Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Zaakwaarnemer Ziyech waarschuwt Ajax: ‘Meer clubs concreet’

Laatste update:

De kans dat Hakim Ziyech naar Ajax gaat, is weer wat groter geworden. Het Algemeen Dagblad en TC Tubantia melden dat de middenvelder zelf al ‘nagenoeg akkoord is’ over een meerjarig contract.

/

De Amsterdammers moeten het nu nog eens zien te worden met FC Twente en dat lijkt een moeilijkere operatie te zijn. Een eerste bod van acht miljoen euro zou zijn afgewezen omdat de Tukkers op veertien miljoen inzetten en technisch directeur Ted van Leeuwen zei zaterdagavond nog dat Ajax in ieder geval niet de club is die het meeste heeft geboden.

De 23-jarige Ziyech, vijfvoudig international van Marokko, heeft in De Grolsch Veste nog een arbeidsovereenkomst die tot de zomer van 2018 doorloopt. Hij kwam er tot dusverre tot 32 doelpunten en 30 assists in 75 wedstrijden.

Update 29 augustus 00.15 uur - Zaakwaarnemer Ziyech waarschuwt Ajax: 'Meer clubs concreet'
Mustapha Nakhli, de zaakwaarnemer van Hakim Ziyech, kon zondagavond bij Studio Voetbal nog niet zeggen of zijn cliënt naar Ajax zal gaan. "We zijn er nog niet uit met Ajax", zei de belangenbehartiger. "Er zijn meer clubs concreet en zolang er geen handtekening is gezet, is er niets. Er is een oriënterend gesprek geweest met Peter Bosz en Marc Overmars en het is goed mogelijk dat er nog een volgend gesprek komt." Van een akkoord over een contract zou dus nog geen sprake zijn.

Denk jij dat Hakim Ziyech naar Ajax gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop echt dat Ziyech naar Fener gaat.

28 augustus 2016 om 12:53

Las hier ergens dat dat vanwege FFP niet mogelijk is en dat ze nu gaan voor Maher

28 augustus 2016 om 12:54

Zij kunnen hem niet halen door FFP.

28 augustus 2016 om 12:55

Fenerbahce is inmiddels afgehaakt voor Ziyech. Lees het volgende bericht van de Telegraaf maar dat vandaag bekend werd:

Ziyech vertrekt in ieder geval niet naar Fenerbahçe van Advocaat.

In de strijd om Hakim Ziyech hoeft Ajax in ieder geval geen rekening te houden met Fenerbahçe. De Turkse grootmacht zou te weinig bieden om FC Twente aan het twijfelen te brengen.

Dat schrijft De Telegraaf zondagochtend. Deze week werd bekend dat de club van Dick Advocaat al persoonlijk rond zou zijn met Ziyech, maar Fenerbahçe wil niet ver genoeg gaan om de speler ook daadwerkelijk naar Istanbul te halen. De krant meldt dat 'het bedrag en de daarbijbehorende constructie' niet interessant is voor Twente.

28 augustus 2016 om 12:56

Voor het Nederlandse voetbal hoop ik dat 'ie naar Ajax gaat, als mede Tukker zijnde. Dit is wel iemand die Europa League punten voor je oplevert. Gezien je naam snap ik jouw voorkeur voor Fener

28 augustus 2016 om 13:36

Helaas spelt die dan nog wel 2x tegen z'n oude club en Ziyech een beetje inschattende zal ie zich niet inhouden

28 augustus 2016 om 14:07

Als wij in de eredivisie blijven, Twente dwingt een doorverkooppercentage bij Ajax af én Ziyech wordt door Ajax over 1 a 2 jaar weer verkocht door Ziyech's goede presteren dan mag t van mij.

29 augustus 2016 om 08:17

En terecht staanplaats. Dat zou wat mooi's zijn als hij dat wel zou doen.
Gelukkig gaat hij niet naar Turkeye, in mijn beleving naar het midden oosten. Daar knapt je carriëre niet van op namelijk en het helpt Nederland niet.
Overigens is de titel van dit item weer helemaal uit zijn verband getrokken en negatief gemaakt (zoals vz gewoon is te doen) in verband met Ajax.
Ik lees namelijk nergens een waarschuwing, maar een onderhandelings communicee.

29 augustus 2016 om 09:29

Het klopt niet helemaal wat je zegt, kijk naar een ozyakup(?). Van AZ naar Arsenal. Kwam niet uit de verf en komt nu tot bloei bij Besiktas.

29 augustus 2016 om 09:43

Goed voorbeeld ja. Alleen die bloei waar je het over hebt duurt al 6 jaar ofzo en nog altijd speelt hij daar.

29 augustus 2016 om 09:49

En kijk Sneijdertje bijvoorbeeld, die dacht na 1,5/hooguit 2 jaar Gala een mooie overstap te maken en zelfs al probeert hij nu met ruzies weg te komen, clubs halen zelden iemand weg uit turkije. En dan hebben we het over de beste speler van die hele competitie. Denk dat Sneijder diep van binnen echt wel enorm spijt heeft van die beslissing om daar te tekenen

28 augustus 2016 om 12:56

Daar zit hij dus niet op te wachten. Eerst presteren bij een top club in Nederland, dan de stap naar de top. Kan hij 100% aan qua techniek en inzicht

28 augustus 2016 om 12:57

Ik hoop 't niet . Zelf volg ik de Turkse competitite niet nauwlettend, dus zou hem nog een paar jaar in de Eredivisie willen meemaken. Dit zou dus de 'kanon' zijn voor Ajax, zo aan het eind van de transferperiode.

28 augustus 2016 om 12:58

Gaat niet gebeuren, ze kunnen zijn transfer niet rond krijgen door FFP regels. Het wordt Ajax voor Ziyech.

28 augustus 2016 om 13:27

Jullie houden van zeuren he? Eerst moet ziyech zo nodig komen en nu komt hij en is het paniek. Een ander woord voor jaloers is hier maar paniek.

28 augustus 2016 om 13:28

Deze reactie is voor @ inti. Geen idee waarom het hier komt.

28 augustus 2016 om 13:39

Nee geen paniek... Echt schoolvoorbeeld van goed beleid. Weloverwogen keuze van Ajax om deze speler net voor het sluiten van de markt te halen zodat hij niet mee kan doen on de meest cruciale wedstrijden van het jaar. En dat hij geen bijdrage kan leveren aan de eerste 3 wedstrijden vh seizoen zodat Ajax al 5 punten laat liggen....

Ja daar zullen PSV en Feijenoord supporters echt jaloers op zijn!

28 augustus 2016 om 13:58

Lee, Inti kan je beter ontwijken. Die loopt voortdurend hatelijke reacties te plaatsen, in Ajax gerelateerde topics. Ugh..

28 augustus 2016 om 16:30

We staan inmiddels 3 punten achter op psv. Wow veel zeg. Wie zegt dat ziyech het verschil had gemaakt? Zowel Feyenoord als psv fans hadden graag ziyech bij hen gezien. Nou hij komt lekker bij ons! Liever laat dan nooit.

29 augustus 2016 om 16:01

Ziyech lijkt me voor elke club in NL een aanwinst, dus hem erbij is nooit verkeerd. Dat je er niet voor kiest omdat je vind dat je middenveld al genoeg bezet is, OK, maar dat gejank over 'hij heeft al belangrijke wedstrijden gemist, je wilde hem eerst niet bla bla bla', lekker boeiend, zometeen speelt ie er wel en baal je als hij er 3 tegen je in legt...

28 augustus 2016 om 13:19

Ik hoop t niet.
Ziyech is heel bewust bezig met zijn loopbaan en denk dat ie daarom bij Ajax wel zal slagen. Dan kan ajax hem over 1 a 2 jaar voor meer dan 20 miljoen verkopen.
Als Twente een doorverkooppercentage afdwingt (iets wat Twente zeker aan moet vasthouden) levert dat Twente ook weer miljoenen op.

Aan de andere kant: wil Ziyech überhaupt nog wel naar Ajax?? Een week geleden was hij niet nodig en na 2 slechte resultaten wel? Het komt niet erg netjes over.

28 augustus 2016 om 13:51

Hij is persoonlijk rond met Ajax... dus denk het wel

28 augustus 2016 om 14:02

@ProTukker: Ik denk als hij slaagt dat hij meer dan 30 miljoen zal opleveren. Ajax moet gewoon 11 miljoen + 1 miljoen aan bonus en 10 procent doorverkooppercentage bieden. Zou een prima deal zijn voor beide clubs.

28 augustus 2016 om 14:16

Iets in die buurt zou prima zijn. Alhoewel ik Ziyech eigenlijk het dubbele waard vindt.
Ik zie hem ook wel slagen bij Ajax eigenlijk. Hij laat regelmatig zien dat hij het eredivisie-niveau duidelijk ontstegen is. Dus als hij bij Ajax in de eredivisie blijft zie ik hem wel slagen, ook gezien zijn 'loopbaanplanning'.

1 miljoen aan bonus zou ik niet willen beginnen als Twente zijnde; het rommelt een beetje bij Ajax op sportief gebied en ik denk dat Ajax het dit jaar moeilijk krijgt om zijn sportieve doelstellingen te halen. Dus gewoon cash vragen en geen bonus.

28 augustus 2016 om 16:47

Ziyech en Ajax zijn nagenoeg rond.
Maar Twente met Ajax niet, tussen vraag en aanbod zit een,
groot verschil.

29 augustus 2016 om 16:06

Wat is dat gat tussen Twente en Ajax ongeveer?
Vind de constructie die Pf10 noemt niet gek, evt bonus schrappen en gewoon betalen...

28 augustus 2016 om 13:19

Wat een paniekaankoop. Ze hadden Ziyech al ruim voor de CL wedstrijden moeten binnenhalen, om zo te bouwen aan een goede basis. Wel blij met deze aankoop, maar niet met het gepruts van het management. Eerst aangeven dat deze speler niet nodig is en dan weer wel. Wanbeleid!
Nu Klaassen als verdedigende middenvelder en Bazoer maar even op de bank.

28 augustus 2016 om 13:53

Het is niet zozeer een paniekaankoop. Het is meer een aankoop om de fans stil te houden, nu de CL niet gehaald is.

Persoonlijk heb ik mijn twijfels over deze aankoop, maar goed...wie ben ik.

28 augustus 2016 om 14:21

Dat gezever over een paniekaankoop. Of een uitgave om de fans stil te houden... Blijkbaar vindt Bosz met zijn de technische staf en het technisch hart Nouri en De Jong fysiek nog niet geschikt voor de eerste selectie. De transferwindow is nog niet gesloten,

Ziyech is nog steeds beschikbaar en is schijnbaar bereid om te komen. En naar verluid gaat Ajax misschien nog iemand kwijtraken. Waarom dan toch niet op Ziyech inzetten. Zeker na de berichten over het afhaken van Bailey. Je kunt elke late transfer van Ajax wel als paniekhandeling bestempelen. Dan gaan er met de komende transfers in Europa nog een hoop paniekaankopen volgen.

Niemand weet of Ziyech ook het verschil had kunnen maken in de wedstrijd tegen Rostov. Misschien had hij zich net als de rest van de Ajacieden mee laten trekken in de onzekerheid en de ellende.

28 augustus 2016 om 14:37

Het is echt grappig om de reacties van Ajacieden zoals jij te lezen. En het beleid maar recht praten wat hartstikke krom is ... Ziyech is gewoon een paniekaankoop zeker als je minder dan een week geleden claimt dat hij niet nodig is. *Boem* uitgeschakeld CL en opeens zijn Nouri en de Jong nog te licht en kan Hakim wel ineens komen. Jaaaaaaajaaaaa!

29 augustus 2016 om 07:24

@savano

Ik vind het grappig dat jij maar blijft volhouden dat het beleid krom is zonder dat je dat ook maar met één argument kunt onderbouwen. Je hebt een oordeel terwijl je (net als iedereen) geen enkel idee hebt wat er achter de schermen speelt. Dan is zo'n oordeel dus niets anders dan een vooroordeel. Als er mensen weg gaan, moeten die vervangen worden. Dat heeft helemaal niets met paniek te maken, maar is een normale gang van zaken omdat er dan een andere situatie ontstaat die ook een ander handelen vraagt. Bij Ajax is de situatie zo dat als de directie nieuwe mensen wil kopen, er eerst verkocht dient te worden. Kennelijk gaan er mensen verkocht worden en ontstaat er dus een andere situatie. Ik vraag me af wat dat met paniek te maken heeft. En natuurlijk ga je ook nadenken als je op zo'n manier voor de CL wordt uitgeschakeld als tegen Rostov. Bij een club als Ajax wordt voortdurend geëvalueerd. Kennelijk vind jij het een teken van zwakte als mensen ergens op terugkomen als ze zien dat ze de zaak verkeerd hebben ingeschat, terwijl ik daarin juist een teken van kracht zie. Er zijn ook mensen die zo vol van zichzelf zijn dat ze nooit op een beslissing terugkomen omdat ze een onbevlekt ego belangrijker vinden dan het welzijn van hun club.

Helaas zijn er altijd mensen die kritiek spuwen om de kritiek en niet thuis geven als die gemotiveerd dient te worden. Overmars heeft toestemming van zijn mededirecteuren en de RvC nodig als hij sommen uit wil geven als die nodig zijn om een transfer van Zyech te bekostigen. Het is heel goed mogelijk dat zijn uitspraak dat Ajax Zyech niet zo halen, te maken heeft met het feit dat hij die toestemming niet kreeg. Als bijv. Bazoer voor een miljoenbedrag wordt verkocht, ontstaat er financieel en sportief een heel andere situatie en kan de RvC er ook ineens heel ander instaan. Ook dat heeft helemaal niets te maken met paniek. Er zijn kennelijk mensen die graag ergens tegenaan schoppen, ook al kunnen ze zelf niet verklaren waarom ze dat doen. In het verleden wachtte Ajax bij het op handen zijnde vertrek van een speler vaak tot die speler ook daadwerkelijk was verkocht alvorens een vervanger aan te trekken. Dan waren ze vaak te laat en volgde er kritiek omdat men vond dat er te laat gehandeld was. Nu speelt men kennelijk in op het vertrek van een speler en wacht niet af tot ook daadwerkelijk is vertrokken en komt er ook kritiek. Dat is dus kritiek om de kritiek en die is niet alleen heel gemakkelijk maar ook nog eens van nul en generlei waarde omdat iedere vorm van onderbouwing ontbreekt.

Daarnaast kan het ook gewoon zo zijn dat Zyech als verkapte rechtsbuiten wordt gehaald, waar hij bij Twente ook heel vaak speelt. Daar speelt hij de laatste tijd zelfs vaker dan op 10. In dat geval is Overmars na het afketsen van de transfer van Bailley gewoon overgestapt op Plan B. en is er al helemaal geen sprake van paniek. Overmars heeft natuurlijk ook met PB te maken. Het heeft natuurlijk geen enkele zin om een hele dure speler te halen waar de trainer geen zin in heeft omdat de kans dan groot is dat hij er geen gebruik van zal maken. Misschien is PB van gedachten veranderd en ziet in Zyech ineens een rechtsbuiten en heeft hij na het afketsen van de Bailey-transfer om Zyech gevraagd. Dat zijn allemaal mogelijkheden die zouden kunnen verklaren waarom Ajax plotseling wel interesse heeft in Zyech en zo lang wij daar geen kennis van hebben is een oordeel over de plotselinge ommezwaai van Ajax niets anders dan pure speculatie. En om iemand op basis van speculatie van alles en nog wat te beschuldigen en verwijten te maken, is in feite niets anders dan roddel en achterklap.

28 augustus 2016 om 14:11

Dat kan niet, Fener kan geen speler betalen dus willen ze hem een jaar huren om hem later te kopen. Twente heeft het geld nu nodig dus zullen die voor de directe cash van ajax of een andere club kiezen en niet voor een huur-koop constructie.

28 augustus 2016 om 15:25

Helaas,is rond met Ajax.

29 augustus 2016 om 08:20

Dat is verre van helaas, goed voor Ajax, het nl voetbal en Ziyech zelf.

28 augustus 2016 om 15:35

Die kans is heel klein... Twente heeft er niets aan omdat er dan eerst een jaar gehuurd moet worden, Ziyech mikt denk ik op de Europese top, en Fenerbahçe lijkt me daarvoor niet het meest geschikte tussenstation...

Ajax of Dortmund zouden dat wel zijn...

Gaat de goede kant op! Nu nog het juiste bedrag op tafel leggen en dan gaat Ziyech naar Ajax

28 augustus 2016 om 13:16

Het lijkt dat de ajax factor nu weer op tafel komt? Transfersom is nu ineens 14M

28 augustus 2016 om 13:20

Beetje laat van Ajax ... In CL was de prijs al terug verdiend...

28 augustus 2016 om 13:25

Transfermarkt is ook bijna gesloten dus het is niet zo gek dat de prijzen omhoog gaan. Dan had Ajax maar eerder zaken moeten doen, was de kans ook direct groter op deelname CL.

28 augustus 2016 om 13:26

Twente heeft altijd al 14 miljoen gezegd, dat de Telegraaf opeens 12 miljoen schreef heeft iedereen in Twente verbaasd

28 augustus 2016 om 14:12

Telegraaf scheef 12m bonussen en doorverkoop percentage. Komt op meer uit dan de 14m waar jij het over hebt en al helemaal onzin dat Twente zich daarover zou verbazen. Is nl hetzelfde als nu, 14m doorverkoop percentage.

29 augustus 2016 om 08:22

Jij zit ook aan de onderhandelingstafel begrijp ik?
Er wordt gewoon onderhandelt ne ik aan over een matktconforme prijs, afhankelijk van zijn huidige contract, moment van transfer etc etc. Alle speculaties ten spijt, de rest is flauwekul.

Ajax koopclub ( flamebait ;-) )
Maar tja, dit is een duidelijke versterking voor Ajax 1. Jammer dat ze het nu pas doen, na al het ontkennen en falen. Ajax mag meteen doorpakken en Ron Vlaar halen.

28 augustus 2016 om 12:54

Veelste laat, maar beter laat dan nooit.

Ik denk dat Ron Vlaar onhaalbaar is, vind hem wel een trouwe 'Feyenoord-man'. Maar zou wel een versterking zijn natuurlijk.

28 augustus 2016 om 12:59

Vlaar komt bij de jeugd van AZ weg!
Bij Feyenoord mocht hij vorig seizoen niet mee trainen na zijn blessure!
Trouwe Feyenoord man?

28 augustus 2016 om 13:17

Inderdaad... Lijkt me een prima versterking voor Ajax.

Een buitenspeler is natuurlijk wel eerste prioriteit.

28 augustus 2016 om 14:08

Wat moeten wij in vredesnaam met Ron Beton. Leuk voor een ploeg die met zn reet in eigen doel staat. Maar gewoon pijnlijk als je op de middenlijn staat te verdedigen en 40 meter vrij veld in je rug hebt. Dan heb je veel meer aan Sanchez Veltman Of Riedewald.

29 augustus 2016 om 08:24

Tegen de tijd dat Ron dan op snelheid is, ligt de bal al in het netje inderdaad.
Vlaar is nu niet goed genoeg meer, vroeger toen hij niet naar Ajax mocht van boefje Scheringawas hij interresant.

28 augustus 2016 om 12:57

Ze doen het niet nu pas, ze zaten achter Bailey aan van Genk. En nee, Ajax moet geen Vlaar halen, met zijn knie kan hij niet spelen met ruimte in zijn rug.

De verdediging van Ajax was afgelopen jaren de minst gepasseerde van Nederland. Voor het zoveelste seizoen op rij en alle vier basisspelers zijn gebleven. Cillessen is vervangen door Krul. Daarbij is Sanchez al gehaald voor de verdediging. Piet de Visser, kenner van zuid Amerikaanse spelers en meester-scout gaf het volgende interview aan nu.nl:

De Amsterdammers haalden deze transferperiode met spits Matteo Cassierra (19) en verdediger Davinson Sanchez (20) twee jonge Colombianen binnen.

De Visser, werkzaam als scout van Chelsea, zag Sanchez al eens aan het werk. "hij is sterk, snel en heeft ongelooflijk veel power. Opbouwend zal het in Nederland nog een paar tandjes beter moeten, maar zijn mentaliteit is geweldig", stelt hij in gesprek met Voetbal International.

"deze jongens kunnen power en passie brengen en daar zullen de andere spelers in meegaan. '

28 augustus 2016 om 13:03

De enigste reden dan Ajax zo weinig doelpunten tegen kreeg was omdat ze puur op balbezit voetbalde, de tegenstander in slaap sussen, heel verdedigend.
Nu ze met wat ruimte in hun rug spelen vliegen de doelpunten hun om de oren.

28 augustus 2016 om 13:27

Deze opstelling zou ik dan spelen. Klaassen en Schone spelen wat verdedigender op het middenveld dan ze normaal doen, met de punt naar voren (ziyech). Schone krijgt echt schandalig weinig krediet bij Ajax. Die heeft Ajax jarenlang er doorheen gesleept in CL wedstrijden.

Krul
Tete
Vlaar
Veltman
Riedewald
Klaassen
Ziyech
Schone
Traore
Dolberg
Youness
28 augustus 2016 om 13:50

Ik vind die Sanchez opbouwend best wel goed. Hij heeft een hele strakke inspeelpass. Hij moet nog aan zijn 1 tegen 1 duels werken.

28 augustus 2016 om 14:03

Je kan schone niet opstellen op het middenveld. Hij komt daar in alles te kort.. geen snelheid, geen duelkracht, geen loopvermogen en zo vaak geeft hij ook geen doorslaggevende passes. Schone is gewoon een speler die doorgeselecteerd moet worden en dan is Ziyech een fantastische opvolger.

28 augustus 2016 om 14:09

@avey

Correct, dus het is de aangepaste speelstijl die deze spelers groep (nog) niet ligt. Spelers hebben zes seizoenen onder Frank de Boer gespeeld. Frank heeft deze groep samengesteld en door geselecteerd op basis van zijn voetbal ideeën. Nu met Bosz ligt er een andere spelopvatting. Dat heeft tijd nodig voordat dat erin geslepen is.

Een technisch directeur kan dat toch niet eventjes in twee maanden oplossen?

29 augustus 2016 om 01:00

Na dewinterstop
Krul
Tete riedewald sanchez dijks
Bazoer
Klaassen gudelj
Ziyech troare younes

29 augustus 2016 om 07:54

@speedyafc

Het is baarlijke nonsens wat je zegt. Bijna alle spelers van Ajax zijn international en spelen bij hun nationale elftal ook in een heel ander systeem. Bovendien hebben diverse spelers al in de media laten weten dat er alleen op detail anders wordt getraind dan onder Fdb, maar dat de trainingen grotendeels vergelijkbaar zijn.

Bij Vitesse had PB het probleem dat hij ieder jaar op nieuw moest beginnen omdat hij een compleet nieuw elftal onder zijn hoede kreeg. Daar is bij Ajax geen sprake van. Onder FdB werden nog ieder jaar de sleutelspelers verkocht, terwijl deze selectie vorig jaar ook al grotendeels bij elkaar was. Het probleem is m.i. dat veel spelers zich niet comfortabel voelen bij de speelstijl die PB hanteert omdat die ze onzeker maakt. Dat heeft weer te maken met een gebrek aan persoonlijkheid. Ik denk dat dat uiteindelijk ook de reden is geweest waarom FdB meer zekerheden heeft ingebouwd.

Met onzekere spelers ga je dit systeem waarschinlijk nooit onder de knie krijgen en dus zullen de spelers die onzeker zijn, dienen te worden vervangen als je wilt blijven vasthouden aan het spelconcept. Het is de vraag of je dat kunt doen met spelers uit de eigen opleiding omdat zoveel spelers aantrekken van buitenaf financieel gezien schier onmogelijk is bij een kwetsbare begroting als die van Ajax. Dat betekent torenhoge afschrijvingen waardoor de uitgaven flink omhoog zullen schieten en de kans groot is dat er bij het uitblijven van CL deelname of grote uitgaande transfers verlies gaat worden geleden. En dat staan zowel het eigen beleidsplan als de FPP regels eenvoudigweg niet toe.

Er zijn veel supporters die zo vol van zichzelf zijn en zichzelf zoveel kennis van het spelletje toedichten dat ze het zichzelf in al hun ijdelheid veroorloven om trainers als FdB en PB, die al hun halve leven in het voetbal werkzaam zijn, als tactisch onbenul wegzetten. Diezelfde mensen klagen steen en been dat Ajax te weinig ervaring heeft en roepen de club tegelijkertijd op de weinige spelers die wel enige ervaring hebben, te verkopen. Als het aan die supporters ligt, staan Klaassen, Gudelj en Dijks met stip bovenaan de transferlijst, terwijl dat juist de spelers zijn die wel genoeg persoonlijkheid hebben om zich in het systeem thuis te voelen. Waaruit blijkt dat die supporters er helemaal niet zoveel kijk op hebben als ze zichzelf hebben wijs gemaakt, maar er in werkelijkheid eigenlijk helemaal niets van snappen.

29 augustus 2016 om 08:25

Schöne? Zullen we daar gewoon mee stoppen? Pure middelmaat.

Ik weet dat ik er niet te veel van.moet verwachten maar ik ben blij met Ziyech eindelijk een creative middenvelder.

28 augustus 2016 om 12:55

Hoezo moet je er niet teveel van verwachten? Hakim Ziyech is een regelrechte versterking voor Ajax, dat hiermee in 1 klap de beste speler van de Eredivisie in de gelederen heeft. Ziyech wilt zelf graag naar Amsterdam, dus dit komt wel rond (zeker aangezien Fenerbahce niet wilt/kan voldoen aan de betalingsconstructie die FC Twente wenst). Welkom Hakim!

28 augustus 2016 om 13:01

De beste speler? Ik schat sowieso Propper hoger in. Die is veel completer, stabieler en werkt harder voor het team.

28 augustus 2016 om 13:06

Ziyech is wellicht minder compleet dan Pröpper, maar dat betekent niet hij minder is. Op zijn nummer '10' hoef je nu eenmaal niet zo compleet te zijn als Pröpper all-round dient te zijn. Ziyech is aanvallend zo sterk en heeft direct impact met zijn assists en doelpunten. Ik denk dat we eindelijk met deze, bijna done-deal, versterking een waardige opvolger hebben voor Sneijder en Eriksen.

28 augustus 2016 om 13:09

Andere type spelers maar hoezo is Zyech niet stabiel als je 30 doelpunten en 30 assists

28 augustus 2016 om 13:15

Bij twente ja het is niet zeker dat het een succes gaat worden. Van maher bij PSV werd ook veel verwacht.

28 augustus 2016 om 13:54

Ja en Maher heeft ook maar 1 seizoen goed gepresenteerd in een toen geweldig swingend AZ, Ziyech is inmiddels veel ouder en heeft ook laten zien dat hij in een slecht draaiend team met kop en schouders er boven uit steekt.

Dit klopt dat Ziyech en Ajax akkoord zijn. Alleen kan de transfersom nog een struikelblok vormen,maar Overmars weet hoe hard Ajax deze speler nodig heeft. Ik denk dat ze er wel uit gaan komen,en het transferbedrag 12,5 miljoen gaat worden.

28 augustus 2016 om 12:58

Ik denk niet dat het een struikelblok is maar gewoon het normale spel ban bieden en vragen. Twente zal de 12 miljoen gewoon krijgen maar zoals verwacht biedt Ajax eerst onder en vraagt Twente direct over (14 miljoen). Zo werkt het nou eenmaal, je kan niet direct de vraagprijs bieden want die gaat meteen omhoog.

28 augustus 2016 om 13:07

Ik denk rond de 10/11 met spelers van Ajax als 'gratis' huur naar Twente.

28 augustus 2016 om 13:27

Twente moet minimaal 12 miljoen vangen met een minimale doorverkooppercentage van 10 procent. Ik denk dat dat Twente over 2 jaar nog eens 2 a 3 miljoen gaat opleveren.

28 augustus 2016 om 13:57

Zou nieteens gek zijn.
Nouri jaartje naar Twente uiteraard zonder optie tot koop.

28 augustus 2016 om 14:58

Nee, daar hebben wij niks aan. Wij hebben met Celina een 10, die beter is dan Nouri en fysiek sterker is. Nouri komt fysiek te kort, vandaar dat hij nog geen minuten voor Ajax1 gemaakt heeft. Juist bij ons moet hij fysiek spelen. Wij moeten iemand hebben die er meteen zal staan (Celina), niet iemand die zich nog flink moet ontwikkelen (op fysiekvlak).

29 augustus 2016 om 08:27

Beter wil ik nog zien, want Nouri is echt een enorm goede voetballer. Fysiek zou zo maar kunnen.

29 augustus 2016 om 14:04

Iedereen zegt huur die en die,maar Twente heeft spelers nodig voor de lange termijn. Als iedereen maar 1 seizoen blijft ,dan kun je geen vast sterk team bouwen.

Was te bang om de concurrentie met Immers aan te gaan bij Feyenoord, maar neemt het zó op tegen acht middenvelders van Ajax? Nou nou. ON: Goede aankoop voor Ajax. Als er een speler is waar ze wel de knip voor mogen trekken, is het deze jongen wel. Had wel gehoopt dat Nouri - een soortgelijke technisch vaardige speler - de kans had gekregen maar die zal wel fysiek niet in orde zijn (nog).

28 augustus 2016 om 12:54

Is in die tijd wel gegroeit natuurlijk en geef hem is ongelijk. Heeft al meer gepresteerd dan die 8 middenvelders.

28 augustus 2016 om 13:05

@gwgwgw

Dan heeft hij straks bij Ajax weer een probleem want PB heeft een voorkeur voor de punt naar achter. Dat hij dat nu nog niet zo speelt, heeft te maken met het feit dat hij de beoogde 6, Reiedewald, nog achterin nodig heeft. Zodra Sanchez er klaar voor is en dat niet meer het geval is, zal Riedewald een positie naar voren schuiven en zal Ajax dus niet meer met een 10 spelen.

28 augustus 2016 om 13:32

Dat zou toch dom zijn? Als je een speler van 8+ miljoen haalt en hem dan niet op zijn beste plek laat fungeren? Haal hem dan niet.

28 augustus 2016 om 14:13

ik las net dat hij waarschijnlijk niet voor het middenveld wordt gehaald maar voor de aanval. Als (verkapte) rechteraanvaller. Zeg maar ipv Bailey. Daar schijnt hij bij Twente ook al enige tijd te spelen. Dat zou kunnen verklaren waarom de RvC niet dwars ligt terwijl Ajax al 9 middenvelders heeft. Voor de transfer van Bailey was tenslotte ook al toestemming verleend. Dat zou wel betekenen dat er dus geen buitenspeler meer bijkomt.

28 augustus 2016 om 15:39

Feyenoord had destijds gezegd dat ze hem de nummer tien positie niet konden garanderen. Doen ze niet voor spelers. Rutten wist ook nog eens te melden dat Immers zijn sporen dusdanig heeft verdiend dat Ziyech beter dan Lexie moet spelen om in aanmerking te komen voor die positie. Desnoods kon Ziyech zichzelf als rechtsbuiten bewijzen als hij per se in de basis wilde staan. Die opmerking schoot bij Ziyech in het verkeerde keelgat. Schreuder zei meteen van: 'jij bent mijn man op 10," en dat vond die jongen leuk. Weet je, Ziyech is een geweldige speler, maar als je niet eens de concurrentie met Immers aan durft te gaan en je ego moet in die mate gestreeld worden dat je garanties krijgt, dan denk je als club zijnde ook wel twee keer na. Maar wat ik zeg, 't is een geweldige speler dus misschien moet je het er wel voor over hebben.

28 augustus 2016 om 15:42

Ik denk dat als Toornstra of Gustafson de kans krijgen op tien (en de "almachtige Kuyt daar niet stond) dat ze die pakken. Gustafson heeft mij in een handvol wedstrijden wel overtuigd. Heerlijke inzicht heeft die jongen. Dus Feyenoord heeft ze wel denk ik, maar je ziet ze niet zo gauw achter Kuyts ego

28 augustus 2016 om 15:45

Gekeken naar Ziyech z'n eerdere "concurrentie angst/basisplaats garantie/waarderingsbehoefte" denk ik dat Overmars hem binnen probeert te halen juist door te zeggen dat er nog wel wat middenvelders weg zullen gaan. Dat 'ie ook voor rechtsbuiten wordt gehaald lijkt me stug in eerste instantie, maar wel aanzienlijk.

Eindelijk, hoop dat het snel rond gemaakt word en Ajax kan gaan bouwen aan een vaste opstelling met een vaste 11 en bouwt naar een niveau of 2 hoger.veel slechter kan het namelijk niet, hoop wel dat Nouri dit seizoen echt ze debuut gaat maken, want begin een beetje bang te worden dat die jongen straks ook zegt van jullie zoeken het maar uit. Hij speelt namelijk de pannen van het dak bij Jong Ajax die jongen had allang moeten debuteren al is het maar een paar minuten. Ja die jongen is fysiek niet de sterkste, maar is Iniesta of david Silva dat wel dan ?

Hoop dat Ajax vanaf nu gaat spelen met Riedewald als cvm, klaasen als box to box en Ziyech als aanvallende middenvelder die de steekpass geeft. Denk dat dit het vaste middenveld moet worden met als aanval dan Younes, Traore en El Ghazi/cerny??.

Hoop dat dit eindelijk weer de weg omhoog betekend want ow wat was het slecht laatste weken, behalve rostov thuis dan.

28 augustus 2016 om 12:57

Sorry vergeten opstelling bij te voegen !

Krul
Tete
Veltman
Sanches
Dijks
Klaassen
Riedewald
Ziyech
El Ghazi
Traore
Younes
28 augustus 2016 om 16:54

Prima opstelling, nu nog een ander voor El Ghazi vinden.

29 augustus 2016 om 08:29

En Ziyech van die linkerkant af halen. Dus zo goed is deze opstelling niet.

Nou... Paniek in Amsterdam eindelijk worden ze wakker. Als je deze speler 2 maanden geleden al had opgepikt had je nu misschien 5 punten meer in de competitie en zat je in de loting van de CL.

28 augustus 2016 om 13:02

Twee maanden geleden was Ajax allang bezig met aankopen. De verdediging en een spits hadden prioriteit en zijn aangetrokken. Daarna moest met spoed de keeper vervangen worden en was Ajax bezig met een buitenspeler, namelijk Bailey van Genk.

Nu is alles rond gekomen en is men alleen nog op zoek naar een creatieve buitenspeler.

Je kan niet zeggen of Zyiech Ajax direct 5 punten had opgeleverd en een CL kwalificatie. Het nieuwe spel onder Bosz vraagt veel aanpassingsvermogen van de spelers waardoor er veel te veel tegengoals vallen. Zyiech is zeer creatief maar maakt het elftal defensief echt niet beter.

28 augustus 2016 om 13:23

Het heeft wel zeker te maken met paniek, omdat Overmars een week geleden nog heeft gezegd dat Ajax genoeg middenvelders heeft, en dat Ziyech om die reden niet nodig is.

28 augustus 2016 om 14:13

Verleden week dacht Ajax dat ze Bailey konden aantrekken. Na de CL nederlaag is die afgehaakt dus schakelt men over op de volgende optie. Ajax haalt Ziyech nu als een aanvallende optie, niet als middenvelder.

Wat triest dat ajax de speler moet gaan halen waarvan iedereen met het bord op schoot voor de tv al maanden roept dat die gehaald moet worden. Ze hebben geen eens een eigen scoutingsapparaat dat een onbekend kanon kan halen. 0,0 karakter in het beleid.

28 augustus 2016 om 13:03

Jawel hoor, die heeft Ajax wel. Dat zijn de Colombianen die gehaald zijn. Jij had er nog nooit van gehoord.

Ajax gaf de voorkeur aan Bailey van Genk i.p.v. Ziyech. Echter dat kwam niet rond doordat men de CL kwalificatie mis liep en nu gaat men voor plan B.

28 augustus 2016 om 13:10

daar ben je lekker mee met die colombianen die zijn er vooralsnog alleen maar voor de multi-culti. ik zou gewoon el ghazi en dolberg in traore voor in doen. middenveld klaassen bazoer en gudelj. en achterin god zegene de greep, en op de keeper boer en vooral niet onana.

28 augustus 2016 om 14:16

Kom op, volg het voetbal eerst een beetje voor je reageert. De Boer is reserve keeper. Onana is keeper van jong Ajax en een talent voor de toekomst. Keeper voor het eerste is de ervaren Tim Krul.

Achterin zijn dezelfde vier verdedigers beschikbaar als de vier van verleden jaar die de minste goals tegen kregen.

Sanchez wordt als een groot talent gezien. Aanbevolen door meester scout Piet de visser. Maar de overgang van zuid Amerika naar Europa kost altijd tijd.

Ik zou gewoon 15 miljoen bieden. Gewoon om aan te geven dat hij het waard is :-)

28 augustus 2016 om 13:00

Twente heeft geen enkele reden om een cent toe te geven, iedereen weet hoe wanhopig ajax op dit moment is

28 augustus 2016 om 13:06

Ajax is niet wanhopig, de selectie is in tact gebleven en versterkt met aankopen. Het nieuwe spel onder Bosz vraagt aanpassings vermogen van de spelers en kost gewoon tijd. Maar de resultaten zullen echt wel terug komen.

28 augustus 2016 om 13:27

Haha als Ajax niet wanhopig is hoe verklaar je deze aankoop dan? En kom dan niet aanzetten met dat ze eerst voor Bailey zijn gegaan want dat is een rechtsbuiten en Ziyech een middenvelder waar we er volgens Bosz al 8 van hadden. En diezelfde Ziyech die Ajax bij monde van Overmars NIET ging halen. Het is wat het is en het blijft wat het is en dat is paniek.

28 augustus 2016 om 13:40

Twente zelf heeft ook niet de beste positie. Het loopt bepaald niet storm met geïnteresseerden. Ziyech drukt eigenlijk te zwaar op de begroting van Twente en wil zelf uiteraard gewoon weg. Doordat Twente zelf ook maar een beperkt deel van de rechten in handen heeft, is het nut van een hoge transfersom voor Twente ook minder. Ideaal voor Twente zou een constructie zijn waarin ze uiteraard wel een leuk bedrag beuren, maar vooral Eredivisie waardige spelers kunnen regelen.

Denk dat Ajax op zich weg komt met een miljoentje of 8 als ze daarnaast spelers als Nouri (die met Ziyech erbij nog minder snel voor het eerste in aanmerking komt dit seizoen), Serero (uitstekende mentaliteit, maar dit seizoen niet nodig bij Ajax) en evt nog een speler "gratis" kunnen huren.

29 augustus 2016 om 10:19

@scorp

Ziyech speelt bij Twente gewoon rechtsbuiten, helemaal niet op het middenveld.

Ik verwacht dat als hij komt, hij vanaf de rechterkant een vrije rol krijgt. Denk niet dat er veel veranderd op het middenveld.

28 augustus 2016 om 13:06

Waarom dan geen 30 miljoen, gewoon omdat het anders zielig is voor Twente? Wat is het toch elke keer voor rare redenaties? Als je sommige mensen moet geloven had Marc Overmars op hangende pootjes naar Napoli moeten gaan en minstens de helft van de transfersom van Milik terug moeten brengen, nu moet Ajax weer meer gaan betalen dan de vraagprijs. Een prof club moet gezond geleid worden, dwz niet te veel betalen voor inkomende transfers en niet te weinig incasseren voor uitgaande. Elke andere redenatie is krankjorum.

28 augustus 2016 om 13:12

Lees wat er staat. Er staat niet voor niets :-) achter mijn opmerking. Jammer dat je de ironie volledig mist. Overigens zijn het redeneringen en niet redenaties.

On: het gaat wel goed komen. Als Ziyech echt naar Ajax wil, dan komen ze er ook wel uit met FC Twente.

28 augustus 2016 om 13:16

Hee, ik ehm ik weet het niet helemaal zeker, maar ehm volgens mij maakt hij gewoon een grapje.

28 augustus 2016 om 21:21

Ik heb helaas niets met (:; ed oude man enzo. Blijft nog steeds mijn tekst wel van toepassing alleen niet bij jou. Ennuh over mijn Nederlands wie zonder zonden is werpt de eerste steen.

Hoe kan een speler al een contract bespreken met een club zonder de de clubs het eens zijn over een transfersom?

Clubs mogen deze contract besprekingen toch niet preventief starten? Weet iemand hier meer over?

gaat toch niet zn carriere verpesten bij Ajax man

28 augustus 2016 om 13:07

Vertel mij waar hij zijn carriere dan wel zou moeten verpesten?

29 augustus 2016 om 08:33

In Turkeye bijvoorbeeld? Of in het afbraakvoetbal van Ac Milan momenteel.

29 augustus 2016 om 17:29

Ik vroeg je wat, dan zou je minstens een fatsoenlijk antwoord terug verwachten. Of post je alleen maar om te provoceren, je weet toch dat dat niet mag?

32 doelpunten en 30 assists voor een nummer 10. Dat is gewoon belachelijk goed voor een speler bij een matig team. Ajax moest hem eerder al halen!

28 augustus 2016 om 13:00

Leuk maar in zijn eerste jaren was twente alles behalve een matig team...

28 augustus 2016 om 13:09

Dit is pas zijn derde seizoen bij Twente. De afgelopen 2 jaren was Twente bij lange na niet het team van de jaren ervoor.

28 augustus 2016 om 13:18

Hij speelde met tapia gutierrez mokotjo en corona niet de minsten.

29 augustus 2016 om 00:57

Vergeet Mokhtar niet!

Goed om te horen, zolang de ploeg echt rond hem gevormd gaat worden.

Ook jammer dat ze hem niet eerder hadden gehaald. Ajax wacht weer last minute af hoe het team er voor staat en dan gaan ze weer sleutelen.

Even serieus liggen alle clubs in Europa te slapen. Beste speler van de Eredivisie kost 12 miljoen. Of heeft Ziyech een waardeloze manager.
Ik ken genoeg clubs die hem met gemak kunnen betalen en waar hij de beste speler zou zijn:

Stoke City.
Betis Sevilla
Malaga

28 augustus 2016 om 13:33

Ik denk niet dat Ziyech warm loopt voor die clubs. Het lijkt me ook niet een speler die geld doorslaggevend laat zijn. En kan je bij Ajax shinen dan staat er over een jaar of 2 een rijtje clubs van een ander kaliber te strijden om zijn handtekening .

Bizar beleid. Volgens mij is er nog geen middenvelder vertrokken dus dan is er nog steeds geen plek toch? En zit hij die Nouri nu ineens niet meer in de weg? Paniekvoetbal van de bovenste plank dit.

Hup overmars/directie/commissarissen, haal eens wat kapitaal van de bank en investeer dat op het veld. Niet moeilijk centen copuleren maar doe een fatsoenlijk bod voor ziyech. Ik hoop dat we dit keer niet achter het net vissen en met een dooie mug worden blij gemaakt. Hup, spijkers met koppen slaan!

28 augustus 2016 om 13:18

En wie weet blijkt Ziyech net de impuls te geven die de selectie nodig heeft. Komt Ajax wellicht boven jan, kan me voorstellen dat jij dat niet ziet zitten ; p

Ajax heeft naast Ziyech ook ervaren spelers nodig. Zoals Nigel de Jong, Anita etc.

28 augustus 2016 om 13:09

Ron Vlaar.

28 augustus 2016 om 13:31

Sneijder of zo

Laat nu maar zitten Ajax, het is te laat. Een maand geleden toen je aan het seizoen begon had je hem kunnen halen. Nu is het gewoon pure paniek en het seizoen is tevens al helemaal naar de klote. Een week geleden was ie niet nodig en nu kom je er plotseling achter dat ie wel nodig is? Wat een wanbeleid en paniekvoetbal van de bovenste plank.

28 augustus 2016 om 13:19

Beter te laat dan nooit toch?

28 augustus 2016 om 13:20

Precies dat! Pas nu je een al een behoorlijke achterstand hebt in de Eredivisie en uitgeschakeld ben in de CL komen ze in actie. Los van het feit dat het zeker een versterking is staat het haaks op hetgeen ze gezegd hebben; we hebben al 8 middenvelders, staat ontwikkeling van de jonge generatie in de weg.. Dit is dus geen beleid, dit is paniekvoetbal. En hoe zit het dan met de verdediging? Je voorhoede? Het spelsysteem? Nee, er moet nog heel wat gebeuren voordat het schip recht getrokken is. Hopen dat er vanmiddag opnieuw geen puntverlies wordt geleden bij GAE anders is het kampioenschap al ver weg.

Hakim pas op kijk wat is geburt met maher,ambrbat,aisati,beter voor jou in buitland denk maar goed wat jij doet.

Hakim pas op kijk wat is geburt met maher,ambrbat,aisati,beter voor jou in buitland denk maar goed wat jij doet.

Persoonlijk hoop ik dat Ziyech gewoon naar Ajax komt en Klaassen en Bazoer vertrekken. Klaassen zal niet weggaan, maar Ziyech zal zijn rol overnemen. Verder zou ik Nigel de Jong proberen te halen. Dan heb je meer balans op het middenveld met Gudelj en Ziyech.

Ik ben echt bang dat deze transfer een Sulejmani twee wordt. Hij krijkgt zo veel druk op zijn schouders en veel Ajacieden verwachten dat hij een soort verlosser zal zijn en dat alleen met wat meer creativiteit we er wel komen. Het grootste probleem van Ajax is dat het achterin echt slecht is. We missen een grote sterke ervaren verdediger die de defensie kan aansturen. De enige reden dat er weinig tegen doelpunten waren onder FdB was omdat er altijd op zeker gespeeld werd en het daarom ook altijd dood saai was.

Over die transfersom zullen ze ook wel overeenstemming bereiken. Gewoon spelletje van vraag en aanbod en dan ergens tussenin uit komen.

Gelukkig lijkt Hakim Ziyech naar Ajax te komen. Eindelijk weer eens creativiteit op het middenveld, want met Riechedly Bazoer, Davy Klaassen en Nemanja Gudelj heb je een houterig middenveld die niks kunnen creëren en ik hoop eerlijk gezegd dat Klaassen in de aankomende dagen nog wordt verkocht.

Verkopen kan Marc Overmars wel, want dat hebben we gezien. Probeer Klaassen maar aan het Inter Milan van Frank de Boer te verkopen, want Klaassen is een goede speler, maar ik ben geen fan van hem. Hij is geen nummer tien, totaal niet creatief en conditioneel vind ik hem eerlijk gezegd ook niet echt goed en daarnaast weet ik eigenlijk nou nooit wat de beste positie voor Klaassen is, want als spits vind ik hem tekort komen en zoals ik dus al aangaf: een nummer tien vind ik hem niet.

Als box-to-box spelen kan hij ook niet echt, want ik kan me herinneren dat hij dat wel een tijdje heeft gedaan. Of in ieder geval: Klaassen moet dan ook meer verdedigend werk verrichten en daardoor kan hij aanvallend minder goals maken, maar op de tien positie, de vleugels en als diepe spits vind ik Klaassen gewoon niet goed genoeg.

Ik moet zeggen dat Marc Overmars (terecht en ook van mij) aardig wat kritiek heeft gehad, mede doordat ik al langere tijd Ziyech graag zie komen, maar op zich heeft Ajax zich deze transferperiode wel vrij goed versterkt en goed verkocht. Tim Krul is een prima (tijdelijke) vervanger voor Jasper Cillessen, Davinson Sánchez speelt tot nu toe nog niet heel bijzonder, maar ik heb wel vertrouwen in hem, Bertrand Traoré heeft het nu nog niet heel gemakkelijk, maar ik denk wel dat hij in de loop van het seizoen van waarde zal zijn voor Ajax en is ook een prima tijdelijke oplossing, in Heiko Westermann voorzie ik eigenlijk nu al geen grote rol weggelegd bij Ajax dit seizoen en ik denk dat hij een miskoop zal worden, Mateo Cassierra hetzelfde verhaal als Sánchez en hopelijk zal Ziyech (als hij daadwerkelijk komt natuurlijk) ook Ajax bij de hand nemen zoals hij dat nu bij Twente doet en ook schitteren bij Ajax.

Kortom: Sánchez en Cassierra zijn meer voor de toekomst, Traoré en Krul zijn voor nu prima tijdelijke oplossingen en bijv. Traoré zal in de loop het seizoen zijn draai wel vinden, Westermann wordt in mijn ogen gewoon een miskoop en in Ziyech zie ik gewoon een hele goede versterking.

Zelf zou ik dan in deze opstelling spelen, mits iedereen fit is, en zoals ik dus al aangaf: ik hoop dat Klaassen nog verkocht wordt (zie opstelling).

Krul
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Bazoer
Ziyech
Gudelj
el Ghazi
Traoré
Younes

Waanzinnige speler. De aller beste in de Eredivisie. Verschrikkelijk zonde dat hij voor Marokko heeft gekozen. Een speler naar mijn hart. Maar als hij daadwerkelijk komt, wie gaat er dan uit, Gudelj of Bazoer? Klaassen sowieso niet. En op de flanken gaat PB hem ook niet opstellen verwacht ik. Daar heb je Traoré en Younes al voor. Dolberg is gewoon spits #1.

28 augustus 2016 om 13:26

Hij had voor nederland gekozen.
Maar daarna wist hij niet meer waar die aan toe was.
Als je bent opgeroepen en je traint al mee, maar je valt geblesseerd uit dan is het etiquette om de volgende keer weer opgeroepen te worden.

Mooi, en nu Traore op de vleugel en Dolberg in de spits. Dolberg een echt aanspeelpunt. Younes en Traore hebben snelheid en kunnen een mannetje passeren. Met Ziyech heb je eindelijk de gewenste creativiteit op het middenveld. Laat die overige 7 maar lekker in dienst spelen van die 4 voorin.

28 augustus 2016 om 13:15

Inderdaad, eindelijk een creatieve '10!
Opstelling kan er zo uit gaan zien, ik kijk er naar uit!

Krul
Tete
Veltman
Sanchez
Dijks
Klaassen
Ziyech
Riedewald
Traore
Dolberg
Younes

Vraag me ook echt af of hij wel binnen het spelbeeld van de Trainer valt. Ziyech is een goede creatieve voetballer, maar of hij binnen de constructie net zo productief zal zijn als bij Twente moeten we ook maar is zien.

Wel een hele belangrijke aankoop.. kan nog steeds niet begrijpen waarom ze hier zo laat mee aan komen.

We zullen het nooit weten, maar de gedachte komt bij mij op dat met het mislopen van de Champions League Ziyech nog duurder is dan dat Ajax er nu voor betaald. Laten we wel wezen, met Ziyech erbij had Ajax niet onwaarschijnlijk het vernuft en de lijn in het spel gehad dat nu ontbreekt. Uitstekende aankoop, maar wel eentje die veel te laat en onnodig ad hoc is besloten.

28 augustus 2016 om 13:13

Klopt, redelijk paniekerig na het mislopen van de CL en nu het in de Eredivisie ook minder gaat, duidelijk uit paniek gehandeld. Maar hij komt in ieder geval, ook al hadden ze dit al weken, al dan niet maanden eerder al moeten doen.
Helemaal nu ze vorige week, via zowel Overmars als Bosz aangaven Ziyech niet nodig te hebben.
Dan moet een Bazoer wel verkocht gaan worden, anders sta je natuurlijk helemaal voor schut en is het niet te verklaren.

28 augustus 2016 om 20:45

Snao je redenering, maar Bazoer is nu net degene die je niet moet verkopen. Niet alleen omdat Bazoer nog lang niet is uitgeleerd in de Eredivisie, maar vooral omdat hij het enige (top)talent in de middenlinie is die Ajax wel naar een hoger niveau kan tillen. Davy Klaassen zit aan zijn tax in Amsterdam, wordt niet meer beter. En de rest van de middenvelders is middelmaat of toekomstmateriaal. Ik zou dus inzetten op een verkoop van Klaassen en als het kan Gudelj.

Maar niemand vraagt je om het gelul van vorige week recht te praten he? Je kunt ook - wat heel acceptabel is - zeggen dat na de 1-4 zeperd in Rusland gebleken is dat het vertrouwen in de huidige selectie niet helemaal op zijn plaats is gebleken en alsnog het standpunt over Ziyech is herzien. Iedere fan en journalist zal daar begrip voor hebben.

Welkom bij Ajax, Hakim!

Dit komt wel rond. 10-11 miljoen en voor Ajax minder belangrijke spelers als huur naar Twente.
Meteen de beste speler van de Eredivisie binnen, wel laat, maar goed, hij komt.
Had dit een paar weken eerder gedaan en je had misschien wel meteen z'n aankoopbedrag terug met de CL, en geen puntverlies in de Eredivisie. Want Ziyech is een geweldenaar, die brengt je naar een hoger niveau. Beter dan de 8 middenvelders die je al hebt. Kan ook nog als vrij rol op rechtsbuiten.

Wat een paniekvoetbal en een houtje touwtje beleid in Amsterdam. Prima voetballer Ziyech maar Ajax had Ziyech eerst niet nodig nu ineens weer wel?? Ziyech zal er niet goedkoper op worden ondanks dat Twente het geld hard nodig heeft.

Kom naar Fenerbahce!!!!

28 augustus 2016 om 13:22

Femerbahce kan hem niet betalen zonder allemaal vreemde constructies die Twente absoluut niet wil

28 augustus 2016 om 13:27

Fenerbahce is inmiddels al afgehaakt voor Ziyech.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Hadden misschien gelijk op Ziyech moeten inzetten i.p.v. Baily maar doen dit nu alsnog. Gelijk ook nog even Haps voor de linksback positie halen en Vlaar als ervaren man en je kan weer twee stappen vooruit zetten. Tevens kan je dan Schone en Viergever nu nog verkopen.

Krult
Tete/Vetman
Vlaar
Sanchez
Haps
Klaasen
Ziyech
Gudelj
Traore
Dolberg
You

Brevet van onvermogen voor de directie, staf en de overige rijkelijk betaalde "krachten"!

Onvegrijpelijk.
Boaz wil met een 6 spelen en er komt misschien een 10.
Wel een goeie hoor...daar niet van. En ik vind het helemaal niet onlogisch om met een 10 te spelen wanneer bij balbezit een centrale verdediger doorschuift als verkapte 6.
Maar beleidstechnisch kan dit natuurlijk veel beter.

Wel denk ik dat in de toekomst Nouri en co prima kunnen samenspelen met Ziyech.
Ook denk ik dat als Traore op rechts gaat spelen er een enorm creatieve driehoek is met ziyech als 10 en Youness en Traore op de flanken.

28 augustus 2016 om 13:33

Met Riedewald heb je de ideale man voor de rol als inschuivende verdediger, al weet ik niet hoe goed die Sánchez daarin is. En zoals je al aanhaalt; een aanvallend blok met Ziyech op 10, Traore en Younes op de flanken om Dolberg (wat een spits gaat dat worden zeg!) is om van te kwijlen...

Mooi. Broodnodig. Nu nog een type-Westermann die kan verdedigen en dan zijn we er. Supertriest dat dit allemaal na de uitschakeling pas op gang komt. Zelfs Arno Vermeulen ziet in dat dit nodig is...

Dan hebben we in ieder geval iemand voor standaardsituaties. Wat is gudelj daar slecht in geworden. Elke vrije trap en corners gaan huizenhoog over

Zo te zien neemt Bosz alvast een voorschot op het vertrek van Bazoer met zijn opstelling tegen GAE. Bazoer moet banken samen met Tete en El Ghazi. Traore gaat rechtsbuiten spelen en Dolberg weer in de spits. Als straks Ziyech er nog bijkomt lijkt dit me een goed elftal:

Krul
Veltman Sanchez Riedewald Dijks
Klaassen Ziyech Gudelj
Traore Dolberg Younes

Als Ziyech dezelfde inzet toont als bij Twente; wat een wereldtransfer zou dit zijn.
Ik vind Ziyech zo nuchter en stoicijns, die jongen heeft er in mijn optiek hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat Twente niet gedegradeerd is vorig jaar.

Mensen kunnen vinden dat hij naar een andere club moet gaan. Eindstand hij komt naar ons. Hij zal bij ons sowieso kampioen worden. En daarna met brute winst doorverkopen.

Al mijn Ajacieden binnenkort is de beste voetballer op dit moment in de Eredivisie bij ons.

Awesome

En dit toont aan dat het met zijn houding ook wel meevalt. Sowieso vond ik dat het mentaal wel goed zat bij hem: bij Twentte was hij niet blij met de trainerswisseling, hij moet zich zwaar bedrogen hebben gevoeld door de club, maar hij bleef presteren en liet zijn onvrede niet op het veld blijken.

Hij had zich nu ook te trots kunnen voelen want het is overduidelijk dat Ajax hem eerst niet wou. Maar toch komt hij, Dus zo'n nare jongen is het denk ik niet en een beetje bravoure kunnen we bij Ajax zeker gebruiken...

28 augustus 2016 om 13:38

Mooi gesproken kul!!!

Dat mensen steeds kritiek hebben op Ziyech als persoon zelf vind ik niet terecht. qua karakter en mentaliteit heeft hij de afgelopen maanden laten zien dat dat helemaal goed zit.

Jammer dat de boer er niet meer is. Die had het niet zo op dit soort types.

Op Twitter maakt Ziyech bekend dat zijn keuze gemaakt is. Met dit akkoord met Ajax lijkt het een kwestie van tijd te zijn voordat Ziyech een Ajax speler is.

Snap niet dat Ajax nog zo moeilijk doet voor Ziyech. Voor 14 miljoen moet iedereen Ziyech proberen te halen.

28 augustus 2016 om 14:03

Waarom denk jij dat Ajax moeilijk doet? Ajax is gewoon nog in onderhandeling met FC Twente en meer niet. Ik kan nergens opmaken dat Ajax moeilijk doet.

Ik weet niet of jij weet hoe een transfermarkt werkt, maar FC Twente hanteert gewoon een vraagprijs en wat je vraagt krijg je meestal niet op de markt.

28 augustus 2016 om 15:21

Nou ik weet niet hoelang een onderhandeling moet duren, maar Ajax had Ziyech al voordat de competitie was begonnen moeten aantrekken, dan speelde ze nu misschien wel CL. Maarja verdedig jij maar je clubje. FC Twente wilde tussen de 10-15 miljoen voor Ziyech, dat had Ajax allang kunnen ophoesten.

einde van vorrig seizoen moeten lezen dat deze man overal naar toe zou willen behalve ajax. zo veel mensnen hier wisten het zeker.hij wilt niet naar ajax. zou het dan best grappig vinden als het toch gebeurt

Op tafel leggen wat gevraagd wordt! Ziyech is het waard en met ziyech gaat ajax weer voor het kampioenschap mee doen... brengt altijd weer meer op uiteindelijk.. ziyech is super!!

De vraag is waarom Ajax hem niet eerder heeft gehaald. Aan zijn voetbalkwaliteiten twijfelt zelfs mijn goudvis niet. Wellicht heeft men gegokt op de eigen spelers en dat zijn zeker ook talenten maar missen ervaring.ik denk dat Zyech als lastige, eigengereide jongen wordt gezien. Bij Twente geeft hij geen interviews bijvoorbeeld. Daarnaast heeft men meer mindere ervaringen met Marokkaanse jongens. Ik denk dat dat de reden is geweest om hem niet eerder te halen. Nu de boel onder druk staat trekken ze hem maar alsnog aan. Het is trouwens maar de vraag hoe dat zal gaan. Ajax heeft in het verleden meer jongens gehaald voor heel veel geld die het fantastisch deden bij hun club maar het bij Ajax niet redden. Wellicht speelde die ervaring ook mee om hem niet eerder te halen.

Ik blijf het vreemd vinden dat een jongen als Schöne geen basisplaats heeft bij Ajax. Die heeft het altijd goed gedaan en heeft ervaring als deens international.

28 augustus 2016 om 13:59

Hoe kom je erbij dat Schone het altijd goed gedaan heeft bij Ajax?

Kwam dit gerucht ook tegen of het waar is weet ik niet. https://twitter.com/goodisongossip/status/769833666360909824 Bod van 18,5 mil van Everton

Als die komt is dat laat te noemen. Maar aan de andere kant kreeg Overmars in eerste instantie misschien geen toestemming van de RVC hem te halen omdat ze veel middenvelders onder contract hebben staan en er hiervan eerst een paar verkocht dienden te worden. Het schijnt dat dit gaat gebeuren en als dit daadwerkelijk zo is, vind ik het ergens wel logisch dat ze hem nu pas kunnen halen. Het was misschien we beter geweest al vroeger in te zetten op de verkoop van een aantal middenvelders omdat zij kwalitatief niet allemaal voldoen en er veel dezelfde soort kwaliteiten hebben.

Hopelijk verhuren ze nouri aan twente dan kan die daar gaan rijpen

Het gaat er dan waarschijnlijk toch van komen.....

Een beetje paniekvoetbal waarvoor flink betaald gaat worden.

Ik mag hopen dat Nouri dan voor 1 seizoen verhuurd wordt aan Twente. Nouri verdient het en krijgt met de komst van Ziyech nog minder perspectief. Onbegrijpelijk !!

28 augustus 2016 om 14:12

Waarom Nouri niet als back-up gebruiken voor Ziyech? Kan hij ook nog wat van Ziyech leren. En kunnen ze alvast samen spelen.

Ajax heeft inmiddels definitief een persoonlijk akkoord bereikt met Ziyech over het contract.

als hij komt heb ik er toch een beetje dubbel gevoel bij deze transfer, je hebt natuurlijk de beste eredivisie speler in je gelederen die je team de nodige creativiteit en kwaliteit kan bezorgen. maar ik vind het wel zwak van Ajax dat ze Ziyech nu pas gaan halen omdat er nu 'interesse' is in een Bazoer, haal Ziyech dan in het begin van het seizoen dan zat je nu in de poulefase CL. ook komt er nu de 'gouden lichting' aan met Nouri, van der beek, Frenkie de jong, Eiting en ook Bazoer is nog steeds een talent met zijn 19 jaar. Deze talenten hebben nu vrij weinig kans om door te breken omdat er een vrij gevestigd middenveld staat: Ziyech-Klaasen, en die haal je er niet zomaar uit en Gudelj wisselt al af met Bazoer en Riedewald, terwijl ik bijvoorbeeld een Nouri zo snel mogelijk wil zien in de arena. kanttekening is wel dat Ziyech ook rechtsbuiten i.p.v Anwar kan wat ik wel zou toejuichen.

nu hopen dat Haps nog word gehaald die meer aanvallende impulsen heeft en beter bij het spel past wat Bosz voor ogen heeft, ook trekt Younes vaak naar binnen waardoor er ruimte komt voor Haps.

ik hoop dat de opstelling er zo uit ziet: (gemaakt op de vorm van de spelers, zoals El-Ghazi die veel beter kan en Bazoer ook.

Krul
Tete
Veltman
Sanchez
Haps
Klaassen (8
Nouri (10
Riedewald (6
Ziyech
Traore
Younes
29 augustus 2016 om 00:39

wauw... wil je Ziyech serieus op de flank zetten? nee sorry daar verkracht je letterlijk al zijn talent, want Ziyech is helemaal niet zo heel snel.

mocht bazoer blijven en Tete weer in vorm komen dan zal het ongeveer zo er uit zien.

Krul
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Klaassen
Bazoer
El Ghazi
Ziyech
Younes
Traore

Als je voorronde CL speelt, moet je selectie al voor deze wedstrijden helemaal compleet zijn. Nadat de uitslagen tegen vallen, besluiten ze nu toch om Ziyech te halen. Onbegrijpelijk, als je aangeeft dat hij niet nodig. Paniek is toch uitgebroken bij Ajax.

Twente moet de poot stijf houden en niet ingaan op die "flut" biedingen van Ajax. Hoop de Fenerbahã§e aan het langste eind trekt. Ajax had Ziyech toch niet nodig ze hebben toch genoeg middenvelders. Ja, alleen die presteren allemaal ver beneden het niveau van Ziyech.

28 augustus 2016 om 14:44

Fenerbahce is afgehaakt voor Ziyech. En Ajax heeft inmiddels een persoonlijk akkoord bereikt met Ziyech.

Goede transfer voor Ajax. Misschien wel het beste voor zijn ontwikkeling, zodat hij over een paar jaar de stap naar de (sub)top kan maken in Europa.

Gewoon de 14mil betaalen. Niet veel geld voor zo'n goede speler. Ajax kan wel een beetje creativiteit en kwaliteit gebruiken.

Ik denk dat Ziyech een goede aanwinst zal zijn voor de Amsterdammers hij heeft veel talent en zoals het er nu naar uitziet denk IK dat de kans nogal groot is Ajax mag wel hun best gaan doen voor zoon talent maar als het ze lukt doen ze het laat maar dan is het ook wel weer op topwinst

Iedereen verkeerd ingelicht. AZ heeft zich in de strijd gemengd en is aan het onderhandelen met Zyech. Henriksen is verkocht en AZ garandeert Zyech een basisplaats.

29 augustus 2016 om 00:18

Blijf je aan de gang? Ziyech naar Az haha Ontopic: de zaakwaarnemer wilt meer tekengeld en comissie, whats new?

Ziyech wordt als rechtsbuiten gehaald bij Ajax. Ik dacht dat Ziyech perse op 10 wou spelen bij zijn nieuwe club.

29 augustus 2016 om 00:49

Sterker nog, hij heeft voordat hij naar Twente ging Feyenoord afgewezen omdat hij de rechtsbuitenpositie maar niks vond.

Maar gaat Traore dan weer op de bank? Want ik denk dat ze nu Dolberg toch in de spits laten staan, Traore komt tekort als spits (wel een hele goede rechtsbuiten) en Dolberg is in vorm.

29 augustus 2016 om 00:54

Ik vond Traore als rechtsbuiten goed spelen. Dolberg vind ik een gevaarlijke spits met veel potentie. Younes is sowieso een goede linksbuiten. Ze missen een creatieve speler, Ziyech zou dus wel eens de missing link kunnen zijn.

Krul
Tete riedewald sanchez dijks
Bazoer
Klaassen gudelj
Ziyech troare younes

heeft as roma geen interesse meer in ziyech?

Benfica schijnt ook serieuze interesse te hebben in Ziyech. Die betalen lachend 14 miljoen, daar zitten meer Marokkanen in de selectie, ze spelen elk jaar CL, je voetbalt in het land vd Campeao Europeo, je verdient tig keer meer dan bij Ajax, en hij zou een aardige vervanger zijn vd verkochte Gaitan. Btw, waarom geeft VZ geen verslagen meer van de Portugese liga, zoals van Sporting - Porto (2-1) ??

Ajax en Twente gaan maandag morgen om de tafel om de transfer rond te maken.
Schijnen ook nog 2 laagvliegers uit de PL te willen bieden maar Ziyech wil naar Ajax, Ga er maar vanuit dat het wel rond komt.

Als er echt andere clubs concreet waren, had hij deze vast wel genoemd. Done deal dus. Ziyech naar Ajax

Ajax zal zo wel willen spelen:

Krul
Veltman Sanchez Viergever Dijk
Riedewald
Gudelj Klaassen
Ziyech Traore Younes

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren