, hij is de speler met de meeste potentie, maar als je niet goed genoeg speelt, of zelfs gewoon matig tot slecht in zijn geval, dan hoor je niet te spelen.

Bazoer is een potentiele topper, maar hij speelt nu op niveau jong ajax en dan krijg je dit.
Dan moet je dus gewoon je mond houden en keihard werken. Niet een reactie geven alsof het de vreselijk is dat HIJ eruit moet. Als hij speelt op de huidige top van zijn kunnen, is het een van de beste spelers in de eredivisie. Maar als hij op 80% speelt, dan heb je er niks aan. Zijn laatste goede pot was feyenoord volgens mij, toen had hij de hele wedstrijd ruzie met Vihlena en wilde hij zich echt bewijzen. Maar verder..

Ik lees hieronder dat het wanbeleid is.. Maar als je wil overleven in grotere wedstrijden, dan gaat dat niet met een jongen van 19 die of fantastisch speelt of belabberd. Als je de tegengoals terugkijkt van dit seizoen, incl oefen en CL, dan is de helft een fout van hem. Hij laat zijn man lopen met een attitude van, "hij komt maar naar mij".

Nee, ik vind het jammer als hij gaat, maar als hij niet kan omgaan met een plek op de bank of een wissel, dan houdt het gewoon op. Zo hard is het en zo simpel moet het ook zijn.

29 augustus 2016 om 10:27

Hij mist vertrouwen. Als je als een natte dweil speelt en ook de kantjes er vanaf loopt dan verdien je ook geen vertrouwen.

29 augustus 2016 om 10:55

Deze zeer getalanteerde speler loopt al het hele jaar (2016) naast zijn schoenen. Spelers als hij zouden blij moeten zijn met basisplek en elke week hard er voor moete werken. En in plaats van zijn frustraties uiten tegen mede spelers, moet hij zich laten sturen door veltman en klaasse

29 augustus 2016 om 10:55

Vind ik van niet. Hij kan inderdaad een wereldtopper worden, maar toen hij erg goed speelde en er toen heel erg veel belangstelling voor hem was, merkte je al hoe hij was. Hij wilde niet echt meer blijven en maakte ons 'blij' met de uitspraak: natuurlijk blijf ik tot de zomer. Kom op man, was net 19/20 en dan gelijk denken dat hij al is uitgeleerd

29 augustus 2016 om 11:11

Deze jongen moet gewoon blijven en geduld hebben. Is pas 19 en 2e jaars prof. Een dip is dan gwn natuurlijk en hoort erbij. Gwn hard knokken en niet zeuren als je ook eens af en toe op de bank beland. Als je kijkt naar zijn leeftijdsgenoten VD Beek en Nouri, VD Beek mag zo nu en dan eens mee doen en aan het grote werk ruiken, terwijl Nouri nog niet eens zijn debuut gemaakt heeft. Gwn niet zo snel ontevreden zijn en boos zijn als je ook op de bank beland. Off: laat ziyech maar komen, zonder dat Bazoer weggaat. Een beetje concurrentie op het middenveld is ook niet verkeerd.

29 augustus 2016 om 11:39

Waar baseert iedereen die zgn wereldtopper in wording toch op? Tegen PSV heeft ie het niet laten zien de afgelopen seizoenen en in Europa al helemaal niet. Wel tegen Willem 2 en Excelsior etc......

31 augustus 2016 om 16:09

Absoluut wanbeleid als een speler die deze capaciteiten op 19 jaar al heeft nu ineens moet vertrekken. Wellicht niet in beste vorm, maar juist dan moet die jongen geholpen worden.

31 augustus 2016 om 16:09

Absoluut wanbeleid als een speler die deze capaciteiten op 19 jaar al heeft nu ineens moet vertrekken. Wellicht niet in beste vorm, maar juist dan moet die jongen geholpen worden.

Vertrouwen van een nieuwe coach dien je af te dwingen, maar in zijn huidige vorm gaat hem dat niet lukken. Erg talentvolle speler, maar hij zal moeten inzien dat het niet vanzelf zal gaan.

29 augustus 2016 om 08:56

Het helpt ook niet mee als je een coach hebt die elke wedstrijd het halve elftal omgooit. Kijk naar Tete, de ene keer middenveld, dan bank, dan weer achterin.

29 augustus 2016 om 09:06

Wanneer heeft Tete op het middenveld gespeeld dan. De enige keer dat we met een 5-3-2 opstelling hebben gespeeld stond hij back, hetzelfde als Dijks.

Tete valt buiten de boot omdat de boer wel zijn verdedigende kwaliteiten nodig had en Bosz eerder een aanvallend sterke back wil.

Kohaku, Bosz moet ook wel het elftal omgooien, eerst had je blessures, toen kijken welke spelers zich in het systeem kunnen handhaven, en na het debacle in rostov moesten er even wat jongen op hun plaats worden gezet.

29 augustus 2016 om 09:12

Mijn fout, heeft inderdaad niet op het middenveld gespeeld. Zou handig zijn als Bosz snel weet wie wel en wie niet op bepaalde plaatsen kan spelen want zonder vastigheid is het lastig trainen op bepaalde systemen.
Maar als Bosz een ander type back zoekt is Tete in december weg.

29 augustus 2016 om 10:06

Ach kom op, Tete heeft gewoon rechtsback gespeeld en 1 keer in de 5-mans verdediging. Dan moet je inderdaad wat verder naar voren spelen, maar dat is nog steeds gewoon rechts achterin. Dat hij er toen niet uit kwam, had meer met de invulling op het veld te maken, want het positiespel was dramatisch toen.

29 augustus 2016 om 09:34

Typisch weer zo'n jeugdspeler van deze generatie. Eerst word je gehypet tot het grootste talent in jaren (iets wat ik nooit gezien heb), dan een vormcrisis en dan niet willen vechten voor je zelf. Dan gaan ze overal en bij iedereen de schuld zoeken behalve bij zichzelf. En als hij er dan even naast staat, dan direct weg willen. Ik zeg dan: doei!
Zulke mensen zijn rotte appels in het teamproces van je selectie die je liever kwijt bent.

Schijnbaar is het de aard van het beestje. Bij PSV vertrokken omdat het hem niet zinde en nu alweer. Begint een beetje structureel te worden. Hij overschat zichzelf schromelijk.

Dit gaat een dure fout worden voor ajax. Oké hij is niet in vorm maar wat hij wel heeft is alle ingrediënten om uit te groeien tot een topper. Vergeet zijn leeftijd niet!!

Logisch dat hij ontevreden is!....slechte seizoenstart en hij speelt niet lekker...

29 augustus 2016 om 09:08

Ontevreden mag je altijd zijn, ook over speeltijd. Maar als je dan niet presteert dan is het logisch dat je aan de kant wordt gezet.

Hij is op dit moment de zwakkere schakel op het middenveld! En als hij hard werkt en goed traint komen de minuten vanzelf wel weer! Ook als Ziyech erbij komt, want dat is een heel ander soort voetballer.

Bazoer toch echt 1 van de allergrootste Nederlandse voetbaltalenten die momenteel gewoon in een vormcrisis zit.. Ik heb liever dat hij laat zien dit gevecht aan te gaan en daar als winnaar uit te komen en dan definitief een topspeler te worden. Dit is wel de weg van de minste weerstand en als hij bijv. op dit moment weg gaat naar een club als Dortmund of United (die hier onder andere bij staan) dan wordt het gewoon een 2e elftalspeler en is het maar de vraag of het er ooit nog echt uitkomt..

29 augustus 2016 om 09:30

Die weg van de minste weerstand, dat gevoel had ik ook meteen. Ik heb het verhaal omtrent hem destijds bij Ajax ook een beetje gevolgd, en daar kwam toch ook uit dat hij heel ontevreden was met het plan dat ze voor hem hadden/vertrouwen mistte... Dit zou de 2e keer in 3/4 jaar tijd zijn dat hij om die reden zich niet goed voelt, dan ben ik benieuwd of hij het gaat redden. Zou jammer zijn, want vorig jaar in zijn goede periode was het wel een lekkere speler om naar te kijken...

Edit: verhaal destijds van PSV naar Ajax

29 augustus 2016 om 10:53

Triest als dit waar is want je praat over een van de grootste talenten in Nederland en die wordt nu al afgeserveerd 19 jaar pas ja hij zit nu in een dip maar mag dat op zo'n jonge leeftijd , dat ligt aan dat klote beleid door geen A routine te hebben in je selectie en B niet voldoende kwaliteit die dit soort jongens beter en weerbaarder maakt maar nee hoor weg doen ik begin steeds meer te balen van mijn club die al zo snel jonge spelers afserveert , Sinkgraven 7 miljoen mag ook al weer weg , en nu Ziyech aantrekken goede speler hoor maar koop hem dan 2 maanden geleden had je misschien de CL wel gehaald en nu misschien geen 5 punten achtergestaan je weet het natuurlijk nooit maar het is wel een beetje mosterd na de maaltijd .

29 augustus 2016 om 11:46

Kan ik me helemaal voorstellen. Zo'n Sinkgraven zou ik ook graag weer een keer 8-10 wedstrijden zien spelen, maar het lijkt wel alsof daar op dit moment bij clubs van het niveau PSV en Ajax geen ruimte voor is.

Eind vorig seizoen/begin dit seizoen (en dat idee is nog steeds niet helemaal weg) had ik echt het idee dat Ajax heel lekker ging met allemaal talentvolle, jonge jongens, veel van eigen bodem (voordat ik de wel/geen jeugddiscussie opstart) met langdurige contracten die het graag allemaal eerst bij Ajax willen laten zien. Nu komen ze in die fase en lijkt er toch veel gerommel te komen op verschillende vlakken, terwijl plaatsing voor de CL dit misschien allemaal had voorkomen...

Echt heel erg zonde, ik denk dat heel veel het wel in hem zagen zitten, net zoals ik. Toppertje in wording, ik zou het jammer vinden als hij weg gaat, maar je man er nou eenmaal niet omheen dat hij de laatste tijd niet geweldig presteert. Ik snap ook wel dat hij graag veel wil spelen, kan erg belangrijk zijn op deze leeftijd. En als Ziyech komt zal hij waarschijnlijk nog minder aan bod komen..

Voor zijn blessure deed hij het goed. Daarna is het kwakkelen. Dit gebeurt wel vaker met voetballer. Gewoon hard werken en geduld tonen, het komt echt wel goed dan.

29 augustus 2016 om 10:24

Het probleem is dat Bosz niet iemand is die geduld heeft met talenten. Die heeft alleen geduld met traore. Niet met Tete of Bazoer.

Als je nu 20 mln kan vangen voor deze jongen, dan zou ik hem verkopen. Anders lekker houden, die komt wel weer uit zijn dip.

29 augustus 2016 om 09:03

Vorig jaar wilden clubs toch al 25 betalen? Gewoon lekker een niet realistich bedrag als voor Milik vragen en anders maar niet.

29 augustus 2016 om 13:56

Vorig jaar wilde clubs zelfs 50 betalen! Nou ja, 25 vast en 25 variabel. En als je dan realistisch bent en een paar waarschijnlijke variabelen als kampioenschappenen Ballon d'or top 3 enz die er vast in zaten weghaalt, zal dat minimaal 35 zijn geweest. Als overmars hem voor minder dan 40 laat gaan mag hij meteen vertrekken wat mij betreft...

Zou dit het gevaar zijn van jonge jongens te vroeg laten debuteren? Ik snap het ook niet zo goed dat hij echt ontevreden is, laatste half jaar speelt hij verre van goed, om maar niet te spreken over de afgelopen 2 weken. Dat is verder ook te verwachten, zo een dip. Ik zou als Ajax zijnde er veel aan doen hem te behouden, grote kans dat Klaassen (en mis alweer Ziyech) volgend jaar vetrekken. Vind ook dat Ajax wel wat meer begrip voor zijn emotie mag tonen ( ben er natuurlijk niet met eigen ogen bij geweest )

Dat zou zooooo dom zijn. Het is duidelijk dat Bazoer in een mindere fase zit nu, maar het is overduidelijk een erg groot talent. Om hem op z'n 19e al te gaan verkopen omdat hij nu even niet genoeg brengt zou oerdom zijn, en zonde van de tijd en het geld dat je erin hebt geïnvesteerd. Het is te vergelijken met Pogba (op een iets ander niveau natuurlijk).

Bazoer is een toptalent, een jongen met veel fysiek, duelkracht en voetballend vermogen. Alles wat een moderne voetballer nodig heeft. Echter zit hij bij Ajax niet op de juiste plek. Ten eerste heeft Ajax met Gudelj en Klaassen al twee middenvelders die het vooral van hun fysiek en arbeid moeten hebben, waardoor hij dreigt op het tweede plan te komen.
Als hij door zijn huidige vorm en ondanks zijn lang doorlopende contract ook niet in kan zien dat het momenteel beter is dat hij een stapje opzij moet doen dan is het misschien beter om te vertrekken.

Dit heeft hij ook bij psv gedaan op een soortgelijke manier. Verwend jochie, wanneer hij even niet speelt gedraagt hij zich al een vedette. Lekker verkopen!!

Tommyhp hahahahaha clubliefde!!!!
Waar heeft ajax hem vandaan gekaapt ook alweer ?????
Deze speler ziet ziyech komen en denkt in zo een zwak elftal op de bank belanden is killing voor mijn carriere ik ben weg hier
Dit is gewoon carriereplanning niks mis mee lijkt mij

Hoe veranderlijk kan de voetbalwereld zijn. Twee maanden geleden drukte hij nog iedereen op het hart dat hij koste wat het kost zou blijven, nu Bosz geen vertrouwen in hem heeft (en terecht) wil hij weg.

Groot talent, maar staat nog te vaak te slapen op het veld. Ik begrijp steeds meer waarom PSV géén middenvelder in hem zag. Voetballend en aan de bal is hij bij vlagen erg goed, maar zonder bal merk je aan alles dat hij geen middenvelder is. Vergeet te dekken, gaat geen duel aan en verovert veel te weinig ballen. Als de bal wordt verloren duurt het altijd een seconde of 2-3 voordat hij reageert en dan is het vaak al te laat. Daardoor komen zijn teamgenoten teveel en te vaak onder een onnodige druk t e staan.

Als hij vertrekt en Ziyech komt zal het middenveld van Ajax veel meer in balans komen. Gudelj en Klaassen die de gaten dichtlopen (of je kunt Gudelj nog vervangen voor Riedewald) en beide voldoende longinhoud om 90 minuten te blijven gaan. Denk dat Klaassen dan ook stukken beter tot zijn recht komt. Dat is geen 10 die met de bal aan de voet een steekpass geeft. Klaassen is een typische box to box middenvelder, die met zijn geweldige anticipatie zomaar op kan duiken in de spits. Nu Ajax met Ziyech die creatieve 10 heeft, kan Klaassen nog beter de diepte zoeken en opduiken achter de centrale man. Klaassen scoorde al veel als 10, en zal dat (vermoed ik) alleen maar meer gaan doen als hij als opkomende middenvelder kan spelen.

Hij is ontevreden? Wat is die jeugd tegenwoordig belachelijk arrogant geworden. Je hebt nog niks gepresteerd snotneus. Lekker laten gaan als er zo'n verkeerde kop op zit.

ontevreden bij PSV , ontevreden bij Ajax, nog maar net 19 en nu al de sterallures van een vedette. Eerst je eigen talent eens waarmaken, maar dat is teveel gevraagd voor dit over het paard getilde jochie. De media roept elke keer maar weer dat het zo'n goede voetballer is nou niet dus. Mentaal zwak en totaal geen eigenbeeld.

Laten vertrekken. Die jongen moet eens naar zichzelf kijken. Zijn laatste goede pot is al tijden geleden. Er gewoon terecht naast gelaten gister.

Zeer talentvol, maar nog heel veel stappen te zetten.

Pfff, waarom zou je hem verkopen?! Tis een tiener f.g.s.. Tuurlijk, hij moet zich niet als een klein verwend kind gedragen, maar hij is nog zo jong, heeft nog veel te leren. Als je het nu al niet red bij Ajax vanwege je mentaliteit, dan red je het nergens in het buitenland, iig niet in de zogenaamde (sub)top.. En Ajax moet zo'n gastje ook niet meteen opgeven.

29 augustus 2016 om 09:06

Helemaal mee eens... Wat zou het dom zijn om hem te verkopen tenzij het om een bizar bedrag gaat. Aangezien Overmars zei dat er hele rare dingen zouden gebeuren kan dat ook zo maar. Stel je voor dat er een club is in deze zieke markt en 35 miljoen voor hem biedt dan moet je hem gewoon laten gaan. Denk alleen niet dat dat echt het geval zal zijn. Vorig jaar wilde clubs hem volgens mij al wel voor 25 overnemen dus wie weet

29 augustus 2016 om 09:06

Ze verkopen hem waarschijnlijk om ziyech te halen...

Maar vind het zelf ook niet echt slim, oke bazoer is een tijd behoorlijk opgehemeld en zit nu gewoon in een dipje, zoals alle talenten wel eens overkomt. Zin gedrag daarbij is natuurlijk niet goed, maar daar moet je door de club toch ook gewoon in begeleid worden, lijkt me.

29 augustus 2016 om 10:27

Ben het met jullie eens. Verkoop zou zonde en kortzichtig zijn. Maar als er weer 35 miljoen wordt geboden, tsja dan vind ik het prima. Dan moet ziyech uiteraard wel echt komen.

Wat een hype is deze jongen. Heb afgelopen maanden paar keer op hem gelet, maar op die prachtige goal tegen Feyenoord na volgens mij, heb ik echt niks bijzonders gezien van hem. Als je ziet dat alle absolute topclubs interesse hebben in hem, zou je bijna denken dat ze blind zijn. Ik snap zelf ook wel dat hij jong is, maar dan nog kun je zien of iemand de potentie heeft om bij een absolute topploeg te slagen. Zoals het er nu naar uitziet zie ik een Hendrix eerder bij Barca spelen dan Bazoer.

Goed nieuws! Hopelijk kunnen ze hem in deze transferperiode nog verkopen.
Toen hij debuteerde was het leuk. En hij heeft inderdaad best veel talent.
Maar het laatste jaar loopt hij alleen maar te wandelen op het veld..

De meesten spreken hier over "toptalent". Ik vind dat nogal meevallen. Hij heeft als nadeel dat hij heel veel met de bal loopt en daarmee de snelheid uit het spel haalt, net als Gudelj overigens. Een echt toptalent beheerst het één keer raken en dat zie ik bij hem niet. Hij is wel sterk en heeft een groot loopvermogen maar daarmee ben je nog geen toptalent.

Groot talent of niet, hij loopt erbij alsof hij al 3x de CL heeft gewonnen, terwijl hij moeite heeft om niet te verdrinken, tijdens wedstrijden in Europa én in de eredivisie.

Heb zeker van hem genoten en het talent is zonder twijfel aanwezig, maar als je 19 jaar bent en met zo'n uitstraling over het veld loopt, mag je van mij lekker vertrekken.

Een verkoop zou echt heel erg dom zijn. En wat leven we weer in de waan van de dag. Vorig seizoen was hij vaak het enige lichtpunt in een pover voetballend team. Nu heeft hij een vormdip en moet ie weg?! Dat is achterlijk. Iedere voetballer van zijn leeftijd krijgt daarmee te maken, maar in zijn geval hebben we gezien dat hij heel veel potentie heeft. Een verhuur zou misschien wel slim zijn. Dat hij het ergens anders in de schaduw mag proberen. Maar ik zou 'm er gewoon bij houden. De komst van Ziyech kan er juist voor zorgen dat de lopende middenvelders meer ruimte gaan krijgen. Dus verhuur je Sinkgraven bijvoorbeeld en laat je Bazoer het uitvechten met Gudelj en Riedewald. Sterker nog, we hebben ze allemaal denk ik hard nodig.

29 augustus 2016 om 09:27

volgens mij lees je niet goed. Er staat dat hij weg wil, omdat hij het vertrouwen niet krijgt.

Hij krijgt het vertrouwen wel, maar hij maakt het niet waar. Speelt op dit moment waardeloos, dus dan staat er iemand anders op je plekje. Helemaal logisch.

Als je dat zelf dan niet door hebt en je gaat lopen klagen over vertrouwen, dan snap je er helemaal niks van.

Dat is niet de schuld van Bosz.

29 augustus 2016 om 10:04

Helemaal mee eens.

Bazoer moet in de spiegel kijken. Dat hij niet zo veel meer speelt ligt aan zichzelf, niet aan een gebrek aan vertrouwen. Vertrouwen heeft hij inderdaad genoeg gekregen, maar als je dan zo slecht presteert en een ongemotiveerde indruk maakt is het logisch dat de ocoach kiest voor een andere speler.

Bovendien, zoals iemand hierboven ook aangaf, die jongen is 19 en nu al ontevreden. Hij zou in zijn handjes mogen klappen dat hij überhaupt al zoveel gespeeld heeft op zijn 19e. Nu al ontevreden getuigt van een gebrek aan professionaliteit vind ik.

over het paard getild talent, denkt nu al onaantastbaar te zijn, gaat dezelfde kant op als Depay

Eerst super tevreden zijn en zijn contract verlengen.

En nu al azen op een vertrek. Maar wellicht geen klik met Bosz en daardoor niet de ballen hebben om over zijn vormcrisis heen te werken. Ontzettend jammer hoor.

Ben benieuwd welke vraagprijs Ajax gaat hanteren. Zo tegen het einde van de transferdeadline schieten de prijzen vaak nog verder omhoog.

Voor Ajax te hopen dat hij blijft want dan heb je met Klaassen - Ziyech - Bazoer een compleet middenveld wat eigenlijk alles heeft; power - techniek - scorend vermogen - gogme - drive

ALS dit waar is dan is hij mentaal gewoon niet sterk genoeg om de top te halen. Hij is ontevreden? Waarom? Hij speelt slecht dus hij wordt gewisseld. Het gaat om Ajax en niet om Bazoer toch? Met deze attitude ga je het absoluut niet redden. Sowieso niet op een niveau hoger dan Ajax.

Hij mag Ajax dankbaar zijn dat hij zo de kans heeft gekregen. Hij heeft een hoop aan de club te danken en omdat je zelf in een vormcrisis zit moet je maar weg? Respectloos.

Nogmaals, ALS dit waar is.......

Ontevreden? Gast, ga dan harder werken tijdens de training sessies en laat het zien tijdens de wedstrijden. Wat is dat nou toch met al die jonge egos??? Ik irriteer mij mateloos aan spelers die te snel ontvreden worden.

Ontevreden? Gast, ga dan harder werken tijdens de training sessies en laat het zien tijdens de wedstrijden. Wat is dat nou toch met al die jonge egos??? Ik irriteer mij mateloos aan spelers die te snel ontvreden worden.

Doet het goed die Bosz... Laat de 2 grootste talenten van Ajax (tete en Bazoer) op de bank zitten en dadelijk voor een schijntje vertrekken..

Wat is er gebeurd met het beleid daar in Amsterdam? Je stopt jaren zoveel tijd en moeite in de ontwikkeling van de jeugdopleiding, je plukt daar de vruchten van met 2 grote talenten en laat ze dan gelijk gaan.

Je kan zeiken op een 'koopclub' als Psv, maar daar zit in ieder geval een gedachte achter.

29 augustus 2016 om 09:25

dat gaat toch nergens over.
Bazoer speelt op dit moment gewoon waardeloos. Moet Bosz hem dan laten staan omdat hij een talent is?
Hij moet eerst zn niveau weer pakken, dan staat hij zo weer in de basis.

29 augustus 2016 om 09:31

Ik zeg niet dat je hem koste wat kost moet laten staan, maar je moet die situatie managen. Ga met hem praten en geef die jongen vertrouwen. Iedereen heeft vorig jaar toch kunnen zien wat een geweldig talent het is?

Ga niet na een paar wedstrijden zeggen dat je hem best wilt laten gaan, omdat hij in een dip zit. Dan wordt het helemaal niks meer.

29 augustus 2016 om 09:41

klopt, maar wij weten niet hoe Bazoer gereageerd heeft.

Als t echt zo'n verwend kind is als dit stukje wil doen vermoeden dan heb je er niks aan en kun je hem idd beter weg doen.

Iemand met een totaal verkeerd zelfbeeld kun je toch niet overtuigen.
Maar goed...dat is dus gissen voor ons.

29 augustus 2016 om 09:53

Tsja.. Je weet inderdaad nooit wat er nou precies waar is.

Ik vind het gewoon zonde dat zo'n groot talent dadelijk verpest wordt met 2 jaar op de bank bij een club in Engeland, Spanje oid. Mag toch hopen dat het ook niet zover komt met Tete; geweldige speler in mijn ogen.

29 augustus 2016 om 10:05

dat is een ding wat zeker is. Maar mocht hij vertrekken dan kunnen we zien aan zn keuze hoe verstandig deze jongen zelf is.

BIj een grote club heeft hij nog niks te zoeken

29 augustus 2016 om 10:08

010dekuip,

Dat zou inderdaad zonde zijn ja. Tuurlijk is het goed als zo'n jongen vertrouwen krijgt van de coach, dat zal hij heus nodig hebben. Maar als je zo slecht presteert is het logisch dat het vertrouwen op een gegeven moment op is. Bosz kan hem wel blijven opstellen, maar er moet gewonnen worden, en dat lijkt beter te gaan zonder Bazoer dan met Bazoer.

Dan moet Bazoer gewoon accepteren dat hij nu niet in vorm is, en er voor werken om weer te laten zien wat voor een talent hij is. Dat zou voor Ajax en hemzelf het beste zijn. Echter lijkt hij - volgens dit artikel - voor de laffe optie te kiezen.

29 augustus 2016 om 10:29

Maar wat 010dekuip zegt klopt wel gewoon: Bosz moet dit managen en juist spelers als Bazoer en Tete voor ajax behouden.

29 augustus 2016 om 10:41

wat valt er te mamagen als je een speler niet eens terecht op de bank kunt zetten?

Wat ik me afvraag, moet hij echt meer kosten dan Ziyech? Ik snap dat hij jong is, maar hij is ook al een half jaar hopeloos uit vorm (oke, hij had een aardige oefeninterland deze zomer), maar qua kwaliteiten zit Bazoer nog mijlenver bij Ziyech vandaan. Wellicht dat Ajax minder nodig hoeft te verkopen dan Twente, maar het zou gek zijn als Ajax niet meer dan 10 biedt op Ziyech maar wel 20 verlangt voor Bazoer.

Overigens niet verbaasd over zijn houding hierin, hij is al van kinds af aan een rasechte opportunist met zijn overstap naar Ajax. Ik denk dat hij dan bij de minste tegenslag bij Ajax net zo makkelijk de deur dichttrekt. Zoiets zou je bij Klaassen of Veltman minder snel verwachten, die zijn toch meer verknocht geraakt aan Ajax door hun jeugdopleiding daar.

29 augustus 2016 om 09:34

Twente zit natuurlijk in een hele andere situatie als Ajax.
Twente moet onder druk van de schuld af waar Ajax miljoenen eigen vermogen heeft.
Ik weet niet hoe lang beide contracten nog doorlopen.
Leeftijd speelt ook een rol, want jongere spelers met Internationale ervaring word ook meer betaald.
Twente vraagt zelf iets van 12 miljoen dan is 10 miljoen geen vreemd bod.
Bazoer hoeft niet weg en dan kun je zelf als club de prijs bepalen.
Vorig jaar bood een Italiaanse club 25 miljoen oplopend tot ongeveer 50 miljoen .

29 augustus 2016 om 10:05

Maar ik meen dat Napoli toen bood, en dat was voor Bazoers vormdip die nu al zorgwekkend lang duurt. Ik kan me haast niet voorstellen dat er nu nog 25 miljoen wordt geboden, als er scouts van die clubs het laatste half jaar hebben gekeken naar Bazoer.

"omdat hij het absolute vertrouwen mist"

hij zal toch zelf ook wel door hebben dat hij gewoon heel slecht speelt op het moment.
Als hij zn niveau haalt staat hij ongetwijfeld in de basis.

Ajax heeft gewoon het probleem dat het 3 dezelfde type spelers heeft, die allemaal gewend zijn basis te staan. Klaassen, Bazoer en Gudelj zeggen allemaal dat ze het beste tot het recht komen voor een nummer 6 (vm). Maar geen van allen zijn ze echt creatief. Dit is het probleem van het huidige middenveld. Je moet er een of 2 laten gaan om spelers te halen die meer balans brengen.

Het is een gehypte speler, die dus karakter mist om zich terug te vechten. Europees slechts bruikbaar bij een lage subtopper, komt teveel kwaliteit en karakter te kort voor de top!

Zwaar overschatte speler. Lichamelijk sterk en vaak goede eerste aanname, maar alles in 1 tempo en laat vaak zijn mannetje lopen.
Ik geloof niet dat er echt 50 miljoen geboden is, want dan washij echt al weg geweest. Je mag blij zijn met alles boven de 10 miljoen. Alleen maar vanwege zijn leeftijd.

Ik zie mensen met bedragen van 20 tot 35 miljoen voor Bazoer. In zijn huidige vorm is hij nog geen 7 miljoen waard. Hij gooit er ook nog eens met de pet naar. En vind het dan nog raar dat hij gewisseld word ook.
Dat je heel veel talent hebt is 1. Maar daarnaast hoor je altijd je stinkende best te doen zelfs als het even niet loopt.

Het lijkt bij Ajax wel alsof een talent na één goede helft al in Oranje gehypt wordt en na een seizoen is het een pannenkoek zonder mentaliteit.

Had bij PSV moeten blijven. Had daar echt wel z'n kansen gehad. En had nu CL ervaring en 2 kampioenschappen op z'n naam gehad.

Als ze hem nu verkopen, neem ik dat beleid van een team bouwen met eigen talent helemaal niet meer serieus. Bazoer is een van de beste jeugdspelers die ik de laatste jaren heb zien doorbreken bij Ajax. Iedere jonge speler heeft wel eens een dip, het voetballen is hij niet verleerd hoor. Als hij zich terugknokt in de basis, komt hij er sterker uit. Het wordt lastig, aangezien er al zoveel middenvelders zijn, maar met een contract tot 2020 zou ik zeker geen overhaaste beslissing nemen.

Bazoer moet een beetje tijd krijgen, hij is jong... maar als je slecht speelt en geen meerwaarde bent voor je team moet je als 19 jarige ook inzien dat je gewisseld kan worden... niet direct zo reageren en weg willen.. ergens anders ga je heus niet ineens de sterren van de hemel spelen, bij een grotere club zit je wekelijks op de bank, zo goed ben je nu ook weer niet bazoer!

Men is schijnbaar te lui om echt met hem aan de slag te gaan en probeert daarom maar te cashen en hem van de hand te doen. Nu sluit ik niet uit dat ie een beetje overschat wordt door sommigen, maar het is echt wel een speler waar toekomst in zit. Die moet je niet lozen bij een eerste mindere periode. Die moet je juist de steun geven om te verbeteren en uit het dalletje te kruipen.

29 augustus 2016 om 09:54

Probleem is dat er 3 basis-waardige spelers zijn voor dezelfde positie (ram: Klaassen, Gudelj, Bazoer). Daarvan wil je er eigenlijk maar 2 hebben dus moet er een geslachtofferd wordt. Gezien alle interesse in Bazoer en zijn vorm dip is hij de meest logische spelers om weg te doen (hoe jammer het ook is).

29 augustus 2016 om 12:36

@ lennonturbo

Om hem weg te doen op basis van het gegeven dat hij in de welbekende "talenten dip" zit is het juist niet wat je moet doen. En zeker niet wanneer het om een van je meest talentvolle spelers gaat, als ze dan van iemand af willen kunnen ze beter die pseudo vedette Gudelj verkopen; die voornamelijk alleen maar verstoppertje speelt en zo´n beetje elke standaard situatie om zeept helpt. Ik heb zo´n vermoeden dat Bazoer iets te duidelijk intern de waarheid gezegd heeft. Het is algemeen bekend dat men bij Ajax niet houd van jongens die durven te zeggen waar het op staat. Daarnaast kan men deze situatie goed gebruiken om Ziyech binnen te halen, never let a good crisis go to waste.

29 augustus 2016 om 13:08

Maar wie heeft er nou interesse in Gudelj? Als er interesse in hem was, zou ik hem ook het liefste weg doen. Zijn aankoop was toen al overbodig en hij verpest nog steeds de balans in de selectie. We hadden gewoon een echte controleur aan moeten trekken ipv een defensief sterke CM. Dan had je dit probleem niet. Nu kan je niet goed de dip van Bazoer opvangen omdat hij dan direct op de bank/tribune belandt. Het is een heel vervelende situatie vind ik ook.

29 augustus 2016 om 14:02

@ lennonturbo

Dat zou ik eerlijk gezegd ook niet weten, maar er moet vast wel een club zijn die hem wilt hebben. Desnoods bied je hem in Servië aan, want in zijn thuisland is hij volgens mij wel populair. Voor de rest ben ik het roerend met jou eens, de situatie is zeker vervelend, maar dat is een terugkerend iets wat zien onder dit technische prutsbeleid. Wat Overmars creëert door te veel middelmaat te halen, wanneer het ze dan eindelijk eens duidelijk is dat er iets moet gebeuren of er een conflict situatie ontstaat heeft men amper ruimte om te bewegen.

Buiten het feit dat spelers niet snel genoeg leren van fouten gaat dit helaas ook op voor de technische leiding, wat dat betreft maak ik mij grote zorgen om de toekomst van Ajax.

Bazoer heeft dingen laten zien op zijn 18e waardoor hij 'de nieuwe Rijkaard' werd genoemd. Dat was voorbarig. Nu gedraagt hij zich als een verwend jongetje, maar ook daar moet hij goed in begeleid worden. Maar wat doe je nou met zo'n speler? Hij moet natuurlijk wel spelen om zich te ontwikkelen. En grote teams zullen hem niet gaan huren, al helemaal niet zonder optie tot koop. Lastige situatie..

@ecke
Ik denk dat je dar de vinger op de zere plek legt. Het lijkt er op dat een speler die bij Ajax 3x een bal kan hoog houden gelijk als toptalent wordt bestempeld, maar wat is daar de laatste jaren van doorgebroken? Gebleken is dat spelers als Vetlman, Riedewald en noem maar op op Europees niveau te kort komen. Nu zou Nouri er aan komen maar die is toch ook al 19 jaar en heeft nog niet gedebuteerd. De echte toptalenten waren Sneijder, Van der Vaart, Van Basten, Rijkaard, Seedorf, Bergkamp en noem maar op. Die gingen ook van Ajax naar een Europese topclub, althans in de meeste gevallen. Het laatste echte talent was volgens mij Eriksen en die speelt bij Spurs. Mooie club, maar geen Europese top. De lat ligt denk ik te laag bij Ajax. Te snel wordt een speler een toptalent gevonden terwijl die op veel vlakken tekort komt.

29 augustus 2016 om 09:52

Bazoer is slachtoffer van het slechte transferbeleid en met name de aankoop van Gudelj. Als Frank daarn nou een echte controleur had gekocht ipv een verdedigend sterke CM, dan had je niet het probleem van 3 dezelfde spelers in je selectie. Logisch wordt er dan één geslachtofferd als men de balans probeert te herstellen. Bazoer had de laatste tijd een dip en voor Gudelj is geen interesse, dus dan moet Bazoer (helaas) vertrekken.

Ik zie hem het liefste naar mijn club Spurs gaan want daar missen we een backup voor Dembele. Een statistiek om zijn belang te illustreren: sinds het begin van vorig seizoen scoorde Kane 24 uit de 27 wedstrijden waarin Dembele speelde en 1 uit 12 waarin Dembele niet speelde. (hij blijft dan iig voor een jodenclub spelen )

29 augustus 2016 om 10:58

@lennonturbo
Bazoer is geen slachtoffer van het slechte transferbeleid maar hij presteert gewoon onvoldoende. Als hij in het veld laat zien in de basis thuis te horen dan is er geen trainer die hem passeert en geen club die hem wil verkopen. Het is te gemakkelijk om de schuld ergens anders te zoeken terwijl jezelf feitelijk de oorzaak bent.

29 augustus 2016 om 11:29

Vandaar dat ik zei dat het ook door zijn vorm dip komt. Was Gudelj er echter niet geweest, dan hoefde hij niet te vertrekken, maar kon hij gewoon even achter Klaassen verder rijpen en volgend seizoen het stokje overnemen. Elk talent kent een vorm dip, maar wat Ajax met de aankoop van Gudelj heeft gecreëerd is dat er eigenlijk geen ruimte is voor een vorm dip omdat je dan direct buiten de boot valt. Voor een opleidingsclub als Ajax is dat bijzonder slecht gehandeld.

29 augustus 2016 om 12:24

@lennonturbo
Natuurlijk kan het zijn dat je een periode minder presteert, maar dan is het ook zaak dat je houding geen reden tot ergernis geeft en dat is hier kennelijk ook het geval. Verder lees ik niet dat hij per sé weg moet maar dat Ajax er open voor staat en hij zelf ook. Wel vind ik dat Gudelj heel weinig aan het elftal toevoegt, integendeel, en die aankoop voor mij ook niet had gehoeven. Maar zelf vindt hij geloof ik wel dat hij een topaankoop is althans met die attitude loopt hij in het veld.

29 augustus 2016 om 13:13

Wat je zeg klopt helemaal. Ik vind dit ook een bijzonder ergerlijke situatie. Gudelj is op zich een goede speler voor Ajax, maar we hadden al 2x nagenoeg dezelfde speler. De nuances verschillen dan wel tussen de drie, maar het blijven allemaal lopers. Natuurlijk ook jammer van Bazoers houding, want Gudelj kan je vast wel ergens voor break-even weten te slijten.

Als Bazoer en Schone vertrekken en Ziyech wordt gehaald, denk ik dat dit het middenveld wordt:

Ziyech (sinkgraven) - Riedewald (gudelj) - Klaassen (vd Beek/gudelj)

Sinkgraven is ook backup voor linksbuiten, maar ik denk dat het gat achter Ziyech dan wordt opgevuld door Nouri/de Jong langzaam door te schuiven naar het eerste elftal. Weet iemand of er nog een controleur aankomt uit de jeugd die dan achter Riedewald en Gudelj minuten kan maken? Dan zou ons middenveld redelijk compleet zijn voor dit seizoen.

29 augustus 2016 om 09:55

Sinkgraven moet zich focussen op linksbuiten en Nouri achter Ziyech, ik schat Nouri sowieso hoger in dan vd Beek . Ik volg jong Ajax niet veel, maar is die Frenkie de Jong niet een controleur?

29 augustus 2016 om 11:30

Ja dat dacht ik eerlijk gezegd ook, maar hoor de laatste tijd ook verhalen dat hij een creatieve middenvelder is, dus eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed meer. Ik volg de jeugd sowieso maar met een half oog.

Zou een enorme fout zijn, Bazoer is een van de grooste talenten van Ajax. Natuurlijk is hij niet in de beste vorm (een paar maanden niet) maar hij is nog maar 19 en een wereldtopper in de wording. Ajax moet hier tenminste 30 mil voor vragen

29 augustus 2016 om 10:32

Ik ben het met je eens. Onder de 30 zou echt een blunder zijn. We gaan het zien.

Wat een mentaliteit.
Een paar keer niet worden opgesteld en gelijk jammeren. Hij moest eerst perse naar Ajax omdat dat beter zou zijn voor zijn ontwikkeling en nu het even tegen zit wil hij weer weg bij Ajax, wat een weggooier.
Of Bazoer is niet zo goed in vorm of Bazoer is niet zo goed als men ons bij Ajax wil laten blijken? Als het het eerste is moet hij niet jammeren en harder trainen en dan komt hij vanzelf wel weer boven drijven. Als hij zelf denkt dat hij niet goed genoeg is om op termijn een basisplaats bij Ajax te kunnen bemachtigen moet hij idd zou snel mogelijk weg.
Waarom hij nu nog bij de selectie van het Nederlands 11-tal zit is natuurlijk een volledig raadsel? Oh nee wacht Blind is bondscoach......

29 augustus 2016 om 10:27

Bazoer kan gewoon heel goed zijn, nu wel uit vorm. Maar hij is nog maar 19 en clubs als Internazionale, Juventus, Tottenham Hotspur, Manchester United, Barcelona en Borussia Dortmund zijn niet voor niets geintresseerd in hem. Natuurlijk wil hij zoveel mogelijk in het eerste spelen op die leeftijd en is die niet blij als die moet banken. Maar dat hij nu al weg wilt inplaats van vechten voor zijn basisplaats vind ik wel heel raar

De mannen voelen zich allemaal the boss. En the boss neemt geen plaats op de bank, ook al is de boss nog maar een tiener.
Amper geduld bij deze mannen, erg jammer. Hij kent nu het bekende dipje en in plaats van voor zijn plek te vechten is het meteen vertrekken...

Speler die potentie heeft maar weinig aan zelfreflectie doet. speelt al tig wedstrijden dramatisch maar zoekt het probleem liever bij anderen dan bij zichzelf.

Ligt nog vier jaar vast. Of de hoofdprijs of blijven tot januari.

Denk dat Ajax er niet slechter van gaat worden als Bazoer gaat en Ziyech komt.

Ontevreden spelers die de spelersgroep negatief beinvloeden kan je beter kwijt an rijk zijn

Heel Europa zit achter dit enorme talent aan, en Ajax laat hem lopen omdat hij het verbruid heeft bij de technische staf en het bestuur.. Waar gaat het ook alweer om bij een voetbaclub.. Kom op zeg!

Ik moest meteen denken aan de rol van zijn makelaar...waar is hij? Deze gast is slechts 19 jaar, heeft nog niets laten zien en wil al weg omdat hij niet het vertrouwen voelt van de nieuwe coach. Steek eerst s je hand in eigen boezem of misschien moet zijn manager hem maar s ter verantwoording roepen.

Op deze wijze laat hij zien dat het absoluut geen wereldtopper (in spe) is en laat hij zich op een vreselijke manier kennen.

Weer zo'n exponent uit die Ajax-opleiding die al vrij snel het predikaat ,,de nieuwe Rijkaard'' heeft gekregen. Daar is hij zelf in gaan geloven, maar helaas, het ontbreekt ook hier weer aan ,,de Rijkaard-mentaliteit''. Nou, lekker transfer maken, 2 grote auto's kopen, een lekkere golddigger erbij, en het zal je verder een reet zijn hoe je voetbalcarriere verloopt. Dit soort spelers gaan het allemaal niet redden. Inmiddels voorbeelden genoeg. En er komen er nog een paar aan bij Ajax. Ik hoop dat ze deze ontevreden blaag snel kwijt zijn. Van dit soort figuren, die net komen kijken, wordt Ajax niet beter. Wanneer staan er weer spelers op die dit soort ontvreden figuren en anti-teamplayers een keer door de boarding schoppen.

Dit grote talent moet ervaren spelers om zich heen hebben zodat hij zich kan ontwikkellen.
Waardeloos!

Ik hoop echt dat dit een grap is. Een van de grote talenten die nog moet doorontwikkelen ga je wegpesten omdat hij een attitude probleem heeft? Hij is pas 20 (!)...even serieus...wat heeft ajax toch een stel amateurs die de handen aan de knoppen hebben

Naar gelang hij om hoog werd geschreven en gepraat heeft hij de belofte niet waar gemaakt. Hij is ook nog steeds niet doorgebroken en heeft in het Nederlands elftal totaal (nog) niets te zoeken. In Ajax zie ik zijn spel vaak als stoorzender. Mis creativiteit bij hem. Hij heeft wel een goed schot. Misschien kan hij in een ander systeem meer tot zijn recht komen. Een vertrek van hem, als daarvoor een een direct inzetbare plaatsvervanger komt, zou een optie zijn.

Jullie komen allemaal met lange verhalen hier op vz. Het is heel simpel. Bazoer brengt niet wat Ajax op dit moment nodig heeft. Zijn instelling is niet echt iets waar ik trots op kan zijn.
Hij moet bij Ajax een schakel figuur zijn tussen defensie en aanval. Misschien kan hij dat invullen, maar niet met het tempo waar wij naar streven. Het gaat allemaal zo rustig, relax aan bij hem.
Hij heeft niet een pass waarbij hij iemand gelijk vrij kan laten komen te staan.
Al met al een speler die Ajax kan missen.
Hij mag Ajax dankbaar zijn dat hij nu een overstap kan maken naar het buitenland.

Weer die rare bedragen die worden genoemd.

Vinden jullie Bazoer nou echt een wereldtalent? Ik heb hem vaak genoeg zien spelen en hij is echt niet zo bijzonder hoor. Max 15 miljoen. Wat heeft hij nou laten zien bij Ajax? Hij is hopeloos uit vorm. Draagt Ajax niet op de schouders. Hij staat momenteel ook gewoon stil in zijn ontwikkeling. Maar die domme clubs kennende zullen ze wel weer met geld smijten..

29 augustus 2016 om 10:55

In mijn ogen heeft Bazoer de potentie om in de wereldtop te komen. Wat overigens niet betekend dat ik hem een wereldtalent vind. Bazoer heeft voor een 18-jarige speler namelijk heel veel vertrouwen MET de bal. Het grote probleem is dat hij helemaal niks doet Zonder de bal. En wanneer Bazoer hier niks aan zal doen, zal hij nooit een dragende speler bij een grote club worden.

Daarnaast vind ik de bedragen die worden uitgegeven aan spelers ook echt complete onzin. Maar wat wij als supporters vaak vergeten, is het feit dat spelers ook inkomsten meebrengen. Wanneer je een speler zoals Pogba koopt, koop je niet alleen een goede voetballer. Maar ook een persoonlijkheid, een naam, een shirtje met een rugnummer die duizenden supporters willen dragen in het stadiion. Iets dat vroeger minder belangrijk was.

De torenhoge transferbedragen zijn een resultaat van de torenhoge bedragen die clubs binnenhalen aan TV-rechten. En het is iets waar we gewoon aan moeten wennen.

Hoewel ik het argument van: "dat is toch een toekomstige wereldtopper", zeker begrijp. Laat Bazoer al maanden niks meer zien. Hij is dan ook met goede reden naar de kant gehaald. Tegen Willem II was hij bijvoorbeeld absoluut de slechtste op het veld in de eerste helft. Dan wordt je als speler inderdaad naar de kant gehaald.

Om heel eerlijk te zijn mag hij wel weg van mij als hij nu al ongelukkig is. Hij heeft letterlijk nog niks laten zien. In het Nederlands elftal spelen betekend niks wanneer het voornamelijk gemeenschappelijke wedstrijden zijn. Daarnaast vind ik onder Blind spelen niet echt een prestatie. Hoewel ik over het Nederlands elftal wel een betoog van 2000 woorden zou kunnen schrijven.

Een speler van 19-jaar gaat nou eenmaal zijn dipjes krijgen. Dit komt door het tekort aan ervaring. Wanneer een jonge speler niet in de wedstrijd zit mist hij gewoon de know-how om zich daar doorheen te spelen. En dan wordt je gewisseld om het team op het veld te verbeteren. Als je dan gelijk ongelukkig bent, ben je in mijn ogen een klein jongetje die net zijn lolly heeft laten vallen. Je coach is niet je vader, die is niet immer trots op z'n jongens. Een coach is tevreden wanneer de spelers spelen naar behoren. En ontevreden wanneer de prestaties zich uitlaten. En aangezien Ajax 8 middenvelders in de selectie heeft, worden de middenvelders gewoon vervangen wanneer ze wanprestaties leveren.

Bazoer vindt zichzelf nu blijkbaar al te goed voor Ajax, terwijl ik hem op het moment eerder een last vindt dan een dragende speler. Klaassen is vergeleken met Bazoer op dit moment gewoon veel beter. En wanneer Davy slecht speelt geeft hij dit gewoon toe zonder te zeuren over zijn situatie. Die ego's van de tieners begint me nu echt te irriteren. De eredivisie is een competitie van niks, dus je prestaties zijn niks totdat je je bewijst in Europa. En Bazoer heeft nog niks bewezen.

29 augustus 2016 om 10:27

Davy is inderdaad ook al 4/5 jaar ouder, de verongelijkte reactie is inherent aan de onvolwassenheid

29 augustus 2016 om 10:38

Ik ben op de hoogte van het leeftijdsverschil, alleen gaat het mij in deze instantie om de mentaliteit van de twee spelers. Davy Klaassen heeft zich nooit negatief geuit over zijn situatie binnen het team. Hij is gewoon dankbaar voor het feit dat hij in eerste instantie mocht invallen, waarna hij zichzelf in de basis heeft gespeeld om vervolgens ook nog eens aanvoerder te worden. En terecht. Davy Klaassen is in mijn ogen een "poster-boy" voor de Ajax jeugd op dit moment. Bazoer vindt dat hij zichzelf in ongeveer 40 wedstrijden heeft bewezen. En dat vind ik gewoon pure onzin.

29 augustus 2016 om 10:43

Ja, daar heb je zeker gelijk in

Dit begint een beetje het standaard verhaal te worden met jonge talenten bij Ajax: Heb het idee dat er geen duidelijk ontwikkelingstraject is deze jongens. Ajax gooit alles op eigen jeugd, maar wat ze niet lijken te begrijpen dat jeugd zich het best ontwikkeld onder de vleugels van ervaren, oudere spelers. Zonder de druk dat ze op hun 19e Ajax moeten dragen, waar sowieso een veel te hoog verwachtingspatroon hangt om de jeugd. Als je kijkt naar andere landen, zelfs landen als belgie etc, zie je dat het compleet onrealistisch is om met 5/6 jongens van amper 20 te spelen en dan te verwachten dat die de ploeg dragen

Als je daar 25+ voor kan krijgen moet je hem verkopen. Ajax heeft een surplus aan middenvelders en inderdaad passen ze niet allemaal goed bij elkaar. Klaassen kan ook weg want meer waard dan Sinkgraven. El Ghazi en Tete mogen ze ook verkopen. Aangezien ze met Nouri, Sinkgraven en vd Beek al opvolgers hebben van Bazoer en Klaassen, ze met Veltman de nieuwe Tete hebben en met Cerny en Traore de verbeterde versies van El Ghazi, ga jer er alleen maar op vooruit. Het enige wat nog steeds mist is een sterke grote CV. Douglas is helaas naar Sporting. Weet ook niet wie daar in aanmerking voor moet komen. Denk dat Sanchez genoeg opbouwende kwaliteiten heeft om die CV de echte mandekker te laten zijn. Hadden ze nou toch maar vd Hoorn de kans gegeven om door te groeien.

Nu probeer ik als supporter zoveel mogelijk spelers te steunen. Ik moet héél eerlijk zeggen dat ik daar bij Bazoer grootse grootse moeite mee heb.

Bij hem kon ik wel het talent ontdekken. Echter ik heb nooit, in het veld, de intelligentie en instelling kunnen ontdekken. Bazoer blinkt uit in;
- Het spel vertragen (hij is zeg maar de opperpostbode, hij brengt de bal)
- Niet meeverdedigen
- Niet bewegen zonder bal
- Totaal ongeïnspireerd over het veld sjokken.

Het mooie voorbeeld dat als je geen goede instelling hebt je totaal niks aan je talent hebt.

29 augustus 2016 om 10:49

ook als niet-supporter kan ik me in je bewoording vinden. Je ziet gewoon dat hij barst van het talent, maar ook dat hij niet altijd even intelligent en gemotiveerd over komt. Zonde om te zien dat zo'n jongen niet alles uit z'n talent haalt, maar het is niet anders. Dit gevoel heb ik overigens ook (met mindere mate dan) bij Tete.

Het rotte is dan ook nog dat je, als Ajax zijnde, met een redelijk jonge groep te maken heeft die gewoon makkelijker door elkaar te beinvloeden zijn. Bazoer weg is waarschijnlijk het beste wat Ajax kan doen nu.

29 augustus 2016 om 12:02

Is wel echt zonde trouwens. Ik zit vaak naar het beeldscherm "passen" en "bewegen" te schreeuwen als ik Bazoer zie voetballen. En in flitsen laat hij wel zien dat hij het kan. Hij lijkt het alleen niet elke wedstrijd en al helemaal niet 90 minuten lang te kunnen opbrengen.

Ik hoop dat als deze jongen bij een grotere club zit dat hij het wel op kan brengen. Ik betwijfel het alleen.

Tete is trouwens een goede speler. Goede mentaliteit. Loopt altijd mee. Probleem is dat hij vooral een verdediger is die goed kan verdediger. In het huidige Ajax systeem is de back veel te veel een veredelde buitenspeler die vooral goede voorzetten moet geven. Dat kan Tete minder. Maar goed als dat een criteria is kan Dijks ook wel banken. Van de 20 voorzetten die hij geeft komen er misschien 1 of 2 aan. En de ballen die aankomen vraag je af of dat niet gewoon toeval is.

29 augustus 2016 om 12:09

Dat 'passen' schreeuwen naar je beeldscherm komt bekend voor . Alleen schreeuw ik t naar Vilhena

Laat Bazoer eerst maar laten zien dat hij in de basis hoort en niet via de media lopen te zeuren. Was de laatste wedstrijden van het vorig seizoen al drama en heeft die lijn doorgezet naar het nieuwe seizoen. Is pas 19 jaar dus heeft tijd genoeg om de top te halen maar dan moet zijn mentaliteit wel veranderen

Als ze dit doen hoop ik ECHT dat ze gewoon degraderen.. Komop man dit menen ze toch echt niet?!! Die kut
peter bosz moet OPDONDEREN werkelijk waar zeg!! Deze jongen moet hier een topper worden voordat je hem gaat verkopen, is toch logisch dat ie teleurgesteld is.. Nee man ajax voel ik steeds minder voor hier moeten ze mee ophouden joh.

29 augustus 2016 om 10:53

Heb je hem de laatste tijd wel zien spelen? Ik denk dat er in huize Bazoer weinig spiegels hangen hoor. Een speler die geen bal raakt stel je toch niet op, talent of niet. Zijn eigen instelling zorgt voor deze situatie, niet Bosz. Laat zien dat je goed bent en in de basis thuis hoort.

Bopsh is geen de Boer, bij de Boer had hij de volste vertrouwen en nu moet hij opnieuw het vertrouwen winnen en ik denk dat sommige niet goed kunnen, talent heeft hij genoeg, is nog omstuimig soms en denkt ook te veel na als hij de tijd krijgt hiervoor. Maar kwaad worden als je gewisseld word is natuurlijk normaal, emotioneel gezien, maar men moet zich in houden en het niet laten zien.

Is er eindelijk een speler die wel zijn mond opentrekt moet hij weg. Ajax lijkt alleen maar jaknikkers te willen. Geen wonder dat er zo slap wordt opgetreden door de spelers in wedstrijden.
De beleidsbepalers bij Ajax moeten echt wegwezen want ze falen elke keer weer. Nu willen ze zelfs Ziyech voor de rechtsbuiten positie halen ipv voor de nummer 10 positie. Het lijkt wel of ze hun verstand in hun broekzak hebben zitten.

29 augustus 2016 om 11:14

Kinderachtig hoor, hele rare conclusies trekken om anderen zwart te maken, om je punt te maken dat Overmars en Van der Sar domme mensen zijn.

Sowieso heeft niemand gezegd dat Ziyech voor rechtsbuiten wordt gehaald, hoe kom je daarbij?
Overmars zegt notabene dat ze hem nu gaan halen omdat er waarschijnlijk middenvelders weggaan.

En niemand bij Ajax heeft gezegd dat ie weg moet (als hij weg gaat dan is dat omdat Ajax hem laat gaan omdat hij zelf heel graag weg wil en niet meer gemotiveerd is).

En lekker makkelijk he, om de conclusie te trekken dat ze hem dan laten gaan omdat hij zijn mond open zou hebben getrokken? Hij speelt gewoon slecht nu en hij laat niet zien de juiste mentaliteit te hebben om zich uit die dip te vechten. Sterker nog, hij wil meteen weg nadat hij 1 wedstrijd (eagles) niet meer in de basis staat. Zou het niks te maken hebben daarmee (die mentaliteit) denk je?

Laat ik beginnen met te stellen dat ook ik een toekomstige wereldtopper in Bazoer zag enkele maanden na zijn debuut. Ik vond het mooi om te zien dat er eindelijk weer eens een speler bij Ajax rondliep die bravoure en flair koppelde aan duelkracht en functionele techniek.

Daarnaast kan ik het best begrijpen dat hij na een aantal zeer sterke maanden nu al een aantal maanden zwak speelt. Het is niet niks om als zo'n jong ventje een club op sleeptouw te nemen die de ambitie heeft om in de Europese top mee te draaien. Daar komt dan nog eens bij dat hij al snel het stempel toptalent krijgt, er een nieuwe trainer met een andere visie komt en de rest van het team niet in goede doen is. Op die leeftijd is het dan heel normaal om een dip te hebben.

Aan de andere kant is het dan ook heel logisch dat de nieuwe trainer, die direct onder druk staat en moet presteren, na een mindere serie voor andere jongens kiest. Ook dat hoort bij de wetten van het topvoetbal. Waar ik dan vervolgens helemaal niets van begrijp, is dat deze jongen direct ontevreden is op basis van de berichten uit de media. In mijn ogen heeft Bazoer juist behoorlijk veel vertrouwen gekregen en is dit ook een van de redenen dat hij nu de status van international heeft. Hij zal toch zeker zijn eigen wedstrijden ook terugzien en begrijpen dat hij nu in een mindere fase zit? Hij snapt toch ook wel dat Bosz op dit moment moet presteren en daarom andere keuzes maakt? Voor mij beschikt een toptalent niet alleen over bepaalde technische en fysieke eigenschappen, maar is mentaliteit minstens zo belangrijk. Als ik dan nu zie dat enige mate van zelfreflectie hem vreemd is, vraag ik mij af of hij echt zo goed gaat worden als ik eerst dacht. Jammer, want ik vond het juist in zijn voordeel spreken dat hij verstandige keuzes maakte bij (eventuele) transfers. Ik vraag mij ook af bij welke van de clubs die in het artikel genoemd worden hij meer aan spelen toe zou komen dan bij Ajax.

Vanuit het perspectief van Ajax snap ik dat ze hem nu bij een goed bod best willen laten gaan. Hier was ik tot voor kort, ook na zijn slechte optredens, nog fel op tegen omdat ik in hem een toekomstige wereldtopper zag die Ajax in de toekomst ook Europees verder kon brengen. Voor mij zegt dit gedrag echter heel veel over de instelling van een speler en is dat vertrouwen flink geslonken. Daar komt bij dat het middenveld van Ajax nu uit te veel spelers bestaat die soortgelijke kwaliteiten als Bazoer hebben. Op het moment dat je er dan nog een grote zak met geld voor kunt krijgen moet je dat doen.

Alleen als er echt een mooi bod komt moet je hem laten gaan. Zijn contract loopt nog lang door en hij is pas 19.

Ik had echt gehoopt dat Blind hem niet zou oproepen, om hem een signaal te geven dat je toch echt je best zal moeten doen, zo niet, dan val je buiten de boot in de voetballerij.

Ik heb de indruk dat hij nu al een verwend talent is die niet doorheeft dat je je best moet blijven doen (wat dit stuk bevestigd, als het waar is, ik geloof ook niet alles wat de kranten schrijven).

Wat een teleurstelling. Waarom kan die jongen zich niet herpakken en een verbeterslag maken? Meteen de transferkaart trekken ga je het zeker in het buitenland niet mee redden. Maar een ieder die wil vertrekken lekker laten gaan. Geen speler is groter dan de club. Wel de portemonnee laten trekken door wie hem wil hebben. Onder de 20 miljoen is geen optie. Vrees echter dat we hem voor minder dan 10 moeten laten gaan.

"Ik blijf de komende jaren nog zeker bij Ajax".
Snel uitgeleerd deze jongen.....je ziet maar weer eens dat een woord in de voetballerij dus helemaal niets waard is, van wie dan ook.

29 augustus 2016 om 12:44

@ tinus45

Laten we eerst maar eens afwachten wat er plaats gevonden heeft, want hij had niets voor niets een contract getekend wat langer is dan de standaard contract duren vandaag de dag. Hier moet meer gebeurd zijn, waarbij ik het ook niet uitsluit dat Ajax degene is die de hoofdschuldige is aan de onstane situatie.

Gewoon minimaal 35 miljoen vragen plus een doorverkooppercentage. Hij is nog steeds een Europees toptalent ondanks zijn vormdip dat elk talent heeft.

Die jongen heeft potentie, maar als hij niet in de spiegel kijkt komt het er nooit uit. Hij presteert ondermaats, dus dan word je gewisseld of sta je er naast. En dat was ook niet op basis van 1 wedstrijd slecht, maar gewoon wekenlang. En als je dan niet in vorm bent, dat kan, maar werk dan je eigen de je weet wel.....ipv als een volgevreten vedette over het veld te sukkelen.

Wel heel vreemd dat je misschien wel grootste talent na zo'n incidentje ineens weg mag. Terwijl Ajax volgens mij op dit moment wel iets meer behoefte heeft aan goede spelers dan aan nog meer geld.

En bovendien, hoe denk je dat dit overkomt op eventueel geïnteresseerde clubs? Hij is al uit vorm en heeft nu ook het stempel "lastig", dus het bedrag dat je voor hem kunt krijgen kun je in één klap een paar miljoen naar beneden bijstellen...

20-30 miljoen voor n knakker die slechts heeft laten zien n talent te zijn. Absurd en totaal niet reëel.

Ik weet niet precies wat ik hiervan moet denken. Er was een periode dat hij heel sterk speelde en dat op een jonge leeftijd. Wellicht reflecteert dat t talent wat hij in zn mars heeft. Echter, als je eerlijk bent, zie je dat hij de laaste tijd minder presteert. Dat kan natuurlijk, maar waar t mij meer om gaat is hoe hij ermee omgaat en wat voor inzet hij er tegenover zet. Beide onvoldoende. Aan de andere kant nogmaals hij is jong...
Ik weet t niet...

Slechte zaak.
Iemand opgeven omdat hij zich een keer slecht gedraagt na een wissel?
Dat is toch te bizar voor woorden. Het laat maar weer eens zien hoe wankel het beleid bij Ajax is.
Zo ben je de rijzende superster en na een mindere periode mag je oprotten...
Onvoorstelbaar

Moet wel zeggen dat meneer Bazoer snel ontevreden is...
Begin van het nieuwe seizoen misschien niet zo goed gestart, word je gewisseld ben je meteen pissig.
Snap de frustratie, maar proberen binnen de kleedkamer te houden, maar hij is nog jong, maar moet daarin dan wel begeleid worden.
Ik vind het een hele goede voetballer, snap dat hij baalt, maar het seizoen is net pas begonnen. Al zou ik het wel gek vinden als ze hem nu al laten vertrekken.

Wederom een over het paard getild talent. Denkt dat hij er al is met zijn instelling van de laatste wedstrijden. Wordt gewisseld en is dan gepikeerd. Strik er om heen en verkopen kan hij bij een club van naam op de bank gaan zitten. Heeft ook niet de indruk gewekt dat het zo'n super talent is. Werd afgelopen woensdag tegen Rostov aan alle kanten voorbij gelopen.

Als Ajax zowel Bazoer als EL Ghazi voor miljoenen kan wegzetten,
doet het gouden zaken. Deze 2 jongens missen namelijk een essentieel
deel wat een topvoetballer altijd moet bezitten: topmentaliteit.
Zie loopbaanverloop Kishna en dat is wat deze 2 spelers ook wacht.
Zal Ajax daarna dan ook eens meer spelers ala Ziyech halen? Het
wachten is namelijk op een centrumverdediger, 2 aanvallende backs
en 1/2 buitenspelers. En dan doel ik niet op het niveau Westermann,
al ben ik bang dat goed inkopen niet is besteed aan die bazelende
tuinkabouter......

Bij Ajax komen er voldoende potentiële topspelers voor het middenveld aan. Nouri, Frenkie de Jong, van de Beek. En dan hebben we Riedewald die al heeft bewezen de CM positie goed in te kunnen vullen. Ik zou een vertrek van Bazoer zonde vinden, maar het valt zeker op te vangen.

Jammer als hij vertrekt, maar niet meer dan dat. Natuurlijk heeft hij in potentie alles en is hij nog maar 19 jaar, maar ook een jongen van 19 mag wel eens in de spiegel kijken. Moet Ajax hem dan ten koste van alles elke wedstrijd opstellen?

Een echte winnaar vecht gewoon door en laat zien dat hij niet te missen is. Want een Bazoer in vorm staat zonder enige twijfel in de basis. En zo moet je ook willen vertrekken bij Ajax. Als absolute basisspeler en dragende kracht.

Het is ook niet vervelend om als Ajax zijnde een brede bank te hebben.
Bazoer heeft nu zijn dip te pakken.
Krijgen ze allemaal..

Eriksen was op den duur ook erg matig aan het spelen.

Verkopen alleen tegen absoluut hoge bedragen.
Anders vasthouden.

El Gahzi zou ik wel zo snel mogelijk van de hand doen voor een leuk bedrag.
Daar haal je zo een opvolger voor terug.

Die 'toptalenten' vallen wel erg tegen bij Ajax de laatste jaren. Fischer, Andersen, Tete, Bazoer, Nouri, Vd. Beek, Sinkgraven, El Ghazi, Cerny, Zivkovic, Muric, Kishna allemaal werden ze al vroeg de hemel in geprezen maar allemaal maken ze het bij lange na (nog) niet waar wat van ze verwacht werd.

Dit lijkt weer aan te tonen dat het zo'n zootje is bij Ajax. De nieuwe revolutie lijkt teweeg te hebben gebracht dat niemand (behalve het bestuur) zich groter mag voelen dan de club.

Terwijl bij al die talenten, waarvan Bazoer misschien wel de grootste is, het best wel eens fijn zou zijn als ze door een coach belangrijk gemaakt zouden worden. Als je Bazoer nu wegdoet ben je als club totaal achterlijk bezig en kun je die jeugdopleiding niet langer belangrijk noemen als club. Als je jeugdspelers niet belangrijk wilt maken in je team, is de jeugd dus niet belangrijk, simpel.

Bazoer is een prima voetballer, maar laten we alsjeblieft stoppen met hem zo te hypen. Technisch is hij gewoon middelmaat en tot hun 20e worden spelers technisch nog wel beter, maar daarna zullen ze vooral fysiek en tactisch sterker worden. Kortom, zoveel beter gaat Bazoer niet meer worden, want hij mist wat mij betreft gewoon de technische bagage om echt uit te groeien tot een wereldklasse speler.

De laatste wereldtoppers die wij hebben gehad als Nederland waren niet toevallig allemaal spelers die technisch zeer sterk waren en zich tot wereldtop hebben ontwikkeld doordat ze fysiek en tactisch sterker werden.

Hij zou een wereldtopper kunnen worden als hij zich richt op de positie van laatste man, want daarvoor heeft hij wel de fysiek en is ie technisch weer beter dan de meeste mandekkers. Maar ja...verdedigen is in Nederland een vies woord. Daarnaast is zijn instelling natuurlijk waardeloos en zonder juiste instelling gaat het sowieso niets worden.

Ajax verkoopt spelers op her moment dat ze er sportief nog niets uitgehaald hebben. Alleen financieel halen ze er zo iets uit. Zonde

Wat een verwend k*tjoch. Speelt de afgelopen 6 wedstrijden gigantisch slecht. Wordt 1 keer gewisseld. En meneer is ontevreden en wilt weg. Misschien moeten ze hem gewoon is zijn bankrekening leeg trekken, misschien gaat meneer Bazoer weer is begrijpen waar voetbal echt om draait.

De enige manier voor Overmars om zijn gezicht te redden is om Bazoer te verkopen. Hij heeft het over onverwachte gebeurtenissen op de transfermarkt. Maar volgens mij is het eerder andersom, hij gaat nu Ziyech kopen waardoor bazoer wil vertrekken. En dat loopt hij nu maar een beetje recht te lullen.

Heeft zo'n gast nou geen enkele zelfreflectie? Hij wordt gewisseld omdat ie in een wat mindere vorm steekt. Doet me denken aan een verwend kind dat z'n zin niet kan krijgen.

Wordt Bazoer nu het slachttoffer van de collectieve wanprestatie?

Vorig seizoen zat de halve Arena met de rechterhand in de broek wanneer het over Bazoer ging. Hij was de toekomst, hij zou het Nederlandse voetbal redden. Messi zou beven voor Bazoer. NU, paar slechte wedstrijden en hij mag verkocht worden!?

Verdomme Ajax, denk toch eens na. Het is een jochie van 19, die zijn nog niet constant genoeg om seizoenen achtereen goed te spelen. Geef hem wat rust en tijd om slecht te spelen en hij zal weer pieken. Paar maanden op iemand anders fappen is toch niet zo'n ramp?

Worden die jonge talenten wel goed begeleid. Zometeen gaat hij Memphis achterna.

Hier moet meer gebeurd zijn, maar wat het ook is; kan dit geschil niet uitgepraat worden. Bazoer is echt 1 van de meest talentvolle spelers die we hebben. Ik zou graag willen weten wat er echt gebeurd is, want dit soort standaard verklaringen zeggen niets, ik ben bang dat Ajax een hele grote fout maakt als ze hem zomaar laten gaan. Bazoer is een van de weinige spelers die fysiek voldeed aan de eisen die aan hedendaagse voetballers word gevraagd en beschikt van nature ook over een portie gezonde agressie, dat hij hu even in een dipje zit vind ik ook niet schokkend. Dit moet gewoon uitgesproken worden, maar ik vermoed dat Bazoer te eerlijk is geweest. Dat is iets waar ze bij Ajax niet van houden (zie Fscher).

29 augustus 2016 om 12:37

Ajax wilt in alle geledingen jaknikkers hebben. Vandaar die slappe houdingen op het veld en met slappe media praatjes. Wie kritiek heeft wordt eruit gegooid.

29 augustus 2016 om 13:55

@ Stylogmang

Helaas heb je daarin gelijk, Ficher had hier ook mee te maken. En het onlangs ontbinden van de SVA spreekt ook boekdelen, het enige orgaan (ajax ledenraad) wat hier iets aan kunt doen houd zich zoals altijd weer op de vlakte.

29 augustus 2016 om 18:23

Ontbinden van de Sva? ? Wat is er gebeurt.

Ik heb altijd gezegd dat ik Bazoer en Riedewald met afstand de grootste talenten van Ajax vind.
Ik denk eerder dat die transfer over Klaassen gaat en niet Bazoer die nog een 4 jarig contract heeft, Klaassen is Ajax helemaal al ontgroeid.
Het is een middenvelder waarvan hij met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
Als 1 persoon een transfer bij Ajax moet krijgen dan is het wel Klaassen en de nummer 10 is dan vrij waardoor Ziyech die rugnummer kan krijgen. Ik zie echt geen andere mogelijkheid dan dat Klaassen weggaat in verband met de interesse van Ziyech.

29 augustus 2016 om 12:41

Klaassen heeft al aangegeven dit seizoen bij Ajax te blijven voor wat het waard is.

Denk dat dit heel dom zou zijn van Ajax.
Puur omdat Bazoer nu een mindere periode heeft "trouwens het hele elftal is (nog) niet in vorm", zou hij verkocht gaan worden.
Dat zou een hele slechte zet zijn.
Dan kan beter Schöne verkocht worden en Sinkgraven verhuren zodat Daley meer minuten kan maken.

Overmars moet inmiddels gaan heroverwegen of hij Bazoer wel wilt verkopen want Swansea City wilt Ziyech voor de neus van Ajax wegkapen werd net gemeld bij VI. Ze hebben zich inmiddels ook bij Twente gemeld en zijn bereid om 14 miljoen neer te leggen voor Ziyech. Overmars wordt voor het blok gezet.

Hopelijk hebben ze bij zijn nieuwe club geen verkeersregelaars. Voor je het weet beland hij dan weer in een opstootje,

Zou ontzettend dom zijn als ajax hem nu al van de hand doet. Een van de grootste talenten van Nederland heeft op zijn negentiende een mindere periode... vertrouwen geven (en daarmee bedoel ik niet dat hij per se opgesteld moet worden), samen hard werken en zorgen dat hij er weer bovenop komt. Wat heeft het immers voor zin om talenten op te leiden als we ze al van de hand doen voordat we van hun voetballende kwaliteiten hebben kunnen "profiteren" (en genieten). Deze jongen zou nog twee a drie jaar bij ajax moeten spelen en dan, als hij zijn potentie echt heeft kunnen laten zien en ontwikkelen, verkocht moeten worden voor een bedrag rond de 40 miljoen.

Dat Bazoer zelf ook open staat voor een vertrek vind ik in eerste instantie wel weer heel dom. Maar ergens begrijp ik het wel.. Ajax geeft publiekelijk aan (al voor de tweede keer) mee te willen werken aan een vertrek. Kan me voorstellen dat je je dan niet echt gewaardeerd voelt. Mijn inziens begint dit overigens wel een beetje een patroon bij Ajax te worden (vooral onder de Boer); spelers worden heel vroeg voor de leeuwen geworpen, laten het tijdelijk zien, maar krijgen (zoals je van elke talent, op de Messi's van deze wereld na, mag verwachten) een terugval waar ze eigenlijk nooit meer echt uitkomen en worden vervolgens voor veel te weinig geld van de hand gedaan. Zowel sportief als financieel wordt de potentie er dus niet uitgehaald.

Dit komt in mijn ogen door een aantal zaken:
1) de balans in het elftal is zoek; de jonge talenten hebben geen ervaren spelers waar ze zich aan kunnen optrekken en worden verwacht zelf al de kar te trekken. Een slechte wedstrijd valt dan meteen al heel erg op en heeft vaak ook directe consequenties (punt verlies). Oftewel ze krijgen geen mogelijkheid zich in de luwte rustig te ontwikkelen. Volkomen onrealistisch beleid in mijn ogen.
2) het verwachtingspatroon is veel te hoog. Vooral bij de Boer had ik dat idee. Die verwachtte (eiste) dat die talenten zich binnen een jaar wel even tot de nieuwe De Boer of van Basten zouden ontwikkelen. Zodra dat (logischerwijs) niet het geval was, liet hij ze al redelijk snel vallen. Ik kan dit niet los zien van de toch ietwat harde en kille cultuur bij Ajax, waar direct goed presteren altijd een vereiste is.

Nogmaals; Bazoer stelt in dit hele verhaal ook teleur. Toen Hendrix vorig jaar op grove wijze gepasseerd werd door van Ginkel die plots gehaald werd, heeft hij ook zijn mond gehouden en zich terug geknokt. Met als gevolg dat hij dit seizoen weer in de basis staat en nu, in tegenstelling tot Bazoer, bij het Nederlands elftal zit. En dat terwijl Bazoer in mijn ogen in potentie een betere spelers is.

Maar aangezien dit toch een beetje een patroon lijkt te zijn bij Ajax, houd ik hen toch meer verantwoordelijk voor dit debacle (indien Bazoer inderdaad zou vertrekken). Je moet als club veel meer moeite doen om je talenten door een dip heen te loodsen, gemotiveerd te houden, en langer te behouden om er uiteindelijk zowel sportief als financieel het maximale uit gehaald te hebben.

Wauw, ik weet niet hoe sterk ik dit bericht moet geloven, maar dit zou een enorm domme zet zijn van zowel Ajax als Bazoer. 19 jaar en nu al ontevreden omdat hij even naar de kant wordt gehaald, terwijl hij echt bagger speelde.

Met zo'n mentaliteit gaat hij zijn potentieel nooit vervullen.

Ongelofelijk zeg. Vorig jaar was Bazoer nog potentiële wereldtopper die schaduwde met interesse uit Barcelona, Londen en noem het maar op, en dit jaar kan hij z'n biezen pakken?

Natuurlijk heeft hij misschien een wat vervelende houding nu, maar begeleidt zo'n gast dan wat beter en ga met hem aan de slag! Je ziet talenten heel vaak ontzettend hard uit de startblokken schieten waarna ze na een jaar wat inkakken. Aan de begeleiding van Ajax om ervoor te zorgen dat hij z'n draai weer vindt!

Idd,Stokie10 dat ben ik met je eens ze moeten bazoer nog niet afschrijven alhoewel ik vind dat ie nog al apathisch overkomt qua voetbalsituaties en de balhandelingssnelheid superlaag is bij bazoer gisteren tegen G.A.E

DE vraag is niet of je Bazoer moet verkopen en tegen welke prijs maar waarom Bosz kennelijk niet met talenten om kan gaan . Waarom speelt veltman rechtsback en niet Kenny Tete, Waarom is Bazoer uit vorm en wordt er in de voorhoede niet gelopen ?

DE speler zonder bal bepaalt het tempo en als de speler zonder bal niet de ruimte kiest dan kan de speler met de bal de bal niet kwijt. Waarom is de voorbereiding op het nieuwe seizoen niet goed verlopen ? Waarom is dit elftal dat er vorig jaar ook al stond zo ver weg gezakt ? Al die heisa om Bazoer is een bliksemafleider......het zal niet lang meer duren voordat men binnen Ajax de juist vraag stelt : waar is peter Bosz mee bezig ....daar gaat het om, want tot dusver heeft Bosz gefaald .

Mooi gauw een strik er om heen en wegwezen met dit soort rommel. Dit soort mentaliteit spelers moet je niet hebben. Laat hem bij napoli maar ergens vergeten worden. Kom op man en vecht voor je positie! Ondankbaar tuig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren